Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:27

mdeiman

Project 45 -> iX3

En wat was bij jou het probleem?

Shit happens.

• FabiRaket
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
mailman|IA schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]

Gisteren meteen de stappen gevolgd uit je post (sommige menu's heten net anders, zoals spraakassisntent = persoonlijke assistent) en de QR code gebruikt om bij Amazon in te loggen. In mijn Amazon account zie ik ook dat de BMW gekoppeld is, maar de voice assistent in de BMW is nog steeds hetzelfde en geeft ook aan dat ik Alexa/Amazon moet koppelen als ik dat wil gebruiken. Mis ik nog ergens een stap?
Ik moest de eerste keer 3x op dezelfde wijze koppelen, daarna werkte het. Overigens verloor de spraakassistent vandaag zijn 'slimheid' en bleek dat ik opnieuw moest koppelen. Ben benieuwd of dit vaker voorkomt..

Alles van Apple

• mbosje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08 19:28
Franciesco schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:13:
@mbosje waarom geen all season op een xDrive? Hebben ze dat toegelicht?
Nee dat hebben ze niet toegelicht en omdat wij niet kijken naar een auto met Xdrive heb ik ook niet doorgevraagd moet ik eerlijk bekennen. Had ik achteraf wel kunnen doen.

• Benassi1974
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 20-08 16:52
In veel filmpjes op Youtube zie ik het scherm in Dark mode terwijl het buiten licht is. Ik krijg dat niet voor elkaar. Iemand?

• mailman|IA
  • Laatst online: 09:53
Benassi1974 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:47:
In veel filmpjes op Youtube zie ik het scherm in Dark mode terwijl het buiten licht is. Ik krijg dat niet voor elkaar. Iemand?
Ja, is ook even zoeken. Onder My Modes en My Moments je “personal” configureren. Bij design het potloodje en dan “donker” ipv “auto”

• mailman|IA
  • Laatst online: 09:53
FabiRaket schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:37:
[...]

Ik moest de eerste keer 3x op dezelfde wijze koppelen, daarna werkte het. Overigens verloor de spraakassistent vandaag zijn 'slimheid' en bleek dat ik opnieuw moest koppelen. Ben benieuwd of dit vaker voorkomt..
Heeft heel even gewerkt met 1 vraag na 3x inloggen. Krijg nu op alles: “Brandon can you take this”? Al meerdere keren uit en ingelogd en complete herstart van de auto, maar heeft het niet opgelost

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Franciesco schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:13:
@mbosje waarom geen all season op een xDrive? Hebben ze dat toegelicht?
Volgens mij komt dat hele geneuzel over die stercodering en all-seasons nog van de ICE BMW's, en heeft de dealer weer eens niet begrepen wat daar de technische reden van is.
Bij een ICE BMW zitten de voor- en achteras met een dikke cardanas direct aan elkaar gekoppeld. Als er dan niet goedgekeurde banden onder zitten kloppen de onderlinge toerentallen niet precies en krijg je bijgeluiden en uiteindelijk kun je onderdelen als differentieel, tussenbak etc kapot rijden.
De kerel van Carrec heeft dat in zijn Youtube-kanaal recent nog uitgebreid behandeld.

Maar al dat is helemaal niet van toepassing op een EV, want daar wordt voor de FWD gewoon een extra motor toegevoegd. Er is helemaal geen mechanische verbinding tussen de voor- en achterwielen (er is daar ook helemaal geen ruimte voor, want de accu zit in de weg). En kun je dus niks kapot rijden.
Naar mijn mening kunnen er dus prima all seasons op en zit je ook niet vast aan die stercodering.
@mbosje

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

Andrehj schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:08:
[...]

Volgens mij komt dat hele geneuzel over die stercodering en all-seasons nog van de ICE BMW's, en heeft de dealer weer eens niet begrepen wat daar de technische reden van is.
Bij een ICE BMW zitten de voor- en achteras met een dikke cardanas direct aan elkaar gekoppeld. Als er dan niet goedgekeurde banden onder zitten kloppen de onderlinge toerentallen niet precies en krijg je bijgeluiden en uiteindelijk kun je onderdelen als differentieel, tussenbak etc kapot rijden.
De kerel van Carrec heeft dat in zijn Youtube-kanaal recent nog uitgebreid behandeld.

Maar al dat is helemaal niet van toepassing op een EV, want daar wordt voor de FWD gewoon een extra motor toegevoegd. Er is helemaal geen mechanische verbinding tussen de voor- en achterwielen (er is daar ook helemaal geen ruimte voor, want de accu zit in de weg). En kun je dus niks kapot rijden.
Naar mijn mening kunnen er dus prima all seasons op en zit je ook niet vast aan die stercodering.
@mbosje
En zo is het. Dwz dit komt overeen met wat ChatGPT mij vertelde haha.

Shit happens.

• FabiRaket
mailman|IA schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

Heeft heel even gewerkt met 1 vraag na 3x inloggen. Krijg nu op alles: “Brandon can you take this”? Al meerdere keren uit en ingelogd en complete herstart van de auto, maar heeft het niet opgelost
Exact die tekst heb ik ook bij niet-auto gerelateerde vragen ('Wat is 5x5?'), maar Alexa werkt erg goed met Spotify. Probeer maar eens een specifiek nummer te laten afspelen, of iets van een bepaalde artiest, of iets anders dat aan Spotify gerelateerd is. Ook navigatie-adressen pakt hij veel beter.

Ander punt. De navigatie POI's zijn wel mager vergeleken met Drive 7/8. Vandaag een 'rustplaats' langs de route gezocht in de omgeving Utrecht, maar toen suggreerde hij iets 38 km verderop. Dat lag duidelijk niet op de route...

Alles van Apple

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40

SKB

kikakika schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:55:
Ik had het zelfde probleem na de update. Van de week is het gelukt om alsnog de Nederlandse taal te downloaden.

Ik heb mijn smartphone als netwerk ingesteld via de hotspot op de smartphone. Dit kun je doen bij wifi instellingen op de auto.

Daarna lukte het opeens wel. Echter wel met wat hoorden en stoten. Tussentijds af en toe de microfoon knop op het stuur ingedrukt en daarmee kon ik zie hoe ver het uploaden verliep.

Ik denk dat ik al en al gauw een half uur bezig ben geweest, maar het is gelukt.
Hier nog steeds niet aan de praat te krijgen. Niet via de ingebouwde sim, wifi van thuis of hotspot van gsm

• TL999
  • Laatst online: 11:02
De rechter gaat wel aan als je iemand inhaalt van rechts maar minimaal sneller rijdt.

ik dacht dat het ook aan zou gaan als je iemand sneller inhaalt. Niet dus. Dacht er meer aan in een situatie waarbij ik iemand snel in haal van links en die persoon dan bedenkt om eens gas bij te geven. Dan kan die toch in je dode hoek belanden wanneer je weer terug een rijstrook naar rechts wil, terwijl het lichtje niet aan gaat.

Bij mij is het complete EME module vervangen. Moet je maar eens opzoeken. Had eerder de foutmeldingen in mijn schermen gepost.

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-08 19:00
Bij mijn gsm werkt de digital key plus perfect. Auto opent als ik in de buurt kom en sluit als ik weg wandel. Bij mijn echtgenote lukt het echter niet. Zijn moet de Apple wallet telkens openen en authenticeren, ook al staat de sleutel ingesteld waarbij passieve toegang aanstaat. Zij heeft een iPhone 14, dus zou toch moeten werken?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Iemand al iets gehoord over uitstel ivm niet beschikbare 20" velgen? Las deze post op bimmerforum.

https://g45.bimmerpost.co...shortage-of-standard-rims

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:04
Free1990 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:51:
Bij mijn gsm werkt de digital key plus perfect. Auto opent als ik in de buurt kom en sluit als ik weg wandel. Bij mijn echtgenote lukt het echter niet. Zijn moet de Apple wallet telkens openen en authenticeren, ook al staat de sleutel ingesteld waarbij passieve toegang aanstaat. Zij heeft een iPhone 14, dus zou toch moeten werken?
Als ik het goed heb, heeft dat te maken met een chip die de recente (pro-)modellen wel ingebouwd hebben en de oudere gewone i-phone versies niet. Wellicht kan iemand dat bevestigen.

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 14:45
Free1990 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:51:
Check de Digital kaart in de wallet op de iphone, klik op de i rechtsboven en kijk dan of de Passieve toegang is aangevinkt.

• Free1990
Tokheim schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:41:
[...]

Check de Digital kaart in de wallet op de iphone, klik op de i rechtsboven en kijk dan of de Passieve toegang is aangevinkt.
Deze is aangevinkt inderdaad. Is een iPhone 14pro dus nu ook niet zo oud?

• FabiRaket
Free1990 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:19:
[...]

Deze is aangevinkt inderdaad. Is een iPhone 14pro dus nu ook niet zo oud?
iPhone 14 Pro heeft volgens mij de 1e gen chip en vanaf 15 de 2e gen. Dat is vermoedelijk het verschil.

Alles van Apple

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:58

Stromer_jb

iracing profiel

Devil schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 01:34:
Iemand al iets gehoord over uitstel ivm niet beschikbare 20" velgen? Las deze post op bimmerforum.

Mijn 40 staat gepland om te bouwen voor week 35 , niets vernomen van uitstel. Heb ook de 20 inch velgen besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Stromer_jb op 21-08-2026 09:08 ]

• JdV023

Mijn auto blijft in de Van Poelgeest-portal al 3,5 week hangen op ‘in productie’. Zou in de derde week van augustus (deze week?) moeten aankomen bij de dealer, maar nog niks gehoord. Ik heb ook de 20” velgen…

• SKB

SKB

FabiRaket schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:54:
[...]

iPhone 14 Pro heeft volgens mij de 1e gen chip en vanaf 15 de 2e gen. Dat is vermoedelijk het verschil.
Werkt hier gewoon op een iPhone 14pro

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Welp, ik heb ook die set velgen gekozen. Productieslot zou tweede week oktober moeten zijn. Op dit moment nog niets gehoord van de dealer (sowieso communiceren die vrijwel niet, bij een pak WC-papier via Bol heb ik een beter inzicht in voortgang). Ik ga ervanuit dat als "mijn" productieslot veranderd ik toch wel wat te horen krijg.

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:28
depette schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

Dat is de overcurrent protection van 105%.
Optie aangevinkt en lijkt het niet meer te ongevraagd stoppen met laden. Bedankt!

• Tutter
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online

Ik heb deze velgen ook besteld.

Ik heb wel van m’n dealer vernomen dat het mogelijk langer gaat duren (geplande levering half september), maar ik heb geen reden gehoord. Weet ook niet of een dealer oorzaken van vertraging kan zien in het systeem? De auto zou wel geproduceerd zijn maar niet vrijgegeven..

• Tutter
  • Nu online
JdV023 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:32:
[...]

Mijn auto blijft in de Van Poelgeest-portal al 3,5 week hangen op ‘in productie’. Zou in de derde week van augustus (deze week?) moeten aankomen bij de dealer, maar nog niks gehoord. Ik heb ook de 20” velgen…
Zou eens bellen of mailen met de vraag of ze duidelijkheid kunnen verschaffen dan hoor je snel genoeg of en wat er gaande is.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Tutter schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:53:
[...]

Ik heb deze velgen ook besteld.

Ik heb wel van m’n dealer vernomen dat het mogelijk langer gaat duren (geplande levering half september), maar ik heb geen reden gehoord. Weet ook niet of een dealer oorzaken van vertraging kan zien in het systeem? De auto zou wel geproduceerd zijn maar niet vrijgegeven..
Ja geproduceerd maar niet vrijgegeven. Of 3.5 week in productie klinkt wel als we missen nog wat.

Dat was toen met die chiptekorten tijdens Covid ook. Stonden er bergen auto's 'klaar' die nog op een onderdeel aan het wachten waren. Totdat fabrikanten ze gewoon maar gingen uitleveren met ontbrekende opties.

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:55
als hij geproduceerd is, heb je en VIN. Die VIN kan je al in je app ingeven. Dan staat er waarschijnlijk : nearly yours. Naarmate hij dichter komt ( lees transport ) kan je al wat extra config via de app doen...

Met die VIN kan jij ook al kijken of er een terugroep actie is of software hold etc via de bmw site. Bij mij was dat in juli ook, toen ik de VIN vroeg/kreeg stond er een melding open. Onderzoek op fora leerde mij dat dit een gewone software update was..

• Tutter
  • Nu online
rolelael schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:17:
als hij geproduceerd is, heb je en VIN. Die VIN kan je al in je app ingeven. Dan staat er waarschijnlijk : nearly yours. Naarmate hij dichter komt ( lees transport ) kan je al wat extra config via de app doen...

Met die VIN kan jij ook al kijken of er een terugroep actie is of software hold etc via de bmw site. Bij mij was dat in juli ook, toen ik de VIN vroeg/kreeg stond er een melding open. Onderzoek op fora leerde mij dat dit een gewone software update was..
Op welke bmw site zag jij dat? Ik heb namelijk wel al een VIN

• SKB

SKB

SKB schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:49:
[...]

Hier nog steeds niet aan de praat te krijgen. Niet via de ingebouwde sim, wifi van thuis of hotspot van gsm
Nog mensen dit toch al aan de praat gekregen? Netwerk trafiek eens in het oog gehouden op mijn ubiquiti, doet gewoon niets als je op retry klikt...

• Tutter
  • Nu online
Dankjewel!

Direct gekeken, er staan geen terugroep acties of iets dergelijks open. Maar wellicht zegt dit nog niets over een eventueel ontbrekend onderdeel of het ontbreken van de 20” velgen waar nu blijkbaar problemen rondom levering mee zijn..

• JdV023
Devil schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Ja geproduceerd maar niet vrijgegeven. Of 3.5 week in productie klinkt wel als we missen nog wat.

Dat was toen met die chiptekorten tijdens Covid ook. Stonden er bergen auto's 'klaar' die nog op een onderdeel aan het wachten waren. Totdat fabrikanten ze gewoon maar gingen uitleveren met ontbrekende opties.
Zojuist van de dealer te horen gekregen dat de auto nog op status 155 staat en dus nog niet op transport is naar NL. Dus eveneens geproduceerd maar nog niet vrijgegeven.

• Tutter
  • Nu online
JdV023 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:20:
[...]

Zojuist van de dealer te horen gekregen dat de auto nog op status 155 staat en dus nog niet op transport is naar NL. Dus eveneens geproduceerd maar nog niet vrijgegeven.
Dan is de auto al (bijna) klaar :-)

De dealer kan ook zien wat de reden is van het niet vrijgeven, even navragen nog en wellicht komt het door de 20” velgen..

[ Voor 5% gewijzigd door Tutter op 21-08-2026 18:27 ]

• rolelael
Tutter schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:19:
[...]

Dankjewel!

Direct gekeken, er staan geen terugroep acties of iets dergelijks open. Maar wellicht zegt dit nog niets over een eventueel ontbrekend onderdeel of het ontbreken van de 20” velgen waar nu blijkbaar problemen rondom levering mee zijn..
Evt je vin eens ingeven op vindecoder dannzie je ook de effectieve productie datum!

mdecoder.com ( na ingeven vin ga je paar keer moeten refreshen )

Of deze :

http://oemnavigations.com/pages/vin-decoder-app

[ Voor 17% gewijzigd door rolelael op 21-08-2026 20:52 ]

• Tutter
  • Nu online
rolelael schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:48:
[...]

Evt je vin eens ingeven op vindecoder dannzie je ook de effectieve productie datum!

mdecoder.com ( na ingeven vin ga je paar keer moeten refreshen )

Of deze :

http://oemnavigations.com/pages/vin-decoder-app
Dankjewel! Het werkt, maar ik zie alleen dat de auto is gebouwd met alle opties. Verder geen actuele (sub) status en reden waarom de auto al langer dan gebruikelijk op 155 staat..

• Bart Simpson
Ik heb de auto nu twee weken en het valt me op dat het inschakelen van de driving assistant niet altijd echt subtiel gaat. In het vorige model iX3 verliep dat naadloos. Hebben meer mensen die ervaring?

• rolelael
Tutter schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:58:
[...]

Dankjewel! Het werkt, maar ik zie alleen dat de auto is gebouwd met alle opties. Verder geen actuele (sub) status en reden waarom de auto al langer dan gebruikelijk op 155 staat..
neen idd dat zie je niet,maar je weet nu wel de exacte productie datum, en normaal is het dan 3 weken erna aflevering ( approx ) . indien veel langer -> dealer . Die kan echt wel achterhalen waarom

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:27
rolelael schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

neen idd dat zie je niet,maar je weet nu wel de exacte productie datum, en normaal is het dan 3 weken erna aflevering ( approx ) . indien veel langer -> dealer . Die kan echt wel achterhalen waarom
Bedankt voor de link, en ik kan die drie weken bevestigen: bij mij productie 7 augustus, aflevering gepland 28 augustus. Zes weken eerder dan oorspronkelijk gepland, met de 20 inch velgen type 1046 overigens.

• JdV023
EV_Eric schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Bedankt voor de link, en ik kan die drie weken bevestigen: bij mij productie 7 augustus, aflevering gepland 28 augustus. Zes weken eerder dan oorspronkelijk gepland, met de 20 inch velgen type 1046 overigens.
Ook een 50? Ik probeer te achterhalen of daar nog verschil in zit. Productiedatum bij mij is 28 juli, maar de auto staat dus nog bij de fabriek.

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:27
JdV023 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Ook een 50? Ik probeer te achterhalen of daar nog verschil in zit. Productiedatum bij mij is 28 juli, maar de auto staat dus nog bij de fabriek.
Ja, een 50, in basis uitvoering.

• JdV023

Deze info is ook te vinden bij onze oosterburen. Mogelijk dezelfde bron?

https://www.motor-talk.de/forum/produktionstermin-verschoben-wegen-lieferengpass-standardfelge-t8637571.html

• Tutter
  • Nu online
Betreft dezelfde bron. En er wordt gesproken over een auto die nog gebouwd moet worden. Hopelijk worden de auto’s die al gebouwd zijn sneller dan de post genoemde 9 weken voorzien van de juiste velgen.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik vind het wel vreemd als er ineens 9 weken vertraging zou zijn ivm gebrek aan velgen. Ik weet niet precies hoe de logistiek van zo'n fabriek werkt, maar je zou denken dat ze niet ineens op zijn en alles 9 weken stil staat. Te langzame toelevering zou wel kunnen, maar ook dan verwacht je niet ineens dat soort sprongen. Of ze trekken gewoon auto's uit de planning en zetten ze achteraan ofzo.

Ik hoop dat het een indianenverhaal is.

• Tutter
  • Nu online
Devil schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:11:
Ik vind het wel vreemd als er ineens 9 weken vertraging zou zijn ivm gebrek aan velgen. Ik weet niet precies hoe de logistiek van zo'n fabriek werkt, maar je zou denken dat ze niet ineens op zijn en alles 9 weken stil staat. Te langzame toelevering zou wel kunnen, maar ook dan verwacht je niet ineens dat soort sprongen. Of ze trekken gewoon auto's uit de planning en zetten ze achteraan ofzo.

Ik hoop dat het een indianenverhaal is.
Had jij niet al een VIN, want dat kan nog wel eens uitmaken.

Ik denk (speculatie) dat er problemen zijn ontstaan bij de leverancier en dat de auto’s met de betreffende velgen inderdaad (weer) achteraan sluiten. Hier en daar lees ik ook dat auto’s sneller dan gedacht worden geleverd. Wellicht zijn dit auto’s met andere velgen die aanvankelijk later gepland stonden, maar door het velgen probleem naar voren geschoven zijn.

Nogmaals, het blijft een educated guess.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja precies, zo'n grote sprong lijkt op achteraan aansluiten.

• Tutter
  • Nu online
Devil schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:10:
Ja precies, zo'n grote sprong lijkt op achteraan aansluiten.
Heb je al een VIN?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Nee nog niet, productie staat vooralsnog eind september gepland.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Die van mij staat inmiddels in born (volgens de dealer). 7 augustus geproduceerd heb hem eind maart besteld een 50 met bijna alle opties. Naar verwachting maandag of dinsdag bij de dealer en kan hem dan eind van de week ophalen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Tutter
  • Nu online
Devil schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:26:
[...]

Nee nog niet, productie staat vooralsnog eind september gepland.
Ah, dan heb je goede kans dat het velgen probleem is opgelost tegen die tijd.

• Eriknogiets
  • Laatst online: 08:47
Heeft er al iemand een tas/koffer kunnen vinden die perfect in de frunk past? Tips?

• JdV023
Jullie zitten hier ongetwijfeld veel beter in dan ik, maar klopt het dat ik in de configurator niet meer de M Sportstoelen zie? Of althans andere stoelen dan eerst?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

JdV023 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:53:
Jullie zitten hier ongetwijfeld veel beter in dan ik, maar klopt het dat ik in de configurator niet meer de M Sportstoelen zie? Of althans andere stoelen dan eerst?
M Sportstoelen zijn er alleen in combinatie met M Sportpakket en M Sport interieur (BMW M Schwarz). Als er een ander interieur actief is of was dan zet hij hem standaard op comfort seats. Dan moet je zelf (bij paketten) weer even de sportstoelen aanzetten.

Als ik dat doe dan zie ik ze ook gewoon op de render.

• Tutter
  • Nu online
Normaals heeft iemand vernomen van zijn dealer dat er problemen zijn met de 20” velgen (1048). Ook zou de trekhaak intussen voor productie problemen zorgen.

https://www.reddit.com/r/...r=&utm_source=chatgpt.com

• JdV023
Tutter schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:17:
Normaals heeft iemand vernomen van zijn dealer dat er problemen zijn met de 20” velgen (1048). Ook zou de trekhaak intussen voor productie problemen zorgen.

https://www.reddit.com/r/...r=&utm_source=chatgpt.com
Nee, geen echte reden gehoord. Mijn dealer had het over ‘kwaliteitscontroles’ die nog moesten worden uitgevoerd. Ik heb overigens zowel de 20” als een trekhaak.

• Tutter
  • Nu online
JdV023 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:38:
[...]

Nee, geen echte reden gehoord. Mijn dealer had het over ‘kwaliteitscontroles’ die nog moesten worden uitgevoerd. Ik heb overigens zowel de 20” als een trekhaak.
Dat zou kunnen, je kan ze altijd even vragen e.e.a. na te gaan bij BMW Nederland. Wel zo netjes als ze je langer laten wachten dan afgesproken.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6QhSJ3ZFz4OC-0-WL9OwM8PbaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBjnIGTNVjzukbThfkorkyzA.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag de iX3 opgehaald. Wat een geweldige auto en wat werkt dat systeem goed allemaal. Ik zie hier kleine dingetjes voorbijkomen, ik moet zeggen dat bijna alles in het niet valt zodra je erin rijdt. Heb veel auto’s gehad, dit is werkelijk de beste tot nu toe.

(En wat een onwijze vooruitgang ten opzichte van de C40 die ik een tijdje gereden heb!)

[ Voor 6% gewijzigd door ergodyne1 op 23-08-2026 20:31 ]

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:14
JdV023 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Ik heb een 50 besteld in maart. Die is geproduceerd op 31 juli met trekhaak en 21 inch velgen. Afleverdatum 26-8. Dan kan ik niet dus het wordt vrijdag de 28e.

• Bock74
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-08 22:26
SKB schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:49:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Blijft klagen dat hij de taal Dutch (BE) niet kan downloaden. Heb de auto pas een kleine 2 weken. Heeft feilloos gewerkt de eerste week en maar sinds dit weekend deze problemen.
Is er iemand die dit probleem al heeft kunnen oplossen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:26
ergodyne1 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 20:29:
[Afbeelding]

Zaterdag de iX3 opgehaald. Wat een geweldige auto en wat werkt dat systeem goed allemaal. Ik zie hier kleine dingetjes voorbijkomen, ik moet zeggen dat bijna alles in het niet valt zodra je erin rijdt. Heb veel auto’s gehad, dit is werkelijk de beste tot nu toe.

(En wat een onwijze vooruitgang ten opzichte van de C40 die ik een tijdje gereden heb!)
Gaaf ding! Welke kleur heb je? Waarin ervaar je die vooruitgang?

• evd123
  • Laatst online: 12:56
Ook hier de 40 besteld en geproduceerd op 23-07 ook met trekhaak en 20 inch velgen staat nog steeds op code 155 en krijg geen antwoord waarom....

• SKB

SKB

Bock74 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:53:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Blijft klagen dat hij de taal Dutch (BE) niet kan downloaden. Heb de auto pas een kleine 2 weken. Heeft feilloos gewerkt de eerste week en maar sinds dit weekend deze problemen.
Is er iemand die dit probleem al heeft kunnen oplossen?
Net hetzelfde probleem dus. Heeft 1 week gewerkt en dan niet meer

• JdV023
evd123 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:37:
Ook hier de 40 besteld en geproduceerd op 23-07 ook met trekhaak en 20 inch velgen staat nog steeds op code 155 en krijg geen antwoord waarom....
Het moeten dus wel de velgen zijn. Ik heb de dealer gevraagd om hier nogmaals (bij BMW NL) naar te informeren.

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-08 23:34
Ben ook maar even gaan bellen na de berichten hier (en ik was toch al benieuwd ;-)) Die van mij (40 incl trekhaak en de 20” M aero velgen) is op 13-8 gemaakt volgens de VIN (dank voor de link hier, goeie tip!). Volgens de dealer is hij al op transport naar de vestiging, aflevering ingepland voor over 3 weken.

• evd123
  • Laatst online: 12:56
ja kijk de airo velgen zijn niet de standaard velgen 1048 wellicht dat het daar aan ligt?

• JdV023
evd123 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:01:
ja kijk de airo velgen zijn niet de standaard velgen 1048 wellicht dat het daar aan ligt?
Volgens mij zijn het in de basis dezelfde velgen, maar dan met kunststof inserts.

• Tutter
  • Nu online
JdV023 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:15:
[...]

Het moeten dus wel de velgen zijn. Ik heb de dealer gevraagd om hier nogmaals (bij BMW NL) naar te informeren.
Ik heb dit ook mijn dealer gevraagd, zodra mogelijk (verwacht een dezer dagen) zal ik het antwoord hier posten. Ik ben ook zeer benieuw wat jij te horen krijgt.

• Bart Simpson
Als je de 20 inch winterset wil bestellen krijg je ook te horen dat deze in back-order staan. Er lijkt dus wel iets te spelen.

• Tutter
  • Nu online
Het lijkt inderdaad een probleem met in ieder geval die specifieke velgen. Zo jammer dat de dealers in Nederland dit niet gewoon eerlijk melden aan hun klanten en aangeven wat de levertijd gaat worden. Nu roepen ze “geen idee, we doen navraag bij bmw Nederland” terwijl door van verschillende fora zoals bimmerpost, tweakers en Reddit etc. het wel duidelijk is.

Dat kan nog wel eens klanten en orders kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door Tutter op 24-08-2026 18:55 ]

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
Vandaag mijn 40 gaan ophalen. Eucalyptus Green icm Castanea. Zéér blij met mijn keuze 🥳. Alleen nog maar kort ritje gedaan door drukte.

Jammer genoeg wel direct al wat problemen.

- Er zit een fout in: Hoogspanningsaccu laden met daarachter een kwh getal die varieert. Melding komt er bij betreden wagen altijd op, en er blijft een klein geel uitroeptekenicoontje permanent in beeld staan bovenaan.

- Ik vertelde haar over een collega die een foutmelding kreeg bij het downloaden van de Nederlandse (BE) taal voor de spraakassistent. Hebben we direct ook proberen doen, maar kreeg net zoals mijn collega telkens een foutmelding. Ervoor werkte de spraakassistent in het Engels wel. Nu werkt het helemaal niet meer 🫣.

- Een grote kras in het stof op de A-stijl bestuurderszijde 🙄. Volgens de garage niet gemakkelijk te vervangen, weet niet of dat correcte info is. Mijn collega heeft zijn 40 van vorige week, en heeft ook een kras zitten, zelfde A-stijl, maar andere plaats.

- In de HUD heb ik nog geen 1x kaart (rijbaan) geprojecteerd gezien. Enkel de pijl. Curve Ahead staat actief in het menu. Heb ook al op gewestwegen gereden dus niet enkel bebouwde kom. Ik veronderstel dat je de rijbaan ook zonder navigeren moet zien?

- 6 km op de teller, en van in de garage waren er al duidelijk scharten te zien aan de handvaten binnenkant deur op het zwarte harde plastiek. Zowel bestuurderskant als bijrijderskant. Waardeloos.

- Als ik naar het stuurkolom kijk, dus achter het stuur, staat deze precies scheef. Is dat bij jullie ook zo?

- Bij het instappen beweegt de stoel bestuurder telkens in 2 richtingen. Dit eerst naar voor, maar dan weer naar achter. Is dit een normaal gedrag? Bij het uitstappen gaat de stoel wat naar achter.

Verder valt me op dat er een grote opbergplaats onder de middentunnel is, maar dat die bijna niet toegankelijk is. Tenzij je de stoel volledig naar achter zet ofzo. De wagen heeft zo een dikke neus, maar in het handschoenenkastke past nog maar net het kleine boekje met boorddocumenten, en het zit al vol 🫣.

Zijn toch zaken die allemaal niet zouden mogen bij een nieuwe wagen. Quality Control?

Binnen 2 weken mag ik auto al binnen brengen voor Assistent probleem te laten bekijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Yargo op 24-08-2026 21:21 ]

• Bart Simpson
Goede combi kleur ex- en interieur.😃

V.w.b. de HUD, voor zover ik weet geeft deze qua navigatieinfo enkel de rijrichting, curve ahead en (meen ik) rijstrook weer en geen kaart.

Bij het instappen reageert de stoel als je na het insteken van de gordel direct de rem intrapt. Dan wordt de cyclus niet afgemaakt. Dus instappen, gordel erin en wachten tot de stoel in de juiste stand staat en dan pas de rem intrappen. Je kan de functie overigens ook uit zetten.

Vervelend dat de auto zo is afgeleverd. Ik vraag me af of dit met quality control in de fabriek te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart Simpson op 24-08-2026 21:38 ]

• Yargo
Bart Simpson schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
Goede combi kleur ex- en interieur.😃

V.w.b. de HUD, voor zover ik weet geeft deze qua navigatieinfo enkel de rijrichting, curve ahead en (meen ik) rijstrook weer en geen kaart.

Bij het instappen reageert de stoel als je na het insteken van de gordel direct de rem intrapt. Dan wordt de cyclus niet afgemaakt. Dus instappen, gordel erin en wachten tot de stoel in de juiste stand staat en dan pas de rem intrappen. Je kan de functie overigens ook uit zetten.

Vervelend dat de auto zo is afgeleverd. Ik vraag me af of dit met quality control in de fabriek te maken heeft.
Ja, maar ik zie tijdens het rijden zonder actieve navigatie op (nog niet getest) enkel de pijl in de HUD staan, geen lijn die de baan moet voorstellen. Ik dacht dat dit juist het handige was zodat je ziet of er een bocht aan komt etc?

Ik probeer het morgen eens in die volgorde ivm de beweging van de stoel. Bedankt.

• Bart Simpson
Heb je digital premium al actief? Dat is een voorwaarde om o.a. curve ahead te kunnen zien.

• Bundi
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12:39
Yargo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:08:
Vandaag mijn 40 gaan ophalen. Eucalyptus Green icm Castanea. Zéér blij met mijn keuze 🥳. Alleen nog maar kort ritje gedaan door drukte.

- Er zit een fout in: Hoogspanningsaccu laden met daarachter een kwh getal die varieert. Melding komt er bij betreden wagen altijd op, en er blijft een klein geel uitroeptekenicoontje permanent in beeld staan bovenaan.

- Ik vertelde haar over een collega die een foutmelding kreeg bij het downloaden van de Nederlandse (BE) taal voor de spraakassistent. Hebben we direct ook proberen doen, maar kreeg net zoals mijn collega telkens een foutmelding. Ervoor werkte de spraakassistent in het Engels wel. Nu werkt het helemaal niet meer 🫣.

- Een grote kras in het stof op de A-stijl bestuurderszijde 🙄. Volgens de garage niet gemakkelijk te vervangen, weet niet of dat correcte info is. Mijn collega heeft zijn 40 van vorige week, en heeft ook een kras zitten, zelfde A-stijl, maar andere plaats.

- In de HUD heb ik nog geen 1x kaart (rijbaan) geprojecteerd gezien. Enkel de pijl. Curve Ahead staat actief in het menu. Heb ook al op gewestwegen gereden dus niet enkel bebouwde kom. Ik veronderstel dat je de rijbaan ook zonder navigeren moet zien?

- 6 km op de teller, en van in de garage waren er al duidelijk scharten te zien aan de handvaten binnenkant deur op het zwarte harde plastiek. Zowel bestuurderskant als bijrijderskant. Waardeloos.

- Als ik naar het stuurkolom kijk, dus achter het stuur, staat deze precies scheef. Is dat bij jullie ook zo?

- Bij het instappen beweegt de stoel bestuurder telkens in 2 richtingen. Dit eerst naar voor, maar dan weer naar achter. Is dit een normaal gedrag? Bij het uitstappen gaat de stoel wat naar achter.

Verder valt me op dat er een grote opbergplaats onder de middentunnel is, maar dat die bijna niet toegankelijk is. Tenzij je de stoel volledig naar achter zet ofzo. De wagen heeft zo een dikke neus, maar in het handschoenenkastke past nog maar net het kleine boekje met boorddocumenten, en het zit al vol 🫣.

Zijn toch zaken die allemaal niet zouden mogen bij een nieuwe wagen. Quality Control?

Binnen 2 weken mag ik auto al binnen brengen voor Assistent probleem te laten bekijken.
Goh, dat klinkt toch als een mindere ervaring. Je hoopt toch dat bij de aflevering alles netjes in orde is. Heeft de dealer niet toegezegd de kras op a-stijl en binnenin te repareren? Zo hoef je een auto toch niet te accepteren?

• Yargo
Bart Simpson schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:54:
Heb je digital premium al actief? Dat is een voorwaarde om o.a. curve ahead te kunnen zien.
Ik veronderstel van wel? Als ik via de app naar de ConnectedDrive Store ga, dan zie ik bij Digital Premium toch een groen bolletje staan en ''geactiveerd''.

• Yargo
Bundi schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:56:
[...]

Goh, dat klinkt toch als een mindere ervaring. Je hoopt toch dat bij de aflevering alles netjes in orde is. Heeft de dealer niet toegezegd de kras op a-stijl en binnenin te repareren? Zo hoef je een auto toch niet te accepteren?
Nee, niets eigenlijk. Gewoon dat het moeilijk te vervangen is. Maar ik verwacht wel dat het gebeurt, is het minste dat ze kunnen doen toch?

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:36
mbosje schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:49:
Toen ze vroegen hoe het dan zit met de garantie als je met niet-sterbanden rijdt, keken ze daar nogal vreemd van op. Ze vonden het zelfs erg vreemd en bijna schandalig dat dealers in Nederland dit durven te zeggen.
Ik hoorde toevallig vandaag een stukje van het gesprek tussen een medewerker van de BMW dealer waar mijn werkgever klant is en de collega waarvan de wagen werd teruggebracht voor onderhoud. Die gaf ook aan dat ze (voor een ander issue) o.a. hadden nagekeken of de wagen op sterbanden reed omdat er anders door BMW geen garantie op gegeven werd.. In België durven de dealers dit dus ook beweren. (Het ging in dit geval om een X5 PHEV met garantie + onderhoudscontract.)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

bibi2205 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:51:
[...]

Ik hoorde toevallig vandaag een stukje van het gesprek tussen een medewerker van de BMW dealer waar mijn werkgever klant is en de collega waarvan de wagen werd teruggebracht voor onderhoud. Die gaf ook aan dat ze (voor een ander issue) o.a. hadden nagekeken of de wagen op sterbanden reed omdat er anders door BMW geen garantie op gegeven werd.. In België durven de dealers dit dus ook beweren. (Het ging in dit geval om een X5 PHEV met garantie + onderhoudscontract.)
Ik heb er geen enkele probleem mee gehad qua garantie.

Shit happens.

• Free1990
Yargo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:08:

De foutmelding i.v.m. de batterij: batterij moet een keer (nagenoeg) volledig vol geladen worden. De garage had bij mij te weinig tijd gehad/geen snellader beschikbaar, maar eens ik dat thuis gedaan heb was melding inderdaad weg.

• Yargo
Free1990 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:18:
[...]

De foutmelding i.v.m. de batterij: batterij moet een keer (nagenoeg) volledig vol geladen worden. De garage had bij mij te weinig tijd gehad/geen snellader beschikbaar, maar eens ik dat thuis gedaan heb was melding inderdaad weg.
Hey,

Aha, ga ik vandaag eens proberen dan, bedankt! Bijzonder dat ze dat in de garage niet weten dan ☺️.

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-08 22:34

PDT

Tutter schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:52:
Het lijkt inderdaad een probleem met in ieder geval die specifieke velgen. Zo jammer dat de dealers in Nederland dit niet gewoon eerlijk melden aan hun klanten en aangeven wat de levertijd gaat worden. Nu roepen ze “geen idee, we doen navraag bij bmw Nederland” terwijl door van verschillende fora zoals bimmerpost, tweakers en Reddit etc. het wel duidelijk is.

Dat kan nog wel eens klanten en orders kosten.
Ik heb onze 40 een paar weken geleden besteld. Toen werd gezegd dat het waarschijnlijk oktober werd maar een dag na de koop kreeg ik een mail dat het gelukt was een eerdere productieplaats te regelen en dat 'onze' 40 nu in September komt. 40's lijken dus vlot geleverd te kunnen worden.

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:58

Stromer_jb

iracing profiel

PDT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:06:
[...]

Ik heb onze 40 een paar weken geleden besteld. Toen werd gezegd dat het waarschijnlijk oktober werd maar een dag na de koop kreeg ik een mail dat het gelukt was een eerdere productieplaats te regelen en dat 'onze' 40 nu in September komt. 40's lijken dus vlot geleverd te kunnen worden.
Dat is heel snel, maar ik ben benieuwd of je er de 20 inch onder heb besteld? Mocht dat zo zijn dan valt het misschien toch nog mee met leveringen. Mijne staat deze week op productie maar heb verder nog niets vernomen van de dealer.

• Tutter
  • Nu online
PDT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:06:
[...]

Dat is mooi nieuws, maar heb je toevallig een elektrische trekhaak en/ of de standaard 1048 20” velgen besteld?

• Yargo
FabiRaket schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:17:
Update spraakassistent: Alexa werkt! (OS 26.07.31)

Eerder in dit topic ging het over de spraakassistent die vastliep bij het downloaden van de Nederlandse taal. Aantal pagina's terug was al te lezen dat BMW dit snel heeft gefixed. Inmiddels werkt ook Alexa.

Hoe activeer je Alexa?

Ga naar Apps => Spraakassistent => tabblad 2: ' Tutorials' => 'Muziek, podcasts en meer'

[Afbeelding]

Vervolgens krijg je na even wachten een QR-code en kan je via je mobiel inloggen bij Amazon. Vervolgens kun je 'Hey BMW' alles vragen en werkt het aanzienlijk beter dan de reguliere spraakassistent. Erg gaaf

[Afbeelding]

[ps. dit werkt vermoedelijk alleen met de laatste OS versie, zie bovenaan]
Gezien de spraakassistent bij mij niet werkt wou ik dit eens proberen. De koppeling met mijn Amazon account lukt op de gsm (na het scannen van de QR code op het scherm van de iX3), maar daarna komt volgende melding op het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qt3fPaiakio-vialhAK9ApZQo70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXKc6X1Fjj5EM1if00JiraUk.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het inscannen van de QR code gezien dat hij naar de Amerikaanse Amazon linkt. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Free1990 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:18:
[...]

Door eens aan een DC lader te hangen tot 95 procent geladen, en de melding is weg, tx! 🙏. Wel melding dat de laadklep niet goed functioneert. Hopelijk was het eenmalig.

[ Voor 12% gewijzigd door Yargo op 25-08-2026 16:36 ]

• kienhu01
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 25-08 16:45
Sinds een maand heb ik ook mijn BMW IX3 M Pro, 21" velgen, in het bezit. 1500 kilometer mee gereden en de auto bevalt zeer goed. Voor mij een ideale mix tussen comfort en sportief weggedrag. Uiteraard zijn er niet alleen maar positieve punten, maar de perfecte auto bestaat m.i. ook niet. De positieve punten wegen veel zwaarder dan de negatieve.

Een vraag over de Iconic Glow, qua dagrijverlichting is de IG zeer zwak, het is nauwelijks te zien. In een donkere omgeving is het licht weer veel feller (bijv. ingang parkeergarage). Verlichting staat nu ingesteld op automatisch. Weet iemand hoe dit aangepast kan worden dat de IG ook fel brandt tijdens de normale dagrijverlichting?

[ Voor 3% gewijzigd door kienhu01 op 25-08-2026 16:45 ]

• PDT

PDT

Tutter schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:11:
[...]

Dat is mooi nieuws, maar heb je toevallig een elektrische trekhaak en/ of de standaard 1048 20” velgen besteld?
Allebei! 20 inch LM Dubbelspaak (Styling 1048 M) Bicolor. Zou dat een extra probleem moeten zijn?

• PDT

PDT

Stromer_jb schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:05:
[...]

Dat is heel snel, maar ik ben benieuwd of je er de 20 inch onder heb besteld? Mocht dat zo zijn dan valt het misschien toch nog mee met leveringen. Mijne staat deze week op productie maar heb verder nog niets vernomen van de dealer.
Fingers crossed. Ik heb inderdaad de standaard 20inch velgen (20 inch LM Dubbelspaak (Styling 1048 M) Bicolor)

• TL999
  • Laatst online: 11:02
kienhu01 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:44:
Sinds een maand heb ik ook mijn BMW IX3 M Pro, 21" velgen, in het bezit. 1500 kilometer mee gereden en de auto bevalt zeer goed. Voor mij een ideale mix tussen comfort en sportief weggedrag. Uiteraard zijn er niet alleen maar positieve punten, maar de perfecte auto bestaat m.i. ook niet. De positieve punten wegen veel zwaarder dan de negatieve.

Een vraag over de Iconic Glow, qua dagrijverlichting is de IG zeer zwak, het is nauwelijks te zien. In een donkere omgeving is het licht weer veel feller (bijv. ingang parkeergarage). Verlichting staat nu ingesteld op automatisch. Weet iemand hoe dit aangepast kan worden dat de IG ook fel brandt tijdens de normale dagrijverlichting?
Ik had exact dezelfde vraag over de Iconic Glow. Beetje jammer dat de Iconic Glow zo zwak is gedurende de dag. Ergens las ik dat het is wanneer de verlichting op AUTO staat. Als je het om dimlicht zet, dan zou het altijd fel branden. Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het lijkt mij ook erg vervelend om iedere keer zelf dimlicht aan en uit te zetten bij iedere rit. Tenzij het altijd op dimlicht kan staan en bij uitschakelen voertuig toch altijd automatisch uitgeschakeld wordt.

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
Ik las op Facebook een bericht over het vervangen van het Microfilter bij 5000km. En inderdaad in de app staat dat ik over 2700 km onderhoud nodig heb om dit Filter te vervangen. Zou dit een bug zijn, aangezien het normaal pas na zo’n 25000km zou moeten zijn? Het is wel gedekt door mijn BMW Service Inclusive, maar het is best wel vreemd.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05
Vandaag een iX3 40 besteld met de standaard 20” velgen van het sportpakket en een trekhaak. Dealer heeft niets gezegd over vertraging. Noemde zelfs levering in oktober misschien nog mogelijk.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Tutter
  • Nu online
Beatman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:02:
Vandaag een iX3 40 besteld met de standaard 20” velgen van het sportpakket en een trekhaak. Dealer heeft niets gezegd over vertraging. Noemde zelfs levering in oktober misschien nog mogelijk.
Fingers crossed! Op veel fora verschijnen berichten over velgen tekort, de 1048 velgen (standaard 20”) en mogelijk ook de trekhaak.

Hopelijk valt het mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Tutter op 25-08-2026 19:27 ]

• Tutter
  • Nu online
PDT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Allebei! 20 inch LM Dubbelspaak (Styling 1048 M) Bicolor. Zou dat een extra probleem moeten zijn?
Dat blijkt uit diverse berichten hier en in andere fora. Wellicht valt het mee maar de berichten zijn hardnekkig.

• PDT

PDT

Tutter schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:28:
[...]

Dat blijkt uit diverse berichten hier en in andere fora. Wellicht valt het mee maar de berichten zijn hardnekkig.
Ik heb even naar mijn dealer geschreven voor een update hierover. Ik zal de uitkomst hier melden.

• Tutter
  • Nu online
PDT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Ik heb even naar mijn dealer geschreven voor een update hierover. Ik zal de uitkomst hier melden.
Ben erg benieuwd wat jij te horen krijgt en of dat dan aansluit. Bedankt alvast.

• gerlofant
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:59
Tokheim schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:52:
Ik las op Facebook een bericht over het vervangen van het Microfilter bij 5000km. En inderdaad in de app staat dat ik over 2700 km onderhoud nodig heb om dit Filter te vervangen. Zou dit een bug zijn, aangezien het normaal pas na zo’n 25000km zou moeten zijn? Het is wel gedekt door mijn BMW Service Inclusive, maar het is best wel vreemd.
Dat is een interne luchtfilter/pollenfilter. Ik denk makkelijk om er zelf een nieuwe in te drukken? Maar ja, als je op je serviceinterval zit gewoon naar de dealer toch.

• ergodyne1
Een kleine update misschien leuk om te doen… ik heb de iX3 40 nu 5 dagen en ben bijna 750km verder. Mijn review is heel positief, dus hier geen geklaag over krasjes (kan de auto niet zoveel aan doen) of een middenconsole vak waar je je hand niet in kunt krijgen (gek dat ik wel heel prima mijn spullen in dat vak krijg, ik vind het een topvakje!).

Hij bevalt verder super, het grote scherm werkt heel fijn, snel en overzichtelijk. Ik heb uiteindelijk ook HUD, omdat ik graag Harmann Kardon wilde, zat dit in het pakket. Leuke gadget maar wel een overkill aan info: op je scherm navi, in het Panoramic vision navi en ook nog eens in het raam navi. Hoeveel pijlen en bochten heb je nodig? Ben bang dat ik het uiteindelijk uit ga zetten want het is vooral onrustig.

Voor wat betreft Driving Assistant: ik keek hier naar uit, ik rijd veel en het levert mij dan energie op om iets minder actief te hoeven sturen op stukken waar dit kan. Dit systeem werkt wel echt heel goed. Ik heb meerdere evoluties van meerdere merken meegemaakt en dit is wel echt de beste, onder de indruk! Let wel op: wil je echt zonder handen kunnen rijden heb je niet genoeg aan het standaard Driving Assistant. Je moet hiervoor de upgrade bestellen. De standaard versie werkt ook prima maar dan moet je altijd hand op het stuur houden(behalve in de file). Verkeerd voorgelicht door de verkoper helaas maar gelukkig achteraf aan te schaffen.

Ik heb momenteel de volledige Parking Assistant Professional in een gratis maand op test. Ik vind het persoonlijk heel gaaf, maar parkeren kan ik prima zelf dus voor mij niet een pre. Wat wel jammer is, is dat je alleen panoramic beeld van je auto geprojecteerd krijgt met dit pakket. De camera’s zitten dus wel op de auto, maar helaas in het standaard meegeleverd Parking Assistant geen mooi panorama overzicht van je auto. Rotstreekje van BMW, klein middelvingertje…

En dan ‘s nachts rijden met de Matrix verlichting… geweldig! Had dit eerder ook in mijn Volvo C40, echter daar bepaalde de auto wanneer het aan mocht en dat gebeurde 9 van de 10 keer niet. Bij de iX3 dus wel en het geeft een bak licht zonder de tegenliggers te storen. Volgens mij is Matrix verlichting wel onderdeel weer van het Iconic Glow pakket, goed om te weten voor de bestellers onder ons…

En dan de Ai assistent in het Nederlands: ik heb dit bewust na het lezen van wat problemen hier de eerste dagen niet aangeraakt. Gisteren getest en het werkt bij mij nagenoeg feilloos. Ik denk dat de auto de eerste dagen nadat je hem ophaalt de updates gaat ophalen en dit duurt even. Dat is mijn vermoeden. Ik heb het tijd gegeven (je hebt toch genoeg andere dingen om te ontdekken). En heel eerlijk: ik verwacht er ook niet direct alles van.

EDIT: nog een toevoeging, de auto heeft echt ontzettend veel ruimte voor de achterpassagiers. Dit was voor mij een voorwaarde met lange kinderen. Er zijn weinig wagens met zo’n heerlijk ruimte achterin (bij mij vielen zowat alle Audi’s om deze reden direct af, Kodiaq heeft het wel overigens).

Ik mocht ‘vroeger’ ook graag vooral negatieve reviews schrijven. Ouder worden verandert je hier blijkbaar een beetje in. Maar is er dan nog iets negatiefs te noemen?

Ja, het enige punt waar de C40 beter was, komt ie: een klein vuilnisbakje in de middenconsole. En wat ik verder mis: de instelmogelijkheden van de voorstoelen zijn niet meer zo uitgebreid als ik gewend ben van BMW. Geen opblaasbare lendesteunen of onderrug verstelling. Ook hier eigenlijk niet helemaal goed voorgelicht door de dealer. Hiervoor, en voor de massagestoelen, heb je de uitgebreide sportstoelen nodig.

In de voorpret las ik hier veel probleempjes en dingetjes waardoor ik wat huiverig werd. Mijn ervaring is zeer positief. Ik vraag mij af of andere merken het beter kunnen!

[ Voor 9% gewijzigd door ergodyne1 op 26-08-2026 10:15 ]

• FabiRaket
gerlofant schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:46:
[...]

Dat is een interne luchtfilter/pollenfilter. Ik denk makkelijk om er zelf een nieuwe in te drukken? Maar ja, als je op je serviceinterval zit gewoon naar de dealer toch.
Begrijp ik het goed dat er voor het interieur twee verschillende alternatieve filters zijn? Een microfilter en een nanopartikelfilter (aldus de handleiding)? De laatste filtert kennelijk beter?

Alles van Apple

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ergodyne1 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 06:49:
Een kleine update misschien leuk om te doen… ik heb de iX3 40 nu 5 dagen en ben bijna 750km verder. Mijn review is heel positief, dus hier geen geklaag over krasjes (kan de auto niet zoveel aan doen) of een middenconsole vak waar je je hand niet in kunt krijgen (gek dat ik wel heel prima mijn spullen in dat vak krijg, ik vind het een topvakje!).

Hij bevalt verder super, het grote scherm werkt heel fijn, snel en overzichtelijk. Ik heb uiteindelijk ook HUD, omdat ik graag Harmann Kardon wilde, zat dit in het pakket. Leuke gadget maar wel een overkill aan info: op je scherm navi, in het Panoramic vision navi en ook nog eens in het raam navi. Hoeveel pijlen en bochten heb je nodig? Ben bang dat ik het uiteindelijk uit ga zetten want het is vooral onrustig.

Voor wat betreft Driving Assistant: ik keek hier naar uit, ik rijd veel en het levert mij dan energie op om iets minder actief te hoeven sturen op stukken waar dit kan. Dit systeem werkt wel echt heel goed. Ik heb meerdere evoluties van meerdere merken meegemaakt en dit is wel echt de beste, onder de indruk! Let wel op: wil je echt zonder handen kunnen rijden heb je niet genoeg aan het standaard Driving Assistant. Je moet hiervoor de upgrade bestellen. De standaard versie werkt ook prima maar dan moet je altijd hand op het stuur houden(behalve in de file). Verkeerd voorgelicht door de verkoper helaas maar gelukkig achteraf aan te schaffen.

Ik heb momenteel de volledige Parking Assistant Professional in een gratis maand op test. Ik vind het persoonlijk heel gaaf, maar parkeren kan ik prima zelf dus voor mij niet een pre. Wat wel jammer is, is dat je alleen panoramic beeld van je auto geprojecteerd krijgt met dit pakket. De camera’s zitten dus wel op de auto, maar helaas in het standaard meegeleverd Parking Assistant geen mooi panorama overzicht van je auto. Rotstreekje van BMW, klein middelvingertje…

En dan ‘s nachts rijden met de Matrix verlichting… geweldig! Had dit eerder ook in mijn Volvo C40, echter daar bepaalde de auto wanneer het aan mocht en dat gebeurde 9 van de 10 keer niet. Bij de iX3 dus wel en het geeft een bak licht zonder de tegenliggers te storen. Volgens mij is Matrix verlichting wel onderdeel weer van het Iconic Glow pakket, goed om te weten voor de bestellers onder ons…

En dan de Ai assistent in het Nederlands: ik heb dit bewust na het lezen van wat problemen hier de eerste dagen niet aangeraakt. Gisteren getest en het werkt bij mij nagenoeg feilloos. Ik denk dat de auto de eerste dagen nadat je hem ophaalt de updates gaat ophalen en dit duurt even. Dat is mijn vermoeden. Ik heb het tijd gegeven (je hebt toch genoeg andere dingen om te ontdekken). En heel eerlijk: ik verwacht er ook niet direct alles van.

Ik mocht ‘vroeger’ ook graag vooral negatieve reviews schrijven. Ouder worden verandert je hier blijkbaar een beetje in. Maar is er dan nog iets negatiefs te noemen?

Ja, het enige punt waar de C40 beter was, komt ie: een klein vuilnisbakje in de middenconsole. En wat ik verder mis: de instelmogelijkheden van de voorstoelen zijn niet meer zo uitgebreid als ik gewend ben van BMW. Geen opblaasbare lendesteunen of onderrug verstelling. Ook hier eigenlijk niet helemaal goed voorgelicht door de dealer. Hiervoor, en voor de massagestoelen, heb je de uitgebreide sportstoelen nodig.

In de voorpret las ik hier veel probleempjes en dingetjes waardoor ik wat huiverig werd. Mijn ervaring is zeer positief. Ik vraag mij af of andere merken het beter kunnen!
Mooie review en leuk om te lezen, vergroot mijn voorpret!

Het stukje over het "panoramic beeld", volgens mij is dat met Parking Assistant Plus toch al beschikbaar, niet perse met Professional? Als ik de optie-omschrijving lees van Plus:
De aanvullende Panorama View aan de voorzijde vergroot hiervoor uw zichtveld aan weerszijden van de uitrit.
Bij de Professional variant zie ik niets staan over panorama, ik dacht ook dat deze variant vooral handig zou zijn als je met de app wilt parkeren. Daarom heb ik 'm (voor nu) ook niet meebesteld.

• Bart Simpson
Razr schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

Het stukje over het "panoramic beeld", volgens mij is dat met Parking Assistant Plus toch al beschikbaar, niet perse met Professional? Als ik de optie-omschrijving lees van Plus:

[...]

Bij de Professional variant zie ik niets staan over panorama, ik dacht ook dat deze variant vooral handig zou zijn als je met de app wilt parkeren. Daarom heb ik 'm (voor nu) ook niet meebesteld.
Bij Parking Assistant Plus heb inderdaad je het panaromabeeld al. Bij Professional kan je de auto (o.a.) met de telefoon inparkeren. Beetje een dure gimmick als je het mij vraagt.

• ergodyne1
Razr schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

[...]

Klopt inderdaad. Ik hoef geen parkeerhulp, maar het 360 beeld is wel leuk en kost je 595,00 als optie.

• FabiRaket
Praktische vraag: wat is de snelste manier om alle alarmen/knipperlichten/vergendeling uit te laten als er mensen in de auto blijven? Denk aan de situatie dat de bestuurder met telefoon(sleutel) de auto verlaat om een korte boodschap te doen.

Alles van Apple

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05
Tutter schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:26:
[...]

Fingers crossed! Op veel fora verschijnen berichten over velgen tekort, de 1048 velgen (standaard 20”) en mogelijk ook de trekhaak.

Hopelijk valt het mee!
Vandaag te horen gekregen dat productie is gepland in week 42. Dat is over nog geen 7 weken. En geen opmerking gemaakt over vertraging door de velgen of de trekhaak. Hopelijk valt het inderdaad mee.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste