Daar is de optie voor het JBL geluidssysteem toch voor 🤪Kroonkurk schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:55:
Piepjes op het laagste niveau zetten en de muziek wat luider.
Of wat er in de gtline zit. Maar dat kan alleen als ik alleen in de auto zit. 😎
Het wachten wordt lastig.....
Het wachten wordt lastig.....
Wat ik dan weer geniaal vind is dat je de recirculiatie automatisch in kunt laten schakelen als je de ruitenwisser sproeier gebruikt. Zag het toevallig voorbij komen in een youtube filmpje, toen de presentator door de menus scrolde... hej ho ff terug spoelen.
Mijn vrouw vind dat altijd zo stinken, das dan ook weer verleden tijd.
Doet ie ook als de navigatie ziet dat je een tunnel inrijdt.
Ik heb gelukkig de instelling gevonden voor het uitzetten van de waarschuwing voor een gewijzigde snelheidslimiet, wat dus niet gaat door een paar seconden de mute knop op het stuur in te drukken:Dutchmaik schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:05:
… Wat een overdreven gedoe om bij elk snelheidsbord waarbij de snelheid verandert een bong te geven, en die kan je dus niet muten door middel van de volumeknop een paar seconde in te drukken. Vooral in de stad irritant waarbij snelheden veel wisselen.
…
Je moet een beetje naar beneden scrollen in dat menu, en daar staat dan deze optie tussen, en die moet je dus uitzetten zoals op de foto. En de auto onthoudt dat dus voor een volgende rit, dus je hoeft het maar eenmalig uit te zetten. Dat is weer een bong minder, nu op zoek naar de anderen.
Die van DAW (driver awareness warning uit mijn hoofd) kan je wel uitzetten na het starten van een rit, maar na een half uur ofzo zet hij zichzelf weer aan, dat is wel erg irritant zeg…
Ik tunnels gebeurd datzelfde.Pandorian schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:54:
Wat ik dan weer geniaal vind is dat je de recirculiatie automatisch in kunt laten schakelen als je de ruitenwisser sproeier gebruikt. Zag het toevallig voorbij komen in een youtube filmpje, toen de presentator door de menus scrolde... hej ho ff terug spoelen.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Zag deze walkaround video voorbij komen op Youtube.
YouTube: U5YFE8115VL020562 - Kia EV2 EV2 99kW Gt-line S 61kWh 5Dr Auto Hatchback Re...
Nog even geduld.
YouTube: U5YFE8115VL020562 - Kia EV2 EV2 99kW Gt-line S 61kWh 5Dr Auto Hatchback Re...
Nog even geduld.
Afgelopen woensdag hebben wij onze EV2 GT-Line in Frost Blue op mogen halen.
De eerste vreugd was vrij snel al weer verdwenen, door onze kentekenplaat die hetzelfde lot had ondergaan.
De dealer dacht schijnbaar dat de kentekenplaat(houder) wel op z'n plaats bleef met wat industrieel dubbelzijdig tape, dat viel tegen.
Wonder boven wonder was hij er vrij dicht bij het huis afgevallen en niet ergens later in de 100KM die ik die dag gereden had.
De vinder heeft via het logo op de kentekenplaathouder mij weten te bereiken waardoor ik gelukkig weer herenigd ben met de kentekenplaat & houder.
Morgen even langs de dealer om deze er terug op te laten plaatsen, en deze keer ga ik niet weg zonder schroeven.
Controleer dus even hoe deze bij jou is vastgezet.
Is iemand er hier al achter hoe je die display-themes kan installeren? Volgens de kia website moet dat via de kia-connect store kunnen, maar ik zie die nog niet daar terug?
Verder vroeg ik me af of iemand toevallig al mooi passende rubbermatjes gevonden had voor, voornamelijk, de middenconsole, alles wat je daar in legt vliegt alle kanten op als je een beetje leuk optrekt bij een stoplicht.
De eerste vreugd was vrij snel al weer verdwenen, door onze kentekenplaat die hetzelfde lot had ondergaan.
De dealer dacht schijnbaar dat de kentekenplaat(houder) wel op z'n plaats bleef met wat industrieel dubbelzijdig tape, dat viel tegen.
Wonder boven wonder was hij er vrij dicht bij het huis afgevallen en niet ergens later in de 100KM die ik die dag gereden had.
De vinder heeft via het logo op de kentekenplaathouder mij weten te bereiken waardoor ik gelukkig weer herenigd ben met de kentekenplaat & houder.
Morgen even langs de dealer om deze er terug op te laten plaatsen, en deze keer ga ik niet weg zonder schroeven.
Controleer dus even hoe deze bij jou is vastgezet.
Is iemand er hier al achter hoe je die display-themes kan installeren? Volgens de kia website moet dat via de kia-connect store kunnen, maar ik zie die nog niet daar terug?
Verder vroeg ik me af of iemand toevallig al mooi passende rubbermatjes gevonden had voor, voornamelijk, de middenconsole, alles wat je daar in legt vliegt alle kanten op als je een beetje leuk optrekt bij een stoplicht.
Voor de liefhebbers van cijfers: ik ben wat aan het knutselen geweest met de openbare RDW-data en heb daar een klein Kia EV2-registratiedashboard van gemaakt.
Je kunt er o.a. het actuele aantal EV2's in Nederland zien, hoeveel er waarschijnlijk daadwerkelijk op naam staan, registraties per maand, kleuren en de technische RDW-varianten.
België heb ik ook alvast toegevoegd, maar daar zijn de actuele openbare gegevens helaas nog niet gedetailleerd genoeg om de EV2 betrouwbaar uit te filteren. Ik heb FOD Mobiliteit en FEBIAC inmiddels gevraagd of die data toch ergens beschikbaar is.
Dashboard: https://kia-ev2-nederland.netlify.app/
Het is gewoon een hobbyproject, dus opmerkingen, fouten of aanvullende informatie zijn welkom. 🙂
Je kunt er o.a. het actuele aantal EV2's in Nederland zien, hoeveel er waarschijnlijk daadwerkelijk op naam staan, registraties per maand, kleuren en de technische RDW-varianten.
België heb ik ook alvast toegevoegd, maar daar zijn de actuele openbare gegevens helaas nog niet gedetailleerd genoeg om de EV2 betrouwbaar uit te filteren. Ik heb FOD Mobiliteit en FEBIAC inmiddels gevraagd of die data toch ergens beschikbaar is.
Het is gewoon een hobbyproject, dus opmerkingen, fouten of aanvullende informatie zijn welkom. 🙂
Kan je niet aan de hand van de catalogusprijs een schifting op type maken ?
Wellicht is het een idee om de vertaling van variant en uitvoeringscode naar uitvoering te "crowd sourcen"?
Mijn bijdrage: F5E22 E11BZ1 = EV2 61 kWh Plus Advanced met Tech pack, 5-zits.
Mijn bijdrage: F5E22 E11BZ1 = EV2 61 kWh Plus Advanced met Tech pack, 5-zits.
[ Voor 4% gewijzigd door Magnatic op 11-08-2026 08:42 ]
En nog steeds die mat plastic wielkasten...M4xxtr3m3 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:02:
Zag deze walkaround video voorbij komen op Youtube.
Nog even geduld.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Helemaal gelijk. Soms is het glanzend kunststof, soms met een kleurtje, maar allemaal kunststof. Is ook minder duur om te repareren bij schade, en je hebt minder snel schade. Blik deukt en veert niet snel terug. Ik vind het prima. Het is ook geen Mercedes topklasse. De auto oogt juist stoerder. Past bij de ev2janne_nl schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:39:
Dat is bij bijna elke auto kunststof toch? Het is bij de EV2 alleen geaccentueerd.
Vind ik ook ja. Lees alleen net dat de live verkeersinfo maar 1 jaar gratis is, daarna 39.99 per/jaar. Als je alle zaken die je bij een niet GT-Line maar 1 jaar krijgt tov de GT-Line, wordt het prijsverschil ietsie kleiner. (Mits je die functionaliteiten wil uiteraard).
Waarom zal dat 39,99 moeten kosten ? Je krijgt na het 1e jaar het "standaard" pakket t.w.v. 19,99 gratis gedurende 6 jaar. Dus lijkt het mij logisch dat de upgrade naar "Premium" slechts 20,00 duurder hoeft te zijn.
Misschien dat @Hawkexplorer hier iets aan heeft, ik heb dit gedaan voor de IONIQ 5 (github).Magnatic schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:06:
Wellicht is het een idee om de vertaling van variant en uitvoeringscode naar uitvoering te "crowd sourcen"?
Mijn bijdrage: F5E22 E11BZ1 = EV2 61 kWh Advanced Plus met Tech pack.
Aan de hand van prijslijsten, kleur, variant en uitvoeringscode werd de "waarschijnlijke" uitvoering gekozen.
Mijn bijdrage: FSE12 E11BZ1 = EV2 42 kWh Plus (5 zitter)
Fijn te weten dat grijs niet alleen Wolf Grey is...Hawkexplorer schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 07:20:
Voor de liefhebbers van cijfers: ik ben wat aan het knutselen geweest met de openbare RDW-data en heb daar een klein Kia EV2-registratiedashboard van gemaakt.
https://www.kentekenradar.nl/auto/kia/ev2/#sec-overzicht
Waar vind ik dat?Kroonkurk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:03:
Waarom zal dat 39,99 moeten kosten ? Je krijgt na het 1e jaar het "standaard" pakket t.w.v. 19,99 gratis gedurende 6 jaar. Dus lijkt het mij logisch dat de upgrade naar "Premium" slechts 20,00 duurder hoeft te zijn.
Hm zo lees ik het niet. Standaard inderdaad 7 jaar gratis. Ga er maar vanuit dat die premium na een jaar 40 euro/jaar kost.
@Hawkexplorer Je hebt helemaal gelijk. Heb waarschijnlijk een nieuwe leesbril nodig.
Ow jee, gisteren contact gehad met de dealer, hij zag hem niet meer in het systeem. Hopelijk een hickup of zo.....janne_nl schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:38:
Bellen met de dealer, die kunnen dat zien. Vanaf dat de productie begint ligt de vin vast en is e.e.a. te volgen (door de dealer).
Hier begin mei besteld, losdatum in Rotterdam is 4 augustus, daarna duurt het nog 1 a 2 weken.
Niet glossy meegespoten.janne_nl schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:39:
Dat is bij bijna elke auto kunststof toch? Het is bij de EV2 alleen geaccentueerd.
Nu maar hopen dat je nieuwe auto niet van de trein gevallen is 🫣janne_nl schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:48:
[...]
Ow jee, gisteren contact gehad met de dealer, hij zag hem niet meer in het systeem. Hopelijk een hickup of zo.....
Met een beetje mazzel is hij snel weer gevonden, en anders je dealer "vriendelijk toch dwingend verzoeken" een versie met een stapje meer luxe bij een andere dealer vandaan te halen, uiteraard voor dezelfde kosten als compensatie 🤭
Ik zou gaan inzetten op de Black-line met Techpack 🙃janne_nl schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:07:
Heel veel meer luxe dan de gtline kan niet...techpakket wellicht toch
Haha, ik weet niet zeker of ik die blackline mooi vind. Nu was die er bij de bestelling begin mei nog niet. De GT-Line trouwens ook niet gezien, dus ja, beetje verrassing nog
Goed bericht en toch heel wat sneller dan verwacht. Bericht van de dealer ontvangen dat de auto op 26 augustus wordt afgeleverd.squzzi schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:14:
[...]
Ik denk toch wel wat sneller, hier 24 juni besteld (plus 61kwh morning haze). Losdatum staat nu op 15 augustus. De dealer verwacht de auto eind augustus uiterlijk begin september te kunnen afleveren. Dan zitten we op 8-9 weken
Heb mijn EV2 24 juni besteld ( GT Blackline ) maar nog geen bericht, maar ik ga er vanuit dat het half september wordt.
Niceteecee schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:59:
[...]
Goed bericht en toch heel wat sneller dan verwacht. Bericht van de dealer ontvangen dat de auto op 26 augustus wordt afgeleverd.Dan is het nog geen 10 weken.
Afgeleverd aan mij welteverstaan.squzzi schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:34:
[...]
Nice. Dan zal die van ons ook wel nu ongeveer in Nederland moeten aankomen, aangezien we een week(je) eerder waren
Daar wacht ik ook al even op, de dealer zou na zijn korte vakantie (een kleine 2wkn geleden) de planning bekijken. Een verwacht levering eind aug bij de dealer. Maar tot op heden is het stil... Zal vanavond de laadpaal offerte nog eens goed nakijken om te valideren. Wilde eigenlijk nog een 3e offerte. Maar de bouwvak gooide roet in het eten. Dadelijk wel een e auto maar geen laadpaal, de ken net!
Je krijgt bij het Tech pack met V2L helaas niet de bijbehorende stekker meegeleverd, waarmee je vanaf de externe laadpoort 230V kunt tappen. De stekker van Kia kost 335 euro (en Kia geeft nog niet eens aan dat deze met de EV2 compatibel is), bij Amazon staan ze voor 40 euro (ook nog geen aanduiding dat ze werken op de EV2, maar wel met de EV6, Kona en Hyundai Inster). Ik heb de gok gewaagd of zo'n stekker wel zou werken en dat doet deze in ieder geval wel. Je plugt de adapter in, plugt een Schuko-stekker in en drukt op het knopje en in dit geval ging de lamp die ik er op had aangesloten meteen aan.
JULIK V2L Adapter for Hyundia Kia Genesis EV, Type2 V2L Adapter.
Ik zou er niet langere tijd 16A doorheen jagen of 'm onbeschermd in de regen gebruiken, maar het ding voelt solide aan en doet wat het moet doen.
JULIK V2L Adapter for Hyundia Kia Genesis EV, Type2 V2L Adapter.
Ik zou er niet langere tijd 16A doorheen jagen of 'm onbeschermd in de regen gebruiken, maar het ding voelt solide aan en doet wat het moet doen.
Die stekker aan de binnenkant kan ook 16A leveren, maar dan moet je een kabel naar buiten zien te wurmen. Ik zie de auto echt als noodaccu om belangrijke apparaten in huis te voeden als de stroom langere tijd uitvalt en is het wel fijn dat je extern iets kunt aansluiten.
A owkee. Ik denk niet dat ik mijn auto daar voor zou gebruiken (nou ja, heb al een thuis accu). En de frietpan onderweg zag ik ook al niet zitten, daarom ook geen techpack erbij.
Wie van jullie was dat? Timestamp: 3:56
Andere vraag, de deurklinken klappen automatisch in zodra je gaat rijden. Hoe zet je ze weer open als je bv iemand in wilt laten stappen?
Op de P (parkeren) drukken dan klappen ze weer openPandorian schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:38:
Andere vraag, de deurklinken klappen automatisch in zodra je gaat rijden. Hoe zet je ze weer open als je bv iemand in wilt laten stappen?
Dan moet je dat wel zo in het menu instellen.cozy59 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:36:
[...]
Op de P (parkeren) drukken dan klappen ze weer open
M4xxtr3m3 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:30:
Heeft hier iemand ervaring met het plaatsen van een screenprotector voor het gehele display? Zag namelijk op youtube soortgelijke video's voorbij komen voor andere EV modellen van Kia.
M4xxtr3m3, helaas heb je aan het navolgende nu niets meer maar wellicht voor anderen een "weetje".
Vanaf fabriek zit er een beschermingsfolie op het gehele display. (volgens dealer bij alle Kia's het geval). Bij mijn huidige EV3 had men het er bij de aflevering nml. niet afgehaald (vergeten?). Gevraagd aan dealer om bij aflevering EV2 dit te laten zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door PeVer op 17-08-2026 12:48 ]
Dutchmaik schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 18:32:
[...]
Dan moet je dat wel zo in het menu instellen.
Bijzonder bij mijn EV2 hoefde ik daar niets voor te doen. Dat werkt gewoon simpel en snel al duurde het bijna een week voordat ik het door had.
Mooie auto, veel rijplezier gewenst. Ben wel benieuwd naar de range van deze auto.
[ Voor 38% gewijzigd door hjfrddv op 20-08-2026 15:29 ]
Vandaag een Kia EV2 Air 42 kWh 5-zits besteld. Levering wordt verwacht eind december/begin januari.
Veel tijd om uitgebreide handleiding te lezen, we komen van een Seat Arona automaat.
Veel tijd om uitgebreide handleiding te lezen, we komen van een Seat Arona automaat.
Onze EV2 plus 61kwh is gearriveerd in Nederland en gaat aankomende dinsdag op transport naar de dealer. Hopelijk dan voor eind v/d maand ophalen
. Al met al dan in totaal 10 weken ongeveer geduurt vanaf bestelmoment
Ik ben een beetje bang dat de dealer de auto niet afgeroepen heeft na 4 augustus en dat nu pas gaat doen, dus wat langer wachten dan nodig was geweest helaas.
Gisteren de auto opgehaald. We hadden de kleur PentaMetal alleen op de plaatjes gezien. Maar mooi geworden. We hebben ook all season banden erop laten zetten. Rijden is net een botsauto, stil, wendbaar. Maar bojzonder comfortabel. Voelt aan als een veel grotere auto die wij vroeger reden. Kortom, wij zijn content.
Met een beetje geluk komt de mijne, in 1 a 2 weken bij de dealer aan.
Ik heb die mij van nu twee weken. Heerlijke auto om in te rijden: comfortabel, stil en zuinig. De ACC en het automatisch in de rijbaan blijven zijn veel soepeler dan in de Peugeot die ik hiervoor had. Die was continu aan het zoeken naar de juiste lijn, waarbij je dan nog zelf wel steeds tegenkracht moest zetten om te laten merken dat je het stuur vasthield. Dat was ronduit vermoeiend en ik gebruikte het dan ook bijna nooit. Nu hoef je alleen je hand aan het stuur te houden, zonder daadwerkelijk kracht te zetten; wat een verademing. De ACC is in de Kia ook een stuk volwassener, niet meer het enthousiaste puppy dat te laat te hard afremt of te vroeg te hard optrekt, maar een stuk rustiger en daardoor comfortabeler.
Die mag er zeker bij. Ze wordt Nederland in ieder geval leuker, met blije rijders!Kroonkurk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:11:
Mijn bijdrage: FSE12 E11BZ1 = EV2 42 kWh Plus (5 zitter)
mag ik vragen hoe je dat regelt met kosten? krijg je nog iets terug voor de fabrieks banden of moet je volledig de meerprijs van de all seasons betalen?DePruus schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:55:
....We hebben ook all season banden erop laten zetten. ...
Groetjes Manfred
Ik ga 'gewoon' weer voor een setje winterbanden erbij. We wonen kort bij België en Duitsland en All-seasons zijn vooral prima in de herfst en de lente door de concessies die aan het rubber gedaan zijn. Maar zeker prima voor in Nederland.
Ben alleen bang dat een setje 19" Winterbanden wel wat duurder is.
Ben alleen bang dat een setje 19" Winterbanden wel wat duurder is.
De kosten voor 18 inch all weather banden was bij ons € 885,-. Natuurlijk houden ze de oude banden. Wij hebben nu Michellin all seasons banden. Kwamen goed uit de test. Wel is het zo dat het nooit ideaal is. Maar wij hadden geen zin in telkens weer te wisselen.man_rot schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 07:07:
[...]
mag ik vragen hoe je dat regelt met kosten? krijg je nog iets terug voor de fabrieks banden of moet je volledig de meerprijs van de all seasons betalen?
Veel plezier met je nieuwe EV2, mooie kleur ook.DePruus schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:55:
Gisteren de auto opgehaald. We hadden de kleur PentaMetal alleen op de plaatjes gezien. Maar mooi geworden. We hebben ook all season banden erop laten zetten. Rijden is net een botsauto, stil, wendbaar. Maar bojzonder comfortabel. Voelt aan als een veel grotere auto die wij vroeger reden. Kortom, wij zijn content.
De EV2 is nu dus al beetje in gebruik. Hoe ervaren jullie nou die piepjes etc? Vooral snelheid en DAW, dus dat je even niet op de weg let? Ik lees iets over dat je de instelling op "laat" kan zetten? Maakt dat veel uit? Als je alles begin rit uitzet, springen sommige instellingen weer aan als je de cruise control aanzet? Kortom: valt in deze auto een beetje ontspannen te rijden?
Die snelheidsovertredingswaarschuwing zet ik nog steeds altijd uit. Is tot nu toe tijdens het rijden ook niet terug aan gegaan. Alle overige staan bij mij op het laagste geluidsniveau dat voor mij dermate laag is dat ik het kan negeren. Dat negeren doe ik dus ook. "Piep" betekent voor mij nu "Het zal wel, niet belangijk". Het beoogde doel wordt hiermee dus (bij mij) niet behaald.
Helaas hebben alle nieuwe auto’s vanuit Europa eisen opgelegd gekregen. En helaas moeten we dus wennen aan die geluidjes. Iets te lang wegkijken? Piep, iets te vaak? Piep en pauze maken melding. Zal wel wennen zijn. Je moet telkens, bij elke rit, alles eerst uitzetten. Op pagina 661, ja, 661, van de handleiding kun je nalezen wat je uit kunt schakelen of zachter te zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door DePruus op 25-08-2026 20:16 ]
Dat alle auto's dit hebben, snap ik. Maar de ene fabrikant gaat er veel beter mee om dan de anders, Renault en VW bijvoorbeeld. Je wilt toch ontspannen leuk kunnen autorijden, zonder dat je de hele tijd wordt lastig gevallen door piepjes, visuele waarschuwingen en gedoe? Mijn vraag is dus of dat kan bij de EV2.
We gaan het meemaken, hij staat bij de dealer.
:strip_exif()/f/image/E52Ovzq8waI7LFty0nQ8hcxo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6iLDhSYTatDxU1TivcPSwOZH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ccq8isXcu2IBRayPmFBZtdhc.jpg?f=fotoalbum_large)