Thanks! Ja ik denk dat dit is wat ik bedoel
Niet zo fraai allemaal wat mij betreft, vooral dat verborgen zoeken vind ik niet handig.
Ook het lettertype voelt wat ouderwets, uitlijning is op een paar plekken rommelig, enz.
Maar goed ligt dus niet aan iOS 27
Ook het lettertype voelt wat ouderwets, uitlijning is op een paar plekken rommelig, enz.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 07-07-2026 17:44 ]
Live, Laugh, Toaster bath.
Ja ik zat ook al te kijken op werk pc en iPhone), en heb de beta niet eens. He een ander Front ofzo
Jullie ook opgevallen met Carplay dat het balkje resterende tijd / km linksonder groter is geworden als je met navigatie rijd?
[ Voor 4% gewijzigd door Milan1NL op 07-07-2026 17:50 ]
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Alsof ‘toegankelijkheid’ aanstaat met lettertype op 125% ofzo.Donstil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:37:
Niet zo fraai allemaal wat mij betreft, vooral dat verborgen zoeken vind ik niet handig.
Zucht...
Ik heb hem draaien op mijn Macbook Air M3 16 GB en in gebruik op het werk als sysadmin op voornamelijk een Windows omgeving. Geen grote problemen, moet iets vaker herstarten (na 1,5 week bv) want ik zit dan met 6 GB in de swap door Teams en een heel stel rdp verbindingen en vnc en 3 browser vensters met veel tabs. Met de 26 kon ik daar naar mijn gevoel wat langer mee doen. Ik kan het ook mishebben want sinds Macos 27 gebruik ik hem meer omdat het zo prettig en vlot werkt ipv de werk Dell Precision 3470 die met 32GB nog traag is.4POX schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:28:
[...]
Paniek in een notendop. Misschien moest de telefoon libraries herbouwen of een andere reden. Na een uurtje begonnen de apps weer informatie te tonen. De telefoon voelt erg goed. Zo goed dat ik echt begin te twijfelen of ik de macOS-beta wil installeren.
Hoeiendag!
Haha ja daar lijkt het inderdaad wel op.SgtElPotato schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:39:
[...]
Alsof ‘toegankelijkheid’ aanstaat met lettertype op 125% ofzo.
Net weer een rondje hardlopen gedaan. Ik loop eigenlijk altijd hetzelfde rondje, meestal in dezelfde richting maar ook wel eens tegengesteld. Het valt me op dat hetzelfde rondje met iedere beta langer wordt.
Op 7 juni was het 10,33 km. Op 10 juni 10,4. Op 14 juni 10,55. 1 juli 10,59. Op 5 juli 10,49 en vanochtend ineens 10,74, met beta 3 op mijn Watch Ultra 2, incl multisim.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Op 7 juni was het 10,33 km. Op 10 juni 10,4. Op 14 juni 10,55. 1 juli 10,59. Op 5 juli 10,49 en vanochtend ineens 10,74, met beta 3 op mijn Watch Ultra 2, incl multisim.
Hoeiendag!
Filmpjes zijn wel echt de meest irritante vorm van informatiedeling: kost zo veel tijd.
inhoudelijk: ik merk wel dat het heel vervelend is dat er geen goede ai integratie is bij Apple. Ik vind het irritant dat je aparte apps moet openen om een fatsoenlijke ai ervaring te hebben. Ook valt op dat SIRI nog steeds oliedom is.
Ik speel nu een paar weken met “new Siri” en dan is de oude Siri wel dom inderdaad. Hopelijk komt new Siri hier een beetje vlot officieel beschikbaar.giantgiantus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:02:
[...]
Filmpjes zijn wel echt de meest irritante vorm van informatiedeling: kost zo veel tijd.
inhoudelijk: ik merk wel dat het heel vervelend is dat er geen goede ai integratie is bij Apple. Ik vind het irritant dat je aparte apps moet openen om een fatsoenlijke ai ervaring te hebben. Ook valt op dat SIRI nog steeds oliedom is.
Tweakers oude font-sizesSgtElPotato schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:39:
[...]
Alsof ‘toegankelijkheid’ aanstaat met lettertype op 125% ofzo.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zou al gelukkig zijn wanneer ik niet specifieke woorden moet gebruiken om een lamp aan te doen, of te vragen hoe laat de supermarkt om de hoek dicht gaat. Voor de rest zal het allemaal wel.giantgiantus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:02:
[...]
Have you tried turning it off and on again?
Ik heb geen supermarkt “om de hoek” maar los daarvan komt hij wel met de twee die het meest in de buurt zijn.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:09:
[...]
Ik zou al gelukkig zijn wanneer ik niet specifieke woorden moet gebruiken om een lamp aan te doen, of te vragen hoe laat de supermarkt om de hoek dicht gaat. Voor de rest zal het allemaal wel.
Onder dat antwoord ook nog 3 die wat verder liggen.
Ja dat wil ik dus. En dan het liefst nog via een HomePod of zo. In principe lukt dat nu ook allemaal wel, maar dan dien je best specifiek te zijn welke supermarkt je bedoelt, want: "Welke Jumbo bedoel je, ik heb er 10 gevonden in Utrecht". Man man man...Donstil schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:13:
[...]
Ik heb geen supermarkt “om de hoek” maar los daarvan komt hij wel met de twee die het meest in de buurt zijn.
Onder dat antwoord ook nog 3 die wat verder liggen.
[Afbeelding]
Ik heb een bug met Carplay (voor het eerst). In mijn BMW kan ik normaal gesproken op de telefoon knop op het stuur drukken om mijn laatste gesprekken in de HUD te zien, maar dat laat hij nu niet meer zien
Dit ziet er best goed uit. En als je vraagt: wie voetbalt er vanavond op het wk?Donstil schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:23:
[...]
Ik speel nu een paar weken met “new Siri” en dan is de oude Siri wel dom inderdaad. Hopelijk komt new Siri hier een beetje vlot officieel beschikbaar.
Het valt me op dat ik nieuwe Bluetooth devices niet kan koppelen met iOS 27. Bestaande die doen het wel, maar wil ik wat nieuws koppelen dan vind het toestel het Bluetooth device wel maar kan niet koppen of pas na heel lang proberen.
Voorbeelden hiervan:
Mercedes radio en een OBD reader voor de auto.
Meer mensen last van?
Voorbeelden hiervan:
Mercedes radio en een OBD reader voor de auto.
Meer mensen last van?
[ Voor 4% gewijzigd door Incognitum op 09-07-2026 13:05 ]
Ziet er wel beter uit, maar we krijgen geen nieuwe versie van Siri in Europa toch?
Klopt, althans daar is voor nu niets over bekendgiantgiantus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:09:
Ziet er wel beter uit, maar we krijgen geen nieuwe versie van Siri in Europa toch?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
giantgiantus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:59:
[...]
Dit ziet er best goed uit. En als je vraagt: wie voetbalt er vanavond op het wk?
/f/image/U8eSK9TJ57GH1WDLpQohA8j1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o81rgaqIipfstBcKzi2oqvl1.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde ervaring hier. Beta 1 zorgde ervoor dat in Runkeeper mijn loopafstand ongeveer 15% korter werd (en dus langzamer). Beta 2 heeft dit gefixt. Voorlopig dus geen nieuwe Beta voor mij, aangezien ik regelmatig hardloop.tvtech schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:40:
Net weer een rondje hardlopen gedaan. Ik loop eigenlijk altijd hetzelfde rondje, meestal in dezelfde richting maar ook wel eens tegengesteld. Het valt me op dat hetzelfde rondje met iedere beta langer wordt.
iPhone Air + Watch Ultra 2
Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost
Ja, maar in omgekeerde richting: de rondjes werden korter. Apple Watch zonder beta en iPhone met beta.tvtech schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:40:
bizar. Ik gebruik overigens gewoon de workouts van Apple, geen Runkeeper oid.Aegir81 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:01:
[...]
Ja, maar in omgekeerde richting: de rondjes werden korter. Apple Watch zonder beta en iPhone met beta.
Hoeiendag!
Ik ook, gewoon de workouts op de watch. Heb nu een Polar sinds kort en de afstand is weer wat hij was ;-) Er loopt ergens iets fout bij de workouts vermoed ik.tvtech schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:29:
[...]
bizar. Ik gebruik overigens gewoon de workouts van Apple, geen Runkeeper oid.
[ Voor 21% gewijzigd door Aegir81 op 10-07-2026 15:59 ]
In beta 3 lijkt er iets stuk. Daar zit weer meer intelligentie in zo lijkt maar het werkt niet. Ik krijg dan “veiligheidsfilter toegepast” maar hetgeen ik wil opruimen, verdwijnt niet en ik kan alleen maar op het kruisje drukken. Telefoon al herstart, maar geen verschil.Donstil schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:21:
[...]
Maandag avond even kort, die functie werkt ook als je Nederlandse AI aan hebt staan.
Lijkt prima te werken, misschien niet zo goed als die van Adobe waar ik meer ervaring mee heb maar zeker beter dan ios 26.
Wat gebruik je precies mbt Adobe? Is dat ook op de telefoon? Als daar meer functies in zitten, ben ik zeer geïnteresseerd aangezien ik dit heel veel gebruik
Mijn boefje is liev!
Best irritant. In iOS 27 heeft Apple iets aangepast in het opruimen van foto’s. Als ik nu een persoon probeer te wissen op bijvoorbeeld een festival foto komt deze melding. Blijkbaar mag je geen mensen meer wissen? Een beetje onderzoek op internet leert dat het geen bug is maar dat Apple dit zo wil…. Maar de reden kan ik nergens vinden….
In mijn geval gaat dat om de functies binnen Lightroom (non classic) en Photoshop op macOS.JB schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 23:35:
Wat gebruik je precies mbt Adobe? Is dat ook op de telefoon? Als daar meer functies in zitten, ben ik zeer geïnteresseerd aangezien ik dit heel veel gebruik
Maar de Lightroom app op iOS/iPadOS is nagenoeg hetzelfde, Photoshop op iOS/iPadOS is wat beperkter maar heeft ook 80% wel van wat echt nodig is "on the go", waaronder de AI functies.
Ik ga de vraag hier stellen, gezien we hier lekker aan de beta's zitten. Ik heb tvOS 27 geinstalleerd op mijn Apple TV 4K 3e generatie en heb sinds gisteren (voor het eerst ooit) de melding gehad dat mijn Apple TV moest afkoelen voordat deze weer gebruikt kon worden. Dit kreeg ik tijdens het afspelen van een 4K Dolby Vision film via DirectPlay op Plex. Iemand anders al eens gehad dat de AppleTV te heet werd sinds de BETA? Hij was kokend heet, kon hem ook bijna niet aanraken.
iOS 27 Public Beta is nu beschikbaar.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Zodra 27.0.4 beta er komt stap ik over van DB naar PB. Tot nu toe zeer tevreden met de bèta’s. Veel verbeteringen gehad met her en der een hick upje.THE_BASE schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:43:
iOS 27 Public Beta is nu beschikbaar.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik heb gisteren wel het eerste probleem gevonden met de bèta de DJI drone controller wil niet verbinden met de DJI fly app. Hopelijk wordt het in de volgende beta gefixt voordat ik op vakantie ga.
Hebben anderen ook last van plotselinge herstarts van de iPhone (Air) met bèta 2?
Update even naar bèta 3 dan, misschien is het welMeesterBas schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:45:
Hebben anderen ook last van plotselinge herstarts van de iPhone (Air) met bèta 2?
opgelost al.
Ik heb sinds beta 1 (en ook nog in beta 3) wat problemen met HKSV camera's in de Woning app.Twee camera's blijven op "Geen reactie" staan met een grijze thumbnail. Maar als ik ze open heb ik gewoon live beeld en kan ik ook oude opnames terugkijken.
Als ik in de live weergave inzoom dan kan ik in eerste instantie de weergave 'schuiven' zodat ik het hele camera beeld kan zien. Maar als ik nog verder inzoom, dan werkt dat niet meer.
Als ik in de live weergave inzoom dan kan ik in eerste instantie de weergave 'schuiven' zodat ik het hele camera beeld kan zien. Maar als ik nog verder inzoom, dan werkt dat niet meer.
Nou, bèta 1 gooide mijn GPS-signaal voor Runkeeper in de war. Bèta 2 maakte dit weer goed, dus nu aarzel ik om bèta 3 te installeren…Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:12:
[...]
Update even naar bèta 3 dan, misschien is het wel
opgelost al.
Ik heb een issue met de Rabobank: de app werkt, is ook geüpdatet, maar op m'n iPhone (17 Pro Max) met de (eerste) Public Beta krijg ik geen 'Ondertekenen' knop meer. Het venstertje wel maar deze blijft blanco en er komt dus geen knopje 'Ondertekenen' meer.
Aangezien de Rabobank uiteraard zelf nooit te bereiken is vraag ik hier maar even of het reproduceerbaar is.. nu heb ik het dringendste wel via de webbrowser op m'n PC gedaan, maar toch is het een tikkeltje irritant.
Gisteren wel op normale wijze iets over kunnen maken maar ik weet niet 100% zeker meer of dat vóór, of ná de installatie van de Beta was. Telefoon herstarten heeft geen effect gehad.
Aangezien de Rabobank uiteraard zelf nooit te bereiken is vraag ik hier maar even of het reproduceerbaar is.. nu heb ik het dringendste wel via de webbrowser op m'n PC gedaan, maar toch is het een tikkeltje irritant.
Gisteren wel op normale wijze iets over kunnen maken maar ik weet niet 100% zeker meer of dat vóór, of ná de installatie van de Beta was. Telefoon herstarten heeft geen effect gehad.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik heb hier geen problemen gehad met de Rabobank app. 16PMDigitalExorcist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:54:
Ik heb een issue met de Rabobank: de app werkt, is ook geüpdatet, maar op m'n iPhone (17 Pro Max) met de (eerste) Public Beta krijg ik geen 'Ondertekenen' knop meer. Het venstertje wel maar deze blijft blanco en er komt dus geen knopje 'Ondertekenen' meer.
Sinds de laatste developer-beta update laden de grafieken in de homewizard app niet meer.
Hmmm misschien is het exemplarisch. Nogmaals ik dénk dat ik geld overgeboekt heb ná de installatie van de beta maar ben er niet zeker van. App sluiten, foon power off/power on herstarten en dergelijken hielp tot nu toe ook niet dus ik had het idee dat het een combinatie met iOS 27 was. Nou ja. Ik heb de Reader gelukkig nog dus ik red me wel, maar zal nog wat dingetjes proberen.WishmasterNL schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:50:
[...]
Ik heb hier geen problemen gehad met de Rabobank app. 16PM
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Een issue waar ik nu in iOS 26 tegenaan loop: wanneer ik een locatie gekoppeld heb aan een agenda item in Apple Calendar maar geen Apple Kaarten geïnstalleerd heb, geeft hij een foutmelding "Geen navigatieapp geïnstalleerd", terwijl zowel Waze als Google Maps geïnstalleerd zijn. Waze is in dit geval de standaard app voor navigatie.
Is dit in iOS 27 opgelost?
https://9to5mac.com/2026/07/15/apple-reaches-agreement-with-chinese-government-on-apple-intelligence-rollout/
Nu nog een deal met de EU….
Nu nog een deal met de EU….
Gisteren zelfde issue met de beta en de Rabo, vandaag werkt het wel weer.DigitalExorcist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:54:
Staat er wel een navigatie app ingesteld bij default apps?, buiten feit het gewoon niet werken uiteraard.MusicMaikel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:18:
Een issue waar ik nu in iOS 26 tegenaan loop: wanneer ik een locatie gekoppeld heb aan een agenda item in Apple Calendar maar geen Apple Kaarten geïnstalleerd heb, geeft hij een foutmelding "Geen navigatieapp geïnstalleerd", terwijl zowel Waze als Google Maps geïnstalleerd zijn. Waze is in dit geval de standaard app voor navigatie.
Carlos0_0 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:14:
Staat er wel een navigatie app ingesteld bij default apps?
MusicMaikel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:18:
Waze is in dit geval de standaard app voor navigatie.
Ik kan in Siri alleen Chatgpt kiezen als AI-extensie. Ik dacht dat je ook voor anderen kon kiezen?MelvinW schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:04:
Jammer, Siri AI zit nog achter een waitlist.
[Afbeelding]
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik had ook zoiets gelezen, dat je bijvoorbeeld Gemini kon kiezen, maar misschien komt dat nog bij final release of nog later.Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Ik kan in Siri alleen Chatgpt kiezen als AI-extensie. Ik dacht dat je ook voor anderen kon kiezen?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Wat je nu quote staat daar los van, dat gaat om de New Siri wachtlijst. New Siri is altijd gebaseerd op een LLM van Google.Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Ik kan in Siri alleen Chatgpt kiezen als AI-extensie. Ik dacht dat je ook voor anderen kon kiezen?
Daarnaast kan je ChatGPT, en later andere, als extensie koppelen binnen Siri. Zoals dat nu ook al kan in iOS 18/26
Oh ja, nu zie ik het, pas nadat ik de alle taal-instellingen op Engels had ingesteld. Me maar voor de wachtlijst opgegeven, new Siri alleen in het Engels kunnen gebruiken is wel een nadeel.Donstil schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:29:
[...]
Wat je nu quote staat daar los van, dat gaat om de New Siri wachtlijst. New Siri is altijd gebaseerd op een LLM van Google.
Daarnaast kan je ChatGPT, en later andere, als extensie koppelen binnen Siri. Zoals dat nu ook al kan in iOS 18/26
[edit] Dat ging snel. nu al toegang tot de New Siri. Later maar eens bekijken, in eerste instantie lijkt de integratie in apps niet heel diep te gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Of-Aaargh op 18-07-2026 16:15 ]
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Dit geld alleen voor spraak, je kunt wel in het Nederlands typen en dan snapt new Siri ook Nederlandse context etc.Of-Aaargh schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:01:
[...]
Oh ja, nu zie ik het, pas nadat ik de alle taal-instellingen op Engels had ingesteld. Me maar voor de wachtlijst opgegeven, new Siri alleen in het Engels kunnen gebruiken is wel een nadeel.
[edit] Dat ging snel. nu al toegang tot de New Siri. Later maar eens bekijken, in eerste instantie lijkt de integratie in apps niet heel diep te gaan.
:strip_exif()/f/image/k04CNsxP4ccZuvPDqFsRazwK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze zijn er wel vol mee bezig merk ik, logisch gezien de beta natuurlijk maar ik beta 1 en 2 snapte new Siri meer.
Ik ben wel benieuwd wat jullie mening is omtrent Siri AI.
Kan dit bijv ChatGPT vervangen of is dat lastig te vergelijken?
Er is nog geen AI die goed is in alles, ChatGPT is goed met tekst, Claude met coderen, Perplexity met zoeken, New Siri met de dingen op je device, etc. Dat is met New Siri vooralsnog niet veranderd.MarioMark1541 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:53:
Ik ben wel benieuwd wat jullie mening is omtrent Siri AI.
Maar met de new Siri kan je toch ook zoekopdrachten en prompts invoeren en onthoud hij ook persoonlijke context zoals ChatGPTDonstil schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:55:
[...]
Er is nog geen AI die goed is in alles, ChatGPT is goed met tekst, Claude met coderen, Perplexity met zoeken, New Siri met de dingen op je device, etc. Dat is met New Siri vooralsnog niet veranderd.
Ooh nice, hard nodig hier. Ik had best wat bugs in Beta 3.Signs schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:06:
Bèta 4 staat klaar 🥳
Het updaten naar een nieuwe developer beta begint wel steeds meer een uitdaging te worden als een 64 GB iPad niet volledig leeg is
Even 12 gig aan ruimte extra kwijt door de Apple Intelligence modellen.
Ja duurde langer, zal wel druk zijn.Sinan10 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:23:
[Afbeelding] Meer mensen hier last van hij blijft zoeken
Hier ook op 1 van de 2 telefoonsSinan10 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:23:
[Afbeelding] Meer mensen hier last van hij blijft zoeken
Grappig. Op de beta 26.6 die ook net is uitgekomen heeft Apple een feature opgenomen dat ie vast het indexeren gaat doen om hem klaar te maken voor iOS27 omdat dat bij de beta1 toch wel erg lang duurde….
https://9to5mac.com/2026/07/20/ios-26-6-includes-key-feature-that-prepares-your-iphone-for-ios-27/
https://9to5mac.com/2026/07/20/ios-26-6-includes-key-feature-that-prepares-your-iphone-for-ios-27/
Voor de volledigheid nog even de release notes van beta 4: iOS & iPadOS 27 Beta 4 Release Notes
indexeren is weer terug bij mij in beta 4.
Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5070TI gb | 32gb & Macbook Air m3 8gb
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Ik draai sinds 2 dagen de Public beta en bij mij blijft het indexeren hangen op 28%. Inmiddels al 2 nachten aan de lader gehad maar niet verder gekomen.
Indexeren is hier ook terug. Ik hoop dat de batterijduur met deze beta wel weer wat beter is. Met beta 3 liep ie toch wel gauw leeg (hoort bij een beta maar toch...).
Ik heb vooral battery drain op iPadOS beta 3. Dat merk ik erg goed... Hopelijk is dat bij 4 beter. Welke bugs had je nog meer?Donstil schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:08:
[...]
Ooh nice, hard nodig hier. Ik had best wat bugs in Beta 3.
Mijn boefje is liev!
Bij mij waren bijvoorbeeld alle icoontjes van 3rd party apps blank in spotlight, daarnaast ook af en toe dat het toestel helemaal nergens meer op reageerde en een reset benodigd was.JB schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:30:
[...]
Ik heb vooral battery drain op iPadOS beta 3. Dat merk ik erg goed... Hopelijk is dat bij 4 beter. Welke bugs had je nog meer?
Edit: Eerste is opgelost overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 21-07-2026 10:34 ]
Werkt de ABN app nog wel bij jullie met beta 4?
Werkt
Werkt
[ Voor 54% gewijzigd door Nick25 op 21-07-2026 11:34 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
App werkt wel maar krijg een foutmelding. Waarschijnlijk een gebruikelijke storing die wel vaker voorkomt en niets met de beta te maken heeft.Nick25 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:31:
Werkt de ABN app nog wel bij jullie met beta 4?
Ik denk een ABN storing zelf..
Daar had ik ook last van ben benieuwd met beta 4JB schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:30:
[...]
Ik heb vooral battery drain op iPadOS beta 3. Dat merk ik erg goed... Hopelijk is dat bij 4 beter. Welke bugs had je nog meer?
A person who never made a mistake never tried anything new.
Dat probleem herken ik ook met mijn iPhone 11 Pro en dan heb ik ook niks aan de AIleander-s schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:25:
Het updaten naar een nieuwe developer beta begint wel steeds meer een uitdaging te worden als een 64 GB iPad niet volledig leeg is![]()
Ja, en de battery drain lijkt ook verholpen te zijn.
Mijn Ipad air met een m1 SoC zou het wel moeten kunnen. Echter heb ik er geen behoefte aan.Starscreamer schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:37:
[...]
Dat probleem herken ik ook met mijn iPhone 11 Pro en dan heb ik ook niks aan de AI
Las ergens dat het automatisch vrijgegeven wordt als alle Apple intelligence uit staat maar tot nu werkt dat nog niet.
Het is natuurlijk niet des Apples om je een handmatige delete te geven
[ Voor 3% gewijzigd door leander-s op 21-07-2026 16:44 ]
Als je de telefoon vergrendelen. En hem daarna weer aan doen. Moeten jullie dan ook weer 1x extra drukken?
Yup.Milan1NL schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:43:
Als je de telefoon vergrendelen. En hem daarna weer aan doen. Moeten jullie dan ook weer 1x extra drukken?
Als ik het toestel lock en het scherm in AOD gaat, dan is 1x drukken niet voldoende om te ontwaken, een tweede press is dan nodig.DNN!S schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:35:
Ik snap de vraag niet. 1x extra drukken?
Edit: Niet altijd zie ik nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-07-2026 19:46 ]
Ik druk nooit. Vanuit lock gedimd scherm kun je ook meteen swipen.Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:45:
[...]
Als ik het toestel lock en het scherm in AOD gaat, dan is 1x drukken niet voldoende om te ontwaken, een tweede press is dan nodig.
Edit: Niet altijd zie ik nu.
Weer wat geleerd, thanks!DNN!S schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:52:
[...]
Ik druk nooit. Vanuit lock gedimd scherm kun je ook meteen swipen.
Nee ik ook niet, maar @Milan1NL vroeg dus ik draaide.DNN!S schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:52:
[...]
Ik druk nooit. Vanuit lock gedimd scherm kun je ook meteen swipen.
Is normaal nog met Beta's.
In DB4 is het gelukkig al een stuk meer NL vertaald alles, want DB3 was zowat alles in Engels...
In DB4 is het gelukkig al een stuk meer NL vertaald alles, want DB3 was zowat alles in Engels...
Inderdaad. In DB3 kon ik bijvoorbeeld niet zoeken op “instellingen”, alleen op “settings”. In DB4 is het opgelost.mregeling schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:31:
Is normaal nog met Beta's.
(Mijn problemen met CarPlay lijken overigens ook steeds minder voor te komen, gisteren nog wel eens gehad dat-ie niet wou verbinden, maar was even geleden.)
Volgens mij is health kit overhoop gehaald. Mijn apps die gekoppeld zijn crashen allemaal zodra ze gegevens lezen of schrijven. Iemand anders ook deze ervaringen?
Heb nog gepuzzeld met de verschillende gegevens wel/geen toegang geven, maar dat maakt geen verschil. Heb wel feedback ingestuurd maar ik denk dat de apps hun koppeling moeten aanpassen. Ik vermoed dat het komt door nieuwe functionaliteit om toegang tot de gegevens te beperken tot een periode.
Heb nog gepuzzeld met de verschillende gegevens wel/geen toegang geven, maar dat maakt geen verschil. Heb wel feedback ingestuurd maar ik denk dat de apps hun koppeling moeten aanpassen. Ik vermoed dat het komt door nieuwe functionaliteit om toegang tot de gegevens te beperken tot een periode.
Ik heb er niet zo heel veel in, maar mijn waterfles en bloeddrukmeter werken alle twee nog.BassieB schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:37:
Volgens mij is health kit overhoop gehaald. Mijn apps die gekoppeld zijn crashen allemaal zodra ze gegevens lezen of schrijven. Iemand anders ook deze ervaringen?
Vanuit mail met Apple Intelligence m’n bestellingen toegevoegd die hij nu bijhoud. Ben nog wel benieuwd wat het toevoegd. Vind het ook niet heel logisch dat dit in wallet app zit maar dat was al zo lees ik.
[ Voor 9% gewijzigd door BassieB op 22-07-2026 09:46 ]
Het AOD gaat niet meer uit in de nacht, zodra ik ‘m aan de lader doe en ga slapen. Nu heb ik dat al vaker gehad, maar met de laatste iOS beta’s was het steeds goed en ging het scherm gewoon helemaal op zwart.
Mijn boefje is liev!
Uit schakelen zolang het beta seizoen is? Of tenminste tot de volgende versie.JB schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:42:
Het AOD gaat niet meer uit in de nacht, zodra ik ‘m aan de lader doe en ga slapen. Nu heb ik dat al vaker gehad, maar met de laatste iOS beta’s was het steeds goed en ging het scherm gewoon helemaal op zwart.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
werkt bij mij nog steeds naar behoren, 14 ProTheKerremenke schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:40:
[...]
Uit schakelen zolang het beta seizoen is? Of tenminste tot de volgende versie.
Hoeiendag!
Bij mij ook. iPhone Air, PB 27.0. Gaf alleen een mogelijke tijdelijke oplossing aan.tvtech schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:57:
[...]
werkt bij mij nog steeds naar behoren, 14 Pro
Beta 4 is echt top qua batterijverbruik.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnMartijn op 22-07-2026 14:27 ]
Pass4Wallet nu ook eruit gegooid om custom Wallet kaarten toe te voegen, werkt ideaal vanuit de Wallet app zelf.
Zucht...
Hier loop ik inderdaad ook tegenaan, is er iemand die hier al een oplossing voor heeft gevonden toevallig?blubbers schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:54:
Sinds de laatste developer-beta update laden de grafieken in de homewizard app niet meer.
Edit, met de public beta van vandaag is het weer opgelost
[ Voor 9% gewijzigd door Skarloc op 22-07-2026 21:42 ]
Zojuist IOS 27 PB 2 op mijn iPhone 12 Pro Max geïnstalleerd. Wat een verschil merk ik nu al! iPhone voelt meteen stukken sneller aan.
Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/9o7cd29T5mKTNbDZhKJdVLCk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wFcRq9MmEvWHVNGfVxLoGKhU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oW4wByjUlHEZZGh7rr6EJTMC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SOwQ4roEX5lTSuIRmnencgLt.png?f=fotoalbum_large)