Een paar weken eigenaar van een prachtig mooie Hyxi Halo thuisbatterij. Het apparaat ziet er gelikt uit en is eenvoudig op een wandcontactdoos aan te sluiten. Maar het liefst begin ik met de App en het onderzoeken van de mogelijkheden, die er met de Halo worden geboden. Eerst maar de handleiding gelezen. Die is erg duidelijk, totdat je aan de techniek toe komt. Daar is letterlijk helemaal niets over beschreven. Dus maar slikken en de App openen. Waar te beginnen? Werkvermogen instellen? Waar? Werktijden instellen. Waar en hoe? Van andere thuisbatterijen ben ik al wat vertrouwd gaan werken met het instellen van Tou-modus. Maar dit is weer helemaal anders. Kreten als minimale SOC instellen. Wat houdt dat in? Waarom geen uitleg? Het is toch plug en play voor de leek?? Kreet als aangepaste modus??? Wat is dat? Ik kom er achter, dat dat met ontladen te maken heeft. Waarom geen uitleg? Hoe werkt dat? Kreet als: Back-upmodus via het net??? Wat is dat? Waarom geen uitleg? Ik kom er achter, dat dat iets met opladen te maken heeft. Waarom geen uitleg?? Het is toch een plug en play apparaat voor iedereen??? Waarom kun je bij aangepaste modus wel tijd en vermogen instellen? En waarom kun je bij Backupmodus niets instellen? Of heeft dat met andere instellingen te maken? Waarom geen uitleg?? Het is toch een plug en play apparaat voor iedereen??? Nou???? Simpel: vergeet het. Het lijkt meer op het circus van snel een massa batterijen verkopen en absoluut geen tijd en geld besteden aan werking. Zoek het maar uit-plug en player. Mooi apparaat, maar verdrietig word je er van. Wie heeft al wel veel ontdekt en kan/wil zijn of haar ervaring delen? Ik wil graag weten, waar ik mee bezig ben en stel alle hulp op prijs. We zullen het zelf moeten uitzoeken, totdat er meer ervaring is en dan denk ik, dat de handel graag onze kennis wil gebruiken om er mooi weer mee te spelen zonder aanvullende kosten. Eén ding is zeker, het is een schitterend apparaat en de wereld is niet dom, ook de Chinezen niet, het zal beslist heel goed werken, maar waarom is die handel met/in dit apparaat zo raar aangepakt? (Wilt u weten, hoe het werkt? Vraag het aan de mensen, die al meer ervaring hebben. Las ik ergens. Dat is toch lef hebben). Ik durf het voorlopig nog niet te hebben over werking van de Halo met P1 aansturing. Dat zal nog wel even duren, voordat er meer ervaring uitgewisseld kan gaan worden. Wie, o wie kan en wil mij verder helpen?? Laat je spierballen zien naar de handel en we laten ons niet afschepen. Maar worden wel kieskeurig.