Hallo allemaal,
In mijn nieuwe woning heb ik een Zehnder E300 WTW die alleen vanuit een ventilatorschakelaar in de keuken bestuurbaar is. Dit is erg onhandig. Na wat gezocht te hebben en ook enkele topics hier gelezen te hebben, zou ik deze gemakkelijk slim moeten kunnen maken met behulp van een Shelly 0/1-10V dimmer.
Echter is de WTW-unit bij mij onhandig geïnstalleerd. Hierdoor kan het kapje bovenop het apparaat er niet afgehaald worden, maar alleen een beetje opgetild. Dit maakt het splitsen van de stroomkabels die daar nu de unit binnenkomen een extreem lastige klus. Om hier omheen te werken had ik het idee om de Shelly te voeden met een aparte stekker. De aansluiting zou er dan zo uitzien:/f/image/m4DYuzNsIIdH6vYq8FUvXACI.png?f=fotoalbum_large)
Omdat dit iets afwijkt van wat ik in andere topics gelezen heb vroeg ik mij af of dit in principe een prima manier is om dit aan te sluiten? Kan ik hier veilig een 2-draads stekker voor gebruiken? Zie ik iets anders over het hoofd?
Topics waarop ik mij baseer:
Shelly 0-10v - mechanische ventilatie aansturen
WTW Zehnder Comfoair E400 slim maken
Zehnder ComfoAir E300 + Shelly 0-10v gen3
Handleiding Zehnder E300
Shelly Dimmer 0/1-10v PM Gen3
Alvast bedankt voor jullie input!
In mijn nieuwe woning heb ik een Zehnder E300 WTW die alleen vanuit een ventilatorschakelaar in de keuken bestuurbaar is. Dit is erg onhandig. Na wat gezocht te hebben en ook enkele topics hier gelezen te hebben, zou ik deze gemakkelijk slim moeten kunnen maken met behulp van een Shelly 0/1-10V dimmer.
Echter is de WTW-unit bij mij onhandig geïnstalleerd. Hierdoor kan het kapje bovenop het apparaat er niet afgehaald worden, maar alleen een beetje opgetild. Dit maakt het splitsen van de stroomkabels die daar nu de unit binnenkomen een extreem lastige klus. Om hier omheen te werken had ik het idee om de Shelly te voeden met een aparte stekker. De aansluiting zou er dan zo uitzien:
- L stekker -> L Shelly (bruin)
- N stekker -> N Shelly (blauw)
- + Shelly -> 0-10V Zehnder (rood)
- - Shelly -> GND Zehnder (zwart)
/f/image/m4DYuzNsIIdH6vYq8FUvXACI.png?f=fotoalbum_large)
Omdat dit iets afwijkt van wat ik in andere topics gelezen heb vroeg ik mij af of dit in principe een prima manier is om dit aan te sluiten? Kan ik hier veilig een 2-draads stekker voor gebruiken? Zie ik iets anders over het hoofd?
Topics waarop ik mij baseer:
Shelly 0-10v - mechanische ventilatie aansturen
WTW Zehnder Comfoair E400 slim maken
Zehnder ComfoAir E300 + Shelly 0-10v gen3
Handleiding Zehnder E300
Shelly Dimmer 0/1-10v PM Gen3
Alvast bedankt voor jullie input!