[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mog schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:41:
~~~[Afbeelding]

Opmerkelijke beelden tijdens de afsluitende WK-ceremonie. Spanje mocht de wereldbeker in ontvangst nemen op het podium. In plaats van te applaudisseren, besloten de verliezende finalisten met de rug naar de uitreiking te gaan staan.

Bron: VI.nl
Dat zegt meer dan genoeg over de instelling van die ploeg. Alsof het nog niet duidelijk genoeg was na al die vuiligheden voorafgaande.

[ Voor 16% gewijzigd door SandsOfArrakis op 20-07-2026 09:11 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
SandsOfArrakis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:02:
[...]

Dat zegt meer dan genoeg over de instelling van die ploeg. Alsof het nog niet duidelijk genoeg was na al die vuiligheden voorafgaande.
denk dat de Argentijnse spelers gewoonweg boos waren op Infantino, die had ze nog wel vooraf 'beloofd' de winnaar te worden van dit W.K

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

Rhapsody

In Metal We Trust

SandsOfArrakis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:02:
[...]

Of gewoon enorme teleurstelling die ze nog aan het verwerken waren.
Vanuit Argentijns perspectief hebben ze er alles aan gedaan en zijn ze heel ver gekomen, als het dan in de verlenging toch misgaat, dan is dat toch een klap. Ook omdat men weet dat Messi er over 4 jaar hoogstwaarschijnlijk niet meer bij zal zijn.

🇪🇺 pro Europa!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Useful Idiot (Betaald?)

Blij dat Spanje heeft gedaan wat ons in de halve finale niet is gelukt. De Spanjaarden gingen veel beter om met alle provocaties en het harde spel van de Argentijnen.
De hele wedstrijd hebben ze hun eigen voetbal gespeeld zonder ook maar een enkele moment terug te schakelen.

Engeland in de finale was leuker geweest, maar al met al ben ik niet ontevreden met de tweede ster voor Spanje.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:06
Cid Highwind schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:02:
[...]
Die regel bestond toch reeds?
Wat dit toernooi overduidelijk is geworden is dat men beter naar het basketbal kan kijken. Geef iedere coach twee var / arbitrage challenges. Zodat een overtreding die wordt weggewuifd alsnog in de boeken kan gaan, of dat er bij goals expliciet geëist kan worden tot een evaluatie.

FIFA is gewoon heel hard door de mand gevallen wat arbitrage betreft, geheel volgens verwachting overigens want dat is al jaren een structureel probleem, zie ook hoe Brazilië in eigen land werd geholpen totdat het ineens tegen Duitsland in z’n hempie stond. Engeland - Argentinië kunnen we het nog lang over hebben, feit is dat we die avond spandoeken over Suez hadden moeten zien.

Dat de VAR in de finale nul keer heeft ingegrepen en zelfs bij de 2-0 niet werd geraadpleegd, zegt genoeg over hoe men in de wedstrijd zat. Dat Spanje heeft gewonnen is klasse. Maar dat de bonden alsnog achter Infantino staan, doet mij echt afvragen wanneer de beerput qua steekpenningen open gaat. Hier kan niemand die ook maar een vleugje sportiviteit geniet toch achter staan?
Klopt, die regel bestaat al maar heb ik 0 keer gebruikt zien worden

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 09:53
Waah schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:48:
[...]

Wauw, das wel een erg kort geheugen zeg. Scheidsrechters die toegang tot het land worden ontzegt (nota bene degene die deze wedstrijd had moeten fluiten). Visa's ingetrokken van Ierse fans vanwege politieke redenen... En dat is maar een kleine greep denk ik.
Ik zeg ook: voor wat ik heb gezien.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:46

Agent47

I always close my contracts.

Ik ga dit topic missen :(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:35
Cid Highwind schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:02:
[...]
Die regel bestond toch reeds?
Wat dit toernooi overduidelijk is geworden is dat men beter naar het basketbal kan kijken. Geef iedere coach twee var / arbitrage challenges. Zodat een overtreding die wordt weggewuifd alsnog in de boeken kan gaan, of dat er bij goals expliciet geëist kan worden tot een evaluatie.

FIFA is gewoon heel hard door de mand gevallen wat arbitrage betreft, geheel volgens verwachting overigens want dat is al jaren een structureel probleem, zie ook hoe Brazilië in eigen land werd geholpen totdat het ineens tegen Duitsland in z’n hempie stond. Engeland - Argentinië kunnen we het nog lang over hebben, feit is dat we die avond spandoeken over Suez hadden moeten zien.

Dat de VAR in de finale nul keer heeft ingegrepen en zelfs bij de 2-0 niet werd geraadpleegd, zegt genoeg over hoe men in de wedstrijd zat. Dat Spanje heeft gewonnen is klasse. Maar dat de bonden alsnog achter Infantino staan, doet mij echt afvragen wanneer de beerput qua steekpenningen open gaat. Hier kan niemand die ook maar een vleugje sportiviteit geniet toch achter staan?
Ik denk oprecht dat we teveel verwachten van een in-en-in corrupte organisatie als de FIFA. We weten allemaal hoe WK's tot stand komen. We weten allemaal dat de bobo's hun positie zien als een vehikel om miljonair te worden. Maar, op het voetbalveld broeide de corruptie eigenlijk alleen onder de oppervlakte. Er was een schijn dat de corruptie het spel nog niet had bedorven. En ja, er waren altijd omstreden beslissingen en zaken die riekten - maar waar altijd wel een geitenpaadje voor werd gevonden. Streng straffen van de één, want dat zijn de regels. Soepel voor de ander, want anders zou het spel maar bedorven worden. Er was altijd wel een uitleg.

Dit WK hebben we definitieve antwoorden gekregen. In die zin moeten we Folarin Balogun dankbaar zijn...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
Spanje is terecht wereldkampioen, maar wel de meest saaie en zielloze van de afgelopen 50 jaar. Al vond ik die gozer met die krullen een heel prima toernooi spelen.

Verder werd er teveel politiek door de media verweven in een sportevenement en had de finale in het Azteca Stadion gespeeld moeten worden, ipv die badkuip in New York dat ergens op een asfaltvlakte lag weggestopt.

Over de VAR ga ik het maar niet hebben, want dat past in de huidige vorm in mijn optiek helemaal niet bij het voetbal.

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-07 10:00
Ik vraag mij af of de UFC niet wat is voor de argentijnen :| Zit natuurlijk wel minder geld in..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chelseamarre123 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 00:08:
[...]

Trieste opmerking, we mogen blij zijn om hem te zien voetballen in zijn prime.
Vanwaar de obsessie om iedere keer mensen terecht te wijzen die geen fan van Messi zijn? Mag iemand daar een andere mening over hebben?

Een groot voetballer maakt nog geen grote persoonlijkheid. Hoe dat hele team om is gegaan (waar hij de aanvoerder van is) met de nederlaag is gewoon treurig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08
Mog schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:28:
Blij dat het WK voorbij is. Want een verschrikkelijk toernooi was dit. Veel te groot, veel te veel wedstrijden, de meeste wedstrijden in een land waar men niets om voetbal geeft, onregelmatige tijden, onchristelijke tijden (al kan men daar niets aan doen), grote sterren die door de arbitrage anders werden behandeld, inmenging van een president, drie commerciële pauzes per wedstrijd, een illegale half-time show in de finale :r
Niemand verplicht je om te kijken hè? Je had gewoon kunnen uitschakelen in plaats van alles te hatewatchen om vervolgens je opluchting te vieren. Ik heb genoten van al die wedstrijden, de beleving bij Curacao en Kaapverdië, kleine landen die toch opeens op het grootste podium zichzelf konden laten zien. Als je de beelden van VI op Curacao zag, zag je gewoon hoeveel het voor die mensen betekende, en daar kijk ik graag één extra ronde voetbal voor. Die onregelmatige tijden krijg je natuurlijk als het over 4 tijdzones verdeeld is. Daarnaast was in Amerika al een stuk meer beleving dan in Qatar, en ik denk dat we hier nog met weemoed aan terugdenken als we in 2034 aftrappen in het Koning Salmanstadion.

Ja, ik ben ook geen fan van de corruptie en van de commercial breaks, maar goed, dat is de richting die we op zijn gegaan sinds we de WK's alleen nog maar aan corrupte landen willen geven. Die waterpauzes en corruptie zijn ontzettend kut en terecht dat daar geklaagd over wordt, maar het huilen over de "illegale half-time show" is gewoon klagen om het klagen. We hebben al jaren popartiesten die optreden tijdens de CL-Finale. Niemand die daar ooit iets over zei, maar omdat het nu in de rust plaatsvindt omdat Amerikanen nu eenmaal entertainment in de pauze doen, is het opeens de allergrootste schande voor het voetbal.

Ik heb echt het gevoel dat een hoop mensen Amerika gewoon terecht kut vinden, en daar dan maar redenen erbij zoeken.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07 14:05
Het was een spannende finale, maar zeker geen mooie; ik denk niet dat ik deze wedstrijd ooit nog zal herinneren. Jammer dat Argentinië sportief zo weinig liet zien binnen de lijnen. Uiteindelijk wel een terechte winnaar.

De organisatie van dit WK was op bepaalde punten zeker discutabel, maar op een gegeven moment sloeg het wel door met de complottheorieën dat Argentinië, c.q. ‘FC Messi’, wereldkampioen moest worden van de FIFA en de scheidsrechters. Daar geloof ik persoonlijk niet zo in.

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:06
Ik heb mij eerlijk gezegd prima vermaakt dit WK en met alles daar omheen. Ja zelfs met dat politieke geneuzel en controverse tussendoor voelde het nog steeds als een goed WK. Veel beter dan dat gedrocht wat we in Qatar hadden gezien wat totaal zielloos was en ook totaal niet vrij was van controverse.

En dat Argentinie hoeven we vanaf heden niet meer druk om te maken. Ik verwacht dat ze nu Messi afscheid neemt dat ze in enorme verval gaan raken. Het was afgelopen jaren echt letterlijk Messi en de 10 waterdragers/schoppers. Totaal geen interessante team. Zegt al genoeg dat een 38 jarige Otamendi nog meedeed...

[ Voor 34% gewijzigd door Bpow op 20-07-2026 10:37 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
We hebben als Nederland toch nog een prijs op het wk gewonnen! : fifa fair play award

Aka de pussies prijs

• Blik1984
Ik ben vooral ook blij dat heel de wereld nu heeft kunnen zien wat een onsportief k*t-team dat Argentijnse elftal eigenlijk in feite is.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-07 14:52

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn vrouw is Spaans, mijn zoon (8) voelt zich soms Spaans. Gisteren samen de finale gekeken en telkens op het puntje van de stoel (bank).

Kleine was super happy toen Torres eindelijk scoorde, mijn vrouw had het in 2010 al meegemaakt dus die is dan net iets minder enthousiast. De kleine lag er pas om 01:00 in.. maar goed vakantie :D

Mede door mijn vrouw ben ik ook Spanje supporter (behalve als ze tegen Oranje moeten :P). Mooi cadeautje op mijn verjaardag (fluitsignaal was volgens mij om 00:02).

Maar Argentinië... Man man man.. Ik mag hopen dat de FIFA de beelden nog even gaat terugkijken van wat er na het fluitsignaal gebeurde, en die eikels Paredes en Molina nog even extra gaat bestraffen.
En ze mogen die regel dat alleen de captain met de scheids gaat praten ook wel eens echt gaan hanteren, want dit sloeg ook nergens op tijdens de wedstrijd. Hopeloos was dit zeg. Echt het meest vervelende team op het WK (de vorige keer ook al).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46
Het is toch treurig, dat er zo weinig kaarten tegen Argentinië zijn. er wordt telkens niet ingegrepen, anders zouden ze geen elftal meer overhouden.

https://www.dumpert.nl/item/100157427_7ddb097e

• Blik1984
Angeloonie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:35:
Mijn vrouw is Spaans, mijn zoon (8) voelt zich soms Spaans. Gisteren samen de finale gekeken en telkens op het puntje van de stoel (bank).

Kleine was super happy toen Torres eindelijk scoorde, mijn vrouw had het in 2010 al meegemaakt dus die is dan net iets minder enthousiast. De kleine lag er pas om 01:00 in.. maar goed vakantie :D

Mede door mijn vrouw ben ik ook Spanje supporter (behalve als ze tegen Oranje moeten :P). Mooi cadeautje op mijn verjaardag (fluitsignaal was volgens mij om 00:02).

Maar Argentinië... Man man man.. Ik mag hopen dat de FIFA de beelden nog even gaat terugkijken van wat er na het fluitsignaal gebeurde, en die eikels Paredes en Molina nog even extra gaat bestraffen.
En ze mogen die regel dat alleen de captain met de scheids gaat praten ook wel eens echt gaan hanteren, want dit sloeg ook nergens op tijdens de wedstrijd. Hopeloos was dit zeg. Echt het meest vervelende team op het WK (de vorige keer ook al).
Paredes heeft gisteren alsnog een (direct) rode kaart gekregen voor dat akkefietje (Tenminste, dat stond gisteren nog op Livescore, maar ik zie die rode kaart er nu niet meer tussen staan).

Maar inderdaad, die mogen wel een schorsing krijgen van meerdere wedstrijden voor hun gedrag

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wat zou zo'n Tom Cruise nou vangen voor 3 minuten slap ouwehoeren vooraf aan de wedstrijd? tonnetje of 2?

• Denman
  • Laatst online: 00:26
Blik1984 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Paredes heeft gisteren alsnog een (direct) rode kaart gekregen voor dat akkefietje (Tenminste, dat stond gisteren nog op Livescore, maar ik zie die rode kaart er nu niet meer tussen staan).

Maar inderdaad, die mogen wel een schorsing krijgen van meerdere wedstrijden voor hun gedrag
En dan te bedenken dat die Paredes al lang en breed gedoucht in de catacomben had moeten zitten. Die had al veel eerder rood moeten krijgen, wat een idioot is dat.

Join het GoT Pulse-Team!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-07 14:52

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Die rode kaart lijkt idd volledig van de kaart verdwenen te zijn. Zie hem nergens meer terug.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46
[...]

Volgens nu.nl: Volgens verschillende internationale media kreeg Paredes na afloop alsnog rood. Daarmee zou hij na Denzel Dumfries (2022) en landgenoot Leandro Cufré (2006) de derde speler zijn die op een WK na het laatste fluitsignaal rood krijgt. Maar de FIFA heeft dit vooralsnog niet bevestigd in het wedstrijdrapport.

https://www.nu.nl/wk-voet...et-paredes-na-afloop.html

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2026 10:55 ]

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:53:
[...]

Die rode kaart lijkt idd volledig van de kaart verdwenen te zijn. Zie hem nergens meer terug.
Ook op de site van de FIFA, het officiele match center, is deze niet te vinden.

Match Centre

• Blik1984
Wippie1234 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Ook op de site van de FIFA, het officiele match center, is deze niet te vinden.

Match Centre
Apart ja, terwijl ik zeker weet dat er gisteren stond dat er in de 120+6de minuut er een directe rode kaart was uitgedeeld aan Paredes

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
_Bailey_ schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:45:
wat zou zo'n Tom Cruise nou vangen voor 3 minuten slap ouwehoeren vooraf aan de wedstrijd? tonnetje of 2?
Ronaldinho en Ronaldo dan. Die hadden echt zon smile op hun bakkes van "Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, maar voor dit geld, lachen en knikken".

Ik zou hetzelfde doen :$

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Marrtijn schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:06:
[...]

Ik heb genoten van al die wedstrijden, de beleving bij Curacao en Kaapverdië, kleine landen die toch opeens op het grootste podium zichzelf konden laten zien. Als je de beelden van VI op Curacao zag, zag je gewoon hoeveel het voor die mensen betekende, en daar kijk ik graag één extra ronde voetbal voor.
Zeker. Dat waren mooie wedstrijden. En ik ben helemaal voor mooie underdog wedstrijden. Maar waarom hebben we nog kwalificatiewedstrijden? 48 landen zijn 25% van alle landen op deze wereld. Straks met 64 landen gaan we naar 1/3e van alle landen. Dan moet er gezocht worden naar een ander format. Geen groepsfase meer, alleen knock-off. Dan kan je de beste 128 landen mee laten doen. En dan is er elke wedstrijd spanning. En dan krijg je sowieso een keer een underdog in de kwartfinale.
Ja, ik ben ook geen fan van de corruptie en van de commercial breaks, maar goed, dat is de richting die we op zijn gegaan sinds we de WK's alleen nog maar aan corrupte landen willen geven. Die waterpauzes en corruptie zijn ontzettend kut en terecht dat daar geklaagd over wordt, maar het huilen over de "illegale half-time show" is gewoon klagen om het klagen. We hebben al jaren popartiesten die optreden tijdens de CL-Finale. Niemand die daar ooit iets over zei, maar omdat het nu in de rust plaatsvindt omdat Amerikanen nu eenmaal entertainment in de pauze doen, is het opeens de allergrootste schande voor het voetbal.
Ik baal er gewoon van dat een land wat echt helemaal niets met voetbal heeft een sport weet te verpesten met vier kwarten in plaats van twee helften. En een pauze van een half uur in plaats van een kwartier. Doe die show ervoor, erna of houd het binnen het kwartier. Ga niet de spelregels van het spel aanpassen.
Ik heb echt het gevoel dat een hoop mensen Amerika gewoon terecht kut vinden, en daar dan maar redenen erbij zoeken.
Er is geen land buiten Europa wat ik vaker heb bezocht dan Amerika. Ik vind het een geweldig land met een geweldige lokale bevolking. Mijn ergenis is niet richting hen. Het gaat om FIFA en de rol van de Amerikaanse overheid.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Wolly
  • Niet online
masauri schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:09:
[...]

Ze treden allemaal gratis op.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17
Blik1984 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Apart ja, terwijl ik zeker weet dat er gisteren stond dat er in de 120+6de minuut er een directe rode kaart was uitgedeeld aan Paredes
Stond ook op Sofascore. Maar toegegeven, nergens gezien dat de rode kaart hem getoond werd. Dan nog zou die gozer (en zijn handlanger daar) alsnog een schorsing moeten krijgen voor dit gedrag. Schande voor de sport.

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:48
Mog schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:09:
[...]

Zeker. Dat waren mooie wedstrijden. En ik ben helemaal voor mooie underdog wedstrijden. Maar waarom hebben we nog kwalificatiewedstrijden? 48 landen zijn 25% van alle landen op deze wereld. Straks met 64 landen gaan we naar 1/3e van alle landen. Dan moet er gezocht worden naar een ander format. Geen groepsfase meer, alleen knock-off. Dan kan je de beste 128 landen mee laten doen. En dan is er elke wedstrijd spanning. En dan krijg je sowieso een keer een underdog in de kwartfinale.
Hoe mooi dit ook zou zijn.

Je gaat geen 128 landen naar een plek op de wereld laten komen om na één wedstrijd er al 64 op het vliegtuig terug te zetten.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
BurnsMM schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Je gaat geen 128 landen naar een plek op de wereld laten komen om na één wedstrijd er al 64 op het vliegtuig terug te zetten.
Je kan er ook meerdere competities van maken, die je later pas bij elkaar voegt om voor de hoofdprijs te spelen. Alleen duurt dan zo'n WK een halfjaar, en dat is wat lang.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:35
BurnsMM schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:20:

Je omschrijft ongeveer wat de Olympische Spelen zijn.

Ik denk dat het logistiek niet verstandig zou zijn. En dat het de kosten onnodig zou opjagen (hoewel we hebben gezien dat de baten ook flink kunnen worden opgeschroefd). Maar goed. Gegeven genoeg stadions zou dit best mogelijk kunnen zijn.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Imho 64 teams met alleen knockout en lower bracket is de oplossing. (verliezers spelen in ieder geval een 2e wedstrijd en kunnen later in de boom terug komen.)

Alle teams die boven de top 60 zitten van de wereld moeten in de winter een kwalificatie toernooi spelen, om de laatste 4 posities van de 64 in te vullen. (maw Andorra tegen Kiribati enzo.)

En dan dus de kwalificatie wedstrijden weg te laten, en alleen vriendschappelijk wat lokale wedstrijden tegen relevante tegenstanders. (Nederland tegen Belgie, Denemarken, Wales, Noorwegen, enzzz... )

Is in totaal minder wedstrijden voor de voetballers dan nu is.

Dan zou elk jaar of liever elke 2 jaar WK kunnen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 20-07-2026 11:50 ]

How do you save a random generator ?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56
Jumpman schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:39:
Het is toch treurig, dat er zo weinig kaarten tegen Argentinië zijn. er wordt telkens niet ingegrepen, anders zouden ze geen elftal meer overhouden.

https://www.dumpert.nl/item/100157427_7ddb097e
Kwam dit statistiekje tegen... is al wel van 1,5 week of zo geleden, dus kwart, half en finale zitten er niet in...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NdWlVsaXcQf6NvJQc5et9ztcOM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pWb6ntU0DA5g3g7a9sVKxfyo.png?f=user_large

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:07
Het voetbal heeft gisteren gelukkig gewonnen, Spanje is de volledig terechte kampioen met het meest stabiele, dominante en efficiente spel. Argentinie was om te janken gisteren. Het hielp natuurlijk niet dat ze een rode kaart kregen maar daarvoor hadden ze ook helemaal niks in te brengen.

Over 2 jaar gelukkig een EK met tijden die beter bij ons aansluiten en geen Halftime Show meer maar gewoon na een kwartier weer ballen. Hopelijk ook geen Hydration/Commercial breaks meer.

Buiten de schandalen om is het me meegevallen. Stadions zaten altijd vol en dat zelfs bij mindere wedstrijden. Genoten van de beelden van Schotten met hun bagpipes en die in Boston al het bier op hadden gezopen. Noren met hun roei actie was ook geweldig.

Paraguay en Uruguay waren ook al zo ranzig aan het spelen, iets met Zuid-Amerikaans. Paredes heeft inderdaad een steekje los.

[ Voor 31% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-07-2026 11:55 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
Nou je hebt denk ik je antwoord. Ze hebben gekeken en... welke rode kaart?

• Vlassie1980
Paredes.... Misselijk ventje. Ik las nu pas dat hij dat vervelende ventje was die even werd aangepakt door van Dijk toen nadat hij de bal snoeihard in de dugout van Nederland schoot.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/Jy_8W50admAAAAAd/van-dijk-football.gif

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:50
Vlassie1980 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:00:
Paredes.... Misselijk ventje. Ik las nu pas dat hij dat vervelende ventje was die even werd aangepakt door van Dijk toen nadat hij de bal snoeihard in de dugout van Nederland schoot.

[Afbeelding]
Heh, blijkbaar kan hij ook vallen zonder te rollen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bossie
mavaros schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:31:
[...]

Je kan er ook meerdere competities van maken, die je later pas bij elkaar voegt om voor de hoofdprijs te spelen. Alleen duurt dan zo'n WK een halfjaar, en dat is wat lang.
Is dat niet een beetje wat de Nations League doet ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zie heel toevallig dit net op Reddit voorbijkomen. Slechte verliezers :X

Schande voor het voetbal.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 14:49
Helixes schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:52:
[...]

Ik denk oprecht dat we teveel verwachten van een in-en-in corrupte organisatie als de FIFA. We weten allemaal hoe WK's tot stand komen. We weten allemaal dat de bobo's hun positie zien als een vehikel om miljonair te worden. Maar, op het voetbalveld broeide de corruptie eigenlijk alleen onder de oppervlakte. Er was een schijn dat de corruptie het spel nog niet had bedorven. En ja, er waren altijd omstreden beslissingen en zaken die riekten - maar waar altijd wel een geitenpaadje voor werd gevonden. Streng straffen van de één, want dat zijn de regels. Soepel voor de ander, want anders zou het spel maar bedorven worden. Er was altijd wel een uitleg.

Dit WK hebben we definitieve antwoorden gekregen. In die zin moeten we Folarin Balogun dankbaar zijn...
Van Qatar heb ik om die reden ook principieel geen minuut gekeken. Amerika, tja het begon toch wel wat te jeuken wat hoe corrupt het nu werkelijk was, noem me een ramptoerist. Wat je stelt onderschrijf ik volledig, het is erg jammer te zien dat er van binnenuit geen tegendruk is terwijl de sport naar de kloten wordt geholpen.

Niet dat er in het verleden geen schandalen waren (opvallend genoeg ook ieder jaar dat Argentinië er met de winst vandoor ging, een setje asterisken op het tenue zou beter passen), maar inmiddels is de organisatie alle schaamte voorbij. De volgende halte is een soort van WWE. Argentinië heeft zich al goed voorgesorteerd.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Je hebt toch gewoon de WK kwalificaties en daarna de Poule fase, waarom zou je daar 128 landen in willen proppen. Ik zie het nut even niet...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[Afbeelding]
Deze video inderdaad:
https://www.reddit.com/r/worldcup/comments/zhc8gw/for_those_who_havent_seen_it_this_is_netherlands/

Bizar, en alleen maar een gele kaart krijgen. Ben benieuwd of 'ie met de acties na het fluitsignaal tegen Spanje wegkomt. In ieder geval mooi dat de rest van de wereld het nu ook heeft gezien wat voor team Argentinië is.
Gunner schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:05:
[...]

Slechte verliezers én slechte winnaars. Met hun gedrag na het winnen van het vorige WK (tegen het Nederlands elftal, pop van Mbappe, Martínez met z'n trofee) en dit WK (spandoek over de Falklandeilanden).

En de assistent-bondscoach Roberto Ayala deelt ook nog even een klap uit:
https://x.com/victor_nahe/status/2079040132393361516

Net zoals Molina: https://www.reddit.com/r/sports/comments/1v1g003/spider_cam_view_of_argentinian_player_molina/

En Messi die nog probeert Cucurella een rode kaart aan te naaien: https://www.reddit.com/r/sports/comments/1v15d5a/argentina_players_trying_to_get_cucurella_a_red/

[ Voor 43% gewijzigd door Ruzor op 20-07-2026 14:32 ]

[This is what you get when you mess with us]

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:25
Helixes schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat het logistiek niet verstandig zou zijn. En dat het de kosten onnodig zou opjagen (hoewel we hebben gezien dat de baten ook flink kunnen worden opgeschroefd). Maar goed. Gegeven genoeg stadions zou dit best mogelijk kunnen zijn.
Plus dat de clubs (= degenen die de salarissen van de spelers betalen) hier helemaal niet op zitten te wachten. Die zullen dan nog langer niet over hun topspelers kunnen beschikken. Een logisch gevolg kan dan zijn dat hun salarissen lager moeten worden, dus spelers zullen er ook niet blij mee zijn als er meer landenwedstrijden komen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

[...]

Ik dacht even dat ik Brad Pitt hoorde in Snatch ipv Wayne Rooney.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Denman

[Afbeelding]
Je hoopt gewoon dat die rode kaart weggehaald is omdat ie een schorsing van 2 jaar aan z'n broek heeft voor dit wangedrag. Maar dat zal zo'n vaart niet lopen ben ik bang...

Het enige positieve wat ik er uit kan halen is dat hij 32 jaar is. Die zien we hopelijk en normaal gesproken niet terug over 4 jaar. Zulke figuren horen niet op het voetbalveld thuis.

Join het GoT Pulse-Team!

• bazzemans
[...]

Ja, meerdere competities. Per continentale bond een competitie en dat dan de beste naar het eindtoernooi komen. We hernoemen gewoon de kwalificatie tot voorrondes.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:48:
[...]

Ja, meerdere competities. Per continentale bond een competitie en dat dan de beste naar het eindtoernooi komen. We hernoemen gewoon de kwalificatie tot voorrondes.
Probleem is dat vrijwel alleen Europa en zuid Amerika goede teams hebben. Dus dan krijg je straks matige teams uit Azië ten koste van subtoppers uit Europa.

• bazzemans
Tk55 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:02:
[...]

Probleem is dat vrijwel alleen Europa en zuid Amerika goede teams hebben. Dus dan krijg je straks matige teams uit Azië ten koste van subtoppers uit Europa.
Gelukkig is dat in de huidige opzet niet zo.

Mijn punt is juist dat dit gelijk is aan hoe we het nu al doen. Alleen zijn het geen rondes maar kwalificatie per continent

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 20-07-2026 13:04 ]

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:59
Argentinie heeft ook geen jong team trouwens. Voor velen is dit waarschijnlijk hun laatste toernooi en de spelers die nog meekunnen zullen minder worden. Dus ik denk niet dat ze heel erg wakker gaan liggen van eventuele straffen. Ik verwacht ook niet veel van de FIFA, die hebben hun ware ziel laten zien dit toernooi. En ik vrees ook dat de ticketprijzen structureel hoger zullen blijven liggen, wat niet ten goede komt voor de echte supporter.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Paredes en zijn maatjes hadden beter die energie en vechtlust in de wedstrijd kunnen gebruiken. :X

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Vlassie1980
Wel heel veel toeschouwers trouwens, en dan te bedenken dat er hardop wordt nagedacht over een uitbreiding naar 64 landen.
World CupTotal AttendanceMatchesAverage Per MatchEstimated/Official Occupancy %
🇺🇸 2026 US / MX / CA~6,665,82510265,35199.7%
🇶🇦 2022 Qatar3,404,2526453,19196.3%
🇷🇺 2018 Russia3,031,7686447,37198.4%
🇧🇷 2014 Brazil3,429,8736453,59298.2%
🇿🇦 2010 South Africa3,178,8566449,67093.1%
🇩🇪 2006 Germany3,359,4396452,49199.5%
🇰🇷🇯🇵 2002 South Korea / Japan2,705,1976442,26988.3%
🇫🇷 1998 France2,785,1006443,51798.0%
🇺🇸 1994 United States3,587,5385268,99196.8%

• Blik1984
Vlassie1980 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:28:
Wel heel veel toeschouwers trouwens, en dan te bedenken dat er hardop wordt nagedacht over een uitbreiding naar 64 landen.
Amerika heeft grote stadions, dat helpt natuurlijk mee. Die 99.7% occupancy neem ik met een korreltje zout, heb echt wel relatief veel lege plekken gezien gedurende het toernooi

• Waah
Vlassie1980 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:28:
Wie heeft de cijfers geleverd? :+
De VS? De FIFA? Beide vertrouw ik zover als ik beide CEO's van beide kan gooien.

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:43
Slasher schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:08:
[...]

Paredes en zijn maatjes hadden beter die energie en vechtlust in de wedstrijd kunnen gebruiken. :X
Dan nog hadden ze waarschijnlijk niet gewonnen met het voetbal dat ze speelde :9

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Een nul erbij zou mij niet verbazen. Aan de andere kant is het goed voor het merk Cruise, dus misschien doet die het wel bijna gratis.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:32
Nog even een mooie afsluiter.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Over de wedstrijd van gister, het scheelde maar minuut of 10 extra voor Argentinie of ze hadden weer terug gekomen denk ik.

• Denman
Sjah schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Een nul erbij zou mij niet verbazen. Aan de andere kant is het goed voor het merk Cruise, dus misschien doet die het wel bijna gratis.
Volgens mij heb ik hier gelezen dat alle artiesten in de halftime show het gratis deden, dus dan zou het idd voor het "merk" Tom Cruise zijn.

Je kan je nog af vragen of Tom Cruise met 64 jaar en een geschat vermogen van circa 600 miljoen dollar dit nog nodig heeft. Maar kennelijk is het nooit genoeg ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• bazzemans
Slasher schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:08:
[...]

Volgens mij hebben we dat tijdens de wedstrijd ook al wel voldoende gezien.

• Waah
Denman schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:56:
[...]

Volgens mij heb ik hier gelezen dat alle artiesten in de halftime show het gratis deden, dus dan zou het idd voor het "merk" Tom Cruise zijn.

Je kan je nog af vragen of Tom Cruise met 64 jaar en een geschat vermogen van circa 600 miljoen dollar dit nog nodig heeft. Maar kennelijk is het nooit genoeg ;)
Sommige ervaringen zijn niet te koop, maar wel beschikbaar als je de juiste contacten hebt. En dan moet je wel in de picture blijven.

Denk aan VIP kaarten voor een WK finale, uitnodiging voor een bepaalde race. Gesprekken met een president. En sommige ultrarijken krijgen dan ook toegang tot een eiland waar Trump nog files over heeft en niet uitbrengt.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:02
Helixes schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Doorgaans spelen landenteams tijdens de Olympische Spelen meer dan alleen 1 wedstrijd en bij individuele sporten zijn er vaak voorrondes of meerdere evenementen. Het zijn met name de minder goede atleten die vaak al na 1 dag naar huis, of het moet gaan om de marathon of triathlon waar je sowieso geen voorrondes voor nodig noch wenselijk is.

• jumbos7
Mog schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:09:
[...]

1/3 van alle landen betekent nog steeds dat 2/3 niet mee kan doen. Daar is nog steeds een kwalificatieronde voor nodig, en er zijn nog steeds teams die aardig kunnen voetballen en waar voetbal groot is die niet aanwezig zijn. In Europa heb je Italië, Denemarken, Polen, Oekraïne, en in andere tijden Rusland die zeker niet zouden misstaan op het WK. In Afrika zijn er genoeg teams die niet of nauwelijks onder doen voor de gekwalificeerde teams, landen zoals Kameroen en Nigeria. Ik denk dat het niveau er echt niet onder hoeft te lijden en het levert wel net iets meer betrokkenheid bij net iets meer landen en inwoners.

Geen groepsfase is voor mij althans onwenselijk, tijdens de groepsfase zie je vaak het beste qua voetbal omdat niet iedereen in de stressstand speelt omdat verliezen meteen uitschakeling betekent. De knockoutfase kent meer spanning en drama maar voor de neutrale toeschouwer die goed voetbal wil zien valt het vaak nogal tegen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

jumbos7 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:30:
[...]

.

Geen groepsfase is voor mij althans onwenselijk, tijdens de groepsfase zie je vaak het beste qua voetbal omdat niet iedereen in de stressstand speelt omdat verliezen meteen uitschakeling betekent. De knockoutfase kent meer spanning en drama maar voor de neutrale toeschouwer die goed voetbal wil zien valt het vaak nogal tegen.
Juist niet. 1x winnen en je was door dit jaar

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:37
Het meest genieten was:

MBappe 10 keer gescoord op een WK. Staat gelijk met Messi op alle WK’s.

Spanje gewonnen.

Het kan niet mooier!

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• bazzemans
418O2 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Laat ze het in Schotland niet horen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

[...]

Idd. Op het moment dat zelfs een nummer 3 door mag is een traditionele groepsfase niet echt nuttig of spannend. Doe maar het model van de Champions League. Persoonlijk zie ik graag dat er 50% (of minder) van de teams doorgaat naar de knockoutfase. Nu was dat 2/3e.

Dus met een WK van 48 teams, twee groepen, waarvan de eerste 8 doorgaan naar de 1/8e finales.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBUrOK0fSmsTFvFeNJ6jKEdVIFo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FVtiNExWGn3hLg1txiC0E4MO.png?f=user_large

Met 64 teams heb je aan twee groepen niet genoeg. Dan zou je met 4 groepen van 16 kunnen werken waarbij de top 8 van de 4 groepen doorgaat naar de 1/16e finales.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBSYfZNfPAJHUSgiMxW8in6tXYE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LXB42ibH68ooDVB41l6rhmDC.png?f=user_large

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• jumbos7
[...]

Dat is niet waar, uiteindelijk ging maar 1 team met maar 3 punten door, en dat was Senegal en die deed het pas in wedstrijd 3. Iran, Zuid Korea en Schotland gingen na 1 winstpartij of in het geval van Iran met 3 gelijke spelen naar huis. En met 64 teams ga je als nummer 3 sowieso niet door dus dat probleem heb je dan niet.

edit: Kaapverdie ging ook met 3 punten door maar dat was pas na drie gelijke spelen en als nummer 2.

[ Voor 14% gewijzigd door jumbos7 op 20-07-2026 16:57 ]

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08
Ik vind beste nummers 3 juist wel een interessant concept. Hoe vaak heb je niet gezien dat de derde groepswedstrijd voor saus is?

• alexbl69
  • Laatst online: 22:56
Begin van een scheurinkje?

UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin weigerde WK-finale bij te wonen uit protest tegen FIFA

De UEFA zal een aantal zaken niet over gaan nemen:
  • Dynamische prijsstelling
  • Drinkpauzes en de halftimeshow
  • VAR ingrijpen bij identiteitsfout
  • Uitsluiting van spelers die hun hand bedekken
Ceferin heeft de finale uit protest dus niet bijgewoond. Grootste pijnpunten zijn dat de FIFA gezwicht is voor politieke druk van Trump, dat de FIFA niet op is gekomen voor de Somalische scheidsrechter die geweigerd is, de behandeling van de Iraanse spelers en het feit dat de FIFA een loopje nam met diverse spelregels.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Mog schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:31:
[...]

Idd. Op het moment dat zelfs een nummer 3 door mag is een traditionele groepsfase niet echt nuttig of spannend. Doe maar het model van de Champions League. Persoonlijk zie ik graag dat er 50% (of minder) van de teams doorgaat naar de knockoutfase. Nu was dat 2/3e.

Dus met een WK van 48 teams, twee groepen, waarvan de eerste 8 doorgaan naar de 1/8e finales.

[Afbeelding]

Met 64 teams heb je aan twee groepen niet genoeg. Dan zou je met 4 groepen van 16 kunnen werken waarbij de top 8 van de 4 groepen doorgaat naar de 1/16e finales.

[Afbeelding]
Ik denk dat we rekening moeten houden met een CL opzet

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

WargamingPlayer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:54:
Het meest genieten was:

MBappe 10 keer gescoord op een WK. Staat gelijk met Messi op alle WK’s.

Spanje gewonnen.

Het kan niet mooier!
Mbappe staat zelfs alleen bovenaan, 22 goals in 3 WK's.

[This is what you get when you mess with us]

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:43
alexbl69 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:55:

UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin weigerde WK-finale bij te wonen uit protest tegen FIFA

Ceferin heeft de finale uit protest dus niet bijgewoond. Grootste pijnpunten zijn dat de FIFA gezwicht is voor politieke druk van Trump, dat de FIFA niet op is gekomen voor de Somalische scheidsrechter die geweigerd is, de behandeling van de Iraanse spelers en het feit dat de FIFA een loopje nam met diverse spelregels.
Eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan terecht. De meeste punten die Ceferin aanhaalt zijn gewoon schandalig vanuit de FIFA, met die rode kaart als absoluut dieptepunt (vind ik)

Ik ben benieuwd welke gevolgen dit nog gaat hebben voor de verhouding tussen de UEFA en de FIFA, zeker omdat de Europese invloed op dit toernooi opnieuw enorm was.

• jumbos7

De UEFA ligt FIFA wel vaker dwars, maar ondanks dat Europa op veel gebieden de belangrijkste markt is kunnen ze bij de FIFA weinig bewerkstelligen. Infantino heeft namelijk genoeg steun bij Europa om het dubbel en dwars te overkomen. Hij zal ook geen minuut slecht slapen dat de Ceferin niet bij de finale aanwezig was.

Hoewel het een grof schandaal is dat het zo moet snapte Infantino al gauw dat je Trump liever te vriend kunt houden op het moment dat je een WK in de VS organiseert. Hoewel hij er enorm in door is geslagen had de FIFA de Somalische scheids noch de Iraanse spelers kunnen beschermen als de Amerikanen niet mee willen werken en commercieel zijn ze ook niet interessant genoeg voor Infantino om zijn band met Trump op het spel te zetten. De UEFA heeft wat dat betreft makkelijker praten.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:30
Wat heb ik zo genoten van deze afgang 😍 het mocht voor mij liefst nog een beetje meer dramatischer want elke speler van Argentinië verdiende dit, wat een vreselijke vertoning van deze mismaakte ploeg. En ja, daar hoorde 'snitch' Messi ook bij,totaal onzichtbaar en niks kapiteinwaardig. Ze mogen er zeker 5 schorsen voor maanden.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:38
Sport_Life schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:00:
[...]

Hij past ook helemaal niet in het elftal van Argentinië, Messi wil voetballen ipv schoppen en treiteren.

Hij moet zich echt regelmatig kapot hebben geschaamd voor het wangedrag van zijn 'teamgenoten'.
Dit meen je toch niet? Messi is net zon onsympathieke smeerlap als de rest van dat team. Ja, een geweldige voetballer maar totaal geen speler die zijn eigen team op zijn plek zet.

Zijn eeuwige evenknie Ronaldo heeft dan veel meer sympathie binnen en buiten het veld.

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

AMARONE schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:29:
[...]

Dit meen je toch niet? Messi is net zon onsympathieke smeerlap als de rest van dat team. Ja, een geweldige voetballer maar totaal geen speler die zijn eigen team op zijn plek zet.

Zijn eeuwige evenknie Ronaldo heeft dan veel meer sympathie binnen en buiten het veld.
Die laatste zin zou ik niet durven uitspreken. Denk dat het resterende tiental van Portugal dit WK Martinez keihard heeft vervloekt. Je kent de cartoontjes wel met Ronaldo op een slee en tien man die die vooruittrekt, en daarnaast Messi die tien man op een slee vooruitsleept. Ik kan er me dit WK wel iets bij voorstellen.

Verder is en blijft de vergelijking al jaren mank lopen, dus om dat blik hier nu weer open te trekken...

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

"Hoeveel geld wil je extra" en het scheurtje is weer dicht.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:01
Ik vond de wedstrijd gisteren best slecht. Gelukkig won Spanje in de verlenging want met penalties had ik Argentinië wel zien winnen. Gelukkig wint het voetbal en niet die liggen, klagen en uitlokken. Alhoewel ik niet voor Spanje of Argentinië was dit wk. Enfin over 4 jaar de volgende hopelijk geen blijvertje die half time show.

• Bossie
Soulizer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:12:
Ik vond de wedstrijd gisteren best slecht. Gelukkig won Spanje in de verlenging want met penalties had ik Argentinië wel zien winnen. Gelukkig wint het voetbal en niet die liggen, klagen en uitlokken. Alhoewel ik niet voor Spanje of Argentinië was dit wk. Enfin over 4 jaar de volgende hopelijk geen blijvertje die half time show.
Bizar eigenlijk, want als je naar het Spaanse club voetbal kijkt combineren ze vaak goed voetbal met het bekende liggen, klagen en uitlokken :+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Moet toegeven ik heb niet de hele wedstrijd gekeken maar dit is toch bizar wat die Argentijnen geflikt hebben
https://www.reddit.com/r/...ina_receiving_favourable/ wat een schoften zijn het ook.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• WargamingPlayer
Pierre schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:44:
Moet toegeven ik heb niet de hele wedstrijd gekeken maar dit is toch bizar wat die Argentijnen geflikt hebben
https://www.reddit.com/r/...ina_receiving_favourable/ wat een schoften zijn het ook.
Ik had Messi hoog zitten maar na zien van de finale is hij gewoon een eikel die goed kon voetballen en totaal geen voorbeeld voor de jeugd.

Goed dat hij niks bereikt heeft op dit WK.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• Exocet
  • Niet online
WargamingPlayer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:56:
[...]

Ik had Messi hoog zitten maar na zien van de finale is hij gewoon een eikel die goed kon voetballen en totaal geen voorbeeld voor de jeugd.

Goed dat hij niks bereikt heeft op dit WK.
Dus alles wat hij jarenlang goed heeft gedaan, is na 1 wedstrijd niet meer van waarde?
Die haat hier is echt bizar, de Argentijnen doen er alles aan om te winnen. Had Nederland maar 1% van die toewijding, zou een hoop schelen.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Achteraf wat analyses en statistieken bekeken, wat was Argentinie dit tournooi een armzalige ploeg zeg.

In de finale alleen maar vuil spel om geen doelpunt tegen te krijgen en er ook bijna mee wegkomen.

Gelukkig heeft Spanje naar het best van hun kunnen zonder externe hulp de Argentijnen terecht gewezen.

Ze gedragen ze zich nog erg zielig naar de winnaars, beneden elk peil.

Een land uitsluiten van een volgende WK op basis van hun gedrag tijdens dit tournooi is bijna onmogelijk.

Ik hoop dat ze het WK niet halen, maar doen ze dat wel dat ze alle groepswedstrijden met hun eigen methoden aangepakt worden en stranden in de groepsfase.

ICE ICE Baby

• WargamingPlayer
Exocet schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:03:
[...]

Dus alles wat hij jarenlang goed heeft gedaan, is na 1 wedstrijd niet meer van waarde?
Die haat hier is echt bizar, de Argentijnen doen er alles aan om te winnen. Had Nederland maar 1% van die toewijding, zou een hoop schelen.
Nee, niet na 1 wedstrijd, na een heel toernooi. En het is geen haat, gewoon een constatering.

Top sport is er voor inspiratie van de jeugd, om als voorbeeld te dienen, en dat geeft een zekere verantwoordelijkheid. Niet dat kinderen zien dat bullies beloond worden en alles kunnen flikken, zelfs mensen het ziekenhuis in schoppen en dat de goeden ook nog eens gestraft worden, dat meten met twee maten de norm is.

Hoe leggen we dat kinderen uit?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

WargamingPlayer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:13:
[...]

Nee, niet na 1 wedstrijd, na een heel toernooi. En het is geen haat, gewoon een constatering.

Top sport is er voor inspiratie van de jeugd, om als voorbeeld te dienen, en dat geeft een zekere verantwoordelijkheid. Niet dat kinderen zien dat bullies beloond worden en alles kunnen flikken, zelfs mensen het ziekenhuis in schoppen en dat de goeden ook nog eens gestraft worden, dat meten met twee maten de norm is.

Hoe leggen we dat kinderen uit?
Vergeet niet dat ze om de finale te bereiken letterlijk 1 wedstrijd tegen een sterke tegenstander (ENG) gespeeld hebben, en alles 'kantje boord' gewonnen. En met heel veel arbitrale hulp.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Exocet schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:03:
[...]

Dat zegt ie toch niet? Je kunt tegen iemand opkijken maar als.die iemand verandert kan je visie op die persoon veranderen. Ik geloof dat iemand hier schreef dat ie Messi geweldig vond tot ie naar PSG ging.

Wat betreft de 2e helft van je post snap ik wat je bedoelt en kan je daarin ook wel volgen (al denk ik dat dat ook een rol is van een coach/trainer) maar ik weet niet of je de finale integraal hebt gezien? Veel Argentijnen hebben zich aardig misdragen en er had minstens nog een speler rood moeten krijgen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lordy79 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Dat zegt ie toch niet? Je kunt tegen iemand opkijken maar als.die iemand verandert kan je visie op die persoon veranderen. Ik geloof dat iemand hier schreef dat ie Messi geweldig vond tot ie naar PSG ging.

Wat betreft de 2e helft van je post snap ik wat je bedoelt en kan je daarin ook wel volgen (al denk ik dat dat ook een rol is van een coach/trainer) maar ik weet niet of je de finale integraal hebt gezien? Veel Argentijnen hebben zich aardig misdragen en er had minstens nog een speler rood moeten krijgen.
Zijn vertrek bij Barcelona (waar hij zowaar nog vrij sportief speelde altijd) leidde wel het hellende vlak in.

Bij mij was elke vorm van respect weg toen hij zijn tweede geel niet kreeg na die doelbewuste handsbal tegen NL op het WK in Qatar.

En dat werd alleen nog maar erger toen hij op dit WK wegkwam zonder rood - dat had echt rood moeten zijn...

Net zo'n smerige valsspeler als Luis Suárez.

Zodra dat lichtblauwwitte shirt aan gaat, is hij (weer) onderdeel van het straatvechtersteam dat alles op alles zal zetten, tot vér voorbij de reglementen, om de wedstrijd naar hun hand te zetten.

Echt, een fantastische technicus en strateeg, maar moraal 0,0, en dus een bijzonder slecht voorbeeld voor elke jeugdspeler.

Dit gedrag is waarom het langs de velden steeds vaker niet meer leuk is.

Sport verbroedert? Eh, neen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2026 21:24 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone
  • Laatst online: 22:46

Typhone

Who Dares Wins

“Aardig misdragen” is wel een understatement van de bovenste plank. Ook die Messi die nu op 1 wedstrijd bekeken wordt trapte als een smerige joekel al iemand op de kuiten in een eerder stadium en kan zo met het geboefte weggeveegd worden. Die handsbal 4 jaar terug past ook niet bij zo’n speler wel? Maar ook daar weer de hand van God erboven.

Kan niet snel genoeg komen dat hij van het podium verdwijnt (net als Ronaldo) en dat eeuwige gezwam over hem de geschiedenisboeken in kan. Blablabla maar effectief twee “teams” gehad zijnde Barcelona en Argentinië en zodra het bij die eerste op werken aankwam was ie snel weg want lopen was niet aan hem besteed. The Goat van zijn generatie maar met een vies geniepig randje. Au revoir.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 20-07-2026 21:28 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:24:
“Aardig misdragen” is wel een understatement van de bovenste plank. Ook die Messi die nu op 1 wedstrijd bekeken wordt trapte als een smerige joekel al iemand op de kuiten in een eerder stadium en kan zo met het geboefte weggeveegd worden.

Kan niet snel genoeg komen dat hij van het podium verdwijnt (net als Ronaldo) en dat eeuwige gezwam over hem de geschiedenisboeken in kan. Blablabla maar effectief twee “teams” gehad zijnde Barcelona en Argentinië en zodra het bij die eerste op werken aankwam was ie snel weg want lopen was niet aan hem besteed. The Goat van zijn generatie maar met een vies geniepig randje. Au revoir.
Met de nadruk op au.
Afbeeldingslocatie: https://images.nu.nl/m/uqexzanaeihi_wd1280/0/354/6000/3375/algerijnen-dienen-na-veelbesproken-overtreding-messi-klacht-in-over-arbitrage.jpg

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dribbelt tussen 18 paar voeten door in het kwadraat maar dit zou per ongeluk zijn zeker ;). Schoppers zijn het…lompe schoppers.

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Blijft dit topic open tot WK 2030?

Want we zijn nog lang niet uitgepraat over WK 2026 :+

Ohwjah, stukje grasmat van deze finale is vrij weinig waard lijkt mij. Er is nooit echt op gevoetbald.

[ Voor 37% gewijzigd door djmuggs op 20-07-2026 21:43 ]

ICE ICE Baby

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

djmuggs schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:42:

Ohwjah, stukje grasmat van deze finale is vrij weinig waard lijkt mij. Er is nooit echt op gevoetbald.
Sommige mensen hechten er wel waarde aan dat ene Shakira er op heeft.gedanst.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Lordy79 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Sommige mensen hechten er wel waarde aan dat ene Shakira er op heeft.gedanst.
Op dat moment lag er toch een stuk doek over het veld tijdens de show.

Dus dat stuk doek is een stuk meer waard :+

[ Voor 8% gewijzigd door djmuggs op 20-07-2026 21:54 ]

ICE ICE Baby

• Bossie
Pierre schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:44:
Ik heb hem zelfs helemaal uitgekeken, wat een mafklappers.

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Bossie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:56:
[...]

Alle socialmedia plaformen krijgen het nog druk om alles te verwijderen op verzoek van de FiFa :+

ICE ICE Baby

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Bossie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:56:
[...]

Nou leg dit eens voor in een WOB verzoek gericht aan de FIFA met de vraag waarom een mol als VAR aangesteld was. Mol zijnde het blinde beest wat holen graaft niet de insider.

Fun fact: dit was alleen nog de finale 😅

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 20-07-2026 21:59 ]

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Typhone schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:58:
[...]

Nou leg dit eens voor in een WOB verzoek gericht aan de FIFA met de vraag waarom een mol als VAR aangesteld was. Mol zijnde het blinde beest wat holen graaft niet de insider.

Fun fact: dit was alleen nog de finale 😅
Het is tegenwoordig een WOO verzoek he :+

ICE ICE Baby

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ah, de alu-hoedjes hoeven nog niet opgeborgen te worden! De FIFA stelt een onderzoek in naar de ongeregeldheden na de finale.

per aspera ad astra

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Hoe schuiven we dit in de spaanse schoenen onderzoek?!

ICE ICE Baby

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:

We houden het fatsoenlijk, hou je frustratie in aub.

Rotschoppen toewensen of andere verwensingen in soortgelijke strekking laten we achterwege.

Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl