Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:50

CIM

mrme12345 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:50:
[...]

Hier zelfde ervaring, mqtt connectie refused en inderdaad ook niets te vinden over open api. Wel jammer.
Er is al iemand bezig hiermee: https://github.com/iLLixM/jackery_home_cloud-ha

Daarnaast:
Thank you for your patience. Our technical team has reviewed your inquiry regarding local API support for the Jackery Home Power 2000 Ultra and shared the following update:
It has been included in the plan and is expected to be implemented around April.

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:26
darky83 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:29:
[...]

10 minuten mee gespeeld (ook hier binnen) en zo te zien doet die MQTT verkeer naar:
- https://emqx.jackeryapp.com:8883/

Ik had gehoopt dat MQTT instelbaar zou zijn (naar HomeAssistant b.v) maar dat lijkt er niet in te zitten, ook geen locale API zover ik zie :(
Bedankt! Dan ga ik toch wachten tot ik zekerheid heb, local api is toch wel essentieel. (moet futureproof zijn)
(Of voor de Zendure of Marstek gaan)

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Grote- Smurf schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:45:
Hoi allen, ik heb nu de max pro en de max pro ac binnen, de extra batterijen staan nog in Duitsland en de base en p1 meter in Frankrijk. Nu heb ik ze beide uitgepakt, en geüpdatet, ging allemaal zonder problemen. Update duurde wel een tikkeltje lang. Batterij aan homewizard p1 meter gekoppeld, en dat ging voor 1 batterij goed, de andere ziet geen homewizard p1 meter. Verwijder je hem op de ene batterij, kan je hem op de ander toevoegen. Het lijkt er op dat homewizard maar op 1 batterij kan. Iemand anders ook dit probleem toevallig? Moet je nu 2 p1 meters hebben voir 2 batterijen?
Ja zelfde ervaring inderdaad. Ook deze vraag bij Jackery neergelegd.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
Vanmorgen is bij mij ook de Max Pro met 1 extra accu bezorgd (op een pallet via Dachser.... 65kg), de boel even tijdelijk aangesloten (nog niet op de basis, eerst moet ik nog de huidige zonnepanelen ombouwen naar parallel ipv in serie en de huidige omvormer er tussenuit halen). Wifi heeft er moeite mee, blijft contant hangen op 85/87 of 90% dus maar bedraad aangesloten (was er een beetje klaar mee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AtwNbcBEKXb9nqcgc94HYCgvyE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIo3GcpseNzRGPKqyfwPepPe.jpg?f=fotoalbum_medium

Inderdaad teleurstellend dat de HA koppeling er niet is. Wel top dat de koppeling met de Home wizard p1 meter snel geregeld is, eens kijken hoe het de komende dagen gaat (komend weekend ga ik de PV aanpassingen doen).

Update: Eigenlijk kan ik hem via het netwerk helemaal niet benaderen, alles wat ik zie in de app gaat via BT dus als ik buiten bereik ben is ie offline :/ Hopelijk wordt dit asap gefixt anders gaat ie asap ook weer retour.

[ Voor 32% gewijzigd door 3p0x op 15-04-2026 12:18 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45
Martinus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:42:
[...]
same here.... 2 delen nog... komt 1 vandaag?? en de ander ook... maar is nog in Duitsland.
de zwaarste staat nog in Duitsland, de lichtere in Oirschot... hebben we straks wel de accu niet de machine 8)7 (aanname)
heb alleen 1 accu en mail dat extras er aan komen. Dus mooi, heb straks alles behalve de p1... want die zie ik nog nergens in de distributie.

no comment

• R08in
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 19:52
Verbinding met de batterij valt vaak weg, weet niet of het alleen bluethoot is of gewoon netwerk, vanmiddag dat ik niet thuis was wel even contact gehad maar voornamelijk niet. Nu thuis ook geen verbinding. Batterij gaat wel gewoon door maar zeer hinderlijk dat je geen verbinding ermee heb.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:09
R08in schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:21:
Verbinding met de batterij valt vaak weg, weet niet of het alleen bluethoot is of gewoon netwerk, vanmiddag dat ik niet thuis was wel even contact gehad maar voornamelijk niet. Nu thuis ook geen verbinding. Batterij gaat wel gewoon door maar zeer hinderlijk dat je geen verbinding ermee heb.
Wifi of ethernet?

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Is het mogelijk d.m.v. de app om er voor te zorgen dat er geen teruglevering plaatsvindt richting het net zoals bijvoorbeeld een indevolt dit kan?

• compjoep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:47
Vandaag de hoofdunit ontvangen en de 2 extra accu's. Gisteren had ik al losse accu ontvangen. Dus snel even een snelle installatie uitgevoerd, met 1 accu. Ik bouw de complete set wel op als ik de bodemplaat heb ontvangen. Installatie via ethernet was probleemloos. Buitenshuis zie ik ook de actuele status.
Kreeg de accu met 28% lading erin maar in 2 uurtjes was hij op 100%. Nu straks een kijken hoe het ontladen gaat. Heb hem nu nog op 800 Watt staan.

• compjoep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:47
Hierbij een screenshot van de hoofdpagina van de app.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tXiLLD1CbVcZTVH_Ha7rdEog8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teJDzVjOHlq5lAdLCqNO2BDC.jpg?f=fotoalbum_large

• R08in
Wifi 2,5 ghz

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:50
Misschien 2,4 proberen. :9
Is de antenna zo gevoelig? Bij mij staat hij straks in de garage.

• R08in
sk0o schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:39:
Is het mogelijk d.m.v. de app om er voor te zorgen dat er geen teruglevering plaatsvindt richting het net zoals bijvoorbeeld een indevolt dit kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIDYortQP4rVptJ0tw6--rTTTRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LN6KmBc90jwzmZNDJYtgK12u.png?f=fotoalbum_large

Hier kan je nu tussen kiezen

• R08in
marcovit schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:50:
[...]

Misschien 2,4 proberen. :9
Is de antenna zo gevoelig? Bij mij staat hij straks in de garage.
Haha ja die bedoelde ik ook 😇.
Kan hem ook bedraad aanleggen maar zegt nu iedere keer dat het signaal sterk is maar verliest wel z’n verbinding. Als t aanhoud dan maar de kabel ertussen.

• R08in
compjoep schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:43:
Vandaag de hoofdunit ontvangen en de 2 extra accu's. Gisteren had ik al losse accu ontvangen. Dus snel even een snelle installatie uitgevoerd, met 1 accu. Ik bouw de complete set wel op als ik de bodemplaat heb ontvangen. Installatie via ethernet was probleemloos. Buitenshuis zie ik ook de actuele status.
Kreeg de accu met 28% lading erin maar in 2 uurtjes was hij op 100%. Nu straks een kijken hoe het ontladen gaat. Heb hem nu nog op 800 Watt staan.
Hier gister maar 36 procent geladen, vandaag staat de teller op 63 procent dus 58 procent geladen en was redelijk bewolkt. Zelfde configuratie 2 accu’s erbij maar wel 2500w.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:09
Ik heb mijn setup binnen. Aanvankelijk nu alleen even de base unit neergezet. Ik had deze binnen 10 minuten geïnstalleerd, dat wil zeggen koppeling gerealiseerd met app, wifi en home wizard p1 meter, firmware update gedaan en de batterij ingesteld inclusief dynamische tarieven van Zonneplan. Het moet gezegd worden, het is een erg mooi apparaat.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Hier ook de Solarvolt 3 pro max AC met één extra batterij net binnen.
Hoe kun je nou zien of de extra batterij goed werkt? 27% laadstatus zegt mij dan niets.
Ik heb gewoon netjes gestapeld, maar zie het niet in de app dat er een extra batterij is.
Is dat misschien die X1 in het plaatje?

[ Voor 7% gewijzigd door mxhans196 op 15-04-2026 19:01 ]

Deze tekst niet lezen !

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:10:
[...]

Wel mooi uiterlijk inderdaad. Maar is deze ook bedoeld om buiten te plaatsen? Lijkt me toch niet ideaal met die kunststof behuizing. Dan toch liever metaal of aluminium behuizing voor langere levensduur.
Ja, IP65, kan buiten. Maar idealiter natuurlijk niet blootgesteld aan weersinvloeden en in een omgeving die droog en op kamertemperatuur is.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
Mijn verbindingsprobleem heb ik opgelost, m’n firewall blokkeert het verkeer naar China, uitgezet en de app werkt…

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Begrijp ik het goed dat de Solarvault 3 Pro Max via AC op het net kan worden aangesloten en dan 4000w aan zonnepanelen (8 stuks) rechtstreeks er op aangesloten ipv een omvormer er tussen?
En dat geeft dan minder omzet verlies toch?

Ben het kijken naar de mogelijkheid van een warmtefonds lening maar dat mag de batterij niet plug en play zijn.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Rogers schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:10:
Begrijp ik het goed dat de Solarvault 3 Pro Max via AC op het net kan worden aangesloten en dan 4000w aan zonnepanelen (8 stuks) rechtstreeks er op aangesloten ipv een omvormer er tussen?
En dat geeft dan minder omzet verlies toch?

Ben het kijken naar de mogelijkheid van een warmtefonds lening maar dat mag de batterij niet plug en play zijn.
4000 Watt: Ja. 8 panelen: Hangt van de panelen af, gaat niet om wattage, maar om V en A. DC aangesloten geeft vaak wat minder verliezen inderdaad, maar is soms verwaarloosbaar.

En plug en play: Dat is dit product, maar je kunt natuurlijk ook de stekker er af knippen en hem op bijv. een B16 aansluiten....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Rogers
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:11:
[...]

4000 Watt: Ja. 8 panelen: Hangt van de panelen af, gaat niet om wattage, maar om V en A. DC aangesloten geeft vaak wat minder verliezen inderdaad, maar is soms verwaarloosbaar.

En plug en play: Dat is dit product, maar je kunt natuurlijk ook de stekker er af knippen en hem op bijv. een B16 aansluiten....
Bedankt voor de vlugge reactie.
DC aansluiten bespaart ook weer een extra omvormer (kosten).

Dan moet ik eerst maar eens navragen hoe het warmtefonds tegen dat plug & play aankijken. Vermoed dat het idee is dat de accu onderdeel van het huis wordt ipv mee verhuist.

• Rogers
  • Nu online
darky83 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:29:
[...]

10 minuten mee gespeeld (ook hier binnen) en zo te zien doet die MQTT verkeer naar:
- https://emqx.jackeryapp.com:8883/

Ik had gehoopt dat MQTT instelbaar zou zijn (naar HomeAssistant b.v) maar dat lijkt er niet in te zitten, ook geen locale API zover ik zie :(
Dat is wel jammer. Herinner nog dat ze bij de vorige versie ook naar een lokale api zouden "kijken" maar dat is er ook nooit van gekomen toch?
Vind dat een groot minpunt.
Pagina: 1 2 3 Laatste