• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-04 10:45
Neinmann95 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:27:
Ik lees goede verhalen over de SmartDevil tempered glass screenprotector. Zou redelijk/goed werken met de vingerafdrukscanner op de Mi17. Te koop voor een vijfje bij ome Ali
Thanks voor de tip. Inmiddels deze besteld, we gaan het zien hoe het bevalt. Zal mijn ervaring delen t.z.t.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-04 22:56
Je kon deelnemen aan een beta programma van MiClaw. Dat is de Xiaomi tegenhanger van Gemini. Daarvoor krijg je een nieuwe firmware.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jX_J8IH4r5u53n7s8T4z4B4COWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvtlMXYdM909TuIAJCdKtn6z.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Brotuck schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:07:
Je kon deelnemen aan een beta programma van MiClaw. Dat is de Xiaomi tegenhanger van Gemini. Daarvoor krijg je een nieuwe firmware.

[Afbeelding]
Maar is dat alleen de AI assistent of ook invloed op bijvoorbeeld circle to search etc.
En wat zouden de voordelen zijn tov gemini?

info die ik over miclaw gevonden heb: https://new.c.mi.com/global/post/2169994

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 24-03-2026 13:33 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Brotuck
The-Source schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Maar is dat alleen de AI assistent of ook invloed op bijvoorbeeld circle to search etc.
En wat zouden de voordelen zijn tov gemini?

info die ik over miclaw gevonden heb: https://new.c.mi.com/global/post/2169994
Het is een HyperOS versie 3.1 met flink wat verbeteringen onder de motorkap.
Dus buiten de Miclaw toevoeging krijg je er ook nogal wat leuke zaken bij.

voor info google en deze link die ik zo snel kon vinden: https://www.cashify.in/hy...-in-xiaomis-latest-update

Miclaw slaat jouw info op op het toestel , maar doet wel querys online. Dus hij zoekt echt gericht a la gemini, maar online zal er niks persoonlijks opgeslagen blijven.

Overigens is doordat de firmware beta is er geen certificering, dus de google wallet werkt even niet nu.

Just here for the fun

• The-Source
  • Nu online
Als ik naar de lijst van updates die bij de link staan dan is het grotendeels we willen zoveel mogelijk IOS features hebben. Van find my Airpods tot gesprek opnemen op een IOS toestel.
Maar ja we zullen zie hoe het gaat worden wanneer het voor general release beschikbaar is.

• Brotuck
The-Source schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:42:
Als ik naar de lijst van updates die bij de link staan dan is het grotendeels we willen zoveel mogelijk IOS features hebben. Van find my Airpods tot gesprek opnemen op een IOS toestel.
Maar ja we zullen zie hoe het gaat worden wanneer het voor general release beschikbaar is.
Het lijkt er inderdaad op dat men erg naar IOS kijkt, dat is het hele punt van bijvoorbeeld het hyperisland toch ?
Maar ik moet zeggen dat alhoewel het een leuke eerste poging was, er nog veel optimisatie nodig was. Het HyperIsland heeft nu bijvoorbeeld ondersteuning voor liveupdates. Denk hierbij aan thuisbesteld of google maps navigatie.

Ook word er nu meer ingezet op programmeren in rust taal, nu ben ik geen programmeur, maar ik begrijp uit het verhaal dat dit beter omgaat met geheugen crashes en smoothness.

Nu vond ik de telefoon alles behalve traag, maar je merkt het wel een beetje. En alle beetjes helpen denk ik dan maar. :)

Just here for the fun

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-04 10:45
Sarrr schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:28:
[...]

Thanks voor de tip. Inmiddels deze besteld, we gaan het zien hoe het bevalt. Zal mijn ervaring delen t.z.t.
Bovengenoemde sceenprotector van SmartDevil inmiddels binnen en aangebracht. Er zitten er twee in en pakketje lijkt van de officiële shop te zijn.

Aanbrengen ging prima met het bijgeleverde kader. Vingerafdrukken moet je wel even opnieuw instellen, maar werken daarna ook weer top.

• Kingpin112
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 27-03 15:46
Voor wat het waard is.
Heb zelf de 15 Ultra aangezien ik de foto's van dichtbij en macro functies beduidend beter vind op de 15 dan de 17.
Wat betreft de case zou je eens kunnen kijken naar een Nillkin met een klepje.
Even wennen maar wel een meerwaarde wil je je Leica lens goed houden, en daar heb je denk ik je smartphone wel voor gekocht.

En uiteraard even ADB AppControl eroverheen laten gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpin112 op 27-03-2026 14:48 ]

• Neinmann95
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 09-04 10:42
Sarrr schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:46:
[...]

Bovengenoemde sceenprotector van SmartDevil inmiddels binnen en aangebracht. Er zitten er twee in en pakketje lijkt van de officiële shop te zijn.

Aanbrengen ging prima met het bijgeleverde kader. Vingerafdrukken moet je wel even opnieuw instellen, maar werken daarna ook weer top.
Ik heb nog een dichte verpakking over. Mocht iemand willen, stuur me even een berichtje. Je mag hem gratis hebben, ex. verzending

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:54
Sarrr schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:34:
Inmiddels op vakantie geweest met mijn nieuwe Xiaomi 17, komende van jarenlang Samsung (laatste S23). Even wat sporadische eerste indrukken.

De accuduur is echt TOP! Ik kan met een gerust hart mijn telefoon de hele dag intensief gebruiken en houd eind van de dag nog zo'n 40% over. Dit terwijl ik bij mijn Samsung de laatste tijd niet meer zonder powerbank op stap durfde. Wát een verademing. Edit: en natuurlijk supersnel opladen, dat maakt dit punt helemaal compleet.

Foto's komen er ook erg mooi uit, al mis ik t.o.v. Samsung wel wat instelopties in de camerasoftware. Dat is geen probleem, maar viel me wel op.

De telefoon werkt supersnel en intuïtief en ik heb vrijwel niet hoeven wennen aan HyperOS. Alles gewoon weer kunnen instellen naar keuze, ook de 'iPhone-achtige' interfacedingetjes weer 'gewoon' naar mijn Android ervaring kunnen wijzigen. Je kunt bij veel instellingen kiezen welke stijl je gebruikt. Ik denk dat het in dat opzicht voor zowel Android als Apple gebruikers een fijne OS is om naartoe te kunnen switchen.

Geen pusherige AI op de telefoon, echt ook heel fijn vind ik persoonlijk.

Enige minpunt dat ik tot dusver ben tegengekomen is dat de SmartThings app van Samsung, niet werkt op deze Xiaomi qua verbinding maken met mijn Galaxy Smarttags. Ik had al even twee tellen gezocht en het lijkt erop dat Samsung dit een soort dichtgetimmerd heeft? Dit vind ik wel een groot nadeel aangezien ik deze smarttags wel regelmatig gebruik... Mocht iemand een tip hieromtrent hebben: graag!

Verder had ik ineens een random bubbeltje in de standaard screenprotector wat nu dus een beschadiging is. Ik ga deze dus ook vervangen en ben aan het rondkijken voor een goed alternatief.

Al met al ben ik tot dusver echt ontzettend blij met de overstap, en blij dat ik niet voor de S26 ben gegaan. Met de introductie- en inruildeal bij Xiaomi nu in totaal €585 euro betaald voor dit toestel en dat vind ik het absoluut waard.
Ik neem aan dat de introductie en inruildeal achter de rug is? Enige idee wat op dit moment de goedkoopste manier is om aan een Xiaomi 17 te komen?

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 19:23
Ik zit nog steeds te twijfelen. De Oppo find X9 Ultra komt ook binnenkort uit. Ik weet niet of Color OS fijner is dan Hyper OS van de Xiaomi 17 ultra. Waarschijnlijk zijn de camera's van de Oppo net iets beter dan die van de Xiaomi. Zijn er mooie cases te krijgen voor de Xiaomi? Tot nu toe heb ik nog geen mooie kunnen ontdekken.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

Blord

Hello Kitty !

Op die manier kun je altijd wachten want er komen steeds nieuwe smartphones uit. Ik denk dat Xiaomi 18 dit jaar nog wordt geïntroduceerd. Ik heb mijn Xiaomi 17 Ultra gekocht omdat het beschikbaar was in China. Mijn Poco X4 was aan vervanging toe. De concurrenten hadden hun ultra modellen nog niet uit. Twee dagen voor het vertrek uit China had ik em gekocht.

Elke dag vind ik nog iets nieuws op de Xiaomi phone. Google Circle To Search is nu werkend naast de Xiaomi eigen AI. Die heeft ook een Chinese variant daarop.

• Brotuck
Geen idee of iemand hier al in het pilot programma zit, maar de 17 en de 17 ultra hebben daar de nieuwe firmware (HyperOS 3.1) al gehad. Public release zal niet heel lang meer duren denk ik.

Just here for the fun

• The-Source
  • Nu online
Blord schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:45:
Op die manier kun je altijd wachten want er komen steeds nieuwe smartphones uit. Ik denk dat Xiaomi 18 dit jaar nog wordt geïntroduceerd. Ik heb mijn Xiaomi 17 Ultra gekocht omdat het beschikbaar was in China. Mijn Poco X4 was aan vervanging toe. De concurrenten hadden hun ultra modellen nog niet uit. Twee dagen voor het vertrek uit China had ik em gekocht.

Elke dag vind ik nog iets nieuws op de Xiaomi phone. Google Circle To Search is nu werkend naast de Xiaomi eigen AI. Die heeft ook een Chinese variant daarop.
Je kan blijven wachten... Zeker nu eerste specs van de 18 max al naar buiten komen en wellicht dus ook dat de 18 ultra geen 1" sensor zou kunnen krijgen: https://www.gizchina.com/...30-and-dual-200mp-cameras

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:29:
Geen idee of iemand hier al in het pilot programma zit, maar de 17 en de 17 ultra hebben daar de nieuwe firmware (HyperOS 3.1) al gehad. Public release zal niet heel lang meer duren denk ik.
Welke versie is dat dan? Heb vanmorgen 3.0.301.0 gekregen (ik zit niet in een pilot programma).

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Brotuck
The Wizard schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:26:
[...]

Welke versie is dat dan? Heb vanmorgen 3.0.301.0 gekregen (ik zit niet in een pilot programma).
Dat is de public release inderdaad. Vandaag uitgekomen.

Just here for the fun

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

Blord

Hello Kitty !

Ik zit ook niet in de pilot programma maar mijn versie is 3.0.303.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcJM4wVqnXEgWYKRGpFzL5xuqFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgQkY1YE7rE413G2MK0RDA39.jpg?f=fotoalbum_large

• The-Source
  • Nu online
Sinds de update heb ik nu met regelmaat dat wifi met ! Staat en deze ook niets wil laden. Even kort uit een aan weer opgelost.
Router en accesspoints al een keer gereboot maar heb het nog steeds. Zo ook merk ik dat 5g ook regelmatig even ( soms wat langer) ook geen data ontvangt.
Iemand die dit herkent? Heb de wifi netwerk acceleration al uitgezet maar dat heeft niet geholpen en ook toestel reboot na router+accesspoints maakt geen verschil

edit: als ik simkaart uitzet heb ik volgens de telefoon weer direct bereik op wifi (uitroepteken is weg)

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 10-04-2026 07:45 ]

• Brotuck
Blord schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:59:
Ik zit ook niet in de pilot programma maar mijn versie is 3.0.303.0

[Afbeelding]
Dit is de chinese firmware...

Just here for the fun

• Brotuck
The-Source schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:46:
Sinds de update heb ik nu met regelmaat dat wifi met ! Staat en deze ook niets wil laden. Even kort uit een aan weer opgelost.
Router en accesspoints al een keer gereboot maar heb het nog steeds. Zo ook merk ik dat 5g ook regelmatig even ( soms wat langer) ook geen data ontvangt.
Iemand die dit herkent? Heb de wifi netwerk acceleration al uitgezet maar dat heeft niet geholpen en ook toestel reboot na router+accesspoints maakt geen verschil

edit: als ik simkaart uitzet heb ik volgens de telefoon weer direct bereik op wifi (uitroepteken is weg)
Die had ik nog niet eerder gehoord op deze firmware. Is de storing enkel op de wifi thuis ? Of ook op andere wifi punten ?

Just here for the fun

• The-Source
  • Nu online
Brotuck schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:54:
[...]

Die had ik nog niet eerder gehoord op deze firmware. Is de storing enkel op de wifi thuis ? Of ook op andere wifi punten ?
Ik ben bang dat dit weer een gevolg is van mega irritante IPv6 welke ik zeer bewust uit heb staan in mijn lan ( omdat het gezeik geeft) en nu krijg ik toch ergens iets anders dan fe80 adressen ( ja meerdere) en dat werkt niet en ik vermoed dat via 5g ik dit ook krijg en dan Android in de war gaat en het via wifi probeert terwijl dat niet gaat werken.

Met flink wat moeite ben ik nu weer in de status dat je alleen een fe80 IPv6 hebt (dat is een localhost adres) maar wanneer ik Simyo data aanzet dan gaat deze soms gelijk naar 🛜!
Ik zie bij status mijn lokaal lan ip van 192.168.x.y naar 192.0.0.2 gaan en ipv6 naar een 2a... adres.
Lijkt dus erg op een telefoon die data mismatch met wifi signaal :|

edit: het lijkt erop dat wanneer telefoon DNS: api.ad.intl.xiaomi.com niet kan resolven (pihole blokkeerde deze standaard) dan switch hij dus naar 5g terwijl zonder 5g er niet eens een poging gedaan wordt naar dat record...
Gezien de naam is het een mogelijke ads adres maar eerst maar even wat langer kijken of het nu goed blijft...

Edit2 lijkt erop dat nu domein er voor zorgt dat wifi weer op no internet komt door dit domein: sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com

[ Voor 42% gewijzigd door The-Source op 12-04-2026 15:21 . Reden: mogelijke oplossing ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind de camera telelens best veel lawaai maken (in rust), veel meer dan de 15 Ultra. Ook zijn bij 30x ingezoomd de foto's niet echt scherp, dubbele randen bijv. Meer mensen hier last van?

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-04 21:48
Begrijp ik hier uit dat de camera tegenvalt 🤔

• Brotuck
zuukie schreef op mij maakt top foto'saandag 13 april 2026 @ 21:48:
Hij maakt top foto's. Zo vaak maak ik trouwens geen foto's met 30x zoom, het is zowieso dan digitale zoom.

Just here for the fun

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
zuukie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:48:
Ik vind de camera fantastisch! En iedereen die mijn foto's ziet, is ook verbijsterd over de mooie kleuren, scherpte etc

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
zuukie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:48:
In vergelijking met de 15 Ultra wel, bij mij in ieder geval. Ik gebruik juist vaak (digitale) zoom. Dan is er duidelijk banding zichtbaar helaas.

Pagina: 1 2 Laatste