Ik ben wel benieuwd wie hier over de streep wordt getrokken. Moet zeggen dat de actie aanbieding erg goed klinkt, maar dat is gewoon een bewezen marketing strategie. Maar verder is er erg weinig bekend over de solarvault 3. Mooie beloftes, maar dat heb ik ook bij de homewizard gezien. Due viel uiteindelijk qua rendement wel wat tegen. De marstek venus begin ook met een scherpe prijs, tweakers bulk korting gestart en nu koop je zelfs de nieuwste versie voor een paar honderd euro minder.
Volgens mij mis het merk wel betrouwbaar, maar er is nog weinig bekend over de performance. Wat is het standby verbruik van deze.
Ik wil niets afkraken, product ziet er mooi uit. Maar ben benieuwd wat iemand doet besluiten om hier nu mee in te stappen. Is het de actie of het product. Niemand heeft een glazen bol qua prijs, gaan ze omhoog, gaan ze omlaag. Daarbij is het maar net wat de oranje kleuter uit de states in zijn hoofd haalt om de economie in elkaar te laten storten.
Ben zelf breed aan het oriënteren, draai nu enkele maanden een simulatie in home assistant om te kijken welke capaciteit het beste bij mijn woning past. Ik heb maar een 13 jaar oude zonnepanelen installatie van 2500wp. En ben principieel tegen terugleveren voor 0,05 cent en inkopen voor 16 cent. Wil gewoon steentje bijdragen, terugverdientijd is leuk maar geen must. Mijn badkamer verdien ik ook niet terug in 15 jaar. Product moet werken en veilig zijn.
Er komen veel producten op de markt, waarvan dit er een is. Maar zie hier toch wel wat enthousiastelingen. Als ik zo kijk is de homewizard voor iemand die hem in de woonkamer neer wilt zetten. De marstek voor de tweaker die het niet erg vind om af en toe te moeten schelden op de firmware maar ook winnen kunnen pielen. De zendure als je het wat meer kwaliteit wilt, maar wel met voldoende tweak mogelijkheden. Deze lijkt naar mijn idee een beetje tussen die drie in te zitten. Maar volgens mij mis ik wel een open apo. Dus integratie in mijn home assistant wordt wellicht lastig.
Ik hoop enthousiaste verhalen hier te gaan volgen van diegene die hem besteld hebben. Voor nu staat deze wel op mijn watchlist, maar durf nog niet de early adapter te spelen. Alhoewel de aanbieding erg aanlokkelijk klinkt ;-)
ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245