Zover ik begrijp mis je hiervoor daadwerkelijk de benodigde hardware dus dat zal een nee zijn.Skiwi222 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:23:
Iemand die weet of je dat Iconic Glow pakket achteraf kunt activeren via de app?
Dan komt de nieuwe showroom auto.
Xbox Live: Miesjh NL
Rood? Is gewoon grijs, kijk naar de fotoYargo schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:06:
[...]
Aha, weet jij soms hoe de achterlichten er dan juist uit zien? Bij M-pakket/iconic glow zijn ze grijs. De verkoper zei dat de standaard lichten rood zijn en veel minder mooi?
Ja, was niet de enige fout die hij gemaakt heeft :-). Of beetje pushen naar M pakket samen met de Ionic Glow denk ik.oGoG schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:36:
[...]
Rood? Is gewoon grijs, kijk naar de foto
[Afbeelding]
/f/image/igxrMeDsab4I3CesB8u4AAzb.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/XnjfwvpzXgUiD6EVMwHjz4ys.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/h10UOwj8koGqAUHYzkUnBYFA.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/8S4Bk6ivDmonxATCqZkW2CYy.webp?f=fotoalbum_large)
nog wat foto's gevonden van het eucalyptus green
ik heb ondertussen de mijne besteld in dit kleur, met M sportpakket.
verwachte leveringsdatum 02/2027
[ Voor 3% gewijzigd door Korre op 24-04-2026 09:11 ]
Nederland of België?rolelael schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:19:
dealer net gehoord, mijn bestelde 50 zonder panodak eind februari, wordt einde juni uitgeleverd ( dan is hij ook effectief bij de dealer ). Geen vertragingen ikv bestellingen zonder pano dak
De mijne (zonder panodak en zonder M Sport) is mid-november besteld bij een Belgische dealer en nog steeds hoor ik vanuit die hoek dat levering voor eind augustus zou zijn. Da's toch wel een heel groot verschil (4 maand versus 9)...
Omdat de auto nog relatief nieuw is verwacht ik dat Bmw in de aankomende paar maanden de wallbox compleet wil gaan aanbieden aan de eindgebruiker.
Daarom wil ik u vragen om het over 2 a 3 maanden even mij te herinneren / mail te sturen dat ik kan kijken of er inmiddels al wel iets bekend is geworden qua levering.
BMW Wallbox Professional (11 KW) staat gewoon in de cnfigurator
wat betaal je voor de installatie, en wie zou dat dan doen? moet je Eneco kiezen als E-leverancier?bernard59 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:00:
Ik heb BMW Wallbox Professional (11 KW) op 7 maart samen met mijn iX3 besteld bij de daler.
BMW Wallbox Professional (11 KW) staat gewoon in de cnfigurator
:strip_exif()/f/image/xy2run8qOcYnebvcFk1vemxw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DosOIaDgk37IYrI0gyVZiiag.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dmcMnIP8uh2V6EcSzb2zOAwx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jPca69gJtN03fhfZAH5MNrvD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qz0WO9Vh9eSdMxl0f1sbZkjl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb juist iconic gekozen voor automatische groot licht assistent die auto’s niet verblind (werkt op 320e echt geweldig, al begreep ik dat er wel een aantal zones bij ix3 bij hadden gekund). Ik vond zitvlak sport stoelen niet fijn, wilde wel extra lende steun dus voor comfort stoel gegaan.
Yargo schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:00:
Vandaag naar de garage geweest om een offerte op te laten maken van de 40 (de 50 valt boven lease budget). De verkoper wou me maar al te graag het M-pakket laten nemen. Dit boven andere opties die hij nutteloos vond (Highway Assistant, Parking Assistent Pack Professional zou enkel bedienen met gsm toevoegen, BMW Digital Premium omdat het maar 3 jaar is, Multifunctionele stoelen voorin omdat het enkel massage toevoegde, Snelladen AC,... . Is natuurlijk allemaal persoonlijk. Ook het Iconic Glow wou hij me ten stelligste aanraden omdat de achterlichten anders gewoon rood zijn. Heeft er soms iemand een foto van een standaard Ix3 achterkant zonder Iconic Glow optie om die lichtblokken te kunnen vergelijken? In de garage stonden uitsluitend iX3's met M-pakket. Ook in de werkplaats. Ik weet nu niet of ik niet liever meer opties heb boven het M-pakket. Moeilijk...
Superhandig! Thanks! Erg duidelijkSpor36 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:23:
@Yargo heb je hier iets aan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb juist iconic gekozen voor automatische groot licht assistent die auto’s niet verblind (werkt op 320e echt geweldig, al begreep ik dat er wel een aantal zones bij ix3 bij hadden gekund). Ik vond zitvlak sport stoelen niet fijn, wilde wel extra lende steun dus voor comfort stoel gegaan.
[...]
Gister een proefrit gehad met de nieuwe iX3, maar moet zeggen dat ik toch niet meteen verkocht ben. Ik heb nu een x1 25e M pakket ter vergelijking.
Ik vond tijdens de proefrit van de iX3 (m-pakket):
negatief:
- de 'autopilot' wat zoekerig, niet zo soepel sturen als in de x1. Ook moest ik gevoelsmatig veel sneller weer de 'handen aan het stuur' houden dan in de X1.
- het stuurwiel zelf veel minder fijn in de hand liggen als de 'oude style' dikkere stuurwielen zoals in de X1
- Algemene stuurgevoel heel gevoelloos, in alle rijmodussen. Stuk minder dan de X1
- de HK speakers ook niet echt imposant, maar kan ook tuning zijn, het geluid leek vooral van achter te komen, uit balans.
- Zicht uit de auto wel minder dan gebruikelijk bij een SUV, de voorruit is vrij 'kort' (door die info-balk denk ik),.
positief:
- door langere wielbasis wel stuk comfortabeler over drempels etc dan de X1, lag tegelijkertijd ook strakker op de weg.
- Interior wel duidelijk nieuwe generatie, ook de info-balk onder de voorruit werkt goed, beter dan gedacht.
- Vermogen is prima (50e) maar ook niet wauw. EV's wennen snel...
- Erg fijne stoelen, weer stukje beter dan de X1
- Airco werkt snel en goed, vele malen beter dan de X1 (die heeft naar mijn idee de slechtste airco/klimaatcontrole in het segment en beyond).
- Algemene digitale user interface werkt ook simpel en goed.
Verder weinig mbt de range kunnen testen gezien ik hem maar een paar uur had.
Van wat ik begreep bij de dealer is het autonoom rijden zoals de Tesla sinds kort mag echt nog wel even weg, dus dat is niet een reden om (nu) voor de iX3 te gaan.
Conclusie...ik ben er nog niet over uit...
[ Voor 6% gewijzigd door cd2013 op 25-04-2026 07:19 ]
Is dit inderdaad een matte versie van de normale ocean wave blue?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ik heb een X130e M pakket. Voor mij is het een wereld van verschil in alle opzichten. Zo zie je maar wat voor de één niets speciaal is is voor de ander een wereld van verschil.cd2013 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 07:11:
Hi all,
Gister een proefrit gehad met de nieuwe iX3, maar moet zeggen dat ik toch niet meteen verkocht ben. Ik heb nu een x1 25e M pakket ter vergelijking.
negatief:
- de 'autopilot' wat zoekerig, niet zo soepel sturen als in de x1. Ook moest ik gevoelsmatig veel sneller weer de 'handen aan het stuur' houden dan in de X1.
- het stuurwiel zelf veel minder fijn in de hand liggen als de 'oude style' dikkere stuurwielen zoals in de X1
- Algemene stuurgevoel heel gevoelloos, in alle rijmodussen. Stuk minder dan de X1
- de HK speakers ook niet echt imposant, maar kan ook tuning zijn, het geluid leek vooral van achter te komen, uit balans.
- Zicht uit de auto wel minder dan gebruikelijk bij een SUV, de voorruit is vrij 'kort' (door die info-balk denk ik),.
positief:
- door langere wielbasis wel stuk comfortabeler over drempels etc dan de X1, lag tegelijkertijd ook strakker op de weg.
- Interior wel duidelijk nieuwe generatie, ook de info-balk onder de voorruit werkt goed, beter dan gedacht.
- Vermogen is prima (50e) maar ook niet wauw. EV's wennen snel...blijft een zware auto uiteraard.
- Airco werkt snel en goed, vele malen beter dan de X1 (die heeft naar mijn idee de slechtste airco/klimaatcontrole in het segment en beyond).
Van wat ik begreep bij de dealer is het autonoom rijden zoals de Tesla sinds kort mag echt nog wel even weg, dus dat is niet een reden om (nu) voor de iX3 te gaan.
Hoe zie jij hem t.o.v. jouw X1? Echt meteen verkocht?kstja0 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:20:
[...]
Ik heb een X130e M pakket. Voor mij is het een wereld van verschil in alle opzichten. Zo zie je maar wat voor de één niets speciaal is is voor de ander een wereld van verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door cd2013 op 25-04-2026 11:30 ]
- Het mindere stuurgevoel is een issue bij vrijwel alle volledig elektrische auto's (wellicht met uitzondering van Porsche).cd2013 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 07:11:
- de HK speakers ook niet echt imposant, maar kan ook tuning zijn, het geluid leek vooral van achter te komen,
- Ik denk dat de Harman Kardon in surround modus heeft gestaan en dan ook nog maximaal. Het viel mij tijdens de proefrit ook op dat de achterkant werd benadrukt. Als je surround-instelling aanpast of uitzet, is het al heel anders. Ik vond het eigenlijk best wel een evenwichtig systeem (zonder dat boemerige dat vaak als 'goed' wordt aangemerkt).
Ik heb mijn X1 U11, nu 3 jaar en daarvoor altijd mini gereden.cd2013 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:26:
[...]
Hoe zie jij hem t.o.v. jouw X1? Echt meteen verkocht?
Wat meespeelde voor mij zonder de X1 te negatief neer te zetten:
-wilde wat nieuws
-volledig electrisch die ook makkelijk op vakantie gebruikt kan worden zonder al teveel stress, rijd in de X1 800km electrisch per maand
-echt wat anders en innoverend. Dat gevoel had ik gelijk bij de iX3.
-geen lawaaierige 1.5 (X1)
-niet de fijnste automaat, schakeld echt te laat(X1)
-betere hifi, die HK in de X1 mag geen hifi genoemd worden
-beter onderstel. In de X1 heb ik adaptieve schokbrekers maar daar merk je helemaal niets van. Erg bonkig onderstel.
-veel geluid bij remmen bij de X1, na wat ik begreep van de dealer een bekend probleem met de ophanging.
Daarnaast wat software problemen maar die zullen we in de iX3 ook wel hebben.
[ Voor 99% gewijzigd door We Are Borg op 26-04-2026 10:42 ]
En voor de:
- Parking Pro dienst
- Highway Assistant Pro (gedeeltelijk self driving)
- Security dienst (voor het opnemen van de camerabeelden rondom de auto / is dit ook te live streamen)?
- eventueel overige pakketten die in de store te bestellen zijn?
https://youtu.be/aoNFd9jlclg?is=itMlM8cIUw0HtI3P
De oude iX3 was al een enorme verbetering tov de iX1, laat staan de nieuwe. Over stuur gevoel ben ik het wel met je eens. De nieuwe iX3 stuurt zelfs in sport stand enorm licht, terwijl de vorige iX3 wat minder bekrachtigd werd in sport stand.cd2013 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 07:11:
Hi all,
negatief:
positief:
- Vermogen is prima (50e) maar ook niet wauw. EV's wennen snel...blijft een zware auto uiteraard.
Om één of andere reden vond ik de voorruit ook een beetje vreemd zicht geven, het staat veel verder weg dan bij de oude iX3. Maar dat zal vast wel wennen. Ik zou eigenlijk de oude iX3 willen met de nieuwe EV techniek van de nieuwe. Bij de nieuwe heb ik het idee dat ik net zo goed voor een model Y kan gaan.
Dit was ook nog eens met 21 inch velgen en bij een gemiddelde tempratuur van 2 graden, waarmee het de competitie echt dik heeft verslagen wat mij betreft.
Nu wachten tot de mijne wordt geleverd met 20 inch velgen en wat dat geeft. Geduld.....
Zijn video’s geven een indruk van auto’s in het echte leven en ik bekijk ze vaak met plezier.mailman|IA schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:58:
De 1000km challenge resultaten van Bjorn Nyland zijn uit: 8 uur en 55 minuten en daarmee de snelste elektrische auto zonder battery swap (zoals NIO). De YouTube video hiervan staat nog niet online volgens mij, maar de resultaten wel in de sheet van Bjorn: https://docs.google.com/s...H37kwgjE/edit?usp=sharing
Dit was ook nog eens met 21 inch velgen en bij een gemiddelde tempratuur van 2 graden, waarmee het de competitie echt dik heeft verslagen wat mij betreft.
Nu wachten tot de mijne wordt geleverd met 20 inch velgen en wat dat geeft. Geduld.....
- mogelijkheden upgrade standard hifi
- black glossy kofferlogo ( iX3 50 ) ; bij de dealer nog niet te verkrijgen, maar mocht iemand ze tegenkomen
Dank je wel
Rob
Is het verschil niet dat deze bij de Iconic glow pakket rood oplichten en zonder Glow pakket alleen de onderstreep oplicht en de schuine strepen uitblijven.Yargo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:39:
[...]
Ja, was niet de enige fout die hij gemaakt heeft :-). Of beetje pushen naar M pakket samen met de Ionic Glow denk ik.
Zoals Rusty1 laat zien, hierboven
De iX350 L had ik wel graag gezien in Europa. Meer ruimte op de achterbank. Met daarnaast de traditionele deurgrepen. Daar zouden vast ook een aantal lui blij van worden.
Shit happens.
[ Voor 99% gewijzigd door Miesjh op 28-04-2026 09:53 ]
En aanvullend: iemand een indicatie wat de fleet kortingen zijn in België? Ik weet dat dit afhankelijk is van de grootte van het wagenpark maar om een idee te hebben...Yargo schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:36:
Vraagje voor de leasers onder jullie. Hebben jullie naast de leasekorting (Via Alphabet België 12%) nog extra korting kunnen bekomen bij de bestelling? Bepaalde opties dat ze er bij willen geven? Of is dit echt wel iets van het verleden? Misschien is dit ook afhankelijk van land? Tx!
geen andere gratis stuff gekregen
voor mercedes was er wel een optionele 750 eur korting mogelijk... bovenop de 22%
[ Voor 38% gewijzigd door rolelael op 28-04-2026 11:19 ]
Ik snap dat dit afhankelijk is van je dealer, eventuele inruil, etc, maar ik vraag me af hoe dicht de daadwerkelijke verkoopprijs gemiddeld bij de geadverteerde resale prijs ligt.
We hebben per provincie een preferred dealer en heb ooit op die manier elders iets extra gekregen maar ben toen teruggefloten geweest door fleet want dat was blijkbaar niet de bedoelingYargo schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:36:
Hebben jullie naast de leasekorting (Via Alphabet België 12%) nog extra korting kunnen bekomen bij de bestelling?
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
Wij leasen helaas bij VPFS in Nederland, die zijn voor zowel de Volvo EX60 als de BMW iX3 aanzienlijk duurder dan andere aanbieders, zouden ze dat doen om nog wat Audi Q6 te kunnen slijten?Yargo schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:36:
Vraagje voor de leasers onder jullie. Hebben jullie naast de leasekorting (Via Alphabet België 12%) nog extra korting kunnen bekomen bij de bestelling? Bepaalde opties dat ze er bij willen geven? Of is dit echt wel iets van het verleden? Misschien is dit ook afhankelijk van land? Tx!
Ik heb hier bij Hedin Dordrecht een kleine 4% korting gekregen.pat42 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:44:
Over korting gesproken: zijn er mensen hier die de auto nieuw hebben gekocht (geen company of private lease), en iets over kortingen willen delen?
Ik snap dat dit afhankelijk is van je dealer, eventuele inruil, etc, maar ik vraag me af hoe dicht de daadwerkelijke verkoopprijs gemiddeld bij de geadverteerde resale prijs ligt.
En heb hierbij ook een inruil zitten van 27.5k.
Ik ben heel benieuwd of dit een beetje gemiddeld is of dat ik gewoon niet goed ben in onderhandelen
[ Voor 9% gewijzigd door mrfatmen op 28-04-2026 22:19 . Reden: Extra toevoeging ]
De importeur geeft nog 0% korting, dus alles moet uit de marge van de dealer komen. Ik kreeg wel een redelijk goed bod op mijn inruiler, maar geen korting op de iX3. Pas als de populariteit afneemt en de orderboeken niet genoeg gevuld zijn zal de korting toenemen.pat42 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:44:
Over korting gesproken: zijn er mensen hier die de auto nieuw hebben gekocht (geen company of private lease), en iets over kortingen willen delen?
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
YouTube: BMW iX3 50 xDrive autoparking test
Hij weet soms ook niet helemaal wat hij doet. Er zit gewoon een knop op je stuur om deze modus in te schakelen.V_Andy schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:10:
De nieuwe video van Björn Nyland over autoparking🙄doet toch een beetje pijn aan de ogen🙄.
Ik rijd momenteel de CLA250+, maar ben een beetje klaar met alle piepjes, kraakjes, storingen, airco issues, etc.
Dus twijfel om over te stappen naar de IX3, maar is natuurlijk ook een nieuw model en zal ook wel de nodige kinderziektes hebben.
V_Andy schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:10:
De nieuwe video van Björn Nyland over autoparking🙄doet toch een beetje pijn aan de ogen🙄.
:strip_exif()/f/image/cx8tDhpTMQcRjdDmVAOqS5oh.jpg?f=fotoalbum_large)
Tsja, misschien een ander topic zoeken dan. Op bepaalde vlakken valt weer genoeg te zeggen over een Tesla, maar die zal ik daar ook niet in het topic knallen.
In andere filmpjes ging het parkeren overigens telkens zonder problemen, dus weet niet of hij nu vooral rare dingen doet. Filmpje niet helemaal afgekeken trouwens.
Met of zonder inruil maakte niet uit. Zonder veel moeite rond de 8% korting. Toch zaak om ook bij andere dealers een offerte aan te vragen.pat42 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:44:
Shit happens.
Blijft nog wel indrukwekkend de geluiden die ik hoor over het zelfstandig rijden van de Tesla. Ik heb er drie rijden met een proefabonnement. Uiteraard gaat dit ook niet allemaal perfect. Zeker niet.
Zou mooi zijn dat dit niveau ook door de iX3 gehaald gaat worden. Maar goed, stap voor stap.
Shit happens.
Het verschil is dat aan beetje kritiek Tesla rijders wel gewend zijn 😉 Overigens hebben we ook een iX3 en kijken we met interesse uit naar de NK. Een steekje terug moet kunnen op z'n tijd.Loen schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:32:
[...]
Tsja, misschien een ander topic zoeken dan. Op bepaalde vlakken valt weer genoeg te zeggen over een Tesla, maar die zal ik daar ook niet in het topic knallen.
Koop hem lekker over de grens... 15-25% moet wel te doen zijn. Vorig jaar was de BPM 0 euro op elektrische auto's. Invoeren kost je dan ook niet veel. Je moet alleen de BTW voorschieten of een bevriende garage vinden die hem zonder BTW voor je wilt aanschaffen en jou de BTW direct laat betalen.pat42 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:44:
Auto ophalen in Duitsland, dealer van tevoren exportplaten laten regelen. Op de dag van afhalen direct bij de RDW laten keuren over de grens, binnen 5 werkdagen krijg je Nederlandse platen.
Ik zou een configuratie maken via de BWM website en die configuratie naar een aantal dealers langs de grens mailen en kijken wat daaruit komt. Kreeg in het verleden ongeveer 20% korting vergeleken met Nederlandse catalogusprijs. Veel opties in Duitsland zijn goedkoper of al inbegrepen in bepaalde pakketten.
Voordeel als je een nieuwe auto direct invoert in Nederland is dat de RDW hem gewoon op kenteken zet als origineel Nederlandse auto, je kan niet 123 zien dat het een import is. (Technisch gezien zijn zo goed als alle BMW's import, maar goed
[ Voor 34% gewijzigd door Mr.Joker op 29-04-2026 22:36 ]
De mijne zal rond dezelfde tijd qua productie gestart zijn, maar geen problemen. Besteld 2-12 en begin deze week gebeld voor afhaalafspraak vanaf 11-5 (Hedin Dordt). Geen panoramadak en gewoon de 11kW.Bashy schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:41:
Mijn ix3 heeft al sinds 19/03 status 155. Dealer spreekt over een batch die vast zit in het productieproces. Blijkbaar wachtende op een kabelboom. Het begint nu toch wel behoorlijk lang te duren. Hebben meer forumleden hier last van?
Extra korting bovenop de standaard korting van Alphabet wouden ze niet geven. Helaas.
Verder zag ik dat er bij de iX3 in de showroom op de plaats waar bevestigingsogen in de koffer zouden kunnen zitten er gewoon plastic caps zaten (Ik heb in lijn huidige A4 dergelijk net en is toch echt handig voor kleine items vast te steken). Volgens de verkoper was het ook niet mogelijk om dergelijke bevestigingsogen als optie erbij te nemen. Ik vond dat al vreemd gezien de locatie van die caps. Maar ik zie op foto's hier op het forum en filmpjes toch wel degelijk Ix3's met bevestigingsogen. Maakt dit soms deel uit van de "Scheidingsnet" optie?
[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 30-04-2026 12:32 ]
Ik had begrepen dat dit inderdaad onderdeel is van de "scheidingsnet" optie.Yargo schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:31:
Vandaag nog eens naar de showroom geweest. Het blijft toch een vette bak. Beetje irritant dat sommige opties zoals de Highway Assistant en het BMW Digital Premium eigenlijk maar voor 3 jaar actief zijn. De Highway Assistant moest volgens de verkoper dan nadien bijgekocht worden voor opnieuw 3 jaar. Korter kon niet. Wel een beetje dom als je de auto maar 5 jaar hebt. Dit zou 1000 euro kosten.
Extra korting bovenop de standaard korting van Alphabet wouden ze niet geven. Helaas.
Verder zag ik dat er bij de iX3 in de showroom op de plaats waar bevestigingsogen in de koffer zouden kunnen zitten er gewoon plastic caps zaten (Ik heb in lijn huidige A4 dergelijk net en is toch echt handig voor kleine items vast te steken). Volgens de verkoper was het ook niet mogelijk om dergelijke bevestigingsogen als optie erbij te nemen. Ik vond dat al vreemd gezien de locatie van die caps. Maar ik zie op foto's hier op het forum en filmpjes toch wel degelijk Ix3's met bevestigingsogen. Maakt dit soms deel uit van de "Scheidingsnet" optie?
Tx, dan ga ik het er wel bij nemen. In België is dat helaas niet standaard. Het grote probleem van de Europese merken. Ieder land andere standaard zaken en 10tallen opties. Dat maakt het in mijn ogen veel te duur om een auto te assembleren.mrfatmen schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:18:
[...]
Ik had begrepen dat dit inderdaad onderdeel is van de "scheidingsnet" optie.
Dus jullie Nederlanders hebben allemaal standaard die 4 bevestigingshaken in iedere hoek van de koffer? De garage hier hoorde het donderen in Keulen. Kon er ook niets van terugvinden.CharlyBeemer schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:18:
Het scheidingsnet is standaard zie ik (NL).
Ik wacht geduldig af, vanaf maandag zou garage Tanghe mij kunnen bellen voor mogelijke afhaal. Ik dacht dat met de NK kortere wachttijden ging zijn dan met de vorige LCI. Toen in 09/21 besteld, aankomst 03/22. Nu besteld 11/25 en mogelijks aflevermaand 05/26. En de LCI kwam uit China.D-dickmann schreef op donderdag 30 april 2026 @ 07:08:
[...]
De mijne zal rond dezelfde tijd qua productie gestart zijn, maar geen problemen. Besteld 2-12 en begin deze week gebeld voor afhaalafspraak vanaf 11-5 (Hedin Dordt). Geen panoramadak en gewoon de 11kW.
BMW gaat dit nog moeten verbeteren naar toekomst toe.
Ik had een verwarmd stuur aangeduid maar de vraag is hoezeer dit nog nodig is als je de cabine op afstand kunt opwarmen. Moeilijke keuzes :-).
Even illustreren: De BMW Digital Premium optie kost me 7,69 euro per maand in mijn leasebedrag. Dit dus voor 60 maanden lang = 461 euro. De leasing verloopt via een cafetariaplan dus kost me netto wel een stuk minder. Dat zal me netto minstens 200 euro kosten (nog wat gunsten van de werkgever verrekend). Maar door deze optie te kiezen samen met de 22kW optie ga ik boven mijn budget en moet ik 135 euro netto bijbetalen. Samen dus minstens 335 euro netto extra voor 3 jaar Digital Premium.
Klopt het dat de BMW Digital Premium 99 euro per jaar kost?
[ Voor 35% gewijzigd door Yargo op 03-05-2026 19:46 ]
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Ik mis het totaal niet (net omdat de wagen altijd netjes warm is als je dat wil) en begrijp ook de aandacht niet voor achterbank verwarming (bestuurder is OK als ik vergeet de auto te verwarmen)... maar smaken verschillen dus daar valt moeilijk over te discussieren.Yargo schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:30:
Ik had een verwarmd stuur aangeduid maar de vraag is hoezeer dit nog nodig is als je de cabine op afstand kunt opwarmen. Moeilijke keuzes :-).
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
Iemand van de dealer er info over gekregen al ?
De dealer waar ik geweest ben (Hedin) neemt op dit moment inderdaad alleen bestellingen aan met de 22KW optie, omdat productie/levertijd met 11kw te onzeker is.rolelael schreef op maandag 4 mei 2026 @ 06:54:
ikv de 22kW laadoptie met V2L, gelezen op een FB groep dat ze vanaf nu std de wagens ermee oorzien, maar wel een meerprijs op de bestelling zetten van +300 eur. Dit omwille van tekorten op de 11kW laadfunctie.
Iemand van de dealer er info over gekregen al ?
[ Voor 49% gewijzigd door Yargo op 04-05-2026 10:42 ]
Mijn levertijd is eind september, ook in België. Ben wel benieuwd of dit effectief klopt😂.Yargo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:10:
Hmm, was aan het twijfelen om die 22kW optie te nemen. Als ze het nu iets goedkoper geven zou dat leuk zijn. Morgen eens vragen aan de dealer. Wel België. Tx voor de info!
Dit is mijn eerste berichtje hier op het forum! Ik lees al even mee, maar nu zit ik zelf met een praktische vraag waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
Ik heb begin april al een proefrit gemaakt in de 50 en heb een “pre-order” geplaatst voor de 40.
Nu begreep ik dat BMW voor deze auto’s een keuze maakt tussen drie bandenleveranciers (ik meen Goodyear, Hankook of Vredestein).
De verkoper vertelde dat ik als koper zelf niet kan kiezen maar dat BMW dat op basis van voorraad op het moment van productie bepaalt.
Nu is mijn vraag of je kan aangeven dat je in plaats van standaard (zomer?)banden, all-season banden onder wil hebben (af fabriek). Weet iemand hier meer over / ervaring mee?
Bij Ekris in Groningen moet je dan een aparte deal maken over de banden. Standaard kan het niet. Dus de All weather hebben een bepaalde prijs en je krijgt nog wat terug van de banden die er onder zitten.Mie69 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:33:
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste berichtje hier op het forum! Ik lees al even mee, maar nu zit ik zelf met een praktische vraag waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
Ik heb begin april al een proefrit gemaakt in de 50 en heb een “pre-order” geplaatst voor de 40.
Nu begreep ik dat BMW voor deze auto’s een keuze maakt tussen drie bandenleveranciers (ik meen Goodyear, Hankook of Vredestein).
De verkoper vertelde dat ik als koper zelf niet kan kiezen maar dat BMW dat op basis van voorraad op het moment van productie bepaalt.
Nu is mijn vraag of je kan aangeven dat je in plaats van standaard (zomer?)banden, all-season banden onder wil hebben (af fabriek). Weet iemand hier meer over / ervaring mee?
Soms is het dan verstandiger/goedkoper om naar een lokale bandenboer te gaan voor een betere deal.
Shit happens.
nee eigenlijk niets vandaarPerseus schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:57:
[...]
Is er nu iets wat je mist in je huidige iX3 t.o.v. de nieuwe?
Mijn Dealer (Hedin) gaf aan dat er nog geen All-Weather banden door BMW zijn goed gekeurd ivm garantie en dat het überhaupt niet kan.Mie69 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:33:
Hallo allemaal,
Het klopt dat er heel weinig door BMW goedgekeurde All-Weather banden zijn. Vredestein Quatrac Pro in de specifieke maat 255/45 R20 105H XL heeft volgens mijn informatie wel een BMW * codering.jochem_van_raak schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:17:
[...]
Mijn Dealer (Hedin) gaf aan dat er nog geen All-Weather banden door BMW zijn goed gekeurd ivm garantie en dat het überhaupt niet kan.
Daar was ik al bang voor, ik neig om het gewoon door de BMW dealer te laten doen voor aflevering. Dank iig.mdeiman schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:36:
[...]
Bij Ekris in Groningen moet je dan een aparte deal maken over de banden. Standaard kan het niet. Dus de All weather hebben een bepaalde prijs en je krijgt nog wat terug van de banden die er onder zitten.
Soms is het dan verstandiger/goedkoper om naar een lokale bandenboer te gaan voor een betere deal.
Nooit eerder gehoord dat je codering van de fabrikant moet hebben voor garantiejochem_van_raak schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:17:
[...]
Mijn Dealer (Hedin) gaf aan dat er nog geen All-Weather banden door BMW zijn goed gekeurd ivm garantie en dat het überhaupt niet kan.
Verbaas ik mij ook over. Nog nooit eerder gehoord en is nog nooit een probleem geweest.Bever! schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:24:
[...]
Nooit eerder gehoord dat je codering van de fabrikant moet hebben voor garantie
Shit happens.
Ik hoop de auto tegen de winter in ontvangst te nemen en moet langs profile voor de winterbanden. De dealer vertelde mij ook om dit tegen profile te vertellen. Voor garantie moet er een BMW goedkeuring zijn. Of dat echt hard te maken is, idk...mdeiman schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:27:
[...]
Verbaas ik mij ook over. Nog nooit eerder gehoord en is nog nooit een probleem geweest.
Ze verkopen graag wintersets..... Het zal inderdaad juridisch lastig worden om een garantieclaim af te wimpelen als banden met de juiste eigenschappen zonder BMW-stip zijn gemonteerd.Loen schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 14:46:
[...]
Ik hoop de auto tegen de winter in ontvangst te nemen en moet langs profile voor de winterbanden. De dealer vertelde mij ook om dit tegen profile te vertellen. Voor garantie moet er een BMW goedkeuring zijn. Of dat echt hard te maken is, idk...
Vanwege lease inderdaad. Zelf zou ik dat niet moeten natuurlijkrolelael schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:23:
Je moet langs profile ? Omdat? Lease wagen? Indien lease, dan hoef jij je daar geen zorgen over. te maken. Bij mijn i4m50 liggen er ook NIET * banden op (zowel zomer als winter ) . Dit is wat de lease afspreekt met de bandenboer. Indien er dan iets niet ok is met garantie, is dit iets tss lease en dealer.
Onder mijn Polestar kreeg ik van profile Vredestein winterbanden, uit een serie die nogal slecht beoordeeld werd door partijen als ADAC e.d.. Zoveel lawaai en slechte wegligging... Hoop dat dat nu beter gaat worden; daar had ik het dus met de dealer over en die kwam daarop ook met dit verhaal. En het feit dat ze dus ook Vredestein uit kunnen leveren. Maar goed, de ene vredestein is de andere niet.
Ik ga tegen die tijd maar eens een bakje drinken bij de profile voor het maken van de afspraak
Was aan het twijfelen om deze optie te nemen, maar met deze info toch maar niet genomen. Een gokje. Ik hoop dat het waar is :-). Gevraagd in 2 vestigingen: Gregoir en nog een ander (België), maar ze wisten van niets. Heb de 40 besteld, met levering in oktober ergens volgens de verkoper. We zien wel. Ik steek alvast een kaarsje aan.rolelael schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:47:
net het berichtje terug gevonden op fb, zou gaan over de wagen die productie slot juli - november hebben
Edit: Heb wel ergens het gevoel dat het niet waar is dat ze nu standaard die 22kW installeren voor slots tussen juli en november. Garages weten van niets, en buiten een Facebook reactie ook niets van terug te vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Yargo op 06-05-2026 09:16 ]
Via de dealer al een maandje ongeveer. Op de consumentensite alleen nog niet doorgevoerd, geen idee hoe lang dat duurt.TR808 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:42:
In Nederland is de 40 toch nog niet te configureren of te bestellen wel?
ben best verbaasd, hij is maar zeer matig tevreden, hij zou zelf niet deze kopen zegt ie,
ook vergelijkt ie hier en daar met de voorgaande ix3 en dan komt er ie niet echt goed uit (de nieuwe)
nivo van interieur bv maar ook het geluidsnivo is slechter.
zelf vind ik bepaalde keuzes van bmw onbegrijpelijk, de hoedenplank van een 1 serie, de verstelmogelijkheid van bank van een 1 serie, etc.
het lijkt zo dat als je het equivalent van de voorgaande ix3 qua kwaltieit wilt verkrijgen je moet wachen op de ix5.
daar zit ik dan 5 jaar op te wachten, maak hem dan een paar duizend euro duurder en zet er fatsoenlijke hendels en dergelijke in.
al met al krijg ik toch weer meer waardering voor mijn huidige.
dan wacht ik nog wat langer en kijk of de nieuwe i3 meer aan de verwachting voldoet. echt een erg fraaie bmw!
In Nederland is het niet zo dat je de optie gratis krijgt. De dealers waar ik ben geweest (Hedin en Story) houden bestellingen zonder 22kw optie on hold tot dat er zekerheid is over de beschikbaarheid. Blijkbaar hebben ze er genoeg vertrouwen in dat ze de beschikbare slots toch wel gevuld krijgen.Yargo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:12:
[...]
Was aan het twijfelen om deze optie te nemen, maar met deze info toch maar niet genomen. Een gokje. Ik hoop dat het waar is :-). Gevraagd in 2 vestigingen: Gregoir en nog een ander (België), maar ze wisten van niets. Heb de 40 besteld, met levering in oktober ergens volgens de verkoper. We zien wel. Ik steek alvast een kaarsje aan.
Edit: Heb wel ergens het gevoel dat het niet waar is dat ze nu standaard die 22kW installeren voor slots tussen juli en november. Garages weten van niets, en buiten een Facebook reactie ook niets van terug te vinden.
:strip_exif()/f/image/hxPm9zWCXlJPhBgeE19Dwbtt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B5PrlnUafB4UrJDJzs6coI0b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5RqsZ4GMpVieKRgXAW3zlC7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iNzNax8L6I8IkF1oQ81esHc8.jpg?f=fotoalbum_large)