• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02
Reinhard schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:36:
Net de Jackery Solarvault 3 Pro Max geǐnstalleerd en aangesloten op het zelfde Wifi netwerk als mijn Homewizard P1 meter. Toch wordt de meter niet gevonden in de Jackery app. De HW P1 is voorzien fan de meest recentw firmware, evenals de Jackery app en batterij. Iemand enig idee?
Vraag me niet hoe, maar ik heb inmiddels de Homewizard P1 meter in de Jackery app herkend en aan de praat gekregen. Nadat ik op het plaatje van de batterij klikte verscheen er ergens onderin de mogelijkheid om apparaten toe te voegen ( dus niet de plus bovenin het scherm ) en daar verscheen zomaar de HW P1 meter tussen.
Nu heb ik nog wel een aantal ( leken) vragen:

1. Ik lees hier over firmware versie 1.2. Bij mij zie ik alleen maar versie V1.1 staan ( gisteren geüpdated ).
2. Mijn batterij staat nu in de AI-leermodus, die volgens de app 24 uur gaat duren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoPzMkJg1QMliff6oK_pIJAgtks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9WyvpXgHEWJnT7LbwBzegul.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik goed kijk lijkt hij nog geen stroom van de zonnepanelen te trekken, terwijl ik met mijn panelen wél stroom opwek. Kan dit kloppen?
3. Mijn P1-meter én de Solarvault zijn beide aangesloten op hetzelfde 2,4 ghz netwerk ( in dezelfde IP-range ). Toch verliest de batterij geregeld de connectie met het netwerk ( via een range-extender, die dichtbij zit.) . De batterij blijft dan wél doorladen. Klopt dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzH6vC_yb40EFfJVTtHZLrXADHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCeusgOaiHSBUY8rkhWUw3FU.jpg?f=fotoalbum_large

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50
Madgod schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:27:
Nog een kleine bug-aanvulling op bovenstaand bericht 5) Jackery solarvault is vrolijk aan het laden tot 2500W op normale WCD, terwijl beperking 800W in/uit aan staat (niet gewijzigd sinds ontvangst). Zonnepanelen leveren ongeveer 900 op dit moment, dus trekt echt +/- 1300 van het net. 😳 Lijkt erop dat aangepaste modus alle beperkingen en alle andere modi overruled

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eventuele limiet op 800 watt is toch alleen voor ontladen? Laden op wcd mag tot 2500 watt. Dus klinkt niet als een bug. Tenzij er in de app staat dat je maximaal 800 watt mag ontladen én laden.

Waarom hij de 2500 aanvult vanuit het net weet ik niet, aangezien ik hier (nog) geen jackery heb staan.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• Laumeos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:01
Roog1317 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:31:
[...]

Niet eens via BT, hij herkende dat deze aanwezig was op het netwerk. Je moet wel de local API aan hebben staan van de p1 meter
Zou je kunnen vertellen hoe je de local API van de P1 meter van Jackery aanzet?

• Madgod
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 21:37
Je hebt gelijk. Laden kan inderdaad tot 2500W, ontladen is beperkt tot 800W. Liever niet dat Jack stroom van het net haalt ipv zonnestroom, maar inderdaad geen bug.
clubeddie schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:40:
[...]

Eventuele limiet op 800 watt is toch alleen voor ontladen? Laden op wcd mag tot 2500 watt. Dus klinkt niet als een bug. Tenzij er in de app staat dat je maximaal 800 watt mag ontladen én laden.

Waarom hij de 2500 aanvult vanuit het net weet ik niet, aangezien ik hier (nog) geen jackery heb staan.

• Brunobanani
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Ik heb voor ontladen de omvormer naar 2500 watt gezet, je moet naar de 2500 scrollen in het menu en dan selecteren,voila.
Inmiddels heeft de vaatwasser gedraaid op de accu en het ontlaadvermogen ging naar 2400 watt dus dat gaat prima daarna de boiler gevoed met 2000 watt en toen was accu op 10 % en dan stopt hij met ontladen

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
Goed nieuws. Ik heb mijn SolarVault inmiddels werkend in Home Assistant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqugdYg2-enYYSva-hdt9MFSAiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/srx0CGe1xDmkwiIpSRYJLFWp.png?f=fotoalbum_large

Mocht je interesse hebben, dan kan jij mijn fork toevoegen via HACS als integratie.
Dit is de URL : https://github.com/theak/...b4efdf8a2a0875cd2b109794b

Met dank aan @darky83 voor de URL sniffing

Het is nog wel een pre beta versie. Ik zal deze week nog wat updates doen zodat Hassio hem ook als Thuisbatterij herkent.

[ Voor 45% gewijzigd door fagao op 17-04-2026 15:10 ]

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:16
@Taro hebben jullie de test/review van de Solarvault nog af kunnen krijgen?😉

• R08in
  • Laatst online: 12:16
Roog1317 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:57:
[...]

Die knop akkoord werkt bij mij niet. Welke versie van de app heb je gebruikt? Er is net van de week een update geweest
Ik heb eerder hier een post over gemaakt, ticket is ingeschoten bij Jackery maar voor zover nog geen reactie. Even een Android telefoon/tablet inloggen en dan doet hij het wel. Als je daarna terug gaat naar iOS staat hij gewoon op 2500.

Bij mij schiet de modus er steeds uit, staat op zelfverbruik maar na een aantal keer inloggen ineens nergens meer op. Op het apparaat zelf staat hij gelukkig wel hierop.

• R08in
  • Laatst online: 12:16
Ben nu 2 dagen de app aan het volgen, accu staat op zelfverbruik en gebruik p1 meter van Jackery. Soms ‘s nachts spontaan 2500w terug het net, reageert traag met terugschalen als de energiebehoefte minder is. Kan ook door p1 meter komen omdat die bijvoorbeeld doorloopt terwijl de accu gestopt is met leveren. Ben benieuwd of meer mensen soortgelijk ervaren.

Accu na dag 1 op internetkabel aangesloten aangezien de wifi modus heel vervelend werd en daardoor niks meer deed, nu nergens last van.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:03
Laumeos schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:43:
[...]

Zou je kunnen vertellen hoe je de local API van de P1 meter van Jackery aanzet?
JJDM schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:51:
[...]

Het is de Jackery P1, niet die van HW. Dan is local api niet van toepassing toch?
Nee sorry, dat is alleen voor de Homewizard P1 meter

[ Voor 28% gewijzigd door Roog1317 op 17-04-2026 16:33 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vraagje voor/aan de mensen die een Jackery Pro Max AC hebben hoeveel geluid maakt die?

Hoorbaar / waar is het mee te vergelijken?
Of gewoon stil niet hoorbaar?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RobbyTown schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:37:
Vraagje voor/aan de mensen die een Jackery Pro Max AC hebben hoeveel geluid maakt die?

Hoorbaar / waar is het mee te vergelijken?
Of gewoon stil niet hoorbaar?
Betreft passieve koeling met koelribben, is dus stil.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
We hebben de review afgerond van de Jackery SolarVault 3 Pro Max AC. En de indruk is erg goed, met nog wel wat zaken die verbeterd kunnen worden. Onze ervaringen van de afgelopen week testen:

Positief:

- goede Nul-op-de-Meter resultaten

- hoge compatibiliteit (HomeWIzard, Homey, Everhome)

- hoge round-trip efficiency (+/- 85%) bij 800W laden en ontladen

- zeer uitgebreide veiligheidsvoorzieningen

- overzichtelijke modi voor besturing

- ziet er erg mooi uit, mooi informatief LCD scherm

- competitieve prijs, zeker bij grotere configuratie

- zeer goede ondersteuning voor micro-omvormer met zonnepanelen op noodstroomuitgang

Te verbeteren:

- modus Tariefoptimalisatie te simpel, dat doen concurrenten beter

- update duurt lang en stopt regelmatig, zelfs als de Jackery met netwerkkabel is verbonden. Daar heeft Jackery nog echt wel wat werk te verzetten!

- instellen 2500W lukt niet na upgrade naar 1.1 ......

- na openen app reageert systeem af en toe traag, dat je moet wachten tot actuele informatie beschikbaar is (en dus ook niet te snel voor niets nieuw plan aanmaken)

- vertalingen af en toe slordig

- Home Assistant integratie nog niet beschikbaar (moet in april komen). Dus hopelijk komt die snel.

De verbeterpunten zijn wel allemaal zaken die Jackery via software-updates nog kan optimaliseren. Dus dat komt wel goed op termijn verwachten we.

Al met al een mooie veilige stekkerbatterij met veel mogelijkheden, die zich goed in vecht tussen de andere populaire merken zoals Zendure, Indevolt en Marstek. Komende dagen gaan we verder met de hybride variant en gaan we ook nog naar de clusterfunctie kijken.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Stoja schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:48:
@Taro hebben jullie de test/review van de Solarvault nog af kunnen krijgen?😉
Ja, je kunt mijn review van de SolarVault 3 Pro Max zo in de topicstart vinden en nu al via de link in mijn handtekening.

Mijn bevindingen van de Jackery SolarVault 3 Pro Max hybride:

Positieve punten:
  1. Mooie vormgeving
  2. Mooie en handige display
  3. Hoog AC & DC vermogen
  4. Goede plaatsing MC4 connectoren
  5. Duidelijke app
  6. Dynamische tarieven: Inkoop en verkoop wordt automatisch bepaald
  7. De Base is een handige toevoeging, mogen meer merken doen!
Verbeterpunten:
  1. Helaas nog geen werkende API, MQTT & Home Assistant ondersteuning
  2. Wordt met 65 graden wel erg warm
  3. Dynamische tarieven: Inkoop en verkoop wordt automatisch bepaald, dus geen handmatige invloed als je dat wil
Warmtebeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhlDvnpkTLOBvnYKMDaxsUiUfYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GT7aWns5qDV52l8HLgoD5GmU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlMsqAs6endnvHRXzrcuYYomg8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmqNKx2sDjBoQOnfXQHbHZYP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar overall erg tevreden. Als ze de API/Home Assistant mogelijkheden goed benutten is dat de kers op de taart. Veel leesplezier :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• fagao
mrme12345 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:01:
We hebben de review afgerond van de Jackery SolarVault 3 Pro Max AC. En de indruk is erg goed, met nog wel wat zaken die verbeterd kunnen worden. Onze ervaringen van de afgelopen week testen:

Positief:

- goede Nul-op-de-Meter resultaten

- hoge compatibiliteit (HomeWIzard, Homey, Everhome)

- hoge round-trip efficiency (+/- 85%) bij 800W laden en ontladen

- zeer uitgebreide veiligheidsvoorzieningen

- overzichtelijke modi voor besturing

- ziet er erg mooi uit, mooi informatief LCD scherm

- competitieve prijs, zeker bij grotere configuratie

- zeer goede ondersteuning voor micro-omvormer met zonnepanelen op noodstroomuitgang

Te verbeteren:

- modus Tariefoptimalisatie te simpel, dat doen concurrenten beter

- update duurt lang en stopt regelmatig, zelfs als de Jackery met netwerkkabel is verbonden. Daar heeft Jackery nog echt wel wat werk te verzetten!

- instellen 2500W lukt niet na upgrade naar 1.1 ......

- na openen app reageert systeem af en toe traag, dat je moet wachten tot actuele informatie beschikbaar is (en dus ook niet te snel voor niets nieuw plan aanmaken)

- vertalingen af en toe slordig

- Home Assistant integratie nog niet beschikbaar (moet in april komen). Dus hopelijk komt die snel.

De verbeterpunten zijn wel allemaal zaken die Jackery via software-updates nog kan optimaliseren. Dus dat komt wel goed op termijn verwachten we.

Al met al een mooie veilige stekkerbatterij met veel mogelijkheden, die zich goed in vecht tussen de andere populaire merken zoals Zendure, Indevolt en Marstek. Komende dagen gaan we verder met de hybride variant en gaan we ook nog naar de clusterfunctie kijken.
Dit vat het wel goed samen. De meeste issues die er nog zijn, zijn software matige zaken.
Nu is het de vraag hoe snel jackery deze puntjes kan fixen.

Wat betreft de Home Assistant plugin, die heb ik nu wel werkend (via de cloud API). Wat nog lastig is, is dat het niet mogelijk is zowel de App als de Home Assistant plugin te gebruiken. Je kan maar 1 token tegelijk gebruiken. Ik zal nog eens kijken of daar iets aan te tweaken is. De API zelf is wel erg makkelijk toegankelijk en erg goed te koppelen.

Daarnaast zou een MQTT/locale koppeling met Home Assistant een grote pré zijn.

• EH83
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:28
@mrme12345 in het vergelijk 0 op de meter zie ik de hyxi halo staan, hebben jullie die in de testopstelling staan atm? Dat is naast zendure en jackery mijn top drie waar ik mijn keuze uit wil maken.

• mrme12345
  • Niet online
EH83 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:32:
@mrme12345 in het vergelijk 0 op de meter zie ik de hyxi halo staan, hebben jullie die in de testopstelling staan atm? Dat is naast zendure en jackery mijn top drie waar ik mijn keuze uit wil maken.
Ja klopt die zijn we nu ook druk aan het reviewen! Komt binnenkort (wel pas binnen, dus duurt nog even).

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:51
Hier totaal geen problemen, snel verbonden met wifi en update geïnstalleerd. Ook de p1 meter van Homewizard werd gelijk gevonden. Heb hem tijdelijk in de woonkamer staan, gaat binnenkort naar de garage en dan sluit ik er extra zonnepanelen op aan.
Om dat ie nu nog in de woonkamer staat valt gelijk op hoe stil het systeem is…. Niet dat geklik van een Homewizard Batterij bij het schakelen tussen laden en ontladen.
Door de koelribben aan de achterkant heb je ook geen last van een ventilator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3jJVJO0OuYoOCY2sHT_bz9uPhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihLCccxDuWxWoYtrJ2fiaJBs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door wloldski op 17-04-2026 18:37 ]

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50
Taro schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:04:
[...]

Ja, je kunt mijn review van de SolarVault 3 Pro Max zo in de topicstart vinden en nu al via de link in mijn handtekening.

Mijn bevindingen van de Jackery SolarVault 3 Pro Max hybride:

Positieve punten:
  1. Mooie vormgeving
  2. Mooie en handige display
  3. Hoog AC & DC vermogen
  4. Goede plaatsing MC4 connectoren
  5. Duidelijke app
  6. Dynamische tarieven: Inkoop en verkoop wordt automatisch bepaald
  7. De Base is een handige toevoeging, mogen meer merken doen!
Verbeterpunten:
  1. Helaas nog geen werkende API, MQTT & Home Assistant ondersteuning
  2. Wordt met 65 graden wel erg warm
  3. Dynamische tarieven: Inkoop en verkoop wordt automatisch bepaald, dus geen handmatige invloed als je dat wil
Warmtebeeld:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar overall erg tevreden. Als ze de API/Home Assistant mogelijkheden goed benutten is dat de kers op de taart. Veel leesplezier :)
Mooie review, uiteraard is nog niet alles duidelijk na een week testen zoals ook keurig benoemd. Ben erg benieuwd naar de standaard 20 watt teruglevering die je hebt gezien.

Ik zat de vergelijkings pagina's zoals deze https://iotdomotica.nl/ve...ndure-solarflow-2400-pro/ nog even te bekijken. In de tekst wordt nog gesproken over 2 jaar garantie van de jackery. Maar in de tabel staat hij op de correcte 10 jaar.

Ik denk dat we voorzichtig mogen concluderen dat de jackery een zeer sterk product heeft neergezet, jammer dat ze niet vanaf dag 1 de home assistant/mqtt erin klaar hadden.
Ik ga me nog even inlezen in de zendure en indevolt. Voordat ik een keuze maak. Maar de jackery valt zeker niet af als ik het zo lees.

Ben ook benieuwd naar de rte.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
clubeddie schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:17:
[...]

Mooie review, uiteraard is nog niet alles duidelijk na een week testen zoals ook keurig benoemd. Ben erg benieuwd naar de standaard 20 watt teruglevering die je hebt gezien.
Ja, vreemd inderdaad. Maar ik heb nu ook de 2e kapotte HW Energy Socket in 2 maanden tijd, dus dat sluit ik ook niet uit.
Ik zat de vergelijkings pagina's zoals deze https://iotdomotica.nl/ve...ndure-solarflow-2400-pro/ nog even te bekijken. In de tekst wordt nog gesproken over 2 jaar garantie van de jackery. Maar in de tabel staat hij op de correcte 10 jaar.
Cache probleempje, zal ik als ik tijd heb oplossen :)
Ik denk dat we voorzichtig mogen concluderen dat de jackery een zeer sterk product heeft neergezet, jammer dat ze niet vanaf dag 1 de home assistant/mqtt erin klaar hadden.
Ik ga me nog even inlezen in de zendure en indevolt. Voordat ik een keuze maak. Maar de jackery valt zeker niet af als ik het zo lees.
Klopt, doen ze goed.
Ben ook benieuwd naar de rte.
Daarom duurt het bij mij iets langer: Ik had de zonnepanelen er op zitten, waardoor je geen RTE kunt bepalen. En de eerste HW Energy Socket die er op zat is kapot, dus moet opnieuw beginnen met meten. Afijn, zou de eerder genoemde 85% aanhouden. Het is in principe een Pro Max AC met DC aansluitingen.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:38
Heb nog geen p1, vink wel balen. Meer die nog wachten?

no comment

• JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
wloldski schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:51:
Hier totaal geen problemen, snel verbonden met wifi en update geïnstalleerd. Ook de p1 meter van Homewizard werd gelijk gevonden. Heb hem tijdelijk in de woonkamer staan, gaat binnenkort naar de garage en dan sluit ik er extra zonnepanelen op aan.
Om dat ie nu nog in de woonkamer staat valt gelijk op hoe stil het systeem is…. Niet dat geklik van een Homewizard Batterij bij het schakelen tussen laden en ontladen.
Door de koelribben aan de achterkant heb je ook geen last van een ventilator
[Afbeelding]
Heb jij slimme meter dsrm 5.x? Of ook 4.x?
Mogelijk is dat de reden mbt die P1 poort? Mooi dat die het bij jou gelijk deed.

• fagao
Een nieuwe update van de HACS plugin voor Jackery Solarvault:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNMjVD0Y1H44rhSSD4g_L0dJ-3o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jjYpcKZZQdQSZTFpWT9nu07R.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nog een extra lijst met values die ik nu uitlees. Niet alleen de huidige Watt's in en uit, maar ook de totale tellers. Deze zijn nodig zodat je onder het kopje Energie dit overzicht kan maken (De Battery waarden zij nog leeg, maar als het goed is gaat ie die nu ook meetellen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0wFZYqbg_unKv4lWtYcS_7qC2s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xDc81FJEzHZduAyXLGt8i3cQ.png?f=user_large

Ik heb via een mitm proxy nog meer gereverse engineerd. Deze URL is ook dus ook handig voor de tellers uit te lezen:
https://iot.jackeryapp.co...stic?deviceId=<DEVICE_ID>

Dit geeft deze data:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
{
   "rsaForAesKey":null,
   "token":"",
   "code":0,
   "msg":"SUCCESS",
   "data":{
      "pvEgy":"0.00",
      "inEpsEgy":"0.00",
      "ongridOtBatEgy":"7.21",
      "pvOtBatEgy":"0.00",
      "inOngridEgy":"7.21",
      "outOngridEgy":"0.89",
      "batOtGridEgy":"0.89",
      "outEpsEgy":"0.00",
      "batDisChgEgy":"0.89",
      "acOtBatEgy":"0.00",
      "batOtAcEgy":"0.00",
      "batChgEgy":"7.21"
   },
   "encryption":false
}
Oveigens heb ik ook nog een reverse engineering van de MQTT data stream gedaan. Deze gaat via port 8333 naar een Endpoints bij AWS. Helaas is het TLS1.2 (Of juist niet helaas). Dus dat wordt wat lastiger om te bekijken. Helaas kon ik geen URL vinden voor het wijzigen van settings. Dus alles wat ik in HACS nu heb is read only.

[ Voor 41% gewijzigd door fagao op 17-04-2026 21:16 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
fagao schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:10:
[Afbeelding]

Ik heb nog een extra lijst met values die ik nu uitlees. Niet alleen de huidige Watt's in en uit, maar ook de totale tellers. Deze zijn nodig zodat je onder het kopje Energie dit overzicht kan maken (De Battery waarden zij nog leeg, maar als het goed is gaat ie die nu ook meetellen).

[Afbeelding]
Betreft het alleen lezen of ook schrijven? En werkt alleen voor de UltraPower varianten, of ook de nieuwe SV3 serie?

• fagao
Taro schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:11:
[...]

Betreft het alleen lezen of ook schrijven? En werkt alleen voor de UltraPower varianten, of ook de nieuwe SV3 serie?
Het werkt dus juist alleen voor de Solarvault 3 Series. Die UltraPower varianten werken net weer iets anders.
Schrijfacties werken idd anders (direct via MQTT ?)

[ Voor 7% gewijzigd door fagao op 17-04-2026 21:17 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
fagao schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:15:
[...]

Het werkt dus juist alleen voor de Solarvault 3 Series. Die UltraPower varianten werken net weer iets anders.
Maar ook schrijven? Of alleen lezen? Welk endpoint praat je tegenaan?

• fagao
Taro schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:16:
[...]

Maar ook schrijven? Of alleen lezen? Welk endpoint praat je tegenaan?
Alleen lezen. Alles gaat via https://iot.jackeryapp.com

• mrme12345
  • Niet online
Dat is wel een mooie 1e stap. Hopelijk komt Jackery snel met eigen Home Assistant integratie incl schrijven

• fagao
mrme12345 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:50:
[...]

Dat is wel een mooie 1e stap. Hopelijk komt Jackery snel met eigen Home Assistant integratie incl schrijven
De integratie van de HACS werkt voor mij nu prima. Alleen het Wijzigen van settings mis ik. Het zou mooi zijn als er een optie is om een eigen MQTT endpoint op te kunnen geven. Ik denk dat dat de kortste klap is voor Jackery.

Voor mij is nu het belangrijkste dat de IOS App issue van het aanpassen van de ontlading van 800W naar 2500W gefixed kan worden.

Vanochtend de accu aangeslingerd en dit is het resultaat. Alleen in de avond met koken pak ik nu nog veel van het net.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueXodW-CMZiaJ-W7IitPpGimUaQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tf84NU6VCXzTdUHgpgefHl41.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door fagao op 17-04-2026 22:00 ]

• mrme12345
  • Niet online
fagao schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:58:
[...]

De integratie van de HACS werkt voor mij nu prima. Alleen het Wijzigen van settings mis ik. Het zou mooi zijn als er een optie is om een eigen MQTT endpoint op te kunnen geven. Ik denk dat dat de kortste klap is voor Jackery.

Voor mij is nu het belangrijkste dat de IOS App issue van het aanpassen van de ontlading van 800W naar 2500W gefixed kan worden.

Vanochtend de accu aangeslingerd en dit is het resultaat. Alleen in de avond met koken pak ik nu nog veel van het net.

[Afbeelding]
Mooie sport NOM'en en straks vanaf 2028 nog variabele nettarieven er bij :-)

• darky83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:04
@fagao volgens mij is de link naar je fork niet juist (verwijst naar de originele :-)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

compjoep schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:04:
[...]

Bij mij werkte het ook zonder problemen en snel alles actief. Eerst de set opgebouwd en met de HW P1 meter verbonden (stond meteen in de lijst om te selecteren). Gisteren de P1 meter van Jackery ontvangen en die heb ik ook zo kunnen koppelen, Daarna de HW P1 meter verwijderd uit de app. Ik heb gekozen voor de zelfverbuik modus en dat werkt goed, overtollige zonnestroom erin en na ca. 18.30 pakt hij stroom ui de accu's.
Zit er iets van verschil tussen P1 meter van Jackery en HW?

Hier een P1 HW. Die P1 Jackery zit er als kado bij maar wil je beide actief hebben nog een P1 actieve splitter aanschaffen.... Of is P1 HW ook goed? Ik bedoel misje dan geen functionaliteiten?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik zou altijd algemeen toepasbare P1-meters boven merkspecifieke P1-meters verkiezen. De HomeWizard wordt steeds breder ingezet, de Jackery werkt alleen voor Jackery.

• bartvdg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:16
Solar vault AC + 1 extra batterij ontvangen.
Geleverd door Dascher op pallet inclusief base en p1 meter.
Geen problemen met installeren van P1 ervaren, zowel die van HW en Jackery werken goed samen met de batterij, . Heb een landis-gyr E360 meter, extra voeding op de splitter is niet nodig. Firmware update ging wel traag via wifi.
Wel heb ik het probleem als de batterij in de besparingsmodus valt, bvb snachts nadat de batterij leeg is of als hij terug volgeladen is, hij niet zelf terug opstart als de zonnepanelen beginnen op te wekken of het huis stroom nodig heeft. Ik moet de batterij dan in de app terug uit besparingsstand halen. Batterij staat op zelfconsumptie.

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:51
JJDM schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:26:
[...]

Heb jij slimme meter dsrm 5.x? Of ook 4.x?
Mogelijk is dat de reden mbt die P1 poort? Mooi dat die het bij jou gelijk deed.
Ik heb de dsrm 5.x slimme meter

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:57
Ik heb vandaag homewizard stekkers tussen de wandcontactdoos en de batterij gezet. Het valt me op, dat wat de batterij in de app aangeeft als laad en ontlaadstroom. Afwijkt van de homewizard plug, minimaal met 16watt meer. Nu is 1 batterij leeg, en trekt hij volgens de plug 32 watt uit het net. Nog iemand die dat opgevallen is?

• Grote- Smurf
Nog een, de batterij is nu in de energiebespaarmodus gegaan. Volgens homewizard verbruik van 2 watt, en als je op de app kijkt. Leverd de hoofdmodule niets meer, maar de batterij nog 100 watt.

• Grote- Smurf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxO8r_hdnRHm_8BqHe7YM71m9cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AUveFmnz4GPspNWMCqA2Cc9.jpg?f=fotoalbum_large

• fagao
darky83 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 22:56:
@fagao volgens mij is de link naar je fork niet juist (verwijst naar de originele :-)
Check dit is de juiste
https://github.com/rinsekloek/jackery-homeassistant

• fagao
Er is een update van de IOS app en de optie om 2500 watt te ontladen werkt nu.

• Roog1317
fagao schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:03:
Er is een update van de IOS app en de optie om 2500 watt te ontladen werkt nu.
Het werkt inderdaad. Bij mij stond het invoervermogen ook vast op 800w, deze kan ik nu met deze app update handmatig instellen tot max 2500w. Echter laadde hij de afgelopen dagen al met 2500w, ondanks die instelling?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Overigens goed om te vermelden: Ik heb een test set-up met 6x B16 (2 per fase) automaten voor de thuisaccu's, maar die zit vol, dus ik heb de Jackery op een ander stopcontact in de garage aangesloten. Daar zitten ook nog 2 andere thuisaccu's op, heb ze alle 3 op 800 Watt in/uit gezet en zorg er altijd voor dat er maximaal 1 aan staat.

Toen ik met de zonnepanelen aan het opladen was, dus nul op de meter, ging de export naar het net over de 2500 Watt heen, dus ging er 2500 Watt naar de Jackery... Die optie wordt dus niet gelimiteerd door de ingestelde 800 Watt waarde. Dat komt overigens overeen met hoe andere merken zoals Zendure dat ook doen, maar wel iets om rekening mee te houden. Als je set-up voor 800 Watt geschikt is, niet meer, je stelt alles in op 800 Watt ipv 2500 Watt en de zonnepanelen wekken zoveel op dat er meer dan 800 Watt wordt teruggeleverd, dan is 2500 Watt de max, niet 800. Goed om bedacht op te zijn.

• Roog1317
Taro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:30:
Overigens goed om te vermelden: Ik heb een test set-up met 6x B16 (2 per fase) automaten voor de thuisaccu's, maar die zit vol, dus ik heb de Jackery op een ander stopcontact in de garage aangesloten. Daar zitten ook nog 2 andere thuisaccu's op, heb ze alle 3 op 800 Watt in/uit gezet en zorg er altijd voor dat er maximaal 1 aan staat.

Toen ik met de zonnepanelen aan het opladen was, dus nul op de meter, ging de export naar het net over de 2500 Watt heen, dus ging er 2500 Watt naar de Jackery... Die optie wordt dus niet gelimiteerd door de ingestelde 800 Watt waarde. Dat komt overigens overeen met hoe andere merken zoals Zendure dat ook doen, maar wel iets om rekening mee te houden. Als je set-up voor 800 Watt geschikt is, niet meer, je stelt alles in op 800 Watt ipv 2500 Watt en de zonnepanelen wekken zoveel op dat er meer dan 800 Watt wordt teruggeleverd, dan is 2500 Watt de max, niet 800. Goed om bedacht op te zijn.
Ah ok, maar wat doet die instelling dan precies?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Roog1317 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:35:
[...]

Ah ok, maar wat doet die instelling dan precies?
De instelling zorgt ervoor dat tijdens het normaal laden en ontladen die vermogensgrens wordt gerespecteerd. Dus stel dat je invoert: Tussen 19:00 en 22:00 ontladen en daar kies je een vermogen, dan is de max 800 Watt. Dynamisch handelen gaat dan ook met maximaal 800 Watt.

Uitzondering is nul op de meter (daarmee ook de AI optie), dan is het maximum blijkbaar altijd 2500 Watt ipv de ingestelde 800 Watt die voor andere energiemodi geldt. Dus alle taken: 800 Watt, behalve overschot van zonnestroom, dan 2500 Watt.

• OptimusHD
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:59
bartvdg schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 00:17:
Solar vault AC + 1 extra batterij ontvangen.
Geleverd door Dascher op pallet inclusief base en p1 meter.
Geen problemen met installeren van P1 ervaren, zowel die van HW en Jackery werken goed samen met de batterij, . Heb een landis-gyr E360 meter, extra voeding op de splitter is niet nodig. Firmware update ging wel traag via wifi.
Wel heb ik het probleem als de batterij in de besparingsmodus valt, bvb snachts nadat de batterij leeg is of als hij terug volgeladen is, hij niet zelf terug opstart als de zonnepanelen beginnen op te wekken of het huis stroom nodig heeft. Ik moet de batterij dan in de app terug uit besparingsstand halen. Batterij staat op zelfconsumptie.
Had ik ook last van, die automatische besparingsmodus. Allebei uitgevinkt in de app, geen last meer van nu.

• OptimusHD
R08in schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:02:
Ben nu 2 dagen de app aan het volgen, accu staat op zelfverbruik en gebruik p1 meter van Jackery. Soms ‘s nachts spontaan 2500w terug het net, reageert traag met terugschalen als de energiebehoefte minder is. Kan ook door p1 meter komen omdat die bijvoorbeeld doorloopt terwijl de accu gestopt is met leveren. Ben benieuwd of meer mensen soortgelijk ervaren.

Accu na dag 1 op internetkabel aangesloten aangezien de wifi modus heel vervelend werd en daardoor niks meer deed, nu nergens last van.
Ik heb de accu ook na 1 dag met wifi problemen de accu bekabeld. De wifi viel steeds uit en soms weer spontaan aan. Nou wist ik wel dat dat problemen zou gaan geven...dat wifi is bij ons thuis altijd al een probleem. Ik heb ook bewust voor deze accu gekozen omdat ik wist dat er een volwaardige internet aansluiting op zit. Daar dus nu op aangesloten.
Accu werkt nu prima, internet icoontje op display is zichtbaar. Ik heb nu wel dat het wifi en bluetooth icoontjes langzaam knipperen in het display, ook knop IoT links naast powerknop knippert nu.
Hebben meer mensen daar last van of hoort dat knipperen er gewoon bij?

• JJDM
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:42:
[...]

De instelling zorgt ervoor dat tijdens het normaal laden en ontladen die vermogensgrens wordt gerespecteerd. Dus stel dat je invoert: Tussen 19:00 en 22:00 ontladen en daar kies je een vermogen, dan is de max 800 Watt. Dynamisch handelen gaat dan ook met maximaal 800 Watt.

Uitzondering is nul op de meter (daarmee ook de AI optie), dan is het maximum blijkbaar altijd 2500 Watt ipv de ingestelde 800 Watt die voor andere energiemodi geldt. Dus alle taken: 800 Watt, behalve overschot van zonnestroom, dan 2500 Watt.
Duidelijk! Dan is dat inderdaad de verklaring. Want ik zie ook regelmatig uitschieters naar 2500W terwijl ik beide op 800W heb staan. P1 en koppeling werkt hier nu ook goed. Echter zie ik wel regelmatig vreemde wisselingen, bijv toch uit net halen en accu tot 2500W laden (ondanks dat PV op dat moment maar 1200W deed..
Het wisselt bij mij regelmatig. Ook op de batterij display soms andere waardes dan op dat moment in de app..

• fagao
Taro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:42:
[...]

Dat is precies hoe het bij gisteren ook werkte. Hij laadde wel met 2500 watt op, maar kon maximaal ontladen met 800 watt. Nu die limiet eraf is, zal hij ook kunnen ontladen met 2500 watt. Ik heb de Nul op de Meter stand aan staan. (Aangezien ik nog een vast contract heb, is dat de beste optie voor mij)

• Bergamo
  • Laatst online: 21:49
Afgelopen woensdag het systeem ontvangen. De installatie verliep probleemloos. Wel een foutmelding omdat de Jackery tijdelijk op een niet geaard stopcontact is aangesloten. Dit wordt verholpen wanneer de accu naar de definitieve plek gaat. De app maakt mij nog niet blij. Via de stroomverbruik modus heb ik gekozen voor een aangepaste modus. Met vaste tijden voor ontladen en laden. Tot nu toe reageert het systeem daar niet op. Het lijkt erop dat het systeem op dit moment vooral draait op nul op de meter. Het vinkje staat toch echt goed! Vanmorgen om 8 uur al aan het laden op zonnestroom. De app maakt regelmatig geen contact met het systeem. Het lijkt mij dat er softwarematig nog heel wat werk aan de winkel is.

• bartvdg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:16
OptimusHD schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:28:
[...]

Ik heb de accu ook na 1 dag met wifi problemen de accu bekabeld. De wifi viel steeds uit en soms weer spontaan aan. Nou wist ik wel dat dat problemen zou gaan geven...dat wifi is bij ons thuis altijd al een probleem. Ik heb ook bewust voor deze accu gekozen omdat ik wist dat er een volwaardige internet aansluiting op zit. Daar dus nu op aangesloten.
Accu werkt nu prima, internet icoontje op display is zichtbaar. Ik heb nu wel dat het wifi en bluetooth icoontjes langzaam knipperen in het display, ook knop IoT links naast powerknop knippert nu.
Hebben meer mensen daar last van of hoort dat knipperen er gewoon bij?
Hier knippert de powerknop ook, het wifi symbool blijft constant oplichten, batterij is verbinden met wifi.

• fagao
Ik had de eerste nacht ook problemen met de wifi. Na het uitschakelen van de bespaarstand heb ik dit probleem niet meer

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

CIM

Voor iedereen die er net eentje nieuw heeft: hier wat ervaringen van mij. In November de Jackery Homepower 2000 Ultra aangeschaft met 1 extra uitbreiding (4kWh in totaal). Ik heb zelf zo'n 3400Wp aan zonnepanelen, een niet al te hoog verbruik (2.000kWh p.a.) en (voorheen) zo'n 2.300kWh teruglevering. 4kWh leek mij het meest optimale configuratie om zelfconsumptie zo hoog mogelijk te krijgen, en ik kan bevestigen dat die keuze correct is: ik krijg de batterij laatste week niet meer leeg na de nacht. Ik heb ook nog een 10kWh plugin auto, maar die laad ik mooi op tussen 10:00 en 16:00 (lego'en met opwek) als dat uitkomt.

Dit zijn mijn cijfers over april tot nu toe: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGCfkixf0vFAAHYaKH7CGbocxZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLpjUXOJE2SIWT0Fe2xLavAR.jpg?f=fotoalbum_large

Slechts 6,26kWh afname tegenover 128kWh verbruik! Hier ben ik wel blij mee :*) In tegenstelling tot mijn energieleverancier >:)

De batterij heeft, even simpel gesteld, geen zak gedaan in de periode November t/m Februari. Er was simpelweg te weinig opwek, en de opwek die er was werd grotendeels direct verbruikt. Maar toen kwam Maart :-)

Verdere ervaringen:
  • RTE is rond de 75%.
  • Batterij is muisstil.
  • De batterij 2 tot 4 maanden uitzetten in de winterperiode kan verstandig zijn. Of als het kan: op dynamisch contract inzetten. In de wintermaanden gaat de batterij zichzelf bijladen uit het net om op minimaal 10% SoC te blijven.
  • Heb de batterij twee keer opnieuw opgestart. Waarschijnlijk omdat ik ongeduldig zat te refreshen. Als ik niet kijk, doet de batterij altijd wat het behoort te doen. Geen issues met wifi verder.
  • Financieel: hier kan ik op afstuderen. Of je verdient de batterij terug binnen 2 Ukraine-crisis jaren, of het duurt 10 jaar in vredestijd. Ik heb geen glazen bol.

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:16
Het systeem werkt goed zoals ik nu zie. Vannacht accu deels ontladen.
In de grafiek “ wiebelt” het verbruik rond de 0. Komt dat doordat wij nou een oude p1 meter ( met HW P1) hebben met trage pulsen waardoor de accu niet lineair ontlaat? Op zich geen probleem maar het viel me op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPaG9sHuJ986HIklmzDknRVLe_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I8VZ6R2at6tQwJxemBg8ZvtE.png?f=fotoalbum_large

• OptimusHD
bartvdg schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:01:
[...]

Hier knippert de powerknop ook, het wifi symbool blijft constant oplichten, batterij is verbinden met wifi.
Nee, de IoT knop naast de powerknop knippert en tevens de wifi en bluetooth ledjes knipperen. Mijn accu is verbonden met de internetkabel.

• Tobix
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:07
Ik heb sinds deze week de Solarvault 3 Pro AC in combinatie met de Homewizard P1 meter.
Installatie ging prima. Aangesloten op een eigen groep dus de laad/ontlaad snelheid op 2500 watt gezet (modus zelfvoorzienend). Volgens hun eigen apps hebben ze ook een goed wifi signaal.

Echter als ik nu monitor in de Homewizard en Jackery app wat er gebeurd ziet het er niet echt efficient uit. Ik had verwacht dat de Solarvault de extra stroom van de zonnepanelen zou opslaan en het verbruik uit het net zo minimaal mogelijk zou laten zijn. Wat ik zie is dat hij steeds wisselt tussen laden en ontladen. Bijvoorbeeld nu leveren de zonnepanelen netto 500 watt terug aan het net, dan gaat de batterij in eerste instantie ook opladen met ongeveer 500 watt, alleen paar seconde later opeens met 1200 watt. Waardoor hij nu opeens 600 watt van het net haalt. Dit lijkt de batterij dan te zien waardoor hij ook 600 watt weer gaat leveren, wat dan resulteert dat er weer 1000 watt overschot is en de cyclus weer opnieuw begint.
Of het algoritme werkt niet goed of er zit echt iets van 10 seconde vertraging in waardoor hij iedere keer gaat overcompenseren. Heeft iemand dit ook? Of is dit normaal?

ps. Ik heb wel een slimme meter die iedere seconde update. In de Homewizard app kan ik het verbruikt perfect volgen.

• fagao
Wat ik wel merk is dat de data in watts niet altijd synchroon lopen met uitlezen.
Wat beter werkt is kijken naar de KWh data cumulatief. In mijn geval met de thuisgebruik (NOM) ziet dat er goed uit.

In Home Assistant wordt in ieder geval bijna niets meer terug geleverd < 1 kWh en haalt hij in mijn geval veel minder van het net.

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:50
Mijn set solarvault pro is binnen maar de voet moet nog binnenkomen👎. Heb al jaren een iammeter 3fase meter voor gedetailleerde analyse van mijn energie stromen, besloten om er een apparte meter Shelly ALL_SHELLY_PRO_3EM te plaatsen voor de jackery sturing. Ben benieuwd hoe hij gaat werken.👍

• JJDM
  • Nu online
Tobix schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:09:
Ik heb sinds deze week de Solarvault 3 Pro AC in combinatie met de Homewizard P1 meter.
Installatie ging prima. Aangesloten op een eigen groep dus de laad/ontlaad snelheid op 2500 watt gezet (modus zelfvoorzienend). Volgens hun eigen apps hebben ze ook een goed wifi signaal.

Echter als ik nu monitor in de Homewizard en Jackery app wat er gebeurd ziet het er niet echt efficient uit. Ik had verwacht dat de Solarvault de extra stroom van de zonnepanelen zou opslaan en het verbruik uit het net zo minimaal mogelijk zou laten zijn. Wat ik zie is dat hij steeds wisselt tussen laden en ontladen. Bijvoorbeeld nu leveren de zonnepanelen netto 500 watt terug aan het net, dan gaat de batterij in eerste instantie ook opladen met ongeveer 500 watt, alleen paar seconde later opeens met 1200 watt. Waardoor hij nu opeens 600 watt van het net haalt. Dit lijkt de batterij dan te zien waardoor hij ook 600 watt weer gaat leveren, wat dan resulteert dat er weer 1000 watt overschot is en de cyclus weer opnieuw begint.
Of het algoritme werkt niet goed of er zit echt iets van 10 seconde vertraging in waardoor hij iedere keer gaat overcompenseren. Heeft iemand dit ook? Of is dit normaal?

ps. Ik heb wel een slimme meter die iedere seconde update. In de Homewizard app kan ik het verbruikt perfect volgen.
Ja, dit herken ik ook. Erg irritant dat gependel..
Bij mij werkt de accu langdurig wanneer het verbruik van de woning meer is. Dus dan blijft die constant terugleveren. Overdag lijkt het niet stabiel en laad hij niet efficiënt op basis van wat er daadwerkelijk is aan verbruik vs opbrengst. Mogelijk past Jackery dit nog aan in app-updates.. modus zelfverbruik heb ik het over.

• JJDM
  • Nu online
Voorbeeld fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jV6kfiOTIxID5xBq4fJqg3L9RJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmtk6oS8haj4EN2NTQYzVvvc.jpg?f=fotoalbum_large:
Pagina: 1 2 3 4 Laatste