• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:00

AirPods Max 2 Ervaringen & Discussie

Welkom in het officiële AirPods Max 2 topic!

Apple heeft op 25 maart 2026 de nieuwe AirPods Max 2 aangekondigd. Deze tweede generatie van Apple’s over-ear hoofdtelefoon bouwt voort op het bekende ontwerp, maar introduceert een reeks belangrijke verbeteringen dankzij de nieuwe H2-chip. Zo biedt AirPods Max 2 krachtigere Active Noise Cancellation, betere geluidskwaliteit en nieuwe slimme functies zoals Adaptive Audio, Conversation Awareness, Voice Isolation en Live Translation.

In dit topic bespreken we alles over de AirPods Max 2: van geluidskwaliteit en ANC tot draagcomfort, slimme functies en vergelijkingen met de vorige generatie of andere premium hoofdtelefoons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOn758ERHfAWvelARQOsaKJfn2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WYjf7u0nmhdNfIFx9hBMoggl.png?f=fotoalbum_large
H2-chip: slimmer en krachtiger
De AirPods Max 2 worden aangedreven door de H2-chip, die ook verantwoordelijk is voor meerdere slimme audiofuncties en verbeterde signaalverwerking. Dankzij nieuwe computational audio-algoritmes zijn zowel Active Noise Cancellation als Transparency verder verbeterd.

Volgens Apple is de Active Noise Cancellation tot 1,5x effectiever dan bij de vorige generatie. Hierdoor worden storende geluiden zoals vliegtuigmotoren, treinlawaai of omgevingsgeluid nog beter weggefilterd.
Verbeterde geluidskwaliteit
AirPods Max 2 beschikken over een nieuwe high dynamic range-versterker, waardoor audio nog schoner, rijker en gedetailleerder klinkt. Ook Spatial Audio is verder verbeterd, met nauwkeurigere plaatsing van instrumenten, betere basweergave en natuurlijkere middentonen en hoge tonen.

Voor wie het maximale uit audio wil halen, ondersteunen de AirPods Max 2 nu ook 24-bit, 48 kHz lossless audio via de meegeleverde USB-C-kabel. Daarnaast is er ondersteuning voor ultra-lage latency, wat interessant is voor muziekproductie, video-editing en gaming.
Nieuwe slimme functies
Dankzij de H2-chip krijgen de AirPods Max 2 voor het eerst een reeks slimme functies die eerder al op andere AirPods-modellen verschenen.
  • Adaptive Audio: past ANC en Transparency automatisch aan op basis van de omgeving
  • Conversation Awareness: verlaagt automatisch het volume wanneer je met iemand gaat praten
  • Voice Isolation: maakt je stem duidelijker tijdens telefoongesprekken door omgevingsgeluid te onderdrukken
  • Live Translation: helpt bij live gesprekken in verschillende talen via Apple Intelligence
  • Personalized Volume: past het volumeniveau automatisch aan op basis van je gewoontes en omgeving
  • Siri Interactions: reageer op Siri met hoofdbewegingen, zoals knikken of nee schudden
Extra functies voor creators en dagelijks gebruik
Apple richt zich met AirPods Max 2 niet alleen op muziekliefhebbers, maar ook op makers van content. Zo is er ondersteuning voor studio-quality audio recording, waardoor podcasters, interviewers, zangers en andere creators betere geluidsopnames kunnen maken.

Ook nieuw is camera remote. Daarmee kun je op afstand een foto maken of een video-opname starten en stoppen via de Digital Crown wanneer je de Camera-app of een compatibele app op iPhone of iPad gebruikt.

Daarnaast helpt Loud Sound Reduction om blootstelling aan harde omgevingsgeluiden te verminderen, terwijl het karakter van de audio behouden blijft.
Design en kleuren
Het iconische over-ear ontwerp blijft behouden, met dezelfde herkenbare vormgeving en materialen. AirPods Max 2 verschijnen in vijf kleuren:
  • Midnight
  • Starlight
  • Orange
  • Purple
  • Blue
Duurzaamheid en materiaalgebruik
Apple zet ook bij AirPods Max 2 weer in op duurzamere materialen. Zo zijn onder andere de magneten voorzien van 100 procent gerecyclede zeldzame aardmetalen, bevatten de oorkussens 100 procent gerecycled polyester en gebruikt Apple gerecycled goud en tin in de printplaten. De verpakking is volledig op vezels gebaseerd en eenvoudig recyclebaar.
Beschikbaarheid en prijs
De AirPods Max 2 zijn te bestellen vanaf 25 maart 2026 voor 579,- en liggen begin april in de winkels.

De AirPods Max 2 zijn beschikbaar in vijf kleuren. De Nederlandse prijs is nog niet toegevoegd in bovenstaande informatie, dus die kun je eventueel later nog invullen zodra Apple Nederland deze bevestigt.
Enkele mogelijke onderwerpen om te bespreken:
  • Eerste indrukken: design, kleuren en bouwkwaliteit
  • Geluidskwaliteit: verschil met de vorige AirPods Max
  • ANC: hoe goed werkt de verbeterde ruisonderdrukking in de praktijk?
  • Transparency en Adaptive Audio: nuttig of gimmick?
  • Comfort: draagervaring bij langdurig gebruik
  • Lossless audio via USB-C: hoorbaar verschil?
  • Gebruik voor bellen, thuiswerken en reizen
  • Vergelijkingen: AirPods Max 2 vs AirPods Max 1 vs concurrenten van Sony en Bose

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04 17:55
Is er al een tijdstip bekend?

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Jammer dat de prijs niet 450€ ex. btw is. Afschrijven in 5 jaar gaat niet lukken. Dit ding is binnen 3 jaar kapot. Desondanks een lekkere koptelefoon om mee te werken. :) Ik ben heel benieuwd naar de verbeterde geluidskwaliteit; betere ANC en automatische transparantie.

An  a day keeps the doctor away.

• Xmoo
Kunt ze nu bestellen.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb nog nergens een unboxing en review gezien van de Airpods Max 2,
normaal is er, als de koop start, wel een review oid.

Ik twijfel nog met mijn APM1, of ik alle nieuwe features wil hebben.
Als introvert met een burnout krijg ik wel de kriebels.

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 25-03-2026 16:49 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iApp schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:06:
Jammer dat de prijs niet 450€ ex. btw is. Afschrijven in 5 jaar gaat niet lukken. Dit ding is binnen 3 jaar kapot. Desondanks een lekkere koptelefoon om mee te werken. :) Ik ben heel benieuwd naar de verbeterde geluidskwaliteit; betere ANC en automatische transparantie.
Als je hem afschrijft op je bedrijf en hem dus zakelijk gebruikt gaat 5 jaar absoluut wel lukken.

Ik heb de originele sinds launch, nooit de case gebruikt, gooi hem overal neer en doen het nog als nieuw.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
absrnd schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:04:
Ik heb nog nergens een unboxing en review gezien van de Airpods Max 2,
normaal is er, als de koop start, wel een review oid.
Vaak is de review na vooruit bestellen maar voor release, zoiets zal het nu ook wel zijn

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:18

Aiii

何これ

Ik heb veel te veel ANC hoofdtelefoons, momenteel hangt aan mijn collectie houders de Bose QC Ultra 2, Sonos Ace, Sennheiser HDB 630, de AirPods Max, en iets verder achterdoor (ongebruikt) de Sennheister Momentum 4 en Sony WH-1000XM3’s.

Maar ook al heb ik al die hoofdtelefoons met uitzondering van de XM3’s gekocht na de Max, blijf ik toch steeds terug grijpen naar de AirPods. Sonos Ace is leuk voor bij de soundbar en heeft na de Max de beste Transparency mode, en ook al is de QC Ultra super licht. De Max blijft het meest comfortabel, heeft de beste bediening, de meest no-nonsense manier van gebruik (voor een Apple ecosysteem slaaf, uiteraard). Dus de Max 2 is een no-brainer.

Okee de geluidskwaliteit van de HDB 630 zal die niet halen, maar daar heb ik die al voor. Voor mijn daily commutes en gebruik op kantoor is het wat mij betreft gewoon unbeatable. Dat het zo lang moest duren voor de H2 erin kwam is natuurlijk weer een gevalletje jammer, maar Apple being Apple. Het is er nu, dus whatever.

Beetje meer batterijduur en een uit-knop is dan wel weer een gemis, maar te overleven.

Dus lang verhaal kort, laat maar komen, ik ben hype. Met de Watch Ultra toch wel mijn favoriete Apple accessoire en iedere Euro waard.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:27
Besteld :-), ben benieuwd

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Aiii bij mij komt de AirPods Max 2 naast mijn Bose QC Ultra (wist niet eens dat er alweer een Gen 2 was) en AirPods Pro 2. De Bose is heel erg fijn, maar ik kijk tegenwoordig best wat af op de ATV en merk dat ik het gemak van hoe de AirPods verbinden heel fijn vind. Daarnaast gebruik ik de volgende devices:
  • MacBook Pro M1 (privé)
  • Mac Studio M4 Max (privé)
  • MacBook Pro M5 (werk)
  • iPhone
Voornamelijk de Apple integratie is de reden waarom ik nu de Max 2 koop. Ik werk overigens fully remote, de koptelefoon gaat denk ik mijn thuiskantoor / bank voor de TV niet verlaten. Ik kijk er heel erg naar uit!

Ik luister overigens voornamelijk elektronische muziek met de focus op een kick en bass, heb gehoord dat het daar uitstekend voor gaat zijn.

Ik heb overigens ook de Watch Ultra 2 gehad, maar toen we gingen hiken in Schotland en hij uitviel voordat we onze hike van 10 uur hadden voltooid (met WorkOutDoors aan), heb ik 'm bij terugkomst in NL direct te koop gezet en ben ik voor een Fenix 8 AMOLED gegaan ivm de batterijduur van meer dan een week. Added benefit dat ik deze ook voor het duiken als duikcomputer kan inzetten. Dit verleden jaar getest door letterlijk een sprong in het diepe te wagen, en het werkt perfect onderwater. De Watch Ultra 2 kan dit ook, maar heb ik helaas niet kunnen testen.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:24

Grin

Ride si sapis.

Donstil schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Vaak is de review na vooruit bestellen maar voor release, zoiets zal het nu ook wel zijn
Vaak vervallen de embargo's op de eerste besteldag, wat dus gisteren zou zijn geweest.
In mijn beleving is het nu dus anders dan 'gebruikelijk' bij Apple product launches.

Mocht iemand de eerste reviews tegenkomen, laat het weten. Ik wacht namelijk met bestellen totdat die binnen zijn... :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Donstil
  • Niet online
Grin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Vaak vervallen de embargo's op de eerste besteldag, wat dus gisteren zou zijn geweest.
In mijn beleving is het nu dus anders dan 'gebruikelijk' bij Apple product launches.
Nee dat is niet zo, althans niet "vaak", bij de IPhone, iPad, Macbooks, Airpods dopjes, etc, is al jaren de norm dat dit na pre-order en voor release is.

Verwacht dus de reviews maandag/dinsdag/woensdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 26-03-2026 12:55 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ahja, je hebt gelijk idd!
Vaak lopen de embargo's af op de dinsdag of woensdag na de pre-order, dus begin volgende week de eerste reviews.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-04 18:15
Ik hoop dat ze net als bij de AirPods Pro 3 launch een paar audio experts/audiophiles mee hebben genomen in de press review rondes.

Als je de oude versie al hebt is het vooral interessant om echt de harde audio kwaliteit en noise cancelling verschillen te horen van experts, de apple magic features en gemak kennen we al namelijk.

Voor mij moet het echt een denderende verbetering zijn voordat ik upgrade van mijn OG max.

• Xmoo
Net de track & tracé ontvangen. Levering morgen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Xmoo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:33:
Net de track & tracé ontvangen. Levering morgen.
Dan verwacht ik vanmiddag toch wel de eerste reviews

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Donstil
  • Niet online

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:34
Ik had al eerder een verzoek ingediend bij de Mods om AirPods Max 2 toe te voegen aan het oorspronkelijke topic: [AirPods Max] Ervaringen & Discussie

Blijkbaar waren ze het daar niet mee eens.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

turkeyhakan schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:35:
Ik had al eerder een verzoek ingediend bij de Mods om AirPods Max 2 toe te voegen aan het oorspronkelijke topic: [AirPods Max] Ervaringen & Discussie

Blijkbaar waren ze het daar niet mee eens.
Meer omdat de meeste users hier een apart topic wilde :) Verdere discussie hierover past beter in iOS Feedback

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• absrnd
  • Nu online
En de grootste upgrade van de Max 2, is dat de bovenkant van de knop nu zilver kleurig is O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORzHgGiYIv4fYp2s-mRG0AuKUG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jysFI9Y6UvUuuIEOzlQ39G5f.jpg?f=fotoalbum_large

• Donstil
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:08:
En de grootste upgrade van de Max 2, is dat de bovenkant van de knop nu zilver kleurig is O-)

[Afbeelding]
Dat moet blauw zijn toch? De andere hebben in ieder geval gewoon een mee kleurende knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0MCRjSg6vCoBewgBazoboQVcRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk4LuOXTjQ9EEbTXiMStTRUu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 31-03-2026 17:40 ]

• absrnd
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:39:
[...]

Dat moet blauw zijn toch? De andere hebben in ieder geval gewoon een mee kleurende knop.
Blijkbaar is dat veranderd voor de Max 2.
Dit heeft Apple vaker gedaan met bv de Apple watch, ook daar heeft de dial tussen versies een andere kleur cirkel.

Grappig, dat je nu kan zien dat vele "reviews" niet eens de Max 2 hebben, zeker bijna alle Aziatische vids :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ5t67oKalHZkzWKqZARJrD-o-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z56a39Do3L2ReFJf11UHyDjK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cigDZfAbURguLS0zb3LlP8gqs3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwmjuHpM1PCAqZB7yxzbOIpl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgNV5nNoj4BYJqIYBRNwDF1qDhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWm2anSghzlRcAqYE2Xo3T8u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door absrnd op 31-03-2026 17:51 ]

• Donstil
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Dit heeft Apple vaker gedaan met bv de Apple watch, ook daar heeft de dial tussen versies een andere kleur cirkel.

Grappig, dat je nu kan zien dat vele "reviews" niet eens de Max 2 hebben, zeker bijna alle Aziatische vids :z

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het misschien alleen voor de donkere zo dan? Want de Max 1.0 en 1.5 hadden daar ook al een donkere knop dacht ik.

Ik heb zelf een zilveren dus daar kan ik her niet bij controleren 8)7

• absrnd
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:54:
[...]

Is het misschien alleen voor de donkere zo dan? Want de Max 1.0 en 1.5 hadden daar ook al een donkere knop dacht ik.

Ik heb zelf een zilveren dus daar kan ik her niet bij controleren 8)7
Op de Apple site is duidelijk dat ze allemaal een lichte knop hebben.....behalve de midnight blijkbaar, die is gewoon zwart.

• Donstil
  • Niet online
Nou ook hier is de kogel door de kerk, toch maar een nieuwe zwarte besteld.
Inscriptie erop en levering 2-8 april. Ben benieuwd wanneer hij komt.

Ik verwacht geen wonderen maar weer even fris na al die jaren kan geen kwaad.

• Aiii

Aiii

何これ

absrnd schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:41:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha. Goed om te weten dat de Max 1 dan een gratis upgrade naar de 2 hebben gekregen. Over the air usb-c en een h2 chip ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOyrJmGHZLKVL4bMNrWYbH3YPqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozB8Feuytq1yIjZ30afyNwFK.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:34
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:44:

Ik kan mij herinneren dat je niet zo positief was toen ik met het bericht kwam over de AirPods Max 2? Of heb ik dat verkeerd? :-)

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 1 april 2026 @ 01:05:
[...]

Ik kan mij herinneren dat je niet zo positief was toen ik met het bericht kwam over de AirPods Max 2? Of heb ik dat verkeerd? :-)
Sssttt :P

Ik stond mijn witte Max weer schoon te maken met shout, band weer geel enz. Toen dacht ik ineens "Waar ben ik toch ook mee bezig, ik neem een zwarte en daarmee basta".

• Xmoo
Donstil schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:44:

Congrats, die van mij moet vandaag tussen 11:00 - 13:00 binnen moeten komen.
Maar betekent dit dat de cijfers tegenvallen? Als jij gisteren besteld hebt en morgen geleverd wordt.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Dat de Max zwaar is weet ik, maar hoe wordt het gewicht verdeeld? Ik draag mijn Sony XM4's nooit omdat ik na 20-30 minuten haarpijn krijg, terwijl die koptelefoon een stuk lichter is. Als ik reviews lees zie ik dat de Max zwaar(der) is, maar dat de hoofdband het gewicht goed verdeeld. En dat de cups zwaar aanvoelen als je nee knikt. Maar dat laatste boeit minder gok ik.

• Donstil
  • Niet online
Xmoo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:15:
[...]

Maar betekent dit dat de cijfers tegenvallen? Als jij gisteren besteld hebt en morgen geleverd wordt.
Ja de Max is veel meer een "slow burner" op dat gebied denk ik, de verkoop loopt gedurende de maanden/jaren wel door. Niet een product zoals een iPhone waar mensen massaal opduiken, alles uitverkocht is.

• Xmoo
Mog schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:44:
Dat de Max zwaar is weet ik, maar hoe wordt het gewicht verdeeld? Ik draag mijn Sony XM4's nooit omdat ik na 20-30 minuten haarpijn krijg, terwijl die koptelefoon een stuk lichter is. Als ik reviews lees zie ik dat de Max zwaar(der) is, maar dat de hoofdband het gewicht goed verdeeld. En dat de cups zwaar aanvoelen als je nee knikt. Maar dat laatste boeit minder gok ik.
Net binnen en hij voelt idd wel zwaar aan. Eenmaal op is het wel minder. Moet wel echt even wennen, altijd airpods en airpods pro's gehad.

