Er zijn verschillende manieren om deze auto in te richten als camper, zie hiervoor ook dit forum: https://www.kiaevforums.c...did-to-the-kia-pv5.16340/
https://campal.co.uk/campal-kia-pv5/
YouTube: World’s First Kia PV5 Rear Pop‑Top! Built with Skyline Roofs
of
https://www.campersite.nl...or-elektrische-camperbus/
Uit Korea zelf komen ook de nodige ideeën:
YouTube: PV5용 차박키트. 트랜스포머 차박키트. 기아의 아웃도어 패키지보다 100배는 좋다. 기아는 반성하라~! ㅋㅋ
Veel activiteit in Engeland dus al, maar nog erg weinig in Nederland, België of Duitsland. Of zijn er hier al mensen mee bezig?
Moest toch even m'n hoofd omdraaien om te kijken wat het nou precies voor model was.
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Echter na een testrit was ik vrijwel onmiddellijk overtuigd.
De auto rijdt goed en lijkt technologisch goed ontwikkeld te zijn.
Zo heeft de auto Android Automotive, hetgeen beter lijkt te werken dan Android Auto.
Zelf heb ik de PV5 Passenger besteld (full option).
Zijn er mensen die meer ervaring hebben inzake praktijkverbruik, kinderziektes en andere zaken?
De auto rijdt super, we rijden al 10 jaar elektrisch, dus range is iets waar we mee om kunnen gaan.
De dubbele bodem achterin heb ik er uit gesloopt, en de bus voorzien van een houten vloer.
1 stoel van de tweede zitrij is er ook uit, dus het is nu een 4 zitter.
We hebben een bed (190x140) en de keuken wordt aan gewerkt.
Ook zit er al een luifel op wat wel even puzzelen was omdat er nog luifel adapters beschikbaar zijn voor de pv5.
Ik ken het busje ondertussen vrij aardig, dus als iemand vragen heeft...
In februari een elite executive besteld. De Kia dealer is echter niet zo scheutig met informatie dus hij kan of nog niet in elkaar geknutseld zijn of ergens bij Zuid Afrika ronddobberen of in Rotterdam staan.......
Kijk ook eens hier voor info over de fabriek in Pyeongtaek:
YouTube: Kia PBVs: How It’s Made — Exclusive AutoLand Hwaseong Brand & Factor...
Op het Duitse PV5 forum wordt er ook al van alles bedacht ( zie bijv het "PV5 die Dunkelkammer") topic over het ontbreken van de kofferbak verlichting in de huidige versie.
https://www.pv5forum.de/ ( gebruik van een addblocker aangeraden)
Ook wordt er al geknutseld aan add gear dingetjes want dat is nog niet zo hip in Europa ofzo.
Wij hebben hem vooral gekocht omdat we net wat ruimte missen in onze C4 Grand spacetourer.
- Spes consilium non est -
Tof! Als je een keer foto's wil maken van wat je ervan gemaakt hebt? Wij zijn niet zo handig, dus wij hebben een bestelling geplaatst bij Campal Camper conversions... Hoe sloop je die stoel eruit dan... en ik ben ook erg benieuwd hoe je keuken er dan straks uitziet. Is het je bedoeling om er een hefdak op te zettten er zo een echte camper (voor RDW en belastingdienst) van te maken? (btw heet je "Mievje" omdat je begon met een i-Miev? Wij ook namelijkMievje schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:59:
We hebben sinds half februari een pv5 passenger elite executive en ben er nu een campeerbusje van aan het maken.
De auto rijdt super, we rijden al 10 jaar elektrisch, dus range is iets waar we mee om kunnen gaan.
De dubbele bodem achterin heb ik er uit gesloopt, en de bus voorzien van een houten vloer.
1 stoel van de tweede zitrij is er ook uit, dus het is nu een 4 zitter.
We hebben een bed (190x140) en de keuken wordt aan gewerkt.
Ook zit er al een luifel op wat wel even puzzelen was omdat er nog luifel adapters beschikbaar zijn voor de pv5.
Ik ken het busje ondertussen vrij aardig, dus als iemand vragen heeft...
Oh ja, vraagje: We willen graag een peesrail eraan vast kunnen maken, voor een voortent. Enig idee wie dat erop kan maken?
[ Voor 8% gewijzigd door ietsje op 10-04-2026 22:44 ]
voor die donkere kofferbak heb ik al een klein ledlampje bij Ali gekocht, dat USB oplaadbaar is, opplakbaar en met een magneetje te bevestigen.Krystman schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:01:
Ah daar is het topic dan toch.
In februari een elite executive besteld. De Kia dealer is echter niet zo scheutig met informatie dus hij kan of nog niet in elkaar geknutseld zijn of ergens bij Zuid Afrika ronddobberen of in Rotterdam staan.......
Kijk ook eens hier voor info over de fabriek in Pyeongtaek:
YouTube: Kia PBVs: How It’s Made — Exclusive AutoLand Hwaseong Brand & Factor...
Op het Duitse PV5 forum wordt er ook al van alles bedacht ( zie bijv het "PV5 die Dunkelkammer") topic over het ontbreken van de kofferbak verlichting in de huidige versie.
https://www.pv5forum.de/ ( gebruik van een addblocker aangeraden)
Ook wordt er al geknutseld aan add gear dingetjes want dat is nog niet zo hip in Europa ofzo.
Wij hebben hem vooral gekocht omdat we net wat ruimte missen in onze C4 Grand spacetourer.
Superbedankt voor het Duitse forum, daar staat inderdaad al veel! Ik heb me geregisteerd
[ Voor 3% gewijzigd door ietsje op 11-04-2026 20:06 ]
https://www.action.com/nl...stverlichting-met-sensor/
want het originele lampje in de bus is erg karig.
nice! is de sensorfunctie ook uit te zetten? bij 'stealth camping' zou ik niet graag willen dat een beweging het licht aanmaakt...stv-visuals schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 03:53:
ik heb deze bijgeplaatst:
https://www.action.com/nl...stverlichting-met-sensor/
want het originele lampje in de bus is erg karig.
Klopt, eerste was een I-miev, gewacht totdat Fastned genoeg stationnetjes had gebouwd om heel Nederland door te kunnenietsje schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:41:
[...]
Tof! Als je een keer foto's wil maken van wat je ervan gemaakt hebt? Wij zijn niet zo handig, dus wij hebben een bestelling geplaatst bij Campal Camper conversions... Hoe sloop je die stoel eruit dan... en ik ben ook erg benieuwd hoe je keuken er dan straks uitziet. Is het je bedoeling om er een hefdak op te zettten er zo een echte camper (voor RDW en belastingdienst) van te maken? (btw heet je "Mievje" omdat je begon met een i-Miev? Wij ook namelijk)
Oh ja, vraagje: We willen graag een peesrail eraan vast kunnen maken, voor een voortent. Enig idee wie dat erop kan maken?
Foto's volgen in een later stadium.
Het wordt voorlopig geen camper voor de belastingdienst, die gaan er niet mee kamperen, wij wel
Stoel verwijderen, stekkers los, plastics verwijderen, bouten los draaien. (Grote dopsleutel nodig, zitten heel vast)
Peesrail heb ik eerst ook aan gedacht, maar ik denk dat een cassetteluifel toch een stuk handiger is.
Misschien kun je bij een camperbouwer terecht hiervoor.
We hebben het eerste kampeer weekend achter de rug, alles werkte, niet door het bed gezakt
Nice, erg benieuwd hoe en waar je dat warm water ga regelen! Ook voor douche dan?Mievje schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:40:
[...]
We hebben het eerste kampeer weekend achter de rug, alles werkte, niet door het bed gezakt, alleen nog geen warm water, dat komt nog.
Warmwater met een 3.5kW doorstroomverwarmer.ietsje schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:42:
[...]
Nice, erg benieuwd hoe en waar je dat warm water ga regelen! Ook voor douche dan?
Het grote voordeel van de PV5 is de aanwezige 230V 16A aansluiting.
Verwacht geen grote hoeveelheden kokend heet water, maar gewoon een straaltje warm water.
Ik zit alleen nog te knoeien met een kraan waar niet genoeg water doorheen wil.(Water is ook niet helemaal mijn ding)
Buitendouche staat ook op de planning, maar first things first,.
Pfff , best een hoop werk allemaal.
Ja, ziet er gelikt uit, kost ook wel wat.ietsje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:22:
Wow, Sussex Campervans heeft er echt iets moois van gemaakt: YouTube: Kia PV5 Electric Camper – Kia Kingfisher by Sussex Campervans ⚡ Full...
Nadeel van deze indeling is dat je een wat smal bed hebt.
Dat is helemaal waar, duur én een smal bed. Maar dan kan je wel op half-tarief rijden. DENK ik tenminste, ik hoorde van outback (ID Buzz bouwers) dat Engelse conversies bij ons vaak niet worden goedgekeurd, vraag me dan wel af waar 'm dat in zit want dit is toch een echte camper zoals zij hem gebouwd hebben...Mievje schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:07:
[...]
Ja, ziet er gelikt uit, kost ook wel wat.
Nadeel van deze indeling is dat je een wat smal bed hebt.
Sowieso veel leuker ook als je hem zelf naar eigen smaak kan maken. Stoer!!
2) En bij toepassingen zoals spraak naar tekst voor bv Signal (android automotive) geeft ie aan iets als "voor deze toepassing zijn aanvullende toestemmingen nodig, zie ...als het veilig is¨, maar ik krijg het niet voor elkaar
3) Ik mis ArrowClassicRock in de DAB lijst, die kun je vernieuwen maar dat gaat zo snel dat ik het niet vertrouw...ideeën?
Ooit DigiSavvy, ingehaald door de tijd beetje DigiBeet
[ Voor 147% gewijzigd door zdDog66 op 26-04-2026 12:11 ]
/f/image/s2Fk5BGWCukXyg2pgSw9zthK.png?f=fotoalbum_large)