Sinds gisteren heb ik de HYXi Halo thuisbatterij in gebruik en ik moet zeggen dat het concept me wel aanspreekt. Vooral omdat het een vrij “laagdrempelige” plug & play oplossing lijkt, zonder meteen je hele meterkast te hoeven verbouwen.
Tevens verdient HYXI hier ook een plaatsje tussen de Plugin Thuisbatterijen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hier al mensen praktijkervaring hebben met de Halo. Op papier ziet het er namelijk best interessant uit:
De batterij zat goed verpakt, 2 dozen voor 2 modules met in totaal dus 6kWh opslag, voldoende om mee te starten.
De installatie verliep vlot:
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem ook al draaien 🙂
Later meer van mij!
Tevens verdient HYXI hier ook een plaatsje tussen de Plugin Thuisbatterijen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hier al mensen praktijkervaring hebben met de Halo. Op papier ziet het er namelijk best interessant uit:
- Modulair van 3 tot 18 kWh
- AC gekoppeld, dus bruikbaar naast bestaande zonnepanelen/omvormers
- LiFePO4 cellen
- Tot 3000W laden/ontladen op eigen groep
- Vrij stil met ~25 dB
- Ingebouwd blussysteem (best uniek in deze prijsklasse)
- IP66 dus eventueel ook geschikt voor schuur/garage/buitenopstelling
De batterij zat goed verpakt, 2 dozen voor 2 modules met in totaal dus 6kWh opslag, voldoende om mee te starten.
De installatie verliep vlot:
- Uitpakken en stapelen
- Aansluiten (op een nu nog gedeelde groep, binnenkort een eigen groep)
- App installeren, account aanmaken en verbinden met de Halo
- Verbinden met WiFi, op een gecombineerde 2.4/5 GHz ging prima
- Er kwam meteen een Firmware Update naar boven, die geinstalleerd zonder problemen
- De P1 meter aangesloten op een actieve splitter (passieve kreeg ik het niet mee werkend) en ook de P1 heeft 5V voeding nodig, zonder kreeg ik het ook niet werkend. In de App toegevoegd en ook werkend
- Daarna meteen: LADEN!
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem ook al draaien 🙂
Later meer van mij!