Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows usb opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 19:48
Windows 10
De desktop wilt niet meer opstarten.

Nu heb ik met pijn en moeite de desktop opgestart gekregen met behulp van usb opstart
Na het opstarten krijg ik een blauw scherm met een aantal keuzes,
Welke ik ook aanklik de desktop wordt niet opgestart maar blijf hangen o.i.d.

Nu had ik ook de mogelijkheid om op de c schijf te komen waar een aantal herkenbare dir op voorkomen.
Zoals program files maar ik kan hier niet zoveel mee.

Welke mogelijkheden zijn er nog.

Windows is op geen enkele manier te benaderen.

Alle reacties

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:51
kimielco schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:18:
Windows 10
De desktop wilt niet meer opstarten.

Nu heb ik met pijn en moeite de desktop opgestart gekregen met behulp van usb opstart

Nu had ik ook de mogelijkheid om op de c schijf te komen waar een aantal herkenbare dir op voorkomen.
Zoals program files maar ik kan hier niet zoveel mee.

Welke mogelijkheden zijn er nog.

Windows is op geen enkele manier te benaderen.
Met je uitleg kunnen we niet zoveel. Wat versta jij onder desktop? Is dat je windows scherm of bedoel je de PC in het algemeen? En wat heb je al gedaan aan opties, en heb je ook al geprobeerd met zo min mogelijk hardware op te starten? Misschien is het een defecte interface kaart oid.

Stuur even een foto van het blauwe scherm, dat zegt ons misschien iets meer. Is je USB opstart ook de optie om een 'repair' uit te voeren?
Heb je al geprobeerd om in SAFE mode op te starten?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is heel relevant wat de precieze foutmeldingen waren.

In het algemeen: goed moment om een backup te maken van de bestanden, en dan Windows 11 schoon installeren. (Of Linux, zo je wilt). De ondersteuning van Windows 10 is getopt of nog hooguit 10 maanden te krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:57
kimielco schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:18:
Zoals aangegeven, zonder details wat er precies wordt aangegeven en waar precies het systeem blijft hangen kunnen we alleen maar gissen.
Als herstellen niet zo maar lukt en je bij je Windows bestanden wil komen om deze te backuppen dan kan je een LInux of WinPE USB gebruiken om te kijken of je toegang hebt tot de bestanden.
Hiren’s BootCD PE is een bekende daarvoor.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan de bestanden in de \Windows\Minidump\ directory ergens uploaden (cloud of bestanddeelsites), dan kunnen we er naar kijken.

In de herstelstand van Windows kun je updates terugdraaien met System Restore (of de Nederlandse vertaling). Daarmee draai een update terug die een probleem veroorzaakt.

Bestanden verwijderen of laten overschrijven door een reset of nieuwe installatie is niet nodig en uiteraard zou je daarmee je lokale bestanden kwijtraken.