• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:02
Stoja schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:17:
Heeft al iemand een set gekocht? Of wordt er gewacht op de recencies?
Kortingsactie voor abonnees is nog tot 9 April.
Hopelijk lukt het om voor 9 April een review te lezen van de energienerds : https://energienerds.nl/
( ze krijgen waarschijnlijk aankomende week de Jackery set binnen )

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:37
Stoja schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:29:
@Laapo Die ben ik ook van plan. Mag ik vragen wat je uiteindelijk hebt betaald met al die kortingcodes en cadeaus?
Ik heb een kortingscode van 150 maar of die ook geldt bij de huidige aanbieding is wat onduidelijk.
2087 euro afgerekend met de kortingscode nieuw100, en 103 euro nog retour te ontvangen via Cashbackxl, die staat nu op bevestigd, maar echt zeker weten dat dat geld terugkomt doe ik pas als het op de rekening staat. Als nieuw100 niet werkt dan kan nieuw50 wel, maar heb je dus 50 euro minder korting.

De bon van 150 euro heb ik ook in mijn account staan, maar kan ik nergens op inruilen.

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
@Laapo ok, dank voor de info :)

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
pjotter1965 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:36:
[...]

Kortingsactie voor abonnees is nog tot 9 April.
Hopelijk lukt het om voor 9 April een review te lezen van de energienerds : https://energienerds.nl/
( ze krijgen waarschijnlijk aankomende week de Jackery set binnen )
Dat gaan we niet redden ben ik bang. De SolarVaults worden tussen de 6e en 10e april verwacht en dan moeten wij nog de review maken. Dus dat wordt ergens midden april verwacht ik. Maar we doen ons best om het zo snel. mogelijk af te ronden.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Archibaltus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:13
Mijn collega heeft de iets oudere versie de homepower 2000 ultra en hij vertelde mij dat hij met dat ding maximaal 800W kan laden ondanks dat hij hem op een groep met alleen een vriezer heeft staan. Hij vertelde mij dat dit komt door de Nederlandse wetgeving. Hoe zit dit precies? Kan je dat in de app instellen? Ik heb regelmatig flinke teruglevering met mijn 12 panelen zou wel beter zijn dat de accu sneller vol raakt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Archibaltus schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:42:
Mijn collega heeft de iets oudere versie de homepower 2000 ultra en hij vertelde mij dat hij met dat ding maximaal 800W kan laden ondanks dat hij hem op een groep met alleen een vriezer heeft staan. Hij vertelde mij dat dit komt door de Nederlandse wetgeving. Hoe zit dit precies? Kan je dat in de app instellen? Ik heb regelmatig flinke teruglevering met mijn 12 panelen zou wel beter zijn dat de accu sneller vol raakt.
Laden mag altijd met meer dan 800 Watt, mits je bekabeling etc. in orde is, omdat je aardlekautomaat dat beschermt. Ontladen met meer dan 800 Watt bij voorkeur alleen op een eigen groep, er is geen officiële wetgeving voor, maar wel een best practice als je je huis niet wil laten afbranden.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 30-03-2026 18:22 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Eremiet
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-03 22:55
Archibaltus schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:42:
Ik heb inderdaad de homepower 2000 ultra, maar het is niet mogelijk om de input hoger te zetten dan 800W, ik had wat onderzoek gedaan en dit blijkt geblokkeerd te zijn in de software.
Het lijkt erop dat ze op de EU markt de accu's blokkeren om meer te kunnen laden dan 800W

Als ik naar de instellingen ga, Max feed-in vermogen, is het dus niet mogelijk om deze hoger te zetten dan 800W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leIHkoHboAZ-klBFrl82KYAkW8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJaRlwzHrMsjCQYQ3Sj25gd9.jpg?f=fotoalbum_large

Mochten jullie hier een oplossing voor weten, dan hoor ik het graag :)

• mrme12345
  • Niet online
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:48:
[...]

Ik heb inderdaad de homepower 2000 ultra, maar het is niet mogelijk om de input hoger te zetten dan 800W, ik had wat onderzoek gedaan en dit blijkt geblokkeerd te zijn in de software.
Het lijkt erop dat ze op de EU markt de accu's blokkeren om meer te kunnen laden dan 800W

Als ik naar de instellingen ga, Max feed-in vermogen, is het dus niet mogelijk om deze hoger te zetten dan 800W

[Afbeelding]

Mochten jullie hier een oplossing voor weten, dan hoor ik het graag :)
Ja dat klopt, de oude versie kan maximaal 800W ontladen en max 1500W opladen via het net. Dat geldt voor veel stekkerbatterijen de grens van 800W. Dat staat ook zo in de specs van de Homepower 2000 (de 2000 slaat op maximale input van zonnepanelen die direct aangesloten worden op de Jackery Homepower). En daarnaast krijg je steeds meer stekkerbatterijen die wel tot 2400 a 2500W kunnen ontladen. Net zoals de opvolger, de SolarVault kan tot 2400W ontladen op een volledig vrije groep en ook 2400W opladen.

En je kunt volgens mij wel met 1500W ontladen maar dan moet je goedkeuring krijgen vanuit Jackery voor je teshnische installatie. Dus dan moet je contact opnemen met Jackery en aantonen dat het bijvoorbeeld door een professional aangelegd is en op 1 vrije groep zit.

[ Voor 9% gewijzigd door mrme12345 op 30-03-2026 22:41 ]

• Eremiet
mrme12345 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:29:
[...]

Ja dat klopt, de oude versie kan maximaal 800W ontladen en max 1500W opladen via het net. Dat geldt voor veel stekkerbatterijen de grens van 800W. Dat staat ook zo in de specs van de Homepower 2000 (de 2000 slaat op maximale input van zonnepanelen die direct aangesloten worden op de Jackery Homepower). En daarnaast krijg je steeds meer stekkerbatterijen die wel tot 2400 a 2500W kunnen ontladen. Net zoals de opvolger, de SolarVault kan tot 2400W ontladen op een volledig vrije groep en ook 2400W opladen.
Bedankt voor je feedback!

Als ik jou bericht zo lees, kan ik dus wel 1500W opladen via de stekker, helaas zie ik het dus andersom in de app wat ik gek vind.

Het gaat mij dus om het laden via het stopcontact, deze (input) kan ik dus niet hoger zetten dan 800. Wel kan ik de uitgangsvermogen naar 1500 zetten, wat ik overigens niet wil want dit heb ik niet nodig met mijn 4KW.

• mrme12345
  • Niet online
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Bedankt voor je feedback!

Als ik jou bericht zo lees, kan ik dus wel 1500W opladen via de stekker, helaas zie ik het dus andersom in de app wat ik gek vind.

Het gaat mij dus om het laden via het stopcontact, deze (input) kan ik dus niet hoger zetten dan 800. Wel kan ik de uitgangsvermogen naar 1500 zetten, wat ik overigens niet wil want dit heb ik niet nodig met mijn 4KW.
Kan het zijn dat je maar 1 batterij hebt? Dan kan het zijn dat ze dit beperken ivm de C-rating. Als je een kleine batterij te snel oplaadt gaat dat ten koste van de kwaliteit van de batterij. Een C-rating van ca. 0,25-0,5 wordt als norm gezien. Dus als je 2 kWh hebt zou je in dat geval het beste met max 1000W moeten laden. Ik kan het zo snel niet terugvinden in de handleiding van de Jackery, maar waarschijnlijk is het dat.

• Eremiet
mrme12345 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:39:
[...]

Kan het zijn dat je maar 1 batterij hebt? Dan kan het zijn dat ze dit beperken ivm de C-rating. Als je een kleine batterij te snel oplaadt gaat dat ten koste van de kwaliteit van de batterij. Een C-rating van ca. 0,25-0,5 wordt als norm gezien. Dus als je 2 kWh hebt zou je in dat geval het beste met max 1000W moeten laden. Ik kan het zo snel niet terugvinden in de handleiding van de Jackery, maar waarschijnlijk is het dat.
Ik heb 1 batterij + een uitbreiding van 2KW, in totaal komt dit dus uit op 4 KW

In de handleiding vind ik het volgende terugAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSPS5s9uCRT7YnQAjxxMoLhZgXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ty4KM1gUik5A0JdLv1zfv6Rk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet zelf dus niet het verschil tussen AC inang/uitgang (NET) en de (AC BLEASTINGEN)

• mrme12345
  • Niet online
Eremiet schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:48:
[...]

Ik heb 1 batterij + een uitbreiding van 2KW, in totaal komt dit dus uit op 4 KW

In de handleiding vind ik het volgende terug[Afbeelding]

Ik weet zelf dus niet het verschil tussen AC inang/uitgang (NET) en de (AC BLEASTINGEN)
De 2300W is 1500W via net laden en 800W via een micro-omvormer op de noodstroomuitgang van de Jackery. Ik zou zeggen dat als je 4 kWh hebt (ik neem aan dat je dat bedoelt), dat met 1500W laden gewoon zou moeten kunnen. Anders moet je even ticket inschieten bij Jackery met die vraag. En ik moet zeggen dat de tech specs van Jackery niet uitblinken in helderheid ;-)

Pagina: 1 2 Laatste