• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:49:
In Nijmegen heb je Lux, ook meer filmhuis programma en een goed restaurant erbij. Helemaal ok om daar wat te eten en dan een filmpje te pakken.
Wel vrij basic qua doek en stoelen. En niet in alle zalen een geweldige kijk op het scherm.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
Het is een bioscoop voor art house films en ja het heeft wat kleinere zalen.

Het heeft ook ontzettend leuk personeel, een gezellige vibe, redelijke prijzen en een gebalanceerd programma dat zowel de betere Hollywood film als art house movies draait.

Je kan op alle slakken zout leggen maar dit zijn de tenten die bioscopen de moeite waard maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-03-2026 23:00 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Weer een tijdje verder maar helaas zie ik weinig verbetering in de bioscoop, ongeacht op welke dag of tijd ik ook ga en hoe druk/rustig het is in de zaal. En helaas op meerdere locaties, dus simpelweg van vaste bios switchen helpt niet. De films zonder overlast zijn helaas op èèn hand te tellen. Zat laatst gewoon langs een stel die twee uur lang de hele tijd commentaar zaten te geven aan elkaar net te hard. Je. Zit. Niet. Thuis. Een beetje meeleven met de film, helemaal prima. Maar ga niet hele discussies voeren of voorspellen/verklappen wat er zo gaat gebeuren..

Grootste probleem is denk ik gewoon dat mensen zich niet willen aanpassen (geen fatsoen meer) en de andere helft er maar niks van zegt / niet durft te acteren. Of als de film blijkbaar niet interessant genoeg is maar gewoon lekker gaan scrollen op je telefoon/kletsen met je gezelschap ipv gewoon de zaal verlaten. Heel veel mensen kunnen blijkbaar niet meer 2 uur zonder afleiding of prikkels leven.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:33
Deezers schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:43:
Weer een tijdje verder maar helaas zie ik weinig verbetering in de bioscoop, ongeacht op welke dag of tijd ik ook ga en hoe druk/rustig het is in de zaal. En helaas op meerdere locaties, dus simpelweg van vaste bios switchen helpt niet. De films zonder overlast zijn helaas op èèn hand te tellen. Zat laatst gewoon langs een stel die twee uur lang de hele tijd commentaar zaten te geven aan elkaar net te hard. Je. Zit. Niet. Thuis. Een beetje meeleven met de film, helemaal prima. Maar ga niet hele discussies voeren of voorspellen/verklappen wat er zo gaat gebeuren..

Grootste probleem is denk ik gewoon dat mensen zich niet willen aanpassen (geen fatsoen meer) en de andere helft er maar niks van zegt / niet durft te acteren. Of als de film blijkbaar niet interessant genoeg is maar gewoon lekker gaan scrollen op je telefoon/kletsen met je gezelschap ipv gewoon de zaal verlaten. Heel veel mensen kunnen blijkbaar niet meer 2 uur zonder afleiding of prikkels leven.
Hebben ze geen nummer van de bios waar je melding kan maken? Volgens mij heb ik dat wel eens gezien in Pathe....

Ga toevallig vandaag naar de bios. Vooral omdat mijn zoontje het leuk vind om naar de bios te gaan. Vaak gaan we 1 a 2 keer per jaar.

Dit keer naar de lokale bios. Want inclusief eten en drinken ben je met zijn tweeën toch 40 euro kwijt. Terwijl ik de film al op Jellyfin heb staan :+
Lokale bioscoop viel toch wel wat tegen. Stoelen waren vrij hoog waardoor mijn zoontje met 1.35 toch op zijn knieën zat zodat die over de stoel kon kijken. Zelf zat ik onderuit gezakt om de kinderen achter me niet in de weg te zitten. Ook leek het doek smerig? Vooral bij scènes met veel dezelfde kleur wat storend.

Verder prima vermaakt, dus daar ligt het niet aan. 3D blijft voor animatiefilms toch mijn favoriet. En ja ik ben die minderheid die 3D echt wel mist op de tv.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 10-05-2026 19:05 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@Deezers ben blij in een relatief gehucht te wonen - stad < 100k inwoners. Gewoon naar de film, iedereen gewoon stil en zo niet, even een 'ssst' en het blijft wel rustig. Ga dus nog steeds graag - en waardeer de pauze ook nog eens :)

Denk dat de dingen die je noemt wel kloppen - combinatie van erosie van empathie, gebrek aan focus of gewoon gebrek aan opvoeding, normen, waarden.. tis helaas een breed maatschappelijk probleem.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
Of je hebt gewoon pech. Ik ga zowel in Den Haag als Assen regelmatig naar de film en herken de problemen hierboven niet.

Of ik heb mazzel. Kan ook.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-05 18:31
Zeker, want niet iedereen heeft een 65 inch plus scherm thuis met dolby atmos audio etc. Sommige films zijn het gewoon waard voor de ervaring, voor mij hoeft dat overigens niet perse een spectaculaire film met hoogstaande effecten te zijn, ik zou het eerder doen voor het geluid. Onlangs naar Michael geweest en puur voor de muzikale stukken kan ik het iedereen adviseren om in de bios te gaan kijken, zorgt voor mij toch echt voor dat extra stukje beleving. En gewoon ouderwets leuk een avondje uit met een hapje eten en filmpje pakken is ook gewoon leuk.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik ga voornamelijk naar de bioscoop met mijn kinderen, die vinden het fantastisch de hele ervaring. Zelf ga ik alleen naar bepaalde films nog naar de bioscoop zoals Dune waar ik het echt een meerwaarde vind.

Ik weet niet of anderen ook die ervaring hebben maar ik vind dat de bioscoop bij ons zich meer en meer richt op kinderfilms. Ik denk dat de helft van het aanbod inmiddels kinderfilms zijn, dit was voorheen ongeveer een kwart.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:56
Wij gaan als we gaan met zijn drieën in Pathe Schiedam. Daar zitten wat restaurants, arcadehal (echt wel fan van allemaal) en dan de bioscoop.

Mijn vrouw en ik gaan eigenlijk niet echt samen naar de bios. Dan zetten we wel een film thuis op. Of het moet echt een film zijn waar we beide blij van worden.

Als er gezeur is door andere mensen in de zal, dan spreken we die wel aan, anders melding maken. Dat vind ik dan wel echt het minste aan in de bios zitten. Ga dan niet denk ik dan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laatst nog naar Project Hail Mary gegaan in de bioscoop. Uur of 1900. Groot scherm, goed geluid, stoelen die je kan bewegen en een voetsteuntje. Nog geen dozijn anderen in de bios verdeeld over de zaal van een stuk of 60 stoelen. (Brits) biertje er bij. Helemaal prima.

Ik ga graag naar de bios vooral ook om de filmmakers te belonen met de ticketprijs. Maar ja. De laatste vele jaren ga ik ‘dus’ maar gemiddeld 1x per jaar. Er is simpelweg te weinig interessant genoeg om voor te betalen te kijken op een groot scherm. Ik denk dat Oppenheimer en Dune pt 2 de vorige twee waren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@F_J_K das zeker een dingetje: teveel films trekken mij niet genoeg. Avatar met de kids, ja, Project Hail Mary helaas gemist.. of moet nog draaien, maar zou ook een ja zijn. Maar ben wel beetje klaar met de dertig in een dozijn remakes.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Pagina: 1 2 3 Laatste