• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 13:44
Neinmann95 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:27:
Ik lees goede verhalen over de SmartDevil tempered glass screenprotector. Zou redelijk/goed werken met de vingerafdrukscanner op de Mi17. Te koop voor een vijfje bij ome Ali
Thanks voor de tip. Inmiddels deze besteld, we gaan het zien hoe het bevalt. Zal mijn ervaring delen t.z.t.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-05 05:07
Je kon deelnemen aan een beta programma van MiClaw. Dat is de Xiaomi tegenhanger van Gemini. Daarvoor krijg je een nieuwe firmware.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jX_J8IH4r5u53n7s8T4z4B4COWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvtlMXYdM909TuIAJCdKtn6z.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:17
Brotuck schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:07:
Je kon deelnemen aan een beta programma van MiClaw. Dat is de Xiaomi tegenhanger van Gemini. Daarvoor krijg je een nieuwe firmware.

[Afbeelding]
Maar is dat alleen de AI assistent of ook invloed op bijvoorbeeld circle to search etc.
En wat zouden de voordelen zijn tov gemini?

info die ik over miclaw gevonden heb: https://new.c.mi.com/global/post/2169994

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 24-03-2026 13:33 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

• Brotuck
The-Source schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Maar is dat alleen de AI assistent of ook invloed op bijvoorbeeld circle to search etc.
En wat zouden de voordelen zijn tov gemini?

info die ik over miclaw gevonden heb: https://new.c.mi.com/global/post/2169994
Het is een HyperOS versie 3.1 met flink wat verbeteringen onder de motorkap.
Dus buiten de Miclaw toevoeging krijg je er ook nogal wat leuke zaken bij.

voor info google en deze link die ik zo snel kon vinden: https://www.cashify.in/hy...-in-xiaomis-latest-update

Miclaw slaat jouw info op op het toestel , maar doet wel querys online. Dus hij zoekt echt gericht a la gemini, maar online zal er niks persoonlijks opgeslagen blijven.

Overigens is doordat de firmware beta is er geen certificering, dus de google wallet werkt even niet nu.

Just here for the fun

• The-Source
Als ik naar de lijst van updates die bij de link staan dan is het grotendeels we willen zoveel mogelijk IOS features hebben. Van find my Airpods tot gesprek opnemen op een IOS toestel.
Maar ja we zullen zie hoe het gaat worden wanneer het voor general release beschikbaar is.

• Brotuck
The-Source schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:42:
Als ik naar de lijst van updates die bij de link staan dan is het grotendeels we willen zoveel mogelijk IOS features hebben. Van find my Airpods tot gesprek opnemen op een IOS toestel.
Maar ja we zullen zie hoe het gaat worden wanneer het voor general release beschikbaar is.
Het lijkt er inderdaad op dat men erg naar IOS kijkt, dat is het hele punt van bijvoorbeeld het hyperisland toch ?
Maar ik moet zeggen dat alhoewel het een leuke eerste poging was, er nog veel optimisatie nodig was. Het HyperIsland heeft nu bijvoorbeeld ondersteuning voor liveupdates. Denk hierbij aan thuisbesteld of google maps navigatie.

Ook word er nu meer ingezet op programmeren in rust taal, nu ben ik geen programmeur, maar ik begrijp uit het verhaal dat dit beter omgaat met geheugen crashes en smoothness.

Nu vond ik de telefoon alles behalve traag, maar je merkt het wel een beetje. En alle beetjes helpen denk ik dan maar. :)

Just here for the fun

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 13:44
Sarrr schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:28:
[...]

Thanks voor de tip. Inmiddels deze besteld, we gaan het zien hoe het bevalt. Zal mijn ervaring delen t.z.t.
Bovengenoemde sceenprotector van SmartDevil inmiddels binnen en aangebracht. Er zitten er twee in en pakketje lijkt van de officiële shop te zijn.

Aanbrengen ging prima met het bijgeleverde kader. Vingerafdrukken moet je wel even opnieuw instellen, maar werken daarna ook weer top.

• Kingpin112
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 27-03 15:46
Voor wat het waard is.
Heb zelf de 15 Ultra aangezien ik de foto's van dichtbij en macro functies beduidend beter vind op de 15 dan de 17.
Wat betreft de case zou je eens kunnen kijken naar een Nillkin met een klepje.
Even wennen maar wel een meerwaarde wil je je Leica lens goed houden, en daar heb je denk ik je smartphone wel voor gekocht.

En uiteraard even ADB AppControl eroverheen laten gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpin112 op 27-03-2026 14:48 ]

• Neinmann95
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 09-04 10:42
Sarrr schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:46:
[...]

Bovengenoemde sceenprotector van SmartDevil inmiddels binnen en aangebracht. Er zitten er twee in en pakketje lijkt van de officiële shop te zijn.

Aanbrengen ging prima met het bijgeleverde kader. Vingerafdrukken moet je wel even opnieuw instellen, maar werken daarna ook weer top.
Ik heb nog een dichte verpakking over. Mocht iemand willen, stuur me even een berichtje. Je mag hem gratis hebben, ex. verzending

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:28
Sarrr schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:34:
Inmiddels op vakantie geweest met mijn nieuwe Xiaomi 17, komende van jarenlang Samsung (laatste S23). Even wat sporadische eerste indrukken.

De accuduur is echt TOP! Ik kan met een gerust hart mijn telefoon de hele dag intensief gebruiken en houd eind van de dag nog zo'n 40% over. Dit terwijl ik bij mijn Samsung de laatste tijd niet meer zonder powerbank op stap durfde. Wát een verademing. Edit: en natuurlijk supersnel opladen, dat maakt dit punt helemaal compleet.

Foto's komen er ook erg mooi uit, al mis ik t.o.v. Samsung wel wat instelopties in de camerasoftware. Dat is geen probleem, maar viel me wel op.

De telefoon werkt supersnel en intuïtief en ik heb vrijwel niet hoeven wennen aan HyperOS. Alles gewoon weer kunnen instellen naar keuze, ook de 'iPhone-achtige' interfacedingetjes weer 'gewoon' naar mijn Android ervaring kunnen wijzigen. Je kunt bij veel instellingen kiezen welke stijl je gebruikt. Ik denk dat het in dat opzicht voor zowel Android als Apple gebruikers een fijne OS is om naartoe te kunnen switchen.

Geen pusherige AI op de telefoon, echt ook heel fijn vind ik persoonlijk.

Enige minpunt dat ik tot dusver ben tegengekomen is dat de SmartThings app van Samsung, niet werkt op deze Xiaomi qua verbinding maken met mijn Galaxy Smarttags. Ik had al even twee tellen gezocht en het lijkt erop dat Samsung dit een soort dichtgetimmerd heeft? Dit vind ik wel een groot nadeel aangezien ik deze smarttags wel regelmatig gebruik... Mocht iemand een tip hieromtrent hebben: graag!

Verder had ik ineens een random bubbeltje in de standaard screenprotector wat nu dus een beschadiging is. Ik ga deze dus ook vervangen en ben aan het rondkijken voor een goed alternatief.

Al met al ben ik tot dusver echt ontzettend blij met de overstap, en blij dat ik niet voor de S26 ben gegaan. Met de introductie- en inruildeal bij Xiaomi nu in totaal €585 euro betaald voor dit toestel en dat vind ik het absoluut waard.
Ik neem aan dat de introductie en inruildeal achter de rug is? Enige idee wat op dit moment de goedkoopste manier is om aan een Xiaomi 17 te komen?

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik zit nog steeds te twijfelen. De Oppo find X9 Ultra komt ook binnenkort uit. Ik weet niet of Color OS fijner is dan Hyper OS van de Xiaomi 17 ultra. Waarschijnlijk zijn de camera's van de Oppo net iets beter dan die van de Xiaomi. Zijn er mooie cases te krijgen voor de Xiaomi? Tot nu toe heb ik nog geen mooie kunnen ontdekken.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:41

Blord

Hello Kitty !

Op die manier kun je altijd wachten want er komen steeds nieuwe smartphones uit. Ik denk dat Xiaomi 18 dit jaar nog wordt geïntroduceerd. Ik heb mijn Xiaomi 17 Ultra gekocht omdat het beschikbaar was in China. Mijn Poco X4 was aan vervanging toe. De concurrenten hadden hun ultra modellen nog niet uit. Twee dagen voor het vertrek uit China had ik em gekocht.

Elke dag vind ik nog iets nieuws op de Xiaomi phone. Google Circle To Search is nu werkend naast de Xiaomi eigen AI. Die heeft ook een Chinese variant daarop.

• Brotuck
Geen idee of iemand hier al in het pilot programma zit, maar de 17 en de 17 ultra hebben daar de nieuwe firmware (HyperOS 3.1) al gehad. Public release zal niet heel lang meer duren denk ik.

Just here for the fun

• The-Source
Blord schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:45:
Op die manier kun je altijd wachten want er komen steeds nieuwe smartphones uit. Ik denk dat Xiaomi 18 dit jaar nog wordt geïntroduceerd. Ik heb mijn Xiaomi 17 Ultra gekocht omdat het beschikbaar was in China. Mijn Poco X4 was aan vervanging toe. De concurrenten hadden hun ultra modellen nog niet uit. Twee dagen voor het vertrek uit China had ik em gekocht.

Elke dag vind ik nog iets nieuws op de Xiaomi phone. Google Circle To Search is nu werkend naast de Xiaomi eigen AI. Die heeft ook een Chinese variant daarop.
Je kan blijven wachten... Zeker nu eerste specs van de 18 max al naar buiten komen en wellicht dus ook dat de 18 ultra geen 1" sensor zou kunnen krijgen: https://www.gizchina.com/...30-and-dual-200mp-cameras

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:17

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:29:
Geen idee of iemand hier al in het pilot programma zit, maar de 17 en de 17 ultra hebben daar de nieuwe firmware (HyperOS 3.1) al gehad. Public release zal niet heel lang meer duren denk ik.
Welke versie is dat dan? Heb vanmorgen 3.0.301.0 gekregen (ik zit niet in een pilot programma).

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Brotuck
The Wizard schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:26:
[...]

Welke versie is dat dan? Heb vanmorgen 3.0.301.0 gekregen (ik zit niet in een pilot programma).
Dat is de public release inderdaad. Vandaag uitgekomen.

Just here for the fun

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik zit ook niet in de pilot programma maar mijn versie is 3.0.303.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcJM4wVqnXEgWYKRGpFzL5xuqFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgQkY1YE7rE413G2MK0RDA39.jpg?f=fotoalbum_large

• The-Source
Sinds de update heb ik nu met regelmaat dat wifi met ! Staat en deze ook niets wil laden. Even kort uit een aan weer opgelost.
Router en accesspoints al een keer gereboot maar heb het nog steeds. Zo ook merk ik dat 5g ook regelmatig even ( soms wat langer) ook geen data ontvangt.
Iemand die dit herkent? Heb de wifi netwerk acceleration al uitgezet maar dat heeft niet geholpen en ook toestel reboot na router+accesspoints maakt geen verschil

edit: als ik simkaart uitzet heb ik volgens de telefoon weer direct bereik op wifi (uitroepteken is weg)

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 10-04-2026 07:45 ]

• Brotuck
Blord schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:59:
Ik zit ook niet in de pilot programma maar mijn versie is 3.0.303.0

[Afbeelding]
Dit is de chinese firmware...

Just here for the fun

• Brotuck
The-Source schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:46:
Sinds de update heb ik nu met regelmaat dat wifi met ! Staat en deze ook niets wil laden. Even kort uit een aan weer opgelost.
Router en accesspoints al een keer gereboot maar heb het nog steeds. Zo ook merk ik dat 5g ook regelmatig even ( soms wat langer) ook geen data ontvangt.
Iemand die dit herkent? Heb de wifi netwerk acceleration al uitgezet maar dat heeft niet geholpen en ook toestel reboot na router+accesspoints maakt geen verschil

edit: als ik simkaart uitzet heb ik volgens de telefoon weer direct bereik op wifi (uitroepteken is weg)
Die had ik nog niet eerder gehoord op deze firmware. Is de storing enkel op de wifi thuis ? Of ook op andere wifi punten ?

Just here for the fun

• The-Source
Brotuck schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:54:
[...]

Die had ik nog niet eerder gehoord op deze firmware. Is de storing enkel op de wifi thuis ? Of ook op andere wifi punten ?
Ik ben bang dat dit weer een gevolg is van mega irritante IPv6 welke ik zeer bewust uit heb staan in mijn lan ( omdat het gezeik geeft) en nu krijg ik toch ergens iets anders dan fe80 adressen ( ja meerdere) en dat werkt niet en ik vermoed dat via 5g ik dit ook krijg en dan Android in de war gaat en het via wifi probeert terwijl dat niet gaat werken.

Met flink wat moeite ben ik nu weer in de status dat je alleen een fe80 IPv6 hebt (dat is een localhost adres) maar wanneer ik Simyo data aanzet dan gaat deze soms gelijk naar 🛜!
Ik zie bij status mijn lokaal lan ip van 192.168.x.y naar 192.0.0.2 gaan en ipv6 naar een 2a... adres.
Lijkt dus erg op een telefoon die data mismatch met wifi signaal :|

edit: het lijkt erop dat wanneer telefoon DNS: api.ad.intl.xiaomi.com niet kan resolven (pihole blokkeerde deze standaard) dan switch hij dus naar 5g terwijl zonder 5g er niet eens een poging gedaan wordt naar dat record...
Gezien de naam is het een mogelijke ads adres maar eerst maar even wat langer kijken of het nu goed blijft...

Edit2 lijkt erop dat nu domein er voor zorgt dat wifi weer op no internet komt door dit domein: sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com

[ Voor 42% gewijzigd door The-Source op 12-04-2026 15:21 . Reden: mogelijke oplossing ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind de camera telelens best veel lawaai maken (in rust), veel meer dan de 15 Ultra. Ook zijn bij 30x ingezoomd de foto's niet echt scherp, dubbele randen bijv. Meer mensen hier last van?

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55
Begrijp ik hier uit dat de camera tegenvalt 🤔

• Brotuck
zuukie schreef op mij maakt top foto'saandag 13 april 2026 @ 21:48:
Hij maakt top foto's. Zo vaak maak ik trouwens geen foto's met 30x zoom, het is zowieso dan digitale zoom.

Just here for the fun

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 21:12
zuukie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:48:
Ik vind de camera fantastisch! En iedereen die mijn foto's ziet, is ook verbijsterd over de mooie kleuren, scherpte etc

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
zuukie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:48:
In vergelijking met de 15 Ultra wel, bij mij in ieder geval. Ik gebruik juist vaak (digitale) zoom. Dan is er duidelijk banding zichtbaar helaas.

• Brotuck
The Wizard schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:59:
[...]

In vergelijking met de 15 Ultra wel, bij mij in ieder geval. Ik gebruik juist vaak (digitale) zoom. Dan is er duidelijk banding zichtbaar helaas.
Heb je dit met alle lenzen ? Heb je dit met AI processing die aanstaat ? Heb je de andere settings al getest ?
De lenzen zijn zeker niet minder of anders geworden dus het moet wel softwarematig zijn dan.

Just here for the fun

• Blord

Blord

Hello Kitty !

De macro camera systeem van de 15U is wel beter dan de 17U. Dat merkt je duidelijk door de kortere afstand tussen camera en het object. Maar de hoofd- en telesensor zou beter moeten zijn.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:30:
[...]

Heb je dit met alle lenzen ? Heb je dit met AI processing die aanstaat ? Heb je de andere settings al getest ?
De lenzen zijn zeker niet minder of anders geworden dus het moet wel softwarematig zijn dan.
Nee, is puur de telelens. Op internet wordt meer geklaagd over de banding bij een hogere zoom. De telelens is zeker wel anders dan die van de 15 Ultra, de werking is heel anders nu.

• Brotuck
The Wizard schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:19:
[...]

Nee, is puur de telelens. Op internet wordt meer geklaagd over de banding bij een hogere zoom. De telelens is zeker wel anders dan die van de 15 Ultra, de werking is heel anders nu.
O ok, bijzonder. Ik heb er echt geen issues mee, ook niet met digitale zoom, wellicht omdat ik niet zoveel vergelijkingsmateriaal heb. De Lofic toevoeging vind ik trouwens wel een pluspunt voor het toestel. Is een aantal omstandigheden krijg je nu gewoon een betere foto.

Mijn partner is trouwens nu aan het kijken naar de Oppo find X9 ultra, die zou volgende week gelanceerd worden. Zeker de accessoires maken het wel een erg leuk ding.

Just here for the fun

• The-Source
The Wizard schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:19:
[...]

Maar bij hoge zoom staat standaard ook AI correctie aan. Verschil tussen aan en uit heb ik eerder in dit topic ook al eens gepost.

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 16-04-2026 16:43 ]

• The-Source
Ik kom het niet 123 via search tegen maar hebben jullie al de nieuwe Live cinematography mode gezien in de camera app ( links naast pro) is een beetje als presets voor een kort filmpje. Werkt best wel grappig en hopelijk later ook zelf toe te voegen...?

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:58
Korte vraag: wat is nu de status voor de Pro Max met de display aan de achterkant. Wordt deze überhaupt voor de globale markt vrijgelaten?

Mijn charging port van mijn Xiaomi Mi 14T Pro is namelijk kapot. En wordt het kritisch nu. Moeilijk te laden.
maar via tradingshenzen staat dat banking apps niet werken wat dus niet echt goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 24-04-2026 15:36 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
The-Source schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:43:
[...]

Maar bij hoge zoom staat standaard ook AI correctie aan. Verschil tussen aan en uit heb ik eerder in dit topic ook al eens gepost.
Ik ga hem voor reparatie sturen. Bijgevoegd een voorbeeld hoe de foto's er nu uitzien (even op klikken voor de full size versie). AI correctie staat overigens uit. Dit is met 30x zoom. Op mijn 15 Ultra is dit haarscherp. En het gerammel van de telelens is behoorlijk, elke stap die je zet hoor je het ding schudden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOFyX7JIt4mveJeMVBP2TwHkaZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIZL3UmLgOjLxtoX6Lc6N93e.jpg?f=fotoalbum_large

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29

Steeffoon

Smartphone-nerd

theduke1989 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:44:
Korte vraag: wat is nu de status voor de Pro Max met de display aan de achterkant. Wordt deze überhaupt voor de globale markt vrijgelaten?

Mijn charging port van mijn Xiaomi Mi 14T Pro is namelijk kapot. En wordt het kritisch nu. Moeilijk te laden.
maar via tradingshenzen staat dat banking apps niet werken wat dus niet echt goed is.
Nee, deze komt niet naar Europa.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

The Wizard schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:01:
[...]

Ik ga hem voor reparatie sturen. Bijgevoegd een voorbeeld hoe de foto's er nu uitzien (even op klikken voor de full size versie). AI correctie staat overigens uit. Dit is met 30x zoom. Op mijn 15 Ultra is dit haarscherp. En het gerammel van de telelens is behoorlijk, elke stap die je zet hoor je het ding schudden.
[Afbeelding]
Wat betreft het rammelen, dat klopt. Hebben we hier ook. Viel me ook op.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Steeffoon schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:10:
[...]

Wat betreft het rammelen, dat klopt. Hebben we hier ook. Viel me ook op.
Mijn 15 Ultra rammelt ook, maar lang niet zo erg als de 17 doet.

YouTube: 17 Ultra rammel

• theduke1989
Steeffoon schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:10:
[...]

Nee, deze komt niet naar Europa.
Ah dat is wel jammer, ik wou hem dan via tradingshenzen halen..maar hoe groot is de kans dat niks werkt qua banking apps etc?

• The-Source
theduke1989 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:39:
[...]

Ah dat is wel jammer, ik wou hem dan via tradingshenzen halen..maar hoe groot is de kans dat niks werkt qua banking apps etc?
Ik heb zelf een X15 ultra met China Rom en alle banking / CC aps werken daarop gewoon. Maar ga je de bootloader unlocken voor bijvoorbeeld Custom Rom dan wordt het een ander verhaal. Of je het kan unlocken is de laatste tijd ook steeds moeilijker op een Xiaomi

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mijn 17 Ultra met Chinese ROM heeft geen problemen met banking apps. Google Wallet, KBC app en Trade Republic werken gewoon. En Alipay en Wechat pay ook maar dat is niet verwonderlijk.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

De smartphones met Chinese ROM hebben van huis uit geen ondersteuning voor eSIM. Heeft iemand ervaringen met fysieke programmeerbare eSIM kaart die in de SIM slots van de smartphones worden gestopt ? Ik dacht aan 9eSim. De kaart moet wel online besteld worden.

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:36
Blord schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
De smartphones met Chinese ROM hebben van huis uit geen ondersteuning voor eSIM. Heeft iemand ervaringen met fysieke programmeerbare eSIM kaart die in de SIM slots van de smartphones worden gestopt ? Ik dacht aan 9eSim. De kaart moet wel online besteld worden.
Heb altijd 5ber gehad, maar werkt sinds een lange tijd al niet meer. Daarna een ''open-source'' esim besteld bij AliExpress, werkt perfect (zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005008383038934.html). Deze zijn niet gekoppeld aan een bedrijf, dus blijft altijd werken. Overigens niet specifiek ervaring mee met de Xiaomi, maar werkt wel goed in mijn Vivo en ook in mijn Redmi Turbo 3. Voordeel van zo'n kaartje is ook dat je gewoon van telefoon kan switchen zonder de eSIM opnieuw te hoeven installeren, en op reis natuurlijk.

• The-Source
Blord schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
Ja dat heb ik in mijn x15 gebruikt. Heb zelf toen gekozen voor 9esim en werkte prima en eigenlijk om tussen telefoon te swappen zelfs makkelijker dan een werkelijke esim. Ik had 2 van deze kaartjes en zo ook voor reisgenoot die later uit het buitenland zou aansluiten een data bundel esim op z'n kaartje gezet. Zij kwam door de paspoort controle heen, simkaartje in toestel en gelijk klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 26-04-2026 14:44 ]

• Brotuck
5ber was toch overgenomen door een andere toko ? anyway ik heb maar 1 e-sim dus die blijft op het toestel zelf draaien want geen chinees toestel hier.. Volgens mij kan je hier ook meerdere e-sim's installeren maar er maar 1 actief hebben.

Just here for the fun

• The-Source
E-sims installeren kan inderdaad meer dan 1 op zowel non-china toestel maar ook op z'n simkaart. Maar je kan maar 1 eSIM tegelijk actief hebben.
In een EU toestel zou je met z'n simkaart (in slot 1) dus in theorie 2 esims tegelijk actief kunnen hebben ware het niet dat 1 dus via fysieke sim 'online' is.
Alleen voordeel van z'n esim Simkaart is dat je die ook makkelijk naar ander apparaat kan wisselen. Bijvoorbeeld tablet die geen esim heeft maar wel een simkaart slot. (even los van het feit dat je ook hotspot aan zou kunnen zetten ;) )

• theduke1989
via tradingshenzen wil ik de ultra pro aanschaffen met de display achterop.
nu is mijn vraag betreft de frequency bands.
B20 is aanwezig, voorheen was dit altijd een belangrijke band, is dit nog steeds het geval of zijn er nu andere banden die nodig zijn?

https://tradingshenzhen.c...s/xiaomi-17-pro-12gb256gb gaat om deze... want sommige hebben al bevestigd, banking apps werken gewoon. mijn huidige telefoon is ook al in het engels.

• The-Source
De vraag is, gebruik je circle to search/ de geïntegreerde google AI dingen / android auto?
En vind je het erg dat passkeys in bijvoorbeeld xiaomi manager komt (je kan geen andere instellen!)

Alle nee of niet belangrijk dan is het qua OS een go. Hardware > frequentie band. LTE B20 en 5g N20 zijn op de pro max gewoon aanwezig: https://www.devicespecifications.com/en/model/851a6514
Maar check zelf even of dit wel het juiste type toestel is welke je zelf bedoeld

• Brotuck
Android 17 beta is beschikbaar !

https://new.c.mi.com/global/post/1904398

Deze firmware wiped the telefoon, dus niet zomaar doen !
Geen idee of de telefoon daarna nog certified is, dit is belangrijk voor nfc met de google wallet en sommige apps doen er moeilijk over, zoals gek genoeg de mcdonalds app.

Je kan weer terug flashen maar dan heb je de global versie te pakken ipv de eu versie. Er zit nagenoeg geen verschil tussen de EU en global versie, maar ze zijn er wel.

Als flashen niet lukt dan kun je nog een truukje uithalen trouwens, wellicht zet ik die handleiding hier nog neer.

Just here for the fun

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:09
Heeft iemand een voorbeeld van de factuur van tradingshenzhen? Ik wil een zakelijke telefoon kopen maar twijfel of het legaal is om via hun site te doen. De Chinese versie spreekt me wel aan omdat ze ook beter updates schijnen te krijgen.

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:01:
[...]

[Afbeelding]
Oh dit lijkt op het eerste oog op warmte in de lucht wat je beeld vertroebeld! Maar als je daarnaast met de 15 Ultra er geen last van hebt dan ligt het wel echt aan je toestel inderdaad.

Is er een reden bekend waarom de 17 serie hier last van heeft?

Canon EOS R | Olympus OM-1

• theduke1989
Ik zie helaas dat Android auto niet werkt bij de Pro Max versie als je op tradingshenzen kijkt. Dit is namelijk een must dat het werkt.

Ik gebruik dit namelijk dagelijks verbruik per maand 20GB aan data alleen voor android auto.

Normaal had je van die Aziatische YouTubers die tegen betaling het unlocken. Zijn die er ook voor dit model?

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 03-05-2026 20:39 ]

• Brotuck
theduke1989 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:35:
Ik zie helaas dat Android auto niet werkt bij de Pro Max versie als je op tradingshenzen kijkt. Dit is namelijk een must dat het werkt.

Ik gebruik dit namelijk dagelijks verbruik per maand 20GB aan data alleen voor android auto.

Normaal had je van die Aziatische YouTubers die tegen betaling het unlocken. Zijn die er ook voor dit model?
Het hangt er een beetje vanaf welke firmware er nu opzit, als dit een januari firmware is, kun je hem zeer eenvoudig zelf unlocken en xiaomi.eu erop gooien.

Alle latere firmware heb je een betaalde unlocker voor nodig.

Just here for the fun

• theduke1989
Brotuck schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:15:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf welke firmware er nu opzit, als dit een januari firmware is, kun je hem zeer eenvoudig zelf unlocken en xiaomi.eu erop gooien.

Alle latere firmware heb je een betaalde unlocker voor nodig.
Betaalde is ansich niet een probleem. Maar waar kan je die mensen vinden?

Ik zal vragen welke firmware het heeft..

Xiaomi.eu is prima.
Ik zie op xda onder development helemaal geen actieve community voor de Xiaomi 17 Pro Max. Betekent moet allemaal via de mi flash tool? TWRP is er niet?

• The-Source
theduke1989 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:20:
[...]

Xiaomi.eu is prima.
Ik zie op xda onder development helemaal geen actieve community voor de Xiaomi 17 Pro Max. Betekent moet allemaal via de mi flash tool? TWRP is er niet?
Zie hier kort lijstje over CN software vs EU (dat was al als reactie op je post daarboven) The-Source in "[Xiaomi 17 (Ultra)] Ervaringen & Discussie"
Aanvulling daarop is dat Xiaomi het steeds lastiger maakt om bootloader te unlocken EN met unlocked bootloader werken betaal apps meestal niet.

• Brotuck
theduke1989 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:20:
[...]

Xiaomi.eu is prima.
Als je naar een betaalde dienst gaat is het eigenlijk overal hetzelfde.

Ik heb een keertje gebruik gemaakt van ncunlock, dan betaal je een token en daarna komt hij in de lucht en neemt jouw pc/laptop over. Installeert wat vage hacking shit erop om jouw telefoon te unlocken.

Hij doet echter alleen wat je afgesproken hebt, maar de defender van windows moet je bijvoorbeeld handmatig uitzetten..... 8)

Ik heb destijds een lege laptop gepakt waar de basis opstond zodat hij ermee aan de slag kon. En ik hem daarna kon herinstalleren.

Hoe installeer je dan de firmware van bijvoorbeeld Xiaomi.eu ? Nou via een flashall.cmd script. Geen TWRP nodig. Die gebruik je voor bijvoorbeeld ota updates vanuit xiaomi.eu. Maar je kan ook iedere keer de volledige flashfile downloaden en het script uitvoeren voor een update.

Het toestel indien unlocked vanwege een chinese versie kun je nooit meer locken omdat hij dan brickt, dus je zit eigenlijk wel vast aan Xiaomi.eu achtige firmware. Deze is overigens gebaseerd op de chinese firmware, maar dan zonder het chinees en gewoon nederlands/engels beschikbaar. Daarop werkt alles waaronder ook android auto.

NFC betalingen werken alleen als je hem gaat rooten en apps erop zet die root hiden. Dat is en blijft een kat en muis spelletje.

Just here for the fun

• zuukie
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 17 ultra aan te schaffen met name voor de camera kwaliteit. Ik lees hier toch verschillende meningen over. Hoe staan jullie als gebruiker hier in? Daarnaast lees ik berichten over een rammel geluid veroorzaakt door de Ois stabilisatie. Is dit geluid duidelijk hoorbaar? Ik stel de reacties enorm op prijs

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

zuukie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:04:
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 17 ultra aan te schaffen met name voor de camera kwaliteit. Ik lees hier toch verschillende meningen over. Hoe staan jullie als gebruiker hier in? Daarnaast lees ik berichten over een rammel geluid veroorzaakt door de Ois stabilisatie. Is dit geluid duidelijk hoorbaar? Ik stel de reacties enorm op prijs
Ja, dit geluid hoor je, maar op een gegeven moment is dit niet hinderlijk.
En ja, de camerakwaliteit is fantastisch. Nu mee op vakantie door Tsjechië, en echt fantastische camerakwaliteit. Op internet zijn genoeg reviews en ervaringen te vinden van gebruikers, met daarbij horende foto's ;-)

• Brotuck
zuukie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:04:
Vanaf einde van deze week zit ik in Indonesië, dan kan ik pas echt alle leuke features uittesten.

Maar tot nu toe ben ik er erg tevreden over, de 14 Ultra had ook een rammel geluidje en die leeft ook nog steeds (toestel is van mijn vrouw). De 17 Ultra die ik nu heb sinds lancering is echt weer een klasse apart.

Maar goed vragen of een toestel bevalt in het topic over dat toestel zal niet geheel onpartijdige antwoorden geven denk ik.

Just here for the fun

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Steeffoon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:31:
[...]

Ja, dit geluid hoor je, maar op een gegeven moment is dit niet hinderlijk.
En ja, de camerakwaliteit is fantastisch. Nu mee op vakantie door Tsjechië, en echt fantastische camerakwaliteit. Op internet zijn genoeg reviews en ervaringen te vinden van gebruikers, met daarbij horende foto's ;-)
Ligt eraan, die van mij was gewoon een rammelaar tijdens het wandelen, die is dus nu teruggestuurd voor reparatie.

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 21:12
@zuukie ik ben ontzettend blij met de camera. Tot nu toe echt geweldig. (Heb alleen nog geen feestjes gehad met veel selfie momenten of minder licht/avond). Ook van iedereen die mijn foto's ziet is onder de indruk.

Het rammelen, merk ik eigenlijk pas de laatste dagen ineens. Hiervoor nooit gehoord en nu bij lichte beweging hoor ik het. Merk niets geks aan de camera en weet dat het 'normaal' is, maar ergens blijf ik dat heel vaag vinden

[ Voor 34% gewijzigd door michellep77 op 07-05-2026 21:12 ]

• zuukie
👌

• zuukie
Graag nog een paar reacties
Pagina: 1 2 Laatste