Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ah hij heeft ook een Noorse vrouw gehad lees ik nu (waar hij dus ook kinderen mee heeft).
Als 5-voudig wereldkampioen zijn er natuurlijk andere verwachtingen, maar zo zelfverzekerd waren ze dit keer niet hoor. Dat kan ook niet als je in de kwalificatie 6 keer verliest en je je als 5e kwalificeert. En zonder de huidige uitbreiding naar 48 landen had Brazilië als 5e gewoon een playoff moeten spelen, en dat ternauwernood door Paraguay nipt op doelsaldo achter zich te laten.Maarten_E schreef op maandag 6 juli 2026 @ 00:24:
[...]
Helemaal eens, maar vind daarom de arrogantie van de Brazilianen des te stuitender. Heb altijd het idee dat ze het toernooi inkomen alsof ze het wel effe winnen, om dan telkens de deksel op de neus te krijgen.
Het was meer hoop, en ze hadden vandaag genoeg kansen om door te gaan.
Ja dit is toch wel glashard bewijs dat de FIFA een door en door verrotte, corrupte organisatie is (AFP en Reuters zeggen dat ze bewijs hebben van het belletje). Ben benieuwd of de grote nationale bonden gaan reageren. Alles wat nog in het toernooi zit en niet direct nadeel ervaart zal wel lafjes stil blijven, maar de rest van de integere landen moeten zich toch gaan uitspreken? Of zijn ze ook bang voor repercussies?TrafalgarLaw schreef op maandag 6 juli 2026 @ 00:51:
Dus Trump kan in principe iedere schorsing ongedaan maken? Nog méér redenen om uit dat corrupte bloedgeld en smeergeld aannemende FIFA te stappen
[ Voor 4% gewijzigd door Elzavo op 06-07-2026 01:36 ]
Bedtijd.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Holy shit wat een sfeer!
[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 06-07-2026 03:20 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Helaas moet ik verder slapen..✌️
Voor de eventuele mensen die wel kijken veel plezier!!
[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 06-07-2026 03:29 ]
Je zou nu maar naar bed zijn gegaanFormat-C schreef op maandag 6 juli 2026 @ 03:24:
Ik hou het echt niet vol.
Helaas moet ik verder slapen..✌️
Voor de eventuele mensen die wel kijken veel plezier!!
Maarja, het is terecht.
[ Voor 72% gewijzigd door Yakolev op 06-07-2026 04:16 ]
Misschien even een belletje naar Infantino?
Hier komen sowieso nog wel een paar rode kaarten aan.
Wat staat die scheids trouwens ook een geweldige wedstrijd te fluiten tot nu toe. Ook hoe hij met de spelers in deze chaos omgaat, heerlijk om te zien.
Vindt je? Hij mist echt van alles en loopt als een malle rond te rennen dat alleen maar leidt tot meer chaos. Hij is totaal niet in controle van deze pot. Mexicanen mogen ook urenlang tegen hem aan praten bij elke beslissing.The Realone schreef op maandag 6 juli 2026 @ 04:32:
Het houdt niet op.
Wat staat die scheids trouwens ook een geweldige wedstrijd te fluiten tot nu toe. Ook hoe hij met de spelers in deze chaos omgaat, heerlijk om te zien.
Ja, hij heeft in mijn ogen zoveel controle als je kunt hebben bij zo'n pot. Hij laat veel door wat het juist zo'n geweldige pot maakt en begint niet als een bezetene met kaarten te strooien. Wat daarmee neem je de controle niet terug, maar escaleer je het tot ze 9v9 spelen.Exactor it schreef op maandag 6 juli 2026 @ 04:35:
[...]
Vindt je? Hij mist echt van alles en loopt als een malle rond te rennen dat alleen maar leidt tot meer chaos. Hij is totaal niet in controle van deze pot. Mexicanen mogen ook urenlang tegen hem aan praten bij elke beslissing.
Maargoed, het echt kookpunt moet nog komen.
Nee, de scheids heeft een goede pot to dusver. Zelfs op FOX halen ze dat aan.Exactor it schreef op maandag 6 juli 2026 @ 04:35:
[...]
Vindt je? Hij mist echt van alles en loopt als een malle rond te rennen dat alleen maar leidt tot meer chaos. Hij is totaal niet in controle van deze pot. Mexicanen mogen ook urenlang tegen hem aan praten bij elke beslissing.
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
King Charles needs to call Infantino.
— Mehdi Hasan (@mehdirhasan) 6 juli 2026
Maargoed, als je zo lang tegen 10 speelt, ook al parkeren die de bus, en niet scoort dan verdien je het niet.
Ik vond hem vrij matig. Hij liet mexico steeds praten en liet teveel qua tactische overtredingen van Mexico doorgaan.The Realone schreef op maandag 6 juli 2026 @ 04:43:
[...]
Ja, hij heeft in mijn ogen zoveel controle als je kunt hebben bij zo'n pot. Hij laat veel door wat het juist zo'n geweldige pot maakt en begint niet als een bezetene met kaarten te strooien. Wat daarmee neem je de controle niet terug, maar escaleer je het tot ze 9v9 spelen.
Maargoed, het echt kookpunt moet nog komen.
En allemaal lachen voor de neutrale toeschouwer maar de penalty van Mexico was natuurlijk nooit een penalty.
Maar goed nu kunnen we zien hoe de super slechte verdedigingsduo van Engeland Haaland 3 goals laat maken.
(Mijn werkelijke voorspelling is dat we Argentinië Engeland zien waarbij Engeland vroeg op voorsprong komt, een onnodige rode kaart pakt en dat Argentinië in de verlenging wint en Frankriijk het WK pakt).
Nu maar eens van de roes afkomen en slapen.
Ben bang dat Frankrijk - Paraguay qua arbitrage slechts een voorproefje was voor wat we bij VS - België gaan zien.Arator schreef op zondag 5 juli 2026 @ 23:25:
De Belgische voetbalbond heeft ondertussen ook een statement de wereld ingestuurd.
[...]
https://sporza.be/nl/2026/07/05/belgische-voetbalbond-onderzoekt-verdere-stappen-na-nieuws-balogun-die-ondanks-rode-kaart-toch-mag-spelen-tegen-duivels~1783269939061/
België zal die wedstrijd nooit winnen. Daar zorgt Infantino wel voor.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Ik denk dat Trump een verzoek deed wat geen verzoek was. Infantino snapt ook wel dat de beslissing controversieel is, maar hij zal hebben aangevoeld dat nee zeggen tegen Trump grote gevolgen kon krijgen. Maar ik had liever gehad dat hij Trump had gezegd dat het terug draaien van de rode kaart niet gepast was, en maar zien dan wat Trump daadwerkelijk zou doen.alexbl69 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 06:08:
[...]
Ben bang dat Frankrijk - Paraguay qua arbitrage slechts een voorproefje was voor wat we bij VS - België gaan zien.
België zal die wedstrijd nooit winnen. Daar zorgt Infantino wel voor.
Haaland kan 3 goals maken en toch verliezen van de Engelsen. Ik verwacht dat als Engeland een hoog tempo kan zetten dat een groot deel van de Noorse selectie dat niet bij kan benen. Maar alles valt en staat bij het benutten van de kansen.Exactor it schreef op maandag 6 juli 2026 @ 05:15:
[...]
Maar goed nu kunnen we zien hoe de super slechte verdedigingsduo van Engeland Haaland 3 goals laat maken.
Nu ben ik geen complotdenker maar de schorsing ging om Balogun…BaloGUN! De Amerikaanse president houdt evident van wapens. Toeval?Elzavo schreef op maandag 6 juli 2026 @ 01:19:
[...]
Ja dit is toch wel glashard bewijs dat de FIFA een door en door verrotte, corrupte organisatie is (AFP en Reuters zeggen dat ze bewijs hebben van het belletje). Ben benieuwd of de grote nationale bonden gaan reageren. Alles wat nog in het toernooi zit en niet direct nadeel ervaart zal wel lafjes stil blijven, maar de rest van de integere landen moeten zich toch gaan uitspreken? Of zijn ze ook bang voor repercussies?
Ben bang dat Infantino vooral aanvoelt hoeveel invloed zijn handelen heeft op de dikte van zijn portemonneejumbos7 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 06:28:
[...]
Ik denk dat Trump een verzoek deed wat geen verzoek was. Infantino snapt ook wel dat de beslissing controversieel is, maar hij zal hebben aangevoeld dat nee zeggen tegen Trump grote gevolgen kon krijgen. Maar ik had liever gehad dat hij Trump had gezegd dat het terug draaien van de rode kaart niet gepast was, en maar zien dan wat Trump daadwerkelijk zou doen.
Daarnaast is het natuurlijk bezopen dat er überhaupt een mogelijkheid is om een sanctie - afgezien van duidelijke scheidsrechtelijke dwalingen - om te zetten in een voorwaardelijke straf. Dat laat enkel ruimte voor corruptie, waarvan er hier op z'n minst een luchtje zit.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Walgelijk.ph4ge schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:37:
Politico heeft een aardige reconstructie van hoe Trump te werk ging. Echt ontluisterend om te lezen.
Die bewijzen zijn er al tientallen jaren niks nieuws onder de zon we moeten nu niet gaan doen dat dit de eerste keer is en het zal ook niet de laatste keer zijnElzavo schreef op maandag 6 juli 2026 @ 01:19:
[...]
Ja dit is toch wel glashard bewijs dat de FIFA een door en door verrotte, corrupte organisatie is
Geld is gewoon machtig en je doet er geen reet aan
Een hoop publieke verontwaardiging inderdaad, maar je kunt het helaas al uittekenen. De daadwerkelijk betrokkenen hebben 100% schijt, zij hebben wat ze willen en het raakt ze verder toch niet. En de publieke verontwaardiging dooft weer uit want alle acties die hier daadwerkelijk iets aan zouden veranderen heeft nadelige gevolgen voor de landen zelf, dus er zal werkelijk niets gaan gebeuren.Format-C schreef op maandag 6 juli 2026 @ 00:18:
Nog even tussendoor;
Dit lieten ze net op België zien; haha.![]()
[Afbeelding]
Er is behoorlijk wat backlash door dit akkefietje.
Ik ben even pitten. #out :
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha, die doet juist het tegenovergesteldeWyke schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:45:
Als ik de Amerikaanse coach was zou ik Balogun op de tribune zetten deze wedstrijd en openlijk verklaren dat ik niet meewerk aan corruptie. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
https://nos.nl/artikel/26...over-toch-meedoen-balogunMauricio Pochettino, bondscoach van de VS, noemde het juist "een goede beslissing voor het voetbal". Hij toonde begrip voor de uitspraken uit het Belgische kamp, maar benadrukte dat de rode kaart onterecht was en de VS dus al genoeg was gestraft.
"Iedereen die van voetbal houdt, moet vertrouwen hebben in de ethiek en integriteit van de FIFA en zijn beslissingen", aldus de bondscoach van de VS.
Eerst had ik een Braziliaans shirt aan en die verloren. Later viel ik in slaap in mijn Engelse shirt aan en blijken ze verdorie gewonnen te hebben.
Haha de redenatie van sommigen tjeez. Dan was Ole GUNnar Solskjaer wel trainer geweest.TrafalgarLaw schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:16:
[...]
Nu ben ik geen complotdenker maar de schorsing ging om Balogun…BaloGUN! De Amerikaanse president houdt evident van wapens. Toeval?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat een corrupte zooi zeg.. what's next, even een scheidsrechter bedreigen/omkopen?ph4ge schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:37:
Politico heeft een aardige reconstructie van hoe Trump te werk ging. Echt ontluisterend om te lezen.
Die gaat echt niets anders zeggen. Don't bite the hand that feeds.Exocet schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:53:
[...]
Haha, die doet juist het tegenovergestelde
[...]
https://nos.nl/artikel/26...over-toch-meedoen-balogun
How bad is it on a scale from one to Spurs
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niet normaal, echt banenrepubliektaferelen.3_s schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:41:
https://www.standaard.be/...r-in-vraag/158309520.html
En de volgende gekke beslissing.
De kans op succes wordt in het Belgische kamp erg klein ingeschat. De maatregel, die even ongezien is als de initiële beslissing, lijkt vooral op een schijnberoep van een sportfederatie die de juridische pedalen kwijt is. De Qatarese arbiter die het beroep behandelt, Salman Al-Ansari, staat erg dicht bij Fifa-voorzitter Infantino. Bovendien kan de KBVB niet met gelijke wapens strijden. Maandagochtend had de bond nog steeds niet de beslissing en de motivering van de wereldvoetbalbond ontvangen. Ook het scheidsrechtersrapport van de wedstrijd VS-Bosnië, waarin Balogun werd uitgesloten, werd ondanks Belgisch aandringen nog niet overgemaakt. De bond moest het stellen met een summiere persmededeling van de Fifa waarin werd verwezen naar artikel 27 uit de Fifa-code.
Enige wat Belgie echt kan doen is de wedstrijd niet spelen maar dat gaan ze natuurlijk niet doen.
Haha De Standaard staat er ook wel lekker objectief in.3_s schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:41:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
''Mr. FIFA president you have 2 options, only 2 options; Change the decision or take your world cup elsewhere...''
PSN: xMaurice93
Bijv de scheidsrechter bij Frankrijk - Paraguay, Frankrijk zit aan dezelfde kant van het toernooi als US, die hadden er dus uit gemoeten. Dat bleek al uit alles wat er daar op het veld gebeurde, van het niet geven van kaarten tot de teleurgestelde scheidsrechter die niet anders kon dan een penalty geven maar nu is het helemaal duidelijk, de weg moet vrijgemaakt worden voor US om in de finale te komen.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat de Belgen weg moeten gaan en het toernooi moeten verlaten. Ze spelen tegen een onzichtbare en onverslaanbare tegenstander, ze kunnen niet winnen.
We zitten, naar goed Amerikaans gebruik, te kijken naar een show, vooropgezet en met een vaststaande uitkomst.
[ Voor 8% gewijzigd door forzav op 06-07-2026 10:11 ]
Wie zegt dat dit nog niet gebeurd isMilo85 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:19:
[...]
Wat een corrupte zooi zeg.. what's next, even een scheidsrechter bedreigen/omkopen?
En het erge is... Dit gaat nog om een rode kaart. Er zijn veel meer "dingen" (die zelfs mensenlevens kosten) die zonder "bewijs" gedaan worden (door de allerbeste en grootste vriend van Infantino) die het daglicht niet kunnen verdragen.Maurice079 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:07:
Als zelfs Blatter verontwaardigd reageert: dan weet je dat er écht iets goed mis is
[Afbeelding]
Miss kunnen we het beter weer over voetbal (zelf) gaan hebben. Dit gaat toch allemaal nergens over. En we kunnen er toch niks staan doen.
Edit:
Het zou toch wat zijn als die Amerikaanse speler uiteindelijk de "winnende" scoort
Dan is het hek helemaal van de dam.
[ Voor 74% gewijzigd door Format-C op 06-07-2026 10:18 ]
Normaal wint Belgie toch gewoon met een 3-1 of iets dergelijks van de US, als ze gewoon hun normaal niveau halen pakken deze pot ook wel.forzav schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:10:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat de Belgen weg moeten gaan en het toernooi moeten verlaten. Ze spelen tegen een onzichtbare en onverslaanbare tegenstander, ze kunnen niet winnen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat Paraguay geen enkele kaart heeft gekregen in die pot is belachelijk en bizar. De overtredingen waren niet mals...forzav schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:10:
Dit stelt natuurlijk alles in een ander daglicht, iets waarvan er al vraagtekens waren maar die nu helemaal in een ander licht bekeken moeten worden.
Bijv de scheidsrechter bij Frankrijk - Paraguay, Frankrijk zit aan dezelfde kant van het toernooi als US, die hadden er dus uit gemoeten. Dat bleek al uit alles wat er daar op het veld gebeurde, van het niet geven van kaarten tot de teleurgestelde scheidsrechter die niet anders kon dan een penalty geven maar nu is het helemaal duidelijk, de weg moet vrijgemaakt worden voor US om in de finale te komen.
We zitten, naar goed Amerikaans gebruik, te kijken naar een show, vooropgezet en met een vaststaande uitkomst.
Laten we het hopen, maar ik ben nergens meer zeker van deze editie.Bossie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:15:
[...]
Normaal wint Belgie toch gewoon met een 3-1 of iets dergelijks van de US, als ze gewoon hun normaal niveau halen pakken deze pot ook wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gaat lastig worden als je een scheids zou hebben die daadwerkelijk omgekocht/bedreigd is. Het was zaterdag ook heel duidelijk met Frankrijk / Paraguay dat een scheidsrechter behoorlijk invloed heeft.Bossie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:15:
[...]
Normaal wint Belgie toch gewoon met een 3-1 of iets dergelijks van de US, als ze gewoon hun normaal niveau halen pakken deze pot ook wel.
Maar dit is nu overduidelijk, geen normaal toernooiBossie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:15:
[...]
Helemaal met je eens hoor, het zou weer over voetbal moeten gaan. Maar: 1 rare / verdachte wedstrijd is al vervelend, hier zijn er tig rare wedstrijden en momenten aan te wijzen. Dat maakt het kijkplezier er niet beter op omdat je toch het vervelende onderbuik gevoel krijgt dat de finalisten en winnaar al bekend zijn bij de FIFA. Dat gevoel is totaal niet te staven, maar het feit dat de betrokken partijen het niet eens meer proberen te verbergen helpt niet om dat gevoel te verminderen. Ik ben normaal niet zo van de complottheorieën maar hier ligt het er wel aardig dik bovenop.Format-C schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:10:
[...]
Wie zegt dat dit nog niet gebeurd is
[...]
En het erge is... Dit gaat nog om een rode kaart. Er zijn veel meer "dingen" (die zelfs mensenlevens kosten) die zonder "bewijs" gedaan worden (door de allerbeste en grootste vriend van Infantino) die het daglicht niet kunnen verdragen.
Miss kunnen we het beter weer over voetbal (zelf) gaan hebben. Dit gaat toch allemaal nergens over. En we kunnen er toch niks staan doen.En dat het een corrupte bende is is inmiddels meer dan duidelijk.
Edit:
Het zou toch wat zijn als die Amerikaanse speler uiteindelijk de "winnende" scoort
Dan is het hek helemaal van de dam.
Ik kan alleen maar hopen dat België vannacht alsnog (met dikke cijfers) wint, maar als dit weer een dubieuze wedstrijd wordt dan weten we denk ik wel hoe laat het is. Ik ga gezien het tijdstip niet kijken maar anders zou ik harder dan ooit juichen voor onze zuiderburen
Als alles van tevoren was bepaald dan was er geen maf telefoontje van Trump nodig geweest om een enkele speler op het veld te krijgen voor een wedstrijd die niet echt heel erg bepalend gaat zijn voor het toernooi. Winnaar van deze pot vliegt eruit tegen Spanje, Portugal of struikelt dan tegen Frankrijk.
Verder is incompetentie in het scheidsrechterskorps bij elk WK aanwezig juist omdat er veel 'kleine' landen meedoen en paljassen als die Oezbeek zijn helaas norm en geen uitzondering. Ik heb er ook rondlopen op de club hier die vinden dat iedereen zich altijd aanstelt en gewoon door moet gaan met voetballen totdat de ambulance aan komt rijden.
Ik vind het zelf ook niet echt een leuk WK. Ik heb weinig goed voetbal gezien tot nu toen en wat wel goed was speelt zich 's nachts af lijkt het waardoor ik het mis. Maar het blijft voetbal en dat speelt zich af op het veld, dus vanavond maar gewoon weer hopen dat het beter wordt nu de betere teams overblijven.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nah, België gaat echt niet winnen. Vier/acht jaar geleden wellicht.Bossie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:15:
[...]
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
België is ook zo goed niet meer, de kans dat de VS wint zonder politieke inmenging lijkt mij al vrij reëelBossie schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:15:
[...]
Welkom in 1978.forzav schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:10:
Dit stelt natuurlijk alles in een ander daglicht, iets waarvan er al vraagtekens waren maar die nu helemaal in een ander licht bekeken moeten worden.
Lukaku is een machtig voetbalwapen. Ook op 70% van zijn kunnen.dutchgio schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:35:
[...]
België is ook zo goed niet meer, de kans dat de VS wint zonder politieke inmenging lijkt mij al vrij reëel
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Mexico - Engeland was wel een kraker, spannendste wedstrijd van dit WK tot nu toe (die ik gekeken heb)
@Joosie200 vergeet de rode kaart niet, maakte het nog spannender.
[ Voor 13% gewijzigd door Marc3l op 06-07-2026 10:45 ]
Ja, dat was een terechte. Met gestrekt been erin, raakt lichtjes de bal. Maar neemt doelbewust het risico dat ie de speler omver schoffelt.Marc3l schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:43:
Wordt spannend maar ik trek voor 1x mijn rode duivel 👹 pak uit de kast.
Je bedoelt Brazilië - NoorwegenMarc3l schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:43:
Vanochtend / net tweede helft Brazilië - Oostenrijk en daarna Mexico - Engeland teruggekeken. Wat een verschil in tempo 😃
Mexico - Engeland was wel een kraker, spannendste wedstrijd van dit WK tot nu toe (die ik gekeken heb)
Zero compensation
Brazilië valt mij qua tempo ook enorm tegen dit toernooi, Noorwegen doet wat het kan en speelt het vooral (goed) taktisch.Marc3l schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:43:
Vanochtend / net tweede helft Brazilië - Oostenrijk Noorwegen en daarna Mexico - Engeland teruggekeken. Wat een verschil in tempo 😃
Los hiervan is echt wel bepaald dat bepaalde grote sterren (want ja, Amerika, daar draait alles om grote sterren) niet al te zwaar mogen worden aangepakt / wat moeten worden beschermd. Het lijkt i.m.o. veel meer op 1 grote show, waarbij verschillende landen/ teams geen idee hebben dat ze aan een show meedoen en andere landen daar maar al te graag gebruik van maken.
Ik heb (al ben ik pas 40
De leuke en echt spannende wedstrijden staan dit toernooi veel te laat geprogrammeerd voor mensen die geen 18 meer zijn en in Europa wonen.Marc3l schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:43:
Vanochtend / net tweede helft Brazilië - Oostenrijk en daarna Mexico - Engeland teruggekeken. Wat een verschil in tempo 😃
Ik vond Brazilië-Noorwegen best interessant, maar de kraker van de dag heb ik dus niet gehaald. En wedstrijden terugkijken doe ik niet, want dan weet je de uitslag al en zit je toch naar het verleden te kijken. Bij sport is dat niet echt leuk. Het onvoorspelbare is dan weg.
En vanavond is datzelfde probleem er weer. Spanje-Portugal is vast leuk, maar België-Amerika staat weer op een onmogelijk tijdstip, terwijl die wedstrijd juist weer interessanter is om te bekijken.
Allemaal kleine problemen, maar wel jammer voor een wat oudere voetballiefhebber.
Hup België
Eerst al de loting(potten) bespelen, dan de rode kaart die die Argentinië mist en nu mag de VS de spits die rood had weer inzetten. Waar kijk ik naar? Dit heeft niets meer met sport te maken, maar met lobby en management. Er gaat gewoon teveel geld mee gemoeid om het een eerlijk spel te laten zijn.3_s schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:41:
Mja.. nadeel van een ander continent..hetgeen zij ook weer hebben als het in onze regio is. Moet je nu eenmaal accepteren vrees ik. Ik ga wel kijken vannachtmavaros schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:07:
[...]
De leuke en echt spannende wedstrijden staan dit toernooi veel te laat geprogrammeerd voor mensen die geen 18 meer zijn en in Europa wonen.
Ik vond Brazilië-Noorwegen best interessant, maar de kraker van de dag heb ik dus niet gehaald. En wedstrijden terugkijken doe ik niet, want dan weet je de uitslag al en zit je toch naar het verleden te kijken. Bij sport is dat niet echt leuk. Het onvoorspelbare is dan weg.
En vanavond is datzelfde probleem er weer. Spanje-Portugal is vast leuk, maar België-Amerika staat weer op een onmogelijk tijdstip, terwijl die wedstrijd juist weer interessanter is om te bekijken.
Allemaal kleine problemen, maar wel jammer voor een wat oudere voetballiefhebber.
Hup België!
Maar we accepteren het allemaal wel door te blijven kijken, en de nationale bonden doen er ook weinig tegen.Jumpman schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:07:
[...]
Eerst al de loting(potten) bespelen, dan de rode kaart die die Argentinie mist en nu mag de VS de spits die rood had weer inzetten. Waar kijk ik naar? Dit heeft niets meer met sport te maken, maar met lobby en management. Er gaat gewoon teveel geld mee gemoeid om het een eerlijk spel te laten zijn.
🇪🇺 pro Europa!
Over 4 jaar gewoon een EK + vrienden. Er zijn vast wel wat landen die daar voor te porren zijn.Rhapsody schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:19:
[...]
Maar we accepteren het allemaal wel door te blijven kijken, en de nationale bonden doen er ook weinig tegen.
Het was vroeg vanochtend
Ik ben 2,5 * 18 maar heb de luxe dat ik freelancer ben, en ik het bewust wat rustiger aan doe met werk/opdrachten.mavaros schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:07:
[...]
De leuke en echt spannende wedstrijden staan dit toernooi veel te laat geprogrammeerd voor mensen die geen 18 meer zijn en in Europa wonen.
Dus neem het op en kijk het in de morgen terug (dus geen tv/radio/internet openen).
Dat geldt wel voor meer dingen die er gebeuren in de wereld.Rhapsody schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:19:
[...]
Maar we accepteren het allemaal wel door te blijven kijken, en de nationale bonden doen er ook weinig tegen.
Leuk is het niet, maar ik heb eigenlijk zoiets van: om dingen die buiten mijn invloedssfeer liggen maak ik me niet te druk.
Plus als België wint is dat een dubbele overwinning voor het voetbal.
Valt wel mee hoor, andersom is het prima te doen. Ik was in 2018 in LA en heb de WK finale bij het ontbijt kunnen zien.Derbiss schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:17:
[...]
Mja.. nadeel van een ander continent..hetgeen zij ook weer hebben als het in onze regio is. Moet je nu eenmaal accepteren vrees ik. Ik ga wel kijken vannacht
Eerst de samenvatting kijken voordat je iets anders aanzet.DutchOwnage schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:27:
Heb mezelf al een paar keer voorgenomen om een wedstrijd de volgende dag terug te kijken. Maar elke keer zie of hoor ik toch ergens de uitslag voorbij komen. Hetzij autoradio waar toevallig het nieuws op staat, het zij via een mail in m'n inbox. Lukt gewoon bijna niet
Maar het is idd wel lastig. Haha.
[ Voor 81% gewijzigd door Format-C op 06-07-2026 11:29 ]
Eens hoor, maar na het vorige WK is de lol er wel een beetje af. Maar ja, gisteren heb ik wel gewoon gekeken naar Brazilië tegen Noorwegen.Format-C schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
[...]
Dat geldt wel voor meer dingen die er gebeuren in de wereld.
Leuk is het niet, maar ik heb eigenlijk zoiets van: om dingen die buiten mijn invloedssfeer liggen maak ik me niet te druk.
🇪🇺 pro Europa!
Dan heb je wel weer dikke kans dat de FIFA speciaal een nieuwe regel bedenkt om dan alsnog de Belgen hun overwinning af te nemen.Format-C schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
[...]
Dat geldt wel voor meer dingen die er gebeuren in de wereld.
'Coach, u neemt notities op papier ipv op onze door de sponsor voorziene tablets'? Schorsing!mavaros schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:31:
[...]
Dan heb je wel weer dikke kans dat de FIFA speciaal een nieuwe regel bedenkt om dan alsnog de Belgen hun overwinning af te nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Derbiss op 06-07-2026 11:33 ]
[quote]Yesterday’s decision to suspend for a probationary period of a year the implementation of the one-match automatic suspension following the red card issued to the player Folarin Balogun crossed a red line.
Football, like any other sports, relies on rules, which are the basis for fair, honest and transparent competition. Sometimes rules are open to interpretation. In this case not. A minimum automatic suspension of one match following a red card is not a discretionary option and does not require the decision of a competent body to be enacted. It is a principle embedded in regulations, which cannot be made subject to exceptions, let alone in the middle of a tournament where several other players have been in the same situation and regularly served their suspension.
When the certainty of rules is no longer guaranteed by its guardians, the integrity of the game is at stake and the credibility of a competition is undermined. Equally, such decision creates a precedent in the ongoing tournament, where similar situations will now require an equal treatment, to the detriment of the competition.
Football is the most loved sport in the world because it is a beautiful game and is trusted because it is played everywhere with the same laws. A tournament is never a pure standalone and, if the tournament in question is the World Cup, it has the power to drive positive or negative consequences on the game as a whole.
We express our disbelief at such an unprecedented, incomprehensible and unjustifiable decision.[/quote]
[ Voor 79% gewijzigd door ph4ge op 06-07-2026 11:54 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl