[ Voor 29% gewijzigd door Joosie200 op 07-07-2026 08:55 ]
Nouja, comeback? Ze hadden balbezit maar zo veel heeft de VS niet gecreerd. Ze kwamen maar tot een xG van 0.63 over de hele wedstrijd.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:32:
[...]
Eerste helft wel ja. Tweede helft hing er een comeback in de lucht voor de VS, totdat de keeper blunderde en VS de shock niet te boven kwam.
Die Belgen waren zich kapotgeschrokken na de wedstrijd tegen Senegal.Joosie200 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:52:
Mooi om de in de samenvatting te hebben gezien dat de rode duivels sportief revanche hebben genomen op een belachelijk besluit. Team us go home. Oh wacht dat zijn ze alEn die 3-1 is echt amateuristisch eerste klasse van die keeper. België heeft vanaf het begin de wedstrijd naar hun hand gezet. Het is ze gegund.
Nederland dacht dat het lek boven was, na de dikke overwinning op het zwakke Zweden.
Ook wel beetje sneu voor ze hoor, Team USA had vooraf door aardig spel nog aardig wat sympathie opgebouwd. En dan komt die oranje sinaasappel even eigenhandig alles afbreken.
Ja, tegen Senegal zijn ze door het oog van de naald gekropen. Maar waar de bondscoach van België het aandurft om de gevestigde namen eens op de bank te parkeren, doet Koeman alles behalve dat. En ook niet uitgaan van eigen kunnen.mavaros schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:22:
[...]
Die Belgen waren zich kapotgeschrokken na de wedstrijd tegen Senegal.
Nederland dacht dat het lek boven was, na de dikke overwinning op het zwakke Zweden.
Je merkte daarin wel het verschil. De Belgen gingen meteen er vol voor, bal naar voren, eerste doelpunt forceren/afdwingen. Zich niet uit het veld laten slaan door die cheap veroorzaakte vrije trap en 1-1. Meteen ongedaan maken. Enfin nu mogen ze dus tegen Spanje. Een van de gedoodverfde favorieten. Maar waar Spanje pover, zakelijk kil Portugal verslaat gun ik het onze zuiderburen nogmaals om te stunten. Doe maar een 5-1 als knipoog naar de flying Dutchmen
En sneu voor de speler, die is ongevraagd het middelpunt geworden van een relletje en zal hier nog wel mee geassocieerd mee worden de komende periode.Bpow schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:26:
Wel mooi om te zien hoe de rest van de wereld eensgezind Amerika aan het roasten is.
Ook wel beetje sneu voor ze hoor, Team USA had vooraf door aardig spel nog aardig wat sympathie opgebouwd. En dan komt die oranje sinaasappel even eigenhandig alles afbreken.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Als elke ploeg nu zo maar is voetbal zou spelen.. hoe aantrekkelijk zou het wordenJoosie200 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:35:
[...]
Je merkte daarin wel het verschil. De Belgen gingen meteen er vol voor, bal naar voren, eerste doelpunt forceren/afdwingen. Zich niet uit het veld laten slaan door die cheap veroorzaakte vrije trap en 1-1. Meteen ongedaan maken. Enfin nu mogen ze dus tegen Spanje. Een van de gedoodverfde favorieten. Maar waar Spanje pover, zakelijk kil Portugal verslaat gun ik het onze zuiderburen nogmaals om te stunten. Doe maar een 5-1 als knipoog naar de flying Dutchmen
Zeg nooit nooit. Maar eens, Spanje is een ander kaliber ploeg dan eerder. Dus eerst die match maar doorstaan. Het zou onBelgisch en op en top Nederlands zijn om tegen Spanje aan te treden terwijl je in gedachten al tegen Frankrijk voetbalt. Hopelijk kunnen Tielemans, Lukaku, Ketelare hun kunstje herhalen.Derbiss schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:50:
[...]
Normaal gaan we er tegen Spanje uit maar wie weet hebben we terug eens geluk. Ik vrees enkel dat we net iets te traag spelen (zonder negatief te zijn) om hun uit verband te spelen. Hoewel ik hun keeper gisteren ook niet schitterend vond.
Dus op zijn 'onbelgisch'; we gaan rekenen op een fout van de keeper en voor de rest ons geluk opbruiken. Als we tegen Frankrijk zouden komen nadien.. daar zeg ik zelfs niets over.
Dat is inderdaad tot nu toe wel de Silver Lining van dit WK...Bpow schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:26:
Wel mooi om te zien hoe de rest van de wereld eensgezind Amerika aan het roasten is.
Trump die - zoals gevreesd - zich ermee gaat bemoeien, maar daarmee het hele feestje voor zijn eigen burgers compleet verpest. En de hele wereld is er getuige van geweest.
En als extra kers op de taart de FIFA/Infantino die (wat ook iedereen al lang wist) open en bloot voor het oog van de wereld als corrupte bende ontmaskerd is.
Kans is heel groot dat dit Infantino de kop kan kosten. Z'n inner circle bij de FIFA is natuurlijk net zo corrupt als hij, daar zullen ze geen problemen mee hebben. Het probleem is dat dit een PR ramp is geworden, en dat er iemand geslachtofferd zal moeten worden om de schijn op te houden. Dat zal Infantino zijn.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Idd, ik had vooraf wel gehoopt dat USA ver zou komen, zodat het voetbal daar ook een beetje populairder zou worden.Bpow schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:26:
Zodra Trump zich ergens mee bemoeit wordt het direct één grote shitshow. En heel de wereld was ineens voor Belgie.
Ik denk het niet hoor, hij heeft inmiddels zoveel ja-knikkers om zich heen verzameld die hem geen strobreed in de weg zitten.alexbl69 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:17:
[...]
Kans is heel groot dat dit Infantino de kop kan kosten. Z'n inner circle bij de FIFA is natuurlijk net zo corrupt als hij, daar zullen ze geen problemen mee hebben. Het probleem is dat dit een PR ramp is geworden, en dat er iemand geslachtofferd zal moeten worden om de schijn op te houden. Dat zal Infantino zijn.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Neenee, je begrijp me verkeerd. Frankrijk is ons zwart beest; wij kunnen daar precies niet van winnen. Dus geloof me; niemand is met die ploeg bezigJoosie200 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:00:
[...]
Zeg nooit nooit. Maar eens, Spanje is een ander kaliber ploeg dan eerder. Dus eerst die match maar doorstaan. Het zou onBelgisch en op en top Nederlands zijn om tegen Spanje aan te treden terwijl je in gedachten al tegen Frankrijk voetbalt. Hopelijk kunnen Tielemans, Lukaku, Ketelare hun kunstje herhalen.
De pest is, dat niemand echt goed kan inschatten hoe goed of slecht Spanje echt is.Derbiss schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:50:
[...]
Als elke ploeg nu zo maar is voetbal zou spelen.. hoe aantrekkelijk zou het worden. Nu, het was imo de eerst echt goede helft van de Belgen op dit WK (zeg ik als belg zijnde). We hebben ongelooflijk once-in-a-lifetime geluk gehad tegen Senegal. Normaal gaan we er tegen Spanje uit maar wie weet hebben we terug eens geluk. Ik vrees enkel dat we net iets te traag spelen (zonder negatief te zijn) om hun uit verband te spelen. Hoewel ik hun keeper gisteren ook niet schitterend vond. Dus op zijn 'onbelgisch'; we gaan rekenen op een fout van de keeper en voor de rest ons geluk opbruiken. Als we tegen Frankrijk zouden komen nadien.. daar zeg ik zelfs niets over
.
Volgens mij speelt dat team vaak met de handrem erop, maar na gisteren begin je als neutrale kijker toch te twijfelen. Misschien kan dit Spanje gewoon niet beter, al is Portugal altijd een rottige tegenstander om tegen te voetballen. Ook voor Spanje in normale vorm.
De Belgen hebben niks te verliezen en dan heb je ook niks meer te verhullen. Ja, ze hebben Lukaku. Dat dan weer wel.
De Fransen hebben maar een enkele keer vol gas gegeven, en toen was die wedstrijd gelopen. Die laten nog niet echt alles zien, naar mijn idee.
We gaan het wel zien en voor nu doet België nog gewoon mee, en is Frankrijk een probleem voor later.
Denk je dat serieus? Volgens mij is iedereen dat volgende week alweer vergeten of bang. Die reactie van de KNVB is alles zeggend wat dat betreft. Ze hebben het goed afgedekt bij de Fifa hoor, veel stemmen bij "corrupte" landen/bonden, die stemmen kopen ze gewoon. Het enige wat je kunt doen is als belangrijke voetballanden er gelijktijdig uitstappen maar dat gebeurt echt niet.alexbl69 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:17:
[...]
Kans is heel groot dat dit Infantino de kop kan kosten.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik denk juist dat het Infantino alleen maar nog steviger in het zadel heeft geholpen.alexbl69 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:17:
Het is niet voor niets dat hij zo openlijk zo diep in Trumps reet zit. Blatter kwam destijds ten val toen de FBI en Amerikaanse justitie zich in de corruptiezaak gingen mengen. En laat nu net zo zijn dat Trump deze twee entiteiten helemaal onder de duim te hebben. Elk potentiele corruptiezaak tegen Infantino zal profesioneel weggemoffeld worden. Dat hij in deze zaak ook nog zo openlijk corruptie min of meer toe heeft gegeven, toont aan dat hij inmiddels de status van onaantastbaarheid heeft bereikt.
Ik heb het echt over begin tweede helft tot de goal die redelijk het niets viel in de 57e minuut. België was slordig, verloor vrijwel alle duels en zakte naar achteren. Het momentum was volledig aan de kant van de VS. Als die goal in de 57e minuut niet was gevallen weet ik vrijwel zeker dat VS nog een goal had gemaakt.Marrtijn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:08:
[...]
Nouja, comeback? Ze hadden balbezit maar zo veel heeft de VS niet gecreerd. Ze kwamen maar tot een xG van 0.63 over de hele wedstrijd.[Afbeelding]
Correct, ik had ze toch eens willen zien zonder Ronaldo. Me dunkt dat ze sowieso vrijer zullen voetballen.Talkshowhost schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:47:
Niet verrassend dat Portugal uitgeschakeld wordt door Spanje. Echter presteren ze in het tijdperk CR7 wel bijzonder slecht op WK's, alleen in 2006 de laatste vier gehaald en in 2022 nog de kwartfinale. En in 2014 nog uitgeschakeld in de groepsfase. Tegenvallend voor zo'n voetballand.
Ik denk dat Spanje gewoon niet heel veel beter kan, het is ook niet een selectie vol met reeds gearriveerde sterren. Het zit er qua talent wel in maar ik denk dat dit WK nog te vroeg voor ze komt. Daarnaast missen ze een echt goede spits, die zelf iets kan creeeren. Dat zag je gisteren, als ze er voetballend niet doorheenkomen dan blijft er niet veel over. Voor Spanje is het hopen dat Nico Williams snel terug is.mavaros schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:34:
[...]
De pest is, dat niemand echt goed kan inschatten hoe goed of slecht Spanje echt is.
Volgens mij speelt dat team vaak met de handrem erop, maar na gisteren begin je als neutrale kijker toch te twijfelen. Misschien kan dit Spanje gewoon niet beter, al is Portugal altijd een rottige tegenstander om tegen te voetballen. Ook voor Spanje in normale vorm.
De Belgen hebben niks te verliezen en dan heb je ook niks meer te verhullen. Ja, ze hebben Lukaku. Dat dan weer wel.
De Fransen hebben maar een enkele keer vol gas gegeven, en toen was die wedstrijd gelopen. Die laten nog niet echt alles zien, naar mijn idee.
We gaan het wel zien en voor nu doet België nog gewoon mee, en is Frankrijk een probleem voor later.
[ Voor 83% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-07-2026 11:41 ]
Ik zie alleen Frankrijk en Argentinie een kans maken tegen Spanje.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik vind het wel meevallen. Het is gewoonweg niet realistisch dat een land met vrij kleine populatie langdurig aan de top van het voetbal zit, het is zelfs voor grote voetballanden als Brazilië en Duitsland niet altijd weggelegd. Je krijgt zelfs als je alles goed doet periodes waarin het wat minder gaat. En voor 2006 was Portugal 40 jaar lang zonder een succes op het WK. In 7 van de 9 tussenliggende WK's hebben ze zich niet geplaatst en in de andere 2 hebben ze groepsfase niet overleeft. Je moet net het geluk hebben dat er met alle zorg een paar goede spelers op staan en heel veel geluk om 1 wereldster erbij te hebben.Talkshowhost schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:47:
Niet verrassend dat Portugal uitgeschakeld wordt door Spanje. Echter presteren ze in het tijdperk CR7 wel bijzonder slecht op WK's, alleen in 2006 de laatste vier gehaald en in 2022 nog de kwartfinale. En in 2014 nog uitgeschakeld in de groepsfase. Tegenvallend voor zo'n voetballand.
Nou is het alleen zo dat die ene wereldster onder je gelederen een dag ouder kan worrden en misschien wel op de bank had moeten plaatsnemen of helemaal niet had moeten worden geselecteerd. Maar dat is achteraf makkelijk praten. Over Uruguay is de discussie of Suarez toch niet mee had moeten worden genomen en dat het dan wellicht beter was gegaan.
Spanje heeft een enorm sterk elftal, ze kunnen als ze de kansen benutten gemakkelijk 3-4 goals maken tegen de sterkste tegenstanders. Maar je hebt ook wedstrijden waar ze 10 kansen krijgen en niet scoren. Als de tegenstander dan ook maar 1 kans krijgt en scoort dan kun je een wedstrijd krijgen die Spanje verliest die ze hebben gedomineerd.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:32:
Ik zie Spanje heel anders. Vond ze heel effectief tegen Oostenrijk en gisteren grossierden ze ook in kansen en dominantie tegen een heel taai Portugal. Het miste in de passing voor de goal, maar die Oyarzabal is een onderschatte spits naar mijn mening. Loopt al twee jaar 1-1 voor Spanje. Als hij die bal er in de eerste 10 minuten in geschoven had was het een heel andere wedstrijd geweest. Oh ja, en nul goals tegen na vijf wedstrijden.
Ik zie alleen Frankrijk en Argentinie een kans maken tegen Spanje.
Denk dat Spanje misschien nog wel sterker is dan Frankrijk.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl