• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Zojuist een iDeal/Wero betaling willen doen en dat kan dus alleen via de digipas of de APP. Het goedkeuren van de betaling via een browsercode wordt bij de ASN Bank niet aangeboden.

Als dan de digipas het opgeeft omdat de batterij op is (de ASN Bank verstrekt momenteel geen nieuwe digipas meer aan particulieren) dan kan het iDeal/Wero verhaal wel eens eerder afgelopen zijn dan eind 2027 voor anderen die geen smartphone willen.

Nood breekt wet.

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:50
GeEkIe schreef op woensdag 30 september 2026 @ 03:01:
Waarom niet een smartphone kopen slechts voor bankieren? Dan heb je weinig om je zorgen over te maken ...
Dat heb ik gedaan toen ING van de sms af ging. Een afgedankt mobieltje met stock Android zonder sim via wifi als authenticatie apparaat naast mijn pc. Later naast de ING app ook DigiD.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:48
Ik betaal normaal ook met een ing scanner, maar ing heeft een oplossing aangeboden waar ik het wel mee eens ben als niet smartphone gebruiker.

Iedereen krijgt een nieuwe ing pas, deze kan gebruikt worden als "creditcard" (cvc nummer en 16 cijfers) en als sites het aanbieden om met een cc dingen aan te kopen, kun je gewoon die pas gebruiken als "creditcard" (het is geen creditcard, maar het functioneert zo goed als hetzelfde)

De betalingen via creditcard kunnen dus wel betaalt worden met de ing scanner.

Is in mijn optiek een goede oplossing en wilde dit even informeren hier voor de ing gebruikers onder ons en hier nog niet van op de hoogte waren.

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:18
Iedereen krijgt een nieuwe ing pas, deze kan gebruikt worden als "creditcard" (cvc nummer en 16 cijfers) en als sites het aanbieden om met een cc dingen aan te kopen, kun je gewoon die pas gebruiken als "creditcard" (het is geen creditcard, maar het functioneert zo goed als hetzelfde)
Klinkt goed maar op mijn nieuwe pas staaat: CVC: kijk in de App...

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:06:
Ik betaal normaal ook met een ing scanner, maar ing heeft een oplossing aangeboden waar ik het wel mee eens ben als niet smartphone gebruiker.

De betalingen via creditcard kunnen dus wel betaalt worden met de ing scanner.

Is in mijn optiek een goede oplossing en wilde dit even informeren hier voor de ing gebruikers onder ons en hier nog niet van op de hoogte waren.
Tja, ik heb ook die nieuwe debit kaart (met cvc nummer op de kaart) maar kan die niet zonder de APP gebruiken bij de ASN Bank. Ik heb toen het online betalen met de debit kaart maar weer uitgezet in internetbankieren.

Nood breekt wet.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:48
BramV schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:25:
[...]

Ik heb de pas nog niet, maar dit veranderd de zaken wel een beetje dan, zit je nog steeds vast aan die app. |:(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
BramV schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:25:
Tja, de CVC code in je mijn ING omgeving kunnen opvragen zou weer te makkelijk/niet de bedoeling zijn natuurlijk. :?
Je kan natuurlijk tijdelijk de APP installeren, CVC code opvragen en de app weer verwijderen?
Bij verwijderen app wordt de scanner weer actief.
Pagina: 1 2 Laatste