WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Pc loopt vast of beeldscherm gaat uit

Pagina: 1
Acties:

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:55
Hoi, ik heb best wel een lange tijd dat mijn pc uitvalt;

- Of het loopt vast of beeldscherm gaat uit en is er geen signaal meer. Elke keer moet ik hem weer opnieuw starten. Dit heb ik bij het spelen van Hearthstone, league of legends maar ook soms als ik op internet surf.

Heb mijn GPU drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, Power limit van de GPU op 90% gezet, maar niks helpt. Wellicht dat iemand hier wel weet wat er aan de hand is.

De PSU is een seasonic platinum van 650 watt (denk ik). Verder worden de componenten niet heel warm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DN4LEmOnNdDgHhrli9X8baiz8ko=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0IsJ5R9FUSp8zYoVLyW7KPtu.png?f=user_large

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:32
wat staat er in event viewer aan meldingen daarover,daar kan je wel veel uithalen

• UltraInstinct
freaky35 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:32:
wat staat er in event viewer aan meldingen daarover,daar kan je wel veel uithalen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pW1hDho3lmwxB9sKW48pcyB7p9A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mpL11yJISfvFQZtcBO3lcYdO.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94oq1A_1M87xU-EzAGCfENWsWG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dr3UE6YAoNsw1gBXE8ubNL7y.png?f=fotoalbum_large

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik verdenk de PSU, hoe oud is deze?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• UltraInstinct
Yaksa schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:10:
Ik verdenk de PSU, hoe oud is deze?
Ik weet het echt niet meer... denk 3-5 jaar

• Yaksa
  • Nu online
Tsja, met 3 jaar zou een PSU niet de oorzaak mogen zijn.
Bij 5 jaar en ouder zouden er problemen kunnen optreden, is ook afhankelijk hoe intensief de PSU belast is in die tijd.
En of er veel stof in zit, dat verminderd de koeling en bij een warme PSU kunnen de interne onderdelen slechter worden / sneller slijten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• UltraInstinct
Yaksa schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:27:
Tsja, met 3 jaar zou een PSU niet de oorzaak mogen zijn.
Bij 5 jaar en ouder zouden er problemen kunnen optreden, is ook afhankelijk hoe intensief de PSU belast is in die tijd.
En of er veel stof in zit, dat verminderd de koeling en bij een warme PSU kunnen de interne onderdelen slechter worden / sneller slijten.
Nee er zit niet veel stof in. Recent nog schoongemaakt.

• Yaksa
  • Nu online
En het vaak uitvallen is na het schoonmaken begonnen?
Probeer anders een recente PSU te regelen.
Wat ook vreemd is dat in je screenshot een RTX4080 met maar 4Gb geheugen staat, bij mijn weten zijn deze kaarten altijd met 16Gb geleverd.

• UltraInstinct
Yaksa schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:40:
En het vaak uitvallen is na het schoonmaken begonnen?
Probeer anders een recente PSU te regelen.
Wat ook vreemd is dat in je screenshot een RTX4080 met maar 4Gb geheugen staat, bij mijn weten zijn deze kaarten altijd met 16Gb geleverd.
Goed dat je dat hebt gezien. Op de orginele doos van de GPU staat 16 gb. Snap niet waarom er 4 gb in specy staat weergegeven

• Yaksa
  • Nu online
UltraInstinct schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:53:
[...]Goed dat je dat hebt gezien. Op de orginele doos van de GPU staat 16 gb. Snap niet waarom er 4 gb in specy staat weergegeven
Het kan zijn dat de GPU niet goed in het slot zit.
Even (voorzichtig) er uit halen en opnieuw plaatsen en dan kijken of je wel de volle 16Gb ziet.

Pagina: 1