Ik heb sinds vrijdag ook een Hyxi Halo. Voor nu 3 kwh. Ik herken een hoop van wat jullie schrijven: onduidelijke app (o.a. de vertalingen en ontbreken van uitleg, de vraag 'wat als ondersteuning wegvalt', etc.). Verder ben ik wel tevreden: bij mij wordt ie tot nu toe niet super warm, mijn stroomverbruik is over de dag genomen met de
spontaan zelfgebruik /
zelfconsumptie -modus nu bijna nihil (dat zal zeker in de winter anders worden natuurlijk). So far, so good.
Een paar vragen na de eerste paar dagen in gebruik:
1) ik kan wel de minimale SOC instellen, maar volgens mij geen maximum. Weten jullie of andere stekkerbatterijen dat wel hebben en of dat belangrijk is voor de levensduur?
2) de batterij laadt erg vaak bij, volgens mij ook erg vaak als ie naar 100% gaat, dan een keer even terug naar 99% en dan laadt ie meteen weer bij als de zon schijnt. Is dat nog een ding voor de levensduur? Ik kan me voorstellen dat vol laden, en pas nadat bv. 5% ontladen hij weer bij gaat laden ipv continue het laden aan-uit-aan-uit?
Voor die vragen, daar wil ik wel, indien dat belangrijk is en er inderdaad geen optie is die ik over het hoofd zag, een mail aan Hyxi wagen. Wie weet of er bij voldoende feedback iets mee gebeurt...
Ik hoop dat Hyxi een blijvertje is en dat er dan nog e.e.a. verbeterd wordt. Het is nog de beginfase, en als Hyxi verder groeit, verwacht ik haast van wel.
Update 25-08-2026: mijn batterij gaat nu minder vaak van naar 99% en weer aan het opladen, al blijft m'n vraag of continu op 100 houden (terugbrengen) wel goed is.
Verder nog iets vergeten te melden, voor het geval iemand er ooit naar zoekt: ik kreeg eerst geen verbinding met de batterij. Om dat voor de eerste keer wel voor elkaar te krijgen, moest ik de precieze locatie van mijn telefoon aan hebben staan en delen. Daarna kan je locatiedelen stoppen, eenmalig is genoeg.
[
Voor 14% gewijzigd door
SvenSven op 25-08-2026 19:35
]