[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-03 18:39

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Als iedereen valt is het niet zo moeilijk :+

;) maar mooi voor hem! Blijft natuurlijk een loterij dat shorttracken. Goed zitten is essentieel en hopen dat je niet ergens in een valpartij zit.

Do { Ping } while ( LOL )

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46

Quad

Doof

Geweldige beelden van de coach.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:31
Wat een geweldenaar is die Jens toch. Prachtig gedaan :)F

En wat een geweldige sport is dit toch. Ik ben al van jongs af aan fan van langebaan schaatsen, maar de laatste 15 jaar is shorttrack daar toch wel bij gekomen. Ook mooi om te zien hoe die kliek schaatsers, ook concurrenten van andere landen, met elkaar om gaan. Super respectvol en het lijkt haas wel een vriendengroep.

Join het GoT Pulse-Team!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:43
Het HELE team (en waar is Suzanne?) viert feest. Van de dames tot de coach tot de staf. Wat een eenheid en wat een succes

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
Holk schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:00:
Het HELE team (en waar is Suzanne?) viert feest. Van de dames tot de coach tot de staf. Wat een eenheid en wat een succes
Aangezien Suzanne niet reed vanavond, zal ze waarschijnlijk niet daar mogen komen? Niet zo’n fan van Suzanne? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 14-02-2026 23:02 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Holk
PatrickC schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:01:
[...]

Aangezien Suzanne niet reed vanavond, zal ze waarschijnlijk niet daar mogen komen? Niet zo’n fan van Suzanne? ;)
Ze was reserve en dus in het gebouw, inclusief warming up. Fan van haar als shorttracker, maar ze kiest voor de lange baan. Geen fan voor de politiek achter de keuze van de bond en geen fan van het ontwrichten van het team. Shorttrack is een individuele teamsport.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:11
Die Chinees die nog even dacht vlak voor iedereen langs naar het middenterrein te moeten schaatsen :).

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:29
Holk schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:04:
[...]

Ze was reserve en dus in het gebouw, inclusief warming up. Fan van haar als shorttracker, maar ze kiest voor de lange baan. Geen fan voor de politiek achter de keuze van de bond en geen fan van het ontwrichten van het team. Shorttrack is een individuele teamsport.
Je weet waarom ze lange baan is gaan schaatsen toch? Was die enkel niet gebroken, had ze de switch niet gemaakt, denk ik, en had ze gewoon in het team gezeten.
Ik vind sommige mensen (niet perse jij) bijna rancuneus op haar aanwezigheid reageren en kan dat niet zo waarderen.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:01
Ja prachtig hoe Jens ook direct naar de rest van het team toevliegt. Oprechte blijdschap in dat team en mooi hoe ze dit hebben opgebouwd de laatste jaren.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 19:11
Ja echt prachtig om te zien

• Holk
Toke_gt schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:07:
[...]

Je weet waarom ze lange baan is gaan schaatsen toch? Was die enkel niet gebroken, had ze de switch niet gemaakt, denk ik, en had ze gewoon in het team gezeten.
Ik vind sommige mensen (niet perse jij) bijna rancuneus op haar aanwezigheid reageren en kan dat niet zo waarderen.
Eens, die keuze heeft ze gemaakt. Enkel was een onderdeel daarvan, naast wat andere zaken zoals een droom en een (commerciële) ploeg. En die keuze was en is een goede geweest gezien de resultaten.

• Quad

Quad

Doof

Het is leuk om te zien dat er 3 winnaars op het podium staan, niet 1 winnaar en 2 verliezers.

nggyu nglyd

• PatrickC
Holk schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:04:
[...]

Er zijn toch wel meer schaatsters die shorttrack en lange baan combineren? Poutsma heeft nog met het OKT lange baan meegedaan op de 500m. En in het verleden Ter Mors, ook niet onverdienstelijk. Dat ze het relay team niet willen ontwrichten, snap ik helemaal. Die trainen veel samen en hebben samen veel wedstrijden gereden en gewonnen. Maar… op de 1000m had ik liever toch Schulting zien schaatsen ipv Poutsma.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 19:11
Wat een sympathieke kerel is dit zeg!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03 19:00

SilentSimon

Have you been hopped?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gg6pe9akq12TqfJ0wUsW2GIvL40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ofeoNi19aUIlllk1IxKxWbL.jpg?f=fotoalbum_large

Smug face :D
Dat even pauzeren na de enige penalty

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:00
PatrickC schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:22:
[...]

Er zijn toch wel meer schaatsters die shorttrack en lange baan combineren? Poutsma heeft nog met het OKT lange baan meegedaan op de 500m. En in het verleden Ter Mors, ook niet onverdienstelijk. Dat ze het relay team niet willen ontwrichten, snap ik helemaal. Die trainen veel samen en hebben samen veel wedstrijden gereden en gewonnen. Maar… op de 1000m had ik liever toch Schulting zien schaatsen ipv Poutsma.
Het is een hecht team,schulting komt daar toch een beetje als stoorzender bij,zeker omdat mede door haar deelname een vast team lid thuis moest blijven.

Als ze veel eerder terug was gekomen in het team was het een ander verhaal geweest,maar ze heeft al 1.5 jaar meen ik geen short track wedstrijd gereden internationaal,dus niet raar dat de coach poutsma het vertrouwen geeft vind ik.

En die zal vast wel wat goed doen,gezien de resultaten deze olympische spelen, 3 keer goud ,dat was eerdere olympische spelen ondenkbaar :)

• PatrickC
freaky35 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 00:13:
[...]

Het is een hecht team,schulting komt daar toch een beetje als stoorzender bij,zeker omdat mede door haar deelname een vats team lid thuis moest blijven.

Als ze veel eerder terug was gekomen in het team was het een ander verhaal geweest,maar ze heeft al 1.5 jaar meen ik geen short track wedstrijd gereden internationaal,dus niet raar dat de coach poutsma het vertrouwen geeft vind ik.

En die zal vast wel wat goed doen,gezien de resultaten deze olympische spelen, 3 keer goud ,dat was eerdere olympische spelen ondenkbaar :)
Ik snap het team verhaal, maar… ze hebben Schulting er toch bij gehaald ten koste van een vast teamlid. Op het moment dat je die keuze toch al hebt gemaakt, ga je per afstand bekijken wie de grootste kans maakt. Het relay team moet je dan zo laten, maar volgens mij is Poutsma toch meer een pure sprintster en 500m rijdster (vandaar ook dat ze op de lange baan ook alleen voor de 500m ging) en Schulting de betere 1000m rijdster. Zij is 2-voudig (en regerend) olympisch kampioen op deze afstand en heeft nog steeds het wereldrecord.

• Holk
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 00:55:
[...]

Ik snap het team verhaal, maar… ze hebben Schulting er toch bij gehaald ten koste van een vast teamlid. Op het moment dat je die keuze toch al hebt gemaakt, ga je per afstand bekijken wie de grootste kans maakt. Het relay team moet je dan zo laten, maar volgens mij is Poutsma toch meer een pure sprintster en 500m rijdster (vandaar ook dat ze op de lange baan ook alleen voor de 500m ging) en Schulting de betere 1000m rijdster. Zij is 2-voudig (en regerend) olympisch kampioen op deze afstand en heeft nog steeds het wereldrecord.
Die keuze van Suzanne ipv Diede heeft de bond gemaakt, niet de bondscoach

• PatrickC
Holk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:24:
[...]

Die keuze van Suzanne ipv Diede heeft de bond gemaakt, niet de bondscoach
Ik heb nergens gezegd dat het de keuze was van de bondscoach om Schulting te selecteren ipv Diede. De Selectiecommissie Shorttrack van de KNSB heeft haar een aanwijsplek gegeven op de 1500m. Wie uiteindelijk de 1000m rijdt, was wel een beslissing van de bondscoach. Hij heeft de keuze voor Poutsma gemaakt en uitgelegd en dat is prima… daar is hij de bondscoach voor. Ik had een andere keuze gemaakt en jij vindt de keuze voor Poutsma, dus die van de bondscoach, de juiste. Ook helemaal prima… iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening. :)

• Holk
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:13:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat het de keuze was van de bondscoach om Schulting te selecteren ipv Diede. De Selectiecommissie Shorttrack van de KNSB heeft haar een aanwijsplek gegeven op de 1500m. Wie uiteindelijk de 1000m rijdt, was wel een beslissing van de bondscoach. Hij heeft de keuze voor Poutsma gemaakt en uitgelegd en dat is prima… daar is hij de bondscoach voor. Ik had een andere keuze gemaakt en jij vindt de keuze voor Poutsma, dus die van de bondscoach, de juiste. Ook helemaal prima… iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening. :)
Jij zegt dat ze Schulting er hebben bij gehaald ten koste van een vast teamlid. Dat is een opportunistische beslissing geweest van de bond. Er was een plekje voor de 1500m individueel waar ze (net als Diede of Zoë) een minieme kans maakt. Het bespelen van de media, die daar gewillig aan meedoen, zorgde ook voor die opportuniteit. De bondscoach gaat daar niet in mee en kijkt naar wat er al 2 jaar bij elkaar zit en groeit.

• Quad

Quad

Doof

Bijzonder, bij de dames grote slalom op de ski's, 3 nummers 1 met dezelfde tijd. :).

Wel run 1, kan dus vanalles gebeuren in run 2.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 15-02-2026 10:28 ]

nggyu nglyd

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

En ook bijzonder dat ze voor de dame uit Italie nog even wat dingen glad maken op de piste.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Quad

Quad

Doof

Pierre schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:35:
En ook bijzonder dat ze voor de dame uit Italie nog even wat dingen glad maken op de piste.
Ik dacht dat er een poortje losgeraakt was wat even weer gerepareerd moest worden.
Ik ben inmiddels overgeschakeld naar de mens dual moguls.
Ik vind dat wel spectaculair, en lijkt me niet geschikt voor versleten knieën.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 15-02-2026 10:53 ]

nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Wat een klapper van de Canadees, was even een ongeleide projectiel.

nggyu nglyd

• PatrickC
Holk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:24:
[...]

Jij zegt dat ze Schulting er hebben bij gehaald ten koste van een vast teamlid. Dat is een opportunistische beslissing geweest van de bond. Er was een plekje voor de 1500m individueel waar ze (net als Diede of Zoë) een minieme kans maakt. Het bespelen van de media, die daar gewillig aan meedoen, zorgde ook voor die opportuniteit. De bondscoach gaat daar niet in mee en kijkt naar wat er al 2 jaar bij elkaar zit en groeit.
De opmerking van dat vaste teamlid kwam niet van mij, maar van @freaky35 . Ik reageerde daarop en heb dat herhaald.

[ Voor 31% gewijzigd door PatrickC op 15-02-2026 12:08 ]

• PatrickC
Pierre schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:35:
Ja, heel bijzonder en de commentator bij HBO Max/Eurosport maakte hier ook al een opmerking over. Normaal gebeurt dit pas na de 15e deelnemer. Is ook opvallen dat de snelste tijden werden geskied met #14, #16 en #17. Dus net na het prepareren van de piste en juist toen de 2 Italiaanse favorieten moesten skiën.

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 15-02-2026 12:16 ]

• PatrickC
Quad schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:52:
[...]

Ik dacht dat er een poortje losgeraakt was wat even weer gerepareerd moest worden.
Zou kunnen van dat poortje, maar ze waren ook sommige bochten weer glad aan het maken met sneeuwschuivers.

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:14:
[...]

Zou kunnen van dat poortje, maar ze waren ook sommige bochten weer glad aan het maken met sneeuwschuivers.
Heb het verder gemist, en als het afwijkt van standaard vind ik het wel kwalijk.
Ik ben na de Italiaanse weggegaan naar de moguls, nu 2e heat eenvrouwsbob.

Bij het bobsleeën heb ik sterk het idee dat de baan wat te smal is voor zulke grote sleeën. Maar ik kijk het nooit dus ik weet ook niet wat normaal is.

nggyu nglyd

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27
Gooit Eurosport nou de reclame erin tijdens de laatste (en gouden) afdaling in de reuzen slalom?

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:54
Megupe schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:28:
Gooit Eurosport nou de reclame erin tijdens de laatste (en gouden) afdaling in de reuzen slalom?
Dat idee had ik ook

Meta Quest 3

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:54
Inmiddels de laatste afdaalster terug gekeken via HBO.
Wat een blunder van Eurosport door die omschakeling.

Meta Quest 3

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:18
Benieuwd of de Nederlandse dames de finale weten te bereiken met snowboarden

• Megupe
Charles Hill schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:40:
Benieuwd of de Nederlandse dames de finale weten te bereiken met snowboarden
Zonder vallen recht naar beneden boarden zonder truukje en je bent er.

10e plek is wel matige score. Ze maakte nauwelijks fouten.
Maar het was niet super bijzonder wat ze deed (ik kan het niet voor de goede orde).

En het is een jury sport, dat is sowieso kut.

[ Voor 27% gewijzigd door Megupe op 15-02-2026 15:01 ]

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-03 17:13
Hebben overigens meerder mensen last dat je op de NPO alleen de 540p kwaliteit of automatisch kunt selecteren? Dus niet 1080p?

• Charles Hill
Score viel zeker tegen. Al scoren de dames na haar nu ook laag, nog lager.

Jammer van van Vreden

• Charles Hill
En dan komt er een Koreaanse voorbij en zie je meteen het niveauverschil. En scoort dan ook nog maar in de 70.

[ Voor 24% gewijzigd door Charles Hill op 15-02-2026 15:08 ]

• Megupe
2e run van Peperkamp zag er beter uit. Dit moet toch genoeg zijn... (Schrijf ik nu er nog geen score is).

Ik ben ook geen expert, beetje chauvinistisch. Maar de commentatoren moeten dit toch beter kunnen inschatten? 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Megupe op 15-02-2026 16:09 ]

• Charles Hill
Denk dat het niet genoeg is. De nummer 12 deed volgens mij meer voor die plek.

Ahhh, plek 13

• PatrickC
Italië wint verrassend de rit tegen de ‘pain train’ van USA. Maar het gaat om de snelste tijden. Wordt erg lastig voor NL om bij de eerste 4 te zitten, maar Eitrem is ziek bij de Noren, wat dat team wel veel zwakker maakt.

• Charles Hill
Nee, beide Nederlandse niet door naar de finale. Helaas

• Holk
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:12:
Italië wint verrassend de rit tegen de ‘pain train’ van USA. Maar het gaat om de snelste tijden. Wordt erg lastig voor NL om bij de eerste 4 te zitten, maar Eitrim is ziek bij de Noren, wat dat team wel veel zwakker maakt.
En dan nr. 1 tegen nr. 4 en 2 tegen 3. Hoe dan ook, NL moet 3 keer heel hard rijden voor een plak

• PatrickC
Holk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:14:
[...]

En dan nr. 1 tegen nr. 4 en 2 tegen 3. Hoe dan ook, NL moet 3 keer heel hard rijden voor een plak
Van Italië en USA kunnen ze denk ik niet winnen en één van die twee gaan ze mochten ze zich zometeen plaatsen, tegenkomen in de volgende ronde. Brons is echt maximaal verwacht ik, maar zal nog een hele klus worden.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-03 14:32
Daar gaan we op de teampursuit. Weinig verwachtingen van.

• PatrickC
Gaat niet lukken…

• PatrickC
Oh… die laatste Fransman is hun redding!

• LZ86
Nope. Valt tegen. Maar goed, dat was ergens verwacht

• PatrickC
Toch 4e!

• LZ86
Oh nee de Fransen knallen in elkaar, het kan nog

• LZ86
Hakken over de sloot. Maar nu mogen ze tegen de Italianen.

• Megupe
Nu snap ik dat Bosker uit alle machte mee moest. Wat zijn ze sterk zeg

• Holk
Net 4de, voorsorteren op ..

• Charles Hill
Moeten ze tegen Italië, de snelste van vandaag. Gaat een lastig verhaal worden. Maar zitten in de finale.

• PatrickC
Strijd om het brons tegen China… is die medaille toch mogelijk…

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:12
Charles Hill schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:24:
Moeten ze tegen Italië, de snelste van vandaag. Gaat een lastig verhaal worden. Maar zitten in de finale.
Behoorlijk kansloos verhaal. Net als tegen de VS trouwens.

Snap niet zo goed waarom Bergsma niet rijdt.

• LZ86
Maar Bosker moest nou uit alle macht mee voor dit?

• PatrickC
In de halve finale krachten sparen. Laat ook Bergsma maar gewoon rijden in die halve finale. Want goud en zilver zijn onhaalbaar.

• Charles Hill
VidaR-9 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:25:
[...]

Behoorlijk kansloos verhaal. Net als tegen de VS trouwens.

Snap niet zo goed waarom Bergsma niet rijdt.
De start van Bergsma is niet goed, wellicht is dat het probleem want het moet meteen snel.

• Megupe
Volgens de Nos verslaggevers goed gereden, namelijk een vlakke race.
Ja voor een vlakke rit kan je mij ook nog meenemen.

• Charles Hill
Megupe schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:27:
Gemiste kans voor Nederland dus .. 😏

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Door is door. Vooraf heb ik vooral 'brons zou mooi zijn' gehoord en daarvoor liggen ze nog op schema.

• VidaR-9
Megupe schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:27:
Het was toch helemaal geen vlakke race?

• PatrickC
Charles Hill schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:26:
[...]

De start van Bergsma is niet goed, wellicht is dat het probleem want het moet meteen snel.
Ze zouden het tegen Italië kunnen uitproberen met Bergsma ipv Bosker, want met dit team maken ze daar sowieso geen kans tegen. Met Bergsma hoeven ze ook niet van positie te wisselen tijdens de race. Daar win je wel tijd mee. Verder zou je het laatste deel van de race sneller moeten zijn.

• LZ86
Charles Hill schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:26:
[...]

Tja, alles wat ze bij de start hebben gewonnen verspeel je weer bij de wissel

• PatrickC
Die Tuitert… “Dan geef je goud op”. In welke wereld leeft hij eigenlijk? Maximaal is brons, behalve als Italië valt in de halve finale.

• PatrickC
Ze hebben wel geluk gehad, want Noorwegen was met Eitrem waarschijnlijk sneller geweest dan Nederland. Maar ja… geluk hoort er ook bij op de OS.

• LZ86
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:38:
Ze hebben wel geluk gehad, want Noorwegen was met Eitrem waarschijnlijk sneller geweest dan Nederland. Maar ja… geluk hoort er ook bij op de OS.
Noorwegen had geluk dat Ritsma persé Bosker wilde meenemen ;)

• Charles Hill
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:30:
[...]

Ze zouden het tegen Italië kunnen uitproberen met Bergsma ipv Bosker, want met dit team maken ze daar sowieso geen kans tegen. Met Bergsma hoeven ze ook niet van positie te wisselen tijdens de race. Daar win je wel tijd mee. Verder zou je het laatste deel van de race sneller moeten zijn.
Bergsma start echt heel langzaam, zoveel verliezen ze niet met die wissel.

Dat hele teamgebeuren heeft voor Nederland geen prioriteit, anders zouden ze wel een vast team samenstellen.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:16
LZ86 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:30:
[...]

Tja, alles wat ze bij de start hebben gewonnen verspeel je weer bij de wissel
Bergsma start wel erg traag doorgaans en rijdt op de 5 km en 10 km op een lagere snelheid. Ik kan mij voorstellen dat de teamachtervolging te snel voor hem gaat.

Aan de andere kant, hij is wel in vorm.

• Charles Hill
Wennemars: 'ze (Kok) gaat gewoon goud halen'.

Nou, dan kan t niet mis gaan 😏

• LZ86
Kok torenhoog favoriet. Kijken of ze het kan waarmaken.

Van alle NL atleten heeft zij de hoogste gunfactor.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-03 06:08
Charles Hill schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:51:
Wennemars: 'ze (Kok) gaat gewoon goud halen'.

Nou, dan kan t niet mis gaan 😏
Ik denk dat Jutta haar weer voorbij gaat dan lol

• PatrickC
Charles Hill schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:42:
[...]

Bergsma start echt heel langzaam, zoveel verliezen ze niet met die wissel.

Dat hele teamgebeuren heeft voor Nederland geen prioriteit, anders zouden ze wel een vast team samenstellen.
NL start nu sneller dan de Italianen, maar zijn aan het eind bijna 3,5 seconde langzamer. Een snelle start leidt niet altijd tot een snellere eindtijd. Ze hebben het helaas nooit uitgeprobeerd, maar zouden het in de halve finale tegen Italië kunnen uitproberen. Win je tegen Italië , dan is een team met Bergsma dus waarschijnlijk sneller. Verlies je, dan kun je alsnog kijken welke van de 2 samenstellingen het snelste was en gebruik die in de strijd om het brons.

• LZ86
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:02:
[...]

NL start nu sneller dan de Italianen, maar zijn aan het eind bijna 3,5 seconde langzamer. Een snelle start leidt niet altijd tot een snellere eindtijd. Ze hebben het helaas nooit uitgeprobeerd, maar zouden het in de halve finale tegen Italië kunnen uitproberen. Win je tegen Italië , dan is een team met Bergsma dus waarschijnlijk sneller. Verlies je, dan kun je alsnog kijken welke van de 2 samenstellingen het snelste was en gebruik die in de strijd om het brons.
Tja een 40 jarige die vooral niet al te snel is lijkt me nou niet een versterking in een teampursuit.
Dat ie uberhaupt reserve is geeft al aan hoe het is gesteld bij de mannen op de lange baan op het moment

• PatrickC
LZ86 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:04:
[...]

Tja een 40 jarige die vooral niet al te snel is lijkt me nou niet een versterking in een teampursuit.
Dat ie uberhaupt reserve is geeft al aan hoe het is gesteld bij de mannen op de lange baan op het moment
Hij start niet snel, maar heb je hem wel eens de laatste paar rondes op een mass start zien rijden? Zeker niet langzaam… En die 40 jaar heeft hem niet belet om brons te winnen op de 10km!

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 15-02-2026 17:07 ]

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-03 06:08
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:07:
[...]

Hij start niet snel, maar heb je hem wel eens de laatste paar rondes op een mass start zien rijden? Zeker niet langzaam…
Op de lange afstanden maakt de start niet zoveel uit, uithoudingvermogen wel, en dat heeft hij zeker.

• PatrickC
Flinke scheur in dat ijs… en Kok start ook in de buitenbocht…

• LZ86
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:07:
[...]

Hij start niet snel, maar heb je hem wel eens de laatste paar rondes op een mass start zien rijden? Zeker niet langzaam… En die 40 jaar heeft hem niet belet om brons te winnen op de 10km!
Mea culpa, hij kan 1 ding inderdaad wel. Vlak rijden.

• Charles Hill
Een wak in het ijs 😏

Kom dan nog even met een brandblusser om de scheur te versterken zou je zeggen.

Hopelijk gaat het goed met alle ritten die er nog komen

• VidaR-9
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:08:
Gelukkig rijden er eerst nog 13 anderen overheen

• LZ86
PatrickC schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:08:
Gelukkig een paar ritten ertussen zodat ze kunnen testen of er daar vrouwen op hun plaat gaan

• Quad

Quad

Doof

Zo dan, daar is de eerste echt goede tijd door Takagi.

nggyu nglyd

• Charles Hill
Quad schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:16:
Zo dan, daar is de eerste echt goede tijd door Takagi.
Die blijft voorlopig op 1

• LZ86
Yamada ook prima tijd

• PatrickC
Erg netjes van die 21-jarige Pergher!

• PatrickC
Jackson problemen met haar schaatsen… straks moet Kok nog alleen rijden…

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:04

Pinobigbird

doesn't share food!

Nou Jutta, hup die 36 in

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• LZ86
Nou, eens kijken wat Jutta kan.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

37,15, goed voor een medaille?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• LZ86
Nieuwe nr 1

• PatrickC
Opening net 1/10 te langzaam en snelheid op de wissel had net wat hoger moeten zijn. Dit moet geen probleem zijn voor Kok normaal gesproken.

• PatrickC
Sowieso een NL medaille al…

• Quad

Quad

Doof

Oef die Poolse verliest een halve seconde op Leerdam. Wat een opening.

nggyu nglyd

• LZ86
Ja. Zowieso al medaille. Nog even de kleur bepalen

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

Leerdam is toch wel echt een fenomeen. Super snelle tijd weer en zomaar weer op 1.

• LZ86
Nou Boersma. Hopelijk ook medaille!

• PatrickC
Zakt wel langzaam in die Yoshida

• LZ86
Opening goed!

• PatrickC
Wat valt Yoshida tegen zeg!

• LZ86
Nee niet snel genoeg

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik ga even op het puntje van m'n stoel zitten

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste