Markofnikoff schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:27:
[...]

Volgens mij gewoon uitrit, en ook volgens de regeltjes:
3. Afwezigheid van bochtbandenDe stoeprand buigt niet rond af zoals bij een normale zijweg.De zijweg is geen reguliere weg, maar een uitrit.
Andere veelvoorkomende secundaire indicatoren zijn een doorlopend fietspad over de uitrit en een verandering in bestrating (bijvoorbeeld klinkers op de uitrit waar de hoofdweg asfalt is).
Mooi hé, als wij hier al een discussie over hebben, leg het dan maar eens uit aan die Amerikanen

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Markofnikoff schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:27:
[...]

Volgens mij gewoon uitrit, en ook volgens de regeltjes:
3. Afwezigheid van bochtbandenDe stoeprand buigt niet rond af zoals bij een normale zijweg.De zijweg is geen reguliere weg, maar een uitrit.
Andere veelvoorkomende secundaire indicatoren zijn een doorlopend fietspad over de uitrit en een verandering in bestrating (bijvoorbeeld klinkers op de uitrit waar de hoofdweg asfalt is).
er is alleen weer geen stoeprand, want er is geen verhoging en geen stoep. :)
O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• balblas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
fretnn schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Dat klopt idd. Je moet hier voorrang geven aan verkeer van rechts.

[...]

FSD stopt bij mij zelden in dergelijke situaties.
Je hoeft geen voorrang te verlenen bij een gelijkwaardige kruising aan voertuigen die op een onverharde weg rijden of uit een uitrit komen. En dit is een uitrit, van een woonwijk. Zie https://nationalerijschool.nl/blog/in-en-uitrit/, dus FSD doet hier wat het moet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door balblas op 19-08-2026 18:40 ]

Quatt Hybrid Classic Duo (V1.5) icm Bosch Tronic Heat 3500-9 | Tado V3+ | Enphase IQ7 (21 Oost - 21 West) | Tesla Model Y Juniper LR RWD | Renault Zoe ZE50 R135 | Alfen Eve Single Pro-line | HA | evcc

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44
balblas schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:28:
[...]

Je hoeft geen voorrang te verlenen bij een gelijkwaardige kruising aan voertuigen die op een onverharde weg rijden of uit een uitrit komen. En dit is een uitrit, van een woonwijk. Zie https://nationalerijschool.nl/blog/in-en-uitrit/, dus FSD doet hier wat het moet doen.
Dit is een situatie in België, andere regels :)

Nu ik er over nadenk, dit is iets wat de EU toch zou mogen rechttrekken, zelfde verkeersregels/borden voor de hele EU.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18:59
pdidi schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:34:
Voor de Belgen: is dit een uitrit? Volgens Steeven Peeters had FSDs daar moeten stoppen voor auto van rechts (video)
[Afbeelding]
Lijkt me een uitrit, ik zou zelf geen voorrang geven van rechts lijkt me een duidelijk voorrangssituatie. Denk dat Steeven geen gelijk heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door karel_G_1981 op 19-08-2026 18:58 ]

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Is volgens mij ook zo in België. Voertuigen die uit een onverharde weg komen hebben geen voorrang. Zo is het me toch geleerd toen ik onlangs voor mijn motorrijbewijs ben gegaan.

• fretnn
vdmpeter schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:56:
Is volgens mij ook zo in België. Voertuigen die uit een onverharde weg komen hebben geen voorrang. Zo is het me toch geleerd toen ik onlangs voor mijn motorrijbewijs ben gegaan.
Maar dit is toch geen onverharde weg in het voorbeeld van Steven Peeters ?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18:59
fretnn schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:48:
[...]

Nu ik er over nadenk, dit is iets wat de EU toch zou mogen rechttrekken, zelfde verkeersregels/borden voor de hele EU.
In België was het vroeger ook niet dat rechts voorrang heeft , dat is een aantal jaar terug veranderd, maar dit is toch een uitrit lijkt me.

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Nee klopt, maar ik had het over de reactie ivm de onverharde wegen dat dit in België niet zo is. Dus niet over de situatie van Steven.

• fretnn
karel_G_1981 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:59:
[...]

In België was het vroeger ook niet dat rechts voorrang heeft , dat is een aantal jaar terug veranderd, maar dit is toch een uitrit lijkt me.
Het enige dat ik mij kan herinneren is dat er in 2007 een aanpassing is gemaakt omtrent: iemand die stopt terwijl die voorrang had was voor 2007 zijn voorrang kwijt, sinds 2007 bestaat dit niet meer.

• fretnn
vdmpeter schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:00:
Nee klopt, maar ik had het over de reactie ivm de onverharde wegen dat dit in België niet zo is. Dus niet over de situatie van Steven.
Excuses :)
Zou dit onze summer update zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNC01wZZTYxmP3CbVBl5r7gHisA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYD3SURsTmNaqMXSBBcyqnNb.jpg?f=fotoalbum_large

• balblas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
fretnn schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:48:
[...]

In België is het net zo als in NL: https://www.theorieja.be/blog/wat-is-een-uitrit-en-wie-moet-er-stoppen

Quatt Hybrid Classic Duo (V1.5) icm Bosch Tronic Heat 3500-9 | Tado V3+ | Enphase IQ7 (21 Oost - 21 West) | Tesla Model Y Juniper LR RWD | Renault Zoe ZE50 R135 | Alfen Eve Single Pro-line | HA | evcc

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Ik hoop het. :)

Wel vreemd dat ze met die .x00 verder lijken te gaan?

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Ik zie op Tessie dat die in Finland is geinstalleerd. In werkelijkheid kan het een Europees FSD voertuig zijn die daar op vakantie is😂

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Lijkt me een uitrit, ik zou zelf geen voorrang geven van rechts lijkt me een duidelijk voorrangssituatie. Denk dat Steeven geen gelijk heeft.
Is zelfs éénrichtingverkeer (als we het over de Sterrestraat hebben rechts), als je ff de straat ingaat zie je een bord dat het één richting is, maar de eerste 50m zijn dat niet, dus deze kunnen nooit voorrang hebben.
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.