Ik zit hier met een laptop van een collega en het lijkt erop dat de M2 slots niet goed zijn.
Laptop had geen problemen, tijdens opstarten blijkt de PM9A1 M2 SSD opeens niet te bereiken.
Alles geprobeerd maar blijft niet bereikbaar.
Wat wel lukt was af en aan zichtbaarheid in een M2 cradle via usb C. Folders zijn even zichtbaar maar onbereikbaar. SSD wordt heet en activity led blijft in een soort initialize volgorde loop.
Nieuwe Evo PLUS ssd gehaald, die is zichtbaar in BIOS list maar niet tijdens W11 setup.
Formateren in andere laptop, zelfde probleem.
Andere SSD zelfde probleem.
BIOS vd laptop is serieus achterhaald, 1.10 ipv 2.18 maar updaten kan alleen binnen W11.
Diskpart ziet hem niet dus kan er niks mee.
W11 via USB cradle installeren om dan BIOS bij te werken gaat ook niet.
Iemand enig idee hoe nu verder EN of t mogelijk is W11 toch vanaf USB te kunnen draaien?
Waarom wel listed in bios maar in setup niet?
Heb dit niet eerder meegemaakt in al mn jaren.
Ben er de laatste +-5 jaar wel even uit geweest dus wellicht heb ik wat gemist.
Laptop had geen problemen, tijdens opstarten blijkt de PM9A1 M2 SSD opeens niet te bereiken.
Alles geprobeerd maar blijft niet bereikbaar.
Wat wel lukt was af en aan zichtbaarheid in een M2 cradle via usb C. Folders zijn even zichtbaar maar onbereikbaar. SSD wordt heet en activity led blijft in een soort initialize volgorde loop.
Nieuwe Evo PLUS ssd gehaald, die is zichtbaar in BIOS list maar niet tijdens W11 setup.
Formateren in andere laptop, zelfde probleem.
Andere SSD zelfde probleem.
BIOS vd laptop is serieus achterhaald, 1.10 ipv 2.18 maar updaten kan alleen binnen W11.
Diskpart ziet hem niet dus kan er niks mee.
W11 via USB cradle installeren om dan BIOS bij te werken gaat ook niet.
Iemand enig idee hoe nu verder EN of t mogelijk is W11 toch vanaf USB te kunnen draaien?
Waarom wel listed in bios maar in setup niet?
Heb dit niet eerder meegemaakt in al mn jaren.
Ben er de laatste +-5 jaar wel even uit geweest dus wellicht heb ik wat gemist.