WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

pc opstart probleem na update

Pagina: 1
Acties:

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Via de website van AMD heb ik mijn video kaart ge update. Na de update wilde de pc opnieuw opstarten. Sinds dien kom ik niet door de opstart heen.

Ik heb denk ik alle opties doorlopen die de pc aangeeft,:

Reset pc, restore pints, opstarten in safe mode, terugdraaien updates, maar hij blijft het opstarten de repair tool starten, maar kan die niet volbrengen.

Ik heb nu een andere videokaart erin gestoken, maar dat maakt geen verschil.

Videokaart is AMD Radeon Pulse

Vervangende videokaart Sapphire Nitro

Moederbord is uitvoering: MSI B650 Gaming Plus WiFi

Ik heb ergens 1 foutmelding voorbij zien komen

Stop code inaccessible boot device (0x7B)

Is mijn harde schijf dan kapot? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Wat zou ik nog kunnen proberen, de pc is ongeveer 6 maanden oudAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bdd-jEZ_mVsDpMRedh9OhH0P74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8RrMkRieVLygTVgDaChnKfu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEMWmdF2SB2SRbHLX0bNcmGgwwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gS9B9v6GufvN5z1w48K6H2Y9.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rjhph2_val5cJXBVugQDjyR5ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6h3drGa1RWWfnoHiLtlJbF9.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKXtahPqdHcYrbfe81300A6z7zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01iZstRhCUuzgMo0y1XwlUZU.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn mijn bios instellingenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iR1wHenVEV2ELrmCpj4Z16mldhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2wAIaS6930MYswLNmNXoUCj.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTtB3DaKgULk4rujFboX222x5Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSn8LHmRpXiqUuu4Y7X2JyzO.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXVNhbncw7HdQvR00G2GjyPA8vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/276e5wyigvClrYrj1JsD0Rpg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-05-2026 14:31 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:16

ResuCigam

BOFH

Dit heeft volgens mij bijzonder weinig met het updaten van je videokaart te maken. De inaccessible boot device (0x7B) melding komt vaker voor indien je in je BIOS de SATA controller instelling van RAID maar AHCI wijzigt (of omgekeerd) of dat je van UEFI naar CSM gaat (of omgekeerd).

We do what we must because we can.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dus als ik dat verander ziu dat de oplossing kunnen zijn?

Ik ben altijd bang om iets in de bios te doen

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:16

ResuCigam

BOFH

Als jij niets aangepast hebt veranderen deze instellingen niet vanzelf, ook geen BIOS reset uitgevoerd?

We do what we must because we can.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Niet dat ik weet, maar ik heb wel alle dingen geprobeerd die mogelijk zijn op de blauwe schermen (zie fotos)

• Zomaar iemand
  • Niet online
Op internet kom ik veel stukken tegen over het commando reagentc, maar dit commando werkt niet (meer)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:50
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 17:07:
Op internet kom ik veel stukken tegen over het commando reagentc, maar dit commando werkt niet (meer)
Reagentc heeft te maken met en instellen/aanpassen van de herstel omgeving.
Daar kan je hier nu niets mee.

Maar ik zie 3 SSD's?
Wat is de opstart/systeem SSD?
Misschien wordt er gestart van de verkeerde SSD?
Kijk via het Bios/Bootmenu welke opties er beschikbaar zijn?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Als ik de 2 ssd kaarten loshaal, waar alleen bestanden op staan, dan kom ik ook niet meer in de BIOS.

HOe zou ik dit kunnen oplossen?

IK heb ik de boot volgorde alles uitgezzet behalve de viper, hier staat windows op.
Maar er is nog geen verschil behalve dat hij nu mijn andere monitor als hoofdscherm gebruikt.

Als ik alles weer aansluit geeft de Bios 2 ssd kaarten aan voor de opstart, de viper en de crucial

[ Voor 54% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-05-2026 19:02 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nog een linkje met de opstartschermen die ik nu zie

https://jumpshare.com/share/DCwnJUqu7vDnGfFI4tQ8

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:17
Je SSD wordt gewoon gevonden, anders zie je de windows boot schermen niet.

Wat heb je nu precies veranderd in het 7e screenshot uit je eerste post (die met de info over de disken). Als je iets veranderd hebt dan terugzetten. Weet je het niet of heb je niks veranderd, dan zou ik een schone installatie van windows uitvoeren, dat is de kortste klap.

• Zomaar iemand
  • Niet online
ben ik dan niet al mijn bestanden kwijt?

Mijn laatste backup is 7 dagen oud, op zich niet heel erg, maar wel jammer.

Ik heb alleen de lijst van boot devices aangepast, het was behoorlijk lijst met dingen die ik toch niet gebruik, zoals dvd speler als boot.

• KnoxNL
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:01:
ben ik dan niet al mijn bestanden kwijt?

Mijn laatste backup is 7 dagen oud, op zich niet heel erg, maar wel jammer.

Ik heb alleen de lijst van boot devices aangepast, het was behoorlijk lijst met dingen die ik toch niet gebruik, zoals dvd speler als boot.
Zolang als je niet de modus van de disk hebt aangepast die het boot device is of andere settings, en alleen non-bootdevices uit hebt geschakeld zou dat geen verschil moeten maken.

Ja met een herinstallatie ben je in principe al je bestanden kwijt. Goed dat je backups maakt, nog beter in de toekomst om je bestanden op een manier en/of plek op te slaan waar dat automatisch gebeurd, maar dat is een ander onderwerp.

Als je echt je bestanden niet kwijt wilt zijn kun je nog even doorzoeken, misschien heeft iemand hier de gouden tip.

Zelf sla ik 0 data op op mijn pc, er staat alleen programmatuur op, precies om deze reden.

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:47
Ik heb dit 2 weken geleden ook gehad. Na een windows update kreeg ik ook die melding bij het opstarten. Bij mij werkte het om hem terug te zetten naar de vorige update. Helemaal perfect is het nog steeds niet want hij start wel langzamer op dan voorheen. Je kan deze tips op youtube ook nog volgen eventueel.

YouTube: How to Fix Inaccessible Boot Device, Fix Blue Screen on Startup

• The_Doman
Ik zou in ieder geval eerst zorgen voor een WinPe USB zoals de bekende Hiren’s BootCD PE of meer geavanceerde/uitgebreidere Sergei Strelec WinPE.
Dan kan je daarmee (hopelijk) opstarten en je gegevens veiligstellen en zien wat voor indeling de SSD's hebben wat betreft Windows/boot partities.
Met die Strelec WinPe kan je mogelijk ook je systeem booten:

Windows 11 vast op repair "Critical Process Died" geen input
The_Doman schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:36:
De meeste kans om je systeem toch op eenvoudige wijze te laten starten is een externe bootmanager te gebruiken en hiermee je Windows proberen te booten.
De Sergei Strelec WinPE USB heeft hiervoor een heel handige optie.
Hiermee kan je het systeem vaak toch starten als de hele MBR of EFI boot informatie beschadigd of afwezig is.
Als dat toch niet werkt is je Windows systeem meestal te veel ontregeld om deze succesvol te herstellen.
Google: Sergei Strelec search and start Windows
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN4yqfEG3t4HUkWB2hxPchcuq1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzfeQaOsKQmDlR4rRyLOcEWc.jpg?f=fotoalbum_large
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:00:
IK heb ik de boot volgorde alles uitgezet behalve de viper, hier staat windows op.

Als ik alles weer aansluit geeft de Bios 2 ssd kaarten aan voor de opstart, de viper en de crucial
Zo te zien start je systeem daar in Legacy/CSM mode op?
Mogelijk zijn er 2 verschillende (Legacy/CSM en UEFI) Window (boot) installaties aanwezig op de SSD's?
Kan je de verschillende SSD's opstarten via het bios boot menu (F11)?
Dat is erg lastig onoverzichtelijk zo om te diagnosticeren wat er nu is fout is gegaan en/of hoe op te lossen.

• Zomaar iemand
  • Niet online
IS het misschien slimmer om de pc weg te brengen? Ondanks jullie mooie uitleg klinkt het allemaal heel ingewikkeld.

• Zomaar iemand
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:04:
[...]

Zolang als je niet de modus van de disk hebt aangepast die het boot device is of andere settings, en alleen non-bootdevices uit hebt geschakeld zou dat geen verschil moeten maken.

Ja met een herinstallatie ben je in principe al je bestanden kwijt. Goed dat je backups maakt, nog beter in de toekomst om je bestanden op een manier en/of plek op te slaan waar dat automatisch gebeurd, maar dat is een ander onderwerp.

Als je echt je bestanden niet kwijt wilt zijn kun je nog even doorzoeken, misschien heeft iemand hier de gouden tip.

Zelf sla ik 0 data op op mijn pc, er staat alleen programmatuur op, precies om deze reden.
Ik heb een jaar geleden een it-er mijn back-ups laten instellen, elke dag op woensdag zou dat moeten gebeuren. Ik moet even uitzoeken hoe dat precies werkt.

Wel raar dat dit allemaal gebeurt, de pc is pas een half oud.

• Zomaar iemand
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:04:
[...]

Sla je dan alles op een externe schijf op? of doe je dit in een cloud.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Zwollenaar88 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:23:
Ik heb dit 2 weken geleden ook gehad. Na een windows update kreeg ik ook die melding bij het opstarten. Bij mij werkte het om hem terug te zetten naar de vorige update. Helemaal perfect is het nog steeds niet want hij start wel langzamer op dan voorheen. Je kan deze tips op youtube ook nog volgen eventueel.

YouTube: How to Fix Inaccessible Boot Device, Fix Blue Screen on Startup
Ik loop vast bij bootrec /fixboot
Acces is denied.
Er zijn wel veel filmpjes die ik zou kunnen proberen, maar ben ook bang dat ik dingen permanent beschadig.

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:14:
Ik heb een jaar geleden een it-er mijn back-ups laten instellen, elke dag op woensdag zou dat moeten gebeuren. Ik moet even uitzoeken hoe dat precies werkt.

Wel raar dat dit allemaal gebeurt, de pc is pas een half oud.
Maar de PC is in die tijd veranderd/geüpgraded neem ik aan?
Want er zijn 2 SATA SSD's en een M2 SSD.
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:07:
IS het misschien slimmer om de pc weg te brengen? Ondanks jullie mooie uitleg klinkt het allemaal heel ingewikkeld.
Bij wegbrengen zal ook alles waarschijnlijk opnieuw geïnstalleerd gaan worden neem ik aan.
Hopelijk dan wel met behoud/backup van gegevens.
Als je zelf een backup hebt en/of kan maken via bijvoorbeeld een WinPe USB kan je zelf ook een schone installatie uitvoeren.

En het is ook gewoon ingewikkeld/complex als je in zo'n situatie bent beland.
Zie ook bijvoorbeeld topic:

Laptop start niet (correct) op
The_Doman schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:13:
De Windows opstart gaan fixen lijkt me een haast ondoenlijke opgave in jouw situatie.
Als het alleen om bestanden (documenten/foto's enz) gaat zou ik een WinPe USB maken en daarvan opstarten om de gegevens te benaderen/backuppen.
The_Doman schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:36:
Inderdaad, de overblijvende opties zijn (te) complex als je niet de nodige ervaring hiermee hebt.
Zie bijvoorbeeld:

Windows usb opstart problemen
Om een idee te krijgen, zie bijvoorbeeld deze video voor mogelijke opties die je kan proberen om Windows te herstellen.
Bij de laatste optie die hij laat zien (20:10) wordt dan de hele Windows UEFI boot partitie opnieuw aangemaakt.
Maar dan moet je er ook zeker van zijn dat je Windows boot SSD ook in UEFI mode werkt!
Het is echt wel complex en vrijwel niet te doen als je niet de juiste kennis/ervaring hebt.

Zorg eerst dat je een backup van je gegevens hebt.

CyberCPU Tech: Stuck in Automatic Repair? Fix It WITHOUT Formatting

• Zomaar iemand
  • Niet online
Probeer nu in mijn backups te komen, maar alles is corrupted

Zou ik ook gewoon een nieuwe ssd kunnen kopen, die erin stoppen en daar windows op installeren? En dan later de huidige ssd extern uitlezen?

De pc is trouwens niet aangepast, de twee extra ssd kaarten kwamen uit mijn oude pc

[ Voor 17% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-05-2026 22:08 ]

• KnoxNL
Dingen kunnen altijd kapot gaan, zowel hardware en zeker software ;)

Qua backup zijn er meerdere strategieën denkbaar, van heel simpel tot complexer. Zelf gebruik ik zowel NAS opslag en remote backup naar een andere NAS bij familie en daarvan weer een backup in de cloud, maar dat zou ik jou nooit aanraden. Google maar eens en ja dat kost tijd en moeite om te begrijpen en echt goed te doen. Het is maar hoe belangrijk jij jouw data vindt en wat je er voor over hebt.

Verder is een makkelijke manier om uit te sluiten of het software of hardware is een herinstallatie. Dat zou ik dis altijd doen:

Werkt de herinstallatie: Mooi, dan was je windows/bootpartitie/amd driver/whatever naar de klote

Werkt het niet: Is er waarschijnlijk iets echt kaputsch

• KnoxNL
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:07:
Probeer nu in mijn backups te komen, maar alles is corrupted

Zou ik ook gewoon een nieuwe ssd kunnen kopen, die erin stoppen en daar windows op installeren? En dan later de huidige ssd extern uitlezen?

De pc is trouwens niet aangepast, de twee extra ssd kaarten kwamen uit mijn oude pc
Je maakt geen backups naar dezelfde schijf als waar windows op staat hoop ik?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nee naar een aparte externe harde schijf, die hang ik trouw elke woensdagnacht aan mijn pc. Helaas is daar iets mis gegaan.

IK heb me wel eens ingelezen in het hele nas verhaal, maar vondt het zo moeilijk dat ik toen een it-er heb gevraagd of hij mijn systeem kon inrichten en dit was het resultaat. Volgende keer toch maar een andere oplossing kiezen.

• The_Doman
Ja, dat is zeker een goede mogelijk optie.
Dat kan al een eenvoudige (SATA) SSD zijn natuurlijk.
Ik heb zelf juist daarvoor een aantal SSD's uit V/A om te testen met een herinstallatie/backups of andere zaken.
Vraag & Aanbod: SSD's
Als je weer een werkend Windows systeem heb kan je de andere SSD's weer aansluiten/benaderen.
Dan kan extern via USB of gewoon intern natuurlijk.
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:07:
Mogelijk staat er dan nog een oude Windows (legacy/MBR?) boot partitie op een van die SSD's waardoor de mogelijke problemen/conflicten nu zijn ontstaan?

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 13-05-2026 22:24 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik heb nu het rar bestand gedownload en op usb stick gezet.
https://sergeistrelec.name/winpe-10-8-sergei-strelec-english/282-winpe-11-10-sergei-strelec-x64-20260511-english-version.html

Als ik de handleiding goed begrepen heb, moet ik hem nu als iso op een usb stick zetten en dan bios de opdracht geven om op te starten via de usb poort

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:33:
Ik heb nu het rar bestand gedownload en op usb stick gezet.
https://sergeistrelec.name/winpe-10-8-sergei-strelec-english/282-winpe-11-10-sergei-strelec-x64-20260511-english-version.html

Als ik de handleiding goed begrepen heb, moet ik hem nu als iso op een usb stick zetten en dan bios de opdracht geven om op te starten via de usb poort
Direct de ISO op USB zetten werkt niet om te starten zonder extra hulpmiddelen zoals Ventoy.
Zie daarvoor het bijgevoegde mapje met aanwijzingen: Create a bootable USB drive.
Zelf gebruik ik altijd de methode: Writing to USB flash drive UltraISO

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dit lijkt te werken, windows draait, tenminste de strelec versie.

Het klinkt misschien heel dom, maar wat moet ik nu doen? Een backup maken en alles opnieuw installeren?

Of kan ik het vanaf hier repareren?

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-05-2026 23:26 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPx8Dcmrz9H88ZoLAQgGlfGyQHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Fv8Lrau4wpdfUqREFs8TO01.jpg?f=fotoalbum_large De geselecteerde zijn mijn ssd schrijven

• Zomaar iemand
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR4zv0Cu6w7BLsrH-19dTb-rsyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzbkxsV61D7mG8uaC4abPK8x.jpg?f=fotoalbum_large

• FooLsKi
  • Laatst online: 05-06 19:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:20:

Het klinkt misschien heel dom, maar wat moet ik nu doen? Een backup maken en alles opnieuw installeren?

Ik zou hier inderdaad alles van je C: halen wat je wil bewaren/backup maken, daarna pc uit en alles behalve je C: loshalen en dan lekker Windows opnieuw installeren.

Je recovery partitie kan je niets mee? Zo nee, dan zou ik alle partities van die SSD (ik neem aan dat dat de M2 is) verwijderen en Windows de boel zelf laten indelen. Moet je wel weer al je programma's, games, etc weer installeren, uiteraard.

EDIT: Het kan natuurlijk ook zijn dat 'ie ineens van disk 4 (L:) probeert te booten. Aan de indeling van de partities lijkt daar Windows op te hebben gestaan. Check inderdaad ff je bootvolgorde in BIOS/UEFI.

[ Voor 12% gewijzigd door FooLsKi op 13-05-2026 23:55 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik had stiekem hoop dat ik thunderbird nog in zou komen,daar zitten de activeringscodes is van windows.
Maar het terugzetten van een thunderbird backup is echt een pain. Dus om dat even op mijn laptop te doen, i me teveel werk.

• Zomaar iemand
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:52:

EDIT: Het kan natuurlijk ook zijn dat 'ie ineens van disk 4 (L:) probeert te booten. Aan de indeling van de partities lijkt daar Windows op te hebben gestaan. Check inderdaad ff je bootvolgorde in BIOS/UEFI.
i heb nu alleen de viper aanstaan, dat is de c schijf

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:20:

Je kan nu in ieder geval bij de SSD schijven, dat is al wat in ieder geval.
Nu kan je gegevens/documenten veiligstellen voordat je eventueel een nieuwe installatie uitvoert.
Of het hiermee ook te repareren is valt niet zo direct te zeggen.
Uit het schijf/partitie overzicht te zien draait het systeem in UEFI mode.
Er zijn meerdere EFI systeem/boot partities.
Er is ook nog een disk 0?

Wat je eerst eens kan proberen is de 2(?) SATA SSD's loskoppelen en met behulp van de Strelec bootmanager je Windows te laten starten?
Als dat lukt kan je in ieder geval makkelijker bij je gegevens.
Zomaar iemand schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:58:
Ik had stiekem hoop dat ik thunderbird nog in zou komen,daar zitten de activeringscodes is van windows.
Maar het terugzetten van een thunderbird backup is echt een pain. Dus om dat even op mijn laptop te doen, i me teveel werk.
Thunderbird back-uppen/herstellen kan vrij eenvoudig door de hele profielmap te kopiëren en terug te zetten:
c:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Thunderbird

• Zomaar iemand
  • Niet online
je moet dan ook de bestandsnaam toewijzen in de instellingen en dat gaat nogal eens mis

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 00:18:
je moet dan ook de bestandsnaam toewijzen in de instellingen en dat gaat nogal eens mis
Ik heb daar ook in het begin een tijd mee zitten klooien,inderdaad.
The_Doman schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:54:
Je kan bij Thunderbird eenvoudig de profiel map back-uppen/kopiëren naar een ander systeem/installatie.
Google: Thunderbird copy profile
Ik backup (zip) de Thunderbird profielmap sowieso regelmatig voor de zekerheid.
Ik doe dat gewoon handmatig met een goede filemanager zoals Total Commander.
Installeer Thunderbird, verwijder en vervang daarna de map \AppData\Roaming\Thunderbird met je eigen profielmap.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
The_Doman schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 00:28:
[...]

Ik heb daar ook in het begin een tijd mee zitten klooien,inderdaad.

[...]
Ik gebruik daar altijd Mozbackup voor :)

• The_Doman
Arjantje72 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:00:
Ik gebruik daar altijd Mozbackup voor :)
Ik heb dat tool niet zelf gebruikt maar voor de zekerheid zou ik toch altijd zelf handmatig een extra backup maken van je Thunderbird/Firefox profiel.
Ook lees ik wel wat aanmerkingen omdat het een tijd niet is onderhouden:
Google: Mozbackup still maintained?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
The_Doman schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:28:
[...]

Ik heb dat tool niet zelf gebruikt maar voor de zekerheid zou ik toch altijd zelf handmatig een extra backup maken van je Thunderbird/Firefox profiel.
Ook lees ik wel wat aanmerkingen omdat het een tijd niet is onderhouden:
Google: Mozbackup still maintained?
Mij was het vorig jaar nog gelukt om een backup te gebruiken op een nieuwe pc :)

Als het werkt, dan werkt het he? Maar er zijn inderdaad meerdere manieren voor.
Pagina: 1