• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:24
Stoja schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:17:
Heeft al iemand een set gekocht? Of wordt er gewacht op de recencies?
Kortingsactie voor abonnees is nog tot 9 April.
Hopelijk lukt het om voor 9 April een review te lezen van de energienerds : https://energienerds.nl/
( ze krijgen waarschijnlijk aankomende week de Jackery set binnen )

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:08
Stoja schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:29:
@Laapo Die ben ik ook van plan. Mag ik vragen wat je uiteindelijk hebt betaald met al die kortingcodes en cadeaus?
Ik heb een kortingscode van 150 maar of die ook geldt bij de huidige aanbieding is wat onduidelijk.
2087 euro afgerekend met de kortingscode nieuw100, en 103 euro nog retour te ontvangen via Cashbackxl, die staat nu op bevestigd, maar echt zeker weten dat dat geld terugkomt doe ik pas als het op de rekening staat. Als nieuw100 niet werkt dan kan nieuw50 wel, maar heb je dus 50 euro minder korting.

De bon van 150 euro heb ik ook in mijn account staan, maar kan ik nergens op inruilen.

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-04 22:28
@Laapo ok, dank voor de info :)

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
pjotter1965 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:36:
[...]

Kortingsactie voor abonnees is nog tot 9 April.
Hopelijk lukt het om voor 9 April een review te lezen van de energienerds : https://energienerds.nl/
( ze krijgen waarschijnlijk aankomende week de Jackery set binnen )
Dat gaan we niet redden ben ik bang. De SolarVaults worden tussen de 6e en 10e april verwacht en dan moeten wij nog de review maken. Dus dat wordt ergens midden april verwacht ik. Maar we doen ons best om het zo snel. mogelijk af te ronden.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Archibaltus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-04 22:08
Mijn collega heeft de iets oudere versie de homepower 2000 ultra en hij vertelde mij dat hij met dat ding maximaal 800W kan laden ondanks dat hij hem op een groep met alleen een vriezer heeft staan. Hij vertelde mij dat dit komt door de Nederlandse wetgeving. Hoe zit dit precies? Kan je dat in de app instellen? Ik heb regelmatig flinke teruglevering met mijn 12 panelen zou wel beter zijn dat de accu sneller vol raakt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Archibaltus schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:42:
Mijn collega heeft de iets oudere versie de homepower 2000 ultra en hij vertelde mij dat hij met dat ding maximaal 800W kan laden ondanks dat hij hem op een groep met alleen een vriezer heeft staan. Hij vertelde mij dat dit komt door de Nederlandse wetgeving. Hoe zit dit precies? Kan je dat in de app instellen? Ik heb regelmatig flinke teruglevering met mijn 12 panelen zou wel beter zijn dat de accu sneller vol raakt.
Laden mag altijd met meer dan 800 Watt, mits je bekabeling etc. in orde is, omdat je aardlekautomaat dat beschermt. Ontladen met meer dan 800 Watt bij voorkeur alleen op een eigen groep, er is geen officiële wetgeving voor, maar wel een best practice als je je huis niet wil laten afbranden.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 30-03-2026 18:22 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Eremiet
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-03 22:55
Archibaltus schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:42:
Ik heb inderdaad de homepower 2000 ultra, maar het is niet mogelijk om de input hoger te zetten dan 800W, ik had wat onderzoek gedaan en dit blijkt geblokkeerd te zijn in de software.
Het lijkt erop dat ze op de EU markt de accu's blokkeren om meer te kunnen laden dan 800W

Als ik naar de instellingen ga, Max feed-in vermogen, is het dus niet mogelijk om deze hoger te zetten dan 800W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leIHkoHboAZ-klBFrl82KYAkW8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJaRlwzHrMsjCQYQ3Sj25gd9.jpg?f=fotoalbum_large

Mochten jullie hier een oplossing voor weten, dan hoor ik het graag :)

• mrme12345
  • Niet online
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:48:
[...]

Ik heb inderdaad de homepower 2000 ultra, maar het is niet mogelijk om de input hoger te zetten dan 800W, ik had wat onderzoek gedaan en dit blijkt geblokkeerd te zijn in de software.
Het lijkt erop dat ze op de EU markt de accu's blokkeren om meer te kunnen laden dan 800W

Als ik naar de instellingen ga, Max feed-in vermogen, is het dus niet mogelijk om deze hoger te zetten dan 800W

[Afbeelding]

Mochten jullie hier een oplossing voor weten, dan hoor ik het graag :)
Ja dat klopt, de oude versie kan maximaal 800W ontladen en max 1500W opladen via het net. Dat geldt voor veel stekkerbatterijen de grens van 800W. Dat staat ook zo in de specs van de Homepower 2000 (de 2000 slaat op maximale input van zonnepanelen die direct aangesloten worden op de Jackery Homepower). En daarnaast krijg je steeds meer stekkerbatterijen die wel tot 2400 a 2500W kunnen ontladen. Net zoals de opvolger, de SolarVault kan tot 2400W ontladen op een volledig vrije groep en ook 2400W opladen.

En je kunt volgens mij wel met 1500W ontladen maar dan moet je goedkeuring krijgen vanuit Jackery voor je teshnische installatie. Dus dan moet je contact opnemen met Jackery en aantonen dat het bijvoorbeeld door een professional aangelegd is en op 1 vrije groep zit.

[ Voor 9% gewijzigd door mrme12345 op 30-03-2026 22:41 ]

• Eremiet
mrme12345 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:29:
[...]

Ja dat klopt, de oude versie kan maximaal 800W ontladen en max 1500W opladen via het net. Dat geldt voor veel stekkerbatterijen de grens van 800W. Dat staat ook zo in de specs van de Homepower 2000 (de 2000 slaat op maximale input van zonnepanelen die direct aangesloten worden op de Jackery Homepower). En daarnaast krijg je steeds meer stekkerbatterijen die wel tot 2400 a 2500W kunnen ontladen. Net zoals de opvolger, de SolarVault kan tot 2400W ontladen op een volledig vrije groep en ook 2400W opladen.
Bedankt voor je feedback!

Als ik jou bericht zo lees, kan ik dus wel 1500W opladen via de stekker, helaas zie ik het dus andersom in de app wat ik gek vind.

Het gaat mij dus om het laden via het stopcontact, deze (input) kan ik dus niet hoger zetten dan 800. Wel kan ik de uitgangsvermogen naar 1500 zetten, wat ik overigens niet wil want dit heb ik niet nodig met mijn 4KW.

• mrme12345
  • Niet online
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Als ik jou bericht zo lees, kan ik dus wel 1500W opladen via de stekker, helaas zie ik het dus andersom in de app wat ik gek vind.

Het gaat mij dus om het laden via het stopcontact, deze (input) kan ik dus niet hoger zetten dan 800. Wel kan ik de uitgangsvermogen naar 1500 zetten, wat ik overigens niet wil want dit heb ik niet nodig met mijn 4KW.
Kan het zijn dat je maar 1 batterij hebt? Dan kan het zijn dat ze dit beperken ivm de C-rating. Als je een kleine batterij te snel oplaadt gaat dat ten koste van de kwaliteit van de batterij. Een C-rating van ca. 0,25-0,5 wordt als norm gezien. Dus als je 2 kWh hebt zou je in dat geval het beste met max 1000W moeten laden. Ik kan het zo snel niet terugvinden in de handleiding van de Jackery, maar waarschijnlijk is het dat.

• Eremiet
mrme12345 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:39:
[...]

Kan het zijn dat je maar 1 batterij hebt? Dan kan het zijn dat ze dit beperken ivm de C-rating. Als je een kleine batterij te snel oplaadt gaat dat ten koste van de kwaliteit van de batterij. Een C-rating van ca. 0,25-0,5 wordt als norm gezien. Dus als je 2 kWh hebt zou je in dat geval het beste met max 1000W moeten laden. Ik kan het zo snel niet terugvinden in de handleiding van de Jackery, maar waarschijnlijk is het dat.
Ik heb 1 batterij + een uitbreiding van 2KW, in totaal komt dit dus uit op 4 KW

In de handleiding vind ik het volgende terugAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSPS5s9uCRT7YnQAjxxMoLhZgXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ty4KM1gUik5A0JdLv1zfv6Rk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet zelf dus niet het verschil tussen AC inang/uitgang (NET) en de (AC BLEASTINGEN)

• mrme12345
  • Niet online
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:48:
[...]

Ik heb 1 batterij + een uitbreiding van 2KW, in totaal komt dit dus uit op 4 KW

In de handleiding vind ik het volgende terug[Afbeelding]

Ik weet zelf dus niet het verschil tussen AC inang/uitgang (NET) en de (AC BLEASTINGEN)
De 2300W is 1500W via net laden en 800W via een micro-omvormer op de noodstroomuitgang van de Jackery. Ik zou zeggen dat als je 4 kWh hebt (ik neem aan dat je dat bedoelt), dat met 1500W laden gewoon zou moeten kunnen. Anders moet je even ticket inschieten bij Jackery met die vraag. En ik moet zeggen dat de tech specs van Jackery niet uitblinken in helderheid ;-)

• MacW
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20-04 00:14
knipknip

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 01-04-2026 11:31 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 09:04

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weer een halve dag bezig geweest met solar systemen vergelijken.

Wat ik me wel afvraag is: is er enig iets bekend over de levertijden na 9 april? Zou niet zo fijn zijn als je dan in de latere batches zit en 2 maanden moet wachten op je setje.

Ligt het aan mij of is Zendure inmiddels weer goedkoper dan Jackery als je er zonnepanelen bij koopt?

Bijv:

SV3 Pro Max met 4x 500Wp = 1589
Zendure SV2400 Pro met 4x 500Wp = 1509

En met 1x uitbreidingsbatterij
SV3: 2198
Zendure: 2228

[ Voor 33% gewijzigd door REDFISH op 01-04-2026 19:45 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 22:26
Ik wacht met aanschaf tot de onafhankelijke reviews er zijn. Op trustpilot lees ik wisselende verhalen.

• pjotter1965
Stijnd schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:08:
Ik wacht met aanschaf tot de onafhankelijke reviews er zijn. Op trustpilot lees ik wisselende verhalen.
Trustpilot is mijn inziens niet de goede raadgever.
Vul bij trustpilot maar eens Sigenergy , Marstek of Zendure in. ( weinig sterren ) Terwijl deze systemen in het algemeen toch vele tevreden gebruikers hebben.

• MacW
  • Laatst online: 20-04 00:14
spam

[ Voor 97% gewijzigd door Proton_ op 02-04-2026 17:49 ]

• pjotter1965
Toch wel enkele opmerkelijke dingen gezien bij een review op Youtube :
YouTube: Jackery SolarVault 3Pro: Sieht gut aus, hat gute Werte - aber...

-standby verbruik 35 W
-efficiëntie 76%
-oppervlaktetemperatuur omvormer meer dan 60 graden

Zoals de tester aangeeft, een mogelijke oorzaak kan zijn dat het een pre-productie model betreft.
Software kan nog een verbetering brengen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
pjotter1965 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:05:
Toch wel enkele opmerkelijke dingen gezien bij een review op Youtube :
YouTube: Jackery SolarVault 3Pro: Sieht gut aus, hat gute Werte - aber...

-standby verbruik 35 W
-efficiëntie 76%
-oppervlaktetemperatuur omvormer meer dan 60 graden

Zoals de tester aangeeft, een mogelijke oorzaak kan zijn dat het een pre-productie model betreft.
Software kan nog een verbetering brengen.
Jackery spreekt inderdaad over 2 varianten: pre-productie modellen (daar zie je nu de reviews van langskomen) en productiemodellen. Als het goed is krijg ik volgende week ter review een SolarVault 3 Pro Max binnen en iets later een Pro en Pro Max AC, alle 3 dus productiemodellen. Zal dan uiteraard ook even wat warmtebeelden hier delen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Stoja
Twijfel tussen Zendure en Jackery ( beter aanbod) en wacht toch even op de recensies.... nu zie ik ineens een studenten/senioren korting van 6% op de site.. moet je een ID bewijs uploaden.....:( heeft iemand dat al gedaan en zo ja werkt deze korting ook samen met de overige kortingen....

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 22:26
6% voor studenten, haha. Volgens Jackery dus de doelgroep voor dit product. Bijzonder. ID bewijs uploaden. En dan zijn mensen soms verbaasd dat hun data op straat ligt.

[ Voor 32% gewijzigd door Stijnd op 05-04-2026 13:16 ]

• R!ckert
  • Laatst online: 13-04 05:38
REDFISH schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:15:
Op die link van die site staat bij mij gewoon niet leverbaar, en ook op amazon.de vind ik daar niks.

Zijn er nog voorwaarden om die 2500W input/output te gebruiken afgezien van de aparte groep?

Ik ben aan het kijken naar de 3 Pro Max, maar die 2500W is me niet helemaal duidelijk.

Moet je nu de grid poort gebruiken of de AC poort om hier gebruik van te maken?
En om de boel offgrid 2500W te laten trekken moet er sowieso een extra batterij onder.

Note in handleiding: Deze aansluiting levert tot 2500 W wanneer het product is verbonden met één of meerdere batterijpacks. Zonder een externe batterijpack levert de interne batterij via dit AC-stopcontact
maximaal 1600 W.

Prijs met 4x 500Wp zonnepanelen is nog net iets goedkoper dan de Zendure Solarflow 2400 Pro.
Bij de SolarVault 3 Pro Max is 2500 W wat “maximaal” kan, maar:
- Standaard staat het uitgangsvermogen op 800 W. Voor upgrade naar 2500 W is professionele installatie nodig én je zet het in de app naar 2500 W.
- Voor off-grid 2.500 W heb je minstens 1 uitbreidingsbatterij nodig.

• R!ckert
Banaan86 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:35:
Wat ik zou willen weten is of je een micro omvormer op de noodstroom uitgang kan aansluiten zoals nu bij mijn Solakon.
De AC-Socket is bidirectioneel en ondersteunt aansluiting van een micro-omvormer, mits dit voldoet aan de lokale regelgeving.

• Stoja
best wel getwijfeld.....toch vandaag set besteld: max pro AC met 2 extra BP2500. ik heb vertrouwen in het merk en kon vandaag nog gebruik maken van de extra 100 euro. totaal 2087,- verzending gratis. besteld via Cashback, benieuwd of dat ook nog de beloofde 6% oplevert...
we gaan het zien.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 13:38
Stoja schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:52:
best wel getwijfeld.....toch vandaag set besteld: max pro AC met 2 extra BP2500. ik heb vertrouwen in het merk en kon vandaag nog gebruik maken van de extra 100 euro. totaal 2087,- verzending gratis. besteld via Cashback, benieuwd of dat ook nog de beloofde 6% oplevert...
we gaan het zien.
actie tot en met morgen toch?

no comment

• Stoja
Is me niet helemaal duidelijk, tot of tot en met 8 april… toch zonde als je net de P1 en base mist. Dus vandaag😉

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 20:08
Ik zit te twijfelen tussen 2x Marstek of 1x Jackery. Voordeel van 2x Marstek is ook op 2 fasen laden en ontladen toch? Dus tot 5kW ontladen met de Marsteks en 2.5kW met 1 Jackery.

• Ganz_anders
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-04 06:42
Actie lijkt inderdaad voorbij...
hoe gaan jullie deze accu inzetten ?

1) om de zelf opgeslagen stroom zelf te gebruiken ?
2) om te handelen op de Energie markt ?
3) beide ( weet niet of dat kan) ?

en zo ja via welke software , Home Assistant / andere oplossing ? ik snap de theorie maar de configuratie en hoe je die kan afstemmen op je eigen wensen best vaag, dit ligt uiteraard niet aan deze accu maar meer algemeen.

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 20:40
Ik ga er vanuit dat de huidige actie t/m 8 april is, aangezien de volgende actieperiode vanaf 9 april in gaat. Dat sluit mooi op elkaar aan :P

Enige wat er in de actievoorwaarden staat is iets over het verzenden van de cadeau's, al klopt dat ook weer niet helemaal want wat als je óp 8 april besteld? :+
2.2 Verzending van cadeaus
- Bestellingen geplaatst vóór 8 april: Cadeau-informatie wordt niet in de bestelling weergegeven. De cadeau(s) worden vanaf 9 april apart verzonden. U ontvangt een e-mail met verzendinformatie zodra het cadeau is verstuurd, zodat u de verzendstatus kunt volgen.
- Bestellingen geplaatst na 8 april: Cadeau-informatie wordt niet in de bestelling weergegeven. De cadeau(s) worden 7–10 werkdagen na uw bestelling gefaseerd apart verzonden. U ontvangt een e-mail met verzendinformatie zodra het cadeau is verstuurd, zodat u de verzendstatus kunt volgen.
Ik had eigenlijk de hoop dat er deze dagen nog wat aanvullende reviews online komen, wat mij het laatste beetje overtuigd om morgen de bestelling te plaatsen... Maar voor nu nog niks nieuws tegengekomen, anders dan wat oa hier al geplaatst is. Wie weet morgen nog :)

Al hoe wel.... wat ik me nu bedenk... wat als er op 8 april gewoon een dag helemaal geen actie is, dan zouden de actievoorwaarden wel kloppen :o

[ Voor 5% gewijzigd door Kwandoerie op 07-04-2026 22:00 ]

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 14:54
Even een vraagje: kan ik met de Jackery instellen dat de batterij overdag geen energie levert aan mijn laadpaal? Ik wil de energie namelijk bewaren voor de avond. Kan dit? Kosten van laden krijg ik al vergoed namelijk.

• R!ckert
H.Spuybroek schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:04:
Even een vraagje: kan ik met de Jackery instellen dat de batterij overdag geen energie levert aan mijn laadpaal? Ik wil de energie namelijk bewaren voor de avond. Kan dit? Kosten van laden krijg ik al vergoed namelijk.
Volgens mij kan dat in theorie wel. Je kunt namelijk je eigen energiegebruik instellen via aangepaste modi. Hoe dit precies werkt en welke voorwaarden daarvoor gelden, kun je het beste even navragen bij de klantenservice.

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:06
Ik ben wel benieuwd wie hier over de streep wordt getrokken. Moet zeggen dat de actie aanbieding erg goed klinkt, maar dat is gewoon een bewezen marketing strategie. Maar verder is er erg weinig bekend over de solarvault 3. Mooie beloftes, maar dat heb ik ook bij de homewizard gezien. Due viel uiteindelijk qua rendement wel wat tegen. De marstek venus begin ook met een scherpe prijs, tweakers bulk korting gestart en nu koop je zelfs de nieuwste versie voor een paar honderd euro minder.

Volgens mij mis het merk wel betrouwbaar, maar er is nog weinig bekend over de performance. Wat is het standby verbruik van deze.
Ik wil niets afkraken, product ziet er mooi uit. Maar ben benieuwd wat iemand doet besluiten om hier nu mee in te stappen. Is het de actie of het product. Niemand heeft een glazen bol qua prijs, gaan ze omhoog, gaan ze omlaag. Daarbij is het maar net wat de oranje kleuter uit de states in zijn hoofd haalt om de economie in elkaar te laten storten.

Ben zelf breed aan het oriënteren, draai nu enkele maanden een simulatie in home assistant om te kijken welke capaciteit het beste bij mijn woning past. Ik heb maar een 13 jaar oude zonnepanelen installatie van 2500wp. En ben principieel tegen terugleveren voor 0,05 cent en inkopen voor 16 cent. Wil gewoon steentje bijdragen, terugverdientijd is leuk maar geen must. Mijn badkamer verdien ik ook niet terug in 15 jaar. Product moet werken en veilig zijn.

Er komen veel producten op de markt, waarvan dit er een is. Maar zie hier toch wel wat enthousiastelingen. Als ik zo kijk is de homewizard voor iemand die hem in de woonkamer neer wilt zetten. De marstek voor de tweaker die het niet erg vind om af en toe te moeten schelden op de firmware maar ook winnen kunnen pielen. De zendure als je het wat meer kwaliteit wilt, maar wel met voldoende tweak mogelijkheden. Deze lijkt naar mijn idee een beetje tussen die drie in te zitten. Maar volgens mij mis ik wel een open apo. Dus integratie in mijn home assistant wordt wellicht lastig.

Ik hoop enthousiaste verhalen hier te gaan volgen van diegene die hem besteld hebben. Voor nu staat deze wel op mijn watchlist, maar durf nog niet de early adapter te spelen. Alhoewel de aanbieding erg aanlokkelijk klinkt ;-)

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@clubeddie Ik verwacht de Jackery SolarVault 3 Pro Max hier hopelijk nog voor het weekend binnen te krijgen en zal dan uiteraard de ervaringen delen. Heb op dit moment de HomeWizard ook weer op de testbank staan ivm de update met dynamische tarieven die er aan komt. En heb de relevante Zendure's (2400 AC/AC+/Pro) hier ook ter vergelijk staan.

Ben echt heel benieuwd naar de Jackery, denk goede competitie voor Zendure. Marstek doet het op veel fronten ook goed, maar de support en kwaliteit kakken de laatste tijd voor mijn gevoel in. En Jackery richt zich veel meer op veiligheid, verwarming, etc. Ga ook kijken of ik een apart Home Assistant servertje ernaast kan zetten zodat ik geïsoleerd de Jackery API kan testen zonder invloed van andere zaken. Heel veel mensen kijken eerst naar prijs en specs en pas later naar software, RTE, etc. terwijl je juist die aspecten mee moet nemen bij je aanschaf. Dus goed om even de kat uit de boom te kijken :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Ze hebben de marketing iig goed voor elkaar, langs de A2 bij Maarssen stond afgelopen weekend een advertentie op zo'n mega LED billboard

Vaak bu'j te bang!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Met feed-in bedoelen ze terugleveren.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Laapo
-tom-562 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:54:
Ze hebben de marketing iig goed voor elkaar, langs de A2 bij Maarssen stond afgelopen weekend een advertentie op zo'n mega LED billboard
Ook aan de A1 bij Muiden. Kost wat. Denk dat ze zich flink willen invechten op deze markt.

• Laapo
clubeddie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:44:
Ik ben wel benieuwd wie hier over de streep wordt getrokken. Moet zeggen dat de actie aanbieding erg goed klinkt, maar dat is gewoon een bewezen marketing strategie. Maar verder is er erg weinig bekend over de solarvault 3. Mooie beloftes, maar dat heb ik ook bij de homewizard gezien. Due viel uiteindelijk qua rendement wel wat tegen. De marstek venus begin ook met een scherpe prijs, tweakers bulk korting gestart en nu koop je zelfs de nieuwste versie voor een paar honderd euro minder.

Volgens mij mis het merk wel betrouwbaar, maar er is nog weinig bekend over de performance. Wat is het standby verbruik van deze.
Ik wil niets afkraken, product ziet er mooi uit. Maar ben benieuwd wat iemand doet besluiten om hier nu mee in te stappen. Is het de actie of het product. Niemand heeft een glazen bol qua prijs, gaan ze omhoog, gaan ze omlaag. Daarbij is het maar net wat de oranje kleuter uit de states in zijn hoofd haalt om de economie in elkaar te laten storten.

Ben zelf breed aan het oriënteren, draai nu enkele maanden een simulatie in home assistant om te kijken welke capaciteit het beste bij mijn woning past. Ik heb maar een 13 jaar oude zonnepanelen installatie van 2500wp. En ben principieel tegen terugleveren voor 0,05 cent en inkopen voor 16 cent. Wil gewoon steentje bijdragen, terugverdientijd is leuk maar geen must. Mijn badkamer verdien ik ook niet terug in 15 jaar. Product moet werken en veilig zijn.

Er komen veel producten op de markt, waarvan dit er een is. Maar zie hier toch wel wat enthousiastelingen. Als ik zo kijk is de homewizard voor iemand die hem in de woonkamer neer wilt zetten. De marstek voor de tweaker die het niet erg vind om af en toe te moeten schelden op de firmware maar ook winnen kunnen pielen. De zendure als je het wat meer kwaliteit wilt, maar wel met voldoende tweak mogelijkheden. Deze lijkt naar mijn idee een beetje tussen die drie in te zitten. Maar volgens mij mis ik wel een open apo. Dus integratie in mijn home assistant wordt wellicht lastig.

Ik hoop enthousiaste verhalen hier te gaan volgen van diegene die hem besteld hebben. Voor nu staat deze wel op mijn watchlist, maar durf nog niet de early adapter te spelen. Alhoewel de aanbieding erg aanlokkelijk klinkt ;-)
Bij mij een combinatie van 'laatste nieuwe hebbedingetje op de markt', specs die goed passen bij wat ik zoek, vormgeving, prijs.

Scheelt dat ik sowieso voor een kant en klaar stekkerproduct wilde gaan dus dan zijn de keuzes en prijzen ongeveer binnen dezelfde range.

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 20:08
O_Tiby schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:29:
Ik zit te twijfelen tussen 2x Marstek of 1x Jackery. Voordeel van 2x Marstek is ook op 2 fasen laden en ontladen toch? Dus tot 5kW ontladen met de Marsteks en 2.5kW met 1 Jackery.
Terwijl ik steeds meer informatie tot mij neem ben ik benieuwd of jullie nog ideeën over het volgende hebben.

Onze zonnepanelen leveren max 3.6kw (1 fase, dus max wat kan).
Bij 1x Jackery zou dit toch betekenen dat je tot 2.5kW kan laden, en dus 1.1kW gaat terugleveren='weggooien'.
2x Marstek zou 2x 2.5kW zijn en dus max 5kW laden via 2 fasen (we hebben een 3 fasen aansluiting)

Volgens chatgpt en de p1 data zou dit toch een verschil van €100 op jaarbasis zijn.

Heb hier niet eerder bij stilgestaan maar een 1 fase oplossing lijkt dan toch minder interessant op deze manier?

• Martinus
Stoja schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:52:
we gaan het zien.
Hier hetzelfde gedaan, heel benieuwd hoe nu verder.
Beslisboom vrij makkelijk.
Anker, Zendure, Marstek, Jackery.
Nu een van de goedkoopste met alle kortingen en cashback, early reviews geven een hoog rendement, input vs output (percentage).
Als bonus net op de markt, dus laatste stand van zaken? fancy uiterlijk (ja niet nerdy klopt) en ben nog niet bezig met nom.
Zo lang ik geen elek. auto heb, heb ik van feb tot okt altijd te veel en dus geen reet aan een knoepert van een battery. Nu verwacht ik 8 maand de nacht door te komen met de battery. Beetje spelen dit jaar en dan later maar zien of die nog dikker moet (nu die van 5kW ish)

no comment

• Martinus
clubeddie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:44:

Je hebt 30 dgn om terug te sturen, als de review vet goed is hou je hem, anders terugsturen in ongeopende verpakking. Je mist nu de p1, onderstel en 50€ directe korting.

no comment

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:37
Taro schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:51:
@clubeddie Ik verwacht de Jackery SolarVault 3 Pro Max hier hopelijk nog voor het weekend binnen te krijgen en zal dan uiteraard de ervaringen delen. Heb op dit moment de HomeWizard ook weer op de testbank staan ivm de update met dynamische tarieven die er aan komt. En heb de relevante Zendure's (2400 AC/AC+/Pro) hier ook ter vergelijk staan.

Ben echt heel benieuwd naar de Jackery, denk goede competitie voor Zendure. Marstek doet het op veel fronten ook goed, maar de support en kwaliteit kakken de laatste tijd voor mijn gevoel in. En Jackery richt zich veel meer op veiligheid, verwarming, etc. Ga ook kijken of ik een apart Home Assistant servertje ernaast kan zetten zodat ik geïsoleerd de Jackery API kan testen zonder invloed van andere zaken. Heel veel mensen kijken eerst naar prijs en specs en pas later naar software, RTE, etc. terwijl je juist die aspecten mee moet nemen bij je aanschaf. Dus goed om even de kat uit de boom te kijken :)
Grandioos @Taro Echt top dat jij dit soort testen doet! _/-\o_

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• clubeddie
Martinus schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:18:
[...]

Je hebt 30 dgn om terug te sturen, als de review vet goed is hou je hem, anders terugsturen in ongeopende verpakking. Je mist nu de p1, onderstel en 50€ directe korting.
Denk wel dat je de verzendkosten zelf moet betalen. Duur pakketje.
Vracht

De regels voor het dragen van de verzendkosten voor retourzendingen door klanten:

1) De klant draagt de verzendkosten voor het retourneren van het product zonder opgave van reden, d.w.z. als het product niet defect is of niet onder de garantie valt.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• Kwandoerie
Ik stond ook op het punt om de SolarVault 3 Pro Max AC of de variant met 4 extra zonnepanelen aan te schaffen, maar ga de gok nu toch ook nog maar niet nemen (al had ik wel goed gegokt dat de huidige aanbieding t/m vandaag geldig was :9 ).
Wat meer (uitgebreide) reviews vind ik toch wel essentieel, als blijkt dat de Jackery toch op sommige punten minder goed scoort dan bijv een Zendure, dan ga ik er meer spijt van hebben dan dat ik nu het voordeel heb van het kortingsbedrag...
@clubeddie heeft het in een eerdere post hierboven ook nog eens goed gerelativeerd.

En er zullen ongetwijfeld nog aanbiedingen voorbij komen, tot 2027 is de noodzaak van een thuisaccu ook nog iets minder, al is het natuurlijk ook een leuk hobbyprojectje :)

De 30 dagen retour optie ook nog overwegen, maar gezien de omvang van het pakket is dat ook niet zo handig...

Laat de reviews maar komen :)

• clubeddie
Martinus schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:18:
[...]

De 100 kortingscode hier op het forum benoemd werkt toch ook nog? althan's er gaat 100,- vanaf als ik hem in mijn winkelmandje zet.

Nogmaals, goede marketing om hem zo in de markt te zetten. zal zeker genoeg mensen over de streep trekken, maar zal vast nog wel nog wel een actie komen of nieuwe speler. En we hebben black friday nog in het najaar :-). ben erg benieuwd naar de reviews.

[ Voor 35% gewijzigd door clubeddie op 10-04-2026 07:45 ]

• mrme12345
  • Niet online
clubeddie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:54:
[...]

De 100 kortingscode hier op het form benoemd werkt toch ook nog? althand\s er gast 100,- vahaf als ik hem un mujn winkelmandje zet.

Nogmaals, goede marketing om hem zo in de markt te zetten. zal zeker genoeg mensen over de streep trekken, maar zal vast nog wel nog wel een actie kimen of nieuwe speler. En we hebben black friday nog in het najaar :-). ben erg benieuwd naar de reviews.
We krijgen de Jackery's overmorgen binnen, dus dan kunnen we starten met de reviews. We zijn ook benieuwd, ziet er in ieder geval veelbelovend uit en goed voor de markt als er goede concurrentie bij komt voor Zendure (en morgen ook nog de presentatie van de nieuwe Anker Solix in Amsterdam).

• Kwandoerie
De 'nieuwe' actieperiode is zo slecht nog niet, nog steeds (obv de AC 5 kWh versie) de base en de P1 meter gratis erbij, het enige wat nu wegvalt is de 50 of 100 euro korting, maar daar is de 'Abonneer je en ontvang tot €25 korting' weer voor teruggekomen.

Geeft ons mooi de tijd om tot einde van deze maand aan te kijken wat de eerste reviews zeggen :)

• Martinus
Kwandoerie schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:25:
De 'nieuwe' actieperiode is zo slecht nog niet, nog steeds (obv de AC 5 kWh versie) de base en de P1 meter gratis erbij, het enige wat nu wegvalt is de 50 of 100 euro korting, maar daar is de 'Abonneer je en ontvang tot €25 korting' weer voor teruggekomen.

Geeft ons mooi de tijd om tot einde van deze maand aan te kijken wat de eerste reviews zeggen :)
ja ook prima... nja, ik wacht met smart wanneer ze het zaakje opsturen en berichtgeving daaromtrent.

no comment

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Daar is ie eindelijk! De accu volgt nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHLaDsLPikzMoBF35Kf6JljcBVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsiOk96lNdVx5cAJ1wwbIOp2.jpg?f=fotoalbum_large

Ben net thuis van de Anker SOLIX productlaunch, dus uitpakken volgt :)

• MaKKie1989
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-04 17:30
Heeft iemand al een indicatie van de levering?
Ik zie staan dat de levering binnen 0-2 dagen gebeurt. Maar ik heb nog niks gehoord over mijn bestelling. Wel fijn om thuis te zijn voor zo'n grote doos😉

• clubeddie
Taro schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:48:
[Afbeelding]

Hoop snel wat eerlijke reviews te zien. Al het een en ander op YouTube gezien, maar dat zijn voornamelijk betaalde vieuws. Of met een test model. Product ziet er vooralsnog belovend uit, meest negatieve wat ik tot nu toe hoor is dat de app nog wel wat verbeteringen kan hebben, maar dat is prima te doen en staat 'los' van het fysieke product. De ai gaat nog wel eens mis. Koppeling home assistant zou mogelijk moeten zijn, maar heb nog geen werkend voorbeeld gezien.

Ik zag een Duitse review waarbij het het hem was opgevallen dat er een standby gemogen van 35 watt was. Die vind ik toch wel pittig 24*7. Ik heb verder nog niets hierover kunnen vinden wa5 dit zou moeten zijn.
Vanmorgen nog getwijfeld torn ik ontdekte dat de kortingscode van €100,- nog werkte, maar dat is alleen als je niet bent ingelogd.

@Taro weet jij toevallig of er op korte termijn nog andere spelers met 5kwh batterijen op de markt komen. Lang het marstek forum gevolgd, maar de problemen die in het begin waren zie ik nog steeds voorbij komen, rare laad/ontlaad acties waardoor ik van die af ga zien. Beetje knutselen is leuk maar continu moeten kijken of alles nog naar behoren werkt en pionieren met firmwares heb ik denk ik niet zo'n zin in.

• mrme12345
  • Niet online
Inmiddels hier zowel de Pro Max AC en de Pro Max Hybride variant binnen gekregen met 2 base onderdelen voor onderop, zodat de batterijen mooi droog staan.

Komende tijd gaan we hier mee aan de slag om te kijken of de Jackery echt concurrentie kunnen worden voor Zendure met de 2400 AC+ en 2400 Pro. We zijn benieuwd!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN6tb60wZ6WpCaeNzrpevbUqY4k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YnVco3fbhUZIRS75P7wauSL4.png?f=fotoalbum_large

• Kwandoerie
clubeddie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:02:
@Taro weet jij toevallig of er op korte termijn nog andere spelers met 5kwh batterijen op de markt komen. Lang het marstek forum gevolgd, maar de problemen die in het begin waren zie ik nog steeds voorbij komen, rare laad/ontlaad acties waardoor ik van die af ga zien. Beetje knutselen is leuk maar continu moeten kijken of alles nog naar behoren werkt en pionieren met firmwares heb ik denk ik niet zo'n zin in.
Het is dan wel geen 5kWh batterij, maar gisteren heeft Anker de Anker SOLIX Solarbank Max AC aangekondigd. Standaard uitgerust met 7 kWh.
(Actie)prijs (€2099) komt redelijk overeen met de Jackery (obv 7 kWh, €2187 - 25 = €2162, evt cashback even buiten beschouwing gelaten).
Eentje om komende weken ook even in de gaten te houden ;) (topic)
mrme12345 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:30:
Inmiddels hier zowel de Pro Max AC en de Pro Max Hybride variant binnen gekregen met 2 base onderdelen voor onderop, zodat de batterijen mooi droog staan.

Komende tijd gaan we hier mee aan de slag om te kijken of de Jackery echt concurrentie kunnen worden voor Zendure met de 2400 AC+ en 2400 Pro. We zijn benieuwd![Afbeelding]
Taro schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:48:
[Afbeelding]

Tof! Ben reuze benieuwd naar jullie (tussentijdse) bevindingen! :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
clubeddie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:02:
[...]
Gisteren de nieuwe Anker SOLIX Powerbank Max AC gezien met 3500 Watt/7 kWh per module, die is ook interessant. Growatt heeft de 5 kWh Aura, is dat iets? Genoeg keuze :)

• clubeddie
[quote]Kwandoerie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:49:
[...]

Het is dan wel geen 5kWh batterij, maar gisteren heeft Anker de Anker SOLIX Solarbank Max AC aangekondigd. Standaard uitgerust met 7 kWh.
(Actie)prijs (€2099) komt redelijk overeen met de Jackery (obv 7 kWh, €2187 - 25 = €2162, evt cashback even buiten beschouwing gelaten).
Eentje om komende weken ook even in de gaten te houden ;) (topic)
Taro schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:28:
[...]

Gisteren de nieuwe Anker SOLIX Powerbank Max AC gezien met 3500 Watt/7 kWh per module, die is ook interessant. Growatt heeft de 5 kWh Aura, is dat iets? Genoeg keuze :)
7 kwh is voor mij teveel, standby verbruik hier is erg laag, in mijn simulatie kreeg ik hem de eerste maanden uiteraard niet vol, en nu krijg ik hem in de nacht niet leeg. de 5 kwh ziet er wel goed uit, 2,5 is echt te weinig. Ik ga puur voor NOM tijdens het jaar. Heb geen EV, oude zonnepanelen die ik niet ga vervangen. Ik wil zo veel mogelijk stroom weigeren terug te leveren. Avond/nachtverbruik is zo rond de 5 kwh. Zal in de zomer ook niet helemaal leegraken. Maar als ik maar zo weinig mogelijk terug kan leveren aan het energiebedrijf ben ik blij. Wordt naast verduurzaming ook een principe kwestie >:)

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:12
Ik ben toch maar overstag gegaan en de Jackery SolarVault 3 Pro Max AC gekocht.
Ik zat te twijfelen tussen de homewizard en Jackery.

Met de early bird en actiecode “gids05” (5%, 135 euro) korting scheelde het nogal.

Gelukkig had ik nog een loze leiding die ooit bedoelt was voor ethernet die ik mooi kan gebruiken voor een aparte groep.

Hoop hem te kunnen vullen met zonnepanelen, vandaag al 11.5 teruggeleverd, en in de winter met een dynamisch energie contract op gunstige momenten.

Grote verbruikers; warmtepomp, EV, opblaasbare jacuzzi 🤡

[ Voor 23% gewijzigd door marcovit op 10-04-2026 18:12 ]

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:55
Hoppa, net bevestiging gekregen dat ze volgende week dinsdag de Jackery komen bezorgen.

Benieuwd of andere ook al updates hebben ontvangen.

Mijn serie, 10,08 kW opslag.

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06:50
Ik heb net ook melding gekregen dat ze hem dinsdag komen bezorgen.

Pro Max + 3 batterijen

• OptimusHD
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:54
Ook net de melding gekregen dat DPD aankomende dinsdag de batterij komt bezorgen.
Wel benieuwd of ook de gratis P1 meter en Base erbij zitten.....het zijn 4 pakketten, dus ik denk het niet.

De Pro Max AC + 3 batterijen

• clubeddie
Hier de melding gekregen dat hij nog in mijn winkelmandje staat en dat dit mijn laatste kans is omdat ze bijna op zijn. Ze hebben hun marketing (creëer een gevoel van schaarste, pressure beslissing) goed op orde :-).

Maar goed om lezen dat hun uitlevering gaat zoals ze hem ook op de site hebben aangekondigd. Geen preorder-wacht-6-maande-we-kunnen-niet-aan-de-vraag-voldoen-HomeWizard. Hier de knoop nog niet door durven hakken, maar neig steeds meer #keuzestress 😄

• Laapo
OptimusHD schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:41:
Ook net de melding gekregen dat DPD aankomende dinsdag de batterij komt bezorgen.
Wel benieuwd of ook de gratis P1 meter en Base erbij zitten.....het zijn 4 pakketten, dus ik denk het niet.

Ik heb de AC + 2 en ontvang 3 pakketten. Er stond ergens op de site dat de cadeaus idd afzonderlijk worden geleverd. Maar het missen van de P1 meter vind ik niet echt kunnen, al heb ik nu wel een van homewizard die zou moeten werken.

We gaan het meemaken.

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
Hier ook net een bestelling gedaan voor de

Jackery SolarVault 3 Pro Max
SolarVault 3 Pro Max 7,56kWh / 0 / 500W
Kortingscode GIDS05 (-€ 115,35) voor 2.191,65

Ik heb op dit moment bestaande zonnepanelen die ik ook graag wil aansluiten . Dat paste niet op de Zendure, maar wel op de Jackery.

Ik had ook al een buis liggen naar mijn schuur waar ze komen. Daar ga ik een 3fase kabel van 4mm2 naar toe leggen. Zo kan ik in de toekomst ook nog naar een 3fase accu gaan. Daarnaast ook nog een extra kabel voor backup stroom. Zodat ik de noodstroom in de meterkast kan monteren.

• clubeddie
Ik twijfel nog over het model. Situatie 13 jaar oude zonnepanelen met max 2200 wp vermogen, 1 string. Deze hebben zich al lang terugverdiend en laat ik lekker liggen tot ze op zijn. Ik monitor mijn verbruik en opwek. En 5 kwh lijkt de sweetspot, dat dekt mijn avond/nacht verbruik en krijg ik ook gedurende een groot deel van het jaar de batterij mee vol.

Ik wil de batterijen in de schuur plaatsen. Hier ga ik nog een aparte kabel vanaf de meterkast ingraven zodat ik hem volledig op een eigen groep kan zetten. Echter moet ik ergens in de aankomende 2 jaar het dak van de schuur vervangen. Ik twijfel om daar dan eventueel nog enkele zonnepanelen op te leggen. Aan de ene kant wek ik dan meer op, maar aan de andere kant ga ik het waarschijnlijk niet opkrijgen. Dus heeft dat zin? Maar als ik wel zonnepanelen erop ga leggen, kies ik dan nu voor een model met mptt aansluitingen of de gewoon de AC? nu ik het zo opschrijf denk ik dat ik het antwoord wel weet

Ben wel benieuwd naar de kopers hier hoe ze hem in gaan zetten, nu is elke thuissituatie anders, maar onder welke categorie val je.pv en genaar, alle toepassingen, laat verbruik.

• fagao
clubeddie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:51:
Hier de melding gekregen dat hij nog in mijn winkelmandje staat en dat dit mijn laatste kans is omdat ze bijna op zijn. Ze hebben hun marketing (creëer een gevoel van schaarste, pressure beslissing) goed op orde :-).
Ja, de marketing van hun is prima voor elkaar

Maar goed om lezen dat hun uitlevering gaat zoals ze hem ook op de site hebben aangekondigd. Geen preorder-wacht-6-maande-we-kunnen-niet-aan-de-vraag-voldoen-HomeWizard. Hier de knoop nog niet door durven hakken, maar neig steeds meer #keuzestress 😄
Ik twijfelde ook nog, heb nog geen dynamisch contract. Maar ik zie deze periode meer om het product te leren begrijpen. Daarnaast ben ik nu toch al bezig met wat aanpassingen aan mijn elektra infra, dus dit maar meteen meenemen.

Ik zet hem in de schuur. Het enige waar ik nog onzeker over ben is hoe hij presteert in de zomer als het warm is. De schuur is namelijk niet geïsoleerd dus kan wel warm worden in de zomer.
Ik heb nog wel 2 grote buisventilatoren staan. Misschien dat ik die er naar boven ga monteren :)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 09:04

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Taro schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:28:
[...]

Deze video even kijken. Wil niet zeggen dat elke Anker dat heeft maar een RTE van 66% is belabberd. Okay als je oneindig zonnestroom hebt boeit het allemaal niet zoveel, maar wel iets om over na te denken. Deze systemen zijn heel inefficïent bij laag verbruik. Zal voor de Jackery ook wel gelden.

YouTube: Warum ich meinen Anker Balkonsolar-Speicher RAUSWERFE - und was du t...

Even echte reviews van de Jackery afwachten. Het lijkt vooral dat de makers vol in het gat zijn gedoken. Dat is prima, maar of deze eerste producten ook goed genoeg zullen blijken is een andere vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 11-04-2026 14:54 ]

• marcovit
OptimusHD schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:41:

Cadeau -informatie wordt niet in de bestelling weergegeven. Het cadeau wordt binnen 7 werkdagen na het plaatsen van de bestelling apart van het hoofdproduct verzonden. U ontvangt een e-mailmelding zodra het cadeau is verzonden.
Het “cadeau” bevat ondermeer de p1 meter en base.

• Destronica
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04 19:00
Ik loop tegen een issue aan met mijn Jackery HomePower Ultra 2000 en ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Mijn batterij is inmiddels al 2x in fault mode gegaan. Op dat moment doet hij eigenlijk niks meer: geen laden en geen ontladen.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Power cycle (uit/aan zetten)
• Stekker uit het stopcontact en na een tijdje weer erin

Helaas helpt dat allemaal niet. De enige manier om hem weer “tot leven” te krijgen lijkt te zijn om de batterij volledig leeg te laten lopen, daarna komt hij weer terug.

Wat ook niet helpt: Jackery support reageert tot nu toe überhaupt niet op mijn vraag 😅

Zijn er hier mensen met dezelfde batterij die dit ook hebben meegemaakt?
• Is dit een bekend probleem?
• Zijn er betere oplossingen/workarounds dan leeg laten lopen?
• Of moet ik me zorgen maken dat dit een hardware-issue is?

Alle input is welkom!

• marcovit
Destronica schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:24:
Wat ook niet helpt: Jackery support reageert tot nu toe überhaupt niet op mijn vraag 😅

Zijn er hier mensen met dezelfde batterij die dit ook hebben meegemaakt?
• Of moet ik me zorgen maken dat dit een hardware-issue is?
Ik maak me eerder zorgen om de support 😅

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooralsnog bevalt ie heel goed. Minpuntje: wilde niet met de verborgen 2.4 GHz Wifi SSID verbinden, er hangt een Ubiquiti 7 LR op 7 meter afstand, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar goed, direct ook ethernet kunnen testen en dat werkt prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVrQbk8P0hihhEFMdj3GQydXV7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uW3YVJ2EJuD4IW1WM9bG4Yz.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is die unaniem tot mooiste thuisaccu tot nu toe beoordeeld :)

• clubeddie
Taro schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:39:
Vooralsnog bevalt ie heel goed. Minpuntje: wilde niet met de verborgen 2.4 GHz Wifi SSID verbinden, er hangt een Ubiquiti 7 LR op 7 meter afstand, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar goed, direct ook ethernet kunnen testen en dat werkt prima.
[Afbeelding]

Looks zijn goed. Benieuwd naar de performance. Enig idee wanneer we de review kunnen verwachten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
clubeddie schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:21:
[...]

Looks zijn goed. Benieuwd naar de performance. Enig idee wanneer we de review kunnen verwachten.
Waarschijnlijk vrijdagavond.

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:05
Taro schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:41:
[...]

Waarschijnlijk vrijdagavond.
Werkt de app een beetje goed? Beter of slechter dan die van Zendure? Daar heb ik namelijk zo m’n twijfels over

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Flexiilex schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:12:
[...]

Werkt de app een beetje goed? Beter of slechter dan die van Zendure? Daar heb ik namelijk zo m’n twijfels over
Ik zat eerst te pielen met de Jackery Home App die ik voor de HomePower Ultra 2000 nodig had, maar kon daarmee de omvormer niet toevoegen. Uit de handleiding bleek dat ik de nieuwe Jackery App moest installeren. Die werkt prima. Wel dus issues met verborgen SSID’s toevoegen. En in de dynamische mode kan je voor zover ik kan zien niets zelf bepalen. De inkoop- en verkoopmomenten worden zelf bepaald. Als ie dat goed doet is dat een plus, maar nog ff aankijken.

De app is beperkter dan Zendure, maar weet nog niet of dat heel nadelig is. Ik bewaar uiteraard ook een en ander voor de review :)

• Flexiilex
Taro schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:36:
[...]

Ik zat eerst te pielen met de Jackery Home App die ik voor de HomePower Ultra 2000 nodig had, maar kon daarmee de omvormer niet toevoegen. Uit de handleiding bleek dat ik de nieuwe Jackery App moest installeren. Die werkt prima. Wel dus issues met verborgen SSID’s toevoegen. En in de dynamische mode kan je voor zover ik kan zien niets zelf bepalen. De inkoop- en verkoopmomenten worden zelf bepaald. Als ie dat goed doet is dat een plus, maar nog ff aankijken.

De app is beperkter dan Zendure, maar weet nog niet of dat heel nadelig is. Ik bewaar uiteraard ook een en ander voor de review :)
Haha snap ik! Ben erg benieuwd naar de review. Vind het toch wel een beetje een nadeel dat hij zo breed is vergeleken met de Zendure maargoed dat is voor iedereen anders. Laat staan straks de nieuwe Anker Solix.

Hoezo eigenlijk een verborgen 2.4 ghz netwerk? Of bedoel je een gecombineerde 2.4/5 ghz netwerk?

[ Voor 5% gewijzigd door Flexiilex op 12-04-2026 22:52 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Flexiilex schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:51:
[...]

Haha snap ik! Ben erg benieuwd naar de review. Vind het toch wel een beetje een nadeel dat hij zo breed is vergeleken met de Zendure maargoed dat is voor iedereen anders.
Welke Zendure bedoel je? Kan hem er morgen wel ff naast zetten.
Hoezo eigenlijk een verborgen 2.4 ghz netwerk? Of bedoel je een gecombineerde 2.4/5 ghz netwerk?
Nee, verborgen netwerk. Als ik jouw SSID zie, een met dezelfde naam start en jij verbindt ermee heb ik je wachtwoord.

• Flexiilex
Taro schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:22:
[...]

Welke Zendure bedoel je? Kan hem er morgen wel ff naast zetten.

[...]

Nee, verborgen netwerk. Als ik jouw SSID zie, een met dezelfde naam start en jij verbindt ermee heb ik je wachtwoord.
Zoals de 2400 AC + dat scheelt zo’n 20 cm dacht ik

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Ik ben even de handleiding aan het doorspitten, en ben op zoek naar de API functionaliteit.
Volgens de handleiding kan je de batterij aansturen/uitlezen via MQTT.
Heeft iemand dit al getest?

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:13
[quote]marcovit schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:05:
Ik ben toch maar overstag gegaan en de Jackery SolarVault 3 Pro Max AC gekocht.
Ik zat te twijfelen tussen de homewizard en Jackery.

Met de early bird en actiecode “gids05” (5%, 135 euro) korting scheelde het nogal.

Gelukkig had ik nog een loze leiding die ooit bedoelt was voor ethernet die ik mooi kan gebruiken voor een aparte groep.

Hoop hem te kunnen vullen met zonnepanelen, vandaag al 11.5 teruggeleverd, en in de winter met een dynamisch energie contract op gunstige momenten.

Grote verbruikers; warmtepomp, EV, opblaasbare jacuzzi 🤡

Gaaf! Welke opstelling heb je uiteindelijk gekozen?

[ Voor 7% gewijzigd door Martijnvdb op 13-04-2026 10:32 ]

• Martinus
Heb sinds vrijdagavond een mailtje, je pakket is on the move... maar DPD is niet de snelste. Meer mensen met ene uitlever mailtje? --> ja dus :) Nja, ik zou vandaag krijgen, maar pakketje staat nog im Deutchland.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinus op 13-04-2026 13:03 ]

no comment

• marcovit
Martinus schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:58:
Heb sinds vrijdagavond een mailtje, je pakket is on the move... maar DPD is niet de snelste. Meer mensen met ene uitlever mailtje? --> ja dus :) Nja, ik zou vandaag krijgen, maar pakketje staat nog im Deutchland.
Wedstrijdje? :P Zo net tracking gekregen. Pakket is onderweg en in Duitsland.

Hij was de 11e al aangemeld.

[ Voor 3% gewijzigd door marcovit op 13-04-2026 18:25 ]

• mrme12345
  • Niet online
Pieterve schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:03:
Ik ben even de handleiding aan het doorspitten, en ben op zoek naar de API functionaliteit.
Nog niet maar gaan we wel meenemen met de review. Mikken op einde van deze week om dat af te ronden.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Flexiilex schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:06:
[...]

Zoals de 2400 AC + dat scheelt zo’n 20 cm dacht ik
Zendure 2400 AC+ is 33 cm vs Jackery 47 cm.

• Flexiilex
Taro schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:28:
[...]

Zendure 2400 AC+ is 33 cm vs Jackery 47 cm.
Ja precies, de extra batterijen zijn dus wat kleiner fsn dr 2400 AC+ (0,38 kWh) maar de unit is wel breder. Wel weer minder diep denk ik? Maar overal denk ik toch een lomper/groter?

Ben inmiddels toch voor de 2400 AC+ gegaan. Scheelde maar 150 euro met de jackery ofzo en de Zendure wekt toch wat meer vertrouwen op, ook wua integratie in HA enz

[ Voor 19% gewijzigd door Flexiilex op 13-04-2026 21:35 ]

• Martinus
marcovit schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:25:
[...]
Wedstrijdje? :P Zo net tracking gekregen. Pakket is onderweg en in Duitsland.

Hij was de 11e al aangemeld.
Hahahaha kom dan jonge … 🤭

Nja, stond net nog steeds in duitsenland 😶‍🌫️

no comment

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 21:58
Taro schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:39:
Wel mooi uiterlijk inderdaad. Maar is deze ook bedoeld om buiten te plaatsen? Lijkt me toch niet ideaal met die kunststof behuizing. Dan toch liever metaal of aluminium behuizing voor langere levensduur.

• Laapo
Komt net mijn agenda voor de middag vrij, blijkt mijn bestelling nog deels in Duisburg en deels in Oirschot te liggen. Merk dat ik bij ieder busje in de straat al sta te turen of het niet toevallig toch DPD is.

Kleine kans dat ze die in een rechte lijn nog komen bezorgen voor, zeg.. 15:00....

Alles ligt hier al klaar, heb nog de homewizard kwh meter geïnstalleerd, alles voor een vaste aansluiting ready to go.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:15
Ik krijg mijn Jackery Solarvault morgen binnen. Ik heb deze gisteren besteld bij Solar Power Supply. Het gaf een prettig gevoel om bij een Nederlandse winkel te bestellen (voor dezelfde prijs en met hetzelfde actie aanbod) plus de belofte dat je binnen 14 dagen mag ruilen als het toch tegen blijkt te vallen.

• Martinus
Laapo schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:15:
Komt net mijn agenda voor de middag vrij, blijkt mijn bestelling nog deels in Duisburg en deels in Oirschot te liggen. Merk dat ik bij ieder busje in de straat al sta te turen of het niet toevallig toch DPD is.

Kleine kans dat ze die in een rechte lijn nog komen bezorgen voor, zeg.. 15:00....

Alles ligt hier al klaar, heb nog de homewizard kwh meter geïnstalleerd, alles voor een vaste aansluiting ready to go.
same here.... 2 delen nog... komt 1 vandaag?? en de ander ook... maar is nog in Duitsland.

de zwaarste staat nog in Duitsland, de lichtere in Oirschot... hebben we straks wel de accu niet de machine 8)7 (aanname)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinus op 14-04-2026 13:02 ]

no comment

• fagao
De paketten van mij zijn nu ook onderweg. Ik verwacht dat ze donderdag of vrijdag binnen komt.

• OptimusHD
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:54
Martinus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:42:
[...]

same here.... 2 delen nog... komt 1 vandaag?? en de ander ook... maar is nog in Duitsland.

de zwaarste staat nog in Duitsland, de lichtere in Oirschot... hebben we straks wel de accu niet de machine 8)7 (aanname)
Nou, bij mij is het zo, eerst 2 accu's binnen en hopelijk morgen de rest(nog een derde accu en hoofdunit) :| Op 29 mrt pre order gedaan, ook nog geen base en p1 meter ontvangen, gaat lekker zo.
Lekker bedrijf DPD....zit je te wachten op de deurbel die gaat. Ze pleuren het voor de garagedeur :( en zijn weg zonder de deurbel te gebruiken :( Ik had geeneens thuis hoeven zijn! |:(

[ Voor 6% gewijzigd door OptimusHD op 14-04-2026 23:18 ]

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:55
Hier 3 batterijen, geen omvormer unit.
Geen base of p1 meter.

App geeft nog steeds aan dat het vandaag allemaal komt, maar de omvormer unit is onderweg van duisburg naar Veenendaal.

Batterijen gingen vanuit duisburg naar Oirschot.

• R08in
  • Laatst online: 20-04 09:51
Vandaag de Jackery solarvault 3 pro ac binnen gekregen.
Vanuit de pre sale met p1 meter en base plaat en 2 accu’s.
Base plaat maakt hem mooi af zeker als hij in het zicht staat. App ziet er prima uit maar had wat problemen om hem om te zetten naar 2500 watt. Bleef hangen op de risicomelding, ticket ingeschoten bij Jackery maar kwam er al snel achter dat dit een probleem met de werking van de iPhone en app was aangezien het mij wel lukte op een Android telefoon. Verder is de eerste indruk goed.

• mrme12345
  • Niet online
R08in schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:19:
Vandaag de Jackery solarvault 3 pro ac binnen gekregen.
Vanuit de pre sale met p1 meter en base plaat en 2 accu’s.
Base plaat maakt hem mooi af zeker als hij in het zicht staat. App ziet er prima uit maar had wat problemen om hem om te zetten naar 2500 watt. Bleef hangen op de risicomelding, ticket ingeschoten bij Jackery maar kwam er al snel achter dat dit een probleem met de werking van de iPhone en app was aangezien het mij wel lukte op een Android telefoon. Verder is de eerste indruk goed.
Is het ook al gelukt om naar versie 1.1 te upgraden? Liep bij mij paar keer vast (nadat die tot 100% ging en daarna melding, update mislukt).

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06:50
Hier ook 2 accu’s…. Er ligt nog wat in Oirschot en in Duisburg 🤔

• R08in
  • Laatst online: 20-04 09:51
mrme12345 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:39:
[...]

Is het ook al gelukt om naar versie 1.1 te upgraden? Liep bij mij paar keer vast (nadat die tot 100% ging en daarna melding, update mislukt).
Ja het updaten ging eigenlijk zonder problemen. wifi wel wat gevoelig, geeft aan matig signaal maar hij heeft vol bereik en uiteindelijk draait hij er ook prima op.

• darky83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:31
Pieterve schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:03:
10 minuten mee gespeeld (ook hier binnen) en zo te zien doet die MQTT verkeer naar:
- https://emqx.jackeryapp.com:8883/

Ik had gehoopt dat MQTT instelbaar zou zijn (naar HomeAssistant b.v) maar dat lijkt er niet in te zitten, ook geen locale API zover ik zie :(

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 20:38
Hoi allen, ik heb nu de max pro en de max pro ac binnen, de extra batterijen staan nog in Duitsland en de base en p1 meter in Frankrijk. Nu heb ik ze beide uitgepakt, en geüpdatet, ging allemaal zonder problemen. Update duurde wel een tikkeltje lang. Batterij aan homewizard p1 meter gekoppeld, en dat ging voor 1 batterij goed, de andere ziet geen homewizard p1 meter. Verwijder je hem op de ene batterij, kan je hem op de ander toevoegen. Het lijkt er op dat homewizard maar op 1 batterij kan. Iemand anders ook dit probleem toevallig? Moet je nu 2 p1 meters hebben voir 2 batterijen?

• mrme12345
  • Niet online
darky83 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:29:
[...]

10 minuten mee gespeeld (ook hier binnen) en zo te zien doet die MQTT verkeer naar:
- https://emqx.jackeryapp.com:8883/

Ik had gehoopt dat MQTT instelbaar zou zijn (naar HomeAssistant b.v) maar dat lijkt er niet in te zitten, ook geen locale API zover ik zie :(
Hier zelfde ervaring, mqtt connectie refused en inderdaad ook niets te vinden over open api. Wel jammer.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:15
Er staat op de site van Jackery expliciet dat ze Home Assistant ondersteunen, maar dat is dus niet zo begrijp ik?

• mrme12345
  • Niet online
Roog1317 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:05:
Er staat op de site van Jackery expliciet dat ze Home Assistant ondersteunen, maar dat is dus niet zo begrijp ik?
Ik kan er niets van vinden, zal het wel navragen bij onze contactpersoon bij Jackery. Wellicht nog in ontwikkeling

[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 15-04-2026 08:17 ]

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 20:56

CIM

mrme12345 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:29:
[...]

En je kunt volgens mij wel met 1500W ontladen maar dan moet je goedkeuring krijgen vanuit Jackery voor je teshnische installatie. Dus dan moet je contact opnemen met Jackery en aantonen dat het bijvoorbeeld door een professional aangelegd is en op 1 vrije groep zit.
Ik heb in de App kunnen instellen dat ik met 1500W kan chargen en dischargen (en dat doet de batterij ook). Moest aanvinken dat het echt op een vrije groep stond. Maar ik zit nu in de app te kijken waar dat ingesteld is, en het lijkt erop dat het verwijderd is. Tenminste, ik kan het niet meer terugvinden. Het was niet via de "Max feed-in power" setting (ws. de "Max charge power" setting oid).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste