Luidsprekerkabel heeft echt 0 invloed op geluidskwaliteit, laat staan in de mate waarvan TS last heeft.malhy2 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:07:
Heb je goede luidsprekerkabel?
Zo zie je maar, spelling doet ertoe.NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:06:
[...]Ik zit mij ook kostelijk te vermaken, terwijl het voor TS gewoon een hard gelach is om een mooie set te kopen en dan niet happy te zijn.
TS zal weinig lachen vermoed ik, het is namelijk een hard gelag.
Dat zou wel heel sterk zijn. Hoe kan iets nu goed klinken als je er een doffe klank instuurt? Een LP met krassen klinkt als een LP met krassen. Net zoals een plat gelagen mp3 over bluetooth zal klinken als een plat geslagen mp3 over bluetooth, die versterker kuist dat niet op.NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:06:
[...]Het zou ook met een grijsgedraaid cassettebandje als bron prima moeten klinken en kan dan met een betere bron hooguit beter worden.
Oh, en voor de mensen die maar blijven roepen dat het aan de kabels kan liggen:
https://www.reddit.com/r/...s_couldnt_tell_the/?tl=nl
[ Voor 53% gewijzigd door cadsite op 05-05-2026 11:33 ]
In mijn mening zelfs een YouTube filmpje moet oké klinken met je installatie.
Kabels lijken in principe oké aangesloten, niet hoe het excact moet, maar zou niet je luister ervaring slecht moeten maken.
Plaatsing van de speakers is wel redelijk belangrijk maar zou eigenlijk ook niet je geluid heel doff moeten maken.
Ik neem aan dat er al een ander apparaat is geprobeerd (andere telefoon, tv of iets anders)?
Kan het ook niet zo zijn dat je versterker defect is hij aankoop?
Kan best eens gebeuren
Kabels lijken in principe oké aangesloten, niet hoe het excact moet, maar zou niet je luister ervaring slecht moeten maken.
Plaatsing van de speakers is wel redelijk belangrijk maar zou eigenlijk ook niet je geluid heel doff moeten maken.
Ik neem aan dat er al een ander apparaat is geprobeerd (andere telefoon, tv of iets anders)?
Kan het ook niet zo zijn dat je versterker defect is hij aankoop?
Kan best eens gebeuren
Ik had een vergelijkbare ervaring met een Yamaha HTR, die stond op een verkeerde preset. Via de app bijgesteld, nu is het geluid veel 'kleuriger' en sindsdien geen issues meer gehad.
Bij een van mijn speakers (NS-F51's) zat overigens nog wat verpakkings materiaal.
Bij een van mijn speakers (NS-F51's) zat overigens nog wat verpakkings materiaal.
[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 05-05-2026 11:40 ]
Als ik het goed begrijp zeg TS dus dat de speakers eerst naast het tv-meubel (op de grond dus) stonden. Ze gaan nooit goed klinken als ze daar op de grond staan, zet ze eerst is op oorhoogte voor dat je iets van de andere tips gaat proberen. Grote kans dat dat het is .
dat was voor de foto!!Tommyturbo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:38:
Als ik het goed begrijp zeg TS dus dat de speakers eerst naast het tv-meubel (op de grond dus) stonden. Ze gaan nooit goed klinken als ze daar op de grond staan, zet ze eerst is op oorhoogte voor dat je iets van de andere tips gaat proberen. Grote kans dat dat het is .
Echt veel meer typisch-Tweaker-topic kan dit niet worden zonder zo'n comment. Thanks for making my pointcadsite schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:27:
[...]
Zo zie je maar, spelling doet ertoe.
TS zal weinig lachen vermoed ik, het is namelijk een hard gelag.
Omdat de bron is, TS weet hoe de bron klinkt en nu aangeeft dat het thuis anders klinkt, dan bijvoorbeeld in de winkel.Dat zou wel heel sterk zijn. Hoe kan iets nu goed klinken als je er een doffe klank instuurt? Een LP met krassen klinkt als een LP met krassen. Net zoals een plat gelagen mp3 over bluetooth zal klinken als een plat geslagen mp3 over bluetooth, die versterker kuist dat niet op.
Oh, en voor de mensen die maar blijven roepen dat het aan de kabels kan liggen:
https://www.reddit.com/r/...s_couldnt_tell_the/?tl=nl
Deductie is dan je vriend: wat is er thuis anders dan in de winkel - nou, de winkel akoestiek vs de thuisakoestiek of de wijze van aansluiting/configuratie.
Als je dan begint met de audiokwaliteit terwijl de basis verder niet op orde is vind ik dat bijzonder onlogisch. Grijsgedraaid cassettebandje moet dus inderdaad goed klinken als een grijsgedraaid cassettebandje.
Edit: btw iemand al gemeld dat speakers meestal ingespeeld moeten worden en het geluid daarna pas warmer en voller wordt?
Dit is wat Kef er over schrijft in ieder geval.
[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-05-2026 11:48 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Er staat toch , ik heb ze voor de foto naar voren gehaald op de grond , daarvoor stonden ze naast het tv-meubel (dus niet op het tv meubel, daar is ook geen plek zo te zien) . Lijkt me dus dat ze ook voor de foto op de grond stonden...
Kabel en stereo/luidspreker instelling zijn eigenlijk de enige redenen voor verkeerd geluid. Je zou de versterker terug kunnen brengen naar de oorspronkelijke instellingen en de stroom er vanaf kunnen halen (statische elektriciteit). Voor €2.000 moet de winkel je echt helpen, ik hoop dat ze even langskomen.eline88 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:13:
Ik heb exact deze opstelling getest in de winkel, dus deze versterkers met deze speakers. En dan niet eens in een aparte luisterruimte waar alles perfect was, gewoon in de winkelruimte van Hi Fi Klubben. Mijn versterker staat in alles op neutraal.
Tis hier een hele wetenschap zeg, gewoon terug naar de winkel , zet gehele spul neer zoals bij verkoop en luister dan.
Is het nog steeds ruk dan ligt het niet aan je opstelling thuis
Klinkt het perfect dan heb je thuis toch iets verkeerds gedaan
Is het nog steeds ruk dan ligt het niet aan je opstelling thuis
Klinkt het perfect dan heb je thuis toch iets verkeerds gedaan
Waar heb je het over? TS heeft gisteren zeker 10x gereageerd, tot na tienen ‘s avonds, en vandaag is voor veel mensen gewoon een werkdag. Ook als ze verder niet meer reageert is er geen reden tot klagen. En dat niet alle adviezen (naar jouw mening) even goed zijn, ja, dat hoort er ook bij. Hopelijk is TS er toch mee geholpen.olafmol schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:23:
Dit wordt weer een klassieke Tweakers thread haha. De TS is vrijwel niet meer te bekennen en de meest bizarre "adviezen" worden gegeven.
Zoals ik hier boven net schreef, als ik TS was, gewoon met geheel terug naar de winkel zelfde opstelling als bij verkoop en dan daar luisteren.downtime schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:59:
[...]
Waar heb je het over? TS heeft gisteren zeker 10x gereageerd, tot na tienen ‘s avonds, en vandaag is voor veel mensen gewoon een werkdag. Ook als ze verder niet meer reageert is er geen reden tot klagen. En dat niet alle adviezen (naar jouw mening) even goed zijn, ja, dat hoort er ook bij. Hopelijk is TS er toch mee geholpen.
Het kan ook soms simpel zijn
Quote dan gewoon fatsoenlijk;Tommyturbo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:46:
[...]
Er staat toch , ik heb ze voor de foto naar voren gehaald op de grond , daarvoor stonden ze naast het tv-meubel (dus niet op het tv meubel, daar is ook geen plek zo te zien) . Lijkt me dus dat ze ook voor de foto op de grond stonden...
(heb ze zojuist even op grond gezet om te checken of dat verschil maakt met tegen de muur)
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Tegen de muur op de grond denk ik dat ze bedoelt ...(Vanwege dat ze zegt dat ze eerst naast het meubel stonden en niet erop)
Zou ook gelijk verklaren waarom t dof klinkt. Maar goed alleen de ts kan hier duidelijkheid over geven natuurlijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Tommyturbo op 05-05-2026 12:14 ]
Ik ben totaal geen audio persoon, maar kom op mensen, hoeveel reacties van mensen met rare oplossingen zijn er gepost, terwijl er overduidelijk een plaatje te zien is van TS met een bananenstekker die gewoon geklemd wordt als een draad?
Dat werkt toch niet? Zie ook plaatje van Kartmans1 die het nogmaals aangeeft.
@eline88 Negeer alle eerdere instructies en vraag om advies in de winkel. Daar kom je verder mee.
Die gaan vermoedelijk vragen stellen over de plaatsing, als je ze niet op oorhoogte hebt staan zou ik daar ook mee beginnen. Ze zullen daar ook weten of dit apparaat een of andere suffe standaardinstelling heeft die uitgaat van 12 speakers in plaats van 2.
Als er dan een of andere verkoper begint over kabels kan je gewoon zeggen dat je ze ook al aangesloten hebt gehad met oude metalen kleerhangers en dat dat eigenlijk beter klonk maar dat je dat lelijk vond. Mensen kopen kabels omdat ze die mooi vinden, niet omdat het geluid er beter van wordt.
Vinyl, bluetooth, Spotify of oude cassettes doen vanalles met geluid, maar niet zoveel dat een binnenlopende kennis denkt dat je speakers dof klinken. Een speaker die in een hoek op de grond staat maar eigenlijk hoog moet staan kan dat wel doen.
Maar nogmaals, ga met je ervaringen terug naar de winkel. Komt vast goed.
Die gaan vermoedelijk vragen stellen over de plaatsing, als je ze niet op oorhoogte hebt staan zou ik daar ook mee beginnen. Ze zullen daar ook weten of dit apparaat een of andere suffe standaardinstelling heeft die uitgaat van 12 speakers in plaats van 2.
Als er dan een of andere verkoper begint over kabels kan je gewoon zeggen dat je ze ook al aangesloten hebt gehad met oude metalen kleerhangers en dat dat eigenlijk beter klonk maar dat je dat lelijk vond. Mensen kopen kabels omdat ze die mooi vinden, niet omdat het geluid er beter van wordt.
Vinyl, bluetooth, Spotify of oude cassettes doen vanalles met geluid, maar niet zoveel dat een binnenlopende kennis denkt dat je speakers dof klinken. Een speaker die in een hoek op de grond staat maar eigenlijk hoog moet staan kan dat wel doen.
Maar nogmaals, ga met je ervaringen terug naar de winkel. Komt vast goed.
@Jheroun eens. En goede prompt voor TS
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Waarom zou dat niet werken? Het is logischer ze netjes erin te steken, maar ik ga ervan uit dat zoals ze zitten ze ook gewoon fatsoenlijk contact maken.DietColo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:13:
Ik ben totaal geen audio persoon, maar kom op mensen, hoeveel reacties van mensen met rare oplossingen zijn er gepost, terwijl er overduidelijk een plaatje te zien is van TS met een bananenstekker die gewoon geklemd wordt als een draad?
Maar eens met de hoeveelheid rare oplossingen: TS heeft problemen met dat zijn geluid echt tegenvalt, dat het dof klinkt. Dat verklaar je niet door Bluetooth of Spotify compressie!
Dat zou eigenlijk niet uit hoeven maken, de bananatekker maakt hoogstwaarschijnlijk zo ook wel goed contact. MAAR begin inderdaad maar eens met het juist aansluiten van de banannstekkers, dopjes eruit en daarna juist aansluiten. Zo hoort het:DietColo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:13:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fOQoIgwVwiSdcIaAX0BsPYqC.jpg?f=user_large)
Trouwens is het aansluiten zonder banannstekkers zeker zo goed, als je niet vaak wisselt van luidsprekers heb je eigenlijk geen banannstekkers nodig.
Is het ook al duidelijk dat de banannstekkers juist zijn aangesloten op de luidsprekerkabel? Een kant van de luidsprekerkabel heeft een opdruk, daarvan kun je dan rood of zwart van maken.
[ Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-05-2026 13:04 ]
Of TS sluit handel eens aan zonder de banaanstekkers??
Maar 5 pagina's over Speakers ( zelf benoem ik ze luidsprekers, speakerbox koop je kleding zaak
)
denk dat er genoeg benoemd is
Maar 5 pagina's over Speakers ( zelf benoem ik ze luidsprekers, speakerbox koop je kleding zaak
denk dat er genoeg benoemd is
[ Voor 55% gewijzigd door ivo1969 op 05-05-2026 12:37 ]
Heb je de speakers als Small of Large ingesteld? nevermindeline88 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:13:
Ik heb exact deze opstelling getest in de winkel, dus deze versterkers met deze speakers. En dan niet eens in een aparte luisterruimte waar alles perfect was, gewoon in de winkelruimte van Hi Fi Klubben. Mijn versterker staat in alles op neutraal.
:strip_exif()/f/image/VRyn6G5N5n9GVzSPOnlXTH4i.png?f=user_large)
Voor iedereen die zich blind staart op de stekkertjes, zelfs zoiets werkt gewoon. Waar er contact is is er contact. Er gaan geen stromen doorheen als met het opladen van een auto.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wat bedoel je met 'goede' luidsprekerkabel? De vraagsteller heeft niets aan elvenkabelsadvies.malhy2 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:07:
Heb je goede luidsprekerkabel? En let bij de polariteit ook goed op of de connectoren wel op de juiste kant van de kabel zitten. Meestal zit aan 1 kant over heel de kabel iets waardoor duidelijk is wat wat is. Verder vond ik Spotify ruk klinken tov cd en een lp klinkt zowiezo beter. En inderdaad geen equalizer gebruiken en op 2 kanalen instellen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Kabels goed aansluiten, speakers op voetjes en fatsoenlijke gegevensdrager proberen (CD/DVD/BR/lossless MP4 o.i.d.) i.p.v. gecomprimeerde streaming troep.
Ook 'gecomprimeerde troep' zoals jij het omschrijft, hoort gewoon uitstekend te klinken.Ollie_NL schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:48:
Kabels goed aansluiten, speakers op voetjes en fatsoenlijke gegevensdrager proberen (CD/DVD/BR/lossless MP4 o.i.d.) i.p.v. gecomprimeerde streaming troep.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat het geluid als wat dof en minder sprankelend wordt ervaren dan in de winkel, kan verschillende oorzaken hebben.
Winkels zoals HiFi Klubben besteden aandacht aan de akoestische inrichting van hun luisterruimtes. Thuis is dat vaak anders. Voor zover ik kan inschatten op basis van de foto’s, is de ruimte niet speciaal akoestisch aangepast. Dat is op zich helemaal niet verkeerd, maar het heeft wel een grote, en vaak doorslaggevende invloed op hoe een set klinkt.
Zelfs een zeer hoogwaardige set kan in een akoestisch ongunstige ruimte minder tot zijn recht komen, wat zich kan uiten in minder openheid, punch en sprankeling. Omgekeerd kan een meer gemiddelde set in een goed aangepaste ruimte juist verrassend goed klinken.
Wat eventueel kan helpen, en dit is volgens mij ook al door iemand anders genoemd, is om de set in de huidige configuratie en met dezelfde instellingen eens mee te nemen naar de winkel en daar dezelfde muziek te beluisteren. Als het geluid daar wél overtuigt, dan geeft dat een duidelijke indicatie dat de ruimte of plaatsing thuis een belangrijke rol speelt.
Winkels zoals HiFi Klubben besteden aandacht aan de akoestische inrichting van hun luisterruimtes. Thuis is dat vaak anders. Voor zover ik kan inschatten op basis van de foto’s, is de ruimte niet speciaal akoestisch aangepast. Dat is op zich helemaal niet verkeerd, maar het heeft wel een grote, en vaak doorslaggevende invloed op hoe een set klinkt.
Zelfs een zeer hoogwaardige set kan in een akoestisch ongunstige ruimte minder tot zijn recht komen, wat zich kan uiten in minder openheid, punch en sprankeling. Omgekeerd kan een meer gemiddelde set in een goed aangepaste ruimte juist verrassend goed klinken.
Wat eventueel kan helpen, en dit is volgens mij ook al door iemand anders genoemd, is om de set in de huidige configuratie en met dezelfde instellingen eens mee te nemen naar de winkel en daar dezelfde muziek te beluisteren. Als het geluid daar wél overtuigt, dan geeft dat een duidelijke indicatie dat de ruimte of plaatsing thuis een belangrijke rol speelt.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Waarom zou dat van mij niet goed zijn? Zit direct in de speaker. Bananenstekker zelf wordt ook zo gemaakt door bijvoorbeeld Hifi KlubbenRoderiktweaker schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:30:
[...]
Dat zou eigenlijk niet uit hoeven maken, de bananatekker maakt hoogstwaarschijnlijk zo ook wel goed contact. MAAR begin inderdaad maar eens met het juist aansluiten van de banannstekkers, dopjes eruit en daarna juist aansluiten. Zo hoort het:
[Afbeelding]
Trouwens is het aansluiten zonder banannstekkers zeker zo goed, als je niet vaak wisselt van luidsprekers heb je eigenlijk geen banannstekkers nodig.
Is het ook al duidelijk dat de banannstekkers juist zijn aangesloten op de luidsprekerkabel? Een kant van de luidsprekerkabel heeft een opdruk, daarvan kun je dan rood of zwart van maken.
Iets slechter contact zal niet het geluid dusdanig teniet doen zoals TS omschrijft. Verder is het simpel, de draad direct aansluiten is beter dan met banaanstekkers, elke overgang is er een. Zal hier niet het probleem zijn.
Of de polariteit correct is en de boel niet uit fase staat is eenvoudig te checken. Trek een speaker los, het geluid/bas beter dan met twee speakers, dan zit daar het probleem.
Inspelen kan een dingetje zijn, maar de winkel contacten kom je voor nu het verst mee.
Of de polariteit correct is en de boel niet uit fase staat is eenvoudig te checken. Trek een speaker los, het geluid/bas beter dan met twee speakers, dan zit daar het probleem.
Inspelen kan een dingetje zijn, maar de winkel contacten kom je voor nu het verst mee.
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
[Offtopic] Je hoeft meestal niet het hele draadopje eraf te halen, die kan je laten zitten. Maar allicht moet het bij jouw luidsprekers wel.Kartmans1 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:07:
[...]
Waarom zou dat van mij niet goed zijn? Zit direct in de speaker. Bananenstekker zelf wordt ook zo gemaakt door bijvoorbeeld Hifi Klubben
oh ja volgens mij kan ik die in theorie ook laten zitten en ze dan door het dopje drukken. Klubben zei echter beter gewoon helemaal af halen. Maar zal voor het geluid niet uitmaken.Roderiktweaker schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:26:
[...]
[Offtopic] Je hoeft meestal niet het hele draadopje eraf te halen, die kan je laten zitten. Maar allicht moet het bij jouw luidsprekers wel.
Heeft iemand al geadviseerd om rechtsbijstand erbij te halen om de winkel in gebreken te stellen?olafmol schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:23:
Dit wordt weer een klassieke Tweakers thread haha. De TS is vrijwel niet meer te bekennen en de meest bizarre "adviezen" worden gegeven.
Wellicht verhuizen een goed idee? of een bak koffie met de speakers te drinken (dan draaien ze meestal wel bij)
Ontopic: voor TS denk ik wellicht even contact met de winkel te nemen. voor de rest: hûûh paardje. even pas op de plaats tot verdere info
12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |
Wellicht is het e.e.a. al benoemd maar hierbij mijn visie op je teleurstelling. Ja, die aansluiting is niet volgens het boekje en ja, streaming van Spotify klinkt misschien wat minder dan een 24bit Flac. Nee, het is ook geen kwestie van duurdere kabels.eline88 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:53:
Hierbij even wat plaatjes ter toelichting. Van achterkant versterker en achterkant boxen. Van hoe ze nu staan (heb ze zojuist even op grond gezet om te checken of dat verschil maakt met tegen de muur) en hoe mijn woonkamer er in het algemeen uitziet, ze stonden dus naast tv-meubel. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
[...]
[...]
Oh zo, ja gewoon met de versterker via mijn telefoon
Wat is wel het probleem dan? De akoestiek, harde oppervlakte, asymmetrisch opgesteld in de ruimte. Plissé gordijnen en een vloerkleedje maken dat niet goed. Luisterplek vlak tegen de muur helpt ook niet mee. Dat holografische 3d effect wat je krijgt in de luisterruimte bij de dealer. Dat je ga zonder serieuze aanpassingen gewoon niet krijgen.
Om eens te testen wat het doet:
- Steek die banaanstekkers erin volgens het boekje. Zal geen verschil maken, maar het kost je niks.
- Speakers setup 90 graden draaien, laat ze dus de ruimte in de lange weg spelen.
- Speakers op oorhoogte, bij voorkeur op stands.
- Speakers recht vooruit, 1m van de zijmuren af en 10cm van de voormuur af.
Zet je favoriete muziek op, liefste iets met echte instrumenten, ga op die bruine stoel zitten. Uurtje of 2 luisteren en kijken of het bevalt.
Nee joh, we hebben de maanstand en de aardstralen er nog erbij gehaaldepicfailguy23 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:35:
[...]
Heeft iemand al geadviseerd om rechtsbijstand erbij te halen om de winkel in gebreken te stellen?
Wellicht verhuizen een goed idee? of een bak koffie met de speakers te drinken (dan draaien ze meestal wel bij)![]()
![]()
Ontopic: voor TS denk ik wellicht even contact met de winkel te nemen. voor de rest: hûûh paardje. even pas op de plaats tot verdere info
Misschien eens vragen of ze in de winkel foto’s kunnen maken van hun aansluiting met of zonder stekker.
Kun je dit in iedergeval uitsluiten.
Komt dit overeen, dan versterker en speakers meenemen naar de winkel om daar aan te sluiten en te vergelijken.
Wellicht is er wel een defect, en weet je dit ook snel genoeg
Kun je dit in iedergeval uitsluiten.
Komt dit overeen, dan versterker en speakers meenemen naar de winkel om daar aan te sluiten en te vergelijken.
Wellicht is er wel een defect, en weet je dit ook snel genoeg
Je hebt een mooie set gekocht maar als ik je verhaal lees komt dit verschil vooral door het inspelen.
Het is namelijk belangrijk om de luidsprekers minimaal 100uur in te spelen (zoals wellicht in je handleiding staat). Door in te spelen worden de rubbers soepeler, de bass zal verbeteren maar ook de hoge tonen zullen minder gedempt klinken. Meestal vanaf een uur of 40 ga je verschil merken.
Natuurlijk bepaald de akoestiek van je woning ook een groot deel van je geluid, plaats de luidsprekers wat verder van de muur als je te veel "boem" bass hebt. Plaats de luidsprekers in de juiste luisterdriehoek.
Dali ontwerpt zijn luidsprekers zo dat je deze rechtuit kunt spelen, je hoeft ze niet in te draaien.
Het is namelijk belangrijk om de luidsprekers minimaal 100uur in te spelen (zoals wellicht in je handleiding staat). Door in te spelen worden de rubbers soepeler, de bass zal verbeteren maar ook de hoge tonen zullen minder gedempt klinken. Meestal vanaf een uur of 40 ga je verschil merken.
Natuurlijk bepaald de akoestiek van je woning ook een groot deel van je geluid, plaats de luidsprekers wat verder van de muur als je te veel "boem" bass hebt. Plaats de luidsprekers in de juiste luisterdriehoek.
Dali ontwerpt zijn luidsprekers zo dat je deze rechtuit kunt spelen, je hoeft ze niet in te draaien.
Dit topic is gesloten.
![]()