• DeLongie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:39
franssie schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Even bellen (als ze een telefoonnummer hebben) of iemand laten langs lopen?
“Probleem” is een beetje dat ik hem bestel op een manier die hier niet bespoken mag worden.. Heb bij afhalen dan niet zo’n zin in vragen zegmaar 🤫

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

franssie

Save the albatross

DeLongie schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:20:
[...]

“Probleem” is een beetje dat ik hem bestel op een manier die hier niet bespoken mag worden.. Heb bij afhalen dan niet zo’n zin in vragen zegmaar 🤫
dan moet je wachten en hopen. Wat had je anders verwacht.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DeLongie
franssie schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:35:
[...]

dan moet je wachten en hopen. Wat had je anders verwacht.
Wat ik verwacht/gehoopt had is dat het artikel net als bij MM, CB, Bol en Amazon hooguit een paar dagen levertijd heeft..

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
DeLongie schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:40:
Iets anders; wie weet hoe het kan je een product (in dit geval dus de MacBook Neo) direct kan ophalen in de Apple Store maar als je voor de optie verzenden kiest het 3 weken duurt?
Tsja dat is niet moeilijk. De Apple Stores hebben eigen voorraden. En helaas doen die Stores zelf niet aan verzendingen, die komen uit een ander centraal magazijn. Dus als een winkel voorraad heeft maar dat magazijn niet dan is de enige optie om langs zo'n winkel gaan (of iemand die het daar voor je kan ophalen langs laten gaan).

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-04 23:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vnbyeh9Dm2euv2Sx_Du54kl0aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Mamh4Gy553VrfNLCNKpKXin.jpg?f=fotoalbum_large v.l.n.r. Air 2015 > Neo > Air 2026

Het kan snel gaan... :D Had de Neo gekocht en ben er buitengewoon tevreden over! Tot ik de 'Coolblue deal' voor de Air niet kon weerstaan.

De Neo gaat op zoek naar een nieuwe eigenaar. Kan het model nu in ieder geval blind adviseren aan familie/vrienden!

[ Voor 197% gewijzigd door crunchytail op 28-03-2026 21:44 ]

• DeNachtwacht
Weet je zeker dat je geen Coolblue belletje krijgt? Las ergens dat ze wel contact gingen opzoeken geloof ik...

• crunchytail
DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:34:
Weet je zeker dat je geen Coolblue belletje krijgt? Las ergens dat ze wel contact gingen opzoeken geloof ik...
Gaan ze niet doen. Die operatie gaat ze meer geld kosten dan nu het geval is. Ze hebben vandaag zelfs nog (geheel bewust - met medeweten van de klantenservice) diverse Air's meegegeven aan afhalers in de winkels. :)

Klanten blij + aandacht in de media. Prima PR.

[ Voor 39% gewijzigd door crunchytail op 28-03-2026 23:25 ]

• DeNachtwacht
kijk dat is fijn. Net wat ik paar pagina’s geleden al schreef met dit bedrag is het inderdaad een grijs gebied wat een rechter ervan zou zeggen, het is bijna too good to be true, maar zou op zich een introductie aanbieding oid geweest kunnen zijn. Dus kortom; fijn voor alle geluksvogels die hem hebben kunnen bestellen!

• DeLongie
Paniek om niks, zojuist afgehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2rTtHqzyGTyzvJSp0GfImy_4_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fbZTJK0NBvFr4KU0TwgV47f.jpg?f=fotoalbum_large

• Rollah
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:42
Een ideale ‘on-the-go’ machine, ook voor creatieven

Ik zocht een compact device voor erbij (naast mijn editing desktop) voor wat leisure, lichte editing en klantgesprekken.

Na twee weken serieus testen kan ik zeggen dat hij gewoon doet wat ik ervan verwachtte.
Ik heb bewust geprobeerd alles zonder mijn pc te doen, puur om te zien hoe ver je met de Neo komt.
En eerlijk: dat viel allesbehalve tegen.

Natuurlijk is het geen machine voor zware 4K-edits met bakken effects (al kwam ik met wat voorrenderen nog best ver), maar mijn verwachtingen lagen vooraf eigenlijk lager.

Zie het als een portable verlengstuk van een vaste workstation.

Mobiliteit & bouw:
Super licht en voelt degelijk aan.
Ideaal voor op de bank, onderweg of even in een café.

Accu:
Echt een verademing t.o.v. mijn vorige laptops.
Met meerdere tabbladen, documenten en wat editing open haal ik zonder moeite 10 tot 14 uur.

Display:
Mooi scherp, goede kleuren en lekker helder.
60Hz (dus geen 120Hz), maar toch rustig voor de ogen.
En eventueel gewoon aan een tweede (externe) monitor: 4K @ 60Hz of 1080p @ 144Hz draait hij zonder gedoe.

Het trackpad:
Is de eerste in een laptop die me mijn muis (bijna) doet vergeten.
Zelfs vergeleken met HP Pavilion x360, Lenovo Thinkpad, Alienware en Lenovo Legion laptops is dit simpelweg de fijnste die ik ooit dagelijks heb gebruikt.

Geen toetsenbordverlichting:
Klinkt als een gemis, maar in de praktijk totaal niet storend.
Het scherm geeft genoeg licht en de toetsen blijven goed leesbaar.

I/O:
Eén USB 3-poort. Via een hub (of rechtstreeks) hang ik daar zonder moeite een monitor, SSD, kaartlezer, etc. aan.
De tweede (USB 2) poort is dan voor laden of wat randapparatuur.

A18 Pro chip:
Verrast me echt positief en is extreem zuinig.
Voor een mobiele chip voelt hij gewoon vlotter dan veel laptop-CPU’s.
Voor lichte foto- en videobewerking (onderweg) meer dan prima.
En ook met wat zwaardere video’s kom je er mee weg, zeker als je af en toe even voorrendert. (Zie mijn vergelijking onderaan.)

8GB RAM:
Die snelle on-chip structuur en memory swap vangen veel op.
12 of 16GB was mooier geweest, maar in de praktijk prima werkbaar.

Stille werking:
De processor verbruikt weinig energie, waardoor actieve koeling vrijwel overbodig is.
Dat werkt heerlijk stil, al lever je wel wat in op rekenkracht.

Ecosysteem:
De synergie met iPhone/iPad (Handoff) werkt naadloos en is echt een workflow-verbeteraar.
Dat scheelt echt tijd.

Al met al een hele capabele machine als mobiliteit en efficiëntie belangrijker zijn dan pure ‘Pro’-kracht.

Natuurlijk geen vervanger voor een MacBook Pro of een editing desktop, maar wel een verrassend efficiënte en capabele machine (als aanvulling of lichte werkmaat).

Eerlijk gezegd waren mijn verwachtingen vooraf lager.
Ik ben achteraf erg blij dat ik mobiliteit boven brute kracht heb verkozen.

Even ter vergelijking:

Werklaptop:
LENOVO Legion Slim 5 16 inch uit 2024 met i7 13700H, 32GB RAM en RTX 4070 8GB
Die heeft een groter scherm en presteert bij zwaardere edits natuurlijk beter.
Hij is wel bijna 2x zo zwaar (2,3kg vs 1,2kg) en de accu gaat maar ±3-5 uur mee met dezelfde load.
De aanschafwaarde was ongeveer 1600 euro.

Editing PC:
Acer Nitro uit 2021 met i5 11400F, 24GB RAM en RTX 3060Ti 8GB
Kan beter tegen zware edits kwa videokaart, maar de processor is (hoe gek dit maar loudt) minder sterk dan de A18 Pro in de Neo.
Destijds was dit met 1300 euro een scherpe deal (was toen met 16GB RAM geleverd), maar door extra investeringen in extra 8GB RAM, een tweede M.2 SSD en twee HDD's liep de totale waarde op naar €1800. (Plus wat randapparatuur zoals een monitor, toetsenbord, muis, etc. nog 500+ euro.)

De cijfers van een voorbeeldvideo waar ik toch al mee bezig was, puur even voor vergelijking:

De edit bestaat uit een mix van opnames met Sony A7 IV, DJI Action 2, iPhone 15, DJI Mini 4 Pro (25, 50 en 100 fps gemengd).
Meerdere lagen video's en foto's (deze bewust op hoge resolutie van 33MP, 24MP en 12MP gelaten), tekst met effecten, color grading, wat grafische effecten, transition effecten, ondertiteling, voiceover, muziek, etc. Dus een relatief zware edit.
Uitput: 4K, 25 fps van 3:05 min.

Lenovo Legion - 6:35 min
Acer Nitro - 5:48 min
Macbook Neo - 8:27 min

Verschillen zijn er dus zeker, maar als je het afzet tegen formaat, gewicht en accuduur van die Neo…
Dan is het eerlijk gezegd best indrukwekkend wat eruit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzAsMO_302oHIqZP-QJhJgO6Q3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DKFhiKyj93xXO84SDsSCOZs.jpg?f=fotoalbum_large

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-04 22:52
Ben sinds vrijdag in het bezit van de Macbook Neo, ik ben zeer tevreden en zeer verrast wat Apple voor elkaar heeft weten te krijgen. Met deze Macbook hebben ze goud in handen want een splinternieuwe Macbook komt ineens voor veel mensen binnen handbereik. Voor €700 heb je een machine die erg snel is, uitstekend gebouwd en krachtig genoeg is voor de meeste. En mocht je toch zware programma's willen draaien op de Neo, YouTube staat boordevol filmpjes met de Neo in de hoofdrol waar men video's op edit.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Rollah @Shiny Disco Ik had er uiteraard zelf ook al even meegespeeld qua videobewerking maar Team 2 Films gaat nog een stapje verder en gaat ook diepgaand in op het RAM en Swap gebruik/verbruik, zo gedetailleerd had ik dat zelf nog nooit gezien dus weer wat van opgestoken ;)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het was even een kwestie van over de streep halen, maar vanmiddag met mijn moeder naar Apple Store geweest om een MacBook Neo op te halen. Ze vind het vooral spannend omdat ze Windows gewend is, maar heb haar overgehaald en tot nu toe is ze er heel erg blij mee, ze snapt alles wat ze moet weten al vrijwel direct en dat komt mede door haar ervaring met iOS en iPadOS.

Verder is die Neo echt voor die prijs van 599 euro een geweldig apparaat, Apple zoals je het gewend bent qua hardware, maar in specificaties nét iets minder, maar zeker niet té weinig. Gewoon precies goed. Programma's starten snel, macOS draait soepel, batterij gaat enorm lang mee... top!

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• franssie

franssie

Save the albatross

De accuduur is inderdaad bizar goed. En de accu is vervangbaar mocht het minder worden. Maar met veel browsen en zo nu en dan een video haal ik met gemak twee dagen op een enkele lading.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Greatsword
  • Niet online
Voor wie de maximale performance uit de Neo wilt halen ;)

• franssie

franssie

Save the albatross

wel fijn als je bij je linkdump een paar highlights deelt :(
Dit ging dus over de heatpads oid, boeit niet,

edit: ok zie nu dat het in de titel staat dat het over waterkoeling gaat. Meer iets voor mijn rPi maar soit, het is wel een hack

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 01-04-2026 00:25 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier is hij vandaag ook binnengekomen en de eerste indruk na een uurtje 'spelen' is erg goed. Wat een fijn apparaat voor de dagelijkse lichte zaken!

Ik heb 'm als nieuwe Mac geïnstalleerd, ik denk de eerste keer sinds 2005(?) dat ik een schone installatie doe... Dit is m'n 5e Mac(Book) en heb altijd alles overgezet met Migration Assistant.

• DeLongie
Even een kleine zijstap; ik zou graag de Magic Mouse 2024 erbij willen maar vind hem niet zo geschikt voor mijn grote mannen klauwen.. is er een goed alternatief? Of zeggen jullie kwestie van wennen?

• franssie

franssie

Save the albatross

MrAcid schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:41:
Hier is hij vandaag ook binnengekomen en de eerste indruk na een uurtje 'spelen' is erg goed. Wat een fijn apparaat voor de dagelijkse lichte zaken!

Ik heb 'm als nieuwe Mac geïnstalleerd, ik denk de eerste keer sinds 2005(?) dat ik een schone installatie doe... Dit is m'n 5e Mac(Book) en heb altijd alles overgezet met Migration Assistant.
Ik doe eigenlijk altijd een clean install, data staat op de NAS en in de cloud (en op de vorige laptop). Omdat ik altijd loop te pielen met projectjes staat er na verloop van tijd zoveel meuk op bij mij die ik niet gebruik, en ben ik het overzicht kwijt. Sterker nog, ik doe meestal zo per anderhalf jaar een clean install op mijn meeste apparatuur om die reden.

• Greatsword
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:41:

Zeer verstandig zo'n schone installatie en al helemaal als er nog zoveel oude meuk op zit. Tegenwoordig zo goed als alles Native Apple Silicon dus daar ga je dan ook veel profijt van hebben.
DeLongie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:53:
Even een kleine zijstap; ik zou graag de Magic Mouse 2024 erbij willen maar vind hem niet zo geschikt voor mijn grote mannen klauwen.. is er een goed alternatief? Of zeggen jullie kwestie van wennen?
Een Magic Trackpad natuurlijk. Dat is wat mij betreft 1 van de beste accessoires waardoor je echt alles uit MacOS haalt.

• DeNachtwacht
Ik heb hem toevallig ook besteld in afwachting van de Neo is deze al binnen. Tip; bij amazon zijn er veel bij de retourdeals, met even in de gaten houden had ik vrij snel voor €55 een "gebruikt - als nieuw" exemplaar zonder enige gebruikssporen.

Ik zou toch gewoon eens langs een amac / apple store gaan als ik jou was om het eens te voelen, het blijft altijd persoonlijk.

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-04 16:31
@DeLongie , ik heb hier een Logitech MX Master 2S, lekker veel knoppen die je zelf in kan stellen. Nu is natuurijk al lang de 3S uit, die zal vast ook goed zijn.

Fijne aan mijn 2S vind ik dat je 'm aan drie apparaten kan koppelen, en met één klikje kan wisselen. Voor mijn werk zit ik op een Windows laptop, maar even een klik en hij koppelt direct met m'n MacBook.

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren dus een MacBook Neo voor mijn moeder gekocht, kom ik vandaag een MacBook Air M2 8GB/512GB tegen voor 577,- en dus voordeliger dan die Neo. Heb hem maar meegenomen...

Wat zouden jullie adviseren voor mijn moeder in dit geval: Neo retour en M2 pakken of gewoon de Neo laten gebruiken?

Edit: de vraag verduidelijken.

[ Voor 19% gewijzigd door THE_BASE op 01-04-2026 15:26 ]

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• franssie

franssie

Save the albatross

THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:18:
Gisteren dus een MacBook Neo voor mijn moeder gekocht, kom ik vandaag een MacBook Air M2 8GB/512GB tegen voor 577,- en dus voordeliger dan die Neo. Heb hem maar meegenomen...

Wat zouden jullie adviseren in dit geval?
Wat is je vraag? Welke je zelf gaat gebruiken? Of dat je de Neo terugstuurt?

• Greatsword
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:08:
Het was even een kwestie van over de streep halen, maar vanmiddag met mijn moeder naar Apple Store geweest om een MacBook Neo op te halen. Ze vind het vooral spannend omdat ze Windows gewend is, maar heb haar overgehaald en tot nu toe is ze er heel erg blij mee, ze snapt alles wat ze moet weten al vrijwel direct en dat komt mede door haar ervaring met iOS en iPadOS.

Verder is die Neo echt voor die prijs van 599 euro een geweldig apparaat, Apple zoals je het gewend bent qua hardware, maar in specificaties nét iets minder, maar zeker niet té weinig. Gewoon precies goed. Programma's starten snel, macOS draait soepel, batterij gaat enorm lang mee... top!

Wat zouden jullie adviseren voor mijn moeder in dit geval: Neo retour en M2 pakken of gewoon de Neo laten gebruiken?

Lekker dan, sleep je je moeder helemaal mee naar de winkel, overgehaald om de Neo te halen, ze is er zoals je schrijft heel erg blij mee en dan ga je nu alweer een andere halen 8)7 Wat zegt en wilt je moeder zelf dan?

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:58

Wat zouden jullie adviseren in dit geval?
snelheid zal hetzelfde zijn
de air heeft verlicht toetsenbord en macsafe connector en haptic trackpad
de neo zal 2 jaar langer SW support hebben.

Echter..... die SW support zal je moeder denk ik niet nodig hebben. In praktijk zal de M2 nog wel 8 a 10 jaar meegaan gok ik. Grootste probleem dat ik op mijn mac27 en ook op een air-2017 had toen die na 7 jaar geen major releases meer kregen was dat cloud-sharing niet meer werkte. Pas na 10 jaar kwamen er apps die niet meer werkten.
Als je cloud sharing erg belangrijk vindt zou ik voor de neo gaan, anders voor de air. En/of voor de goedkoopste want dit speelt pas over 6 jaar of zo en dan wil je wellicht sowieso wel wat nieuws,

Technisch gezien zullen velen terecht argumenteren dat de M2 zeker zo krachtig is als de neo en dus net zo lang major releases zal krijgen maar ik gok dat apple dat om marketing technische redenen niet gaat doen.
Maar dat is mijn glazen bol tegenover elke andere,.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• THE_BASE
  • Niet online
Stefannn schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:32:
[...]

snelheid zal hetzelfde zijn
de air heeft verlicht toetsenbord en macsafe connector en haptic trackpad
de neo zal 2 jaar langer SW support hebben.

Echter..... die SW support zal je moeder denk ik niet nodig hebben. In praktijk zal de M2 nog wel 8 a 10 jaar meegaan gok ik. Grootste probleem dat ik op mijn mac27 en ook op een air-2017 had toen die na 7 jaar geen major releases meer kregen was dat cloud-sharing niet meer werkte. Pas na 10 jaar kwamen er apps die niet meer werkten.
Als je cloud sharing erg belangrijk vindt zou ik voor de neo gaan, anders voor de air. En/of voor de goedkoopste want dit speelt pas over 6 jaar of zo en dan wil je wellicht sowieso wel wat nieuws,

Technisch gezien zullen velen terecht argumenteren dat de M2 zeker zo krachtig is als de neo en dus net zo lang major releases zal krijgen maar ik gok dat apple dat om marketing technische redenen niet gaat doen.
Maar dat is mijn glazen bol tegenover elke andere,.
Thanks! Nee, als die MacBook gewoon een jaar of 8 lekker blijft werken dan is het prima. Ik denk dat een Neo en M2 dat prima kunnen. Updates van macOS interesseert haar niet, alleen security patches zijn belangrijk.

Maar vind het wel fijn dat ze verlichte toetsen heeft, een beter en helderder scherm en MagSafe voor minder dan de prijs van de Neo. Soms gebeuren er dingen die je van te voren niet voorzien had.

• DeNachtwacht
THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:38:
Maar vind het wel fijn dat ze verlichte toetsen heeft, een beter en helderder scherm en MagSafe voor minder dan de prijs van de Neo. Soms gebeuren er dingen die je van te voren niet voorzien had.
Ik zou simpelweg even een optelsommetje van de plussen en minnen van beide aparaten maken... ze zijn beide ongeveer net zo snel dus daar ligt het niet. Neo biedt wat meer accuduur (/minder gebruikte batterij?), geen notch (voordeel of niet erg), langere softwaresupport. Air biedt beter trackpad, verlicht toetsenbord, iets betere webcam, meer usb/magsafe poorten. Dus ja dan is het gewoon het rijtje af en de balans opmaken waar je zelf de meeste waarde aan hecht.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:24
THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:38:
[...]

Thanks! Nee, als die MacBook gewoon een jaar of 8 lekker blijft werken dan is het prima. Ik denk dat een Neo en M2 dat prima kunnen. Updates van macOS interesseert haar niet, alleen security patches zijn belangrijk.

Volgens mij geef je zelf het antwoord hier al. De M2 naar je moeder, en de Neo weer terug.

• Exirion
  • Laatst online: 11:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Greatsword schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:31:
Lekker dan, sleep je je moeder helemaal mee naar de winkel, overgehaald om de Neo te halen, ze is er zoals je schrijft heel erg blij mee en dan ga je nu alweer een andere halen 8)7 Wat zegt en wilt je moeder zelf dan?
Mijn idee, lekker zo laten. Mijn moeder heeft de roze uitvoering en ik heb er een roze Logitech muis en muismat bij gekocht voor haar. Helemaal blij, en ik zou het niet in m'n hoofd moeten halen om haar ineens een andere te geven :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• crunchytail

Je moeder gewoon lekker de Neo laten gebruiken. Ze is meegegaan naar de winkel en is blij met de aankoop. Niets meer aan doen. :)

Waar had je de M2 gevonden voor deze prijs?

• THE_BASE
  • Niet online
crunchytail schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:35:
[...]

Je moeder gewoon lekker de Neo laten gebruiken. Ze is meegegaan naar de winkel en is blij met de aankoop. Niets meer aan doen. :)

Waar had je de M2 gevonden voor deze prijs?
Er lag er nog één bij Media Markt, dus ik dacht die pak in in elk geval mee.

Eindconclusie: ze is blij met de Neo en ik ga het ook niet moeilijker maken dan het is. Ze is mij niet. :+

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Doe het niet, het is de mooiste maar slechtste muis die er bestaat. :) Heb er zelf ook lang mee gewerkt (vorige model, zelfde beperkingen) en inmiddels naar veel meer tevredenheid de Logitech MX Master 3S en die bevalt er goed qua ergonomie en functies.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:58
Bij mijn mac27 heb ik een Magic Mouse en vind dat heerlijk. Ik heb geen “stevige” handen maar wel flink grote (op piano haal ik een octaaf plus een kwart tussen pink en duim). Het prettige is dat je zijwaarts kan scrollen.
Maarrrrrr… op MacBook gebruik ik de trackpad…..
Ik heb veel voor werk gereisd en daardoor heel veel op plekken gezeten waar een muis echt niet practisch is.
Het is/was echt wel wennen maar op een gegeven moment wil je geen muis meer.
Op MacBook gebruik ik nooit een muis. Ook thuis niet. Terwijl we wel een extra Magic Mouse hebben speciaal voor de MacBook omdat mijn vrouw die echt wil hebben.
Als je eenmaal goed zonder muis met trackpad overweg kan is dat super super handig. Dan heb je niet zo’n onhandig extra ding dat je steeds mee moet nemen,
Kortom…. Persoonlijk… wennen…

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Stefannn schreef op donderdag 2 april 2026 @ 04:44:
[...]

Bij mijn mac27 heb ik een Magic Mouse en vind dat heerlijk. Ik heb geen “stevige” handen maar wel flink grote (op piano haal ik een octaaf plus een kwart tussen pink en duim). Het prettige is dat je zijwaarts kan scrollen.
Maarrrrrr… op MacBook gebruik ik de trackpad…..
Ik heb veel voor werk gereisd en daardoor heel veel op plekken gezeten waar een muis echt niet practisch is.
Het is/was echt wel wennen maar op een gegeven moment wil je geen muis meer.
Op MacBook gebruik ik nooit een muis. Ook thuis niet. Terwijl we wel een extra Magic Mouse hebben speciaal voor de MacBook omdat mijn vrouw die echt wil hebben.
Als je eenmaal goed zonder muis met trackpad overweg kan is dat super super handig. Dan heb je niet zo’n onhandig extra ding dat je steeds mee moet nemen,
Kortom…. Persoonlijk… wennen…
Eens. Daarnaast zijn de gestures en toetsencombinaties op het toetsenbord ook prettig op macOS. Je moet even door de gewenning van een muis breken en actief aan de slag om een nieuwe manier van navigeren aan te leren, maar daarna is een muis praktisch overbodig.

Meestal kom ik ook nog wel weg met enkel de trackpad op de MacBook zelf. Openklappen en gaan. Scheelt toch weer wat moeite.

Have you tried turning it off and on again?

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:39
DeNachtwacht schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:45:
[...]

Ik zou simpelweg even een optelsommetje van de plussen en minnen van beide aparaten maken... ze zijn beide ongeveer net zo snel dus daar ligt het niet. Neo biedt wat meer accuduur (/minder gebruikte batterij?), geen notch (voordeel of niet erg), langere softwaresupport. Air biedt beter trackpad, verlicht toetsenbord, iets betere webcam, meer usb/magsafe poorten. Dus ja dan is het gewoon het rijtje af en de balans opmaken waar je zelf de meeste waarde aan hecht.
De Air M2 heeft precies de zelfde 1080 webcam, upgrade voor de Air kwam pas bij de M4.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:00
net terug van de amac store MacBook neo aangeschaft ,mooi ding handzaam iMac hebben we al in de huis kamer dit is voor de bij .
ingesteld met de iPhone alles meteen erop erg handig twee safari icoontjes de andere is van de iMac .
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste