Het grote Kia PV5 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Hemaworstje
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er is een nieuwe software versie geladen in de KIA.
Iets met het scherm dat soms niet goed werkt?

;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy3rSTsaYrDvaed4Cm7imGXM1lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLNUQr2CM1I6AguTrtrX5tH1.jpg?f=fotoalbum_large

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:30
Hemaworstje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:24:
Er is een nieuwe software versie geladen in de KIA.
Iets met het scherm dat soms niet goed werkt?

;)

[Afbeelding]
OTA Software update for Head Unit
PV5 Passenger 5 Seater
August 17, 2026

Dear Owners, An OTA update for Head Unit will be available soon. This update is applicable to some PV5 Models. We hope that this OTA update will enhance your driving experience.

What’s New This over the air (OTA) software update resolves an intermittent issue where the infotainment display may not turn on at start up and improves voice recognition reliability. ※ Update details may differ based on the vehicle's manufacturing date and optional features.
https://www.kia.com/eu/service/connectivity/kia-ota/?OtaItem=OTA+Software+update+for+Head+Unit

- Spes consilium non est -

• Hemaworstje
  • Niet online
Plotseling werkt Carplay naar behoren na de update lijkt het.
Kan toeval zijn,maar hopelijk hebben ze de bugs omtrent Carplay
een heel eind opgelost.(iPhone 17Pro)
Vandaag 4x korte stukjes gereden,Carplay kwam zonder gedoe of lag
te voor schijn op het scherm.

Tot nu toe toe happy met de update,nog geen verdere gekke dingen gezien.

;)

• Sjoerd-b
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:07
Wij gaan binnenkort een personenbus bestellen, nog tips wat we kunnen vragen of regelen bij de dealer? We zijn op zoek naar een zeven zitter in de elite uitvoering.

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 17:39
@DutchmanII Laat je nog even weten hoe de grote reis met de caravan verlopen is? Ik ben al een tijd op zoek naar reviews, maar lijk niets te vinden.

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Nu online
Na 3 jaar in de Volvo XC40 gaan we nu voor de full option kia PV5 in cityscape green. Al 2 keer proef gereden in verschillende omstandigheden ik word eigenlijk steeds enthousiaster.

• zdDog66
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:20
MaartenT schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:28:
Onze PV5 heeft een wifi SSID. weet iemand of ie ook een hotspot functie of zou het louter voor CarPlay/android functionaliteit zijn?
Ik heb gekeken bij "Verbindingen' maar ik zie geen mogelijkheid voor hotspot.

[ Voor 20% gewijzigd door zdDog66 op 30-08-2026 16:45 ]

PV5 Passenger Elite Executive trekhaak, div. trim

• zdDog66
Sjoerd-b schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:05:
Wij gaan binnenkort een personenbus bestellen, nog tips wat we kunnen vragen of regelen bij de dealer? We zijn op zoek naar een zeven zitter in de elite uitvoering.
ik zou vooral checken of er werkelijk een warmtepomp in zit en dat het afleverpakket (inc. sleepoog) compleet is. Daarnaast kun je er volgens mij geen trekhaak meer aanzetten wegens de extra achter belading (maar ik kan mij vergipsen) , indien wel dan 750Kg max.

Ik heb zelf de trekhaak, windschermen en Pioneer dashcam (voor en achter) laten monteren. De rest van de trim, privacyfolie en matten via andere kanalen.

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
Wij willen graag een warmtepomp maar die kan je alleen icm de zevenzitter en de cargo bestellen en een 3 zitsbank voor lijkt ons wel wat maar ook alleen bij de cargo bestelbaar. En graag de ramen van de passenger of gaan we die niet missen omdat er genoeg overzicht is voor de bestuurder in de cargo?

En zijn er simpele camper ombouw sets zoals van Campal voor de passenger voor de cargo?

[ Voor 8% gewijzigd door Sensai op 30-08-2026 20:21 ]

Wat zou het fijn zijn als je alles precies zou kunnen uitrekenen!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 20:59
Hoi,

Ik lees al even mee hier en ben zelf gebruiker van een PV5 Passenger Elite Executive met 71Kw accu. We zijn net terug van 3 weken vakantie in Duitsland (Rijnland-Palts en daarna naar Sauerland. Totaal zo'n 1200 km gereden met de caravan. De caravan heb ik zelf gewogen en was ongeveer 1400 kg. Daarnaast lag de kofferbak natuurlijk ook vol met van alles en nog wat. Het is erg jammer dat de rijstrookhulp niet werkt, maar afgezien daarvan hebben we een prima reis gehad zonder problemen. Het verbruik is wel ongeveer 2x zo hoog, maar dat was te verwachten. Als je vooraf even goed (Google Maps satelliet of street view) kijkt waar de app ABRP je naar toe stuurt om te laden, is het goed te doen. We hebben de caravan 1x moeten afkoppelen. Op de andere plekken konden we de wagen gewoon aangekoppeld laten om te laden.

Al met al een prima auto om mee op pad te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlVGlL_nQKPPSCej_5Pc3n5vG0s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K7WW7HMpgfmU3xhccXj9NEiV.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door kraneden op 30-08-2026 19:47 ]

• t-force
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 05:51
Sensai schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:36:
Wij willen graag een warmtepomp maar die kan je alleen icm de zevenzitter en de cargo bestellen en een 3 zitsbank voor lijkt ons wel wat maar ook alleen bij de cargo bestelbaar. En graag de ramen van de passenger of gaan we die niet missen omdat er genoeg overzicht is voor de bestuurder in de cargo?

En zijn er simpele camper ombouw sets zoals van Campal voor de passenger voor de cargo?
Als je de warmtepomp wil dan kan je de auto ook in Duitsland bestellen/kopen. Daar zit de warmtepomp wel als optie bij de personen uitvoeringen. Wij hebben de PV5 Eilte Executive gekocht als demo auto uit Duitsland en daar zit alles op en aan inclusief de warmtepomp. En het scheelde ook nog eens 1000-en euro's met NL.

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 20:39
kraneden schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:35:
Hoi,

Ik lees al even mee hier en ben zelf gebruiker van een PV5 Passenger Elite Executive met 71Kw accu. We zijn net terug van 3 weken vakantie in Duitsland (Rijnland-Palts en daarna naar Sauerland. Totaal zo'n 1200 km gereden met de caravan. De caravan heb ik zelf gewogen en was ongeveer 1400 kg. Daarnaast lag de kofferbak natuurlijk ook vol met van alles en nog wat. Het is erg jammer dat de rijstrookhulp niet werkt, maar afgezien daarvan hebben we een prima reis gehad zonder problemen. Het verbruik is wel ongeveer 2x zo hoog, maar dat was te verwachten. Als je vooraf even goed (Google Maps satelliet of street view) kijkt waar de app ABRP je naar toe stuurt om te laden, is het goed te doen. We hebben de caravan 1x moeten afkoppelen. Op de andere plekken konden we de wagen gewoon aangekoppeld laten om te laden.

[Afbeelding]
Fijn te lezen dat het kan!

Als het verbruik dubbel zo hoog lag, wat wil dat concreet zeggen? Hoe lang / hoe ver tussen laadstops en welke kruissnelheid?

• woutervh
kraneden schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:35:
Dank je, dit is de eerste foto en bewijs die ik vind over deze wagen met een caravan of trailer _/-\o_
En inderdaad, hoe ver raakte je dan op één lading? Hoe lang? Snelweg? Hoe zag een typische rit eruit? Hoe lang waren de laadstops?

• Hemaworstje
  • Niet online
Momenteel zijn we met de Kia op the Isle of Wight.
EV's zijn er hier niet zo veel op de weg,dat zie je ook aan het aantal laadpalen.
Daar zijn er zeker de helft van die niet werken,gewoon dood zijn dus,en veel
slecht's 7Kw zijn.
Op de heenreis in Dover bij een Tesla supercharger geladen,dit werkt zeer goed.
Uiteindelijk op het eiland toch een Shell fast charger kunnen vinden met de accu op 0.
Billen knijpen de laatste km,maar ging verder wel.
Stroom is wat duurder daar,maar vakantie mag wat meer kosten.
De Kia houdt zich geweldig,best nog wat bekijks met dit model,nog niet echt
bekend in de UK.
Op de snelweg ca 325 km kunnen doen met 1 lading,viet wat tegen,maar het went.

;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg2nNks72qfHChDFGSjjH29PigY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpWdNWYcpO0P1NEl9Y2uCuN6.jpg?f=fotoalbum_large

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 20:59
Met de cruisecontrol op 88 op de snelweg haal ik ongeveer zo’n 150km. Ik laad ook liever te vroeg dan te laat.. Laden bij snelladers is tussen 20 en80%. Daarbuiten heeft het niet veel zin. Ik was gewend om door te rijden met een brandstofauto, als je dan aankomt heb je weinig pauze gehad en ben je het wel een beetje zat. Nu telkens 20-30minuten pauze, daardoor duurt de reis wel langer, maar je komt uitgerust uit.

[ Voor 6% gewijzigd door kraneden op 01-09-2026 20:59 ]

• stefaantje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 20:09
wdvill schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:48:
In dit topic lijk ik er nog geen melding van gezien te hebben: een diepe hoor- en voelbare drukval bij het nemen van drempels en dergelijke. Wordt vergeleken met het onaangename geluid wanneer autovensters openstaan op hogere snelheid.

Ik hoorde er voor 't eerst over in deze review rond 14:50, die ik verder niet erg serieus nam (spijkers op laag water).

Maar deze videoreview vermeldt het zelfde verschijnsel, vanaf 7:53.

Hier al eigenaars die het issue hebben opgemerkt? Ben nog in afwachting van een testrit.
Ik heb een PV5 passenger, en kan bevestigen dat ik ook regelmatig zo'n "drukval" gevoel ervaar. Vnl. als er wat glooiingen / bulten / ... in het wegdek zijn.

Vermoedelijk veroorzaakt door grote oppervlaktes van plaatwerk / ramen die trillen & zo een bepaalde druk in de cabine opwekken?

Zou dit graag verhelpen, maar weet niet hoe...

• Krystman
Hoe doen jullie het met Parkeergarages? Volgens het boekje is hij 1,90m.

Hier in de randstad zijn er nog genoeg oudere parkeergarages met een inrijhoogte van 1,90m, dit ivnd ik toch een beetje te spannend. 2m is wel mijn minimum.

• zdDog66
ik vermijd ze allemaal, bij 1,90m verlies je je antenne, die is nl tot aan 192,3 cm, of je moet je bandjes ontluchten :)

• ietsje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 15:48
Auto vandaag bij de terugroepactie laten uitlijnen en direct getest door de systemen uit te zetten: Trekt direct veel minder naar rechts. Dit maakte dus vooral waarom het noodgedwongen rijden zónder systemen (wanneer met een aanhanger of fietsendrager achterop) zo ontzettend zwaar was voor mijn schouders en nek: Niet dankzij (de kleine, lichte) caravan, maar doordat hij erg naar rechts trok (gaf de dealer ook aan). Met lane centering heb je dat probleem nooit.

Dealer geeft nog eens aan dat de Europese wetgeving Kia hiertoe gedreven heeft; ze zijn bang voor rechtszaken als iemand mét de lane centering aan (Wat deze dan actief heeft moeten doen) alsnog een ongeluk krijgt, en Kia zou aanklagen vanwege die systemen. Als dit klopt kan het omgekeerd ook: Kia aanklagen omdat je de systemen niet aan hebt kunnen zetten en je dus te weinig beschermd was. In alle gevallen blijf je als bestuurder toch verantwoordelijk, dus Kia en Hyundai hoeven m.i. helemaal niet bang te zijn daarvoor. En waarom andere auto's de lane centering gewoon aanhouden (d.w.z. je kan ze aanzetten) is dan ook onbegrijpelijk. VW is notabene een Europeaan, en Tesla een Amerikaan. Zij disablen de systemen niet.

• DutchmanII
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-09 12:22
@woutervh

Hallo,

We zitten nu in Calafell, Spanje met de PV5 en een Adria Action391 LH.

Je was nieuwsgierig hoe het in de praktijk gaat? In een woord; geweldig!

Vanuit Vries naar Sint Geertruid, onder Maastricht. Verbruik rond de 24 a 25 kWh .

De eerste stop was bij lokkend. 200 km gereden en nog 23% over!

Daarna wat korte stukken: Charleville de Mézières, troyes, Tonnerre, st Martin D Ardèche, Argeles sur Mer en vandaag naar Vendrell Platja.

In Zuid-Frankrijk laagste score:24,5 kWh gemiddeld tijdens de rit. Plannen is fantastisch: de route wordt uitgestippeld , dat kan overigens wel beter, we zijn over een landweg gestuurd naar Margraten (ereveld) gestuurd maar over snelwegen gaat het prima. De benodigde laadtations worden keurig aangegeven, je ziet de hoeveelheid laadstations, de capaciteit, bezettingsgraad etc. Dus erg goed. Heb voor alle zekerheid wel veel buitenlandse laad apps meegenomen!

Paar keer bij de Lidl geladen in Frankrijk: super via de eigen app van Lidl. 26 cent per kWh……….!!!!!

Veel apps bieden de eerste keer korting aan. Wel moet je voor al die apps je creditcard gegevens invoeren. Ook als je je registreert plug en charge. Dus als je alles heb ingevuld in de app is het enkel de stekker erin steken en laadprocedure start automatisch!

Met caravan was het wel een aantal keren afkoppelen. Veel “drive throug” plekken zijn er nog niet. Wel een paar keer zo kunnen parkeren dat ik zo weer weg kon. En als er een speciale laadpaal voor auto en caravan is gaat er een dikke Duitser staan met enorme armen en tatoos. Dus…..

Het valt ons reuze mee. Ik was in eerste instantie uitgegaan van 150 km. 200 is makkelijk te doen en dan heb je nog iets over ook.

Auto geeft keurig aan dat het laden bij optie 1 betekent dat je aankomt met 30 procent (oid) bij optie 2 met 25 en met optie 3 een keer 18 of 20 procent . Als voorbeeld natuurlijk.

Al die info maakt zorgeloos rijden mogelijk.

Let wel: laden bij 20 % en max laden bij 80% . Dus je effectieve lading is maar 60%. Die 200 kilometer is haalbaar vanaf 100 % lading… Heb paar keer iets meer geladen (85 of90) maar dan heb je meer tijd nodig.

Ook wel opmerkelijk: systeem focust zich niet alleen op laadstations langs de snelwegen. We zijn erafgestuurd, tolpoortje, rotonde, snelweg hotel en daar een aantal laadpalen die allemaal beschikbaar waren dus terrein opdraaien en vijf parkeerplaatsen bezet houden :-) en laden maar.

Onderweg geen pv5 gespot.
Op elke camping en bij elk laadpunt veel vragen over de combinatie…
100% elektrisch? Kan dat, waar ga je heen? Lukt dat? Hoe zwaar is de caravan, mag ik even binnen kijken…. We hebben vaak ons verhaal moeten vertellen. Erg leuk allemaal !
Wat ben ik vergeten? Geen idee. Vragen? Ik hoor t wel!
Groeten uit Spanje.

• DutchmanII
Oja… tis hier best 🥵

• zdDog66
Was 1 van jullie maandag in de buurt van Nieuw Balinge? Aldaar mijn eerste PV5 tegengekomen

• MaJoBe
  • Nu online
Kan je bij KIA, net zoals bij mijn volvo het ampèrage instellen aan de laadpaal? Zeker voor mijn monofasige thuislader zet ik hem vaak op 12 ampère om hier in België geen al te grote pieken te trekken in het stroomverbruik.

Hier zie ik de KIA steeds meer, de lokale pakjesbezorgen rijdt met een witte cargo versie.

[ Voor 5% gewijzigd door MaJoBe op 09-09-2026 11:23 ]

• zdDog66
ja, onder EV instellingen->opladen, maar alleen %age van de max stroom

en in de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMaqCOWQVC4f5M9voNs1N4YMSUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhG9Vq2O0OlbXiteZQme7OjH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door zdDog66 op 09-09-2026 12:37 ]

• Hemaworstje
  • Niet online
Op de terug weg van de UK via Calais,de snelweg genomen met Carplay.
Deze geeft ook laadpalen aan ,zei het in mindere mate dan de Kia navi.
In België is het prima geregeld,borden bij tank stations met een visuele aanduiding van palen met een stekker, dan rij je niet voor niks daar naar toe.
Langs de E40 een Q8 laadstation opgereden.
Een ruime parkeerplaats met zeker 20 laadpalen.
Stekker in de auto,KIA pas tegen de paal en hoppa,meteen laden.
Geen gedoe met apps downloaden enz.
De laad snelheid liep al snel op naar 126Kw,geweldig.
Uiteindelijk genoeg getapt om thuis te komen.
De hele trip ca 1400km gereden,gemiddeld 90-95,echt fijne auto.

:) (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGKldEy9XKwBail0zpnSf_-n6lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDglJ8jxClwHB4p84PB6SDIE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tfu4IYEdEql5QMcxjcXKNGdCl9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAO4ieq1MIgsJBKtep1FrBfH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kioZs_NDk5yTnLBJ8laQJuYAEDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P26ZKXjcos5npZHuOG5D9YRx.jpg?f=fotoalbum_large

• DutchmanII
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAinr4ZNtL5w3AlGIxDmFczQf-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BI2K6T87rXVbvFgUOKsUdxOT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIIHqYdgF6MicwE0mr1ggwQpRa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6EkxABse1pepXovxxVcSesP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qElL5x4nYwOvEo3yGln6PkRXJck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XvmMDUmxo8JN0SFmrp70ZL4.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even wat plaatjes van ons avontuur

• woutervh
@DutchmanII Dank je voor dit uitgebreide relaas!

Tot noch toe keek ik wat op tegen de verplichte elektrificatie van de bedrijfswagens van mijn werkgever met als plan dit zolang mogelijk uit te stellen, maar na jouw verhaal zou ik zowaar beginnen verlangen :-)

• DutchmanII
Ook het verhaal van kraneden laat zien dat het kan maar dan ook met een caravan van 1400 kg !
Wij hebben bewust gekozen voor wat lichter type. Nogmaals we vinden het fantastisch !

• dthomas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:13
Krystman schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:45:
Hoe doen jullie het met Parkeergarages? Volgens het boekje is hij 1,90m.

Hier in de randstad zijn er nog genoeg oudere parkeergarages met een inrijhoogte van 1,90m, dit ivnd ik toch een beetje te spannend. 2m is wel mijn minimum.
Ik rijd nu Vito Diesel, en mag-moet binnenkort overstappen naar de electriche bus. Ik parkeer in de binnenstad van Amsterdam, parkeer garages van 1.90 idd. Daardoor is de keuze zeer beperkt in electriche busjes, sterker nog,alleen de Evito en vw bus voldoet. Omdat ik de PV5 prachtig vind, toch gaan meten met een meetlat, en idd, de antenne is de spelbreker. Verleden week toch maar ff langs de Kia dealer gereden, en die wist e vertellen dat de nieuwe 2027 model van de PV5 geen antenne heeft, en daardoor onder de 1,90 meter blijft. Ik ben van plan volgende week een proefrit te maken, en als ik de garantie krijg dat hij echt onder de 1.90 blijft , dan denk ik dat ik overstap. Ik heb ruim 30 jaar in de Vito busjes gereden, maar het prijsverschil wordt mij, mede door de bijtelling , toch echt te groot. Ben benieuwd of ik het als een cultuur schok ga ervaren :)

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:01
Voor ieder die een keertje willen proefrijden of de cargo willen gebruiken: deelauto-aanbieder MyWheels verhuurt ook PV5 cargobussen: MyWheels pv5 bussen

• Hemaworstje
  • Niet online
Bij de dealer is het gratis,dus waarom huren?

;)

• Krystman
Hebben meer mensen er last van dat de stoel steeds terug achterover gaat. Ik zit graag een beetje rechtop, maar ik moet hem elke keer opnieuw bijstellen.

Oh en vandeweek had ik een dingetje met de richtingaanwijzercameras. Beide gaven een groen beeld.meestal betekend dat crappy of corrupte input, ik weet alleen niet of dat ook bij autos zo werkt. Na een reboot werkte het gewoon weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjuUOpQMWx5SzC7x9Klf4oG2ucc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ltb6iOqYzEW43SSf3YAzE5qm.jpg?f=fotoalbum_large

en wat is de consensus over de one-pedal-driving implementatie van Kia, ik moet erg wennen, op standje 3, het is wel te doen, maar het is wel erg goed voor het verbruik iig binnen de bebouwde kom.

Verhuizen is trouwens een stuk makkelijker met zon hondenhok op wielen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0kRLKwvZkmsQwfuEo5t0ihGyXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEhqIvj9ghDbP97UJEwUDptF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Krystman op 12-09-2026 20:36 ]

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Krystman schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:34:
en wat is de consensus over de one-pedal-driving implementatie van Kia, ik moet erg wennen, op standje 3, het is wel te doen, maar het is wel erg goed voor het verbruik iig binnen de bebouwde kom.
Nu rij ik zelf een Hyundai, maar ik gok dat het in een Kia hetzelfde werkt.

Ik had wat vrees dat ik de one pedal drive van mijn vorige EV zou gaan missen, die bleef namelijk aanstaan nadat de auto opnieuw was aangezet.

Bij mij Hyundai moet ik die elke keer aanzetten door de net zo lang de + flipper te klikken tot er i-pedal staat.
Echter wat ik nu eigenlijk alleen nog maar gebruik is de auto stand, dan gaat die harder regeneren als de afstand tot je voorganger kleiner is. Die zet je aan door de rechter flipper in geknepen te houden tot er auto staat bij de regeneratie indicator.
Dit blijft dan ook aanstaan als de auto opnieuw aangezet wordt.
En ik gebruik ook vaak de mogelijkheid om maximaal te regenereren, dit doe ik door de linker flipper in geknepen te houden.

Maar nogmaals ik weet niet of dit exact hetzelfde werkt bij Kia, dat verwacht ik overigens wel.

My 2 cents.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:27
dthomas schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:54:
[...]

Ik rijd nu Vito Diesel, en mag-moet binnenkort overstappen naar de electriche bus. Ik parkeer in de binnenstad van Amsterdam, parkeer garages van 1.90 idd. Daardoor is de keuze zeer beperkt in electriche busjes, sterker nog,alleen de Evito en vw bus voldoet. Omdat ik de PV5 prachtig vind, toch gaan meten met een meetlat, en idd, de antenne is de spelbreker. Verleden week toch maar ff langs de Kia dealer gereden, en die wist e vertellen dat de nieuwe 2027 model van de PV5 geen antenne heeft, en daardoor onder de 1,90 meter blijft. Ik ben van plan volgende week een proefrit te maken, en als ik de garantie krijg dat hij echt onder de 1.90 blijft , dan denk ik dat ik overstap. Ik heb ruim 30 jaar in de Vito busjes gereden, maar het prijsverschil wordt mij, mede door de bijtelling , toch echt te groot. Ben benieuwd of ik het als een cultuur schok ga ervaren :)
Heb je al de preview vd nieuwe Renault Trafic gezien. 800 Volt ipv 400 Volt, iets meer range en ook laag, komt in oktober. Goede concurrent voor de PV5

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• zdDog66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYmiOBzxuz7ZgVtu6RTH_HcOvrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AW3a8bXJ9Y0vQRZEWM1oAyhL.jpg?f=fotoalbum_large Blijkbaar komt de ruitenwisser niet over het camera gedeelte, later in de rit pikte hij het wel weer op maar duurde toch zeg 15 min. Voor de start voorruit "verwarmd'. Zelf kom ik er niet bij zonder een steel op mijn wisser te zetten.

Dus Lane assist / collision mitigation/ snelheidsborden /pauzewaarschuwing (kan ik missen als kiespijn)

En ik zie een geest op mijn achterbank (ik was alleen) en nee geen tas of zo :)

[ Voor 3% gewijzigd door zdDog66 op 14-09-2026 08:26 ]

• zdDog66
CEdS schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:36:
Heb je al de preview vd nieuwe Renault Trafic gezien. 800 Volt ipv 400 Volt, iets meer range en ook laag, komt in oktober. Goede concurrent voor de PV5
Verwachte intro prijs voor 81 Kwh €52.000–€55.700 incl. btw

In Duitsland weer goedkoper maar net niet genoeg om te importeren

Maar geen passenger versie zo ik gauw zie

[ Voor 6% gewijzigd door zdDog66 op 14-09-2026 08:30 ]

• zdDog66
Krystman schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:34:
Ik moet nog wennen aan het idee dat er op i-pedal ook een standje 0 zit, dat lijkt mij geen verschil (moeten) maken met geen i-pedal 8)7

Binnen de bebouwde kom rijd ik altijd op 3, snelweg altijd 0

Stoel geen last, die staat iedere keer in dezelfde stand, lijkt mij dus een bug

[ Voor 8% gewijzigd door zdDog66 op 14-09-2026 08:28 ]

• zdDog66
HmmmAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ch5XXCsPn4E8eCAOh8oyR0Sbdr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H27CjfIiRIyPbbckeV1ylpMt.jpg?f=fotoalbum_large

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:27
zdDog66 schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:21:
[...]

Verwachte intro prijs voor 81 Kwh €52.000–€55.700 incl. btw

In Duitsland weer goedkoper maar net niet genoeg om te importeren

Maar geen passenger versie zo ik gauw zie
Wat apart is in Duitsland is dat er vaak "2e hands" aangeboden wordt met 10 km op de teller en 10000 euro goedkoper. Kijk maar eens bij de KIA PV5 op Mobile. Dan wordt het opeens wel interessant om ze te importeren. Of weet iemand of er een adder(tje) onder het gras zit?

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• zdDog66
Je moet wel heel goed kijken, ze hebben daar blijkbaar geen Elite Executive, en sommige PV5's worden als 7 zitter aangeboden? Maar ja, veel goedkoper.

• MaJoBe
  • Nu online
Ik heb een stockwagen gekocht, zwaarste batterij, Elite versie, techno pack, luxury seat pack enkel de human light grey color pack heb ik (bewust) niet genomen. Ik denk dat ze dat in Nederland de executive elite versie noemen . Enige nadeel ik had de auto snel nodig en snel een trekhaak monteren ging niet. Daarom offerte gevraagd bij een partij waar ik al 2 trekhaken liet plaatsen Carloma in Wommelgem (Belgie). Het leveren en plaatsen van een vaste 13 polige trekhaak komt daar op 690 euro inculsief btw.

[ Voor 62% gewijzigd door MaJoBe op 14-09-2026 13:30 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste