hopelijk krijgen we een update voor FSD va. 14.2.2.6, gezien FSD (supervised) in de release notes staan, zou ik dit wel hopen
Is dat de volledige Grok? Volgens de change log is alleen grok commands beschikbaar in NLm00 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:31:
2026.27.100.1 aan het installeren, eindelijk FSD met Grok.
Lijkt op alleen de commands… wat vreemd is omdat de versie voor hw3 wel volledige grok heeft inmiddels. Ik heb de update nog niet overigens dus kan het niet bevestigen maar uitgaande van de changelog alleen commands.RF1000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
Is dat de volledige Grok? Volgens de change log is alleen grok commands beschikbaar in NL
Ja. Tenminste, ik heb al een beginnerscursus Japans van 'm gehad, dus ben nog niet tegen beperkingen aan gelopen.RF1000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
Is dat de volledige Grok? Volgens de change log is alleen grok commands beschikbaar in NL
FSD versie is en was 14.2.2.6.
Lijkt me toch met volledige Grok. Staat onderaan de release notesRF1000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2026.27.100.1/release-notes
Staat helaas wel bij "Not relevant in the Netherlands"vdmpeter schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:53:
[...]
Lijkt me toch met volledige Grok. Staat onderaan de release notes
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2026.27.100.1/release-notes
Lijkt me stugRF1000 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
Ook hier de update aan het binnen halen, wel jammer dat er geen kleine aanpassing op de FSD versie in zit.
Voor Europa zijn nu toch wel genoeg Voice mistakes gemeld, die met kleine stapjes aangepast zouden kunnen worden. Hiermee zou Tesla kunnen aantonen dat ze er wel mee bezig zijn. Nu rijden we sinds april rond, zonder enige (kleine) FSD aanpassingen. Jammer....
Voor Europa zijn nu toch wel genoeg Voice mistakes gemeld, die met kleine stapjes aangepast zouden kunnen worden. Hiermee zou Tesla kunnen aantonen dat ze er wel mee bezig zijn. Nu rijden we sinds april rond, zonder enige (kleine) FSD aanpassingen. Jammer....
Tesla Model Y LR 02-2026 | Tesla Wall Charger | FSD koop |
FSDs kan ook aanpassingen/verbeteringen krijgen zonder dat het versienummer veranderd. Dat gebeurd alleen als er nieuwe features worden toegevoegdtwan123 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:56:
Ook hier de update aan het binnen halen, wel jammer dat er geen kleine aanpassing op de FSD versie in zit.
Het is al vaker aangehaald, maar elke update moet langs het RDW en dat maakt dat het een stuk stroperiger lijkt te gaan. In mijn werk zie ik dit ook veel, zodra er naar externe partijen approval moet worden gevraagd komt er opeens weken zo niet maanden bij, het is erg jammer want juist snelle uitrol zou de veiligheid helpen. Maar goed, we hebben het hier nog net wat beter dan in Duitsland en Frankrijk en andere landen waar het nog niet eens is toegelaten.twan123 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:56:
Maar goed, als iemand die extreem geïnteresseerd is in nieuwe technologieën vind ik het wel heel erg jammer, ook omdat het net het verschil kan zijn tussen wel een ongeluk en geen ongeluk, wellicht zelfs met dodelijke gevolg. Daarom is het belangrijk dat er zo snel updates worden gepushed. Helaas zijn de incentives bij de overheid daar niet naar en dus gebeurt het niet. Mooi boek hierover is overigens “thinking in systems.” - waarom zulke systemen zo lopen.
Afijn, het is niet anders en buiten mijn invloedssfeer.
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Ik ben benieuwd of er aanpassingen aan FSD gedaan worden, zonder dat het versie nummer wijzigt Dat zou de RDW nooit goedkeuren, en ja, zij hebben een voet tussen de deur.
Zou fijn zijn als ook "onze" RDW hier wat opener in zou zijn dat er aanpassingen in het vat zitten en welke....
bv het te ver links tegen de midden lijn rijden, dat is que veiligheid tov de andere gebruikers toch wel een issue, lijkt mij een kleine aanpassing.
We doen het er voorlopig maar mee....
Zou fijn zijn als ook "onze" RDW hier wat opener in zou zijn dat er aanpassingen in het vat zitten en welke....
bv het te ver links tegen de midden lijn rijden, dat is que veiligheid tov de andere gebruikers toch wel een issue, lijkt mij een kleine aanpassing.
UN r156 Software Update Management System (SUMS) staat wel degelijk (kleine) aanpassingen aan software toe zonder dat het opnieuw hoeft te worden goedgekeurd. Voor FSD en Autopilot gebeurd dat al veel langer. Zie ook deze post waarin ook GreenTheOnly bevestigd dat er tweaking, fixes en weigths changes plaats vinden zonder versienr wijziging.twan123 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:11:
Ik ben benieuwd of er aanpassingen aan FSD gedaan worden, zonder dat het versie nummer wijzigt Dat zou de RDW nooit goedkeuren, en ja, zij hebben een voet tussen de deur.
Recent nog voor FSD v14.3.3
[ Voor 18% gewijzigd door pdidi op 24-08-2026 23:33 ]
Ja er is wat gewijzigd aan FSD zonder versienummer update. Een snelle test: de mini rotondes hier in de wijk naam FSD voorheen altijd keurig hélémaal buitenom tussen de lijntjes en niet een beetje afsnijden over de hellende binnenkant zoals élk normaal mens doet. Echt m’n grootste frustratie sinds FSD. En net op de korte testrit, Tesla be like: lekker de binnenbocht. Hoppa.
Grok in assistant mode kan je auto bedienen inclusief routes zetten etc. In de andere modes (zoals conspiracy etc) kan dat niet en is dan echt de normale grok.
Verder probeerde FSD door het eerst bij aankomst thuis in te parkeren onder mijn carport. Het leek nog nergens op maar ik: hij herkende m’n carport nu als een parkeerplek en van mij. Ben benieuwd of dit zo blijft.
Grok in assistant mode kan je auto bedienen inclusief routes zetten etc. In de andere modes (zoals conspiracy etc) kan dat niet en is dan echt de normale grok.
Verder probeerde FSD door het eerst bij aankomst thuis in te parkeren onder mijn carport. Het leek nog nergens op maar ik: hij herkende m’n carport nu als een parkeerplek en van mij. Ben benieuwd of dit zo blijft.
Welcome back!Odie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:32:
Ja er is wat gewijzigd aan FSD zonder versienummer update. Een snelle test: de mini rotondes hier in de wijk naam FSD voorheen altijd keurig hélémaal buitenom tussen de lijntjes en niet een beetje afsnijden over de hellende binnenkant zoals élk normaal mens doet. Echt m’n grootste frustratie sinds FSD. En net op de korte testrit, Tesla be like: lekker de binnenbocht. Hoppa.
de Summer update zit erin.
Testen voor FSD aanpassingen gaat nu niet meer lukken omdat ik op een camping sta.
Wel net gevraagd aan "Grok" of er nog een restaurant open is in de buurt, hij begon keurig alles op te noemen en vroeg naar welke locatie ik wilde navigeren. Antwoord van mij: Vandaag maar niet, ga nu slapen. Zeg mij maar welke Grok versie erin zit, hahahaha..
Morgen weer een nieuwe auto testen
Testen voor FSD aanpassingen gaat nu niet meer lukken omdat ik op een camping sta.
Wel net gevraagd aan "Grok" of er nog een restaurant open is in de buurt, hij begon keurig alles op te noemen en vroeg naar welke locatie ik wilde navigeren. Antwoord van mij: Vandaag maar niet, ga nu slapen. Zeg mij maar welke Grok versie erin zit, hahahaha..
Morgen weer een nieuwe auto testen
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
:strip_exif()/f/image/IaLjNk6SakHn523kXN1TgbzQ.jpg?f=fotoalbum_large)