Deze is voor kantoor en thuis kantoor, Airpods Pro 3 voor on the road.

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-04 14:46
Ik ga ook snel de max 2's halen.
Was sowieso in de markt maar wilde even wachten en tot mijn verbasing de nieuwe aangekondigd.

Ik heb momenteel de Bose's welke super fijn en licht zijn maar vind de ANC gewoon bijna nutteloos op kantoor. Daar zijn ze met name voor. Kantoor en onderweg (trein, vliegreis enz)

Wil snel even langs de Apple Store. nog niet zeker welke kleur. ben dit jaar qua iPhone terug grijs gegaan. dus gezien die er niet meer is twijfel ik aan sterrenlicht al vind ik die ook wat vrouwelijk. Not sure yet.

• Aiii

Aiii

何これ

De AirPods Max 2 zijn wel een flink pak meer van de bass dan de oude versie. Klinkt prima.

• mr3000
Aiii schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:22:
De AirPods Max 2 zijn wel een flink pak meer van de bass dan de oude versie. Klinkt prima.
Dat is heel fijn om te horen. Dat vond ik namelijk het enige nadeel van de Max 1's: ze klonken wel erg braaf. Fijn omdat ze super helder waren, maar ik miste toch wel wat diepte die de Bose's wél hadden.

[ Voor 7% gewijzigd door mr3000 op 01-04-2026 19:36 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

mr3000 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:05:
[...]

dat is heel fijn om te horen. dat vond ik het enige nadeel dat ze wel erg braaf waren.
fijn omdat ze super helder waren al maar miste toch wel wat diepte die Bose's wel hadden.
ahja ik snap wat je zegt alleen moet ik alles hard op voor lezen voor dat ik het (helemaal?) begrijp maar dat geeft niet. uiteindelijk begrijp ik je wel

• Donstil
  • Niet online
Aiii schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:22:
Ooh meer?

Ik hoorde online juist “Far less punchy bass”
En daar was ik eigenlijk een beetje over teleurgesteld, want de oude had al relatief vlak geluid.

• Aiii

Aiii

何これ

Donstil schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:04:
[...]

Ooh meer?

Ik hoorde online juist “Far less punchy bass”
[Video: AirPods Max 2 Review in 60 Seconds]

En daar was ik eigenlijk een beetje over teleurgesteld, want de oude had al relatief vlak geluid.
Gast moet Get Low luisteren en wellicht sound check of personalized volume ofzo uitzetten, geen idee wat ie luistert, maar de hele headphones trillen mee op max volume, dat deden mijn vorige set echt niet.

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-04 22:32
Xmoo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:15:
[...]

Nou ik heb hem vanmorgen besteld maar bij mij staat er levering tussen 7-9 April. Ik was al een tijdje naar een Sony xm4 of XM6 aan het kijken vanwege de prijs maar ik kwam er niet echt uit.

Nu toch maar besloten mezelf te verwennen omdat ik ook in het Apple eco-systeem zit en een Midnight besteld, ben benieuwd.

• Xmoo
Reyad schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:41:
[...]

Nou ik heb hem vanmorgen besteld maar bij mij staat er levering tussen 7-9 April. Ik was al een tijdje naar een Sony xm4 of XM6 aan het kijken vanwege de prijs maar ik kwam er niet echt uit.

Nu toch maar besloten mezelf te verwennen omdat ik ook in het Apple eco-systeem zit en een Midnight besteld, ben benieuwd.
Even als test net anderhalf uur in de gym opgehad. Na een tijd went het wel en heb je niet eens het gevoel dat je ze op hebt. ANC blokkeert net wat meer als de AirPods Pro 3. Kwa geluid vind ik ze hetzelfde klinken (subjectief).

Wat wel nogsteeds is, en ook in de oudere reviews aangekaart wordt... condens dat ontstaat tijdens het sporten. Ik zweet eenvoudig en creëer veel hitte. Gelijk na het trainen de cups eraf gehaald met een droge doekje condens schoongemaakt en de cups laten opdrogen. Ik begrijp niet hoe vele influencers met die dingen in de gym rondlopen en/of mee gaan hardlopen.

Ik blijf deze voor (thuis) kantoor gebruiken en de AirPods Pro 3 voor on the go en het sporten.

• mr3000
wel fijne review van iemand die wat meer ervaring heeft echt puur op geluidskwaliteit-basis

[ Voor 28% gewijzigd door mr3000 op 02-04-2026 13:49 ]

• Donstil
  • Niet online
Mijn Max 2 met inscriptie komt overigens morgen al (aldus de tracking, je weet het nooit), dinsdag avond besteld, gisteren "verzending wordt voorbereid" en vandaag verstuurt vanuit Tsjechië.

Prima doorlooptijd voor een nieuw product met personalisatie.

• TweakerVincent
Mooi apparaat! Wat gebruiken jullie voor spotify? welke EQ?

En nog in settings van de max 2 bepaalde settings uit/aan voor beste kwaliteit muziek?

• Donstil
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:09:
Mooi apparaat! Wat gebruiken jullie voor spotify? welke EQ?

En nog in settings van de max 2 bepaalde settings uit/aan voor beste kwaliteit muziek?
Ja Apple Music :+

Edit: Maar zonder gekheid, de Max klinkt beter met Apple Music.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 03-04-2026 15:12 ]

• TweakerVincent
Donstil schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:11:
[...]

Ja Apple Music :+

Edit: Maar zonder gekheid, de Max klinkt beter met Apple Music.
haha zit diep in spotify met tig playlisten enzo.

• absrnd
  • Nu online
Geen rare dingen zeggen :)

• Donstil
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:15:
[...]

haha zit diep in spotify met tig playlisten enzo.
SongShift kan dat allemaal voor je fixen.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-04 18:15
Donstil schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:16:
[...]

SongShift kan dat allemaal voor je fixen.
Helaas niet helemaal waar. Je kan daar wel het gross overzetten maar had toch best veel tracks die niet beschikbaar waren vervolgens op AM.

En dan krijg je het volgende probleem dat je elke week dit geintje moet doen want discovery van nieuwe muziek blijft superieur op spotify.

Heb het zelf maar opgegeven en terug gegaan naar spotify exclusief

Sinds spotify losless heeft hoor ik geen verschil meer met Apple Music overigens, behalve dat de app wat fancier eruit ziet

• TweakerVincent
AMDLegion schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:37:
[...]

Helaas niet helemaal waar. Je kan daar wel het gross overzetten maar had toch best veel tracks die niet beschikbaar waren vervolgens op AM.

En dan krijg je het volgende probleem dat je elke week dit geintje moet doen want discovery van nieuwe muziek blijft superieur op spotify.

Sinds spotify losless heeft hoor ik geen verschil meer met Apple Music overigens, behalve dat de app wat fancier eruit ziet
Heb ook alles losless, vond het al raar dat er dan verschil in zou zitten

• Aiii

Aiii

何これ

[...]

Dat is wel vreemd, ik heb duizenden nummers omgezet en inderdaad verslikte ie zich in een paar dozijn tracks, maar dat is een fractie van een procent van het totaal. Lijkt mij niet echt een reden om het niet te doen, maar wellicht zit je in een niche qua muzieksmaak die echt alleen in Spotify beschikbaar is, dat kan natuurlijk.

Dat van Discovery valt overigen wel mee. Uiteraard moet je eerst je Apple Music trainen door een weekje een device 24/7 je library te laten spelen (het is natuurlijk niet eerlijk om jaren aan datamining te vergelijken met een paar dagen), maar daarna kent ie je al best aardig. Mijn Home staat vol met goede suggesties voor mijn nogal eclectische smaak, maar dat is met inmiddels als jaren aan mining. Als ik nu een Spotify account zou aanmaken weet ik zeker dat mijn suggesties daar ook heel slecht zouden zijn.

Ik denk dat een aantal van je bezwaren gewoon een kwestie van wennen zijn, dus ik zou het eerst een serieuze kans geven, probeer het eens twee maanden, kun je daarna altijd nog terug naar Spotify als het echt tegenvalt.

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik heb dit nooit zo ervaren, alles wat ik luister, maar vooral wil luisteren was gewoon beschikbaar.
[En dan krijg je het volgende probleem dat je elke week dit geintje moet doen want discovery van nieuwe muziek blijft superieur op spotify.
Dat zal een smaak dingetje zijn maar ik gebruik dat verder zelf niet, ook niet aan de Apple kant, dus ik kan daar inhoudelijk niets over zeggen.

• Donstil
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:02:
[...]

Heb ook alles losless, vond het al raar dat er dan verschil in zou zitten
Nah zo raar is dat niet, het gaat niet alleen om de codec natuurlijk. Apple Music klinkt ook warmer, mogelijk gebruiken ze andere masters of masters van hogere kwaliteit.

Heeft Spotify al ondersteuning voor Spatial Audio muziek? Dat vind ik ook een fijne toevoeging aan de Max’en.

(en spotify is een k*t bedrijf, maar dat is weer een hele andere discussie :P )

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:12
Mog schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:44:
Ik heb ruim 4 jaar de Max gehad, first edition met Lightning. Helemaal tevreden maar omdat ik hem echt te zwaar vond uiteindelijk verkocht. Na bijv 1,5 uur gebruikt te hebben had ik een deuk in mijn hoofd waar de hoofdband zit. Duurde uren voordat het een beetje verdween.
Ik maak nu gebruik van Sony XM6 en die is veel lichter en heb ik geen last van een deuk😀 Overigens wat geluid betreft helemaal tevreden. En……….hij connect net zo makkelijk met mijn AppleTV als de Max. Even op de XM6 Bluetooth indrukken en de ATV pakt hem op.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch

• mr3000
Heb vandaag de Max2 in Midnight opgehaald in Den Haag.
Vond sterrelicht wel erg mooi, maar vond het te veel opvallen.

Eerste bevindingen.
Geluid is veel beter dan ik had verwacht, genoeg punch, superhelder en de ANC is geweldig, zoveel beter dan de Bose QC45 die ik hiervoor gebruikte.

Ja, hij is wel wat zwaar inderdaad.

Vwb de Spotify/AM-discussie. Gebruikte sinds enkele maanden AM en het kwaliteitsverschil is enorm, ook met Bluetooth en bijvoorbeeld in de auto. Het verschil is nog groter met de Max2.

• absrnd
  • Nu online
Gizmodo gooit er ook zijn schepje boven op.

AirPods Max 2 vs. Bose QuietComfort Ultra Headphones (2nd Gen): Which ANC Headphones Win?

https://gizmodo.com/airpo...headphones-win-2000741619
These are two of the best pairs of wireless headphones I’ve tried in recent memory, and if you’re in the market for something premium that comes with great sound and great ANC, you can’t go wrong. With that said, Apple’s AirPods Max 2—despite being ridiculously expensive—have a notable edge in one of the most important categories (if not the most important category) a pair ofwireless headphones can excel in: sound.

For $100 more, you’ll get ANC that rivals the Bose QuietComfort Ultra Headphones (2nd Gen) with a significant sound improvement and more features. If you can forgive the heft and the price, the AirPods Max 2 are a winner, even if the haters tell you you’re just an Apple fanboy. For those without budget constraints, the AirPods Max 2 are the way to go, and for everyone else, Bose’s QuietComfort Ultra Headphones (2nd Gen) are a premium option that you won’t have to take out a home loan for.

[ Voor 64% gewijzigd door absrnd op 03-04-2026 20:15 ]

• TweakerVincent
mcmiles schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:14:
[...]

Ik heb ruim 4 jaar de Max gehad, first edition met Lightning. Helemaal tevreden maar omdat ik hem echt te zwaar vond uiteindelijk verkocht. Na bijv 1,5 uur gebruikt te hebben had ik een deuk in mijn hoofd waar de hoofdband zit. Duurde uren voordat het een beetje verdween.
Ik maak nu gebruik van Sony XM6 en die is veel lichter en heb ik geen last van een deuk😀 Overigens wat geluid betreft helemaal tevreden. En……….hij connect net zo makkelijk met mijn AppleTV als de Max. Even op de XM6 Bluetooth indrukken en de ATV pakt hem op.
Haha ik heb een kale kop en herken die deuk wel. Maar boeide mij nooit echt :-)

• absrnd
  • Nu online
mcmiles schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:14:
[...]
Na bijv 1,5 uur gebruikt te hebben had ik een deuk in mijn hoofd waar de hoofdband zit. Duurde uren voordat het een beetje verdween.
Dat gebeurd met alle koptelefoons, en heeft niets met de Airpods Max te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 03-04-2026 22:26 ]

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:12
absrnd schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:25:
[...]

Dat gebeurd met alle koptelefoons, en heeft niets met de Airpods Max te maken.

[YouTube: Do You Have Gamer Dent? Gaming Headsets May Be Leaving Indents In Your Skull]
Mág zo zijn, met de Sony xm6 heb ik er geen last van. Los van de ‘deuk’ voelen ze gewoon zwaar als je een film kijkt in mijn geval. Voor de rest is de Max gewoon goed, bouwkwaliteit en sound.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Tahoe, iPhone 16 Pro, iPad Pro 11 inch

• TweakerVincent
Neem aan dat je met elke usbc losless kan luisteren?

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:39

swv

Gisteren heb ik de Max 2 binnengekregen. Het is alweer een paar jaar geleden dat ik de lightning versie in bezit had, dus vergelijken kan ik het niet meer, maar ik zou ook zweren dat de bass nadrukkelijker aanwezig is. In positieve zin overigens. Van de Max 1 weet ik nog dat ik de bass meer bescheiden vond. Ik vind het lekker klinken iig. Het doet mij denken aan de overstap van de AirPods 3 naar AirPods 4. Dus ook van de H1 naar H2 chip. Verder gebruik ik Apple Music al sinds release en EQ staat bij mij sinds jaar en dag op Rock. Dat is niet mijn muzieksmaak overigens, maar dat profiel klinkt voor mij gewoon lekker in de highs en lows.

De AirPods 4 doe ik niet weg (neem je toch wat sneller mee op pad). Het is fijn om met de Max 2 weer bij de tijd te zijn zoals USB-C en logischerwijs betere geluidskwaliteit en ANC voor thuis en op kantoor.

• Donstil
  • Niet online
Ik had vorige week ook niet moeten zeggen: “(aldus de tracking, je weet het nooit)”, want hij is in plaats van vrijdag vandaag geleverd. Vrijdag niets, zaterdag niets, gisteren ineens een retry-scan, vandaag binnen. Toch bijzonder dat Tsjechië > Utrecht in 12 uur kan, maar Utrecht naar Gorinchem (20 minuten verder) er vervolgens 6 dagen over doet. Maar goed, de koptelefoon:

Ik heb hem uitgepakt; het is een feest der herkenning natuurlijk, maar toch is de stap van zilver naar zwart wel een fijne. Hij lijkt op zich wat kleiner, op de een of andere manier. Materialen zijn nog steeds erg fraai en het is ook wel mooi om een netje te hebben waar weer veerkracht in zit. Ik kan niet helemaal plaatsen of het nou aan de slijtage of het materiaal ligt, maar bij deze nieuwe lijkt het net iets anders te zijn.

Over de geluidskwaliteit kan ik niet echt iets zeggen, merk ik. Ik heb back-to-back hetzelfde nummer geluisterd via Apple Music en heb het gevoel dat de Max 2 ietsje voller is, maar baanbrekend is dat verder niet. Het was al een fantastisch klinkende koptelefoon naar mijn mening, en dat is het nog steeds.

Al met al een prima upgrade, voornamelijk door de verandering van spijs.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ben benieuwd of ik het verschil tussen lossless met usb c kabel en de beste draadloze kwaliteit kan horen.

• Donstil
  • Niet online
ANC voelt/klinkt wel, nog, beter op de Max2.
Dat is wel prima merkbaar nu mijn vrouw zit te bellen.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ze liggen nu ook gewoon in de winkel, heb ze even bekeken en een donkerblauw paar meegenomen. Eerste 5-10 luisterminuten gehad, het is in mijn ogen (oren?) wel wat anders dan de AirPods Pro 3, echt een bak meer ruimte voor het geluid en vooral separatie. De APP3 zijn uitstekend maar APM2 bieden mij een andere beleving.

Ben verre van een kenner en zit qua audiofilie dichterbij een barbaar, just my 2 cents.

Kunnen we trouwens de topic titel even aanpassen naar de juiste productnaam? ‘AirPods Max 2’ dus een hoofdletter: P d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 09-04-2026 18:49 ]

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:26
Il twijfel erover om hem terug te sturen. Geluid en anc vind ik echt prima. Maar merk dat hij flink drukt op mijn bril, en ik er hoofdpijn van krijg.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

bleekie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:12:
Il twijfel erover om hem terug te sturen. Geluid en anc vind ik echt prima. Maar merk dat hij flink drukt op mijn bril, en ik er hoofdpijn van krijg.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Gisteren de APM2 gedragen met zonnebril, Dita Nacht Two en de 8000 8M2 en dat ging prima. Maar dat zijn toevallig brillen met aardig dunne armen, wellicht dat het minder goed zit wanneer de armen dikker zijn? Zo'n Prins Bernhard bril met robuuste armen zal vast vreselijk slecht zitten met APM2(?).

• Donstil
  • Niet online
Ik heb de klassieke Ray-ban wayfarer altijd, tegenwoordig slim, maar vind dat icm de Max ook niet fijn.

Wat jammer is met dit weer want fietsen met de Pro3’s vind ik door de windruis niet te doen.

Pagina: 1