[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:13
D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:25:
[...]

Dat is wel een trend dit toernooi: er ligt geen focus om gemeen spel tegen te gaan. Dit toernooi doet wat dat betreft een flinke stap terug in de tijd en dat lijkt me een slecht idee.
Ik vind het net heerlijk, het spel ligt echt een pak minder vaak stil hierdoor. Normaal word er voor kleine foutjes al gefloten wat echt het tempo uit het spel vaak haalt

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:25:
[...]

Dat is wel een trend dit toernooi: er ligt geen focus om gemeen spel tegen te gaan. Dit toernooi doet wat dat betreft een flinke stap terug in de tijd en dat lijkt me een slecht idee.
Eens, er wordt dit hele toernooi teveel toegestaan om tempo in het spel te houden. Waarna die achterlijke hydration breaks alsnog alle tempo eruit halen.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Die hydration breaks zijn echt de nagel aan de doodskist. Dit moet echt geen gemeengoed worden. Je kunt een uitzondering maken als de temperatuur rond de 30c komt. 35c lijkt mij zowiezo de max om (top) sport te bedrijven in de open lucht. Tenzij de luchtvochtigheid acceptabel is.

Beniewd wat de Tour gaat opleveren, bij de extreme temperaturen die waarschijnlijk verwacht worden de komende weken...

[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 04-07-2026 11:54 ]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
Harribo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Had Nederland maar zo'n soort oude man.

Landen worden vaak gered heb ik het idee door een top centrumspits.
Een topspits lijkt me niet verkeerd, maar is niet echt noodzakelijk.

Zo'n Kane trekt ook het Engelse team mee in de strijd en dan krijg je types als Gordon die ineens wel kunnen voetballen, terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen. En daardoor schopt Kane er weer extra doelpunten in.

Kijk naar het seizoen waar Luuk de Jong het voortouw nam bij PSV. Door zijn speelwijze, kon de middelmatige voetballer/Pericic ineens wel voetballen en is nu een belangrijke pion in het spel van PSV geworden.

Het zal allemaal mazzel zijn, maar voorlopig doen die Engelsen nog mee in dit toernooi en zijn onze spelers al op vakantie.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:46:
[...]

Ik vind het net heerlijk, het spel ligt echt een pak minder vaak stil hierdoor. Normaal word er voor kleine foutjes al gefloten wat echt het tempo uit het spel vaak haalt
Je haalt twee dingen door elkaar: kleine foutjes affluiten en gevaarlijke overtredingen indammen. En het zou natuurlijk prima samen kunnen gaan: het spel door laten gaan bij kleine foutjes maar tegelijk wel kaarten geven in geval van gemeen spel. Ik heb al meerdere trappen op de enkel gevaarlijke slidings niet bestraft zien worden met geel of rood.

Die overtreding op Bos vannacht bleef bijvoorbeeld onbestraft terwijl Bos waarschijnlijk maanden weg is. Het wachten is waarschijnlijk op een blessure bij een Braziliaan, Argentijn, Fransoos of Spanjaard voordat de FIFA zal worden aangespoord weer gewoon op te treden.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 04-07-2026 12:07 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

Format-C

Tracing Rays

Sjah schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:18:
Wel grappig om te horen hoe Arno Vermeulen onbetamelijk uit zijn dak ging bij de 2-2 van Kaap.
Idd dat vind ik ook erg leuk. Net of "Nederland" scoorde. Hij schreeuwde het uit.en zn stem sloeg over. Prachtig. :)

Het was ook een intens spannende wedstrijd. En dan vooral voor KV.

Geweldige prestatie.

Hier kunnen de KV spelers de rest van hun leven over napraten en van genieten.

Het mooie was dat na de wedstrijd de KV spelers niet eens echt teleurgesteld waren (ze waren het wel natuurlijk, maar jullie begrijpen wat ik bedoel) , ze waren echt trots op hun prestatie. En ze hebben KV echt even op de kaart gezet. Hoe klein dat stipje ook is op de wereldbol. :) Die kunnen de rest van hun leven trots op deze wedstrijd zijn. Voor mij zijn het "legends". _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 04-07-2026 12:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DutchOwnage schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:51:
Die hydration breaks zijn echt de nagel aan de doodskist. Dit moet echt geen gemeengoed worden. Je kunt een uitzondering maken als de temperatuur rond de 30c komt. 35c lijkt mij zowiezo de max om (top) sport te bedrijven in de open lucht. Tenzij de luchtvochtigheid acceptabel is.

Beniewd wat de Tour gaat opleveren, bij de extreme temperaturen die waarschijnlijk verwacht worden de komende weken...
De hydration breaks zijn gewoon coaching breaks (naast de advertenties). Het breekt momentum.

Als het echt om vocht ging, dan werd het aan de andere kant van het veld gedaan, en mocht niemand de spelers benaderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13:27
gambieter schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:13:
FIFA doet FIFA: Messi is MotM gemaakt _o-

Nivootje FIFA Peace Prize voor Trump.
Bij de Amerikaanse TV-zender Zlatan vroeg of Messi een assist kreeg voor het winnende doelpunt, Henry zegt dat er geen assists gegeven worden voor eigen doelpunten, waarna Zlatan zegt "but it's Messi, he will get it anyway". Toen zei Henry dat Messi al motm was gemaakt en dat is al genoeg, Zlatan droog "but he got that before the game". :o

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:06
Format-C schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:07:
[...]

Idd dat vind ik ook erg leuk. Net of "Nederland" scoorde. Hij schreeuwde het uit.en zn stem sloeg over. Prachtig. :)
Voordat jullie gaan denken dat ik Arno mocht, nou nee. Dan heb ik het over zijn meningen en hoe hij die bracht in Studio Voetbal. Als commentator voor Eredivisie deed die onder meer altijd Ado-thuis, waarom weet ik niet.

• mavaros
Format-C schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:07:
[...]

Het was ook een intens spannende wedstrijd. En dan vooral voor KV.

Geweldige prestatie.

Hier kunnen de KV spelers de rest van hun leven over napraten en van genieten.

Het mooie was dat na de wedstrijd de KV spelers niet eens echt teleurgesteld waren (ze waren het wel natuurlijk, maar jullie begrijpen wat ik bedoel) , ze waren echt trots op hun prestatie. En ze hebben KV echt even op de kaart gezet. Hoe klein dat stipje ook is op de wereldbol. :) Die kunnen de rest van hun leven trots op deze wedstrijd zijn. Voor mij zijn het "legends". _/-\o_
Dit is met opgeheven hoofd het toernooi verlaten.

Nederland en Duitsland zijn als dieven in de nacht en met de staart tussen de benen terug naar huis gevlogen.

Ik prefereer dat eerste.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

mavaros schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:47:
[...]

Dit is met opgeheven hoofd het toernooi verlaten.

Nederland en Duitsland zijn als dieven in de nacht en met de staart tussen de benen terug naar huis gevlogen.

Ik prefereer dat eerste.
Overdrijven is ook een vak. We hebben na penals verloren van een land dat hoger staat op de ranglijst...

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 04-07-2026 13:22 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:43

Grvy

Bot

418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:21:
[...]

Overdrijven is ook een vak. We hebben na penals verloren van een land dat hoger staat op de ranglijst...
Met een spel waar menig Nederlander zich voor schaamde. Als je nou je eigen speelwijze gedaan had.
Daar gaat het om, niet de ranglijst of penalties.

Dit is een account.

• mavaros
[...]

Beide bondscoaches zijn zelf opgestapt en de Jumbo krijgt hun juichjassen aan de straatstenen niet meer kwijtgeraakt. Ook niet voor € 4,99 zonder plakplaatjes.

Verder staat Marokko hoger op de ranglijst, omdat Nederland helemaal niet in de top tien hoort te staan, gezien de resultaten van de afgelopen tijd. Marokko heeft in ieder geval nog de Afrika Cup cadeau gekregen. De Duitsers zijn ook al een poosje het spoor bijster.

Nederland en Duitsland hebben gewoon weer gefaald. Zelfs de Belgen zitten nog vol in het toernooi.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:58

Fiber

Beaches are for storming.

Kaapverdië heeft trouwens ook nog nooit verloren op een WK... _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:06
Vraag me af wanneer de gekkigheid met Canada en USA door, voorbij is.

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Dat is een beetje scorebordjournalistiek. De manier waarop we verloren was het probleem. Hadden we met penalty's verloren na een gelijk opgaande wedstrijd dan hadden we een hele andere discussie.

• D-e-n
  • Nu online
mavaros schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Verder staat Marokko hoger op de ranglijst, omdat Nederland helemaal niet in de top tien hoort te staan, gezien de resultaten van de afgelopen tijd.
De resultaten hebben Nederland nu net op die plek gezet. En waar ze ook moeten staan, als je naar de clubs kijkt waar de spelers van Marokko spelen kun je niet zeggen dat Marokko er bovenuit steekt.
Nederland en Duitsland hebben gewoon weer gefaald. Zelfs de Belgen zitten nog vol in het toernooi.
Die Belgen hebben dan ook mazzel gehad dat een veel beter Senegal het niet heeft afgemaakt. Nederland heeft, met uitzondering van die walgelijk slechte pot tegen Marokko, voor de rest een veel beter toernooi gehad dan België. Dat moet wat mij betreft ook want qua spelersmateriaal is Nederland beter.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:58

Fiber

Beaches are for storming.

Sjah schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:28:
Vraag me af wanneer de gekkigheid met Canada en USA door, voorbij is.
Canada vanavond vrees ik. USA durf ik niet te zeggen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:01:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar: kleine foutjes affluiten en gevaarlijke overtredingen indammen. En het zou natuurlijk prima samen kunnen gaan: het spel door laten gaan bij kleine foutjes maar tegelijk wel kaarten geven in geval van gemeen spel. Ik heb al meerdere trappen op de enkel gevaarlijke slidings niet bestraft zien worden met geel of rood.

Die overtreding op Bos vannacht bleef bijvoorbeeld onbestraft terwijl Bos waarschijnlijk maanden weg is. Het wachten is waarschijnlijk op een blessure bij een Braziliaan, Argentijn, Fransoos of Spanjaard voordat de FIFA zal worden aangespoord weer gewoon op te treden.
Correct me if I’m wrong maar volgens mij gaat het om intentie. En laten we wel wezen, in 9 van de 10 gevallen waarbij de speler kermend over de grond rolt is het aanstellerij en proberen de tegenstander te naaien. Je ziet ze loeren naar de scheids.

Ik ben juist blij dat er niet meer naar dat gejank wordt geluisterd. Sommige teams maakten er een sport op zich van, toneelspelen om tijd te rekken.

It’s the economy, stupid!

• D-e-n
  • Nu online
dawg schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:09:
[...]

Correct me if I’m wrong maar volgens mij gaat het om intentie. En laten we wel wezen, in 9 van de 10 gevallen waarbij de speler kermend over de grond rolt is het aanstellerij en proberen de tegenstander te naaien. Je ziet ze loeren naar de scheids.

Ik ben juist blij dat er niet meer naar dat gejank wordt geluisterd. Sommige teams maakten er een sport op zich van, toneelspelen om tijd te rekken.
Het gaat niet alleen om de intentie. Het gaat ook om gevaar voor de tegenstander. Als jij je voet neerzet zoals Messi deed neem jij het risico iemand te blesseren, idem bij het inkomen met twee benen, een tackle van achter of een sliding met je been los boven de grond. Zeker met de VAR zou je prima aanstellers kunnen aanpakken zonder gemeen spel te laten lopen. Je manipuleert de discussie als je dat op één hoop gooit.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:13:
[...]

Het gaat niet alleen om de intentie. Het gaat ook om gevaar voor de tegenstander. Als jij je voet neerzet zoals Messi deed neem jij het risico iemand te blesseren, idem bij het inkomen met twee benen, een tackle van achter of een sliding met je been los boven de grond. Zeker met de VAR zou je prima aanstellers kunnen aanpakken zonder gemeen spel te laten lopen. Je manipuleert de discussie als je dat op één hoop gooit.
Nee tuurlijk, ik bedoelde ‘intentie om schade te berokkenen’. Maar ik persoonlijk vind dus dat het met die schade dus vaker wel dan niet blijkt mee te vallen.

En uiteraard. Slidings met opgeheven gestrekte benen of vanachter zijn wat mij betreft niet bedoeld om de bal te spelen. Maar wat ik tot nu toe op het WK zie (heb ongeveer 90% gezien) is dat dat niet zo vaak voorkomt en een over de grond rollende kermende speler die vrijwel meteen weer opstaat en verder rent als de scheids niet fluit, wel. Ontelbaar vaak al zelfs. En dat daar niet meer structureel voor gefloten wordt is in mijn ogen grote winst.

It’s the economy, stupid!

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl