[iOS en iPadOS 27] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Live, Laugh, Toaster bath.

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 09:19
Heeft iemand al gemerkt dat bij Contacten de optie om iemand als favoriet te markeren niet meer werkt? Je kan alle stappen uitvoeren, maar uiteindelijk gebeurt er niets. De Favorieten lijst is ook niet aanwezig. iPhone 17 pro, ios 27 beta1. Uiteraard ook feedback gestuurd.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:49
Nog steeds aan het indexeren 😅

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
SuperVeloce schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 19:18:
Hier ook… -O- 7(8)7

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:25
Sinds twee a drie dagen valt het me op dat ik mijn wifi verbinding vaker verlies thuis. Paar seconden later komt het vanzelf weer terug. Vantevoren nooit last van gehad.

Ook in de UniFi app kan ik geen verbonden clients meer inzien. Kan er op klikken maar gebeurt niks.

Hopelijk in de volgende update opgelost.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SuperVeloce schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 19:18:
Was bij mij een paar dagen weg, en nu weer terug. Zal wel een bug zijn. Of er wordt steeds opnieuw geïndexeerd of de melding… ik hoop het laatste. :D

Have you tried turning it off and on again?

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

Toppe

Oké ✅

Via wallet kan je nu ook je eigen pasjes toevoegen, helaas kan je de code alleen scannen en niet invoeren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPHTyCsgVj_hXP0UB_bFxz4dPL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0QQxa3ChApyeJ7KDDitSg3A.png?f=fotoalbum_large

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-07 20:07
Toch maar op mijn 13 Mini de beta erop gezet en ik ben verrassend positief. Zelfs als eerste beta i.c.m. het indexeren laden alle apps sneller dan op iOS 26. Het lijkt erop dat ik nog een aantal jaar vooruit kan.

• DeVliegendeNLer
Toppe schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:47:
Via wallet kan je nu ook je eigen pasjes toevoegen, helaas kan je de code alleen scannen en niet invoeren
[Afbeelding]
Dit kan ik nergens vinden. Had wel verwacht dat die op alle iPhones mogelijk zou zijn. Wellicht dat het nog komt.

• Incognitum
DeVliegendeNLer schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Dit kan ik nergens vinden. Had wel verwacht dat die op alle iPhones mogelijk zou zijn. Wellicht dat het nog komt.
Wallet openen (app, niet met de dubbel tap). Dan bovenin op + klikken. Werkt hier wel op een 13 mini.

Zou je eens willen kijken (aangezien ik ook een 13 mini heb) of jouw wifi goed blijft werken? Ik heb problemen met UniFi acces points en de wifi op mijn 13 mini valt vaker weg en snelheid is erg traag. Aangezien mijn iPhone 16 van het werk op iOS 26 wel gewoon de volledige snelheid haalt, denk ik dat het aan de update ligt.

• DeVliegendeNLer
Incognitum schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Wallet openen (app, niet met de dubbel tap). Dan bovenin op + klikken. Werkt hier wel op een 13 mini.

Zou je eens willen kijken (aangezien ik ook een 13 mini heb) of jouw wifi goed blijft werken? Ik heb problemen met UniFi acces points en de wifi op mijn 13 mini valt vaker weg en snelheid is erg traag. Aangezien mijn iPhone 16 van het werk op iOS 26 wel gewoon de volledige snelheid haalt, denk ik dat het aan de update ligt.
Top, thanks! Ik wilde een kaart toevoegen via de settings. Daar is het misgegaan. Qua WiFi merk ik nog niets raars. Ik blijf constant 3 ‘streepjes’ houden. Wel heb ik zojuist connectivity assist aangezet. Kijken of dat een beetje bevalt.

Mocht mijn mening veranderen, laat ik het weten.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DeVliegendeNLer schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Alleen knap irritant dat je geen codes vanuit je fotobibliotheek kan toevoegen of via het plakken van tekst. De meeste kaarten zijn ondertussen al digitaal, die moet ik nu eerst screenshotten, ze dan doorsturen via whatsapp/mail om hem vervolgens weer te scannen.

Lichtelijk omslachtig.

Ja, ik snap dat niet elke barcode de zelfde standaard volgt

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:44
Incognitum schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:31:
Sinds twee a drie dagen valt het me op dat ik mijn wifi verbinding vaker verlies thuis. Paar seconden later komt het vanzelf weer terug. Vantevoren nooit last van gehad.

Ook in de UniFi app kan ik geen verbonden clients meer inzien. Kan er op klikken maar gebeurt niks.

Hopelijk in de volgende update opgelost.
Op macrumors meer mensen met klachten. Hier valt ie niet weg maar wel beetje om en om hit or miss hoe snel een pagina laadt.

Haters everywhere but I don’t really care

• DeVliegendeNLer
matthijst schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:59:
[...]

Op macrumors meer mensen met klachten. Hier valt ie niet weg maar wel beetje om en om hit or miss hoe snel een pagina laadt.
Ik merk dat wanneer ik thuiskom dat ie de wifi niet pakt en op 4g blijft staan.

• Incognitum
matthijst schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:59:
[...]

Dan zal ik rustig afwachten tot de update en hopen dat het opgelost is.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:19
Toppe schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:56:
[...]

Alleen knap irritant dat je geen codes vanuit je fotobibliotheek kan toevoegen of via het plakken van tekst. De meeste kaarten zijn ondertussen al digitaal, die moet ik nu eerst screenshotten, ze dan doorsturen via whatsapp/mail om hem vervolgens weer te scannen.

Lichtelijk omslachtig.

Ja, ik snap dat niet elke barcode de zelfde standaard volgt
Hoezo zijn allemaal al digitaal, ik heb alle plastic pasjes gewoon bewaard die ik ooit Heb gehad in de kast:).
Verder van Douglash en Rituals bijv, kan ik op de website de kaart zien. Wellicht kan je die dan zo ook wel scannen ?.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Carlos0_0 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:46:
[...]

Hoezo zijn allemaal al digitaal, ik heb alle plastic pasjes gewoon bewaard die ik ooit Heb gehad in de kast:).
Verder van Douglash en Rituals bijv, kan ik op de website de kaart zien. Wellicht kan je die dan zo ook wel scannen ?.
Ja, tuurlijk kan je inloggen… maar alsnog, maar kopiëren plakken mogelijk.🤣

Wachtwoorden app is wel serieus rete traag, maar ook op Windows. Meer mensen last van?

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 14-06-2026 18:08 ]

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy9fKlxdVeg9Wk4cIPDlpvo0ESk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kn6yDCmeD8YDHziY7Qib1lyE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAeIetabhIE4Th5tXDVSQ0eixaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwLkuZwP0d6dTgYeR2ku8VAL.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is allemaal toch wel bizar goed al hoor, zeker voor Beta 1.

Ik vroeg hem net wat ik vrijdag heb gegeten, en dan zegt hij “je ging uit eten bij <naam van zaak> tot 19:27 want toen heb je daar betaald 😳

• miguelin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-06 17:16
hoe is het batterij gebruik op iOS 27? is het beter geworden vergeleken met iOS 26?

• Incognitum
miguelin schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:38:
hoe is het batterij gebruik op iOS 27? is het beter geworden vergeleken met iOS 26?
Absoluut een groot positief verschil. Mijn 13 mini houdt het weer een hele dag uit.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 14:25
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vroeg hem net wat ik vrijdag heb gegeten, en dan zegt hij “je ging uit eten bij <naam van zaak> tot 19:27 want toen heb je daar betaald 😳
Hoe lang ben je bezig geweest om deze screenshots zo perfect te krijgen? 😂

©2004

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik weet niet zeker of dit ook bij eerdere versies aanwezig was of het is een nieuwe "feature".

Ik had Siri uitgezet. Daarna werkte Carplay niet meer. De melding was dat ik Siri aan moest zetten.

Voor stembediening lijkt mij dit logisch maar geen showstopper toch ?

• SuperVeloce
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je kan ook 1 lange screenshot maken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZjG94ljhGmrIQNHOtkNhtJacHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynk3DbI90KkXxxZall6OVyHH.jpg?f=fotoalbum_large

Maar inderdaad wel netjes van die Siri, handig :)

Ik sta nog op wachtlijst

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Carlos0_0
Signs schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:04:
Ik weet niet zeker of dit ook bij eerdere versies aanwezig was of het is een nieuwe "feature".

Ik had Siri uitgezet. Daarna werkte Carplay niet meer. De melding was dat ik Siri aan moest zetten.

Voor stembediening lijkt mij dit logisch maar geen showstopper toch ?
Dit is inderdaad de normale manier, je moet Siri aan hebben voor Carplay.
Beetje vreemd allemaal, je heb Siri helemaal niet nodig met Carplay.

• Donstil
  • Niet online
SuperVeloce schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:15:
[...]

Je kan ook 1 lange screenshot maken ;)
Ja i know maar er stond allemaal classified spul omheen, dus dit was makkelijker.

• Donstil
  • Niet online
hk12nl schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:03:
[...]

Hoe lang ben je bezig geweest om deze screenshots zo perfect te krijgen? 😂
Haha ja fraai, ik zag het ook na uploaden.
Was niet eens bewust :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
Bij mij zorgde Connectivity assist er juist voor dat ik in de Albert Heijn niet meer normaal m'n boodschappen kon scannen. Telkens verloor ie de connectie met de wifi omdat die niet overal in de winkel even sterk is. Blijkbaar pakt ie dan ook 5G erbij en daar kan die app van AH niet goed mee overweg met allerlei foutmeldingen tot gevolg.

Uitzetten van Connectivity Assist loste het direct op.

PSN: Sluuz

• Donstil
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:27:
Bij mij zorgde Connectivity assist er juist voor dat ik in de Albert Heijn niet meer normaal m'n boodschappen kon scannen. Telkens verloor ie de connectie met de wifi omdat die niet overal in de winkel even sterk is. Blijkbaar pakt ie dan ook 5G erbij en daar kan die app van AH niet goed mee overweg met allerlei foutmeldingen tot gevolg.

Uitzetten van Connectivity Assist loste het direct op.
Ja het is nog wel erg beta.

Viel mij bijvoorbeeld ook op dat er een DNS leak is zodra je Connectivity assist aan hebt staan. Mijn interne DNS servers zijn bereikbaar maar blokken bepaalde DNS resolving (reclames bijvoorbeeld) en dan gaat het toestel het via 5G en Connectivity assist proberen 8)7

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Ik vraag me ook af hoe dat überhaupt zit met de connectiviteit naar de server. Zit iCloud Private Relay er tussen als proxy of zo?

Of niet? Want Private Relay is wel iCloud+ volgens mij.

Interessant…

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:49:
Ik vraag me ook af hoe dat überhaupt zit met de connectiviteit naar de server. Zit iCloud Private Relay er tussen als proxy of zo?

Of niet? Want Private Relay is wel iCloud+ volgens mij.

Interessant…
Ja goede, ik gebruik private relay niet om bovenstaande reden.
Het lijkt nu meer "if this then that" te zijn,.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:54:
[...]

Ja goede, ik gebruik private relay niet om bovenstaande reden.
Het lijkt nu meer "if this then that" te zijn,.
Het lijkt sterk op Multipath TCP, zie: Use Multipath TCP to create backup connections for iOS. Feitelijk loopt er een tweede TCP-connectie naar de server, en wanneer het signaal wegvalt neemt deze het over.

Het lijkt er dus op dat de AH-app dit dan niet ondersteunt of zo.

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:26
Vanavond beta2?

• SuperVeloce
Denk het niet, meestal iets na 19u, maar had niks

• Carlos0_0
Er komt niet elke week een beta he :).

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:57:
[...]

Er komt niet elke week een beta he :).
Maar vanavond wel.

Edit: Ah toch nog niet, morgen nieuwe kans.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 15-06-2026 20:25 ]

• Donstil
  • Niet online
Alle beta 2's zijn uit: https://www.macrumors.com...releases-ios-26-6-beta-2/
Edit: Ah verkeerd gekeken, morgen maar weer duimen dan.

Opzich niet ongebruikelijk dat er maar een weekje tussen de eerste beta's zit.
Ben benieuwd of we dan nu Nano Banana in Playground krijgen.

[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 15-06-2026 20:25 ]

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:01
Das 26 hè, en geen 27 :)

• Donstil
  • Niet online
DNN!S schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:24:
[...]

Das 26 hè, en geen 27 :)
Aaah ik kon ze al niet vinden 8)7

• DNN!S
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:24:
[...]

Aaah ik kon ze al niet vinden 8)7
Sowieso waren ze de laatste paar rondes al niet meer zo stipt met maandag 19u. Toen kwamen ze willekeurig in de week, dus wie weet komt er deze week nog iets.

• Donstil
  • Niet online
DNN!S schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:27:
[...]

Sowieso waren ze de laatste paar rondes al niet meer zo stipt met maandag 19u. Toen kwamen ze willekeurig in de week, dus wie weet komt er deze week nog iets.
Nee klopt, dagen en tijdstippen zijn niet meer zo vast als vroeger idd.

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 20:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chs4FG_RbKEXQ1dY0fVn--KHVcM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBbyhwLWk0ncDItiwrIUa4rZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJtO3h_uQAyfIlOmsZeIm6Vojo4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JExQQuY0nMWSUqlilGGlJ7Ca.jpg?f=fotoalbum_tile
Die van 9 juni met de nieuwste IOS 26 versie. En de recente met IOS 27 op een Iphone 12.

Nu twijfel ik om hem ook op mijn daily 16 pro te zetten...

[ Voor 3% gewijzigd door Milan1NL op 16-06-2026 09:42 ]

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Milan1NL schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:41:
[Afbeelding][Afbeelding]
Die van 9 juni met de nieuwste IOS 26 versie. En de recente met IOS 27 op een Iphone 12.

Nu twijfel ik om hem ook op mijn daily 16 pro te zetten...
YOLO.

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 10:06
Ik draai 27 op mijn dayly 14 Pro, ipad air m4 en mabook air. Werkt allemaal perfect en beter nog dan 26

Hoeiendag!

• Fjeze
  • Laatst online: 03-07 21:20

Fjeze

AllesPerfect!

Werkt via Playground realistische afbeeldingen maken nu ook op iOS 27? Of werkt dit alleen met de uitgebreide Siri AI?

Fly or Die

• Donstil
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:42:
Werkt via Playground realistische afbeeldingen maken nu ook op iOS 27? Of werkt dit alleen met de uitgebreide Siri AI?
Alle twee niet, dit zit nog niet in beta 1.

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13:14
Mijn 16 Pro Max vind nog steeds dat indexing nodig is als ik in settings kijk. Andere die dit ook nog steeds zien? Je zou toch zeggen na bijna een week moet ie daar wel mee klaar zijn. Ook al redelijk aantal keer aan de lader gehangen maar blijft maar staan.

• CaramelApplePie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 30-06 15:43
Psql schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:24:
Mijn 16 Pro Max vind nog steeds dat indexing nodig is als ik in settings kijk. Andere die dit ook nog steeds zien? Je zou toch zeggen na bijna een week moet ie daar wel mee klaar zijn. Ook al redelijk aantal keer aan de lader gehangen maar blijft maar staan.
Hier een 17 pro max en die is ook nog aan het indexeren. Eerst pré-27 wist je niet hoelang hij aan het indexeren was, alleen dat de batterij vaak wat sneller leeg was. Ergens verwacht ik dat ze de melding minder aanwezig gaan maken of wellicht gaan 'verstoppen' bij onder de batterij.

• TheKerremenke
  • Nu online
Psql schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:24:
Same here. Blijft er maar staan. Verwacht dat het bij de volgende beta (nr 2) misschien verholpen is. Maar de kans is groot dat die dan opnieuw gaat indexeren.

Had ook dit artikel erover gevonden, maar nog niet zelf kunnen uitproberen.
https://9to5mac.com/2026/...vr.it&utm_medium=mastodon

Edit: komt waarschijnlijk door het indexeren van e-mails. Dit staat er als ik wil zoeken in e-mail op iOS. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLtqNPq3-enQEx7cMKwnRdkHV74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6T4L21Lr00pTD8qjvu3keMET.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TheKerremenke op 16-06-2026 12:53 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Donstil
  • Niet online
Ik lijkt alles wel te kunnen doen inmiddels in New Siri (ook mail), althans van wat ik in YouTube video’s heb gezien, maar toch nog aan het indexeren.

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:51:
Had ook dit artikel erover gevonden, maar nog niet zelf kunnen uitproberen.
https://9to5mac.com/2026/...vr.it&utm_medium=mastodon
Hier geeft ie 95% weer in Console. Beta afgelopen vrijdag erop gezet. Nog niet door de wachtrij heen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

tvtech schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
[...]

Ik draai 27 op mijn dayly 14 Pro, ipad air m4 en mabook air. Werkt allemaal perfect en beter nog dan 26
Dat is ietwat te positief. Er zitten nog best wat bugs in. Afgelopen weekend flink wat foto’s gemaakt, maar bijsnijden, “opruimen” etc hapert/stottert op mijn 17Pro. Ook zijn aanpassingen bij screenshots regelmatig niet opgeslagen en moet je het nog een keer doen.

Ik kreeg bij Revive GPX bestanden niet ingeladen, Komoot vond dat ik “offline” was en zo zijn er nog een aantal zaken die niet top zijn. Is er mee te werken? Zeker wel!

Mijn boefje is liev!

• TheKerremenke
  • Nu online
Basket Kees schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Hier geeft ie 95% weer in Console. Beta afgelopen vrijdag erop gezet. Nog niet door de wachtrij heen.
Heb zelf het stappenplan doorlopen maar zonder resultaat. Komt geen spotlight indexing progress naar voren. Dus ook geen %. :|

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13:14
JB schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:07:
[...]

Dat is ietwat te positief. Er zitten nog best wat bugs in. Afgelopen weekend flink wat foto’s gemaakt, maar bijsnijden, “opruimen” etc hapert/stottert op mijn 17Pro. Ook zijn aanpassingen bij screenshots regelmatig niet opgeslagen en moet je het nog een keer doen.

Ik kreeg bij Revive GPX bestanden niet ingeladen, Komoot vond dat ik “offline” was en zo zijn er nog een aantal zaken die niet top zijn. Is er mee te werken? Zeker wel!
Idd zitten nog best wel wat problemen in. Navigatie in de auto gaat zeker de eerste paar minuten vaak niet goed hier. Dan geeft ie in eens geen GPS updates meer of hij denkt dat je heel ergens anders bent. Net stuur ik een berichtje in een lift, dan krijg je mooi dat nieuwe balkje dat nu per bericht komt maar het lukt hem niet om het bericht te sturen en is vervolgens 5 minuten er na de weg kwijt.

Nu is het pas de eerste beta dus je kan het verwachten, maar ze hebben nog wel genoeg te doen.

• Donstil
  • Niet online
Basket Kees schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E5oTkzE7efPSfapPzP14D_iAeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2q41T4hIG0EcuVk2OGxUUuiA.png?f=fotoalbum_large

Hier ook 95% maar gelijk na de Keynote geïnstalleerd.
Dus dat zal het probleem wel zijn, loopt vast op 95% en daarom ziet "iedereen" die melding.

Ik heb er in gebruik (ook met New Siri) geen last van verder.

• Donstil
  • Niet online

• DNN!S
Waar ik op zich nog wel benieuwd naar ben, ondanks ik zelf niet zo veel AI op telefoon gebruik: Op plekken als de Tweakers Frontpage lees ik vaak dat Apple “mijlenver” of “enorm” achter loopt op de concurrentie met AI. Zijn ze nu een beetje ingelopen als alles werkt zoals gepresenteerd of lopen anderen dan nog steeds ver voor?

[ Voor 7% gewijzigd door DNN!S op 16-06-2026 17:41 ]

• Milan1NL
Toch maar gedaan. Met ios 27 dev beta durfde ik het niet. 😄 welkom aanboord haha!

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Milan1NL
Ik merk wel dat ik met de eerste dev beta. Een betere batterijduur heb. Normaal zit ik nu op 58% met mijn werkzaamheden. Nu op 69%..

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:34
Mijn batterijduur is dus echt aanzienlijk slechter geworden heb ik het idee. Geen idee waar dat aan ligt, maar misschien bij de volgende beta weer beter. Ik red nu het einde van de dag niet. Zeker met Wireless carplay gaat hij sneller leeg heb ik het idee.

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Donstil schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:41:
Ik lijkt alles wel te kunnen doen inmiddels in New Siri (ook mail), althans van wat ik in YouTube video’s heb gezien, maar toch nog aan het indexeren.
Werkt alles ook in het Nederlands (Siri kan op Nederlands blijven staan begreep ik)? Ook screen awareness en dergelijke?

Dan ga ik wellicht toch mijn US apple ID maar weer eens afstoffen om het te proberen. Zitten hier nog echt nadelen aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Fjeze op 17-06-2026 16:11 ]

Fly or Die

• Donstil
  • Niet online
Fjeze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:10:
[...]

Werkt alles ook in het Nederlands (Siri kan op Nederlands blijven staan begreep ik)? Ook screen awareness en dergelijke?

Dan ga ik wellicht toch mijn US apple ID maar weer eens afstoffen om het te proberen. Zitten hier nog echt nadelen aan?
Je kunt New Siri niet meer gebruiken als je Siri weer op Nederlands zet. Zowel je weergavetaal als de Siri taal moet op Engels VS staan. Onscreen awareness werkt daarom niet in het Nederlands.

Siri begrijpt met tekst input in de app wel Nederlands en reageert dan ook in het Nederlands, maar niet met spraak.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 17-06-2026 16:53 ]

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Hebben meer mensen hier problemen dat wireless carplay zijn connectie regelmatig verliest met iOS 27?
Ik heb het zowel op mijn iPhone Air als op mijn iPhone 17 Pro.

Fly or Die

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 16:40
Fjeze schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:04:
Hebben meer mensen hier problemen dat wireless carplay zijn connectie regelmatig verliest met iOS 27?
Tot nu toe nog geen last van gehad, werk op iphone 16 pm.

Verlies als haperen of echt compleet disconnecten?

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 20:46
Wellicht ligt het meer aan de auto zelf dan aan de iOS versie? Ik (iOS 27) en mijn partner (iOS 26) hebben er allebei last van. We hebben een Volkswagen Golf (uit 2023), en hoor wel meer die problemen ervaren met CarPlay bij dat merk.

• TheKerremenke
  • Nu online
Hier geen last van connectie problemen. We hebben drie auto's. Ieder met wireless CarPlay (dongles all the way). Ik gebruik een Iphone air ism wireless CarPlay.

Edit: Betreft een VW Tiguan met een RCD 360, Volvo XC40 en Mazda mx-5 met een Sony XAV 5500D. Allemaal met CarPlay met wireless dongles aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 18-06-2026 10:20 ]

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Nederlandhc schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:13:
[...]

Tot nu toe nog geen last van gehad, werk op iphone 16 pm.

Verlies als haperen of echt compleet disconnecten?
Echt compleet disconnecten, maar dan disconnect hij ook de Flitsmeister Two daarom zocht ik het meer in de telefoon dan in de auto. Ik heb het probleem pas na het installeren van iOS 27. Daarvoor werkte het perfect op mijn iPhone Air i.c.m. mijn Kia EV5.

Fly or Die

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18
Hier ook er last van. Gebruik een Carlinkit 5. Al wat zitten spelen met instellingen maar krijg het niet stabiel

Console Guy

• Incognitum
Zijn de CarPlay problemen niet gewoon het gevolg van de ‘wifi disconnect problemen’ die veel mensen ervaren? Er vanuitgaande dat jullie wireless verbinding maken.

Ikzelf heb het wifi probleem ook, maar CarPlay doet het daarentegen prima. Maar wellicht toch een relatie bij anderen.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:39
Geen problemen. Gisteren 2 uur gereden. (16pro, BMW 3 serie 2021)
Enige disconnect die ik nog steeds ervaar is als ik een parkeergarage inrij.

[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 18-06-2026 14:59 ]

• Donstil
  • Niet online
Wat nou ook irritant is, Connectivity Assist gaat steeds opnieuw aan. Hoop maar dat dit een bug is en geen “feature”.

• Carlos0_0
Donstil schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:39:
Wat nou ook irritant is, Connectivity Assist gaat steeds opnieuw aan. Hoop maar dat dit een bug is en geen “feature”.
Hoop het ook inderdaad, ik wil niet dat dat die dit gaat combineren straks.
Als ik op wifi zit dan zit ik op wifi, dan moet de telefoon van mijn mobiele data afblijven.

Dan heb ik straks hierdoor ineens een hogere data bundel nodig, terwijl ik die misschien eigenlijk niet eens nodig te hebben(Als ik even paar seconden langer had moeten wachten).

[ Voor 19% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-06-2026 20:19 ]

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Als ik op wifi zit dan zit ik op wifi, dan moet de telefoon van mijn mobiele data afblijven.

Dan heb ik straks hierdoor ineens een hogere data bundel nodig, terwijl ik die misschien eigenlijk niet eens nodig te hebben(Als ik even paar seconden langer had moeten wachten).
Nou die data bundel maakt mij niet zoveel uit. Wat ik er irritant aan vind is dat ik bepaalde DNS requests wil blokken op mijn netwerk en de telefoon dan denkt “oh dan doe ik het via Connectivity Assist wel
over 5G”.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Een tweaker met vaste databundel :9

• SuperVeloce
Bij mij blijft Connectivity Assist gewoon uit, nadat ik het paar dagen terug uit gezet heb. (16PM)

• Carlos0_0
Roy Tollenaar schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:41:
[...]

Een tweaker met vaste databundel :9
Jup 6gb bundel, waarvan ik 685MB verbruikt heb nu in 18 dagen.
Heerlijk maar 7,50 per maand, lekker laag bedrag prima.

Heel makkelijk te doen hoor, door je telefoon gewoon te tweaken.
En dus niet alle opties zo out of the box te gebruiken :P.

- Alle apps achtergrond verbruik uit
- notificaties van meeste apps uit(Dus eigenlijk door deze beide opties uit doet een app niks zolang ik hem niet open)
- Whatsapp media automatische download uit van foto's filmpjes etc
- Backup in iCloud uit bij mobiele data
- Wifi assistentie uit zodat die automatisch mobiele data verbruikt wanneer de wifi slecht zou zijn.
- Email op handmatig in plaats van push

In de bus of trein geen Netflix / YouTube / Insta etc de hele tijd kijken, maar gewoon naar buiten kijken etc :P.
Of te wel de telefoon niet mijn leven laten bepalen, ik bepaal wanneer ik informatie wil ontvangen of zien 8) .

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-06-2026 20:56 ]

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:53:
[...]

- notificaties van meeste apps uit(Dus eigenlijk door deze beide opties uit doet een app niks zolang ik hem niet open)
- Wifi assistentie uit zodat die automatisch mobiele data verbruikt wanneer de wifi slecht zou zijn.

In de bus of trein geen Netflix / YouTube / Insta etc de hele tijd kijken, maar gewoon naar buiten kijken etc :P.
Netjes, hier is het verbruik wel flink toegenomen al ben ik de tussentijd overgestapt op een nieuwe telefoon (wat trouwens perfect ging toen ik mijn 17 ook heb geüpdatet naar de beta)blijkbaar het data verbruik niet gereset maar staat er nog sinds augustus 2025. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv1FqYn3bskzyPoHXm8qcdgqMS4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WCkD3Qddg9UaRjJyGcUajX8X.png?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Of te wel de telefoon niet mijn leven laten bepalen, ik bepaal wanneer ik informatie wil ontvangen of zien 8) .
Ik doe het met 5 GB per maand. Inderdaad prima te doen, m’n iPhone is niet de baas. :*)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Hier gisteren een bizar batterij verbruik op mijn 2e telefoon (12 mini)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHGAA4xy02m-OV5zXMLweExM5ao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O5Amnd6reg3yiFDdnZYgAsN9.png?f=fotoalbum_large

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 16:38

NEK

tvtech schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:14:
[...]

Ik draai ook developer beta van ios 27! Een stuk soepeler dan ios 26.4

• tvtech
Net wel ontdekt dat er in een nieuws app die ik vaak gebruik ineens advertenties stonden, ondanks mijn Adguard Home in Home Assistant. Wifi uit, advertenties weg (zodra ik van mijn huis wifi ga, gaat de Wireguard vpn automatisch aan zodat ik mijn Adguard Home kan blijven gebruiken). Dus die doet het gewoon.

Wifi aan, Connectivity assist uit en hup: geen ads. En dat op een uitstekende en snelle Unifi setup met 1Gbps glas van KPN.

Dus die Connectivity Assist gaat dan via 5G en zonder vpn verbinden.

Hoeiendag!

• Donstil
  • Niet online
tvtech schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:02:
Net wel ontdekt dat er in een nieuws app die ik vaak gebruik ineens advertenties stonden, ondanks mijn Adguard Home in Home Assistant. Wifi uit, advertenties weg (zodra ik van mijn huis wifi ga, gaat de Wireguard vpn automatisch aan zodat ik mijn Adguard Home kan blijven gebruiken). Dus die doet het gewoon.

Wifi aan, Connectivity assist uit en hup: geen ads. En dat op een uitstekende en snelle Unifi setup met 1Gbps glas van KPN.

Dus die Connectivity Assist gaat dan via 5G en zonder vpn verbinden.
Ja dat poste ik een paar dagen geleden, hele irritante feature. Het lijkt erop dat het nieuwe algoritme nu ook ziet dat bepaalde DNS requests falen en gaat dat dan via 5G proberen.

• tvtech
Donstil schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Ja dat poste ik een paar dagen geleden, hele irritante feature. Het lijkt erop dat het nieuwe algoritme nu ook ziet dat bepaalde DNS requests falen en gaat dat dan via 5G proberen.
Dat zou het inderdaad verklaren waarom hij op een uitstekende wifi toch naar 5G gaat. Heb het maar uitgezet want dit geeft rare effecten.

Hoeiendag!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:22
wanneer beta 2 :) begint alweer saai te worden :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:44
Vanavond?

Haters everywhere but I don’t really care

• mprkooij
  • Laatst online: 14:34
Hoop dat de batterij het dan ff wat langer uithoudt. Batterij gaat zo snel leeg dat m'n telefoon er licht van wordt, is gewoon gevallen van de week :(

• Donstil
  • Niet online
Nick25 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:08:
Dan blijft dat net beta 2 ook wel zo waarschijnlijk ;)

Dat gezegd hebbende vind ik het met New Siri best wel indrukwekkend. Je moet even door een hoepel springen om het hier werkend te krijgen maar daarna is de shit wel aan.

• Carlos0_0
Nick25 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:08:
Het zou kunnen, maar kan ook nog een paar dagen of week duren.
Als ik het zo even snel bekijk versie 18 en 26, dan zit er 2 a 3 weken tussen de 1ste en 2de beta versie.

Er is tevens nog iets leuks ontdekt in de beta

https://forums.macrumors.com/threads/ios-27-adds-mac-like-recovery-mode-for-iphone-and-ipad.2484372/

[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-06-2026 15:52 ]

• Skywalker27
  • Laatst online: 02-07 15:48
Donstil schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:46:
[...]

Dan blijft dat net beta 2 ook wel zo waarschijnlijk ;)

Dat gezegd hebbende vind ik het met New Siri best wel indrukwekkend. Je moet even door een hoepel springen om het hier werkend te krijgen maar daarna is de shit wel aan.
Welke hoepels dan precies want het verhaal varieert van je telefoon en locatie veranderen, tot een complete ander AppleID aanmaken met een Amerikaans telefoonnummer voor de verificatie

• DNN!S
Donstil schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:46:
[...]

Dan blijft dat net beta 2 ook wel zo
Saaaaai. hoop op z’n minst toch wel op weigerende bank-apps of battery-drains :*)

• Donstil
  • Niet online
Skywalker27 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:52:
[...]

Welke hoepels dan precies want het verhaal varieert van je telefoon en locatie veranderen, tot een complete ander AppleID aanmaken met een Amerikaans telefoonnummer voor de verificatie
Je moet binnen Media en Purchases ingelogd zijn met een Apple ID waar het ondersteund wordt en vervolgens moet je toestel op Engels VS en je Siri ook.

Ik hoefde mijn telefoon niet te veranderen, maar als je nog een iPhone 5S hebt moet dat wel :+

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 22-06-2026 15:55 ]

• Pietopdeheuvel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 30-06 15:29
Glass is net zo irritant als Aqua

• Donstil
  • Niet online

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 22-06-2026 19:02 ]

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07 11:38
beta 2 is uit

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Wil hier niet downloaden
edit:
Werkt ondertussen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmsCvqqgc8eKi8BEM0M-OnweOzE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4BwSYlbMXP2EsgpcwjE2T7p7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Roy Tollenaar op 22-06-2026 19:15 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:15
Batterij is nu al stukken beter

• Donstil
  • Niet online
Oh nice. Ben benieuwd of Nano Banana nu in Image playground zit.

Edit: Nope.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 22-06-2026 19:40 ]

• TheKerremenke
  • Nu online
Ik wacht wel een dag of twee. Hoor dan wel of er bugs of accu vreterij in zit. 🙃

• DNN!S
In ieder geval is het bugje eruit dat direct croppen van een screenshot nu wél opgeslagen wordt. Verder zie ik weinig verandering….

• Roy Tollenaar
  • Nu online
DNN!S schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:04:
In ieder geval is het bugje eruit dat direct croppen van een screenshot nu wél opgeslagen wordt. Verder zie ik weinig verandering….
Ook andere wijzigen op een screenshot worden nu weer correct opgeslagen!

• Milan1NL
Wauw. Dev 2 voelt soepeler aan bij 16 Pro

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!