[Google Pixel 11/11 Pro/11 Pro XL] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:20
witterholt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 05:43:
Hier op beide Pixel Pro XL's 16/512GB ook nog geen update gezien; ze zitten nog steeds op de augustus versie.
Vanavond kwam er dan eindelijk een update binnen. De Android versie is nu van 1 september en de Google Play van 1 augustus. Die laatste wordt alleen nog niet gevonden op het toestel van mijn vrouw.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:51
retlaw schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:35:
[...]

Lekker zeg! Is dat op een 11 Pro of 11 Pro XL? En is dat van 100% -> 0% of heb je nog wat over?
100 naar ongeveer 0 ja, smorgens van de lader en nog juice over net voor de lader. Heb ergens eerder een screenshot gepost met 7u SOT tijdens een verlofdag. Doorgaans kom ik daar natuurlijk niet aan.. dan kan ik makkelijk 24u met 1 lading. Pro XL

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:44

Pierre

Van nature lui!

Ramon 73 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:01:
[...]

Batterij-optimalisatie uitschakelen voor Gmail

Ga naar Instellingen > Apps > Alle apps bekijken > Gmail.

Tik op Batterijgebruik van app.

Kies voor Onbeperkt (standaard staat dit op 'Geoptimaliseerd', waardoor Android meldingen bundelt of tegenhoudt zodra het toestel in stand-by gaat).

2. Labelmeldingen forceren in Gmail

Open de Gmail-app > menu (drie streepjes) > Instellingen.

Tik op je e-mailaccount.

Zet Meldingen op Alle in plaats van Alleen prioriteit.

Tik iets lager op Labels beheren > tik op Primair.

Vink Meldingen voor berichten synchroniseren én Melding voor elk bericht aan. (Doe dit ook voor eventuele andere tabbladen zoals 'Updates' of 'Reclame' als je die gebruikt).

3. Google Play-services controleren

Gmail leunt voor pushberichten op Google Play-services (FCM). Ga naar Instellingen > Apps > Google Play-services > Batterijgebruik van app.

Zorg dat deze niet op 'Beperkt' staat.

4. Onbeperkte achtergronddata

Ga naar Instellingen > Apps > Gmail > Mobiele data en wifi.

Schakel Achtergrondgegevens en Onbeperkt datagebruik in, zodat meldingen direct doorkomen wanneer databesparing actief is.

Voor mij was alleen #2 al voldoende om de notificaties aan de praat te krijgen.
Dat was de trick bedankt _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Ramon 73
  • Laatst online: 15:09
witterholt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:45:
[...]

Vanavond kwam er dan eindelijk een update binnen. De Android versie is nu van 1 september en de Google Play van 1 augustus. Die laatste wordt alleen nog niet gevonden op het toestel van mijn vrouw.
Bij mij wilde de update niet via KPN wifi downloaden (glas, 100mb). Via 5G van KPN lukte het dan weer wel. Voor een update van 95MB is dat geen probleem natuurlijk.

• witterholt
Ramon 73 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:51:
[...]

Bij mij wilde de update niet via KPN wifi downloaden (glas, 100mb). Via 5G van KPN lukte het dan weer wel. Voor een update van 95MB is dat geen probleem natuurlijk.
Het schijnt dat dit echter gewoon een bugfix update is. De feature update volgt binnenkort, zie https://www.androidpolice.com/google-surprise-pixel-11-update-leaves-new-features-for-later/

Het valt me trouwens wel op dat Android System Intelligence ineens vrij actief is na de update.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0ZSLyjpVovH5R2UMrP_mMVGnxw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LHdFbYY6sMY90fnNVSY5gwc7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door witterholt op 11-09-2026 10:06 ]

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 17:29
witterholt schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:00:
[...]

Het schijnt dat dit echter gewoon een bugfix update is. De feature update volgt binnenkort, zie https://www.androidpolice.com/google-surprise-pixel-11-update-leaves-new-features-for-later/
Het is natuurlijk fijn als Google dan ook meld wat er gefixed wordt. Bij de 8 was er altijd een uitvoerige changelog bij elke update, groot of klein.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:32

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dat live Translate is wel gaaf. Mijn zwager woont in Duitsland en er is een whatsapp groep met duitsers die dus ook Duits typen. Als ik die app groep open, komt de telefoon met de vraag of het vertaald moet worden. En dat werkt nog goed ook. Handig

Battle.net || Strava

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

Oekol

waka waka hey hey

retlaw schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:44:
Dat live Translate is wel gaaf. Mijn zwager woont in Duitsland en er is een whatsapp groep met duitsers die dus ook Duits typen. Als ik die app groep open, komt de telefoon met de vraag of het vertaald moet worden. En dat werkt nog goed ook. Handig
En met je toetsenbord kan je in Nederlands typen en uiteindelijk typ je dan in de taal naar keuze terug. Maar dat kon ik ook al met mijn oude (swiftkey) toetsenbord.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38
Werkt bij iemand de anti-wagenziek functie (met die stippen)? Ik heb het wel in mijn quick-settings staan maar het doet niets als ik erop klik.

Op een andere telefoon (niet p11 pro) werkt het wel naar behoren, dus vraag me af of het aan mij ligt of dat het nog niet goed geïntegreerd is.

• Ramon 73
retlaw schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:44:
Hoe doe je die functie aanzetten?

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ramon 73 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:01:
[...]

Hoe doe je die functie aanzetten?
Dat was het mooie juist. Ik heb niets extra aangezet. Ik opende de Duitse appgroep en toen kwam de telefoon met het voorstel om te vertalen.

Battle.net || Strava

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:48
chevchelios schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:32:
[...]

Bij mij dezelfde afkeuring vandaag ontvangen. Ik had echter al de bevestigingsmail van recommerce toegevoegd als "trade-in" document... Ben benieuwd waar ze dan naar op zoek zijn. Zal ze eens contacten
Nu toch goedgekeurd, ondanks dat ik dezelfde mail heb gebruikt als bij de eerste poging. 8)7

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Toch stiekem heel erg gewend geraakt aan wat Samsung goed doet.

Ik mis oa:
-twee keer tikken op scherm om te vergrendelen
-lange screenshots maken, altijd mogelijk. Nog 0x gelukt op Pixel

Verder ook al wel wat problemen gehad dat ik ook met afspelen in YouTube Zwart scherm had. Dat lostte ik op door scherm van onder naar boven te swipen en te minimaliseren en daarna weer te openen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• ratzz
Oekol schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:11:
Toch stiekem heel erg gewend geraakt aan wat Samsung goed doet.

Ik mis oa:
-twee keer tikken op scherm om te vergrendelen
-lange screenshots maken, altijd mogelijk. Nog 0x gelukt op Pixel
Beide kunnen gewoon, lang screenshot door linksonder op de dubbele pijltjes te klikken.

2 keer tikken om het scherm te vergrendelen vind ik zelf even niet zo snel terug maar ik heb mijn pixel 8 overgezet naar de 11 en die instelling heeft die ook gewoon meegenomen.

Update: de dubbeltik om uit te zetten heb ik aan Nova launcher te danken.

[ Voor 7% gewijzigd door ratzz op 13-09-2026 08:53 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ratzz schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:50:
[...]

Beide kunnen gewoon, lang screenshot door linksonder op de dubbele pijltjes te klikken.

2 keer tikken om het scherm te vergrendelen vind ik zelf even niet zo snel terug maar ik heb mijn pixel 8 overgezet naar de 11 en die instelling heeft die ook gewoon meegenomen.
Ik heb geen dubbele pijltjes,alleen delen en bewerken icoon? En Google zegt dat Google Pixel niet kan vergrendelen met double tap. Wel ontgrendelen, maar dat is het dus niet.

https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/8EBe8ESMKQ

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 13-09-2026 08:54 ]

• ratzz
Oekol schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:52:
[...]

Ik heb geen dubbele pijltjes,alleen delen en bewerken icoon? En Google zegt dat Google Pixel niet kan vergrendelen met double tap. Wel ontgrendelen, maar dat is het dus niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvynDQ6ZLTwwsW1yr9WyxTon1JM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vZHkGDARCpVqzx6fhcxfPgee.png?f=fotoalbum_large

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dat heb ik inderdaad niet en ik probeerde van dit scherm een screenshot te maken en dat lukte ook niet dus vermoed dat je een app hiervoor gebruikt?

Andere dingen die ik mis(ook al op mijn Samsung) zijn:

Tekens op scherm tekenen als een O of X of > of < op cyanogenmod / OnePlus om apps mee te besturen was ook goud.

• ratzz
Oekol schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:57:
[...]

Dat heb ik inderdaad niet en ik probeerde van dit scherm een screenshot te maken en dat lukte ook niet dus vermoed dat je een app hiervoor gebruikt?

Andere dingen die ik mis(ook al op mijn Samsung) zijn:

Tekens op scherm tekenen als een O of X of > of < op cyanogenmod / OnePlus om apps mee te besturen was ook goud.
Nee hoor, gewoon de standaard sneltoetsen (aan/uit knop + volume omlaag) en de.funcrie zit er al een tijdje in.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:10
ratzz schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:59:
[...]

Nee hoor, gewoon de standaard sneltoetsen (aan/uit knop + volume omlaag) en de.funcrie zit er al een tijdje in.
Hmm, op mijn 8 pro werkte dat wel. Nu op de 11 bij mij ook niet. Vreemd.

Is afhankelijk van de pagina (en browser?) lees ik. Maar toch vertikt ie het hier op deze tweakers pagina met Chrome

[ Voor 17% gewijzigd door RF1000 op 13-09-2026 09:05 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Lange screenshot werkt hier ook niet. Ik heb die dubbele pijltjes niet.

Double tab to wake heb ik gewoon een app voor en die werkt prima. App heet: Screen Off Widget (weet niet meer of ik hier eenmalig iets voor heb betaald, als dat zo is: worth every penny).

• Ramon 73
outlandos schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:31:
Lange screenshot werkt hier ook niet. Ik heb die dubbele pijltjes niet.

Double tab to wake heb ik gewoon een app voor en die werkt prima. App heet: Screen Off Widget (weet niet meer of ik hier eenmalig iets voor heb betaald, als dat zo is: worth every penny).
Ik heb die dubbele pijltjes wel. Maar dan vergroot ik de pagina waar ik het screenshot wil maken.

Edit: Na gedwongen stoppen werkt lang screenshot wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5Hi8rI5rh_dL3Mwa-XOyL3aGFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQugZhmC9tfplumK8GQaTMVu.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjhRz1tRu7df8D1UvgjsT9UiIR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QSHkSFxRkKLDlA9F2Cx6QxVf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Ramon 73 op 13-09-2026 17:03 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Geen idee wat je met inzoomen bedoelde dus ik heb van alles geprobeerd maar stock uit de doos werkt het niet. Stock Android dus toch iets minder fijn als gedacht en andere UI onderschat. Ook met standen en routines nu een 3rd party app moeten gebruiken om dingen op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3o4TaoZV4OESd476BLYOhwPKCs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mE9kaSFpAuUyANtjAtqAQMFf.png?f=fotoalbum_large

• ratzz
Oekol schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:44:
Geen idee wat je met inzoomen bedoelde dus ik heb van alles geprobeerd maar stock uit de doos werkt het niet. Stock Android dus toch iets minder fijn als gedacht en andere UI onderschat. Ook met standen en routines nu een 3rd party app moeten gebruiken om dingen op te lossen.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-D6ktMmumB6vGgKLBIhbBBvsG-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHp6NIsQ2uj5vJkyRE1BKSTC.png?f=fotoalbum_large

Op de Pixel 11 pro XL

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
Bij mij werkte het ook niet, totdat ik eerst naar beneden scrolde en daarna Power + Volume Down en toen kreeg ik wel dat pijltje.
Overigens gebruik ik Microsoft Egde browser.

System | Racing is in my Blood

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Barfman schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:40:
Bij mij werkte het ook niet, totdat ik eerst naar beneden scrolde en daarna Power + Volume Down en toen kreeg ik wel dat pijltje.
Overigens gebruik ik Microsoft Egde browser.
In de Nu.nl app werkt het wel maar de Google Chrome browser niet. Vrij irritant dus. Een andere app waar ik het wilde gebruiken werkte het ook niet. Nogal een hit and miss dus en iets wat niet goed werkt.

Net ook alweer een vastloper in de Vriendenloterij app. 1 filter erop werkt, 2 is al probleem en vastloper.
Is op de S25FE ook, dus brakke implementatie van de app.

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Is blijkbaar een gekende bug in chrome. De app afsluiten en heropstarten blijkt dit te verhelpen. Lukte bij mij eerst ook niet, maar met de tip is het hersteld.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kaickul schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:11:
Is blijkbaar een gekende bug in chrome. De app afsluiten en heropstarten blijkt dit te verhelpen. Lukte bij mij eerst ook niet, maar met de tip is het hersteld.
Check. Gedwongen stoppen verhelpt dit. Maar helaas bij de app Finnik niet. Dus het is wel helaas random. Ik ieder geval nu aan de praat bij chrome.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:50
Heb het hier ook getest en kreeg aanvankelijk de optie om een lange screenshot te maken ook niet in Chrome. Na herstart werkte het wel weer.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dacht even dan via de browser dan maar een lange screenshot te maken, scrollt die niet de pagina naar beneden. Echt een brakke oplossing out of the box dit zeg. Had blijkbaar teveel verwacht van stock Android.

Edit: en je moet echt continue de browser afsluiten omdat die het dan al niet meer doet.

Edit2: Dit is wat je wilt een implementatie die verder gaat dan alleen een screenshot of 4x vastlopen en een implementatie dat je kan blijven scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SwVVPMQiS-813eiXqF_kX0WE_4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dzpdRGjVVkplxWgWFICbvIH1.png?f=fotoalbum_large

Edit3: Het blijkt gewoon echt een Google ding te zijn. In reacties ook zat antwoorden als nog nooit een probleem gehad met Samsung en veel met Google. https://www.reddit.com/r/GooglePixel/s/hBILBsbiGD

[ Voor 72% gewijzigd door Oekol op 13-09-2026 11:41 ]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Google Play-systeemupdate staat bij mij op juli 2026.
Om me heen hoor ik van mensen dat augustus al uitgerold wordt.

Ik heb dus van alles geprobeerd (toestel herstart, toestel helemaal uitgezet, updates van Google Play Services verwijderd, natuurlijk alle updates geïnstalleerd die ik kon vinden, tig keer op de knop “Controleren op Updates” geramd), maar geen update van augustus voor mij?
Nu lees ik dat updates gefaseerd verspreid worden, dus kan het daaraan liggen. Hoewel ik wel zou verwachten dat halverwege september de spreiding wel genoeg is geweest om nu iedereen van de laatste versie te voorzien.

Dus vraag ik me af: hebben meer mensen deze “oude” versie?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V2 5.12 kWh V158; HW P1; HomeAssistant

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:42
Ik snap sowieso niet waarom men
  • Stock launcher gebruikt
  • Chrome gebruikt

Nickname does not reflect reality

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:44
Pietervs schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:46:

Ik heb dus van alles geprobeerd (toestel herstart, toestel helemaal uitgezet, updates van Google Play Services verwijderd, natuurlijk alle updates geïnstalleerd die ik kon vinden, tig keer op de knop “Controleren op Updates” geramd), maar geen update van augustus voor mij?
Nu lees ik dat updates gefaseerd verspreid worden, dus kan het daaraan liggen. Hoewel ik wel zou verwachten dat halverwege september de spreiding wel genoeg is geweest om nu iedereen van de laatste versie te voorzien.

Ja hoor wij zitten ook allebei op juli 2026. Update forceren doet niks. Maar niks om je druk om te maken, komt vanzelf een keer een update voorbij.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@michaelvo ga ik ook vanuit hoor :)
Overigens: mijn broer heeft ook de 11 Pro en kwam er deze week achter dat die van hem nog de versie van mei had. Dus hij op de knop update klikken: werd augustus geïnstalleerd. Maar wel bijzonder dat die update niet automatisch geïnstalleerd wordt, eigenlijk? :?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Brad Pitt schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:46:
Ik snap sowieso niet waarom men
  • Stock launcher gebruikt
  • Chrome gebruikt
Het is er een beetje ingesleten moet ik zeggen en ik zou niet meer weten wat bruikbaar is heden ten dage. Eerder zetten ik vrijwel altijd Cyanogenmod er op. Toen dat stopte een beetje er uit gegroeid.

Is een andere launcher ook weer de oplossing voor die lange screenshots? Want in dat geval maar even kijken wat op dit moment de go-to launcher is.

Wat betreft google is dat gewenning, lang Mozilla Firefox gehad maar dat is het niet. Opera was het ook niet voor mij. Dus gemak dient de mens, heb er ook nooit last van gehad in de afgelopen jaren.

• witterholt
Pietervs schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:46:

Ja, hier de augustus update een aantal dagen geleden wel gekregen op mijn toestel. Maar het toestel van mijn vrouw zit nog op de juli update van de Google Play.
Beide toestellen een Pro 11 XL 16/512GB.

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-09 22:12
Voor lange screenshot is Samsung beter, je kan op een knop eender waar blijven duwen tot je de volledige screenshot hebt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:42
Oekol schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:58:
[...]

Het is er een beetje ingesleten moet ik zeggen en ik zou niet meer weten wat bruikbaar is heden ten dage. Eerder zetten ik vrijwel altijd Cyanogenmod er op. Toen dat stopte een beetje er uit gegroeid.

Is een andere launcher ook weer de oplossing voor die lange screenshots? Want in dat geval maar even kijken wat op dit moment de go-to launcher is.

Wat betreft google is dat gewenning, lang Mozilla Firefox gehad maar dat is het niet. Opera was het ook niet voor mij. Dus gemak dient de mens, heb er ook nooit last van gehad in de afgelopen jaren.
Hahaha hoe pathetisch. Dacht check voor de zekerheid nog even of met Brave browser een lange screenshot mogelijk was, maar nee geen optie zichtbaar. Terwijl ik deze vaak zat gebruikt heb.

Dus even Google. Die optie verdwijnt als je te weinig geheugen vrij hebt 🥲

Dus wat apps afgesloten en zowaar, long screenshot was terug. Zit je dan met je 16GB telefoon. Wat een complete onzin werkelijk. Dus misschien is dat bij jou ook zo :)

Nickname does not reflect reality

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
Zojuist getest. Alles gesloten en daarna op verschillende sites (dat zou ook nog verschil maken) geprobeerd een lang screenshot te maken. Werkt nergens (meer).

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Brad Pitt schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:55:
[...]

Hahaha hoe pathetisch. Dacht check voor de zekerheid nog even of met Brave browser een lange screenshot mogelijk was, maar nee geen optie zichtbaar. Terwijl ik deze vaak zat gebruikt heb.

Dus even Google. Die optie verdwijnt als je te weinig geheugen vrij hebt 🥲

Dus wat apps afgesloten en zowaar, long screenshot was terug. Zit je dan met je 16GB telefoon. Wat een complete onzin werkelijk. Dus misschien is dat bij jou ook zo :)
Haha ja dat is echt triest. Ik heb de 512GB / 16GB versie en ook blijkbaar dit zielige probleem. Maargoed, als het werkt werkt het dus nog steeds niet want je kan niet blijven scrollen. Snap echt niet waarom ik hier nou eigenlijk zoveel van verwacht had omdat het 'schoon' android is. Blijkbaar zoals met alles zijn mods en kleine aanpassingen toch hetgeen waar je snel aan gewend raakt :D

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Moet zeggen, er lijken ook nog wel links en rechts bugs te zitten hoor. Heb telkens problemen met installeren van apps. Hij download en blijft dan op laten we zeggen 90% hangen en gaat niet verder. Als ik dan cache verwijder van de playstore en dan opnieuw download is hij in een poep en een scheet binnen. Dit mag wel snel verbeteren anders ga ik toch een andere telefoon overwegen. Alleen het formaat vind ik wel super fijn, wil geen grotere telefoon meer. Daarnaast zeer te spreken over de camera.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

witterholt schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:16:
[...]

Ja, hier de augustus update een aantal dagen wel gekregen op mijn toestel. Maar het toestel van mijn vrouw zit nog op de juli update van de Google Play.
Dan is de uitrol in ieder geval niet geografisch bepaald :D

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:51
Ik ben ook wel wat verbaasd over de bepaalde opties tov de Samsung lijn. De bedtijdroutine is bv zo erbarmelijk simplistisch , je kan hem nog niet eens koppelen aan vliegtuigmodus of % helderheid. Verder moet ik 3 handelingen doen om diezelfde helderheid te veranderen met 1 vinger. 2 vingers swipen is onnatuurlijk en storend. Welke launcher zou dit kunnen aanpassen?

Ik merk ook dat mijn Shokz openrun pro veel minder hard kunnen dan bij mijn s25. Heb ze al verschillende keren herkoppeld, denk dat het volume slechts de helft is dan het maximum. Iemand hier de gouden tip?

• ratzz
Cloclo100 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:59:
Ik ben ook wel wat verbaasd over de bepaalde opties tov de Samsung lijn. De bedtijdroutine is bv zo erbarmelijk simplistisch , je kan hem nog niet eens koppelen aan vliegtuigmodus of % helderheid. Verder moet ik 3 handelingen doen om diezelfde helderheid te veranderen met 1 vinger. 2 vingers swipen is onnatuurlijk en storend. Welke launcher zou dit kunnen aanpassen?

Ik merk ook dat mijn Shokz openrun pro veel minder hard kunnen dan bij mijn s25. Heb ze al verschillende keren herkoppeld, denk dat het volume slechts de helft is dan het maximum. Iemand hier de gouden tip?
Wat ik mis t.o.v. een Samsung is het mappen kunnen maken in de app drawer. Daar heb ik nu Nova launcher voor om het een beetje overzichtelijk te houden.

• Ramon 73
witterholt schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:16:
[...]

Ja, hier de augustus update een aantal dagen geleden wel gekregen op mijn toestel. Maar het toestel van mijn vrouw zit nog op de juli update van de Google Play.
Ik heb hetzelfde toestel. Beveiligingsupdate van 1 september, play van juli. En cache al gewist, herstart. Ook via de play store proberen te updaten. Afwachten maar.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier zojuist de 6 maanden Google AI Pro geclaimd, mooi aansluitend op hetzelfde account als de 12 maanden icm de 10 Pro vorig jaar.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Ramon 73
Cloclo100 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:59:

Ik herken het probleem met de Shokz niet. Ik heb dezelfde hoofdtelefoon, gewoon hetzelfde volume als met de pixel 7 en met mijn Ikko telefoontje dat ik met sport gebruik.

Probeer eens de schakelaar Absoluut volume in ontwikkelaarsopties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3EfFZbGAtgDey_x7OZ13soBFbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VC5xYRoEhNiw6lF35cjn0JSf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 14-09-2026 07:40 ]

• witterholt
witterholt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:27:
Is er iemand die de "Starth Bing Wallpaper" app gebruikt en daarmee automatisch de achtergrond heeft kunnen instellen met de "Bing Image of the Day"?

Ik heb hiervoor even de Microsoft Launcher gebruikt om dit te doen, maar die heeft toch soms wat vreemde visuele foutjes en daar is al een poosje geen nieuwe versie meer voor uitgebracht. Daarbij zal de Pixel Launcher bij toekomstige Gemini integratie ook beter geschikt zijn verwacht ik.
De app "Starth Bing Wallpaper" functioneert momenteel alleen goed op de Pixel met de beta versie waarbij "timer" als mode is ingesteld.

Ik heb hiervoor nog een issue en een code suggestie gemaakt op GitHub: Background image is not automatically set · Issue #73 · liaoheng/BingWallpaper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fg3xsgXS6oyBiDz7MOH0YGOyr0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WGHij4RkmnWZY3JAegBlF6pY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door witterholt op 14-09-2026 09:23 ]

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:32

SebasFM

BOFH

Hoe is jullie ervaring met Android Auto?
Ik gebruikte voorheen primair een iPhone en ben nu overgestapt op de Pixel 11 Pro.

Ik heb een klein autotje met aftermarket wireless Android Auto/Apple Carplay screen. Nu had ik met Carplay nergens last van. Met Android Auto blijft het scherm steeds random disconnecten. Muziek stopt, scherm bevriest paar seconden waarna het de verbinding kwijt is. Soms komt Android Auto vanzelf terug na een seconde of 30, maar soms ook helemaal niet.
Ik heb al van alles geprobeerd:
  • Android auto (werd geleverd met 17.3) geupdate naar inmiddel 17.8 beta. Google claimt de disconnects te hebben opgelost in 17.4, echter heb ik er nog steeds last van.
  • Batterijbesparing uitgezet op de apps die ik gebruik (Google Maps, Apple Music, TuneIn en Android Auto zelf)
  • Cache van Android Auto verwijderd via de instellingen
  • Aanpasbare connectiviteit uitgezet (automatisch wisselen naar mobiel netwerk)
  • Alle bluetooth koppelingen verwijderd en autoradio en Android Auto scherm beide opnieuw aangemeld
  • Firmware van het scherm had ik vorig jaar al een keer geupdate, geen nieuwe versie beschikbaar.
Ik ben geloof ik een beetje door mijn opties heen, anders dan een ander scherm te proberen?
Ik ga donderdag op reis naar Italië... knap vervelend. Ik kan natuurlijk ook nog mijn oude iPhone die ik nog niet heb verkocht voorzien van travel e-sim en die voor de navigatie te gebruiken. Maar ik gebruik liever mijn Pixel 11 Pro...

Heeft iemand nog een suggestie om te proberen?

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

witterholt schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:11:
[...]

De app "Starth Bing Wallpaper" functioneert momenteel alleen goed op de Pixel met de beta versie waarbij "timer" als mode is ingesteld.

Ik heb hiervoor nog een issue en een code suggestie gemaakt op GitHub: Background image is not automatically set · Issue #73 · liaoheng/BingWallpaper

[Afbeelding]
Hoe heb jij je gemini widget zo gekregen, dat alle vier de opties zichtbaar zijn? Bij mij zie ik alleen video en live op die grootte. Alleen als ik m langer maak krijg ik die 4 opties.

Battle.net || Strava

• witterholt
retlaw schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:44:
[...]

Hoe heb jij je gemini widget zo gekregen, dat alle vier de opties zichtbaar zijn? Bij mij zie ik alleen video en live op die grootte. Alleen als ik m langer maak krijg ik die 4 opties.
Ik vermoed door de schermresolutie op maximaal te zetten (1344x2992).

• tollahoofd
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 19:52
SebasFM schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:31:
Hoe is jullie ervaring met Android Auto?
Ik gebruikte voorheen primair een iPhone en ben nu overgestapt op de Pixel 11 Pro.

Ik heb een klein autotje met aftermarket wireless Android Auto/Apple Carplay screen. Nu had ik met Carplay nergens last van. Met Android Auto blijft het scherm steeds random disconnecten. Muziek stopt, scherm bevriest paar seconden waarna het de verbinding kwijt is. Soms komt Android Auto vanzelf terug na een seconde of 30, maar soms ook helemaal niet.
Ik heb al van alles geprobeerd:
  • Android auto (werd geleverd met 17.3) geupdate naar inmiddel 17.8 beta. Google claimt de disconnects te hebben opgelost in 17.4, echter heb ik er nog steeds last van.
  • Batterijbesparing uitgezet op de apps die ik gebruik (Google Maps, Apple Music, TuneIn en Android Auto zelf)
  • Cache van Android Auto verwijderd via de instellingen
  • Aanpasbare connectiviteit uitgezet (automatisch wisselen naar mobiel netwerk)
  • Alle bluetooth koppelingen verwijderd en autoradio en Android Auto scherm beide opnieuw aangemeld
  • Firmware van het scherm had ik vorig jaar al een keer geupdate, geen nieuwe versie beschikbaar.
Ik ben geloof ik een beetje door mijn opties heen, anders dan een ander scherm te proberen?
Ik ga donderdag op reis naar Italië... knap vervelend. Ik kan natuurlijk ook nog mijn oude iPhone die ik nog niet heb verkocht voorzien van travel e-sim en die voor de navigatie te gebruiken. Maar ik gebruik liever mijn Pixel 11 Pro...

Heeft iemand nog een suggestie om te proberen?
Hoe verbind je op dit moment met je display? Met mijn vorige telefoon had ik er ook regelmatig last van, maar toen ik een andere kabel probeerde werkte alles perfect.

Ik heb met mijn Pixel 11 Pro XL nog geen problemen gehad met Android Auto.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:33
witterholt schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:11:
[...]

Ik vermoed door de schermresolutie op maximaal te zetten (1344x2992).
Hier ook Max Resolution, maar geen extra buttons in een 2x2 opstelling.

PSN: Redrafted

• SebasFM

SebasFM

BOFH

tollahoofd schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:22:
[...]

Hoe verbind je op dit moment met je display?
Het enige dat het scherm ondersteund is via wireless connectie. Er wordt dan vermoedelijk een adhoc wifi netwerk opgezet om de beelden naar het display te streamen.

• witterholt
Xerox schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:23:
[...]

Hier ook Max Resolution, maar geen extra buttons in een 2x2 opstelling.
De indeling heb ik op gemiddeld staan.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:04
SebasFM schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:36:
Het enige dat het scherm ondersteund is via wireless connectie. Er wordt dan vermoedelijk een adhoc wifi netwerk opgezet om de beelden naar het display te streamen.
Ik gebruik een Motorola dongle (met 5GHz) om draadloos Android Auto te doen in een auto die van zichzelf alleen bedraad doet. Verbinding valt eens per 5-10u weg en komt dan weer terug, zoiets, best stabiel. Opvallend genoeg is de kabel minder stabiel; een flinke drempel of een passagier die aan de kabel zit doet soms al genoeg om een disconnect te veroorzaken...
Verdere ervaringen tot nu toe met dongle/draadloos: prima, verbindt een stuk sneller dan vorige telefoon (kennelijk was de telefoon de opstart-bottleneck, ik dacht altijd dat het de dongle was), maar audio stottert wat meer dan met mijn vorige telefoon. Sommige audiobronnen zoals ChatGPT voice is echt triest met een kraakje elke seconde, niet om aan te horen. Hoe dat kan is me een raadsel. Spotify muziek met één blipje per nummer ongeveer, is acceptabel. Navigatie is uitmuntend, heel scherp en soepel. De 'must reboot' issues (gertvdijk in "[Google Pixel 11/11 Pro/11 Pro XL] Ervaringen & Discussie") die ook op AAuto speelden heb ik al een week niet meer gehad, kennelijk zijn er ergens wat bugs geplet.

Als ik jouw verhaal zo hoor denk ik dat de AAuto stack van je aftermarket schermpje minder goed is dan die CarPlay stack...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:32
AA in combi met mijn VW ID.3 en de P11PXL werkt perfect. Draadloos (automatisch verbinding en opstarten bij korte ritten) en bij lange ritten bedraad ivm laden accu telefoon (draadloos laden en draadloos AA tegelijk vind niet een telefoon hier in het huishouden echt leuk (warm worden en/of sneller leeg lopen dan bijladen).

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 11 Pro XL

• SebasFM

SebasFM

BOFH

gertvdijk schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:22:
[...]
De 'must reboot' issues (gertvdijk in "[Google Pixel 11/11 Pro/11 Pro XL] Ervaringen & Discussie") die ook op AAuto speelden heb ik al een week niet meer gehad, kennelijk zijn er ergens wat bugs geplet.

Als ik jouw verhaal zo hoor denk ik dat de AAuto stack van je aftermarket schermpje minder goed is dan die CarPlay stack...
Ik had mijn telefoon inderdaad ook gereboot maar dat heeft bij mij het probleem niet opgelost.
Er is immiddels een nieuw, ander model aftermarket display onderweg...

Overigens heb ik tot op heden nog geen issues gehad met betalen via Google Pay, ING werkt gewoon soepeltjes.

• bazzemans
3 weken geleden in mijn auto thuis AAwireless zonder problemen gebruikt. De afgelopen 2,5 week drie verschillende huurauto's (Opel Corsa, Renault Clio en Nissan Juke), gehad (eilandhoppen op vakantie). Zowel bedraad als draadloos met geen enkele auto AA problemen gehad.

Edit: tbh vermoed ik dat het ligt aan de offmarket draadloze AA als het niet goed werkt. De CarPlay implementatie is net anders dan AA, dus het kan goed zijn dat de eerste goed werkte terwijl AA faalt.

[ Voor 34% gewijzigd door bazzemans op 15-09-2026 18:16 ]

• witterholt
Ter info m.b.t. de september feature update: https://www.droid-life.co...mber-google-pixel-update/

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hier eigenlijk geen issues met AA, zowel bedraad als door aawireless niet. Die laatste was wel ff pielen. Maar het werkt nu feilloos.

Ford uit 2018.

• Ramon 73
Ik begrijp het niet goed, lijkt het. Is de september update nu wel of niet uitgerold?

• witterholt
Ramon 73 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:04:
[...]

Ik begrijp het niet goed, lijkt het. Is de september update nu wel of niet uitgerold?
De eerste twee september updates waarvan de eerste terug getrokken is en die ik zelf nooit ontvangen heb, waren bugfix updates welke ongeveer 90MB groot was. Later deze maand wordt een grotere update verwacht, de zogenaamd QPR1 kwartaalupdate/Pixel Feature Drop.

Hier zitten, naast bugfixes, ook features in, zoals de anti-wagenziektehulp.

• Ramon 73
witterholt schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:24:
[...]

De eerste twee september updates waarvan de eerste terug getrokken is en die ik zelf nooit ontvangen heb, waren bugfix update welke ongeveer 90MB groot was. Later deze maand wordt een grotere update verwacht, de zogenaamd QPR1 kwartaalupdate/Pixel Feature Drop.

Hier zitten, naast bugfixes, ook features in, zoals de anti-wagenziektehulp.
Dus dit is een normaal beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNR-0e7axXT8c0B_VcIXYnjeaOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rw0jpX1IBtkyd5RAzO1nc6B6.png?f=fotoalbum_large

• witterholt
Ja, behalve dat ik voor de Google Play al op de augustus versie zit, maar mijn vrouw nog op de juli versie welke ook in jouw schermafdruk staat.

• bazzemans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODyeaJIvC2ElSjWXmAZIRuX2nls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4CuM0YJu5r6FpgnwrLDQ9Wod.png?f=fotoalbum_large

Klaarblijkelijk zit ik wel op de september update van Google Play.

Edit: ben in Portugal btw.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 15-09-2026 19:54 ]

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

bazzemans schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:51:
[Afbeelding]

Klaarblijkelijk zit ik wel op de september update van Google Play.

Edit: ben in Portugal btw.
Toch wel bijzonder dat dit zo verschilt voor iedere gebruiker. De een op juli, de ander op september.

Battle.net || Strava

• ratzz
Voor de pixel 8 is de September Pixel Drop te downloaden, dan zal het voor de 11 ook wel snel volgen lijkt mij.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Gebruiken jullie de apparaat beveiliging, die beschikbaar is onder geavanceerde beveiliging en/of de Google vpn?

Wat zijn de voor en nadelen?

Battle.net || Strava

• witterholt
retlaw schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:22:
Gebruiken jullie de apparaat beveiliging, die beschikbaar is onder geavanceerde beveiliging en/of de Google vpn?

Wat zijn de voor en nadelen?
Ik gebruik de Adguard VPN app als VPN vanwege de integratie met Adguard. Verder wel de diefstal beveiliging geactiveerd en daarnaast gebruik ik de Microsoft Defender app als extra bescherming tegen virussen en malware.

[ Voor 5% gewijzigd door witterholt op 16-09-2026 06:06 ]

• witterholt
ratzz schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:02:
Voor de pixel 8 is de September Pixel Drop te downloaden, dan zal het voor de 11 ook wel snel volgen lijkt mij.
Blijkbaar volgt de 11 pas later, zie opmerkingen bij dit artikel https://9to5google.com/2026/09/15/android-17-september-pixel-update/

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heb mijn Play update kunnen downloaden. Nu nog steeds op hetzelfde als jij. Dat zat ik gisteren ook al. Super vaag :D

Was 14mb wat ik aan het downloaden was en hij moest opnieuw opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 16-09-2026 22:06 ]

• witterholt
Oekol schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:05:
[...]

Heb mijn Play update kunnen downloaden. Nu nog steeds op hetzelfde als jij. Dat zat ik gisteren ook al. Super vaag :D

Dat heb ik de afgelopen dagen al drie maal meegemaakt en dat ie vervolgens op dezelfde versie blijft staan inderdaad. Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn met die updates, maar er valt geen pijl op te trekken.

• Ramon 73
Oekol schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:05:
[...]

Idem. Ik heb met een beveiligingsupdate van 12MB gehad. Herstart. Systeem update staat op 1 september. Google Play Systeem update op 1 juli.

Misschien is het een voorbereiding voor de update zelf. Morgen nog eens proberen, in Silicon Valley is het nu bijna lunchtijd, zou zomaar kunnen dat ze de updates voor eod klaarmaken.

17-9: nog steeds geen update :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 17-09-2026 08:29 ]

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:37

majoh

Human-in-the-Loop

Heb sinds gisteren de Pixel 11 Pro. Ik kom van de 9 Pro af. Fijne telefoon nog steeds, maar na 2 jaar kon ik naar een nieuwere.

Tot nu toe is alles lekker vertrouwd. Weinig aanpassingen die echt opvallen. Dat lampje op de achterkant nog niet gemerkt dat ie wat doet. Dus binnenkort maar even in de Pixel app rondkijken wat er allemaal nieuw is.

Om in te gaan op de updates. Ik zit wel op de september update van de telefoon en Google Play, sinds vanmorgen...

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 15:55
Ramon 73 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:26:
[...]

Idem. Ik heb met een beveiligingsupdate van 12MB gehad. Herstart. Systeem update staat op 1 september. Google Play Systeem update op 1 juli.

Misschien is het een voorbereiding voor de update zelf. Morgen nog eens proberen, in Silicon Valley is het nu bijna lunchtijd, zou zomaar kunnen dat ze de updates voor eod klaarmaken.

17-9: nog steeds geen update :-(
Ik werk bij de EOD en ik kan bevestigen dat we de update nog niet gekregen hebben hier.

• Ramon 73
AMDLegion schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:00:
[...]

Ik werk bij de EOD en ik kan bevestigen dat we de update nog niet gekregen hebben hier.
😂😂😂

Jij werkt bij de EOD. En dat is iets anders dan eod. End of dat, that is 😋

Misschien is de update wel explosief, dan horen we het snel genoeg.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik had hier al eens gemeld dat mijn vrouw last had van wegvallende verbinding tijdens gesprekken, Pixel 11 Pro. Het probleem blijkt niet gerelateerd aan netwerk te zijn, de verbinding valt niet weg blijkt.

Waar we achter zijn gekomen is dat haar USB C headset uitschakeld zodra het scherm uitgaat. Als ik haar bel in de auto neemt ze mij op in haar telefoonhouder en voert het gesprek. Aangezien haar scherm na 2 minuten uitgaat leek het telkens na 2 minuten of het gesprek wegviel, maar in werkelijkheid stopt de USB C headset er dus mee. Ik heb al gezocht naar mogelijke instellingen en oorzaken, het enige wat ik kon vinden (via ChatGPT) is dat er een ander beveiligingsprotocol op de USB poort zit. Het lijkt mij toch geen wenselijk gedrag.

Ik vraag mij echt af of dit nu toestelgebonden is. Heeft iemand anders wel eens geprobeerd te bellen met een USB C headset? Of heeft iemand een eventuele oplossing in gedachte?

(Ja, het is een beetje stenentijdperk, maar mijn vrouw houdt van ouderwets)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

codex schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:52:
Ik had hier al eens gemeld dat mijn vrouw last had van wegvallende verbinding tijdens gesprekken, Pixel 11 Pro. Het probleem blijkt niet gerelateerd aan netwerk te zijn, de verbinding valt niet weg blijkt.

Waar we achter zijn gekomen is dat haar USB C headset uitschakeld zodra het scherm uitgaat. Als ik haar bel in de auto neemt ze mij op in haar telefoonhouder en voert het gesprek. Aangezien haar scherm na 2 minuten uitgaat leek het telkens na 2 minuten of het gesprek wegviel, maar in werkelijkheid stopt de USB C headset er dus mee. Ik heb al gezocht naar mogelijke instellingen en oorzaken, het enige wat ik kon vinden (via ChatGPT) is dat er een ander beveiligingsprotocol op de USB poort zit. Het lijkt mij toch geen wenselijk gedrag.

Ik vraag mij echt af of dit nu toestelgebonden is. Heeft iemand anders wel eens geprobeerd te bellen met een USB C headset? Of heeft iemand een eventuele oplossing in gedachte?

Ik ben ook nog ouderwets en heb een usb headset. Die van Apple. Maar hier geen issue meer so far. Gebruik ze icm Spotify en weet niet zeker of ik er mee gebeld heb. Zal het wel even testen vandaag of morgen. Ik zal langer dan 2 minuten bellen met de headset en dan kijken of de verbinding goed blijft.

Battle.net || Strava

• Ramon 73

Een bedrade headset heb ik niet. Met een bluetooth headset heb ik al heel wat beltijd erop zitten en dat werkt prima. Zowel met stereo oortjes voor muziek als met een enkel oortje dat specifiek voor bellen bedoeld is.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:04

Je hebt twee soorten USB-C audio headsets. Met ingebouwde DAC die dus USB protocol praten met de telefoon en feitelijk een geluidskaart ingebouwd hebben. En die zonder DAC, dan gaat er een analoog signaal over de USB-C poort voor audio.

In dat eerste geval kan het zijn dat device protection de boel dichtgooit bij screen lock. Kan je dat eens uitzetten om te proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVg-jQUAbKsLR5pLqTq4haRuK0Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mtqwWqCnhThr6nGnjcOjuHcc.png?f=fotoalbum_large

Eenmaal verbonden zou locken geen disconnect moeten veroorzaken, maar toch.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• vaagisdenaam
  • Niet online
Heb eens de usb gebruikt voor audio met een 3.5mm verloop op de Pixel 8 pro.

Zelfde euvel.

Was een oplossing voor, ik weet het even niet meer precies maar scherm vanzelf uit laten gaan of via de knop maakte verschil raar genoeg geloof ik.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoe is bij jullie het wifi verbruik?

Op zich ben ik tevreden over de batterij. Het toestel gaat 06:30 van de lader en als ik ga slapen rond 23:00 is er vaak nog 20/30% over. Schermtijd is dan zo een 4-5 uur. Echter blijft de wifi maar zo een groot percentage van het verbruik. Ergens anders gelezen, dat dit de eerste week zo kan zijn ivm optimalisaties, alleen zou dat na twee weken wel klaar moeten zijn toch?

Verder nog uitermate blij met deze Pixel. Ik kan het niet precies duiden, maar ik vind het een fijn apparaat.

Battle.net || Strava

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:32
retlaw schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:58:

Op zich ben ik tevreden over de batterij. Het toestel gaat 06:30 van de lader en als ik ga slapen rond 23:00 is er vaak nog 20/30% over. Schermtijd is dan zo een 4-5 uur. Echter blijft de wifi maar zo een groot percentage van het verbruik. Ergens anders gelezen, dat dit de eerste week zo kan zijn ivm optimalisaties, alleen zou dat na twee weken wel klaar moeten zijn toch?

Verder nog uitermate blij met deze Pixel. Ik kan het niet precies duiden, maar ik vind het een fijn apparaat.
Heb alleen thuis wifi aan staan. En dan verbruik ik zoveel als nodig is.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Megupe schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:13:
[...]

Heb alleen thuis wifi aan staan. En dan verbruik ik zoveel als nodig is.
Is er al eigenlijk een mogelijkheid om automatisch wifi uit te zetten zodra je niet meer verbonden bent met het thuisnetwerk? Want ik heb ook nergens anders wifi nodig met mijn Unlimited abonnement.

• Ramon 73
outlandos schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:53:
[...]

Is er al eigenlijk een mogelijkheid om automatisch wifi uit te zetten zodra je niet meer verbonden bent met het thuisnetwerk? Want ik heb ook nergens anders wifi nodig met mijn Unlimited abonnement.
Die is niet native in Android aanwezig, uitschakelen. (inschakelen wel 8)7)

Macrodroid kan zoiets volledig automatiseren.

• ratzz
outlandos schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:53:
[...]

Je kunt wel wifi scannen beperken in de ontwikkelaarsopties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-4l8kXH-9lKRb0sDfvdzrEuhaE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vdoNhuAjRBLlw3KExkFSAmQp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ratzz op 18-09-2026 14:20 ]

• witterholt
retlaw schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:58:

Ik ben benieuwd of en wat de invloed van de Wifi versie is. Zelf heb ik thuis een Fritz mesh netwerk ob.v. WiFi 6 met drie Repeaters 6000, maar het toestel zelf kan overweg met versie 7.

Als het goed is komt later dit jaar de Fritz Repeater 6700 uit welke deze versie ook ondersteunt.

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik vind de camera looks echt een hele leuke toevoeging aan deze telefoon. Ik gebruik vaak "minimal" om een wat minder HDR look te krijgen, maar ook de "natural" basis vind ik heel praktisch voor scenes met grotere dynamic range. Ook heel fijn dat je de sharpness aan kan passen, vind dat de foto's zo veel minder die smartphone look hebben.

• Reetkeverke
Zo raar, mijn pixel 11 pro xl herstarte uit zichzelf. Stond onder den douche, had net gedaan en zag dat die aant herstarten was??

Hoe komt dat nu? Nog nooit meegemaakt met andere toestellen. Toch niet om 12u45

[ Voor 18% gewijzigd door Reetkeverke op 22-09-2026 12:52 ]

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-09 10:31
Ik wil je niet ongerust maken maar ik had dat met een nieuwe pixel 9 toen hij net uit was, op de gekste rijden spontane reboots, steeds erger.
Een drama geweest om om te ruilen omdat het bij controle geen dupliceerbaar probleem is.
Hopenlijk is dat het niet.

• vaagisdenaam
  • Niet online
Reetkeverke schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:52:
Zo raar, mijn pixel 11 pro xl herstarte uit zichzelf. Stond onder den douche, had net gedaan en zag dat die aant herstarten was??

Hoe komt dat nu? Nog nooit meegemaakt met andere toestellen. Toch niet om 12u45
Is er geen update doorgevoerd waarbij hij automatisch opnieuw is opgestart? Volgens mij doet ie dat in periodes van inactiviteit.

Moest je er na een pin/toegangscode invoeren?

• Ramon 73
vaagisdenaam schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:36:
[...]

Is er geen update doorgevoerd waarbij hij automatisch opnieuw is opgestart? Volgens mij doet ie dat in periodes van inactiviteit.

Moest je er na een pin/toegangscode invoeren?
Onwaarschijnlijk.

Updates gaan niet automatisch en opstarten na een update moet je minimaal op het scherm bevestigen.

• Reetkeverke
rnldhfmmm schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:55:
Ik wil je niet ongerust maken maar ik had dat met een nieuwe pixel 9 toen hij net uit was, op de gekste rijden spontane reboots, steeds erger.
Een drama geweest om om te ruilen omdat het bij controle geen dupliceerbaar probleem is.
Hopenlijk is dat het niet.
Hm, ik mag hopen van niet maar het zou mss kunnen.

Ik ga mss de S27 ultra kopen.

Ben wel voor de rest revreden vd pixel, weinig klagen.

• Ramon 73
Zou ik ook doen als m'n Pixel zomaar herstartte, gewoon Samsung kopen. Bam! Dat zal ze leren bij Google! >:)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Zojuist de een Google Play update gehad. Zit nu op augustus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVnko9MuPhDzcAeZsAP_SK9bMv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ul1GloVZL5QC2UiMn0r11WRK.png?f=fotoalbum_large

Battle.net || Strava

• Ramon 73
retlaw schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:25:
Zojuist de een Google Play update gehad. Zit nu op augustus.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oN7cCliZWrNmuIvnz0WJXrJ-_lA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t53qMGSWNm22NvjV59jDrmau.png?f=fotoalbum_large

Google Play-systeemupdate rolt hier ook binnen.

• Reetkeverke
Ramon 73 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:41:
[...]

Zou ik ook doen als m'n Pixel zomaar herstartte, gewoon Samsung kopen. Bam! Dat zal ze leren bij Google! >:)
Ik wissel jaarlijks 1 soms 2 keren van phone. Dat vanzelf herstarten is niet de 1ste keer al dat ik dat voor heb. Zal moeten afwachten wat het nog zal geven.

• Ramon 73
Reetkeverke schreef op woensdag 23 september 2026 @ 00:05:
[...]

Ik wissel jaarlijks 1 soms 2 keren van phone. Dat vanzelf herstarten is niet de 1ste keer al dat ik dat voor heb. Zal moeten afwachten wat het nog zal geven.
Kostbaar, 1 a 2 nieuwe telefoons per jaar.

Enfin, als de Pixel 11 vaker herstart dan is er toch iets mis. Probeer uit te zoeken wat het veroorzaakt (trillingen, buigen) en dan voor garantie retour. Maar wisselend probleem kan lastig zijn bij de reparatie afdeling.

• Reetkeverke
Ramon 73 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 06:44:
[...]

Kostbaar, 1 a 2 nieuwe telefoons per jaar.

Enfin, als de Pixel 11 vaker herstart dan is er toch iets mis. Probeer uit te zoeken wat het veroorzaakt (trillingen, buigen) en dan voor garantie retour. Maar wisselend probleem kan lastig zijn bij de reparatie afdeling.
Ben wat aan het testen, cache van mijn meest gebruikte apps eens gewist, eens apps geupdated. Voorlopig nimmer voor gehad. Het is niet dat het constant is ze. Sporadisch eens.
Kan door een app zijn gekomen mss ofzo, geen idee, afwachten de komende weken en maanden. En ja, ik ben smartphones nogal snel beu waardoor ik graag eens van model verander. Jij koopt mss een wagen van 30000 euro en meer, ik koop er geen of een goedkopere van 18000 euro. Dus heb ik geld over om aan andere dingens uit te geven ;).

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:13
Geekess schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

Ik las het gisteren ook. Baal enorm. Ik twijfel of ik de 11 ga verkopen en een 10 pro probeer te vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat de camera echt geweldig is op de 11 pro. Daar geniet ik iedere dag van. De camera van de 10 is niet veel slechter geloof ik, maar toch voelt het als een downgrade.
Of ga ik terug naar mijn flip7 , verkoop de 11 pro en ga voor de Motorola signature die wel grapheneos krijgt (of nog beter,de razr)? Maar hoe is de camera daarvan? Motorola staat niet bekend om zn goede cameras.
Ik zag net een bericht dat de uitgekomen Motorola waarschijnlijk ondersteunt gaat worden door Graphene Os. https://nitter.xitter.cc/GrapheneOS/status/2102530770585669888#m

Als Motorola een leuke inruildeal heeft voor je pixel 11...
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen kunnen besproken worden in [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Discussies over accessoires mogen hier: [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires