How bad is it on a scale from one to Spurs
iOS 27 is geïnstalleerd op mijn 16PM. Tot zover prima. Ik ben wel gecharmeerd van het kleinere klokje op het lockscreen en mijn “probleem” van het niet werkende longpress lockscreen om deze te vervangen is ook verholpen.
Klopt formeel maar dat is vooral semantiek 😜. Een RC is inderdaad geen build die Apple als “beta” labelt, maar hij maakt nog steeds deel uit van de pre-releasefase en wordt via het developer/betakanaal verspreid voor de publieke release. Het wezenlijke verschil is dat Apple met “Release Candidate” aangeeft: dit is de build die we van plan zijn publiek uit te brengen als er geen blocker meer wordt gevonden. Dat blijkt ook uit het feit dat er eventueel nog een RC2 kan volgen. Dus: de laatste beta was de laatste beta, daarna kwam de RC. Maar zeggen dat de RC helemaal niets meer met het betatraject te maken heeft, gaat mij net iets te ver. 😉Donstil schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:52:
[...]
De laatste bèta was niet de RC want een RC is geen Beta, de laatste beta was de laatste beta 😜
Hier ook. Heb de RC erop staan maar blijft maar ‘laden’ of ‘zoeken naar nieuwere versies’. Zal wel druk zijn.WishmasterNL schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:03:
Hier blijft hij maar zoeken naar een update....zelfs na een herstart van mijn 16PM.
©2004
Al geprobeerd om de beta op uit te zetten? Hier werd dan meteen de update zichtbaar.hk12nl schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:07:
[...]
Hier ook. Heb de RC erop staan maar blijft maar ‘laden’ of ‘zoeken naar nieuwere versies’. Zal wel druk zijn.
Dat laatste zei ik dan ook niet 😜TheDutchCow schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:06:
[...]
Klopt formeel maar dat is vooral semantiek 😜. Een RC is inderdaad geen build die Apple als “beta” labelt, maar hij maakt nog steeds deel uit van de pre-releasefase en wordt via het developer/betakanaal verspreid voor de publieke release. Het wezenlijke verschil is dat Apple met “Release Candidate” aangeeft: dit is de build die we van plan zijn publiek uit te brengen als er geen blocker meer wordt gevonden. Dat blijkt ook uit het feit dat er eventueel nog een RC2 kan volgen. Dus: de laatste beta was de laatste beta, daarna kwam de RC. Maar zeggen dat de RC helemaal niets meer met het betatraject te maken heeft, gaat mij net iets te ver. 😉
I wake up in the morning and I piss excellence
Ja duurde hier ook even idd.hk12nl schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:07:
[...]
Hier ook. Heb de RC erop staan maar blijft maar ‘laden’ of ‘zoeken naar nieuwere versies’. Zal wel druk zijn.
I wake up in the morning and I piss excellence
Hier pakt ie ‘m direct. Nog 822MB update vanaf de RC.hk12nl schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:07:
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan aan mij liggen maar oprecht de eerste keer in een paar genummerde versie updates waar ik onmiddelijk heb van ‘huh voelt snappier’
Ligt wellicht aan jou, merk er op mijn 17pm volgens mij helemaal niks van.dglavimans schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:39:
Kan aan mij liggen maar oprecht de eerste keer in een paar genummerde versie updates waar ik onmiddelijk heb van ‘huh voelt snappier’
Nu is dat al een razend snel toestel, dus wellicht op een ouder model 12 / 13/ 14 merk je het sneller
Ik zit inderdaad wel op een iPhone 15 Pro Max!Carlos0_0 schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:41:
[...]
Ligt wellicht aan jou, merk er op mijn 17pm volgens mij helemaal niks van.
Nu is dat al een razend snel toestel, dus wellicht op een ouder model 12 / 13/ 14 merk je het sneller.
Nou ja die is ook nog niet echt oud/traag te voelen, en het kan ook aan mij liggen.dglavimans schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:46:
[...]
Ik zit inderdaad wel op een iPhone 15 Pro Max!
Ik vond ios26 ook niet traag op mijn 16e van het werk, ik heb wellicht gewoon geduld dat kan ook
Absoluut. Ik merkte dat direct van developer beta 1. Superdglavimans schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:39:
Hier schiet het downloaden van 8 minuten ineens naar 38 minuten en weer terug..druk op de lijn denk ik…
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
iPhone 12 mini voelt al wel sneller, al is het ook nog bezig met "Optimising Search and Siri" in de Settings.Carlos0_0 schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:41:
[...]
Ligt wellicht aan jou, merk er op mijn 17pm volgens mij helemaal niks van.
Nu is dat al een razend snel toestel, dus wellicht op een ouder model 12 / 13/ 14 merk je het sneller.
Alleen geen idee hoe ik mijn Apple Watch kan updaten. iPhone heeft WatchOS 27 gedownload en voorbereid, maar zie geen optie om te installeren.
Ik mis de nieuwe parent contols die aangekondigd waren, of lucht dat aan mij? Was hier wel nieuwsgierig naar.
Ja rechtstreeks via Apple, anders had ik het niet aangedurfd!Saven schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:16:
[...]
Heb je via Apple besteld? Weet niet hoe het daar gaat, maar i.c.m. providers zul je niet de eerste zijn waar blijkt dat er toch niet genoeg pre-orders voorradig zijn
Moet zeggen ik het nu wel wat vlotter vind gaan, zeker apps bijv afsluiten na de achtergond heb ik het idee.L23 schreef op maandag 14 september 2026 @ 22:11:
[...]
iPhone 12 mini voelt al wel sneller, al is het ook nog bezig met "Optimising Search and Siri" in de Settings.
Alleen geen idee hoe ik mijn Apple Watch kan updaten. iPhone heeft WatchOS 27 gedownload en voorbereid, maar zie geen optie om te installeren.
WatchOs installeren is niet moeilijk, hij ging hem downloaden en toen die klaar was stond er installeer in de watchapp.
Misschien dat jou 12 nog wat aan het voorbereiden is ?.
Bij mij ook. Eerst de update gedaan naar 26.7 en vervolgens kreeg ik weer de optie tot update naar 26.7. Gelukkig bleek dat toch stiekem 27.0 te zijn. Het viel mij uiteindelijk mee hoe snel de update geïnstalleerd werd.Saekerhett schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:07:
[...]
Bij mij werd toch 27.0 geïnstalleerd. Visuele glitch dus denk ik.
Everyone faces darkness on their own. As I have done, so will you.
Werkt hier op een 13 mini wel als een speer. Minder ui glitches en apps worden ook minder agressief afgesloten op de achtergrond, wat resulteert dat ik minder vaak een programma opnieuw moet opstarten. Tot nu toe zeer tevreden met deze update en Apple’s lifecycle management beleid in het algemeen. Het kost wat, maar je kan dan ook echt lang door met je spullen.
Idempotent.
Net iOS 27 op mijn 14 pro gezet en ik merk dat het veel soepeler draait
Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!