Parkeren waar geen auto's mogen staan maar toch gebeurd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeroenzer schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Spookrijden een lang of kort stuk is gewoon not-done.

ECHTER is dit nou eenmaal wel het gedrag van mensen, als mensen een olifanten paadje zien door het gras om zo 10 meter lopen te besparen pakken ze ook dat paadje of het nu toegestaan is of niet om door dat stuk gras te gaan.
Net zoals die zogenaamde foutparkeerders dus :+

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is vaak drama om mensen goed op te voeden, ook al zet je een kruis neer of dat je op een andere manier probeert te blokkeren zodat het duidelijk is dat je niet moet parkeren, mensen kijken niet meer en interesseert ze eigenlijk niet meer. Ik zou bij de gemeente vragen voor herinrichting van de straat zodat het duidelijker is.

Waar ik woon, bij de garages/parkeervakken hierachter is het drama, het is eigen grond maar het is grijs gebied, iedereen zet zijn auto maar gewoon overal en nergens neer, zie maar hoe je eruit komt. Wil je hier dagen staan, prima, ga staan, parkeer je auto buiten de vakken en loop gewoon weg, niemand die je wat kan doen, al zet je in het midden neer, boeiend. Maakt allemaal maar niets uit, maar als jij schade rijdt omdat je niet kan zien of niet kan manoeuvreren, dan zijn de rapen gaar. Ik mag wel gaan betalen voor parkeren, maar degene buiten de vakken, staan weken gratis, dus vraag mij steeds meer af waarom ik nog wel moet gaan betalen voor parkeervak als niemand wat doet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wolly schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:51:
[...]

Net zoals die zogenaamde foutparkeerders dus :+
Precies wat TS al sinds het begin zegt, daarom heeft hij al een aantal oplossingen voorgesteld die het duidelijker maken dat het niet de bedoeling is om daar midden op de weg te parkeren omdat je daarmee het verkeer blokkeert. Zowel mensen die niet vinden dat ze zich aan de rijrichting hoeven te houden als mensen die vinden dat ze hun auto midden op de weg mogen parkeren moeten dan aangepakt worden, maar om te voorkomen dat mensen het gaan doen moet je ook zoveel mogelijk duidelijkheid creëren.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Met regeltjes en borden los je ongewenst gedrag nooit echt definitief op. Bij mij in de buurt namen auto's een "verboden" en ongewenste route. De gemeente heeft er onmiddellijk twee grote "zwerfkeien" neergelegd waardoor het fysiek onmogelijke was er nog rijden met een auto. Probleem was toen direct opgelost.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Prisma16 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:56:
Met regeltjes en borden los je ongewenst gedrag nooit echt definitief op. Bij mij in de buurt namen auto's een "verboden" en ongewenste route. De gemeente heeft er onmiddellijk twee grote "zwerfkeien" neergelegd waardoor het fysiek onmogelijke was er nog rijden met een auto. Probleem was toen direct opgelost.
Dat is waar het waarschijnlijk ook toe leidt als je gaat klagen bij de gemeente. Belletje naar de aannemer en binnen een mum van tijd een probleem minder voor relatief weinig kosten.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Jeroenzer complimenten voor je volhardendheid, hopelijk heb je nu je les geleerd dat een vraag op GoT stellen vooral betekent dat alles wordt betwist, bevraagd of in twijfel wordt getrokken, behalve natuurlijk je vraag beantwoorden.

Voor alle mensen die vallen over het 'spookrijden'. Hoezo is er daar sprake van spookrijden? Er staat nergens een bord, markering of iets dat duidelijk maakt hoe de regels op dat punt zijn.
Daarnaast wordt de weg geblokkeerd door een foutparkeerder, dus je moet 'iets'.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:27
TheGhostInc schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:08:
@Jeroenzer complimenten voor je volhardendheid, hopelijk heb je nu je les geleerd dat een vraag op GoT stellen vooral betekent dat alles wordt betwist, bevraagd of in twijfel wordt getrokken, behalve natuurlijk je vraag beantwoorden.

Voor alle mensen die vallen over het 'spookrijden'. Hoezo is er daar sprake van spookrijden? Er staat nergens een bord, markering of iets dat duidelijk maakt hoe de regels op dat punt zijn.
"je moet iets" ja rechtsaf gaan dus, daar is een prachtige rotonde die je helemaal rond kan.

en wij hebben landelijk afgesproken dat we ten alle tijde zo veel mogelijk rechts rijden. dat doe je dus niet als je linksaf gaat om te gaan spookrijden

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 13:30
Gaat het hier om de enigste verbinding van de parkeergarage met de weg? Want als je beetje onorthodox denkt zou je het dan mogelijk nog op brandveiligheid kunnen gooien. Aangezien brandweer vast niet blij is als hun aanrijroute richting garage geblokkeerd kan zijn door auto die geparkeerd staat waar het niet hoort of omdat die tegen verkeer in rijd. Wie weet is de gemeente dan meer bereid om snel(ler) iets aan de situatie te doen.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:51
Dat is nou eenmaal hoe het werkt, echter op die manier krijg je wel nieuwe inzichten, ideetjes en leer je het ook van andere kanten te bekijken.

Heb al een aantal punten voorbij zien komen welke ik echt wel ga proberen, echter probeer ik toch elke vraag/opmerking zo goed mogelijk te beantwoorden en vele hebben een andere gedachten gang dan ik hierin en dat is niet erg .

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:51
Pompi schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:28:
Gaat het hier om de enigste verbinding van de parkeergarage met de weg? Want als je beetje onorthodox denkt zou je het dan mogelijk nog op brandveiligheid kunnen gooien. Aangezien brandweer vast niet blij is als hun aanrijroute richting garage geblokkeerd kan zijn door auto die geparkeerd staat waar het niet hoort of omdat die tegen verkeer in rijd. Wie weet is de gemeente dan meer bereid om snel(ler) iets aan de situatie te doen.
Het is inderdaad de enige aanrij route voor de huizen daar die er onlangs bij gebouwd zijn en voor de parkeer garage op de meeste onderste verdieping.

Er is aan de andere kant ook nog een gate om binnen te komen echter zijn die voor de midden parkeerdek en parkeerdek op het dak van de garage , maar via die parkeer gate kom je niet bij de huizen

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:51
Beter halen ze dat eerste boompje en bij horend vlak weg, dat gaat geheid kapot gereden worden als er een keer wat groters een bocht moet maken.

Doordat die "gedoogde" parkeervlakken in het midden gescheiden zijn door de boompjes lijkt het logisch dat die doorsteek dan ook wel een parkeervlak zal zijn, want tussen 2 boompjes, mensen kijken niet meer.

Echt wie heeft dat nou weer bedacht... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Dieks77 op 18-05-2026 14:12 . Reden: Ah, het is helemaal niet bedoeld als parkeervlak ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:45
De straat waar je op uitkomt (die met die kromming erin, niet de rotonde met het fietspad) heeft ook een dubbele zijstrook met dezelfde stenen en stijl, maar daar hebben ze het praktisch opgelost door rekken te plaatsen waar je je fiets aan vast kunt leggen op de plekken wat anders ook door bezoekers als parkeervakken zou worden gezien. Misschien eens vragen of ze in de straat waar het hier over gaat ook diezelfde hekken kunnen plaatsen. Kostentechnisch kan dat het drama niet zijn, en het zou beter passen bij het oorspronkelijke bestemmingsplan waarin inderdaad volledig op "niet parkeren in de wijk" leek te worden ingezet.

Je ziet overigens ook een mooie foutparkeerder als je een rondje maakt op de rotonde met streetview. Al was de uitrit toen nog in aanleg, waardoor niemand er last van zal hebben gehad toen deze foto werd gemaakt. Toch laat deze wel goed zien hoe apart het is dat je daar je auto neerzet nu de werkzaamheden zijn afgerond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJHJhBRGHL97ijnBgiQcg3R-8ag=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i1lFs8yVG2lgBFRUCm7KBvjn.png?f=user_large

Leuk dat ze die strook in het midden van de straat uit de TS in dezelfde stijl wilden aanleggen als die weg met de kromming, maar dat mensen daar zouden gaan parkeren (op de grijze stenen) hadden ze toch zelf ook wel kunnen zien aankomen vanaf een simpele situatieschets...

[ Voor 51% gewijzigd door Paprika op 18-05-2026 14:04 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Jeroenzer schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Spookrijden een lang of kort stuk is gewoon not-done.

ECHTER is dit nou eenmaal wel het gedrag van mensen, als mensen een olifanten paadje zien door het gras om zo 10 meter lopen te besparen pakken ze ook dat paadje of het nu toegestaan is of niet om door dat stuk gras te gaan.
Dit is totaal niet te vergelijken. Met door dat gras lopen doe je verder niemand kwaad ,hooguit dat er een stukje gras verandert naar een zandpad. Met spookrijden zorg je voor levensgevaarlijke situaties en zou nooit het gevolg mogen zijn van een afgesloten weg/afslag.
Ik heb het zovaak gezien aan het strand in de duinen waar ik vaak was vroeger, mensen gaan door de duinen en via het zand naar beneden omdat het makkelijker was om door de duin grond te lopen ipv het losse zand bij het strand.

ik ben ook van mening in dit soort situaties dat ontmoedigen een grote stap kan zijn en nu is er niks om dat parkeer gedrag daar te ontmoedigen en dat probeer ik wel voor elkaar te krijgen.
Dat snap ik,maar daarvoor moet je echt bij de gemeente of de wijkagent zijn. Alleen moet je er daarbij opletten dat als je het spookrijden noemt, het goed kan zijn dat ze dat uiteindelijk aanpakken maar niet je oorspronkelijke probleem (het parkeren). Ik zou de focus dus leggen op het foutparkeren en het blokkeren van weg.

[removed]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Ten eerste vraag ik me af wat dit meer toevoegt dan de rest van de op/aanmerkingen? Zeker omdat de meeste gewoon constructief zijn.
Ik mag hopen dat je nog geen rijbewijs hebt als je dit serieus meent 8)7 Je plaats is rechts op de weg, dus moet je ook rechts rijden. En dat betekent dat als je uit die uitrit komt je dus eerst rechtsaf moet en dat je vanaf de weg de plek niet via linksaf opkomt maar je verderop dus eerst zult moeten draaien.

Simpelweg, als daar iemand tussenin geparkeerd staat, zul je dus een andere weg moeten vinden en niet je eigen regels verzinnen en gaan spookrijden.

[removed]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:40
Bekend stukje, heb daar in de buurt gewoond. Schat in dat meeste (alle?) fout-parkeerders daar staan om lekker goedkoop naar die veel te dure shoppingmall te gaan. Bespaar je de moeite, ik heb serieus bewoners in de wijk aan de andere kant van de dreef klappen zien krijgen omdat ze er iets van hadden gezegd.

Oplossing? Hele straat had anders aangelegd moeten worden, of gebruik maken van de rotonde (mag/kan je aan de andere kant nog door het horeca gedeelte rijden?) Nog een oplossing, verhuizen uit die drukke stad, of net als wij, emigreren 🤣😉

Heb dat hele stuk van de stad gebouwd zien worden, door de jaren heen heeft de gemeente er een bende van gemaakt...van een aantal straten 1-richting gemaakt, straten deels afgesloten, te veel bewoning/te kleine straatjes om er een "Amsterdams" tintje aan te geven, ...

[ Voor 19% gewijzigd door hansie_k op 18-05-2026 16:16 ]

Live from Denmark

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@Paprika Hoe weet je waar dit is, TS heeft dit niet gezegd ;)

How bad is it on a scale from one to Spurs

• illi79
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 19:04
Vraag de gemeente om een officieel besluit te nemen op jouw verzoek. Ik denk dat ze een verkeersbesluit moeten nemen met een afwijzing van jouw verzoek. Tegen dat besluit kan je dan bezwaar maken, wellicht dat dat meer kansen voor jou geeft en zonodig kan je in beroep tegen dat besluit. Procederen in het bestuursrecht mag je zelf zonder advocaat

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:40
Slasher schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:34:
@Paprika Hoe weet je waar dit is, TS heeft dit niet gezegd ;)
Als je er bekend bent, is dit heel herkenbaar (duh...). K zag meteen waar dit was.

Live from Denmark

Pagina: 1 2 Laatste