Jazeker, maar de telefoon voelt wel gelijk sneller aan. Ik was eerst aan het kijken voor een vervanger, maar daar wacht ik nog even mee. Vandaag maar eens kijken hoe de batterij het volhoudt.Alekz87 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 07:33:
[...]
Is die niet ondertussen vanalles nog aan het indexeren?
Dus hij wordt na het idexeren nog snellerWillythecarrot schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:39:
[...]
Jazeker, maar de telefoon voelt wel gelijk sneller aan. Ik was eerst aan het kijken voor een vervanger, maar daar wacht ik nog even mee. Vandaag maar eens kijken hoe de batterij het volhoudt.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik heb even jullie hulp nodig. Ik krijg telkens wanneer ik mijn iPhone wil opladen de onderstaande melding te zien. Mijn iPhone is nooit in het water gevallen en zou bovendien waterbestendig moeten zijn. Wel maak ik mijn telefoon regelmatig schoon door er met een vochtig doekje overheen te gaan.
Hoe kom ik van deze melding af? Mijn iPhone is hartstikke droog en inmiddels komt de melding al meer dan 24 uur bij elke oplaadpoging terug.
Hoe kom ik van deze melding af? Mijn iPhone is hartstikke droog en inmiddels komt de melding al meer dan 24 uur bij elke oplaadpoging terug.
Volgens Apple 2 opties: kabel kapot of telefoon kapot.DeJurist schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:50:
Ik heb even jullie hulp nodig.
[ Voor 39% gewijzigd door DNN!S op 23-07-2026 18:56 ]
Zucht, dat wordt dus een afspraak inplannen.
Mijn partner had dit ook, er was echt niets aan de hand met die kabel en zeker niet met de iPhone. Naar Apple Store geweest en die hebben gezegd dat ze dit vaker zien en aan iOS ligt en de melding uit voorzorg is en niet altijd op feiten gebaseerd.DeJurist schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:50:
Ik heb even jullie hulp nodig. Ik krijg telkens wanneer ik mijn iPhone wil opladen de onderstaande melding te zien. Mijn iPhone is nooit in het water gevallen en zou bovendien waterbestendig moeten zijn. Wel maak ik mijn telefoon regelmatig schoon door er met een vochtig doekje overheen te gaan.
[Afbeelding]
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
In de tussentijd opladen via MagSafe als alternatief?DeJurist schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:57:
[...]
Zucht, dat wordt dus een afspraak inplannen.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik gebruik geen MagSafe, dus ben afhankelijk van de usb-c kabel.TheKerremenke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:14:
[...]
In de tussentijd opladen via MagSafe als alternatief?
Mijn vrouw had dit ook. Na een soft reset van de iPhone werkte het opladen weer probleemloos.
Andere kabel eens proberen, misschien ligt het wel aan de kabel ?DeJurist schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:09:
[...]
Ik gebruik geen MagSafe, dus ben afhankelijk van de usb-c kabel.
Publieke Beta 2 is het gefixed. Had er ook last van.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:08:
Ik heb gisteren wel het eerste probleem gevonden met de bèta de DJI drone controller wil niet verbinden met de DJI fly app. Hopelijk wordt het in de volgende beta gefixt voordat ik op vakantie ga.
Dit was de oplossing. Of te wel een bug (denk ik)?sonderpa schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:00:
Mijn vrouw had dit ook. Na een soft reset van de iPhone werkte het opladen weer probleemloos.
Dat is fijn! Hopelijk eindelijk van die Klarna achtige oplossingen af, omdat er altijd iets net niet kan/werkt en je nog een app nodig hebt voor een ander kaartje.SgtElPotato schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:07:
Pass4Wallet nu ook eruit gegooid om custom Wallet kaarten toe te voegen, werkt ideaal vanuit de Wallet app zelf.
Wel jammer dat die kaarten weer los worden getoond en niet bij de rest van spaarkaarten die je wel standaard kan toevoegen.
Mijn boefje is liev!
Heb ze nu inderdaad mooi in een stapeltje in plaats van een aparte rij met kaarten. Alleen de barcode is wel wat kleiner, bij sommige scanners zoals de Makro wellicht wat onhandig.JB schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:03:
[...]
Dat is fijn! Hopelijk eindelijk van die Klarna achtige oplossingen af, omdat er altijd iets net niet kan/werkt en je nog een app nodig hebt voor een ander kaartje.
Wel jammer dat die kaarten weer los worden getoond en niet bij de rest van spaarkaarten die je wel standaard kan toevoegen.
Zucht...
Jullie met beta 4 ook zoveel type problemen op het keyboard?
Geen idee wat er onder de motorkap aangepast is maar ik heb enorme type tyfus ineens sinds beta 4.
Geen idee wat er onder de motorkap aangepast is maar ik heb enorme type tyfus ineens sinds beta 4.
Live, Laugh, Toaster bath.
Kan ik niet 123 beamen. Afgelopen weekend ging het wel wat moeizamer, maar dat had andere oorzaken
Mijn boefje is liev!
Ook hier positief over iOS 27... al merk ik zelf niet veel verschil tussen iOS 26.
Zoeken naar nieuwe features.
Hopelijk komt de nieuwe Siri er wel voor Europeanen en Nederlandse taal rap uit.
Nieuws niet meer rond gevolgd maar is hier al wat zicht op wanneer we dit kunnen verwachten? Na juni precies stil rond geweest.
De reviews in Amerika ivm Siri zien er wel veelbelovend uit.
Zoeken naar nieuwe features.
Hopelijk komt de nieuwe Siri er wel voor Europeanen en Nederlandse taal rap uit.
Nieuws niet meer rond gevolgd maar is hier al wat zicht op wanneer we dit kunnen verwachten? Na juni precies stil rond geweest.
[ Voor 76% gewijzigd door frye op 28-07-2026 09:04 ]
Nee het blijft angstvallig stil. Laatste wat ik gelezen heb is dat Tim Cook constructieve gesprekken heeft gevoerd om op 1 lijn te komen. Maar meer dan dat is er niet bekend.frye schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:02:
Ook hier positief over iOS 27... al merk ik zelf niet veel verschil tussen iOS 26.
Zoeken naar nieuwe features.![]()
Ik zou het dit jaar niet meer verwachten, als het al rond komt zal dat ergens in 2027 wel zijn gok ik
Hoewel Siri Ai niet beschikbaar is in de EU, ben ik wel benieuwd of degene die U.S. ingesteld hebben, je tot op heden nog gebruikt van Siri Ai. Nederlands typen kan natuurlijk, stem in het Engels. En ik ben benieuwd in welke situaties je hem gebruikt.
Ik heb het nog aanstaan, vind het voor het opzoeken van zaken op mijn toestel ideaal.Signs schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:16:
Hoewel Siri Ai niet beschikbaar is in de EU, ben ik wel benieuwd of degene die U.S. ingesteld hebben, je tot op heden nog gebruikt van Siri Ai. Nederlands typen kan natuurlijk, stem in het Engels. En ik ben benieuwd in welke situaties je hem gebruikt.
Dus even iets uit een ouder iMessage bericht laten toveren, uit email, dat soort zaken.
(Reeds eerder al wat voorbeelden gepost)
Ik gebruik het vooral als vervanger van Google/Wikipedia. Even wat vragen of uit laten zoeken. Voor de rest minimaal. Dat zal voor mij pas veranderen als het beschikbaar komt op HomePod, daar gebruik ik Siri het meest.Signs schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:16:
Have you tried turning it off and on again?
Wel een risico. Ai komt nog steeds met heel veel onzin en verkeerde antwoorden. Ik gebruik ai in zoekresultaten ook vaak omdat het snel is, maar eigenlijk is het onverantwoord.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:35:
[...]
Ik gebruik het vooral als vervanger van Google/Wikipedia. Even wat vragen of uit laten zoeken. Voor de rest minimaal. Dat zal voor mij pas veranderen als het beschikbaar komt op HomePod, daar gebruik ik Siri het meest.
Als ik twijfel over wat er staat, dan staat er meestal een bron bij waar je op door kunt klikken. Dat doe ik dan ook met regelmaat. giantgiantus schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:43:
[...]
Wel een risico. Ai komt nog steeds met heel veel onzin en verkeerde antwoorden. Ik gebruik ai in zoekresultaten ook vaak omdat het snel is, maar eigenlijk is het onverantwoord.
Siri (of überhaupt AI) combineert een hoop informatie die ik anders zelf bij elkaar zou moeten sprokkelen.
Zo vroeg ik aan Siri of het een overzicht wilde maken van de culturele gebruiken en historische achtergrond van het land waar ik naartoe op vakantie ga. Ik kreeg netjes wat punten gepresenteerd met een paar linkjes als bron.
Dan is dat voor mij betrouwbaar genoeg.
Het valt en staat allemaal met de juiste AI voor de juiste taken. Zoeken of informatie vergaren via AI kan prima maar moet je het niet doen met een AI die goed is in teksten schrijven of plaatjes maken.
AI’s zijn als gereedschap in je gereedschapskist, allemaal met een eigen expertise. Er is er geen een die alles goed kan.
AI’s zijn als gereedschap in je gereedschapskist, allemaal met een eigen expertise. Er is er geen een die alles goed kan.
Ook informatievergaring is vaak problematisch. En de belangrijkste vraag is: hoe kan jij bepalen of de informatie die hij geeft correct is? Ik was afgelopen week in de Alpen: maak foto’s van bergen en liften en vraag waar het is. Enorm stellig antwoord, maar in een ander land 😆. Als je weinig topografische kennis hebt nemen mensen deze informatie als waarheid. Het is best wel scary. En nogmaals: ik gebruik het ook, want het is sneller.Donstil schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:01:
Het valt en staat allemaal met de juiste AI voor de juiste taken. Zoeken of informatie vergaren via AI kan prima maar moet je het niet doen met een AI die goed is in teksten schrijven of plaatjes maken.
Dat bepaal je dus door de bron te bekijken. Dat is toch niet anders dan dat je iets leest op een website?giantgiantus schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:27:
[...]
Ook informatievergaring is vaak problematisch. En de belangrijkste vraag is: hoe kan jij bepalen of de informatie die hij geeft correct is? Ik was afgelopen week in de Alpen: maak foto’s van bergen en liften en vraag waar het is. Enorm stellig antwoord, maar in een ander land 😆. Als je weinig topografische kennis hebt nemen mensen deze informatie als waarheid. Het is best wel scary. En nogmaals: ik gebruik het ook, want het is sneller.
Als je mij die foto's geeft en hetzelfde vraagt dan zou ik ook een gokje wagen. Het enige verschil is misschien dat ik wel alvast aangeef dat ik geen flauw idee heb.
Ja ik heb ze ook, voorbeelden waar het niet werkt. Maar ik heb ook een enorme voorraad aan voorbeelden waar het wel werkt.giantgiantus schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:27:
[...]
Ook informatievergaring is vaak problematisch. En de belangrijkste vraag is: hoe kan jij bepalen of de informatie die hij geeft correct is? Ik was afgelopen week in de Alpen: maak foto’s van bergen en liften en vraag waar het is. Enorm stellig antwoord, maar in een ander land 😆. Als je weinig topografische kennis hebt nemen mensen deze informatie als waarheid. Het is best wel scary. En nogmaals: ik gebruik het ook, want het is sneller.
Van de website’s die je vind via google moet je ook controleren of ze correct zijn, alleen dat doen helaas ook veel te weinig mensen. Dat is inderdaad nog niet veranderd met de komst van AI.
Maar dat eerste maakt het toch alleen maar enger in gebruik? 10 x goed en dan denken mensen al snel de 11e keer zal ook wel kloppen.Donstil schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:51:
[...]
Ja ik heb ze ook, voorbeelden waar het niet werkt. Maar ik heb ook een enorme voorraad aan voorbeelden waar het wel werkt.
Van de website’s die je vind via google moet je ook controleren of ze correct zijn, alleen dat doen helaas ook veel te weinig mensen. Dat is inderdaad nog niet veranderd met de komst van AI.
Probleem is in dit voorbeeld dan wel een beetje dat niet alle AI’s die bron geven op een vraag over je eigen foto, en inderdaad een inschatting gaan doen.Gr4mpyC3t schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:51:
[...]
Dat bepaal je dus door de bron te bekijken. Dat is toch niet anders dan dat je iets leest op een website?
Als je mij die foto's geeft en hetzelfde vraagt dan zou ik ook een gokje wagen. Het enige verschil is misschien dat ik wel alvast aangeef dat ik geen flauw idee heb.
Al zou ik wel verwachten dat AI dan zegt “Ik kan het op basis van de foto alleen niet zien, maar ik denk:”. Want dat zie ik dan zelf altijd gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-07-2026 10:49 ]
Dat is met of zonder AI niet anders. En als je dat soort mensen tegenkomt kun je ze altijd wijzen op het feit dat hun informatie wellicht onjuist is en ze erop attenderen.giantgiantus schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:52:
[...]
Maar dat eerste maakt het toch alleen maar enger in gebruik? 10 x goed en dan denken mensen al snel de 11e keer zal ook wel kloppen.
Zucht...
Ja we moeten wel altijd zelf blijven nadenken, net zoals bij informatie van Google, Wikipedia, etc.giantgiantus schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:52:
[...]
Maar dat eerste maakt het toch alleen maar enger in gebruik? 10 x goed en dan denken mensen al snel de 11e keer zal ook wel kloppen.
Of mensen dat doen valt inderdaad te betwijfelen.
Het gekke blijf ik vinden dat in ieder geval GPT steeds terugvalt op een oud gescraped geheugen ofzo. Als ik vraag “hoe laat gaat zaterdag mijn lijnvlucht naar bestemming?” Dan komt ie met de oude tijd die al in Coronatijd is veranderd naar een paar uur later. Als ik dan zeg dat klopt niet, gaat ie pas zoeken naar de huidige tijd en is het “je hebt gelijk….”.
Ook vooral benieuwd als siri met carplay dan ook (in het nederlands) betere resultaten van navigatie kan doen. Dat werkt op dit moment echt niet goed.
Nog meer redenen om voorzichtig te zijn met het kopen van iPhone's op Marktplaats.
KPN deed het al via een kunstje met MDM maar nu kan elke provider/financierder de nieuwe Restricted Mode in iOS27 gebruiken om een telefoon de blokkeren bij wanbetaling....
KPN deed het al via een kunstje met MDM maar nu kan elke provider/financierder de nieuwe Restricted Mode in iOS27 gebruiken om een telefoon de blokkeren bij wanbetaling....
Toch leuk dat Gemini, maak een afspraak voor een nieuw paspoort bij de gemeente, vraag aan Sirimini of ze mij een dag van te voren kan herinneren aan de afspraak en ze maakt netjes een reminder voor me aan met de juiste subject, netjes.
Vlieg morgen naar de UK en dacht misschien mooie gelegenheid om nieuwe AI eens aan te zetten. Als ik m’n taal op Engels zet zou genoeg moeten zijn dan toch? Of is een buitenlandse Apple Id nog steeds nodig bedenk ik me ineens?
[ Voor 18% gewijzigd door amphora op 29-07-2026 20:22 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik vind dat als een provider voor die maatregel kiest daar wel iets tegenover moet staan. Ik denk aan een online database met geblokkeerde toestellen. (net zoiets als de politie heeft voor gestolen zaken).DNN!S schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:45:
Nog meer redenen om voorzichtig te zijn met het kopen van iPhone's op Marktplaats.
Ze zullen vast ergens in de voorwaarden moeten vastleggen dat het hún toestel blijft zolang hij niet volledig is afgelost. Maar denk niet dat zij eventuele tweedehands kopers moeten gaan beschermen.remmuz schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 06:53:
[...]
Ik vind dat als een provider voor die maatregel kiest daar wel iets tegenover moet staan. Ik denk aan een online database met geblokkeerde toestellen. (net zoiets als de politie heeft voor gestolen zaken).
Altijd factuur vragen, en als die dan van de provider komt vragen of die is afbetaald of niet. Is er geen ‘bewijs’ dan gaat de koop mooi niet door, genoeg andere advertenties vaak.DNN!S schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:42:
[...]
Ze zullen vast ergens in de voorwaarden moeten vastleggen dat het hún toestel blijft zolang hij niet volledig is afgelost. Maar denk niet dat zij eventuele tweedehands kopers moeten gaan beschermen.
Zucht...
Eigenlijk niet meer dan logisch dat een toestel van de geld verstrekker blijft tot deze is afbetaald. Verbaast mij eigenlijk dat dit nu niet zo geregeld is.DNN!S schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:42:
[...]
Ze zullen vast ergens in de voorwaarden moeten vastleggen dat het hún toestel blijft zolang hij niet volledig is afgelost. Maar denk niet dat zij eventuele tweedehands kopers moeten gaan beschermen.
Nou, dat ligt er dus maar net aan hoe de financiering is opgezet: https://blog.iusmentis.com/2025/07/11/kpn-blokkeert-iphone-bij-wanbetaling-via-mdm-mag-dat/DNN!S schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:42:
[...]
Het zal mij niets verbazen als providers gewoon deals hebben met incassobureaus die standaard vorderingen overkopen. Want anders zou je in theorie toestellen terug moeten gaan halen bij wanbetaling, die zijn natuurlijk niks meer waard als refurbisch en administratieve kosten zijn afgetrokken.Donstil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:09:
[...]
Eigenlijk niet meer dan logisch dat een toestel van de geld verstrekker blijft tot deze is afbetaald. Verbaast mij eigenlijk dat dit nu niet zo geregeld is.
Ik denk dat deze optie van onderdelen van iPhone kunnen blokkeren best een aanzet kan zijn om alsnog een rekening te betalen. Ipv afschrijven en de brieven in de la gooien wat veel mensen met schulden zullen doen.
[ Voor 16% gewijzigd door DNN!S op 30-07-2026 09:00 ]
Daarvoor hoef je niet naar de UK te vliegen. Region op UK zetten en een Engelse Apple ID was genoeg geweest. Hier staat de region op Verenigde Staten met een Apple ID uit de VS en de taal op Engels. Werkt als een zonnetje, al sinds het begin van iOS 27.amphora schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:32:
Vlieg morgen naar de UK en dacht misschien mooie gelegenheid om nieuwe AI eens aan te zetten. Als ik m’n taal op Engels zet zou genoeg moeten zijn dan toch? Of is een buitenlandse Apple Id nog steeds nodig bedenk ik me ineens?
Het werkt toch ook alleen met een VS taal en ID? Niet met UK dacht ik.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 01:46:
[...]
Daarvoor hoef je niet naar de UK te vliegen. Region op UK zetten en een Engelse Apple ID was genoeg geweest. Hier staat de region op Verenigde Staten met een Apple ID uit de VS en de taal op Engels. Werkt als een zonnetje, al sinds het begin van iOS 27.
Hoeiendag!
Na al vanaf begin DB en nu PB naar volle tevredenheid om m'n daily foon te draaien en aangezien Apple Intelligence 25GB+ in beslag neemt dacht ik na het zien van alle New siri goodies ik ga ook een VS Apple-ID aanmaken om new siri te proberen.
Nu krijg ik m'n VS account alleen niet aangemaakt, ander email adres gebruikt maar zelfde nl telnr (heb maar 1 telnr), krijg netjes email en telnr verificatie binnen maar na telnr verificatie krijg ik 'can't create account at this moment' terug. Herhaaldelijk geprobeerd maar blijft met zelfde melding niet werken. Ik probeer 't account aan te maken via apple website op m'n foon met edge browser. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Nu krijg ik m'n VS account alleen niet aangemaakt, ander email adres gebruikt maar zelfde nl telnr (heb maar 1 telnr), krijg netjes email en telnr verificatie binnen maar na telnr verificatie krijg ik 'can't create account at this moment' terug. Herhaaldelijk geprobeerd maar blijft met zelfde melding niet werken. Ik probeer 't account aan te maken via apple website op m'n foon met edge browser. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
edit:
Het werkt, onderstaande heeft geholpen:
YouTube: How to enable new Siri AI in iOS 27 outside the USA
Het werkt, onderstaande heeft geholpen:
[ Voor 11% gewijzigd door dr_dreey op 01-08-2026 18:58 ]
Regio hoeft niet. Die kan gewoon op NL blijven staan.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 01:46:
[...]
Daarvoor hoef je niet naar de UK te vliegen. Region op UK zetten en een Engelse Apple ID was genoeg geweest. Hier staat de region op Verenigde Staten met een Apple ID uit de VS en de taal op Engels. Werkt als een zonnetje, al sinds het begin van iOS 27.
Ik heb overal online proberen te zoeken maar kom nergens een antwoord tegen dan “schaf iCloud aan”. Mijn fotos neemt 102GB in beslag, maar als ik kijk heb ik maar 48GB aan videos en paar foto’s. Iemand enig idee hoe ik de storage normaal krijg?
Is dit iets specifieks wat je nu opmerkt in iOS27? Indien ja, zou je een report kunnen indienen. Indien nee, dan best een apart topic aanmaken, denk ik. Mijn waarden in iOS27 zijn alleszins helemaal normaal/correct (ok, ik heb het niet exact uitgeteld).sacaji schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:58:
Ik heb overal online proberen te zoeken maar kom nergens een antwoord tegen dan “schaf iCloud aan”. Mijn fotos neemt 102GB in beslag, maar als ik kijk heb ik maar 48GB aan videos en paar foto’s. Iemand enig idee hoe ik de storage normaal krijg?
kijk bij ICloud>Foto's> iPhone-opslag als deze op optimaliseer iPhone opslag staat download hij niet alle videos en foto's naar je iPhone opslag. Dat zou het verschil aan GB's kunnen verklaren.sacaji schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:58:
Ik heb mijn iPad M4 nu mee naar Engeland. Ik zag al eerder het nieuwe Siri icoontje maar dacht, dat werkt toch niet. Ik heb een nieuw Apple account aangemaakt met als land Verenigd Koninkrijk, ik hoefde geen adres e.d. in te vullen. Hiermee ingelogd in de App Store. Ik ga terug naar de settings, ik zag een download link voor Apple Intelligence, 9,3GB gedwonload en even later had ik Siri AI op mijn ipad werkend.Donstil schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:22:
[...]
Regio hoeft niet. Die kan gewoon op NL blijven staan.
Prima, ik log weer in de App Store met mijn NL account en Siri AI werkt nog steeds.
Ik denk dat het toch voldoende is om je taal van Siri op Engels UK te zetten maar dus ook om echt in Engeland te zijn, als je een NL Apple account hebt. Of het straks nog steeds werkt als ik weer terug ben, of ik dan toch weer het UK account moet gebruiken: ik ben benieuwd.
Hoeiendag!
Zodra je weer terug in Nederland bent werkt het direct niet meer. Dan moet je weer de Store/taal route op.tvtech schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:46:
[...]
Ik heb mijn iPad M4 nu mee naar Engeland. Ik zag al eerder het nieuwe Siri icoontje maar dacht, dat werkt toch niet. Ik heb een nieuw Apple account aangemaakt met als land Verenigd Koninkrijk, ik hoefde geen adres e.d. in te vullen. Hiermee ingelogd in de App Store. Ik ga terug naar de settings, ik zag een download link voor Apple Intelligence, 9,3GB gedwonload en even later had ik Siri AI op mijn ipad werkend.
Prima, ik log weer in de App Store met mijn NL account en Siri AI werkt nog steeds.
Ik denk dat het toch voldoende is om je taal van Siri op Engels UK te zetten maar dus ook om echt in Engeland te zijn, als je een NL Apple account hebt. Of het straks nog steeds werkt als ik weer terug ben, of ik dan toch weer het UK account moet gebruiken: ik ben benieuwd.
Hoe werkt dat nou eigenlijk in de praktijk…. Ik babbel regelmatig met ChatGPT. Als je dan ChatGPT instelt op je iPhone als AI-leverancier. Praat je dan na “hey Siri” dan ook gewoon met je ingestelde chatGPT stem zoals je het daar gewend bent of overruled Siri dat met de Apple stem en gebruiken ze alleen chat als data-bron?Donstil schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:48:
[...]
Zodra je weer terug in Nederland bent werkt het direct niet meer. Dan moet je weer de Store/taal route op.
Ik gebruik dat zelf niet, maar is het niet zo dat ChatGPT pas aangesproken wordt als Siri er zelf niet uitkomt?DNN!S schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:34:
[...]
Hoe werkt dat nou eigenlijk in de praktijk…. Ik babbel regelmatig met ChatGPT. Als je dan ChatGPT instelt op je iPhone als AI-leverancier. Praat je dan na “hey Siri” dan ook gewoon met je ingestelde chatGPT stem zoals je het daar gewend bent of overruled Siri dat met de Apple stem en gebruiken ze alleen chat als data-bron?
DNN!S schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:34:
[...]
Hoe werkt dat nou eigenlijk in de praktijk…. Ik babbel regelmatig met ChatGPT. Als je dan ChatGPT instelt op je iPhone als AI-leverancier. Praat je dan na “hey Siri” dan ook gewoon met je ingestelde chatGPT stem zoals je het daar gewend bent of overruled Siri dat met de Apple stem en gebruiken ze alleen chat als data-bron?
Op het moment dat je ChatGPT ingesteld hebt staan op je iPhone in IOS26 (of IOS27 en je de reguliere Apple Intelligence hebt) dan schiet hij vrij gauw in mijn beleving naar ChatGPT. Het nadeel vind ik alleen soms wel dat het dan gewoon wat langer duurt en met IOS 27 gaat het toch echt veel sneller met Siri AI.Donstil schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:14:
[...]
Ik gebruik dat zelf niet, maar is het niet zo dat ChatGPT pas aangesproken wordt als Siri er zelf niet uitkomt?
[ Voor 13% gewijzigd door Vanitas1996 op 06-08-2026 16:46 ]
Het werkt tot nu toe (publieke beta) prima. Enige minpunt die ik dagelijks ervaar is dat ‘spotlight’ (dat naar beneden swipen en een app zoeken) traag werkt. Ik heb zoveel apps in zoveel mapjes dat ik gewoon altijd typ en zoek. En dat is nu gewoon traag en laad de app iconen zelfs soms niet. Het hele indexen is trouwens allang klaar.
Anderen die dit ook als traag ervaren?
16 Pro Max trouwens.
Anderen die dit ook als traag ervaren?
16 Pro Max trouwens.
Heel toevallig een restart gedaan enof een soft reset?
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Herkent iemand de volgende problemen met Spotify op Carplay?
Als je een nummer aanzet dat na 1 sec automatisch pauzeert en je weer op play drukt, doet hij het soms wel meteen, maar soms pauzeert hij weer automatisch.
Ik heb dit bijvoorbeeld niet met muziek die op mijn telefoon staat.
(iPhone 17 Pro Max met Dev beta)
Als je een nummer aanzet dat na 1 sec automatisch pauzeert en je weer op play drukt, doet hij het soms wel meteen, maar soms pauzeert hij weer automatisch.
(iPhone 17 Pro Max met Dev beta)
edit:
Spotify al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door NickC op 10-08-2026 12:31 ]
Hier hetzelfde probleem met iPhone 17 en 14 pro max in Polen maar gaf eigenlijk het mobiele netwerk hier de schuld.NickC schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:31:
Herkent iemand de volgende problemen met Spotify op Carplay?
(iPhone 17 Pro Max met Dev beta)edit:
Bij mij is de playlist gedownload. Dus dan zou het netwerk niet echt uit moeten maken (lijkt mij)Roy Tollenaar schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:42:
[...]
Hier hetzelfde probleem met iPhone 17 en 14 pro max in Polen maar gaf eigenlijk het mobiele netwerk hier de schuld.
Al twijfel ik ook of ik dit al had op de reguliere versie van iOs 26.
JawelSinan10 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:15:
Geen nieuwe beta ?
Dacht eerst dat ik nog op m’n US account zat, maar lijkt allemaal te werken met m’n NL account?DNN!S schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:20:
Zetten ze Siri AI langzaam aan voor ons? Kom toevallig net dit tegen toen ik de agenda opende…
[Afbeelding]
Hier is die ook weer opnieuw aan het optimaliseren / indexeren..
Zucht...
Mag ook wel als er een extra week tussen zit
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Nice 😁The clearest Liquid Glass setting is clearer than it was in the prior beta.
Ik krijg meer en meer het idee dat de beta's steeds meer gebruiksklaar zijn.
Zijn er hier mensen die de beta op hun dagelijkse telefoon hebben draaien, en zo ja, wat zijn de bevindingen met de elementaire apps (ApplePay, Bankieren apps, Agenda, Mail en oh ja....bellen
)
Zit er sterk aan te denken om mijn iPhone 16Pro ook alvast op de beta te laten draaien, maar heb even een zetje in de rug nodig om het "gewoon" te doen. Het wordt natuurlijk ook steeds makkelijker gemaakt tegenwoordig met de optie gewoon in de instellingen.
Zijn er hier mensen die de beta op hun dagelijkse telefoon hebben draaien, en zo ja, wat zijn de bevindingen met de elementaire apps (ApplePay, Bankieren apps, Agenda, Mail en oh ja....bellen
Zit er sterk aan te denken om mijn iPhone 16Pro ook alvast op de beta te laten draaien, maar heb even een zetje in de rug nodig om het "gewoon" te doen. Het wordt natuurlijk ook steeds makkelijker gemaakt tegenwoordig met de optie gewoon in de instellingen.
Eric, Signing off !!
Dat is al zovaak langs gekomen, gewoon doen, yolo. Ding draait prima.Eric H schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:01:
Zijn er hier mensen die de beta op hun dagelijkse telefoon hebben draaien, en zo ja, wat zijn de bevindingen met de elementaire apps (ApplePay, Bankieren apps, Agenda, Mail en oh ja....bellen)
Beta's draaien op zich al jaren prima, laatste echte bug die ik had was met IOS11 ofzo eens.Eric H schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:01:
Zijn er hier mensen die de beta op hun dagelijkse telefoon hebben draaien, en zo ja, wat zijn de bevindingen met de elementaire apps (ApplePay, Bankieren apps, Agenda, Mail en oh ja....bellen)
Hier had ook echt iedereen last van, dit was niet eens een beta update volgens mij. Dus was snel gefixed ook.
Ik moet zeggen ik de vernieuwingen allemaal niet zo spannend vind, en hierdoor ook niet meer update naar de beta.
Ik hect meer waarde aan een stabiel toestel, betere batterij duur (beta's gebruiken vaak meer want ze vergaren veel meer data). Dan een telefoon met paar nieuwe dingetjes die in dagelijks gebruik toch amper tot niet gebruik.
Ik update wel zodra die uit komt in September, geduld is een schone zaak
Maar goed dat is heel persoonlijk verder, als er voor jou leuke / nuttige functies in zitten. Kan je altijd op zich updaten.
Zeker nu je al een paar beta's verder ben, hebben genoeg app makers ook al ondersteuning gemaakt als het nodig was.
Ja ik ben ook altijd zo'n twijfelaar. Het blijft een toestel dat ik dagelijks gebruik, ook voor werk. De spulletjes moeten wel 'gewoon' werken. Toch is de verleiding meestal te groot en zeker met iOS 27 werkt de beta (voor mij) beter dan iOS 26.6. Gewoon doen dus.Eric H schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:01:
Kies dan tenminste voor de publieke beta, die komt een paar dagen na de developer beta. Als er echt iets mis zou zijn met een nieuwe beta release, dan komen ze daar bij de developer beta wel achter.
Dit is niet zo overigens. Je mag als developer pas de nieuwe iOS/iPadOS versies ondersteunen als xcode uit beta is, daarom kan je pas updates voor deze versies pushen als de RC’s uit zijn.Carlos0_0 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:05:
Zeker nu je al een paar beta's verder ben, hebben genoeg app makers ook al ondersteuning gemaakt als het nodig was.
Ik heb zelf een 16 pro. En heb op IOS 26 een benchmark gedaan. En met de vorige beta van IOS 27, en het bleek dat ik met 27, een hogere score had dan met 26. Het voelt ook veel soepeler.Eric H schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:01:
Maar, eerste paar dagen moet die eerst even indexeren.
Of voor mensen die net een bril op het nachtkastje hebben liggen/lenzen die al uit zijn. Ik zie er geen reet meer van als ik net op bed lig.Donstil schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:10:
[Afbeelding]
Wat heeft de wekker ineens voor bejaarden lettertype gekregen zeg.
Interessant om te zien dat mijn ervaring toch echt anders is. Niet dat ik onwerkbare bugs tegenkom, maar heb veel kleine bugjes. Het gaat geregeld mis met mijn achtergrondafbeelding (staat naar onder geschoven dan), daarnet wou ik een foto delen maar kreeg geen toetsenbord, een aantal widgets (strava, BMW app) zijn gewoon blank, Nomad app crasht onmiddellijk bij het openen, apps goedkeuren voor mijn kinderen lukt zelden de eerste keer…
Het blijft toch een beta (en ik neem mijn “taak” als betatester serieus, dus ik ga er soms wel bewust naar op zoek), ja veel dingen lopen soepel maar bij mij toch zeker niet alles. Bugs worden ook opgelost (carplay problemen heb ik niet meer, bijvoorbeeld).
Het blijft toch een beta (en ik neem mijn “taak” als betatester serieus, dus ik ga er soms wel bewust naar op zoek), ja veel dingen lopen soepel maar bij mij toch zeker niet alles. Bugs worden ook opgelost (carplay problemen heb ik niet meer, bijvoorbeeld).
Ik ontvang net een mail van apple:
Is de publieke beta een stap verder?
|
![]() |
|
En geen Liquid GlassDonstil schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:10:
[Afbeelding]
Wat heeft de wekker ineens voor bejaarden lettertype gekregen zeg.
Twee observaties bij beta5
- Nadat ik mijn alarm had uitgezet ging de focus sleepmode niet automatisch uit
- Bij het openen van de spotlight zie ik nu vaak geen toetsenbord verschenen. Alleen een zoekveld
[ Voor 9% gewijzigd door 4POX op 12-08-2026 06:57 . Reden: "The Deputy likes dots" ]
Niet alleen bij spotlight is hier de ervaring.4POX schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:01:
Twee observaties bij beta5
- Nadat ik mijn alarm had uitgezet ging de focus sleepmode niet automatisch uit
- Bij het openen van de spotlight zie ik nu vaak geen toetsenbord verschenen. Alleen een zoekveld
Deze is ook smerig irritant:
Ergens wel jammer dat we in de EU niet de nieuwe siri layout krijgen. Ik gebruik spotlight search echt bijna voor alles wat ik doe,
Gesprek starten op whatsapp of imessage, afbeelding zoeken. Bepaalde website of zoekopdracht doen etc. Etc.
De nieuwe layout (nieuwe siri) past veel beter bij IOS27 met liquid glass, dus wel jammer dat zonder US appstore account dit niet kan?
Veder in beta 5 eens getest een achtergrond uit te breiden (leuke foto maar te close up voor een mooie wallpaper), dit werkt echt verrassend goed en snel nu.
Gesprek starten op whatsapp of imessage, afbeelding zoeken. Bepaalde website of zoekopdracht doen etc. Etc.
De nieuwe layout (nieuwe siri) past veel beter bij IOS27 met liquid glass, dus wel jammer dat zonder US appstore account dit niet kan?
Veder in beta 5 eens getest een achtergrond uit te breiden (leuke foto maar te close up voor een mooie wallpaper), dit werkt echt verrassend goed en snel nu.
Kleine bug in WhatsApp gevonde met beta 5. Ik kan bij het afspelen van een video niet verder scrollen in de balk zeg maar. Geen idee wat de officiële benaming is hiervoor.
Je hebt niet bovenin (dus boven het filmpje) de tijdbalk lopen. Ik namelijk wel, al was ik hem in eerste instantie ook even kwijt, ik verwachte hem onder het filmpje namelijk.NickC schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:18:
Kleine bug in WhatsApp gevonde met beta 5. Ik kan bij het afspelen van een video niet verder scrollen in de balk zeg maar. Geen idee wat de officiële benaming is hiervoor.
Eric, Signing off !!
Als ik berichten open glitchen de bovenste drie pins onder een rand door.
Dat vind ik dan heel irritant, want die gebruik ik het meeste.
Dat vind ik dan heel irritant, want die gebruik ik het meeste.
Hebben jullie al camara's in Homekit die 4K draaien? Ik neem aan dat 2K ook tot de mogelijkheid behoord of is het alleen 1080P en 4K?
©2004
Ik heb hem wel, maar ik kan er niet in scrollen in de video om verder te gaan.Eric H schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:48:
[...]
Je hebt niet bovenin (dus boven het filmpje) de tijdbalk lopen. Ik namelijk wel, al was ik hem in eerste instantie ook even kwijt, ik verwachte hem onder het filmpje namelijk.
Ah, dat probleem heb ik niet.NickC schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:33:
[...]
Ik heb hem wel, maar ik kan er niet in scrollen in de video om verder te gaan.
Verder nu trouwens op zowel de AWUltra2 alsook de EarPods Pro2 over op PB.
Bevalt prima
Eric, Signing off !!
Na installatie pb3 op mijn ipad pro 2025 werkt mijn taakbalk bovenin op tweakers niet meer. Als ik op een van de icoontjes druk in de taakbalk gebeurt er niets.
Hier idem…. En niet alleen bij Tweakers maar in veel meer apps of webpagina’s.edebee schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:32:
Na installatie pb3 op mijn ipad pro 2025 werkt mijn taakbalk bovenin op tweakers niet meer. Als ik op een van de icoontjes druk in de taakbalk gebeurt er niets.
Zo eenvoudig is het niet. De camera moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Het is de vraag of de camera hardware het ondersteund en of de fabrikant het mogelijk gaat maken met een firmware update. (of niet, zodat je een nieuwe camera bij ze koopt)hk12nl schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:25:
Hebben jullie al camara's in Homekit die 4K draaien? Ik neem aan dat 2K ook tot de mogelijkheid behoord of is het alleen 1080P en 4K?
Het is in ieder geval niet zo dat elke 2K of 4K camera zomaar in die resolutie gaat werken in Homekit.
Requirements staan in dit Apple Developer document: https://developer.apple.com/download/files/HomeKit-Secure-Video-Open-Source-Compatibility-Guide.pdf
[ Voor 18% gewijzigd door remmuz op 12-08-2026 09:56 ]
DEV Beta-5 = Public Beta 3 (enzovoort)Is de publieke beta een stap verder?
Public Beta komt een dag (of meerdere dagen) NA de dev beta release
[ Voor 28% gewijzigd door Redondo77 op 12-08-2026 14:02 ]
Hier ook ik ben even naar edge verhuisd want dat is wel heel erg irritantedebee schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:32:
Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
:strip_exif()/f/image/rImwkBj2bKXuBsFd599pD2MY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/q3MQAT5AkdYiHzpFocVhmlcg.png?f=fotoalbum_large)