Welke provider is momenteel een goede optie (glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• grandmasteryoda
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-04 22:13
De titel zegt het al, welke provider is het beste momenteel voor mij?

Ik vraag mij af welke provider beter is. Ziggo is geen optie omdat hun niet 100% glasvezel leveren. Wat mijn ouders leuk zouden vinden is een nieuwe tv omdat die van hun redelijk oud is. Voor ons is het dus even wachten tot een provider die aanbied, want even 400 a 600 honderd euro aftikken voor een nieuwe tv zit er op dit moment niet in. In de tussentijd zou ik graag jullie ervaringen willen weten over providers, ivm de verbinding en klantenservice. Klantenservice aan de telefoon was echt verschrikkelijk bij odido, op 1 a 2 mensen. Het budget per maand voor ons zit op de 55 euro ongeveer.

Wij zitten nu bij odido en sinds maanden heb ik ontzettend veel lag spikes in fifa, cod, fortnite en ik weet dat die games al gevoelig zijn, maar dit is nog nooit zo erg geweest. Mijn probleem is dat we bekabeld op het modem hoge down maar lage up halen, 900 down ongeveer 300 up. Normaal gesproken gebruik ik een versterker die draadloos is verbonden, maar wel kabel erin naar mijn pc, en sinds 2 maanden ongeveer was dat al altijd 700/700. Alles settings aangepast, alle test uitgevoerd etc etc, nieuwe modem, nieuwe kabels, nieuwe ont zelfde zeik. Odido heeft zelf aangegeven het misschien beter is om over te stappen voor ons vanwege het verlopen contract, die hadden we destijds aan de telefoon laten verlengen, dit is dus echter nooit doorgevoerd.

Wat fijn zou zijn is een provider waarbij je geen tot bijna nooit last hebt van packet loss, dat zou fijn zijn.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat kan er geleverd worden bij jou?
Want als je niet bij Odido wil blijven is in veel gevallen KPN (of een van diens dochters) de enige optie. Wat overigens prima werkt (in ieder geval bij mij). Maar wellicht dat er alternatieven zijn, maar dat hangt er maar heel erg vanaf wat er bij jou te vinden is.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 12:54
@grandmasteryoda

Als je geen TV kan kopen van rond de 500 euro heb je volgens mij een heel ander probleem. Want die "gratis" TV betaal je ook gewoon zelf. Je kan vaak kiezen voor X maanden 50% korting of een kado. Goedkoopste blijft om elke 1 of 2 jaar over te stappen en de maximale korting te pakken. Geen duur TV pakket maar lekker via NLziet of NPO tv kijken.

Voor gamen heb je geen 1gbit nodig of een hoge upload, enkel een lage ping is belangrijk.

In de afgelopen 10 jaar heb ik nog nooit de klantenservice nodig gehad, dus een slechte klantenservice zou ik niet meenemen, als het goed is heb je die bijna nooit nodig.

Zelf heb ik weinig verschil gemerkt tussen KPN, Odido of Ziggo qua stabiliteit of snelheid (down). Dus de kwaliteit heeft meer met je lokale situatie te maken (kwaliteit wijkkast, kabel en hoeveel andere afnemers in de wijk).

KPN heeft nu een actie met 12 mnd voor €35,- /mnd bij een 2 jarige abbo. Duurste pakket nemen en na 12 maanden terug naar 500mbit of 1gbit en je tv opzeggen.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
en trek een draadje van je modem naar het systeem dat je gebruikt voor games.
draadloos en versterkt draadloos is suboptimaal

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hier aantal jaar Tweak gehad maar gekocht door T-Mobile later Odido. Voldoende toen al aan Tweak geen lang bestaan had. Glasnet kwam ik tegen.

Destijds weinig reviews. Dus de gok genomen. Geen spijt van. Geen idee als bij jou Glasnet ook leverbaar is. Hier voor 40 pm (zonder korting). Op verzoek hebben ze jaarbetaling gemaakt een leuke korting.

Ligt er KPN glas in de grond dan ligt de prijs van Glasnet wat hoger omdat KPN een taks vraagt voor de glasvezel.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• grandmasteryoda
Ik heb geen idee hoe ik op jullie comments reageer dus excuses, maar ik wilde aanvullen dat wij sws geen tv erbij hoeven omdat heteigenlijk nooit gekeken word en we een apart kasje ervoor hebben. We betalen nu ook 48 euro per maand bij odido, dus die paar eurotjes extra is geen probleem die je na een jaar toch betaald, is voor ons toch iets fijner om een tv te krijgen ipv in1x 500 eu uit te geven. Op ons adress kan kpn odido solcon youfone freedominternet, budget internet voor zo ver ik weet. 1gbit is voor ons is opzich nodig, word gestreamed gegamed tv gekeken gedownload etc etc etc. Als het goed is ligt er glasvezel van kpn hier in onze buurt. We hebben cat6 cat5e geprobeerd, gereset opnieuw ingesteld direct verbonden op het modem en de upload bleef laag. Jammer, want jarenlang heeft dit gewerkt zonder enkele problemen, zelfs met de ont die al 4 jaar 4,5 jaar oud was. Wifi is trouwens wel perfect in bijna heel het huis op de laptop telefoon nintendo switch etc, is ook 5ghz verbinding

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:39
grandmasteryoda schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:21:
De titel zegt het al, welke provider is het beste momenteel voor mij?

Ik vraag mij af welke provider beter is. Ziggo is geen optie omdat hun niet 100% glasvezel leveren. Wat mijn ouders leuk zouden vinden is een nieuwe tv omdat die van hun redelijk oud is. Voor ons is het dus even wachten tot een provider die aanbied, want even 400 a 600 honderd euro aftikken voor een nieuwe tv zit er op dit moment niet in. In de tussentijd zou ik graag jullie ervaringen willen weten over providers, ivm de verbinding en klantenservice. Klantenservice aan de telefoon was echt verschrikkelijk bij odido, op 1 a 2 mensen. Het budget per maand voor ons zit op de 55 euro ongeveer.

Wij zitten nu bij odido en sinds maanden heb ik ontzettend veel lag spikes in fifa, cod, fortnite en ik weet dat die games al gevoelig zijn, maar dit is nog nooit zo erg geweest. Mijn probleem is dat we bekabeld op het modem hoge down maar lage up halen, 900 down ongeveer 300 up. Normaal gesproken gebruik ik een versterker die draadloos is verbonden, maar wel kabel erin naar mijn pc, en sinds 2 maanden ongeveer was dat al altijd 700/700. Alles settings aangepast, alle test uitgevoerd etc etc, nieuwe modem, nieuwe kabels, nieuwe ont zelfde zeik. Odido heeft zelf aangegeven het misschien beter is om over te stappen voor ons vanwege het verlopen contract, die hadden we destijds aan de telefoon laten verlengen, dit is dus echter nooit doorgevoerd.

Wat fijn zou zijn is een provider waarbij je geen tot bijna nooit last hebt van packet loss, dat zou fijn zijn.
Beetje ironisch dat je geen Ziggo wilt want niet 100% glasvezel en vervolgens lag spikes ervaart op diezelfde glasvezel. Ik heb tegenwoordig KPN glasvezel maar daarvoor jaren lang Ziggo gehad. Nooit last gehad van lag spikes.

Dat gezegd hebbende, probleem kan net zo goed in je pc liggen. Dat is aannemelijker dan dat het aan de glasvezel verbinding ligt. Probeer eens een andere pc aan te sluiten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En kijk eens of je echt 1Gbps nodig hebt. De reclame's maken je wijs dat streamen en gamen grootverbruikers zijn, maar dat valt gigantisch mee.
Netflix geeft aan dat er 15Mbps nodig is voor een 4K stream. Dus met meer dan 60 gelijktijdige streams ga je pas tegen de theoretische limiet aanlopen van 1Gbps.
Met online gamen is dat ook zo, de data die over en weer gestuurd wordt is vaak maar een paar Mbps. Wel een continue stroom aan data, maar echt niet genoeg om een Gigabit verbinding vol te trekken.

Als je gaat downloaden, dan zul je die verbinding wel volkrijgen, maar daar kun je dan ook simpelweg de afweging maken of dat echt nodig is. Want een download duurt gewoon wat langer als je snelheid lager ligt, in tegenstelling tot een stream, waarbij je dataloss gaat hebben. Natuurlijk is het fijn om downloads snel binnen te hebben, zeker met games die 100+ GB groot kunnen zijn.

Ik zou het geld dat je daarmee uitspaart persoonlijk investeren in wat kabels om alles bekabeld aan te sluiten. Draadloos is voor telefoons, al het andere moet gewoon aan de kabel. En ja, ik weet dat dit een mening is waar mensen genoeg over vallen, maar er gaat gewoon niets op tegen een kabe. Wat niet wil zeggen dat ik mijn notebook nooit aan de WiFi heb hangen, maar in de regel gaat het gewoon aan de kabel als ik een stabiel netwerk wil hebben. Packetloss is op die manier altijd een stuk minder.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@TERW_DAN zegt weinig aan toe te voegen.

Hier 1Gbps maar zonder flink downloaden is 100 prima.

We hebben hier ook Internet Only met NLziet. Dat trekt maximaal 10Mbps (PRTG stats).

Heb je flinke upload nodig een lage ping met gamen nodig. Dan valt Ziggo inderdaad af. Zo niet dan is Ziggo prima, tot er een half gebakken kabel in de grond zit zoals bij mijn oom dan ben je 5 jaar bezig om het probleem boven te krijgen.

Hier Glasnet voor 40 euro pm (zonder korting) voor 1000 Mbit/s up en down. Ziggo kan voor dat bedrag 39,50 pm (zonder korting) maar 100 Mbits down en 25 Mbits up bieden. Tja hier is de keus niet moeilijk... voor 50 cent verschil.

In het verleden Ziggo gehad enige gedoe was de mediabox bij on demand "controleer je kabel" box uit en en aan melding weg. Met internet only zou dat probleem er niet zijn.

Wat bij jou de prijzen doen geen idee. Freedom is meestal wel wat duurder dan de rest. Bij Solcon zie ik die pas na een postcode.

Ken mensen die Freedom en KPN hebben, hoor ze niet klagen. Solcon is sinds 2024 ook van KPN.

Hier wat ervaring topics:
[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3
[Freedom] Ervaringen & Discussie
[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie
[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Mogelijk dat je dat ook helpt.

Persoonlijke ervaring hoe kleiner de partij hoe sneller iets is opgepakt als er een rare storing is.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 01-04-2026 17:54 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• grandmasteryoda
Dank jullie wel voor alle reacties, ik waardeer het enorm. Monteur was ook langs geweest en die heeft gezegd dat of een andere provider het kan oplossen of een netwerkbeheerder moet komen kijken, maar odido deed wat lastig over dat laatste en zeiden zelf ja stap maar over. Ik heb op mijn pc alles geprobeerd wat ik kon kwa settings drivers uninstallen en opnieuw installeren, verschillende kabels en verschillende ports, andere laptop op het modem zelfde koek. Wifi is wel 900/900 naast het modem. Ik zal eens goed kijken of idd 1gb wel echt nodig is, ook web paginas laden best lang soms en streamen buffert af en toe ook, of springt naar lagere kwaliteit. We namen vroeger puur 1gb omdat het zo erg gepushed werd, ook een deel toekomstbestendig dachten we. Glasnet is helaas al rond de 60 euro bij ons, kpn is amper duurder dan odido. Gaten boren in de muren, plafond etc zit er voorlopig niet in, misschien mogelijk om een kabel te trekken en met van die kabel plint dingen mooi weg te werken, maar dan nog is dat voor nu niet relevant, omdat het direct op het modem bekabeld ook lage upload aangeeft. We hebben alles geprobeerd maar dan ook echt alles, samen met de technische dienst van odido en de monteur. Aan de reacties te zien zal het voor ons hoogst waarschijnlijk kpn worden

• sdk1985
RobbyTown schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:53:
@TERW_DAN zegt weinig aan toe te voegen.

Hier 1Gbps maar zonder flink downloaden is 100 prima.

We hebben hier ook Internet Only met NLziet. Dat trekt maximaal 10Mbps (PRTG stats).

Heb je flinke upload nodig een lage ping met gamen nodig. Dan valt Ziggo inderdaad af. Zo niet dan is Ziggo prima, tot er een half gebakken kabel in de grond zit zoals bij mijn oom dan ben je 5 jaar bezig om het probleem boven te krijgen.

