[Google Pixel 11/11 Pro/11 Pro XL] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:40
michaelvo schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:10:
[...]

Die DHL barcode is aan jou gelinkt. Het gaat iig goed, ik heb het geld al op mijn rekening.
Ik heb zojuist ook een oude mobiel opgestuurd naar Google voor de inruil korting. Bij het DHL punt vertelden ze mij dat ik een mail zou krijgen als bevestiging van het inleveren van het pakket. Deze heb ik niet ontvangen, heb jij die wel gekregen?

Heb gelukkig nog wel een fysiek verzendbewijs, maar daar staat op dat het pakket naar Eindhoven gaat. Maar dacht zelf Rozendaal gezien te hebben op het verzendlabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Bobbje op 29-08-2026 16:23 ]

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:50
CLB schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 07:29:
[...]

Welke foto('s) specifiek? Laatste van de giraffen en zebra's met 10x zoom?
Dit viel mij inderdaad ook op. Daar zien de bomen een beetje gekkig uit. Verder zien de foto’s er wel puik uit.

Heb inmiddels mijn toestel vanaf donderdag. Ben van S24+ naar de Pixel 11 Pro gegaan en moet nog wennen aan de Pixel UI. Na 11 jaar Samsung telefoons gehad te hebben, moet ik nog aan het een en ander wennen. Samsung Gallery was bijvoorbeeld top, terwijl Google Photos of Gallery het niet echt voor mij doen. Een 6,3” heeft zo zijn voordelen, maar ik moet zeggen dat een 6,7” scherm wel fijn werkt (afgezien van het met één hand bedienen dan).

Heb momenteel nog niet veel foto’s gemaakt, maar misschien dat dat toch mij bij de Pixel houdt. Ben inmiddels ook alweer de S27 Pro leaks aan het volgen.

Trouwens, ik krijg het niet voor elkaar om de ontgrendel haptics uit te schakelen (trilling bij unlocken via vingerafdruk of patroon). De touch haptics staat al helemaal uit, maar toch staat de trilling bij ontgrendelen aan. Als ik de haptics helemaal uitvink, dan verdwijnt het wel. Zal wel een bug zijn..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Amps schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 17:05:
Samsung Gallery was bijvoorbeeld top, terwijl Google Photos of Gallery het niet echt voor mij doen.
Gewoon lekker installeren dan?

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:14
Overigens ook gewoon in de playstore.

Update: ik zie dat dit niet klopt, het zijn dezelfde icoontjes maar het zijn niet de orginele apps dus dat is behoorlijk misleidend.

[ Voor 14% gewijzigd door ratzz op 29-08-2026 18:00 ]

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:13
Bobbje schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 16:22:
[...]

Ik heb zojuist ook een oude mobiel opgestuurd naar Google voor de inruil korting. Bij het DHL punt vertelden ze mij dat ik een mail zou krijgen als bevestiging van het inleveren van het pakket. Deze heb ik niet ontvangen, heb jij die wel gekregen?

Heb gelukkig nog wel een fysiek verzendbewijs, maar daar staat op dat het pakket naar Eindhoven gaat. Maar dacht zelf Rozendaal gezien te hebben op het verzendlabel.
Nee geen mail gehad. Mijne ging ook naar Eindhoven. Kon het pakket wel volgen via de retour order op de Google Store.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Amps
Werkt niet op non-Samsung telefoons door de integratie met One UI.

• CLB
  • Niet online
Kon hem hier gewoon installeren zonder melding, maar had niet verder gekeken. Was vroeger anders dacht ik, my bad.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Over NFC:
Ik ging vanmiddag mijn nieuwe bril ophalen. Pinpas vergeten, maar ja, Google Wallet waar 2 passen inzitten dus geen probleem, toch?
Bril opgehaald en betaald met pin vanuit Google Wallet. Ging vrij probleemloos (toch weer ff zoeken waar de NFC chip precies zit). Loop ik terug naar de parkeergarage: pinnen om het parkeren te betalen. Ging niet. Allebei de passen geprobeerd, telefoon links, rechts, boven, onder, en er tegenaan gehouden. Werkte niet.
Dus naar de kroeg naast de parkeergarage en de situatie uitgelegd met de vraag of ik a.u.b. 2 euro mag pinnen. Dat mocht. Maar lukte ook niet: geen van beide passen, op geen enkele manier. De barvrouw was zo lief 2 euro te geven (ga ik binnenkort terugbrengen met rente) zodat ik toch naar huis toe kon.

Maar dit is wel HEEL vervelend. :o
Zeker ook omdat Google Wallet geen melding gaf (opnieuw inloggen of identificeren of zo): er was geen enkel contact tussen telefoon en de pinapparatuur.

Uiteraard gemeld via de Wallet-app. En voorlopig voor de zekerheid de pinpas maar weer meenemen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V2 5.12 kWh; HW P1; HomeAssistant

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:12
Pietervs schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:25:
Over NFC:
Ik ging vanmiddag mijn nieuwe bril ophalen. Pinpas vergeten, maar ja, Google Wallet waar 2 passen inzitten dus geen probleem, toch?
Bril opgehaald en betaald met pin vanuit Google Wallet. Ging vrij probleemloos (toch weer ff zoeken waar de NFC chip precies zit). Loop ik terug naar de parkeergarage: pinnen om het parkeren te betalen. Ging niet. Allebei de passen geprobeerd, telefoon links, rechts, boven, onder, en er tegenaan gehouden. Werkte niet.
Dus naar de kroeg naast de parkeergarage en de situatie uitgelegd met de vraag of ik a.u.b. 2 euro mag pinnen. Dat mocht. Maar lukte ook niet: geen van beide passen, op geen enkele manier. De barvrouw was zo lief 2 euro te geven (ga ik binnenkort terugbrengen met rente) zodat ik toch naar huis toe kon.

Zeker ook omdat Google Wallet geen melding gaf (opnieuw inloggen of identificeren of zo): er was geen enkel contact tussen telefoon en de pinapparatuur.

Uiteraard gemeld via de Wallet-app. En voorlopig voor de zekerheid de pinpas maar weer meenemen.
Je moet de bovenste rand van de telefoon tegen de reader houden. Al diverse keren gebruikt, werkt prima. Weliswaar geen transacties zo kort achter elkaar gedaan.

Volgende keer zou ik de telefoon eens herstarten.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:09
Betaal hier elke dag meerdere keren met meerdere passen van verschillende banken bij verschillende terminals met de P11PXL en nog nooit ergens problemen gehad.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 11 Pro XL

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21
Hier qpark garage ingereden doormiddel van creditcard op mn Pixel 11 Pro en er mee uitgereden door bij de uitrit weer mn Pixel te gebruiken. De nieuwe plaats van de nfc is hierbij erg handig.

• Polster
  • Nu online
ratzz schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 08:53:
Ik loop tegen het volgende aan, op de telefoon inloggen met de vingerafdruk gaat perfect maar zodra ik bij een app wil inloggen met een vingerafdruk gaat het moeizaam, soms moet ik het wel 5 keer proberen. Is dit herkenbaar bij iemand?
Ik herken dit wel enigszins nadat ik de Spigen protector had aangebracht. QR code gescanned en het hele dansje gedaan.

Wat mij opviel was dat toen ik opnieuw mijn prints ging aanmelden dat ik heel veel druk moest geven voordat het werd opgepakt. Na een stuk of drie scans was die druk niet meer nodig.

Bij druk veranderd het patroon natuurlijk een beetje en omdat je begint met je belangrijkste vinger is dat het patroon dat het belangrijkste is.

Dus....ik heb mijn "belangrijkste" vinger verwijderd en opnieuw toegevoegd maar de eerste 3 scans vanuit een hoek die ik niet vaak zal gebruik. Pas daarna de de scan gedaan vanuit mijn natuurlijke positie. Dit heeft het behoorlijk verbeterd maar nog niet volledig opgelost.

Let op dat als je dit doet dat je in sommige apps opnieuw Biometric verification moet aanzetten (vnl banking apps).

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ramon 73 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:08:
[...]

Je moet de bovenste rand van de telefoon tegen de reader houden. Al diverse keren gebruikt, werkt prima. Weliswaar geen transacties zo kort achter elkaar gedaan.

Volgende keer zou ik de telefoon eens herstarten.
Tussen afrekenen van de bril en de poging tot betaling in de parkeergarage zat een minuut of 5, schat ik. Lijkt mij voldoende tijd, toch?

Maar inderdaad, misschien dat het herstarten van de telefoon het op kunnen lossen. Hopelijk is het niet meer nodig.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:08
Geekess schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:13:
Ik heb mijn Pixel 11 Pro Olive gisteren ontvangen en ben meteen begonnen met alles opnieuw installeren. Met mijn samsungs zette ik met smart switch alles over, maar hoewel ik zoiets soortgelijks kon doen naar de Pixel, heb ik er toch voor gekozen om eens een keer weer helemaal schoon te beginnen. Gedurende de jaren bouw je nogal wat troep op :-) Dat is echter best wel wat werk.

Allereerst de camera: wat een verademing is dat voor mij. Na vele jaren diverse Flips te hebben gehad, heb ik eindelijk weer een camera die mijn langharige drukke katten en mijn kinderen weer haarscherp en sprankelend op de foto kan krijgen. De HDR+ is wat overdreven, maar oef, wat een foto's komen er opeens weer uit. Alleen die camera al maakt het gedoe van al het gepuzzel al goed.

Daarnaast formaat. Ja hij is mij eigenlijk te groot, past net wel/net niet in mijn damesbroekzakken. Maar het is een van kleinere telefoons die nu op de markt zijn én een fatsoenlijke camera hebben, dus ik kan er mee leven. Hij ligt lekker in de hand, is iets korter en smaller dan mijn opengeklapte Flip 7, maar hij is wel dikker en zwaarder. Ik ben nog niet gewend aan het niet-kunnen-dichtklappen. Vrees dat hij over een jaar een lichte buiging heeft van alle pogingen om te sluiten :-D

De vingerafdrukscanner zit weer in het scherm ipv de aanknop, dat is ook wel wennen. In de knop vond ik intuitiever omdat je die toch moest indrukken om het scherm te activeren.

Verder wat kleine dingetjes. Mijn laatste non-samsung smartphone was de HTC Hero, 16 jaar geleden. Mijn android ervaring is dus eigenlijk puur samsung ervaring (wel altijd met andere launchers trouwens). Dat betekent dat het nu echt zoeken is naar de google-equivalenten van de settings. Dingen als quickshare bijvoorbeeld voor snel bestanden delen met mijn kinderen, daar moet ik iets anders op vinden.

De batterij laadt maar tot 80% op en dat wil ik zelf kunnen bepalen. Heb ik nog niet kunnen vinden (adaptive charging wel, maar ik kan in de battery settings nog niks vinden om die max 80 uit te kunnen zetten).

Ik kon geen quick settings toggle vinden voor stil/vibratie/geluid van de telefoon (maar dat lijkt in de volumeknop te zitten?

Ik gebruikte allerlei bixby routines om automatisch op bepaalde momenten/bepaalde condities dingen te (laten) doen, bestaat zoiets op een pixel?

Ik wilde het always on scherm volledig aanpassen naar mijn smaak, maar heb nog niet kunnen vinden hoe. Heel eerlijk? Ik vind de google settings veel beperkender garden dan samsungs. Maar dat zal waarschijnlijk een gevalletje "moet alles nog weten te vinden" en "ik moet wennen" zijn. Daar maak ik me geen zorgen over, hopelijk komt GrapheneOS over een tijdje uit voor deze pixel en dan switch ik toch weer naar nóg een ander OS :-D

Een half jaar weer wat extra storage is fijn, stom dat het nu maar een half jaar is. Maar ik was toch aan het weggaan bij Google Photos naar Immich, dus nu heb ik wat tijd om alles te verwijderen en over te stappen.
Geen 3 maanden YT premium vind ik ook gewoon stom, maar goed, daar gebruikte ik al Morphe voor (jarenlang trouw premium lid geweest tot ze de prijzen flink gingen verhogen).

Over de groene kleur: ik heb Olive, maar ik vind hem nauwelijks olive. Hij is veel lichter dan ik verwachtte op basis van de Google foto's. Hij is niet lelijk en ik doe er toch een hoesje omheen (nu mijn standaard Rinke transparant. Ik had op mijn flips ook altijd Nano Pop cases om af te kunnen wisselen, en dat ga ik hier waarschijnlijk ook doen. En dan zie je het groen toch niet meer. Maar ik heb stiekem wel spijt dat ik niet voor de canyon kleur ben gegaan ;-)

Ik moet nog een oplossing voor mijn magsafe houders vinden. Ik gebruikte voor mijn Flips handige klemmen die ik aan mijn vensterbank naast mijn bed en aan mijn plank boven mijn monitor kan bevestigen. De Flip hing dan onder de plank/vensterbank. Maar die klemmen moest ik daarvoor 180 graden draaien waardoor de duimknop voor het openen van de klem aan de voorkant kwam (ik zal misschien foto's in de accessoire topic zetten). Dat is met de flip geen probleem want die hangt daar ingeklapt en valt daar dus onder, maar de pixel is lang en kan daardoor niet stevig op de magneet geplaatst worden in portrait stand, enkel in landscape. Niet onoverkomelijk, maar wel wennen (en eigenlijk beetje irritant)
Ik heb nog geen klemmen kunnen vinden die ondersteboven kunnen hangen en dit probleem niet hebben. Liefst zou ik een wireless 25W Qi2 charger hebben, maar die zijn er al helemaal niet in klem-model.

Dat zijn slechts kleinigheidjes. Ik ben verder tot nu toe erg tevreden over de Pixel. De accu ging gisteren makkelijk de hele dag mee, het scherm is helder en de camera is om te kwijlen. Ja mijn lat was laag door de Flip, maar voor mij is dit echt een verbetering. Nu moet Google nog een Pixel Flip uitbrengen met deze specs en dan is het perfect :-D
Ik lees net dat Graphene Os niet gaat werken op de Pixel 11 series. Dit omdat MTE niet werkt. Dat is balen. Ik heb mijn bestelling gecanceld. Ik weet niet of https://www.androidauthority.com/no-grapheneos-google-pixel-11-3704622/ betrouwbaar is. Maar ik lees het op meerdere sites. Dat is echt balen.

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:51
SamSid schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:14:
[...]

Ik lees net dat Graphene Os niet gaat werken op de Pixel 11 series. Dit omdat MTE niet werkt. Dat is balen. Ik heb mijn bestelling gecanceld. Ik weet niet of https://www.androidauthority.com/no-grapheneos-google-pixel-11-3704622/ betrouwbaar is. Maar ik lees het op meerdere sites. Dat is echt balen.
Ik las het gisteren ook. Baal enorm. Ik twijfel of ik de 11 ga verkopen en een 10 pro probeer te vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat de camera echt geweldig is op de 11 pro. Daar geniet ik iedere dag van. De camera van de 10 is niet veel slechter geloof ik, maar toch voelt het als een downgrade.
Of ga ik terug naar mijn flip7 , verkoop de 11 pro en ga voor de Motorola signature die wel grapheneos krijgt (of nog beter,de razr)? Maar hoe is de camera daarvan? Motorola staat niet bekend om zn goede cameras.

• SamSid
Geekess schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

Ik las het gisteren ook. Baal enorm. Ik twijfel of ik de 11 ga verkopen en een 10 pro probeer te vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat de camera echt geweldig is op de 11 pro. Daar geniet ik iedere dag van. De camera van de 10 is niet veel slechter geloof ik, maar toch voelt het als een downgrade.
Of ga ik terug naar mijn flip7 , verkoop de 11 pro en ga voor de Motorola signature die wel grapheneos krijgt (of nog beter,de razr)? Maar hoe is de camera daarvan? Motorola staat niet bekend om zn goede cameras.
Als je een 10 pro wilt kopen zou ik dat snel doen. Want als eenmaal bekend is dat de 10 series de laatste series waar Graphene Os op kan draaien (totdat Motorola er is), gaan de prijzen misschien wel minder dalen.

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:51
De 10 pros waren al nauwelijks voor niet-opgeblazen prijzen te koop.Heb er naar gezocht voor ik de 11 kocht,maar ze waren van het ene op het andere moment uit de shops verdwenen .

• SamSid
Geekess schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:44:
De 10 pros waren al nauwelijks voor niet-opgeblazen prijzen te koop.Heb er naar gezocht voor ik de 11 kocht,maar ze waren van het ene op het andere moment uit de shops verdwenen .
Ja dat zie ik nu ook. 800 eur voor een 128 10 pro is echt belachelijk. De 10a kon je vorige maand heel goedkoop krijgen bij een abonnement. Nu zijn die prijzen ook teruggezakt naar 400 eur. Ik denk dat als je echt Graphene Os wilt proberen, dat je dan voor de 10a moet gaan. Of wachten op de 11a (gerucht dat deze het nog wel ondersteund met de nieuwe titan M3, is wel met een flink korrel zout) in maart 2027. Motorola verwacht ik niet begin 2027.

• outlandos
Pietervs schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 01:00:
[...]

Tussen afrekenen van de bril en de poging tot betaling in de parkeergarage zat een minuut of 5, schat ik. Lijkt mij voldoende tijd, toch?

Maar inderdaad, misschien dat het herstarten van de telefoon het op kunnen lossen. Hopelijk is het niet meer nodig.
Tijd tussen je bestellingen zou niet moeten uitmaken. Hopelijk helpt een reboot voor je.

• ratzz
Polster schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:31:
[...]

Ik herken dit wel enigszins nadat ik de Spigen protector had aangebracht. QR code gescanned en het hele dansje gedaan.

Wat mij opviel was dat toen ik opnieuw mijn prints ging aanmelden dat ik heel veel druk moest geven voordat het werd opgepakt. Na een stuk of drie scans was die druk niet meer nodig.

Bij druk veranderd het patroon natuurlijk een beetje en omdat je begint met je belangrijkste vinger is dat het patroon dat het belangrijkste is.

Dus....ik heb mijn "belangrijkste" vinger verwijderd en opnieuw toegevoegd maar de eerste 3 scans vanuit een hoek die ik niet vaak zal gebruik. Pas daarna de de scan gedaan vanuit mijn natuurlijke positie. Dit heeft het behoorlijk verbeterd maar nog niet volledig opgelost.

Let op dat als je dit doet dat je in sommige apps opnieuw Biometric verification moet aanzetten (vnl banking apps).
Ja ik hem me al diverse overal opnieuw moeten aanmelden na nieuwe vinger scans. Ik heb een Behello protector, zit perfect maar is niet Google certified, dus ook geen wr code om te scannen.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

outlandos schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:35:
[...]

Tijd tussen je bestellingen zou niet moeten uitmaken. Hopelijk helpt een reboot voor je.
Inderdaad.
Ik had nog niet gereboot om te zien of het uit zou maken als er een aantal uur tussen zou zitten. Net uit eten, maar afrekenen werkte niet tot ik een reboot deed van het toestel.
Iets om in de gaten te houden dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Pietervs op 30-08-2026 20:03 ]

• CLB
  • Niet online
Kleurtje ook hoor:
Google Pixel 11

Google Pixel 11

Google Pixel 11

Google Pixel 11

• ratzz
Polster schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:31:
[...]

Opgelost met een Mouse tempered glass qr code, werkt nu uitstekend!

• Ramon 73
ratzz schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:11:
[...]

Opgelost met een Mouse tempered glass qr code, werkt nu uitstekend!
Dus een behello screenprotector heb je een qr code van ander merk gebruikt?

Google heeft een support artikel geschreven over screenprotectors waar de QR code aan bod komt, staan ook links in naar QR codes van screenprotectors.

https://support.google.co...nl&utm_source=chatgpt.com

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon 73 op 31-08-2026 09:10 ]

• ratzz
Ramon 73 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:59:
[...]

Dus een behello screenprotector heb je een qr code van ander merk gebruikt?

Google heeft een support artikel geschreven over screenprotectors waar de QR code aan bod komt, staan ook links in naar QR codes van screenprotectors.

https://support.google.co...nl&utm_source=chatgpt.com
Ja correct. Ik heb het geprobeerd omdat mijn vingerafdrukscanner zeer miserabel wekte. Ik heb voor een qr code gekozen met zover mogelijk dezelfde eigenschappen, in dit geval gewoon tempered glass. Van de 50% ben ik naar 98% geslaagde inlogs gegaan dus missie geslaagd.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb de spigen screenprotector in de aanbieding gekocht bij Amazon.nl voor 16,99 euro, 2 stuks met zon applicator er bij. Dat laatste maar even proberen omdat ik altijd wel een luchtbel heb.

Wat was de tip ook alweer — in de badkamer waar net gedoucht is of in de badkamer met de douche aan of zoiets?

Laatste keer dat ik het deed was in de woonkamer, 1 minuscuul irritant stukje stof er onder die ik niet wegkreeg. Maar zo gelaten. De twee telefoons die ik ga inleveren heb ik nog een nieuwe protector voor, die zet ik er op voordat ik ze inlever. Wellicht helpt het en anders had ik het toch al gekocht voor beide telefoons.

Waar ik over twijfel: een camera protector. Heb nog nooit een pixel gehad maar boy wat steekt dat ding uit en is die 'out in the open'. Moet ik daar ook een protector voor aanschaffen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• SamSid
Oekol schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:59:
Ik heb de spigen screenprotector in de aanbieding gekocht bij Amazon.nl voor 16,99 euro, 2 stuks met zon applicator er bij. Dat laatste maar even proberen omdat ik altijd wel een luchtbel heb.

Wat was de tip ook alweer — in de badkamer waar net gedoucht is of in de badkamer met de douche aan of zoiets?

Laatste keer dat ik het deed was in de woonkamer, 1 minuscuul irritant stukje stof er onder die ik niet wegkreeg. Maar zo gelaten. De twee telefoons die ik ga inleveren heb ik nog een nieuwe protector voor, die zet ik er op voordat ik ze inlever. Wellicht helpt het en anders had ik het toch al gekocht voor beide telefoons.

Waar ik over twijfel: een camera protector. Heb nog nooit een pixel gehad maar boy wat steekt dat ding uit en is die 'out in the open'. Moet ik daar ook een protector voor aanschaffen?
Dat kan of een case die een schuifje heeft.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-09 20:41
Pietervs schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:25:
Over NFC:

Dit is mij al tweemaal overkomen en de eerste keer achter de oplossing komen duurde veel te lang. Had echt van alles geprobeerd met force close van Wallet app, NFC uit-aan, ChatGPT troubleshooting, adb eraan gehangen (maar lastig want dan geen betaalterminal bij de hand). NFC zelf was het probleem niet want de Yubikey als passkey over NFC werkte prima. Betalen bleef op 1 streepje signaal staan bij terminals met "even geduld aub". Oplossing: alleen een reboot van de telefoon lostte het probleem op. Volgens ChatGPT zit dan de card emulator in de knoop (bug).

Soortgelijke situatie met Android Auto. Op geen manier wou hij de auto herkennen. In dezelfde valkuil getrapt en van alles aan het rebooten geslagen zoals de wireless dongle, met kabel aangesloten, auto uit-aan, enterntainmentsysteem force reset, maar telkens "Telefoon reageert niet" op scherm van mijn Kia. Reboot telefoon: opgelost. :D

Device Controls via de tiles van Home Assistant waren allemaal dood. Kan weer een heel verhaal typen maar je raadt het al.

Bloedirritant. Nooit dergelijke verschijnselen gehad met mijn Nothing Phone.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 31-08-2026 20:54 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-09 08:56
Ben toch overstag gegaan en voor de pro XL gegaan (16gb). Vandaag bij een dagje verlof vrij zwaar gebruik met ook aardig wat AA en gegamed.. ben hier zeker niet ontevreden. Zoals eerder gezegd, ik heb alle toeters en bellen aan staan en bij meerdere apps bv. continue locatie aan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrqfTLNbIWG94ol2LHxq0Cx54LI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fGXocCFXAGjgbRIsLUFgz2LE.png?f=fotoalbum_large

• Amps
Had vandaag ook problemen met het connecten van bluetooth met de auto. Aanvankelijk werkte het prima, maar de tweede keer connecten speelde hij geen geluid af via de auto speakers. Moest hem 2x unpairen en weer pairen voordat hij het geluid weer oppakte. Hopelijk zijn dit sporadische bugs of kinderziektes en wordt het in de eerstvolgende update gefixt.

• Golf2vr6
gertvdijk schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:53:
[...]

Dit is mij al tweemaal overkomen en de eerste keer achter de oplossing komen duurde veel te lang. Had echt van alles geprobeerd met force close van Wallet app, NFC uit-aan, ChatGPT troubleshooting, adb eraan gehangen (maar lastig want dan geen betaalterminal bij de hand). NFC zelf was het probleem niet want de Yubikey als passkey over NFC werkte prima. Betalen bleef op 1 streepje signaal staan bij terminals met "even geduld aub". Oplossing: alleen een reboot van de telefoon lostte het probleem op. Volgens ChatGPT zit dan de card emulator in de knoop (bug).

Soortgelijke situatie met Android Auto. Op geen manier wou hij de auto herkennen. In dezelfde valkuil getrapt en van alles aan het rebooten geslagen zoals de wireless dongle, met kabel aangesloten, auto uit-aan, enterntainmentsysteem force reset, maar telkens "Telefoon reageert niet" op scherm van mijn Kia. Reboot telefoon: opgelost. :D

Device Controls via de tiles van Home Assistant waren allemaal dood. Kan weer een heel verhaal typen maar je raadt het al.

Totaal niet herkenbaar, ik had ook allang een factory reset gedaan als ik deze problemen had. Als het niet zou helpen, dan ruilen ( 2 weken omruil garantie)

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:39

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik kon me ook niet meer inhouden en heb gisteren een Pixel 11 Pro ontvangen! Wat een mooi toestel zeg! Gekozen voor de 512GB versie, ook door de 16GB ram. Dan kan ik deze voorlopig nog gebruiken.

Fresh install gekozen en gisteren op de bank rustig de echt benodigde apps geïnstalleerd. De rest wat ik nodig heb, kom ik dan vanzelf wel achter :).

Wat gebruiken jullie als app voor mail? Ik had op mijn iPhone alles in de 'Mail' app. Daar kun je alle accounts op aanmelden en dat integreert dan mooi. Zowel mail als contacten als agenda. Ik zag op de Pixel niet zou snel zo een app. Wat gebruiken jullie?

De rest van het gezin zit nog op iOS, ook de agenda's. Heeft een van jullie een goede tip, om dit ook op de Pixel te kunnen delen?

Battle.net || Strava

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Iemand anders ook wifi die steeds wegvalt?

Ik heb een deco mesh set. Roaming staat uit, adaptieve connectiviteit staat uit. Vast ip gegeven. Niks werkt.

Hij blijft verbonden maar af en toe stort de verbinding in.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:46
@retlaw Gmail doet dit en Outlook ook.

• CLB
  • Niet online
Daar zijn inderdaad legio mogelijkheden voor, misschien [Play Store & Android apps] Ervaringen & Discussie - Deel 18 eens bekijken of even zoeken op GoT, zijn ook veel 'overstaptopics' te vinden. Zelfde geldt voor agenda-opties tussen iOS en Android of gezamenlijke agenda's importeren. Ook daar zijn de opties inmiddels eindeloos.

Veel plezier met je Pixel >:)

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:11
vaagisdenaam schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 08:35:
Iemand anders ook wifi die steeds wegvalt?

Ik heb een deco mesh set. Roaming staat uit, adaptieve connectiviteit staat uit. Vast ip gegeven. Niks werkt.

Hij blijft verbonden maar af en toe stort de verbinding in.
Ik heb nu meerdere reviews op Youtube gezien die allemaal de verslechterde verbinding benoemen. Misschien ligt het niet aan de Pixel 11, maar is het een Android 17 dingetje? Heb je je wifi en bluetooth settings al eens gereset op je Pixel? Dat schijnt bij velen te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 01-09-2026 09:04 ]

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 21:25
retlaw schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 08:35:
Ik kon me ook niet meer inhouden en heb gisteren een Pixel 11 Pro ontvangen! Wat een mooi toestel zeg! Gekozen voor de 512GB versie, ook door de 16GB ram. Dan kan ik deze voorlopig nog gebruiken.

Fresh install gekozen en gisteren op de bank rustig de echt benodigde apps geïnstalleerd. De rest wat ik nodig heb, kom ik dan vanzelf wel achter :).

Wat gebruiken jullie als app voor mail? Ik had op mijn iPhone alles in de 'Mail' app. Daar kun je alle accounts op aanmelden en dat integreert dan mooi. Zowel mail als contacten als agenda. Ik zag op de Pixel niet zou snel zo een app. Wat gebruiken jullie?

De rest van het gezin zit nog op iOS, ook de agenda's. Heeft een van jullie een goede tip, om dit ook op de Pixel te kunnen delen?
Ik gebruik Microsoft Outlook waarmee ik zowel de e-mail van mijn Gmail als Hotmail account kan beheren: Microsoft Outlook - Apps op Google Play

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik weet
P-Rock schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:02:
[...]

Ik heb nu meerdere reviews op Youtube gezien die allemaal de verslechterde verbinding benoemen. Misschien ligt het niet aan de Pixel 11, maar is het een Android 17 dingetje? Heb je je wifi en bluetooth settings al eens gereset op je Pixel? Dat schijnt bij velen te werken.
Ik weet niet hoe ik die reset, maar ik heb wel het hele netwerk verwijderd en weer toegevoegd.

Werkte even heel goed, tot het dat niet deed...

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:11
vaagisdenaam schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:10:
Ik weet

[...]

Ik weet niet hoe ik die reset, maar ik heb wel het hele netwerk verwijderd en weer toegevoegd.

Werkte even heel goed, tot het dat niet deed...
Open Settings > System > Reset options > Reset Wi-Fi & Bluetooth.

• DaRoot
  • Laatst online: 03-09 20:15

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:36:
Ik heb nog een Pixel 6 Pro.. twijfel er nu aan om een Pixel 11 aan te schaffen.. liefst wil je een XL dan, anders heb je weer kleiner scherm.. maar die prijzen.. pfff
Qua performance is de Pixel 6 Pro nog wel voldoende voor mij, alleen vanaf volgende maand geen updates meer. En ik heb hem ook al 4,5 jaar, zo lang heb ik nog nooit met een toestel gedaan. Ik merk aan de andere kant wel dat het scherm in fel zonlicht vrijwel onleesbaar is, de Pixel 8 van mijn vriendin is dan al stukken beter.
had nog geen gebruik gemaakt van de inruilactie, maar lijkt erop dat mijn werkgever het toestel gaat aanschaffen. De Pixel 6 Pro is privé, zakelijk heb ik nog een iPhone 12. Echter die is natuurlijk ook al tijdje oud, en de Apple-verplichting is er niet meer..

Dan ga ik de Pixel 11 Pro XL als dualsim gebruiken, dus dan maar 1 toestel meer.. Kan de Pixel 6 straks naar onze zoon, als eerste telefoon.. (9 jr, groep 7, misschien nog even wachten)

Eens kijken dan hoe het goed in te richten is, zakelijk en privé enigszins gescheiden houden. Zakelijke mail gaat via de MS Outlook app, privé via Gmail/Thunderbird.. alleen whatsapp wordt denk ik een uitdaging.

Verbruikt dualsim veel meer accu?

[ Voor 10% gewijzigd door DaRoot op 01-09-2026 11:07 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 21:47
Iemand al ervaring met de 12GB/256GB versie van de Pixel 11 Pro? De groene zijn weer op voorraad in de Google Store en ik heb qua opslag nu met 256GB ruim voldoende, enige reden zou dus de 4GB RAM zijn. Maar ik hou het toestel maar 2 jaar dus wil ik vooral over de ervaring 'nu' weten of 12GB voldoende is als alle AI functies aanstaan. Mijn Pixel 8 Pro heeft ook 12GB en ik merk niet dat hij vaak apps moet herstarten... Dank voor input! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door cocico op 01-09-2026 11:55 ]

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:40
cocico schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:54:
Iemand al ervaring met de 12GB/256GB versie van de Pixel 11 Pro? De groene zijn weer op voorraad in de Google Store en ik heb qua opslag nu met 256GB ruim voldoende, enige reden zou dus de 4GB RAM zijn. Maar ik hou het toestel maar 2 jaar dus wil ik voor
Ik heb een 12GB/256GB, kom van de Pixel 9 Pro 16GB/256GB. Merk 0,0 verschil. Ben geen gamer. Gebruik verder wel intensief.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:08
DaRoot schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:05:
[...]
Eens kijken dan hoe het goed in te richten is, zakelijk en privé enigszins gescheiden houden. Zakelijke mail gaat via de MS Outlook app, privé via Gmail/Thunderbird.. alleen whatsapp wordt denk ik een uitdaging.

Lastig te zeggen; m'n vrouw heeft dit ook zo ingericht, met een privé en werkmodus. En dat werkt wel erg lekker - ook Whatsapp is dan goed te scheiden.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 16:36
DaRoot schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:05:
[...]

had nog geen gebruik gemaakt van de inruilactie, maar lijkt erop dat mijn werkgever het toestel gaat aanschaffen. De Pixel 6 Pro is privé, zakelijk heb ik nog een iPhone 12. Echter die is natuurlijk ook al tijdje oud, en de Apple-verplichting is er niet meer..

Dan ga ik de Pixel 11 Pro XL als dualsim gebruiken, dus dan maar 1 toestel meer.. Kan de Pixel 6 straks naar onze zoon, als eerste telefoon.. (9 jr, groep 7, misschien nog even wachten)

Ik gebruik de Pixel 7 al jaren voor werk en privé met dualsim.. voor WA heb ik het gescheiden met WA business erop. Prive en werk doe ik allebei met Outlook. Ik heb geen heel werkprofiel ingesteld en speel vooral met meldingen aan/uit en ik zet hooguit mijn simkaart uit als ik op vakantie ben. Ooit wel eens naar gekeken naar een betere scheiding en ga maar daar deze week weer in verdiepen als ik de 11 Pro deze week installeer. Dus ben benieuwd waar jij op uit komt. Over de accu heb ik nooit het idee gehad dat het meer verbruikt, maar ook nooit naar de data gekeken.

• cocico
Step-han schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:56:
[...]

Ik heb een 12GB/256GB, kom van de Pixel 9 Pro 16GB/256GB. Merk 0,0 verschil. Ben geen gamer. Gebruik verder wel intensief.
OK thx voor je ervaring, ik ben ook géén gamer maar heavy user en wil met name alle AI functies gebruiken. De komende 2-3 jaar zal Google er wel voor zorgen dat de 12GB-gebruikers nog altijd een goeie experience hebben neem ik aan 8)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
cocico schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:35:
[...]

en wil met name alle AI functies gebruiken
In Nederland (Europa)? Gros van de functies werken vrijwel alleen buiten de EU

• cocico
Wait a minute, werkt bijvoorbeeld Magic Cue dan niet bij jullie?
Rambler enkel in het Engels, dat weet ik.
Ik woon in België 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door cocico op 01-09-2026 12:42 ]

• CLB
  • Niet online
Rambler werkt ook gewoon in het Nederlands

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 12:39
cocico schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:42:
Wait a minute, werkt bijvoorbeeld Magic Cue dan niet bij jullie?
Die werkt prima.

Nickname does not reflect reality

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:46
Op dit moment met vakantie op de Azoren. Echt heel schik van de functie Magic Capture. Vooral in combinatie met onze dochter van 2 waarbij het altijd maar afwachten is op welk moment ze in de camera kijkt. Nu zit er vaak wel een leuke foto tussen.

• CLB
  • Niet online

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gertvdijk schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:53:
[...]

Goed om te weten dat ik in ieder geval niet de enige ben.

Een gewaarschuwd mens en zo...

Ik weet nu dus: gewone pasjes mee of telefoon rebooten. Zal van de situatie afhangen (supermarkt met 10 klanten achter me zal ik eerder een fysiek pasje pakken dan bij de Gall en Gall waar niemand in de rij staat :D ).

• outlandos
Pietervs schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:43:
[...]

Ik weet nu dus: gewone pasjes mee of telefoon rebooten. Zal van de situatie afhangen (supermarkt met 10 klanten achter me zal ik eerder een fysiek pasje pakken dan bij de Gall en Gall waar niemand in de rij staat :D ).
Als je alsnog een pasje mee moet nemen en zelfs bij drukke winkels gaat gebruiken dan heeft de betaalfunctie op je telefoon niet echt veel nut vrees ik. Hopelijk is het snel opgelost voor jullie. Hier tot op heden 0 problemen bij betalen met mijn telefoon (en Pixel Watch).

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Net geprobeerd met Gmail en Outlook, maar beide doen niet wat ik wil. Gmail doet de email wel, maar niet de agenda. Ook wordt alles dan in 1 inbox geladen en ik wil ook kunnen filteren op een inbox.

Outlook doet wel email en agenda. Helaas niet de gedeelde icloud agenda's van mijn gezinsleden. Ik zie alleen die van mijzelf.

Ik ga nog even verder zoeken. Tips zijn welkom :).

Battle.net || Strava

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:37
Pietervs schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:43:
[...]

Zeker niet de enige, mij ook overkomen afgelopen vrijdag na eerder succesvol te hebben betaald met de 11 Pro. Met mijn 9 Pro nooit voorgekomen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
september update op de 11pro binnen gekregen.

• ratzz
Megupe schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:41:
september update op de 11pro binnen gekregen.
Ik zie hem ook maar ik vind er geen informatie over, op de website vind ik ook niks of ik kijk erover heen.

https://support.google.com/pixelphone/community

• Golf2vr6
September Android Drop: Remember where you put things, ease motion sickness, and more

5 new Android features that make life a little easier https://share.google/UZwbwtlC68sf0uasB

[ Voor 32% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-09-2026 23:07 ]

• Pierre
  • Laatst online: 07:48

Pierre

Van nature lui!

Vandaag komen beide (voor mij en partner) Pro XL binnen, wat raden jullie een clean install of gewoon via de normale weg overzetten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• CLB
  • Niet online
Instellingen overzetten, alle apps handmatig doen...

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:13
Ik heb op release dag mijn pixel 11 pro xl gekregen en tot nu toe bevalt hij goed, ook de foto's zijn weer een stuk beter dan mijn vorige telefoon (pixel 8 pro).

Gisteravond bleef de telefoon opeens vanuit het niets hangen (ik raakte per ongeluk een reclame aan in een spelletje wat ik was aan het spelen), en was deze niet meer te bedienen. Uiteindelijk heel lang de aan/uit knop ingehouden om iets van reactie te krijgen.

Daarna kreeg ik een reboot waarna opeens de setup weer naar voren kwam, waar hij wel al bepaalde instellingen leek te herinneren (wifi, mijn google account, etc). Tegelijkertijd was bijv biometrie er helemaal uit, en zijn alle settings van mijn os kwa weergave, widgets, geluiden, modi, quick tiles etc allemaal gereset...

Alle apps staan er wel nog op, maar bepaalde apps hebben wel problemen sindsdien (Volgens mij is stiekem de secure enclave gereset ofzo), zoals de rabo app (die niet meer biometrie wil inschakelen), de abn en knab app die allebei niet meer willen inloggen, en de app van m'n beveiligingscameras die de camera's als 'vergrendeld' blijft weergeven en me niet laat resetten.

Ga vandaag die apps maar eens clean installen, maar vroeg me af of dit meer mensen is overkomen? Zit niet te wachten om dit vaker te moeten doen...

• witterholt
Robbiedobbie schreef op woensdag 2 september 2026 @ 07:48:
Ik heb op release dag mijn pixel 11 pro xl gekregen en tot nu toe bevalt hij goed, ook de foto's zijn weer een stuk beter dan mijn vorige telefoon (pixel 8 pro).

Gisteravond bleef de telefoon opeens vanuit het niets hangen (ik raakte per ongeluk een reclame aan in een spelletje wat ik was aan het spelen), en was deze niet meer te bedienen. Uiteindelijk heel lang de aan/uit knop ingehouden om iets van reactie te krijgen.

Daarna kreeg ik een reboot waarna opeens de setup weer naar voren kwam, waar hij wel al bepaalde instellingen leek te herinneren (wifi, mijn google account, etc). Tegelijkertijd was bijv biometrie er helemaal uit, en zijn alle settings van mijn os kwa weergave, widgets, geluiden, modi, quick tiles etc allemaal gereset...

Alle apps staan er wel nog op, maar bepaalde apps hebben wel problemen sindsdien (Volgens mij is stiekem de secure enclave gereset ofzo), zoals de rabo app (die niet meer biometrie wil inschakelen), de rabo en knab app die allebei niet meer willen inloggen, en de app van m'n beveiligingscameras die de camera's als 'vergrendeld' blijft weergeven en me niet laat resetten.

Ga vandaag die apps maar eens clean installen, maar vroeg me af of dit meer mensen is overkomen? Zit niet te wachten om dit vaker te moeten doen...
Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die reclamebanners. Daarom heb ik, sinds ik van Windows Phone/Mobile op Android ben overgegaan Adguard voor Android actief op de achtergrond. Ik zou niet meer anders willen...

Hieronder zie je hoeveel troep er zoal uitgefilterd wordt sinds de paar weekjes dat ik de telefoon heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lJ0hKi4aj_iVelt32JqJn6n4eA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8JzssmPKYQIlboSeQxTbzBYV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door witterholt op 02-09-2026 08:13 ]

• SamSid
outlandos schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:41:
[...]

Voor mij niet interessant, maar mogelijk voor @SamSid wel.
Nee niet meer, de aanbieding is voorbij. En het is nog steeds onduidelijk of het nu om een softwarematige MTE gaat of wel hardware unlocked kan worden.

• outlandos
witterholt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:09:
[...]

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die reclamebanners. Daarom heb ik, sinds ik van Windows Phone/Mobile op Android ben overgegaan Adguard voor Android actief op de achtergrond. Ik zou niet meer anders willen...

Hieronder zie je hoeveel troep er zoal uitgefilterd wordt sinds de paar weekjes dat ik de telefoon heb:

[Afbeelding]
Ik draai Adguard direct vanaf mijn NAS/router zodat alle apparaten profiteren in mijn netwerk, zou ook niet meer zonder kunnen/willen.

• CLB
  • Niet online
Hier is Adguard ingesteld als privé-DNS, filtert ook al heel veel onzin, ook via een mobiele internetverbinding.

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 02-09-2026 11:01 ]

• Megupe
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 2 september 2026 @ 10:55:
Hier is Adguard ingesteld als privé-DNS, filtert ook al heel veel onzin, ook via een mobiele internetverbinding.
Even geprobeerd en ik zie in een bepaalde app gelijk al verschil, mooi. Ff snel googlen leert dat adguard nu wel mijn verkeer kan zien. Ik kom met snel zoeken verder geen veiligheids issues tegen, klopt dat?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27

Oekol

waka waka hey hey

CLB schreef op woensdag 2 september 2026 @ 07:41:
Instellingen overzetten, alle apps handmatig doen...
Is daar een app voor? Ik ga van een Samsung S22+ naar een Pixel 11 Pro.
Ga ook alles handmatig doen en de fotos en dergelijke al gebackupped dus begin schoon.
Die instellingen lijkt wel handig? Maar wellicht is het ook beter om dat schoon te doen.

Ga er vanavond even voor zitten als mijn hoesje en screenprotector zijn binnengekomen.
Ben nogal zuinig op mijn spullen, dus de telefoon zit al sinds vorige week in het doosje.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 02-09-2026 12:08 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• CLB
  • Niet online
Als je je Pixel opstart kun je daarvoor kiezen tijdens de set-up :)
Of dan alles wordt overgenomen van een Samsung durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf al jaren gebruik.
Toen ter tijd geen gekke dingen gevonden, daarna nooit meer naar gekeken.

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 02-09-2026 16:14 ]

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Thanks voor de tip! Ik ben op Mullvad uitgekomen. Doet ongeveer hetzelfde en hier kun je nog kiezen wat je allemaal gefilterd wilt hebben.

Battle.net || Strava

• vaagisdenaam
  • Niet online
Heeft dit ook nadelen, die dns van adguard? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Zijn er beperkingen bekend, apps of functies of zo die niet meer werken?

Ik heb nu one.one.one.one ingesteld, maar das wat anders dan adguard natuurlijk.

Ps. Schijnbaar is die verouderd. Het is nu dns.adguard-dns.com

[ Voor 27% gewijzigd door vaagisdenaam op 02-09-2026 16:21 ]

• CLB
  • Niet online
In al m'n jaren gebruik nog nooit iets geks tegengekomen eerlijk gezegd.
Drie keer per jaar een melding 'kan niet verbinden met de DNS-server' en that's it.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik ook al sinds jaar en dag Adguard, alleen nu heb ik op eigen netwerk al Adguard Home + Unbound draaien, dus liefst heb ik Adguard op Android alleen actief als ik niet op mijn thuis netwerk zit.
Zou dit eigenlijk willen automatiseren, maar heb nog niet gevonden hoe ik dat kan doen. Nu vergeet ik Adguard wel eens aan te zetten als ik van huis weg ga.

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57
Ik gebruik ook al vele jaren de dns van Adguard. Werkt prima, geen problemen.

Dankzij de tip van @retlaw ga ik nu Mullvad proberen. Makkelijker instelbaar en nog meer focus op privacy.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41
Vincentio schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:25:
[...]

Ik gebruik ook al sinds jaar en dag Adguard, alleen nu heb ik op eigen netwerk al Adguard Home + Unbound draaien, dus liefst heb ik Adguard op Android alleen actief als ik niet op mijn thuis netwerk zit.
Zou dit eigenlijk willen automatiseren, maar heb nog niet gevonden hoe ik dat kan doen. Nu vergeet ik Adguard wel eens aan te zetten als ik van huis weg ga.
Wgtunnel i.c.m. wireguard road warrior setup. Dan loopt het verkeer over een tunnel naar je thuisnetwerk en in wgtunnel kun je precies instellen wanneer deze wel en niet aan moet staan en voor welke apps je uitzonderingen wil instellen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Megupe
  • Nu online
runnershigh schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:27:
Ik gebruik ook al vele jaren de dns van Adguard. Werkt prima, geen problemen.

Dankzij de tip van @retlaw ga ik nu Mullvad proberen. Makkelijker instelbaar en nog meer focus op privacy.
Hoe kan je het instellen dan? Je kan toch alleen een dna server invullen en thats it.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:42

codex

Geen OpenAI agent :)

Mijn vrouw heeft een vervelend probleem met haar Pixel 11 Pro. Er worden telkens gesprekken verbroken op bijna klokslag 2 minuten gespreksduur. KPN gebeld, ze hebben geen idee. Ik heb haar Pixel 8 overgezet, tijdens de procedure kreeg ik de vraag of de fysieke sim naar een esim overgezet mocht worden. Ik gaf akkoord, maar ik heb een vermoeden dat dit niet goed is gegaan.

Iemand dit probleem tegen gekomen of een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• witterholt
retlaw schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:46:
[...]

Thanks voor de tip! Ik ben op Mullvad uitgekomen. Doet ongeveer hetzelfde en hier kun je nog kiezen wat je allemaal gefilterd wilt hebben.
Dat kan dus met Adguard voor Android ook. Voor een paar tientjes heb je een lifetime licentie voor vijf multiplatform devices: ik gebruik het ook in Windows en daarnaast heb ik nog de Adguard addon voor Home Assistant.

• CLB
  • Niet online
Die app is heel iets anders dan alleen simpel de DNS aanpassen, wat voor velen meer dan genoeg is.

• Ramon 73
Pierre schreef op woensdag 2 september 2026 @ 07:27:
Vandaag komen beide (voor mij en partner) Pro XL binnen, wat raden jullie een clean install of gewoon via de normale weg overzetten.
Meest eenvoudige is overzetten. Schoonste en netste is clean install. Als je de tijd hebt: clean install

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 02-09-2026 19:14 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
witterholt schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:05:
[...]

Dat kan dus met Adguard voor Android ook. Voor een paar tientjes heb je een lifetime licentie voor vijf multiplatform devices: ik gebruik het ook in Windows en daarnaast heb ik nog de Adguard addon voor Home Assistant.
Offtopic, maar heb zelf deze week via stack social en code TAKE20 voor minder dan een 10tje een lifetime licentie voor 9 devices gekocht van Adguard family. #tip

• witterholt
CLB schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:07:
Die app is heel iets anders dan alleen simpel de DNS aanpassen, wat voor velen meer dan genoeg is.
Zelf geef ik voorkeur aan de app waarmee je veel meer kan instellen dan de private dns, waaronder het uitsluiten van bepaalde apps.

[ Voor 7% gewijzigd door witterholt op 02-09-2026 19:25 ]

• runnershigh
Megupe schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:18:
[...]

Hoe kan je het instellen dan? Je kan toch alleen een dna server invullen en thats it.
Bij Mullvad kun je kiezen uit zes verschillende host names. Ze verschillen in categorieën die wel of niet worden geblokkeerd:

https://mullvad.net/nl/help/dns-over-https-and-dns-over-tls#specifications

• CLB
  • Niet online
Ja tof, maar 'makkelijker installeren' klopt dan toch niet helemaal of zie ik wat over het hoofd?
Het is gewoon een kwestie van een hostname kiezen, invullen en opslaan, net als wat je bij Adguard deed?

Heb ook even all-mullvad ingesteld, kan nooit kwaad denk ik :)

• Megupe
  • Nu online
runnershigh schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:07:
[...]

Bij Mullvad kun je kiezen uit zes verschillende host names. Ze verschillen in categorieën die wel of niet worden geblokkeerd:

https://mullvad.net/nl/help/dns-over-https-and-dns-over-tls#specifications
Ja maar het installeren op mijn pixel gaat bij mullvad net zoals bij adguard dan toch?

Invullen van het adres in de dns balk?

• runnershigh
Megupe schreef op donderdag 3 september 2026 @ 06:53:
[...]

Ja maar het installeren op mijn pixel gaat bij mullvad net zoals bij adguard dan toch?

Klopt. Ik heb het gisteren zo gedaan: een van de Mullvad host names gekozen en ingevuld als prive DNS. Werkt prima tot nu toe.

• CLB
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 3 september 2026 @ 06:53:

Er wordt wat 'langs elkaar' gepraat, maar dat is het inderdaad gewoon :)

• Ramon 73
codex schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:03:
Mijn vrouw heeft een vervelend probleem met haar Pixel 11 Pro. Er worden telkens gesprekken verbroken op bijna klokslag 2 minuten gespreksduur. KPN gebeld, ze hebben geen idee. Ik heb haar Pixel 8 overgezet, tijdens de procedure kreeg ik de vraag of de fysieke sim naar een esim overgezet mocht worden. Ik gaf akkoord, maar ik heb een vermoeden dat dit niet goed is gegaan.

Iemand dit probleem tegen gekomen of een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Misschien de fysieke sim kaart erin zetten?

Eerst de eSIM uitschakelen: Instellingen - netwerk en internet - simkaarten

Daar de eSIM uitschakelen, toestel uit, simkaart plaatsen (anders tijdelijk een prepaid voor test). Toestel inschakelen, kijken of de SIM kaart gezien en geactiveerd wordt. Daarna is het testen of de verbinding weer verbreekt.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Wat een fijn toestel is de 11 Pro tot nu toe! Hoop deze lang te gebruiken!

Enige nadeel ligt niet aan het toestel zelf, maar is dat de providers in NL RCS niet hebben opgepakt. Dan had ik niet naar SMS / Whatsapp hoeven veranderen met mijn gezin. Vooral de groepchats in iMessage had dan makkelijker migreren geweest.

Battle.net || Strava

• outlandos
Verlies korte tijd internet, was gister ook rond lunchtijd. Meer mensen last van? Ik heb Vodafone.

• codex

codex

Ramon 73 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:29:
[...]

Misschien de fysieke sim kaart erin zetten?

Eerst de eSIM uitschakelen: Instellingen - netwerk en internet - simkaarten

Daar de eSIM uitschakelen, toestel uit, simkaart plaatsen (anders tijdelijk een prepaid voor test). Toestel inschakelen, kijken of de SIM kaart gezien en geactiveerd wordt. Daarna is het testen of de verbinding weer verbreekt.
Het vervelende is, op het moment dat je de fysieke sim omzet naar eSIM is de fysieke onbruikbaar. Ik kan het wel proberen met 1 van mijn sims. Het is overigens telkens in de auto dat dit gebeurt, wat wel bijzonder is. Thuis kan ik het niet reproduceren, zelfs met bellen over WiFi uitgeschakeld.

• Ramon 73
codex schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:15:
[...]

Het vervelende is, op het moment dat je de fysieke sim omzet naar eSIM is de fysieke onbruikbaar. Ik kan het wel proberen met 1 van mijn sims. Het is overigens telkens in de auto dat dit gebeurt, wat wel bijzonder is. Thuis kan ik het niet reproduceren, zelfs met bellen over WiFi uitgeschakeld.
Dan lijkt het mij redelijk onwaarschijnlijk dat het probleem in de sim/kpn zit. Als het echt alleen in de auto gebeurt, dan zou ik de test anders aanpakken. Ik zou eerst eens ergens stil gaan staan met de auto, op een plek met goede signaalsterkte, en daar een langere test doen. En dan eens met BT headset tijdens rijden, carkit pairing verwijderen en alleen de headset gebruiken voor het bellen. Ergens heb ik iets gelezen dat mensen meerdere keren moesten proberen om de carkit / multimediasysteem van de auto goed gepaired te krijgen. Misschien de pairing in auto & telefoon verwijderen en opnieuw pairen?

Zelf had ik met Pixel 7 Pro en Toyota Touch 2 "problemen" met de telefoon. In het systeem van de auto werden geen oproeplijsten getoond (helemaal leeg). Bij inkomende gesprekken liet de auto alleen het nummer zien. Benieuwd over twee maanden of de Pixel 11 dat probleem ook heeft..... maar bellen werkte gewoon vlekkeloos.

• codex

codex

Ramon 73 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:29:
[...]

Dan lijkt het mij redelijk onwaarschijnlijk dat het probleem in de sim/kpn zit. Als het echt alleen in de auto gebeurt, dan zou ik de test anders aanpakken. Ik zou eerst eens ergens stil gaan staan met de auto, op een plek met goede signaalsterkte, en daar een langere test doen. En dan eens met BT headset tijdens rijden, carkit pairing verwijderen en alleen de headset gebruiken voor het bellen. Ergens heb ik iets gelezen dat mensen meerdere keren moesten proberen om de carkit / multimediasysteem van de auto goed gepaired te krijgen. Misschien de pairing in auto & telefoon verwijderen en opnieuw pairen?

Zelf had ik met Pixel 7 Pro en Toyota Touch 2 "problemen" met de telefoon. In het systeem van de auto werden geen oproeplijsten getoond (helemaal leeg). Bij inkomende gesprekken liet de auto alleen het nummer zien. Benieuwd over twee maanden of de Pixel 11 dat probleem ook heeft..... maar bellen werkte gewoon vlekkeloos.
Ze rijdt met haar USB-C oortjes in, dus ook dat is het helaas niet. Het zou kunnen dat het wisselen tussen masten is wat dit veroorzaakt, maar dat zou wel bijzonder zijn gezien het bijna exact na 2 minuten gebeurd. We gaan wel even wat proberen, dank voor het meedenken!

• CLB
  • Niet online
Nieuw simkaartje kan ook wonderen doen, even naar een winkel binnenkort?

• Ramon 73
CLB schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:13:
Nieuw simkaartje kan ook wonderen doen, even naar een winkel binnenkort?
Ze is overgegaan van SIM naar eSIM, dan zou het geen fout op de simkaart mogen zijn, lijkt mij. Maar gezien de (redelijk) herhalende twee minuten lijkt het op een authenticatieprobleem. KPN zou dat toch moeten zien, lijkt mij. @codex gebeurt dit tijdens roaming? (vermoed van niet)

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon 73 op 03-09-2026 16:12 ]

• CLB
  • Niet online
Dat mag niet nee, maar ik heb wel meer 'casussen' gezien, waarbij een nieuw (fysiek) simkaartje wonderen deed.

• codex

codex

Ramon 73 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:10:
[...]

Ze is overgegaan van SIM naar eSIM, dan zou het geen fout op de simkaart mogen zijn, lijkt mij. Maar gezien de (redelijk) herhalende twee minuten lijkt het op een authenticatieprobleem. KPN zou dat toch moeten zien, lijkt mij. @codex gebeurt dit tijdens roaming? (vermoed van niet)
Nee, roaming staat ook uit.

• codex

codex

CLB schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:20:
Dat mag niet nee, maar ik heb wel meer 'casussen' gezien, waarbij een nieuw (fysiek) simkaartje wonderen deed.
Ga ik proberen als dit niet wordt opgelost.

• Ramon 73
codex schreef op donderdag 3 september 2026 @ 17:43:
[...]

Nee, roaming staat ook uit.
Ik zou roaming gewoon inschakelen. Of heb je een abbonnement waarbij buitenland erg duur is?

• codex

codex

Ramon 73 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:29:
[...]

Ik zou roaming gewoon inschakelen. Of heb je een abbonnement waarbij buitenland erg duur is?
Nee, ik schakel het eigenlijk alleen in als ik op het vliegtuig stap.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen kunnen besproken worden in [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Discussies over accessoires mogen hier: [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires