Welke provider is momenteel een goede optie (glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• grandmasteryoda
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:37
De titel zegt het al, welke provider is het beste momenteel voor mij?

Ik vraag mij af welke provider beter is. Ziggo is geen optie omdat hun niet 100% glasvezel leveren. Wat mijn ouders leuk zouden vinden is een nieuwe tv omdat die van hun redelijk oud is. Voor ons is het dus even wachten tot een provider die aanbied, want even 400 a 600 honderd euro aftikken voor een nieuwe tv zit er op dit moment niet in. In de tussentijd zou ik graag jullie ervaringen willen weten over providers, ivm de verbinding en klantenservice. Klantenservice aan de telefoon was echt verschrikkelijk bij odido, op 1 a 2 mensen. Het budget per maand voor ons zit op de 55 euro ongeveer.

Wij zitten nu bij odido en sinds maanden heb ik ontzettend veel lag spikes in fifa, cod, fortnite en ik weet dat die games al gevoelig zijn, maar dit is nog nooit zo erg geweest. Mijn probleem is dat we bekabeld op het modem hoge down maar lage up halen, 900 down ongeveer 300 up. Normaal gesproken gebruik ik een versterker die draadloos is verbonden, maar wel kabel erin naar mijn pc, en sinds 2 maanden ongeveer was dat al altijd 700/700. Alles settings aangepast, alle test uitgevoerd etc etc, nieuwe modem, nieuwe kabels, nieuwe ont zelfde zeik. Odido heeft zelf aangegeven het misschien beter is om over te stappen voor ons vanwege het verlopen contract, die hadden we destijds aan de telefoon laten verlengen, dit is dus echter nooit doorgevoerd.

Wat fijn zou zijn is een provider waarbij je geen tot bijna nooit last hebt van packet loss, dat zou fijn zijn.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat kan er geleverd worden bij jou?
Want als je niet bij Odido wil blijven is in veel gevallen KPN (of een van diens dochters) de enige optie. Wat overigens prima werkt (in ieder geval bij mij). Maar wellicht dat er alternatieven zijn, maar dat hangt er maar heel erg vanaf wat er bij jou te vinden is.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
@grandmasteryoda

Als je geen TV kan kopen van rond de 500 euro heb je volgens mij een heel ander probleem. Want die "gratis" TV betaal je ook gewoon zelf. Je kan vaak kiezen voor X maanden 50% korting of een kado. Goedkoopste blijft om elke 1 of 2 jaar over te stappen en de maximale korting te pakken. Geen duur TV pakket maar lekker via NLziet of NPO tv kijken.

Voor gamen heb je geen 1gbit nodig of een hoge upload, enkel een lage ping is belangrijk.

In de afgelopen 10 jaar heb ik nog nooit de klantenservice nodig gehad, dus een slechte klantenservice zou ik niet meenemen, als het goed is heb je die bijna nooit nodig.

Zelf heb ik weinig verschil gemerkt tussen KPN, Odido of Ziggo qua stabiliteit of snelheid (down). Dus de kwaliteit heeft meer met je lokale situatie te maken (kwaliteit wijkkast, kabel en hoeveel andere afnemers in de wijk).

KPN heeft nu een actie met 12 mnd voor €35,- /mnd bij een 2 jarige abbo. Duurste pakket nemen en na 12 maanden terug naar 500mbit of 1gbit en je tv opzeggen.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
en trek een draadje van je modem naar het systeem dat je gebruikt voor games.
draadloos en versterkt draadloos is suboptimaal

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hier aantal jaar Tweak gehad maar gekocht door T-Mobile later Odido. Voldoende toen al aan Tweak geen lang bestaan had. Glasnet kwam ik tegen.

Destijds weinig reviews. Dus de gok genomen. Geen spijt van. Geen idee als bij jou Glasnet ook leverbaar is. Hier voor 40 pm (zonder korting). Op verzoek hebben ze jaarbetaling gemaakt een leuke korting.

Ligt er KPN glas in de grond dan ligt de prijs van Glasnet wat hoger omdat KPN een taks vraagt voor de glasvezel.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• grandmasteryoda
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:37
Ik heb geen idee hoe ik op jullie comments reageer dus excuses, maar ik wilde aanvullen dat wij sws geen tv erbij hoeven omdat heteigenlijk nooit gekeken word en we een apart kasje ervoor hebben. We betalen nu ook 48 euro per maand bij odido, dus die paar eurotjes extra is geen probleem die je na een jaar toch betaald, is voor ons toch iets fijner om een tv te krijgen ipv in1x 500 eu uit te geven. Op ons adress kan kpn odido solcon youfone freedominternet, budget internet voor zo ver ik weet. 1gbit is voor ons is opzich nodig, word gestreamed gegamed tv gekeken gedownload etc etc etc. Als het goed is ligt er glasvezel van kpn hier in onze buurt. We hebben cat6 cat5e geprobeerd, gereset opnieuw ingesteld direct verbonden op het modem en de upload bleef laag. Jammer, want jarenlang heeft dit gewerkt zonder enkele problemen, zelfs met de ont die al 4 jaar 4,5 jaar oud was. Wifi is trouwens wel perfect in bijna heel het huis op de laptop telefoon nintendo switch etc, is ook 5ghz verbinding

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:49
grandmasteryoda schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:21:
De titel zegt het al, welke provider is het beste momenteel voor mij?

Ik vraag mij af welke provider beter is. Ziggo is geen optie omdat hun niet 100% glasvezel leveren. Wat mijn ouders leuk zouden vinden is een nieuwe tv omdat die van hun redelijk oud is. Voor ons is het dus even wachten tot een provider die aanbied, want even 400 a 600 honderd euro aftikken voor een nieuwe tv zit er op dit moment niet in. In de tussentijd zou ik graag jullie ervaringen willen weten over providers, ivm de verbinding en klantenservice. Klantenservice aan de telefoon was echt verschrikkelijk bij odido, op 1 a 2 mensen. Het budget per maand voor ons zit op de 55 euro ongeveer.

Wij zitten nu bij odido en sinds maanden heb ik ontzettend veel lag spikes in fifa, cod, fortnite en ik weet dat die games al gevoelig zijn, maar dit is nog nooit zo erg geweest. Mijn probleem is dat we bekabeld op het modem hoge down maar lage up halen, 900 down ongeveer 300 up. Normaal gesproken gebruik ik een versterker die draadloos is verbonden, maar wel kabel erin naar mijn pc, en sinds 2 maanden ongeveer was dat al altijd 700/700. Alles settings aangepast, alle test uitgevoerd etc etc, nieuwe modem, nieuwe kabels, nieuwe ont zelfde zeik. Odido heeft zelf aangegeven het misschien beter is om over te stappen voor ons vanwege het verlopen contract, die hadden we destijds aan de telefoon laten verlengen, dit is dus echter nooit doorgevoerd.

Wat fijn zou zijn is een provider waarbij je geen tot bijna nooit last hebt van packet loss, dat zou fijn zijn.
Beetje ironisch dat je geen Ziggo wilt want niet 100% glasvezel en vervolgens lag spikes ervaart op diezelfde glasvezel. Ik heb tegenwoordig KPN glasvezel maar daarvoor jaren lang Ziggo gehad. Nooit last gehad van lag spikes.

Dat gezegd hebbende, probleem kan net zo goed in je pc liggen. Dat is aannemelijker dan dat het aan de glasvezel verbinding ligt. Probeer eens een andere pc aan te sluiten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En kijk eens of je echt 1Gbps nodig hebt. De reclame's maken je wijs dat streamen en gamen grootverbruikers zijn, maar dat valt gigantisch mee.
Netflix geeft aan dat er 15Mbps nodig is voor een 4K stream. Dus met meer dan 60 gelijktijdige streams ga je pas tegen de theoretische limiet aanlopen van 1Gbps.
Met online gamen is dat ook zo, de data die over en weer gestuurd wordt is vaak maar een paar Mbps. Wel een continue stroom aan data, maar echt niet genoeg om een Gigabit verbinding vol te trekken.

Als je gaat downloaden, dan zul je die verbinding wel volkrijgen, maar daar kun je dan ook simpelweg de afweging maken of dat echt nodig is. Want een download duurt gewoon wat langer als je snelheid lager ligt, in tegenstelling tot een stream, waarbij je dataloss gaat hebben. Natuurlijk is het fijn om downloads snel binnen te hebben, zeker met games die 100+ GB groot kunnen zijn.

Ik zou het geld dat je daarmee uitspaart persoonlijk investeren in wat kabels om alles bekabeld aan te sluiten. Draadloos is voor telefoons, al het andere moet gewoon aan de kabel. En ja, ik weet dat dit een mening is waar mensen genoeg over vallen, maar er gaat gewoon niets op tegen een kabe. Wat niet wil zeggen dat ik mijn notebook nooit aan de WiFi heb hangen, maar in de regel gaat het gewoon aan de kabel als ik een stabiel netwerk wil hebben. Packetloss is op die manier altijd een stuk minder.
Pagina: 1