Hier Glasnet voor 40 euro pm (zonder korting) voor 1000 Mbit/s up en down. Ziggo kan voor dat bedrag 39,50 pm (zonder korting) maar 100 Mbits down en 25 Mbits up bieden. Tja hier is de keus niet moeilijk... voor 50 cent verschil.
Ziggo heeft tegenwoordig een ping van 7ms naar google.com, met glas haal ik 4ms. Dus de latency is wat mij betreft geen factor meer. Ik herinner mij nog de 35ms uit de tijd van DSL.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Bij odido deel je de connectie (GPON). Er zijn ook providers die dedicated verbinding leveren op glas: AON.

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 01-04-2026 18:36 ]

d:)b :henk d:)b

• sdk1985
JJ Le Funk schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:29:
Bij odido deel je de connectie (GPON). Er zijn ook providers die dedicated verbinding leveren op glas: AON.
Voor 1500 euro per maand? Lijkt mij niet echt aan de orde...

edit: Oh hij is geknipt, eerst stond gpon en aon er niet bij...Een AON verbinding heeft in de backend ook overboeking.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 01-04-2026 19:05 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32
AON is een dode zaak, zowat alle providers gebruiken PON en daar zit geen vertraging op. Zelfs de snelste 10gbit verbindingen van vandaag gebruiken PON, AON heeft dat nooit gehaald. Het is een misverstand dat dat verschil zou maken.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

AON is niet in belang van de netbeheerder en heeft 1Gbit beperking. Maar TS heeft ergens interferentie van op zijn lijn. Vandaar de suggestie.
Wel even zoeken wie dat nog kan leveren. Prijs zal niet anders zijn dan zelfde snelheid op GPON.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
KPN, ik had met Odido veel problemen met Geforce Now. En dat was allemaal opgelost na een overstap naar KPN. Uiteraard moet je je pc en consoles bedraad aansluiten, zeker als je veel online speelt.

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-04 20:49

jurroen

Security en privacy geek

Of het AON, GPON of XGS-PON is, is van verschillende factoren afhankelijk, waaronder het PoP. Alle drie hebben ze overbooking - maar bij AON is dat alleen niet op de last mile. Ondervindt je overigens geen enkel voordeel van.

Afhankelijk van het gebied en de PoP kan GPON ook een voordeel hebben op AON. De A staat voor active. Heeft voeding nodig, terwijl het bij GPON passief is. Op dat kleine stukje is er een minuscuul klein kansje dat een lokale stroomstoring minder offline trekt.

AON en GPON zijn beiden gelimiteerd tot 1Gbit. XGS-PON niet. Heb je overigens zelf geen keuze in.

Een FttH lijntje is altijd overbooked. Heeft niets met het signaal te maken maar met de dienst die je afneemt. Een non-overbooked / dedicated lijn begint bij vele honderden euro's per maand.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

jurroen schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:18:
[...]

Of het AON, GPON of XGS-PON is, is van verschillende factoren afhankelijk, waaronder het PoP. Alle drie hebben ze overbooking - maar bij AON is dat alleen niet op de last mile. Ondervindt je overigens geen enkel voordeel van.

Afhankelijk van het gebied en de PoP kan GPON ook een voordeel hebben op AON. De A staat voor active. Heeft voeding nodig, terwijl het bij GPON passief is. Op dat kleine stukje is er een minuscuul klein kansje dat een lokale stroomstoring minder offline trekt.

AON en GPON zijn beiden gelimiteerd tot 1Gbit. XGS-PON niet. Heb je overigens zelf geen keuze in.

Een FttH lijntje is altijd overbooked. Heeft niets met het signaal te maken maar met de dienst die je afneemt. Een non-overbooked / dedicated lijn begint bij vele honderden euro's per maand.
wat ligt te jitteren bij TS kan niet provider afhankelijk zijn?

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:41
[...]

Ik kan je melden dat overboeking bij KPN niet aan de orde is ;) *even aftikken

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
[...]
Beetje offtopic maar Klopt dit wel?
Voor zover ik weet wordt de snelheid van glasvezel bepaald door de actieve apparatuur (oa de SFP) en niet door de glasvezel zelf.

Ik heb hier zelf AON glasvezel en heb de SFP van 1 Gbps rechtstreeks in mij router zitten, als de SFP aan beide zijden vervangen wordt door een 10 Gbps versie (en de rest van de apparatuur is ook geschikt) dan zou dat mijns inziens moeten werken of zit het anders? (of de provider dit aanbiedt is uiteraard een ander verhaal).

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:41
Jef61 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:49:
[...]

Beetje offtopic maar Klopt dit wel?
Voor zover ik weet wordt de snelheid van glasvezel bepaald door de actieve apparatuur (oa de SFP) en niet door de glasvezel zelf.

Ik heb hier zelf AON glasvezel en heb de SFP van 1 Gbps rechtstreeks in mij router zitten, als de SFP aan beide zijden vervangen wordt door een 10 Gbps versie (en de rest van de apparatuur is ook geschikt) dan zou dat mijns inziens moeten werken of zit het anders? (of de provider dit aanbiedt is uiteraard een ander verhaal).
Het zijn technieken waar we over praten. Bij AON wordt de maximale snelheid niet alleen bepaald door de SFP, maar vooral door de actieve apparatuur aan beide kanten, met name de lijnkaarten i.c.m. SFP/SFP+ poorten en de NT of ONT.

In de AON-netwerken worden ethernet lijnkaarten gebruikt, met ondersteuning van 36× FE/GE poorten welke maximaal gaan tot 1gbps per poort. Dat is dan ook het maximale wat je eruit kan halen en anders zal je naar PON moeten.

Dus dan plaatsen we simpelweg een nieuwe OLT met nieuwe NT- kaart waar de uplinken aanvast zitten en lijnkaarten waar een SFP+ module in gaat welke het signaal verstuurd naar max 64 andere klanten. Voor 2024 kon je nog GPON bestellen, inmiddels is het XGS-only.

Of PON leverbaar is hangt er weer vanaf of er een OLT hangt in jouw POP. En als dat niet zo is, is het een kwestie van wachten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Economics op 01-04-2026 23:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

grandmasteryoda schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:13:
[...]

Wifi is wel 900/900 naast het modem. Ik zal eens goed kijken of idd 1gb wel echt nodig is, ook web paginas laden best lang soms en streamen buffert af en toe ook, of springt naar lagere kwaliteit.
Als webpagina's traag laden en streamen buffert bij dit soort snelheid internetverbinding heeft dat werkelijk niets met de snelheid te maken. Dat wijst op packetloss en retransmits, dus een instabiele verbinding. Je zou met 1/10 van die snelheid nog prima kunnen streamen (broadcast-quality 4k HDR is ~15Mbps, overgrote deel van streams is daar een fractie van) en webpagina's laden. Als je verbinding tenminste stabiel zou zijn.
We namen vroeger puur 1gb omdat het zo erg gepushed werd, ook een deel toekomstbestendig dachten we.
Een glasvezelaansluiting laten installeren is toekomstbestendig. Maar als je die eenmaal hebt is er nul reden om een dikkere abonnement te nemen dan je nu nodig hebt - je kunt per slot van rekening bij iedere provider op elk moment een hogere snelheid nemen als je dat wilt. Laat je niet overbodige kosten aanpraten omdat het 'gepushed werd'.

Ter vergelijking: afgelopen kerstvakantie zaten we hier met vijf grootverbruikers waarvan drie (vaak tegelijk) online gameden en eentje zelf content streamde - achter een verbinding van 250Mbps down, 25Mbps up. Nul problemen qua snelheid of stabiliteit.
We hebben alles geprobeerd maar dan ook echt alles, samen met de technische dienst van odido en de monteur. Aan de reacties te zien zal het voor ons hoogst waarschijnlijk kpn worden
In ieder geval kans op kortere lijntjes tussen de provider en het netwerkbeheer en zo oplossing voor je probleem. Laat je in ieder geval geen onnodig pakket aansmeren, neem gewoon wat je nodig hebt en niets meer. Heb je later meer nodig? Dan kun je dat later met een telefoontje alsnog regelen.

Oslik blyat! Oslik!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:59
Zoals je zelf al zegt is Odido niet het probleem. Het probleem is dat je ergens tussen de router en je pc een draadloos deel hebt. Draadloos is sowieso al beperkt en daarnaast ook gevoelig voor storingen van buiten.

Als je zegt dat alles prima werkt als je het helemaal bedraad aansluit dan ben je dus op de verkeerde plek aan het kijken. De vertragingen en andere problemen zitten niet buiten je huis maar in je huis.

Ik zou proberen (hoe moeilijk het ook is) om toch een kabel vanuit de router/switch naar je pc te leggen. Vooral met gamen merk je daar juist het verschil in.

Overstappen helpt dus niet om je problemen op te lossen.

Ps dat Odido zegt dat je beter kunt overstappen is waarschijnlijk omdat hun van jullie gezeur af willen. Ze kunnen het uiteraard niet oplossen als jij geen kabel wilt leggen. Elke andere provider kan dat ook niet veranderen, dan kun je blijven overstappen...

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 02-04-2026 07:07 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• grandmasteryoda
Dankjewel nogmaals voor de reacties, ik dacht dat ik het al had aangegeven, maar zal het nog eens doen. De versterker is draadloos verbonden, met kabel erin naar me pc. Dan zit je eigenlijk op wifi, dat klopt, maar ik heb dus mijn pc letterlijk naar beneden getilt en ook direct op het modem/router getest, cat 6 en daar had ik ook hoge down en lage up. Zoals jullie hebben aangegeven heeft snelheid er niet echt wat mee te maken of wss niet, maar sinds dat ik last heb van de klachten die ik benoemde, deed ik gelijk een speedtest en toen was die snelheids verhouding al zo. En odido heeft ons hier heel slecht mee geholpen op 2 mensen na. Ik denk dat ik op 2 handen kan tellen hoe vaak hun aangegeven hebben een belafspraak in te plannen dat HUN mij bellen maar dat vervolgens nooit doen. En dan als ik ze bel word ik morgen teruggebeld door de afdeling. Ook heeft iemand van de technische dienst aangegeven dat ik een cat6a kabel moest hebben, terwijl cat5e al genoeg is en cat6 meer dan genoeg. Toch raar dat ze dat soort kleine dingen al niet weten. Maar om terug te komen tot het punt, met mijn pc was dit hetzelfde op het modem dus, ook hetzelfde met een andere laptop waarbij de poort ook 1gigabit aankan. De laatste monteur die is langs gekomen bij ons was heel behulpzaam en gaf aan dat het niet aan de kabel of apparaten of pc zal liggen, al helemaal niet als alles nieuw is etc. Hij gaf zelfs aan dat ik ook misschien een andere provider kan proberen

• grandmasteryoda
Ook zal ik gaan kijken of 500mb beter is en gaan uitrekenen, vond 1 gigabit fijn voor het downloaden van bestanden maar ik zal eens zien. Btw, wij zijn al 4jaar+ klant bij odido , hebben altijd 700/700 of 800/800 gehad op de draadloos verbonden versterker. Maar aan de reacties te zien word het nogmaals waarschijnlijk kpn.

• sdk1985
grandmasteryoda schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:55:
Dankjewel nogmaals voor de reacties, ik dacht dat ik het al had aangegeven, maar zal het nog eens doen. De versterker is draadloos verbonden, met kabel erin naar me pc. Dan zit je eigenlijk op wifi, dat klopt, maar ik heb dus mijn pc letterlijk naar beneden getilt en ook direct op het modem/router getest, cat 6 en daar had ik ook hoge down en lage up. Zoals jullie hebben aangegeven heeft snelheid er niet echt wat mee te maken of wss niet, maar sinds dat ik last heb van de klachten die ik benoemde, deed ik gelijk een speedtest en toen was die snelheids verhouding al zo. En odido heeft ons hier heel slecht mee geholpen op 2 mensen na. Ik denk dat ik op 2 handen kan tellen hoe vaak hun aangegeven hebben een belafspraak in te plannen dat HUN mij bellen maar dat vervolgens nooit doen. En dan als ik ze bel word ik morgen teruggebeld door de afdeling. Ook heeft iemand van de technische dienst aangegeven dat ik een cat6a kabel moest hebben, terwijl cat5e al genoeg is en cat6 meer dan genoeg. Toch raar dat ze dat soort kleine dingen al niet weten. Maar om terug te komen tot het punt, met mijn pc was dit hetzelfde op het modem dus, ook hetzelfde met een andere laptop waarbij de poort ook 1gigabit aankan. De laatste monteur die is langs gekomen bij ons was heel behulpzaam en gaf aan dat het niet aan de kabel of apparaten of pc zal liggen, al helemaal niet als alles nieuw is etc. Hij gaf zelfs aan dat ik ook misschien een andere provider kan proberen
Volgens mij plak je hier twee problemen aan elkaar. Je lag spikes en je upload snelheid.

Lag spikes zijn niet vreemd als je een draadloze 'versterker' gebruikt.

Bedraad 2.5 Gbps
ping -n 20 google.com

Pinging google.com [2a00:1450:400e:806::200e] with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=4ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=5ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=8ms

Ping statistics for 2a00:1450:400e:806::200e:
    Packets: Sent = 20, Received = 20, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 4ms, Maximum = 8ms, Average = 4ms
Wifi (bedraad AP!)
ping -n 20 google.com

Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=7ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=11ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=9ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=20ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=10ms

Minimum = 7ms, Maximum = 20ms, Average = 8ms
Waarom je bedraad 300 Mbps upload zou halen terwijl je wel 900 Mbps download haalt is niet direct verklaarbaar. Immers als dat aan de kabel zou liggen dan zou je ook geen 900 down halen. Kan prima aan je computer zelf liggen, maar dat is uit te sluiten met een ander apparaat. Bijvoorbeeld een laptop bedraad aansluiten. Te lage upload is iets wat je gewoon als klacht kunt indienen en dan kan een monteur dat vervolgens zelf vaststellen.

De vraag is even of je dit simpelweg niet gewoon kunt oplossen, of dat je persé ergens anders heen wilt. In geval het laatste maakt het voor gaming niet uit welke provider je pakt. Voor je portemonnee wel.

• grandmasteryoda
sdk1985 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:01:
[...]

Volgens mij plak je hier twee problemen aan elkaar. Je lag spikes en je upload snelheid.

Lag spikes zijn niet vreemd als je een draadloze 'versterker' gebruikt.

Bedraad 2.5 Gbps
ping -n 20 google.com

Wij zijn al maanden bezig met ze en hadden het gevoel vanaf toen al niet serieus genomen te zijn. De ene medewerker zegt wat anders dan de ander, het komt niet met elkaar overheen en moeten steeds dezelfde test uitvoeren en dingen doen. Ont van het stroom gehaald, versterker, modem, etc. Kabels vernieuwd, nieuwe modem nieuwe ont, drivers verwijderd van mijn pc, opnieuw geinstalleerd, netwerk instellingen op mijn pc goed ingesteld, andere laptop en mijn pc direct op het modem getest. En vanuit odido wilde ze geen netwerkbeheerder inschakelen omdat ze dit niet nodig vonden, en we hebben een klacht ingediend waar ze ook niks mee gedaan hebben, die klacht was gericht naar de klantenservice en hun td, maar alles terzijde, wij willen overstappen omdat we dus de hoop zijn verloren en niet langer door willen gaan met zo een service. En de welkomstkortingen zijn nice van andere aanbieders. Wij krijgen rond de 5 euro voor verlengen odido, leuk zeg. 

Minimum = 4ms, Maximum = 8ms, Average = 4ms
Wifi (bedraad AP!)
ping -n 20 google.com

Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=11ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=9ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=20ms
Reply from 2a00:1450:400e:806::200e: time=10ms

Minimum = 7ms, Maximum = 20ms, Average = 8ms
Waarom je bedraad 300 Mbps upload zou halen terwijl je wel 900 Mbps download haalt is niet direct verklaarbaar. Immers als dat aan de kabel zou liggen dan zou je ook geen 900 down halen. Kan prima aan je computer zelf liggen, maar dat is uit te sluiten met een ander apparaat. Bijvoorbeeld een laptop bedraad aansluiten. Te lage upload is iets wat je gewoon als klacht kunt indienen en dan kan een monteur dat vervolgens zelf vaststellen.

De vraag is even of je dit simpelweg niet gewoon kunt oplossen, of dat je persé ergens anders heen wilt. In geval het laatste maakt het voor gaming niet uit welke provider je pakt. Voor je portemonnee wel.
Dankjewel voor je reactie. Met odido hebben we alles ge probeerd, ze hebben niks gedaan met onze klacht, geen gehoor van gehad. Heb drivers van me pc opnieuw geinstalleerd, kabels nieuw modem nieuw ont nieuw andere poortjes, pc direct op het modem laptop direct op het modem alles was precies hetzelfde. Wat een groot deel mee speelt is de klantenservice bij odido en hun td, ze zeggen allemaal wat anders wanneer het over hetzelfde probleem gaat, en komen afspraken meerdere malen niet na. Monteur heeft gezegd je laatste optie is de netwerk beheerder of een andere provider, en dat eerste heeft odido geen werk van gemaakt na het meerdere malen gevraagd te hebben.

Hier zijn je CMD-resultaten kort samengevat, overzichtelijk onder elkaar:

Ping naar Google: 50 pings, 0% packet loss, 7–10 ms latency
Pathping naar 8.8.8.8: lokale hops 0% packet loss
Tracert naar 8.8.8.8: lage en consistente latency, geen grote spikes
IP-configuratie: netwerkadapter Realtek 2.5GbE, link speed 1 Gbps, IP correct ingesteld
Netstat: geen errors, geen discards

Conclusie: pc, kabel en netwerkkaart functioneren correct; lage upload of packet loss komt niet door de pc.

De CMD-tests laten zien dat je pc volledig correct functioneert. Een ping naar Google gaf 0% packet loss en een latency van 7–10 ms, wat betekent dat je verbinding stabiel is. Pathping naar 8.8.8.8 laat lokaal ook 0% verlies zien, en tracert toont lage en consistente latency zonder grote spikes. Je netwerkadapter werkt op 1 Gbps, IP-configuratie is correct, en netstat toont geen errors of discards. Dit alles bewijst dat je pc, kabel en netwerkkaart goed functioneren en dat eventuele lage upload, trage websites of packet loss niet door je pc worden veroorzaakt.

dit is wat chatgpt zegt, ik wil iedereen nogmaals bedanken voor jullie advies en reacties.
PS. de test heb ik uitgevoerd terwijl mijn pc verbonden was op de versterker, resultaten direct op heeft modem geeft geen verschil

• sdk1985
Chatgpt is wat te kort door de bocht immers heb je wel last van lag spikes geef je zelf aan. Die moet je dan ook kunnen meten, zeker als het aan Odido dan wel aan je repeater zou liggen.

Dus als jij nu geen packet loss kunt reproduceren en een stabiele ping haalt dan wordt het steeds aannemelijker dat er geen probleem zit bij Odido in relatie tot je lag spikes. Er zijn ook bijvoorbeeld moederborden met killer NIC ethernet chipsets die allerlei problemen hebben.

Weet je zeker dat je geen frame drops hebt om maar wat te noemen?

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 02-04-2026 14:12 ]

• grandmasteryoda
sdk1985 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:12:
Chatgpt is wat te kort door de bocht immers heb je wel last van lag spikes geef je zelf aan. Die moet je dan ook kunnen meten, zeker als het aan Odido dan wel aan je repeater zou liggen.

Dus als jij nu geen packet loss kunt reproduceren en een stabiele ping haalt dan wordt het steeds aannemelijker dat er geen probleem zit bij Odido in relatie tot je lag spikes. Er zijn ook bijvoorbeeld moederborden met killer NIC ethernet chipsets die allerlei problemen hebben.

Weet je zeker dat je geen frame drops hebt om maar wat te noemen?
Dankjewel voor je reactie. Dan zou ik niet meer weten aan wie het ligt, ook omdat wij meerdere apparaten getest hebben. Als we het over pure wifi hebben op de telefoon is alles perfect ook op andere devices. Netwerkbeheerder willen ze helaas niet inschakelen dus omdat we ook zo ten einde raad zijn wil we overstappen. Ik heb wel last van frame drops regelmatig in elk spel wat ik speel wat online is. Ik heb een 7800xt en ryzen 5 7600 dus daar ligt het niet aan, ik heb ook de pc sinds 2023 december, en ik heb nog nooit zo iets meegemaakt tijdens gamen of videos en series streamen. Frames drops heb ik wel last van zoals je zegt, en mijn settings veranderen in games heeft minimale impact op de frames. In elk spel komt ook zo een icoontje van slechte ping of packetloss, ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon wat dat betreft samen met odido en ben zelf redelijk handig tot een bepaald punt met dit soort dingen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:59
Ik ben alleen bang dat een andere provider geen verschil gaat maken. Je denkt dat het verschil gaat maken maar wat nou als het erna precies hetzelfde is? Geen enkele provider zet zomaar een netwerkbeheerder in, dat kost namelijk extra geld. Misschien verbind je ergens met een brakke server in Amerika of iets dergelijks wat de problemen veroorzaakt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• grandmasteryoda
DutchKel schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:52:
Ik ben alleen bang dat een andere provider geen verschil gaat maken. Je denkt dat het verschil gaat maken maar wat nou als het erna precies hetzelfde is? Geen enkele provider zet zomaar een netwerkbeheerder in, dat kost namelijk extra geld. Misschien verbind je ergens met een brakke server in Amerika of iets dergelijks wat de problemen veroorzaakt.
Odido was van plan om de netwerkbeheerder in te zetten, maar de technische ziet ging persee erop door dat ik een cat6a kabel probeerde terwijl dat geen reet uit zou moeten maken. Toen heb de week erna contact opgenomen met hun, vroegen ze of het heeft gewerkt en ik zei nee. Vervolgens hebben ze aangegeven dat ze echt niet meer weten wat te doen, en begonnen ze over het mogelijk overstappen etc etc. Ik vroeg zelfs toen weer voor de netwerkbeheerder, en terwijl ze eerst makkelijk deden, deden ze nu moeilijk. Over die Amerikaanse server geconnect worden zou ik geen idee hebben hoe dat moet, als je het bedoeld in game dan heb ik dat altijd zo ingesteld op het meest lokale wat beschikbaar is. De monteur gaf dat hij zo iets zelden heeft gezien, maar dat odido wel de beheerder zou moeten inschakelen. Dat alles terzijde ben ik wel bang dat naar een andere provider weer niet gaat helpen.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gewoon naar Ziggo of KPN overstappen. Hebben beide ook het netwerkbeheer en kunnen veel meer voor je beteken.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ziggo zou wel eens het beste kunnen zijn in dit unieke geval, totaal andere techniek inclusief bekabeling (gebruikt de coax die vaak beter is aangelegd in huis dan UTP die in een wat oudere woning nog wel eens ontbreekt).

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32
JJ Le Funk schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:04:
Ziggo zou wel eens het beste kunnen zijn in dit unieke geval, totaal andere techniek inclusief bekabeling (gebruikt de coax die vaak beter is aangelegd in huis dan UTP die in een wat oudere woning nog wel eens ontbreekt).
Wat kunnen bestaande coax kabels voor tv nu doen om de problemen met een internetverbinding op te lossen? Ook met een Ziggo internetaansluiting gebruik je gewoon UTP om computers met een modem te verbinden, coax is (voorlopig nog) voor tv's. En met de nieuwe next kastjes is ook Ziggo IPTV aan het uitrollen, een intern coax netwerk in een huis is redelijk overbodig vandaag de dag.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Andros schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:28:
[...]

Wat kunnen bestaande coax kabels voor tv nu doen om de problemen met een internetverbinding op te lossen? Ook met een Ziggo internetaansluiting gebruik je gewoon UTP om computers met een modem te verbinden, coax is (voorlopig nog) voor tv's. En met de nieuwe next kastjes is ook Ziggo IPTV aan het uitrollen, een intern coax netwerk in een huis is redelijk overbodig vandaag de dag.
De laatste keer dat ik 'ziggo' had heette het nog UPC. Ik kan het inderdaad verkeerd herinneren en dat alleen het TV kastje aan de COAX hing? En internet naar boven ook geen gebruik maakte van COAX behalve dan voor TV.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:38

liberque

Vrijzinnig!

grandmasteryoda schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:10:
[...]

Odido was van plan om de netwerkbeheerder in te zetten, maar de technische ziet ging persee erop door dat ik een cat6a kabel probeerde terwijl dat geen reet uit zou moeten maken. Toen heb de week erna contact opgenomen met hun, vroegen ze of het heeft gewerkt en ik zei nee. Vervolgens hebben ze aangegeven dat ze echt niet meer weten wat te doen, en begonnen ze over het mogelijk overstappen etc etc. Ik vroeg zelfs toen weer voor de netwerkbeheerder, en terwijl ze eerst makkelijk deden, deden ze nu moeilijk. Over die Amerikaanse server geconnect worden zou ik geen idee hebben hoe dat moet, als je het bedoeld in game dan heb ik dat altijd zo ingesteld op het meest lokale wat beschikbaar is. De monteur gaf dat hij zo iets zelden heeft gezien, maar dat odido wel de beheerder zou moeten inschakelen. Dat alles terzijde ben ik wel bang dat naar een andere provider weer niet gaat helpen.
Je hebt met verschillende apparatuur getest. Wat voor apparatuur? Een PC en Laptop? Wat zijn de specs daarvan? Sleep nog eens een PC naar de modem, sluit hem bedraad aan en in het geval van Windows start hem op in veilige mode met netwerkondersteuning (belangrijk!!). Draai dan een paar speedtests (3 minimaal). Dan kunnen we dat ook uitsluiten :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• grandmasteryoda
liberque schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:56:
[...]

Je hebt met verschillende apparatuur getest. Wat voor apparatuur? Een PC en Laptop? Wat zijn de specs daarvan? Sleep nog eens een PC naar de modem, sluit hem bedraad aan en in het geval van Windows start hem op in veilige mode met netwerkondersteuning (belangrijk!!). Draai dan een paar speedtests (3 minimaal). Dan kunnen we dat ook uitsluiten :)
1 pc getest en 1 laptop, laptop heeft een ethernet poort die 1 gigabit aankan, pc poort kan 2.5gigabit aan. Met beide de pc en laptop heb ik in meerdere poorten van het modem getest. Het is zo een rare situatie, maar gek genoeg blijft de upload laag haken, met download heb ik 0 problemen. Ik heb de netwerk instellingen zo aangepast zo dat het niks moet belemmeren, dus via control panel naar eigenschappen gegaan en daar alles optimaal aangepast. Alleen met veilige modus zou ik het nog eens kunnen proberen, dank voor je tip. Gelukkig hoef ik niet meer te slepen met de pc want ik heb een hele lange kabel gekregen van de monteur, testen direct op het modem gaat veel makkelijker nu.

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

grandmasteryoda schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:11:
[...]

1 pc getest en 1 laptop, laptop heeft een ethernet poort die 1 gigabit aankan, pc poort kan 2.5gigabit aan. Met beide de pc en laptop heb ik in meerdere poorten van het modem getest. Het is zo een rare situatie, maar gek genoeg blijft de upload laag haken, met download heb ik 0 problemen. Ik heb de netwerk instellingen zo aangepast zo dat het niks moet belemmeren, dus via control panel naar eigenschappen gegaan en daar alles optimaal aangepast. Alleen met veilige modus zou ik het nog eens kunnen proberen, dank voor je tip. Gelukkig hoef ik niet meer te slepen met de pc want ik heb een hele lange kabel gekregen van de monteur, testen direct op het modem gaat veel makkelijker nu.
Mijn trigger hierover was Wifi is wel 900/900 naast het modem. Als oud inhome internetmonteur ben ik vaker tegengekomen dat mensen hun upload niet haalden terwijl de download wel goed was. Dit door programma's die op de achtergrond draaiden. In sommige obscure gevallen zelfs reguliere virusscanners. Klanten klaagden dan ook al maanden dat ze de upload niet haalden en dan kwam ik daar: startte hun PC in veilige mode en toen was het opeens opgelost. Dus zeker een aanrader. Succes

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• grandmasteryoda
liberque schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:19:
[...]

Mijn trigger hierover was Wifi is wel 900/900 naast het modem. Als oud inhome internetmonteur ben ik vaker tegengekomen dat mensen hun upload niet haalden terwijl de download wel goed was. Dit door programma's die op de achtergrond draaiden. In sommige obscure gevallen zelfs reguliere virusscanners. Klanten klaagden dan ook al maanden dat ze de upload niet haalden en dan kwam ik daar: startte hun PC in veilige mode en toen was het opeens opgelost. Dus zeker een aanrader. Succes
Heel erg bedankt voor je tip, ik heb het getest, safe mode boot met netwerk en helaas gaf die de zelfde resultaten aan :(

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

grandmasteryoda schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:13:
[...]

Heel erg bedankt voor je tip, ik heb het getest, safe mode boot met netwerk en helaas gaf die de zelfde resultaten aan :(
Jammer. Toch blijft overeind dat je upload wel klopt middels wifi. Dat betekent dat de verbinding an sich juist is. Provider hoppen gaat je dus niet helpen. Je zou een Linux kunnen proberen op je PC. Gewoon zo'n live boot usb maken en van daaruit opstarten (installeren is niet nodig). Dit om toch iets vreemds in je Windows installaties uit te sluiten. Anders een ander modem of deze terugzetten naar fabrieksinstellingen.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:16

vr6-only

Blub Blub

grandmasteryoda schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:13:
[...]

Je zou het volgende kunnen proberen.

Download deze gratis app: https://github.com/lostin...orer/releases/tag/v1.0.26
Middels deze app kun je alle geïnstalleerde drivers vinden op je PC. Zoek de drivers op van je netwerkkaart(en) en verwijder deze. PC vervolgens opnieuw opstarten.

Installeer vervolgens de meest recente drivers.

Zo heb ik wat issue opgelost, met name USB-C LAN apparaten, waarbij je hele wisselende resultaten zag, zoals hoge download maar lage upload. Simpelweg de driver verwijderen en opnieuw installeren via de reguliere weg hielp niet.

It ain't stupid if it works!

• grandmasteryoda
vr6-only schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:17:
[...]

Je zou het volgende kunnen proberen.

Download deze gratis app: https://github.com/lostin...orer/releases/tag/v1.0.26
Middels deze app kun je alle geïnstalleerde drivers vinden op je PC. Zoek de drivers op van je netwerkkaart(en) en verwijder deze. PC vervolgens opnieuw opstarten.

Installeer vervolgens de meest recente drivers.

Zo heb ik wat issue opgelost, met name USB-C LAN apparaten, waarbij je hele wisselende resultaten zag, zoals hoge download maar lage upload. Simpelweg de driver verwijderen en opnieuw installeren via de reguliere weg hielp niet.
Erg bedankt voor deze tip, geprobeerd, helaas werkt dit ook niet, meest recente drivers had ik al, heb het via het programma uninstalled, nieuwste driver en oudere zelfde resultaat.

• grandmasteryoda
liberque schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:31:
[...]

Jammer. Toch blijft overeind dat je upload wel klopt middels wifi. Dat betekent dat de verbinding an sich juist is. Provider hoppen gaat je dus niet helpen. Je zou een Linux kunnen proberen op je PC. Gewoon zo'n live boot usb maken en van daaruit opstarten (installeren is niet nodig). Dit om toch iets vreemds in je Windows installaties uit te sluiten. Anders een ander modem of deze terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Het gekke is voor mij dat 2 maanden terug dit gelijk stond aan download, soms 700 soms 800, en nu ineens problemen in spellen meer dan ooit, en de lagere upload. Ik blijf zoeken naar een oplossing. Overigens op de modem direcht het zelfde zowel als op de versterker

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

grandmasteryoda schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:31:
[...]

Het gekke is voor mij dat 2 maanden terug dit gelijk stond aan download, soms 700 soms 800, en nu ineens problemen in spellen meer dan ooit, en de lagere upload. Ik blijf zoeken naar een oplossing. Overigens op de modem direcht het zelfde zowel als op de versterker
Ook op de wifi?

Sorry ik ben de draad ff kwijt. Die 900/900 op wifi was dat maanden geleden of nog steeds?

[ Voor 10% gewijzigd door liberque op 09-04-2026 18:39 ]

• grandmasteryoda
liberque schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:37:
[...]

Ook op de wifi?

Sorry ik ben de draad ff kwijt. Die 900/900 op wifi was dat maanden geleden of nog steeds?
900/900 naast het modem op de wifi van mijn telefoon.

700/700 of 800/800 op mijn pc, kabel naar de versterker. 2 maanden geleden gebeurde het gewoon spontaan. Ik heb geen updates, dingen of iets gedownload, dit is spontaan gebeurd. Alles geprobeerd met drivers, cmd commands, bios settings gereset. helemaal niks veranderd het.

als ik mijn pc direct op het modem zet, haal ik ook hoge down, en lage upload

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

dus de wifi haalt nu ook geen 900/900 meer?

• grandmasteryoda
liberque schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:55:
dus de wifi haalt nu ook geen 900/900 meer?
Wifi haalt dat wel op mijn telefoon laptop etc, wel als ik in de gang sta waar de modem ook staat, modem staat niet in de meterkast ofzo, maar gewoon open in de gang op een kastje. Verder heb ik met verbinding nooit problemen op al mijn apparaten, switch, laptop, telefoon, smart tv. Enige probleem is echt wat ik met mijn pc heb, alleen geeft helaas wat ik al eerder had benoemd de zelfde resultaten direct op het modem wat een grote shock was. Drivers, safe mode, alles geprobeerd, ik heb ook 1x een tijdje terug me pc gereset, met behoudt van documenten. Bios settings gister ook gereset, pc van het stroom gehaald even, stekker weer erin. Echt niks heeft dit veranderd en niet eens een beetje. Cat5e, cat6 kabels geprobeerd geen verandering. 1 versterker geprobeerd, geen verschil, 2e ook niet. Oude modem zelfde resultaat zowel als de nieuwe, eerst hadden we een 4 jaar oude ont, nieuwe erin geplaatst ook geen verschil. En mijn pc heeft redelijk prima onderdelen, ik zou zelf niet denken dat het daaraan ligt, maar ook vanwege ik dus meerdere apparaten heb getest. De reden dat dacht aan provider switchen, is omdat ik wat dingen had gelezen op internet dat het daar aan kan liggen, maar dus niet zeker. Random wanneer ik spellen speel heb ik in een keer zware last van packet burst, zo een icoontje wat dan bovenaan in beeld komt, ik heb alle onnodige programmes en tabladen verder uitstaan, en andere apparaten staan ook uit in me kamer.

Nog even snel op een rijtje,
Direct op het modem zowel oude als nieuwe, zelfde
Laptop op het moden direct maakte ook geen verschil.

ik word er treurig van:(, ik wil graag iedereen alsnog bedanken met alle tips, er zijn dingen die ik nog niet had geprobeerd, maar helaas mocht het niet baten.

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

grandmasteryoda schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:50:
[...]

Wifi haalt dat wel op mijn telefoon laptop etc, wel als ik in de gang sta waar de modem ook staat, modem staat niet in de meterkast ofzo, maar gewoon open in de gang op een kastje. Verder heb ik met verbinding nooit problemen op al mijn apparaten, switch, laptop, telefoon, smart tv. Enige probleem is echt wat ik met mijn pc heb, alleen geeft helaas wat ik al eerder had benoemd de zelfde resultaten direct op het modem wat een grote shock was. Drivers, safe mode, alles geprobeerd, ik heb ook 1x een tijdje terug me pc gereset, met behoudt van documenten. Bios settings gister ook gereset, pc van het stroom gehaald even, stekker weer erin. Echt niks heeft dit veranderd en niet eens een beetje. Cat5e, cat6 kabels geprobeerd geen verandering. 1 versterker geprobeerd, geen verschil, 2e ook niet. Oude modem zelfde resultaat zowel als de nieuwe, eerst hadden we een 4 jaar oude ont, nieuwe erin geplaatst ook geen verschil. En mijn pc heeft redelijk prima onderdelen, ik zou zelf niet denken dat het daaraan ligt, maar ook vanwege ik dus meerdere apparaten heb getest. De reden dat dacht aan provider switchen, is omdat ik wat dingen had gelezen op internet dat het daar aan kan liggen, maar dus niet zeker. Random wanneer ik spellen speel heb ik in een keer zware last van packet burst, zo een icoontje wat dan bovenaan in beeld komt, ik heb alle onnodige programmes en tabladen verder uitstaan, en andere apparaten staan ook uit in me kamer.

Nog even snel op een rijtje,
Direct op het modem zowel oude als nieuwe, zelfde
Laptop op het moden direct maakte ook geen verschil.

ik word er treurig van:(, ik wil graag iedereen alsnog bedanken met alle tips, er zijn dingen die ik nog niet had geprobeerd, maar helaas mocht het niet baten.
Ik heb je een dm gestuurd

Pagina: 1