Ah ja bedraad zie je het batterij icoontje idd niet, even afwachten tot ik zelf weer met CarPlay verbind dan!Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:18:
[...]
NopeMaar ik heb hem altijd bedraad aan CarPlay dus misschien is het draadloos anders.
Moet zeggen dat het tot op heden een hele stabiele beta is. Eigenlijk merk ik er vrijwel niets van. Het enige kan ik ook blijven reproduceren: Eerst een foto uitbreiden en daarna het kader proberen aan te passen kan ie niet aan, dan crasht ie naar het homescreen. Maar dat doet ie zo consequent dat het vast bij meerderen gebeurd en zullen vast anderen het al bij Apple melden als bug....
Dit moet echt via een US account? Ik lees op MacRumors dat mensen uit de UK wel gebruik kunnen maken van Siri AI?MelvinW schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:12:
[Afbeelding]
En al geaccepteerd voor Siri AI, dat ging snel
Met een UK-account zal het ook wel moeten lukken, die zitten ook niet in de EU.turkeyhakan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:49:
[...]
Dit moet echt via een US account? Ik lees op MacRumors dat mensen uit de UK wel gebruik kunnen maken van Siri AI?
Wel opvallend dat ze het deze keer niet zo heel moeilijk maken en alleen een account van buiten de EU al voldoende is. De vorige keer keken ze echt naar waar het device zich bevond...
[ Voor 22% gewijzigd door DNN!S op 09-06-2026 08:55 ]
Ik begrijp dit echt niet. Apple Intelligence werkt ook nog maar een aantal maanden hier in de EU. En dan moeten we nu zeker weer wachten tot ergens in 2027. Echt jammer.DNN!S schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:51:
[...]
Met een UK-account zal het ook wel moeten lukken, die zitten ook niet in de EU.
Off-topic, ik ben al sinds de iPhone 4 een enorme Apple liefhebber, maar zit soms echt te twijfelen om over te stappen naar Samsung (bijv. de Fold) of Google. Helemaal na mijn ervaringen met de 16 Pro Max (o.a. touch screen issues).
[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 09-06-2026 08:56 ]
Handig dat je shortcuts nu kunt omschrijven. Maar helaas werkt het niet met apps van derden.
[ Voor 63% gewijzigd door Tricto op 09-06-2026 09:18 ]
Iemand de functie "verbeterde iCloud Shared Albums, ook handiger voor Android- en Windows-gebruikers" uitgeprobeerd ? Mits deze in de beta zit.
Ik vind het wel echt extreem soepel lopen. Apps openen echt bloedsnel, zelfs vanuit volledig gesloten toestand. Amper nieuwe functionaliteiten, maar het gaat als de brandweer.
PSN: Sluuz
Mensen toevallig ook Okta, Authenticator apps al getest, dan durf ik ook wel over met zakelijke toestel
Mijn boefje is liev!
Jammer genoeg wordt mijn Ultra niet meer ondersteundMog schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:02:
[...]
Oh vet! Die was me nog niet opgevallen. Hopelijk komen er watch faces zonder verplichte tijd. Dat zou mijn Apple Watch een stukje interessante maken.
Bing
Is dat een nieuw systemwide font?TheKerremenke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:00:
Geen idee of het nieuw is. Maar je kunt volume afzonderlijk aanpassen voor beltoon, wekkers en timers, waarschuwingen en systeemgeluiden.
[Afbeelding]
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
ik dacht maar eens kijken hier en toch maar weer updaten zoals elk jaar...... 22,19Gb....
Hier ook de interesse gewekt om de beta te installeren.
Iemand die weet of de Tesla app blijft werken? Dat is wel vervelend als dat niet zo zou zijn namelijk
Iemand die weet of de Tesla app blijft werken? Dat is wel vervelend als dat niet zo zou zijn namelijk
Werkt perfectWishmasterNL schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:46:
Try it and you know it. Zoals ALTIJD het advies bij beta's: installeer ze niet op productietelefoons (op telefoons waar je van afhankelijk bent).WishmasterNL schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:46:
Verwijst de link in Instellingen in het tabje 'Indexing in Progress' ook naar de Apple Support voor Mac?
Op de Mac draait de Bambulab app niet meer, blijft zeuren over de netwerkplugin....
Bing
Welnee, gewoon installeren op de daily en dan vervolgens klagen over alles dat niet werkt.gysman11 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:52:
[...]
Try it and you know it. Zoals ALTIJD het advies bij beta's: installeer ze niet op productietelefoons (op telefoons waar je van afhankelijk bent).
Kan je ook al eens uit het alfabet kiezen bij afspeellijsten enzo?
Normaal stap ik pas in bij bèta 4 of 5, maar deze keer heb ik het risico genomen. Alles werkt echt wel sneller dan iOS 26. Al mijn belangrijke apps werken en ben nog geen blokkerende bugs tegengekomen. Batterijverbruik lijkt ook normaal. (iPhone 17pm)gysman11 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:52:
[...]
Try it and you know it. Zoals ALTIJD het advies bij beta's: installeer ze niet op productietelefoons (op telefoons waar je van afhankelijk bent).
Grappig. Die weer app was in Japan al stukken uitgebreider, nu in iOS27 is het voor Nederland (Europa?) ook voor elkaar
Mijn boefje is liev!
Wat is er precies anders dan?JB schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:31:
Grappig. Die weer app was in Japan al stukken uitgebreider, nu in iOS27 is het voor Nederland (Europa?) ook voor elkaar
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Met name de regen/neerslag info. Buienalarm/radar niveau zeg maar, dus zou mooi zijn als ik van die apps af kan.
[ Voor 18% gewijzigd door JB op 09-06-2026 10:51 ]
Mijn boefje is liev!
dus iedereen hier heeft hem gewoon geïnstalleerd op zijn daily driver?
A person who never made a mistake never tried anything new.
Zakelijk toestel alhier. Die gebruik ik vrij weinig.Nick25 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:51:
Mijn boefje is liev!
Ik mis nu vooral een icoontje voor dagen dat het zowel regent als zonnig is. zoals vandaag. Apple laat alleen maar wolkje met druppels zien terwijl er ook weer apps zijn die zonnetje en druppels tonen. Minor detail maar Apple weer app komt vaak nogal onnodig negatief over.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Via US account werkt Siri AI dus helemaal?
Welke nieuwe dingen mis je nu als je gewoon je NL apple account gebruikt t.o.v. een US account?
En welke dingen werken wel gewoon?
Welke nieuwe dingen mis je nu als je gewoon je NL apple account gebruikt t.o.v. een US account?
En welke dingen werken wel gewoon?
Fly or Die
Ja, ik doet dit al sinds iOS 7. Nog niet eerder draaide een nieuwe versie zo snel en soepel als iOS27. Voor mijn gevoel is het een stuk sneller dan iOS26.Nick25 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:51:
Herkenbaar. Nu zie je neerslag gegevens (mm) etc icm live radar gegevens.amphora schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:52:
[...]
Ik mis nu vooral een icoontje voor dagen dat het zowel regent als zonnig is. zoals vandaag. Apple laat alleen maar wolkje met druppels zien terwijl er ook weer apps zijn die zonnetje en druppels tonen. Minor detail maar Apple weer app komt vaak nogal onnodig negatief over.
Mijn boefje is liev!
Helemaal mee eens. Enkel carrot kan ik niet vanaf stappen ivm de mogelijkheid om je eigen weerstation te koppelen. Zodat de temperatuur sensor van mijn Netatmo weerstation (regenmeter volgt nogJB schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:50:
[...]
Met name de regen/neerslag info. Buienalarm/radar niveau zeg maar, dus zou mooi zijn als ik van die apps af kan.
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 09-06-2026 11:18 ]
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Geïnstalleerd gisteren op een 13 mini (met nieuwe batterij). In het begin alles erg traag maar waarschijnlijk door het indexeren. Maar nu echt weer een ouderwets snel telefoontje.
Met iOS26 was ik al aan het oriënteren naar een nieuw toestel, omdat ik dacht dat het allemaal te zwaar aan het worden was voor de 13 mini. Echter helemaal niet nodig, toestel is weer lekker vlot. Ook de camera en het maken van video’s kan nu weer normaal. Met iOS26 werd de telefoon behoorlijk warm en traag.
- ING, Revolut werken prima.
- CarPlay ziet er weer wat moderner uit.
- Apps laden echt snel en lopen soepel.
Enige minpuntje momenteel is dat de icoontjes in de menu’s wit zijn ipv dark. Beetje vervelend, maar zal zeker opgelost worden. Al met al een prima update waarmee ik het gebruik van mijn geliefde 13mini nog wat kan verlengen.
Met iOS26 was ik al aan het oriënteren naar een nieuw toestel, omdat ik dacht dat het allemaal te zwaar aan het worden was voor de 13 mini. Echter helemaal niet nodig, toestel is weer lekker vlot. Ook de camera en het maken van video’s kan nu weer normaal. Met iOS26 werd de telefoon behoorlijk warm en traag.
- ING, Revolut werken prima.
- CarPlay ziet er weer wat moderner uit.
- Apps laden echt snel en lopen soepel.
Enige minpuntje momenteel is dat de icoontjes in de menu’s wit zijn ipv dark. Beetje vervelend, maar zal zeker opgelost worden. Al met al een prima update waarmee ik het gebruik van mijn geliefde 13mini nog wat kan verlengen.
Ga je me nou vertellen dat je gewoon niet de knop vooruit/achteruit ingedrukt hoeft te houden!?!
Kan iemand voor mij bevestigen dat de STid Mobile ID app werkt? Deze is nogal gevoelig voor beta's en vrij essentieel voor mij om door ons kantoorpand te kunnen lopen...
Iemand de custom EQ voor de AirPods al getest? Wordt deze EQ gepusht naar de AirPods, zodat de EQ op alle apparaten gelijk is? Dus ook de Watch?
Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost
Ik ben de EQ nog niet tegengekomen in de instellingen, maar mogelijk dat mijn Pro 2's (USB-C) eerst zelf een firmware update moeten krijgen.
Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!