• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:59

CIM

mrme12345 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:50:
[...]

Hier zelfde ervaring, mqtt connectie refused en inderdaad ook niets te vinden over open api. Wel jammer.
Er is al iemand bezig hiermee: https://github.com/iLLixM/jackery_home_cloud-ha

Daarnaast:
Thank you for your patience. Our technical team has reviewed your inquiry regarding local API support for the Jackery Home Power 2000 Ultra and shared the following update:
It has been included in the plan and is expected to be implemented around April.

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-05 01:08
darky83 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:29:
[...]

10 minuten mee gespeeld (ook hier binnen) en zo te zien doet die MQTT verkeer naar:
- https://emqx.jackeryapp.com:8883/

Ik had gehoopt dat MQTT instelbaar zou zijn (naar HomeAssistant b.v) maar dat lijkt er niet in te zitten, ook geen locale API zover ik zie :(
Bedankt! Dan ga ik toch wachten tot ik zekerheid heb, local api is toch wel essentieel. (moet futureproof zijn)
(Of voor de Zendure of Marstek gaan)

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Grote- Smurf schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:45:
Hoi allen, ik heb nu de max pro en de max pro ac binnen, de extra batterijen staan nog in Duitsland en de base en p1 meter in Frankrijk. Nu heb ik ze beide uitgepakt, en geüpdatet, ging allemaal zonder problemen. Update duurde wel een tikkeltje lang. Batterij aan homewizard p1 meter gekoppeld, en dat ging voor 1 batterij goed, de andere ziet geen homewizard p1 meter. Verwijder je hem op de ene batterij, kan je hem op de ander toevoegen. Het lijkt er op dat homewizard maar op 1 batterij kan. Iemand anders ook dit probleem toevallig? Moet je nu 2 p1 meters hebben voir 2 batterijen?
Ja zelfde ervaring inderdaad. Ook deze vraag bij Jackery neergelegd.

ENERGIENERDS.NL

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 13:37
Vanmorgen is bij mij ook de Max Pro met 1 extra accu bezorgd (op een pallet via Dachser.... 65kg), de boel even tijdelijk aangesloten (nog niet op de basis, eerst moet ik nog de huidige zonnepanelen ombouwen naar parallel ipv in serie en de huidige omvormer er tussenuit halen). Wifi heeft er moeite mee, blijft contant hangen op 85/87 of 90% dus maar bedraad aangesloten (was er een beetje klaar mee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AtwNbcBEKXb9nqcgc94HYCgvyE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIo3GcpseNzRGPKqyfwPepPe.jpg?f=fotoalbum_medium

Inderdaad teleurstellend dat de HA koppeling er niet is. Wel top dat de koppeling met de Home wizard p1 meter snel geregeld is, eens kijken hoe het de komende dagen gaat (komend weekend ga ik de PV aanpassingen doen).

Update: Eigenlijk kan ik hem via het netwerk helemaal niet benaderen, alles wat ik zie in de app gaat via BT dus als ik buiten bereik ben is ie offline :/ Hopelijk wordt dit asap gefixt anders gaat ie asap ook weer retour.

[ Voor 32% gewijzigd door 3p0x op 15-04-2026 12:18 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 13:08
Martinus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:42:
[...]
same here.... 2 delen nog... komt 1 vandaag?? en de ander ook... maar is nog in Duitsland.
de zwaarste staat nog in Duitsland, de lichtere in Oirschot... hebben we straks wel de accu niet de machine 8)7 (aanname)
heb alleen 1 accu en mail dat extras er aan komen. Dus mooi, heb straks alles behalve de p1... want die zie ik nog nergens in de distributie.

no comment

• R08in
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 08-05 16:54
Verbinding met de batterij valt vaak weg, weet niet of het alleen bluethoot is of gewoon netwerk, vanmiddag dat ik niet thuis was wel even contact gehad maar voornamelijk niet. Nu thuis ook geen verbinding. Batterij gaat wel gewoon door maar zeer hinderlijk dat je geen verbinding ermee heb.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
R08in schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:21:
Verbinding met de batterij valt vaak weg, weet niet of het alleen bluethoot is of gewoon netwerk, vanmiddag dat ik niet thuis was wel even contact gehad maar voornamelijk niet. Nu thuis ook geen verbinding. Batterij gaat wel gewoon door maar zeer hinderlijk dat je geen verbinding ermee heb.
Wifi of ethernet?

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:19
Is het mogelijk d.m.v. de app om er voor te zorgen dat er geen teruglevering plaatsvindt richting het net zoals bijvoorbeeld een indevolt dit kan?

• compjoep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:18
Vandaag de hoofdunit ontvangen en de 2 extra accu's. Gisteren had ik al losse accu ontvangen. Dus snel even een snelle installatie uitgevoerd, met 1 accu. Ik bouw de complete set wel op als ik de bodemplaat heb ontvangen. Installatie via ethernet was probleemloos. Buitenshuis zie ik ook de actuele status.
Kreeg de accu met 28% lading erin maar in 2 uurtjes was hij op 100%. Nu straks een kijken hoe het ontladen gaat. Heb hem nu nog op 800 Watt staan.

• compjoep
Hierbij een screenshot van de hoofdpagina van de app.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tXiLLD1CbVcZTVH_Ha7rdEog8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teJDzVjOHlq5lAdLCqNO2BDC.jpg?f=fotoalbum_large

• R08in
Wifi 2,5 ghz

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:20
Misschien 2,4 proberen. :9
Is de antenna zo gevoelig? Bij mij staat hij straks in de garage.

• R08in
sk0o schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:39:
Is het mogelijk d.m.v. de app om er voor te zorgen dat er geen teruglevering plaatsvindt richting het net zoals bijvoorbeeld een indevolt dit kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIDYortQP4rVptJ0tw6--rTTTRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LN6KmBc90jwzmZNDJYtgK12u.png?f=fotoalbum_large

Hier kan je nu tussen kiezen

• R08in
marcovit schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:50:
[...]

Misschien 2,4 proberen. :9
Is de antenna zo gevoelig? Bij mij staat hij straks in de garage.
Haha ja die bedoelde ik ook 😇.
Kan hem ook bedraad aanleggen maar zegt nu iedere keer dat het signaal sterk is maar verliest wel z’n verbinding. Als t aanhoud dan maar de kabel ertussen.

• R08in
compjoep schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:43:
Vandaag de hoofdunit ontvangen en de 2 extra accu's. Gisteren had ik al losse accu ontvangen. Dus snel even een snelle installatie uitgevoerd, met 1 accu. Ik bouw de complete set wel op als ik de bodemplaat heb ontvangen. Installatie via ethernet was probleemloos. Buitenshuis zie ik ook de actuele status.
Kreeg de accu met 28% lading erin maar in 2 uurtjes was hij op 100%. Nu straks een kijken hoe het ontladen gaat. Heb hem nu nog op 800 Watt staan.
Hier gister maar 36 procent geladen, vandaag staat de teller op 63 procent dus 58 procent geladen en was redelijk bewolkt. Zelfde configuratie 2 accu’s erbij maar wel 2500w.

• Roog1317
  • Nu online
Ik heb mijn setup binnen. Aanvankelijk nu alleen even de base unit neergezet. Ik had deze binnen 10 minuten geïnstalleerd, dat wil zeggen koppeling gerealiseerd met app, wifi en home wizard p1 meter, firmware update gedaan en de batterij ingesteld inclusief dynamische tarieven van Zonneplan. Het moet gezegd worden, het is een erg mooi apparaat.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 20:21
Hier ook de Solarvolt 3 pro max AC met één extra batterij net binnen.
Hoe kun je nou zien of de extra batterij goed werkt? 27% laadstatus zegt mij dan niets.
Ik heb gewoon netjes gestapeld, maar zie het niet in de app dat er een extra batterij is.
Is dat misschien die X1 in het plaatje?

[ Voor 7% gewijzigd door mxhans196 op 15-04-2026 19:01 ]

Deze tekst niet lezen !

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:10:
[...]

Wel mooi uiterlijk inderdaad. Maar is deze ook bedoeld om buiten te plaatsen? Lijkt me toch niet ideaal met die kunststof behuizing. Dan toch liever metaal of aluminium behuizing voor langere levensduur.
Ja, IP65, kan buiten. Maar idealiter natuurlijk niet blootgesteld aan weersinvloeden en in een omgeving die droog en op kamertemperatuur is.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• 3p0x
Mijn verbindingsprobleem heb ik opgelost, m’n firewall blokkeert het verkeer naar China, uitgezet en de app werkt…

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-05 22:52
Begrijp ik het goed dat de Solarvault 3 Pro Max via AC op het net kan worden aangesloten en dan 4000w aan zonnepanelen (8 stuks) rechtstreeks er op aangesloten ipv een omvormer er tussen?
En dat geeft dan minder omzet verlies toch?

Ben het kijken naar de mogelijkheid van een warmtefonds lening maar dat mag de batterij niet plug en play zijn.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Rogers schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:10:
Begrijp ik het goed dat de Solarvault 3 Pro Max via AC op het net kan worden aangesloten en dan 4000w aan zonnepanelen (8 stuks) rechtstreeks er op aangesloten ipv een omvormer er tussen?
En dat geeft dan minder omzet verlies toch?

Ben het kijken naar de mogelijkheid van een warmtefonds lening maar dat mag de batterij niet plug en play zijn.
4000 Watt: Ja. 8 panelen: Hangt van de panelen af, gaat niet om wattage, maar om V en A. DC aangesloten geeft vaak wat minder verliezen inderdaad, maar is soms verwaarloosbaar.

En plug en play: Dat is dit product, maar je kunt natuurlijk ook de stekker er af knippen en hem op bijv. een B16 aansluiten....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Rogers
Taro schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:11:
[...]

4000 Watt: Ja. 8 panelen: Hangt van de panelen af, gaat niet om wattage, maar om V en A. DC aangesloten geeft vaak wat minder verliezen inderdaad, maar is soms verwaarloosbaar.

En plug en play: Dat is dit product, maar je kunt natuurlijk ook de stekker er af knippen en hem op bijv. een B16 aansluiten....
Bedankt voor de vlugge reactie.
DC aansluiten bespaart ook weer een extra omvormer (kosten).

Dan moet ik eerst maar eens navragen hoe het warmtefonds tegen dat plug & play aankijken. Vermoed dat het idee is dat de accu onderdeel van het huis wordt ipv mee verhuist.

• Rogers
darky83 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:29:
[...]

10 minuten mee gespeeld (ook hier binnen) en zo te zien doet die MQTT verkeer naar:
- https://emqx.jackeryapp.com:8883/

Ik had gehoopt dat MQTT instelbaar zou zijn (naar HomeAssistant b.v) maar dat lijkt er niet in te zitten, ook geen locale API zover ik zie :(
Dat is wel jammer. Herinner nog dat ze bij de vorige versie ook naar een lokale api zouden "kijken" maar dat is er ook nooit van gekomen toch?
Vind dat een groot minpunt.

• compjoep
mxhans196 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:58:
Hier ook de Solarvolt 3 pro max AC met één extra batterij net binnen.
Hoe kun je nou zien of de extra batterij goed werkt? 27% laadstatus zegt mij dan niets.
Ik heb gewoon netjes gestapeld, maar zie het niet in de app dat er een extra batterij is.
Is dat misschien die X1 in het plaatje?
Als je in de app (midden in ) op je device klikt zou je eigenlijk ook de extra batterij moeten zien. Hieronder een screenshot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mySMKCtJp1MjqTJ0TMIzVzUGLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdn4B5026noGV4cCEEjAattM.jpg?f=fotoalbum_large

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:19
Hmm dus geen Export Limit Control zoals indevolt dat wel heeft. @Taro kan je dit wellicht bevestigen?

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:17
Hmmm.. hier nog in afwachting op de hoofdmodule.

En weer wat twijfel. Ik heb alles klaar staan voor een vaste aansluiting. Daarvoor zal ik de stekker van het snoer af moeten knippen. Twijfel nu alleen of dit niet dadelijk de verlengde garantie van 10jr om zeep helpt.

Ik kan even niet goed beoordelen of de ingang op de hoofdaccu een soort van standaard aansluiting is, wellicht dat ik dan een ander snoer kan bestellen oid en het origineel heel laat.

Of ik moet een stopcontact bij maken. Dat vermijd ik liever.

• Roog1317
  • Nu online
Laapo schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:46:
Hmmm.. hier nog in afwachting op de hoofdmodule.

En weer wat twijfel. Ik heb alles klaar staan voor een vaste aansluiting. Daarvoor zal ik de stekker van het snoer af moeten knippen. Twijfel nu alleen of dit niet dadelijk de verlengde garantie van 10jr om zeep helpt.

Ik kan even niet goed beoordelen of de ingang op de hoofdaccu een soort van standaard aansluiting is, wellicht dat ik dan een ander snoer kan bestellen oid en het origineel heel laat.

Of ik moet een stopcontact bij maken. Dat vermijd ik liever.
https://nl.jackery.com/pr...ction-ac-cable-10m-1-5mm2

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18
Is de stekker van een bepaalde standaard ? En waarom slechts een 1.5mm2 kabel . Ik zou verwachten dat je voor dit soort kabels wel 2.5mm2 gebruikt.

• Roog1317
  • Nu online
fagao schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:52:
[...]

Is de stekker van een bepaalde standaard ? En waarom slechts een 1.5mm2 kabel . Ik zou verwachten dat je voor dit soort kabels wel 2.5mm2 gebruikt.
Dit is de kabel die Jackery zelf verkoopt voor de SolarVault. 1.5mm2 mag belast worden tot 16A dus dat zit ruim binnen de marges

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
fagao schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:52:
[...]
Voor korte kabels kan dat perfect. Is bij zowat alle andere thuisbatterijen ook een 1.5mm2 kabel.

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-05 19:37
Ik heb vandaag ook me base binnen, vanuit Frankrijk met gls. Dus de batterijen zijn complete, maar heb geen p1 meter nog. Iemand die al wel de p1 meter heeft ontvangen?

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-05 17:10
Gister omvormer en 2 batterijen ontvangen….Geen melding vooraf dor DPD en voor de deur “ neegezet”😡
Vandaag ineens via Fedex de base ontvangen, ook geen bericht vooraf…
Nog geen P1. Geen idee wanneer die komt
Alles aangesloten( behalve P1) firmware is up to date. Bedraad op router. Stekker in stopcontact, max 800 W. ( eigen groep volgt binnenkort. Op “ zelfverbruik” ingesteld.
Nu blijft de set op 27% geladen staan en laad niet op. Er gebeurt niets. Veel zonnestroom vandaag maar niet opladen, ook niet via net zo te zien. Komt dat doordat er geen P1 is aangesloten?.
Systeem herstart, veranderd niets.. weet iemand wat ik nu nog kan doen, behalve wachten op de P1?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfDMrc9kdOOgQ--VnIL0flsXqfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fADKXxiGPMcjSFZJicNsJDz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCoMzM6xSgAZfLR9VRnXfDZmgL8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2WfWT2Uf2vDoP1wswwIPS3TG.png?f=fotoalbum_large

• Roog1317
  • Nu online
Ik kan me voorstellen dat het systeem zonder P1 echt niet werkt, hij weet immers niet of je een overschot hebt

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
Met een DPD account en DPD app kan je zien wanneer je bestelling aankomt, P1 meter wordt apart verzonden maar niet zichtbaar bij Jackery.

• Stoja
@Roog1317 laad de accu dan niet gewoon van het net? Of werkt dat alleen als je dynamisch instelt op de app. Stel dat ik hem nu even vol wil laden van het net kan dat en hoe stel ik dat dan in?

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-05 19:37
Stoja schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:49:
Gister omvormer en 2 batterijen ontvangen….Geen melding vooraf dor DPD en voor de deur “ neegezet”😡
Vandaag ineens via Fedex de base ontvangen, ook geen bericht vooraf…
Nog geen P1. Geen idee wanneer die komt
Alles aangesloten( behalve P1) firmware is up to date. Bedraad op router. Stekker in stopcontact, max 800 W. ( eigen groep volgt binnenkort. Op “ zelfverbruik” ingesteld.
Nu blijft de set op 27% geladen staan en laad niet op. Er gebeurt niets. Veel zonnestroom vandaag maar niet opladen, ook niet via net zo te zien. Komt dat doordat er geen P1 is aangesloten?.
Systeem herstart, veranderd niets.. weet iemand wat ik nu nog kan doen, behalve wachten op de P1?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonder p1 meter werkt die modus niet.

• 3p0x
Stoja schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:16:
@Roog1317 laad de accu dan niet gewoon van het net? Of werkt dat alleen als je dynamisch instelt op de app. Stel dat ik hem nu even vol wil laden van het net kan dat en hoe stel ik dat dan in?
Zonder P1 meter koppeling deed ie bij mij ook niets, wellicht kun je met de "aangepaste modus" modus wel forceren dat je laad/ontlaad zonder P1 meter maar dat heb ik niet getest (werkt top trouwens met de HW p1 meter dus die van Jackery ligt nieuw in doos stof te happen :P )

• Stoja
OK hoe koppel ik de Solarvault aan P1 van HW…?

• Brunobanani
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-05 17:04
Vanmorgen is de solar vault 3 pro ac binnen gekomen en ik heb hem meteen aangesloten.
De app. Gedownload en opgestart , Wifi aangesloten en dat ging in eerste instantie niet,hij bleef hangen op 99 procent maar de 3e poging was raak.De P1 meter van Homewizard krijg ik niet werkend

• Roog1317
  • Nu online
Stoja schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:46:
OK hoe koppel ik de Solarvault aan P1 van HW…?
Tijdens de installatie werd bij mij al direct de HomeWizard P1 herkent (voorwaarde is uiteraard dat ze op hetzelfde netwerk zitten).

• RobD!
  • Laatst online: 12-05 22:05
Vandaag ook bij mij de Solarvault 3 Pro Max AC geleverd. Nou wil ik deze uiteindelijk op een eigen groep hebben, echter heb ik begrepen dat ik aan het max aantal groepen zit voor een 1 fase aansluiting. Dus, er zal een 3 fase aansluiting moeten komen.

Hoe effectief is deze unit op een 3 fase aansluiting? Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de aansluiting? Zorgt de meter uiteindelijk voor de verdeling over de groepen?

[ Voor 10% gewijzigd door RobD! op 16-04-2026 14:20 ]

• mrme12345
  • Niet online
RobD! schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:00:
Vandaag ook bij mij de Solarvault 3 Pro Max AC geleverd. Nou wil ik deze uiteindelijk op een eigen groep hebben, echter heb ik begrepen dat ik aan het max aantal groepen zit voor een 1 fase aansluiting. Dus, er zal een 3 fase aansluiting moeten komen.

Hoe effectief is deze unit op een 3 fase aansluiting? Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de aansluiting? Zorgt de meter uiteindelijk voor de verdeling over de groepen?
De batterij doet niets met de 3 fases maar kijkt naar het totaal van de P1 meter en compenseert dat getotaliseerde verbruik op de fase waar die op zit aangesloten. Dus dat werkt verder prima. Alles wordt naar een energieleverancier getotaliseerd over de 3 fases en dus dit ook.

ENERGIENERDS.NL

• RobD!
mrme12345 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:24:
[...]

De batterij doet niets met de 3 fases maar kijkt naar het totaal van de P1 meter en compenseert dat getotaliseerde verbruik op de fase waar die op zit aangesloten. Dus dat werkt verder prima. Alles wordt naar een energieleverancier getotaliseerd over de 3 fases en dus dit ook.
Oké, dank je wel. Dus het hoeft niet zo te zijn dat de batterij op de fase aangesloten moet worden waar de meeste verbruikers op zitten? (sorry, ben een leek op 3 fase gebied)

• Stoja
het was druk met bezorgdiensten vandaag. Net ook de P1 ontvangen. aan een HW P1 splitter gehangen, verbonden, staat in de app maar er gebeurt nog steeds niets terwijl ik veel zonnestroom overschot heb.... De led op de P1 knippert blauw en groen= meterfout volgens boekje. toch een verouderde energiemeter? ik heb aan Jackery het type opgegeven en zij verzekerden mij dat deze wat oudere ESKRA meter geschikt is voor hun P1.
ik heb de set geïnstalleerd zonder P1 van Jackery en P1 van HW.
als ik toch de P1 dongle van HW wil proberen hoe krijg ik die nu verbonden met het systeem. Moet ik dan de koppelmodus weer activeren en zo ja verlies ik dan de HW apparaten die er aan hangen... veel vragen, ik weet het, maar kan iemand mij helpen..?

• 3p0x
Stoja schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:33:
het was druk met bezorgdiensten vandaag. Net ook de P1 ontvangen. aan een HW P1 splitter gehangen, verbonden, staat in de app maar er gebeurt nog steeds niets terwijl ik veel zonnestroom overschot heb.... De led op de P1 knippert blauw en groen= meterfout volgens boekje. toch een verouderde energiemeter? ik heb aan Jackery het type opgegeven en zij verzekerden mij dat deze wat oudere ESKRA meter geschikt is voor hun P1.
ik heb de set geïnstalleerd zonder P1 van Jackery en P1 van HW.
als ik toch de P1 dongle van HW wil proberen hoe krijg ik die nu verbonden met het systeem. Moet ik dan de koppelmodus weer activeren en zo ja verlies ik dan de HW apparaten die er aan hangen... veel vragen, ik weet het, maar kan iemand mij helpen..?
In de Jackery app ga je naar Systeem > plusje rechtsbovenin > Slimme apparaten toevoegen > HW p1 selecteren en dan zoekt/voegt ie hem toe ;)

• mrme12345
  • Niet online
RobD! schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:27:
[...]

Oké, dank je wel. Dus het hoeft niet zo te zijn dat de batterij op de fase aangesloten moet worden waar de meeste verbruikers op zitten? (sorry, ben een leek op 3 fase gebied)
Dat hoeft niet perse, financieel scheelt het ook niets of je dat wel of niet doet. Maar als het mogelijk is zou ik dat wel doen. Dan gebruik je de energie van de zonnepanelen rechtstreeks (via de batterij) om je eigen verbruik te compenseren. Maar het is dus meer een nice to have.

ENERGIENERDS.NL

• Stoja
@3p0x was het maar zo simpel. ik had zelf dit al gevonden maar de HW P1 staat er niet tussen en als ik scan naar apparaten vindt de app de HWp1 niet...ook niet in de koppelmodus van de HWp1.. alles zit in het zelfde netwerk. Zoals het nu is opgezet doet de accu helemaal niets....

• RobD!
mrme12345 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:40:
[...]

Dat hoeft niet perse, financieel scheelt het ook niets of je dat wel of niet doet. Maar als het mogelijk is zou ik dat wel doen. Dan gebruik je de energie van de zonnepanelen rechtstreeks (via de batterij) om je eigen verbruik te compenseren. Maar het is dus meer een nice to have.
Precies. Volgens mij is dat juist de bedoeling met een dergelijke batterij. Ik weet dus alleen niet hoe de groepen ‘verdeelt’ worden over de 3 fasen wanneer deze aansluiting er komt. Neem aan dat dit gebalanceerd wordt over de fasen om overbelasting te voorkomen.

Uiteindelijk verwacht ik wel dat een 2e batterij nodig is, dus die sowieso elk in een eigen groep en op verschillende fase

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
RobD! schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:00:

Als je aan maximaal aantal groepen zit op 1-fase en als je een energiezuinige warmtepomp wasdroger bezit op een losse groep, dan zou je de wcd ervan op dezelfde groep kunnen laten zetten als van de wasmachine. Heb je weer een groep over voor thuisbatterij.

• RobD!
Maikel205 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:56:
[...]

Als je aan maximaal aantal groepen zit op 1-fase en als je een energiezuinige warmtepomp wasdroger bezit op een losse groep, dan zou je de wcd ervan op dezelfde groep kunnen laten zetten als van de wasmachine. Heb je weer een groep over voor thuisbatterij.
Ik hou dit liever op een eigen groep. Ik wil daarnaast alvast voorbereiden op een 2e batterij, waar ik ook een wcd buiten wil laten plaatsen voor opladen hybride auto. Dus ik ga met 3 extra ruim over het maximum, dus die 3 fasen zal er echt moeten komen

• RobD!
mrme12345 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:40:
[...]

Nog even over deze. Volgens mij in de situatie vanaf januari zal dit juist wel een verschil maken? Zonder saldering ben je je overschot zo goed als kwijt. Dus alles wat je niet direct opslaat zijn dan extra kosten in de vorm van kW die je van het net haalt

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 15:42
Maikel205 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:56:
[...]

Dat is precies wat ik hier ga doen. Toen ik de woning kocht had ik nog een energie slurpende condens droger. Deze is inmiddels vervangen door een warmtepomp droger. Die gaat dus naar de groep van de wasmachine en dan heb ik de benodigde vrije groep.

• mrme12345
  • Niet online
RobD! schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:31:
[...]

Nog even over deze. Volgens mij in de situatie vanaf januari zal dit juist wel een verschil maken? Zonder saldering ben je je overschot zo goed als kwijt. Dus alles wat je niet direct opslaat zijn dan extra kosten in de vorm van kW die je van het net haalt
Ja maar dan heb je het over wat anders, dat heeft niets met fases te maken. Maar inderdaad vanaf 1-1-2027 wordt de sport om je eigen opwek zoveel mogelijk zelf te verbruiken omdat het exporteren daarvan naar net niet zoveel meer oplevert. Maar dit staat los van 3 fase import- en export, dat wordt allemaal getotaliseerd naar 1 verbruik per huisaansluiting en dus onderling gesommeerd. Er is geen verbruik in kWh per fase beschikbaar en ook niet relevant voor een energieleverancier.

ENERGIENERDS.NL

• Martinus
Roog1317 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:07:
Ik kan me voorstellen dat het systeem zonder P1 echt niet werkt, hij weet immers niet of je een overschot hebt
Hier alles binnen, behalve de P1.... lekker kansloos.
Nog een dag wachten wrs.

no comment

• RobD!
mrme12345 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:47:
[...]

Ja maar dan heb je het over wat anders, dat heeft niets met fases te maken. Maar inderdaad vanaf 1-1-2027 wordt de sport om je eigen opwek zoveel mogelijk zelf te verbruiken omdat het exporteren daarvan naar net niet zoveel meer oplevert. Maar dit staat los van 3 fase import- en export, dat wordt allemaal getotaliseerd naar 1 verbruik per huisaansluiting en dus onderling gesommeerd. Er is geen verbruik in kWh per fase beschikbaar en ook niet relevant voor een energieleverancier.
Ik had daar specifieker moeten zijn. Mijn doel is om mijn overschot op te slaan, zodat ik hier maximaal gebruik van kan maken. Dus aangezien de batterij enkel levert op zijn eigen fase zal ik moeten kijken hoeveel verbruik wordt gedekt. Een 2e batterij op een andere fase is dan wel handig.

Ik zit op dit moment al op 13 groepen (ja idd, boven de norm) en met de uitbreidingen kom ik op 16, dus ik zie geen andere mogelijkheid

Uitbreiding op mijn reactie. Bij installatie van 2 batterijen, kan je dan instellen dat er balancing plaatsvindt t.a.v. opslag van het overschot??

[ Voor 6% gewijzigd door RobD! op 16-04-2026 16:32 ]

• Laumeos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 19:56
Jackery ontvangen gisteren opgezet, omdat de P1 nog niet binnen was via de handmatige modus een programma ingesteld zodat hij zou gaan laden (in de voorwaarden staat dat hij i.v.m. garantie binnen 7 dagen volledig opgeladen moet worden).

Vandaag de P1 ontvangen, maar die krijg ik niet verbonden. In de app wordt hij niet gevonden en instructies zijn tegenstrijdig, denk omdat het een nieuw product is. Heeft iemand de P1 werkend?

[ Voor 6% gewijzigd door Laumeos op 16-04-2026 18:41 ]

• Brunobanani
Inmiddels de P1 meter van Homewizard werkend gekregen.Ik heb een reset gedaan via de wifi knop op apparaat en opnieuw opgestart toen kon ik de meter toevoegen

• Martinus
Laumeos schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:35:
Jackery ontvangen gisteren opgezet, omdat de P1 nog niet binnen was via de handmatige modus een programma ingesteld zodat hij zou gaan laden (in de voorwaarden staat dat hij i.v.m. garantie binnen 7 dagen volledig opgeladen moet worden).
Via de handmatige modus kan hij alleen max 200w ontladen.
Vandaag de P1 ontvangen, maar die krijg ik niet verbonden. In de app wordt hij niet gevonden en instructies zijn tegenstrijdig, denk omdat het een nieuw product is. Heeft iemand de P1 werkend?
Met welke dienst kwam die?! Dpd of fedex?! Heb de accus via dpd, onderplaat via fedex, de P1 dus niet

no comment

• Laumeos
Martinus schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:33:
[...]

Met welke dienst kwam die?! Dpd of fedex?! Heb de accus via dpd, onderplaat via fedex, de P1 dus niet
Kwam met DPD

• Stoja
@Brunobanani heb je jouw Solarvault ook alleen op wifi of ook bedraad? Bij ons alleen bedraad. Oplossing zou dus zijn ook met wifi verbinden? Heb je de HW opnieuw in koppelmodus gezet en was die toen “ zichtbaar” in de Jackery app?

• Brunobanani
De Homewizard meter heb ik niet in de koppel modus gezet maar omvormer opnieuw opgestart en de wifi opnieuw ingesteld toen vond hij de P1 meter wel

• fagao
Vandaag de dozen binnen gekregen. Solarvault 3 Pro Max + 2 extra Batterijen. (Ik wil nog ~8 extra zonnepanelen plaatsen op mijn dak. Past mooi op die string ingangen).

Alles uitgepakt en in de schuur neergezet . Ingeschakeld zonder netspanning , App downloaden, wifi ingesteld en alles werkte meteen. Daarna firmware update gedaan. Duurde 30 minuten.
Daarna kwam ik erachter dat ik de netspanning erop moest doen. Spanning erop. (Nog via een los stopcontact en geen eigen groep). Die eigen groep moet nog aangelegd worden binnenkort

De P1 meter nog niet binnen (Net als de bodemplaat). Nu een handmatig programma van laden en ontladen ingesteld.
Ik kan al wel meteen opaden met 2500 Watt instellen. Ontladen mag max 800 Watt (omdat de limitering er nog op zit. Deze kan je er wel zelf handmatig afhalen).

• Roog1317
  • Nu online
Heeft iemand al contact gekregen met Jackery over het feit dat je de limiet om te ontladen niet kunt aanpassen in de iOS app?

• fagao
Roog1317 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:51:
Heeft iemand al contact gekregen met Jackery over het feit dat je de limiet om te ontladen niet kunt aanpassen in de iOS app?
Verrek dat werkt bij mij inderdaad ook niet in de IOS app...

• Martinus
fagao schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:46:
Vandaag de dozen binnen gekregen. Solarvault 3 Pro Max + 2 extra Batterijen. (Ik wil nog ~8 extra zonnepanelen plaatsen op mijn dak. Past mooi op die string ingangen).

Alles uitgepakt en in de schuur neergezet . Ingeschakeld zonder netspanning , App downloaden, wifi ingesteld en alles werkte meteen. Daarna firmware update gedaan. Duurde 30 minuten.
Daarna kwam ik erachter dat ik de netspanning erop moest doen. Spanning erop. (Nog via een los stopcontact en geen eigen groep). Die eigen groep moet nog aangelegd worden binnenkort

De P1 meter nog niet binnen (Net als de bodemplaat). Nu een handmatig programma van laden en ontladen ingesteld.
Ik kan al wel meteen opaden met 2500 Watt instellen. Ontladen mag max 800 Watt (omdat de limitering er nog op zit. Deze kan je er wel zelf handmatig afhalen).
Zelfde gedaan, dank voor je tip :)

no comment

• fagao
Net ook de Homewizard P1 meter besteld. Heb nu nog een bekabelde P1 meter naar USB.
Ga niet wachten op de Jackery P1 meter, want die zal wel weer niet doen in HomeAssistant. En een P1 splitter is net zo duur als de Homewizard P1 meter...

• Laapo
Hier op de P1 meter na compleet.

Boel gestapeld, zie ik plots een deuk zitten aan de voorzijde van de hoofdunit. Doos is onbeschadigd, dit moet denk ik zo verpakt zijn.

Beetje balen. Wel de klantenservice gemaild met foto's. Benieuwd hoe en wat.

Ben wel verder gegaan met de installatie, maar nu nog ff op 800w aan een wcd. Ging verder heel vlotjes.

Net ff een wasje aangezet, 90c, ipv 900-1000w van het net komt er nu 800 uit de accu. Woehoee!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 19:51
Net de Jackery Solarvault 3 Pro Max geǐnstalleerd en aangesloten op het zelfde Wifi netwerk als mijn Homewizard P1 meter. Toch wordt de meter niet gevonden in de Jackery app. De HW P1 is voorzien fan de meest recentw firmware, evenals de Jackery app en batterij. Iemand enig idee?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• Laapo
Reinhard schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:36:
Net de Jackery Solarvault 3 Pro Max geǐnstalleerd en aangesloten op het zelfde Wifi netwerk als mijn Homewizard P1 meter. Toch wordt de meter niet gevonden in de Jackery app. De HW P1 is voorzien fan de meest recentw firmware, evenals de Jackery app en batterij. Iemand enig idee?
Meen ergens te hebben gelezen dat je de lokale API moet inschakelen via de homewizard app.

Bij mij stond deze al inschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Laapo op 16-04-2026 20:53 ]

• fagao
Ik zie net de de 1.2 firmware is gereleased.
Edit/ Dat was dus de batterij

[ Voor 58% gewijzigd door fagao op 16-04-2026 21:39 ]

• Stoja
Iedereen bedank voor alle info. Het werkt nu ook met de HWP1. @Brunobanani gaf de juiste tip. Ik had wifi niet aan omdat de Solarvault bedraad op het netwerk is aangesloten. Nu staat ook wifi aan en toen “ zag” de unit de HWP1. Best fijn zo’n forum, antwoorden zijn er sneller dan via de helpdesk👍

• JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:34
Vandaag heb ik ook de set ontvangen. (Vault 3 Max AC + 1 uitbreiding met de base + Jackery P1 meter). De Vault 3 zie ik terug in de app. Echter (verbonden met 2.4 wi-fi), krijg ik de firmware update niet geïnstalleerd via de app. Daarnaast is de P1 ook niet te vinden en koppelen (wel blauwe led indicator, maar de app ziet de P1 niet). Weet iemand waar dit mogelijk aan ligt? Bedankt!

• mrme12345
  • Niet online
fagao schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:58:
[...]

Verrek dat werkt bij mij inderdaad ook niet in de IOS app...
Dat is gek bij mij werkt dat gewoon op de ios app, moet expliciet verklaren dat je weet van de risico's enz en dan akkoord en dan staat die op 2500W

ENERGIENERDS.NL

• Roog1317
  • Nu online
mrme12345 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:48:
[...]

Dat is gek bij mij werkt dat gewoon op de ios app, moet expliciet verklaren dat je weet van de risico's enz en dan akkoord en dan staat die op 2500W
Die knop akkoord werkt bij mij niet. Welke versie van de app heb je gebruikt? Er is net van de week een update geweest

• JJDM
Inmiddels wel de update kunnen doen. P1 krijg ik niet gevonden, iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4Kf9wYUG_aGU4A5TwQTtB9GT3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lOO31RyIyfk2mNcgEVhpFxg.jpg?f=fotoalbum_large

• mrme12345
  • Niet online
Roog1317 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:57:
[...]

Die knop akkoord werkt bij mij niet. Welke versie van de app heb je gebruikt? Er is net van de week een update geweest
Ik heb 2 devices, 1 met 1.1 en 1 met 1.0. Kreeg de update alleen voor elkaar met netwerkkabel en de 2e moet ik nog doen. Maar misschien dat het dan alleen met oude firmware lukt. De andere zat voor update al op 2500w

ENERGIENERDS.NL

• RobD!
Bij installatie van 2 batterijen, kan je dan instellen dat er balancing plaatsvindt t.a.v. opslag van het overschot afkomstig van zonnepanelen ??

Daarnaast ben ik nog steeds aan het zoeken of het uitmaakt als een batterij op 1 fase is aangesloten bij een 3 fase systeem (dit is nu nog een 1 fase systeem, maar dit laat ik omzetten). Volgens mij zou dit niet moeten uitmaken, aangezien mijn zonnepanelen dan ook op één fase aangesloten zullen zijn en de slimme meter de opgewekte stroom volgens mij gewoon saldeert als er vraag is op de andere 2 fasen

• darky83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 18:57
Jackery home is een andere dienst, zo te zien ook een andere API?..

Even zitten spelen en er is iemand al eerder bezig geweest:
https://github.com/theak/jackery-homeassistant

Die kort getest en daarmee kan ik in ieder geval de bijgeleverde P1 meter uitlezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Found 1 devices
  - Device: Jackery Smart Meter P1 Reader

Device detail retrieved with 29 properties
  - devType: 4
  - scanName: HTO892A
  - commMode: 1
  - aPhasePw: 43
  - bPhasePw: 55
  - ssid: XXXXX
  - commState: 1
  - mac: XXXXX
  - curr1: 0
  - parentDeviceSn: XXXXXX
  - power: 138
  - curr: 0
  - bnPhasePw: 49
  - wip: 1XXXXXXX
  - volt3: 236
  - rssi: -40
  - volt1: 238
  - volt2: 237
  - outPw: 9
  - ip: XXXXXX
  - curr2: 0
  - curr3: 0
  - bindKey: 0
  - cPhasePw: 34
  - subType: 9
  - power3: 34
  - inPw: 0
  - power1: 43
  - power2: 55
De solarvault zelf ziet die niet, maar het principe werkt om de cloud API uit te lezen, zo te zien door reverse engineering wat de app doet.

Device list uitlezen (API GET /v1/device/bind/list ) laat helaas enkel de smartmeter zien, de solarvault zal wel op een andere manier op te vragen zijn (gezien het in de app werkt).
Het is dat ik aankomende weken niet echt de tijd heb, maar dit is een start punt, android app gaan debuggen en netwerk communicatie bekijken wat die precies aanroept om de juiste API urls te vinden voor de solarvault..

(ander alternatief waar ik naar zit te kijken is een mqtt proxy bouwen op een RPI en die aan netwerk interface koppelen en dan hopen dat ze geen certificaat checks in gebouwd hebben, maar ook dat is iets voor later..)

• darky83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 18:57
Nog even gespeeld en de android app verkeer onderschept.

Hij leest de solarvault uit via:
/v1/device/system/list
(is dus een system en niet een device...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
'SolarVault 3 Pro Max', '
bindKey': 1, 
'systemState': '', 
'systemName': 'SolarVault', 
'countryCode': 'NL', 
'bluetoothKey': 'XXXXX', 
'currency': '€', 
'id': XXXXX, 
'region': 'EU',
 'iconPath': 'https://s3.ap-southeast-1.amazonaws.com/ht-iotdemo/20250918/1.png', 
'onlineState': 1}], 'encryption': False}
en daarna kan de data uitgelezen worden via:
/v1/device/property?deviceId=XXXXXXX
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<snip>
 'maxOutPw': 800, 
'socChgLimit': 100, 
'soc': 5, 
'stackOutPw': 0, '
stackInPw': 0, 
'wsig': -68,
'batOutPw': 7, 
'maxInvStdPw': 2500, 
'batState': 0, 
'cellTemp': 222, 
'maxIotNum': 8, 
'pvPw': 0, 
'outOngridPw': 0, 
'ability': 256, 
'swEpsInPw': 0, 
'ethPort': 0,  
'pv1': {'pvPw': 0, 'commState': 0}, 
'pv3': {'pvPw': 0, 'commState': 0}, 
'pv2': {'pvPw': 0, 'commState': 0},
'pv4': {'pvPw': 0, 'commState': 0}, 
'batInPw': 0, 
'swEps': 1, 
'swEpsState': 1,
'maxGridStdPw': 800, 'swEpsOutPw': 0, 'batSoc': 6, 'batNum': 1, 'inOngridPw': 0}}, 'encryption': False}
En nu tijd om te slapen...
ivm vakantie pas later helaas verder mee spelen (maar misschien is iemand tegen de tijd dat ik terug ben hiermee al verder gegaan >:) )

[ Voor 8% gewijzigd door darky83 op 17-04-2026 01:56 ]

• Laumeos
JJDM schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:06:
Inmiddels wel de update kunnen doen. P1 krijg ik niet gevonden, iemand een idee?
[Afbeelding]
Heb precies hetzelfde. Blauwe led knippert, maar de app kan hem niet vinden.

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik zie nogal wat problemen voorbij komen.
Mag ik spreken van een matige start van de Jackery Solarvault 3, of trek ik te snel mijn conclusies ?
Bij een nieuw merk kun je ook iets verwachten, maar mijn inziens niet bij een merk dat al zolang bestaat.

Getwijfeld, maar tot op heden nog geen Jackery besteld.
Ik wacht nog even 2 weekjes. Hopelijk zijn mijn zorgen dan om niets geweest.

• Roog1317
  • Nu online
pjotter1965 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 06:56:
Mag ik spreken van een matige start van de Jackery Solarvault 3, of trek ik te snel mijn conclusies ?
Bij een nieuw merk kun je ook iets verwachten, maar mijn inziens niet bij een merk dat al zolang bestaat.

Bij mij draaide het zonder problemen binnen 10 minuten en het doet precies wat het moet doen. Ik kan alleen het ontladen niet aanpassen door een bug in de app, maar verder wel goede eerste indruk.

• fagao
Roog1317 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 07:32:
[...]

Bij mij draaide het zonder problemen binnen 10 minuten en het doet precies wat het moet doen. Ik kan alleen het ontladen niet aanpassen door een bug in de app, maar verder wel goede eerste indruk.
Hier dezelfde ervaring. Wat kleine bugs als een knop in de app die nog niet werkt. Verder prima indruk.

Enige andere punt bij mij was dat de firmware update van 1 batterij niet werkt

• compjoep
Bij mij werkte het ook zonder problemen en snel alles actief. Eerst de set opgebouwd en met de HW P1 meter verbonden (stond meteen in de lijst om te selecteren). Gisteren de P1 meter van Jackery ontvangen en die heb ik ook zo kunnen koppelen, Daarna de HW P1 meter verwijderd uit de app. Ik heb gekozen voor de zelfverbuik modus en dat werkt goed, overtollige zonnestroom erin en na ca. 18.30 pakt hij stroom ui de accu's.

• marcovit
Roog1317 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:51:
Bedoel je dit? Staat onder System settings, Max grid output.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NITabGhnyxoe8UjpC0DVBLZ5VK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3XHuZbZNkq01n4CQGbwQYVY.jpg?f=fotoalbum_large

• fagao
darky83 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 00:26:
[...]

Jackery home is een andere dienst, zo te zien ook een andere API?..

Even zitten spelen en er is iemand al eerder bezig geweest:
https://github.com/theak/jackery-homeassistant

Die kort getest en daarmee kan ik in ieder geval de bijgeleverde P1 meter uitlezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Found 1 devices
  - Device: Jackery Smart Meter P1 Reader

Device detail retrieved with 29 properties
  - devType: 4
  - scanName: HTO892A
  - commMode: 1
  - aPhasePw: 43
  - bPhasePw: 55
  - ssid: XXXXX
  - commState: 1
  - mac: XXXXX
  - curr1: 0
  - parentDeviceSn: XXXXXX
  - power: 138
  - curr: 0
  - bnPhasePw: 49
  - wip: 1XXXXXXX
  - volt3: 236
  - rssi: -40
  - volt1: 238
  - volt2: 237
  - outPw: 9
  - ip: XXXXXX
  - curr2: 0
  - curr3: 0
  - bindKey: 0
  - cPhasePw: 34
  - subType: 9
  - power3: 34
  - inPw: 0
  - power1: 43
  - power2: 55
De solarvault zelf ziet die niet, maar het principe werkt om de cloud API uit te lezen, zo te zien door reverse engineering wat de app doet.

Device list uitlezen (API GET /v1/device/bind/list ) laat helaas enkel de smartmeter zien, de solarvault zal wel op een andere manier op te vragen zijn (gezien het in de app werkt).
Het is dat ik aankomende weken niet echt de tijd heb, maar dit is een start punt, android app gaan debuggen en netwerk communicatie bekijken wat die precies aanroept om de juiste API urls te vinden voor de solarvault..

(ander alternatief waar ik naar zit te kijken is een mqtt proxy bouwen op een RPI en die aan netwerk interface koppelen en dan hopen dat ze geen certificaat checks in gebouwd hebben, maar ook dat is iets voor later..)
*EDIT*
Die integration zegt dat het niet werkt met EU accounts:
Known issue: This integration currently does not support accounts registered in the EU.

Mijn login werkt nu ook. Ik ben de API nu ook aan het debuggen. Ik kan ook inloggen en zie nu mijn Solarvault 3 ook via de API. Ik zal dit weekend (als ik tijd heb) een fork maken en eens kijken hoe ver ik kom..

[ Voor 5% gewijzigd door fagao op 17-04-2026 08:58 ]

• JJDM
Roog1317 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 07:32:
[...]

Vond jouw app via BT gelijk de Jackery P1 meter?

• Madgod
  • Laatst online: 11-05 13:50
Ik zou hem op dit moment nog niet kopen. Software van ios app is nog wat buggy, maar wellicht dat dit in de toekomst nog verbeterd. Aankomende maandag (24e) schijnt er een nieuwe software update te komen. Op dit moment problemen met: 1) updaten extra batterij van firmware 1.0 naar 1.2. Honderd keer geprobeerd op 2.4, 5, bedraad, niet bedraad. Werkt niet 2) Super irritante bug als je een keer aangepaste modus hebt gebruikt (en bv limiet op 1000W hebt gezet), dat deze beperking actief blijft ook als je van modus veranderd naar AI of zelfverbruik 3) absoluut waardeloze wifi ontvangst. Staat bij mij ongeveer naast de router en nog steeds crappy. Nu dus ook bedraad aangesloten 4) afwerking niet perfect, ruimte tussen randen waarbij binnenwerk (oranje) zichtbaar is. Gemeld, Jackery reageerde snel en gaat dit issue nu bekijken/bestuderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_ksEjsOeeW9N3sjWndayDVOdaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdToCtLraWg1RUBMqzcXatzX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Madgod op 17-04-2026 19:17 ]

• Stoja
Is er ook een instelling dat de accu alleen laadt op overtollige zonnestroom? Het systeem staat nu op zelfverbruik , sturing door HWP 1 meter en de accu laadt nu maar haalt ook van het net als de PV overtollige opbrengst even wegvalt ( wolk). Ik heb nog geen HW kWh meter maar die komt binnenkort. In het overzicht staat een kruis door de PV panelen en “ alles” wordt nu van het net gehaald. Dit terwijl flink overschot aan PV stroom is. Ik neem aan dat dat komt omdat er geen HW kWh meter is.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 20:21
Jackery Solar 3 Pro Max AC. + 1 extra batterij (5kWh totaal dus).
Uitpakken en installeren verliep vlotjes, ook de firmware update.
Staat nu nog op een willekeurige WCD met 800watt invoer.
Nog niet de Jackery P1 meter ontvangen, maar koppelen met de HW P1-meter ging wel. Echter verloor hij steeds het contact met de HW P1-meter. Oplossing hier was de Jackery met een netwerkdraad aansluiten en nu blijft hij wél contact houden met de P1 meter.

Gisteren tijdens de goedkoopste uren volledig opgeladen en de eerste avond en nacht met nul op de meter gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1EHoZkppxYcOmfxG9s8Mvw22zw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAo6WqLrlcPxRnroC946JxGK.jpg?f=fotoalbum_large
Grote blij hier! :)

Deze tekst niet lezen !

• JJDM
https://nl.jackery.com/blogs/kennis/p1-poort-slimme-meter
Zo te zien speelt de DSRM versie ook een rol.
Wel apart, mijn slimme meter is 4.2x maar de P1 zonder splitter of voeding knippert wel de blauwe led. Dus vermoedelijk zou het dan wel werken? Iemand ervaring hiermee?

• dodo1001
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 17:48
@Madgod , in 1e instantie kon ik ook niet updaten. Maar nadat ik China uit mijn bloklijst bij mijn firewall gehaald had werkte het wel. Hopelijk kan je hier iets mee.

• fagao
fagao schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:39:
[...]

*EDIT*
Die integration zegt dat het niet werkt met EU accounts:
Known issue: This integration currently does not support accounts registered in the EU.

Mijn login werkt nu ook. Ik ben de API nu ook aan het debuggen. Ik kan ook inloggen en zie nu mijn Solarvault 3 ook via de API. Ik zal dit weekend (als ik tijd heb) een fork maken en eens kijken hoe ver ik kom..
Ik kan inmiddels met de test_api mijn devices uitlezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
✅ Device detail retrieved with 33 properties
  - autoStandby: 2
  - socDischgLimit: 10
  - wname: ********
  - maxOutPw: 800
  - socChgLimit: 100
  - soc: 9
  - stackOutPw: 0
  - stackInPw: 4
  - wsig: -72
  - mac: e8:f6:0a:43:**:**
  - batOutPw: 1
  - maxInvStdPw: 2500
  - batState: 0
  - cellTemp: 141
  - maxIotNum: 8
  - pvPw: 0
  - outOngridPw: 0
  - ability: 256
  - swEpsInPw: 0
  - ethPort: 0
  - wip: 192.168.*.*
  - pv1: {'pvPw': 0, 'commState': 0}
  - pv3: {'pvPw': 0, 'commState': 0}
  - pv2: {'pvPw': 0, 'commState': 0}
  - pv4: {'pvPw': 0, 'commState': 0}
  - batInPw: 0
  - swEps: 1
  - swEpsState: 1
  - maxGridStdPw: 800
  - swEpsOutPw: 0
  - batSoc: 11
  - batNum: 2
  - inOngridPw: 0
Heb al een fork gemaakt, maar die werkt nog niet helemaal. Dit weekend nog verder debuggen

Wat wel vervelend is, dat je na het gebruiken van de API, weer opnieuw moet inloggen in de App.

[ Voor 3% gewijzigd door fagao op 17-04-2026 09:26 ]

• Madgod
Nog een kleine bug-aanvulling op bovenstaand bericht 5) Jackery solarvault is vrolijk aan het laden tot 2500W op normale WCD, terwijl beperking 800W in/uit aan staat (niet gewijzigd sinds ontvangst). Zonnepanelen leveren ongeveer 900 op dit moment, dus trekt echt +/- 1300 van het net. 😳 Lijkt erop dat aangepaste modus alle beperkingen en alle andere modi overruled

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rLxrxbwP4zNHXdmBS4vtRI7AGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZyaXaVj8sb53042nlIVpUO0h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdjujP1CSa4v2COxiBMhO4-_NB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPFMRJ5n0AKPO74slv3dDkl7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Madgod op 17-04-2026 09:46 ]

• Roog1317
  • Nu online
marcovit schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:28:
[...]

Bedoel je dit? Staat onder System settings, Max grid output.
[Afbeelding]
Ja klopt en als je dan wilt opslaan moet je akkoord gaan met de voorwaarden. En die knop reageert dan niet

• Roog1317
  • Nu online
JJDM schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:44:
[...]

Vond jouw app via BT gelijk de Jackery P1 meter?
Niet eens via BT, hij herkende dat deze aanwezig was op het netwerk. Je moet wel de local API aan hebben staan van de p1 meter

• Madgod
Dank je wel voor jouw reactie. Downloaden is niet het probleem, dat gaat 100% en batterij zegt ook dat 1.2 is geinstalleerd. Alleen blijft in het overzicht de firmware op 1.0 staan en blijft de update naar 1.2 ook beschikbaar. Het lijkt er dus op dat het installeren van de update (of bijwerken log) niet goed gaat.
dodo1001 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:16:
@Madgod , in 1e instantie kon ik ook niet updaten. Maar nadat ik China uit mijn bloklijst bij mijn firewall gehaald had werkte het wel. Hopelijk kan je hier iets mee.

• JJDM
Roog1317 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:31:
[...]

Niet eens via BT, hij herkende dat deze aanwezig was op het netwerk. Je moet wel de local API aan hebben staan van de p1 meter
Dat is standaard niet aan?

• JJDM
Roog1317 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:31:
[...]

Het is de Jackery P1, niet die van HW. Dan is local api niet van toepassing toch?

• marcovit
Madgod schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:18:
Dank je wel voor jouw reactie. Downloaden is niet het probleem, dat gaat 100% en batterij zegt ook dat 1.2 is geinstalleerd. Alleen blijft in het overzicht de firmware op 1.0 staan en blijft de update naar 1.2 ook beschikbaar. Het lijkt er dus op dat het installeren van de update (of bijwerken log) niet goed gaat.

[...]
Na het updaten duurde het even voordat de versie werd bijgewerkt in de app. Bij mij geeft hij nu 1.2 aan.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste