[Google Pixel 11/11 Pro/11 Pro XL] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SebasFM schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:34:
Ik kreeg anders een jaar Gemini Pro cadeau bij mijn P10Pro... O-)
Fantastisch natuurlijk, gebruik ik hier regelmatig, maar is dat een goodie :o

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-08 07:27
Vorig jaar was de goodie toch (althans bij Belsimpel) dat het 256GB model even duur was als de 128GB? Mogelijk ben ik in de war met de Pixel 9.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:28
prodygee schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:11:
Vorig jaar was de goodie toch (althans bij Belsimpel) dat het 256GB model even duur was als de 128GB? Mogelijk ben ik in de war met de Pixel 9.
Bij de 9 kregen we inderdaad een "gratis" upgrade naar een hoger model met meer geheugen. En inderdaad een jaar lang gratis Gemini Pro (of hoe dat abonnement toen precies mocht heten). Durf niet te zeggen wat bij de 10 de pre-order bonus was.

• CLB
  • Niet online
Bedankt Amazon:
Google Pixel 11:
Afbeeldingslocatie: https://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2026/07/Pixel-11-Colors-1-1536x1536.jpg

Google Pixel 11 (Pro):
Afbeeldingslocatie: https://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2026/07/Pixel-11-Pro-Colors-Specs-Price-1399x1536.jpg

Google Pixel 11 Pro Fold:
Afbeeldingslocatie: https://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2026/07/Pixel-11-Pro-Fold-Colors-1536x1374.jpg

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:34

Dennis1812

Amateur prutser

Qua design weinig verschil met mijn Pixel Pro Fold 9 zo te zien.

Ben benieuwd of het upgrade waardig is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:26
Ben voor het eerst in lange tijd weer eens buiten Samsung om aan het kijken. Al vanaf de Galaxy Nexus altijd Samsung flagships gehad (met de HTC One M8 tussendoor).

De voornaamste reden is omdat de camera hardware sinds de S22 al geen update heeft gehad. Het zijn allemaal degelijke telefoons, maar raak er een beetje op uitgekeken. Hoewel de S27 Pro geruchten op zich wel weer wat hoop biedt.

Voor de grootte van de accu (en dikte van het toestel), valt de accuduur van de P10P erg tegen. Hopelijk verbeteren ze die aanzienlijk met de opvolger. Eveneens de thermal issues die vaak langskomen. Wat sneller kunnen laden is altijd welkom. Voor de hoge prijs verwacht je wel een betere chipset, maar dat moet je bij de Pixels maar voor lief nemen.

Ben benieuwd naar de reviews en testresultaten wanneer hij eenmaal uit is. En anders maar wachten op de S27 Pro.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:48
De oranje Pro 👍

• CLB
  • Niet online
Heel tof inderdaad, alleen die gouden accenten vind ik wel wat jammer... Ik ga denk voor 'mintgroen', rechtsonder.

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 14-07-2026 09:04 ]

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-08 16:04
CLB schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:06:
Heel tof inderdaad, alleen die gouden accenten vind ik wel wat jammer... Ik ga denk voor 'mintgroen', rechtsonder.
Same here! Benieuwd wanneer de echte specs lekken. Een keer een fatsoenlijke batterij met accuduur zou ook fijn zijn :P

Specs zijn er al blijkbaar https://www.droidapp.nl/n...-groot-lek-prijzen-fotos/

[ Voor 13% gewijzigd door Reaper.JA2 op 14-07-2026 16:28 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 10:09
Als het klopt wat men hier schrijft;
https://www.want.nl/pixel-glow-pixel-11-pro/
''Het is namelijk een rondje dat op dezelfde plek als de flitser zit.''

Dan geef ik de auteur van dit artikel helemaal gelijk; een gekleurd klein stipje is totaal niet spannend.. Als het echt een hele ring om het eiland heen was geweest zou het mooi zijn!

• NeWSJuNK
Als dat gekleurde ledje de flitser vervangt snap ik niet dat ze de temp sensor daarvoor moesten opofferen. Beetje jammer dit .

• Amps
Ik vond zelf de notificatie LEDjes aan de voorkant van vroeger erg handig. Miste dat toch wel bij de overstap van de S8 naar S10. Weet niet hoe handig het zal zijn aan de achterkant.

• CLB
  • Niet online
Had tof geweest, zo om het hele eiland... dit is een geinige gimmick waar je twee keer naar kijkt en door.
Wachten op third party app-ondersteuning dus, net als voor de notificatieledjes van vroeger.

• NeWSJuNK
Ik zag in wat videos van de Pixel 11 ook een witte met zwart camera eiland voorbij komen. Helaas is die variant niet beschikbaar. De oranje is leuk maar verveelt ook snel denk ik. De andere kleuren zijn veel hetzelfde van afgelopen jaar.

• CLB
  • Niet online
Er zijn geen officiële video's beschikbaar, dus is allemaal fanmade wat je hebt gezien tot nu toe.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-08 16:04
Nog drie weken tot de aankondiging en er is nog verrassend weinig officieels gelekt. Sinds lange tijd niet meer uitgekeken naar een aankondiging :D

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:35:
Nog drie weken tot de aankondiging en er is nog verrassend weinig officieels gelekt. Sinds lange tijd niet meer uitgekeken naar een aankondiging :D
Of er is gewoon weinig nieuws om uit te lekken ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• CLB
  • Niet online
Ja precies... Ik kijk er ook naar uit hoor en ik geloof best dat ik ga upgraden naar een 11 Pro omdat het kan.
Maar heel bijzonder zal het allemaal niet zijn... Iets sneller, iets feller, iets hipper, iets nieuwer. Maar prima >:)

Pixel 9 Pro naar Pixel 10 Pro was ook een minimale upgrade, maar het kwam zo uit. Abonnement was verlopen, Pixel 9 Pro verkocht voor een prima prijs, goede openingsactie... Hopen op dezelfde 'methode' deze ronde :)

• Jasikevicius3
Ik zou alleen al overwegen te upgraden naar de 11 Pro (heb nu 10 Pro) vanwege het nog altijd bestaande en bekende probleem dat de 10 Pro niet draadloos oplaadt in de auto (die Qi1 heeft).

En voordat er allerlei zogenaamde oplossingen worden aangedragen hier; save the trouble.
Alles al geprobeerd. Qi2 zou compatible zijn met Qi1 opladers, maar blijkt een bekend euvel te zijn waarop ik zelfs in sommige forums lees dat Google het erkent maar simpelweg niks aan doet.

Ligt echt aan de Pixel 10 Pro dus hoop eigenlijk dat dat is opgelost in de 11.
Is het enige minpunt wat ik heb aan de P10.

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-08 17:02
Ik twijfel nu of ik de 10 pro zou kopen of wachten op de 11 pro.Verwacht niet veel verschil in de specs,maar wel in de prijs. Heb even de Samsung S26 Ultra gehad,maar vond het niet waard. Nu eventjes nog de Pixel 7. Moet ik eerlijk zeggen vandaag de Samsung Galaxy Z Fold 8 gezien. Echt mooi toestel,maar de prijs ...

[ Voor 45% gewijzigd door De waarden op 22-07-2026 20:48 ]

• CLB
  • Niet online
En nog wat afbeeldingen, omdat het kan...
Google Pixel 11
Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-blue-3.webp

Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-green-3.webp

Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-pink-3.webp

Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-midnight-3.webp

Pixel 11 Pro (XL):
Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-pro-green-3.webp

Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-pro-midnight-3.webp

Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-pro-red-3.webp

Afbeeldingslocatie: https://www.mymobiles.com/storage/news/gallery/mymobiles.com-google-pixel-11-pro-light-green-3.webp

• NeWSJuNK
Twijfel tussen Oranje en lichtgroen. :X

• CLB
  • Niet online
Hier wordt het een lichtgroene Pixel 11 Pro 256GB... mits er weer een leuke actie is natuurlijk :)

• Amps
Ik ben fan van lichte kleuren (het liefst wit), dus die mintgroene komt het dichtstbij. Mits de camera (hardware) en accuduur verbeterd is, is de 512GB Pixel 11 Pro een kandidaat :)

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:15
Jammer dat Moonstone niet meer beschikbaar lijkt te zijn voor de 11 Pro. Ik heb de 10 Pro in die kleur en wil bij een goede aanbieding best upgraden, omdat 256 GB voor mijn gebruik toch krapper blijkt te zijn dan verwacht. Dan wordt het waarschijnlijk een zwart of oranje exemplaar.

• Jasikevicius3
Op de groene kleur vind ik het gouden randje jammer... Vind zilver wat minder kitscherig

Die allerlaatste foto; is dat echt lichtgroen? of zou dat meer richting zilver gaan? Lijkt me ergens onlogisch dat ze 2 groene tinten uitbrengen nl

• CLB
  • Niet online
Is mooi heh, bedrijven doen het nooit goed... Ik had graag de groene versie van de 9 Pro weer gezien als kleur.
Die was een stuk mooier, dan de Moonstone 10 Pro die ik nu heb eerlijk gezegd. Ach, komt vast wel goed :9

Google Pixel 9 Pro vs 10 Pro

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-08 13:29
Ik heb momenteel een 10 pro, maar blijf het toch wel een vrij groot en lomp ding vinden (verder prima hoor). Jammer dat ze niet met een wat handzamere versie komen. Misschien wachten op de 11a, die heeft iig de camerabalk niet en is door wat meer plastic ook een stuk lichter...

• CLB
  • Niet online
Dat scheelt inderdaad 24 gram (heb ze beiden hier), dat is best veel natuurlijk. Maar ook logisch.
Zag wel dat de camerabar bij de 11 Pro een stukje minder uit lijkt te steken, zelf even wat gefotoshopt:
Google Pixel 10 Pro vs 11 Pro

EDIT: Het rechtertoestel, is de reguliere Pixel 11 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 24-07-2026 11:54 ]

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13

Flipm0de

geen

hebben pixels inmiddels ook geluid bij de live photos / motion picutures? Voor zover ik weet is het alleen nog bewegend beeld?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik weet eigenlijk niet of ik nog Pixel neem, ik heb momenteel de P10ProXL en ik ben eigenlijk niet echt onder de indruk.

Ik merk bv dat Google Photos echt gewoon achterloopt tegenover Photo apps zoals op Oxygen of ColorOS. Ik heb nog nooit Samsung gehad dus dat kan ik niet bepalen.
Bv je neemt een foto, je bewerkt hem ff met AI, persoon in de achtergrond eraf halen ofzo.... Dat duurt echt wel lang vooraleer dat die iets gaat ondernemen, zit je net op een positie waar je mobiel internet niet sterk is is het gewoon niet werkbaar. Ik vind dat echt zeer zwak voor een device waarbij de hele marketing draaide om AI bewerkingen on-device. Dan zie je gewoon je Pixel heel die nest eerst naar Google Cloud sturen, je bewerkingen uitvoeren en het dan weer downloaden.
Dan ben je de HD resolutie ook kwijt van je foto en hij forceert precies "Save as Copy", je kan niet gewoon die foto overschrijven.

Ik heb ook het gevoel dat het volledige settings menu ergens online ingeladen wordt, soms is dat gewoon echt traag, ik snap niet hoe dat komt.

Pixel themes? Customization is gewoon zo beperkt tegenover mijn vriendin die een OnePlus heeft.

Ik ben dan wel een zuiver Google gebruiker en heb graag wel de native ervaringen, maar ik heb echt wel het gevoel dat je daarvoor soms inboet eigenlijk.
Ik ben weer aan het denken om terug naar een iPhone te gaan en daar gewoon al mijn Google accounts op te draaien

• Amps
CLB schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:43:
Dat scheelt inderdaad 24 gram (heb ze beiden hier), dat is best veel natuurlijk. Maar ook logisch.
Zag wel dat de camerabar bij de 11 Pro een stukje minder uit lijkt te steken, zelf even wat gefotoshopt:
[Afbeelding: Google Pixel 10 Pro vs 11 Pro]
Volgens mij is dit de reguliere 11, niet de Pro.

• CLB
  • Niet online
Damn, je hebt gelijk... Ik Photoshop straks wel even verder dan O-)

• Amps
Het is al voor je gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2026/07/pixel-11-pro-onl-camera-compare-edit.jpg

Voor de volledigheid ook de vergelijking met de 11.

Afbeeldingslocatie: https://9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2026/07/pixel-11-onl-2-camera-compare-edit.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Amps op 23-07-2026 21:53 ]

• CLB
  • Niet online
Ja lelijk met watermarks en andere kleuren devices... >:)

• NeWSJuNK
Pixel 11 zal ook weinig vernieuwend zijn. Als je echt iets anders wil kom je bij Fold 8 van Samsung uit.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56

Steeffoon

Smartphone-nerd

NeWSJuNK schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:25:
Pixel 11 zal ook weinig vernieuwend zijn. Als je echt iets anders wil kom je bij Fold 8 van Samsung uit.
Wat is dat voor vergelijking? Totaaaaal ander toestel. En degenen die voor een Pixel gaan, die kiezen doorgaans niet voor een Samsung ;-)

Overigens, qua specificaties is de Z Fold 8 ook geen wereldverlegger, behalve de formfactor.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe pixel Fold incl specs, batterijduur en formaat etc.

Maar daar lees ik nog weinig over.

• CLB
  • Niet online
De aankomende Pixel 11 Pro Fold borduurt weer voort op de eerste twee modellen, dat kan echt wel beter.
Ik zou wel een Pixel Fold willen zien met die formfactor van de Z Fold 8... kom op Google, volgend jaar dan maar?

• glatch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:04
Steeffoon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:34:
[...]

Wat is dat voor vergelijking? Totaaaaal ander toestel. En degenen die voor een Pixel gaan, die kiezen doorgaans niet voor een Samsung ;-)

Overigens, qua specificaties is de Z Fold 8 ook geen wereldverlegger, behalve de formfactor.
Wat zou een goede rede zijn om niet voor een Samsung te kiezen als pixel gebruiker?

ik ben compleet nieuw in Samsung, maar overweeg wel om op de S27 te wachten, vooral gezien de mindere ervaring met de accu duur en termals van mijn pixel 7.

is het dan zo'n wereld van verschil dat het vervelend is om eraan te wennen?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vond de Pixel een verademing na diverse Samsungs. Van Folds tot andere topmodellen.

De schil eroverheen bij Samsung vind ik gewoon minder prettig. De fotos app werkt veel beter. En zo kan ik wel even doorgaan.

Alles subjectief uiteraard.

Uiteindelijk mis ik mijn Lumia 950XL nog het meeste. Zo jammer dat Windows Phone dood is.

Ik heb nog een Sony gehad na de Z fold vanwege betere camera. Maar wilde toch groter scherm. Daarom nu Pixel Fold.

Ik hoop op een topmodel camera in pixel fold. Maar ben benieuwd.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56

Steeffoon

Smartphone-nerd

glatch schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:55:
[...]

Wat zou een goede rede zijn om niet voor een Samsung te kiezen als pixel gebruiker?

ik ben compleet nieuw in Samsung, maar overweeg wel om op de S27 te wachten, vooral gezien de mindere ervaring met de accu duur en termals van mijn pixel 7.

is het dan zo'n wereld van verschil dat het vervelend is om eraan te wennen?
De camera is al een wereld van verschil. Verder de software is totaal anders. Dat zijn al twee belangrijke zaken die ander zijn.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• P-Rock
  • Laatst online: 00:21
Het enige vervelende van de Pixel is dat er automatisch een HDR filter wordt toegepast op foto's, en volgens mij is dat ook niet uit te zetten.

• CLB
  • Niet online
Er gaan geruchten dat het frame van de zwarte Pixel 11 Pro ook mat wordt, had ik graag gezien bij de rest ook.
Google Pixel 11 vs Pixel 11 Pro

• NeWSJuNK
Leuk als je hem voor het eerst uit de doos haalt. Vervolgens komt er een hoesje omheen en kijk je er nooit meer naar.

• CLB
  • Niet online
Dat kan natuurlijk, ieder z'n ding. In mijn ervaring beschadigt dat altijd sneller (ook met een case) dan mat. Zonde.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
NeWSJuNK schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:08:
Leuk als je hem voor het eerst uit de doos haalt. Vervolgens komt er een hoesje omheen en kijk je er nooit meer naar.
Nog nooit een hoesje om mijn telefoon gehad en inderdaad een stuk liever matte afwerking dan glanzend

To dare is to do

• CLB
  • Niet online

• CLB
  • Niet online
Pixel 11 krijgt toch twee camera's op de achterzijde en geen drie...
Daarbij verschilt de hoeveelheid RAM per toestel, wat weer ligt aan de hoeveelheid opslag...

Maar het is wat vaag op Android Headlines, genoemde pricing lijkt niet te kloppen namelijk, gok op foutje bij Pro XL.

• NeWSJuNK
Gezien de specs zeer twijfelachtig om te gaan upgraden. Ja de chip is wat sneller en energie zuiniger maar dat is het ook wel. Nadruk zal op software liggen die ook naar de oudere modellen druppelt. Maar we laten ons verrassen.

• CLB
  • Niet online
Het werd toch een Galaxy Z Fold 8?

• Amps
Niets is zeker tot de reviews uitkomen. Ik ben er ook bang voor dat hij toch underwhelming gaat worden. De voornaamste reden om mijn S24+ te upgraden was voor de camera (en natuurlijk iets nieuws/anders), maar daar moet ik niet te veel voor inleveren (bv accuduur en performance). Wellicht toch maar wachten op de S27 Pro, maar dat zien we dan wel weer.

• NeWSJuNK
CLB schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:17:
Geannuleerd, toch teveel twijfel.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-08 14:56
Ga hem denk wel halen. Heb nu een Xiaomi maar wil toch naar een standaard hard en software. Dus Google Pixel met Android of Apple met iOS. Voorkeur is wel Android nu.

Als ik nu de vergelijkingen kijk in opstarten van apps enz tussen de huidige 10 en een iPhone 17 wint de Android nu al in soepelheid. Zwaardere apps die in toch niet. Meer een keer een simpel spelletje

• prodygee
  • Laatst online: 11-08 07:27
CLB schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:17:
Ga jij weer naar de 11? Jij hebt toch een 10 Pro nu? Zo ja, Bevalt ie? Geen ellende gehad?

• CLB
  • Niet online
Ik stap over naar de 11 Pro inderdaad, mits de eventuele pre-order actie een fijne is (lees: net als vorig jaar) en het me dus niet al teveel gaat kosten. M'n abonnement ligt open, dus ik hoop op wat korting op de toestelkosten met verlenging én ik wil de 10 Pro verkopen. Dan moet ik al een eind in de richting zijn. Is het nodig qua performance en dergelijke, vast niet, maar als het kan... En eigenlijk geen enkele issue gehad nee, dus prima. Gebruik al jarenlang Pixels als main device naast het testen van heel veel modellen, maar het zijn gewoon fijne toestellen met weinig poespas. Zijn ze heel bijzonder qua functies, nee dat ook niet. Maar ondanks dat je ze steeds vaker ziet in het straatbeeld, is het bij lange na nog niet zoveel als Samsung of Chinese toestellen en dat is ook wel leuk vind ik.

• NeWSJuNK
Ik heb de Pixel 10 pro en ga alleen upgraden als er interessante vernieuwingen zijn en de deals aanlokkelijk. Anders ga ik naar een Samsung fold 8 kijken dat is in mijn ogen een vernieuwend toestel . Overigens is gaandeweg het jaar de Pixel steeds beter geworden. Geen rare fratsen en werkt gewoon goed en snel zat.

• CLB
  • Niet online
Interessante vernieuwingen zijn er niet tot nauwelijks, dat is niet iets waar je op hoeft te hopen helaas.
De Galaxy Z Fold 8 is wel echt vernieuwend ja, qua vormfactor dan, maar voor de rest is het een foldable
met al z'n plussen en minnen. Tevens zou ik persoonlijk vanaf een Pixel Pro-toestel de telelens teveel gaan missen.

• CLB
  • Niet online
Pixel Glow wordt omgedoopt tot HiLight volgens verschillende bronnen en de werkzaamheid vanaf de lancering zou nog vrij matig zijn. Je kunt de oplichtende ledjes in de camera-flitser gebruiken om met Gemini te praten en ziet dan of de assistent luistert of niet én je kunt het instellen bij contacten, zodat je aan de kleur ziet wie er belt. Ondersteuning zou er sowieso zijn voor deze kleuren: blauw, roze, groen, cyaan, oranje, paars, wit, geel en teal, oftewel groenblauw. Vooralsnog lijkt het wachten op third party-support voor allerlei apps, dat zou best leuk zijn imo.
Afbeeldingslocatie: https://www.droidapp.nl/wp-content/uploads/2026/08/Pixel-11-HiLight.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 07-08-2026 13:13 ]

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:57
Ik baal er van dat ik bij die groep mensen behoor die last van zijn pols krijgt bij het gebruiken van de Pixel toestellen. Ik denk dat de gewichtsverhouding gewoon niet voor mij is. Alle toestellen geprobeerd, van de reguliere tot de XL. Helaas is het hem niet, anders had de Pro hier zeker op het lijstje gestaan omdat het verder heerlijke toestellen zijn.

• CLB
  • Niet online
Dat is wel heel jammer ja... En de Pixel 9a en 10a, die de camerabar missen, ook geprobeerd?

EDIT: Er verschijnen ook steeds meer geruchten dat de Pixel 11 Pro's uitkomen in varianten met 12GB RAM en 16GB RAM, waarbij er dus 12/256GB-versies en 16/512- & 16/1TB-varianten komen. Dat is wel annoying Google.

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 07-08-2026 13:59 ]

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik snap ook dat dat vervelend is, maar gewoon de realiteit van de geheugen markt.

• CLB
  • Niet online
Ze hadden best standaard mogen kiezen voor 16GB RAM imo, een 12GB-versie voelt toch als een stapje terug.

Omdat het morgen tijd is voor de officiele onthulling zijn er nu ook:
[Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires
[Google 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:29
De geekbench resultaten zien er toch ook niet super uit eerlijk gezegd. Hopelijk zijn de pre order deals heel goed dit jaar want anders wacht ik wel een jaartje. Ik heb momenteel de 9 Pro XL. De situatie zal volgend jaar nog niet veel anders zijn qua chip tekorten maar dan is de upgrade toch weer wat meer de moeite.

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 17:45
CLB schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:14:
Ze hadden best standaard mogen kiezen voor 16GB RAM imo, een 12GB-versie voelt toch als een stapje terug.
Eens. Maar in de praktijk ga je het niet snel merken denk ik.

• CLB
  • Niet online
Dat denk ik persoonlijk ook niet... Morgen maar eens kijken naar het prijsverschil tussen 12/256GB en 16/512GB B)

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:18
Hoe gaat dat nou precies met de preorders? Om middernacht, de dertiende lokale tijd is de presentatie. Worden de toestellen dan gelijk in de Nederlandse Google store aangeboden?

[ Voor 7% gewijzigd door witterholt op 11-08-2026 11:56 ]

• CLB
  • Niet online
Normaliter wel, maar hier middernacht is misschien wat lastig, waardoor het in de ochtend erna wordt...

• witterholt
Na Windows Phone / Mobile ben ik op Nokia gebleven waarbij de XR21 mijn huidige toestel is. Dit voornamelijk vanwege de Android One ervaring. Nu HMD voor mij geen interessante toestellen uit brengt ben ik van plan om op Pixel over te stappen.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik voor de groene 16/512GB 11 Pro XL.

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:50
Is er bij de pixel ook iets van pre order registratie ? Of dat je aan een code kan komen om bij launch kortingen te scoren?

Ben dit jaar voor het eerst naar een Pixel 10a gegaan, geweldig toestel en zou dus graag een wat hoger segment in de Pixel modellen willen hebben, mits er nog mooie kortingen te scoren valt.

• springfield89
Fordius schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:59:
Is er bij de pixel ook iets van pre order registratie ? Of dat je aan een code kan komen om bij launch kortingen te scoren?

Ben dit jaar voor het eerst naar een Pixel 10a gegaan, geweldig toestel en zou dus graag een wat hoger segment in de Pixel modellen willen hebben, mits er nog mooie kortingen te scoren valt.
Niet voor zover ik weet. Ik zag op reddit wel mensen melden dat ze een kortingscode ontvangen hebben (stuurt Google wel vaker doorheen het jaar). Maar geen idee of ze dit naar iedereen sturen. Hier in ieder geval nog niks ontvangen.

• CLB
  • Niet online
Of bij winkels als Belsimpel of providers, maar dat is meer voor het levertijden-topic.

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03:58
springfield89 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:06:
[...]

Niet voor zover ik weet. Ik zag op reddit wel mensen melden dat ze een kortingscode ontvangen hebben (stuurt Google wel vaker doorheen het jaar). Maar geen idee of ze dit naar iedereen sturen. Hier in ieder geval nog niks ontvangen.
Ik heb 'm sinds gisteren binnen voor Duitsland. 20 euro korting op de pre order. *O*

• CLB
  • Niet online
Toch maar weer mooi 2 procent op de aanschaf van een standaardmodel van de Pixel 11 >:)

• springfield89
Op de Duitse Google store staat er een aftel klok naar 16u.

• witterholt
Op de Nederlandse site zijn ze inmiddels ook beschikbaar. Zojuist mijn pre-order afgerond...

• CLB
  • Niet online
Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

Google Pixel 11 Pro XL

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:41
Mooi koraal! Ik wilde voor de Fog gaan, maar dit is ook wel in mijn straatje!

Weet iemand of GrapheneOS beschikbaar is voor de Pixel 11 Pro?

• witterholt
Ik ben voor de groene (Olijf) gegaan.... Maar kleur blijft een persoonlijke keuze.

[ Voor 42% gewijzigd door witterholt op 12-08-2026 18:05 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
CLB schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:08:
[...]

Fantastisch natuurlijk, gebruik ik hier regelmatig, maar is dat een goodie :o
Heb jij enig idee of de mensen die reeds in een jaarabonnement zitten van Google AI Pro ook die 6 maanden erbij krijgen? Idem voor wat betreft Youtube Premium (geen jaarabonnement, maar wel actief maandabonnement hier).
edit:
sorry ik zie dat ik een oud bericht quote, maar mijn vraag (vragen feitelijk) blijven wel staan.

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 12-08-2026 18:05 ]

• CLB
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:04:
Heb jij enig idee of de mensen die reeds in een jaarabonnement zitten van Google AI Pro ook die 6 maanden erbij krijgen? Idem voor wat betreft Youtube Premium (geen jaarabonnement, maar wel actief maandabonnement hier).
Werkelijk geen idee, iets wat we uit moeten zullen gaan vinden dus...
YouTube Premium helemaal geen idee, dat gebruik ik sowieso niet.

Ik neig naar Fog... 256GB of 512GB twijfel ik nog...

• Amps
Zoals verwacht is het maar een marginale upgrade t.o.v. de Pixel 10 Pro. Wacht nog eerst even de benchmarks en de accuduur tests af. Vind het wel fijn dat de camera hardware verbeterd lijkt te zijn (mijn voornaamste reden om mijn S24+ te upgraden).

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:17:
[...]

YouTube Premium is een eerste levensbehoefte hier. Heb alles opgezegd behalve dat (en Spotify).

Maar 6 maanden gratis AI Pro en 3 maanden YouTube zou voor mij wel het verschil maken als ik weet dat die erbij worden opgeteld. Jammer dat dit nergens staat uitgelegd, zal toch niet de enige zijn die al een (jaar)abonnement heeft..

Groen en Fog vind ik allebei mooi, erg lastig om daar een keuze tussen te maken.

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:25
outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:23:
[...]

YouTube Premium is een eerste levensbehoefte hier. Heb alles opgezegd behalve dat (en Spotify).

Maar 6 maanden gratis AI Pro en 3 maanden YouTube zou voor mij wel het verschil maken als ik weet dat die erbij worden opgeteld. Jammer dat dit nergens staat uitgelegd, zal toch niet de enige zijn die al een (jaar)abonnement heeft..

Groen en Fog vind ik allebei mooi, erg lastig om daar een keuze tussen te maken.
Ik had al gemini en Fitbit subs. Toen ik mijn pixel 10 pro kocht, werden beide subs gestopt en kreeg ik een jaar van Google cadeau.

• ZodiacNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:37

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Heeft iemand de promo code e-mail gekregen en geen plannen die te gebruiken? Ik kreeg een promo email met een code in Canadese Dollar omdat ik ooit prijzen heb vergeleken tijdens een vakantie en de code werkt niet hier.

Crazy Cow Squad

• witterholt
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:17:
[...]

Ik ben voor 512GB gegaan omdat de meerprijs voor 256GB extra storage en 4GB extra geheugen niet heel veel hoger is. En 12GB zal in de meeste gevallen voor nu meer dan voldoende zijn, maar wat extra marge voor de toekomst is op zich wel fijn. De 1TB heb ik links laten liggen omdat die alleen in het zwart verkrijgbaar is en ook 16GB geheugen heeft. De meerprijs voor alleen 512GB extra storage voor een device dat erg cloud-based is vond ik wat minder nuttig.

[ Voor 24% gewijzigd door witterholt op 12-08-2026 20:18 ]

• NeWSJuNK
Upgrades zijn minimaal zoals verwacht maar de toestellen zien er goed uit en de software is natuurlijk top. Twijfelgeval dit.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:49
NeWSJuNK schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:39:
Upgrades zijn minimaal zoals verwacht maar de toestellen zien er goed uit en de software is natuurlijk top. Twijfelgeval dit.
de modem is verbeterd en je hebt zoned ufs nu op de 512 en de tpu is ook verbeterd.

• glatch
  • Laatst online: 22:04
Voor werke prijs heb je het toestel besteld?

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:19
CLB schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:23:
Ik stap over naar de 11 Pro inderdaad, mits de eventuele pre-order actie een fijne is (lees: net als vorig jaar) en het me dus niet al teveel gaat kosten. M'n abonnement ligt open, dus ik hoop op wat korting op de toestelkosten met verlenging én ik wil de 10 Pro verkopen. Dan moet ik al een eind in de richting zijn. Is het nodig qua performance en dergelijke, vast niet, maar als het kan... En eigenlijk geen enkele issue gehad nee, dus prima. Gebruik al jarenlang Pixels als main device naast het testen van heel veel modellen, maar het zijn gewoon fijne toestellen met weinig poespas. Zijn ze heel bijzonder qua functies, nee dat ook niet. Maar ondanks dat je ze steeds vaker ziet in het straatbeeld, is het bij lange na nog niet zoveel als Samsung of Chinese toestellen en dat is ook wel leuk vind ik.
Pixel 10 verkopen? Ik zou inruil proberen. Voor mijn stokoude p7pro in bijna mint conditie gaf Google €535 terug.

• CLB
  • Niet online
Ramon 73 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:20:
Pixel 10 verkopen? Ik zou inruil proberen. Voor mijn stokoude p7pro in bijna mint conditie gaf Google €535 terug.
Google gaf 135 euro voor dat toestel + 400 euro bonus :)
Voor een Pixel 7 Pro had je via via wel meer kunnen pakken denk ik.

Een 10 Pro levert 390 + 400 euro op, leuk natuurlijk, maar via Marktplaats levert dat wel flink meer op dan 390 euro... dus iets anders inruilen is in dit geval een stuk slimmer.

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 12-08-2026 22:31 ]

• Ramon 73
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Google gaf 135 euro voor dat toestel + 400 euro bonus :)
Voor een Pixel 7 Pro had je via via wel meer kunnen pakken denk ik.

Een 10 Pro levert 390 + 400 euro op, leuk natuurlijk, maar via Marktplaats levert dat wel flink meer op dan 390 euro... dus iets anders inruilen is in dit geval een stuk slimmer.
Een p7pro doet niet veel meer dan €150. Toestel is 4 jaar oud en gaat over een jaar uit de ondersteuning. Dus geen security updates meer, wie wil nog zo'n oud barrel?

• CLB
  • Niet online
Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar er zijn genoeg developers die dat toestel nog prima kunnen gebruiken of mensen die zoeken naar een wat ouder toestel voor een prima prijs. De Pixel 7 Pro is nog steeds een device wat anno 2026 prima mee kan en misschien verrast Google ons met verlengde ondersteuning...

Maar maakt ook niet uit, ieder zn ding! Welkom bij de Pixel 11-familie alvast.

• Ramon 73
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:47:
Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar er zijn genoeg developers die dat toestel nog prima kunnen gebruiken of mensen die zoeken naar een wat ouder toestel voor een prima prijs. De Pixel 7 Pro is nog steeds een device wat anno 2026 prima mee kan en misschien verrast Google ons met verlengde ondersteuning...

Tsja, de accu van mijn p7pro is versleten, kom er de dag niet mee door. Accu vervangen is lastig, mijn vertrouwde reparateur wil er niet aan beginnen. Bedrijven die het wel doen vragen €150+. Dat vind ik het niet meer waard voor een toestel van die leeftijd dat binnenkort uit ondersteuning gaat.

Als ik makkelijk voor circa €100 een nieuwe accu had gehad dan was ik nog wel eventjes door gegaan met de p7pro

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 12-08-2026 23:12 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik twijfel nu toch wel over de nieuwe pixel fold..

Maarja, mijn telefoon doet het nog en met een nieuwe screenprotector is het eigenlijk ook wel goed..

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:03
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Ik zou volgens Google €780 krijgen voor mijn 10 Pro 128GB in mooie staat. Waarom heb jij €390 + €400? Bij mij is er geen melding van een extra aparte korting of opsplitsing van ruilbedrag en store tegoed. Is dat regio gebonden?

Dan moet ik netto ongeveer €400 betalen om van een 10 pro 128GB naar 11pro 256 te gaan. Verleidelijk...
Plus, ik had te 10 Pro gekocht ongeopend in doos voor €625, een maand na de launch, in een pandjeszaak, waarschijnlijk iemand met een abo die hem niet wou. Dus ik maak "winst" op m'n 10 Pro, na een jaar :)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:35
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:47:

Een vier jaar Pixel 7 Pro zal vast een prima toestel zijn voor wie weinig eisen stelt, maar niemand gaat daarvoor de 535 euro (135 plus 400 bonus) betalen die Google bij inruil biedt. Zeker niet als je ze tweedehands bij Rebuy kunt kopen, met garantie voor rond 200 euro. Dus als je een oudere Pixel hebt liggen is die inruilbonus veel aantrekkelijker dan het toestel los verkopen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• CLB
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 06:34:
Een vier jaar Pixel 7 Pro zal vast een prima toestel zijn voor wie weinig eisen stelt, maar niemand gaat daarvoor de 535 euro (135 plus 400 bonus) betalen die Google bij inruil biedt. Zeker niet als je ze tweedehands bij Rebuy kunt kopen, met garantie voor rond 200 euro. Dus als je een oudere Pixel hebt liggen is die inruilbonus veel aantrekkelijker dan het toestel los verkopen.
Dat zei ik ook niet, ik zei meer dan 135 euro...
Dus dan verkoop je de Pixel zelf en ruil je wat anders ouds in.

• Pukson
  • Nu online
outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:23:
[...]

Naar eigen ervaring, dit was dan wel met de Fold 8, waar je ook 6 maanden AI Pro kreeg. Daar werd een gedeelte van mijn jaar abbo terugbetaald, stond er met een dag op.
Pagina: 1 2 Laatste