It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik gebruik gelukkig een eigen router...mkleinman schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:11:
[...]
Klopt. En zelfs als het ergens in de voorwaarden staat, is het nog de vraag of het proportioneel is om metadata van interne devices en SSID’s van buren door te sturen.
En de security-keuze is misschien nog kwalijker:
curl -k.
Oftewel: TLS gebruiken maar certificaatvalidatie uitzetten. Dan kan elke MITM zich als server voordoen. Niet echt wat je verwacht van router-firmware wat op tienduizenden apparaten draait.
Met deze redenatie kun je maar beter stoppen met alles wat met je privégegevens te maken heeft. Zo kom je ook niet ver.SgtElPotato schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:29:
[...]
En met het invullen nog een extra kans dat je data gelekt kan worden.
Ik vind het alleen grappig dat iedereen hier klaagt, geen idee of jij dat ook was hoor, maar die mensen vullen direct wel hun gegevens in bij een andere app. Ik vind dat een beetje kromWispe schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:16:
[...]
Met deze redenatie kun je maar beter stoppen met alles wat met je privégegevens te maken heeft. Zo kom je ook niet ver.
Zucht...
Het gaat hier alleen om je mailadres. Dat geven de meeste mensen bij alle diensten op wanneer ze zich aanmelden.
Joh, ik heb dat zelf geprobeerd. Werkt niet. De uitzondering bevestigd de regel.Wispe schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:20:
[...]
Weliswaar off-topic, maar hierop wilde ik even inhaken: dit is onjuist. Denk hierbij aan doven/slechthorenden, zij zijn telefonisch niet bereikbaar en functioneren prima in de maatschappij zonder telefonisch bereikbaar te zijn.![]()
Er is meer dan bellen of gebeld worden.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Zyxel. Taiwanees.mkleinman schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:50:
Het is iets offtopic, maar wel Odido gerelateerd.
https://www.linkedin.com/...uden-sipke-mellema-0uoie/
Odido houdt metadata bij op je router en stuurt die door naar LifeMote.
[...]
Verbaast mij niets. Ik heb de mijne nooit gebruikt. Het ONT wel, niet lang. Altijd een SFP+ gebruikt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Voor vast is niet per definitie zo dat ze je paspoortnummer hebben.Wispe schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:32:
[...]
Nee, ook voor internet. Daarom hebben ze mijn paspoortnummer.
In mijn geval wel paspoortnummer (ODF+Odido, Odido mobiel), in geval van mijn moeder niet (ODF+Odido, Vdf mobiel).LordSinclair schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:31:
Wat ik mij afvraag, ik heb altijd alleen glasvezel gehad. Via Vodafone en T-Mobile thuis nu Odido. Ik kan mij niet heugen ooit mijn ID/Paspoort gegevens door gegeven te hebben. Dat is vaak enkel toch alleen voor mobiele telefonie klanten?
Daarnaast is dat ook al zo lang geleden, dat de documentnummers nu niet meer actueel zullen zijn.
De site die je me gegeven heb, heb ik gisteren geprobeerd. Het probleem is ze heeft geen michrosoft Authentication, enige optie voor wachtwoordt reset is telefoon nummer doorgeven, en als ik dat doe, komt het bij de volgende pagina deze is momenteel niet beschikbaar.ernstoud schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:59:
[...]
Ja, e-mail adressen zijn gelekt.
[...]
Nogmaals: er zijn geen wachtwoorden van mijn.odido.nl gelekt of van de Odido app. En al zou dat wel zo zijn wat heeft dat dan te maken met een wachtwoord op Office365?
Office365 zal vermoedelijk nu een blokkade gezet hebben op toegang omdat er teveel inlogpogingen geweest zijn.
[...]
Hier staat alles wat je moet doen: Een vergeten wachtwoord van een Microsoft-account opnieuw instellen - Microso...
[...]
Nee. Je Office365 wachtwoord heeft niets te maken met het Odido lek. En het e-mail adres heeft je vrouw in die vele jaren waarschijnlijk met duizenden partijen gedeeld (iedere keer als ze e-mail verzendt) dus dat is weinig relevant.
Wat heeft dit met odido lek te maken is, haar email adres paspoort nummer mijn bank gegevens inlog naam enz enz zijn gelekt, de mijne ook. Honden hebben gebrobeert in haar mail te komen daar door is haar mail geblokkeerd, eentje uit rusland, eentje uit usa, eentje uit india, eentje uk, eentje uit polen, vermoedelijk heeft een persoon via vpn geprobeert.
Als er geen wachtwoorden gelekt zijn, heeft de persoon geprobeert in te loggen en ik geloof 100% dat hij wat kocht en wou accepteren.
Nu is de vraag kan ik mail van haar terug halen of hoe ik contact kan nemen met outlook, hotmail.
En dit is door een lek nu zij de pineut is haar loonstroken betalingen, fotos van 30 jaar terug enz enz.
Let op:
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen.
Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.
We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen.
Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.
We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.