Geen idee. Als ik een game erg leuk vind dan koop ik hem meestal gewoon gelijk. Maar met de tijd zal hij vast goedkoper worden.shoombak schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:27:
Deze game is toch binnen 2 maanden voor 40,- te halen neem ik aan?
Grote kans.shoombak schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:27:
Maar zolang ga ik niet wachten.
Gisteren ook 3 uurtjes gespeeld, de intro song en training compilatie springen er tot nu toe inderdaad wel uit, gaaf gedaan. Gestopt nadat ik de missie die ze in het begin hebben geshowcased, dat Slowaaks hotel, heb behaald.
Ook leuk die challenges en TacSim, geeft toch wat replay waarde.
Ook leuk die challenges en TacSim, geeft toch wat replay waarde.
[ Voor 26% gewijzigd door Poulske op 27-05-2026 08:14 ]
Ik moet er nog wel aan beginnen, maar 20 uur klinkt meer als een mooi tussendoortje die je inderdaad voor €40 zou halen. Word wel steeds meer nieuwsgierig na het lezen van alle positieve reacties over het spel, maar wil eerst Forza Horizon 6 even uitspelen voordat ik aan 007 begin. Maar wie weet wijkt ik nog wel af van mijn plan hahaRicmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:05:
Jammer dat de game zo kort is. het is opzich prima om een korte singleplayer te spelen maar ik vind dan fullprice best zonde voor zo'n korte game tenzij het fenomenaal wordt maar zoals het er uit ziet wordt het gewoon een leuke average game zeg maarEn dan is het voor mij persoonlijk die prijs niet waard.
Laat hem zeker op de backlog en houden de shops in de gaten na release
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Helemaal niet off topic:Family Guy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:11:
[...]
Off-topic maar in Coca Cola Zero zit gewoon aspartaam en acesulfaam-k?
spoiler:
ik ben al een zwart/gouden Coca Cola automaat tegen gekomen in de game.
Voor de zekerheid maar in spoilers gezet.
Voor de zekerheid maar in spoilers gezet.
15-20 uur voor een singleplayer game van deze kwaliteit is voor mij fullprice geen enkel probleem. Mag ik vragen waarop je baseert dat de game niet meer dan een leuke average game is? Je hebt hem zelf niet, dus je bent afhankelijk van reviews. En de game heeft dus een gemiddelde van 8,7 op Metacritic, geen idee wat jij daar average aan vindt, maar ik ben erg benieuwd.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:05:
Jammer dat de game zo kort is. het is opzich prima om een korte singleplayer te spelen maar ik vind dan fullprice best zonde voor zo'n korte game tenzij het fenomenaal wordt maar zoals het er uit ziet wordt het gewoon een leuke average game zeg maarEn dan is het voor mij persoonlijk die prijs niet waard.
Klopt ik baseer het zoals ik er ook bij heb gezet puur op hoe de beelden er uit zien. Zeg ook niet dat het zo is.. hoop dat een mega goeie game is maar dat gevoel krijg ik niet dus hoop dat het tegendeel bewezen gaat worden.Cyrax0508 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:39:
[...]
15-20 uur voor een singleplayer game van deze kwaliteit is voor mij fullprice geen enkel probleem. Mag ik vragen waarop je baseert dat de game niet meer dan een leuke average game is? Je hebt hem zelf niet, dus je bent afhankelijk van reviews. En de game heeft dus een gemiddelde van 8,7 op Metacritic, geen idee wat jij daar average aan vindt, maar ik ben erg benieuwd.
Ik praat niet negatief over de game he. Voor mij persoonlijk is een game van 20 uur mij geen 70 euro waard. daarom wacht ik.
En wat betreft metacritic. Dat kan ik gewoon sinds het hele Crimson Desert, Dragon Age, Mixtape fiasco niet meer serieus nemen tot dat er user scores meegerekend worden. Daar wacht ik op om te oordelen of ik het misschien wel die 70 euro voor mezelf kan verantwoorden. Maar een 8.7 is een goeie score ja.
[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 27-05-2026 10:16 ]
Nooit van de fullprice games, maar Hitmans was zo goed en 007 is altijd wel tof (en goede reviews!) ik krijg hem morgen binnen. Wel op disc want verwacht dat dit niet echt veel replayability heeft itt Hitman.
[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 27-05-2026 10:16 ]
Maar wie moet jou het tegendeel bewijzen dan? De reviews zijn lovend en ik hoor alleen maar enthousiaste gamers.Ricmaniac schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:12:
[...]
Klopt ik baseer het zoals ik er ook bij heb gezet puur op hoe de beelden er uit zien. Zeg ook niet dat het zo is.. hoop dat een mega goeie game is maar dat gevoel krijg ik niet dus hoop dat het tegendeel bewezen gaat worden.
Ik praat niet negatief over de game he. Voor mij persoonlijk is een game van 20 uur mij geen 70 euro waard. daarom wacht ik.
En wat betreft metacritic. Dat kan ik gewoon sinds het hele Crimson Desert, Dragon Age, Mixtape fiasco niet meer serieus nemen tot dat er user scores meegerekend worden. Daar wacht ik op om te oordelen of ik het misschien wel die 70 euro voor mezelf kan verantwoorden. Maar een 8.7 is een goeie score ja.
Nou ja, je noemt een game die je niet hebt gespeeld waar de hele wereld lovend over is een gemiddelde game. Ik vind dat best negatief. Dat je wil wachten op een goedkopere prijs is natuurlijk helemaal je eigen keuze, daar heb ik geen enkele mening over verder.
Metacritics bestaat al veel langer dan die paar games die je nu opnoemt. Ik neem juist de userscores totaal niet serieus. Iedere gek kan daar een game een 1 geven omdat er een meisje in de game zit dat zoent met een ander meisje. Of ze vinden de prijs te hoog en gaan dan reviewbomben omdat ze gepikeerd zijn.
Ik vind de reacties van mijn mede-tweakers 200x zoveel waard als userscores op Metacritics
[ Voor 29% gewijzigd door Cyrax0508 op 27-05-2026 10:24 ]
Ik denk niet dat ie binnen 2 maanden structureel zoveel goedkoper wordt. Wellicht dat deze game rond black friday voor € 49,95 op PSN te koop staat, maar zelfs dat denk ik niet.shoombak schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:27:
Binnen 2 maanden voor € 40 zul je naar marktplaats moeten.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ik ben wel benieuwd naar de doorontwikkeling van deze game. Als je ziet wat IOI aan de Hitman games heeft toegevoegd na de launch, dan verwacht ik dat bij deze game ook wel wat. Al leent het Hitman universum zich daar wellicht beter voor en zitten ze daar minder vast aan allerlei licentiegeneuzel.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:05:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
20 uur is gewoon een volwaardige singleplayer game. Kwaliteif > kwantiteit. Deze gamersmentaliteit zorgt voor games met allerlei fillercrap.G_Dragon schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:29:
[...]
Ik moet er nog wel aan beginnen, maar 20 uur klinkt meer als een mooi tussendoortje die je inderdaad voor €40 zou halen.
Al die games kregen de persscores die de games verdienden imo. Crimson Desert is visueel prachtig maar volledig middelmaat, Mixtape een geweldige indiegame en Dragon Age was een fijne RPG.Ricmaniac schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:12:
[...]
Metacritic kan ik gewoon sinds het hele Crimson Desert, Dragon Age, Mixtape fiasco niet meer serieus nemen tot dat er user scores meegerekend worden. Daar wacht ik op om te oordelen of ik het misschien wel die 70 euro voor mezelf kan verantwoorden. Maar een 8.7 is een goeie score ja.
Hier nog druk doende met Forza Horizon 6 in de sporadische uurtjes die ik per week game vanwege dochterlief van 1 jaar, máár daarna dit als mooie zomersnack.
20 uur is wat dat betreft perfect imo, Hitman was altijd geweldig, dus heb d’r zin in!
Was ook abuis vergeten dat de game nu al uit was..
20 uur is wat dat betreft perfect imo, Hitman was altijd geweldig, dus heb d’r zin in!
Was ook abuis vergeten dat de game nu al uit was..
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Nee, okay. Dat het wel even duidelijk is dat dit niet wordt geaccepteerd
We zouden eens inhoudelijk discusseren! Dat moet hier niet kunnen!
Als je, op zijn hitman's, alle challenges per level wil halen ben je wel een stuk langer bezig dan twintig uur.
Er is overigens heel veel te bekijken en beluisteren naast het verhaallijn. Ik heb nu drie keer Q bezocht en steeds een stuk langer daar rondgedoold dan bodig was voor progressie. Ik denk dat 20 uur voor 1 keer spelen met een collectible guide bij de hand geldt. Als je alles zelf gaat zoeken en een beetje rondsnuffelt gaat het veel langer duren.
Ik doe altijd langer over mijn SP games dan dat wordt gezegd. Ik onderzoek graag alles en wil alles compleet hebben. Ik gebruik ook geen guides en ik game niet elke dag (waardoor je soms even moet bedenken waar je gebleven was en ik nooit games van 100+ uur wil spelen met gigantische werelden).Exactor it schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:18:
[...]
Als je, op zijn hitman's, alle challenges per level wil halen ben je wel een stuk langer bezig dan twintig uur.
Er is overigens heel veel te bekijken en beluisteren naast het verhaallijn. Ik heb nu drie keer Q bezocht en steeds een stuk langer daar rondgedoold dan bodig was voor progressie. Ik denk dat 20 uur voor 1 keer spelen met een collectible guide bij de hand geldt. Als je alles zelf gaat zoeken en een beetje rondsnuffelt gaat het veel langer duren.
Ja eens, sla je het plat en vergelijk je het met andere vormen van entertainment dan is het nog steeds prima geprijsd natuurlijk, alleen los daarvan voelt het wel wat kort in het hedendaagse landschap.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:05:
Live, Laugh, Toaster bath.
Nah de platinum is al 20 uur he, dus de game zelf doorspelen waarschijnlijk (een stuk) minder.Exactor it schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:18:
[...]
De platinum is voor de game doorspelen, 90 collectibles vinden en een paar tac sim challenges.Donstil schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Nah de platinum is al 20 uur he, dus de game zelf doorspelen waarschijnlijk (een stuk) minder.
Er zijn per level extra challenges die je zonder dat je een achievement krijgt kunt doen. Dingen als:
-maak iedereen dood
-maak niemand dood
-laat geen alarm afgaan
-gebruik opportunity X
-gebruik opportunity Y
-stun drie dudes met één lampekap
[ Voor 18% gewijzigd door Exactor it op 27-05-2026 12:35 ]
Lekker, mijn bestelling bij Nedgame is bij de vervoerder met 2 dagen vertraagd. Leuk wanneer je echt zit te wachten op een game. Dit is altijd zo ruk.
Verder begrijp ik de kritiek m.b.t. een 20 uur durende campaign voor een singleplayer game echt totaal niet. Ik ben echt zo blij dat ik niet zo'n piepert ben en gewoon een game koop die ik graag wil spelen. Het is overduidelijk dat deze game overloopt van kwaliteit en de duur is echt meer dan prima voor een SP ervaring.
Verder begrijp ik de kritiek m.b.t. een 20 uur durende campaign voor een singleplayer game echt totaal niet. Ik ben echt zo blij dat ik niet zo'n piepert ben en gewoon een game koop die ik graag wil spelen. Het is overduidelijk dat deze game overloopt van kwaliteit en de duur is echt meer dan prima voor een SP ervaring.
Want? Prima winkel hoor. Maar elke webshop is afhankelijk van de vervoerder natuurlijk. Ik vind het een prima winkel, ze hebben vaak importgames die ik zoek en verpakken SE of CE altijd vele malen beter dan een Bol, die het gewoon in een kartonnen doosje doet waardoor je mooie en dure SE/CE kapot is.Timothy3000 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:58:
Nedgame is sowieso niet zo'n fijne winkel.
[ Voor 75% gewijzigd door Cyrax0508 op 27-05-2026 13:03 ]
Nedgame is sowieso niet zo'n fijne winkel.
Krijg toch een beetje FOMO op het moment na het zien van alle reviews en ervaringen. Zo jammer dat de Switch 2 versie nog wat langer op zich laat wachten
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Aah zo, goeie aanvulling. Voor mij niet relevant verder maar voor iemand anders kan de speelduur iets verlengen inderdaad.Exactor it schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:33:
[...]
De platinum is voor de game doorspelen, 90 collectibles vinden en een paar tac sim challenges.
Er zijn per level extra challenges die je zonder dat je een achievement krijgt kunt doen. Dingen als:
-maak iedereen dood
-maak niemand dood
-laat geen alarm afgaan
-gebruik opportunity X
-gebruik opportunity Y
-stun drie dudes met één lampekap
Haha ik heb er echt nog niks van gezien(Buiten een enkele trailer een keer om), geen reviews niks. alleen dan wat reacties hier (Die beetje vluchtig heb gezien).MenN schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:22:
Krijg toch een beetje FOMO op het moment na het zien van alle reviews en ervaringen. Zo jammer dat de Switch 2 versie nog wat langer op zich laat wachten
Zo moeilijk is het niet om niks te zien er over
Ik ben het deels met je eens en deels oneensRicmaniac schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:05:
70 euro (of zelfs 50 euro in de keyshops) - vind ik - net wat te veel geld voor de speelduur.
Aan de andere kant, als het 15/20 uur TOPkwaliteit gamen is, dan zou - ik - het verantwoord kunnen vinden.
Op dit moment stel ik mijzelf de vraag: Ga ik nu ein-de-lijk eens mijn grote backlog aanspreken of koop ik weer een nieuwe spel
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Eerlijk gezegd heb ik liever een top game van 15-20 uur dan een van 200. Die laatste begin ik nieteens aan omdat ik weet dat ik hem nooit uit ga spelen. Hier is met een uurtje per dag ofzo wel goed doorheen te komen.
Dat is ook een van de redenen waarom ik met Crimson Desert ben gestopt, na 15 uur was de lol er al van af.
Oei zonde, crimson heeft zoveel waar je na 15 uur nog niet eens in de buurt van bent geweest.Poulske schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:01:
Dat is ook een van de redenen waarom ik met Crimson Desert ben gestopt, na 15 uur was de lol er al van af.
Ik moest ook enorm inkomen, maar zit er nu 125 uur in en het is echt geweldig allemaal.
We gaan nu een beetje off-topic, maar als ik na 15 uur spelen nog in een game moet komen, dan hoeft het van mij niet meer. Zelfde met series, mensen die zeggen, ja maar vanaf aflevering 6 wordt het pas leuk.Donstil schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:06:
[...]
Oei zonde, crimson heeft zoveel waar je na 15 uur nog niet eens in de buurt van bent geweest.
Ik moest ook enorm inkomen, maar zit er nu 125 uur in en het is echt geweldig allemaal.
Heb de tijd daar gewoon niet meer voor met werk, jong kind, sport etc. In de praktijk mag ik blij zijn als ik een uurtje per dag heb voor dit soort vermaak.
Dingen die gelijk bevallen vervelen sneller!Poulske schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:08:
[...]
We gaan nu een beetje off-topic, maar als ik na 15 uur spelen nog in een game moet komen, dan hoeft het van mij niet meer. Zelfde met series, mensen die zeggen, ja maar vanaf aflevering 6 wordt het pas leuk.
Ik zou wel willen!:Ambition88 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:30:
Leuk, maar hoe is de game mannen? Deel je ervaringen!
:strip_exif()/f/image/2VWMOMxnUNMoqrTkPIWv8lOL.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar hang hier op vast helaas.
Edit: Ooh klagen helpt. Hij gaat nu door na 10 minuten 😆
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 27-05-2026 15:01 ]
Maar uiteindelijk blijft het wel grotendeels dezelfde gameplayloop toch? Fetch quests, puzzels, combat, schatkistjes en loot vinden. Als dat de eerste 15u niet leuk is gaat dat daarna niet veranderen.Donstil schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:06:
[...]
Oei zonde, crimson heeft zoveel waar je na 15 uur nog niet eens in de buurt van bent geweest.
Ehhh… thuis gekomen, proberen te werken en deel van eerste level gespeeld. Ja, prachtig, beetje Uncharted vibes in het begin met dat klimmen.Ambition88 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:30:
Leuk, maar hoe is de game mannen? Deel je ervaringen!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Jammer, geen tijd momenteel wegens verbouwen.. misschien pik ik hem op deze winter, ziet er toch erg goed uit!
Ohja. Het is stealth gameplay… Had al best wat moeite met het pakken van de vlag in de trainingsmissie
Dat wordt nog wat
——
Dat club level is tof! Had bij de eerste trailers voor een nieuwe bond game mijn twijfels. Maar dat was onterecht! Heerlijke game.
Dat wordt nog wat
——
Dat club level is tof! Had bij de eerste trailers voor een nieuwe bond game mijn twijfels. Maar dat was onterecht! Heerlijke game.
[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-05-2026 21:55 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Snap niet echt waarom je zou twijfelen voor het geld. Stel je bent met 20 uur klaar dan zit je voor 3,50 per uur plezier te maken - waar hebben we het nou over.
Nu aangekomen bij Advanced Training, leuke game en ga morgen weer verder. Kan me wel vinden in de positieve reviews.
Nu aangekomen bij Advanced Training, leuke game en ga morgen weer verder. Kan me wel vinden in de positieve reviews.
[ Voor 27% gewijzigd door ColeJ op 27-05-2026 22:06 ]
Ik kan niet anders concluderen dan dat dit echt een hele toffe game is. Het heeft het beste van Hitman gemixed met Uncharted, met Indiana Jones, met Splinter Cell en doet zijn eigen draai aan het James Bond universum. Het zit goed in elkaar, het verhaal past er echt perfect bij en de karakters zijn goed uitgewerkt. Zal proberen zonder spoilers mijn enthousiasme voor de game over te brengen.
Ik ga er nu maar mee stoppen, anders wordt het voor morgen echt te laat. Maar anders had ik nog zeker verder gegaan. Heb er nu 10 uur opzitten, aardig wat dingen gezien en gedaan, maar ook nog wel wat dingen laten liggen. Zojuist chapter 6 gestart en dus op de helft of iets.
De levels zijn leuk, bieden variatie en zitten vol met interactie en levendigheid. Het voelt als een echte James Bond wereld met mooie uitzichten, prima dames en leuke gadgets. Af en toe een leuke grappige opmerking en toch elke keer wel weer minimaal 1 onverwachte wending. Dat je op het hoofdkantoor rond kunt hangen is gewoon heel tof bij elke missie en je merkt dat het team leuke gimmicks van de films heeft verwerkt. TacSim moet ik nog wat meer van doen maar vond ik ook best wel leuk eigenlijk. En de meeste levels kun je ook wel meer dan 1x doen denk ik. Wel minder dan met de Hitman games. Benieuwd of ze er nog wat variatie in gaan gooien in de toekomst. Al met al ga ik er blanco in (weinig van spoilers en previews gekeken) en wordt verrast hoe goed het wel uitgewerkt is. Hoeveel extra scenes je toch elke map wel weer hebt en hoeveel werk erin is gaan zitten. Het is overigens nog geen perfecte game momenteel. Op PC al 3 crashes gehad (maar saves doet ie vaak dus dat had niet veel impact) en grafisch heb je hier en daar dat het er wat minder uit ziet, maar overall hoeven ze zich nergens te schamen. En ik heb hem ook niet ultra staan om nog 120fps te halen.
Ik ben benieuwd of de easy mode makkelijk genoeg is voor de mensen die ook in de doelgroep van deze game vallen, ik denk niet dat mijn zwager deze game aan zal kunnen, maar ik ga het geheid laten zien.
Hopelijk krijgt deze game nog een mooi vervolg. Ik weet nog niet hoe het eindigd maar als het een beetje een opmaat is naar meerdere James Bond games, dan ben ik helemaal in. Net als Indiana Jones voelt dit gewoon heel goed aan en is het eigenlijk jammer dat deze game dit jaar tegen GTA op moet gaan voor game awards. Maar een toffe titel is het zeker. Ik zit echt met een smile op mijn gezicht de game te spelen. Dit is geen cashgrab maar een team wat eindelijk eens de kans kreeg om de game te maken waar ze al jaren naar uitkeken. Top!
Ik ga er nu maar mee stoppen, anders wordt het voor morgen echt te laat. Maar anders had ik nog zeker verder gegaan. Heb er nu 10 uur opzitten, aardig wat dingen gezien en gedaan, maar ook nog wel wat dingen laten liggen. Zojuist chapter 6 gestart en dus op de helft of iets.
De levels zijn leuk, bieden variatie en zitten vol met interactie en levendigheid. Het voelt als een echte James Bond wereld met mooie uitzichten, prima dames en leuke gadgets. Af en toe een leuke grappige opmerking en toch elke keer wel weer minimaal 1 onverwachte wending. Dat je op het hoofdkantoor rond kunt hangen is gewoon heel tof bij elke missie en je merkt dat het team leuke gimmicks van de films heeft verwerkt. TacSim moet ik nog wat meer van doen maar vond ik ook best wel leuk eigenlijk. En de meeste levels kun je ook wel meer dan 1x doen denk ik. Wel minder dan met de Hitman games. Benieuwd of ze er nog wat variatie in gaan gooien in de toekomst. Al met al ga ik er blanco in (weinig van spoilers en previews gekeken) en wordt verrast hoe goed het wel uitgewerkt is. Hoeveel extra scenes je toch elke map wel weer hebt en hoeveel werk erin is gaan zitten. Het is overigens nog geen perfecte game momenteel. Op PC al 3 crashes gehad (maar saves doet ie vaak dus dat had niet veel impact) en grafisch heb je hier en daar dat het er wat minder uit ziet, maar overall hoeven ze zich nergens te schamen. En ik heb hem ook niet ultra staan om nog 120fps te halen.
Ik ben benieuwd of de easy mode makkelijk genoeg is voor de mensen die ook in de doelgroep van deze game vallen, ik denk niet dat mijn zwager deze game aan zal kunnen, maar ik ga het geheid laten zien.
Hopelijk krijgt deze game nog een mooi vervolg. Ik weet nog niet hoe het eindigd maar als het een beetje een opmaat is naar meerdere James Bond games, dan ben ik helemaal in. Net als Indiana Jones voelt dit gewoon heel goed aan en is het eigenlijk jammer dat deze game dit jaar tegen GTA op moet gaan voor game awards. Maar een toffe titel is het zeker. Ik zit echt met een smile op mijn gezicht de game te spelen. Dit is geen cashgrab maar een team wat eindelijk eens de kans kreeg om de game te maken waar ze al jaren naar uitkeken. Top!
Gisteren lag mijn internet eruit. En zonder internet kun je alleen missie 1 spelen. Daarna krijg je de melding dat je online moet om de patch te downloaden. En zat er net zo lekker in.
007 First Light Might Be The Closest Thing To Uncharted 5 We're Getting
Klinkt als een compliment!!!
In missie 1 doe je niet zo heel veel. Het klimmen, lopen etc, voelt alleen niet zo gepolijst aan als bij Nathen Drake. Maar voor de rest speelt het wel lekker.
Benieuwd naar de rest.
007 First Light Might Be The Closest Thing To Uncharted 5 We're Getting
Klinkt als een compliment!!!
In missie 1 doe je niet zo heel veel. Het klimmen, lopen etc, voelt alleen niet zo gepolijst aan als bij Nathen Drake. Maar voor de rest speelt het wel lekker.
Benieuwd naar de rest.
Gisteren en vanmorgen even kunnen spelen, ik zit nu ergens in de advanced training. In de allereerste missie waar de game mee begint ging ik ergens dood omdat ik de verkeerde route had gepakt (en de training nog niet had gehad), een andere route kon ik langs zonder gezien te worden. Toch mooi dat dit op die manier in de game zit. Ik verwacht dat dit in andere onderdelen ook wel zit, de advanced training waarbij je los wordt gelaten om een punt te bereiken in malta zit ook al leuk vol met allerlei routes die je kan nemen en als je het goed doet is het heel eenvoudig zonder combat, maar heb je niet de goede route (of doe je die bewust niet), dan kun je ook zomaar ineens vol in combat zitten de hele tijd.
Ik vermaak me er tot nu toe uitstekend mee. Spel zit tot nu toe goed in elkaar, al vind ik soms het camerastandpunt een beetje vervelend (indoor combat waarbij je je tegenstander soms maar amper in beeld hebt) en de controls soms wat clunky, maar verder ziet het er goed uit, is het leveldesign tot nu toe goed doordacht en kan ik zeker de humor waarderen die af en toe langs komt.
Ik vermaak me er tot nu toe uitstekend mee. Spel zit tot nu toe goed in elkaar, al vind ik soms het camerastandpunt een beetje vervelend (indoor combat waarbij je je tegenstander soms maar amper in beeld hebt) en de controls soms wat clunky, maar verder ziet het er goed uit, is het leveldesign tot nu toe goed doordacht en kan ik zeker de humor waarderen die af en toe langs komt.
Latin capital letter y with diaeresis
Stealth is een optie.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:13:
Ohja. Het is stealth gameplay… Had al best wat moeite met het pakken van de vlag in de trainingsmissie![]()
Dat wordt nog wat
——
Je kan iedereen kort en klein slaan, blijft ook heerlijk om te doen. Eerst iemand vol met zijn hoofd een boekenkast in duwen en een halve seconde later een fles naar iemand's hoofd gooien.
Hand to hand combat voelt echt als de films, veel leuker dan sneaken.
Ja daar kwam ik ook achterPoulske schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:29:
[...]
Stealth is een optie.![]()
Je kan iedereen kort en klein slaan, blijft ook heerlijk om te doen. Eerst iemand vol met zijn hoofd een boekenkost in duwen en een halve seconde later een fles naar iemand's hoofd gooien.
Hand to hand combat voelt echt als de films, veel leuker dan sneaken.
Oh gelukkig wou net vragen of het ook leuk is als stealth niet je ding is.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Stealth tot het misgaat en dan met brandblussers gooien werkt hier vooralsnog prima.uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:38:
[...]
Ja daar kwam ik ook achterDat is wel goed gedaan. Want stealth is niet mijn sterkste punt…
Vind het echt een tof spel, toffer dan ik verwacht had. Nog aan het begin, bij de missie in de nachtclub. Maar vooralsnog heel erg vet gedaan. Dikke aanrader
Geduldig wachten op de Switch 2 versie :)
A person who never made a mistake never tried anything new.
Sommige reviewers geven aan dat de story telling en character bonding van het niveautje Uncharted moet zijn. Dat gaat het hier ook wel erg jeuken om em te kopen.Daan0s schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:51:
Vind het echt een tof spel, toffer dan ik verwacht had. Nog aan het begin, bij de missie in de nachtclub. Maar vooralsnog heel erg vet gedaan. Dikke aanrader
Die vergelijking snap ik wel, ze nemen ruim de tijd voor de training van Bond en daar horen diverse characters ook bij, en die zijn goed uitgewerkt. Is nu nog te vroeg voor mij om te zeggen dat het zó goed wordt als Uncharted maar ze beginnen in ieder geval echt goed. Heeft zeker de potentie om dat niveau te halenHulleman schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:13:
[...]
Sommige reviewers geven aan dat de story telling en character bonding van het niveautje Uncharted moet zijn. Dat gaat het hier ook wel erg jeuken om em te kopen.
Ik sluit me aan bij @Daan0s ik ben nog niet ver genoeg om te zien of het zo goed wordt/blijft, maar de game en de characters worden goed geïntroduceerd. Ook de overgangen van gameplay naar filmische beelden zijn te vergelijken met Uncharted. Hoe het verhaal zich ontpopt en hoe de rest van de game gaat weet ik niet, ik zit nog ergens in de advanced training, maar het voelt tot nu toe al erg goed.
Latin capital letter y with diaeresis
Eigenlijk heel simpel, ik betaal niet per uur. Daarnaast, je kunt je 20 uur stierlijk vervelen of 20 uur goed vermaken. Dat een spel x-aantal uur aan content heeft, betekent nog niet dat ik al die content leuk vind.ColeJ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:05:
Snap niet echt waarom je zou twijfelen voor het geld. Stel je bent met 20 uur klaar dan zit je voor 3,50 per uur plezier te maken - waar hebben we het nou over.
Voor sommige mensen is een € 60 - € 80 een dermate hoge uitgave dat dat niet impulsief kan worden gedaan.
Mijn auto heeft enkele tienduizenden euro's gekost. Maar ik heb er meer kilometers mee gereden dan euro's voor betaald. Dat maakt de aanschaf alleen - op dát moment - niet beter voor mijn portemonnee.
Ook al heeft hij per kilometer minder dan 50 cent gekost.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Voor de mensen die al klaar zijn met de game en graag meer willen. IO Interactive gaat via de TacSim nieuwe content blijven toevoegen, zoals World of Assasination.
https://www.eurogamer.net...-replayability-tacsim-dlc
Hopelijk komt er later ook nog DLC of uitbreidingen voor het verhaal.
Dit soort games laten vooral goed zien hoe goed Uncharted toen al was. Deze game is ook fijn maar niveautje Uncharted op het gebied van story telling is wel te veel credits wat mij betreft.Hulleman schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:13:
[...]
Sommige reviewers geven aan dat de story telling en character bonding van het niveautje Uncharted moet zijn. Dat gaat het hier ook wel erg jeuken om em te kopen.
Ik heb er nu een paar uur inzitten en vermaak mij best maar blijf het personage AliExpress James Bond vinden, hij mist charisma en vind hem daardoor nog geen overtuigende James Bond.
:strip_exif()/f/image/BEWPJPTl6s7UXVjDZofnt3Os.jpg?f=fotoalbum_large)
1.5 million copies sold!
— 007 First Light (@007GameIOI) 28 mei 2026
Thank you for showing up to the launch of 007 First Light, for your overwhelming enthusiasm and for sharing your experience with the game.
Play our re-imagined James Bond origin story today and #EarnTheNumber. Available now.https://t.co/St9989ZtWx… pic.twitter.com/jyncC0LEkV
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lees verhalen dat deze game videokaarten laat dooorfikken. Tenminste de kabel smelt. Weet niet hoe serieus ik dit moet nemen.
YouTube: It finally happened to me...
Die DnB in die club in de 2e missie is wel een vibe hoor!
Ik zou vooral wat meer inlezen voordat je dingen roept als 'dit spel laat videokaarten dooorfikken'. Het heeft niets met het spel te maken en alles met de voedingskabel van de gpu.jaaoie17 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:27:
Lees verhalen dat deze game videokaarten laat dooorfikken. Tenminste de kabel smelt. Weet niet hoe serieus ik dit moet nemen.
Was getekend een console gamer die 5 minuten naar het filmpje heeft gekeken en twee minuten gegoogled heeft naar 5090 kabel problemen.
Ik verwacht eigenlijk geen story DLC, maar nieuwe missies die dan als "tacsim" worden geïntroduceerd lijkt mij prima. Maar ik zou het ook prima vinden als ze gewoon een deel 2 gaan makenPoulske schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:57:
Voor de mensen die al klaar zijn met de game en graag meer willen. IO Interactive gaat via de TacSim nieuwe content blijven toevoegen, zoals World of Assasination.
008 First Light!Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:03:
[...]
Ik verwacht eigenlijk geen story DLC, maar nieuwe missies die dan als "tacsim" worden geïntroduceerd lijkt mij prima. Maar ik zou het ook prima vinden als ze gewoon een deel 2 gaan maken
Maar mijn vraag dan. Leent dit spel zich juist niet voor DLC's? Maar dan in vorm van kortere of middellange missies? Dat lijkt mij echt in het straatje van 007..Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:03:
[...]
Ik verwacht eigenlijk geen story DLC, maar nieuwe missies die dan als "tacsim" worden geïntroduceerd lijkt mij prima. Maar ik zou het ook prima vinden als ze gewoon een deel 2 gaan maken
Het vervelende is dat je alleen zelf kan ervaren of een game je bevalt. Heb genoeg games gekocht omdat die volgens spelers en professionele reviewers fantastisch waren maar waar ik zelf geen bal aan vond. Omgekeerd ook: heb me vermaakt met spellen die volgens iedereen niet te genieten zouden zijn ;)SacreBleu schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:05:
Eigenlijk heel simpel, ik betaal niet per uur. Daarnaast, je kunt je 20 uur stierlijk vervelen of 20 uur goed vermaken. Dat een spel x-aantal uur aan content heeft, betekent nog niet dat ik al die content leuk vind.
Er zijn ook mensen waarvoor 20 euro nog steeds een brug te ver is. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk dat je hobby uitgaven in verhouding met je inkomsten staan en prioriteiten te stellen. Voor de meeste mensen die boven minimum verdienen is af en toe 80 euro (orde grootte: 5 pakjes sigaretten, 4 kratten bier of een keer tanken) nog wel een keer te doen. Natuurlijk ben je vrij te wachten tot zo'n game voor minder aangeboden wordt...Voor sommige mensen is een € 60 - € 80 een dermate hoge uitgave dat dat niet impulsief kan worden gedaan.
Heb net het hotel level uitgespeeld. Maar zie dat de challenges niet goed unlocken. Heb best veel van die challenges gehaald, maar tevergeefs.
Meer mensen hier last van? Gelukkig zijn het alleen costums die je kunt unlocken maar had nog zo goed mijn best gedaan voor alle stealth
Ben iig niet de enige: https://steamcommunity.co...55914502793523/?l=spanish
Meer mensen hier last van? Gelukkig zijn het alleen costums die je kunt unlocken maar had nog zo goed mijn best gedaan voor alle stealth
Ben iig niet de enige: https://steamcommunity.co...55914502793523/?l=spanish
[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-05-2026 09:37 ]
Hopelijk helpt deze update!IO Interactive has released Patch 1.0.1 for #007FirstLight.
— ExpectingMrBond.com - The 007 First Light Blog (@ExpectingMrBond) 28 mei 2026
The update fixes several crashes and gameplay issues — while the studio also published an official list of known issues and temporary workarounds across PC, PS5 and Xbox platforms:https://t.co/Xnwfopb0Gf
Oh het zou zeker kunnen, maar ik neem aan dat het aardig wat tijd en effort kost om te bouwen en dat ze dan net zo goed een nieuwe game willen maken. Zomaar een nieuwe missie toevoegen is niet echt des James Bond denk ik.Shaker74 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:17:
[...]
Maar mijn vraag dan. Leent dit spel zich juist niet voor DLC's? Maar dan in vorm van kortere of middellange missies? Dat lijkt mij echt in het straatje van 007..
Een mission editor zou ook wel tof zijn, maar ik weet niet of dat in de pijplijn zit.
Oh echt? Wat vervelend, maar wel fijn dat er verder niet heel veel bugs zijn.Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:51:
[...]
Nice.
Wat ik zelf wel nog merk is dat (vooral bij Q) je nogal snel 2 dialogen tegelijk triggered en het dan lastig is om ze te volgen. Vooralsnog vind ik het qua bugs wel meevallen verder.
Ik kan er eerlijk gezegd nog niet echt over meepraten omdat ik nog moet beginnen, wil namelijk eerst Forza Horizon 6 uitspelen (bijna de gouden armband) voordat ik een nieuw spel start. Of ik het vol ga houden is nog maar de vraag
Mja ik weet ook nog niet hoe de game afloopt om te weten of story DLC zinvol kan zijn haha. Maar zit al wel over de helft en bevalt nog altijd goed. Vind het vooral verbazingwekkend hoe groot de maps zijn en hoeveel personages met tekst erin zitten. Vind het soms wel leuk om een beetje af te luisteren wat de NPCs aan het doen zijn en zeggen. Beetje No One Lives Forever vibes...G_Dragon schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:57:
[...]
Oh echt? Wat vervelend, maar wel fijn dat er verder niet heel veel bugs zijn.
Ik kan er eerlijk gezegd nog niet echt over meepraten omdat ik nog moet beginnen, wil namelijk eerst Forza Horizon 6 uitspelen (bijna de gouden armband) voordat ik een nieuw spel start. Of ik het vol ga houden is nog maar de vraag
Wat je typt klopt wel, maar ik mis de aansluiting op mijn bericht.bzzzt schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:26:
[...]
Het vervelende is dat je alleen zelf kan ervaren of een game je bevalt. Heb genoeg games gekocht omdat die volgens spelers en professionele reviewers fantastisch waren maar waar ik zelf geen bal aan vond. Omgekeerd ook: heb me vermaakt met spellen die volgens iedereen niet te genieten zouden zijn ;)
[...]
Er zijn ook mensen waarvoor 20 euro nog steeds een brug te ver is. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk dat je hobby uitgaven in verhouding met je inkomsten staan en prioriteiten te stellen. Voor de meeste mensen die boven minimum verdienen is af en toe 80 euro (orde grootte: 5 pakjes sigaretten, 4 kratten bier of een keer tanken) nog wel een keer te doen. Natuurlijk ben je vrij te wachten tot zo'n game voor minder aangeboden wordt...
Mijn punt was dat iets niet goedkoper wordt als je het bedrag wat je moet betalen over een x-aantal uur, dagen, weken of jaren uitsmijt.
Dat een ieder moet weten waar en wanneer ze geld uitgeeft is logisch, maar dat heb ik ook niet betwist in mijn bericht, toch?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je een bepaalde tijd voor vermaak hebt betekent het aanschaffen van een top game ook dat je de komende tijd minder behoefte hebt wat nieuws aan te schaffen (Steam aanbieding hoarders met 80% ongespeelde spellen in hun library uitgezonderdSacreBleu schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:59:
Mijn punt was dat iets niet goedkoper wordt als je het bedrag wat je moet betalen over een x-aantal uur, dagen, weken of jaren uitsmijt.
Die € 80, blijft € 80. Of ik er nu 2 uur aan beleef, 20 uur of 200 uur. Ik moet die € 80 euro hebben op het moment dat ik het spel wil.bzzzt schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:50:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je een bepaalde tijd voor vermaak hebt betekent het aanschaffen van een top game ook dat je de komende tijd minder behoefte hebt wat nieuws aan te schaffen (Steam aanbieding hoarders met 80% ongespeelde spellen in hun library uitgezonderd)
En of iemand wel of niet behoefte heeft aan iets anders is subjectief. Ik speel niet maar één spel en ook niet maar één genre en ik heb ook niet maar één hobby. Dus die vlieger gaat niet op.
Prijs > kwaliteit gezien valt het enorm mee. En als je er 80 aan uitgeeft dan betaal je teveel.
Ik vind de game tot-nu-toe hartstikke goed. Het is voor mij een kleine verademing dat het linear is maar wel met meerdere manieren om iets te benaderen.
Het voelt minder aan als een Hitman-spel dan ik dacht. Daarbij draait het spel ook als een zonnetje en het ziet er goed uit.
Het voelt minder aan als een Hitman-spel dan ik dacht. Daarbij draait het spel ook als een zonnetje en het ziet er goed uit.
:strip_exif()/f/image/08BnLQbMxZdeeUN9qrAQzgcG.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een cijfers! Ben heel benieuwd naar mijn ervaring met dit spel maar eerst Forza Horizon 6 afronden
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 29-05-2026 15:01 ]
Ja ik inmiddels ook. Weinig tot geen negatief nieuws over game behalve voor sommige dan de speeltijd.
Wel zin in om te spelen.
Wel zin in om te spelen.
Ja, ik wil eerst nog Crimson Desert doorgespeeld hebben maar kriebelt wel heel erg....
Gaat mijn Pre Order ook morgen pas kunnen spelenG_Dragon schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:01:
[Afbeelding]
Wat een cijfers! Ben heel benieuwd naar mijn ervaring met dit spel maar eerst Forza Horizon 6 afronden
Eigenlijk had ik me nooit verdiept in deze game en de laatste trailer kwam daarom als een verrassing. Gezien het mindere weer wat eraan komt leek me dit een leuke game om te spelen tot Black Flag Recynced uitkomt.
Gister besteld en vandaag in huis. Net het eerste uur gespeeld. Ziet er verdomd goed uit. Speel op ps5 pro.
Gister besteld en vandaag in huis. Net het eerste uur gespeeld. Ziet er verdomd goed uit. Speel op ps5 pro.
Vandaag in impuls gekocht en vermaak mij tot nu goed. Maar wel echt al 3x een crash. Ben pas bij ql1 van de eerste echte missies. Voor de rest echt tof spel. Moet wel handigheid krijgen in de combat, lijkt soms de Parry niet te registreren.
Ik zit nog in de trainingsmissie, ben nu bij het laatste deel, in de "advanced" training dus. Maar het valt me wel heel erg op dat de game ontzettend "on rails" voelt. Je kunt niet bepaalde stukken bereiken waarvan men niet wilt dat je daar heen gaat, ook de auto in de traningsmissie hoef je niet voor te remmen, wanneer je van het gas af gaat staat de auto ook praktisch direct stil.
Ook ben ik vooral nog lekker aan het klunzen, dus ik zal nog wel even rondlopen in de advanced traning missie... Ak met ak heb ik vooralsnog wel mixed feelings bij de game, ondanks dat de rest verder wel gewoon in orde is. Ik heb de game op Steam en tegenwoordig ook Linux, ik zal hem eens testen daarop.
Kijken of dat een beetje lekker werkt.
Ook ben ik vooral nog lekker aan het klunzen, dus ik zal nog wel even rondlopen in de advanced traning missie... Ak met ak heb ik vooralsnog wel mixed feelings bij de game, ondanks dat de rest verder wel gewoon in orde is. Ik heb de game op Steam en tegenwoordig ook Linux, ik zal hem eens testen daarop.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2026 22:09 ]
Het was bekend dat het een lineaire game is toch?
Dat is in elke game zoCH4OS schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:07:
Je kunt niet bepaalde stukken bereiken waarvan men niet wilt dat je daar heen gaat,
Gewoon ff doorspelen. Dan krijg je snel wat grotere levels Hitman stijl, met genoeg vrijheden om te gaan en staan waar je wilt.
Ben zelf een redelijk eind op weg.
Ik heb het gevoel dat ik qua bewegingsvrijheid meer vrijheid heb in zelfs games als Assassin's Creed Brotherhood (uit 2010!), wanneer je als Ezio Auditore door Rome / het Vaticaan gaat... Je kan daar letterlijk overal op klimmen, waar dat hier gewoon niet kan. Je moet soms ook een rare camera positie hebben.Om vervolgens te moeten klimmen blijkbaar, om aan de regenpijp te gaan hangen om vervolgens naar de ledge aan de andere kant van de regenpijp te 'klimmen'.uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:56:
Dat is in elke game zo
Gewoon ff doorspelen. Dan krijg je snel wat grotere levels Hitman stijl, met genoeg vrijheden om te gaan en staan waar je wilt.
Je hebt gewoon echt hele verkeerde verwachtingen gehad bij deze game. Een AC game, ongeacht het jaartal, qua bewegingsvrijheid, vergelijken met een Hitman stijl game slaat nergens op.CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 01:29:
[...]
Ik heb het gevoel dat ik qua bewegingsvrijheid meer vrijheid heb in zelfs games als Assassin's Creed Brotherhood (uit 2010!), wanneer je als Ezio Auditore door Rome / het Vaticaan gaat... Je kan daar letterlijk overal op klimmen, waar dat hier gewoon niet kan. Je moet soms ook een rare camera positie hebben.Om vervolgens te moeten klimmen blijkbaar, om aan de regenpijp te gaan hangen om vervolgens naar de ledge aan de andere kant van de regenpijp te 'klimmen'.
Totaal ander soort game...CH4OS schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 01:29:
[...]
Ik heb het gevoel dat ik qua bewegingsvrijheid meer vrijheid heb in zelfs games als Assassin's Creed Brotherhood (uit 2010!), wanneer je als Ezio Auditore door Rome / het Vaticaan gaat... Je kan daar letterlijk overal op klimmen, waar dat hier gewoon niet kan. Je moet soms ook een rare camera positie hebben.Om vervolgens te moeten klimmen blijkbaar, om aan de regenpijp te gaan hangen om vervolgens naar de ledge aan de andere kant van de regenpijp te 'klimmen'.
Ik heb zelf ook genoeg Hitman games gespeeld, het is dus niet dat ik het niet men of gewend ben. Misschien dat het minder is nu ik uit de traininng ben en ja, ik wil ondanks mijn kritiek wel de game uit spelen, dat heb ik bij vele anderen in het verleden niet gedaan.uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:10:
Je hebt gewoon echt hele verkeerde verwachtingen gehad bij deze game. Een AC game, ongeacht het jaartal, qua bewegingsvrijheid, vergelijken met een Hitman stijl game slaat nergens op.
EDIT:
Verder verbaasd het me enorm dat omdat ik enkel de bewegingsvrijheid vergelijk, ik gelijk maar de twee games volledig zou vergelijken...
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2026 10:03 ]
Maar je levert kritiek die niet helemaal terecht is imo. Alsof je bij een FIFA game minpunten geeft omdat je niet kunt racen.
Nou, klimmen en hangen is ook nogal restrictief en matig qua werking. Soms kun je niet naar een volgende ledge die er hetzelfde uitziet als die waar je op staat. Geen gamebreaker voor mij maar wel licht irritant.
Ik ben ongeveer halverwege 007: First Light. Vooral IJsland voelt voor mij heel erg "on rails". Een smalle opening tussen de rotsen waar je precies doorheen past. Een rots die afbrokkelt om het spannend te maken. In de jaren 90 hadden we ook levels waar je op een berg begon en naar de vallei moest. Dan kon je zelf je route kiezen en viel je gewoon naar beneden als je de steile kant koos. Je had de gamewereld en je karakter had een bepaalde breedte en een hoogte die hij kan springen, en dan kan je overal komen 'waar het past'.
Verderop in 007: First Light krijg je wel levels waar je grote delen vrij rond kan lopen.
Ook als ik bijvoorbeeld in GTA een fotograaf die op de vlucht is moet rammen omdat hij belastende foto's heeft van mijn opdrachtgever, dan is het niet voorgeprogrammeerd wanneer zijn auto in brand vliegt of wanneer hij van zijn motor valt en te voet verdergaat. In 007: First Light liggen die dingen wel allemaal vast. Ook in Batman Arkham, wat net als 007: First Light voelt als een interactieve film, is er minder een gevoel dat het precies zo voorgeprogrammeerd is.
Verder een top game met een leuke sfeer, goed verhaal en karakters ook sterk.
Als ik een tweede keer ga spelen wil ik meer stealth proberen, want dat voelt eigenlijk chiquer maar lukt nog niet erg.
Verderop in 007: First Light krijg je wel levels waar je grote delen vrij rond kan lopen.
Ook als ik bijvoorbeeld in GTA een fotograaf die op de vlucht is moet rammen omdat hij belastende foto's heeft van mijn opdrachtgever, dan is het niet voorgeprogrammeerd wanneer zijn auto in brand vliegt of wanneer hij van zijn motor valt en te voet verdergaat. In 007: First Light liggen die dingen wel allemaal vast. Ook in Batman Arkham, wat net als 007: First Light voelt als een interactieve film, is er minder een gevoel dat het precies zo voorgeprogrammeerd is.
Als ik een tweede keer ga spelen wil ik meer stealth proberen, want dat voelt eigenlijk chiquer maar lukt nog niet erg.
Dan begrijp je mijn punt niet goed, waarschijnlijk. Dat jij dat niet of anders ervaart is prima, maar betekend niet dat het dan onterecht is omdat jij het anders ervaart. Maar dat maakt niet uit. Ik blijf wel weg uit het topic.Timothy3000 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:57:
Maar je levert kritiek die niet helemaal terecht is imo. Alsof je bij een FIFA game minpunten geeft omdat je niet kunt racen.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2026 10:07 ]
Dit is precies wat ik bedoel!se77en schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:31:
Ik ben ongeveer halverwege 007: First Light. Vooral IJsland voelt voor mij heel erg "on rails". Een smalle opening tussen de rotsen waar je precies doorheen past. Een rots die afbrokkelt om het spannend te maken. In de jaren 90 hadden we ook levels waar je op een berg begon en naar de vallei moest. Dan kon je zelf je route kiezen en viel je gewoon naar beneden als je de steile kant koos. Je had de gamewereld en je karakter had een bepaalde breedte en een hoogte die hij kan springen, en dan kan je overal komen 'waar het past'.
Ja, het is gewoon meer Uncharted dan een open wereld game als Batman of GTA. Dat past imo ook beter bij Bond.se77en schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:31:
Ook als ik bijvoorbeeld in GTA een fotograaf die op de vlucht is moet rammen omdat hij belastende foto's heeft van mijn opdrachtgever, dan is het niet voorgeprogrammeerd wanneer zijn auto in brand vliegt of wanneer hij van zijn motor valt en te voet verdergaat.
Je hebt wel gelijk dat dit goed past. Bij Bond wil je dat hij op veel plaatsen komt, dus is het wel logisch dat een achtervolging precies naast een vliegveld eindigt zodat de actie daar verdergaat. Bij GTA blijf je altijd in en om dezelfde stad waar je dus ook tijdens sommige missies vrij doorheen kan bewegen.Timothy3000 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:14:
[...]
Ja, het is gewoon meer Uncharted dan een open wereld game als Batman of GTA. Dat past imo ook beter bij Bond.
Sleeping Dogs, The Saboteur, Arkham Knight zijn wel allemaal games met een zeer sterke verhaallijn en toch veel vrijheid tijdens gameplay. Dat zou ik ook heel geschikt vinden al is het maar voor sommige missies. Uncharted ken ik niet.
Van wat ik gezien heb, zit er behoorlijk wat Hitman 'fundament' en 'gameplay' in 007 First Light. Wat een goede zaak is, want dat is een dijk van een game-serie.CH4OS schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:07:
Ik zit nog in de trainingsmissie, ben nu bij het laatste deel, in de "advanced" training dus. Maar het valt me wel heel erg op dat de game ontzettend "on rails" voelt. Je kunt niet bepaalde stukken bereiken waarvan men niet wilt dat je daar heen gaat, ook de auto in de traningsmissie hoef je niet voor te remmen, wanneer je van het gas af gaat staat de auto ook praktisch direct stil.
Ook ben ik vooral nog lekker aan het klunzen, dus ik zal nog wel even rondlopen in de advanced traning missie... Ak met ak heb ik vooralsnog wel mixed feelings bij de game, ondanks dat de rest verder wel gewoon in orde is. Ik heb de game op Steam en tegenwoordig ook Linux, ik zal hem eens testen daarop.Kijken of dat een beetje lekker werkt.
Waarom ik dit zeg: Hitman lijkt (ook) een zeer linaire game te zijn. Wat ergens ook wel klopt, als je vasthoudt aan het lijntje dat wordt uitgehangen door de developer (tijdens je eerste playtrough van een missie bijvoorbeeld). Echter, wijk je daar vanaf, dan blijken er bijna ontelbare manieren te bestaan om een missie succesvol af te ronden. De replay-value van Hitman is daardoor ook enorm hoog. Ik ga er vanuit dat dit ook (gedeeltelijk) voor 007 geldt.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Flink deel van de dag gespeeld. Wat me vooral bij blijft is de stem van Q. Die lijkt toch sterk op de scientist uit Half Life 1.
Verder vind ik de animatie en lipsync (wat je van een gebit ziet) wat matig. Vooral als characters lopen, het is een beetje houterig. Gameplay, combat/melee, grafisch, locaties, licht, vooral verhaal, allemaal top. Kleine spolier, dat level in een club is echt goed. Veel NPGs, goeie sfeer.
Verder vind ik de animatie en lipsync (wat je van een gebit ziet) wat matig. Vooral als characters lopen, het is een beetje houterig. Gameplay, combat/melee, grafisch, locaties, licht, vooral verhaal, allemaal top. Kleine spolier, dat level in een club is echt goed. Veel NPGs, goeie sfeer.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 30-05-2026 17:44 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel