Live, Laugh, Toaster bath.
Ooh ja idd, handig!Roy Tollenaar schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:27:
Ik zag net bij de instellingen dat je nu kan zien via welke wifi standaard je verbonden bent. [Afbeelding]
Zo komen er toch weer geinige handigheidjes naar boven.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 10-06-2026 11:29 ]
De mijne was gister klaar met indexeren, maar is vanmorgen opnieuw ermee begonnen…..Donstil schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:24:
Ik heb door een Plist aanpassing nu New Siri op mijn Mac (Nederlands ID, wel systeem/siri op engels) en dat werkt al wel verbluffend goed moet ik zeggen.
Mijn iPhone is nog aan het indexeren en staat op een wachtlijst
Aangezien dit dingen zijn veel niet naar om zullen kijken, en anders de presentatie wel heel lang zal duren.
Ooh dat is mij niet opgevallen, misschien hier ook wel opnieuw begonnen idd.DNN!S schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:35:
[...]
De mijne was gister klaar met indexeren, maar is vanmorgen opnieuw ermee begonnen…..
Mijn boefje is liev!
Die optie is niet nieuw he, maar zit op IOS26 onder mobiele data(Wifi assistentie in het Nederlands).Roy Tollenaar schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:49:
Connectivity assist ook even getest met gratis wifi in de bus. Wel lekker als je nu meer snelheid vraagt dan dat gratis wifi kan bieden het wordt aangevuld met 5G.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat vulde niet aan dat maakte enkel de keuze om eerder op 5G te gaan (en werkte bij mij nooit geweldig)Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:51:
[...]
Die optie is niet nieuw he, maar zit op IOS26 onder mobiele data(Wifi assistentie in het Nederlands).
Ah oke ik heb het zelf uit staan, dus het is nu veranderd okeRoy Tollenaar schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Dat vulde niet aan dat maakte enkel de keuze om eerder op 5G te gaan (en werkte bij mij nooit geweldig)
Zie nu zelf geen reden meer om het uit te zetten (als je onbeperkt internet hebt), eerder zette ik altijd wifi uit om op 5G te komen zodat alles snel bleef maar dat hoeft nu dus niet meer.Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Ah oke ik heb het zelf uit staan, dus het is nu veranderd oke.
PSN: Sluuz
Dit idd, dit is wel nieuw.Roy Tollenaar schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Dat vulde niet aan dat maakte enkel de keuze om eerder op 5G te gaan (en werkte bij mij nooit geweldig)
Ik heb voor mij doen ook onbeperkt, dat heet 6gb data elke maandRoy Tollenaar schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:59:
[...]
Zie nu zelf geen reden meer om het uit te zetten (als je onbeperkt internet hebt), eerder zette ik altijd wifi uit om op 5G te komen zodat alles snel bleef maar dat hoeft nu dus niet meer.
Helemaal vergeten.. maar ik zie dat ze ook de series 7 en 8 niet meer updaten naar WatchOS 27. Sad!
Ja waar ze zo trots ondersteunde hardware langer mee te kunnen laten gaan, zelfs de Iphone 11 nog mee mag numprkooij schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:29:
Nu je het zegt!! Ik heb de series 6.
Helemaal vergeten.. maar ik zie dat ze ook de series 7 en 8 niet meer updaten naar WatchOS 27. Sad!
Dat IOS sneller wordt op oudere devices etc, hebben ze met WatchOs best wel het tegenovergestelde gedaan dit jaar(We laten gewoon meerdere generaties support vallen).
Ben heel benieuwd wat dit voor bijv Ultra watch2 betekend zo, na 4 jaar einde support ook(Dus volgend jaar dan).
Ik heb mijn Ultra2 juist later gekocht, ik heb mijn Ultra2 pas in April 2024 gekocht(Dus ik heb hem pas 2 jaar). Zou jammer zijn deze dan volgend jaar de support van af zou lopen.
Nou was die gelukkig geen 1000 euro, 899 volgens de factuur was toen een actie. En nog inruilwaarde kwam ik uit op 744 euro.
Maar dan als nog na 3 jaar zou dat wel zonde zijn, want hij is nog als nieuw zelfs de batterij(Nog 96% capaciteit over).
[ Voor 17% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-06-2026 12:46 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Series 9 is toegevoegd aan de website.
[ Voor 12% gewijzigd door mprkooij op 10-06-2026 12:52 ]
Dat was een fout van Apple, inmiddels is dat aangepast. Series 9 wordt ondersteund.mprkooij schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:50:
Wel apart dat de series 9 ook support verliest. Deze is uitgekomen in September 2023. Dan heeft deze in totaal 3 jaar een update gekregen, vind ik voor Apple vrij kort.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Ultra 1 laten vallen is ook wel bizar snel overigens. Die is pas vier jaar oud op het moment dat watchos27 uit komt.mprkooij schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:50:
Wel apart dat de series 9 ook support verliest. Deze is uitgekomen in September 2023. Dan heeft deze in totaal 3 jaar een update gekregen, vind ik voor Apple vrij kort.
Series 9 is toegevoegd aan de website.
Die chip moet dat makkelijk kunnen met wat optimalisatie.
Zijn de AirPods dan ook geupdate? Straks even checken.matthijst schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:46:
equalizer op Airpods is wel geinig. Heeft lang genoeg geduurd.
Mijn boefje is liev!
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:28:
[...]
Ooh ja idd, handig!
Zo komen er toch weer geinige handigheidjes naar boven.
Mijn boefje is liev!
Ik niet, maar zie op Reddit ook veel berichten van Amerikaanse gebruikers die al sinds maandag op de wachtlijst staan. Dus het lijkt vooralsnog niet aan het feit te liggen dat we niet in de VS zijn.Maycuz schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:06:
Is iemand hier met een US account al toegelaten tot Siri AI?
En.. apart knopje voor Updates, volgens mij. Niet slecht.
Mijn boefje is liev!
ik zat in het verkeerde forum...Donstil schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Ik niet, maar zie op Reddit ook veel berichten van Amerikaanse gebruikers die al sinds maandag op de wachtlijst staan. Dus het lijkt vooralsnog niet aan het feit te liggen dat we niet in de VS zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door tvtech op 10-06-2026 16:03 ]
Hoeiendag!
Wat doe ik verkeerd?
Heb het even geprobeerd, maar heb hier zelf geen last van.JB schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:55:
Lukt het anderen om apps te verschuiven (in een mapje)? Dat crashed bij mij compleet en dan moet wachten tot de telefoon zelf locked (idle time) om weer iets te kunnen.
Volgens mij is het nu zo dat Apple Intelligence altijd aan staat en je dit niet meer uit kan zetten. Daarbovenop heb je dan Siri AI als je in een deel van de wereld woont waar dat mag.Stormcagy schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:08:
Ik kan “hey siri” niet aanzetten, zodra ik hem aanklik en de instellingen volg gaat die automatisch naar uit. Ik kan ook heel die intelligence instellingen niet vinden.
Wat doe ik verkeerd?
Maar: beta
PSN: Sluuz
Pff dat ga je niet menen, laat mij lekker zelf bepalen of ik Siri/ Apple intelligence aan wil hebben.Sluuz schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:24:
[...]
Volgens mij is het nu zo dat Apple Intelligence altijd aan staat en je dit niet meer uit kan zetten. Daarbovenop heb je dan Siri AI als je in een deel van de wereld woont waar dat mag.
Maar: beta
Herken ik niet icm de AirPods Pro 3. Vanmiddag zeker een uur muziek geluisterd via Apple Music. Geen een keer weggevallen.NLGhost schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:27:
Meer mensen die connectie issues hebben met afspelen van muziek? Zowel AirPlay als Bluetooth (AirPods) vallen regelmatig stil. Meen me te herinneren dat ik dit vaker in bèta’s heb gehad.
Mijn boefje is liev!
Hier is de update vanzelf doorgevoerd met doosje dichtbij de telefoon. Was in nog geen half uur ineens doorgevoerd na aanzetten beta updates APPmprkooij schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:46:
Hier werkt het helaas niet. Kan op learn more klikken, maar dat doet niks.
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Eens even kijken wat er gebeurt als ik de telefoon in de lader heb, airpods in de lader en dicht bij elkaar in de buurt! Even checkenJB schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:48:
[...]
Hier is de update vanzelf doorgevoerd met doosje dichtbij de telefoon. Was in nog geen half uur ineens doorgevoerd na aanzetten beta updates APP
Ik had beiden niet in de lader in ieder geval, maar wel langs elkaar liggenmprkooij schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:49:
[...]
Eens even kijken wat er gebeurt als ik de telefoon in de lader heb, airpods in de lader en dicht bij elkaar in de buurt! Even checken
Mijn boefje is liev!
Grappig! Bovenstaande screenshot net aangepast en ik dacht huh!? waar zijn mijn aanpassingen... 2e keer wel goedmprkooij schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:51:
Hier al wel meerdere bugs ondekt en gemeldt. Als je een screenshot maakt, bijsnijdt en op done klikt, slaat hij hem niet altijd op en bij AirPlay speelt hij een nummer soms niet af, althans, hij speelt wel af, maar er komt geen geluid. Pas bij het volgende nummer hoor je weer geluid.
Verder is iOS27 wel echt een stuk rapper, ook via Signal even een foto doorsturen, klik, klik, klaar! Geen haperingen, traagheid enz.
Mijn boefje is liev!
#FOMO!frye schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:12:
Hmm toch ook aan het twijfelen om hem te installeren op daily driver. Sinds gisteren op iPad Pro m4. Dat ding was al zo snel maar lijkt dus nog sneller te kunnen.. 😊 ook nog geen bugs gevonden die noemenswaardig zijn.
Vooral Beta 1 waarschijnlijk.Pufster schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:30:
Wat vinden jullie hier van?
Geen feathered blur meer in titelbalk
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Het zal wss bewust zijn want in de keynote gaven ze het voorbeeld op macos dat de titelbalk nu zo is voor leesbaarheid. Maar ze hebben het dus ook doorgetrokken naar ios. Daar werkt dat minder mooi want het neemt de hele bovenkant in beslag en op macos is het maar een deel van je venster wat ook weer maar een deel is van je scherm.
Zullen wel zien wat het zal worden.
Iets wat in macOS op een andere plek een andere functie heeft zegt mij vooralsnog niet zoveel over dit randje in bèta 1.Pufster schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:50:
[...]
Het zal wss bewust zijn want in de keynote gaven ze het voorbeeld op macos dat de titelbalk nu zo is voor leesbaarheid. Maar ze hebben het dus ook doorgetrokken naar ios. Daar werkt dat minder mooi want het neemt de hele bovenkant in beslag en op macos is het maar een deel van je venster wat ook weer maar een deel is van je scherm.
Zullen wel zien wat het zal worden.
Ooh geinig, ik heb het rond release wel een paar keer gebruikt maar dacht nu vooral “Ooh ja dat bestaat ook nog” toen ik het nieuwsbericht las dat het eruit ging.THE_BASE schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:47:
Lees net, niet helemaal on-topic, dat Walkie Talkie uit Apple Watch wordt gesloopt met watchOS 27 beta 1. Hoop op een foutje, want we gebruiken dat hier thuis best regelmatig.
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/nR2hjfKVrUYFRpvO7lYLhif0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8Afj7f4cp2pxWTMjjrWwS5ya.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/egkablGOr9VuaFBqzPUScO1j.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/l60BlG9I2Y7JUMAcsjhI1dvt.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VCddZ7iR6mPQQimeL9YTQyQB.jpg?f=fotoalbum_large)