• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41
vaagisdenaam schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:36:
Ik gebruik octopi, naar volle tevredenheid.

Als Google mij nou eens A de zoekbalk laat verwijderen en B folders laat maken in de app drawer, dan zou ik bij stock blijven denk ik.

Swipe gestures vanaf iconen zie ik als bonus, niet als must.

Stock pixel launcher mist gewoon echt basale functies in mijn ogen. Heeft Google een handje van. Zoals dat ik op mijn pixel watch niet de quick settings mag aanpassen. Dat is basis functionaliteit in mijn beleving, vooral aangezien ze er zelf 15(!) niet verwijderbare knoppen neerplempen.
Zoekbalk verwijderen moet volgens mij kunnen, ik gebruik die regelmatig dus prima. Gewoon vaker gebruiken en je went eraan.

Folders in de app drawer kan gewoon. Zie mijn app drawer, tussen Gmail en telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfsuGUmPrF5SM1C9M55IjFWs168=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GfXdWwxbRsmsQzBoxKRqYmhT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c3ThCgktKy2QwL4bJxrF-H1E2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/glXRCWYy6wXwRi8z8ELtH69a.png?f=fotoalbum_large

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30
Volgens Co-pilot verloopt het review embargo morgen om 16:00u NL tijd. Iemand die weet of dit klopt?

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
De redactie bij Tweakers 👀

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:24
Ramon 73 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:43:
[...]

Zoekbalk verwijderen moet volgens mij kunnen, ik gebruik die regelmatig dus prima. Gewoon vaker gebruiken en je went eraan.

Folders in de app drawer kan gewoon. Zie mijn app drawer, tussen Gmail en telefoon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het dan nog mogelijk is om de Bing image of the day elke dag als achtergrond te laten roteren, zoals dat met de Microsoft Launcher kan, ben ik om. 🙂

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 12:57
Ik heb datzelfde eens aan Gemini gevraagd, die zegt om 18:00 uur op woensdag 19 augustus.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ramon 73 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:43:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is die folder in de drawer, of op het hoofdscherm?

Ik bedoelde echt in het app overzicht.

Krijg het nu op mijn p8pro niet voor elkaar iig helaas...

• Ramon 73
vaagisdenaam schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

Is die folder in de drawer, of op het hoofdscherm?

Ik bedoelde echt in het app overzicht.

Krijg het nu op mijn p8pro niet voor elkaar iig helaas...
Hoofdscherm, ik zag achteraf pas dat ik mij vergist heb. In het overzicht kan het inderdaad niet. My bad.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:47
Ik zou van Samsung komen maar ik vind de stapelbare widgets zó handig. Bizar dat deze niet standaard op de Pixel lijn zit, maar zijn er apps of launchers die dit goed nabootsen?

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:01
Wim8282 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:15:
Ik heb datzelfde eens aan Gemini gevraagd, die zegt om 18:00 uur op woensdag 19 augustus.
Echt jammer dat die embargo's altijd pas zo laat zijn; tegen die tijd hebben velen zo'n toestel al besteld...

Zou juist van een review site verwachten dat die early access zo'n in depth artikel meerdere dagen vóor de release kunnen plaatsen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En kun je altijd weer annuleren... Dat is gewoon hoe Google werkt, al jaren :)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• witterholt
Ik heb er zelf wel vertrouwen in dat er geen nadelige onverwachte verrassingen uit de reviews komen. Dat de verhoogde prijs een van de grootste kritiekpunten is, is inmiddels wel duidelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door witterholt op 18-08-2026 09:15 ]

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:42
Je hoeft toch nog geen toestel te kopen voordat je de reviews hebt gezien?

Daarnaast komt er al jaren niks schokkends meer uit telefoon reviews. Paar kleine verbeterpunten, misschien een klein nadeeltje links of rechts, paar seconden meer batterijduur, en een aantal kleine bugs die nog een softwareupdate behoeven.

Als je nog een Pixel 8, 9 of 10 hebt geen reden tot upgraden. Ik mag mijn Pixel 7 nu wél vervangen ;).

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:01
michaelvo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:14:
Klopt, maar mijn koopdrang naar de nieuwste Pixel is té groot :P

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:35
michaelvo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:14:

Als je nog een Pixel 8, 9 of 10 hebt geen reden tot upgraden. Ik mag mijn Pixel 7 nu wél vervangen ;).
1e punt ben ik helemaal mee eens.

2e punt deels, mijn pixel10pro batterij moet ik 2x/dag opladen. Schermtijd 2,5 uur/dag. Dus ik hoop met optimaliseringen er toch wel wat meer uit te halen. Scheelt natuurlijk wel dat de inruilactie vrij prima is.

• CLB
  • Niet online
Dan is er werkelijk waar iets niet helemaal jofel met dat device denk ik eerder.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Prosac
  • Laatst online: 26-09 09:13
Megupe schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:43:
[...]

2e punt deels, mijn pixel10pro batterij moet ik 2x/dag opladen. Schermtijd 2,5 uur/dag. Dus ik hoop met optimaliseringen er toch wel wat meer uit te halen. Scheelt natuurlijk wel dat de inruilactie vrij prima is.
Batterij is ook mijn voornaamste reden de 10 in te ruilen. De laatste maanden vliegt de batterij snel omlaag, ook met weinig gebruik. 25 minuten reizen met spotify op de oortjes en ik zit al onder de 90%, dat vind ik gek.
Bovendien steeds vaker wakker worden dat er niet eens (draadloos) geladen is en/of een melding dat wegens de temperatuur van de batterij slechts beperkt geladen is.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Megupe schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:43:
[...]

Dan is er iets niet goed. 2.5 uur sot is hier +/-80% met alles aan en alles op hoogste stand (helderheid scherm op auto).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Suizr5sYrIxJ41hJ-ozl4YcXVP0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RM4ZBaYLof5DAWJIUCVU2dSQ.png?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 11 Pro XL

• Megupe
Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:07:
[...]

Dan is er iets niet goed. 2.5 uur sot is hier +/-80% met alles aan en alles op hoogste stand (helderheid scherm op auto).[Afbeelding]
Tja, wellicht een keer terug naar fabrieksinstellingen kan geen kwaad inderdaad. Maar de 11pro is al besteld en schijnt 20 aug geleverd te worden O-)

Ook hier automatisch schermhelderheid trouwens.

• witterholt
Dat ie 20 augustus geleverd wordt is bekend. Maar ik verwacht dan dat ie op z'n vroegst 21 augustus in huis is. Als ie de 20ste wordt geleverd doet de bezorgdienst er minstens een dag over om het te bezorgen.

• Ramon 73
Cloclo100 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:38:
Ik zou van Samsung komen maar ik vind de stapelbare widgets zó handig. Bizar dat deze niet standaard op de Pixel lijn zit, maar zijn er apps of launchers die dit goed nabootsen?
Kijk eens naar bubbles, dat is misschien wat je zoekt.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-09 21:07
witterholt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:25:
Dat ie 20 augustus geleverd wordt is bekend. Maar ik verwacht dan dat ie op z'n vroegst 21 augustus in huis is. Als ie de 20ste wordt geleverd doet de bezorgdienst er minstens een dag over om het te bezorgen.
Ze starten de verzending niet de 20ste pas. Normaal gezien dus vooraf zodat de levering in normale omstandigheden gewoon de 20ste is.

• witterholt
springfield89 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:42:
[...]

Ze starten de verzending niet de 20ste pas. Normaal gezien dus vooraf zodat de levering in normale omstandigheden gewoon de 20ste is.
Bij mijn pre-ordered Pixel XL clear case, waar de 14e als leverdatum bij stond, was dat niet het geval.

[ Voor 8% gewijzigd door witterholt op 18-08-2026 11:58 ]

• Cloclo100
Ramon 73 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:39:
[...]

Kijk eens naar bubbles, dat is misschien wat je zoekt.
kan je iets specifieker zijn? Is dit een app of launcher? Ik heb even naar dit gekeken, dat is alleszins geen oplossing. Op mijn Samsung kan je verschillende widgets op mekaar stapelen, die je dan al swipend kan verwisselen . Bv mijn klantenkaarten en daar bovenop beurswaardes van aandelen die ik volg.

• Ramon 73
witterholt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:25:
De Google Store zegt voor mijn bestelling toch dat er 20 augustus geleverd wordt.

• Ramon 73
Cloclo100 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:58:
[...]

kan je iets specifieker zijn? Is dit een app of launcher? Ik heb even naar dit gekeken, dat is alleszins geen oplossing. Op mijn Samsung kan je verschillende widgets op mekaar stapelen, die je dan al swipend kan verwisselen . Bv mijn klantenkaarten en daar bovenop beurswaardes van aandelen die ik volg.
https://www.cnet.com/tech...en-to-phone-multitasking/

• CLB
  • Niet online
Dat zijn geen widgets zoals Cloco bedoelt

• vaagisdenaam
  • Niet online
Cloclo100 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:58:
[...]

Octopi launcher kan dit. Sws een top launcher. Of het lijkt op wat Samsung doet kan ik niet beoordelen.

• Cloclo100
vaagisdenaam schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:21:
[...]

Octopi launcher kan dit. Sws een top launcher. Of het lijkt op wat Samsung doet kan ik niet beoordelen.
ziet er goed uit, thanks!

• outlandos
Vroeger deed ik veel met custom roms en launchers. Maar tegenwoordig de tijd niet meer voor. Het moet gewoon direct out of the box goed werken en dat doet het bij de Pixel.

• Golf2vr6
outlandos schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:51:
Vroeger deed ik veel met custom roms en launchers. Maar tegenwoordig de tijd niet meer voor. Het moet gewoon direct out of the box goed werken en dat doet het bij de Pixel.
Ik snap wel dat je gewend bent aan bepaalde features van een launcher. In zijn geval gebruik ik de Google Wallet voor de klantenkaarten. Dubbel klik op de power button opent de wallet om te kunnen betalen. Daar op Wallet openen klikken en je hebt al je klantenkaarten voor je neus. Je zit dan ook gelijk in de wallet klaar om te betalen . (Ik weet dat je niet perse de wallet hoeft te openen om te kunnen betalen, maar ik heb meerdere passen in mijn wallet die ik redelijk vaak gebruik en anders pakt hij mijn standaard pas). Dat is voor mij een natuurlijk iets geworden. Als dit op een andere telefoon niet zo zou werken , dan zou ik ook aan een nieuwe handeling moeten wennen

[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-08-2026 13:05 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Met welke widget krijg je die klantenkaarten zo?

• Cloclo100
bazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:00:
[...]

Met welke widget krijg je die klantenkaarten zo?
Supercards

• bazzemans
Thanks. Mijn vorige klantenkaarten app ging over naar Klarna. Waardeloos.

• Golf2vr6
bazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:09:
Thanks. Mijn vorige klantenkaarten app ging over naar Klarna. Waardeloos.
Waarom niet gewoon de wallet?

• Cloclo100
Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Waarom niet gewoon de wallet?
Geen widget voor de wallet..

• Golf2vr6
Cloclo100 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:20:
[...]

Geen widget voor de wallet..
Waarom een widget? Dubbel klikken powerbutton aanzetten voor wallet. En je hebt gelijk je hele wallet in beeld. Maar zoals ik al eerder aangaf, is maar net welke handeling je gewend bent en fijn vindt

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn huidige Pixel 8 is aan vervanging toe, grotendeels omdat hij heel af en toe last heeft van het befaamde groene waas scherm issue.
Ik zag dat er een riante inruil optie was voor oude toestellen, mensen hier ervaring mee?
Mijn vorige toestel Huawei P30 heb ik nog liggen, werkt nog steeds, wel dikke stoflaag. Geschatte inruilwaarde €430. Best veel voor een toestel met een release date van maart 2019.

De Pixel 8 wil ik als reserve toestel houden en kan ik nog onder garantie opsturen voor een nieuw scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 18-08-2026 15:29 ]

• Cloclo100
Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:24:
[...]

Waarom een widget? Dubbel klikken powerbutton aanzetten voor wallet. En je hebt gelijk je hele wallet in beeld. Maar zoals ik al eerder aangaf, is maar net welke handeling je gewend bent en fijn vindt
Dit staat gewoon op mijn startscherm en is altijd beschikbaar zonder op knopjes te duwen :). En dan wat mij betreft veel overzichtelijker dan in de wallet. Ieder zijn meug zeker?

• bazzemans
@Golf2vr6, zoals @Cloclo100 aangeeft vanwege de widget. Jouw werkwijze met gebruik van de powerknop heeft niet mijn voorkeur. Ik gebruik die voor de camera, omdat ik dan snel mijn dochter (of hond) op de foto kan zetten. Daar geef ik de voorkeur aan. Het is allemaal persoonlijke keuze en voorkeur natuurlijk :).

Ik heb de kaarten overigens zojuist wel in de wallet gezet. Nog mooier is dat je tegenwoordig op het vergrendelscherm ook widgets kan plaatsen. Daar passen deze klantenkaarten wmb ook mooi.

[ Voor 23% gewijzigd door bazzemans op 18-08-2026 15:38 ]

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSlEKb8b1feNpnlKpLDBVNsgzX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Unk4owBAhASNVPZjFlstEiob.jpg?f=fotoalbum_large

De gewone Pro naast de Pro XL. Moet zeggen dat het mat zwarte (sorry, geen foto van genomen) er in het echt erg strak uitziet.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Zou de Pixel 11 pro graag willen kopen, maar ben heel erg bang dat de accu weer tegen gaat vallen…

Ik wacht de reviews even af :)

• witterholt
Knamix schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:57:
Zou de Pixel 11 pro graag willen kopen, maar ben heel erg bang dat de accu weer tegen gaat vallen…

Ik wacht de reviews even af :)
Dat zou juist hetgeen zijn waar met de nieuwe processor en modem juist aan gewerkt is om dit merkbaar te verbeteren.

• Knamix
  • Nu online
witterholt schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:16:
[...]

Dat zou juist hetgeen zijn waar met de nieuwe processor en modem juist aan gewerkt is om dit merkbaar te verbeteren.
Als het goed is komen morgen de reviews online.

Ben benieuwd want de Tensor G6 is (als ik het goed heb gelezen) een 2nm chip i.p.v. 3nm.

Batterij is het enige wat mij tot nu toe nog heeft tegen gehouden om een Pixel te halen.

Hopelijk gaan de reviews mij morgen positief verrassen :)

• witterholt
Knamix schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:29:
[...]

Als het goed is komen morgen de reviews online.

Ben benieuwd want de Tensor G6 is (als ik het goed heb gelezen) een 2nm chip i.p.v. 3nm.

Batterij is het enige wat mij tot nu toe nog heeft tegen gehouden om een Pixel te halen.

Hopelijk gaan de reviews mij morgen positief verrassen :)
Nee, het is uiteindelijk toch 3nm geworden.

• bazzemans
@Knamix Google heeft toch juist naar buiten gebracht dat het een 3nm chip is?

Edit: wat @witterholt zegt.

[ Voor 16% gewijzigd door bazzemans op 18-08-2026 19:33 ]

• Knamix
  • Nu online
bazzemans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:32:
@Knamix Google heeft toch juist naar buiten gebracht dat het een 3nm chip is?

Edit: wat @witterholt zegt.
Moet eerlijk zeggen dat ik me niet met Pixels heb bezig gehouden :)

Ik wist dat er een release aan zat te komen, maar na zo vaak een Pixel uitbrengen met “gemiddeld” accuduur, liet ik het maar zitten

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 07:06:
Google is niet overtuigd van silicium-koolstof, simpel.
Misschien in de Pixel 12-serie...?

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:46
Kreeg net een melding dat er een pakket onderweg is. Dat moet mijn pixel zijn. Via Vodafone en komt vanuit Duitsland lijkt het

• Megupe
Google heeft mijn zending vannacht ook op de post gedaan. Volgens Google wordt deze morgen geleverd.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06

DaRoot

Some say...

Ik heb nog een Pixel 6 Pro.. twijfel er nu aan om een Pixel 11 aan te schaffen.. liefst wil je een XL dan, anders heb je weer kleiner scherm.. maar die prijzen.. pfff
Qua performance is de Pixel 6 Pro nog wel voldoende voor mij, alleen vanaf volgende maand geen updates meer. En ik heb hem ook al 4,5 jaar, zo lang heb ik nog nooit met een toestel gedaan. Ik merk aan de andere kant wel dat het scherm in fel zonlicht vrijwel onleesbaar is, de Pixel 8 van mijn vriendin is dan al stukken beter.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 21:51
Je kunt ook in het Pixel 10 topic van een jaar geleden nog even terugzoeken wat de ervaringen met inruil waren. Toen was er een vergelijkbare actie van Google.

• outlandos
Vanaf 6 uur vanavond de eerste reviews. Als ze hetzelfde zijn als de previews wordt het voornamelijk een negatief verhaal.

• Ikweetnietveel
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 19-08 11:56
Ik krijg 3 maanden gratis Youtube Premium, maar ik heb al Youtube Premium. Iemand een idee hoe dat werkt? Krijg je een code ofzo om het te activeren die ik dan pas activeer als mijn huidige abbo is verlopen.

• Ramon 73
outlandos schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:51:
Vanaf 6 uur vanavond de eerste reviews. Als ze hetzelfde zijn als de previews wordt het voornamelijk een negatief verhaal.
Het is bij de meeste telefoonmerken wat het bij Apple al jarenlang is. Weinig nieuwe innovaties. Het concept "telefoon" is imho een beetje uit-ontwikkeld, er is weinig meer te vernieuwen met de huidige technieken. Als er een accutechnologie wordt uitgevonden die 3-4-5x zoveel capaciteit biedt in 50% van het huidige volume, dan kunnen we nieuwe dingen verwachten. Maar zolang er geen grote tech doorbraken zijn, blijft alles zoals het is. De meerwaarde van een pixel 11 boven een pixel 10 is er ook niet echt. Vorig jaar voor mijn vrouw een nieuwe telefoon gekocht. Haar enige wens was "dezelfde die jij hebt en niet te duur". Ik had (heb) op dat moment een pixel 7 pro en heb een pixel 9 (geen pro) voor haar gekocht. De 10 was al lang uit maar heeft voor haar weinig meerwaarde, beetje bellen, whatsapp, spelletje en dan is het wel klaar. Ze neemt per jaar mss 20 foto's.

En ik kom van een P7Pro en ga naar een 11 Pro XL, dat is wel een upgrade. Al verwacht ik niet een volledig nieuwe ervaring op smartphone gebied te krijgen. Betere camera's, sneller laden, helderder scherm en dat is het wel zo'n beetje. Dat is vrij weinig voor zo'n €900.....

• bazzemans
De previews kwamen op mij niet over als negatief. Eerder neutraal. Weinig innovatief of vernieuwend inderdaad, wat behalve de flips en folds eigenlijk bij alle merken nagenoeg zo is. De Hilight functie is nieuw, echt innovatief is het niet en lijkt mij geen gamechanger. Negatief zou je de reactie op de prijs i.c.m. een verlaagd geheugen kunnen noemen. Alleen gelet op de prijsontwikkelingen van telefoons en geheugen is dat heel verklaarbaar. Het is in ieder geval niet dik negatief aan te zetten (vind ik).

Voor mij zit de aantrekkingskracht van de Pixel ook helemaal niet in de hardware, maar in de software (eerder gaf ik de voorkeur OnePlus, Galaxy Nexus gehad en daarvoor HTC HD2 windows en daarna eigen roms). Ik lever nu een p7p in en dan is de pixel 11 pro wel een upgrade. Ik heb gekozen voor een 512GB versie, waardoor ik ook qua opslag én geheugen een stap maak. Bewuste keuze om voor de niet-XL versie te gaan, zodat ik de telefoon weer met één hand kan bedienen en ik het draadloos in mijn auto kan opladen (de p7p past niet). Bovendien verleng ik het kunnen genieten (zo ervaar ik het) van de meest recente androidversie en nieuwste feature drops met een aantal jaar. Tot slot ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe het werkt met de TPU die native AI-functies draait. Veel van de AI-functionaliteiten die ik op mijn smartphone draai, gaan dan niet meer via een server. Als het klopt beter voor het milieu en dat is wat waard wat mij betreft.

Door de inruil en inruilkorting betaal ik ook niet de volle prijs en dan vind ik de ruim 500 euro die ik onderaan de streep kwijt ben, een hele mooie deal voor wat ik ervoor terugkrijg.

Ik ben benieuwd naar de reviews, ondanks dat ik er eigenlijk niet zoveel van verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 19-08-2026 12:39 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:35:

Voor mij zit de aantrekkingskracht van de Pixel ook helemaal niet in de hardware, maar in de software
maar is het niet zo bij Google Pixel, net als bij Apple's iPhone, dat we hier in NL/EUR veel minder Pixel krijgen qua software / features vergeleken bij oa Amerikaanse gebruikers?

Dus je betaald wel de volle mep, maar minder features...

• runnershigh
outlandos schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:51:
Het is maar net waar ze op testen. Om twee uitersten te noemen: gaming? Zal negatief zijn. Maar fotografie: ik verwacht (en hoop) heel positief.

• Ramon 73
runnershigh schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:47:
[...]

Het is maar net waar ze op testen. Om twee uitersten te noemen: gaming? Zal negatief zijn. Maar fotografie: ik verwacht (en hoop) heel positief.
Pixel op gaming testen is met zoiets als een Suzuki Alto meenemen in de test "caravan trekkers". Daar is het niet het toestel voor.

• bazzemans
_Bailey_ schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

maar is het niet zo bij Google Pixel, net als bij Apple's iPhone, dat we hier in NL/EUR veel minder Pixel krijgen qua software / features vergeleken bij oa Amerikaanse gebruikers?

Dus je betaald wel de volle mep, maar minder features...
Aangezien ditmaal een aantal van de features hardwarematig zijn, zullen die wel gelijk werken. Sommige functies aan taal gerelateerd laten ook weleens op zich wachten, omdat Nederlands nu eenmaal een kleine markt is. Inmiddels is daar wel een inhaalslag in gemaakt, waardoor je dus nu ziet dat Rambler ook gelijk in het Nederlands beschikbaar is. Andere functies zijn vooral beperkt door Europese wet- en regelgeving. Daar hebben dus andere Android-telefoons evengoed mee te maken.

• CLB
  • Niet online
Ikweetnietveel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:56:
Ik krijg 3 maanden gratis Youtube Premium, maar ik heb al Premium. Iemand een idee hoe dat werkt? Krijg je een code om het te activeren die ik dan pas activeer als mijn huidige abbo is verlopen.
Helaas geen code, dat doen ze niet, omdat je dat dan ook kunt doorverkopen en dergelijke. Het zal net als vorig jaar gaan, (ja dit is Google One, maar het werkt hetzelfde) gewoon een pop-up in YouTube, waarbij je de vraag krijgt of je de trial wil activeren. Heb je al zo'n betaalt abonnement lopen en activeer je de trial, dan krijg je een deel restitutie. Toen ter tijd waren er specifieke voorwaarden voor welke datum je het gratis abonnement moest activeren, dat zal nu niet hele anders zijn. Je kunt ook inloggen met een ander Google-account natuurlijk, om zo iemand drie maanden YouTube Premium te geven, bijvoorbeeld de vriend, vriendin, partner, buurman of een broer of zus.

Dit jaar zal het voor verschillende Google One-abonnees wel zo zijn dat hun huidige jaar-abonnement nog loopt van de aankoop van de Pixel 10-smartphone. Dat is hier bijvoorbeeld het geval tot 14 september, dus dat komt wel goed. Ik zet dat abonnement gewoon stop en laat het lopen tot 13 of 14 september, daarna activeer ik het nieuwe 6 maanden-abonnement. Althans dat is de theorie, hopelijk werkt het in de praktijk ook zo makkelijk.

Vorig jaar was het soms ook even work-arounden om alles werkzaam te krijgen zoals je wilde.

Hier trouwens nog de voorwaarden daarin staat ook veel info.

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 16:11 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44

Nakebod

Nope.

offtopic:
Met mijn prive Google Workspace Free account zal ik dan wel weer buiten de boot vallen voor die YT Premium actie :P
Dat soort accounts (Ik stam nog uit de GAFYD tijd) zijn nooit echt een volwaardig Google account geweest, altijd wel ergens een beperking :( (Play Store reviews met een 'zakelijk' account? Hoe bedenk je het! Nope!)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:43

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Heb wat berichten verplaatst naar het prijzen en levertijden topic. Graag de aandacht voor waar een bericht hoort. Inruilwaarde past bijvoorbeeld beter in het prijzen en levertijden topic.

Einde dienstmededeling ;)

Enjoy the silence...

• CLB
  • Niet online
runnershigh schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:10:
Iemand al ergens gezien wat de minimale focus afstand is van de nieuwe telephoto lens op de Pro? Ik zou die lens graag gebruiken om close up ("macro") foto's te maken van vlinders en dergelijke.
Staat nergens in de officiële specsheets helaas, naar m'n Pixel 10 Pro kijkende is dat vrij dichtbij...
CLB schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 21:15:
Staat nergens in de officiële specsheets helaas, naar m'n Pixel 10 Pro kijkende is dat vrij dichtbij...
Google Pixel 11 Pro's telephoto camera quietly gets a big close-up upgrade
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:01:
Helaas geen code, dat doen ze niet, omdat je dat dan ook kunt doorverkopen en dergelijke. Het zal net als vorig jaar gaan, (ja dit is Google One, maar het werkt hetzelfde) gewoon een pop-up in YouTube, waarbij je de vraag krijgt of je de trial wil activeren. Heb je al zo'n betaalt abonnement lopen en activeer je de trial, dan krijg je een deel restitutie. Toen ter tijd waren er specifieke voorwaarden voor welke datum je het gratis abonnement moest activeren, dat zal nu niet hele anders zijn. Je kunt ook inloggen met een ander Google-account natuurlijk, om zo iemand drie maanden YouTube Premium te geven, bijvoorbeeld de vriend, vriendin, partner, buurman of een broer of zus.

Dit jaar zal het voor verschillende Google One-abonnees wel zo zijn dat hun huidige jaar-abonnement nog loopt van de aankoop van de Pixel 10-smartphone. Dat is hier bijvoorbeeld het geval tot 14 september, dus dat komt wel goed. Ik zet dat abonnement gewoon stop en laat het lopen tot 13 of 14 september, daarna activeer ik het nieuwe 6 maanden-abonnement. Althans dat is de theorie, hopelijk werkt het in de praktijk ook zo makkelijk.

Vorig jaar was het soms ook even work-arounden om alles werkzaam te krijgen zoals je wilde.
En alle voorwaarden staan uiteraard gewoon online, hadden we kunnen weten.
"De Aanbieding verloopt op en moet worden ingewisseld vóór October 31, 2027 01:00:00 AM UTC-07:00." 8)
Nakebod schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:22:
offtopic:
Met mijn prive Google Workspace Free account zal ik wel buiten de boot vallen voor die YT Premium actie
De aanbieding is niet beschikbaar voor:
• Google One-gebruikers die zijn geabonneerd op een add-on
• Google One-gebruikers die een abonnement hebben met een hoger niveau dan het aangeboden abonnement
• Google One-gebruikers met een gezinsabonnement die niet de abonnementsbeheerder zijn
• Google One-gebruikers met een Google One-abonnement via een derde partij of partner
• Google One-gebruikers met een Pixel-bundel met korting

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 16:15 ]

• runnershigh
Dat zou heel goed nieuws zijn! Morgen als eerste uitzoeken hoe je forceert dat de telephoto lens wordt gebruikt.

• CLB
  • Niet online
Yahoo Tech geeft niet zoveel om embargo's, hun Pixel 11 Pro-'review' staat online nu.

• vaagisdenaam
  • Niet online
runnershigh schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:51:
[...]

[...]

Dat zou heel goed nieuws zijn! Morgen als eerste uitzoeken hoe je forceert dat de telephoto lens wordt gebruikt.
In de camera app: Pro mode, automatische lensselectie uitzetten ;)

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:55:
Yahoo Tech geeft niet zoveel om embargo's, hun Pixel 11 Pro-'review' staat online nu.
'review' is overrated. Ze noemen storage 'harddisk', dus nu "eindelijk een harddisk van 256GB op het instapmodel" . Kwenie welke AI ze hebben gebruikt, maar het schoot tekort...

• Golf2vr6
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:55:
Best positief. Maar ook een beetje vreemd/vaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-08-2026 16:57 ]

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 01:57
PdC schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:20:
[...]

'review' is overrated. Ze noemen storage 'harddisk', dus nu "eindelijk een harddisk van 256GB op het instapmodel" . Kwenie welke AI ze hebben gebruikt, maar het schoot tekort...
Deze review stelt inderdaad weinig voor, word ook doodleuk gemeld dat er niets is veranderd aan de camera hardware.

• gupfishy
Vaak van sites negatievere reviews maar als je de gebruiks reviews kijkt zijn ze vaak positief. Das meer de reden dat ik overstap. En naar een kleiner formaat

• Terminator.T2
gupfishy schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:52:
Vaak van sites negatievere reviews maar als je de gebruiks reviews kijkt zijn ze vaak positief. Das meer de reden dat ik overstap. En naar een kleiner formaat
Van wat ik gezien heb zijn de previews over het algemeen neutraal. De negativiteit lijkt vooral van een kleine maar luide groep gebruikers te komen die elk jaar willen upgraden en verwachten dat het toestel op elk vlak compleet verbeterd is. Maar in de huidige smartphone-markt gebeurt dat niet echt meer, het zijn vooral kleine verbeteringen elk jaar.

Verder zijn de aanpassingen aan het geheugen en de prijzen niet populair, maar wat verwacht je dan met de prijzen voor RAM op het moment.

Als je een wat oudere (Pixel) telefoon heb, dan denk ik dat het voor veel mensen een mooie upgrade is.

• outlandos
Pixel 11 review embargo lifted in 1 minute...

• CLB
  • Niet online

• Baspower
  • Laatst online: 24-09 11:00
Hmm, de accutest van de 11 Pro tegenover mijn 10 Pro valt me tegen. Wel is het 5G modem in de test van Tweakers op de 11 Pro XL 17% zuiniger dan de 10 Pro XL.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:13
Wat een flop. Weeral.

• CLB
  • Niet online
Esumontere schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:07:
Algemeen dus: performance slechter dan de voorganger maar de AI is leuk?

Blij dat ik hem niet besteld heb. Dat wordt verder zoeken naar iets nieuws.
Dat heb je snel gelezen dan... Tot in een ander topic!
Goede oneliner, heel sterk en goed om een discussie op te starten.
O wacht... Waarom? Wat valt je persoonlijk op en tegen enzovoort?

Persoonlijk blij dat ik toch niet de Mist-kleurvariant heb besteld, lijkt vaak helemaal wit en erg shiny.

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 18:45 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Zo dan, AndroidCentral is wel bruut met hun review.

"Moeilijk om nog een Pixel aan te raden (ondanks Ai geinigheid)"

9to5Google : de nieuwe Pixel had gewoon een software update kunnen zijn, that's all

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 19-08-2026 18:58 ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:50
Ze hebben natuurlijk wel een punt, als de hardware qua prestaties niet beter is dan vorig jaar dan wordt het gat snel erg groot en misschien wel te groot. Ik loop vooral tegen de accuduur aan. Ik heb nog een pixel 8 en kom de dag niet door, mijn vriendin heeft de pixel 9 pro en heeft hetzelfde probleem. Beide gebruiken hem in dual sim voor werk en prive en vaak zonder wifi. Niet te doen.

Ik vind het echt balen, want vind de rest van de ervaring subliem ook al valt de performance in testen tegen. In daily use merk ik daar niets van.

To dare is to do

• gupfishy
Reviews nog niet al te best. Maar komt van een xiaydus software gaat mij veel opleveren. Qi2 powerbankje erbij dan is de batterij geen idee. Gewoon soepel en prima voor gebruik.

• Terminator.T2
Net veel van de reviews van de pro modellen doorgelezen en er is inderdaad wat negativiteit (in vergelijking met de vorige generatie). Grootste klachten zijn minimale upgrades/verschillen en de Tensor SoC en accuduur die nog steeds niet echt mee kunnen met de concurrentie. Verder word de RAM-downgrade in het basismodel en en de verhoogde prijzen niet gewaardeerd, maar hier kan je niet echt omheen met de huidige RAM-prijzen.

Over de gebruikservaring, (nieuwe) AI-features en het camerasysteem van de Pro zijn de reviews over het algemeen wel vrij positief.

Jammer genoeg heb ik in de reviews nog weinig kunnen lezen over de performance van het nieuw modem.

Veel reviews geven aan dat het over het algemeen gewoon een goede telefoon is maar dat gezien de minimale verschillen ook een goedkopere Pixel 10 of een A-serie het overwegen waard is.

De reviews sluiten wel een beetje aan met wat ik verwacht had op basis van de aankondiging en eerste previews. In mijn geval denk ik nog steeds dat het de moeite waard is om te upgraden. Ik heb nu een Pixel 8 Pro en ik heb de laatste tijd toch wel vaker wat kleine problemen met het toestel, sommige problemen zijn softwarematig maar mogelijk dat de hardware ook niet helemaal top is. Het modem van dit model is in mijn ervaring ook erg teleurstellend en de accu lijkt ook minder te worden. Verder is mijn opslag vol en deze zou ik graag uit willen breiden.

Een van de belangrijkste redenen voor mij om een high-end telefoon te kopen zijn de camera's. Als ik dus met deze upgrade betere camera's, meer opslag, een beter modem en een nieuwe accu krijg, dan ben ik daar al erg blij mee. Verder vind ik de prijs van het toestel in combinatie met een nieuw abonnement en de extra inruilwaarde vrij schappelijk. Denk dat ik straks tevreden op vakantie ga met dit nieuwe model. 🙂

Al is het wel jammer om te zien dat Google nog steeds problemen heeft met hun Tensor SoCs. Bij de aankondiging dat ze hun eigen SoCs gingen maken, hoopte ik dat ze een vergelijkbare vlucht als Apple zouden kunnen nemen, maar dat is wel heel anders gelopen. Ze zijn wel erg ver verwijderd van de SoCs van Apple en Qualcomm en ze lijken ook niet veel vooruitgang te maken. Hopelijk komt er ooit een omslagpunt en kunnen ze de achterstand nog een beetje inlopen. 🤞

• bazzemans
Ben je echter al een Pixel-gebruiker en weet je hoe fijn de gebruikservaring van een Pixel-telefoon is, dan denk ik dat je blij wordt van de verbeterde camera's, geavanceerdere AI en iets betere accuduur. Tegelijkertijd mis je niet veel als je een ouder Pixel-model hebt uit de laatste twee generaties, behalve misschien een tekort aan werkgeheugen.
Nou, dit vat denk ik samen waarom voor mij de pixel 11 een goede upgrade is van de p7p. Met meer opslag (van 256 naar 512) en meer werkgeheugen (van 12 naar 16).

@CLB Ik heb de Fog besteld, omdat ik op de afbeeldingen bij KPN dacht dat het wat blauwer zou zijn. Na een review gezien te hebben, begin ik te twijfelen. Morgen weet ik het of ik het wel of niet tof vind.

[ Voor 16% gewijzigd door bazzemans op 19-08-2026 19:56 ]

• CLB
  • Niet online
Terminator.T2 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:51:
en de verhoogde prijzen niet gewaardeerd
Wat dus op best veel websites heel stellig wordt gebracht ja, maar eigenlijk de halve waarheid is:
Google Pixel 11-serieOpslagPrijs (EUR)Google Pixel 10-serieOpslagPrijs (EUR)
---Pixel 10128GB€ 899
Pixel 11256GB€ 999Pixel 10256GB€ 999
Pixel 11512GB€ 1129---
---Pixel 10 Pro128GB€ 1099
Pixel 11 Pro256GB€ 1199Pixel 10 Pro256GB€ 1199
Pixel 11 Pro512GB€ 1329Pixel 10 Pro512GB€ 1329
Pixel 11 Pro1TB€ 1589Pixel 10 Pro1TB€ 1589
Pixel 11 Pro XL256GB€ 1399Pixel 10 Pro XL256GB€ 1299
Pixel 11 Pro XL512GB€ 1529Pixel 10 Pro XL512GB€ 1429
Pixel 11 Pro XL1TB€ 1789Pixel 10 Pro XL1TB€ 1689
Pixel 11 Pro Fold256GB€ 1999Pixel 10 Pro Fold256GB€ 1899
Pixel 11 Pro Fold512GB€ 2129Pixel 10 Pro Fold512GB€ 2029
Pixel 11 Pro Fold1TB€ 2389Pixel 10 Pro Fold1TB€ 2289
bazzemans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:54:
@CLB Ik heb de Fog besteld, omdat ik op de afbeeldingen bij KPN dacht dat het wat blauwer zou zijn. Na een review gezien te hebben, begin ik te twijfelen. Morgen weet ik of ik het tof vind.
Zal hartstikke mooi zijn hoor, maar ik had hem gewoon 'minter' verwacht op basis van de renders.
Nu al genoeg eerstehands foto's gezien. En zwart is misschien wat saai, maar dan maar een jaartje saai doen :+

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:42
Oef, de eerste kritieken zijn toch niet al te mals, al moeten sommige argumenten met een klein korreltje zout worden genomen.

Een benchmark-killer zal de Pixel nooit worden, maar als ik kijk naar mijn eigen gebruik hoeft dat ook niet. Geen zware games die op ultra high hoeven te draaien, en Adobe Lightroom is denk ik de zwaarste app die ik draai. Momenteel zit er 12GB RAM in mijn S25+ en nog nooit het gevoel gehad dat dit niet genoeg zou zijn. Het "gerucht" dat Gemini Intelligence alleen al 6GB gereserveerd zou houden heb ik ook nog nergens bevestigd gezien, dus zal ook wel iets genuanceerder liggen.

Waarom ik zou overstappen? Vooral de mooiere plaatjes die de Pixel 11 Pro maakt t.o.v. mijn S25+ en de S26 imho.

Waardoor ik nog twijfel: batterijduur en laadsnelheid. 45W is nu wel lekker, al laad ik 8 van de 10x 's nachts op dus wellicht niet onoverkomelijk. Overigens is de laadsnelheid/duur in de Tweakers review opmerkelijk langzamer dan wat Google claimt en wat andere reviews schrijven. Blijft over de accuduur die wel een flinke stap terug zou zijn.

Dusja: gaan we voor de Pixel 11 Pro, of wachten en hopen op een camera upgrade voor de S27..

• Terminator.T2
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:14:
[...]

Wat dus op best veel websites heel stellig wordt gebracht ja, maar eigenlijk de halve waarheid is:
Google Pixel 11-serieOpslagPrijs (EUR)Google Pixel 10-serieOpslagPrijs (EUR)
---Pixel 10128GB€ 899
Pixel 11256GB€ 999Pixel 10256GB€ 999
Pixel 11512GB€ 1129---
---Pixel 10 Pro128GB€ 1099
Pixel 11 Pro256GB€ 1199Pixel 10 Pro256GB€ 1199
Pixel 11 Pro512GB€ 1329Pixel 10 Pro512GB€ 1329
Pixel 11 Pro1TB€ 1589Pixel 10 Pro1TB€ 1589
Pixel 11 Pro XL256GB€ 1399Pixel 10 Pro XL256GB€ 1299
Pixel 11 Pro XL512GB€ 1529Pixel 10 Pro XL512GB€ 1429
Pixel 11 Pro XL1TB€ 1789Pixel 10 Pro XL1TB€ 1689
Pixel 11 Pro Fold256GB€ 1999Pixel 10 Pro Fold256GB€ 1899
Pixel 11 Pro Fold512GB€ 2129Pixel 10 Pro Fold512GB€ 2029
Pixel 11 Pro Fold1TB€ 2389Pixel 10 Pro Fold1TB€ 2289
[...]

Zal hartstikke mooi zijn hoor, maar ik had hem gewoon 'minter' verwacht op basis van de renders.
Nu al genoeg eerstehands foto's gezien. En zwart is misschien wat saai, maar dan maar een jaartje saai doen :+
Veel prijzen zijn inderdaad ook gelijk gebleven maar het is wel zo dat nu ze het instapmodel met minder opslag geschrapt hebben, dat de instapprijs hierdoor al minstens € 100,- hoger ligt. Verder zijn de basismodellen van de Pro voorzien van 4 GB minder RAM voor dezelfde prijs als vorig jaar en alle XL en Fold modellen hebben ook een prijsverhoging gehad.

Ik snap waar de prijsverhogingen vandaan komen en ik maak me er zelf niet al te druk om. Maar ik begrijp het ook als reviewers het aanstippen als negatief punt en dat gebruikers er niet direct blij van worden.

• Amps
Zoals een beetje verwacht vallen de reviews (met name accuduur) weer tegen. Zit ook in dubio over de upgrade vanuit de S24+ met bijna exact dezelfde overwegingen. Accuduur en performance van de S24+ is prima, maar de camera is in jaren niet meer geüpdated op de S-lijn. Dat is ook de voornaamste reden om te upgraden, maar inleveren op accuduur en snel(ler) laden, voelt niet echt als een uprade. Als ik de geruchten van de S27 Pro mag geloven, verandert daar ook niet veel op camera vlak. Misschien de Pixel 11 Pro toch maar eens proberen en als het niet bevalt, upgraden naar de S28 ofzo.

• bazzemans
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:14:
[...]

Dat had ik dus ook verwacht op basis van de afbeelding bij KPN. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AH_JhVJIC-7vtWcI3sOc83ojdYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xJwkly63bDqWdB2iKj3hSVcs.webp?f=fotoalbum_large

Benieuwd hoe het mij morgen bevalt. Een hoesje met een andere kleur is zo geregeld ;).

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:42
Amps schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:40:
Zoals een beetje verwacht vallen de reviews (met name accuduur) weer tegen. Zit ook in dubio over de upgrade vanuit de S24+ met bijna exact dezelfde overwegingen. Accuduur en performance van de S24+ is prima, maar de camera is in jaren niet meer geüpdated op de S-lijn. Dat is ook de voornaamste reden om te upgraden, maar inleveren op accuduur en snel(ler) laden, voelt niet echt als een uprade. Als ik de geruchten van de S27 Pro mag geloven, verandert daar ook niet veel op camera vlak. Misschien de Pixel 11 Pro toch maar eens proberen en als het niet bevalt, upgraden naar de S28 ofzo.
Ik vrees ook dat we van Samsung niet al te veel hoeven te verwachten, waardoor ik inderdaad toch weer naar de Pixel 11 Pro neig. De "hogere prijs" kunnen we nu tijdens de aanbieding/inruilactie ook wegstrepen.

En tuurlijk zijn er (China)phones met dikke camera's en nog dikkere batterijen en laadsnelheden. Maar ik wil simpelweg geen bakbeest van 6.8 inch of meer en liefst weer naar formaatje 6.3.

• Amps
Inderdaad, de Chinese “Pro” telefoons zijn belachelijk groot altijd, maar ga mij sowieso niet aan die merken branden. Ik blijf bij Samsung, Google of Apple. De prijs maakt mij op zich niet heel veel uit. Een hobby mag wat kosten.

• CLB
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:53:
Dat had ik dus ook verwacht op basis van de afbeelding bij KPN.
Precies dat... Ach Google doet het ook nooit goed natuurlijk. Ik weet nog wel dat de eerste renders van de Google Pixel 6-serie verschenen, waar ik gewoonweg 'verliefd' op werd: mooi mat. In de praktijk was het plastic fantastic.
Google Pixel 6 (Pro)
vs
Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2021/11/google-pixel-6-pro-11.jpg

• Amps
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:03:
[...]

Precies dat... Ach Google doet het ook nooit goed natuurlijk. Ik weet nog wel dat de eerste renders van de Google Pixel 6-serie verschenen, waar ik gewoonweg 'verliefd' op werd: mooi mat. In de praktijk was het plastic fantastic.
[Afbeelding: Google Pixel 6 (Pro)]
vs
[Afbeelding]
Glasstic ;)

• outlandos
Met een dochtertje van bijna 2 en een hond in huis staat de camera voor mij op nummer één. Ik wil gewoon direct een goede foto kunnen maken, zonder gedoe met instellingen of RAW-bestanden.

Tel daar een schone Android-ervaring en snelle updates bij op, en de Pixel tikt alle boxen af. Dat doet de serie overigens al betrouwbaar sinds de Pixel 7 (de 6 vergeten we maar even).

• bazzemans
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding: Google Pixel 6 (Pro)]
vs
[Afbeelding]
Oh mijn keus is niet de fout van Google. Ik had even een paar hands-on filmpjes moeten kijken en dan had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. I blame it on me.

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44
Als ik de reviews had afgewacht, had ik misschien wat langer getwijfeld. Maar ik wilde gewoon weer eens een goede camera dan die van mijn Flips, maar wilde ook een wat kleinere telefoon. Ik heb het Pixel 11 Pro hoesje naast mijn uitgeklapte Flip 7 gehouden, en de Pixel is netjes net wat korter en smaller. Als ik hem niet te vaak probeer te vouwen (probleem dat ik met alle telefoons van mijn gezinsleden heb), denk ik dat het een prima formaat kan zijn. Ik wilde ook de optie hebben om GrapheneOS te gaan gebruiken en dan kom je bij pixels uit.

Heel eerlijk: ik had een Pixel 10 Pro in mijn winkelmandje bij KPN gezet, want ik vond (en vind) dat het echt niet de nieuwste hoefde te zijn. Ik kon er een leuke inruilprijs bij krijgen, waardoor deze zeer lief geprijst was. Ik ging onverwachts een paar dagen op vakantie, en toen ik terug kwam en de Pixel 10 bestelling wilde doorzetten, was hij uit de webwinkel verdwenen. Sterker nog, hij was bijna overal verdwenen, slechts op enkele plaatsen nog tegen oorspronkelijke nieuwprijs te koop. Nieuwprijs betalen voor een 10, terwijl ik daarna de 11 voor een fractie zou kunnen kopen, vond ik geen goed idee, daarom werd het toch de 11.

Ik kijk in het voorjaar even wat Motorola gaat doen met hun partnerschap met GrapheneOS. Mocht de Razr dan meedoen, dan zou ik ik nog wel eens over kunnen stappen. Want tja, Flip phones hebben echt mijn hart gestolen. Maar tot die tijd ga ik eens een Pixel proberen.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 16:22
Ik heb het idee dat de Pixel een soort waas over de portret fotos gooit, vind ik een stuk minder mooi dan de S26 en de iPhone 17 in de review.

• CLB
  • Niet online
Geekess schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:34:
Ik wilde ook de optie hebben om GrapheneOS te gaan gebruiken en dan kom je bij pixels uit.
Volgens mij is Graphene OS icm Pixel 11's nog niet bevestigd... (maar komt vast wel)

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44
CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:42:
[...]

Volgens mij is Graphene OS icm Pixel 11's nog niet bevestigd... (maar komt vast wel)
Klopt, en daarom voelde dat wel als een gok voor mij. Maar als ze het wederom pas tegen november weten, zijn de leuke acties/extra inruil voorbij. En ik kon er vrede mee hebben dat dan even met een Google phone zou zitten.

Ik weet dat er betere camera's in wat chinese telefoons zitten, en die waren best interessant, maar geen leuke acties, dus duurder dan ik er aan uit wil geven, en vooral: veel te groot.

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-09 22:12
Afgelopen uur heel wat filmpkes op youtube gezien: de pixel pro xl krijgt toch best goede reviews, zeker qua warmte vd batterij lijkt oke te zijn zeggen heel wat reviewers. Ook goed in gaming.

Hier en daar zal er voor bepaalde dingetjes wel nog software updates nodig zijn.

Dusja... ben benieuwd.
Eerst zien, dan geloven zeg ik, je weet het maaar 100% als je het zelf een paar dagen test. ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Reetkeverke op 20-08-2026 09:04 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen kunnen besproken worden in [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Discussies over accessoires mogen hier: [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires