Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-03 16:01
GraveHard schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:40:
[...]

Ik had navraag gedaan bij de dealer of ik deze optie nog kon toevoegen aan mijn configuratie, maar dat was niet mee mogelijk. Mijn bestelling zat al in de productie planning fase en kon niet meer aangepast worden.

Als die er toch in zit, dan zou ik dat wel fijn vinden. De 22kWh laders zijn hier ook nog eens de goedkoopste.
Ik heb het vandaag ook even nagevraagd (Story DB). Ik heb mijn auto begin november besteld en verwachte levering eind mei. De optie 4U6 AC Charging professional 22kW/V2L was nog wel te bestellen op mijn auto, maar welk effect dat had op de levering is niet bekend. Kan later, maar ook eerder. Het is geen feature die achteraf bijbesteld kan worden. Toch maar vanaf gezien. Ik had het best willen hebben, maar is geen deal breaker (en t.o.v. de overige modellen echt "goedkoop" ).

Nu maar hopen dat de Motortalk roddel waar blijkt, maar was i.i.g. niet bekend bij de dealer

• JesperA
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:36
Hier vandaag eindelijk de beslissing gemaakt en de auto besteld. M Sportpakket pro in kleur Polarized Grey.
+ Panoarmadak - AC 22kw - Extra getint glas - Parking assistent Plus - Innovation Pack

Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:30
JesperA schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:54:
Hier vandaag eindelijk de beslissing gemaakt en de auto besteld. M Sportpakket pro in kleur Polarized Grey.
+ Panoarmadak - AC 22kw - Extra getint glas - Parking assistent Plus - Innovation Pack
Met welke lag hij in de weegschaal?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:54
Ik hou dat motor talk forum ook goed in de gaten voor info over de 40 sdrive maar ik zie er niks over :( jullie wel?

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 06-02-2026 20:28 ]

• JesperA
HierarchyHero schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:14:
[...]

Met welke lag hij in de weegschaal?
De EX60 en de VW Tayron. Elektrisch rijden bevalt me goed alleen in de winter af en toe krap kwa bereik met de huidige Enyaq. De weegschaal was vooral ook de prijs ;)

Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW

• marteltor
Fyi - Ik hoorde dat er een test auto bij bmw in Amstelveen langs a9 staat op zaterdag 14 feb.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:05

mdeiman

Projet 45

marteltor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:27:
Ik hou dat motor talk forum ook goed in de gaten voor info over de 40 sdrive maar ik zie er niks over :( jullie wel?
In een Amerikaanse video werd door iemand van BMW gezegd dat het 2027 zou zijn.

En er werd ook nog genoemd dat de kleur Frozen Ocean Wave Blue bij de introductie of snel na de introductie beschikbaar zou zijn. Dat is dan de Frozen Space Silver Metallic geworden. De blauwe zou ook wel erg mooi zijn geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door mdeiman op 06-02-2026 22:32 ]

Shit happens.

• marteltor
mdeiman schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:25:
[...]

In een Amerikaanse video werd door iemand van BMW gezegd dat het 2027 zou zijn.
Amerika is sowieso later aan de beurt bij de IX3

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-03 12:33
Mijn dealer ( BE ) zei me rond april-mei

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39

rlr

Gisteren 9 feb besteld, week van 24 aug verwachte levering... Vond het wel een dingetje een auto bestellen zonder erin gereden te hebben, maar heb er alle vertrouwen in als ik de reviews zo zie… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7X2w4GGp7VkME6mFy3ru1JiGeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfcjZgJKxVplyxriyLBUPf2V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qufl0pSkGsuHgaG_zaa26gEHPOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfABMGoZVFVpZ2NcLmfiUZN4.jpg?f=fotoalbum_large

• JesperA
rlr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:57:
Gisteren 9 feb besteld, week van 24 aug verwachte levering... Vond het wel een dingetje een auto bestellen zonder erin gereden te hebben, maar heb er alle vertrouwen in als ik de reviews zo zie… [Afbeelding]

[Afbeelding]
Vond het idd ook een dingetje om zoveel geld uit te geven zonder te rijden maar idd ook op basis van alle reviews etc toch maar doorgezet.

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 10:45
Gisteren de Volvo EX60 gaan bezichtigen, mooi alternatief maar volledig andere stijl zeker qua interieur en het cockpit gevoel bij de BMW staat me meer aan.

Deze iX3 is nog steeds in de running maar zou er toch wel eerst eens mee willen rijden. Ik had gehoord dat de wagen vanaf maart in de showroom zou staan dus niet zo lang meer tot de eerste testritten mogelijk zijn.

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrpJytrguFf3dcb4_BdyzGdLNHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krSfcRn6yZJB4b4Wv4F3t0L5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3plXCwJU0336Q-AogcCgGPO43U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDSC5nLBWUzGfCNQNumZ2ihj.jpg?f=fotoalbum_tile
Bestelling ook geplaatst. M pro pakket , zonnewerend scherm, park pro en prof pack. Levering okt.
We weten weer waarvoor we werken😂
Enkel twijfel ik nog om te gaan voor Brooklyn grey of ocean wave blue🙄

[ Voor 3% gewijzigd door V_Andy op 11-02-2026 14:02 ]

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 14:06
Ik wacht nog steeds op verwarmde achterstoelen ergens stond het dat het in maart zou komen heeft iemand hier al meer nieuws over?

• V_Andy
Tanako schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:54:
Ik wacht nog steeds op verwarmde achterstoelen ergens stond het dat het in maart zou komen heeft iemand hier al meer nieuws ober?
Mijn dealer heeft hier niets over verteld. Voor mij ook geen meerwaarde, er zijn nu wel meer kleuren beschikbaar alsook het 22kw laden.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

V_Andy schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:00:
[Afbeelding][Afbeelding]
Bestelling ook geplaatst. M pro pakket , zonnewerend scherm, park pro en prof pack. Levering okt.
We weten weer waarvoor we werken😂
Enkel twijfel ik nog om te gaan voor Brooklyn grey of ocean wave blue🙄
Voor de kleur misschien nog even wachten totdat je dit begin maart kunt zien bij de demo's?

Shit happens.

• V_Andy
mdeiman schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:06:
[...]

Voor de kleur misschien nog even wachten totdat je dit begin maart kunt zien bij de demo's?
Klopt, kan ik ze ook eens in de buitenlucht zien dan in de showroom. Toch altijd net iets anders. Voorlopig blauw aangevinkt maar toch altijd al een zwak gehad voor Brooklyn Grey🙄

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-03 15:43
Arjay schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:09:
Inmiddels is de Highway Assistant-optie aangepast in de configurator. Er wordt nu aangegeven dat deze optie een beperkte looptijd van vier jaar heeft. Het lijkt er dus toch op dat het een optie betreft, en dus niet standaard.

Omdat de optie er eerder niet apart tussen stond, ging ik er eigenlijk vanuit dat dit standaard inbegrepen was toen ik de auto bestelde. Voor mij persoonlijk wel een tegenvaller dit.

[Afbeelding]
Volgens mijn dealer is dit *niet* bruikbaar in Belgie wegens regelgeving. Hij adviseerde me om de optie niet te nemen.

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:06
In de configurator staat dat deze wel beschikbaar is in België: "de Highway Assistant is momenteel beschikbaar in de volgende landen: Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, België, Nederland, Luxemburg, Zwitserland en Liechtenstein"

• rolelael
Volgens mij is er maar een stuk beschikbaar voor België , net zoals de lane change assist in de i4.
Dus het semi handenvrij rijden op de snelweg zal wel degelijk werken, maar het autom veranderen van 'lane' niet. Daarom is dit dan ook een zeer dure optie ( die ik niet genomen heb ). In de i4 heb ik dit er zelf bijge-activeerd via bimmercode trouwens ( en t werkt prima, wel niet zoals in de ix3 dus door te kijken, maar door 1 x aan de knipperlicht hendel te drukken ; en enkel vanaf +70km/h bij assisted drive )

• Tanako
Weten jullie of Driving Assistant Plus ook werkt met start en stop als in file rijden?

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-03 15:43
Hoe ik het versta (en gemini ook :D) doet de standaarduitrustig (Driving Assistant Plus) alles wat je kan verwachten van hulpsystemen waarbij je het stuur nog steeds moest vasthouden (afstand houden, filerijden, rijstrook volgen). De extra optie (Highway Assistant / Driving Assistant Professional) is enkel voor een hulpsysteem waarbij je het stuur mag loslaten.

[ Voor 6% gewijzigd door mdizzy op 12-02-2026 16:54 ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Tanako schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:38:
Weten jullie of Driving Assistant Plus ook werkt met start en stop als in file rijden?
Werkt ook in de file.

Shit happens.

• rolelael
mdizzy schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:52:
Hoe ik het versta (en gemini ook :D) doet de standaarduitrustig (Driving Assistant Plus) alles wat je kan verwachten van hulpsystemen waarbij je het stuur nog steeds moest vasthouden (afstand houden, filerijden, rijstrook volgen). De extra optie (Highway Assistant / Driving Assistant Professional) is enkel voor een hulpsysteem waarbij je het stuur mag loslaten.
volgens mij idd zoals je t zegt :-)

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39

rlr

De easter-egg-valentines-video die vandaag in mn iDrive verscheen met … jawel … de iX3 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1-_a7SQI6rL1U4Iz0cttAJh_fA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ktyMx8GRzvkXRBfK7LpxTmu.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Met BMW Wallbox Professional kun je je iX3 ook aansluiten op je huis voor laden en ontladen. Zijn er ook mogelijkheden bij stroomuitval dat je iX3 een deel van de groepen overneemt?

Shit happens.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
mdeiman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:38:
Met BMW Wallbox Professional kun je je iX3 ook aansluiten op je huis voor laden en ontladen. Zijn er ook mogelijkheden bij stroomuitval dat je iX3 een deel van de groepen overneemt?
In Nederland is bidirectioneel laden toch niet toegestaan? En de geschikte palen kosten ook nog eens het dubbele. Daarnaast kun je je afvragen of je de accu wil belasten met continu op- en ontladen. Bij lease is dat misschien minder van toepassing, als particulier zou ik het nooit doen voor eurotjes winst per week.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Maurice- schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:51:
[...]

In Nederland is bidirectioneel laden toch niet toegestaan? En de geschikte palen kosten ook nog eens het dubbele. Daarnaast kun je je afvragen of je de accu wil belasten met continu op- en ontladen. Bij lease is dat misschien minder van toepassing, als particulier zou ik het nooit doen voor eurotjes winst per week.
De vraag is of het ook mogelijk is met de combi iX3 en hun laadpaal. En dan gaat het mij met name om of de iX3 zo als fallback gebruikt kan worden bij stroomuitval ipv een verlengsnoer uitrollen. ;)

Shit happens.

• HierarchyHero
Maurice- schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:51:
[...]
Daarnaast kun je je afvragen of je de accu wil belasten met continu op- en ontladen. Bij lease is dat misschien minder van toepassing, als particulier zou ik het nooit doen voor eurotjes winst per week.
Daar zou ik toch niet zomaar vanuit gaan want in de nieuwe Renta normen zal er ook naar de “State of Health” (SoH) van de accu gekeken worden aan het einde van de lease/huur (pagina 15). Voorlopig gaat dit enkel over "laadhygiëne" maar het lijkt me logisch dat hier vroeg of laat een toevoeging komt voor voor V2L gezien de extra belasting van de batterij.

Voor NL'ers: Renta zijn de Belgische normen om schade te bepalen bij einde huur/lease. Ik vermoed dat er in ander landen ook een dergelijke sectorfederatie is.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-03 15:15
Hoe het precies werkt icm V2H weet ik ook niet, maar ben er wel in geinteresseerd als potentiele aanvulling op de thuisbatterij.

De extra belasting op de auto batterij maak ik me geen zorgen over. Want doorgaans is het benodigde vermogen maar klein, een stuk kleiner dan er mee rijden. En stel dat je elke dag 15kWh uit de auto zou gebruiken (wat zeker in de zomer doorgaans lang niet het geval zal zijn), dan zou dat 1 cycle per week extra zijn (inclusief weer opladen). Dus laten we zeggen 50 cycles extra per jaar. Dat is peanuts.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
Franciesco schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:03:
Hoe het precies werkt icm V2H weet ik ook niet, maar ben er wel in geinteresseerd als potentiele aanvulling op de thuisbatterij.

De extra belasting op de auto batterij maak ik me geen zorgen over. Want doorgaans is het benodigde vermogen maar klein, een stuk kleiner dan er mee rijden. En stel dat je elke dag 15kWh uit de auto zou gebruiken (wat zeker in de zomer doorgaans lang niet het geval zal zijn), dan zou dat 1 cycle per week extra zijn (inclusief weer opladen). Dus laten we zeggen 50 cycles extra per jaar. Dat is peanuts.
Maar als je 'm gebruikt om je zonnestroom op te slaan en later terug te leveren is de auto dus het grootste deel van de dag actief wat (met bijkomend verlies door het "wakker" blijven) natuurlijk met het rijden niet zo is. In jouw geval heb je het dan theoretisch over zo'n €500 euro "winst" per jaar maar staat de auto bijna het hele jaar aan.. Tsja. Als je als particulier de ruimte hebt om €75-80k aan een auto te besteden zou ik een paar duizend reserveren voor een grote thuisbatterij en de auto gebruiken waarvoor hij bedoeld is.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-03 15:15
@Maurice- In mijn geval zou ik hem zoals gezegd als aanvullend willen laten werken op de thuisbatterij. In de ‘zomer’ heb ik heel veel PV overschot en is mijn thuisbatterij makkelijk groot genoeg en zal de auto dus nooit de woning van stroom moeten voorzien.

In de maanden november-februari is dat anders. In het geval dat de thuisbatterij leeg raakt kan de auto, indien hij thuis is en voldoende lading bevat, de taak van de thuisbatterij overnemen. In diezelfde maanden is er soms ook te veel overschot om alles in de thuisbatterij te stoppen, het overige deel kan dan in de auto net zoals dat ook kan met een EV zonder V2H functie. Maar indien de situatie er om vraagt en de auto voldoende lading bevat kan hij dan opnieuw soms als thuisbatterij ingezet worden. Zo zou ik mogelijk een grotere periode met onvoldoende opwek kunnen overbruggen zonder netafname*. En/of nog beter gebruik kunnen maken van lage dynamische prijzen in de tijd dat ik eigen stroom tekort heb.
Mede omdat ik de auto niet dagelijks gebruik voor grote afstanden en de iX3 een forse batterij heeft die ik niet continu nodig heb.

Een extra grote thuisbatterij is in mijn ogen nauwelijks zinvol als de auto deze taak kan overnemen op de momenten dat de situatie zich voordoet: zeker niet dagelijks in die selecte periode en in putje winter ook niet wekelijks. Het aantal cycles wat de batterij door de V2H in het beschreven geval maakt zal klein zijn.

Bovenstaande is theoretisch omdat ik nog niet weet wat er allemaal wel en niet kan met de V2H van de iX3, maar dit is het principe wat ik voor ogen heb voor mijn situatie.

*mijn wens is om jaarrond wat energie betreft zo onafhankelijk mogelijk te zijn.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Franciesco schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:34:
@Maurice- In mijn geval zou ik hem zoals gezegd als aanvullend willen laten werken op de thuisbatterij. In de ‘zomer’ heb ik heel veel PV overschot en is mijn thuisbatterij makkelijk groot genoeg en zal de auto dus nooit de woning van stroom moeten voorzien.

In de maanden november-februari is dat anders. In het geval dat de thuisbatterij leeg raakt kan de auto, indien hij thuis is en voldoende lading bevat, de taak van de thuisbatterij overnemen. In diezelfde maanden is er soms ook te veel overschot om alles in de thuisbatterij te stoppen, het overige deel kan dan in de auto net zoals dat ook kan met een EV zonder V2H functie. Maar indien de situatie er om vraagt en de auto voldoende lading bevat kan hij dan opnieuw soms als thuisbatterij ingezet worden. Zo zou ik mogelijk een grotere periode met onvoldoende opwek kunnen overbruggen zonder netafname*. En/of nog beter gebruik kunnen maken van lage dynamische prijzen in de tijd dat ik eigen stroom tekort heb.
Mede omdat ik de auto niet dagelijks gebruik voor grote afstanden en de iX3 een forse batterij heeft die ik niet continu nodig heb.

Een extra grote thuisbatterij is in mijn ogen nauwelijks zinvol als de auto deze taak kan overnemen op de momenten dat de situatie zich voordoet: zeker niet dagelijks in die selecte periode en in putje winter ook niet wekelijks. Het aantal cycles wat de batterij door de V2H in het beschreven geval maakt zal klein zijn.

Bovenstaande is theoretisch omdat ik nog niet weet wat er allemaal wel en niet kan met de V2H van de iX3, maar dit is het principe wat ik voor ogen heb voor mijn situatie.

*mijn wens is om jaarrond wat energie betreft zo onafhankelijk mogelijk te zijn.
Dat, en dan nog in combi dat bij stroomuitval de boel (deels) blijft doordraaien. Dan zijn we een heel end.

Shit happens.

• Ev3rt
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-03 09:44
Het maximale vermogen van V2L (Vehicle-to-Load) is doorgaans
3,6 kW tot 3,7 kW (ongeveer 16A bij 230 volt), wat vergelijkbaar is met een standaard stopcontact thuis. Er zijn 2 accessoires verkrijgbaar met 1 stopcontact of met 3 contacten. De auto fungeert dan als lokaal stroompunt
Bij V2H wordt via een speciale bidirectionele laadpaal 3,7KW tot 11KW bij AC (wisselstroom) of 10 tot 20 KW bij DC (gelijkstroom) uitgewisseld tussen de auto en het stroomnet thuis. Hiervoor is een 3-fase aansluiting nodig en een speciale laadpaal. Bijv. de BMW Wallbox Professional (max 11KW).
Voordeel van het laden met eigen zonnestroom is natuurlijk dat dit achter de meter blijft, en dus ook BTW en energiebelasting bespaart, ook na het afschaffen van de saldering.
https://www.bmw.nl/nl/ele...ging.html#oplaadproducten

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:49
In de volgende video de ix3 met de basis uitvoering. Is deze kleur de Brooklyn grey of is dit de space silver?

YouTube: BMW iX3 Neue Klasse | On The Road | Start of Deliveries | AutoNext

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:27:
In de volgende video de ix3 met de basis uitvoering. Is deze kleur de Brooklyn grey of is dit de space silver?

YouTube: BMW iX3 Neue Klasse | On The Road | Start of Deliveries | AutoNext
In deze video is dit dezelfde kleur zoals ik het zie en wordt gezegd dat het Space Silver is.

Als ik het zonder die tekst had moeten zeggen had ik Brooklyn Grey gezegd...

Shit happens.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:45
Hierbij ook nog een recente uitgebreide review... YouTube: all-new BMW iX3 driving REVIEW 2026 - now the best EV to buy?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

De navigatie van de iX3, is dat in wezen dezelfde die ook in andere (nieuwe) BMW's zit?

Shit happens.

• rolelael
Ik veronderstel dat t toch anders is, aangezien bv de i4 en ix op os 8.5 draait
De X1 en X2 draait op 9 ( maar dat is een compleet ander design )
Dus ik vermoed dat de neue klasse volledig vernieuwd is in OS, dus ook in navigatie

Wat ik me ng afvraag is, of je aanwijzigingen van de build in gps ook op het pano scherm in het dashboard kan krijgen, dus bv naast je snelheid, daar ergens naast de pijltjes van de navigatie ?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
rolelael schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:20:
Ik veronderstel dat t toch anders is, aangezien bv de i4 en ix op os 8.5 draait
De X1 en X2 draait op 9 ( maar dat is een compleet ander design )
Dus ik vermoed dat de neue klasse volledig vernieuwd is in OS, dus ook in navigatie

Wat ik me ng afvraag is, of je aanwijzigingen van de build in gps ook op het pano scherm in het dashboard kan krijgen, dus bv naast je snelheid, daar ergens naast de pijltjes van de navigatie ?
Ja, dat zie je ergens tijdens de rit in deze review hierboven gelinked: r2504 in "Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic"

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Wat is naast deze forum nog interessant om te volgen voor de iX3?

Shit happens.

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 14:29
mdeiman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:07:
Wat is naast deze forum nog interessant om te volgen voor de iX3?
Het Duitse Motor-talk forum: https://www.motor-talk.de...eue-klasse-na5-b1240.html

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91u_5tPpCgOhG9Fyxc4rTDYiMrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fELa80X6VKJRhvTPttbdBh9U.png?f=fotoalbum_large

Blijft wel bizar hoe klein de richtingaanwijzer is. Waren ze het vergeten en dit was nog de enige optie? Jammer dat ze hier niet iets speciaals van hebben gemaakt.

Shit happens.

• HierarchyHero
mdeiman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:03:
Blijft wel bizar hoe klein de richtingaanwijzer is. Waren ze het vergeten en dit was nog de enige optie? Jammer dat ze hier niet iets speciaals van hebben gemaakt.
uit praktijkervaring heb ik niet de indruk dat de gemiddelde bmw rijder zich bezig houdt met richtingaanwijzers. 8)7

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

HierarchyHero schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:23:
[...]

uit praktijkervaring heb ik niet de indruk dat de gemiddelde bmw rijder zich bezig houdt met richtingaanwijzers. 8)7
haha. Ik dacht als ze er iets moois van hadden gemaakt zouden de BMW rijders er eens een keer gebruik van gaan maken om het te showen. ;)

Maarre ik blijf het wel erg ziek vinden als rijders het niet gebruiken. Maar dat is een heel ander verhaal, niet voor hier.

Shit happens.

• oGoG
Op deze forum vond ik de kleur M Brooklyn grau met de basis trim, hetgeen ik heb besteld. Nog meer overtuigd van de juiste keuze. Kleur met combinatie van zwart vind ik dik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jE98bkGakHV6M_GfTZwKYFhMVs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Oxym9fr0hBKIp0CRZZAdyVcO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKFk16UsOQRciROuaMALHWcMBD4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EYjWOG74tkV1E7SOWdCWIBvV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-NnsVNQjZ3CloQTF4N2PYnvTN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pq6ADR19WPmIF9CwrfaLODT.jpg?f=fotoalbum_large

• oGoG
oGoG schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:18:
[...]

Op deze forum vond ik de kleur M Brooklyn grau met de basis trim, hetgeen ik heb besteld. Nog meer overtuigd van de juiste keuze. Kleur met combinatie van zwart vind ik dik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een foto waar M Brooklyn Grey samen met Silver. De Brooklyn grey toch met een schijn blauw in, is toch mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbn1RCniIUhQhikJYzq2FBY-szM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4AvkXcNTqVG7neKGt71CLQ9.jpg?f=fotoalbum_large

• oGoG
oGoG schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 07:09:
[...]

Nog een foto waar M Brooklyn Grey samen Silver staan. De Brooklyn grey toch met een schijn blauw in, is toch mooi.
[Afbeelding]
Deze kleur is toch steeds anders in verschillende lichtinvallen. Kijk eens naar deze ix3 in Brooklyn kleur die te koop staat in Duitsland (autoscout)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTUQCSXP-Ux6aqwDhRZaNcz3NyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIFRjl1SCSg73v9AizX2V5pN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFTwzF-JMwfMywuBfUdg7l5cqwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smki4nVgMkqA4YR047XaMPsi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxfm7W-q3cBXS6UpdISRpmdvx_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOPCpQYPD9lmiEAMARGAHTq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7boE0anAGVRQS2kFmdIQvhC7gTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJvcBNzAlmupuKtFbUKzMCfw.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Blijft wel bijzonder (raar) die nadrukkelijk opstaande reflectoren van het M pakket in pianolak aan de zijkanten. Zoveel nadruk op reflectoren. Heeft iemand nog gehoord welk ontwerp-idee hier achter zit?

En onder het nummerbord heb je ook 2 van die (rare) opstaande dingen met een gleuf. Heeft dat nog een functie?

Ik vind de M pakketen niet het meest geslaagde van de iX3. Maar goed, een hoop anderen wel.

Shit happens.

• Ev3rt
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-03 09:44
mdeiman schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:04:
Blijft wel bijzonder (raar) die nadrukkelijk opstaande reflectoren van het M pakket in pianolak aan de zijkanten. Zoveel nadruk op reflectoren. Heeft iemand nog gehoord welk ontwerp-idee hier achter zit?

En onder het nummerbord heb je ook 2 van die (rare) opstaande dingen met een gleuf. Heeft dat nog een functie?

Ik vind de M pakketen niet het meest geslaagde van de iX3. Maar goed, een hoop anderen wel.
Onder de nummerplaat zit een diffuser: https://www.autoblog.nl/n...t-nut-van-diffusers-80815

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Helder. Thx!

Voor normale auto's dus verder geen merkbaar effect, maar meer voor de looks die je dan wel of niet mooi vindt.

Shit happens.

• r2504
oGoG schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 07:09:
[...]
De Brooklyn grey toch met een schijn blauw in, is toch mooi.
Smaken verschillen... gelukkig maar of we zouden allemaal met dezelfde kleur rijden.

Ik vind het persoonlijk een non-kleur... precies of de wagen is niet gespoten.

• oGoG
r2504 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:02:
[...]

Smaken verschillen... gelukkig maar of we zouden allemaal met dezelfde kleur rijden.

Weet je, ik moest keuzes maken. Mijn vorige ix3 LCI was een sophistaugrau kleur, wat meest aanleunt op de polarized grau. Wat ik dus niet wilde. Rood en groen waren er niet. En ik wist dat ik geen m-pakket wilde, en dus bleven er eigenlijk 2 kleuren over die kleurschakeringen geven. Space silver of Brooklyn.

Space silver viel uit omdat ik al wat zilver wagens gehad heb en dus bleef er Brooklyn over. Collega heeft een i4 in die kleur. Een vriend heeft bmw X5 ook in hetzelfde kleur. En nog iemand de M2 in Brooklyn. Allemaal wel met een m-pakket maar ze zien er allemaal supermooi uit, voornamelijk na de carwash op een mooie heldere dag.

Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk dus ja voor Brooklyn gekozen, ook een beetje omdat de LCI versie deze kleur niet had.

• r2504
oGoG schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:38:
[...]
Rood en groen waren er niet. En ik wist dat ik geen m-pakket wilde, en dus bleven er eigenlijk 2 kleuren over die kleurschakeringen geven. Space silver of Brooklyn.
Je heb toch Eucalyptus Green, Fire Red, Ocean Wave Bleu... of waren die er initieel niet (begin Februari wanneer ik in de garage was althans wel).

• oGoG
r2504 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:28:
[...]

Je heb toch Eucalyptus Green, Fire Red, Ocean Wave Bleu... of waren die er initieel niet (begin Februari wanneer ik in de garage was althans wel).
In november toen ik bestelde waren ze er nog niet beschikbaar. En ook vind ik dat de kleuren die je opsomt niet mooi uitzien in de basis versie. Zilver en Brooklyn wel, persoonlijke mening wel.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:02:
[...]

Dat vond/vind ik ook toen ik de auto live in die kleur zag. Geen levendige kleur. Dat komt mede doordat er niet die glinsteringen van de metallic deeltjes zichtbaar zijn. Was de eerste kleur die afviel. Maar anderen houden (gelukkig) wel van deze kleur.

Misschien ook afhankelijk op welk type auto de kleur zit.

Kan ook niet zeggen dat de kleur lelijk is hoor. Zo erg is het ook weer niet. ;)

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNpacmzHoNsmIU9uXwB47QlE7jk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qtENvwrI2xMqPOePMSYiRdx3.jpg?f=user_large

Wel grappig dat dat kleine horizontale streepje van circa 10cm breed aan de onderkant bij de trekhaak de achteruitrijverlichting is.

Bijzondere plek. Zeker als de trekhaak is uitgeklapt, minder goed zichtbaar.

Shit happens.

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-03 07:23
mdeiman schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:00:
[Afbeelding]

Wel grappig dat dat kleine horizontale streepje van circa 10cm breed aan de onderkant bij de trekhaak de achteruitrijverlichting is.

Bijzondere plek. Zeker als de trekhaak is uitgeklapt, minder goed zichtbaar.
Dat meen je niet, in mijn huidige iX3 is de achterruitrijlichten al een ramp, camera beelden te donker en onscherp. Totaal niet te gebruiken, ik vrees dat dit met nieuwe dan ook het geval zal zijn, ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Vooral plaatsing van achteruitrijcamera lens staat nog lager dan huidige, maw nog meer kans op vuil. Die sproeier zal mijn inziens ook niet echt helpen...

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:13
Ter info: in de Lodderstraat in Bornem (België) kan je gewoon binnenlopen (ik wist dat niet!) en kan je de nieuwe iX3 bezichtigen en er ook inzitten.
Er staan 2 nieuwe iX3's binnen in het "driving experience center" en 2 buiten.
Vanaf 6 maart zouden ze bij alle dealers moeten staan in België vertelde men mij in de Lodderstraat.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:21
Gisteren gepost op bimmerpost forum :

iX3 M60x will use the same battery pack as 50x. 40 will use a smaller battery pack (exact capacity tbd).

Wanneer dan op dit moment nog niet duidelijk is hoe groot de accu van de 40 editie van iX3 gaat zijn, dan lijkt deze me nog niet snel te bestellen, had vernomen dat de productie van de 40 editie wel in juli 2026 start, dus ik had dan gedacht dat deze toch in april/mei te bestellen moest zijn..

• oGoG
Vandaag bericht gekregen dat de wagen van een collega, besteld eerste week van oktober, nu al in de garage is aangekomen en wacht op nummerplaat. De mijne komt aan op 4 mei, besteld in de 2de week van november. Ik vind wel goede levertijden voorlopig.

• mnuyens
oGoG schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:01:
Vandaag bericht gekregen dat de wagen van een collega, besteld eerste week van oktober, nu al in de garage is aangekomen en wacht op nummerplaat. De mijne komt aan op 4 mei, besteld in de 2de week van november. Ik vind wel goede levertijden voorlopig.
Toch raar, mijne midden oktober besteld en volgens app van Arval nog wachten op productie.... geschatte levering eerste helft april. Zal waarschijnlijk via Concorde uit Hongarije komen :*)

• oGoG
mnuyens schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 06:38:
[...]

Toch raar, mijne midden oktober besteld en volgens app van Arval nog wachten op productie.... geschatte levering eerste helft april. Zal waarschijnlijk via Concorde uit Hongarije komen :*)
Check bij de garage zelf, leasemaatschappijen weten het niet en maken voorspellingen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29
@mdeiman ze hebben er niet echt over nagedacht daar bij BMW (over de verlichting gesproken).

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

turkeyhakan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:40:
@mdeiman ze hebben er niet echt over nagedacht daar bij BMW (over de verlichting gesproken).
Zou zo leuk zijn om het de ontwerpers te kunnen vragen.

Maar goed, de meeste zaken zijn natuurlijk meer dan geweldig! En dan met name de zaken die belangrijk zijn.

Wat ook goed was te zien, dat het gedeelte dat voor de radar zit verwarmd is en er een sproeier zit boven de camera. Mijn huidige auto heeft dat niet en bij het rijden tijdens sneeuw is het dan snel gedaan met de rijfuncties. Maar dat is waarschijnlijk wel standaard bij BMW. Weet ik niet.

Vanaf 7 maart staan ze in de showrooms. Ik ga gauw wel even weer kijken.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Tip. Op bijvoorbeeld Autoscoot kun je al zien welke iX3's straks bij de dealers staan om bijvoorbeeld nog even een blik op de kleur of interieur te werpen.

Mogelijk is het nog beter om op de site van de BM dealer zelf te kijken. Voor Groningen kan ik het zien.

[ Voor 13% gewijzigd door mdeiman op 25-02-2026 12:00 ]

Shit happens.

• Tanako
Mijn auto, besteld op 31 december 2026, heeft een vervroegde productiedatum gekregen van week 33 (augustus) naar week 28 (begin juli)

• rolelael
Tanako schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:13:
Mijn auto, besteld op 31 december 2026, heeft een vervroegde productiedatum gekregen van week 33 (augustus) naar week 28 (begin juli)
Week 33 was ook wel vrij laat :-) Ik heb mijn ix3 eind januari besteld en productie is juni
En ik schat zelfs dat dat nog vervroegd, met de opschalende productie capaciteit. Alles staat en valt uiteraard bij welke dealer je besteld. Een kleine dealer heeft weinig productie slots, terwijl een grote ( bv Jorssen in. BE ) heel veel slots heeft

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-03 12:59
De mijne is medio november door de leasemaatschappij besteld bij de dealer (Gregoir België), levering pas voorzien in september.

• rolelael
@Skiwi222 ik denk dat dat absoluut niet kan kloppen. Mogelijks is dat de lease maatschappij die natte vingerwerk doet. Wat zegt Gregoir zelf? Gregoir is toch geen kleintje in België , dus t zou me zeer bizar lijken

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:09
Ik ben deze auto ook aan het overwegen. Omdat ik nog nooit een 'nieuwe' auto gekocht heb, 2 vragen.

1. Wat is jullie ervaring met inruil bij de dealer (rijd nu een tesla)
2. Kan ik nog iets van korting/extras onderhandelen? Zou gaan om prive aankoop dus geen lease oid.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:19
@Renoo Het is eigenlijk vrij simpel: een autoverkoper maakt in zijn hoofd een rekensommetje. Op een autoverkoop aan een particulier zit een bepaalde marge. Ga jij heel veel onderhandelen over de aankoopprijs, geeft hij jou een lage inruilprijs op je huidige auto. Wil jij een hoge inruilprijs, is hij zuinig met korting op de nieuwe auto. Uiteindelijk moet dat voor de verkoper zo uitmiddelen dat er een leuke marge overblijft. Dus ga met het totaalplaatje op pad en stel jezelf een doel daarin (prijs min inruilbedrag). Linksom of rechtsom wil je zo dichtbij mogelijk dat doel komen. En ook goed om in je achterhoofd te houden dat (Nederlandse) dealers graag aan een particulier verkopen. Particulieren leveren namelijk op de langere termijn veel meer op dan leaseauto’s. Leasebedrijven maken op importeursniveau allerlei afspraken waardoor de marges op bijvoorbeeld onderhoud en accessoires erg laag zijn voor de dealer. Bij particulieren zit er geen partij tussen. Dat maakt je uitgangspositie als particulier beter.

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:09
pietjansen schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:37:
@Renoo Het is eigenlijk vrij simpel: een autoverkoper maakt in zijn hoofd een rekensommetje. Op een autoverkoop aan een particulier zit een bepaalde marge. Ga jij heel veel onderhandelen over de aankoopprijs, geeft hij jou een lage inruilprijs op je huidige auto. Wil jij een hoge inruilprijs, is hij zuinig met korting op de nieuwe auto. Uiteindelijk moet dat voor de verkoper zo uitmiddelen dat er een leuke marge overblijft. Dus ga met het totaalplaatje op pad en stel jezelf een doel daarin (prijs min inruilbedrag). Linksom of rechtsom wil je zo dichtbij mogelijk dat doel komen. En ook goed om in je achterhoofd te houden dat (Nederlandse) dealers graag aan een particulier verkopen. Particulieren leveren namelijk op de langere termijn veel meer op dan leaseauto’s. Leasebedrijven maken op importeursniveau allerlei afspraken waardoor de marges op bijvoorbeeld onderhoud en accessoires erg laag zijn voor de dealer. Bij particulieren zit er geen partij tussen. Dat maakt je uitgangspositie als particulier beter.
Tx! Ik overweeg ook om mijn auto zelf te verkopen. Ik was benieuwd welke kortingen de mensen op dit forum die deze auto hebben gekocht hebben weten te bedingen bij particuliere koop zonder inruil. Ik ben zelf namelijk een vrij slechte onderhandelaar namelijk haha.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:19
Zelf verkopen is meestal gunstiger, alleen meer moeite. Lees even terug in dit forum, er zijn wel mensen die over kortingen iets hebben geschreven (meen ik, ik lees ook mee op het Volvo EX60 forum dus misschien heb ik het daar gelezen). De kortingen bij leaserijders zijn niet vergelijkbaar met de kortingen voor particulieren (o.a. inkoopvoordelen van grote organisaties en kortingen op lease zijn vaak excl. BTW kortingen vs incl BTW kortingen voor particulieren).

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04

SKB

Besteld via lease en dealer Louyet (belgie) 2de week van februari en levertermijn is laatste week van augustus

• Auke 325ci
  • Laatst online: 02:11
Ik vind de laatste zin wel weer grappig bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se9JpGBHE7xJ8O8a0P_PmFYPEfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OfDG5re2VPsks08ioYgXyosN.png?f=fotoalbum_large

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 17:26

Goku33

Ownage!

Haha, mooi om zo'n stigma om te zetten in een geintje in een officieel persbericht :)

• Viashino
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:44
SKB schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:18:
Besteld via lease en dealer Louyet (belgie) 2de week van februari en levertermijn is laatste week van augustus
Ik ook lease via zelfde dealer... Eind december besteld, eind juli levering geschat

• r2504
Richtingsaanwijzers werden minder gebruikt... tja, die BMW rijders hé :-)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Auke 325ci schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:48:
Ik vind de laatste zin wel weer grappig bedacht.
[Afbeelding]
Denk dat gewoon via de snelweg en dan de autopilot op 80 km/h zetten onder aan de streep zuiniger is dan via allerlei dorpjes en elke keer moeten optrekken. Anyway, als je doel zuinig is moet je natuurlijk al niet beginnen met een SUV... Ik wacht op de 3 Touring NK ;)

Divide and conquer.

• Skiwi222
rolelael schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:29:
@Skiwi222 ik denk dat dat absoluut niet kan kloppen. Mogelijks is dat de lease maatschappij die natte vingerwerk doet. Wat zegt Gregoir zelf? Gregoir is toch geen kleintje in België , dus t zou me zeer bizar lijken
Dat is de feedback die ik eind november van de verkoper van Grégoir zelf heb gekregen. Msschien toen nog niet voldoende duidelijk en gewoon op safe gespeeld?

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-03 20:02
Vandaag eentje in Polarized Grau gezien, toch een stukje lichter (in de zon) dan ik had verwacht.

Video:
https://photos.app.goo.gl/sbBoatkLPhpFc8an7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlFp-_mw77j9LsGjYO9UPRm4M24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUNzBNgsjwzfg3qLgMu0k3Ca.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door MrMute op 27-02-2026 15:28 ]

• JesperA
MrMute schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:27:
Vandaag eentje in Polarized Grau gezien, toch een stukje lichter (in de zon) dan ik had verwacht.

Video:
https://photos.app.goo.gl/sbBoatkLPhpFc8an7

[Afbeelding]
Gaaf! Kleur vind ik in het licht nog mooier dan verwacht, kan niet wachten...

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

wimpie schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Denk dat gewoon via de snelweg en dan de autopilot op 80 km/h zetten onder aan de streep zuiniger is dan via allerlei dorpjes en elke keer moeten optrekken. Anyway, als je doel zuinig is moet je natuurlijk al niet beginnen met een SUV... Ik wacht op de 3 Touring NK ;)
De nieuwe iX3 is relatief laag in vergelijking met andere SUV's. Ook lager dan de oude versie.
Zo erg SUV is de iX3 niet meer.

Shit happens.

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-03 21:37
mdeiman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:53:
Tip. Op bijvoorbeeld Autoscoot kun je al zien welke iX3's straks bij de dealers staan om bijvoorbeeld nog even een blik op de kleur of interieur te werpen.

Mogelijk is het nog beter om op de site van de BM dealer zelf te kijken. Voor Groningen kan ik het zien.
Dank voor de tip!

Vind het een zeer geslaagde auto maar alleen de bekleding van de stoelen zijn een tegenvaller voor mij. Het wit is mij te wit. Jammer dat ze niet de kleur Oyster hiervoor hebben genomen. Maar het lelijkst vind ik die grijze baan in de stoelen, waarom? De M Pro vind ik mooi alleen jammer dat deze alleen in het zwart zijn tenzij je voor bijna 2K de lederen stoelen kiest.
Tevens beetje cheap dat het opladen voor in de console alleen maar 1 x draadloos is. Vreemde keuze!

[ Voor 4% gewijzigd door MM1974 op 27-02-2026 22:10 ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

MM1974 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:07:
[...]

Dank voor de tip!

Vind het een zeer geslaagde auto maar alleen de bekleding van de stoelen zijn een tegenvaller voor mij. Het wit is mij te wit. Jammer dat ze niet de kleur Oyster hiervoor hebben genomen. Maar het lelijkst vind ik die grijze baan in de stoelen, waarom? De M Pro vind ik mooi alleen jammer dat deze alleen in het zwart zijn tenzij je voor bijna 2K de lederen stoelen kiest.
Tevens beetje cheap dat het opladen voor in de console alleen maar 1 x draadloos is. Vreemde keuze!
Dat is toch echt een kwestie van smaak. Ik vind die grijze baan en het wit wel erg fraai. Maar goed, die kreeg ik er niet door. Het is Castanea geworden. Zwart interieur vond ik zelf geen optie.

Zo verschilt de smaak ook nogal of het M pakket wel of niet mooi is. De hele familie vindt standaard veel mooier. Gelukkig ik ook.

Shit happens.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 17:21

Maximus

There is no substitute

Vandaag in de iX3 gezeten. Wat een imposante auto om te zien, zonder dat hij bombastisch groot is. Heb mij aangemeld voor een proefrit. Als je deze naast de i5 ziet staan, dan is de keuze wel duidelijk.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• MartyGld
  • Laatst online: 21:43
Vandaag alvast even bij Dusseldorp Apeldoorn wezen “gluren”. Ik telde er 22 iX3-en 😍. Alle kleuren die tot voor kort als enige te bestellen waren (wit, zwart, zilver, blauw, polarized grey en Brooklyn grey) in het echt kunnen zien. Ook de 3 kleuren interieur en de sportstoelen gezien. Door het raam dan want ik kon er niet echt in. Voor mij de bevestiging dat Castanea de goede keuze is. Op sommige filmpjes en foto’s is die keur veel roder of bijna oranje dan in het echt. Van de kleuren die er stonden is voor mij (ik weet het, het is een kwestie van smaak) Brooklyn ook het mooist. Eucalyptus groen ben ik nog steeds nieuwsgierig naar maar die stond er helaas niet tussen. Ook op het Duitse forum Motortalk nog geen foto’s van kunnen vinden. Als iemand die een keer bij een dealer ziet staan, lees ik het graag hier. De basis trim ook niet gezien maar dat komt ongetwijfeld binnenkort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/803fk73nNs7nds9sdYnchM234YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PB9R4DCILHw8Gex7MQyd5nXb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MeyY3oIZ8c7jjFMkchYgL1CoxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNSjEWwqxTaDgJuUiBzKxtJO.jpg?f=fotoalbum_large

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:07
Hi! Ik rijd momenteel een rode Ford Mustang Mach-E AWD Premium Extended Range, maar het werd tijd voor een nieuwe leaseauto en dat is de BWM iX3 geworden (twijfelde nog even over de EX60 maar die koplampen zijn echt een afknapper...). Januari besteld en begin februari bevestiging gekregen dat de auto besteld is in de fabriek, verwachte levering is augustus 2026 (eerder kon, maar mijn huidige leasecontract loopt tot begin augustus). Zie hieronder voor bestelde specs, vind het echt een machtig mooie auto qua design (dat vond ik ook van de Mach E - het ook wil ook wat). Volgende week kan ik een proefrit maken bij de dealer hier in Utrecht, ben erg benieuwd. Zal qua snelheid van de auto niet veel uitmaken als ik kijk naar de specs, maar ik verwacht wel een hoger niveau qua kwaliteit en rijcomfort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7r2PWV_Q-9JoN0tMdLTFRjr_fo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QITAW9bO3y2pR8ozbwpwyHOi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPDkrnbCCvlJ3oZuL-DGfhs1cGk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FGGUBnBKrSodyj7byAmS8H0o.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door martijnvds op 02-03-2026 17:29 ]

• DEvRV
  • Laatst online: 23:08
Nice lijkt erg op mijn ideaal set up. Heeft iemand hier meer info/mening over de stoelen? Twijfel ik nog over (standaard, multifunctioneel of m sport)

• oGoG
martijnvds schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:45:
Hi! Ik rijd momenteel een rode Ford Mustang Mach-E AWD Premium Extended Range, maar het werd tijd voor een nieuwe leaseauto en dat is de BWM iX3 geworden (twijfelde nog even over de EX60 maar die koplampen zijn echt een afknapper...). Januari besteld en begin februari bevestiging gekregen dat de auto besteld is in de fabriek, verwachte levering is augustus 2026 (eerder kon, maar mijn huidige leasecontract loopt tot begin augustus). Zie hieronder voor bestelde specs, vind het echt een machtig mooie auto qua design (dat vond ik ook van de Mach E - het ook wil ook wat). Volgende week kan ik een proefrit maken bij de dealer hier in Utrecht, ben erg benieuwd. Zal qua snelheid van de auto niet veel uitmaken als ik kijk naar de specs, maar ik verwacht wel een hoger niveau qua kwaliteit en rijcomfort. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies deze setup staat bij BMW in Melsbroek. Ik ging langs om ye polsen wanneer ik de mijne mag verwachten, eind April dus!

• oGoG
oGoG schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Precies deze setup staat bij BMW in Melsbroek. Ik ging langs om te polsen wanneer ik de mijne mag verwachten, eind April dus!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

DEvRV schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
Nice lijkt erg op mijn ideaal set up. Heeft iemand hier meer info/mening over de stoelen? Twijfel ik nog over (standaard, multifunctioneel of m sport)
Is toch echt zelf de stoelen bekijken en je keus maken. Is uiteraard erg persoonlijk. Ik zou de BMW M Schwarz zelf nooit kiezen. Erg somber.

Zo maakt iedereen zijn keus en de meesten zonder echt naar de prijslijst te kijken.

Shit happens.

• JustTrying
Leuk nieuwtje : de kleinere accu van de 40 uitvoering zou inderdaad een heel stuk kleiner worden :

NA5 iX3 40 (the single motor model) will have 82.6 kWh usable battery capacity - less than 3/4 of 40x/50x/M60x. However, it will weigh 200kg less (2160 kg curb with driver vs 2360kg for 50x). The motor will output 235 kW/500 Nm, with max speed 200 km/h.

Ben zeer benieuwd naar de range met die accu, 10 % minder gewicht, maar wel 3/4 van de accu uit de 50 versie, gaat die uitvoering dan nog 600km WLTP halen? 320 pk lijkt me vermogen genoeg.

(https://g45.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2230970)

• mnuyens
oGoG schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Precies deze setup staat bij BMW in Melsbroek. Ik ging langs om ye polsen wanneer ik de mijne mag verwachten, eind April dus!
...en ik ga er volgende vrijdag een proefritje mee doen O-)

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-03 16:13
Ik kreeg ook de uitnodiging voor de proefrit aanstaand weekend.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
JustTrying schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 00:41:
Leuk nieuwtje : de kleinere accu van de 40 uitvoering zou inderdaad een heel stuk kleiner worden :

NA5 iX3 40 (the single motor model) will have 82.6 kWh usable battery capacity - less than 3/4 of 40x/50x/M60x. However, it will weigh 200kg less (2160 kg curb with driver vs 2360kg for 50x). The motor will output 235 kW/500 Nm, with max speed 200 km/h.

Ben zeer benieuwd naar de range met die accu, 10 % minder gewicht, maar wel 3/4 van de accu uit de 50 versie, gaat die uitvoering dan nog 600km WLTP halen? 320 pk lijkt me vermogen genoeg.

(https://g45.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2230970)
75,9% van de batterijcapaciteit dus (82,6kWh vs 108,7kWh).
Dus WLTP: 547 - 611km vs 720 - 805 (iets meer misschien vanwege lagere gewicht)

• Skiwi222
1Mark schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:17:
[...]
75,9% van de batterijcapaciteit dus (82,6kWh vs 108,7kWh).
Dus WLTP: 547 - 611km vs 720 - 805 (iets meer misschien vanwege lagere gewicht)
Zal ruim meer zijn denk ik: single ipv dual motor, minder vermogen en minder gewicht zal wel een substantiële impact hebben.
De i4 xdrive40 (AWD, 401pk) heeft 12% minder range dan de i4 edrive40 (RWD, 340pk) met dezelfde batterij.

Ik denk dat je dus een dikke 10-12% er opnieuw mag bijrekenen en dat de range van de edrive40 dus eerder op 610 - 690km zal uitkomen

• JustTrying
Skiwi222 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:42:
[...]

Zal ruim meer zijn denk ik: single ipv dual motor, minder vermogen en minder gewicht zal wel een substantiële impact hebben.
De i4 xdrive40 (AWD, 401pk) heeft 12% minder range dan de i4 edrive40 (RWD, 340pk) met dezelfde batterij.

Ik denk dat je dus een dikke 10-12% er opnieuw mag bijrekenen en dat de range van de edrive40 dus eerder op 610 - 690km zal uitkomen
Dat zou, in combinatie met een prijskaartje van 8000 euro minder dan de 50 uitvoering (wat ooit eens is beloofd, benieuwd of dat dan ook zo gaat zijn), en het snelle laden, en het,wanneer we de eerste rijervaringen mogen geloven, fantastische rijgedrag, wel denk ik een heel goede aanbieding zijn. Productiestart zou juli 2026 zijn, ben benieuwd wanneer die 40 versie dan te bestellen is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste