Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

  • BMWnewbie
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18-06 17:45
Heb de auto gisteren opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI71mv5iudCBwdsQV7PLBFkaYTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umCOrB0y4a6MT7GrpTMv2fj1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P--JalOQOtES3bkfGGa63zWY7PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD7eTKUasfC6TUfJ7HIZjQXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWK9vfrY1vqP0Mj2W7SKxkZCaFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46SSLi9QOWYHysghG00ytRHZ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de afgelopen maanden veel informatie van anderen op dit forum mogen ontvangen, het is dus payback time. Na enige introspectie volgt hieronder een korte opsomming van de emoties rond de aanschaf van mijn nieuwe BMW iX3 50 NK.
Voorpret
De afgelopen maanden heb ik vrijwel iedere dag wel even een nieuw YouTube-filmpje over de iX3 bekeken. Gewoon verslaafd dus. Of ze nu Turks, Noors of Thais spraken: het maakte me niets uit. Wat opvalt, is dat alle tests unaniem positief uitpakken, ook de vergelijkende. BMW heeft hier als Europese fabrikant met veel lef iets heel bijzonders neergezet.

Bij de dealer vertelden ze me dat de WLTP-actieradius van 805 km voor veel kopers hét unieke selling point is om van benzine over te stappen naar volledig elektrisch rijden. Ik zit er precies zo in en sla al die complexe hybride opties gewoon over. Alle voordelen van elektrisch rijden, met min of meer dezelfde actieradius als bij benzine.

Voor degene die hier nog zitten te wachten, it is worth the wait !
Technische details
iX3 50 xDrive, Ocean Wave Blue, 20 inch wielen, Iconic Glow-pakket, comfortstoelen vóór, 22 kW laden, Digital Services-abonnement, ANWB-laadpas en BMW-laadpas als back-up. Thuislader besteld bij ANWB, want daar zit ik met een dynamic-pricingcontract en kan ik soms zelfs gratis laden. Eerste verbruik over een mix van autobaan en stad is 17.1 kWh/100km bij zo'n 18 graden buiten.
BM-W versus V-W
De afgelopen twaalf jaar heb ik altijd VW’s gereden (Touran/Tiguan). Het kan aan de dealers in mijn woonplaats liggen, maar wat een enorm verschil in klantgerichtheid zit er tussen VW en BMW. Bij de BMW-dealer loop je, ook zonder pak, naar binnen, word je herkend en erkend, en staat er in een mum van tijd iemand voor je klaar. Ze nemen de tijd voor je en zelfs de koffie is er een stuk beter. Echt een verademing in deze tijd waar service steeds slechter wordt.
Love the smell of a new BMW in the morning
Er gaat toch echt niets boven de unieke geur van een nieuwe auto. Alles is helemaal fris, glimmend en nieuw. Geen mugjes op de voorkant en geen kleine krasjes in de lak. Nergens kruimels of gevallen McDonald’s-frietjes tussen de stoelen. Wat een genot.

Maar het leidt ook meteen tot enige angst. Ik durf de auto eigenlijk nog niet naast een andere auto te parkeren, uit angst voor deukjes. Maar goed, dat gaat allemaal snel voorbij. De auto trekt ook best wel wat aandacht (het is toch een BMW iX3, hè), dus had zelfs enige vrees dat hij sneller gestolen kan worden (als blijkt dat erg lastig). Gelukkig stond ie er vanochtend gewoon nog.
HUDje mut je!
Inmiddels al een flink stuk met de nieuwe auto gereden en het eerste wat mij in extreem positieve zin opvalt, is de HUD. Als zestigplusser kreeg ik in mijn Tiguan steeds meer last van de afstand tussen mijn ogen en het schermpje rechts van het stuur, bijvoorbeeld om de toegestane snelheid of straatnamen te lezen. Met de BMW-HUD is dit in één keer opgelost: ik zie alles superscherp in de ruit. Echt een genot om mee te maken. Reed eigenlijk alleen maar op de HUD en gebruik het panaromic display nauwelijks (alleen voor batterij info, de tijd en of het BWM poppetje reageerde op mijn spraakopdrachten).
Cognitieve dissonantie
Iedereen die een dure aankoop doet en daarna iets ontdekt wat hij of zij eigenlijk als een teleurstelling ervaart, kan last krijgen van cognitieve dissonantie. Die zal zich vervolgens sublimeren in overdreven enthousiasme over de aankoop.

Na de eerste rijervaring met deze BMW ben ik bij mezelf te rade gegaan of ik daar last van had, maar ik heb er geen spoortje van kunnen ontdekken. De auto overtreft mijn, toch al redelijke hoge, verwachtingen. Ik vind de kleuren mooi, de instrumenten uitstekend en ingetogen, In der Beschränkung zeigt sich der Meister, iets wat Mercedes met zijn volledig doorlopende scherm bijvoorbeeld niet gelukt is (=kerstboom). Ook de wegligging, het soepel rijden over verkeersdrempels en de echt goed werkende rijhulpsystemen bevallen uitstekend. De Autobahn Assistant is de eerste maand zelfs gratis.

Zowel mijn zoon als ik hebben er nu in gereden en het is opvallend dat je binnen twee minuten helemaal relaxed met elkaar zit te praten. Dat hebben we in huurauto’s bijvoorbeeld nooit; dan ben je toch eerst een tijdje aan het wennen aan waar alle knoppen zitten. Instappen in deze BMW voelt als een “hand in glove”. En Freude am Fahren bestaat echt nog steeds. Ik verheug me er sinds lange tijd weer op om lekker wat ritjes te gaan maken. Maakt me niet uit waarheen, gewoon even een lekker stukje rijden.

De 20 inch wielen zijn in het echt ook erg mooi. Ze ogen vrij groot en ik dacht zelfs even dat er per ongeluk 22 inch wielen onder gemonteerd waren. Gelukkig niet. Er is ook een nieuwe oplossing voor het doorrijden bij een lekke band. Je kunt een apparaat (zit in de frunk) op het wiel bevestigen en die houdt de bandendruk dan op peil. Je mag daarmee max 80 km/u en 200km ver.
Survival mode
De accessoire die ik zeker ga aanschaffen, is de Vehicle-to-Load-adapter, oftewel de V2L-adapter. Dan heb je dus helemaal geen thuisbatterij of dieselgenerator meer nodig om bijvoorbeeld een stroomstoring op te vangen. Er komt gewoon 220 volt uit. Ik kan die met een verlengkabel door de brievenbus naar binnen leiden en daarop mijn cv-ketel (ik stook op gas), koelkast en een paar LED-lampen aansluiten. Met pakweg 60 kWh lading kun je dan dagen vooruit. En hey, het allerbelangrijkste om te overleven, ik kan er nog een lekker bakkie koffie mee zetten ook.
Mierenneuken of miereneuken?
Er is natuurlijk altijd kritiek mogelijk en met name smaken zullen verschillen. In de reviews komen vaak het ontbreken van stoelventilatie en de niet-gelamineerde ramen terug, waardoor de auto minder stil zou zijn. Kan zijn, maar dit zijn voor mij geen hygiënefactoren, want ik kom uit een vrij kale benzineauto, dus mis dit niet.

De neus van de auto vind ik nog altijd vrij groot; die had van mij een slagje kleiner gekund. Verder bleek dat op een Samsung-telefoon de Digital Key alleen in Samsung Wallet geladen kan worden, dus niet in de standaard Google Wallet.
Vragen
Als er verder nog vragen zijn, dan beantwoord ik die graag.

[ Voor 9% gewijzigd door BMWnewbie op 16-06-2026 16:44 . Reden: Tikfoutje gecorrigeerd. ]


  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
(jarig!)
BMWnewbie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:43:
Heb de auto gisteren opgehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de afgelopen maanden veel informatie van anderen op dit forum mogen ontvangen, het is dus payback time. Na enige introspectie volgt hieronder een korte opsomming van de emoties rond de aanschaf van mijn nieuwe BMW iX3 50 NK.
Voorpret
De afgelopen maanden heb ik vrijwel iedere dag wel even een nieuw YouTube-filmpje over de iX3 bekeken. Gewoon verslaafd dus. Of ze nu Turks, Noors of Thais spraken: het maakte me niets uit. Wat opvalt, is dat alle tests unaniem positief uitpakken, ook de vergelijkende. BMW heeft hier als Europese fabrikant met veel lef iets heel bijzonders neergezet.

Bij de dealer vertelden ze me dat de WLTP-actieradius van 805 km voor veel kopers hét unieke selling point is om van benzine over te stappen naar volledig elektrisch rijden. Ik zit er precies zo in en sla al die complexe hybride opties gewoon over. Alle voordelen van elektrisch rijden, met min of meer dezelfde actieradius als bij benzine.

Voor degene die hier nog zitten te wachten, it is worth the wait !
Technische details
iX3 50 xDrive, Ocean Wave Blue, 20 inch wielen, Iconic Glow-pakket, comfortstoelen vóór, 22 kW laden, Digital Services-abonnement, ANWB-laadpas en BMW-laadpas als back-up. Thuislader besteld bij ANWB, want daar zit ik met een dynamic-pricingcontract en kan ik soms zelfs gratis laden. Eerste verbruik over een mix van autobaan en stad is 17.1 kWh/100km bij zo'n 18 graden buiten.
BM-W versus V-W
De afgelopen twaalf jaar heb ik altijd VW’s gereden (Touran/Tiguan). Het kan aan de dealers in mijn woonplaats liggen, maar wat een enorm verschil in klantgerichtheid zit er tussen VW en BMW. Bij de BMW-dealer loop je, ook zonder pak, naar binnen, word je herkend en erkend, en staat er in een mum van tijd iemand voor je klaar. Ze nemen de tijd voor je en zelfs de koffie is er een stuk beter. Echt een verademing in deze tijd waar service steeds slechter wordt.
Love the smell of a new BMW in the morning
Er gaat toch echt niets boven de unieke geur van een nieuwe auto. Alles is helemaal fris, glimmend en nieuw. Geen mugjes op de voorkant en geen kleine krasjes in de lak. Nergens kruimels of gevallen McDonald’s-frietjes tussen de stoelen. Wat een genot.

Maar het leidt ook meteen tot enige angst. Ik durf de auto eigenlijk nog niet naast een andere auto te parkeren, uit angst voor deukjes. Maar goed, dat gaat allemaal snel voorbij. De auto trekt ook best wel wat aandacht (het is toch een BMW iX3, hè), dus had zelfs enige vrees dat hij sneller gestolen kan worden (als blijkt dat erg lastig). Gelukkig stond ie er vanochtend gewoon nog.
HUDje mut je!
Inmiddels al een flink stuk met de nieuwe auto gereden en het eerste wat mij in extreem positieve zin opvalt, is de HUD. Als zestigplusser kreeg ik in mijn Tiguan steeds meer last van de afstand tussen mijn ogen en het schermpje rechts van het stuur, bijvoorbeeld om de toegestane snelheid of straatnamen te lezen. Met de BMW-HUD is dit in één keer opgelost: ik zie alles superscherp in de ruit. Echt een genot om mee te maken. Reed eigenlijk alleen maar op de HUD en gebruikt het panaromic display nauwelijks (alleen voor batterij info, de tijd en of het BWM poppetje reageerde op mijn spraakopdrachten).
Cognitieve dissonantie
Iedereen die een dure aankoop doet en daarna iets ontdekt wat hij of zij eigenlijk als een teleurstelling ervaart, kan last krijgen van cognitieve dissonantie. Die zal zich vervolgens sublimeren in overdreven enthousiasme over de aankoop.

Na de eerste rijervaring met deze BMW ben ik bij mezelf te rade gegaan of ik daar last van had, maar ik heb er geen spoortje van kunnen ontdekken. De auto overtreft mijn, toch al redelijke hoge, verwachtingen. Ik vind de kleuren mooi, de instrumenten uitstekend en ingetogen, In der Beschränkung zeigt sich der Meister, iets wat Mercedes met zijn volledig doorlopende scherm bijvoorbeeld niet gelukt is (=kerstboom). Ook de wegligging, het soepel rijden over verkeersdrempels en de echt goed werkende rijhulpsystemen bevallen uitstekend. De Autobahn Assistant is de eerste maand zelfs gratis.

Zowel mijn zoon als ik hebben er nu in gereden en het is opvallend dat je binnen twee minuten helemaal relaxed met elkaar zit te praten. Dat hebben we in huurauto’s bijvoorbeeld nooit; dan ben je toch eerst een tijdje aan het wennen aan waar alle knoppen zitten. Instappen in deze BMW voelt als een “hand in glove”. En Freude am Fahren bestaat echt nog steeds. Ik verheug me er sinds lange tijd weer op om lekker wat ritjes te gaan maken. Maakt me niet uit waarheen, gewoon even een lekker stukje rijden.

De 20 inch wielen zijn in het echt ook erg mooi. Ze ogen vrij groot en ik dacht zelfs even dat er per ongeluk 22 inch wielen onder gemonteerd waren. Gelukkig niet. Er is ook een nieuwe oplossing voor het doorrijden bij een lekke band. Je kunt een apparaat (zit in de frunk) op het wiel bevestigen en die houdt de bandendruk dan op peil. Je mag daarmee max 80 km/u en 200km ver.
Survival mode
De accessoire die ik zeker ga aanschaffen, is de Vehicle-to-Load-adapter, oftewel de V2L-adapter. Dan heb je dus helemaal geen thuisbatterij of dieselgenerator meer nodig om bijvoorbeeld een stroomstoring op te vangen. Er komt gewoon 220 volt uit. Ik kan die met een verlengkabel door de brievenbus naar binnen leiden en daarop mijn cv-ketel (ik stook op gas), koelkast en een paar LED-lampen aansluiten. Met pakweg 60 kWh lading kun je dan dagen vooruit. En hey, het allerbelangrijkste om te overleven, ik kan er nog een lekker bakkie koffie mee zetten ook.
Mierenneuken of miereneuken?
Er is natuurlijk altijd kritiek mogelijk en met name smaken zullen verschillen. In de reviews komen vaak het ontbreken van stoelventilatie en de niet-gelamineerde ramen terug, waardoor de auto minder stil zou zijn. Kan zijn, maar dit zijn voor mij geen hygiënefactoren, want ik kom uit een vrij kale benzineauto, dus mis dit niet.

De neus van de auto vind ik nog altijd vrij groot; die had van mij een slagje kleiner gekund. Verder bleek dat op een Samsung-telefoon de Digital Key alleen in Samsung Wallet geladen kan worden, dus niet in de standaard Google Wallet.
Vragen
Als er verder nog vragen zijn, dan beantwoord ik die graag.
Amai, dat is een uitgebreide eerste ervaring :-). Leuk om te lezen! Heb zelf ook het castanea interieur gekozen icm Eucalyptus Green en M Sport Pro. Had oorspronkelijk de gewone M stoelen genomen, niet de Pro omdat die te hard zouden zitten. Maar na een testrit met een collega in een testwagen met Permormtex/M interieur toch weer beginnen twijfelen en mijn order laten veranderen naar Castanea. Ik vond het gewoon te donker en zwart in de cabine. Alles leek op elkaar, geen enkel contrast bijna. Werd er depri van ;) . Ook de performtex (alcantara) lijkt toch nogal gevoelig voor vuiligheid en stof zag ik toen. Zeker gezien het bovenste deel en hoofdsteun ook uit dat materiaal bestaan leek het vegan leder me toch een pak onderhoudsvriendelijker. Wel had ik het castanea nog niet in het echt gezien, buiten eentje in een donkere werkplaats maar gezien die aan het updaten was mocht ik er niet in. Was dus toch nog een beetje bang dat de rode tint er teveel zou doorkomen daar je dit toch af en toe ziet op filmpjes en foto's. Maar ik denk dat die foto's teveel bewerkt zijn met filters waardoor het kleur helemaal anders overkomt? De configurator en jouw foto's komen redelijk goed overeen op gebied van kleuren. Het enige wat ik minder mooi vind aan die stoelen is grijs eraan maar goed, je kan niet alles willen :P .

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
Yargo schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:12:
Heeft er al iemand een matte screenprotector gekocht om vingerafdrukken op het scherm tegen te gaan? Wat zijn de ervaringen?

Zo heb je er van de bekendere merken zoals Disskin, Dispro en Grizz Protector. Die zijn wel behoorlijk prijzig. Tussen de 35 euro en 45 euro.

Op AliExpress beginnen er natuurlijk ook te staan voor 12 - 18 euro.

Linkje 1
Linkje 2
Linkje 3
Bij de X1 had ik een protector maar ik vind het er niet mooier op worden. Heb het er toen vrijsnel afgehaald. Alle protectors die ik zie zijn mat ivm vlekken. Een brillendoekjes of een microvezeldoekje er langs halen is zo gedaan en het scherm blijft lekker scherp.

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
BMWnewbie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:43:
Heb de auto gisteren opgehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de afgelopen maanden veel informatie van anderen op dit forum mogen ontvangen, het is dus payback time. Na enige introspectie volgt hieronder een korte opsomming van de emoties rond de aanschaf van mijn nieuwe BMW iX3 50 NK.
Voorpret
De afgelopen maanden heb ik vrijwel iedere dag wel even een nieuw YouTube-filmpje over de iX3 bekeken. Gewoon verslaafd dus. Of ze nu Turks, Noors of Thais spraken: het maakte me niets uit. Wat opvalt, is dat alle tests unaniem positief uitpakken, ook de vergelijkende. BMW heeft hier als Europese fabrikant met veel lef iets heel bijzonders neergezet.

Bij de dealer vertelden ze me dat de WLTP-actieradius van 805 km voor veel kopers hét unieke selling point is om van benzine over te stappen naar volledig elektrisch rijden. Ik zit er precies zo in en sla al die complexe hybride opties gewoon over. Alle voordelen van elektrisch rijden, met min of meer dezelfde actieradius als bij benzine.

Voor degene die hier nog zitten te wachten, it is worth the wait !
Technische details
iX3 50 xDrive, Ocean Wave Blue, 20 inch wielen, Iconic Glow-pakket, comfortstoelen vóór, 22 kW laden, Digital Services-abonnement, ANWB-laadpas en BMW-laadpas als back-up. Thuislader besteld bij ANWB, want daar zit ik met een dynamic-pricingcontract en kan ik soms zelfs gratis laden. Eerste verbruik over een mix van autobaan en stad is 17.1 kWh/100km bij zo'n 18 graden buiten.
BM-W versus V-W
De afgelopen twaalf jaar heb ik altijd VW’s gereden (Touran/Tiguan). Het kan aan de dealers in mijn woonplaats liggen, maar wat een enorm verschil in klantgerichtheid zit er tussen VW en BMW. Bij de BMW-dealer loop je, ook zonder pak, naar binnen, word je herkend en erkend, en staat er in een mum van tijd iemand voor je klaar. Ze nemen de tijd voor je en zelfs de koffie is er een stuk beter. Echt een verademing in deze tijd waar service steeds slechter wordt.
Love the smell of a new BMW in the morning
Er gaat toch echt niets boven de unieke geur van een nieuwe auto. Alles is helemaal fris, glimmend en nieuw. Geen mugjes op de voorkant en geen kleine krasjes in de lak. Nergens kruimels of gevallen McDonald’s-frietjes tussen de stoelen. Wat een genot.

Maar het leidt ook meteen tot enige angst. Ik durf de auto eigenlijk nog niet naast een andere auto te parkeren, uit angst voor deukjes. Maar goed, dat gaat allemaal snel voorbij. De auto trekt ook best wel wat aandacht (het is toch een BMW iX3, hè), dus had zelfs enige vrees dat hij sneller gestolen kan worden (als blijkt dat erg lastig). Gelukkig stond ie er vanochtend gewoon nog.
HUDje mut je!
Inmiddels al een flink stuk met de nieuwe auto gereden en het eerste wat mij in extreem positieve zin opvalt, is de HUD. Als zestigplusser kreeg ik in mijn Tiguan steeds meer last van de afstand tussen mijn ogen en het schermpje rechts van het stuur, bijvoorbeeld om de toegestane snelheid of straatnamen te lezen. Met de BMW-HUD is dit in één keer opgelost: ik zie alles superscherp in de ruit. Echt een genot om mee te maken. Reed eigenlijk alleen maar op de HUD en gebruikt het panaromic display nauwelijks (alleen voor batterij info, de tijd en of het BWM poppetje reageerde op mijn spraakopdrachten).
Cognitieve dissonantie
Iedereen die een dure aankoop doet en daarna iets ontdekt wat hij of zij eigenlijk als een teleurstelling ervaart, kan last krijgen van cognitieve dissonantie. Die zal zich vervolgens sublimeren in overdreven enthousiasme over de aankoop.

Na de eerste rijervaring met deze BMW ben ik bij mezelf te rade gegaan of ik daar last van had, maar ik heb er geen spoortje van kunnen ontdekken. De auto overtreft mijn, toch al redelijke hoge, verwachtingen. Ik vind de kleuren mooi, de instrumenten uitstekend en ingetogen, In der Beschränkung zeigt sich der Meister, iets wat Mercedes met zijn volledig doorlopende scherm bijvoorbeeld niet gelukt is (=kerstboom). Ook de wegligging, het soepel rijden over verkeersdrempels en de echt goed werkende rijhulpsystemen bevallen uitstekend. De Autobahn Assistant is de eerste maand zelfs gratis.

Zowel mijn zoon als ik hebben er nu in gereden en het is opvallend dat je binnen twee minuten helemaal relaxed met elkaar zit te praten. Dat hebben we in huurauto’s bijvoorbeeld nooit; dan ben je toch eerst een tijdje aan het wennen aan waar alle knoppen zitten. Instappen in deze BMW voelt als een “hand in glove”. En Freude am Fahren bestaat echt nog steeds. Ik verheug me er sinds lange tijd weer op om lekker wat ritjes te gaan maken. Maakt me niet uit waarheen, gewoon even een lekker stukje rijden.

De 20 inch wielen zijn in het echt ook erg mooi. Ze ogen vrij groot en ik dacht zelfs even dat er per ongeluk 22 inch wielen onder gemonteerd waren. Gelukkig niet. Er is ook een nieuwe oplossing voor het doorrijden bij een lekke band. Je kunt een apparaat (zit in de frunk) op het wiel bevestigen en die houdt de bandendruk dan op peil. Je mag daarmee max 80 km/u en 200km ver.
Survival mode
De accessoire die ik zeker ga aanschaffen, is de Vehicle-to-Load-adapter, oftewel de V2L-adapter. Dan heb je dus helemaal geen thuisbatterij of dieselgenerator meer nodig om bijvoorbeeld een stroomstoring op te vangen. Er komt gewoon 220 volt uit. Ik kan die met een verlengkabel door de brievenbus naar binnen leiden en daarop mijn cv-ketel (ik stook op gas), koelkast en een paar LED-lampen aansluiten. Met pakweg 60 kWh lading kun je dan dagen vooruit. En hey, het allerbelangrijkste om te overleven, ik kan er nog een lekker bakkie koffie mee zetten ook.
Mierenneuken of miereneuken?
Er is natuurlijk altijd kritiek mogelijk en met name smaken zullen verschillen. In de reviews komen vaak het ontbreken van stoelventilatie en de niet-gelamineerde ramen terug, waardoor de auto minder stil zou zijn. Kan zijn, maar dit zijn voor mij geen hygiënefactoren, want ik kom uit een vrij kale benzineauto, dus mis dit niet.

De neus van de auto vind ik nog altijd vrij groot; die had van mij een slagje kleiner gekund. Verder bleek dat op een Samsung-telefoon de Digital Key alleen in Samsung Wallet geladen kan worden, dus niet in de standaard Google Wallet.
Vragen
Als er verder nog vragen zijn, dan beantwoord ik die graag.
Mooi verslag, en heel veel herkenbaar. Heel veel plezier ermee. Ik heb de 22 inch wielen en zelfs dan rijdt hij velen malen comfortabelere dan mijn vorige X1 (U11) met 20 inch wielen. Ja die neus is enorm. Ik behandel mijn auto's altijd met een ceramic coating en dan nog wat lagen, zodat ik de komende jaren niets meer hoef te poetsen. Maar dat viel vies tegen eer dat ik klaar was 😂.

  • kolibrie23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 22:54
BMWnewbie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:43:
Heb de auto gisteren opgehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de afgelopen maanden veel informatie van anderen op dit forum mogen ontvangen, het is dus payback time. Na enige introspectie volgt hieronder een korte opsomming van de emoties rond de aanschaf van mijn nieuwe BMW iX3 50 NK.
Voorpret
De afgelopen maanden heb ik vrijwel iedere dag wel even een nieuw YouTube-filmpje over de iX3 bekeken. Gewoon verslaafd dus. Of ze nu Turks, Noors of Thais spraken: het maakte me niets uit. Wat opvalt, is dat alle tests unaniem positief uitpakken, ook de vergelijkende. BMW heeft hier als Europese fabrikant met veel lef iets heel bijzonders neergezet.

Bij de dealer vertelden ze me dat de WLTP-actieradius van 805 km voor veel kopers hét unieke selling point is om van benzine over te stappen naar volledig elektrisch rijden. Ik zit er precies zo in en sla al die complexe hybride opties gewoon over. Alle voordelen van elektrisch rijden, met min of meer dezelfde actieradius als bij benzine.

Voor degene die hier nog zitten te wachten, it is worth the wait !
Technische details
iX3 50 xDrive, Ocean Wave Blue, 20 inch wielen, Iconic Glow-pakket, comfortstoelen vóór, 22 kW laden, Digital Services-abonnement, ANWB-laadpas en BMW-laadpas als back-up. Thuislader besteld bij ANWB, want daar zit ik met een dynamic-pricingcontract en kan ik soms zelfs gratis laden. Eerste verbruik over een mix van autobaan en stad is 17.1 kWh/100km bij zo'n 18 graden buiten.
BM-W versus V-W
De afgelopen twaalf jaar heb ik altijd VW’s gereden (Touran/Tiguan). Het kan aan de dealers in mijn woonplaats liggen, maar wat een enorm verschil in klantgerichtheid zit er tussen VW en BMW. Bij de BMW-dealer loop je, ook zonder pak, naar binnen, word je herkend en erkend, en staat er in een mum van tijd iemand voor je klaar. Ze nemen de tijd voor je en zelfs de koffie is er een stuk beter. Echt een verademing in deze tijd waar service steeds slechter wordt.
Love the smell of a new BMW in the morning
Er gaat toch echt niets boven de unieke geur van een nieuwe auto. Alles is helemaal fris, glimmend en nieuw. Geen mugjes op de voorkant en geen kleine krasjes in de lak. Nergens kruimels of gevallen McDonald’s-frietjes tussen de stoelen. Wat een genot.

Maar het leidt ook meteen tot enige angst. Ik durf de auto eigenlijk nog niet naast een andere auto te parkeren, uit angst voor deukjes. Maar goed, dat gaat allemaal snel voorbij. De auto trekt ook best wel wat aandacht (het is toch een BMW iX3, hè), dus had zelfs enige vrees dat hij sneller gestolen kan worden (als blijkt dat erg lastig). Gelukkig stond ie er vanochtend gewoon nog.
HUDje mut je!
Inmiddels al een flink stuk met de nieuwe auto gereden en het eerste wat mij in extreem positieve zin opvalt, is de HUD. Als zestigplusser kreeg ik in mijn Tiguan steeds meer last van de afstand tussen mijn ogen en het schermpje rechts van het stuur, bijvoorbeeld om de toegestane snelheid of straatnamen te lezen. Met de BMW-HUD is dit in één keer opgelost: ik zie alles superscherp in de ruit. Echt een genot om mee te maken. Reed eigenlijk alleen maar op de HUD en gebruikt het panaromic display nauwelijks (alleen voor batterij info, de tijd en of het BWM poppetje reageerde op mijn spraakopdrachten).
Cognitieve dissonantie
Iedereen die een dure aankoop doet en daarna iets ontdekt wat hij of zij eigenlijk als een teleurstelling ervaart, kan last krijgen van cognitieve dissonantie. Die zal zich vervolgens sublimeren in overdreven enthousiasme over de aankoop.

Na de eerste rijervaring met deze BMW ben ik bij mezelf te rade gegaan of ik daar last van had, maar ik heb er geen spoortje van kunnen ontdekken. De auto overtreft mijn, toch al redelijke hoge, verwachtingen. Ik vind de kleuren mooi, de instrumenten uitstekend en ingetogen, In der Beschränkung zeigt sich der Meister, iets wat Mercedes met zijn volledig doorlopende scherm bijvoorbeeld niet gelukt is (=kerstboom). Ook de wegligging, het soepel rijden over verkeersdrempels en de echt goed werkende rijhulpsystemen bevallen uitstekend. De Autobahn Assistant is de eerste maand zelfs gratis.

Zowel mijn zoon als ik hebben er nu in gereden en het is opvallend dat je binnen twee minuten helemaal relaxed met elkaar zit te praten. Dat hebben we in huurauto’s bijvoorbeeld nooit; dan ben je toch eerst een tijdje aan het wennen aan waar alle knoppen zitten. Instappen in deze BMW voelt als een “hand in glove”. En Freude am Fahren bestaat echt nog steeds. Ik verheug me er sinds lange tijd weer op om lekker wat ritjes te gaan maken. Maakt me niet uit waarheen, gewoon even een lekker stukje rijden.

De 20 inch wielen zijn in het echt ook erg mooi. Ze ogen vrij groot en ik dacht zelfs even dat er per ongeluk 22 inch wielen onder gemonteerd waren. Gelukkig niet. Er is ook een nieuwe oplossing voor het doorrijden bij een lekke band. Je kunt een apparaat (zit in de frunk) op het wiel bevestigen en die houdt de bandendruk dan op peil. Je mag daarmee max 80 km/u en 200km ver.
Survival mode
De accessoire die ik zeker ga aanschaffen, is de Vehicle-to-Load-adapter, oftewel de V2L-adapter. Dan heb je dus helemaal geen thuisbatterij of dieselgenerator meer nodig om bijvoorbeeld een stroomstoring op te vangen. Er komt gewoon 220 volt uit. Ik kan die met een verlengkabel door de brievenbus naar binnen leiden en daarop mijn cv-ketel (ik stook op gas), koelkast en een paar LED-lampen aansluiten. Met pakweg 60 kWh lading kun je dan dagen vooruit. En hey, het allerbelangrijkste om te overleven, ik kan er nog een lekker bakkie koffie mee zetten ook.
Mierenneuken of miereneuken?
Er is natuurlijk altijd kritiek mogelijk en met name smaken zullen verschillen. In de reviews komen vaak het ontbreken van stoelventilatie en de niet-gelamineerde ramen terug, waardoor de auto minder stil zou zijn. Kan zijn, maar dit zijn voor mij geen hygiënefactoren, want ik kom uit een vrij kale benzineauto, dus mis dit niet.

De neus van de auto vind ik nog altijd vrij groot; die had van mij een slagje kleiner gekund. Verder bleek dat op een Samsung-telefoon de Digital Key alleen in Samsung Wallet geladen kan worden, dus niet in de standaard Google Wallet.
Vragen
Als er verder nog vragen zijn, dan beantwoord ik die graag.
Oh boy, dat is wel een hele gave bak hoor! :-) Ik wens je nog heel veel veilige kilometers toe!

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
kstja0 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:28:
[...]

Mooi verslag, en heel veel herkenbaar. Heel veel plezier ermee. Ik heb de 22 inch wielen en zelfs dan rijdt hij velen malen comfortabelere dan mijn vorige X1 (U11) met 20 inch wielen. Ja die neus is enorm. Ik behandel mijn auto's altijd met een ceramic coating en dan nog wat lagen, zodat ik de komende jaren niets meer hoef te poetsen. Maar dat viel vies tegen eer dat ik klaar was 😂.
Nog tips omtrent de merken coating? Ik dacht dit professioneel aan te laten brengen, maar zelf doen is ook een optie aangezien mij dit ook leuk klusje lijkt om te doen

  • Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
BMWnewbie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:43:
Survival mode
De accessoire die ik zeker ga aanschaffen, is de Vehicle-to-Load-adapter, oftewel de V2L-adapter. Dan heb je dus helemaal geen thuisbatterij of dieselgenerator meer nodig om bijvoorbeeld een stroomstoring op te vangen. Er komt gewoon 220 volt uit. Ik kan die met een verlengkabel door de brievenbus naar binnen leiden en daarop mijn cv-ketel (ik stook op gas), koelkast en een paar LED-lampen aansluiten. Met pakweg 60 kWh lading kun je dan dagen vooruit. En hey, het allerbelangrijkste om te overleven, ik kan er nog een lekker bakkie koffie mee zetten ook.
Allereerst: gefeliciteerd. Als huidige Ioniq 5 rijder die mogelijk volgend jaar overstapt naar een iX3 lees ik mee in draadjes over beide auto's. In de Ioniq 5 draad was er kort geleden een discussie over het laten werken van de CV ketel op de V2L. Bleek niet te werken. Indien je even wilt nalezen, betreffende draadje op zoekwoord ketel

Steam profiel UPlay JirnsumNL


  • sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:27
JustinoFTW schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:32:
[...]

Hoeveel bevalt ie vergeleken met een Tesla?
Rij momenteel een Model Y en moet eind dit jaar een nieuwe (lease)auto uitzoeken.

Ik blijf vooral de keuze moeilijk gezien de software altijd tegenvalt als je van een Tesla af stapt.
Ik zou niet weten waarom de software altijd tegenvalt wanneer je van een Tesla komt. Ik ben van een Model3 2021 overgestapt naar een i5 met een Professional Drive-asstance pakket, en eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat er qua software beter was in de Tesla op enkele gadgets die er voor mij niet toe doen

Je kan natuurlijk altijd muggenziften, ik lees wel eens iemand klagen dat je je laaddoel niet per % maar slechts per 5% kan instellen, maar dat soort mensen negeer dan verder ook onmiddellijk

De app is vergelijkbaar wat mij betreft, de snelheidslimieten zijn beter (veel correcter), de navigatie is beter (veel duidelijkere aanwijzingen, houdt ook rekening met op welk vak je zit, ik krijg zelf een nudge van mijn stuurwiel indien ik snel van vak moet veranderen), de adaptieve cruise control is beter (geen phantom brakes), airco werkt veel comfortabeler. Autosteer doet soms gek, maar dat had de Tesla ook (misschien iets minder). Maar de i5 geeft duidelijk op voorhand een waarschuwing wanneer de autosteer gaat uitvallen (oranje lampen in het stuur).

Mensen zeggen dat een Tesla technologisch verder staat, maar een HUD heeft zo'n onding niet. Dat had mijn BMW 4 gran coupé uit 2015 al... En ik heb nu ook gewoon een goed werkende automatische ruitenwisser, goed werkende automatische lichten en als je geluidsisolatie en vering/demping ook als technologie beschouwd, is het verschil nog groter. Mijn wagen maakt bvb ook een noodreddingsstrook op de autosnelweg wanneer ik op het linker- of middenvak van de snelweg zit.

Enige wat ik echt mis zijn de ramen die automatisch sluiten bij de Tesla, de stemherkenning is minder betrouwbaar bij de BMW en de integratie van het laden was beter bij de Tesla voor lange ritten , maar de BMW geeft mijn navigatiesysteem dan weer een mooi overzichtje van de aankomende rustplaatsen (en de evt mogelijkheid om daar te laden), ik vind dat eigenlijk zeer handig.

Ik zou zeggen, doe eens een testrit van een uur met die iX3 met het juiste driving assistance pack, en bepaal zelf of je dat een achteruitgang vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door sdgs op 16-06-2026 20:09 ]


  • JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 20:20
sdgs schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:07:
[...]

Ik zou niet weten waarom de software altijd tegenvalt wanneer je van een Tesla komt. Ik ben van een Model3 2021 overgestapt naar een i5 met een Professional Drive-asstance pakket, en eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat er qua software beter was in de Tesla op enkele gadgets die er voor mij niet toe doen

Je kan natuurlijk altijd muggenziften, ik lees wel eens iemand klagen dat je je laaddoel niet per % maar slechts per 5% kan instellen, maar dat soort mensen negeer dan verder ook onmiddellijk

De app is vergelijkbaar wat mij betreft, de snelheidslimieten zijn beter (veel correcter), de navigatie is beter (veel duidelijkere aanwijzingen, houdt ook rekening met op welk vak je zit, ik krijg zelf een nudge van mijn stuurwiel indien ik snel van vak moet veranderen), de adaptieve cruise control is beter (geen phantom brakes), airco werkt veel comfortabeler. Autosteer doet soms gek, maar dat had de Tesla ook (misschien iets minder). Maar de i5 geeft duidelijk op voorhand een waarschuwing wanneer de autosteer gaat uitvallen (oranje lampen in het stuur).

Mensen zeggen dat een Tesla technologisch verder staat, maar een HUD heeft zo'n onding niet. Dat had mijn BMW 4 gran coupé uit 2015 al... En ik heb nu ook gewoon een goed werkende automatische ruitenwisser, goed werkende automatische lichten en als je geluidsisolatie en vering/demping ook als technologie beschouwd, is het verschil nog groter. Mijn wagen maakt bvb ook een noodreddingsstrook op de autosnelweg wanneer ik op het linker- of middenvak van de snelweg zit.

Enige wat ik echt mis zijn de ramen die automatisch sluiten bij de Tesla, de stemherkenning is minder betrouwbaar bij de BMW en de integratie van het laden was beter bij de Tesla voor lange ritten , maar de BMW geeft mijn navigatiesysteem dan weer een mooi overzichtje van de aankomende rustplaatsen (en de evt mogelijkheid om daar te laden), ik vind dat eigenlijk zeer handig.

Ik zou zeggen, doe eens een testrit van een uur met die iX3 met het juiste driving assistance pack, en bepaal zelf of je dat een achteruitgang vindt.
Dank voor je reactie. Het is niet zozeer dat ik het zo ervaar maar meer een idee wat speelt.

Zeker gezien collega’s hier alleen maar mopperen over verschillende merken waar ze nu in rijden. Maar de proefrit staat inderdaad gepland, ik ga het zelf gewoon eens ervaren en kijken wat ik er van vind.

5120Wp Oost/West - PV Output


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

26 mei heeft mijn auto een VIN gekregen en staat nu (al) bij de dealer. 3 juli ga ik de auto ophalen. Kon ook eerder maar paste mij niet.

Met gemengde gevoelens. Nog erg blij met de Ioniq 5 P45. We gaan het meemaken.

En inderdaad was ik lang niet altijd blij met de Tesla die ik eerder heb gehad. Van alles wel beleefd met de software. Spontaan remmen om onverklaarbare reden wel heel irritant. Huidige Tesla's kennen ook nog issues.

Shit happens.


  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
Tokheim schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:33:
[...]

Nog tips omtrent de merken coating? Ik dacht dit professioneel aan te laten brengen, maar zelf doen is ook een optie aangezien mij dit ook leuk klusje lijkt om te doen
Ik heb de laatste 3 auto's met Gtechnique behandeld. Je hebt de professionele producten, die kan je niet zomaar kopen en een versie eronder. Crystal Serum Light en daarna behandelen met Exo. Nooit in direct zonlicht, neem je tijd, verdeel panelen in vlakken, genoeg poetsdoeken. Vergeet je een plekje dan moet je een uur later gaan polijsten. De coating is een microlaag die om je lak zit. Wax is makkelijker en vergevenlijk maar moet je snel weer herhalen.

[ Voor 0% gewijzigd door kstja0 op 16-06-2026 22:05 . Reden: Typo ]


  • BMWnewbie
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18-06 17:45
Jirnsum schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:57:
[...]


Allereerst: gefeliciteerd. Als huidige Ioniq 5 rijder die mogelijk volgend jaar overstapt naar een iX3 lees ik mee in draadjes over beide auto's. In de Ioniq 5 draad was er kort geleden een discussie over het laten werken van de CV ketel op de V2L. Bleek niet te werken. Indien je even wilt nalezen, betreffende draadje op zoekwoord ketel
Dank voor het draadje. Hele nuttige info. Ik zie inmiddels drie mogelijke problemen bij het aansluiten van de auto batterij op een CV:
  1. de 220V AC moet een mooie sinus en geen blok of zaagtand zijn (dit ga ik nameten met mijn oscilloscoop)
  2. de randaarde van het stopcontact moet aanwezig zijn en dat zit per definitie niet op een auto die op banden staat. De meeste CV ketels zijn echter ook geaard via de gas en waterleidingbuizen. Bovendien kan een simpel extra aarddraad wonderen doen. Dit probleem lijkt me oplosbaar.
  3. Het gas moet natuurlijk wel naar je huis blijven stromen. De gaspompen werken echter maar een paar uur op de noodaggregaten bij een grote power outage, dus op een gegeven moment stopt de gasaanvoer... Lokale storingen vang je er wel mee op, maar regionaal of landelijk wordt dit al snel een probleem.
Maar goed, als mijn koffiezetapparaat het maar blijft doen :-)

  • Jerry33
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 22:52
Ik kom uit een Tesla Model Y Performance en heb eind februari een iX3 besteld zonder er in gereden te hebben of advies van de BMW dealer gevraagd te hebben. De lovende kritieken hebben mij direct overtuigd. Ik denk dat alles wel goed komt, maar één ding gaat mis en dat wil ik wel met jullie delen. 22 kW laden ben ik niet in geinteresseerd, dus ik heb gewoon de standaard 11 kW laadmogelijkheid laten staan. Eén ding wat hiermee niet gaat lukken is V2L zoals in onderstaand filmpje, daarvoor is 22 kW lader noodzakelijk. Dat vind ik wel heeeel jammer... :'(

BMW V2L

  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:37
Rij nou zelf ook een model Y. Los van het gemak waar we mee zijn betroetrld omtrent de tesla software moet ik heel eerlijk toegeven dat de rijcomfort van de ix3 wel dermate beter is. Tijdens het switchen van autos voor en na de proefrit merk je echt heel goed dat tesla, software op wielen is en bmw echt een doordachte comfort auto is met een rijke historie, niks ten nadelen van de tesla. Daarnaast is de software van bmw drastisch verbeterd heb ik het idee. Het is soepel, reageert snel, goed ingedeeld en qua gebruik wel bekant hetzelfde als tesla. Waar ik me wel echt aan irriteer bij de tesla is de lane assist. Wanneer de auto ingrijpt trekt die juist naar de wegmarkeringen toe ipv eraf. Moet tegenstribbelen om weer in het midden uit te komen. Wat ik wel echt heel erg ga missen is het geluidssysteem van de tesla. Man wat is die goed! Al met al kan niet wachten tot ik hem heb.

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:37
Jerry33 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:52:
Ik kom uit een Tesla Model Y Performance en heb eind februari een iX3 besteld zonder er in gereden te hebben of advies van de BMW dealer gevraagd te hebben. De lovende kritieken hebben mij direct overtuigd. Ik denk dat alles wel goed komt, maar één ding gaat mis en dat wil ik wel met jullie delen. 22 kW laden ben ik niet in geinteresseerd, dus ik heb gewoon de standaard 11 kW laadmogelijkheid laten staan. Eén ding wat hiermee niet gaat lukken is V2L zoals in onderstaand filmpje, daarvoor is 22 kW lader noodzakelijk. Dat vind ik wel heeeel jammer... :'(

BMW V2L
Leuke marketing met camperen of elektrische fietsen opladen in dat filmpje, maar had je echt een dergelijke gebruik voor ogen? Zelf was ik verplicht de 22kw te bestellen maar zie ik geen praktijkvoorbeeld waarin ik het zal gebruiken.

Andere vraag als aanstaande elektrische rijder: ik zag bij de proefrit mogelijkheden om het laadvermogen te beperken. Gebruikt men dit om het blokkeertarief te voorkomen bij laadpalen, of werkt dat niet zo? Even afgezien van de sociale aspecten…

Alles van Apple


  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Update na 2 weken.

Enkele stats: 1300km, gemiddeld verbruik 15,2kwh (50% autosnelweg). Range is tussen 650km en 750km, Re-gen: tussen 30 en 45kwh.

Ik twijfelde aan de HUD bovenop de panoramic vision, maar ik ben blij dat ik het heb.

Ik heb geen enkel klachten, of misschien een klein getik die ik nog dien uit te zoeken waar het komt, maar meeste van de tijd hoor ik het niet.

Zeer tevreden over de standaard stuur, ligt goed in de hand, de verticale lijnen vind ik eigenlijk een meerwaarde, want indien deze open zou zijn, dan kijk je naar een lege dashboard. Ik ben ook blij met de standaard uitvoering, en met de m Brooklyn grau vind ik de wagen ook sportief uitzien.

In het begin een beetje zoeken met de instellingen maar ik vind dat alles zeer logisch is.

Voor al diegenen die aan het wachten zijn, het is zeker het wachten waard.

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
(jarig!)
Heeft er iemand een idee of de 12V aansluiting onder de armsteun ook actief is als de wagen geparkeerd staat? Eigenlijk had die aansluiting in de koffer moeten zitten maar goed. Stel dat je daar een snellere USB lader wil inpluggen, is er een voorziening om de kabel netjes naar buiten het bakje te krijgen?

  • r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Menno1234 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:58:
[...]

Andere vraag als aanstaande elektrische rijder: ik zag bij de proefrit mogelijkheden om het laadvermogen te beperken. Gebruikt men dit om het blokkeertarief te voorkomen bij laadpalen, of werkt dat niet zo? Even afgezien van de sociale aspecten…
Ja, dat werkt zo... je gaat trager laden en kan dus langer "gratis" aan een paal kleven (let wel op dat sommige palen niet alleen een blokkeer kost hebben maar ook een gebruikskost per minuut laden).

Echt sociaal is het niet al heb ik het op verlof ook al gebruikt (shame on me)... we gingen een stadje bezoeken en anders hadden we midden ons bezoek al terug naar de auto moeten keren.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc


  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
Menno1234 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:58:
[...]

Leuke marketing met camperen of elektrische fietsen opladen in dat filmpje, maar had je echt een dergelijke gebruik voor ogen? Zelf was ik verplicht de 22kw te bestellen maar zie ik geen praktijkvoorbeeld waarin ik het zal gebruiken.

Andere vraag als aanstaande elektrische rijder: ik zag bij de proefrit mogelijkheden om het laadvermogen te beperken. Gebruikt men dit om het blokkeertarief te voorkomen bij laadpalen, of werkt dat niet zo? Even afgezien van de sociale aspecten…
Hier een voorbeeldje van een laad sessie op een parkeerplaats van CenterParcs in Frankrijk, na 90 minuten komt er dus 3 cent bij….😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcL5Y7F_1eXpDI2ZJWEUAVkSPww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6FW6Ka1qn2v7qjYrGsYUAFW.jpg?f=fotoalbum_large

  • Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:21

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Yargo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:51:
Heeft er iemand een idee of de 12V aansluiting onder de armsteun ook actief is als de wagen geparkeerd staat? Eigenlijk had die aansluiting in de koffer moeten zitten maar goed. Stel dat je daar een snellere USB lader wil inpluggen, is er een voorziening om de kabel netjes naar buiten het bakje te krijgen?
Ik heb zelf nog nooit een auto gehad waarbij deze bleef werken terwijl de auto uit stond.

Xbox Live: Miesjh NL


  • ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Blawax schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:31:
Beste allen,

De BMW iX3-50 nu 5 dagen in mijn bezit, graag deel ik mijn eerste ervaringen. Ruime ervaring heb ik overigens met EV rijden, een IONIQ5 P45 5 jaar in bezit gehad hiervoor. Allereerst wat info over wachttijd en leveringsproces. De auto (M-sport, polarized grey, HUD, geen pano-dak, 22kW optie erbij) is besteld 8/11, geproduceerd 10/4 en geleverd 2/5. Al met al conform verwachting.
Ik ben nu ook een zeer tevreden eigenaar van een Ioniq5 (21). Ik ben aan het kijken naar een andere auto omdat deze bijna is afgeschreven en er zijn nog 2 opties, de iX3-40 of de EV5 awd. Even wat vragen met de Ioniq5 in gedachte, hoe zitten de stoelen qua comfort (ik heb proefgereden maar twijfel nog), mis je de flippers niet, mis je de stoelventilatie niet. Ik twijfel nog, mijn vrouw wil de iX3 :)

  • r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Tokheim schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:30:
[...]

Hier een voorbeeldje van een laad sessie op een parkeerplaats van CenterParcs in Frankrijk, na 90 minuten komt er dus 3 cent bij….😎
... per minuut. Als je auto 's avond om 10u vol is en je laat hem eraan hangen tot de volgende ochtend 10u dan kost je dat 18.9 euro of meer dan de helft van je totale laadkosten. Ik heb zo ooit in Waigrain gestaan waar het geen 3 cent was maar 12 cent per minuut !

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc


  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
r2504 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:52:
[...]

... per minuut. Als je auto 's avond om 10u vol is en je laat hem eraan hangen tot de volgende ochtend 10u dan kost je dat 18.9 euro of meer dan de helft van je totale laadkosten. Ik heb zo ooit in Waigrain gestaan waar het geen 3 cent was maar 12 cent per minuut !
Yep, dus goed kijken waar je laad en zeker in het buitenland. Het is allemaal nieuw voor mij, ik ging laden als ik het nodig vond. Vooraf plannen is beter zeker als je de prijsverschillen achteraf ziet van mijn tripje in Frankrijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZNeLCprLsNTBlHgtyaeR_L4Tjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlYnca1KZO7R56w8UfCqEqa4.jpg?f=fotoalbum_large

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
Helaas heb ik ook last van een snel loslaten bijrijders kunstof paneel. Als je in de bijrijdersstoel naar rechts draait om uit te stappen dan laat het rechterpaneel aan de onderkant van de stoel heel makkelijk los. Heb dat hier of op het Duits fora ook al gelezen. Iemand anders al hetzelfde ervaren?

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:37
Menno1234 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 22:32:
[...]

Vandaag besteld, dealer had nog een productieslot. Levering eerste week september.
Update: levering van de 40 is een week vervroegd. Besteld op 6 juni, levering staat nu voor laatste week augustus.

Alles van Apple


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

ezi70 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Ik ben nu ook een zeer tevreden eigenaar van een Ioniq5 (21). Ik ben aan het kijken naar een andere auto omdat deze bijna is afgeschreven en er zijn nog 2 opties, de iX3-40 of de EV5 awd. Even wat vragen met de Ioniq5 in gedachte, hoe zitten de stoelen qua comfort (ik heb proefgereden maar twijfel nog), mis je de flippers niet, mis je de stoelventilatie niet. Ik twijfel nog, mijn vrouw wil de iX3 :)
De flippers van de Ioniq 5 zelden gebruikt. Op auto genereren staan. Stoelventilatie ga je vast af en toe een klein beetje missen. Om dat nu echt mee te laten wegen bij de keuze gaat mij te ver.

Shit happens.


  • Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 12:35
Menno1234 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:03:
[...]

Update: levering van de 40 is een week vervroegd. Besteld op 6 juni, levering staat nu voor laatste week augustus.
Amai, da's rap.

Ik moet nog tot september wachten op mijn in november bestelde 50 ...

  • Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 12:35
ezi70 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Ik ben nu ook een zeer tevreden eigenaar van een Ioniq5 (21). Ik ben aan het kijken naar een andere auto omdat deze bijna is afgeschreven en er zijn nog 2 opties, de iX3-40 of de EV5 awd. Even wat vragen met de Ioniq5 in gedachte, hoe zitten de stoelen qua comfort (ik heb proefgereden maar twijfel nog), mis je de flippers niet, mis je de stoelventilatie niet. Ik twijfel nog, mijn vrouw wil de iX3 :)
Wow ... iX3 vs EV5 ... dat is toch geen vergelijk? iX3 is 2 categoriën hoger

  • jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57
Skiwi222 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:24:
[...]

Wow ... iX3 vs EV5 ... dat is toch geen vergelijk? iX3 is 2 categoriën hoger
Qua formaat, en ruimte natuurlijk wel. En de EV5 heeft een dakje wat open kan :o Verder natuurlijk niet echt met elkaar te vergelijken, de EV5 ben ik wat op afgeknapt ivm de hoeveelheid hard plastic. Volgende auto ter vervanging van mijn pre-LCI wordt waarschijnlijk een "oude" iX3 LCI. Wel verlekkerd gekeken naar de nieuwe iX3, maar vind de bijtelling en leaseprijzen in NL veel te gortig worden.

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
Skiwi222 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:22:
[...]

Amai, da's rap.

Ik moet nog tot september wachten op mijn in november bestelde 50 ...
oesje dat is wel heel lang? Kleine dealer?

Net nieuws gehad dat de mijne op transport staat naar Genk . besteld einde februari, begin maart ( Alphabet )

  • ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 12:57
Hoi en dank voor de eerdere reactie op mijn vraag!

Ik sta op het punt om te bestellen vandaag.. heb alleen 1 dilemma, first world problem zeg maar... }>

iX3 40 m-sport in Alpine Wit, maar kies ik nou 1050M velgen erbij óf het panoramadak? (heb mijzelf wijselijk gecapt op budget...)

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

ergodyne1 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:49:
Hoi en dank voor de eerdere reactie op mijn vraag!

Ik sta op het punt om te bestellen vandaag.. heb alleen 1 dilemma, first world problem zeg maar... }>

iX3 40 m-sport in Alpine Wit, maar kies ik nou 1050M velgen erbij óf het panoramadak? (heb mijzelf wijselijk gecapt op budget...)
Makkie. Panoramdak. Lekker licht. Heb je wat aan als je rijdt. Aan de velgen niet. Kost bereik en comfort.

Shit happens.


  • flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:56

flanger

That Guy

ergodyne1 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:49:
Hoi en dank voor de eerdere reactie op mijn vraag!

Ik sta op het punt om te bestellen vandaag.. heb alleen 1 dilemma, first world problem zeg maar... }>

iX3 40 m-sport in Alpine Wit, maar kies ik nou 1050M velgen erbij óf het panoramadak? (heb mijzelf wijselijk gecapt op budget...)
zou zelf het panoramadak verkiezen gezien mijn lengte (1m96), die paar centimeters ruimteverschil met dak maken soms al het verschil.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone


  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
Hij moet nog worden uitgeleverd maar er staat al een terugroepactie voor open :
Er is een technische update voor dit voertuig in behandeling. Om de technische update uit te voeren, dient u zo snel mogelijk een onderhoudsafspraak te maken met uw BMW-partner. Terugbelcode:  0065230500.

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
ergodyne1 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:49:
Hoi en dank voor de eerdere reactie op mijn vraag!

Ik sta op het punt om te bestellen vandaag.. heb alleen 1 dilemma, first world problem zeg maar... }>

iX3 40 m-sport in Alpine Wit, maar kies ik nou 1050M velgen erbij óf het panoramadak? (heb mijzelf wijselijk gecapt op budget...)
Dak, wielen kunnen altijd nog 😎

  • _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 16:37
ik heb voor mezelf ook voorgenomen om bij elektrische auto's (dit wordt m'n derde), voortaan te gaan voor kleinste velgen en banden. Dat is goedkoper bij vervanging, minder kans op schade en ook nog eens meer bereik.

Die 22 inch jetsers zien er mooi uit, totdat je een keer een iets te krappe parkeergarage in moet tijdens je vakantie. En koop eens 22 inch banden.

  • Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-06 22:29
_VoiD_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:29:
ik heb voor mezelf ook voorgenomen om bij elektrische auto's (dit wordt m'n derde), voortaan te gaan voor kleinste velgen en banden. Dat is goedkoper bij vervanging, minder kans op schade en ook nog eens meer bereik.

Die 22 inch jetsers zien er mooi uit, totdat je een keer een iets te krappe parkeergarage in moet tijdens je vakantie. En koop eens 22 inch banden.
Het is niet de vraag of je (of iemand uit je gezin) ze kapot rijdt, maar wanneer.... En dan oogt het ineens een stuk minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart Simpson op 18-06-2026 16:06 ]


  • Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
_VoiD_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:29:
ik heb voor mezelf ook voorgenomen om bij elektrische auto's (dit wordt m'n derde), voortaan te gaan voor kleinste velgen en banden. Dat is goedkoper bij vervanging, minder kans op schade en ook nog eens meer bereik.
Die insteek heb ik bij benzine- en dieselauto's al jaren. :) En je vergeet nog het voordeel van het betere comfort.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

_VoiD_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:29:
ik heb voor mezelf ook voorgenomen om bij elektrische auto's (dit wordt m'n derde), voortaan te gaan voor kleinste velgen en banden. Dat is goedkoper bij vervanging, minder kans op schade en ook nog eens meer bereik.

Die 22 inch jetsers zien er mooi uit, totdat je een keer een iets te krappe parkeergarage in moet tijdens je vakantie. En koop eens 22 inch banden.
Er Is er ook al een keer gezegd: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. :)

Waar.

Shit happens.


  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:37
Persoonlijk zou ik gaan voor de velgen. De auto krijgt toch een totaal andere uitstraling.

Een pano is in mijn optiek alleen waard mits deze ook open kan. Anders fungeert het alleen maar als een oven. In de zomer wordt bijv het interieur van mijn tesla 60+ graden. als je dan vergeet te koelen voor je rit, wordt je levend low&slow bereidt voor het avond eten.

met die reden heb ik de pano optie op de ix3 ook expliciet niet genomen.

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

Fusuy_23 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:19:
Persoonlijk zou ik gaan voor de velgen. De auto krijgt toch een totaal andere uitstraling.

Een pano is in mijn optiek alleen waard mits deze ook open kan. Anders fungeert het alleen maar als een oven. In de zomer wordt bijv het interieur van mijn tesla 60+ graden. als je dan vergeet te koelen voor je rit, wordt je levend low&slow bereidt voor het avond eten.

met die reden heb ik de pano optie op de ix3 ook expliciet niet genomen.
Weird, dus voor die enkele dat jij vergeet te koelen voor echt zomerse dagen die we al niet vaak hebben kies je voor velgen.

Nou ja, zo maak iedereen zijn of haar keuze. Prima.

Shit happens.


  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:10
Nu de auto een weekje in bezit en een tweetal ritjes naar Amsterdam in verschillende weersomstandigheden (zondag, natuurlijk, donker) en ben uitermate tevreden over de hele lijn. Bijzonder prettige rijervaring en zeer snel en solide. Ik heb de assist pro pack en dat met snelweg assist is echt top! Ben van grensovergang België tot aan Amsterdam quasi automatisch gereden, ook geen handen aan het stuur. Misschien 3 keer moeten ingrijpen (bv politie met sirene achter me dus ik moest snel naar rechts). Als er voldoende ruimte is (wordt aangegeven) voor een inhaalactie bijvoorbeeld, dan volstaat het om even naar links te kijken (hoofd draaien) en hij verwisselt zelf van baan. Binnen de bebouwde kom zet ik het af, rotondes en rood licht wordt niet herkend waardoor het toch wel eens te hard gaat!

Wat (kleine) minpuntjes zijn dat de Android auto link soms raar werkt! Net als het home scherm. Ene keer wel waze andere keer niet. De assistent werkt ook (nog) niet maar denk dat ik nog iets moet aanzetten om online te zijn. Ook het teruggaan na een inhaalactie gebeurd imo te langzaam voordat het aangeeft nu kan ik weer terug. Met als gevolg onnodig links rijden. Nu rij ik met Belgische platen dus daar geldt die regel niet voor :P

Verbruik viel wat tegen als in, bij 100% laden staat dat ik 600 km kan rijden... kom ik aan in Amsterdam kan ik nog 520.... (afstand was 160). Dat was bij mijn i4 toch een stuk minder! Dat was beter afgestemd. Nu kan het op basis van de (korte) historiek zijn dus ik geef het de voordeel van de twijfel

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:37
Heeft een van jullie misschien al ervaring met de staande naafkappen van BMW?

  • Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 11:01
CharlyBeemer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:30:
[...]

Ik betaal 93,-/mnd incl alles (inzittende, juridische bijstand en 4 jaar nieuwwaarde bij verlies) en 0,- eigen risico. Carmelon. wel 28 schadevrije jaren. standaard het klasse 3 alarm
Ben jij daar al langer verzekerd? Als ik de module invul ook met 29 schadevrije jaren kom ik ergens op de 140 pm? Ik heb de auto wel op de BV staan. Dat scheelt direct in de prijs omdat de verzekeraar dan denkt dat je een schildersbus op de bouwplaats hebt

[ Voor 14% gewijzigd door Elrolo op 19-06-2026 11:00 ]


  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
Fusuy_23 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:37:
Heeft een van jullie misschien al ervaring met de staande naafkappen van BMW?
Ik had ze op mijn X1, werken goed maar eerlijk gezegd 56mm is wat klein om hiermee op te vallen, danwel echt het verschil te zien. Ik zou het persoonlijk er niet meer voor over hebben.

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
mdeiman schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:19:
[...]

Er Is er ook al een keer gezegd: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. :)

Waar.
Ja klopt, en er is altijd wel ergens een momentje van onoplettendheid, haast, wachtende mensen.... Maar gelukkig heb je de mogelijkheid om mbv de cameras je velgen voor of achter groter te bekijken tijdens het manoevreren. Al 1 keer gebruikt in een krappe garage. We gaan het zien 👍

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
ja maar vooral geen velgenrand op de banden af fabriek.. en dat vind ik een rare beslissing.

hebzelf de 21" genomen... En ik denk da, tja als ze beschadigd zijn dan worden ze maar weer afgedraaid en terug gespoten :-) heb hier gelukkig een diamond cut man zitten op 300 meter

  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16
Ik zag er in een week een stuk of 3 rijden....in het echt is die veel mooier dan op foto's en video s.

Hij is veel dikker, gedrongen 😍

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Ferry34 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:40:
Ik zag er in een week een stuk of 3 rijden....in het echt is die veel mooier dan op foto's en video s.

Hij is veel dikker, gedrongen 😍
Dat kan ik beamen, mijn schoon-grootvader van 92 zat in de auto en hij was verbaasd, technologie is ver gekomen dat wij niet altijd bij stil blijven staan.

  • Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:07

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Misschien beetje gekke vraag, en vrij subjectief natuurlijk, maar toch: rijdt de iX30 niet iets te goed, wat enig plezier wegneemt? Hoe ervaren huidige bezitters dat?

Inmiddels twee proefritten gedaan, dus enigszins beperkte indruk. Ik vind de ride (ondanks de 22 inch wielen) en de rijsystemen (bijv automatisch afremmen voor rotondes en vloeiende tot stilstand komen) dermate goed, comfortabel en sereen dat mij ergens het gevoel bekroop dat ik net te veel een passagier was. Het miste net wat sensatie. Nu is de iX3 daar ook niet echt de auto voor, je kan met wat instellingen de boel wat rauwer maken, en wellicht dat de 200kg lichtere 40 wat dat betreft al beter is.

Overigens heb ik wat foto's en indrukken van Polarized Grey en Eucalyptus Green, voor de liefhebbers.

  • Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:33
@Koekiemonsterr foto’s zijn er nooit teveel in dit topic, dus ik zou zeggen: plaatsen maar :)

  • Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:07

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Franciesco schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:36:
@Koekiemonsterr foto’s zijn er nooit teveel in dit topic, dus ik zou zeggen: plaatsen maar :)
Haha inderdaad, bij deze. Polarized Grey is verrassend mooi, met paarse tinten in zonlicht en soort lila en grijsblauw binnen/in schaduw. Eucalyptus vond ik persoonlijk toch net niet groen genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gw5Nv9JGY9QnxAtoMw-NwBGixnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJwTrpJZuXWr7lviwFNfaUQR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWE_E-Di7MaUC8AU1Zy9kgy-6gE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9s37xPhdXy9ywiHWrPoqwKsj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9vJm1zdDXaunjSHS_aFCIND1pI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZTcHx30drDOiYaRhL0WTssR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 25% gewijzigd door Koekiemonsterr op 21-06-2026 11:45 ]


  • Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 22:42

Argarath

MasterBlaster

Afgelopen week offerte ontvangen voor een 40 met m sport pro pakket. Inruil een IX xdrive40 uit 22… moest bijna 40k bijbetalen, vond ik toch iets te gortig. Wel jammer, want vind het echt een schitterende auto

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins


  • Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-06 15:38
mdeiman schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:04:
[...]

Makkie. Panoramdak. Lekker licht. Heb je wat aan als je rijdt. Aan de velgen niet. Kost bereik en comfort.
Panoramdak kost ook bereik. Want je airco moet veel harder werken :-)

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Ik word steeds blij van het bereik. Ik laad nu 1 keer per week, waar ik telkens met gemaak aan 700km kom. Twee weken en half en nog maar 2 keer geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DVdSDAly_AjuIZjn7VNyVohJaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idd80KPxzAgbJ7NyDmsCa61h.jpg?f=fotoalbum_large

  • yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:17

yec

Argarath schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:11:
Afgelopen week offerte ontvangen voor een 40 met m sport pro pakket. Inruil een IX xdrive40 uit 22… moest bijna 40k bijbetalen, vond ik toch iets te gortig. Wel jammer, want vind het echt een schitterende auto
Helaas zakken de vorige generatie premium EVs heel hard in prijs. Heb ik 2 jaar terug met mijn Etron gehad. Daarom nu besloten om Operationeel lease te nemen. Netto scheelt het over 4 jaar €2000 en daarmee heb ik niet het risico op gekke afschrijving en hou ik werk kapitaal in de toko…

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
Ik kon mijn i4m50 overnemen voor 38k ( Belgie ) na 4 jaar lease ( 76000 km's )

Wetende dat hij zonder kortingen 93k was, ja dan is dat serieus gezakt in waarde

  • Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 22:42

Argarath

MasterBlaster

yec schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:28:
[...]

Helaas zakken de vorige generatie premium EVs heel hard in prijs. Heb ik 2 jaar terug met mijn Etron gehad. Daarom nu besloten om Operationeel lease te nemen. Netto scheelt het over 4 jaar €2000 en daarmee heb ik niet het risico op gekke afschrijving en hou ik werk kapitaal in de toko…
Punt is dat ik de auto privé rijd. Kan wel leasen via mijn organisatie, maar budget vind ik niet interessant, maar nog een jaartje IX is ook geen straf

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

Argarath schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:11:
Afgelopen week offerte ontvangen voor een 40 met m sport pro pakket. Inruil een IX xdrive40 uit 22… moest bijna 40k bijbetalen, vond ik toch iets te gortig. Wel jammer, want vind het echt een schitterende auto
Lijkt me een aardig bizar bod dan. Klopt het wel met de waarde wat bijvoorbeeld de ANWB aangeeft? Ik zou de auto zelf gaan verkopen.

Mijn auto ook niet ingeruild. Kreeg ook bijzonder laag bod.

Offerte voor afleveren op all seasons was ook veel te hoog.

Maarre de iX is ook echt een mooie auto om te zien. Persoonlijk mooier dan de iX3.

Shit happens.


  • Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 22:42

Argarath

MasterBlaster

mdeiman schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:56:
[...]

Lijkt me een aardig bizar bod dan. Klopt het wel met de waarde wat bijvoorbeeld de ANWB aangeeft? Ik zou de auto zelf gaan verkopen.

Mijn auto ook niet ingeruild. Kreeg ook bijzonder laag bod.

Offerte voor afleveren op all seasons was ook veel te hoog.

Maarre de iX is ook echt een mooie auto om te zien. Persoonlijk mooier dan de iX3.
Geen idee, heb niet vergeleken. IX was bij de dealer voor twee banden, en had in de configurator de IX3 bij elkaar geklikt. Dus toen kwamen ze direct met deze offerte.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins


  • mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Wat is jullie mening / ervaring met het interieur: Interieur Design BMW M Schwarz.
Is dat stoffen gedeelte prettig en goed schoon te houden of kan ik beter voor volledig leer gaan?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein


  • Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:28
mrfatmen schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:43:
Wat is jullie mening / ervaring met het interieur: Interieur Design BMW M Schwarz.
Is dat stoffen gedeelte prettig en goed schoon te houden of kan ik beter voor volledig leer gaan?
Telepathie, was hier net ook over aan het denken/twijfelen.

Ik denk dat het "stoffen gedeelte" eigenlijk alcantara is, of ben ik verkeerd? Indien dat alcantara is moet ik dat ook niet hebben: trekken snel geuren in en is veel moeilijker te onderhouden dan volledig (kunst)leer. Of is dat toch geen alcantara?

Mijn iX3 LCI 2023 had een soort van vol (fake) lederen interieur (overal geperforeerd). Zalig interieur, makkelijk proper te houden, ging niet stinken, je reinigt het gewoon met een vochtig doekje met wat "zachte" allesreiniger (liefst een eco middel, geen agressieve stoffen erop).

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
(jarig!)
mrfatmen schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:43:
Wat is jullie mening / ervaring met het interieur: Interieur Design BMW M Schwarz.
Is dat stoffen gedeelte prettig en goed schoon te houden of kan ik beter voor volledig leer gaan?
Ik had oorspronkelijk dit interieur gekozen omdat het zonder meerprijs was bij het M Sport Pro pakket. Ik vond ze op foto wel heel mooi ogen. De echte M sportstoelen zouden te hard zitten dus die maar niet genomen ondanks ze ook heel mooi zijn.

De bestelling dus ook zo geplaatst tot ik een week later mee reed met een collega die een testrit deed toevallig in een iX3 die dit M Performtex interieur had. Toen is mijn mening ervan veranderd. Door het zwarte dak, volledig zwarte dashboard, zwarte zetels,... kreeg ik het wat benauwd ofzo. Er is bijzonder weinig contrast te vinden in dat interieur. Alles is grijs en zwart en daardoor bijzonder donker. Ook de Performtex aka Alcantara hing in de testwagen vol met pluisjes en vuiligheid. Nu wel wat overdreven maar echt strak vond ik het niet ogen. Gezien het schoudersgedeelte en hoofdsteun ook in alcantara is begon ik me toch af te vragen hoe dat eruit ziet na x aantal tijd. Eens een vettige kop, vrouw met topje en ingesmeerde schouders,.... Lijkt me toch allemaal moeilijker proper te houden.

Door die testrit ben ik beginnen twijfelen en heb mijn order toch laten veranderen naar het Castanea interieur. De stoelen met grijze band zijn zeker minder mooi te noemen dan de M zetels, maar het gehele interieur oogt toch véél frisser en minder dood aan ofzo.

Maar goed, dat zijn allemaal smaken natuurlijk. Ik zou zegge probeer alle interieurs eens in het echt te bekijken en besluit op basis van wat je dan gezien hebt.

  • cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
Goedemorgen,

Heeft iemand hier toevallig ook de ix3 besteld zónder lease? (als aankoop dus)?

Ik ben benieuwd naar de annuleringsmogelijkheden gezien de lange wachttijden, kan ik kosteloos annuleren totdat de auto in productie gaat? En wordt er normaal een aanbetaling verwacht?

Dank!

  • Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:21

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Anderen ook opgevallen dat het scherm erg warm kan worden met dit goede weer? Ook de bovenkant van het stuur.

Xbox Live: Miesjh NL


  • sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 08:11
Goedemorgen allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb vorige week de knoop doorgehakt en een hele mooie iX3 40 Mpro in Brooklyn Grau besteld. De dealer had nog een gereserveerd ongespecificeerd productieslot in augustus staan waar mijn configuratie inmiddels aan gekoppeld is, dus als het goed is kan ik er in september al mee de weg op! Dank voor alle informatie en foto’s in dit draadje, leuk om te zien en goed voor de voorpret!

  • sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 08:11
cd2013 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 05:30:
Goedemorgen,

Heeft iemand hier toevallig ook de ix3 besteld zónder lease? (als aankoop dus)?

Ik ben benieuwd naar de annuleringsmogelijkheden gezien de lange wachttijden, kan ik kosteloos annuleren totdat de auto in productie gaat? En wordt er normaal een aanbetaling verwacht?

Dank!
Ik heb hem particulier aangekocht. Koopcontract getekend en 10% aanbetaald. Geen idee of ik kosteloos kan annuleren eigenlijk, vorige week besteld en levering half september als het goed is. Kan nog een week of 2 wijzigingen aanbrengen in de configuratie en dan wordt hij bevroren voor het productieproces.

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 22:43

mdeiman

Projet 45

sdg875 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Ik heb hem particulier aangekocht. Koopcontract getekend en 10% aanbetaald. Geen idee of ik kosteloos kan annuleren eigenlijk, vorige week besteld en levering half september als het goed is. Kan nog een week of 2 wijzigingen aanbrengen in de configuratie en dan wordt hij bevroren voor het productieproces.
Ik heb geen aanbetaling hoeven te doen. Ik weet ook niet of je kosteloos kunt annuleren.

Shit happens.


  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
(jarig!)
Toch frappant dat er zoveel verschil zit in leveringstijd bij BMW. Ik weet dat ze met slots werken per garage maar toch. Mijn iX3 40 21 mei besteld, levering 31 oktober voorlopig. Collega's zelfde periode besteld, maar in 2 andere garage's. 1ne eind november, andere eind december zelf. Allemaal het 40 model.

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
Yargo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:27:
Toch frappant dat er zoveel verschil zit in leveringstijd bij BMW. Ik weet dat ze met slots werken per garage maar toch. Mijn iX3 40 21 mei besteld, levering 31 oktober voorlopig. Collega's zelfde periode besteld, maar in 2 andere garage's. 1ne eind november, andere eind december zelf. Allemaal het 40 model.
Sommige garages kopen slots op voorhand, andere pakken pas een slot als ze er 1 nodig hebben, dan is het dus achteraan aansluiten.

  • sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 08:11
Yargo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:27:
Toch frappant dat er zoveel verschil zit in leveringstijd bij BMW. Ik weet dat ze met slots werken per garage maar toch. Mijn iX3 40 21 mei besteld, levering 31 oktober voorlopig. Collega's zelfde periode besteld, maar in 2 andere garage's. 1ne eind november, andere eind december zelf. Allemaal het 40 model.
Ik heb die van mij bij een grote dealergroep besteld met meerdere (13!) vestigingen…die kopen de slots als groep in en kunnen dan speccen als ze een koper/afnemer hebben…als ze geen koper hebben maken ze er een voorraad model van die ze dan ergens binnen die 13 vestigingen wel weer weg kunnen zetten…denk dat daar het verschil in zal zitten.

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
(jarig!)
Ja, dat moet het zijn. Maar goed. Ik klaag niet en wacht geduldig af ☺️. Ik troost me in de gedachte dat er misschien al enkele kinderziektes verholpen zijn tegen dan 🤣🤣.

  • sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 08:11
Yargo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:30:
Ja, dat moet het zijn. Maar goed. Ik klaag niet en wacht geduldig af ☺️. Ik troost me in de gedachte dat er misschien al enkele kinderziektes verholpen zijn tegen dan 🤣🤣.
Haha inderdaad! 👍🏼

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
sdg875 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:32:
[...]

Haha inderdaad! 👍🏼
Er zijn momenteel geen kinderziektes.

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:37
cd2013 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 05:30:
Goedemorgen,

Heeft iemand hier toevallig ook de ix3 besteld zónder lease? (als aankoop dus)?

Ik ben benieuwd naar de annuleringsmogelijkheden gezien de lange wachttijden, kan ik kosteloos annuleren totdat de auto in productie gaat? En wordt er normaal een aanbetaling verwacht?

Dank!
Toen ik keek naar de 50 (inmiddels de 40 besteld en die komt eind augustus) gaf de dealer aan dat ik de 50 kosteloos mocht annuleren, aangezien hij die toch wel kwijt zou raken aan een ander.

Alles van Apple


  • henderie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:35
Wat doen jullie met de winterbanden? Want 4500 euro aftikken voor een setje met velgen gaat me te ver.

Het liefst zou ik gewoon overstappen op all seasons. Maar die levert bmw niet. En ik heb wel eens begrepen dat bmw moeilijk kan gaan doen bij garantiegevallen als je geen originele bmw banden gebruikt.

  • cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
henderie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 00:12:
Wat doen jullie met de winterbanden? Want 4500 euro aftikken voor een setje met velgen gaat me te ver.

Het liefst zou ik gewoon overstappen op all seasons. Maar die levert bmw niet. En ik heb wel eens begrepen dat bmw moeilijk kan gaan doen bij garantiegevallen als je geen originele bmw banden gebruikt.
Viel mij ook op, flinke smak geld 4500 voor een set incl. velg voor 20 inch.

Een optie is nog om de band op bestaande velg te wisselen, scheelt een velgenset...maar dat werkt niet (goed) als je nu groter dan 21" hebt verwacht ik.

Ik ben er nog niet over uit.

  • PetereK
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:11
cd2013 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 05:12:
[...]

Viel mij ook op, flinke smak geld 4500 voor een set incl. velg voor 20 inch.

Een optie is nog om de band op bestaande velg te wisselen, scheelt een velgenset...maar dat werkt niet (goed) als je nu groter dan 21" hebt verwacht ik.

Ik ben er nog niet over uit.
Ik neem aan dat de 19" wielen van het vorige mode iX3 niet passen ??

  • cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
PetereK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:11:
[...]

Ik neem aan dat de 19" wielen van het vorige mode iX3 niet passen ??
durf ik niet te zeggen.

  • gerlofant
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07:25
PetereK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:11:
[...]

Ik neem aan dat de 19" wielen van het vorige mode iX3 niet passen ??
Lijkt niet te kunnen zonder spoorverbreders. Daar zou ik niet aan beginnen. Of het moet je hobby zijn/worden.

  • Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 11:01
PetereK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:11:
[...]

Ik neem aan dat de 19" wielen van het vorige mode iX3 niet passen ??
Nee, passen niet. Overigens zijn ze bijna bij alle dealers "in de aanbieding", dus 3700 ipv 4500 euro.

Ik koop ze eigenlijk altijd en bij inruil verkoop ik de winterwielen. Dat ga ik nu ook weer voor mijn alte IX3 doen . Ik rijd niet mega veel, dus kan zo precies met de set banden doen . Ik heb nu helaas Vredestein gekregen op de neue. Hiervan lees ik een bovengemiddeld slijtage :-(

  • Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 11:01
Vrijdag mijn oude IX3 ingewisseld voor de nieuwe. Gekozen voor M sport pro met sportstoelen en daardoor ook zwart interieur. Ik houd zelf wel van die rust (maar m.n. mijn vriendin). Per ongeluk blauwe remklauwen ipv rode gekregen en ook het 3-spaaks stuur. Dat stuur maakt eigenlijk dat zwarte interieur wat frisser en ga het denk ik ook niet wisselen. Aangezien ik ook fan ben van de BMW dubbelspaak werd het automatisch 20inch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiZKOCyTQ6aKCUw3WUP1j3CEn58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFDs2JftrSoiph7iXuvFtZQS.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik duidelijk geen auto reviewer die echt op alle frutsels letten. Wat me wel meteen opvalt is dat de demping echt stugger is en het windgeluid meer. Ik snap ook echt niet waarom er geen acoustisch glas voorin zit. Ook mis ik mijn vertrouwde quality of life haakje achterin de kofferbak, de 12v aansluiting in de koffer en de hendels om de stoel vanuit daar plat te leggen. Geen big deal, maar waarom niet in een wagen van 80k+? Ook spiegelt het dashboard meer in de voorruit, wat ik ooit als issue van de Enyaq heb gelezen.

Verder rijdt het top. Het is echt meer een kart geworden dan een SUV. Superstrak sturen! voor mij instappen en wegrijden en eigenlijk helemaal niets wat moest wennen (behalve de deurhendels, daar ook al met vingers tussen gezeten). Scherm en panoramic vision allemaal prima, maar daar ben ik toch niet steeds mee bezig. Er zijn meer plakken beschikbaar op de pano vison, dan zinnige info (dus nu kompas, of luchtkwaliteit). Ventilatieroosters bedienen via het scherm is eigenlijk wel fijn, aangezien bij mij vaak op allerlei plekken de roosters dichtgezet worden of weggedraaid. Dit kun je nu met een druk op het scherm terugzetten.

Scherm is echt binnen handbereik en ik mis eerlijk gezegd de Idrive niet. Voorheen was dit eigenlijk een compromis, met een touchscreen wat te ver weg staat. Speed warning kun je zo met de vinger uitzetten, maar heb daar nu een routine van gemaakt, zodat ik alleen ja hoef te zeggen bij starten.

Als deze nu net als mijn vorige IX3 probleemloos blijft rijden ben ik erg tevreden!
edit:
Bijgevoegd nog foto van stuur, wat toch net een andere look geeft. Laden aan de Zappi, op overschot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsqFx-dhsNgUu5wZl2F-PfehhVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xyg2jxzWukS61W6HZ7oEA3dY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Elrolo op 23-06-2026 17:55 ]


  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
hoe kan dit per ongeluk zijn : Per ongeluk blauwe remklauwen ipv rode gekregen en ook het 3-spaaks stuur ?

Dan zit er iets niet goed in hun productie lijnen imho

  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:37
Elrolo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:35:
Vrijdag mijn nieuwe IX3 ingewisseld voor de oude. Gekozen voor M sport pro met sportstoelen en daardoor ook zwart interieur. Ik houd zelf wel van die rust (maar m.n. mijn vriendin). Per ongeluk blauwe remklauwen ipv rode gekregen en ook het 3-spaaks stuur. Dat stuur maakt eigenlijk dat zwarte interieur wat frisser en ga het denk ik ook niet wisselen. Aangezien ik ook fan ben van de BMW dubbelspaak werd het automatisch 20inch

[Afbeelding]

Nu ben ik duidelijk geen auto reviewer die echt op alle frutsels letten. Wat me wel meteen opvalt is dat de demping echt stugger is en het windgeluid meer. Ik snap ook echt niet waarom er geen acoustisch glas voorin zit. Ook mis ik mijn vertrouwde quality of life haakje achterin de kofferbak, de 12v aansluiting in de koffer en de hendels om de stoel vanuit daar plat te leggen. Geen big deal, maar waarom niet in een wagen van 80k+? Ook spiegelt het dashboard meer in de voorruit, wat ik ooit als issue van de Enyaq heb gelezen.

Verder rijdt het top. Het is echt meer een kart geworden dan een SUV. Superstrak sturen! voor mij instappen en wegrijden en eigenlijk helemaal niets wat moest wennen (behalve de deurhendels, daar ook al met vingers tussen gezeten). Scherm en panoramic vision allemaal prima, maar daar ben ik toch niet steeds mee bezig. Er zijn meer plakken beschikbaar op de pano vison, dan zinnige info (dus nu kompas, of luchtkwaliteit). Ventilatieroosters bedienen via het scherm is eigenlijk wel fijn, aangezien bij mij vaak op allerlei plekken de roosters dichtgezet worden of weggedraaid. Dit kun je nu met een druk op het scherm terugzetten.

Scherm is echt binnen handbereik en ik mis eerlijk gezegd de Idrive niet. Voorheen was dit eigenlijk een compromis, met een touchscreen wat te ver weg staat. Speed warning kun je zo met de vinger uitzetten, maar heb daar nu een routine van gemaakt, zodat ik alleen ja hoef te zeggen bij starten.

Als deze nu net als mijn vorige IX3 probleemloos blijft rijden ben ik erg tevreden!
Ten eerste heel veel plezier met je nieuwe bolide. Ten tweede ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar het "per ongeluk" gedeelte. Is het iets wat tijdens productie niet is goed gegaan of tijdens bestelling? Zou me haast zorgen maken dat er dadelijk ook iets bij die van mij afwijkt van wat ik heb besteld.

Hoe ervaar je de sportstoelen trouwens, heb deze ook erbij genomen omdat ik ze gewoon mooi vind. Al kans gehad om de massage functie te testen? Ik heb altijd het gevoel dat dat echt een overbodig luxe is maar mijn collega zweert erbij.

  • Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 11:01
Fusuy_23 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:00:
[...]

Ten eerste heel veel plezier met je nieuwe bolide. Ten tweede ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar het "per ongeluk" gedeelte. Is het iets wat tijdens productie niet is goed gegaan of tijdens bestelling? Zou me haast zorgen maken dat er dadelijk ook iets bij die van mij afwijkt van wat ik heb besteld.

Hoe ervaar je de sportstoelen trouwens, heb deze ook erbij genomen omdat ik ze gewoon mooi vind. Al kans gehad om de massage functie te testen? Ik heb altijd het gevoel dat dat echt een overbodig luxe is maar mijn collega zweert erbij.
Was foutje van dealer. Ik heb begin november besteld en toen waren er nog geen productie sloten. Zowel het stuur als de remklauwen geven geen prijs veranderingen, dus die zijn gemist bij de uiteindelijke bestelling. Maar het stuur kon ik zo vervangen wanneer deze binnen was van een andere auto en ook voor de remklauwen heb ik meerdere oplossingen gekregen ter compensatie !

Ik vind de sportstoelen meer dan goed. Deze had ik ook in mijn vorige IX3 en in de X1 daarvoor (die vond ik wat krap). Ik heb verder geen stoelen getest. Ik heb liever stevig dan spons. Dit geldt ook voor de schokdemping. Maar eerlijk gezegd is het ook vaak voor de looks en tot nu toe zat het "gratis" in een pakket wat ik had. De comfort stoelen uit een 5 serie (2010) van een collega ben ik niet meer tegengekomen en zal voor de 5+ of zelfs de 7 serie blijven. (ik heb overigens het beste gezeten in mijn oude Alfa GT, maar dat ter zijde)

de massage stoelen....tja...ik heb zo het idee dat de lendesteunen een beetje op en neer rollen volgens een bepaald ritme.

Voor wie erg gehecht is aan het kleine opberg bakje links onder bij de licht bediening...Die is ook verdwenen!


Ik koop de auto overigens in mijn BV, dus geen lease. Dat is eigenlijk helemaal niet interessant qua bijtelling, maar ik hoef ook niet te besparen op een trekhaak, o.i.d om mijn maandbedrag laag te houden. Aan de andere kant. Ik bestel ook geen stuurverwarming of parkeren via de app, omdat ik dat echt nooit gebruik.

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
Bij de samenstelling van mijn iX3 M Pro zag ik ook blauw staan voor de remklauwen, dit heb ik meteen laten veranderen in rood aangezien dit bij de Pro versie hoort. Dus volgens mij was dit een fout in het bestel proces. De sportstoelen vind ik heerlijk zitten, de comfort vond ik veel te zacht. Die massage functie wel getest, leuk om te hebben, maar niet echt nodig gehad op mijn tripje naar Parijs.

Volgende week ondergaat die van mij een glascoating behandeling, ben erg benieuwd!

Nu staat hij het overschot aan zonnenenergie bij te laden, ook erg leuk om mee te spelen! Tot nu toe erg tevreden met de overgang naar deze iX3 van het electrische tijdperk

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
Gelijk snel even op mijn bestebon nagekeken :-) rode remklauwen oef. En op de video in de bmw app gelukkig ook en correcr stuur ( wagen staat in delivery ) :-)

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35
Ik had de MPro ook besteld, maar gevraagd om de rode remklauwen te veranderen naar de blauwe versie. Firered met blauwe remklauwen vond ik persoonlijk mooier.

  • Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 11:01
rolelael schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:07:
Gelijk snel even op mijn bestebon nagekeken :-) rode remklauwen oef. En op de video in de bmw app gelukkig ook en correcr stuur ( wagen staat in delivery ) :-)
Op mijn factuur staat ook "rot"en "M sport pro" stuur, maar niet op de aflever bon. Ik heb tot levering ook geen mogelijkheid gehad om zelf het bestel en lever proces te monitoren, ook niet in de app. Het is dus een dealer fout en geen productie fout, waarschijnlijk veroorzaakt door het handmatig invoeren toen te slots beschikbaar kwamen. Wij mijn vorige IX3 werd ook direct een plek op de band geboekt. Hoe dan ook wordt het opgelost indien het niet klopt (bij mij iig wel)

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
Heb met 2 vindecoders net gechecked en lijkt toch te kloppen; dus ben gerustgesteld

  • CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 09:36
Elrolo schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:57:
[...]

Ben jij daar al langer verzekerd? Als ik de module invul ook met 29 schadevrije jaren kom ik ergens op de 140 pm? Ik heb de auto wel op de BV staan. Dat scheelt direct in de prijs omdat de verzekeraar dan denkt dat je een schildersbus op de bouwplaats hebt
hai, mn vorige auto ook, en ik heb m ook op de BV staan. Raar, ik betaal echt 93,- inclusief alles. even bellen met ze?

  • hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:16
Probleem met afkoelen op afstand... Iemand enig idee wat de wagen tegen zijn goesting heeft? Ik begin te vermoeden dat het aan de Digital Key ligt. Heb al meer dan eens gedacht om die eraf te gooien en gewoon terug de sleutel te gebruiken. 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7HR2ECWK2AHMhWio--UsJruI6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvESuUPwPa71mBoFtUNPTJTd.jpg?f=fotoalbum_large

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:42
Ik heb de passive toegang van de digital key uitgezet op mijn Iphone en Applewatch. Als ik in de keuken loop gaan de deuren van de iX3 open 😂 Dus in mijn geval geen handige optie, en gebruik ik gewoon de sleutel!

  • hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:16
Eens uit- en aangelogd in de app en de functie doet het terug.

  • dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:43
Fusuy_23 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:44:
heb een leverdatum van de dealer, 6 jun was de auto besteld. bouwen week 48, levering week 51. hoe ver van te voren wordt er een VIN toegekend? Het is de ix3 40 m sport pro in space silver. wat zijn jullie ervaringen?
levering week 51? heb je de keuze om hem 2 weken later op kenteken te laten zetten? scheelt je weer een jaar ;)

  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:37
dencoupe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:47:
[...]

levering week 51? heb je de keuze om hem 2 weken later op kenteken te laten zetten? scheelt je weer een jaar ;)
Voor prive aanschaf zeker! Maar in mijn geval werkt het me tegen met de bijtelling van 2027 😅. Dus hoop van harte dat de verwachte week 51 niet zal uitlopen naar volgendjaar.

Dealer vertelde mij wel dat ze geen track and trace hebben en de productiedatum verschoven is naar week 47 ipv 48. Ik las laatst hier dat er videos worden gestuurd van de auto in de bmw app (na productie?). Hoe of wat is dat dan? Is dat nadat je de VIN hebt ontvangen je het in de app kan volgen of is het dealer specifiek?

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
Ja als je je vin hebt van de dealer , kan je de wagen toevoegen en dan staat hij er als :


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2l29MDuc-260IA9kg5XE7JMU04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBpP8ycfmQ2Zu34nzW29MMnS.jpg?f=fotoalbum_large

  • BMW-driver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:28
Is de VIN nummer beschikbaar voor de productiedag ? Vanaf wanneer is deze bekend bij de dealer ?

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:21
net voor hij in productie gaat

  • dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:43
Fusuy_23 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:13:
[...]

Voor prive aanschaf zeker! Maar in mijn geval werkt het me tegen met de bijtelling van 2027 😅. Dus hoop van harte dat de verwachte week 51 niet zal uitlopen naar volgendjaar.

Dealer vertelde mij wel dat ze geen track and trace hebben en de productiedatum verschoven is naar week 47 ipv 48. Ik las laatst hier dat er videos worden gestuurd van de auto in de bmw app (na productie?). Hoe of wat is dat dan? Is dat nadat je de VIN hebt ontvangen je het in de app kan volgen of is het dealer specifiek?
Als het inderdaad een zakelijke auto is, die niet op je eigen zaak staat, dan hoop ik inderdaad dat ie dit jaar nog geleverd wordt. Scheel overigens niet zo heel veel, maar toch jammer als dit uit je portemonnee gaat.

Als hij van je eigen zaak zou zijn, dan liet ik hem wel staan. Die 2% bijtelling heb je anders op 1 januari 2027 voor de komende 10 jaar al dubbel en dwars terugverdiend ivm het 'eerste jaar van registratie' op het kenteken.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste