Heel mooi, maar ook wel erg vrouwelijk imo. Daardoor voor mij persoonlijk liever een andere kleur. Maar ik ben er nog niet uit Groen of Fog, wat vinden jullie?CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:00:
[Afbeelding: Google Pixel 11 Pro XL]
Ik ben voor de groene (Olijf) gegaan.... Maar kleur blijft een persoonlijke keuze.
[ Voor 42% gewijzigd door witterholt op 12-08-2026 18:05 ]
Heb jij enig idee of de mensen die reeds in een jaarabonnement zitten van Google AI Pro ook die 6 maanden erbij krijgen? Idem voor wat betreft Youtube Premium (geen jaarabonnement, maar wel actief maandabonnement hier).CLB schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:08:
[...]
Fantastisch natuurlijk, gebruik ik hier regelmatig, maar is dat een goodie
edit:
sorry ik zie dat ik een oud bericht quote, maar mijn vraag (vragen feitelijk) blijven wel staan.
sorry ik zie dat ik een oud bericht quote, maar mijn vraag (vragen feitelijk) blijven wel staan.
[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 12-08-2026 18:05 ]
Werkelijk geen idee, iets wat we uit moeten zullen gaan vinden dus...outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:04:
Heb jij enig idee of de mensen die reeds in een jaarabonnement zitten van Google AI Pro ook die 6 maanden erbij krijgen? Idem voor wat betreft Youtube Premium (geen jaarabonnement, maar wel actief maandabonnement hier).
YouTube Premium helemaal geen idee, dat gebruik ik sowieso niet.
Ik neig naar Fog... 256GB of 512GB twijfel ik nog...
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Zoals verwacht is het maar een marginale upgrade t.o.v. de Pixel 10 Pro. Wacht nog eerst even de benchmarks en de accuduur tests af. Vind het wel fijn dat de camera hardware verbeterd lijkt te zijn (mijn voornaamste reden om mijn S24+ te upgraden).
YouTube Premium is een eerste levensbehoefte hier. Heb alles opgezegd behalve dat (en Spotify).CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:17:
[...]
Werkelijk geen idee, iets wat we uit moeten zullen gaan vinden dus...
Maar 6 maanden gratis AI Pro en 3 maanden YouTube zou voor mij wel het verschil maken als ik weet dat die erbij worden opgeteld. Jammer dat dit nergens staat uitgelegd, zal toch niet de enige zijn die al een (jaar)abonnement heeft..
Groen en Fog vind ik allebei mooi, erg lastig om daar een keuze tussen te maken.
Ik had al gemini en Fitbit subs. Toen ik mijn pixel 10 pro kocht, werden beide subs gestopt en kreeg ik een jaar van Google cadeau.outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:23:
[...]
YouTube Premium is een eerste levensbehoefte hier. Heb alles opgezegd behalve dat (en Spotify).
Maar 6 maanden gratis AI Pro en 3 maanden YouTube zou voor mij wel het verschil maken als ik weet dat die erbij worden opgeteld. Jammer dat dit nergens staat uitgelegd, zal toch niet de enige zijn die al een (jaar)abonnement heeft..
Groen en Fog vind ik allebei mooi, erg lastig om daar een keuze tussen te maken.
Vragen om codes is niet toegestaan
[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 13-08-2026 10:03 ]
Ik ben voor 512GB gegaan omdat de meerprijs voor 256GB extra storage en 4GB extra geheugen niet heel veel hoger is. En 12GB zal in de meeste gevallen voor nu meer dan voldoende zijn, maar wat extra marge voor de toekomst is op zich wel fijn. De 1TB heb ik links laten liggen omdat die alleen in het zwart verkrijgbaar is en ook 16GB geheugen heeft. De meerprijs voor alleen 512GB extra storage voor een device dat erg cloud-based is vond ik wat minder nuttig.CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:17:
[...]
Werkelijk geen idee, iets wat we uit moeten zullen gaan vinden dus...
[ Voor 24% gewijzigd door witterholt op 12-08-2026 20:18 ]
Upgrades zijn minimaal zoals verwacht maar de toestellen zien er goed uit en de software is natuurlijk top. Twijfelgeval dit.
de modem is verbeterd en je hebt zoned ufs nu op de 512 en de tpu is ook verbeterd.NeWSJuNK schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:39:
Upgrades zijn minimaal zoals verwacht maar de toestellen zien er goed uit en de software is natuurlijk top. Twijfelgeval dit.
Pixel 10 verkopen? Ik zou inruil proberen. Voor mijn stokoude p7pro in bijna mint conditie gaf Google €535 terug.CLB schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:23:
Ik stap over naar de 11 Pro inderdaad, mits de eventuele pre-order actie een fijne is (lees: net als vorig jaar) en het me dus niet al teveel gaat kosten. M'n abonnement ligt open, dus ik hoop op wat korting op de toestelkosten met verlenging én ik wil de 10 Pro verkopen. Dan moet ik al een eind in de richting zijn. Is het nodig qua performance en dergelijke, vast niet, maar als het kan... En eigenlijk geen enkele issue gehad nee, dus prima. Gebruik al jarenlang Pixels als main device naast het testen van heel veel modellen, maar het zijn gewoon fijne toestellen met weinig poespas. Zijn ze heel bijzonder qua functies, nee dat ook niet. Maar ondanks dat je ze steeds vaker ziet in het straatbeeld, is het bij lange na nog niet zoveel als Samsung of Chinese toestellen en dat is ook wel leuk vind ik.
Google gaf 135 euro voor dat toestel + 400 euro bonusRamon 73 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:20:
Pixel 10 verkopen? Ik zou inruil proberen. Voor mijn stokoude p7pro in bijna mint conditie gaf Google €535 terug.
[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 13-08-2026 08:56 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Een p7pro doet niet veel meer dan €150. Toestel is 4 jaar oud en gaat over een jaar uit de ondersteuning. Dus geen security updates meer, wie wil nog zo'n oud barrel?CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:26:
[...]
Google gaf 135 euro voor dat toestel + 400 euro bonus
Voor een Pixel 7 Pro had je via via wel meer kunnen pakken denk ik.
Een 10 Pro levert 390 + 400 euro op, leuk natuurlijk, maar via Marktplaats levert dat wel flink meer op dan 390 euro... dus iets anders inruilen is in dit geval een stuk slimmer.
Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar er zijn genoeg developers die dat toestel nog prima kunnen gebruiken of mensen die zoeken naar een wat ouder toestel voor een prima prijs. De Pixel 7 Pro is nog steeds een device wat anno 2026 prima mee kan en misschien verrast Google ons met verlengde ondersteuning...
Maar maakt ook niet uit, ieder zn ding! Welkom bij de Pixel 11-familie alvast.
Tsja, de accu van mijn p7pro is versleten, kom er de dag niet mee door. Accu vervangen is lastig, mijn vertrouwde reparateur wil er niet aan beginnen. Bedrijven die het wel doen vragen €150+. Dat vind ik het niet meer waard voor een toestel van die leeftijd dat binnenkort uit ondersteuning gaat.CLB schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:47:
Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar er zijn genoeg developers die dat toestel nog prima kunnen gebruiken of mensen die zoeken naar een wat ouder toestel voor een prima prijs. De Pixel 7 Pro is nog steeds een device wat anno 2026 prima mee kan en misschien verrast Google ons met verlengde ondersteuning...
Als ik makkelijk voor circa €100 een nieuwe accu had gehad dan was ik nog wel eventjes door gegaan met de p7pro
[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 12-08-2026 23:12 ]
Ik twijfel nu toch wel over de nieuwe pixel fold..
Maarja, mijn telefoon doet het nog en met een nieuwe screenprotector is het eigenlijk ook wel goed..
Maarja, mijn telefoon doet het nog en met een nieuwe screenprotector is het eigenlijk ook wel goed..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Naar eigen ervaring, dit was dan wel met de Fold 8, waar je ook 6 maanden AI Pro kreeg. Daar werd een gedeelte van mijn jaar abbo terugbetaald, stond er met een dag op.outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:23:
[...]
YouTube Premium is een eerste levensbehoefte hier. Heb alles opgezegd behalve dat (en Spotify).
Ik zit op Pixel 7 Pro en hoop dat die upgrade wel de moeite waard is. In elk geval weer verse accu. Bizar dat een nieuwe accu zo duur is. Minimaal €160 en dan zit ik nog steeds met een toestel dat volgend jaar niet meer ondersteund wordt.Amps schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:19:
Zoals verwacht is het maar een marginale upgrade t.o.v. de Pixel 10 Pro. Wacht nog eerst even de benchmarks en de accuduur tests af. Vind het wel fijn dat de camera hardware verbeterd lijkt te zijn (mijn voornaamste reden om mijn S24+ te upgraden).
Een aantal berichten zijn verplaatst naar het levertijdentopic. Daar kan de discussie over prijzen en de beste deals gevoerd worden.
Dan kunnen we het hier hebben over de ervaringen met de toestellen.
Dan kunnen we het hier hebben over de ervaringen met de toestellen.
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 13-08-2026 10:10 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Tsja, 12GB of 16GB, wat ga je er in dagelijks gebruik van merken? These go to elevenCLB schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:14:
Ze hadden best standaard mogen kiezen voor 16GB RAM imo, een 12GB-versie voelt toch als een stapje terug.
Omdat het morgen tijd is voor de officiele onthulling zijn er nu ook:
• [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires
• [Google 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Ik heb wel een jaarabbonement op YT Premium. Dus het zou prettig zijn als ik dat enkele maanden of een jaar kan opzeggen.outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:04:
[...]
Heb jij enig idee of de mensen die reeds in een jaarabonnement zitten van Google AI Pro ook die 6 maanden erbij krijgen? Idem voor wat betreft Youtube Premium (geen jaarabonnement, maar wel actief maandabonnement hier).edit:
Hier op dit moment een zwarte Pro in bestelling staan, lijkt me toch wel erg mooi met die matte afwerking...
Ik twijfel om hem 'naked' te gaan gebruiken, maar ik zie nu al allerlei 'scuff-verhalen' binnenkomen over paar weken.
Ik twijfel om hem 'naked' te gaan gebruiken, maar ik zie nu al allerlei 'scuff-verhalen' binnenkomen over paar weken.
Had ergens gelezen op Reddit dat 6GB wordt gereserveerd voor Ai, wat met de vorige generatie nog 4GB was. Dus hou je nu 'maar' 6GB over.Ramon 73 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:45:
[...]
Tsja, 12GB of 16GB, wat ga je er in dagelijks gebruik van merken? These go to eleven
Ja, ik twijfelde ook. Daarom heb ik ook een clear case met Pixel-snap erbij besteld. Ik heb nu een Nokia XR-21 rugged phone welke je met een gerust hart kan laten vallen op een stenen ondergrond. Met die Pixel weet ik het nog niet zo...CLB schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:06:
Hier op dit moment een zwarte Pro in bestelling staan, lijkt me toch wel erg mooi met die matte afwerking...
[ Voor 15% gewijzigd door witterholt op 13-08-2026 14:33 ]
Nee een Pixel moet je niet laten vallen (zonder case) inderdaad...
Hier wat foto's van genoemde hoes.
Pixel 3, pixel 7pro en pixel 10pro zijn juist uitermate valbestendig. Ik laat ze wel eens vallen, mijn pixel 10pro meermaals op stenen en nauwelijks krassen te zien. Ik draag dan geen hoesje, misschien dat dat ook positief scheelt.
Ik twijfel ook om voor een 512GB model te gaan, puur voor de 16GB ram. Heb nu ook 16GB in mijn P9 Pro zitten zie ik, wil er i.i.g. qua multitasken niet op achteruit gaan.
vanaf 512 heb je zoned ufsKnul schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:26:
Ik twijfel ook om voor een 512GB model te gaan, puur voor de 16GB ram. Heb nu ook 16GB in mijn P9 Pro zitten zie ik, wil er i.i.g. qua multitasken niet op achteruit gaan.
Net de 11 Pro 512GB maar besteld, kon mijn abonnement verlengen bij Odido (ja, ik weet het...). Hier kon ik een oude telefoon inleveren voor 300 euro extra korting, terwijl het toestel daar maar 920 euro is. Heb een Oneplus Nord (1) ingeleverd, daar kreeg ik nog 4 euro voor haha. Uiteindelijk dus 920 - 300 - 4 = 616 euro betaald, ik vind het een prima deal.
Als je het niet kan, laat het dan!
Twijfelde in eerste instantie behoorlijk om m'n 10 Pro alweer in te ruilen, maar ben tóch overstag gegaan voor de 256gb 11 Pro.
De doorslag gaf de rekensom: via Rebuy vang ik nog €648,- voor de 10 Pro (gekocht voor €689,-), en met een laaggeprijsde donor-S21 pak ik de €490,- Google Trade-In korting.
Onder aan de streep kost de upgrade me € 155,- netto. Ofwel dit kon ik niet laten schieten..
Ben benieuwd wanneer de eerste toestellen binnen komen 😁
De doorslag gaf de rekensom: via Rebuy vang ik nog €648,- voor de 10 Pro (gekocht voor €689,-), en met een laaggeprijsde donor-S21 pak ik de €490,- Google Trade-In korting.
Onder aan de streep kost de upgrade me € 155,- netto. Ofwel dit kon ik niet laten schieten..
Ben benieuwd wanneer de eerste toestellen binnen komen 😁
[ Voor 7% gewijzigd door Kwakkies op 13-08-2026 20:44 ]
De media op YouTube is wel unaniem he wat de Pixel 11 betreft, vooral de Pro versie (met 12gb) krijgt er genadeloos van langs.
De camera moet echt wel evident beter zijn dan de 10 om dit nog een beetje te redden.
De camera moet echt wel evident beter zijn dan de 10 om dit nog een beetje te redden.
Die verhalen zijn altijd heel aanwezig voor de release. Ik kan mij herinneren tijdens de release van de iPhone 17 Pro line up dat het echt trending topic was. "Ja in de winkel was dat ding NU al beschadigd bla bla". Mijn halve vriendengroep heeft de oranje en die hebben echt 0 problemen. Heb hem zelf ook een tijdje gehad zonder case en had ook geen problemen.CLB schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:06:
Gewoon voorzicht met spullen omgaan, dan valt het wel mee. In een winkel worden die dingen echt mishandeld.
Weet je zeker dat die inruil goed gaat? Ik probeerde hetzelfde bij (geloof ik) vodafone en daar stond fijntjes bij vermeld dat de extra inruilbonus alleen van toepassing is bij een minimale inruil van 5 euro (mijn Oneplus 3T werd ook op 4 euro geraamd).Reddol schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:58:
Net de 11 Pro 512GB maar besteld, kon mijn abonnement verlengen bij Odido (ja, ik weet het...). Hier kon ik een oude telefoon inleveren voor 300 euro extra korting, terwijl het toestel daar maar 920 euro is. Heb een Oneplus Nord (1) ingeleverd, daar kreeg ik nog 4 euro voor haha. Uiteindelijk dus 920 - 300 - 4 = 616 euro betaald, ik vind het een prima deal.
Zijn de telefoons eigenlijk al in winkels te zien?
Mediamarkt Eindhoven heeft ze bv. liggen.springfield89 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:37:
Bij Vodafone zie ik dit inderdaad ook staan, bij Odido staat dit er niet. Zo te zien is het proces bij Vodafone ook heel anders dan bij Odido. Bedankt voor de schrik, haha. Als ik er erg in heb, laat ik in deze thread nog weten of het uiteindelijk gelukt is.RF1000 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:06:
[...]
Weet je zeker dat die inruil goed gaat? Ik probeerde hetzelfde bij (geloof ik) vodafone en daar stond fijntjes bij vermeld dat de extra inruilbonus alleen van toepassing is bij een minimale inruil van 5 euro (mijn Oneplus 3T werd ook op 4 euro geraamd).
verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door chevchelios op 14-08-2026 09:56 . Reden: verkeerde thread ]
Ik wil het transparante Pixelsnap hoesje wel, maar die is 59,99 in de Google store. Weet iemand of deze met korting ergens te koop is?
Kan je beter in het accesoires topic vragen.Reddol schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:56:
Ik wil het transparante Pixelsnap hoesje wel, maar die is 59,99 in de Google store. Weet iemand of deze met korting ergens te koop is?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 11 Pro XL
Gaan er hier mensen voor een XL? Hoor graag je beweegredenen. Ik kan niet kiezen! Als ik ze in m’n handen heb in de winkel kom ik er ook niet uit.
Heb de 2XL, 4XL, 8 Pro (was de XL) en nu 11 Pro XL besteld. Enige wat ik zou zeggen hij mensen die twijfelen is om hem even in de hand te hebben, dat is het enige waar je op af kan knappen als dat te groot is om het scherm fatsoenlijk te bedienen. Maar gezien je dat al gedaan hebt en geen afknapper was, zou ik lekker voor de XL gaan! Voor mij ideaal voor webbrowsing omdat er meer op je scherm past en het kijken van video.prodygee schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:03:
Gaan er hier mensen voor een XL? Hoor graag je beweegredenen. Ik kan niet kiezen! Als ik ze in m’n handen heb in de winkel kom ik er ook niet uit.
Heb nu een 7 pro en mijn abonnement bij KPN is ook verlengbaar. Ik merk bij het gebruik van de p7p niet echt problemen, alleen de vingerafdrukscanner voelt niet meer zo responsief en de usb-poort is niet altijd steady met opladen (waarschijnlijk kwestie van schoonmaken). Met de deal bij KPN begin ik echter wel heel erg te twijfelen of het niet een goed moment is om over te stappen.
Het verschil tussen de pro en pro XL is zo'n 70 euro. Naast twijfel over of dit een goed moment is, twijfel ik dus ook over de XL. Bij de p7p vind ik het soms best een groot ding in de broekzak. Alleen is het grotere scherm natuurlijk ook wel weer prettig. Ik ben dus ook wel benieuwd naar andermans afwegingen :-).
Het verschil tussen de pro en pro XL is zo'n 70 euro. Naast twijfel over of dit een goed moment is, twijfel ik dus ook over de XL. Bij de p7p vind ik het soms best een groot ding in de broekzak. Alleen is het grotere scherm natuurlijk ook wel weer prettig. Ik ben dus ook wel benieuwd naar andermans afwegingen :-).
Het is simpelweg een zeer persoonlijke keuze, want qua specs hoef je het niet per se te doen. Het scherm is een stukje groter, resolutie wat hoger, batterijcapaciteit wat hoger, accuduur wat beter, ding laadt wat sneller op en dan ben je er wel. Wil je iets relatiefs compact of wil je wat groters, omdat je veel films kijkt bijvoorbeeld of veel mobiele games speelt? Ik kijk elke dag wel YouTube of een filmpje en ben al jaren blij dat ik een normale Pro in m'n broekzak heb, dat telt ook.
Vaak zit er nog een case om ook, dan wordt het imo echt te groot:
Vaak zit er nog een case om ook, dan wordt het imo echt te groot:
Ik ben zelf van de compacte telefoons, maar mijn afgelopen twee Samsung telefoons waren de Plus variant vanwege het sneller laden en betere accuduur. Bij de Pixels is vaak het verschil in accuduur maar marginaal tussen de Pro en Pro XL.
Ik heb de XL zodat ik het lettertype iets kan vergroten en toch evenveel tekst op het scherm zie.prodygee schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:03:
Gaan er hier mensen voor een XL? Hoor graag je beweegredenen. Ik kan niet kiezen!
Leuke gedachte, ik een Pro met aangepaste DPI-instellingen, zodat alles juist compacter wordt...
Ik heb tot de 10 altijd de XL versies gehad, maar merk dat de schermen van de gewone versies ook goed genoeg voor me zijn. Scheelt toch weer ruimte in de portemonnee (en broekzak)
Ik had 7pro (is dus xl) en ben naar 10 pro gegaan en ga nu naar 11pro. De iets mindere grootte om mee te sjouwen vind ik wel fijn.
Moet wel toegeven dat het iets grotere scherm om te kijken ook wel fijn was, maar de 10 pro voldoet daar eigenlijk ook voldoende voor.
Moet wel toegeven dat het iets grotere scherm om te kijken ook wel fijn was, maar de 10 pro voldoet daar eigenlijk ook voldoende voor.
Ik heb voor mijzelf een groene 16/512GB Pro XL besteld maar ik ga voor mijn vrouw een zwarte 16/512GB Pro bestellen. Momenteel hebben we beiden een Nokia XR21 met 6,49" scherm wat qua grootte er net tussenin zit.
[ Voor 9% gewijzigd door witterholt op 15-08-2026 07:04 ]
Voor wie hem nog niet kent: via GSMArena kan je de toestellen in 3D naast elkaar zetten en bekijken, ook bijv tov je huidige toestel. Ik heb zelf momenteel een S25+ en zit nog met dezelfde twijfel tussen de 11 Pro en Pro XL.
[ Voor 4% gewijzigd door KabouterTilly op 15-08-2026 08:36 ]
Ik zit best wel met een probleem met bepalen of een hoesje geschikt is voor de led verlichting of niet.
Vooral voor de wat minder bekende/dure merken hoesjes.
Zou natuurlijk zonde zijn om hoesjes te kopen en er dan achter te komen dat ze die ledverlichting blokkeren. Het lijkt of de leds onderaan het camera eiland zitten, tegen de achterkant aan wat iedere niet transparante opstaande rand zou uitsluiten.
Zou natuurlijk zonde zijn om hoesjes te kopen en er dan achter te komen dat ze die ledverlichting blokkeren. Het lijkt of de leds onderaan het camera eiland zitten, tegen de achterkant aan wat iedere niet transparante opstaande rand zou uitsluiten.
Je hebt eerdere fake leaks bekeken vrees ik. De leds zitten gewoon op dezelfde plaats als de flash.rnldhfmmm schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:49:
Ik zit best wel met een probleem met bepalen of een hoesje geschikt is voor de led verlichting of niet.
Goede tip, dankjewel!KabouterTilly schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:36:
Voor wie hem nog niet kent: via GSMArena kan je de toestellen in 3D naast elkaar zetten en bekijken, ook bijv tov je huidige toestel. Ik heb zelf momenteel een S25+ en zit nog met dezelfde twijfel tussen de 11 Pro en Pro XL.
Bedankt allen voor jullie uitgebreide reacties op welke maat en waarom! Neem ik mee in mijn beslissing.
Ik hou van Pixel phones omdat ik de software gewoon goed vindt, maar de hardware is wel wat de tragiek.
Hoeft zelfs nooit de snelste cpu te zijn, want 90% van je tijd is het toch maar gewone dingen.
Maar:
- batterij
- fast charging
- on-device AI met Magic Gum of andere foto AI
- folder size aanpassen
Hoeft zelfs nooit de snelste cpu te zijn, want 90% van je tijd is het toch maar gewone dingen.
Maar:
- batterij
- fast charging
- on-device AI met Magic Gum of andere foto AI
- folder size aanpassen
Ja, ik.prodygee schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:03:
Momenteel de pixel 7 pro en de 11 pro XL is qua toestel exact zo groot. De gewone pro is wat afmetingen toestel en scherm betreft een stukje kleiner.
Ik als tech verslaafde overweeg de 11 Pro in het koraal colorway.
6,3 inch is wel leuk naast m’n 6,5 inch iPhone Air en 7,6 inch Fold8
Maar ik kan ook eens verstandig worden en deze aan mij voorbij laten gaan… pfff wat vind ik die pro in het koraal kleurtje prachtig.
Doet mij denken aan de iPhone XR in het koraal
6,3 inch is wel leuk naast m’n 6,5 inch iPhone Air en 7,6 inch Fold8
Maar ik kan ook eens verstandig worden en deze aan mij voorbij laten gaan… pfff wat vind ik die pro in het koraal kleurtje prachtig.
Iemand al ergens gezien wat de minimale focus afstand is van de nieuwe telephoto lens op de Pro? Ik zou die lens graag gebruiken om close up ("macro") foto's te maken van vlinders en dergelijke, zonder dat ze wegvliegen.
Ik heb er voor 19,99 eentje van Spigen bij besteld: linkReddol schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:56:
Lekker doen, maar het frame en camerabalk zijn wel erg blingbling hoor ten opzichte van een iPhone XR.AMDLegion schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:03:
Staat nergens in de officiële specsheets helaas, naar m'n Pixel 10 Pro kijkende is dat vrij dichtbij...runnershigh schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:10:
Iemand al ergens gezien wat de minimale focus afstand is van de nieuwe telephoto lens op de Pro? Ik zou die lens graag gebruiken om close up ("macro") foto's te maken van vlinders en dergelijke.
Poahhh, die foto’s nog niet gezien. Vind hem nog mooier nu.CLB schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 21:15:
[...]
Lekker doen, maar het frame en camerabalk zijn wel erg blingbling hoor ten opzichte van een iPhone XR.
[...]
Staat nergens in de officiële specsheets helaas, naar m'n Pixel 10 Pro kijkende is dat vrij dichtbij...
ook wel een tikkeltje steampunk met die bronze siderails en camera behuizing
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom Google blijft vasthouden aan een batterij onder de 5000 mAh, terwijl de (Chinese) concurrentie batterijen van 6000 t/m 10.000 mAh in hun toestellen propt. Zelfs de Pixel 10a heeft een 5100 mAh batterij... Onbegrijpelijke strategie.
Hebben die ook ingebouwde magneten?P-Rock schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 00:02:
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom Google blijft vasthouden aan een batterij onder de 5000 mAh, terwijl de (Chinese) concurrentie batterijen van 6000 t/m 10.000 mAh in hun toestellen propt. Zelfs de Pixel 10a heeft een 5100 mAh batterij... Onbegrijpelijke strategie.
Geen idee, maar als ik 'm vergelijk met de Oppo Find X9 Ultra dan zou ik voor die gaan.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=14800&idPhone2=14548
Ik zou zelf nooit zoveel uitgeven aan een generieke China phone. Wel echt een waanzinnig goede camera heeft die Oppo.P-Rock schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 00:15:
[...]
Geen idee, maar als ik 'm vergelijk met de Oppo Find X9 Ultra dan zou ik voor die gaan.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=14800&idPhone2=14548
Ik vind software en design heel belangrijk, vandaar dat ik vaker telefoons heb van Google, Apple of Samsung. Heb heel soms wel een China phone zoals de Realme als ik hem voor een gestoorde prijs kan importeren met een leuke deal op Pepper bijvoorbeeld. Ik hecht tegenwoordig nog heel weinig waarde aan spec sheets, telefoons zijn al jaren meer dan snel genoeg. En ook de batterij op 4500mah - 5000mah vind ik tegenwoordig prima dankzij alle innovaties op efficiëntie en software. Tuurlijk wil ik best wel meer zien, maar zou daarvoor niet overstag gaan op een China phone die naast hardware niks te bieden heeft.
En smaken verschillen uiteraard maar poeheee, die oppo heeft wel echt een lelijk design.
Google is niet overtuigd van silicium-koolstof, simpel. En zo'n Pixel 10a heeft geen vapor chamber of uitgebreide set camera's die veel interne ruimte opslokken. Komt allemaal wel, maar ze zijn met de integratie van veel dingen gewoon heel traag.P-Rock schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 00:02:
Ben wel benieuwd naar de reviews. Zal nog een embargo zijn want nergens nog op de grote sites
Hopelijk krijgt de toekomstige Pixel 11a ook die betere main camera sensor. Dan wordt dat m'n nieuwe telefoon. In tussentijd nog altijd tevreden met m'n Pixel 3a XL, bizar genoeg gaat de batterij zonder problemen een hele dag mee (altijd opgeladen via een USB A stekker waardoor het laden trager gaat, misschien daarom?). Fysieke vingerafdruk scanner achterop en een 3.5 inch headphone jack, die ga ik beide erg missen.
Je moet je ook afvragen hoe correct de chinese specs zijn. In China is 8000mAh eerder 4000mAh werkelijk.P-Rock schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 00:02:
Nee dat is meer met nits/helderheid van het scherm. Die mah waardes zijn doorgaans gewoon accuraat.Ramon 73 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:47:
[...]
Je moet je ook afvragen hoe correct de chinese specs zijn. In China is 8000mAh eerder 4000mAh werkelijk.
Nog twee nachtjes slapengupfishy schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 11:29:
Ben wel benieuwd naar de reviews. Zal nog een embargo zijn want nergens nog op de grote sites
Nou, ik ben overstag. Pixel 11 Pro 512GB Fog ter vervanging van de Pixel 7 Pro 256GB Hazel (3,5 oud). Deal via verlenging van mijn abonnement van KPN. Het bedrag van ruim 500 euro dat dan resteert na inruil + inruilbonus is gewoon een goede deal.
Nu alleen hopen dat ze voor 30 augustus leveren, want daarna ben ik met vakantie
. Maar goed, dat is een zorg voor te zijner tijd.
Nu alleen hopen dat ze voor 30 augustus leveren, want daarna ben ik met vakantie
Vraag over de overstap naar een nieuw toestel: tegenwoordig heeft Android de service om alles via een kabetje over te zetten naar een nieuwe telefoon. Dat werkt redelijk vlekkeloos, maar je krijgt ook alle ballast van je oude toestel mee. Apps die je ooit installeerde vanwege inmiddels obsolete hardware, vanwege reizen (UK ETA bv.), probeerseltjes. En de hele whatsapp geschiedenis komt mee, met alle media die je nooit meer gaat gebruiken.
Is er een tussenweg mogelijk tussen 1:1 overzetten en helemaal opnieuw starten? Soort van intelligente backup. Alleen de veelgebruikte apps en messaging threads blijven bestaan?
Is er een tussenweg mogelijk tussen 1:1 overzetten en helemaal opnieuw starten? Soort van intelligente backup. Alleen de veelgebruikte apps en messaging threads blijven bestaan?
Volgens mij bestaat dat niet. Maar je zou natuurlijk vooraf een paar minuten kunnen spenderen met door je apps lijst te lopen en alles dat niet je niet of weinig gebruikt eraf gooien. En het is sowieso een goede gewoonte vind ik om af en toe oude whatsapp media te verwijderen.Ramon 73 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:52:
Vraag over de overstap naar een nieuw toestel: tegenwoordig heeft Android de service om alles via een kabetje over te zetten naar een nieuwe telefoon. Dat werkt redelijk vlekkeloos, maar je krijgt ook alle ballast van je oude toestel mee. Apps die je ooit installeerde vanwege inmiddels obsolete hardware, vanwege reizen (UK ETA bv.), probeerseltjes. En de hele whatsapp geschiedenis komt mee, met alle media die je nooit meer gaat gebruiken.
Overigens kan de Google Files app je hier goed bij helpen. Deze heeft een aantal 'slimme' opties, zoals het verwijderen van niet-gebruikte apps en grote bestanden.
[ Voor 7% gewijzigd door michaelvo op 17-08-2026 10:13 ]
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Als je niet je kabel gebruikt worden alle apps gedownload uit de Play store. wat je kan doen is na de setup even je Wifi en data uitzetten, naar de Play store gaan, de lijst bekijken welke apps er geïnstalleerd gaan worden en op het kruisje klikken van de apps die je niet meer wilt. Als je van onder naar boven werkt is dat het makkelijkste, want dan verspringt niet elke keer je hele wachtrij.
Dat werkt voor mij het snelste.
De app instellingen worden dan niet meegenomen (voor de apps waarvan dat kan), dus je moet wel alles dan opnieuw instellen, maar dat moet je voor de meeste apps sowieso doen, is mijn ervaring.
Dat werkt voor mij het snelste.
De app instellingen worden dan niet meegenomen (voor de apps waarvan dat kan), dus je moet wel alles dan opnieuw instellen, maar dat moet je voor de meeste apps sowieso doen, is mijn ervaring.
* CLB doet alles handmatig, lekker een avondje gevuld en nieuwe toestel weer zonder allerlei opsmuk
Ik denk dat ik dat ook ga doen; op de duur verzamel je best wel veel onnodige "ballast". En alhoewel het een tijdrovend klusje is voelt zo'n schoonmaak ook wel weer goed.CLB schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:19:
* CLB doet alles handmatig, lekker een avondje gevuld en nieuwe toestel weer zonder allerlei opsmuk
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel Pixelgebruikers een andere launcher gebruiken en of dat invloed heeft op de ingebouwde Gemini features. Zelf ben ik namelijk wel een groot fan van de Microsoft Launcher. Wellicht komt dat ook omdat ik eerder Windows Phone/Mobile had.
[ Voor 27% gewijzigd door witterholt op 17-08-2026 10:44 ]
Voordat ik de P7P had, maakte ik gebruik van de Microsoft Launcher. In het begin van de P7P ook geïnstalleerd, totdat ik bedacht dat ik ook de Pixel Launcher wilde uitproberen. Eigenlijk nooit meer teruggegaan. Waarom weet ik eigenlijk niet, omdat MS Launcher eigenlijk heel goed is. Ik denk toch vanwege glitches die helaas bij alle non-native launcher op de Pixel aanwezig waren (zijn?).
Hier gebruik ik denk al 10 jaar Apex Launcher, inmiddels helaas niet meer officieel in ondersteuning.
Octapi Launcher is ook een hele hippe, nieuwe launcher die regelmatig updates krijgt, zeker een aanrader imo.
Octapi Launcher is ook een hele hippe, nieuwe launcher die regelmatig updates krijgt, zeker een aanrader imo.
@CLB Wat is hetgeen jou aantrekt aan deze launchers?
Beide launchers even opgezocht. Puur gebaseerd op de afbeeldingen, krijg ik er sterk het gevoel bij terug in de tijd te gaan.
Beide launchers even opgezocht. Puur gebaseerd op de afbeeldingen, krijg ik er sterk het gevoel bij terug in de tijd te gaan.
Je kan toch ook kiezen voor helemaal een schone installatie? Wel je Google account gebruiken maar helemaal niets overzetten, dat is eigenlijk wat ik wilde gaan doen.
Customizability en in het geval van Apex gewoon gewenning, bepaalde swipes, handigheidjes die niet elke launcher zo aanbiedt. Ieder zn ding gelukkig en qua launchers is er nog best wat keuze natuurlijk. En ik word gewoon oud, Apex was jaren geleden een van dé launchers.
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 17-08-2026 11:55 ]
Oke. Ik moet het misschien gewoon ervaren.CLB schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:54:
Customizability en in het geval van Apex gewoon gewenning, bepaalde swipes, handigheidjes die niet elke launcher zo aanbiedt. Ieder zn ding gelukkig en qua launchers is er nog best wat keuze natuurlijk. En ik word gewoon oud, Apex was jaren geleden een van dé launchers.
offtopic:
Je bent jonger dan ik
Merk dat ik nu ik met deze overstap naar een nieuwe telefoon wat vaker mijn telefoon in mijn hand heb. Apps net allemaal gecheckt, launcher gechekt. Toch even nadenken over wat ik straks misschien anders wil inrichten. Laten we het voorpret noemen. Bij die voorpret ervaring dan hoe smooth het eigenlijk allemaal nog loopt. Dat is toch echt weleens anders geweest bij een model van bijna 4 jaar oud.
Je bent jonger dan ik
Tijdrovend klusje maakt mij niks uit. Tijd genoeg met nog 10 weken ziekte te gaan....(herstel na ongeluk). En een frisse start voelt beter dan ouwe meuk mee overnemen.witterholt schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:39:
[...]
Ik denk dat ik dat ook ga doen; op de duur verzamel je best wel veel onnodige "ballast". En alhoewel het een tijdrovend klusje is voelt zo'n schoonmaak ook wel weer goed.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel Pixelgebruikers een andere launcher gebruiken en of dat invloed heeft op de ingebouwde Gemini features. Zelf ben ik namelijk wel een groot fan van de Microsoft Launcher. Wellicht komt dat ook omdat ik eerder Windows Phone/Mobile had.
Op Huawei gebruikte ik Nova Launcher met veel plezier. Op de Pixel heeft het weinig tot geen meerwaarde, dus ik gebruik geen andere launcher dan wat er op de Pixel staat. Nova wel geprobeerd maar geen meerwaarde.
Ben al jaren groot fan van de redelijk minimalistisch Niagara Launcher op mijn flips. Ga die waarschijnlijk ook op de pixel gebruiken. Ben benieuwd of ik na al die jaren kan wennen aan een slab phone. Hopelijk komt hij idd donderdag.
Wanneer zouden de reviews online komen?
Die zijn er al lang toch? In ieder geval de video reviewsJamesl schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:10:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Had eerst ook Apex Launcher (tot ze ophielden met support). Sindsdien overgestapt naar Nova Launcher. Enerzijds is het wel verfrissend om een andere launcher te proberen, maar mis denk ik uiteindelijk de customization. Had het ook geprobeerd om One UI te gebruiken, maar was al snel teruggegaan naar Nova.
Jaa bedoel meer in depth hoe de camera presteert en accu e.d. (dus beetje Tweakers review en DXOmarkDennusB schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:11:
[...]
Die zijn er al lang toch? In ieder geval de video reviews
Nova heeft al tijden geen al te beste naam meer: De populairste Android-launcher wankelt: dit zijn de alternatievenAmps schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:13:
Had eerst ook Apex Launcher (tot ze ophielden met support). Sindsdien overgestapt naar Nova Launcher. Enerzijds is het wel verfrissend om een andere launcher te proberen, maar mis denk ik uiteindelijk de customization. Had het ook geprobeerd om One UI te gebruiken, maar was al snel teruggegaan naar Nova.
Probeerde ik ook uit te zoeken. Heb gezocht op wanneer het embargo is verlopen, maar dat kan ik niet vinden. Kan mij toch niet voorstellen dat het pas nadat ze in de winkels liggen komt.Jamesl schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:10:
Heb Nova Launcher Prime (ooit gehaald toen hij €0,99 was). Deze discussie beetje langs mij heen gegaan aangezien de functionaliteit voor mij niet veranderd is.CLB schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:16:
[...]
Nova heeft al tijden geen al te beste naam meer: De populairste Android-launcher wankelt: dit zijn de alternatieven
Bij de KPN winkel liggen ze ook. In de winkel waar ik was staat er nog wel Pixel 10 bij, maar bij navraag bleek het een 11.springfield89 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:37:
Weinig spannends te zien aan de telefoon. Het valt mij op hoeveel ze allemaal op elkaar lijken. De Pixel 7 Pro heeft t.o.v. nu een heel afwijkend ontwerp (maar lijkt meer op de Samsung Galaxy-serie van destijsd). De Pixel 11 Pro (niet XL) is toch een maatje kleiner en dat bevalt mij wel. Benieuwd of ik het dan vaker met één hand bediend.
[ Voor 22% gewijzigd door bazzemans op 17-08-2026 15:13 ]
heb de Pixel 11 pro met 512 gb toch besteld. Mooie verlenging van abbo met korting. daarnaast wat budget van werk voor mobiel.
Was de xiaomi toch wel zat. het trage laden zal ik aan moeten wennen maar de software is geweest veel beter.
Was de xiaomi toch wel zat. het trage laden zal ik aan moeten wennen maar de software is geweest veel beter.
Ik gebruik ook al sinds de P7P en later de P8P de MS Launcher, omdat er wat dingen van de Pixel launcher waren die ik niet fijn vond. Weet alleen niet meer wat, maar heb nooit echt last gehad van glitches van de MS Launcher.bazzemans schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:04:
Voordat ik de P7P had, maakte ik gebruik van de Microsoft Launcher. In het begin van de P7P ook geïnstalleerd, totdat ik bedacht dat ik ook de Pixel Launcher wilde uitproberen. Eigenlijk nooit meer teruggegaan. Waarom weet ik eigenlijk niet, omdat MS Launcher eigenlijk heel goed is. Ik denk toch vanwege glitches die helaas bij alle non-native launcher op de Pixel aanwezig waren (zijn?).
Ik gebruik octopi, naar volle tevredenheid.
Als Google mij nou eens A de zoekbalk laat verwijderen en B folders laat maken in de app drawer, dan zou ik bij stock blijven denk ik.
Swipe gestures vanaf iconen zie ik als bonus, niet als must.
Stock pixel launcher mist gewoon echt basale functies in mijn ogen. Heeft Google een handje van. Zoals dat ik op mijn pixel watch niet de quick settings mag aanpassen. Dat is basis functionaliteit in mijn beleving, vooral aangezien ze er zelf 15(!) niet verwijderbare knoppen neerplempen.
Als Google mij nou eens A de zoekbalk laat verwijderen en B folders laat maken in de app drawer, dan zou ik bij stock blijven denk ik.
Swipe gestures vanaf iconen zie ik als bonus, niet als must.
Stock pixel launcher mist gewoon echt basale functies in mijn ogen. Heeft Google een handje van. Zoals dat ik op mijn pixel watch niet de quick settings mag aanpassen. Dat is basis functionaliteit in mijn beleving, vooral aangezien ze er zelf 15(!) niet verwijderbare knoppen neerplempen.
Dan de XL nemen, die laadt met 45 Watt maximaal, de pro is 30 wattgupfishy schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:05:
heb de Pixel 11 pro met 512 gb toch besteld. Mooie verlenging van abbo met korting. daarnaast wat budget van werk voor mobiel.
Let op:
Levertijden en prijzen kunnen besproken worden in [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Discussies over accessoires mogen hier: [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires
Levertijden en prijzen kunnen besproken worden in [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Levertijden & Prijzen
Discussies over accessoires mogen hier: [Google Pixel 11 / 11 Pro / 11 Pro XL] Accessoires