WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:33
mnuyens schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:06:
[...]

proficiat, hopelijk heeft Wim jou een goede uitleg gedaan ;-)

mijne bijna net zelfde, behalve donker ruiten en pano dak
Ja toffe kerel. Maar ik hoef niet altijd een volledige uitleg. Maar ik ben vergeten te vragen hoe ik het verbruik in KWh heb op de main dashboard kan zien. Of ik moet dit nog vinden.

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-06 07:13
oGoG schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:28:
[...]

Ja toffe kerel. Maar ik hoef niet altijd een volledige uitleg. Maatbeker ben vergeten te vragen hoe ik het verbruik in KWh heb op de main dashboard kan zien. Of ik moet dit nog vinden.
probeer eens in sport modus, dan komt dit op pano view

had jij bestelling ook via Didier gedaan?

• oGoG
mnuyens schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:38:
[...]

Nee bestelling bij Yves.

• oGoG
Brooklyn grau

• oGoG
mnuyens schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:38:
[...]

Is dat in eco mode niet beschikbaar dan? Oké straks misschien eens proberen.

En eerlijk gezegd ik ben blij met de heads-up display bovenop de dashboard misschien overkill voor enkele zaken, maar nog steeds zeer tevreden over de keuze.

Ik kom van een GLE 350de, met beige interieur, dus terug een beetje aanpassen aan het zwart interieur, wel met pano dak, maar die is wel super getint.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:40

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Maar ik ben vergeten te vragen hoe ik het verbruik in KWh heb op de main dashboard kan zien. Of ik moet dit nog vinden.
In de Trip modus. Via hamburgermenu op het stuur.

Vergeet ook niet de BMW Guide app te downloaden. Hier kan je de handleiding van de auto bekijken.

[ Voor 79% gewijzigd door Miesjh op 03-06-2026 20:27 ]

• oGoG
Miesjh schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:23:
[...]

In de Trip modus. Via hamburgermenu op het stuur.

Vergeet ook niet de BMW Guide app te downloaden. Hier kan je de handleiding van de auto bekijken.
Morgen tijdens rijden eens zien uit te zoeken ☺️

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22
Vraagje over 40 vs 50 keuze. Mis ik een inzicht als petrol head?

Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.

Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G617_SpsQIz2IoMGNL67yo_VX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NHrYB8swBgR0fWVDQesef93.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96ZTz7jod3C0VntADUfuMd40DVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNiDPlvRSm4mF4zbmue5YiQp.jpg?f=fotoalbum_large

Alles van Apple

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:41

mdeiman

Projet 45

Menno1234 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:

Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.

Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Range is 1 ding, maar vergeet niet dat 50 een AWD is met wat meer pk's. Ook lekker.

Als je geld / budget hebt, verwen jezelf gewoon met de 50. Niet teveel nadenken.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Toch mooi(er) de standaard uitvoering. Mooie velgen ook.

De kleur staat de ix3 ook goed. Vele veilige kilometers gewenst!

Shit happens.

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:45
Zie nu bij de foto’s dat niet iedereen over het Harman Kardon audio pakket bezit, wat is de ervaring met de standaard audio? 7 speakers en geen subwoofer… klinkt dit een beetje ?

• oGoG
mdeiman schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:17:
[...]

Toch mooi(er) de standaard uitvoering. Mooie velgen ook.

De kleur staat de ix3 ook goed. Vele veilige kilometers gewenst!
bedankt! Van de kleur was ik aan het twijfelen omdat ik die niet in het echt had gezien eerder. Maar bij mijn vorige IX3 LCI wilde ik ook die kleur, maar kon niet. En met zwarte accenten past dit perfect.

• D-dickmann
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:20
XNT schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:21:
Hallo allemaal, sinds ikzelf ook een iX3 50 in bestelling heb staan volg ik dit forum al even. Nu er steeds meer mensen zijn die hun wagen reeds ontvangen hebben zou ik een vraag willen stellen over de bevindingen van het comfort van de stoelen. Dit vooral bij de wagens met de sportzetels die standaard bij het M Sport Pack Pro horen.
Ik heb de sportstoelen M pro (en 22”) en heb op de gemiddelde NL (snel) wegen (en een op en neertje naar Brussel) echt nul problemen ondervonden. De stoelen zijn op veel manieren te stellen en ik zit echt vorstelijk. En dan ook nog de verlichte M logo’s die volslagen nutteloos maar wel een heel vette feature zijn! Het enige nadeel wat ik kan bedenken, door de hogere zijwangen kom ik niet meer in het opbergvak onder het middenconsole, waarvan ik het praktisch nut al betwijfelde…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyyk5xzRetV12P4g_jhBKCE1Toc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmmWjfd1iwJNog1AQUidbIbw.jpg?f=fotoalbum_large

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 08:59

yec

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Officieel is het verschil nog kleiner, de 40 is 200kg lichter en heeft zoals gezegd 1 motor minder. Het verbruik op de snelweg 15-25% minder dan de 50 afhankelijk van het weer. Ik heb zelf de 40 besteld omdat het op lange ritten max 15 minuten scheelt en die PKs en AWD heb ik realistisch gezien nooit nodig. Tevens kon de 40 in Augustus 2026 geleverd worden ipv februari 2027…

• Ai-Karamba
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:04
yec schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 05:59:
[...]

Officieel is het verschil nog kleiner, de 40 is 200kg lichter en heeft zoals gezegd 1 motor minder. Het verbruik op de snelweg 15-25% minder dan de 50 afhankelijk van het weer. Ik heb zelf de 40 besteld omdat het op lange ritten max 15 minuten scheelt en die PKs en AWD heb ik realistisch gezien nooit nodig. Tevens kon de 40 in Augustus 2026 geleverd worden ipv februari 2027…
Gisteren werd bij mij de BMW iX3 40 besteld met een voorlopige verwachte levertermijn van 30 september 2026. Wanneer had jij de uwe besteld?

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:58
Volgens de handleiding zou bij de parkeerassistent er een optie manoeuvre opslaan moeten zijn. Deze optie zie ik niet, hoewel ik parking pro heb (remote parking werkt wel)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

WesleyZ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:18:
Zie nu bij de foto’s dat niet iedereen over het Harman Kardon audio pakket bezit, wat is de ervaring met de standaard audio? 7 speakers en geen subwoofer… klinkt dit een beetje ?
Ben ook wel benieuwd. Ook zonder besteld. Zolang podcasts maar goed genoeg te horen zijn, is het mij prima. Dat zal toch wel...

Verder inderdaad nog nergens iets over gehoord of gelezen.

Shit happens.

• CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 15:17
D-dickmann schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 01:09:
[...]

Ik heb de sportstoelen M pro (en 22”) en heb op de gemiddelde NL (snel) wegen (en een op en neertje naar Brussel) echt nul problemen ondervonden. De stoelen zijn op veel manieren te stellen en ik zit echt vorstelijk. En dan ook nog de verlichte M logo’s die volslagen nutteloos maar wel een heel vette feature zijn! Het enige nadeel wat ik kan bedenken, door de hogere zijwangen kom ik niet meer in het opbergvak onder het middenconsole, waarvan ik het praktisch nut al betwijfelde…

[Afbeelding]
Eens, mijn ervaringen zijn ook positief.

• oGoG
oGoG schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:40:
[...]

Morgen tijdens rijden eens zien uit te zoeken ☺️
Ja die trip mode, allemaal goed en wel, maar dan ben je de gepersonaliseerde widgets kwijt.kwijt niet echt maar ze zijn niet meer beschikbaar. Spijtig dat ik op de algemene dashboard voor de kw verbruik niet kan zien. Die gegevens voor de rijder zijn vast en dus niet aanpasbaar.

• Master_117
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:03
Hey
Op 28 April mijn ix3 besteld via Alphabet (Belgie) om mijn huidige ix3 te vervangen
ix3 40 Base
Oceanwave Blue
1046 Velgen
Castanea interieur
M stuur
Scheidingsnet
Zonnewerend glas achteraan
Parking Assistant Pack Plus

Levering op 15-November.... wat ik wel bizar vind als ik hier de andere ix3 40 bestelling lees

• oGoG
De informatie omtrent levertijd te checken bij de bmw dealer. Want initieel ging mijn wagen in sep26 aankomen, bestelling was gedaan mid november. Uiteindelijk was het bijgesteld op mei en dan gisteren gaan ophalen.

De BMW dealer kan u exact zeggen wanneer de wagen is gepland in de fabriek.

• CharlyBeemer
Voor de mensen die nog hun keuze moeten maken mijn eerste indrukken na een week: iX3 50, Msport Pro, 21", polarized grey, pano-dak, driving assistent plus, digital premium.

Ik had hiervoor een BMWi5, full options, incl adaptief en meesturende achteras.

Verbuik / Range: erg goed: zie eerdere foto: combi snelweg en binnenwegen bijna 700km echte range. Cruise op 116kmu meestal.

Driving asistemnt PLUS: heel fijn op de snelweg; een handje op stuur en de auto rijdt zelf tussen de lijnen en past snelheid aan; voor mij gaat de PRO niets toevoegen; inhalen dus ik liefst even zelf.

Harman Kardon: verrassend goed. Vorige auto had Bowers Wilkins, dus maakte me wat zorgen, maar ik vind de sound echt goed en ruimtelijk.

Stoelen: m sport pro stoelen: stevige zetels, ik houd ervan. Hogere zit dan in mn i5, maar das logisch. Goed verstelbaar; jammer dat je de bovenkant rugleuning niet apart kan instellen. Stoelventilatie mis ik vooralsnog niet (had ik wel).

iDrive: easy, maar ik had dat systeem al in de i5. Scherm reageert snel. Geen lampje ergens als je dimlicht aangaan alleen. Op zich geen punt. Heb wel digital premium over the air aangeschaft; mooiere kaart lay-out en cameras op afstand af te lezen via de app.

Banden: Nexen Nfera Sport. Was er kritisch over maar las wel vooraf gewoon goede reviews. Klopt; banden zijn stil en ik rij niet op circuit; fijne banden zo ver.

Korte bobbels geeft de auto beter door dan in mn i5 met adaptief. Wegligging is wel zeer strak.

De auto is erg snel; echt stuk sneller dan mn i5-40.

Zonlicht komt vrijwel niet door het pano dak; is dus fijn.

Interieurdelen deuren en middenconsole lijken krasgevoelig dus die ga ik laten wrappen in ppf.

Stuur: fijn stuur, knoppen werken perfect.

Zo maar even; mochten mensen vragen hebben, laat t me weten.

• Miesjh

Miesjh

oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Ja die trip mode, allemaal goed en wel, maar dan ben je de gepersonaliseerde widgets kwijt.kwijt niet echt maar ze zijn niet meer beschikbaar. Spijtig dat ik op de algemene dashboard voor de kw verbruik niet kan zien. Die gegevens voor de rijder zijn vast en dus niet aanpasbaar.
Er is geen verbruikswidget. Niet in je personal Panoramic Vision.

Je kan ook links op het scherm op de auto drukken en dan onder op de verbruiksbalk. Dan krijg je veel meer details te zien. Hoeveel stroom er in totaal verbruikt is. Waaraan. Drive train, Airco, electronica.

Afbeeldingslocatie: https://images.autoreview.nl/original/bmw-ix3-100-kmh-927bba.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Miesjh op 04-06-2026 10:33 ]

• oGoG
Miesjh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:20:
[...]

Er is geen verbruikswidget. Niet in je personal Panoramic Vision.

Je kan ook links op het scherm op de auto drukken en dan onder op de verbruiksbalk. Dan krijg je veel meer details te zien. Hoeveel stroom er in totaal verbruikt is. Waaraan. Drive train, Airco, electronica.

[Afbeelding]
Ja ik zag deze ook al, thx

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:55

[Afbeelding]

[Afbeelding]
het is ca 1200km à 22kWh/100km => 264kWh nodig.

nuttig gebruik van de batterij (10-80%). Bij de 50 is dat 75.6 en bij de 40 is dat 58.

264/75.6=3.5 => 4 stops

264/58=4,5 => 5 stops

Dat zal in de praktijk idd ongeveer een 20 tal minuten verschil.geven.

Voordeel van grotere batterij zit hem niet zozeer in de rit naar de vakantiebestemming, maar het comfort daar ter plaatse. In die zuiderse bestemmingen zijn de laadpalen niet altijd even dik bezaaid, zijn die bezet of werken die niet. Als je dan wat extra range hebt, moet je veel minder frequent daar aan de laadpaal gaan hangen.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:22
oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:48:
[...]

In de panoramic display vision (bedoel je dat met “algemene dashboard?) kun je toch ook het actuele en gemiddelde verbruik zichtbaar maken? Ik heb dat tenminste gezien in een video (heb zelf geen iX3).

• yec

yec

Ai-Karamba schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:23:
[...]

Gisteren werd bij mij de BMW iX3 40 besteld met een voorlopige verwachte levertermijn van 30 september 2026. Wanneer had jij de uwe besteld?
1 maand geleden.

• yec

yec

Korre schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]

het is ca 1200km à 22kWh/100km => 264kWh nodig.

nuttig gebruik van de batterij (10-80%). Bij de 50 is dat 75.6 en bij de 40 is dat 58.

264/75.6=3.5 => 4 stops

264/58=4,5 => 5 stops

Dat zal in de praktijk idd ongeveer een 20 tal minuten verschil.geven.

Voordeel van grotere batterij zit hem niet zozeer in de rit naar de vakantiebestemming, maar het comfort daar ter plaatse. In die zuiderse bestemmingen zijn de laadpalen niet altijd even dik bezaaid, zijn die bezet of werken die niet. Als je dan wat extra range hebt, moet je veel minder frequent daar aan de laadpaal gaan hangen.
Top tip: zorg dat je laad mogelijkheden hebt bij je hotel of BnB. Zelfs een stekker met 3kw is prima. Dan heb je nooit een publieke laadpaal nodig op bestemming en is je batterij vaak in de ochtend vol (80%). Want meeste dagen doe je ritten minder dan 250km…

• mnuyens
depette schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:26:
Volgens de handleiding zou bij de parkeerassistent er een optie manoeuvre opslaan moeten zijn. Deze optie zie ik niet, hoewel ik parking pro heb (remote parking werkt wel)
Had deze vraag ook al eerder gesteld, blijkbaar niemand mist deze optie in dit forum O-)

Na langdurig wachten heeft BMW mij gemeld dat dit in een toekomstige software update beschikbaar zal worden in de zomer, vraag is natuurlijk welke zomer...

• Miesjh

Miesjh

Franciesco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]

In het panoramic display (bedoel je dat met “algemene dashboard?) kun je toch ook het actuele en gemiddelde verbruik zichtbaar maken? Ik heb dat tenminste gezien in een video (heb zelf geen iX3).
Panoramic Vision
Afbeeldingslocatie: https://www.van-poelgeest.nl/content/uploads/2023/03/Panoramic3-1024x683.jpg

Je kan het gemiddelde gebruik zichtbaar maken in de Trip Modus. Er is nog geen widget.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.jdpower.com/ArticleImages/JDP_BMW%20Panoramic%20iDrive%20Central%20Touchscreen.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Miesjh op 04-06-2026 13:11 ]

• oGoG
Franciesco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]

In de panoramic display vision (bedoel je dat met “algemene dashboard?) kun je toch ook het actuele en gemiddelde verbruik zichtbaar maken? Ik heb dat tenminste gezien in een video (heb zelf geen iX3).
Ik weet niet hoe ik dat noemen, niet onder de heads-up display, in de Panaramic Vision, voor de rijden, die je niet kan aanpassen. Daar staat nu de km/h en aantal KMS gereden, % en hoeveel jou range is. Daar verwacht ik ook, als ook op de heads-up display verbruik in kWh, als de gemiddelde. Wat je nu wel hebt in de trip mode.

Als ook al die waarden dat Björn Niland heeft, vind ik ook niet terug. Moet mij nog meer in verdiepen.

• Miesjh

Miesjh

oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Ik weet niet hoe ik dat noemen, niet onder de heads-up display, in de Panaramic Vision, voor de rijden, die je niet kan aanpassen. Daar staat nu de km/h en aantal KMS gereden, % en hoeveel jou range is. Daar verwacht ik ook, als ook op de heads-up display verbruik in kWh, als de gemiddelde. Wat je nu wel hebt in de trip mode.

Als ook al die waarden dat Björn Niland heeft, vind ik ook niet terug. Moet mij nog meer in verdiepen.
Laat even weten welke waarden je zoekt. Desnoods via PM.

• oGoG
Miesjh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:55:
[...]

Laat even weten welke waarden je zoekt. Desnoods via PM.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tdUIBgkQxyFEiEY0yfN2i2iyvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGriuKXmql7lo5oZzJy4V7Ur.jpg?f=fotoalbum_large Ik wil gemiddelde en de reële verbruik in kWh op de dashboard zien en niet op de geconfigureerde gedeelte. Als ook op de heads-up display als het kan.

Want als je de trip mode kiest, dan verdwijnen alle gepersonaliseerde widgets die je hebt gekozen. En daarbij merk ik bij de trip mode dat er wel plaats over is om extra zaken te plaatsen maar dat gaat ook niet.

Best of both worlds.

Een foto is soms duidelijk

[ Voor 14% gewijzigd door oGoG op 04-06-2026 16:16 ]

• Miesjh

Miesjh

oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding] Ik wil gemiddelde en de reële verbruik in kWh op de dashboard zien en niet op de geconfigureerde gedeelte. Als ook op de heads-up display als het kan.

Want als je de trip mode kiest, dan verdwijnen alle gepersonaliseerde widgets die je hebt gekozen. En daarbij merk ik bij de trip mode dat er wel plaats over is om extra zaken te plaatsen maar dat gaat ook niet.

Best of both worlds.

Een foto is soms duidelijk
Zover ik weet, kan dat niet. Alleen een powermeter kan je daar extra toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 04-06-2026 16:53 ]

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
Hallo allemaal, heb gisteren de ix3 40 sport pro in space silver besteld. Wat ik mij nog afvraag eigenlijk (voor de gelukkige huidige eigenaren), heeft de achteruitrijd camera een lens wasser net als voor ? Kan er niets over vinden op het internet.

• CharlyBeemer
Fusuy_23 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:25:
Hallo allemaal, heb gisteren de ix3 40 sport pro in space silver besteld. Wat ik mij nog afvraag eigenlijk (voor de gelukkige huidige eigenaren), heeft de achteruitrijd camera een lens wasser net als voor ? Kan er niets over vinden op het internet.
ja, voor en achter

• Fusuy_23
Dank je, blij om te horen dat de ix3 dit heeft. Heb nog geen leverdatum te horen gekregen. Hoop ergens komende week meer duidelijkheid te krijgen.

• oGoG
Waar vind ik de file informatie op de navigatie? En waar is de pagina met al de apps.

Bepaalde zaken heel snel bereikbaar en intuïtief , andere zaken is nog zoeken. The guide heb ik ook nog niet kunnen downloaden.

Mja ik heb de wagen ook maar officieel 1 dag en ik wil alles al kunnen.

• r2504
  • Laatst online: 08-06 20:49
Ik had zonet vrienden op bezoek met hun nieuwe iX3 en het panorama dak... maar blijkbaar kan je dit niet verduisteren ? De verkoper had hen laten weten dat dit automatisch ging en je manueel niets kon veranderen ?

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• CharlyBeemer
r2504 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:32:
Ik had zonet vrienden op bezoek met hun nieuwe iX3 en het panorama dak... maar blijkbaar kan je dit niet verduisteren ? De verkoper had hen laten weten dat dit automatisch ging en je manueel niets kon veranderen ?
klopt, mijn ervaring is dat er geen zonlicht doorheen komt door t glas

• CharlyBeemer
Na een kleine week en ruim 100 km rijden geeft de auto vanochtend volgeladen deze range aan: in efficiency modus.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeFeMrvMJc3qa0wyIXomCqURLK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fhna1kM2uumDiOkazRbcfq9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1X4ha0I02oKe3v6_VFw6CsJmn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/507esyQMcGkmfyNHroaiKCp7.jpg?f=fotoalbum_large

• Miesjh

Miesjh

oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:33:
Waar vind ik de file informatie op de navigatie? En waar is de pagina met al de apps.

Bepaalde zaken heel snel bereikbaar en intuïtief , andere zaken is nog zoeken. The guide heb ik ook nog niet kunnen downloaden.

Mja ik heb de wagen ook maar officieel 1 dag en ik wil alles al kunnen.
De file informatie vind je door op de route balk links te drukken. Dit kan alleen als je een route hebt ingesteld.

De apps vind je als je op de home knop drukt. En dan zie je de home knop veranderen in 4 vakjes. Dan nog een keer drukken.

• CharlyBeemer
Bij digital premium via de store ook zonder ingestelde route op de kaart te zien.

• oGoG
CharlyBeemer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:57:
Bij digital premium via de store ook zonder ingestelde route op de kaart te zien.
Helemaal juist en deze zou actief moeten zijn voor iedereen. Wim toonde deze maar ik denk dat het nog niet enabled is.Alleen weet ik niet waar hij naartoe ging om dit te doen. Is dat in de apps?

• Miesjh

Miesjh

CharlyBeemer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:57:
Op de kaart is het sowieso te zien. Maar je kan het ook als text weergeven.

• oGoG
Miesjh schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Op de kaart is het sowieso te zien. Maar je kan het ook als text weergeven.
En hoe activeer je deze, in de apps …

• Menno1234
Heeft iemand uitgezocht hoe de kosten van 'service inclusief' zich verhoudt tot 'los' onderhoud? Wat is het te verwachten onderhoud gedurende 4 jaar (stel 20k km per jaar)?

In de prijslijst staat:

"Bij de aanschaf van uw BMW iX3 is optioneel Service Inclusive voor 4 jaar en onbeperkte kilometers (7UN) in de autoprijs opgenomen. U heeft de keuze om de auto zonder Service Inclusive (ZUN) te bestellen. De waarde van dit Service Inclusive contract is € 703,- inclusief 21% BTW en wordt afhankelijk van uw keuze verrekend in de fiscale waarde van de auto."

Alles van Apple

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Menno1234 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:34:
Heeft iemand uitgezocht hoe de kosten van 'service inclusief' zich verhoudt tot 'los' onderhoud? Wat is het te verwachten onderhoud gedurende 4 jaar (stel 20k km per jaar)?

In de prijslijst staat:

"Bij de aanschaf van uw BMW iX3 is optioneel Service Inclusive voor 4 jaar en onbeperkte kilometers (7UN) in de autoprijs opgenomen. U heeft de keuze om de auto zonder Service Inclusive (ZUN) te bestellen. De waarde van dit Service Inclusive contract is € 703,- inclusief 21% BTW en wordt afhankelijk van uw keuze verrekend in de fiscale waarde van de auto."
Goede vraag. Ik heb er nooit echt in verdiept. Houdt dit echt in dat je nul euro betaalt voor alle beurten de eerste vier jaar?

Ik denkt dat dit dan wel heel gauw uit kan.

Shit happens.

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:45
mdeiman schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Goede vraag. Ik heb er nooit echt in verdiept. Houdt dit echt in dat je nul euro betaalt voor alle beurten de eerste vier jaar?

Ik denkt dat dit dan wel heel gauw uit kan.
Als dat zo is zou ik niet snel durven zeggen dat je dat er uit haalt. Eerste paar jaar kan je je voor veel beroepen op garantie en elektrische auto heeft niet zoveel onderhoud nodig. In 4 en half jaar polestar 2 en 75k km ben ik 1 keer naar de garage geweest voor onderhoud en 1x omdat de buitenspiegel niet meer bewoog. En met onderhoud was het een interieurfilter en wat vloeistoffen vervangen.

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
Elke 2 jaar voor de bmw EV.. waar dan nog de remmen bv geen slijtage hebben etc. Dit louter ter info

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32
Menno1234 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:34:

In de prijslijst staat:

Hoe dat zich precies tot elkaar verhoudt weet ik niet. De dealer vertelde me wel dat ze de service inclusief standaard schrappen bij leaseauto’s. Dan verschuift de post namelijk van de aanschaf naar de onderhoudsperiode. Dat maakt voor de leasemaatschappij niet uit (die betaalt vroeg of laat toch het onderhoud), maar voor de berijder wel want die betaalt minder bijtelling (NL).

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:01

Floor-is

5.2

Ik krijg net bericht dat als je een trekhaak wilt hebben, je pas volgend jaar een auto gaat krijgen. Achteraf een trekhaak monteren schijnt ook niet te kunnen.

Nou, dat is mooi køt

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Loen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:42:
[...]

Als dat zo is zou ik niet snel durven zeggen dat je dat er uit haalt. Eerste paar jaar kan je je voor veel beroepen op garantie en elektrische auto heeft niet zoveel onderhoud nodig. In 4 en half jaar polestar 2 en 75k km ben ik 1 keer naar de garage geweest voor onderhoud en 1x omdat de buitenspiegel niet meer bewoog. En met onderhoud was het een interieurfilter en wat vloeistoffen vervangen.
Ik heb bijna 150k in iets meer dan 3 jaar Model Y. Het enige dat qua onderhoud is gedaan, is een interieurfilter, de ruitenwissers en natuurlijk banden. Echt geen zak aan onderhoud :D

M'n Model 3 kreeg wel een nieuwe motor (terugroep-actie), een of ander ding in de ophanging (garantie) en euh.. interieurfilters, ruitenwissers en banden :P

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 05-06-2026 17:21 ]

Bericht hierboven

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:16:
Ik krijg net bericht dat als je een trekhaak wilt hebben, je pas volgend jaar een auto gaat krijgen. Achteraf een trekhaak monteren schijnt ook niet te kunnen.

Nou, dat is mooi køt
Zoiets moet toch wel achteraf kunnen??

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bashy schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:05:
[...]

Zoiets moet toch wel achteraf kunnen??
De enige die ze leveren zijn die automatisch wegklappende versies.

Ik wil er eigenlijk wel eentje, omdat die een paar keer per jaar best handig is. Maar langer wachten heb ik geen zin in.

Oh trouwens: ik wil de auto eigenlijk in HA zien te krijgen. Maar ik lees vooral dat er nogal weinig mogelijk is.
Dat is een heftige tegenvaller, zeker omdat m'n huidige Tesla >200 entities heeft waar ik wat mee kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 05-06-2026 19:15 ]

Bericht hierboven

• JesperA
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:41
Ik ben 2 weken geleden door de dealer gebeld dat de trekhaak idd niet achteraf in te bouwen was en of ik hem toch wilde toevoegen. Productiedatum staat in juli en heb geen wijziging gehoord door het toevoegen ervan.

Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh - 11 KW AC charger | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW

• Floor-is

Floor-is

5.2

JesperA schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:28:
Ik ben 2 weken geleden door de dealer gebeld dat de trekhaak idd niet achteraf in te bouwen was en of ik hem toch wilde toevoegen. Productiedatum staat in juli en heb geen wijziging gehoord door het toevoegen ervan.
Dan misschien morgen eens bellen met een dealer om navraag te doen ;)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tokheim schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:51:
Kleine update met een fotoshoot van mijn iX3 50 M Sport Pro in Eucalyptus Grün met 21 inch wielen, sportstoelen, zwart interieur en een glasdak.

Ik ben erg tevreden met de (kleuren) combinatie, aangezien dit best moeilijke keuzes waren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bevestiging dat het niet echt groen is voor mij :(

Bericht hierboven

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:12:
[...]

De enige die ze leveren zijn die automatisch wegklappende versies.

Ik wil er eigenlijk wel eentje, omdat die een paar keer per jaar best handig is. Maar langer wachten heb ik geen zin in.

Oh trouwens: ik wil de auto eigenlijk in HA zien te krijgen. Maar ik lees vooral dat er nogal weinig mogelijk is.
Dat is een heftige tegenvaller, zeker omdat m'n huidige Tesla >200 entities heeft waar ik wat mee kan.
Klopt ikv HA. De oorspronkelijke bmw api hebben ze dichtgeschroefd. Enige wat nu nog kan met bmw cardata integratie is wat statussen tonen ( soc, deuren op slot, bandendruk etc) . Dus geen bedieningen

• Floor-is

Floor-is

5.2

rolelael schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:06:
[...]

Klopt ikv HA. De oorspronkelijke bmw api hebben ze dichtgeschroefd. Enige wat nu nog kan met bmw cardata integratie is wat statussen tonen ( soc, deuren op slot, bandendruk etc) . Dus geen bedieningen
Zuigt echt harige kamelenballen :/

Ik moet ofwel de laadpaal-leverancier weten te overtuigen dat ik meer mag dan nu kan, of een nieuwe laadpaal gaan aanschaffen.. Komt die Peblar toch ineens weer in beeld :o

Bericht hierboven

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:22
Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:59:
[...]

Bevestiging dat het niet echt groen is voor mij :(
Gelukkig niet 😂 Uiteraard is het persoonlijk, je moet die kleuren ook eigenlijk in het echt zien voordat je de keuze maakt. Ik heb ook wat dealers bezocht waardoor ik weer andere kleuren ging afstrepen en ik uiteindelijk bij deze “grün” uitkwam. In mijn geval ben ik er heel blij mee.

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:18
Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:16:

Nou, dat is mooi køt
Gaat dit over de 50, of ook de 40?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Yargo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:32:
[...]

Gaat dit over de 50, of ook de 40?
Oh de 50 :)

Bericht hierboven

• Yargo
Vraag me af wat de reden daarvan zou zijn? Als er een tekort is, moet dat de 40 toch ook affecteren, ook al is die nog niet in productie gegaan?

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Helaas na net 1 maand in bezit al de eerste terugroepactie aan mijn been :(

Voor de afwerking van de maatregel verzoeken we u zo spoedig mogelijk een afspraak in onze werkplaats vast te leggen. De uitvoering van de actie is voor u natuurlijk gratis.

Verschraubung Kopfairbag prüfen ggf. nacharbeiten

Kost je weeral een paar uur verloren tijd dat je wat anders kan doen.

• ovi82
  • Laatst online: 23:46
Ik loop tegen de volgende issue aan bij het gebruik van CarPlay: wanneer bijv. Flitsmeister een melding afspeelt, wordt de podcast (native Apple Podcasts-app) daarna niet automatisch hervat. Hebben meer mensen hier last van, en er mogelijk al een oplossing voor gevonden? Mijn toestel is aangesloten via een USB-C kabel, maar volgens mij gebruikt de auto alsnog de draadloze versie van CarPlay. Op mijn vorige auto (enkel CarPlay via USB-kabel) had ik hier geen last van (zelfde toestel, iPhone 17). Aanpassingen aan de audio-instellingen binnen de Flitsmeister-app hebben helaas geen effect (alle combinaties geprobeerd)..

• mnuyens
Carman1971 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:03:

Voor de afwerking van de maatregel verzoeken we u zo spoedig mogelijk een afspraak in onze werkplaats vast te leggen. De uitvoering van de actie is voor u natuurlijk gratis.

Hetzelfde bij mij, kan tot max 2 weken duren vooraleer ze onderdeel van batterij vervangen hebben.

Blijkbaar moet men daarvoor alle zetels verwijderen, not amused!

• Fusuy_23
Zijn er mensen die recent de ix3 40 hebben besteld en hebben jullie al een leverdatum? Dealer vertelde mij dat ze nu richting november gaan met geplaatste bestellingen.

• Ai-Karamba
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:04
Fusuy_23 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:07:
Zijn er mensen die recent de ix3 40 hebben besteld en hebben jullie al een leverdatum? Dealer vertelde mij dat ze nu richting november gaan met geplaatste bestellingen.
Hier 3 juni besteld, verwachte levering 30 september voor onderstaande:

- bmw ix3 40 (space silver)

- warmtewerend glas achteraan

- trekhaak

- verwarmd stuurwiel

- veganza zwart/grijs interieur

• Menno1234
Vandaag besteld, dealer had nog een productieslot. Levering eerste week september.

Alles van Apple

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Carman1971 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:03:

Balen natuurlijk.

Jij hebt toch de standaard versie van het geluid in de iX3? Wat vind je daarvan?

Shit happens.

• Fusuy_23
september is best netjes ben benieuwd. mijn config is als volgt:

- ix3 40 m sport pro (space silver)

- sportstoelen (verlichte badge en talloze afstellingen hebben mij overgehaald)

- 20” m dubbelspaaks

- verwarmd stuurwiel

- parking assist plus

- geblindeerd ruiten achter

-22kw v2l (voortaan/tijdelijk gratis standaard)

heb de innovation pack niet kunnen pakken gezien leasebudget. HUD zal ik niet missen maar ben wel heel erg benieuwd naar de base audio t.o.v. de HK. Heb nou een model y met wel super lekker geluid. Zal wennen zijn denk ik.

dealer en lease vertelde mij, zonder de 22kw optie wordt het 2027!

[ Voor 6% gewijzigd door Fusuy_23 op 07-06-2026 06:51 ]

• oGoG
Klein feedback, na enkele dagen wagen te hebben. Wat een top auto en de kleur (Brooklyn Grau) is persoonlijk smaak maar ben super tevreden mee. De contrast met zwart maakt hem heel sportief.

Op sportstand naar 100km/h word je echt wel op je stoel gedrukt, zal ik wss nooit doen met vrouw en dochter in de auto.

Toch een foutje gevonden die ook al bestond bij de LCI, hebben ze spijtig genoeg niet aangepakt.

Ik heb dus digital key en zaterdag merkte ik dat de auto niet wilde sluiten, scenario is het volgende:

Ik kom terug van boodschappen doen. Voor dat ik de boodschappen uitlaad, ging ik naar het achterpoortje, auto heeft ondertussen zichzelf automatisch afgesloten, de deurklinken gingen naar beneden en spiegels ingeklapt. Ik kwam terug en deed de koffer open, deurklinken gingen open, maar niet de spiegels (ze gaan alleen open als je daadwerkelijk een deur opent). Ik laad alles uit en sluit de koffer, maar niet op de sluitklep te drukken. Ik ben nog steeds dichtbij de wagen. En ik stap weg van de wagen en normaal gezien zouden de deurklinken binnengaan, maar dit gebeurt niet.

Sleutel had ik niet bij de hand, dus om dicht te doen, oftewel via de app. Maar wat ik deed, terug snaar de wagen, deur open doen en dicht. Van de wagen weglopen en dan pas ging het dicht.

Hebben anderen dit ook voor?

• Yargo
21 mei besteld met levering normaal gezien eind oktober (België). Er zit blijkbaar erg veel verschil tussen de dealers. Heeft te maken met het aantal slots dat ze hebben. Collega's van mij hebben dezelfde periode besteld bij een andere dealer van dezelfde groep, en bij hen is het eind november en eentje eind december zelf. Héél bizar.

Klopt het dat er geen verlichting in de koffer is? 8)7

• Bundi
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 20:23
Fusuy_23 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 06:46:
september is best netjes ben benieuwd. mijn config is als volgt:

- ix3 40 m sport pro (space silver)

- sportstoelen (verlichte badge en talloze afstellingen hebben mij overgehaald)

- 20” m dubbelspaaks

- verwarmd stuurwiel

- parking assist plus

- geblindeerd ruiten achter

-22kw v2l (voortaan/tijdelijk gratis standaard)

heb de innovation pack niet kunnen pakken gezien leasebudget. HUD zal ik niet missen maar ben wel heel erg benieuwd naar de base audio t.o.v. de HK. Heb nou een model y met wel super lekker geluid. Zal wennen zijn denk ik.

dealer en lease vertelde mij, zonder de 22kw optie wordt het 2027!
is de 22kw standaard voor bestellingen bij een bepaalde leasemaatschappij, en is dat in België of NL? Ik heb er vanuit mijn dealer niets over gehoord.

• Fusuy_23
NL, je ziet ook als het goed is op de bmw site bij de configuratie dat de 22kw 0 euro is en/of al is toegevoegd wanneer je de auto configureert. In het leaseportaal staat er nog wel een bedrag tegenover. Wellicht dat de lease maatschappijen dit nog moeten verwerken.

• Yargo
Fusuy_23 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:06:
[...]

NL, je ziet ook als het goed is op de bmw site bij de configuratie dat de 22kw 0 euro is en/of al is toegevoegd wanneer je de auto configureert. In het leaseportaal staat er nog wel een bedrag tegenover. Wellicht dat de lease maatschappijen dit nog moeten verwerken.
In België nog steeds 760 euro ☺️.

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:28
oGoG schreef op zondag 7 juni 2026 @ 07:31:
Klein feedback, na enkele dagen wagen te hebben. Wat een top auto en de kleur (Brooklyn Grau) is persoonlijk smaak maar ben super tevreden mee. De contrast met zwart maakt hem heel sportief.

Op sportstand naar 100km/h word je echt wel op je stoel gedrukt, zal ik wss nooit doen met vrouw en dochter in de auto.

Toch een foutje gevonden die ook al bestond bij de LCI, hebben ze spijtig genoeg niet aangepakt.

Ik heb dus digital key en zaterdag merkte ik dat de auto niet wilde sluiten, scenario is het volgende:

Ik kom terug van boodschappen doen. Voor dat ik de boodschappen uitlaad, ging ik naar het achterpoortje, auto heeft ondertussen zichzelf automatisch afgesloten, de deurklinken gingen naar beneden en spiegels ingeklapt. Ik kwam terug en deed de koffer open, deurklinken gingen open, maar niet de spiegels (ze gaan alleen open als je daadwerkelijk een deur opent). Ik laad alles uit en sluit de koffer, maar niet op de sluitklep te drukken. Ik ben nog steeds dichtbij de wagen. En ik stap weg van de wagen en normaal gezien zouden de deurklinken binnengaan, maar dit gebeurt niet.

Sleutel had ik niet bij de hand, dus om dicht te doen, oftewel via de app. Maar wat ik deed, terug snaar de wagen, deur open doen en dicht. Van de wagen weglopen en dan pas ging het dicht.

Hebben anderen dit ook voor?
Ik heb mijn IX3 nog net niet, maar met mijn huidige X1 U11, is de digitale key nog steeds onnavolgbaar. Denk dat dat ook niet zo snel opgelost wordt.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Fusuy_23 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:06:
[...]

Misschien staat de optie er nu voor €0 in, maar de totaalprijs is wel met ca. €400 gestegen. Je krijg het niet gratis.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
mdeiman schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 22:39:
[...]

Balen natuurlijk.

Jij hebt toch de standaard versie van het geluid in de iX3? Wat vind je daarvan?
Dat is nogal persoonlijk zeker? Ik ben geen audiofreak dus voor mij voldoende. DABradio klinkt goed maar Spotify een stuk minder. Maar geen idee of dat dan aan Spotify ligt.

• Miesjh

Miesjh

Carman1971 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Dat is nogal persoonlijk zeker? Ik ben geen audiofreak dus voor mij voldoende. DABradio klinkt goed maar Spotify een stuk minder. Maar geen idee of dat dan aan Spotify ligt.
Vergeet niet in de auto in de Spotify app je kwaliteit te selecteren.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Carman1971 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Goed te horen dat het voldoende is ;)

Shit happens.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:58
Zijn er nog mensen die laden met loadbalancing? Mijn gek laadgedrag kunnen achterhalen. De bmw honoreert de pwm niet (vb paal stuurt PWM van 11,3% uit, wat overeenkomt met 7A en toch trekt de BMW er 7,8A uit). Dit triggert dan de overcurrent protection en onderbreekt de laadsessie...

• Yargo
Heeft er iemand een idee waarvoor het kleine roostertje dient boven de ramen van de achterbank? In dat blokje zit het leeslampje, een haak, en dat roostertje alsof er een micro achter zit? Zou deze een bepaalde functie hebben? In de Kia EV9 bijvoorbeeld zitten er ook een micro op de 3de zitrij zodat de bestuurder de achterste rij kan verstaan. Ik veronderstel dat deze wel een andere functie zal hebben?

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:57
Yargo schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:19:
Heeft er iemand een idee waarvoor het kleine roostertje dient boven de ramen van de achterbank? In dat blokje zit het leeslampje, een haak, en dat roostertje alsof er een micro achter zit? Zou deze een bepaalde functie hebben? In de Kia EV9 bijvoorbeeld zitten er ook een micro op de 3de zitrij zodat de bestuurder de achterste rij kan verstaan. Ik veronderstel dat deze wel een andere functie zal hebben?
Er zullen waarschijnlijk meerdere microfoons ‘verstopt’ zitten, om de active noise canceling iets te geven om mee te werken. Dat zou het kunnen zijn.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:05
Zijn dat niet de klepjes waarachter je een/het bagagenet kan bevestigen?

• CharlyBeemer
als je belt kun je aantikken in je scherm welke microfoons je actief wilt hebben. er zijn er vier: twee voor en twee achter

• Yargo
Bart Simpson schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:41:
[...]

Zijn dat niet de klepjes waarachter je een/het bagagenet kan bevestigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eGeubU_GFOwmenso1yeOceilak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEdQtoXJdlNlNuGswWkM7BcW.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, dat is het klepje rechts ernaast. Ik heb het over het roostertje rechts van het haakje hier ook te zien op de foto. CharlyBeemer heeft hierboven wel al iets aangegeven waarvoor ze zouden kunnen dienen.

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:52
Heeft er iemand een elegante oplossing gevonden om een zonnebril weg te stoppen? Onder de armsteun vind ik behoorlijk onhandig, en onderin is het al helemaal een ramp. Dus op zoek naar een alternatief. Op zich weg redelijk erg dat er geen gebruiksvriendelijke oplossing voor voorzien is. Wie weet is ze zo goed verstopt dat ik ze na 4 weken nog niet ontdekt hebt. Oh ja, het handschoenkastje is ook een optie, maar dan kan ik als bestuurder niet aan en dan zit dat ook weer direct vol. De kleine ergernissen van een overigens voor de rest schitterende wagen!

• mailman|IA
  • Laatst online: 21:39
Ik had dezelfde uitdaging in mijn huidige auto met de zonnebril en heb daarvoor deze oplossing gevonden: https://a.aliexpress.com/_EukUXoK

Na 2 jaar nog steeds tevreden met deze oplossing, dus die gaat mee naar de IX3 die volgende maand geleverd wordt

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:52
mailman|IA schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:28:
Ik had dezelfde uitdaging in mijn huidige auto met de zonnebril en heb daarvoor deze oplossing gevonden: https://a.aliexpress.com/_EukUXoK

Na 2 jaar nog steeds tevreden met deze oplossing, dus die gaat mee naar de IX3 die volgende maand geleverd wordt
Da's eentje dat ik nog niet ontdekt had. Keep me posted waar je dit in de iX3 gaat plaatsen. Enige plaats die ik zie is frontaal op het dashboard, wat kan natuurlijk en vermoedelijk best praktisch is. Alleen weet ik niet of ik 'm daar in het zicht wil hebben.

• mailman|IA
  • Laatst online: 21:39
Heb hem nu iets onder de middenconsole op het tapijt, maar weet niet of dat in de IX3 te laag is. In de deur zit denk ik geen stof toch?

Laat wel weten als ik de auto heb, waar hij komt

• mnuyens
mailman|IA schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:28:

Ik had zeer praktisch model hangen in de plaats van de handgrepen, maar zelfs deze zijn niet meer in de nieuwe.

Qua opbergmogelijkheden heel weinig ruimte, gelukkig kunnen er nog net een paar handschoenen in het handschoenbakje want documenten passen daar ook al zelfs niet meer in :'(

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh0s5D9iBxqQR2uWeU12c8J-I-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DTcNIqLC3YpB6FwyeO5xuDSY.png?f=user_large

Ik krijg mijn auto aankomende zaterdag en ben ik aan het kijken naar de verzekeringsvoorwaarden. Uit de kleine lettertjes (zie het bijgevoegde screenshot) blijkt dat ik voor de dekking tegen diefstal/inbraak verplicht ben om een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (CCV Klasse 3) te hebben, in combinatie met een voertuigvolgsysteem (CCV Klasse 4 of Klasse 5) of een terugvindsysteem (Klasse TV).

Als het goed is zit er standaard ccv klasse 3 op en overweeg ik de klasse 5 voertuigvolgsystemte laten inbouwen bij bmw. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:
  1. Heeft iemand hier onlangs achteraf een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) of Klasse TV (peilzender) in zijn of haar BMW laten zetten? en wat dit snel gedaan of moet je je auto wel even kwijt
  2. Wat waren de kosten voor de inbouw, en waar moet ik op rekenen qua abonnementskosten voor de koppeling met de PAC (Meldkamer)?

• CharlyBeemer
Tanako schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:56:
[Afbeelding]

Ik krijg mijn auto aankomende zaterdag en ben ik aan het kijken naar de verzekeringsvoorwaarden. Uit de kleine lettertjes (zie het bijgevoegde screenshot) blijkt dat ik voor de dekking tegen diefstal/inbraak verplicht ben om een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (CCV Klasse 3) te hebben, in combinatie met een voertuigvolgsysteem (CCV Klasse 4 of Klasse 5) of een terugvindsysteem (Klasse TV).

Als het goed is zit er standaard ccv klasse 3 op en overweeg ik de klasse 5 voertuigvolgsystemte laten inbouwen bij bmw. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:
  1. Heeft iemand hier onlangs achteraf een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) of Klasse TV (peilzender) in zijn of haar BMW laten zetten? en wat dit snel gedaan of moet je je auto wel even kwijt
  2. Wat waren de kosten voor de inbouw, en waar moet ik op rekenen qua abonnementskosten voor de koppeling met de PAC (Meldkamer)?
Ik zou dat niet doen. via die app kun je je auto al volgen en er zijn verzekeraars bij wie je met alleen klasse 3 voldoende bent beveiligd. ik zit bij Carmeleon. Kleine club, hele goede voorwaarden, oa nieuwaarde verzekering tot 2031

• _SW
  • Laatst online: 15:37

_SW

[Afbeelding]

Mijn auto werd het voertuigvolgsysteem (Klasse 4) door de dealer meegeleverd. Kosten +/- 250 euro per jaar abonnement. Vorige auto had peilzender en was stukje goedkoper. LoJack is als het goed is nog iets goedkoper en voldoet vaak ook.

Als je ritregistratie wilt en kunnen zien waar je auto rijdt, dan heb je voertuigvolg nodig. Als ik de keuze heb dan gaat in de volgende gewoon weer een alleen peilzender en geen volgsysteem.

Bijkomend nadeel van de voertuigvolg is dat je vaak ook een extra sleuteltje krijgt om het systeem vrij te schakelen als het geactiveerd is. Probleem heb je niet met een peilzender.

Succes met de keuze.

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xbrKW9JciAaK3tAJKTn6oE33fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoVuYm6Jsv0wfvM4rbTPIwoa.jpg?f=fotoalbum_large daar is hij dan eindelijk. Helemaal blij.

• Menno1234
[Afbeelding]

Misschien even kijken bij een verzekeraar die minder zware eisen stelt. De Abn stelt pas boven de 100k die eis.

Alles van Apple

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:06
Hoe ervaren jullie de stoelen van de nieuwe iX3? In mijn ix3 2024 LCI waren die perfect.

Ondertussen heb ik met een Mercedes EQC een tijdje gereden: die stoelen waren een ramp voor mij en ik moest elke 60km stoppen om even mijn benen te kunnen strekken anders kreeg ik enorme rugpijn.
Nu een BMW 3 PHEV 2024 en daar krijg ik ook rugpijn in (auto ligt énorm laag) maar al veel beter dan de Mercedes: niet zulke zware pijnen en ook veel minder frequent.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Pharos1985 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:06:
Hoe ervaren jullie de stoelen van de nieuwe iX3? In mijn ix3 2024 LCI waren die perfect.

Ondertussen heb ik met een Mercedes EQC een tijdje gereden: die stoelen waren een ramp voor mij en ik moest elke 60km stoppen om even mijn benen te kunnen strekken anders kreeg ik enorme rugpijn.
Nu een BMW 3 PHEV 2024 en daar krijg ik ook rugpijn in (auto ligt énorm laag) maar al veel beter dan de Mercedes: niet zulke zware pijnen en ook veel minder frequent.
Ik denk dat dit wel heeeeel persoonlijk is. Er zijn vast ook veel mensen die de EQC heerlijk vinden zitten. Gewoon de iX3 zelf een keer proberen met een lange rit.

Shit happens.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste