[iOS en iPadOS 27] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:48
Ik merk wel dat ik met de eerste dev beta. Een betere batterijduur heb. Normaal zit ik nu op 58% met mijn werkzaamheden. Nu op 69%..

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:23
Mijn batterijduur is dus echt aanzienlijk slechter geworden heb ik het idee. Geen idee waar dat aan ligt, maar misschien bij de volgende beta weer beter. Ik red nu het einde van de dag niet. Zeker met Wireless carplay gaat hij sneller leeg heb ik het idee.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:07

Fjeze

AllesPerfect!

Donstil schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:41:
Ik lijkt alles wel te kunnen doen inmiddels in New Siri (ook mail), althans van wat ik in YouTube video’s heb gezien, maar toch nog aan het indexeren.
Werkt alles ook in het Nederlands (Siri kan op Nederlands blijven staan begreep ik)? Ook screen awareness en dergelijke?

Dan ga ik wellicht toch mijn US apple ID maar weer eens afstoffen om het te proberen. Zitten hier nog echt nadelen aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Fjeze op 17-06-2026 16:11 ]

Fly or Die

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fjeze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:10:
[...]

Werkt alles ook in het Nederlands (Siri kan op Nederlands blijven staan begreep ik)? Ook screen awareness en dergelijke?

Dan ga ik wellicht toch mijn US apple ID maar weer eens afstoffen om het te proberen. Zitten hier nog echt nadelen aan?
Je kunt New Siri niet meer gebruiken als je Siri weer op Nederlands zet. Zowel je weergavetaal als de Siri taal moet op Engels VS staan. Onscreen awareness werkt daarom niet in het Nederlands.

Siri begrijpt met tekst input in de app wel Nederlands en reageert dan ook in het Nederlands, maar niet met spraak.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 17-06-2026 16:53 ]

Live, Laugh, Toaster bath.

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Hebben meer mensen hier problemen dat wireless carplay zijn connectie regelmatig verliest met iOS 27?
Ik heb het zowel op mijn iPhone Air als op mijn iPhone 17 Pro.

Fly or Die

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:56
Fjeze schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:04:
Hebben meer mensen hier problemen dat wireless carplay zijn connectie regelmatig verliest met iOS 27?
Tot nu toe nog geen last van gehad, werk op iphone 16 pm.

Verlies als haperen of echt compleet disconnecten?

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 14:23
Wellicht ligt het meer aan de auto zelf dan aan de iOS versie? Ik (iOS 27) en mijn partner (iOS 26) hebben er allebei last van. We hebben een Volkswagen Golf (uit 2023), en hoor wel meer die problemen ervaren met CarPlay bij dat merk.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hier geen last van connectie problemen. We hebben drie auto's. Ieder met wireless CarPlay (dongles all the way). Ik gebruik een Iphone air ism wireless CarPlay.

Edit: Betreft een VW Tiguan met een RCD 360, Volvo XC40 en Mazda mx-5 met een Sony XAV 5500D. Allemaal met CarPlay met wireless dongles aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 18-06-2026 10:20 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Nederlandhc schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:13:
[...]

Tot nu toe nog geen last van gehad, werk op iphone 16 pm.

Verlies als haperen of echt compleet disconnecten?
Echt compleet disconnecten, maar dan disconnect hij ook de Flitsmeister Two daarom zocht ik het meer in de telefoon dan in de auto. Ik heb het probleem pas na het installeren van iOS 27. Daarvoor werkte het perfect op mijn iPhone Air i.c.m. mijn Kia EV5.

Fly or Die

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19
Hier ook er last van. Gebruik een Carlinkit 5. Al wat zitten spelen met instellingen maar krijg het niet stabiel

Console Guy

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:56
Zijn de CarPlay problemen niet gewoon het gevolg van de ‘wifi disconnect problemen’ die veel mensen ervaren? Er vanuitgaande dat jullie wireless verbinding maken.

Ikzelf heb het wifi probleem ook, maar CarPlay doet het daarentegen prima. Maar wellicht toch een relatie bij anderen.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:43
Geen problemen. Gisteren 2 uur gereden. (16pro, BMW 3 serie 2021)
Enige disconnect die ik nog steeds ervaar is als ik een parkeergarage inrij.

[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 18-06-2026 14:59 ]

• Donstil
  • Niet online
Wat nou ook irritant is, Connectivity Assist gaat steeds opnieuw aan. Hoop maar dat dit een bug is en geen “feature”.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:39:
Wat nou ook irritant is, Connectivity Assist gaat steeds opnieuw aan. Hoop maar dat dit een bug is en geen “feature”.
Hoop het ook inderdaad, ik wil niet dat dat die dit gaat combineren straks.
Als ik op wifi zit dan zit ik op wifi, dan moet de telefoon van mijn mobiele data afblijven.

Dan heb ik straks hierdoor ineens een hogere data bundel nodig, terwijl ik die misschien eigenlijk niet eens nodig te hebben(Als ik even paar seconden langer had moeten wachten).

[ Voor 19% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-06-2026 20:19 ]

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Als ik op wifi zit dan zit ik op wifi, dan moet de telefoon van mijn mobiele data afblijven.

Dan heb ik straks hierdoor ineens een hogere data bundel nodig, terwijl ik die misschien eigenlijk niet eens nodig te hebben(Als ik even paar seconden langer had moeten wachten).
Nou die data bundel maakt mij niet zoveel uit. Wat ik er irritant aan vind is dat ik bepaalde DNS requests wil blokken op mijn netwerk en de telefoon dan denkt “oh dan doe ik het via Connectivity Assist wel
over 5G”.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Een tweaker met vaste databundel :9

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:44
Bij mij blijft Connectivity Assist gewoon uit, nadat ik het paar dagen terug uit gezet heb. (16PM)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Carlos0_0
  • Nu online
Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:41:
[...]

Een tweaker met vaste databundel :9
Jup 6gb bundel, waarvan ik 685MB verbruikt heb nu in 18 dagen.
Heerlijk maar 7,50 per maand, lekker laag bedrag prima.

Heel makkelijk te doen hoor, door je telefoon gewoon te tweaken.
En dus niet alle opties zo out of the box te gebruiken :P.

- Alle apps achtergrond verbruik uit
- notificaties van meeste apps uit(Dus eigenlijk door deze beide opties uit doet een app niks zolang ik hem niet open)
- Whatsapp media automatische download uit van foto's filmpjes etc
- Backup in iCloud uit bij mobiele data
- Wifi assistentie uit zodat die automatisch mobiele data verbruikt wanneer de wifi slecht zou zijn.
- Email op handmatig in plaats van push

In de bus of trein geen Netflix / YouTube / Insta etc de hele tijd kijken, maar gewoon naar buiten kijken etc :P.
Of te wel de telefoon niet mijn leven laten bepalen, ik bepaal wanneer ik informatie wil ontvangen of zien 8) .

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-06-2026 20:56 ]

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:53:
[...]

- notificaties van meeste apps uit(Dus eigenlijk door deze beide opties uit doet een app niks zolang ik hem niet open)
- Wifi assistentie uit zodat die automatisch mobiele data verbruikt wanneer de wifi slecht zou zijn.

In de bus of trein geen Netflix / YouTube / Insta etc de hele tijd kijken, maar gewoon naar buiten kijken etc :P.
Netjes, hier is het verbruik wel flink toegenomen al ben ik de tussentijd overgestapt op een nieuwe telefoon (wat trouwens perfect ging toen ik mijn 17 ook heb geüpdatet naar de beta)blijkbaar het data verbruik niet gereset maar staat er nog sinds augustus 2025. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv1FqYn3bskzyPoHXm8qcdgqMS4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WCkD3Qddg9UaRjJyGcUajX8X.png?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Of te wel de telefoon niet mijn leven laten bepalen, ik bepaal wanneer ik informatie wil ontvangen of zien 8) .
Ik doe het met 5 GB per maand. Inderdaad prima te doen, m’n iPhone is niet de baas. :*)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Hier gisteren een bizar batterij verbruik op mijn 2e telefoon (12 mini)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHGAA4xy02m-OV5zXMLweExM5ao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O5Amnd6reg3yiFDdnZYgAsN9.png?f=fotoalbum_large

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 16:38

NEK

tvtech schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
[...]

Ik draai 27 op mijn dayly 14 Pro, ipad air m4 en mabook air. Werkt allemaal perfect en beter nog dan 26
Ik draai ook developer beta van ios 27! Een stuk soepeler dan ios 26.4

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 18:41
Net wel ontdekt dat er in een nieuws app die ik vaak gebruik ineens advertenties stonden, ondanks mijn Adguard Home in Home Assistant. Wifi uit, advertenties weg (zodra ik van mijn huis wifi ga, gaat de Wireguard vpn automatisch aan zodat ik mijn Adguard Home kan blijven gebruiken). Dus die doet het gewoon.

Wifi aan, Connectivity assist uit en hup: geen ads. En dat op een uitstekende en snelle Unifi setup met 1Gbps glas van KPN.

Dus die Connectivity Assist gaat dan via 5G en zonder vpn verbinden.

Hoeiendag!

• Donstil
  • Niet online
tvtech schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:02:
Net wel ontdekt dat er in een nieuws app die ik vaak gebruik ineens advertenties stonden, ondanks mijn Adguard Home in Home Assistant. Wifi uit, advertenties weg (zodra ik van mijn huis wifi ga, gaat de Wireguard vpn automatisch aan zodat ik mijn Adguard Home kan blijven gebruiken). Dus die doet het gewoon.

Wifi aan, Connectivity assist uit en hup: geen ads. En dat op een uitstekende en snelle Unifi setup met 1Gbps glas van KPN.

Dus die Connectivity Assist gaat dan via 5G en zonder vpn verbinden.
Ja dat poste ik een paar dagen geleden, hele irritante feature. Het lijkt erop dat het nieuwe algoritme nu ook ziet dat bepaalde DNS requests falen en gaat dat dan via 5G proberen.

• tvtech
Donstil schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Ja dat poste ik een paar dagen geleden, hele irritante feature. Het lijkt erop dat het nieuwe algoritme nu ook ziet dat bepaalde DNS requests falen en gaat dat dan via 5G proberen.
Dat zou het inderdaad verklaren waarom hij op een uitstekende wifi toch naar 5G gaat. Heb het maar uitgezet want dit geeft rare effecten.

Hoeiendag!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 14:04
wanneer beta 2 :) begint alweer saai te worden :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vanavond?

Haters everywhere but I don’t really care

• mprkooij
Hoop dat de batterij het dan ff wat langer uithoudt. Batterij gaat zo snel leeg dat m'n telefoon er licht van wordt, is gewoon gevallen van de week :(

• Donstil
  • Niet online
Nick25 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:08:
Dan blijft dat net beta 2 ook wel zo waarschijnlijk ;)

Dat gezegd hebbende vind ik het met New Siri best wel indrukwekkend. Je moet even door een hoepel springen om het hier werkend te krijgen maar daarna is de shit wel aan.

• Carlos0_0
  • Nu online
Nick25 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:08:
Het zou kunnen, maar kan ook nog een paar dagen of week duren.
Als ik het zo even snel bekijk versie 18 en 26, dan zit er 2 a 3 weken tussen de 1ste en 2de beta versie.

Er is tevens nog iets leuks ontdekt in de beta

https://forums.macrumors.com/threads/ios-27-adds-mac-like-recovery-mode-for-iphone-and-ipad.2484372/

[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-06-2026 15:52 ]

• Skywalker27
  • Laatst online: 07:57
Donstil schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:46:
[...]

Dat gezegd hebbende vind ik het met New Siri best wel indrukwekkend. Je moet even door een hoepel springen om het hier werkend te krijgen maar daarna is de shit wel aan.
Welke hoepels dan precies want het verhaal varieert van je telefoon en locatie veranderen, tot een complete ander AppleID aanmaken met een Amerikaans telefoonnummer voor de verificatie

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:54
[...]

Dan blijft dat net beta 2 ook wel zo
Saaaaai. hoop op z’n minst toch wel op weigerende bank-apps of battery-drains :*)

• Donstil
  • Niet online
Skywalker27 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:52:
[...]

Welke hoepels dan precies want het verhaal varieert van je telefoon en locatie veranderen, tot een complete ander AppleID aanmaken met een Amerikaans telefoonnummer voor de verificatie
Je moet binnen Media en Purchases ingelogd zijn met een Apple ID waar het ondersteund wordt en vervolgens moet je toestel op Engels VS en je Siri ook.

Ik hoefde mijn telefoon niet te veranderen, maar als je nog een iPhone 5S hebt moet dat wel :+

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 22-06-2026 15:55 ]

• Pietopdeheuvel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 30-06 15:29
Glass is net zo irritant als Aqua

• Donstil
  • Niet online

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 22-06-2026 19:02 ]

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-06 18:10
beta 2 is uit

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Wil hier niet downloaden
edit:
Werkt ondertussen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmsCvqqgc8eKi8BEM0M-OnweOzE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4BwSYlbMXP2EsgpcwjE2T7p7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Roy Tollenaar op 22-06-2026 19:15 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 17:53
Batterij is nu al stukken beter

• Donstil
  • Niet online
Oh nice. Ben benieuwd of Nano Banana nu in Image playground zit.

Edit: Nope.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 22-06-2026 19:40 ]

• TheKerremenke
  • Nu online
Ik wacht wel een dag of twee. Hoor dan wel of er bugs of accu vreterij in zit. 🙃

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• DNN!S
In ieder geval is het bugje eruit dat direct croppen van een screenshot nu wél opgeslagen wordt. Verder zie ik weinig verandering….

• Roy Tollenaar
  • Nu online
DNN!S schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:04:
In ieder geval is het bugje eruit dat direct croppen van een screenshot nu wél opgeslagen wordt. Verder zie ik weinig verandering….
Ook andere wijzigen op een screenshot worden nu weer correct opgeslagen!

• Milan1NL
Wauw. Dev 2 voelt soepeler aan bij 16 Pro

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik van velen las over dat Beta 1 zoveel soepeler was dan iOS 26 merk ik nu pas bij Beta 2. Loopt als een trein, zelfs na de reboot van OS update start elke app alsof die kort geleden al geopend was.

Verder is direct de ‘Indexing‘ melding weg, dus dat bugje lijkt gladgestreken.

Nog steeds op de waitlist voor Siri, maar dat zal losstaan van het OS.

• SuperVeloce
Indexing is weg (voor nu), maar nog steeds op waitlist siri beta, al een week ofzo

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Maar is het indexen echt gestopt of is de melding gewoon weggehaald? :+

Have you tried turning it off and on again?

• Basket Kees
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:19:
Maar is het indexen echt gestopt of is de melding gewoon weggehaald? :+
Het indexen was allang gestopt. Nu wordt dat ook weergegeven met de melding die weg is :)

• BassieB
  • Laatst online: 20:47
ik had vooral last van allemaal bugs in carplay via het kabeltje. Hopelijk kan ik nu de telefoon opnemen via het scherm ipv m'n telefoon te pakken.

Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5070TI gb | 32gb & Macbook Air m3 8gb

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-06 11:05

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-06 09:48
Beta 2 draait hier ook net iets sneller, maar ik had al geen klachten bij Beta 1. Batterij ook normaal tot nu met beide beta's. Misschien iets sneller leeg dan een stable versie, maar er zit geen spreekwoordelijke draaikolk in dat de batterij snel leeg is. Is wel erger geweest bij eerdere beta's.

Wel blij dat vele apps inmiddels wat updates gehad hebben zodat alles weer goed werkt. Had een aantal die wat haperingen hadden, bepaalde schermen die niet helemaal lekker werkten, maar niet storend dat de app niet werkte. Enige app die sinds de beta's niet helemaal lekker gaat is de Zonneplan-app, verder geen problemen ondervonden tot nu toe.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
MadMax12 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:21:

Wel blij dat vele apps inmiddels wat updates gehad hebben zodat alles weer goed werkt.
dat is dan toeval, want volgens mij worden 3rd party apps pas ná de (stable) public release van iOS 27 aangepast voor iOS 27 (en dus niet tijdens het beta traject)

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:44:
[...]

dat is dan toeval, want volgens mij worden 3rd party apps pas ná de (stable) public release van iOS 27 aangepast voor iOS 27 (en dus niet tijdens het beta traject)
Klopt, zolang Xcode in beta is mogen er geen iOS beta specifieke fixes/features worden doorgevoerd.

Daadwerkelijke iOS 27 updates komen dus op zijn vroegst met de RC.

• matthijst
  • Nu online
Beta 2 vlotter, slome wifi lijkt opgelost (halve sec wachten voor een pagina laadde op iPhone en iPad).

Zal wel geen beta-ding zijn maar zag het nu voor het eerst: kon mn KPN sim zelf converteren naar een esim. Zit toch regelmatig in dat deel van het menu, maar was me niet eerder opgevallen.

[ Voor 48% gewijzigd door matthijst op 23-06-2026 08:56 ]

• DNN!S
matthijst schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:55:
Beta 2 vlotter, slome wifi lijkt opgelost (halve sec wachten voor een pagina laadde op iPhone en iPad).

Zal wel geen beta-ding zijn maar zag het nu voor het eerst: kon mn KPN sim zelf converteren naar een esim. Zit toch regelmatig in dat deel van het menu, maar was me niet eerder opgevallen.
Dat kan bij de 3 grote providers al minimaal een jaar :)

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:55:

Dat is niet nieuw in iOS 27 idd, maar wel heel handig :)

• DNN!S
Die en zonder gedoe ESIM verhuizen naar nieuw toestel is echt wel een verademing tegenwoordig….

[ Voor 7% gewijzigd door DNN!S op 23-06-2026 09:03 ]

• matthijst
  • Nu online
DNN!S schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:00:
[...]

Dat kan bij de 3 grote providers al minimaal een jaar :)
Nooit gezien, wel SIM van mn werk, geen idee of dat uitmaakt maar de faq daar geeft nog aan dat je het via hun moet doen. Anyways, offtopic, maar mooi dat het kan :)

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:04:
[...]

Nooit gezien, wel SIM van mn werk, geen idee of dat uitmaakt maar de faq daar geeft nog aan dat je het via hun moet doen. Anyways, offtopic, maar mooi dat het kan :)
Nou daarom weet ik het toevallig, ik moest steeds langs de telefonie collega omdat de e-sim via ons KPN zakelijke platform maar 1x geactiveerd kan worden. Uiteindelijk een fysieke sim gekregen maar die kon niet in mijn iPhone Air, die fysieke Sim is toen omgezet naar Esim via Apple en kan nu wel telkens opnieuw gebruikt worden en zit ook netjes in iCloud. Win Win :)

• Carlos0_0
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Nou daarom weet ik het toevallig, ik moest steeds langs de telefonie collega omdat de e-sim via ons KPN zakelijke platform maar 1x geactiveerd kan worden. Uiteindelijk een fysieke sim gekregen maar die kon niet in mijn iPhone Air, die fysieke Sim is toen omgezet naar Esim via Apple en kan nu wel telkens opnieuw gebruikt worden en zit ook netjes in iCloud. Win Win :)
Klopt ja Esim kan bij ons ook maar 1 keer(Op zich logisch), bij een nieuwe telefoon is het nieuwe esim aanvragen.
Je kon hem dan nu al bewaren, bij een reset na fabrieksinstellingen. Maar nu kan je hem dus ook overzetten na een andere telefoon handig?.

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:52:
[...]

Klopt ja Esim kan bij ons ook maar 1 keer(Op zich logisch), bij een nieuwe telefoon is het nieuwe esim aanvragen.
Je kon hem dan nu al bewaren, bij een reset na fabrieksinstellingen.
Ik vind dat helemaal niet logisch eigenlijk, e-sim met een QR code kan bij super veel providers gewoon meermaals worden geïnstalleerd als je de QR code bewaard. KPN zakelijk wijkt daar juist vanaf.
Maar nu kan je hem dus ook overzetten na een andere telefoon handig?.
Is handig de vraag? Want dan zou ik zeggen van wel, handig als je wisselt naar een nieuwe iPhone in september en ook handig als je wisselt naar een vervangende iPhone bij bijvoorbeeld reparatie en/of vervanging.

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:33:
[...]

Ik wacht wel een dag of twee. Hoor dan wel of er bugs of accu vreterij in zit. 🙃
Inmiddels beta 2 ook geïnstalleerd. Ging wederom soepel. Indexering mededeling is nu weg. iOS voelt weer fijn soepel aan. Maar vermoed dat dit placebo effect is. ;)

• Carlos0_0
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:58:
[...]

Ik vind dat helemaal niet logisch eigenlijk, e-sim met een QR code kan bij super veel providers gewoon meermaals worden geïnstalleerd als je de QR code bewaard. KPN zakelijk wijkt daar juist vanaf.

[...]

Is handig de vraag? Want dan zou ik zeggen van wel, handig als je wisselt naar een nieuwe iPhone in september en ook handig als je wisselt naar een vervangende iPhone bij bijvoorbeeld reparatie en/of vervanging.

Oke nog niet eerder gezien dat het wel kan.
Als je hem nu kan overzetten dus naar en nieuwe iphone(via Icloud), dan is dat wel handig.
Of ik moet hem verkeerd begrepen hebben :).

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Waar gebruik je de nieuwe Siri vooral voor? Ik zit een beetje in twijfel, heb wel een US account nog ergens (van de vorige keer dat je die nodig had voor AI op de iPhone). Wat vind je echt goede toevoegingen/toepassingen?

En wat zijn de nadelen aan de appstore met je US account inloggen?

Fly or Die

• SuperVeloce
Fjeze schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:45:
[...]

En wat zijn de nadelen aan de appstore met je US account inloggen?
Dat (sommige of alle) in-app aankopen/abbo’s niet meer werken. Want die zijn gelinkt aan je huidige appstore icloud account

• Donstil
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:45:
[...]

Waar gebruik je de nieuwe Siri vooral voor? Ik zit een beetje in twijfel, heb wel een US account nog ergens (van de vorige keer dat je die nodig had voor AI op de iPhone). Wat vind je echt goede toevoegingen/toepassingen?
Het is wel voornamelijk rommelen ermee hoor, omdat het nieuw is.

Maar ik heb ook wel wat kleine usecases gehad inmiddels.

Zo moest ik bijvoorbeeld een datum weten maar wist ik alleen nog dat ik een foto gemaakt had en die had doorgestuurd. De foto zelf kon ik niet vinden tussen mijn foto's, dus gevraagd "Wanneer maakte ik een foto van X" en kwam daar netjes de datum die ik zocht.

Ook moest ik weten tijdens een gesprek in welke wijk mijn komende AirBNB zat, "in welke wijk zit onze aankomende Airbnb" en ik kreeg precies wat ik nodig had.
SuperVeloce schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:11:
[...]

Dat (sommige of alle) in-app aankopen/abbo’s niet meer werken. Want die zijn gelinkt aan je huidige appstore icloud account
Dat klopt maar deels, ik heb dat zelf alleen met Apple Music, apps die niet van Apple zijn maar ik wel afreken via de AppStore werken nog gewoon.

Edit: Ik doe dat al langer zo overigens, ik heb wat Apps die ik betaal via een Turks AppleID en ben daar maar 1x per jaar mee ingelogd als ik de betaling moet verlengen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-06-2026 16:02 ]

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:05

Internet Janny

He does it for free

Op een gewone 15 van 26.2 beta naar 27.2 beta ging vlekkeloos en voelt sneller aan. Vooral bij wisselen van apps.

Zero compensation

• Basket Kees
  • Niet online
Na 12 dagen door de wachtlijst voor Siri heen.

Echt maar heel kort even paar vragen gesteld, maar alleen het feit dat goed begrepen wordt wat je zegt en bedoelt is al een verademing.

• SuperVeloce
Basket Kees schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:13:
Na 12 dagen door de wachtlijst voor Siri heen.

Echt maar heel kort even paar vragen gesteld, maar alleen het feit dat goed begrepen wordt wat je zegt en bedoelt is al een verademing.
Hier ook sinds gisteren. Nu uitvogelen wat het allemaal kan.

• Skywalker27
Hopelijk fixen ze de automix ook snel weer in de AppleMusic app voor Lossless HiRes.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55
Hebben er meer mensen last van het feit dat je niet ingelogd blijft op sites? Bijvoorbeeld hier op tweakers moet ik elke keer opnieuw inloggen…..

Gewoon spullen

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:56
Soepie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:30:
Hebben er meer mensen last van het feit dat je niet ingelogd blijft op sites? Bijvoorbeeld hier op tweakers moet ik elke keer opnieuw inloggen…..
Nee geen last van (beta 2 op 13 mini icm Brave browser).

Wel de volgende issues:

- Wifi probleem (disconnects) hier nog niet opgelost. Blijft verbinding verliezen regelmatig.

- Wanneer ik een inkomend gesprek wil accepteren, hoor ik niks. Aan de andere kant blijft hij gewoon overgaan. Wanneer ik terugbel, gaat het wel meteen goed (geen idee of dit een IOS of KPN dingetje is).

- Notificaties van bv Whatsapp (Bussiness) komen niet altijd door. Is wisselend. Soms open ik WA en staan er berichten in waarvan ik geen notificatie heb gehad.

Daarentegen is het batterijverbruik nog steeds prima en kom ik de hele dag door zonder bij te laden.

• Donstil
  • Niet online
Incognitum schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:15:
[...]
- Notificaties van bv Whatsapp (Bussiness) komen niet altijd door. Is wisselend. Soms open ik WA en staan er berichten in waarvan ik geen notificatie heb gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaINO7xsWnnX1xf-AqA9G-RfUCM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8Hcao05pnRKaNqtHpa3IFSNK.jpg?f=user_large

• tvtech
Incognitum schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:15:

Daarentegen is het batterijverbruik nog steeds prima en kom ik de hele dag door zonder bij te laden.
Hier hetzelfde

Hoeiendag!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Audio scrubbing slider in CarPlay tot nu toe de meest handige feature die ik ben tegengekomen :P .

• Tricto
Oke, nu ook de nieuwe Siri. Heb er maar 2 dagen op hoeven wachten. Even aankijken of ik het handig genoeg ga vinden om niet mn iPhone weer op Nederlands ga zetten.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Het stotteren tijdens bijsnijden van foto's is ook opgelost :*) Nu nog de wachtwoorden integratie... regelmatig zie je gewoon een grijze balk boven je toetsenbord. Als je daar klikt, reageert de Wachtwoorden app gelukkig wel, maar het is (nog) niet zichtbaar :)

Mijn boefje is liev!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:45

amphora

Websites & Fotografie

Toch maar de bèta geïnstalleerd, want fomo, (nog) geen zin om alles op Engels te zetten dus was benieuwd wat ik er echt van zou merken maar tot mijn verbazing kon ik wel gelijk de nieuwe ai foto bewerkingen doen dus nu al tevreden!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• DNN!S
amphora schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:21:
Toch maar de bèta geïnstalleerd, want fomo, (nog) geen zin om alles op Engels te zetten dus was benieuwd wat ik er echt van zou merken maar tot mijn verbazing kon ik wel gelijk de nieuwe ai foto bewerkingen doen dus nu al tevreden!
De snelheid van iOS zal je ook meteen merken :)

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-07 01:55
Ik zit hier met een 13 mini nog op 26.5 en ervaar de laatste dagen ook vreemde zaken met whatsapp; notificaties die niet binnen komen en gelezen berichten die niet synchroon lopen desktop (macOS client), dan heb ik berichten op de Mac al gelezen en staan ze ruim na de tijd nog op ongelezen op de iPhone.

Ik heb eerder het idee dat het probleem bij whatsapp zelf zit dan dat iOS 27 iets niet goed doet.

Idempotent.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 19:31
Weet niet als dit het juiste topic is maar vraagje over CarPlay. Heb zelf de iOS 27 beta 2 draaien en vraag me als het volgende mogelijk is. Apple CarPlay gebruiken zodat navigatie etc via het scherm in auto verloopt maar de audio voor AirPods Pro 2 te laten verlopen?

We rijden in de nacht op vakantie maar luister dan vaak podcast. Voor podcasts heb ik het geluid vaak net iets harder dan muziek om het goed te kunnen verstaan. Dus dacht nu met AirPods te rijden zodat de rest niet gestoord wordt. Is dit mogelijk? Vind het niet direct.

• TheKerremenke
  • Nu online
frye schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:18:
Weet niet als dit het juiste topic is maar vraagje over CarPlay. Heb zelf de iOS 27 beta 2 draaien en vraag me als het volgende mogelijk is. Apple CarPlay gebruiken zodat navigatie etc via het scherm in auto verloopt maar de audio voor AirPods Pro 2 te laten verlopen?

We rijden in de nacht op vakantie maar luister dan vaak podcast. Voor podcasts heb ik het geluid vaak net iets harder dan muziek om het goed te kunnen verstaan. Dus dacht nu met AirPods te rijden zodat de rest niet gestoord wordt. Is dit mogelijk? Vind het niet direct.
Ik meen me te herinneren dat dit mogelijk is. Je kunt op het iPhone de audio uitgang kiezen. Dus ipv CarPlay, iPhone of AirPods. Dan zou het geluid over desbetreffende moeten gaan.

• Scorpio_King
  • Laatst online: 07:36

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWdRmU9cff5-Br5IqQxxV0WfXbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VzVB8dmZPDKEc3BdhC9jLxZH.png?f=fotoalbum_large

• tvtech

Als je naar Frankrijk gaat zou ik hiermee oppassen, dit is daar nl verboden. Of je betrapt wordt is een tweede.

Hoeiendag!

• Tricto
Het automatisch aan laten passen van je wachtwoorden in de wachtwoorden app is wel echt heel erg nice.

Werkte niet voor alles, maar zojuist 4 wachtwoorden automatisch aan laten passen.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:36
Tricto schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:59:
Het automatisch aan laten passen van je wachtwoorden in de wachtwoorden app is wel echt heel erg nice.

Werkte niet voor alles, maar zojuist 4 wachtwoorden automatisch aan laten passen.
werkt dat ook als je alles met een Nederlands account hebt? Of moet je dan de nieuwe Siri AI hebben?

• Carlos0_0
  • Nu online
Tricto schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:59:

Persoonlijk doe ik dat toch liever zelf, uiteraard met een voorgesteld wachtwoord(Niet iets wat ik zelf verzin ofzo paaseitje01 ofzo :+ ).
Maar dan heb je zelf nog iets in de hand, en gaat niet van alles van zelf zomaar.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:37:
[...]

Persoonlijk doe ik dat toch liever zelf, uiteraard met een voorgesteld wachtwoord(Niet iets wat ik zelf verzin ofzo paaseitje01 ofzo :+ ).
Maar dan heb je zelf nog iets in de hand, en gaat niet van alles van zelf zomaar.
Misschien is dit nog maar het begin. Ik zou het wel vet vinden als dit wordt gekoppeld aan Have I Been Powned of zo. Als er dan een datalek is, dat Apple Intelligence direct het wachtwoord voor je wijzigt.

• Carlos0_0
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Misschien is dit nog maar het begin. Ik zou het wel vet vinden als dit wordt gekoppeld aan Have I Been Powned of zo. Als er dan een datalek is, dat Apple Intelligence direct het wachtwoord voor je wijzigt.
Volgens mij is er al een soort koppeling, anders krijg je geen meldingen al(Dat je wachtwoord gelekt is).

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 19:31
tvtech schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:26:
[...]

Als je naar Frankrijk gaat zou ik hiermee oppassen, dit is daar nl verboden. Of je betrapt wordt is een tweede.
Thanks wist ik niet. Dan even proberen tot de Franse grens. Leek idd wel te werken.

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:31

mv1

Heeft een van jullie ook dat berichten in iCloud sinds de update naar beta 2, niet meer is gesynchroniseerd, nadat de update is gedaan?

• Donstil
  • Niet online
mv1 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:27:
Heeft een van jullie ook dat berichten in iCloud sinds de update naar beta 2, niet meer is gesynchroniseerd, nadat de update is gedaan?
Als in iMessage?

Want ik draai de beta op mijn iPhone, iPad, en Mac maar zie overal hetzelfde.

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:31

mv1

Donstil schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:52:
[...]

Als in iMessage?

Want ik draai de beta op mijn iPhone, iPad, en Mac maar zie overal hetzelfde.
Yep. Zie ook screenshot.

Ben er inmiddels wel achter dat meerdere mensen dit ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPrYyHLvdLa56HKdOuGjWcCULcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17ORzrbNGL2ge44tWI3t0Hsf.jpg?f=fotoalbum_large

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 16:38

NEK

Soepie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:30:
Nee, ik draai nu Developer Beta 2, en ik ondervind dit probleem niet.

• Skywalker27
Ja in berichten staat bovenaan " Synchroniseren met iCloud gepauzeerd" maar het werkt allemaal wel gewoon

• Donstil
  • Niet online
mv1 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:07:
[...]

Yep. Zie ook screenshot.

Ben er inmiddels wel achter dat meerdere mensen dit ervaren.

[Afbeelding]
Ah ja, nee hier gaat dat wel gewoon goed.

• Milan1NL
Na x zoveel dagen dat ik beta 2 op mijn 16 Pro heb. Maar het voelt bijna als een normale update aan voor mij. Zoveel soepeler dan ios 26. Kijk al uit naar september met de hoofd release!

• mprkooij
Mijn telefoon wordt sinds iOS 27 Beta 1 en 2 wel echt mega heet. Na verloop van tijd wordt hij ook heel traag. Voornamelijk na wat CarPlay of intensief tussen apps switchen.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:45
Sinds iPadOS 26.5.2 kan ik geen smb connectie meer maken naar mijn NAS in bestanden app. Meer mensen dit probleem? Als ik de verbinding opnieuw toevoeg komt hij niet in de lijst te staan aan de linkerkant.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Cloud_VII schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:04:
Sinds iPadOS 26.5.2 kan ik geen smb connectie meer maken naar mijn NAS in bestanden app. Meer mensen dit probleem? Als ik de verbinding opnieuw toevoeg komt hij niet in de lijst te staan aan de linkerkant.
Deze vraag past beter in: [iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!