• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:55:
[...]

Dat dacht ik ook, maar blijkbaar niet?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Maar dit zal ook wel weer zo ondoorzichtig als de pest zijn dat de andere modellen een andere laadsnelheid hebben. Lekker moeilijk doen overal. Overzicht is niet makkelijk om te hebben.
Ah ze zijn bij de iPhone 17 eindelijk omhoog gegaan dan, ik heb een 16 Pro en die is echt takke traag met opladen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55
Oekol schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Nee eens. Behalve dat ik dan van 45W naar 30W ga wat de pro XL doet. Toch weer fors langzamer. Dat met een toch al relatief korte accuduur klinkt nou allesbehalve >1000 euro waard als topmodel.
De Pro XL doet 45 watt. De gewone 11 en de 11 Pro doen inderdaad 30 watt, op pagina 1 van dit topic staan de specs.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 21-08-2026 16:46 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25

Oekol

waka waka hey hey

Ramon 73 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

De Pro XL doet 45 watt. De gewone 11 en de 11 Pro doen inderdaad 30 watt, op pagina 1 van dit topic staan de specs.
Dat weet ik. Heb alles zo'n beetje uitgezocht van de Pixels. Heb het meer over andere telefoons. Ook bij andere merken heb je verschillende snelheden en met vergelijkingen zoals gedeelt krijg je dan hele wazige vergelijkingen als je niet overal er goed induikt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58
Nou na een dagje werken 35% batterijverbruik (P11pro).

Met de P10pro was dat 50-60%. Oftewel de helft minder batterijverbruik met vergelijkbaar gebruik.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07
Flitskikker schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:40:
Het lijkt wel alsof haast iedereen online de 512 GB heeft.
Ik begin nu wel FOMO te krijgen over m'n bestelde Pro 256 GB... :X

Mijn in te ruilen Pixel 7 256 GB heeft na bijna 4 jaar nog steeds slechts 61% opslag in gebruik en voelt nog snel genoeg aan met z'n 8 GB RAM, dus 256/12 leek me voldoende.

Ik zou 'm nog kunnen annuleren of terugsturen maar uiteraard is uitgerekend de 512 GB Mist nu niet op voorraad. :|
Komt omdat de meerprijs relatief laag was en als je ooit verkoopt/inruilt krijg je zeker de helft van die meerprijs weer terug. Onder de streep heb je het dus over iets van 70 euro. Ja dan kiezen de meesten voor de 512gb met 16gb.

Maar er is geen goed of fout, gewoon doen wat voor jouw situatie het beste lijkt.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Volgens Google kan het niet. Maar jullie zouden het zeker moeten weten:

Ik gebruik dagelijks de standen en routines optie in de Samsung galaxy telefoon. Bijv: als ik in de auto stap en mijn telefoon verbind met de Bluetooth opent die een app automatisch: flitsmeister.

Dit lijkt niet of veel beperkter te werken op een pixel. Iemand het verlossende antwoord?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
Oekol schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:12:

Ik gebruik dagelijks de standen en routines optie in de Samsung galaxy telefoon. Bijv: als ik in de auto stap en mijn telefoon verbind met de Bluetooth opent die een app automatisch: flitsmeister.

Dit lijkt niet of veel beperkter te werken op een pixel. Iemand het verlossende antwoord?
Ik heb hetzelfde, volgens mij kan je het met macrodroid heel makkelijk nabootsen, het is niet ingebakken. Is volgens mij het enige dat ik ga missen.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:23
Volgens mij kan dat inderdaad niet. In routines op de Pixel kan je het verbinden met een bluetooth apparaat niet als trigger gebruiken. Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiFcSJsDthowjeyjZIxpfvY1OlU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tUjbZBQK6bGxID70XM8wCNpK.png?f=fotoalbum_large

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zinloos1 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:25:
[...]

Ik heb hetzelfde, volgens mij kan je het met macrodroid heel makkelijk nabootsen, het is niet ingebakken. Is volgens mij het enige dat ik ga missen.
Heeft dat root nodig? De app gevonden maar als ik de screenshot snel bekijk heeft zoiets al snel root nodig.

• bazzemans
Oekol schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:51:
[...]

Heeft dat root nodig? De app gevonden maar als ik de screenshot snel bekijk heeft zoiets al snel root nodig.
Voor zover ik weet niet. Heb Macrodroid op vorige telefoons gebruikt en heb al zeker 10 jaar geen telefoon geroot. Tenminste ik denk dat ik dat we had onthouden.

De app zal vast wel functies kennen waarvoor root noodzakelijk is. Voor het doel waar jullie het voor willen gebruiken is het geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 21-08-2026 21:59 ]

• bazzemans
Iemand die hier ervaring mee heeft? Het valt mij op dat sommige widgets qua afmetingen heel anders eruit zien dan volgens het voorbeeld. Zoals bij de widget van Google Home die veel rechthoekiger worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wI3rQxZ2OQJ6xkXYWurF7koTKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5011nSWBEC4snBt5XFftKrrS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngsq8YCeCiTo1Mj57nyIZtEHxAI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V6LUaW2k7VoDGytaRZTaDe7O.png?f=fotoalbum_tile
Is dit hij iedereen zo en ligt dit aan de pixel of heb ik toch ergens een instelling verkeerd staan?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bazzemans schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:30:
Iemand die hier ervaring mee heeft? Het valt mij op dat sommige widgets qua afmetingen heel anders eruit zien dan volgens het voorbeeld. Zoals bij de widget van Google Home die veel rechthoekiger worden:
[Afbeelding][Afbeelding]
Is dit hij iedereen zo en ligt dit aan de pixel of heb ik toch ergens een instelling verkeerd staan?
Als je de widget vasthoudt kan je normaal bij android slepen en dus groter maken. Voorbeeld is 3x2. Je hebt nu hele breedte en langer dan 2.

• bazzemans
Oekol schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:59:
[...]

Als je de widget vasthoudt kan je normaal bij android slepen en dus groter maken. Voorbeeld is 3x2. Je hebt nu hele breedte en langer dan 2.
Well aware. Dat maakt geen verschil. Zou fijn zijn als iemand met een Pixel even wil checken of het bij hen anders eruit ziet :Y)

• outlandos
Eerste indruk van mijn Pixel 11 Pro 512gb is erg positief. Enige waar ik aan moet wennen is dat ik van de XL naar de non-XL variant ben gegaan. Typen gaat prima, maar alles is wel een stuk kleiner dan ik gewend ben.

Nu heb ik hier wel over gelezen, zou 2 a 3 dagen kosten aan gewenning en die beginnen ook pas te tellen als je je oude (XL) telefoon niet meer in bezit hebt ter referentie.

Nu heb ik ze nog allebei en vergelijk ik continue en dat is natuurlijk geen eerlijke strijd. Ik ga het wel echt een goede poging geven, omdat ik de XL met hoesje feitelijk net iets te groot vind.

En anders switchen we gewoon volgend jaar terug naar de XL :+

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:28
outlandos schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:23:
Eerste indruk van mijn Pixel 11 Pro 512gb is erg positief. Enige waar ik aan moet wennen is dat ik van de XL naar de non-XL variant ben gegaan. Typen gaat prima, maar alles is wel een stuk kleiner dan ik gewend ben.

Nu heb ik hier wel over gelezen, zou 2 a 3 dagen kosten aan gewenning en die beginnen ook pas te tellen als je je oude (XL) telefoon niet meer in bezit hebt ter referentie.

Nu heb ik ze nog allebei en vergelijk ik continue en dat is natuurlijk geen eerlijke strijd. Ik ga het wel echt een goede poging geven, omdat ik de XL met hoesje feitelijk net iets te groot vind.

En anders switchen we gewoon volgend jaar terug naar de XL :+
Al die haat, dagen voor dit toestel uitkwam, is voor een heel groot stuk gewoon onterecht. Alsof 70% van die influencers betaald krijgen vd concurrentie om siecht te praten over de pixel 11 pro/xl.

Terwijl dat het best een goed toestel is. Het beste niet, maar voor wat ik doe, dat doet die gewoon en veelal ook best snel ook, tot nu toe geen last vd hitte ofzo en een goede batterijduur ook. Hier & daar een paar kleinigheden die met een update waarschijnlijk kunnen opgelost worden.

Zeker geen spijt vd aankoop. Heb voor 1 ding geluk: ik twijfelde eerst tussen de 6.3 en 6.8. Maar mijn maat zei: ik ken u, jij wil groot scherm en ja, die heeft gelijk , de xl was de juiste keuze.

Ik maak de phone ook sneller via ontwikkelaarsgedoe te unlocken en zet in de gewone instellingen de animatie uit, gaat sneller zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 21-08-2026 23:46 ]

• Megupe
Mijn pixel 11 pro lijkt het laten tot 80% te negeren. Voor 2e nacht is ie tot 100% geladen. 1x snap ik wel, dat is dan kalibreren, maar mijn 10pro kalibreer de praktisch nooit.

Anderen hier bekend mee?

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:21:
Mijn pixel 11 pro lijkt het laten tot 80% te negeren. Voor 2e nacht is ie tot 100% geladen. 1x snap ik wel, dat is dan kalibreren, maar mijn 10pro kalibreer de praktisch nooit.

Anderen hier bekend mee?
De eerste nacht laadde mijn Pixel 11 Pro XL ook tot 100% ondanks de 80% instelling. Maar de afgelopen nacht is ie bij 80% laden gestopt.

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-08 21:54
Gisteren de trekker overgehaald en via mijn werkgever de Pixel 11 256GB besteld als upgrade voor mijn Pixel 9. Pistachio als kleur overwogen, maar toch voor veilig zwart gekozen.

Ik hoop eigenlijk dezelfde ervaring, waar mogelijk soepeler, met een betere accuduur. Op basis van de reviews zal het geen wereld van verschil zijn, maar lijkt er zeker op veel 5G gebruik genoeg winst te halen.

Ben benieuwd!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006

Anderen hier bekend mee?
Hier ook eerste nacht 100% en tweede nacht 80%. Wel me wel opviel is dat de instelling ergens gedurende de eerste dag naar een andere plek verhuisd is. Hij stond eerst in een submenu van de batterij instellingen, maar nu staat hij in het hoofdmenu van batterij instellingen. In de tussentijd heb ik wellicht een Google Play systeem update gedaan. Dus misschien eens kijken of je daar nog een update hebt?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Megupe
michaelvo schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:21:
[...]

Hier ook eerste nacht 100% en tweede nacht 80%. Wel me wel opviel is dat de instelling ergens gedurende de eerste dag naar een andere plek verhuisd is. Hij stond eerst in een submenu van de batterij instellingen, maar nu staat hij in het hoofdmenu van batterij instellingen. In de tussentijd heb ik wellicht een Google Play systeem update gedaan. Dus misschien eens kijken of je daar nog een update hebt?
Heb alle updates al binnen. En bij mij is de plek hiervan ook gewijzigd.

Zal het later vandaag als de batterij onder de 80 is nog eens bekijken.

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:52

Anderen hier bekend mee?
Ik heb mijn 11 Pro de eerste keer naar 100% laten opladen (stond niet op de 80% stand) daarna gewijzigd naar 80% en dat heeft 'ie vannacht ook netjes gedaan.

• Megupe
Step-han schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Ik heb mijn 11 Pro de eerste keer naar 100% laten opladen (stond niet op de 80% stand) daarna gewijzigd naar 80% en dat heeft 'ie vannacht ook netjes gedaan.
Met of zonder wekker vanmorgen?

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:52
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:20:
[...]

Met of zonder wekker vanmorgen?
Met

• Megupe
Desondanks wel of geen wekker. Mijn 10pro stopte overdag ook gewoon bij 80.

• bazzemans
bazzemans schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:30:
[Afbeelding][Afbeelding]
Inmiddels er ook achter waar dit aangepast kan worden. Onder weergave- en tekstgrootte kan je de weergavegrootte aanpassen en op de kleinste maat wordt het (weer) vierkanter.

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-09 22:59
-

[ Voor 100% gewijzigd door Bytebandit op 22-08-2026 13:06 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:22
Heb m'n huidige 9ProXL intensief gebruikt en constant naar 100 procent (daarna nog aan de lader gelaten want 100 betekent niet vol, het laden gaat gewoon door) en na 2 jaar en honderden keren laden (maanden ook thuis gezeten wegens een val en daardoor dagelijks opladen) staat de battery health nu op 92%.

Ga de 11 dan ook gewoon weer op 100 zetten en geloof het allemaal wel. Het is, mijns inziens, onmogelijk om de accu slecht te krijgen tijdens de tijd dat "men" een telefoon heeft. Wellicht is het anders als je met een toestel 8 jaar doet.

Vind het gewoon fijn om de dag met honderd procent te beginnen. Maar YMMV :)

Nickname does not reflect reality

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:41
Sinds donderdag een Pixel 11 pro in bezit en ondertussen alles weer ingesteld. Merk alleen op dat draadloos laden niet werkt (ook niet icm Pixel snap lader) en draadloos betalen werkt ook niet (icm ing). Van alles nagelopen en alles lijkt ook gewoon in orde te zijn. Zijn er meer die dit ervaren?

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:45:
Now Playing is nog aan het instellen.....dat kan wel tot 24 uur duren. Dat is toch absurd lang voor de huidige tijd, lijkt mij. Er moet een database gedownload worden, hoe groot kan dat nou is vredesnaam zijn?
Het heeft even geduurd, maar now playing werkt nu eindelijk zoals het hoort. De app is op te starten, kan de geschiedenis zien, op vergrendelscherm zie ik de herkende nummers verschijnen.

Bizar dat de app zo ontzettend lang nodig heeft om te initialiseren.

• Megupe
Brad Pitt schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:20:
Heb m'n huidige 9ProXL intensief gebruikt en constant naar 100 procent (daarna nog aan de lader gelaten want 100 betekent niet vol, het laden gaat gewoon door) en na 2 jaar en honderden keren laden (maanden ook thuis gezeten wegens een val en daardoor dagelijks opladen) staat de battery health nu op 92%.

Ga de 11 dan ook gewoon weer op 100 zetten en geloof het allemaal wel. Het is, mijns inziens, onmogelijk om de accu slecht te krijgen tijdens de tijd dat "men" een telefoon heeft. Wellicht is het anders als je met een toestel 8 jaar doet.

Vind het gewoon fijn om de dag met honderd procent te beginnen. Maar YMMV :)
Kan ik begrijpen.

Doorgaans red ik het wel met die 80, en daarnaast vind ik het ergerlijk als functies niet werken. Daarnaast krijg ik elke 10 minuten een pop up dat nog niet alle oude informatie is overgezet (wat van mij ook niet hoeft). Dus ik ga ff voor Factory Reset.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
daveknoop schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:23:
Sinds donderdag een Pixel 11 pro in bezit en ondertussen alles weer ingesteld. Merk alleen op dat draadloos laden niet werkt (ook niet icm Pixel snap lader) en draadloos betalen werkt ook niet (icm ing). Van alles nagelopen en alles lijkt ook gewoon in orde te zijn. Zijn er meer die dit ervaren?
Beide werken hier perfect.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 11 Pro XL

• bazzemans
Hier ook.

• Ramon 73
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Kan ik begrijpen.

Doorgaans red ik het wel met die 80, en daarnaast vind ik het ergerlijk als functies niet werken. Daarnaast krijg ik elke 10 minuten een pop up dat nog niet alle oude informatie is overgezet (wat van mij ook niet hoeft). Dus ik ga ff voor Factory Reset.
Hoe zorg je ervoor dat die popup niet opnieuw verschijnt? Ik heb de P11 vers geinstalleerd, alle apps die ik wilde hebben vers uit de play store gehaald, accountgegevens/initialisatie opnieuw ingevoerd. Data uit de cloud gmail, google photos, Synology cloud etc. Ik heb geen behoefte aan een 1:1 kopie van oude zooi.

Nu krijg ik steeds de melding van Pixel instellen, om de gegevens van mijn oude toestel over te zetten. Dat oude toestel héb ik niet eens meer! Vanmorgen ingeleverd voor cashback.

• Ramon 73
Draadloze lader heb ik niet (ja, in de auto maar dat gaat nu even niet) dus dat kan ik niet testen.

Contactloos betalen werkt prima, ook ING. Kaart had ik al eerder toegevoegd in Google Wallet, dus die werkte op de nieuwe telefoon zonder problemen.

• bazzemans
@Ramon 73 bij mij verdwijnde het bericht vanzelf na een aantal keer wegklikken/openen en sluiten. Na het installeren, volgen er nog een aantal updates die volgens mij de melding opnieuw triggeren. Als dat eenmaal allemaal gedaan is, houdt het (als het goed is) op.

• Megupe
Ramon 73 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:08:
[...]

Hoe zorg je ervoor dat die popup niet opnieuw verschijnt? Ik heb de P11 vers geinstalleerd, alle apps die ik wilde hebben vers uit de play store gehaald, accountgegevens/initialisatie opnieuw ingevoerd. Data uit de cloud gmail, google photos, Synology cloud etc. Ik heb geen behoefte aan een 1:1 kopie van oude zooi.

Nu krijg ik steeds de melding van Pixel instellen, om de gegevens van mijn oude toestel over te zetten. Dat oude toestel héb ik niet eens meer! Vanmorgen ingeleverd voor cashback.
Ik hoop na een paar dagen spontaan...

• Megupe
Heftige titel, maar ik kijk geen youtube. Kan je de samenvatting ff plaatsen?

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 01:57
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:53:
[...]

Het is een test van de bouwkwaliteit van de Pixel 11 Pro Fold door JerryRigEverything. De antennes van dit model zitten weer dicht bij het scharnier waardoor de telefoon daar breekt als je met veel kracht het scharnier de verkeerde kant op buigt. Andere vouwbare telefoons doen het beter op dit soort tests maar het is de vraag in hoeverre het bij gewoon gebruik een verschil gaat maken.

• Ramon 73
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:17:
[...]

Ik hoop na een paar dagen spontaan...
Cache wissen van Android Set-up loste het voor mij op, en een herstart

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 22-08-2026 20:14 ]

• outlandos
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:53:
[...]

Je kan zelf ook de link in Gemini gooien en vragen om een samenvatting, toch?

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:53
Oekol schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:12:

Ik gebruik hier de app Tasker voor op mijn Pixel, werkt perfect. Geen root nodig.

Zodra verbinding met bluetooth auto -> start flitsmeister

• bazzemans
Dit soort tests vind ik toch altijd pijnlijk om te zien. Begrijp dat en waarom ze gemaakt worden, maar toch. Als je de telefoon zit intens gebruikt, weet je vooraf wel dat dit geen aanrader is.

• Megupe
outlandos schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Je kan zelf ook de link in Gemini gooien en vragen om een samenvatting, toch?
Geprobeerd met Google, maar daar kwam niks uit. Zal volgende keer (hopelijk is dat niet nodig en worden niet zonder aanleiding en context geen links gedropt) Gemini proberen, dank voor je hulp.

• outlandos
Megupe schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:25:
[...]

Geprobeerd met Google, maar daar kwam niks uit. Zal volgende keer (hopelijk is dat niet nodig en worden niet zonder aanleiding en context geen links gedropt) Gemini proberen, dank voor je hulp.
YouTube: Pixel 11 Pro Fold Is Breakable? Duh!

Voor mijn Pixel nieuws en meningen volg ik hem eigenlijk al heel lang. En hier gaat hij in op dat filmpje waarin de Fold doormidden gaat. Helemaal eens met hem dat het geen real world scenario is en er daarom weinig waarde aan zou moeten worden gehecht.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Werkt de NFC-chip überhaupt wel dus? Vage combi van issues zeg...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13
Ik had ook moeite met de nfc, ik ging er vanuit dat de nfc antenne op de achterkant in het midden zat, maar dit zit rondom het camera gedeelte. Wellicht dat je hiermee wat verder komt.

Over het laden kan ik niets zinnigs zeggen.

• Reetkeverke
DrNizeGuy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 00:36:
[...]

Ik had ook moeite met de nfc, ik ging er vanuit dat de nfc antenne op de achterkant in het midden zat, maar dit zit rondom het camera gedeelte. Wellicht dat je hiermee wat verder komt.

Heb je ermee kunnen betalen met je pixel? Ik ga het mss morgen eens testen.

Ik stuit op 1 probleempje: 2 keer achteraan tikken voor een screenshot: dat werkt maar als het er zin in heeft haha. Is wel jammer maar goed, dan doen we het maar met de zijknoppen.

• Golf2vr6
Reetkeverke schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 00:40:
[...]

Ik stuit op 1 probleempje: 2 keer achteraan tikken voor een screenshot: dat werkt maar als het er zin in heeft haha. Is wel jammer maar goed, dan doen we het maar met de zijknoppen.
Of naar boven schuiven zodat je in de recent apps komt en dan screenshot kiezen (verlengde screenshot werkt alleen met knoppen)

• ChantalB
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-09 23:51
Na mijn Samsung s21 FE is dit een heerlijke upgrade (Pro).

Wel heb ik 2 dingen die ik mij afvraag:

- Dat HiLight... Hoe werkt dat? Ik heb het aan staan, maar ik kan nergens verder iets instellen daarvoor. Bijv in het filmpje over de 35 eerste dingen die je moet doen, staat het bij contacten; bij mij niet. Bij anderen wel?

Nu zag ik dat iemand een speciale app daarvoor had gemaakt, maar de laatste keer dat ik echt in het tweaken en rooten zat, was zo'n 15 jaar geleden. Dus van de maniertjes van nu snap ik niet veel 😅

(Edit: Ik zie dat ik dit best kan installeren, alleen het zou gewoon normaal ook moeten werken natuurlijk! In mindere mate als die app uiteraard dan)

- En als ik ga opladen, staat er alleen hoeveel % het nu is. Op mn Samsung stond er hoe snel hij laadde (snel/super snel e.d.) én hoe lang het ging duren. Doen Pixels dat überhaupt niet, of is ergens een instelling die ik nog niet heb gevonden?

[ Voor 9% gewijzigd door ChantalB op 23-08-2026 09:02 ]

• Ramon 73
DrNizeGuy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 00:36:
[...]

De NFC antenne is juist naar boven verplaatst om Tap to pay makkelijker te maken. Volgens een filmpje zou de NFC antenne helemaal bovenaan zitten, nog boven de camera.

• Ramon 73
ChantalB schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:13:
Na mijn Samsung s21 FE is dit een heerlijke upgrade (Pro).

Wel heb ik 2 dingen die ik mij afvraag:

- Dat HiLight... Hoe werkt dat? Ik heb het aan staan, maar ik kan nergens verder iets instellen daarvoor. Bijv in het filmpje over de 35 eerste dingen die je moet doen, staat het bij contacten; bij mij niet. Bij anderen wel?

Nu zag ik dat iemand een speciale app daarvoor had gemaakt, maar de laatste keer dat ik echt in het tweaken en rooten zat, was zo'n 15 jaar geleden. Dus van de maniertjes van nu snap ik niet veel 😅

- En als ik ga opladen, staat er alleen hoeveel % het nu is. Op mn Samsung stond er hoe snel hij laadde (snel/super snel e.d.) én hoe lang het ging duren. Doen Pixels dat überhaupt niet, of is ergens een instelling die ik nog niet heb gevonden?
Bij mij stond hilight eveneens niet bij de favoriete contacten. Er moeten nog wat updates geïnstalleerd worden. Ik kan je niet meer vertellen wat ik gedaan heb, chatgpt heeft geholpen met dit probleem.

• ChantalB
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-09 23:51
Ramon 73 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:20:
[...]

Bij mij stond hilight eveneens niet bij de favoriete contacten. Er moeten nog wat updates geïnstalleerd worden. Ik kan je niet meer vertellen wat ik gedaan heb, chatgpt heeft geholpen met dit probleem.
Ok, dank je. Chat en ik gaan goed samen, dus ik ga met hem in gesprek!

• CLB
  • Niet online
Was hier op de 11 Pro XL al 'ingeschakeld' en bij mijn 11 Pro ook niet, ook eerder gevraagd in dit topic.
Heb niks noemenswaardigs gedaan imo en 'opeens' was daar de functie. Verwacht daar overigens niet teveel van.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:33
Zit er een groot verschil tussen de Pixel 11 Pro en de XL variant (accuduur)? Of dit minimaal?

Ik kijk naar de Pixel 11 Pro vanwege het formaat, maar als de XL variant een beduidend betere accuduur heeft, dan wil ik wellicht switchen naar de grotere variant (accugrootte is gek genoeg niet veel groter tussen de twee ondanks formaat)

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:12

• CLB
  • Niet online
Amps bedoelt deze review: review: Google Pixel 11, 11 Pro & 11 Pro XL - Pixels volgens typisch Google-r...
En zo staan er nog tientallen op internet, gewoon kwestie van zelf even uitzoeken en lezen, meer is het niet.

• bazzemans
Golf2vr6 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:03:
[...]

Of naar boven schuiven zodat je in de recent apps komt en dan screenshot kiezen (verlengde screenshot werkt alleen met knoppen)
Verlengde screenshot werkt bij mij al een tijd niet meer. Ook op de p7p al niet. Is die functie niet verwijderd?

Edit: ik zie nu dat het wel werkt in de instellingen menus maar niet als ik het in Chrome probeer.

[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 23-08-2026 12:13 ]

• witterholt
Ik heb nu een tijdje de app AccuBattery Pro mijn verbruik laten bijhouden. Het grappige is dat ie nu nog hoger inschat dan de daadwerkelijke capaciteit.

Dit zal zich binnenkort wel normaliseren verwacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CViE-zfVX5c4tgiyHTcpmS3M23k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4pEmSq83BFSbH0QqSpHa5iKz.png?f=fotoalbum_large

• Reetkeverke
Daarnet bij den bakker geweest waarvan ik weet dat contactloos betalen met de smartphone er lukt en het is gelukt met de pixel , dus geen paniek dus, als alles aanstaat en goed ingesteld staat, geen probleem.

Ik gebruik rechts ook de bovenste knop die ik 2x snel op duw om de smartphone te unlocken en kan zo meteen betalen. Je moet dit wel instellen als je dat ook wil. Super handig.

De nfc zit meer bovenaan ook bij de pixel, niet in het midden.

**Op de Pixel 11 Pro XL zit de NFC-antenne bovenaan de telefoon, specifiek aan de rechterbovenkant van de achterkant.**

Google heeft de NFC-tag bij de hele Pixel 11-serie (inclusief de Pro XL) verplaatst naar de top van het toestel. Dit is een bewuste verbetering ten opzichte van eerdere generaties (zoals de Pixel 10, waar hij lager zat, vaak rond of onder de camerabalk).

### Praktisch gebruik

- Voor contactloos betalen (Google Wallet), Tap to Share of kaarten lezen: houd het **rechterbovenhoekje van de achterkant** dicht bij de terminal of tag.

- Dit maakt het logischer en makkelijker, vergelijkbaar met hoe het bij iPhones werkt.

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:41
Thanks ieder die gereageerd heeft!

Inmiddels heb ik een factory reset gedaan en is het gelukt om contactloos te betalen. NFC zit idd rond de camera, waar ik gister ook mee geprobeerd te betalen. Lijkt gefixed.

Alleen draadloos laden (met en zonder pixelsnap lader) werkt niet. Krijg de melding "connected, but not charging" hiervoor naar een case bij Google gemaakt

• outlandos
daveknoop schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:15:
[...]

Inmiddels heb ik een factory reset gedaan en is het gelukt om contactloos te betalen. NFC zit idd rond de camera, waar ik gister ook mee geprobeerd te betalen. Lijkt gefixed.

Alleen draadloos laden (met en zonder pixelsnap lader) werkt niet. Krijg de melding "connected, but not charging" hiervoor naar een case bij Google gemaakt
Je hebt toch 14 dagen bedenktijd? Zou hem gewoon retour sturen o.v.v. draadloos laden defect.

• Ramon 73
daveknoop schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:15:
[...]

Vwb het laden:

- Zonder hoesje getest?

- Pixel 11 herstart?

- Heeft de accu lading nodig? Zorg dat je op 50-60% accu zit voor een accurate test (mss open deur, maar de melding connected, but not charging zet mij aan tot denken)

- Adapter van de pixelsnap/Qi2 lader heeft voldoende vermogen? Test de adapter even met directe kabel naar de Pixel11

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Hi All, ik heb sinds donderdag ook de pixel 11 pro 256 in gebruik. Nu merk ik sinds gisteren dat er een issue te zijn met video content/apps. Gisteren zag ik het als eerste als ik via chrome of de Google app een trailer van een film wilde bekijken. Als ik een trailer op fullscreen zet en de telefoon draai voor fullscreen (naar horizontaal) dan krijg ik alleen nog maar zwart beeld maar het geluid blijft doorgaan. Als ik de telefoon terug draai hangt alles vast, ik kan dan wel de Google app of chrome afsluiten en dan lijkt het weer ok. Dit is consequent reproduceerbaar met elke video die ik op die manier afspeel. Als ik de YouTube app of bijvoorbeeld Netflix gebruik lijkt alles te werken.

Ik dacht dus eerst dat het een specifiek browser/app issue was.

Nu probeerde ik vandaag f1 tv te kijken en dit lijkt in eerste instantie te werken, echter na 1 minuut begint het beeld te haperen met uiteindelijk een crash van de app als gevolg. Ook dit is reproduceerbaar.

Is er iets bekend over GPU issues bij de pixel 11? Ik kan er oog niets over vinden.

• Golf2vr6
copywrong1982 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:23:
Hi All, ik heb sinds donderdag ook de pixel 11 pro 256 in gebruik. Nu merk ik sinds gisteren dat er een issue te zijn met video content/apps. Gisteren zag ik het als eerste als ik via chrome of de Google app een trailer van een film wilde bekijken. Als ik een trailer op fullscreen zet en de telefoon draai voor fullscreen (naar horizontaal) dan krijg ik alleen nog maar zwart beeld maar het geluid blijft doorgaan. Als ik de telefoon terug draai hangt alles vast, ik kan dan wel de Google app of chrome afsluiten en dan lijkt het weer ok. Dit is consequent reproduceerbaar met elke video die ik op die manier afspeel. Als ik de YouTube app of bijvoorbeeld Netflix gebruik lijkt alles te werken.

Nu probeerde ik vandaag f1 tv te kijken en dit lijkt in eerste instantie te werken, echter na 1 minuut begint het beeld te haperen met uiteindelijk een crash van de app als gevolg. Ook dit is reproduceerbaar.

Is er iets bekend over GPU issues bij de pixel 11? Ik kan er oog niets over vinden.
Totaal niks uit je verhaal hier herkenbaar. Werkt hier allemaal normaal.

• bazzemans
@copywrong1982 heb je een link waarbij je het ervaart?

• copywrong1982
Ik heb gewoon een film trailer opgezocht (in mijn geval the Odyssey) maar het probleem treedt op bij elke trailer. Ik zoek de titel via de Google zoekbalk op mijn startscherm. Als ik dan vervolgens de trailer open gaat het goed totdat ik op fullscreen klik en de telefoon kantel. Dan krijg ik zwart beeld en het geluid blijft nog even werken. Bij terug draaien(kantelen) van de telefoon blijft het beeld zwart totdat ik de Google app/browser geforceerd sluit. Ik zal er proberen een screen opname van te maken straks....

• bazzemans
Duidelijk. Getest, werkt gewoon naar behoren.

• witterholt
copywrong1982 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:54:
[...]

Ik heb gewoon een film trailer opgezocht (in mijn geval the Odyssey) maar het probleem treedt op bij elke trailer. Ik zoek de titel via de Google zoekbalk op mijn startscherm. Als ik dan vervolgens de trailer open gaat het goed totdat ik op fullscreen klik en de telefoon kantel. Dan krijg ik zwart beeld en het geluid blijft nog even werken. Bij terug draaien(kantelen) van de telefoon blijft het beeld zwart totdat ik de Google app/browser geforceerd sluit. Ik zal er proberen een screen opname van te maken straks....
Wellicht kun je het eens in de Microsoft Edge browser voor Android proberen.

• copywrong1982
witterholt schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:34:
[...]

Wellicht kun je het eens in de Microsoft Edge browser voor Android proberen.
Daar werkt het inderdaad in, dat had ik al gedaan. Dus toen dacht ik dat het een specifiek issue met Chrome was...maar nu bijvoorbeeld mijn F1 tv ook een issue heeft begin ik te vergoeden dat het wat anders is....f1 tv werkt enkele seconden, daarna hapert ie, en uiteindelijk crash. Op mijn pixel 9 werkt alles feilloos, zelfde wifi, zelfde settings etc....

Ook ervaar ik random hangups in Google searches (een eeuwigheid zoeken en daarna geen resultaat, alsof ook de app vasthangt). In vrijwel alle gevallen kan ik de apps afsluiten en lijkt het OS zelf geen last ervan te hebben, maar het is verre van een soepele ervaring....

Wat ik me nog kan voorstellen is dat de migratie van mijn oude pixel naar de nieuwe niet helemaal lekker is gelopen. Dan zou ik een volledige herinstallatie moeten proberen....

• Ramon 73
Reetkeverke schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 00:40:
[...]

Dat twee keer tikken had de Pixel 7 al, is geen nieuwe functie. Op de 7 werkte het niet of nauwelijks en op de 11 werkt het net zo slecht, eigenlijk niet. Misschien gaat het zonder hoesje beter, maar dat is nonsens.

• Ramon 73
copywrong1982 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:23:

Welke app(s) gebruik je voor het kijken van video? Ik heb al heel wat youtube gekeken, shorts en langere filmpjes en dat werkt zonder problemen*. Filmpjes van een willekeurig website werken. Streamen via de KPN tv app werkt probleemloos.
  • Met youtube shorts heb ik tijdens het scrollen wel eens dat het beeld op zwart gaat, audio gaat door. Even verder scrollen door wat videos en het beeld komt vanzelf terug. Dat had ik echter ook al op de Pixel 7 pro, dat is vwb de YT app dus geen hardware probleem.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:44
Ik ben van de 9 pro xl naar de 11 fold gegaan. Normaal heb ik praktisch altijd 5G maar nu met de 11 zit ik altijd op 4G. Nog iemand die dit merkt?

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 09:29
springfield89 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:26:
Ik ben van de 9 pro xl naar de 11 fold gegaan. Normaal heb ik praktisch altijd 5G maar nu met de 11 zit ik altijd op 4G. Nog iemand die dit merkt?
Juiste instelling onder mobiel netwerk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCqlip4TS3sOyzvibczDTFtEcpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cu8WfVy1Px99P5WOAFB3zZ4N.png?f=fotoalbum_large

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 08:22
lethargy schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:26:
Ik heb gisteren mijn Pixel 11 ontvangen. Het overzetten van mijn Pixel 8 ging heel soepel.

Het scherm is top, helderder dan de Pixel 8. De snelheid is ook een flinke vooruitgang. De accuduur is ook een grote verbetering.

Het formaat is even wennen vergeleken met de Pixel 8, die is net iets smaller.

Al met al ben ik zeer tevreden met de Pixel 11. Software is top, er stond gelijk update klaar.
Afgezien van de prijs maar mag ik vragen waarom je niet voor de pro bent gegaan?

Heb zelf nl de pixel 8 destijds, achteraf was de pro voor mij waarschijnlijk beter. Zie je veel verbetering met de Pixel 11?

[ Voor 3% gewijzigd door Offens1490 op 24-08-2026 11:26 ]

AnimeAdicted

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Klippy

Still Game

Nog even over de NFC, viel me wel op dat bij de Pixel 8 het altijd best wat gedoe was om ID bewijzen te scannen, met de 11 Pro ging het vlekkeloos en in één keer goed. Zowel voor DigiD en ICS app getest met paspoort en rijbewijs. Helpt dank ik ook dat je de telefoon gewoon fatsoenlijk vast kan houden nu de antenne boven zit. Goede keuze.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:30
van de xiaomi 14t pro naar de 11 pro. als je naar de cijfers kijkt zou de xiaomi toch echt sneller moeten zijn. Maar wat is de Pixel soepel zeg. Alles vloeiend en geen rare dingen tegen gekomen.

Tot nu toe erg tevreden. langzamer laden zal wel wennen zijn. En ik heb nog geeneens alles van de pixel gezien. Bubbels nog niet werkend of iets. Maaar eerste beeld is erg positief

• Ramon 73
gupfishy schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:54:
van de xiaomi 14t pro naar de 11 pro. als je naar de cijfers kijkt zou de xiaomi toch echt sneller moeten zijn. Maar wat is de Pixel soepel zeg. Alles vloeiend en geen rare dingen tegen gekomen.

Tot nu toe erg tevreden. langzamer laden zal wel wennen zijn. En ik heb nog geeneens alles van de pixel gezien. Bubbels nog niet werkend of iets. Maaar eerste beeld is erg positief
Wat soepel betreft: YouTube: Pixel 11 Pro - First 35 Things To Do!
Stel de drie verschillende types Animation Scale maar eens in zoals in de video getoond wordt. Dan wordt de Pixel nóg soepeler dan standaard.

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:48
Ramon 73 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:46:
[...]

Wat soepel betreft: YouTube: Pixel 11 Pro - First 35 Things To Do!
Stel de drie verschillende types Animation Scale maar eens in zoals in de video getoond wordt. Dan wordt de Pixel nóg soepeler dan standaard.
Ja inderdaad. Ik had deze video ook al gezien en vooral die Animation Scale is echt een goede tip. Was deze nog niet eerder tegen gekomen, maar scheelt erg veel in responsiviteit.

Mijn hoesje (Ringke Onyx Magnetic) voor mijn P11Pro komt vanavond. Zaterdag de screenprotector erop gezet (Spigen EZ Fit Pro) en de vingerscanner werkt prima.

Tot nu toe echt een prima ervaring komende van een P7Pro. Dit in contrast met sommige reviews op het internet. Zeker nu de batterij echt verbeterd lijkt te zijn, dit was voor mij het enige nadeel. Die hele discussie van de performance vind ik echt overdreven - maar ik game ook niet op mijn telefoon.

• outlandos
rwr_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Ja inderdaad. Ik had deze video ook al gezien en vooral die Animation Scale is echt een goede tip. Was deze nog niet eerder tegen gekomen, maar scheelt erg veel in responsiviteit.

Mijn hoesje (Ringke Onyx Magnetic) voor mijn P11Pro komt vanavond. Zaterdag de screenprotector erop gezet (Spigen EZ Fit Pro) en de vingerscanner werkt prima.

Tot nu toe echt een prima ervaring komende van een P7Pro. Dit in contrast met sommige reviews op het internet. Zeker nu de batterij echt verbeterd lijkt te zijn, dit was voor mij het enige nadeel. Die hele discussie van de performance vind ik echt overdreven - maar ik game ook niet op mijn telefoon.
Zo traag zijn die animaties nou toch ook weer niet?

• Ramon 73
rwr_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

De performance discussie is imho onzinnig, voor benchmarks koop je geen Pixel. Gaming telefoon is het ook niet, je gaat een stadsauto toch ook niet beoordelen op accelaratie of capaciteit om een caravan te trekken?

En ik kom ook van een p7pro, naar de P11pro xl is dan echt wel een upgrade. Meeste reviews kraken de P11 flink af want "nauwelijks meerwaarde boven de P10" en dat klopt heus wel. Voor mijn vrouw (bellen, whatsapp, spelletje) heb ik vorig jaar een P9 gekocht (nieuw). Voor haar was er zeker geen meerwaarde tov een P10.

En de batterij gaat zeker een stuk langer mee, ook omdat mijn p7pro toe was aan een nieuwe accu. Maar ja, €160-200 vond ik het niet waard voor een telefoon die over een jaar uit support gaat.

• Ramon 73
outlandos schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:02:
[...]

Zo traag zijn die animaties nou toch ook weer niet?
Nee, dat valt reuze mee. Maar probeer eens 0,5 (standaard 1) en je merkt verschil, je telefoon wordt merkbaar "snappier"

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:47
Aan de pro XL eigenaars.. hoeveel sot halen jullie nu na een paar dagen tweaken ongeveer? Ik ben iemand die doorgaans alle toeters en bellen aan heeft staan, sommige apps hebben bv altijd toegang tot locatie (home assistant etc) . Graag een eerlijke mening, of natuurlijk wat screenshots 👍🙂

• Ramon 73
Cloclo100 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:08:
Aan de pro XL eigenaars.. hoeveel sot halen jullie nu na een paar dagen tweaken ongeveer? Ik ben iemand die doorgaans alle toeters en bellen aan heeft staan, sommige apps hebben bv altijd toegang tot locatie (home assistant etc) . Graag een eerlijke mening, of natuurlijk wat screenshots 👍🙂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuC9ZX-ClTa5ez_Nh9UzQEBsUrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j9h4wyDZIkilfTlgeHAqg6Kk.png?f=fotoalbum_large

• bazzemans
Ramon 73 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:03:
[...]

De performance discussie is imho onzinnig, voor benchmarks koop je geen Pixel. Gaming telefoon is het ook niet, je gaat een stadsauto toch ook niet beoordelen op accelaratie of capaciteit om een caravan te trekken?

En ik kom ook van een p7pro, naar de P11pro xl is dan echt wel een upgrade. Meeste reviews kraken de P11 flink af want "nauwelijks meerwaarde boven de P10" en dat klopt heus wel. Voor mijn vrouw (bellen, whatsapp, spelletje) heb ik vorig jaar een P9 gekocht (nieuw). Voor haar was er zeker geen meerwaarde tov een P10.

En de batterij gaat zeker een stuk langer mee, ook omdat mijn p7pro toe was aan een nieuwe accu. Maar ja, €160-200 vond ik het niet waard voor een telefoon die over een jaar uit support gaat.
Wat betreft het "nauwelijks meerwaarde boven de (fill in the blank)". Volgens mij zag ik soortgelijke teksten bij meer smartphone waar een opvolger voor is gekomen. Dat is een beetje inherent aan de ontwikkeling van de smartphone als je het mij vraagt. Die is al enige tijd veranderd van de radicale productinnovatie die het ooit was naar een incrementele productinnovatie. We gaan niet meer zoveel hele grote verschillen meer zien. De flips en de folds beginnen ook al langzaamaan hun plafond te bereiken van innovativiteit. Zo bijzonder is dit niet.

Ik vind het dan ook niet zozeer een oordeel dat de telefoons niet veel meer te bieden hebben, maar meer onderdeel van het advies om te upgraden of niet.

• bazzemans
Als je nooit tot 100% oplaadt (bijvoorbeeld door de instelling opladen tot 80%) dan loopt die sot tijd toch alleen maar op? Zegt dan niet zoveel toch?

Belangrijker is denk ik om te weten hoevaak je moet opladen bij normaal gebruik. Die ervaring heb ik eigenlijk nog niet, omdat ik er te veel mee speel nog. Ik zit nu (niet XL-versie) op 75% sinds de oplader vanochtend. Met de p7p zat ik eind van mijn werkdag tegen opladen aan.

Nb. Voorzichtige inschatting is dat je vanochtend de telefoon in de auto aan de lader hebt gehad, toen die op ongeveer 50% zat?

• bazzemans
Klippy schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:47:
Nog even over de NFC, viel me wel op dat bij de Pixel 8 het altijd best wat gedoe was om ID bewijzen te scannen, met de 11 Pro ging het vlekkeloos en in één keer goed. Zowel voor DigiD en ICS app getest met paspoort en rijbewijs. Helpt dank ik ook dat je de telefoon gewoon fatsoenlijk vast kan houden nu de antenne boven zit. Goede keuze.
Eigenlijk had ik precies de omgekeerde ervaring. Ik kreeg mijn rijbewijs bij activeren DigiD heel lastig ingesteld. Achteraf komt dat denk ik doordat ik de NFC chip op een ander punt verwachtte.

• Ramon 73
bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

Als je nooit tot 100% oplaadt (bijvoorbeeld door de instelling opladen tot 80%) dan loopt die sot tijd toch alleen maar op? Zegt dan niet zoveel toch?

Belangrijker is denk ik om te weten hoevaak je moet opladen bij normaal gebruik. Die ervaring heb ik eigenlijk nog niet, omdat ik er te veel mee speel nog. Ik zit nu (niet XL-versie) op 75% sinds de oplader vanochtend. Met de p7p zat ik eind van mijn werkdag tegen opladen aan.

Nb. Voorzichtige inschatting is dat je vanochtend de telefoon in de auto aan de lader hebt gehad, toen die op ongeveer 50% zat?
Ik heb een ongeluk gehad, 5 nekwervels gebroken, deels hersteld in een operatie door twee wervels vast te zetten met een kooi. Ik draag de eerstvolgende 9 weken een harde halskraag (nekbrace) en kan niet links of rechts kijken. Autorijden gaat niet, ook al vanwege de medicatie. Dus ik heb niet in de auto geladen (ging dat maar...). Telefoon heeft gewoon aan de bedrade lader thuis gehangen. Ik laad nu tot 80% max, gestart op ongeveer 40%.

• bazzemans
Ramon 73 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:38:
[...]

Ik heb een ongeluk gehad, 5 nekwervels gebroken, deels hersteld in een operatie door twee wervels vast te zetten met een kooi. Ik draag de eerstvolgende 9 weken een harde halskraag (nekbrace) en kan niet links of rechts kijken. Autorijden gaat niet, ook al vanwege de medicatie. Dus ik heb niet in de auto geladen (ging dat maar...). Telefoon heeft gewoon aan de bedrade lader thuis gehangen. Ik laad nu tot 80% max, gestart op ongeveer 40%.
Mi scuzi, dat is een vervelende situatie. Een bewijs van het gevaar van aannames, ook al was het een voorzichtige.

Start de teller op 0 sot als je oplaadt tot 80%?

• outlandos
bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Eigenlijk had ik precies de omgekeerde ervaring. Ik kreeg mijn rijbewijs bij activeren DigiD heel lastig ingesteld. Achteraf komt dat denk ik doordat ik de NFC chip op een ander punt verwachtte.
Ik had precies wat jij ervaart! Het scannen van documenten ging juist lastiger door de nieuwe plaats van de NFC.

• Ramon 73
bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:47:
[...]

Mi scuzi, dat is een vervelende situatie. Een bewijs van het gevaar van aannames, ook al was het een voorzichtige.

Start de teller op 0 sot als je oplaadt tot 80%?
Geen probleem :) je kunt niet weten dat ik ziek thuis zit aangezien je niet in het wielrennen topic meeleest.

Ik heb niet gekeken of de teller op 0 stond bij opladen.

Over opladen: 45 watt....maar dan moet de telefoon wel onder een bepaald percentage SOC zijn, en hij blijft maar kort 45 watt verstoken.

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 09:29
Cloclo100 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:08:
Vandaag 5 uur en 42 minuten vanaf de 80%. Wel voornamelijk WiFi. Telefoon ook minder dan een week in gebruik dus zal vast nog wat beter worden. Maar dat redde ik met m'n 8 Pro XL niet, daar heb ik de 6 uur SOT zelfs niet vanaf de 100% gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b_pqZZUsehZpH_g1dpOEE7SARo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yAPGyGTjc5oEtX9y9Z5MDGtM.png?f=fotoalbum_large

• Ramon 73
Kenar95 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:44:
[...]

Vandaag 5 uur en 42 minuten vanaf de 80%. Wel voornamelijk WiFi. Telefoon ook minder dan een week in gebruik dus zal vast nog wat beter worden. Maar dat redde ik met m'n 8 Pro XL niet, daar heb ik de 6 uur SOT zelfs niet vanaf de 100% gezien.

[Afbeelding]
Hoe krijg je die ontlaadgrafiek eronder? Ik heb alleen de bovenste curve.

:*) :*) :*)

Al gevonden. Je moet de afzonderlijke dag aanklikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuC9ZX-ClTa5ez_Nh9UzQEBsUrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j9h4wyDZIkilfTlgeHAqg6Kk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8y4PnWdLATUfqecGzJd4Y_r7yBs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjhlyKgnDzwrFc7KvNciEpuV.png?f=fotoalbum_large

In het eerste plaatje zijn alle dagen geselecteerd. Het tweede alleen de maandag(zwart). Door nogmaals de gekozen dag aan te klikken (1x) komt weer alles in beeld.

@bazzemans Nu kun je de maandag wat beter zien.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon 73 op 24-08-2026 19:08 ]

• Ramon 73
bazzemans schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

Ik heb een halve middag moeten denken over die uitspraak.....en ik heb geen hersenbeschadiging opgelopen bij mijn ongeluk. De totaalteller loopt idd vanaf 100% SOC, dus het totaal zegt niet zoveel. Het zal zijn nut hebben zodra je elke nacht tot 100% laadt, dan heb je een overzicht per dag. Naar mijn mening zouden ze die tekst beter weg kunnen laten of vervangen door "sot over de geselecteerde periode". De curve zal zich resetten zodra de acco 100% SOC heeft. Laad je eke nacht tot 100%, dan zou je geen historie hebben (vermoeden).

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 24-08-2026 19:41 ]

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:30
Ik heb nu een hoesje van mobilize voor de 11 pro. Best aardig en magnetisch. Is de standaard van Google beter dan deze en is die ook magnetisch ? Edit is dus magnetisch

[ Voor 7% gewijzigd door gupfishy op 24-08-2026 19:37 ]

• outlandos
Krijgen jullie bij het luisteren van muziek via Spotify op het lockscreen van je Pixel 11 Pro de mediaspeler/bedieningsknoppen te zien?

​Bij mij verschijnt er momenteel niets op het vergrendelscherm tijdens het afspelen, terwijl ik dit op eerdere toestellen wel gewend was.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Reetkeverke schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:43:
Google heeft de NFC-tag bij de hele Pixel 11-serie (inclusief de Pro XL) verplaatst naar de top van het toestel. Dit is een bewuste verbetering ten opzichte van eerdere generaties (zoals de Pixel 10, waar hij lager zat, vaak rond of onder de camerabalk).

### Praktisch gebruik

- Voor contactloos betalen (Google Wallet), Tap to Share of kaarten lezen: houd het **rechterbovenhoekje van de achterkant** dicht bij de terminal of tag.

- Dit maakt het logischer en makkelijker, vergelijkbaar met hoe het bij iPhones werkt.
Ik moet zeggen dat NFC toch vlotter werkte op mijn Galaxy S23+.
Ik stond zaterdag echt even met de telefoon op en neer te schuiven over de betaalautomaat voor de betaling geaccepteerd werd.
Is een kwestie van wennen (hoop ik), maar logisch en makkelijk vind ik het dus nog niet.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V2 5.12 kWh V158; HW P1; HomeAssistant

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:05
Als je op je Pixel naar de app 'mijn pixel' gaat , onder foto én videoberwerking staat er 'omtoveren'. Ik heb die magic editor button niet? Iemand anders dit gevonden?

• bazzemans
Volgens mij een functie die (nog) niet beschikbaar is (in Nederland). Wel slordig dat het dan bij Mijn Pixel staat.

• Ramon 73
outlandos schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:32:
Krijgen jullie bij het luisteren van muziek via Spotify op het lockscreen van je Pixel 11 Pro de mediaspeler/bedieningsknoppen te zien?

​Bij mij verschijnt er momenteel niets op het vergrendelscherm tijdens het afspelen, terwijl ik dit op eerdere toestellen wel gewend was.
Ik heb de bedieningstoetsen gewoon op het vergrendeldcherm staan.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen kunnen besproken worden in [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Discussies over accessoires mogen hier: [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires