• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20
@ToolkiT deze al gevonden?
https://eastbound.shop/nl...0-wheel-service-tool-kit/
Setje losse bandenlichters er bij? Bijvoorbeeld die Bead breaker dingen?
https://www.bartang.eu/nl/beadpro.html
Alleen bij elkaar nou niet echt super goedkoop helaas.

Mijn Tuareg heeft geen binnenbanden, dus ik heb alleen een plug setje en compressortje bij. Gereedschap: een Leatherman tool dat is het wel.

Met de Guzzi V85 had ik bij me:
Ratel, dop passend voor achterwiel moer, en grote inbusdop voor de voorwiel as. Inbussetje, 2 bandenlichters (niks bijzonders of licht gewicht, gewoon stalen dingen) en mijn Leatherman.

Overgings heb ik ergens een keer gelezen dat een KTM moer voor de achterwiel as van een bepaalde motor de zelfde draad maat heeft als die van de Tuareg. Maar dan wel gewoon normaal de 27mm steekmaat. Alleen geen idee meer waar ik dat gelezen heb of welke KTM het was.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Bommes schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:22:
Overgings heb ik ergens een keer gelezen dat een KTM moer voor de achterwiel as van een bepaalde motor de zelfde draad maat heeft als die van de Tuareg. Maar dan wel gewoon normaal de 27mm steekmaat. Alleen geen idee meer waar ik dat gelezen heb of welke KTM het was.
Heb ik ook langs zien komen ja.. er zijn ook wat aftermarket dingen te koop (zoals bij onze poolse vriend, maar €20 voor een boutje. :o . https://bulldozer.com.pl/...-nut-27mm-socket-size/)..

De footpegs zijn trouwens zelfde als de Yam T7 :)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 02-09-2026 19:40 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:51

botoo

💀 too old to die young

Is dat een merkspecifieke fan of universeel?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
ToolkiT schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:08:

https://www.oxfordproduct...l-kit-pro-v2-ox770v2.html

En alle tools heb ik thuis wel liggen.. maar ben nog beetje aan het afwegen of het de investering waard is voor dat mooie lichte spul..
Dat Oxford setje is wel mooi hoor. Dank voor de tip. Niet echt goedkoop op Amazon, maar hij zit al in het winkelmandje. 8)

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:37

jeroenathome

Een regel tekst

@ToolkiT Klopt, het is zeker niet goedkoop. Ik heb ook vele uren op hun site rondgedwaald om te kijken of ik het nodig had en wat ik allemaal nodig had. Voor mij maakt de aanschaf dit jaar niet uit door de diefstal in mei. Ik moest toch iets nieuws aanschaffen. Gelukkig wel de motor terug, maar de gereedschap ben ik kwijt.
Een klein voordeel van de diefstal is dat ik nu een jumpstarter heb aangeschaft met compressor. De jumpstarter werkt goed voor mijn Teneré. De accu is slecht en kan niet te lang de motor op het contact laten staan.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:20:
[...]
Is dat een merkspecifieke fan of universeel?
Weet ik niet zeker, maar ben bang dat een specifieke is. Vanwaar de vraag?
jeroenathome schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:57:
@ToolkiT Klopt, het is zeker niet goedkoop. Ik heb ook vele uren op hun site rondgedwaald om te kijken of ik het nodig had en wat ik allemaal nodig had. Voor mij maakt de aanschaf dit jaar niet uit door de diefstal in mei. Ik moest toch iets nieuws aanschaffen. Gelukkig wel de motor terug, maar de gereedschap ben ik kwijt.
Een klein voordeel van de diefstal is dat ik nu een jumpstarter heb aangeschaft met compressor. De jumpstarter werkt goed voor mijn Teneré. De accu is slecht en kan niet te lang de motor op het contact laten staan.
Lol ik heb laatst ook een wolfbox compressor/jumpstarter gekocht.. handig maar wel wat aan de grote kant voor op de motor..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Aikon
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:36:
[...]

Heb ik ook langs zien komen ja.. er zijn ook wat aftermarket dingen te koop (zoals bij onze poolse vriend, maar €20 voor een boutje. :o . https://bulldozer.com.pl/...-nut-27mm-socket-size/)..

De footpegs zijn trouwens zelfde als de Yam T7 :)
Tja, specifiek gereedschap is ook duur én het scheelt gewicht als je minder gereedschap nodig hebt. Zo heb ik laatst torx 45 en 50 gekocht voor een kleine ratel, dat zie je niet heel vaak, maar bestaat dus wel. En laat ik die nu net nodig hebben voor ziets simpel als remblokjes te vervangen. Afgelopen vakantie had ik een mooie gereedschapsrol gekocht en deze gevuld met wat ik nodig heb, niet speciaal lichtgewicht, maar gewoon wat ik had liggen. Toch wel erg fijn om alles geordend bij je te hebben.

Ik wil nog wel een v1 compressor kopen ook, maar in EU niet voor een normale prijs te vinden.

https://v1motor.com/products/v1-motor-portable-mini-air-compressor-for-motorcycle-atv

Best een stuk kleiner dan de airman die ik nu heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Aikon op 02-09-2026 21:41 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Aikon schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:32:
[...]

Weet ik niet zeker, maar ben bang dat een specifieke is. Vanwaar de vraag?
Ik ben in de markt voor een flinke oliekoeler maar ik heb nog geen passende geregelde fan kunnen vinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Aikon
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:41:
[...]

Ik ben in de markt voor een flinke oliekoeler maar ik heb nog geen passende geregelde fan kunnen vinden.
Ik laat de bevestigspunten dus aanpassen, ook die van de fan. Wellicht is dat makkelijker dan een juiste fan vinden?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb al een nagenoeg perfecte koeler, met een halve liter inhoud, op het oog (nouja, een motormaatje van me heeft die al twee keer gemonteerd), maar ik wil ook een goed passende, temperatuur geregelde, fan hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste