• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:47

13art

Moderator Mobile
Over een paar dagen mag ik me tot de eigenaren van de Xiaomi 17 Ultra scharen. Overgenomen van een mede Tweakers. Dinsdag jarig dus dit leek me een prima verjaardagscadeau.
Ben heel benieuwd. Twijfelde tussen deze of de Oppo Find X9 Ultra. Maar toch voor Xiaomi gegaan vanwege de Leica kleurprofielen, prijs was toch een paar honderd euro scheelde, en vormgeving. Het is de witte variant geworden.

Te koop OnePlus 13 van nog geen jaar oud + 50 euro korting bij Tibber

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01

Steeffoon

Smartphone-nerd

13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:51:
Over een paar dagen mag ik me tot de eigenaren van de Xiaomi 17 Ultra scharen. Overgenomen van een mede Tweakers. Dinsdag jarig dus dit leek me een prima verjaardagscadeau.
Ben heel benieuwd. Twijfelde tussen deze of de Oppo Find X9 Ultra. Maar toch voor Xiaomi gegaan vanwege de Leica kleurprofielen, prijs was toch een paar honderd euro scheelde, en vormgeving. Het is de witte variant geworden.
Ga je ongetwijfeld veel plezier van hebben. Vind de witte kleur heel tof!

Heb de Oppo Find X9 Ultra en Xiaomi 17 Ultra voor een online artikel uitgebreid vergeleken. Ze hebben onwijs veel gemeen, maar mijn persoonlijke voorkeur zou ook de Xiaomi zijn qua camera.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 00:06
Heeft iemand een idee hoe je de autobewerkingen van foto's uit kunt zetten? Als ik een foto maak dan is hij ongeveer 1 seconde zoals ik hem heb gemaakt en daarna komt er een automatisch filter overheen die meestal veel teveel contrast heeft en gezichten flets maakt.
edit:
Ik heb een Xiaomi 17.

[ Voor 7% gewijzigd door Sarrr op 08-06-2026 08:57 ]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-07 16:51
Staat nu theduke1989 in "[Xiaomi 17 Pro (Max)] Ervaringen & Discussie" :)

[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 11-06-2026 10:38 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 14:58
Wat ik zelf bij HyperOS 3.x op Ultra15 had was dat sommige notificatie niet goed door kwamen.

Bijvoorbeeld met Amex / PayPal de app notificatie om transactie goed te keuren zijn concrete voorbeelden. En passkeys op iets anders dan Xiaomi was niet mogelijk. Ik gebruik Bitwarden en kon die dus niet voor passkeys gebruiken (wel voor normale wachtwoorden)
Wellicht is CPTpro binnenkort ook geschikt voor unlock van dit toestel. https://www.facebook.com/groups/cptpro/ wordt wel actief geupdate

Taal fouten inbegrepen ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb iets vreemds met mijn Xiaomi 17 Ultra en Google Wallet. Verificatie met de fps werkt niet. De vingerafdruk wordt wel geaccepteerd (niet afgewezen) maar de verificatie wordt simpelweg niet doorgevoerd en ik kan iedere keer de vingerafdruk blijven invoeren maar er gebeurt dan verder niks. De pincode wordt wel geaccepteerd. Wanneer ik een niet geregistreerde vinger gebruik komt er een melding dat de vinger niet wordt herkend. Die melding krijg ik dus niet wanneer ik de juiste vinger gebruik.

Ik heb de betaalkaart al verwijderd, app verwijderd, maar het maakt geen verschil. Alleen in de Wallet app wordt de vingerafdruk dus niet goed doorgezet. Bij de Rabobank app of Bitwarden is er geen probleem met de vingerafdruk.

Sowieso ben ik niet gewend met mijn OnePlus toestel dat bij een betaling eerst geverifieerd moet worden dat ik het ben, maar dat is weer een ander verhaal.

Herkent iemand dat de vingerafdruk herkenning niet goed werkt binnen de Wallet app? Een oplossing zou helemaal mooi zijn ;)

Edit:
Ben niet de enige: https://support.google.co...n-does-not-work-why?hl=en

Edit 2:
Het lijkt er op dat second space wellicht hetgeen is wat roet in het eten gegooid heeft. Ook al had ik dat alweer verwijderd. Na aanleiding van een post op Reddit, de wallet app verwijderd, de vingerafdrukken verwijderd, wallet opnieuw geïnstalleerd en daarna de vingerafdruk opnieuw ingesteld. Morgen met het doen van boodschappen maar eens kijken of dit de oplossing is.

Edit 3:
De Google Wallet werkt weer als vanouds na bovenstaande oplossing d:)b Dat wordt dus geen second space meer aanmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 14-06-2026 10:27 ]

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 15:13
Vraagje. Ik ben sinds een week een trotse bezitter van de Xiaomi 17 ultra. De camera is perfect. De batterijduur valt mij tegen. Ik haal maar net het einde van de dag. Heeft iemand dezelfde ervaringen en misschien nog tips voor mij? Alvast bedankt voor het meedenken.

• 13art

13art

Moderator Mobile
zuukie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:57:
Vraagje. Ik ben sinds een week een trotse bezitter van de Xiaomi 17 ultra. De camera is perfect. De batterijduur valt mij tegen. Ik haal maar net het einde van de dag. Heeft iemand dezelfde ervaringen en misschien nog tips voor mij? Alvast bedankt voor het meedenken.
Kijk, een mede nieuwe Xiaomi 17 Ultra gebruiker als heb ik hem pas echt pas sinds dit weekend in gebruik.

Sowieso heeft het systeem even een tijdje nodig om je gebruik te leren en hier op af te stemmen. Daarbij komt dat het inderdaad een toestel is dat niet heel energie zuinig is. Veel gebruik van de camera zorgt sowieso voor een flink verbruik. Debloaten zou wellicht kunnen helpen. Maar, bij teveel weg halen, kan het ook juist weer zorgen voor een toename in accu verbruik.

Heb nu zelf 2uur en 42 min sot waarbij er zo'n 45% van de accu af is gegaan. Vannacht is er ongeveer 7 tot 8% vanaf gegaan zonder de telefoon te gebruiken. Dat was op mijn OnePlus beter, maar goed ik geef het maar even de tijd en zie dan wel.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 13-06-2026 17:32 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:38

The Wizard

Moderator Mobile
zuukie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:57:
Zoals @13art aangeeft moet je idd nog een tijdje je telefoon gebruiken voordat het batterij verbruik genormaliseerd is. De 17U was bij mij een stuk zuiniger dan de 15U. Wel is de camera een zeer grote verbruiker, maak je veel video’s en foto’s dan merk je dit goed.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• 13art

13art

Moderator Mobile
De 17U nu ongeveer een week in gebruik dus tijd om even wat zaken op een rij te zetten.
Allereerst de camera, daar zijn echt mooie gedetailleerde foto's mee te maken, maar scherpe foto's van een weinig stil zittende dreumes is nog best een uitdaging. Op de automatische stand is de foto al snel niet volledig scherp, ook niet met de optie voor snel bewegende voorwerpen aan.
Beetje spannend is de ratel die ik hoor bij iedere stap die ik zet wel. Grote sensor, bewegende lens, het is allemaal wel te verklaren, maar toch het is nog een best hard geluid. Maar goed zolang de fotokwaliteit er niet onder lijdt zal het wel loslopen.

De accuduur vond ik in eerste instantie flink tegenvallen, maar na het uitzetten van 5G is de accuduur flink verbeterd. Prima gebruik ik wel 4G+.

Scherm prima, geluid is een stuk beter dan op mijn OnePlus 13. Toestel voelt soepel en snappy aan. HyperOS Launcher voldoet prima voor mij.

Gekkigheidje wat ik nog tegen gekomen ben is dat de bedstand afgelopen weekend tot twee keer toe spontaan er mee stopte in de avond. Werd spontaan door de telefoon uitgeschakeld. Geen idee waarom, is daarna ook niet meer gebeurd.

Voor 800 euro overgenomen van een mede Tweakers wat een prima deal is voor een toestel als deze.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 18-06-2026 19:54 ]

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07 09:53
Hier juist nog steeds enorm tevreden met de automatische stand. Ik maak veelal fotos in de portret stand en zelfs dan van een springende kleuter haarscherpe plaatjes.

Krijg overigens overal de vraag wat voor telefoon ik in hemelsnaam heb haha en als ze danw at foto's zien, is iedereen standaard onder de indruk.

Ik heb wel iets anders, vorige week merkte ik ineens dan ik vanuit Facebook documenten/bestanden niet kan downloaden. En vandaag hetzelfde euvel bij mijn One Drive foto's. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, maar ik kan het euvel niet vinden. Hier iemand een idee? Of moet ik dan een ander topic raadplegen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
michellep77 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:42:
Hier juist nog steeds enorm tevreden met de automatische stand. Ik maak veelal fotos in de portret stand en zelfs dan van een springende kleuter haarscherpe plaatjes.

Krijg overigens overal de vraag wat voor telefoon ik in hemelsnaam heb haha en als ze danw at foto's zien, is iedereen standaard onder de indruk.

Ik heb wel iets anders, vorige week merkte ik ineens dan ik vanuit Facebook documenten/bestanden niet kan downloaden. En vandaag hetzelfde euvel bij mijn One Drive foto's. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, maar ik kan het euvel niet vinden. Hier iemand een idee? Of moet ik dan een ander topic raadplegen?
Toevallig een adblocker actief die voorkomt dat je een cookie popup krijgt? Dat is bij mij vaak het probleem wanneer websites niet goed werken. Even de adblocker uit zetten, cookies weigeren zodat de popup weg is, adblocker weer aan en dan werkt de website weer prima.

Apart dat jij wel scherpe foto's krijgt van een springende kleuter waarbij bij mij het bij mij toch vaak ook net niet scherp is (wat vooral opvalt wanneer je inzoomt op de afbeelding).

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-06 04:29
Ten behoeve van het niet kunnen downloaden van bestanden, er was een google play update die dit veroorzaakte. Dit is inmiddels opgelost, even de google play update draaien en je krijgt een nieuwere versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SYPuVvLRwgabcfSkvegStqr35w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQe81eqTMlzFkFvCMLATPqIc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnKT21lyyydAhge4hTlSR5kDnng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3Yba5fJCyorCcirw9GuqDf8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Brotuck op 19-06-2026 08:55 ]

Just here for the fun

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07 09:53
Bedankt voor de tips! Ik ga er even naar kijken.
edit:
Updates gedaan en het werkt weer! Thanx!
Natuurlijk zijn niet alle foto's 100% scherp, maar van een springende kleuter is dat best veeleisend. Maar ja, 9 van de 10 foto's die ik maak, zijn gewoon allemaal haarscherp.

[ Voor 11% gewijzigd door michellep77 op 19-06-2026 15:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste