[Xiaomi 17 (Ultra)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:29:
Geen idee of iemand hier al in het pilot programma zit, maar de 17 en de 17 ultra hebben daar de nieuwe firmware (HyperOS 3.1) al gehad. Public release zal niet heel lang meer duren denk ik.
Welke versie is dat dan? Heb vanmorgen 3.0.301.0 gekregen (ik zit niet in een pilot programma).

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
The Wizard schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:26:
[...]

Welke versie is dat dan? Heb vanmorgen 3.0.301.0 gekregen (ik zit niet in een pilot programma).
Dat is de public release inderdaad. Vandaag uitgekomen.

Just here for the fun


  • Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Blord

Hello Kitty !

Ik zit ook niet in de pilot programma maar mijn versie is 3.0.303.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcJM4wVqnXEgWYKRGpFzL5xuqFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgQkY1YE7rE413G2MK0RDA39.jpg?f=fotoalbum_large

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Sinds de update heb ik nu met regelmaat dat wifi met ! Staat en deze ook niets wil laden. Even kort uit een aan weer opgelost.
Router en accesspoints al een keer gereboot maar heb het nog steeds. Zo ook merk ik dat 5g ook regelmatig even ( soms wat langer) ook geen data ontvangt.
Iemand die dit herkent? Heb de wifi netwerk acceleration al uitgezet maar dat heeft niet geholpen en ook toestel reboot na router+accesspoints maakt geen verschil

edit: als ik simkaart uitzet heb ik volgens de telefoon weer direct bereik op wifi (uitroepteken is weg)

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 10-04-2026 07:45 ]

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Blord schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:59:
Ik zit ook niet in de pilot programma maar mijn versie is 3.0.303.0

[Afbeelding]
Dit is de chinese firmware...

Just here for the fun


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
The-Source schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:46:
Sinds de update heb ik nu met regelmaat dat wifi met ! Staat en deze ook niets wil laden. Even kort uit een aan weer opgelost.
Router en accesspoints al een keer gereboot maar heb het nog steeds. Zo ook merk ik dat 5g ook regelmatig even ( soms wat langer) ook geen data ontvangt.
Iemand die dit herkent? Heb de wifi netwerk acceleration al uitgezet maar dat heeft niet geholpen en ook toestel reboot na router+accesspoints maakt geen verschil

edit: als ik simkaart uitzet heb ik volgens de telefoon weer direct bereik op wifi (uitroepteken is weg)
Die had ik nog niet eerder gehoord op deze firmware. Is de storing enkel op de wifi thuis ? Of ook op andere wifi punten ?

Just here for the fun


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Brotuck schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:54:
[...]

Die had ik nog niet eerder gehoord op deze firmware. Is de storing enkel op de wifi thuis ? Of ook op andere wifi punten ?
Ik ben bang dat dit weer een gevolg is van mega irritante IPv6 welke ik zeer bewust uit heb staan in mijn lan ( omdat het gezeik geeft) en nu krijg ik toch ergens iets anders dan fe80 adressen ( ja meerdere) en dat werkt niet en ik vermoed dat via 5g ik dit ook krijg en dan Android in de war gaat en het via wifi probeert terwijl dat niet gaat werken.

Met flink wat moeite ben ik nu weer in de status dat je alleen een fe80 IPv6 hebt (dat is een localhost adres) maar wanneer ik Simyo data aanzet dan gaat deze soms gelijk naar 🛜!
Ik zie bij status mijn lokaal lan ip van 192.168.x.y naar 192.0.0.2 gaan en ipv6 naar een 2a... adres.
Lijkt dus erg op een telefoon die data mismatch met wifi signaal :|

edit: het lijkt erop dat wanneer telefoon DNS: api.ad.intl.xiaomi.com niet kan resolven (pihole blokkeerde deze standaard) dan switch hij dus naar 5g terwijl zonder 5g er niet eens een poging gedaan wordt naar dat record...
Gezien de naam is het een mogelijke ads adres maar eerst maar even wat langer kijken of het nu goed blijft...

Edit2 lijkt erop dat nu domein er voor zorgt dat wifi weer op no internet komt door dit domein: sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com

[ Voor 42% gewijzigd door The-Source op 12-04-2026 15:21 . Reden: mogelijke oplossing ]

Taal fouten inbegrepen ;)


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind de camera telelens best veel lawaai maken (in rust), veel meer dan de 15 Ultra. Ook zijn bij 30x ingezoomd de foto's niet echt scherp, dubbele randen bijv. Meer mensen hier last van?

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 20:08
Begrijp ik hier uit dat de camera tegenvalt 🤔

  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
zuukie schreef op mij maakt top foto'saandag 13 april 2026 @ 21:48:
Begrijp ik hier uit dat de camera tegenvalt 🤔
Hij maakt top foto's. Zo vaak maak ik trouwens geen foto's met 30x zoom, het is zowieso dan digitale zoom.

Just here for the fun


  • michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 16:14
zuukie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:48:
Begrijp ik hier uit dat de camera tegenvalt 🤔
Ik vind de camera fantastisch! En iedereen die mijn foto's ziet, is ook verbijsterd over de mooie kleuren, scherpte etc

  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
zuukie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:48:
Begrijp ik hier uit dat de camera tegenvalt 🤔
In vergelijking met de 15 Ultra wel, bij mij in ieder geval. Ik gebruik juist vaak (digitale) zoom. Dan is er duidelijk banding zichtbaar helaas.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
The Wizard schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:59:
[...]

In vergelijking met de 15 Ultra wel, bij mij in ieder geval. Ik gebruik juist vaak (digitale) zoom. Dan is er duidelijk banding zichtbaar helaas.
Heb je dit met alle lenzen ? Heb je dit met AI processing die aanstaat ? Heb je de andere settings al getest ?
De lenzen zijn zeker niet minder of anders geworden dus het moet wel softwarematig zijn dan.

Just here for the fun


  • Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Blord

Hello Kitty !

De macro camera systeem van de 15U is wel beter dan de 17U. Dat merkt je duidelijk door de kortere afstand tussen camera en het object. Maar de hoofd- en telesensor zou beter moeten zijn.

  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:30:
[...]

Heb je dit met alle lenzen ? Heb je dit met AI processing die aanstaat ? Heb je de andere settings al getest ?
De lenzen zijn zeker niet minder of anders geworden dus het moet wel softwarematig zijn dan.
Nee, is puur de telelens. Op internet wordt meer geklaagd over de banding bij een hogere zoom. De telelens is zeker wel anders dan die van de 15 Ultra, de werking is heel anders nu.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
The Wizard schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:19:
[...]

Nee, is puur de telelens. Op internet wordt meer geklaagd over de banding bij een hogere zoom. De telelens is zeker wel anders dan die van de 15 Ultra, de werking is heel anders nu.
O ok, bijzonder. Ik heb er echt geen issues mee, ook niet met digitale zoom, wellicht omdat ik niet zoveel vergelijkingsmateriaal heb. De Lofic toevoeging vind ik trouwens wel een pluspunt voor het toestel. Is een aantal omstandigheden krijg je nu gewoon een betere foto.

Mijn partner is trouwens nu aan het kijken naar de Oppo find X9 ultra, die zou volgende week gelanceerd worden. Zeker de accessoires maken het wel een erg leuk ding.

Just here for the fun


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
The Wizard schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:19:
[...]

Nee, is puur de telelens. Op internet wordt meer geklaagd over de banding bij een hogere zoom. De telelens is zeker wel anders dan die van de 15 Ultra, de werking is heel anders nu.
Maar bij hoge zoom staat standaard ook AI correctie aan. Verschil tussen aan en uit heb ik eerder in dit topic ook al eens gepost.

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 16-04-2026 16:43 ]

Taal fouten inbegrepen ;)


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Ik kom het niet 123 via search tegen maar hebben jullie al de nieuwe Live cinematography mode gezien in de camera app ( links naast pro) is een beetje als presets voor een kort filmpje. Werkt best wel grappig en hopelijk later ook zelf toe te voegen...?

Taal fouten inbegrepen ;)


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Korte vraag: wat is nu de status voor de Pro Max met de display aan de achterkant. Wordt deze überhaupt voor de globale markt vrijgelaten?

Mijn charging port van mijn Xiaomi Mi 14T Pro is namelijk kapot. En wordt het kritisch nu. Moeilijk te laden.
maar via tradingshenzen staat dat banking apps niet werken wat dus niet echt goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 24-04-2026 15:36 ]


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
The-Source schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:43:
[...]

Maar bij hoge zoom staat standaard ook AI correctie aan. Verschil tussen aan en uit heb ik eerder in dit topic ook al eens gepost.
Ik ga hem voor reparatie sturen. Bijgevoegd een voorbeeld hoe de foto's er nu uitzien (even op klikken voor de full size versie). AI correctie staat overigens uit. Dit is met 30x zoom. Op mijn 15 Ultra is dit haarscherp. En het gerammel van de telelens is behoorlijk, elke stap die je zet hoor je het ding schudden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOFyX7JIt4mveJeMVBP2TwHkaZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIZL3UmLgOjLxtoX6Lc6N93e.jpg?f=fotoalbum_large

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

theduke1989 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:44:
Korte vraag: wat is nu de status voor de Pro Max met de display aan de achterkant. Wordt deze überhaupt voor de globale markt vrijgelaten?

Mijn charging port van mijn Xiaomi Mi 14T Pro is namelijk kapot. En wordt het kritisch nu. Moeilijk te laden.
maar via tradingshenzen staat dat banking apps niet werken wat dus niet echt goed is.
Nee, deze komt niet naar Europa.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

The Wizard schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:01:
[...]

Ik ga hem voor reparatie sturen. Bijgevoegd een voorbeeld hoe de foto's er nu uitzien (even op klikken voor de full size versie). AI correctie staat overigens uit. Dit is met 30x zoom. Op mijn 15 Ultra is dit haarscherp. En het gerammel van de telelens is behoorlijk, elke stap die je zet hoor je het ding schudden.
[Afbeelding]
Wat betreft het rammelen, dat klopt. Hebben we hier ook. Viel me ook op.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Steeffoon schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:10:
[...]

Wat betreft het rammelen, dat klopt. Hebben we hier ook. Viel me ook op.
Mijn 15 Ultra rammelt ook, maar lang niet zo erg als de 17 doet.

YouTube: 17 Ultra rammel

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Steeffoon schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:10:
[...]

Nee, deze komt niet naar Europa.
Ah dat is wel jammer, ik wou hem dan via tradingshenzen halen..maar hoe groot is de kans dat niks werkt qua banking apps etc?

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
theduke1989 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:39:
[...]


Ah dat is wel jammer, ik wou hem dan via tradingshenzen halen..maar hoe groot is de kans dat niks werkt qua banking apps etc?
Ik heb zelf een X15 ultra met China Rom en alle banking / CC aps werken daarop gewoon. Maar ga je de bootloader unlocken voor bijvoorbeeld Custom Rom dan wordt het een ander verhaal. Of je het kan unlocken is de laatste tijd ook steeds moeilijker op een Xiaomi

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Blord

Hello Kitty !

Mijn 17 Ultra met Chinese ROM heeft geen problemen met banking apps. Google Wallet, KBC app en Trade Republic werken gewoon. En Alipay en Wechat pay ook maar dat is niet verwonderlijk.

  • Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Blord

Hello Kitty !

De smartphones met Chinese ROM hebben van huis uit geen ondersteuning voor eSIM. Heeft iemand ervaringen met fysieke programmeerbare eSIM kaart die in de SIM slots van de smartphones worden gestopt ? Ik dacht aan 9eSim. De kaart moet wel online besteld worden.

  • vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 10:15
Blord schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
De smartphones met Chinese ROM hebben van huis uit geen ondersteuning voor eSIM. Heeft iemand ervaringen met fysieke programmeerbare eSIM kaart die in de SIM slots van de smartphones worden gestopt ? Ik dacht aan 9eSim. De kaart moet wel online besteld worden.
Heb altijd 5ber gehad, maar werkt sinds een lange tijd al niet meer. Daarna een ''open-source'' esim besteld bij AliExpress, werkt perfect (zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005008383038934.html). Deze zijn niet gekoppeld aan een bedrijf, dus blijft altijd werken. Overigens niet specifiek ervaring mee met de Xiaomi, maar werkt wel goed in mijn Vivo en ook in mijn Redmi Turbo 3. Voordeel van zo'n kaartje is ook dat je gewoon van telefoon kan switchen zonder de eSIM opnieuw te hoeven installeren, en op reis natuurlijk.

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Blord schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
De smartphones met Chinese ROM hebben van huis uit geen ondersteuning voor eSIM. Heeft iemand ervaringen met fysieke programmeerbare eSIM kaart die in de SIM slots van de smartphones worden gestopt ? Ik dacht aan 9eSim. De kaart moet wel online besteld worden.
Ja dat heb ik in mijn x15 gebruikt. Heb zelf toen gekozen voor 9esim en werkte prima en eigenlijk om tussen telefoon te swappen zelfs makkelijker dan een werkelijke esim. Ik had 2 van deze kaartjes en zo ook voor reisgenoot die later uit het buitenland zou aansluiten een data bundel esim op z'n kaartje gezet. Zij kwam door de paspoort controle heen, simkaartje in toestel en gelijk klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 26-04-2026 14:44 ]

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
5ber was toch overgenomen door een andere toko ? anyway ik heb maar 1 e-sim dus die blijft op het toestel zelf draaien want geen chinees toestel hier.. Volgens mij kan je hier ook meerdere e-sim's installeren maar er maar 1 actief hebben.

Just here for the fun


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
E-sims installeren kan inderdaad meer dan 1 op zowel non-china toestel maar ook op z'n simkaart. Maar je kan maar 1 eSIM tegelijk actief hebben.
In een EU toestel zou je met z'n simkaart (in slot 1) dus in theorie 2 esims tegelijk actief kunnen hebben ware het niet dat 1 dus via fysieke sim 'online' is.
Alleen voordeel van z'n esim Simkaart is dat je die ook makkelijk naar ander apparaat kan wisselen. Bijvoorbeeld tablet die geen esim heeft maar wel een simkaart slot. (even los van het feit dat je ook hotspot aan zou kunnen zetten ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
via tradingshenzen wil ik de ultra pro aanschaffen met de display achterop.
nu is mijn vraag betreft de frequency bands.
B20 is aanwezig, voorheen was dit altijd een belangrijke band, is dit nog steeds het geval of zijn er nu andere banden die nodig zijn?

https://tradingshenzhen.c...s/xiaomi-17-pro-12gb256gb gaat om deze... want sommige hebben al bevestigd, banking apps werken gewoon. mijn huidige telefoon is ook al in het engels.

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
De vraag is, gebruik je circle to search/ de geïntegreerde google AI dingen / android auto?
En vind je het erg dat passkeys in bijvoorbeeld xiaomi manager komt (je kan geen andere instellen!)

Alle nee of niet belangrijk dan is het qua OS een go. Hardware > frequentie band. LTE B20 en 5g N20 zijn op de pro max gewoon aanwezig: https://www.devicespecifications.com/en/model/851a6514
Maar check zelf even of dit wel het juiste type toestel is welke je zelf bedoeld

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Android 17 beta is beschikbaar !

https://new.c.mi.com/global/post/1904398

Deze firmware wiped the telefoon, dus niet zomaar doen !
Geen idee of de telefoon daarna nog certified is, dit is belangrijk voor nfc met de google wallet en sommige apps doen er moeilijk over, zoals gek genoeg de mcdonalds app.

Je kan weer terug flashen maar dan heb je de global versie te pakken ipv de eu versie. Er zit nagenoeg geen verschil tussen de EU en global versie, maar ze zijn er wel.

Als flashen niet lukt dan kun je nog een truukje uithalen trouwens, wellicht zet ik die handleiding hier nog neer.

Just here for the fun


  • Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 20:23
Heeft iemand een voorbeeld van de factuur van tradingshenzhen? Ik wil een zakelijke telefoon kopen maar twijfel of het legaal is om via hun site te doen. De Chinese versie spreekt me wel aan omdat ze ook beter updates schijnen te krijgen.

  • FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:01:
[...]

Ik ga hem voor reparatie sturen. Bijgevoegd een voorbeeld hoe de foto's er nu uitzien (even op klikken voor de full size versie). AI correctie staat overigens uit. Dit is met 30x zoom. Op mijn 15 Ultra is dit haarscherp. En het gerammel van de telelens is behoorlijk, elke stap die je zet hoor je het ding schudden.
[Afbeelding]
Oh dit lijkt op het eerste oog op warmte in de lucht wat je beeld vertroebeld! Maar als je daarnaast met de 15 Ultra er geen last van hebt dan ligt het wel echt aan je toestel inderdaad.

Is er een reden bekend waarom de 17 serie hier last van heeft?

Canon EOS R | Olympus OM-1


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Ik zie helaas dat Android auto niet werkt bij de Pro Max versie als je op tradingshenzen kijkt. Dit is namelijk een must dat het werkt.

Ik gebruik dit namelijk dagelijks verbruik per maand 20GB aan data alleen voor android auto.

Normaal had je van die Aziatische YouTubers die tegen betaling het unlocken. Zijn die er ook voor dit model?

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 03-05-2026 20:39 ]


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
theduke1989 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:35:
Ik zie helaas dat Android auto niet werkt bij de Pro Max versie als je op tradingshenzen kijkt. Dit is namelijk een must dat het werkt.

Ik gebruik dit namelijk dagelijks verbruik per maand 20GB aan data alleen voor android auto.

Normaal had je van die Aziatische YouTubers die tegen betaling het unlocken. Zijn die er ook voor dit model?
Het hangt er een beetje vanaf welke firmware er nu opzit, als dit een januari firmware is, kun je hem zeer eenvoudig zelf unlocken en xiaomi.eu erop gooien.

Alle latere firmware heb je een betaalde unlocker voor nodig.

Just here for the fun


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Brotuck schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:15:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf welke firmware er nu opzit, als dit een januari firmware is, kun je hem zeer eenvoudig zelf unlocken en xiaomi.eu erop gooien.

Alle latere firmware heb je een betaalde unlocker voor nodig.
Betaalde is ansich niet een probleem. Maar waar kan je die mensen vinden?

Ik zal vragen welke firmware het heeft..

Xiaomi.eu is prima.
Ik zie op xda onder development helemaal geen actieve community voor de Xiaomi 17 Pro Max. Betekent moet allemaal via de mi flash tool? TWRP is er niet?

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
theduke1989 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:20:
[...]


Betaalde is ansich niet een probleem. Maar waar kan je die mensen vinden?

Ik zal vragen welke firmware het heeft..

Xiaomi.eu is prima.
Ik zie op xda onder development helemaal geen actieve community voor de Xiaomi 17 Pro Max. Betekent moet allemaal via de mi flash tool? TWRP is er niet?
Zie hier kort lijstje over CN software vs EU (dat was al als reactie op je post daarboven) The-Source in "[Xiaomi 17 (Ultra)] Ervaringen & Discussie"
Aanvulling daarop is dat Xiaomi het steeds lastiger maakt om bootloader te unlocken EN met unlocked bootloader werken betaal apps meestal niet.

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
theduke1989 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:20:
[...]


Betaalde is ansich niet een probleem. Maar waar kan je die mensen vinden?

Ik zal vragen welke firmware het heeft..

Xiaomi.eu is prima.
Ik zie op xda onder development helemaal geen actieve community voor de Xiaomi 17 Pro Max. Betekent moet allemaal via de mi flash tool? TWRP is er niet?
Als je naar een betaalde dienst gaat is het eigenlijk overal hetzelfde.

Ik heb een keertje gebruik gemaakt van ncunlock, dan betaal je een token en daarna komt hij in de lucht en neemt jouw pc/laptop over. Installeert wat vage hacking shit erop om jouw telefoon te unlocken.

Hij doet echter alleen wat je afgesproken hebt, maar de defender van windows moet je bijvoorbeeld handmatig uitzetten..... 8)

Ik heb destijds een lege laptop gepakt waar de basis opstond zodat hij ermee aan de slag kon. En ik hem daarna kon herinstalleren.

Hoe installeer je dan de firmware van bijvoorbeeld Xiaomi.eu ? Nou via een flashall.cmd script. Geen TWRP nodig. Die gebruik je voor bijvoorbeeld ota updates vanuit xiaomi.eu. Maar je kan ook iedere keer de volledige flashfile downloaden en het script uitvoeren voor een update.

Het toestel indien unlocked vanwege een chinese versie kun je nooit meer locken omdat hij dan brickt, dus je zit eigenlijk wel vast aan Xiaomi.eu achtige firmware. Deze is overigens gebaseerd op de chinese firmware, maar dan zonder het chinees en gewoon nederlands/engels beschikbaar. Daarop werkt alles waaronder ook android auto.

NFC betalingen werken alleen als je hem gaat rooten en apps erop zet die root hiden. Dat is en blijft een kat en muis spelletje.

Just here for the fun


  • zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 20:08
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 17 ultra aan te schaffen met name voor de camera kwaliteit. Ik lees hier toch verschillende meningen over. Hoe staan jullie als gebruiker hier in? Daarnaast lees ik berichten over een rammel geluid veroorzaakt door de Ois stabilisatie. Is dit geluid duidelijk hoorbaar? Ik stel de reacties enorm op prijs

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

zuukie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:04:
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 17 ultra aan te schaffen met name voor de camera kwaliteit. Ik lees hier toch verschillende meningen over. Hoe staan jullie als gebruiker hier in? Daarnaast lees ik berichten over een rammel geluid veroorzaakt door de Ois stabilisatie. Is dit geluid duidelijk hoorbaar? Ik stel de reacties enorm op prijs
Ja, dit geluid hoor je, maar op een gegeven moment is dit niet hinderlijk.
En ja, de camerakwaliteit is fantastisch. Nu mee op vakantie door Tsjechië, en echt fantastische camerakwaliteit. Op internet zijn genoeg reviews en ervaringen te vinden van gebruikers, met daarbij horende foto's ;-)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
zuukie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:04:
Goedemorgen, ik overweeg een xiaomi 17 ultra aan te schaffen met name voor de camera kwaliteit. Ik lees hier toch verschillende meningen over. Hoe staan jullie als gebruiker hier in? Daarnaast lees ik berichten over een rammel geluid veroorzaakt door de Ois stabilisatie. Is dit geluid duidelijk hoorbaar? Ik stel de reacties enorm op prijs
Vanaf einde van deze week zit ik in Indonesië, dan kan ik pas echt alle leuke features uittesten.

Maar tot nu toe ben ik er erg tevreden over, de 14 Ultra had ook een rammel geluidje en die leeft ook nog steeds (toestel is van mijn vrouw). De 17 Ultra die ik nu heb sinds lancering is echt weer een klasse apart.

Maar goed vragen of een toestel bevalt in het topic over dat toestel zal niet geheel onpartijdige antwoorden geven denk ik.

Just here for the fun


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Steeffoon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:31:
[...]


Ja, dit geluid hoor je, maar op een gegeven moment is dit niet hinderlijk.
En ja, de camerakwaliteit is fantastisch. Nu mee op vakantie door Tsjechië, en echt fantastische camerakwaliteit. Op internet zijn genoeg reviews en ervaringen te vinden van gebruikers, met daarbij horende foto's ;-)
Ligt eraan, die van mij was gewoon een rammelaar tijdens het wandelen, die is dus nu teruggestuurd voor reparatie.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 16:14
@zuukie ik ben ontzettend blij met de camera. Tot nu toe echt geweldig. (Heb alleen nog geen feestjes gehad met veel selfie momenten of minder licht/avond). Ook van iedereen die mijn foto's ziet is onder de indruk.


Het rammelen, merk ik eigenlijk pas de laatste dagen ineens. Hiervoor nooit gehoord en nu bij lichte beweging hoor ik het. Merk niets geks aan de camera en weet dat het 'normaal' is, maar ergens blijf ik dat heel vaag vinden

[ Voor 34% gewijzigd door michellep77 op 07-05-2026 21:12 ]


  • zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 20:08
👌

  • zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 20:08
Graag nog een paar reacties

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Gisteren het volgende setje bij onze bekende Aziaat besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V0UOPoBFUmrOT6rmvhGDUyKaNA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iwatdIhxwnQcPJDdhUwhPHms.jpg?f=user_large

X17 lens kit met 17mm thread per lens +zoom lens met ook 17mm
Nu nog even afwachten of het werkelijk een beetje kwaliteit is

Taal fouten inbegrepen ;)


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
The-Source schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:17:
Gisteren het volgende setje bij onze bekende Aziaat besteld

[Afbeelding]

X17 lens kit met 17mm thread per lens +zoom lens met ook 17mm
Nu nog even afwachten of het werkelijk een beetje kwaliteit is
Hoe plaats je die dan?

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Onderste deel is net zoals je nu bijvoorbeeld sierring of schroefdraad ring op je photography kit hoesje kan draaien. En je grote lens gebruikt dan het schroefdraad van de kleinere lenzen.

Althans dat is het idee er achter, moet het eerst nog binnenkrijgen voordat ik dat met zekerheid kan bevestigen.

[ Voor 15% gewijzigd door The-Source op 10-05-2026 12:52 ]

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Blord

Hello Kitty !

590gram is een behoorlijk gewicht om aan de phone te hangen. De hand moet de lens continue ondersteunen.

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Blord schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:07:
590gram is een behoorlijk gewicht om aan de phone te hangen. De hand moet de lens continue ondersteunen.
Daarom zit er ook een tripod mount in de lens behuizing. En ja anders zou het wel heel erg belastend zijn voor de aansluiting (zeker voor het 17mm deel).
Ik zie dit ook meer als setup waarbij je dan ook tripod (als dan niet z'n mini variant) gebruikt. Heb zelf ook een tripod mount voor mijn telefoon dus dit is een uitbreiding daarop.

Taal fouten inbegrepen ;)


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
The-Source schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:17:
Gisteren het volgende setje bij onze bekende Aziaat besteld

[Afbeelding]

X17 lens kit met 17mm thread per lens +zoom lens met ook 17mm
Nu nog even afwachten of het werkelijk een beetje kwaliteit is
Ben benieuwd naar je ervaring met deze extensie

50 euro korting bij Tibber


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
@13art
Ondertussen nog een leuke extra gadget binnen gekregen maar zal dat met de lens meenemen in kleine review. Adapter ring heb ik ondertussen binnen maar lens waarschijnlijk pas vrijdag.
Youtube reviews van de apexel lens zijn allemaal wel positief dus hopelijk ik straks ook ;)

Ik had nog een clip-on setje liggen en blijkbaar heeft deze ook 17mm thread en hierbij al voorproefje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBB_bvC1UpvB7Yjb5XcMqLY6roQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKl0OFBRDkKry9BZqAICtG4o.jpg?f=fotoalbum_medium
Beide fotos op 2.8x zoom van hoofd camera.
Dit is dus niet de bestelde lens maar een 22x goedkoop setje

[ Voor 72% gewijzigd door The-Source op 18-05-2026 16:48 ]

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Het is me ondertussen gelukt om Android 17 developers preview te installeren. Daarmee is het toestel veranderd van EU firmware naar Global firmware.

De device is volledig certified, dus alles blijft gewoon werken. Voordeel is wel dat ik eindelijk passkeys kan opslaan in 1Password.

Nadeel:

- Factory reset noodzakelijk

- Restore van wifi/mobiele settings laat het toestel crashen, ook na een factory reset.

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 19-05-2026 07:11 ]

Just here for the fun


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
@Brotuck ik kan in de gewone EU versie ook prima passkeys opslaan in Bitwarden >> (self hosted Vaultwarden) Dus daar heb je geen preview versie voor nodig.
Maar dat werkte bijvoorbeeld niet met de CN versie ;)

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
The-Source schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:58:
@Brotuck ik kan in de gewone EU versie ook prima passkeys opslaan in Bitwarden >> (self hosted Vaultwarden) Dus daar heb je geen preview versie voor nodig.
Maar dat werkte bijvoorbeeld niet met de CN versie ;)
Ik kreeg het op een of andere manier niet voor elkaar toen ik de EU firmware draaide, misschien moest ik zowieso een keer resetten, who knows. Anyway hij werkt zoals je verwacht verder :)

Just here for the fun


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Vandaag na bijna 4 weken mijn 17 Ultra weer teruggekregen van Belsimpel repair, hebben ze niks gedaan aan de slechte foto kwaliteit van de telelens, alleen een opmerking dat het geluid normaal is voor OIS....
Hieronder een vergelijk met de 15 Ultra, en dit zijn nog de redelijke foto's van de 17 Ultra (bovenste afbeelding is 17U, onderste 15U).

1e afbeelding is 30x, 2e is 10x vergroting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9gwcewbsPp8bN0szdLrK-x-QFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTBRQuSK936QvQrn0JW1RGAu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPZbJN66DNQjbnxWzfATxWcvnBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M68Sxj6nPxxOB56Hjbly5RIU.jpg?f=fotoalbum_large

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-05 21:41
Kan iemand kijken of de groothoekcamera en de zoomcamera werken in Snapchat met de Xiaomi 17?

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Ik heb ondertussen de apexel lens binnen en zitten wel wat mitsen en maren aanvast maar er is ook wel potentie in sommige scenarios. Focus zone is erg klein en zonder statief is het eigenlijk net bruikbaar.
Je kan hem ook als monoculair gebruiken en pas dan zie je eigenlijk beter hoe ver je kan inzoomen.
Voor gebruik met telelens moet je de telelens zelf naar ongeveer 3.8x zoom zetten, anders zie je randjes. Op de normale lens heb je dat minder.

Foto's komen nog wel maar t.net accepteert geen HEIC en eigenlijk ook nog niet iets leuks op de foto gezet ;)

Taal fouten inbegrepen ;)


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
The Wizard schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:48:
Vandaag na bijna 4 weken mijn 17 Ultra weer teruggekregen van Belsimpel repair, hebben ze niks gedaan aan de slechte foto kwaliteit van de telelens, alleen een opmerking dat het geluid normaal is voor OIS....
Hieronder een vergelijk met de 15 Ultra, en dit zijn nog de redelijke foto's van de 17 Ultra (bovenste afbeelding is 17U, onderste 15U).

1e afbeelding is 30x, 2e is 10x vergroting.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu is de grote vraag, is dit het verschil in het aanbrengen van kunstmatige verscherping wat de Ultra 15 beduidend meer toepaste? Of is de kwaliteit van de Ultra 17 gewoon echt minder?

Het is wel iets wat ik steeds terug lees of hoor in reviews dat het kunstmatig verscherpen flink is terug gebracht in de Ultra 17.

Helaas gisteren een advertentie van een 17 Ultra Leica editie mis gelopen op marktplaats. Die versie vind ik toch wel het mooiste van allen met name vanwege de kleine extra details zoals op de randen. Maar ook ben ik erg gecharmeerd van de M3 en M9 filters.

Maar goed ik ga er nog maar eens rustig een paar nachtjes over slapen of ik mijn OnePlus 13 van de hand ga doen ten gunste van de Xiaomi 17 Ultra en of ik dan voor de Leica editie wil gaan of de reguliere versie. Time will tell.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 25-05-2026 08:31 ]

50 euro korting bij Tibber


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Apexel 60x lens foto's
klik voor grotere versies
overzicht

landschap overzicht
er is een kadertje in deze foto ;)
max-zoom-x17u

x17u max zoom telelens
geen-timer

Geen-timer / AB
poging-4

apexel 60x
poging-3

apexel 60x
poging-2

apexel 60x
poging-1

apexel 60x
main-mount

Apexel op main-lens,
als je macro niet uitzet gaat
deze pendelen
main-lens

Apexel op main lens
Als met al was ik dusdanig teleurgesteld in de kwaliteit dat de lens ondertussen al retour is gestuurd.
Misschien vraag ik wat veel van de scene maar licht was juist optimaal in de rug. Maar wat mij toch het meeste tegenhield is de zeer beperkte focus, als in halve millimeter verkeerd draaien en de focus was weer weg.

Ondertussen heb ik ook wel weer wat meer geleerd over externe lenzen op telefoon. Meeste lenzen van 40 tot 100mm zijn primair bedoel voor montage op hoofdlens. Bij lenzen voor je tele-lens wordt het een veel lastiger gebied. (deze zijn per merk niet hetzelfde in focuslength). Ik heb nu een neewer 60mm (ls-49 pro) in bestelling staan. Deze is veel compacter en zal ongeveer 2x aan zoom geven dus totaal ander product maar na de nodige video reviews te hebben gezien is de 60mm - 85mm range denk ik meer wat ik zoek

Taal fouten inbegrepen ;)


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
13art schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:24:
[...]

Nu is de grote vraag, is dit het verschil in het aanbrengen van kunstmatige verscherping wat de Ultra 15 beduidend meer toepaste? Of is de kwaliteit van de Ultra 17 gewoon echt minder?

Het is wel iets wat ik steeds terug lees of hoor in reviews dat het kunstmatig verscherpen flink is terug gebracht in de Ultra 17.

Helaas gisteren een advertentie van een 17 Ultra Leica editie mis gelopen op marktplaats. Die versie vind ik toch wel het mooiste van allen met name vanwege de kleine extra details zoals op de randen. Maar ook ben ik erg gecharmeerd van de M3 en M9 filters.

Maar goed ik ga er nog maar eens rustig een paar nachtjes over slapen of ik mijn OnePlus 13 van de hand ga doen ten gunste van de Xiaomi 17 Ultra en of ik dan voor de Leica editie wil gaan of de reguliere versie. Time will tell.
Bij 10x zou je zeker nog een scherp beeld moeten hebben en dat is het zichtbaar niet. Vergeten te vermelden maar AI zaken zijn uitgeschakeld op de 15 Ultra.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
The Wizard schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:27:
[...]

Bij 10x zou je zeker nog een scherp beeld moeten hebben en dat is het zichtbaar niet. Vergeten te vermelden maar AI zaken zijn uitgeschakeld op de 15 Ultra.
En wat als je AI aan zet op de 17U en dan de foto's nog eens maakt? Hoe ziet het er dan uit? Of stond AI al aan in de voorbeelden?

Zijn handig zijn als er hier meer mensen zijn met zowel de 15U en 17U om het eens te vergelijken. Je zou Jermaine op YouTube eens kunnen vragen. Heb hem ook wel eens iets gevraagd en kreeg vrij vlot antwoord en via de mail ook nog eens voorbeeld foto's opgestuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 25-05-2026 12:28 ]

50 euro korting bij Tibber


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
The Wizard schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:27:
[...]

Bij 10x zou je zeker nog een scherp beeld moeten hebben en dat is het zichtbaar niet. Vergeten te vermelden maar AI zaken zijn uitgeschakeld op de 15 Ultra.
10x zoom...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ltf_QrRd-sZX9AikOlVX_y8UG1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t03XqTKK7bXseW5Ljz9T8Ewg.jpg?f=fotoalbum_large


Ziet er wat mij betreft prima uit op de 17 Ultra

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 26-05-2026 04:49 ]

Just here for the fun


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
@TheWizard Dit is denk ongeveer waar jij ook last van hebt?

https://www.reddit.com/r/XiaomiGlobal/s/AQmByQ8Poy

50 euro korting bij Tibber


  • Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22

Blord

Hello Kitty !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOmKnsCpEUh6mFSPyVYPlYWrtuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wz95EYYzEBhp1Ww8QKKjWGAa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9fLpga1hRiLxJLuAQ4thVLTZHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCL6IxJRwW2m640nlYeAXQ15.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook een 10x zoom op mijn Xiaomi 17 Ultra. De foto is onbewerkt. Het ziet goed uit.

  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Ik hoorde wel dat sommige toestellen een probleem met focus hebben op de 3.2 - 4.3 stand. Kennelijk is dit een software fout. We zullen zien of het verbeterd. Overigens lijkt het erop dat enkel europese firmware dit probleem heeft. De global versie lijkt dit niet te hebben.

Just here for the fun


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
Brotuck schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:54:
Ik hoorde wel dat sommige toestellen een probleem met focus hebben op de 3.2 - 4.3 stand. Kennelijk is dit een software fout. We zullen zien of het verbeterd. Overigens lijkt het erop dat enkel europese firmware dit probleem heeft. De global versie lijkt dit niet te hebben.
Wat ik gisteren op Reddit las was dat het nu juist voor de Chinese toestellen die dit probleem het nu middeld een update opgelost is.

Global staat voor mij min of meer gelijk aan Europees (zelfde ondersteuning van netwerk banden ed, incl Google services, etc) en daarnaast nog de CN modellen.

50 euro korting bij Tibber


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Toch is dit een interessante dan, de enige note bij deze update is camera stabiliteit..


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2sj1O9hFjRK1q3TJ4pMhLem4YE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wE9vW18w4qVlaV4ppUaTK8ff.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
Misschien een gekke vraag, maar werkt bitwarden automatische invulservice goed op de Xiaomi 17 Ultra? Ik kreeg dat destijds op de 15 niet goed werkend wat voor mij een reden was om die weg te doen.

Nu vind ik de 17 Ultra een mooi toestel maar dan moet ik niet weer tegen hetzelfde probleem met Bitwarden icm HyperOS aanlopen?

50 euro korting bij Tibber


  • JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@13art Op mijn Xiaomi 17 (non-Ultra) wel in ieder geval.

  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
@13art ik gebruik zelf bitwarden, en werkt gewoon goed en eerlijk gezegd werkte dat zelfs goed op de x15 ultra CN. Maar wat op de Chinese versie niet lekker werkte was passkeys. Op de EU rom werkt dat wel normaal

Taal fouten inbegrepen ;)


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Yep, de 15U is gewoon superieur tov de 17U wat betreft de foto kwaliteit. Ik heb hem teruggestuurd en ga voor de Oppo Find x9 Ultra.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
Ik twijfel nog heel erg tussen de Xiaomi 17 Ultra (wat beter betaalbaar dan bijv de Oppo Find X9 Ultra).
Twijfel bestaat met name uit HyperOS, eerder gehad wat ik net niet helemaal lekker vond werken (bijv omdat ik Bitwarden niet lekker werkend kreeg en geen gestures met een third party launcher al met ik me daar wel overheen kunnen zetten denk ik). Verder ben ik wel fan van de Leica (Authentic) kleuren. Maar ja als ik dan hier zie dat er focus problemen zijn waarbij de 15 als beduidend beter wordt gezien wat weer door anderen niet herkend wordt dan weet mijn hoofd het ook even niet meer 🤣

Is er toevallig iemand die hier in het midden van land woont (regio Culemborg of Utrecht) waar is de Xiaomi 17 Ultra zelf kort kan proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 31-05-2026 14:09 ]

50 euro korting bij Tibber


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Zojuist Test bericht ontvangen maar viel mij op dat deze ook na de nodige piep tonen werd voorgelezen. Best wel goede feature die ik niet had verwacht.

Taal fouten inbegrepen ;)


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Zo toch maar de gok gewaagd en vandaag via tradingshenzen een Xiaomi 17 Pro max besteld.

Ben benieuwd. Ga hem eerst paralel instellen met mijn huidige telefoon (Xiaomi 14T Pro). Unlocken, dan xiaomi.eu Fastboot rom erop installeren..


Lees wel bij vele dat gewoon banking apps werken etc

[ Voor 25% gewijzigd door theduke1989 op 02-06-2026 01:10 ]


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Zolang je de unlock status maar gehide krijgt en houd dan zal het kunnen werken (de bank apps) maar NFC betalen (google wallet) is stukje hardnekkiger in z'n controles maar wellicht heb je succes.

Taal fouten inbegrepen ;)


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Met een stock maar unlocked firmware werken alle bankieren apps. Tenminste die ik heb getest. Zodra je iets met root gaat doen dan is het een kat en muis spel

Just here for the fun


  • svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:46
Wat is de meerwaarde van een xiaomi.eu rom? Vroeger kon ik me herinneren dat het wel handig was maar is global rom nog steeds gebrekkig bij bepaalde dingen?

  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
svenerator schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:58:
Wat is de meerwaarde van een xiaomi.eu rom? Vroeger kon ik me herinneren dat het wel handig was maar is global rom nog steeds gebrekkig bij bepaalde dingen?
Heb een tijdje met de eu rom gewerkt, vind het eigenlijk niet zo heel veel verschillen van de orginele versie.

Just here for the fun


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
The-Source schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:56:
Zolang je de unlock status maar gehide krijgt en houd dan zal het kunnen werken (de bank apps) maar NFC betalen (google wallet) is stukje hardnekkiger in z'n controles maar wellicht heb je succes.
Ik persoonlijk betaal amper tot helemaal niet met de telefoon. Altijd met kaart of cash (hier Duitsland) wat wel moet werken is de bankier apps. Want we overboeken vaak geld naar handwerkers.

En Google android auto moet werken. Out of the box werkt het niet. Wou met xiaomi.eu rom doen daar schijnt het te werken

Cameras is goed genoeg, ben geen power user. Dat is mijn vrouw, die maakt van ons alle mooie fotos met haar pixel8pro. Nu gaan we over op pixel11pro.

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 02-06-2026 16:39 ]


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
weet iemand nog de weblink van de bekende unlocker for Xiaomi telefoons, ik heb geen zin om een week te wachten...

  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
theduke1989 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:53:
weet iemand nog de weblink van de bekende unlocker for Xiaomi telefoons, ik heb geen zin om een week te wachten...
De enige waar ik ervaring mee heb is ncunlock. Die is via telegram te vinden dacht ik.

Just here for the fun


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Brotuck schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:54:
[...]

De enige waar ik ervaring mee heb is ncunlock. Die is via telegram te vinden dacht ik.
dank je,

  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
Over een paar dagen mag ik me tot de eigenaren van de Xiaomi 17 Ultra scharen. Overgenomen van een mede Tweakers. Dinsdag jarig dus dit leek me een prima verjaardagscadeau.
Ben heel benieuwd. Twijfelde tussen deze of de Oppo Find X9 Ultra. Maar toch voor Xiaomi gegaan vanwege de Leica kleurprofielen, prijs was toch een paar honderd euro scheelde, en vormgeving. Het is de witte variant geworden.

50 euro korting bij Tibber


  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:51:
Over een paar dagen mag ik me tot de eigenaren van de Xiaomi 17 Ultra scharen. Overgenomen van een mede Tweakers. Dinsdag jarig dus dit leek me een prima verjaardagscadeau.
Ben heel benieuwd. Twijfelde tussen deze of de Oppo Find X9 Ultra. Maar toch voor Xiaomi gegaan vanwege de Leica kleurprofielen, prijs was toch een paar honderd euro scheelde, en vormgeving. Het is de witte variant geworden.
Ga je ongetwijfeld veel plezier van hebben. Vind de witte kleur heel tof!

Heb de Oppo Find X9 Ultra en Xiaomi 17 Ultra voor een online artikel uitgebreid vergeleken. Ze hebben onwijs veel gemeen, maar mijn persoonlijke voorkeur zou ook de Xiaomi zijn qua camera.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-06 14:06
Heeft iemand een idee hoe je de autobewerkingen van foto's uit kunt zetten? Als ik een foto maak dan is hij ongeveer 1 seconde zoals ik hem heb gemaakt en daarna komt er een automatisch filter overheen die meestal veel teveel contrast heeft en gezichten flets maakt.
edit:
Ik heb een Xiaomi 17.

[ Voor 7% gewijzigd door Sarrr op 08-06-2026 08:57 ]


  • theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 10:53
Staat nu theduke1989 in "[Xiaomi 17 Pro (Max)] Ervaringen & Discussie" :)

[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 11-06-2026 10:38 ]


  • The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 21:29
Wat ik zelf bij HyperOS 3.x op Ultra15 had was dat sommige notificatie niet goed door kwamen.

Bijvoorbeeld met Amex / PayPal de app notificatie om transactie goed te keuren zijn concrete voorbeelden. En passkeys op iets anders dan Xiaomi was niet mogelijk. Ik gebruik Bitwarden en kon die dus niet voor passkeys gebruiken (wel voor normale wachtwoorden)
Wellicht is CPTpro binnenkort ook geschikt voor unlock van dit toestel. https://www.facebook.com/groups/cptpro/ wordt wel actief geupdate

Taal fouten inbegrepen ;)


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
Ik heb iets vreemds met mijn Xiaomi 17 Ultra en Google Wallet. Verificatie met de fps werkt niet. De vingerafdruk wordt wel geaccepteerd (niet afgewezen) maar de verificatie wordt simpelweg niet doorgevoerd en ik kan iedere keer de vingerafdruk blijven invoeren maar er gebeurt dan verder niks. De pincode wordt wel geaccepteerd. Wanneer ik een niet geregistreerde vinger gebruik komt er een melding dat de vinger niet wordt herkend. Die melding krijg ik dus niet wanneer ik de juiste vinger gebruik.

Ik heb de betaalkaart al verwijderd, app verwijderd, maar het maakt geen verschil. Alleen in de Wallet app wordt de vingerafdruk dus niet goed doorgezet. Bij de Rabobank app of Bitwarden is er geen probleem met de vingerafdruk.

Sowieso ben ik niet gewend met mijn OnePlus toestel dat bij een betaling eerst geverifieerd moet worden dat ik het ben, maar dat is weer een ander verhaal.

Herkent iemand dat de vingerafdruk herkenning niet goed werkt binnen de Wallet app? Een oplossing zou helemaal mooi zijn ;)

Edit:
Ben niet de enige: https://support.google.co...n-does-not-work-why?hl=en

Edit 2:
Het lijkt er op dat second space wellicht hetgeen is wat roet in het eten gegooid heeft. Ook al had ik dat alweer verwijderd. Na aanleiding van een post op Reddit, de wallet app verwijderd, de vingerafdrukken verwijderd, wallet opnieuw geïnstalleerd en daarna de vingerafdruk opnieuw ingesteld. Morgen met het doen van boodschappen maar eens kijken of dit de oplossing is.

Edit 3:
De Google Wallet werkt weer als vanouds na bovenstaande oplossing d:)b Dat wordt dus geen second space meer aanmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 14-06-2026 10:27 ]

50 euro korting bij Tibber


  • zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 20:08
Vraagje. Ik ben sinds een week een trotse bezitter van de Xiaomi 17 ultra. De camera is perfect. De batterijduur valt mij tegen. Ik haal maar net het einde van de dag. Heeft iemand dezelfde ervaringen en misschien nog tips voor mij? Alvast bedankt voor het meedenken.

  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
zuukie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:57:
Vraagje. Ik ben sinds een week een trotse bezitter van de Xiaomi 17 ultra. De camera is perfect. De batterijduur valt mij tegen. Ik haal maar net het einde van de dag. Heeft iemand dezelfde ervaringen en misschien nog tips voor mij? Alvast bedankt voor het meedenken.
Kijk, een mede nieuwe Xiaomi 17 Ultra gebruiker als heb ik hem pas echt pas sinds dit weekend in gebruik.

Sowieso heeft het systeem even een tijdje nodig om je gebruik te leren en hier op af te stemmen. Daarbij komt dat het inderdaad een toestel is dat niet heel energie zuinig is. Veel gebruik van de camera zorgt sowieso voor een flink verbruik. Debloaten zou wellicht kunnen helpen. Maar, bij teveel weg halen, kan het ook juist weer zorgen voor een toename in accu verbruik.

Heb nu zelf 2uur en 42 min sot waarbij er zo'n 45% van de accu af is gegaan. Vannacht is er ongeveer 7 tot 8% vanaf gegaan zonder de telefoon te gebruiken. Dat was op mijn OnePlus beter, maar goed ik geef het maar even de tijd en zie dan wel.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 13-06-2026 17:32 ]

50 euro korting bij Tibber


  • The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
zuukie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:57:
Vraagje. Ik ben sinds een week een trotse bezitter van de Xiaomi 17 ultra. De camera is perfect. De batterijduur valt mij tegen. Ik haal maar net het einde van de dag. Heeft iemand dezelfde ervaringen en misschien nog tips voor mij? Alvast bedankt voor het meedenken.
Zoals @13art aangeeft moet je idd nog een tijdje je telefoon gebruiken voordat het batterij verbruik genormaliseerd is. De 17U was bij mij een stuk zuiniger dan de 15U. Wel is de camera een zeer grote verbruiker, maak je veel video’s en foto’s dan merk je dit goed.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
De 17U nu ongeveer een week in gebruik dus tijd om even wat zaken op een rij te zetten.
Allereerst de camera, daar zijn echt mooie gedetailleerde foto's mee te maken, maar scherpe foto's van een weinig stil zittende dreumes is nog best een uitdaging. Op de automatische stand is de foto al snel niet volledig scherp, ook niet met de optie voor snel bewegende voorwerpen aan.
Beetje spannend is de ratel die ik hoor bij iedere stap die ik zet wel. Grote sensor, bewegende lens, het is allemaal wel te verklaren, maar toch het is nog een best hard geluid. Maar goed zolang de fotokwaliteit er niet onder lijdt zal het wel loslopen.

De accuduur vond ik in eerste instantie flink tegenvallen, maar na het uitzetten van 5G is de accuduur flink verbeterd. Prima gebruik ik wel 4G+.

Scherm prima, geluid is een stuk beter dan op mijn OnePlus 13. Toestel voelt soepel en snappy aan. HyperOS Launcher voldoet prima voor mij.

Gekkigheidje wat ik nog tegen gekomen ben is dat de bedstand afgelopen weekend tot twee keer toe spontaan er mee stopte in de avond. Werd spontaan door de telefoon uitgeschakeld. Geen idee waarom, is daarna ook niet meer gebeurd.

Voor 800 euro overgenomen van een mede Tweakers wat een prima deal is voor een toestel als deze.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 18-06-2026 19:54 ]

50 euro korting bij Tibber


  • michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 16:14
Hier juist nog steeds enorm tevreden met de automatische stand. Ik maak veelal fotos in de portret stand en zelfs dan van een springende kleuter haarscherpe plaatjes.


Krijg overigens overal de vraag wat voor telefoon ik in hemelsnaam heb haha en als ze danw at foto's zien, is iedereen standaard onder de indruk.


Ik heb wel iets anders, vorige week merkte ik ineens dan ik vanuit Facebook documenten/bestanden niet kan downloaden. En vandaag hetzelfde euvel bij mijn One Drive foto's. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, maar ik kan het euvel niet vinden. Hier iemand een idee? Of moet ik dan een ander topic raadplegen?

  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
michellep77 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:42:
Hier juist nog steeds enorm tevreden met de automatische stand. Ik maak veelal fotos in de portret stand en zelfs dan van een springende kleuter haarscherpe plaatjes.


Krijg overigens overal de vraag wat voor telefoon ik in hemelsnaam heb haha en als ze danw at foto's zien, is iedereen standaard onder de indruk.


Ik heb wel iets anders, vorige week merkte ik ineens dan ik vanuit Facebook documenten/bestanden niet kan downloaden. En vandaag hetzelfde euvel bij mijn One Drive foto's. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, maar ik kan het euvel niet vinden. Hier iemand een idee? Of moet ik dan een ander topic raadplegen?
Toevallig een adblocker actief die voorkomt dat je een cookie popup krijgt? Dat is bij mij vaak het probleem wanneer websites niet goed werken. Even de adblocker uit zetten, cookies weigeren zodat de popup weg is, adblocker weer aan en dan werkt de website weer prima.

Apart dat jij wel scherpe foto's krijgt van een springende kleuter waarbij bij mij het bij mij toch vaak ook net niet scherp is (wat vooral opvalt wanneer je inzoomt op de afbeelding).

50 euro korting bij Tibber


  • Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Ten behoeve van het niet kunnen downloaden van bestanden, er was een google play update die dit veroorzaakte. Dit is inmiddels opgelost, even de google play update draaien en je krijgt een nieuwere versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SYPuVvLRwgabcfSkvegStqr35w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQe81eqTMlzFkFvCMLATPqIc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnKT21lyyydAhge4hTlSR5kDnng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3Yba5fJCyorCcirw9GuqDf8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Brotuck op 19-06-2026 08:55 ]

Just here for the fun


  • michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 16:14
Bedankt voor de tips! Ik ga er even naar kijken.
edit:
Updates gedaan en het werkt weer! Thanx!
Natuurlijk zijn niet alle foto's 100% scherp, maar van een springende kleuter is dat best veeleisend. Maar ja, 9 van de 10 foto's die ik maak, zijn gewoon allemaal haarscherp.

[ Voor 11% gewijzigd door michellep77 op 19-06-2026 15:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste