New Motion / Shell Recharge / 50five laadpaal zelf beheren?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De lolo2 is te oud, maar de 3 wordt nog gewoon ondersteund door 50five, dus ik zou daar toch een puntje van maken in plaats van je af te laten poeieren.

Wise enough to play the fool

• Thomas Moosburg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-09 14:01
Hallo zusammen,

Ich komme aus Deutschland und bin suf dieses Forum gestoßen, weil ich such üble Probleme mit 50five habe.

Leider kann ich wegen der Einschränkungen der PMs nicht @Mouzer direkt schreiben, daher hier die Bitte: könntest du mir bitte auch sagen, wie ich auf die Einstellungen im ACE Service Installer Tool zugreifen kann?

Besten Dank für eure Hilfe bereits vorab

Thomas

• Mouzer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:36
Thomas Moosburg schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:50:
Hallo zusammen,

Ich komme aus Deutschland und bin suf dieses Forum gestoßen, weil ich such üble Probleme mit 50five habe.

Leider kann ich wegen der Einschränkungen der PMs nicht @Mouzer direkt schreiben, daher hier die Bitte: könntest du mir bitte auch sagen, wie ich auf die Einstellungen im ACE Service Installer Tool zugreifen kann?

Thomas
Pm sent

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:25
Thomas Moosburg schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:50:
Hallo zusammen,

Thomas
Just my two cents:

Altough most Dutch people speak quite some words in the German language, it is to your credit if you do your best to translate at least your question into the common language of this forum, which is Dutch. Lot’s of tools that do this perfectly for you.

In any case, I hope your problem is solved with help from here.

• Thomas Moosburg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-09 14:01
Het spijt me zeer; ik zal in de toekomst mijn uiterste best doen om alles te vertalen.

• Mouzer
Voor iedereen die de tiltsensor van de Newmotion home advanced 2.1 wil uitschakelen.

Hij zit hier op het board gesoldeerd en het is een NO schakelaar. Contact wordt gemaakt als de paal plat ligt.

Ik heb hem netjes gedesoldeerd en kan de paal nu ook plat gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Mfzw1xeS2SCFbC9cLE_Gk-wf2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iCeTGscXq6NwHXtapN0vRcZ5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU41t-7V0U5-K8X4OkHyGDDnea4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiPFJhwpu9ZpgWo5ebxgbkMi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7_IkQHe3jmrj7wHNdG3TFRLaaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TiUB10tTPd7nUdK3r9Da5gl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0Z-C6kaZVHmSUqyOO5CKGUGJKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsZK6tUj69cAXckGXsyOzlBj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaHa6tiFoQjCeCyInOUMdlnRpF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrVujJgGWxOSATMDiuZXGA7O.jpg?f=fotoalbum_large

• tinodino_
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-09 19:28
@Mouzer heb je een pm gestuurd. heb een newmotion home avanced 2.1 en 3.0 liggen. als jij mij daarmee kan helpen om in de admin pagina te komen, dan zou dat top zijn. Alvast bedankt!

• Xylol
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 16-09 07:54
Hallo allemaal.

Ook ik heb een groot probleem met mijn Home Advanced (komt van NewMotion, SN 07501045). Sinds 1 september brandt hij continu rood, hij accepteert noch de Master-kaart, noch de secundaire en geeft alleen nog de meldingen Buiten gebruik of Kaart niet geaccepteerd, neem contact op met de NewMotion-service.

Mijn Wallbox behoort tot diegenen die niet door Shell Recharge naar 50five konden worden gemigreerd. Toch functioneerde hij tot nu toe nog wel, maar ook na meerdere herstarts is dat nu niet meer het geval. Ik heb nu de simkaart verwijderd, maar dat verandert niets. Ik heb de Wallbox ook via een kabel op een klein apart LAN aangesloten en ben zo tot het Enovate-login gekomen. Maar ik mis de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Shell en 505 hebben mijn vragen beantwoord door te zeggen dat de ander verantwoordelijk is. Daarom heb ik geen hoop meer om nog aan deze gegevens te komen.

Daarom ben ik nu wanhopig op zoek naar een manier voor een harde reset of een andere manier om deze barrière te omzeilen en de wallbox weer werkend te krijgen, het liefst lokaal standalone, want hij hangt in mijn garage.

Ik ben dankbaar voor elke hulp. Sorry voor de slechte taal, dit is een AI-gegenereerde vertaling.

Stefan uit Duitsland

• duese
  • Laatst online: 19-09 23:02
@Mouzer

Hallo Mouzer,

ik volg deze thread vanuit Duitsland en heb ook een Fifty Five / Shell Recharge Advanced Flex 1.1 als laadpaal voor mijn bedrijfsauto.

Ik heb gezien dat je andere gebruikers al hebt geholpen met de lokale inloggegevens voor de Peblar/Advanced Flex 1.1. Bij mijn laadpaal kan ik de lokale webinterface al openen, maar ik beschik helaas niet over het bijbehorende wachtwoord.

Helaas worden mijn supporttickets bij Fifty Five al meerdere weken niet verder behandeld. Ik wil de lokale configuratie graag zelf kunnen aanpassen, met name om Solar Charging/overschotladen weer te activeren en de stand-by-LED te dimmen. De backendverbinding met Fifty Five moet daarbij nadrukkelijk behouden blijven – ik wil dus noch de simkaart verwijderen noch de laadpaal van het backend loskoppelen.

Omdat ik als nieuw geregistreerde gebruiker momenteel nog geen privéberichten (PN) kan versturen, zou ik het zeer op prijs stellen als je mij een privébericht met de inloggegevens of het betreffende wachtwoord zou kunnen sturen.

Alvast hartelijk dank voor je hulp!

Duese

[ Voor 5% gewijzigd door duese op 09-09-2026 18:31 ]

• Mouzer
duese schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:20:
@Mouzer

Hallo Mouzer,

ik volg deze thread vanuit Duitsland en heb ook een Fifty Five / Shell Recharge Advanced Flex 1.1 als laadpaal voor mijn bedrijfsauto.

Ik heb gezien dat je andere gebruikers al hebt geholpen met de lokale inloggegevens voor de Peblar/Advanced Flex 1.1. Bij mijn laadpaal kan ik de lokale webinterface al openen, maar ik beschik helaas niet over het bijbehorende wachtwoord.

Helaas worden mijn supporttickets bij Fifty Five al meerdere weken niet verder behandeld. Ik wil de lokale configuratie graag zelf kunnen aanpassen, met name om Solar Charging/overschotladen weer te activeren en de stand-by-LED te dimmen. De backendverbinding met Fifty Five moet daarbij nadrukkelijk behouden blijven – ik wil dus noch de simkaart verwijderen noch de laadpaal van het backend loskoppelen.

Omdat ik als nieuw geregistreerde gebruiker momenteel nog geen privéberichten (PN) kan versturen, zou ik het zeer op prijs stellen als je mij een privébericht met de inloggegevens of het betreffende wachtwoord zou kunnen sturen.

Duese
PM Sent ✅

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:01
Ik heb dus met behulp van @Mouzer m'n laadpaal 'unlocked', waarvoor dank :Y)

Dit staat mij vrij om opties als plugchoice te onderzoeken, om o.a. het inboeken van ERE's te automatiseren, maar ik ben nog wel afhankelijk van 50five omdat ik de vergeoding via mijn werkgever wel wil behouden, uiteraard :)

Heeft iemand hier al mee geexperimenteerd, toevallig?
Voor het starten/stoppen van laadtransacties etc. via Home Assistant heb ik uit frustratie onlangs een eigen plugin gebouwd, dus daar ben ik minder in geintereseerd.
offtopic:
Maybe een shameless self-plug, maar hier kan je de plugin vinden: https://github.com/anoppe/homeassistant-50five Ik heb hem aangeboden bij HACS, het is nog even afwachten op het voltooien van dat proces.

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:10
Fishbeast schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:58:

Dit staat mij vrij om opties als plugchoice te onderzoeken, om o.a. het inboeken van ERE's te automatiseren, maar ik ben nog wel afhankelijk van 50five omdat ik de vergeoding via mijn werkgever wel wil behouden, uiteraard :)

Voor het starten/stoppen van laadtransacties etc. via Home Assistant heb ik uit frustratie onlangs een eigen plugin gebouwd, dus daar ben ik minder in geintereseerd.
offtopic:
Maybe een shameless self-plug, maar hier kan je de plugin vinden: https://github.com/anoppe/homeassistant-50five Ik heb hem aangeboden bij HACS, het is nog even afwachten op het voltooien van dat proces.
wie gaat de eerste zijn om te zien of er een API sw package op het OS kan gesmeten worden om deze volledig te sturen?

• Fishbeast
nou, het spulletje draait op Java (11), dus als er een backup/export van het fs gemaakt kan worden, zou je de boel kunnen decompilen. En dan hopen dat de ontwikkelaar de source niet obfuscated heeft...

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:23
Fishbeast schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:58:

offtopic:
Ik heb mijn paal via Tapelectric lopen nu, gaat niet meer via 50five. Krijg nu via tapelectric betaald ipv via 50five.

• Fishbeast
DutX schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:40:
[...]

Ik heb mijn paal via Tapelectric lopen nu, gaat niet meer via 50five. Krijg nu via tapelectric betaald ipv via 50five.
Hoe heb je dit met je werkgever geregeld?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:23
Niet. Nou was de paal ooit geïnstalleerd door een oud-werkgever en is mijn eigendom. Maar ik hou de laadpas ervoor, de auto gaat laden, en ik krijg betaald. Of dat via 50five loopt of TAP maakt daarbij niet uit.

Heb er wel voor gezorgd dat het tarief klopt en uitlegbaar is.

• Fishbeast
DutX schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:16:
Niet. Nou was de paal ooit geïnstalleerd door een oud-werkgever en is mijn eigendom. Maar ik hou de laadpas ervoor, de auto gaat laden, en ik krijg betaald. Of dat via 50five loopt of TAP maakt daarbij niet uit.

Heb er wel voor gezorgd dat het tarief klopt en uitlegbaar is.
Dus, obv de pas weet TAP waar de factuur naartoe moet?

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:57
Ja, de pas is vd baas.

https://www.strava.com/athletes/38143282

• Xylol
duese schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:20:
@Mouzer

Hallo Mouzer,

Duese
@Mouzer

Zou uw aanpak ook een oplossing voor mijn probleem kunnen zijn?

Groeten

Xylol

• Mouzer
Xylol schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:25:
[...]

@Mouzer

Zou uw aanpak ook een oplossing voor mijn probleem kunnen zijn?

Groeten

Xylol
Stuur me even een PM

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-09 20:14
Kleine update naar aanleiding van mijn eerdere bericht.

We zijn inmiddels een stap verder gegaan en hebben geprobeerd rechtstreeks verbinding te maken met één van de Lolo 3-laadpalen.

We hebben hiervoor een directe LAN-verbinding tussen de laadpaal en een laptop opgezet. Technisch lijkt die verbinding goed te werken:
  • de laadpaal krijgt een IP-adres;
  • vanaf de laptop kunnen we de laadpaal succesvol pingen;
  • de fysieke netwerkverbinding lijkt dus in orde.
Vervolgens hebben we geprobeerd om via de Alfen ACE Service Installer Tool verbinding te maken met de laadpaal. Dat is helaas niet gelukt. We hebben verschillende manieren geprobeerd, onder andere rechtstreeks op basis van het IP-adres, maar de laadpaal werd door de software simpelweg niet herkend.

Daarmee beginnen we inmiddels te vermoeden dat deze Lolo 3 mogelijk helemaal geen Alfen is. Hieronder nogmaals de label op de paal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IDSfoHvqaLGom6pb1ab2ufVvR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuvwQU4B7Jmkbx4pW6wvsmLx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb daarom dus toch weer een hulpvraag, hoe kunnen we vanaf hier verder?

Er moet toch op een of andere manier een lokale verbinding met deze laadpaal mogelijk zijn? We kunnen hem via het netwerk bereiken en weten zijn IP-adres, maar blijkbaar is ACE Service Installer niet de juiste software.

We willen uiteindelijk vooral twee dingen bereiken:
  1. Achterhalen welke controller/software er daadwerkelijk in deze Lolo 3 zit en hoe we daar lokaal toegang toe krijgen.
  2. Onderzoeken of we de backend/OCPP-configuratie kunnen aanpassen, zodat we eventueel van 50Five af kunnen en naar een ander platform kunnen migreren.
Hieronder is een foto van de binnenkant van de laadpaal, misschien helpt dit om te herkennen wat voor een laadpaal het is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqz4OqeEyX29XMzLdxgrfz98TtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCGzmfwVsQBePCnyr71Es58H.jpg?f=fotoalbum_large

Wie heeft ervaring met deze specifieke Lolo 3-generatie en kan ons op weg helpen met welke software, interface of methode we nu moeten gebruiken om lokaal toegang te krijgen tot de laadpaal?

Alle hulp is welkom. We willen vooral voorkomen dat negen technisch nog prima functionerende laadpalen worden afgeschreven omdat 50Five zegt dat ze "te oud" zijn.

Ondertussen blijven we parallel aan dit traject wel druk zetten op 50Five om ons te helpen.

• tinodino_
Had jij toevallig ook voor mij nog een oplossing voor mijn newmotion? Zou graag dit weekend de laadpaal doorverbinden naar tap... :)

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:10
tinodino_ schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:39:
[...]

Had jij toevallig ook voor mij nog een oplossing voor mijn newmotion? Zou graag dit weekend de laadpaal doorverbinden naar tap... :)
op een weekend gaat het niet lukken want tap doet er meestal enkele weken over om je als nieuwe te onboarden

• tinodino_
dnat schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:41:
[...]

op een weekend gaat het niet lukken want tap doet er meestal enkele weken over om je als nieuwe te onboarden
Ohw, dat is jammer dat het zo lang duurt... Ja ik moet eerst mijn laadpaal aan de praat krijgen maar weet niet hoe ik in de admin kom.. Ode aan Mouzer, helaas echter nog geen berichtje ontvangen. Even wachten nog dus!

• Mouzer
tinodino_ schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:43:
[...]

Ohw, dat is jammer dat het zo lang duurt... Ja ik moet eerst mijn laadpaal aan de praat krijgen maar weet niet hoe ik in de admin kom.. Ode aan Mouzer, helaas echter nog geen berichtje ontvangen. Even wachten nog dus!
Pm gestuurd

• Mouzer
dnat schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:41:
[...]

Was bij mij in 1 dag geregeld

ERE’s duurt iets langer

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:06

kanaaldijk

32000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

ik kan een newmotion lolo krijgen is deze ook nog vrij te maken of in Homey pro te zetten

• tinodino_
Kan het zijn dat ik de PM nog niet heb ontvangen? Bedankt alvast Mouzer!

• Xylol
@Mouzer

Als duitse user mag ik geen priveberichten versturen. Zou je mij in plaats daarvan een bericht kunnen sturen?

Groeten,

Xylol

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:06

kanaaldijk

32000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

Ik heb een oude "Lolo by thenewmotion" laadpaal (dit staat op de klep van de lader) en probeer deze aan de praat te krijgen dit zou moeten kunnen via de url en poort 12800 maar helaas staat de paal op slave en dan kan dat niet, hij komt van iemand die er meerdere had en dan zijn de palen dus als slave in gesteld en een zou er dan master zijn geweest in de lader zit een print met 6 dipshwitsjes hiermee zou je hem weer op master moeten kunnen zetten, maar ja hoe dan in te stellen, bij mij staan 2 en 3 op on. heeft iemand ook zoeen lader en weet hij hoe de dipswitsen daar staan? Of zou er ergens een jumper moeten worden geplaatst of verwijderd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fv3bb9epPyIYJ6NpBKIQ-X72M3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgLp7TEVXsLBuYVXpkAICe8i.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN9kwRggYTmCYT5pJpoTe4kOdGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTfiLlgMY7FaCiB2ZT1hrc9I.jpg?f=fotoalbum_large

• Xylol
Kunt u mij alstublieft nogmaals schrijven?

Met vriendelijke groet,

Xylol

• Mouzer
Er zijn laatste tijd wat users die mij wel benaderen om hun paal vrij te krijgen, maar mij nog geen biertje gunnen op een zaterdag avond.

Als ze hun laadpaal eenmaal vrij hebben zijn ze met de noorderzon vertrokken.

ik vraag iedereen om een kleine bijdrage op m’n Paypal omdat ik hier werkelijk maanden aan research en testen in heb zitten.

Als je te gierig bent om mij een biertje..of 2 of 3 (nou ja, kijk zelf maar) te gunnen op een zaterdagavond, neem dan vooral geen contact met mij op voor een oplossing voor je laadpaal. En koop lekker een nieuwe voor 1000€

[ Voor 15% gewijzigd door Mouzer op 18-09-2026 14:05 ]

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Mouzer schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:52:
Er zijn laatste tijd wat users die mij wel benaderen om hun paal vrij te krijgen, maar mij nog geen biertje gunnen op een zaterdag avond.

Als ze hun laadpaal eenmaal vrij hebben zijn ze met de noorderzon vertrokken.

ik vraag iedereen om een kleine bijdrage op m’n Paypal omdat ik hier werkelijk maanden aan research en testen in heb zitten.

Als je te gierig bent om mij een biertje..of 2 of 3 (nou ja, kijk zelf maar) te gunnen op een zaterdagavond, neem dan vooral geen contact met mij op voor een oplossing voor je laadpaal. En koop lekker een nieuwe voor 1000€
Beste Mouzer,

Ik ben een van de users die je zo vriendelijk je research hebt toegestuurd, waarvoor hartelijk dank! Ik heb er alleen nog niets mee gedaan, aan de ene kant omdat ik veel op reis ben geweest, aan de andere kant omdat het voor mij geen dringend probleem is. Ik heb je mail destijds geparkeerd en eigenlijk een beetje vergeten.

Maar ik voel me zeker aangesproken en ik zal z.s.m. je wat biert c.q. koffie muntjes overmaken. Normaal dank voor het goede werk!

• Lummer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:49
Persoonlijk zag ik het meer als samenwerken @Mouzer. Gezien je toen nog geen uitsluitsel had over 3.0.

Daarnaast is het op de rand van de huisregels om een dergelijke oproep te plaatsen. Of het een een vrijblijvende bijdrage. Of je bied een dienst voor geld. GoT heeft volgens mij juist de intentie dat we hier kennis kunnen delen vanuit de passie.

Desalniettemin ben ik inderdaad blij dat mijn achter verkeerde keuze voor de shell paal nog enigzins gered kon worden. Mijn dankbaarheid merk je in de vorm van dat ik andere naar jou stuur ipv het zelf te delen.

• Mouzer
Lummer schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:52:
Persoonlijk zag ik het meer als samenwerken @Mouzer. Gezien je toen nog geen uitsluitsel had over 3.0.

Daarnaast is het op de rand van de huisregels om een dergelijke oproep te plaatsen. Of het een een vrijblijvende bijdrage. Of je bied een dienst voor geld. GoT heeft volgens mij juist de intentie dat we hier kennis kunnen delen vanuit de passie.

Desalniettemin ben ik inderdaad blij dat mijn achter verkeerde keuze voor de shell paal nog enigzins gered kon worden. Mijn dankbaarheid merk je in de vorm van dat ik andere naar jou stuur ipv het zelf te delen.
Dank voor je reactie, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Bij de eerste gebruikers vroeg ik ook niet expliciet om een bijdrage. Maar nu ik er inmiddels maanden aan energie in heb zitten wordt dit wel gewaardeerd voor gebruikers die mij nu benaderen.

Ik richt mij met name op individuele gebruikers die eerst hadden toegezegd mij een vrijwillige bijdrage te doen, en vervolgens niet meer reageren nadat ik hun een oplossing heb geboden.

Dat is gewoon niet netjes…

[ Voor 9% gewijzigd door Mouzer op 18-09-2026 22:25 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste