• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik mag me sinds donderdag trotse eigenaar noemen van een nieuwe Yamaha Tracer 9 GT. :*) Ik zat eerder al o.a. aan zijn kleinere broertje te denken, totdat ik een tijd terug werd gewezen op de voordelen van een zakelijke motor. Dat maakte het aanbod voor mij wat groter om uit te kiezen en uiteindelijk kwam ik na een proefrit met een big smile van de Tracer 9 af. Dan is de keuze snel gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdcUFX36GHCqcgNg6AkMtGAnXrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsKxzQZWEogUEjYX6aNbjUPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Er moeten nog een paar accessoires op, waaronder een Lock Works schijfremslot, maar dat komt bij de 1.000 km beurt, a.s. vrijdag. Inmiddels alweer 654 km afgelegd. De eerste rit was Breda - Zandvoort voor een event van een klant en vandaag een heel stuk door o.a. Zeeland gereden. Ik heb nog geen seconde spijt van deze aanschaf!

Ik ben alleen nog zoekende met het harde geluid van de wind. Ik heb een Shoei Neotec 3 helm, Alpine Motosafe op maat oordoppen én toch heb ik zeker na de rit naar huis van Zandvoort een suis overgehouden (neemt gelukkig wel af...). Ik ben er al gevoelig voor, maar had gehoopt dat ik al genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen. Vandaag nog met een kol gereden, maar weet niet goed of het helpt. Het was vandaag sowieso heel winderig wat niet bevorderlijk was. Ook veel aan het spelen geweest met de hoogte van het windscherm en dus ook het opzet-scherm. Voor de helm heb ik nog personal fitting tegoed. Zou dat nog iets kunnen doen? Ik heb niet de indruk dat deze te los zit, maar heb deze nu genoeg gedragen dat het in ieder geval loont om het te laten checken. Iemand nog andere tips?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:49:
[...]

Je kan natuurlijk niet altijd af met een (te) lichte motorfiets. Ik zal op die brommer niet zo snel naar Zeeland rijden, een internationale reis maken (al classificeert naar Zeeland rijden dan ook al bijna) of naar een trackdag gaan. Passagiers meenemen kan alleen onder de 12 want anders komt hij niet meer vooruit en boodschappen doen hooguit 2 dagen tegelijk. Maar als je de luxe hebt meer dan één te rijden...

Dat gezegd hebbende, als ik ooit zo arm mocht worden dat ik terug moet naar één motorfiets is de kans groot dat het bij de 125 blijft. Beter een beetje motorrijden dan helemaal niet meer.
Dat heb ik hier dus met de PS. Goed, da's dan een scooter ipv een handgeschakelde motor, maar toch. Voor woon-werk, boodschappen en pekel barrel is het een prima ding zo. Tot nu toe gemiddeld 1:32,3 en de onderhoudskosten zijn over het (bijna) eerste jaar te verwaarlozen. Ik denk een 300 euro ofzo, en dan heb ik e.e.a vervangen en gerepareerd :P

* Destruction rijdt dat ding vooral als alternatief voor de auto. Files en parkeerkosten vermijden, en flink lagere brandstofkosten :Y) Snelweg rijden doe ik niet met 't ding. Hij mag het en hij kan het, maar met die kleine wielen rijdt dat niet bepaald prettig. Op de 60 en 80 wegen is 't ding perfect thuis en dan red je de 1:36 ook vrij gemakkelijk :)

Vandaag ook nog ff de Diversion aangeslingerd voor een toerritje. Het kon vandaag nog mooi even. Hopelijk komen er nog een hoop mooie dagen voordat het regenseizoen en daarna de winDer/pekeltijd weer van start gaat. Want dan moet 't bankstel weer binnen blijven :/

Sowieso mag de Diversion pas binnen als ik de PS klaar heb. Ik heb bij dat ding vorig jaar de voorband vervangen, de achterband was nog prima. Maar nu merk ik dat de achterrem wat minder begint te worden dus ik wil de achterremschoenen gaan vervangen. Daarvoor moet 't wiel er toch uit (en dus de uitlaat en een frame weg), het zou zonde zijn om dat alles weer terug te bouwen en het later weer open te moeten knutselen om de band eraf te halen, dus geen onzin en gewoon in één keer doorpakken. Dan ben ik er voorlopig ook weer vanaf :)

Tot nu toe is het plan een set nieuwe banden te bestellen en deze om de velgen van de sloopPS te leggen. Gelijk haakse ventielen erin. Achterrem vervangen, olie verversen, bougie vervangen, kleppen stellen, en omdat hij er dan toch af ligt ff een laag hittebestendig zwart over de uitlaat. Want ik heb nu wel een reserve uitlaat, maar da's toch niet echt een reden om deze uitlaat weg te laten rotten door hem te zandstralen met pekel :+

Het komt niet vaak voor, vandaag met zowel de PS als de Diversion gereden. Nu moet ik eigenlijk nog even een stuk met de auto rijden, dan zijn al m'n motorvoertuigen van hun plaats af geweest :P

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 12-09-2026 21:47 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35
Sentitel schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:11:
Ik mag me sinds donderdag trotse eigenaar noemen van een nieuwe Yamaha Tracer 9 GT. :*) Ik zat eerder al o.a. aan zijn kleinere broertje te denken, totdat ik een tijd terug werd gewezen op de voordelen van een zakelijke motor. Dat maakte het aanbod voor mij wat groter om uit te kiezen en uiteindelijk kwam ik na een proefrit met een big smile van de Tracer 9 af. Dan is de keuze snel gemaakt.

[Afbeelding]

Er moeten nog een paar accessoires op, waaronder een Lock Works schijfremslot, maar dat komt bij de 1.000 km beurt, a.s. vrijdag. Inmiddels alweer 654 km afgelegd. De eerste rit was Breda - Zandvoort voor een event van een klant en vandaag een heel stuk door o.a. Zeeland gereden. Ik heb nog geen seconde spijt van deze aanschaf!

Ik ben alleen nog zoekende met het harde geluid van de wind. Ik heb een Shoei Neotec 3 helm, Alpine Motosafe op maat oordoppen én toch heb ik zeker na de rit naar huis van Zandvoort een suis overgehouden (neemt gelukkig wel af...). Ik ben er al gevoelig voor, maar had gehoopt dat ik al genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen. Vandaag nog met een kol gereden, maar weet niet goed of het helpt. Het was vandaag sowieso heel winderig wat niet bevorderlijk was. Ook veel aan het spelen geweest met de hoogte van het windscherm en dus ook het opzet-scherm. Voor de helm heb ik nog personal fitting tegoed. Zou dat nog iets kunnen doen? Ik heb niet de indruk dat deze te los zit, maar heb deze nu genoeg gedragen dat het in ieder geval loont om het te laten checken. Iemand nog andere tips?
Mooi ding man. Een hoop veilige en leuke km’s gewenst! Ik heb ook last van een veel te luide helm. Heb net als jij ook zo’n verleng ruitje geprobeerd, maar die maakte het erger en creëerde turbulentie precies bij m’n helm. Wellicht helpt het om het te verwijderen.

Ik heb vandaag mijn bike weer een beetje meer tour ready gemaakt door bagagerekken te monteren. Wat een k werk was dat. Paste niet helemaal omdat het blijkbaar voor een ouder model was. Maar na een hoop gevloek en geweld zit het er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwAW4zKxuYcydhDH8nxf-azBJbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MAMZejCfeqKuK0Q4Pwlaq9O.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
ollie1965 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:38:
[...]

Heuvel op .......Heuvel af, nou ben ik niet zo vaak op de N34 te vinden maar zeg eens 20 meter hoogte?
Veel meer dan 7 meter zie ik niet zo snel op de hoogte kaart van NL

Nee, dan bij mij, dat zijn pas heuvels! Sterker nog er zijn een paar bergen bij mij in de buurt :+
Wikipedia: Nootjesberg
Wikipedia: Tiesteberg
Wikipedia: Pilberg
Er zijn er meer, maar daar zijn geen Wiki pagina's van. Waarom ga ik nog naar het buitenland voor mijn bergritten _O-
Die verkeersdrempels bedoel je?

Bemelerberg, Sint Pietersberg, Brakkeberg, Cauberg, om maar te zwijgen van de Vaalserberg? Klinkt bekend? :+

On another note, we hebben het voor elkaar. Een cijfertje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw6vxSaD-hk44CDh6RGKHbgZlDg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGbTgplq4lIqbEVeeuOStxkU.jpg?f=fotoalbum_medium
Alleen begon de tps nu zo sterk te haperen dat ik de motor voorlopig moet laten staan. De nieuwe tps is in bestelling. Deze kilometerstand was in luxemburg, en ik ben blij dat ik het tot thuis gehaald heb, zo erg werden de haperingen.

De reactie dat die weer stuk is, zo'n 16.000km na de recall, was overigens zoals verwacht. Een schouderophalen bij de dealer, met de opmerking dat ze een mail naar Yamaha kunnen sturen maar dat zal vast niet veel effect hebben. En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen, eigenlijk. (Ik heb diezelfde ervaring met Yamaha ;) )

Ze willen bij de dealer wel een diagnose stellen, maar dat ga ik niet doen. Ik weet al wat er stuk is, maar ben niet in staat om de oorzaak (dat zit in de software van de ecu imho) weg te nemen. Dan kan ik beter zorgen dat ik die tps goedkoper op de kop kan tikken, en zelf vervangen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:50
Sentitel schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:11:
k ben alleen nog zoekende met het harde geluid van de wind. Ik heb een Shoei Neotec 3 helm, Alpine Motosafe op maat oordoppen én toch heb ik zeker na de rit naar huis van Zandvoort een suis overgehouden (neemt gelukkig wel af...). Ik ben er al gevoelig voor, maar had gehoopt dat ik al genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen. Vandaag nog met een kol gereden, maar weet niet goed of het helpt. Het was vandaag sowieso heel winderig wat niet bevorderlijk was. Ook veel aan het spelen geweest met de hoogte van het windscherm en dus ook het opzet-scherm. Voor de helm heb ik nog personal fitting tegoed. Zou dat nog iets kunnen doen? Ik heb niet de indruk dat deze te los zit, maar heb deze nu genoeg gedragen dat het in ieder geval loont om het te laten checken. Iemand nog andere tips?
Je rijdt met een van de stilste helmen en hebt ook al je ruit aangepast. Dan blijf er niet heel veel over, vrees ik. Behalve misschien:

Haal eens je ruit eraf en ga stukje rijden, dan sluit je in ieder geval turbulentie uit.

Hoe oud zijn je oordoppen? Ik heb die van mij 10 jaar en die zijn aan vervanging toe. Maar ik ben een mooi weer rijder dus ze zijn niet gek veel gebruikt.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:01
@Barista het is niet zo zeer de hoeveelheid gebruik bij oordoppen op maat. Maar vooral tijd, je gehoorgang blijft veranderen/groeien. Alleen al daarom zou je je dopjes eens moeten laten testen.
Kunnen ze gewoon met een simpel druk testje. Als dat goed is, en ze zitten gewoon nog steeds lekker, is er geen reden tot vervanging.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste