Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:58
mnuyens schreef op woensdag 8 april 2026 @ 06:26:
[...]

De knop (ventilator symbool) is inderdaad aanwezig op beginmenu.
Maar, ook bij vorige LCI iX3 had je in menu "LADEN" bijkomend nog de optie "Laad- en klimaattimer" staan.
Hierdoor kan je voorverwarmen activeren met timer, je kon dan eender wanneer (vandaag of morgen) deze met tijd instellen.

Dit mis ik nu in nieuwe, kan toch niet zijn dat BMW (ook) deze optie niet meer heeft voorzien :'(
Dit kan naar ik aanneem toch nog steeds vanuit de BMW app?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:58
@mnuyens met de i4 heb ik de optie "Laad- en klimaattimer" nog steeds (iPhone). Dus geen idee waarom je dat niet ziet met een iX3.

• Franciesco
Tommie12 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:29:
Bij directlease geven ze aan dat de 40 een FWD is…
Klopt dat?
Nee, de 40 versie is RWD.

https://www.press.bmwgrou...aanbod-van-de-bmw-ix3-uit

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-04 07:25
Bart Simpson schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:14:
[...]

Dit kan naar ik aanneem toch nog steeds vanuit de BMW app?
Bij mijn vorige LCI iX3 was dit ook via app mogelijk
Nu met nieuwe enkel het ventilator symbooltje nog (was trouwens ook in LCI iX3), maar in nieuwe niet meer klimatiseringstijd in te stellen :-(

• Bart Simpson
Is het Laden-menu voor de nieuwe iX3 verdwenen in de BMW app dan? In het Laden-menu staat namelijk de optie laad- en klimaattimer als submenu (voor de vorige iX3 in ieder geval nog steeds in de meest recente versie van de BMW app). Het aparte ventilatoricoontje is er ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart Simpson op 08-04-2026 21:05 ]

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:14
Neen dat menu staat ze nog steeds, net zoals
Klimatiseren met vertrektijd....

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-04 19:31
De wagen hieronder mist getinte ruiten en pano dak, maar binnen 4 weken is dit de mijne, bevestiging van de garage. Kan niet wachten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qM-Kyi-6Wlt46W-IHllZdBW706Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4VpHdbi7HfUq1IuwfFZArjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hHUAvbhLCIz9ZP_4Mnh1tiiqDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBz38zMmX5zjiHMj7VbgopNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-n_6e7LXOGTo_RQGo9Sm_HQoOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v1AFPB41jWVzghJjNUps9aC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou7Arb6ABjcWmFzp1ubymxAxh80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4Vekeh6sXZFmzh7qiPe591m.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-04 18:06

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:28:
De wagen hieronder mist getinte ruiten en pano dak, maar binnen 4 weken is dit de mijne, bevestiging van de garage. Kan niet wachten!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor,. Voor mij dezelfde uitvoering maar dan Ocean Wave Blue. Nog wel even langer wachten. Blijft toch mooi deze standaard uitvoering met die velgen.

Ik wil er wel direct de banden omwisselen naar all weather banden. Iemand nog uitgezocht wat het beste is qua zuinigheid/rolweerstand en geluid?

Shit happens.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17
Best bizar dat je 2 weken nadat je de auto bij de dealer kan configureren, je dat nog steeds niet kan via de normale website van BMW, toch?

• Hysth
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-04 22:10
Heb hier ook eentje besteld een tijdje terug - een 50 xDrive blauwe langs buiten, een Ocean Wave Blue, met volgende opties.

Nu, op de renders zag die rode binnenkleur er nog wel mooi uit - maar nu ik foto's en videos zie van dat interieur... In alle eerlijkheid vind ik het echt niet mooi, en da's een understatement. Ik heb graag altijd iets anders dan wit/zwart binnenin (huidige iX3 heeft donkerbruine zetels), maar hier lijkt wit toch echt wel mooi.
Ik heb er dus nu al - ook al heb ik hem nog niet in het echt gezien en kan het natuurlijk meevallen - wat spijt van, ik had gewoon voor zwart of wit moeten gaan... Niet lang genoeg bij stilgestaan. Ik zou'm eind juni krijgen. Kijk er wel naar uit!
Verwarmd stuurwiel
S02PA Antidiefstalbouten
S0337 M Sportpakket
S02XH Sportstuur 0,00
S03M1 M Sport remmen, blau 0,00
S09T1 Specifieke exterieur elementen M Sport
S09T2 Specifieke interieur elementen M Sport
S03DP BMW Iconic Glow Exterieur Pack
S0408 Panoramisch dak met Climate Comfort Glas
S0420 Zonnewerend glas achteraan
S04FM Multifunctionele zetels vooraan
S04UR Sfeerverlichting
S05DN Parking Assistant Pack Plus
S07EW Professional Pack

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:18
Hysth schreef op donderdag 9 april 2026 @ 00:49:
Heb hier ook eentje besteld een tijdje terug - een 50 xDrive blauwe langs buiten, een Ocean Wave Blue, met volgende opties.

Nu, op de renders zag die rode binnenkleur er nog wel mooi uit - maar nu ik foto's en videos zie van dat interieur... In alle eerlijkheid vind ik het echt niet mooi, en da's een understatement. Ik heb graag altijd iets anders dan wit/zwart binnenin (huidige iX3 heeft donkerbruine zetels), maar hier lijkt wit toch echt wel mooi.
Ik heb er dus nu al - ook al heb ik hem nog niet in het echt gezien en kan het natuurlijk meevallen - wat spijt van, ik had gewoon voor zwart of wit moeten gaan... Niet lang genoeg bij stilgestaan. Ik zou'm eind juni krijgen. Kijk er wel naar uit!

[...]
Dealer al benaderd? Toen ik bestelde gaf deze bij mij aan dat de kleur tot vrij laat voor daadwerkelijke productie nog aangepast kan worden.
Ik twijfelde overigens ook over de rood/bruine bekleding. Op de foto's en video's vind ik het eigenlijk ook te rood, maar het staaltje bij de dealer leek toch echt meer bruin dan rood. Je moet het in het echt zien denk ik, in de auto. Mijn twijfel (en luxeprobleem) loste zichzelf op: leasebudget gaf geen ruimte meer voor de bekledingsoptie, dus wordt het bij mij de standaard bekleding. Dat wordt ook een verrassing straks, want die heb ik op geen video kunnen terugvinden tot nu toe.

• Hysth
  • Laatst online: 09-04 22:10
EV_Eric schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:13:
[...]

Dealer al benaderd? Toen ik bestelde gaf deze bij mij aan dat de kleur tot vrij laat voor daadwerkelijke productie nog aangepast kan worden.
Ik twijfelde overigens ook over de rood/bruine bekleding. Op de foto's en video's vind ik het eigenlijk ook te rood, maar het staaltje bij de dealer leek toch echt meer bruin dan rood. Je moet het in het echt zien denk ik, in de auto. Mijn twijfel (en luxeprobleem) loste zichzelf op: leasebudget gaf geen ruimte meer voor de bekledingsoptie, dus wordt het bij mij de standaard bekleding. Dat wordt ook een verrassing straks, want die heb ik op geen video kunnen terugvinden tot nu toe.
Nog niet, net eens gedaan. Zou me sterk lijken dat dat nog zou kunnen, maar niet geschoten is altijd mis, dus ik heb het net eens gevraagd. Bedankt voor de tip in ieder geval.

• mnuyens
rolelael schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:39:
Neen dat menu staat ze nog steeds, net zoals
Klimatiseren met vertrektijd....
Bizar, bij mij is het klimatiseren: optie "Laad- en klimaattimer" verdwenen in app , hoe kan dit?
Nieuwe iX350 dinsdag in ontvangst genomen en toegevoegd in MyBMW app (vorige verwijderd).
Het kan toch niet dat ik moet wachten op een update voor de app aangezien het bij u werkt :?

[ Voor 4% gewijzigd door mnuyens op 09-04-2026 08:07 ]

• JustTrying
Waarschijnlijk een kleine doelgroep, maar voor degenen die graag een M60 uitvoering wilden bestellen van de ix3, nog even geduld helaas (onderstaande afkomstig van bimmerpost);

NA5 iX3 M60 xDrive has been delayed to 03/27. A longer story: the M60 had an intermediate version that was supposed to be produced for just 8 months. That version is now gone. The version that was supposed to go into production in 03/27 is now the only one that will be built.

• Bart Simpson
mnuyens schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:05:
[...]

Bizar, bij mij is het klimatiseren: optie "Laad- en klimaattimer" verdwenen in app , hoe kan dit?
Nieuwe iX350 dinsdag in ontvangst genomen en toegevoegd in MyBMW app (vorige verwijderd).
Het kan toch niet dat ik moet wachten op een update voor de app aangezien het bij u werkt :?
Heb je de app al eens afgesloten en opnieuw opgestart? Een andere optie is de app verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw inloggen.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Hysth schreef op donderdag 9 april 2026 @ 00:49:

[...]
Prima kleur hoor dat rood/bruine. Waarom ga je niet gewoon kijken bij een dealer waar die als demo staat? Bijvoorbeeld in Groningen. Vast wel op meer plekken. Kun je wel opzoeken.

Shit happens.

• mnuyens
Bart Simpson schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:45:
[...]

Heb je de app al eens afgesloten en opnieuw opgestart? Een andere optie is de app verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw inloggen.
Heb 'My BMW' app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds die optie niet :(

Zijn er nog anderen met dit probleem?

• rolelael
is de optie nog wel in de wagen instelbaar? Ik ben aan het denken aan privacy rechten ? Of je apps en services die niet up to date zijn evt

• Bart Simpson
Je kan ook de BMW Klantenservice bellen. Als er iets speelt (of nog aangepast moet worden) kunnen zij dat vertellen. Ook kunnen zij een case aanmaken voor de fabriek.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart Simpson op 09-04-2026 12:55 ]

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
JustTrying schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:36:
Waarschijnlijk een kleine doelgroep, maar voor degenen die graag een M60 uitvoering wilden bestellen van de ix3, nog even geduld helaas (onderstaande afkomstig van bimmerpost);

NA5 iX3 M60 xDrive has been delayed to 03/27. A longer story: the M60 had an intermediate version that was supposed to be produced for just 8 months. That version is now gone. The version that was supposed to go into production in 03/27 is now the only one that will be built.
Daar was ik wel op aan het wachten, ik wil het verschil in auto en in prijs weten voordat ik een besluit neem of het een 50 of M60 wordt. Ik kan deze info niet vinden op bimmerpost, kun je de link delen?

• JustTrying
Loewe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:20:
[...]

Daar was ik wel op aan het wachten, ik wil het verschil in auto en in prijs weten voordat ik een besluit neem of het een 50 of M60 wordt. Ik kan deze info niet vinden op bimmerpost, kun je de link delen?
Updates van April 2026 onderaan de startpost : https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

• Loewe
Bedankt! De zoek functie van bimmerpost kon het niet vinden. Dan nog maar even wachten. Ook geen straf om in onze huidige auto te blijven rijden tot die tijd.

• PetereK
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-04 18:40
mnuyens schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:07:
[...]

Heb 'My BMW' app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds die optie niet :(

Zijn er nog anderen met dit probleem?
Ik had hetzelfde probleem met mijn LCI maar dat werkt nu weer goed.
Veel zaken geprobeerd maar ik denk dat het uitzetten en opnieuw aanzetten van de privacy optie in de auto het probleem heeft opgelost.
Ben benieuwd of dat bij jullie ook gaat helpen.

PS Op 24 April ga ik mijn nieuwe NA5 ophalen (groen, M Sport Pro, stuurwielverwarming, getint glas, trekhaak, park assistant plus en innovation pack)

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
mdeiman schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:34:
[...]

Prima kleur hoor dat rood/bruine. Waarom ga je niet gewoon kijken bij een dealer waar die als demo staat? Bijvoorbeeld in Groningen. Vast wel op meer plekken. Kun je wel opzoeken.
Inderdaad gewoon gaan kijken. Ik was aangenaam verrast over de kleur.

• CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17-04 11:39
Je kunt tot best kort voordat de auto in productie gaat wijzigingen in je bestelling doorvoeren. De mijne wordt begin mei geleverd en ik kan nog wijzigingen doorvoeren. Kleur en bekleding zal geen probleem zijn. Zo voegde ik recent AC laden professional V2L en V2H toe aan mn bestelling (kun je terugleveren naar je huis met een geschikte laadpaal; thuisbatterij van 108kW).
Overigens heb ik via de dealer een link ontvangen waarin ik precies mn bestelling kan volgen en wanneer deze in productie gaat (Van Poelgeest dealer).

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:02
Gisteren de ix3 in de luchthaven gezien in het blauw. Was eigenlijk beetje tegenvallen. Het is een vrij donker dof blauw. Ik zie liever een meer helder blauw. Terug naar af dus.
Begin deze week ook 1 in space silver gezien en zag er wel echt goed uit. Ook al is zilver zo basic als kleur.. En heb ook de indruk dat de auto in een lichter kleur beter uitkomt.
Zoektocht opnieuw. Blijven over eucalyptus green, space silver en brooklyn gray.

Moeilijke keuze. Zou ze graag eens naast elkaar zien

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 14:57

SKB

CharlyBeemer schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:10:
Je kunt tot best kort voordat de auto in productie gaat wijzigingen in je bestelling doorvoeren. De mijne wordt begin mei geleverd en ik kan nog wijzigingen doorvoeren. Kleur en bekleding zal geen probleem zijn. Zo voegde ik recent AC laden professional V2L en V2H toe aan mn bestelling (kun je terugleveren naar je huis met een geschikte laadpaal; thuisbatterij van 108kW).
Overigens heb ik via de dealer een link ontvangen waarin ik precies mn bestelling kan volgen en wanneer deze in productie gaat (Van Poelgeest dealer).
Is dit een link van BMW zelf of van je dealer?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Korre schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:10:
Gisteren de ix3 in de luchthaven gezien in het blauw. Was eigenlijk beetje tegenvallen. Het is een vrij donker dof blauw. Ik zie liever een meer helder blauw. Terug naar af dus.
Begin deze week ook 1 in space silver gezien en zag er wel echt goed uit. Ook al is zilver zo basic als kleur.. En heb ook de indruk dat de auto in een lichter kleur beter uitkomt.
Zoektocht opnieuw. Blijven over eucalyptus green, space silver en brooklyn gray.

Moeilijke keuze. Zou ze graag eens naast elkaar zien
Dat is juiste het mooie vind ik van Ocean Wave Blue. Buiten in de zon is het een hele frisse lichte kleur blauw.
Net een kameleon.
In Heerenveen staat buiten een demo in blauw.

Shit happens.

• rolelael
Over die link ben ik ool benieuwd???

• CharlyBeemer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvLVh4spc-mvezivb25dxSXT2dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sxoWs4U3svkpfLdWkosE0vW0.png?f=fotoalbum_large

Bijgevoegd de link met het tijdspad.

[ Voor 6% gewijzigd door CharlyBeemer op 11-04-2026 09:19 ]

• rolelael
dat zal iets eigen 'dealer' maak zijn denk ik ..... zou fijn zijn dat alle dealers dit aanbieden

• mrfatmen
  • Laatst online: 22:00
Ik heb besteld bij Hedin dordrecht. Maar hier moet ik het specifiek aan de dealer zelf vragen. Inderdaad jammer dat niet alle dealers z'n koppeling hebben

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• JustTrying
Heeft iemand hier een BMW iX3 besteld met de standaard 20" velgen? Style 1045? Ben heel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet voordat ik 6k aan opties ga toevoegen voor in feite M sportstoelen en waarschijnlijk iets mooiere 20" velgen :)

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 15:56
CharlyBeemer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:19:
[Afbeelding]

Nice ik heb ook bij van poelgeest besteld moeten zij nog iets doen of kan ik gewoon inlog bij hun aanvragen?

Bijgevoegd de link met het tijdspad.

• mrfatmen
  • Laatst online: 22:00
Zijn er mensen waarvan de auto nog niet in productie is (bv. status 111) maar de auto wel al n de app of op de website staan? Van wat is hier en daar lees zou dat mogelijk moeten zijn als de dealer je BMW id gekoppeld heeft in hun systeem aan de order.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Zsandra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:54
Zou dit een aardige indruk geven van de groene kleur?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwaKgbGk_NcZ89r6bjbLk85fbPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLmlpcj9S7LIXhrqi2Idz6Hp.jpg?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zsandra schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:02:
Zou dit een aardige indruk geven van de groene kleur?[Afbeelding]
Dat is geen groen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• CharlyBeemer
Hai Tanako,
Ik kreeg van de dealer een mail met daarin de link toen ik besteld had. wellicht kun je erom vragen? Lijkt me dat Van Poelgeest one-policy voert over de vestigingen?
Ben benieuwd!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Zsandra schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:02:
Zou dit een aardige indruk geven van de groene kleur?[Afbeelding]
In de verste verte niet. Te weinig groen.

Shit happens.

• BMWnewbie
  • Laatst online: 16-04 13:39
Ben altijd VW (benzine) rijder geweest, maar heb begin maart de BMW iX3 NK Ocean Blue met de rood/bruine bekleding besteld. Ben sowieso geen fan van hybride auto's (alles dubbel, ook de nadelen) en met de bizar goede specs van deze nieuwe BMW voelt de stap naar een volledige EV als de enige juiste. Productie staat in juni gepland en levering ergens in juli.

Vraagje aan de experts hier: het RDW heeft deze week bepaalde Tesla software voor self-driving (met verplichte alertheid door de bestuurder) goedgekeurd. Toen ik mijn BMW bestelde, was er nog geen optie in Nederland om "highway driving assistance" aan te klikken en ik verwacht dat de RDW-goedkeuring hiervoor in het zog van de Tesla meegaat. Dat zal best wel snel gebeuren omdat het in Duitsland immers ook al goedgekeurd is.

Ik heb redelijk ver teruggelezen in dit forum, maar het is me nog steeds niet duidelijk of deze optie alleen af-fabriek geleverd kan worden of dat dit straks via een simpele software update geactiveerd kan worden. Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijke (en klantvriendelijke), want voor zover ik kan nagaan zitten alle benodigde sensoren en actoren hiervoor al ingebouwd voor andere functies als Parking Assistance Plus/Pro.

Is er iemand die het definitieve antwoord weet?

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:14
BMWnewbie schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:05:
[...]

ik verwacht dat de RDW-goedkeuring hiervoor in het zog van de Tesla meegaat. Dat zal best wel snel gebeuren omdat het in Duitsland immers ook al goedgekeurd is.

Ik heb redelijk ver teruggelezen in dit forum, maar het is me nog steeds niet duidelijk of deze optie alleen af-fabriek geleverd kan worden of dat dit straks via een simpele software update geactiveerd kan worden. Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijke (en klantvriendelijke), want voor zover ik kan nagaan zitten alle benodigde sensoren en actoren hiervoor al ingebouwd voor andere functies als Parking Assistance Plus/Pro.

Is er iemand die het definitieve antwoord weet?
Voor zover ik kon vinden is dit al lang goedgekeurd en dat is ook wat de dealer me vertelt. Maar alleen level 2 op de snelweg natuurlijk, wat anders is dan bij Tesla. Zie quote van van Poelgeest:
BMW iX3 maakt het mogelijk: hands-free rijden is nu legaal in Nederland.
De BMW iX3 is de eerste auto die officieel is goedgekeurd om in Nederland legaal hands-free te rijden. Daarmee zet BMW een flinke stap richting geavanceerder rijden, en pakt de elektrische SUV meteen een leiderspositie in binnen de Nederlandse mobiliteit. Voor rijders betekent dit dat autorijden niet langer per se synoniem hoeft te zijn aan beide handen aan het stuur.

Wat de goedkeuring betekent.
De goedkeuring voor hands-free rijden is mogelijk geworden door de internationale certificering onder de nieuwe UN‑ECE R 171 / DCAS-regeling. Daarmee voldoet BMW’s nieuwste generatie rijhulpsystemen aan strenge veiligheids- en prestatie-eisen. Concreet betekent dit dat de iX3 via het zogeheten Motorway Assistant (of Highway/City Assistant) op snelwegen tot 130 km/u de controle kan overnemen: sturen, binnen de rijstrook blijven, afstand houden, en op verzoek zelfs automatisch van rijstrook wisselen.
Qua opties: ja, parking assistant (beide versies), highway assistant en digital premium zijn allen naderhand te bestellen via de connected drive store. De sensoren zitten er al op. Dealer heeft me dit verzekerd, want ik laat ze er vanuit fabriek af vanwege fiscale waarde en bijtelling

[ Voor 29% gewijzigd door Loen op 13-04-2026 08:35 ]

• Roel16
  • Laatst online: 22:27
De highway assistant kun je na aflevering van de auto via je telefoon bijbestellen. Heb ik ook gedaan op mijn iX3 50.

• BMWnewbie
Roel16 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:43:
De highway assistant kun je na aflevering van de auto via je telefoon bijbestellen. Heb ik ook gedaan op mijn iX3 50.
Top. En kan je hem ook al gebruiken in NL? Zo ja, wat is jouw ervaring ermee?

• Roel16
Ja, je kunt de Highway Assist in Nederland gebruiken. Mijn ervaringen tot nu toe zijn positief. Het systeem geeft veel vertrouwen en werkt over het algemeen erg prettig. Het loslaten van het stuur is in het begin even wennen, maar dat went snel. De auto stuurt stabiel en houdt netjes de rijstrook. Inhalen gaat vlot en soepel. Wanneer de auto zelf een rijstrookwissel voorstelt, kun je deze bevestigen door in de betreffende buitenspiegel te kijken. Dat werkt intuïtief. Als je zelf van rijstrook wilt wisselen zonder voorstel van de auto, volstaat een tikje op de richtingaanwijzer; de auto voert de wissel vervolgens zelfstandig uit. Ik heb inmiddels ook al langere stukken gereden (bijvoorbeeld 30 tot 60 minuten) zonder het stuur aan te raken. Tot nu toe voelt het systeem behoorlijk volwassen en betrouwbaar aan.

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30
@Roel16, wat kost het als je de highway assistant later bijbesteld?

• Roel16
Je kunt per maand of per jaar betalen. Ik heb gekozen voor een jaarabonnement en dat kost 345 euro per jaar (incl BTW).

• Loewe
Of € 994,60 voor 4 jaar ineens.

• Oase
  • Laatst online: 16-04 21:46
Loen schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:07:
[...]

Voor zover ik kon vinden is dit al lang goedgekeurd en dat is ook wat de dealer me vertelt. Maar alleen level 2 op de snelweg natuurlijk, wat anders is dan bij Tesla. Zie quote van van Poelgeest:

[...]

Qua opties: ja, parking assistant (beide versies), highway assistant en digital premium zijn allen naderhand te bestellen via de connected drive store. De sensoren zitten er al op. Dealer heeft me dit verzekerd, want ik laat ze er vanuit fabriek af vanwege fiscale waarde en bijtelling
Begrijp ik het goed dat je werkgever de optie vervolgens in de auto gaat aanschaffen voor je? Of ga je deze zelf kopen in de auto? De bijtelling over die 1000 euro is namelijk 22% en daarover betaal je in het ergste geval 49.5% oftewel nog geen 110 euro per jaar. Doe dat maal 4 en het iets minder dan de helft van de waarde van de optie. Maar zoals gezegd in het begin tenzij je werkgever deze optie voor je gaat kopen, maar anders snap ik de redenering niet.
Mocht ik er helemaal naast zitten hoor ik dat graag.

• Loen
Oase schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:02:
[...]

Begrijp ik het goed dat je werkgever de optie vervolgens in de auto gaat aanschaffen voor je? Of ga je deze zelf kopen in de auto? De bijtelling over die 1000 euro is namelijk 22% en daarover betaal je in het ergste geval 49.5% oftewel nog geen 110 euro per jaar. Doe dat maal 4 en het iets minder dan de helft van de waarde van de optie. Maar zoals gezegd in het begin tenzij je werkgever deze optie voor je gaat kopen, maar anders snap ik de redenering niet.
Mocht ik er helemaal naast zitten hoor ik dat graag.
Mijn leasebudget is niet zo hoog maar ik mag overschrijden. Deze opties komen bovenop het budget en worden gewoon als totaalprijs verrekend in de looptijd van 5 jaar (geen restwaarde oid). Maar als ik het "after market" doe, betaal ik het in 1x en bespaar ik dus de bijtelling helemaal. Enige risico is als ik de auto total loss rij in die 5 jaar of als ik ontslag zou nemen. Beiden verwacht ik niet te doen ;)

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:18
Misschien word ik oud(erwets), maar een BMW draait toch om "Freude am fahren" en de iX3 heeft zelfs een "heart of joy" om dat plezier te maximaliseren. Waarom zou je dan 1000 euro neerleggen om jezelf het rijden te ontnemen? Je wordt wel geacht mee te blijven kijken, daarmee voelt het voor mij hetzelfde als ik mijn dochter laat rijden, die goed kan rijden, maar wel wil dat ik met haar mee blijf kijken. En dan gun ik haar de rij-ervaring, maar rijd toch eigenlijk liever zelf. En zij zou de autopilot functie vast wel fijn vinden, maar hoe krijgt ze dan die rij-ervaring?

• Loen
EV_Eric schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:16:
Misschien word ik oud(erwets), maar een BMW draait toch om "Freude am fahren" en de iX3 heeft zelfs een "heart of joy" om dat plezier te maximaliseren. Waarom zou je dan 1000 euro neerleggen om jezelf het rijden te ontnemen? Je wordt wel geacht mee te blijven kijken, daarmee voelt het voor mij hetzelfde als ik mijn dochter laat rijden, die goed kan rijden, maar wel wil dat ik met haar mee blijf kijken. En dan gun ik haar de rij-ervaring, maar rijd toch eigenlijk liever zelf. En zij zou de autopilot functie vast wel fijn vinden, maar hoe krijgt ze dan die rij-ervaring?
Mocht dit een reactie op mij zijn, ik ben dat ook niet van plan overigens. Ik ben voornemens alleen de parking assistant (de basis versie) en digital premium "after market" doen. 1000 euro voor hands-off maar eyes-on snap ik niet. Ook niet als het ook binnen de bebouwde kom kan maar veel duurder is (kijkend naar een ander merk). Ik snap dat ook niet ;)

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-04 16:14
Op de bestaande iX3 heb ik adaptive CC en lane assist wat toch wel echt prettig is als je echt kilometers moet doen (zoals op vakantie). Die "Freude am fahren" is trouwens al lang verdwenen door flitspalen, files, drempels, smalle wegen met allerlei obstakels... echt ontspannen rijden is dan ook eerder zeldzaam vandaag.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• BMWnewbie
EV_Eric schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:16:
Je maakt een goed punt over het genot van zelf rijden, maar ik ben toch ook een innovator en vind het gewoon leuk om dit soort geavanceerde functies uit te proberen. Misschien maar voor een beperkte tijd, maar toch dat gevoel van je stuur loslaten en je verbazen hoe zoiets complex toch technisch zo goed kan werken. En dan komt er nog bij dat mijn zoon een Tesla model 3 rijdt met binnenkort FSD geactiveerd en dan kan Pa natuurlijk niet aankomen met een gloednieuwe BMW met mindere technieken ;)

• rolelael
en naar wat ik begrijp, om even in te haken .. is de lane assist std op de nieuwe ix3, alsook adaptive cruisecontrol ( Driving Assistant Pack Plus = gratis ) Enkel de high way assistant, biedt dan wat extra's ikv evt autom switchen van rijstrook.

Tenzij ik erover lees ..

Het Driving Assistant Pack Plus ondersteunt en helpt u bij het sturen en remmen. Als optie regelt het de snelheid en de afstand tot de voorligger en helpt het uw BMW om op de rijstrook te blijven. Het systeem kan herkende snelheidsbeperkingen automatisch overnemen en past zelfs de snelheid aan voor bochten, rotondes en afslagen.

De voordelen op een rij: 
Helpt bij het sturen, remmen en accelereren 
Ondersteuning ook op bochtige trajecten 
Met BMW Symbiotic Drive blijft de hulpfunctie ook bij lichte remmanoeuvres continu actief
Past de snelheid aan het komende traject aan 
Helpt snelheidsbeperkingen en afstanden aan te houden

• BMWnewbie
rolelael schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:39:
en naar wat ik begrijp, om even in te haken .. is de lane assist std op de nieuwe ix3, alsook adaptive cruisecontrol ( Driving Assistant Pack Plus = gratis ) Enkel de high way assistant, biedt dan wat extra's ikv evt autom switchen van rijstrook.

(snap)
Yep, Driving Assistant Plus (S05AT) zit er standaard op. De highway assistant is een extra aan te schaffen optie.

• Roel16
Ik vind het fijne aan de highway assist, dat je het kunt gebruiken, het hoeft niet. Zelf rijden is idd leuk, maar op lange saaie snelweg stukken, is het best fijn om het aan de auto over te laten. Ook vind ik het leuk om zulke technische nieuwigheden te proberen en te benutten. De driving assistant plus is trouwens ook al heel fijn. Dat werkt echt heel soepel. De highway assist voegt alleen toe: handen van het stuur op de snelweg, automatisch van rijbaan kunnen wisselen (tikje op richtingaanwijzer of blik in spiegel als de auto het voorstelt).

• Korre
https://www.instagram.com/reel/DOt4_5ODWM4/
Dit lijkt het eucalyptus green te zijn

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Daar lijkt het niet op qua staaltje wat ik heb gezien. Die post is ook al van een tijd terug is. Maakt het ook minder waarschijnlijk.
Ik zeg nee. ;)

Shit happens.

• JustTrying
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxQbc-2l475jLjC9jlQrMBFaXxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFJs8jgKfx7oCz4NExZacq3r.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is eucalyptus groen! Als het goed is krijg ik deze kleur over 2 weken ook in de buitenlucht te zien, ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

• JustTrying
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmiNLxUvrCFX6EREycI2xvOLk5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFZ7tUCQKhysUXuYunHpHf3X.jpg?f=fotoalbum_large

Niet dat iemand erom gevraagd heeft maar fire red dan ook maar meteen :)

• Franciesco
Bij die rode zijn ze vergeten de banden te monteren, oh wacht even :+

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:28
Roel16 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:42:
Ik vind het fijne aan de highway assist, dat je het kunt gebruiken, het hoeft niet. Zelf rijden is idd leuk, maar op lange saaie snelweg stukken, is het best fijn om het aan de auto over te laten. Ook vind ik het leuk om zulke technische nieuwigheden te proberen en te benutten. De driving assistant plus is trouwens ook al heel fijn. Dat werkt echt heel soepel. De highway assist voegt alleen toe: handen van het stuur op de snelweg, automatisch van rijbaan kunnen wisselen (tikje op richtingaanwijzer of blik in spiegel als de auto het voorstelt).
Klopt het dat de highway assistent niet sneller kan dan de snelheidslimiet? Hier in het Belgenland wordt er vaak iets sneller gereden wegens de snelheidscorrectie (6%) en overschatting van de auto zelf. Zou jammer zijn als dit niet kan met de highway assistent.

• Roel16
De highway assistent neemt vanzelf de snelheidslimiet over. Je kunt hem niet automatisch bv 6 km per uur harder laten rijden. Wat wel goed werkt is om de snelheid via de knoppen op het stuur te verhogen als hij eenmaal autonoom rijdt. Dan blijft hij harder rijden. Je moet dus wel iedere keer als de maximum snelheid wijzigt, de rijsnelheid van de auto iets verhogen. Een offset qua standaard snelheid instellen kan wel, maar niet als de driving assistant op driving assistant pro / highway assistent staat.

• MrMute
Dat is goed nieuws! Als ik het goed begrijp kan hij dus wel harder dan de limiet, enkel moet je de snelheid elke keer verhogen als je hem activeert? Het is niet dat hij dan afslaat zodra je dat doet?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Wat is Tesla een stuk verder nu. Zal de iX3 binnenkort nog in de buurt gaan komen?
Ik denk dat het nog lang gaat duren.

Shit happens.

• mnuyens
Iemand ervaring met het activeren en opslaan van parking plaatsen?
Ik heb de Parking Assistent Professional maar heb niet de mogelijkheid om trajecten/plaatsen op te nemen...
(volgens handleiding zou je tot 15 plaatsen kunnen bewaren)

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-04 15:14
Roel16 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:15:
Je kunt per maand of per jaar betalen. Ik heb gekozen voor een jaarabonnement en dat kost 345 euro per jaar (incl BTW).
Blijft typisch dat ik deze optie helemaal niet had tijdens bestellen in november. Alle "reviewers" reden wel met deze optie geactiveerd, dus ging er beetje vanuit dat het standaard erop zat. nu zie ik het braaf staan voor nog eens bijna 1000k voor 4 jaar.

1000 euro dus ....

• Loewe
Elrolo schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:07:
[...]

Blijft typisch dat ik deze optie helemaal niet had tijdens bestellen in november. Alle "reviewers" reden wel met deze optie geactiveerd, dus ging er beetje vanuit dat het standaard erop zat. nu zie ik het braaf staan voor nog eens bijna 1000k voor 4 jaar.
Dat is erg duur!!! 1000k is 1.000.000. Is dat in euro's?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Roel16 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:41:
De highway assistent neemt vanzelf de snelheidslimiet over. Je kunt hem niet automatisch bv 6 km per uur harder laten rijden. Wat wel goed werkt is om de snelheid via de knoppen op het stuur te verhogen als hij eenmaal autonoom rijdt. Dan blijft hij harder rijden. Je moet dus wel iedere keer als de maximum snelheid wijzigt, de rijsnelheid van de auto iets verhogen. Een offset qua standaard snelheid instellen kan wel, maar niet als de driving assistant op driving assistant pro / highway assistent staat.
Dat is dan een achteruitgang tov de oude iX3, die dan geen highway assist heeft, maar wel een knopje op de adaptive cruise control de snelheidslimiet over te laten nemen met een standaard offset van +X km/uur/

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-04 15:14
Loewe schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:07:
[...]

Dat is erg duur!!! 1000k is 1.000.000. Is dat in euro's?
k = e ;)

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 09:09
Roel16 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:42:
Ben ik helaas niet met je eens. Hij maakt op de snelweg geen vloeiende bocht maar stuurt heel haperig zelfs al bij flauwe bochten. Hoop dat er snel een software update voor komt.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

folker schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:13:
[...]

Ben ik helaas niet met je eens. Hij maakt op de snelweg geen vloeiende bocht maar stuurt heel haperig zelfs al bij flauwe bochten. Hoop dat er snel een software update voor komt.
Ik hoop dat we met de iX3 niet al te vaak horen: Ik hoop dat er een snelle software-update komt...

Ik had verder nog van niemand klachten gehoord, maar als jij dat zo ervaart is dat natuurlijk zo.

Shit happens.

• Oase
Zijn er al veel gebruikers hier die de auto al in bezit hebben? Zo ja wat zijn jullie bevindingen tot nu toe?

• hedwigvb
  • Laatst online: 17-04 07:28
Van mijn 3GT naar de eerste iX3 was een ganse vooruitgang, naar deze iX3 vallen toch wat dingen tegen. Veel stuggere ophanging en povere standaard audio. Natuurlijk enorm rijbereik en veel PK's, maar dat heb ik toch niet zo nodig.

• Franciesco
@hedwigvb welke maat wielen had je en heb je nu onder de iX3? Dit in verband met jouw ervaring over de ‘veel stuggere ophanging’ tov de vorige iX3.

• Bart Simpson
Ik reed de proefrit met de grootste velgen en had niet de indruk dat het onderstel veel stugger was dan in mijn huidige ix3 (van de vorige generatie, met adaptief onderstel en op 19 inch). Maar goed, dat was ook maar een uurtje rijden.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mdeiman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:54:
Wat is Tesla een stuk verder nu. Zal de iX3 binnenkort nog in de buurt gaan komen?
Ik denk dat het nog lang gaat duren.
Onzin

• jochem_van_raak
  • Laatst online: 22:51
[

Ik heb echt alles behalve dat gevoel.

• GraveHard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:24
Oase schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:48:
Zijn er al veel gebruikers hier die de auto al in bezit hebben? Zo ja wat zijn jullie bevindingen tot nu toe?
Ik rij er nu een maand in en heb er ongeveer 1100km opzitten, hiervoor een 2-serie coupe gehad. Kwa rij ervaring met 21" is die minder stug, dan de 2-serie op 19". Soms wat stuiterig over oneven heden in de weg ten opzichte van de stug geveerde 2-serie. Verder ben ik zeer tevreden over het rijgedrag. Verbruik zit tussen de 16.5 tot 19 kwh met een gemiddelde van net onder de 18 kwh. De lane assist heb ik uitstaan, want na 2 onverwachte ingrepen was ik er klaar mee. Misschien dat ik het weer is ga proberen als Assisted Driving Pro beschikbaar is.

• Miesjh
  • Laatst online: 22:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HGAoKGYbgAAuU51?format=jpg&name=large

Xbox Live: Miesjh NL

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Beetje jammer dit soort korte statements. En ook niet duidelijk wat je nu precies onzin vindt en waarom.

Shit happens.

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:34
Even een ander onderwerp waarvan ik me afvraag of meer van jullie dat al hebben ervaren.

Tijdens een uitgebreide proefrit vielen mij twee storende dingen op. Waarbij ik moet zeggen dat ik niet precies 100km/u reed, maar ook niet 150.
  • Er is nogal wat windruis te horen bij de A-stijlen.
  • Ik zag de motorkap ligt op en neer bewegen/golven. Ik heb dit meer gehoord van journalisten.
Helaas biedt BMW (nog) niet akoestische/gelamineerde zijramen aan op de iX3 Neue Klasse.
De motorkap zullen ze vast aanpakken in productverbeteringen of per modeljaar 2027.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mdeiman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:06:
[...]

Beetje jammer dit soort korte statements. En ook niet duidelijk wat je nu precies onzin vindt en waarom.
Idem jouw quote

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20
De aflevering van BMW iX3’s heeft op het moment wat problemen hoorde ik van Ekris. Ik begrijp dat er voor aflevering door de dealer een software update moet worden geïnstalleerd maar dat deze vastloopt gedurende het proces. Ze wachten nu op een update van de software-update software 😉

Verder hangt mijn iX3 al even in de een na laatste fase van het productieproces, ik begrijp door de 22kw laadoptie (4U6) die is toegevoegd. Ik begrijp dat de vraag naar deze optie wat groter is dan verwacht.

We wachten geduldig af.

• Oase
GraveHard schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:37:
[...]

Ik rij er nu een maand in en heb er ongeveer 1100km opzitten, hiervoor een 2-serie coupe gehad. Kwa rij ervaring met 21" is die minder stug, dan de 2-serie op 19". Soms wat stuiterig over oneven heden in de weg ten opzichte van de stug geveerde 2-serie. Verder ben ik zeer tevreden over het rijgedrag. Verbruik zit tussen de 16.5 tot 19 kwh met een gemiddelde van net onder de 18 kwh. De lane assist heb ik uitstaan, want na 2 onverwachte ingrepen was ik er klaar mee. Misschien dat ik het weer is ga proberen als Assisted Driving Pro beschikbaar is.
Dank voor je reactie!

• Oase
Bashy schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:56:
De aflevering van BMW iX3’s heeft op het moment wat problemen hoorde ik van Ekris. Ik begrijp dat er voor aflevering door de dealer een software update moet worden geïnstalleerd maar dat deze vastloopt gedurende het proces. Ze wachten nu op een update van de software-update software 😉

Verder hangt mijn iX3 al even in de een na laatste fase van het productieproces, ik begrijp door de 22kw laadoptie (4U6) die is toegevoegd. Ik begrijp dat de vraag naar deze optie wat groter is dan verwacht.

We wachten geduldig af.
Klinkt niet heel erg best. Laatst ook al voor de mensen die de auto besteld hebben zonder panoramadak. Laat ik nu net de gelukkige zijn die zowel de 22kw optie heeft als het niet nemen van het panomaramdak.

• hedwigvb
  • Laatst online: 17-04 07:28
Franciesco schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:51:
@hedwigvb welke maat wielen had je en heb je nu onder de iX3? Dit in verband met jouw ervaring over de ‘veel stuggere ophanging’ tov de vorige iX3.
De standaard m sport 20 inch velgen met hankook banden

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-04 14:49
Klinkt niet heel erg best. Laatst ook al voor de mensen die de auto besteld hebben zonder panoramadak. Laat ik nu net de gelukkige zijn die zowel de 22kw optie heeft als het niet nemen van het panomaramdak.
Ik betwijfel of het niet bestellen van een panoramadak werkelijk een flinke vertraging oplevert. Inderdaad is dit eenmalig gemeld op motor-talk.de, maar nadien zijn er geen kopers van de iX3 NK geweest die hetzelfde is overkomen (aldus de betreffende thread). Uit eigen ervaring: mijn iX3-50 besteld op 8/11, met zowel 22kw optie als "normaal" dak, werd geproduceerd op 10/4 en zal afgeleverd worden 4/5....

• rolelael
ik zal de vertraging dinsdag hopelijk weten. Dinsdag is mijn dealer uit vakantie terug... ook dus zonder pano dak besteld, productie juni. Keep you posted

• MrMute
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AETw1WGXzNfKMIjmli8CDZkkgRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmQ6NzPazbbuUkOP5x53LqRT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yBWCpuidwl_GH77OTrymfX46jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/av4gU4Cs5ZhFuGMYpHGQTRy8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l073MA0qpK6Wnycs7Oenaky7yHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qC0qRFH6DOz4cqBYaCqFKtW.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat foto's van Eucalyptus Green, ziet er heel goed IMO! Heb een beetje spijt van mijn keuze voor Polarized Grey, ach zal ook wel mooi zijn, nog 3 weekjes wachten :). Toevallig iemand die hem al heeft in Polairzed Grey en wat foto's wilt delen?

• jochem_van_raak
  • Laatst online: 22:51
Artikel over real world range, wat vinden jullie?

https://www.autovisie.nl/...acebook&utm_term=Autofeed

[ Voor 10% gewijzigd door jochem_van_raak op 17-04-2026 12:06 ]

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-04 14:49
Helemaal niet slecht en conform verwachting. Met 22 inch dus, in "real world" 82% (597 van 728) van actieradius volgens WLTP normering, dat is relatief best goed in vergelijk met andere EV's.

• Loewe
Dat vind ik eigenlijk beter dan ik had verwacht. Dit moet je dus met 728 WLTP vergelijken omdat de test op 22 inch is gedaan. Als je dan rekening houdt met een omgevingstemperatuur van 8 graden dan valt dit mij niet tegen.

Ik ben benieuwd wat de range zal zijn bij 20 graden op de 20 inch aero velgen. Ik hoop op 700km.

• MartyGld
  • Laatst online: 22:53
Ik vind het -gezien de temperatuur en de grote velgen- ook alles meevallen. Ik heb straks 20 inch en denk dat ik dan tussen de 650 en 700 km actieradius heb wat een dikke prima is.

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:58
MrMute schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog wat foto's van Eucalyptus Green, ziet er heel goed IMO! Heb een beetje spijt van mijn keuze voor Polarized Grey, ach zal ook wel mooi zijn, nog 3 weekjes wachten :). Toevallig iemand die hem al heeft in Polairzed Grey en wat foto's wilt delen?
Mooi, ik twijfel nog tussen ocean wave blue en Eucalyptus Green. Mijn levertijd is september dus kan nog twijfelen😂.

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 13:48
hoe vaak ik al met mijn cursor boven de offerte aanvraagknop heb gehangen, telkens kom ik er op terug, hier lees ik weliswaar best positieve berichten maar niet zo positief als dat ik had gedacht en ook best wel wat minder goede. dan staat daar een configuratie van 85 k klaar, exact 3 jaar terug gaf ik dat geld ook uit, aan mijn huidige ix3. die is nu niet meer de helft waard. dus dan schrijf je ruim meer dan 1000 e per maand af. best geld om iedere ochtend voor te gaan werken.
dan denk ik. is het dat waard om nu weer in te stappen en de afschrijving weer opnieuw te doorlopen. mijn huidige is nog fonkelnieuw, 40k km en alles erop en eraan. ik zie nu even niet waar ik die meerwaarde vandaan moet halen. heb 5 jaar uitgekeken naar deze auto maar gaandeweg wel minder enthousiast, mede door die toch wel ietswat vreemde neus. maar dat is persoonlijk. nu dan nog even niet denk ik. even zien hoe de auto jullie allemaal gaat bevallen in de iets langere tijdsframe. dus ik volg jullie.

• Bart Simpson
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank voor deze foto’s. Ik heb deze kleur ook besteld en op de staal viel het al op hoe sterk de kleur afhankelijk is van lichtval. Bij fel licht lichtgroen met een grijstint en bij minder fel licht wat donkerder grijs met een groentint. Het is lastig op een foto te vangen, maar dit geeft denk ik een aardige indruk. Ik heb de auto met het castagna interieur besteld en had wel enige vrees voor de combi (bang dat het te veel naar rood zou neigen vanwege het groen, maar dat bleek in de configurator bij de dealer mee te vallen). Ik heb de stoelen (niet in combinatie met eucalyptus) in real life gezien en het is meer bruin dan rood/oranje. De zwarte hemel in combinatie met de zwarte stoelen was naar mijn smaak te veel van het goede. Het lichte interieur vond ik mooi passen bij de kleur eucalyptus maar is vrees ik wel besmettelijk.

• r2504
  • Laatst online: 17-04 16:14
Hugo1529 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:48:
hoe vaak ik al met mijn cursor boven de offerte aanvraagknop heb gehangen, telkens kom ik er op terug,
Puur luxe probleem :)

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• Korre
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er inderdaad wel heel goed uit. Misschien loet ik het gewoon durven bestellen. Is toch net iets specialer dan zilvergrijs

• GuidoIX3
  • Laatst online: 22:03
Ik ben op 2april naar de BMW dealer geweest om de IX3 50 te bestellen. Ze hadden daar slecht nieuws. Wel te bestellen maar de levering ten vroegste in februari 27. Alle slots van dit jaar worden voorzien voor de IX3 40. Na veel nadenken de 40 besteld . Zal ruim voldoende zijn voor mij ! leverbaar op het laatste van oktober 26. Kan eventueel nog vervroegd worden.
Ocean wave blue
Alu velgen 1051 21inch
M sportpakket
iconic glow exterieur pack
Parking assistent pack plus
Professionel pack
Digital premium:4jaar
Service inclusiive voor 6 jaar
En nu een beetje wachten .
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste