Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-02 20:05

mdeiman

Projet 45

rolelael schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:14:
omdat ik de head up niet meebesteld heb, heb ik in mijn i4m50 deze eens uitgezet. 3 dagen zonder en ik mis het al niet meer . Maar idd iedereen moet dit voor zich uitmaken uiteraard. als ik in de panoramic vision paar pijltjes van de navigatie kan laten zien, en als ze dan ng evt samenwerken met waze zou dat leuk zijn, indien niet. pech :-) Ik gebruik enkel alleen waze dus.
Ik ben ook een fan van Waze, maar ben toch benieuwd hoe goed en mooi de BMW navigatie is. Al een tijdje geen BMW gehad. Misschien is dat goed genoeg. Zou ook mooi zijn.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Op mijn huidige auto (Ioniq 5 project 45) bij sneeuw en ijzel functioneren heel snel de radarsystemen niet meer en andere sensoren.
Zou je hier bij de iX3 minder snel last van hebben? Is er iets verwarmd of anders wat?

Shit happens.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:12
mdeiman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:27:
[...]
En ik mis ook om het panoramadak in verschillende 'dim 'standen te zetten. Daar is verder helemaal niet over gesproken. De nieuwe EV60 heeft dit wel als optie. Knappe auto trouwens en wat een specs! BMW heeft zich vast even achter de oren gekrabd.
Uit een YT video van Autogefühl heb ik begrepen dat die extra stand van het pano dak in de EX60 geen invloed zou hebben op de opwarming van de auto door de zon. En dat het alleen iets visueels zou zijn. Dus of die stand nou echt meerwaarde heeft t.o.v. het pano dak van de iX3? Wat naar verluidt de opwarming al behoorlijk goed zou moeten tegengaan.

Qua specs vind ik ze trouwens erg vergelijkbaar: max WLTP rijbereik is vrijwel hetzelfde, laadsnelheid ook. Het enige is dat de P12 nóg sneller is dan de 50. Maar persoonlijk interesseert me dat echt helemaal niets want de 50 vind ik al meer dan snel genoeg.

Feit blijft dat je in de klasse van de iX3 nu mooi wat keuze hebt met 3 splinternieuwe modellen.

Ik ben benieuwd naar de testen van het praktijkverbruik en laadsnelheid tijdens de testen die Bjørn Nyland ongetwijfeld gaat doen.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:54
[...]

En ik mis ook om het panoramadak in verschillende 'dim 'standen te zetten. Daar is verder helemaal niet over gesproken. De nieuwe EV60 heeft dit wel als optie. Knappe auto trouwens en wat een specs! BMW heeft zich vast even achter de oren gekrabd.
Ik denk dat dat wel losloopt; de Volvo heeft (iets) lagere laadsnelheden en heeft meer accucapaciteit nodig voor iets meer range.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 17:24
Op zich is de wagen goedkoper dan de "oude" iX3 (als ik hem identiek configureer heb ik quasi dezelfde prijs maar wel een 4WD met 480pk)... en daar was de optie er ook niet.

• r2504
[...]
En ik mis ook om het panoramadak in verschillende 'dim 'standen te zetten. Daar is verder helemaal niet over gesproken.
Ik vraag me af wat dit gaat geven in de winter... nu merk ik dat wanneer ik het "doek" niet sluit het toch een kouder gevoel geeft dan wanneer volledig gesloten. Met het dimbaar dak heb je die mogelijkheid niet meer (kon trouwens niet meteen vinden waar ik dat kon instellen).

• r2504
mdeiman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:33:
Op mijn huidige auto (Ioniq 5 project 45) bij sneeuw en ijzel functioneren heel snel de radarsystemen niet meer en andere sensoren.
Zou je hier bij de iX3 minder snel last van hebben? Is er iets verwarmd of anders wat?
Op twee jaar tijd misschien hoogstens 3 a 4 keer last van gehad en dat was bij extreem weer (enorm veel regen), dus niet echt klagen van. De camera's bovenaan de voorruit zijn trouwens inderdaad verwarmd.

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:11
heeft er iemand zicht of een document gevonden wat er te abboneren valt via de bmw connected drive store? Vermoed veel, aangezien tegenwoordig de wagens toch uitgerust zijn met alle hardware volgens mij
Zo zag ik dat bij de ix3 de driving assistant plus std is ( wat bij mijn i4 toen niet zo was ).

waarom vraag ik dat :-) omdat ik ja niet alle opties heb genomen . Oa parking assistant plus kan wel besteld worden zei de dealer me dacht ik

tx

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Bart Simpson schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat dat wel losloopt; de Volvo heeft (iets) lagere laadsnelheden en heeft meer accucapaciteit nodig voor iets meer range.
Eens en wordt op het internet niet altijd helemaal netjes vergeleken. Qua range zouden de P12 en de huidige iX3 met elkaar vergeleken moeten worden en dan krijg je qua prijs toch wel een iets ander verhaal. De lagere laadsnelheid van de Volvo vs de BMW is alleen de pieksnelheid. De gemiddelde snelheid van de Volvo schijnt volgens EV Database hoger te zijn dan de BMW (250kW vs 230kW bij 10-80%). Maar goed, de BMW is dan weer zuiniger, dus iedere kW zou bij de BMW voor meer range moeten zorgen. In de km/u laadsnelheid op EV database komt dat er dan weer niet helemaal uit. Ach, het zal in de praktijk dicht bij elkaar zitten en waarschijnlijk is de laadpaal dan meer bepalend dan de auto...

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-01 18:57
rolelael schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:46:
heeft er iemand zicht of een document gevonden wat er te abboneren valt via de bmw connected drive store? Vermoed veel, aangezien tegenwoordig de wagens toch uitgerust zijn met alle hardware volgens mij
Zo zag ik dat bij de ix3 de driving assistant plus std is ( wat bij mijn i4 toen niet zo was ).

waarom vraag ik dat :-) omdat ik ja niet alle opties heb genomen . Oa parking assistant plus kan wel besteld worden zei de dealer me dacht ik

tx
Mijn order was midden oktober, toen was dit totaal niet duidelijk wat er nadien via MyBMW nadien kan geabonneerd worden.
Heb voor alle zekerheid volgende genomen, waardoor ik jammer genoeg geen donkere achteruiten en panoramisch dak meer kon nemen :(
- Parking Assistant Pack Professional (deze kan je nadien wel abonneren)
- Highway assistant (beperkte looptijd) (dus ook nadien te activeren via app)
- BMW digital premium (staat nu blijkbaar niet meer in configurator, maar kan je sowieso nadien activeren, is voor online traffic etc...)

Zou handig zijn dat ik HUD ook nadien zou kunnen activeren, maar weet niet of deze optie überhaupt kan :?

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Zojuist de BMW iX3 besteld, vrijwel met alle opties, behalve het panorama dak. Nu wachten op de levertijd.

Las vandaag dit artikel: https://www.press.bmwgrou...der-elektromobilit%C3%A4t

Eerste auto's zijn blijkbaar uitgereikt (meer marketing stunt en alleen paar beroemdheden) en bericht dat de tweede shift bij de productie inderdaad eerder is gestart dan gedacht. Je ziet online ook wel op wat fora de levertijden teruglopen, dus dat lijkt positief.

• rolelael
mnuyens schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:57:
[...]

Mijn order was midden oktober, toen was dit totaal niet duidelijk wat er nadien via MyBMW nadien kan geabonneerd worden.
Heb voor alle zekerheid volgende genomen, waardoor ik jammer genoeg geen donkere achteruiten en panoramisch dak meer kon nemen :(
- Parking Assistant Pack Professional (deze kan je nadien wel abonneren)
- Highway assistant (beperkte looptijd) (dus ook nadien te activeren via app)
- BMW digital premium (staat nu blijkbaar niet meer in configurator, maar kan je sowieso nadien activeren, is voor online traffic etc...)

Ik denk dat de HUD fysisch gaat ontbreken in tegenstelling tot de andere hardware
Zou handig zijn dat ik HUD ook nadien zou kunnen activeren, maar weet niet of deze optie überhaupt kan :?

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-02 17:43
Ik ga me abonneren op dit topic.

Aan het kijken naar:
- IX3
- I5 touring (keuze van de vrouw)
- Volvo EX60

Ik ga morgen kijken bij de BMW garage - en dan eens goed inlezen over de Volvo, die wel heel gelijkaardige specs aan de IX3 heeft.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-02 19:26
Vandaag bericht gekregen dat de bestelde wagen in November (3de week), staat gepland om afgeleverd te worden in week 17, zou eind april, begin mei zijn.

Dit is sneller dan ik had gedacht.
- Initieel zei de leasemaatschappij September
- Garage zei Juni/Juli

En nu is het al week 17. Misschien nog een week of 2 bijtellen voor inschrijving en nummerplaten.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:10
r2504 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:29:
Vandaag was de grijze variant te zien in Malle... de eerste minuten vond ik de voorkant wat wennen (de vriendin vond hem initieel zelfs enorm lelijk) maar het ging snel en zelfs toen we vertrokken was m'n vriendin al een grote fan van de wagen (en vond ze het spijtig dat we nog zeker 2.5 jaar moeten wachten voor de huidige leasing afloopt).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En voor de mensen die nog graag de beschikbare kleuren zien op staal...

[Afbeelding]
Ook best een coole kleur dat eigenlijk, is dat space zilver?

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:15
Zie dat de BMW configurator is aangepast, nu inclusief nieuwe kleuren, 22 kw AC-laden en "zonder typeaanduiding" als opties....

Frozen Space Silver is prachtig qua kleur, maar ook een zeer stevige meerprijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rX_tFPmi-at78DAucgriAQuzRyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fxqSJfpkBkzN7KyNmmMqcnlj.png?f=fotoalbum_large

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
jwpi schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:16:
Ik ga me abonneren op dit topic.

Aan het kijken naar:
- IX3
- I5 touring (keuze van de vrouw)
- Volvo EX60

Ik ga morgen kijken bij de BMW garage - en dan eens goed inlezen over de Volvo, die wel heel gelijkaardige specs aan de IX3 heeft.
Een vrouw die liever een station wil dan een 'lekker hoge auto' _/-\o_

• marteltor
Blawax schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:23:
Zie dat de BMW configurator is aangepast, nu inclusief nieuwe kleuren, 22 kw AC-laden en "zonder typeaanduiding" als opties....

[Afbeelding]
wat een prijs voor een kleurtje 8)7

• JustTrying

[Afbeelding]
En dat digital white interieur en digital white stuur, was dat in de vorige configurator ook al te kiezen?

Ik zou de auto nu als volgt configureren :

Eucalyptus Grün metallic € 1.024,90
20 inch LM Sterspaak (Styling 1045) € 0
Interieur Design Contemporary Schwarz Bicolor € 1.153,10
Panoramadak met Klimaat Comfort Glas € 1.516,10
? Multifunctionele voorstoelen € 918,40

Waarbij die laatste optie geen moetje is, maar meer nice-to-have, ik kom voor mezelf dan op minimaal 3700 euro aan opties, op zich best netjes voor een BMW.

[ Voor 26% gewijzigd door JustTrying op 28-01-2026 09:04 ]

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

Boston

The Cape State

Hadden jullie gezien dat de Vehicle-to-Load (V2L) adapter voor de NA5 nu ook verkrijgbaar is? Eindelijk kunnen we bij een roadtrip de Nespresso machine gebruiken. :P

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• jwpi
Ik ben de BWM IX3 gaan bezichtigen in de garage (met een meetlat):
  • koffer iets minder breed dan een I5 touring (108 vs 110), maar vooral minder diep wel (100 vs 108)
  • ik gebruik altijd waze - de verkoper raadde dat af omdat het systeem nu zo goed werkt
  • ik heb een slechte ervaring met synthetisch leder bij audi - bijna iedereen pakt dat nu bij BMW - dus die vraag staat nog open (echter of synthetisch leder)
  • mooie auto, stond op 21 inch wat groot genoeg is - ziet er groot uit van buiten - veel ruimte op de achterbank - een I5 is nog altijd wel 20cm langer volgens verkoper (niet nagemeten :-))
  • multifunction stoelen die aanpasbaar zeer nice - mis ik nu een beetje bij lange afstanden
  • geen gewoon scherm meer voor je stuur - er is een band met de informatie de lengte van het raam - beetje futuristisch, niet mijn ding

[ Voor 7% gewijzigd door jwpi op 28-01-2026 09:28 ]

• rolelael
Boston schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:57:
Hadden jullie gezien dat de Vehicle-to-Load (V2L) adapter voor de NA5 nu ook verkrijgbaar is? Eindelijk kunnen we bij een roadtrip de Nespresso machine gebruiken. :P
ook apart te verkrijgen? en moet er in de wagen dan iets vrijgeschakeld worden?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

rolelael schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:06:
[...]

ook apart te verkrijgen? en moet er in de wagen dan iets vrijgeschakeld worden?
Jammer dat er een gewone 220V aansluiting mist binnen in de auto. De Hyundai's en de Kia's hebben dat wel. Gemiste kans.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[Afbeelding]
Ik ben nog niet helemaal gerust op die kleur, die moet je denk ik echt even live zien. Ik had deze eerst gekozen maar voor de safety nog gewisseld naar de Eucalyptus. Staaltje van Eucalyptus ga ik vanmiddag even live bekijken. Ook een staaltje is geen hele auto, maar ja.

Shit happens.

• rolelael
voor het geld van de frozen kleur, kan je ook een xpel wrap laten plaatsen ( meer keuze ) :-)

• Franciesco
jwpi schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:28:
Ik ben de BWM IX3 gaan bezichtigen in de garage (met een meetlat):
  • koffer iets minder breed dan een I5 touring (108 vs 110), maar vooral minder diep wel (100 vs 108)
...
Die gemeten breedte is denk ik de maximale breedte tussen de wielkasten? Want ik zag dat de breedte op de vloer tussen de wielkasten helaas kleiner is door een opstaande rand.

• jwpi
Franciesco schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:14:
[...]

Die gemeten breedte is denk ik de maximale breedte tussen de wielkasten? Want ik zag dat de breedte op de vloer tussen de wielkasten helaas kleiner is door een opstaande rand.
Ik vond de opstaande wanden wel redelijk recht. Maar er is wel een kleine rand naar binnen toe waarop de hoedenplank rust. Een beetje jammer wel. En onder de vloer zit nog een kleine ruimte, ik begrijp niet waarom dat er is, ik zou liever een zo groot mogelijke koffer in 1 deel hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUxjcX5CswG_DoyWoMjDm55V43M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUfrO86CSfCd3joDKLqO7kHP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door jwpi op 28-01-2026 14:59 ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

mdeiman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Ik ben nog niet helemaal gerust op die kleur, die moet je denk ik echt even live zien. Ik had deze eerst gekozen maar voor de safety nog gewisseld naar de Eucalyptus. Staaltje van Eucalyptus ga ik vanmiddag even live bekijken. Ook een staaltje is geen hele auto, maar ja.
De staaltjes nu gezien. Wat mij nu wel opviel en nog niet wist dat bepaalde kleuren die glinstering van de metallic deeltjes niet hebben. De Brooklyn Grau en de Polarized Grey hebben dat niet. Is een hele vlakke kleur. Zit geen 'leven' in. Uiteraard de Frozen ook niet, maar dat is natuurlijk wel helder. Goed om rekening mee te houden.

De Eucalyptus Grün is toch wel mooi. Soms meer met een groentint en ook vaak met een grijstint afhankelijk van het licht. Het is, naast de Frozen, wel de meest bijzondere kleur. En bijzonder hoeft je natuurlijk nog steeds niet mooi te vinden.

En wat toevallig, net online in de autoweek 'mijn' uitvoering.
https://www.autoweek.nl/a...-twee-keer-zo-snel-laden/

[ Voor 8% gewijzigd door mdeiman op 28-01-2026 15:47 ]

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

jwpi schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:57:
[...]

Ik vond de opstaande wanden wel redelijk recht. Maar er is wel een kleine rand naar binnen toe waarop de hoedenplank rust. Een beetje jammer wel. En onder de vloer zit nog een kleine ruimte, ik begrijp niet waarom dat er is, ik zou liever een zo groot mogelijke koffer in 1 deel hebben.

[Afbeelding]
Onder de vloer pas mooi de hoedenplank. Daarnaast nog wat ander los spul. Wel handig.

Shit happens.

• Arjay
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 07:58
De Highway assistant optie was mij nog niet eerder opgevallen in de configurator. Heb ik hier elke keer overheen gekeken, of is die onlangs toegevoegd?

En de omschrijving vind ik ook niet heel duidelijk, ze noemen een initiële looptijd van 4 jaar, maar ook een beperkte looptijd van 1 jaar. Weet iemand hoe dit zit? Is het de eerste 4 jaar standaard inbegrepen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_DkYSaF1Ni-oH4Qn_xYqjN38VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tuc9RIrORG9jOJyWKIIMXxZ.png?f=fotoalbum_large

• marteltor
Arjay schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:03:
De Highway assistant optie was mij nog niet eerder opgevallen in de configurator. Heb ik hier elke keer overheen gekeken, of is die onlangs toegevoegd?

En de omschrijving vind ik ook niet heel duidelijk, ze noemen een initiële looptijd van 4 jaar, maar ook een beperkte looptijd van 1 jaar. Weet iemand hoe dit zit? Is het de eerste 4 jaar standaard inbegrepen?

[Afbeelding]
zou kunnen dan het dan 4+1 jaar is. Voor mensen met 5 jarige leasetermijn wel nuttig.

• Franciesco
[...]

[Afbeelding]
Ik doelde op deze rand in de bodem/ uitstulping van de wand, had ik niet duidelijk verwoord.
Hierdoor is de vloer ter plaatse van de wielkasten wat minder breed. Jammer voor bv de plaatsing van een hondenbench.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqRpAv-L3_nogPZ7jZ9Oc-84Y54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdeWS92RU00kAxzkbFzE2r7N.jpg?f=fotoalbum_large

• Bart Simpson
Het sportstuur in de configurator is ineens ook meer dan 2 maal zo duur…😳

• Kwenie
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03-02 19:53
Franciesco schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:31:
[...]

Ik doelde op deze rand in de bodem/ uitstulping van de wand, had ik niet duidelijk verwoord.
Hierdoor is de vloer ter plaatse van de wielkasten wat minder breed. Jammer voor bv de plaatsing van een hondenbench.

[Afbeelding]
Een hond in zo,n mooie dure auto ?? 8)7

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[...]

[Afbeelding]
Kofferbak van de EV60 is meer werk van gemaakt. Mooi strak.

Shit happens.

• r2504
Geen idee hoe je aan die prijs komt maar in de Belgische configurator kost die 2950 euro.

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:35:
[...]

Geen idee hoe je aan die prijs komt maar in de Belgische configurator kost die 2950 euro.
Ik vermoed de Nederlandse BMW configurator gezien de vele Nederlandse bezoekers hier.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:01
mdeiman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:22:
Kofferbak van de EV60 is meer werk van gemaakt. Mooi strak.
Beide vallen compleet in het niet bij de afwerking van de kofferbak van mijn Skoda Superb van 2011. Die auto kostte toen ca 40% van wat nu een EV60 of iX3 kost (zoveel inflatie was er in die 15 jaar echt niet).
Let op de aanwezigheid van:
- Rails.
- Verplaatsbare sjorogen in die rails
- Een balk die je in de rails kunt verplaatsen
- En sjorband, die ook in die rails zit.
- Kastjes aan weerszijden.
- Haakjes in de rand bovenaan om tassen (of een bagagenetsysteem) aan te kunnen bevestigen.
- Een bagageafdekking die automatisch tot halverwege oprolt als je de kofferbak opent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5dVByfgOXsmEopdyLvjTEYSiis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VSh7tl7wHRKqs8NvCcKGgQtY.webp?f=fotoalbum_large

En onder de bodem zit uiteraard een volwaardig reservewiel, iets wat anno 2026 ook prima in de frunk van zowel een EV60 of iX3 (2WD versies) had gepast...

Zo mooi en compleet worden ze helaas niet meer gemaakt (ook bij Skoda niet) ;( .

[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 28-01-2026 20:16 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Franciesco
Mooie vierkante vorm van die Superb maar:
  • Flinke tildrempel
  • Achterbankleuning niet in 3 delen neerklapbaar
  • Lastig schoon te maken bekleding (heb hetzelfde afwerkingsmateriaal in VW modellen gehad).
Mijn tot nu toe ‘best-ever’ kofferbak was van de 5 touring (F11) die ik gehad heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr_t7jba4V7cFOWyjdE6K2aki7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wWr1yf3EfJt61cUuenr9Q1kX.webp?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:01
Franciesco schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:01:
Mooie vierkante vorm van die Superb maar:
• Flinke tildrempel
Ik weet zeker dat je de bagage bij de iX3 (of EV60) een stuk hoger moet tillen, dus dat is relatief...
• Achterbankleuning niet in 3 delen neerklapbaar
Dat klopt, in 2010 (toen de Superb Combi uit kwam) was dat zeker niet gebruikelijk, slechts een paar merken hadden dat toen. En jouw F11 was toen misschien wel 2x zo duur als mijn Superb...
• Lastig schoon te maken bekleding (heb hetzelfde afwerkingsmateriaal in VW modellen gehad).
Dat heb ik opgelost met een rubber mat in de kofferbak. Die kan ik gewoon met een natte doek schoon maken en er verschuift ook niks op. Daaronder is de bekleding nog nieuw.
Mijn tot nu toe ‘best-ever’ kofferbak was van de 5 touring (F11) die ik gehad heb:
[Afbeelding]
Die is ook netjes, en zeker vergelijkbaar met mijn Superb. Maar volgens mij maken ze zoiets ook bij BMW niet meer. Al die mooie en praktische zaken (iDrive bijvoorbeeld) zijn de afgelopen jaren wegbezuinigd. Jammer, vooral als je wat langer met je auto wilt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 28-01-2026 20:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Andrehj schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:50:
[...]

Beide vallen compleet in het niet bij de afwerking van de kofferbak van mijn Skoda Superb van 2011. Die auto kostte toen ca 40% van wat nu een EV60 of iX3 kost (zoveel inflatie was er in die 15 jaar echt niet).
Let op de aanwezigheid van:
- Rails.
- Verplaatsbare sjorogen in die rails
- Een balk die je in de rails kunt verplaatsen
- En sjorband, die ook in die rails zit.
- Kastjes aan weerszijden.
- Haakjes in de rand bovenaan om tassen (of een bagagenetsysteem) aan te kunnen bevestigen.
[Afbeelding]

En onder de bodem zit uiteraard een volwaardig reservewiel, iets wat anno 2026 ook prima in de frunk van zowel een EV60 of iX3 (2WD versies) had gepast...

Zo mooi en compleet worden ze helaas niet meer gemaakt (ook bij Skoda niet) ;( .
Ik geef me gewonnen. ;)
Voor mij gelukkig wel verreweg het minst belangrijke deel van de auto.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:35:
[...]

Bizar.
In NL €4994,90. 8)7

Shit happens.

• Franciesco
Andrehj schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:12:
[...]

Ik weet zeker dat je de bagage bij de iX3 (of EV60) een stuk hoger moet tillen, dus dat is relatief...
Een kleine tildrempel houdt (voor mij) in dat spullen niet over een brede rand uit de diepte getild hoeven worden. Dat is bij zowel de iX3 als de EX60 het geval en vind ik prettig.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[Afbeelding]
Is denk ik ook nieuw.
Maar is het nu zo dat zonder deze optie de auto niet zelfstandig tussen de lijntjes kan rijden met handen aan het stuur? Dat is toch wel verplichte kost. Dat het zonder handen aan het stuur ook kan, vind ik weer wat minder van belang.

Dat de auto begint terug te sturen als je over de lijntjes gaat, is wel standaard.

Shit happens.

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:43

[Afbeelding]
Hmm, ik had eind december bij mijn bestelling zowat alles aangevinkt, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit al inbegrepen was. Blijkbaar is Highway Assistant dus een extra optie?

• Franciesco
Goeie vraag, ik dacht ook dat het eerder inclusief was. Persoonlijk zou ik het erg vervelend vinden als die optie alleen als 4 jarig abonnement + daarna per jaar verlengen te krijgen is. Hopelijk is dat niet het geval.

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:50
Bart Simpson schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:31:
Het sportstuur in de configurator is ineens ook meer dan 2 maal zo duur…😳
Maar heb het idee dat het er ook wel anders uit ziet dan toen het "90 euro" stond...

• rolelael
Driving asisstant plus is gratis ( en naar wat ik lees, stuurt die ook zelfstandig tussen de lijnen en ook op bochtige wegen ), mij is het niet duidelijk of je dan cst je handen aan het stuur moet houden. BIj de highway assistant mag je wel je handen er vanaf houden, ( beperkte delta ) .

Ik heb nu in mijn i4 het autom van lane veranderen bijgezet via bimmercode ( als je dus aan de knipper hendel even komt ) , is fijn maar allemaal geen must.

Vooralsnog is het mij niet echt duidelijk wat de std assist doet. Iemand hier een filmpje van gevonden?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

rolelael schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:15:
Driving asisstant plus is gratis ( en naar wat ik lees, stuurt die ook zelfstandig tussen de lijnen en ook op bochtige wegen ), mij is het niet duidelijk of je dan cst je handen aan het stuur moet houden. BIj de highway assistant mag je wel je handen er vanaf houden, ( beperkte delta ) .

Ik heb nu in mijn i4 het autom van lane veranderen bijgezet via bimmercode ( als je dus aan de knipper hendel even komt ) , is fijn maar allemaal geen must.

Vooralsnog is het mij niet echt duidelijk wat de std assist doet. Iemand hier een filmpje van gevonden?
Ik heb de tekst ook gelezen, maar dat de auto zelfstandig volledig stuurt met handen aan stuur kan ik er niet uit opmaken. Ik kan het ook zo lezen dat alleen maar gecorrigeerd wordt, als je bij zelf sturen over de lijntjes komt.

Shit happens.

• rolelael
ja klopt wel:

Actively keeps the car centered in its lane.
Provides gentle steering interventions on highways and well‑marked roads.

Maar goed. we gaan t allemaal wel zien als hij er is :-)

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 18:10
rolelael schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:31:
ja klopt wel:

Actively keeps the car centered in its lane.
Provides gentle steering interventions on highways and well‑marked roads.

Maar goed. we gaan t allemaal wel zien als hij er is :-)
Ik heb de optiecode erbij gezocht voor HighWay Assist: S05BA. Wil toch weten of je dit gelijk moet bestellen of dat je dit achteraf kan activeren.

Ik las ook dat verwarmde achterbank en dakrails vanaf maart te bestellen is. Weet iemand toevallig de optie codes hier al voor? Zal net zoals overige modellen wel respectievelijk 4HA en 3AT zijn

• rolelael
ik ben meer geïnteresseerd in de M Performance parts :-) maar dat zal na levering zijn van mijn wagen vrees ik

• nath90
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 06-02 07:15
Ik ga ook een bestelling plaatsen voor nieuwe ix3. Ik twijfel nog tussen het glowpack( voor de adap lichten) of getinte achterruiten. Het m-pack valt jammer genoeg net niet in in mijn lease budget.
(Mss de stoelen apart overwegen?)
Jammer dat de adap lichten mee in dat glow pack zitten en de hc luidsprekers weer in een ander pack zitten 🤭

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

nath90 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:01:
Ik ga ook een bestelling plaatsen voor nieuwe ix3. Ik twijfel nog tussen het glowpack( voor de adap lichten) of getinte achterruiten. Het m-pack valt jammer genoeg net niet in in mijn lease budget.
Jammer dat de adap lichten mee in dat glow pack zitten en de hc luidsprekers weer in een ander pack zitten 🤭
Glow zou ik dan zeker doen, is leuk en functioneel voor wat betreft de intelligentie in de koplampen. Getinte achterruiten heeft dan verhoudingsgewijs wel heel weinig echte meerwaarde.

Enne je kunt ook nog altijd eigen baas worden. Geen last van leasebudgetten (als je het goed doet) :)

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

kstja0 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:25:
[...]

Ik heb de optiecode erbij gezocht voor HighWay Assist: S05BA. Wil toch weten of je dit gelijk moet bestellen of dat je dit achteraf kan activeren.

Ik las ook dat verwarmde achterbank en dakrails vanaf maart te bestellen is. Weet iemand toevallig de optie codes hier al voor? Zal net zoals overige modellen wel respectievelijk 4HA en 3AT zijn
High Way assist kun je achteraf activeren.

Dat de Fronzen kleur 2000 euro duurder is in NL dan in BE wordt nog binnen BMW NL besproken.

Shit happens.

• mnuyens

[Afbeelding]
Deze optie stond reeds van begin in de configurator, echter de vermelding 'beperkte looptijd' is niet omschreven en geen idee of dit 1 jaar is... Tevens was het ook niet duidelijk of deze optie nadien met de MyBMW app kan worden geactiveerd. Ondertussen duidelijk dat dit nadien kan geactiveerd worden. Hierdoor heb ik andere opties niet kunnen nemen :(

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:11
Als particulier moet je op deze auto nog niet teveel korting verwachten🙄. Amper 2000€ korting op zulk bedrag is peanuts😂. En dan verschieten ze ervan dat er nu meer Chinese auto’s rondrijden🙄😂.

• kstja0
mnuyens schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 16:29:
[...]

Deze optie stond reeds van begin in de configurator, echter de vermelding 'beperkte looptijd' is niet omschreven en geen idee of dit 1 jaar is... Tevens was het ook niet duidelijk of deze optie nadien met de MyBMW app kan worden geactiveerd. Ondertussen duidelijk dat dit nadien kan geactiveerd worden. Hierdoor heb ik andere opties niet kunnen nemen :(
Ja dat is wel balen.

Maar ik heb deze optie in de NL niet gezien, pas sinds deze week. Ik heb in december de configuratie gedaan samen met de dealer. Op de configurator van bmw.de stond hij toen al wel... maar de omschrijving was erg onduidelijk.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

V_Andy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:28:
Als particulier moet je op deze auto nog niet teveel korting verwachten🙄. Amper 2000€ korting op zulk bedrag is peanuts😂. En dan verschieten ze ervan dat er nu meer Chinese auto’s rondrijden🙄😂.
Is dit een reactie ergens op?

Shit happens.

• V_Andy
mdeiman schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:43:
[...]

Is dit een reactie ergens op?
Nee gewoon een mededeling😂

• Bart Simpson
[...]

Het zal er wel op neerkomen dat je het voor een beperkte termijn bij aanschaf van de auto kan afkopen, of maandelijks een fee betaald voor diensten (zoals digital premium, assistentie- en parkeersystemen). Dat laatste is een steeds irritanter (want steeds uitgebreider) verdienmodel.
Wel vreemd dat ze niet direct melden hoe lang je bepaalde diensten afkoopt bij aanschaf. Bij de uitlopende iX3 had je tenminste nog drie jaar connected drive inclusief.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:18
bericht van leasing gekregen, levering midden april verschoven naar eind juni 😒

[ Voor 5% gewijzigd door depette op 29-01-2026 19:22 ]

• r2504
[...]
echter de vermelding 'beperkte looptijd' is niet omschreven en geen idee of dit 1 jaar is...
Bij de details staat nochtans;

De initiële looptijd bedraagt 4 jaar vanaf de levering van de nieuwe wagen aan de klant. Daarna kunnen de functies van deze optie via de BMW ConnectedDrive Store verlengd worden (eventueel in combinatie met andere rijhulpfuncties).

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-02 19:23
Iemand enig idee hoe je de batterij kan voorverwarmen? Gaat dit verplicht via de ingebouwde navigatie, is er een aparte toets voor in het menu of .... ?

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-02 19:26
IceQbe75 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:27:
Iemand enig idee hoe je de batterij kan voorverwarmen? Gaat dit verplicht via de ingebouwde navigatie, is er een aparte toets voor in het menu of .... ?
Als je de LCI versie hebt kan je in de apps binnen de wagen deze selecteren.

• rlr
  • Laatst online: 10-02 20:55

rlr

Met de bestuurdersstoel volledig naar achter en naar beneden (ivm mijn lengte) blijft er mijn inziens nog net genoeg ruimte over op de achterbank om enigszins te kunnen zitten, zeker voor de kinderen. In mijn i4 was dat absoluut onmogelijk… Voor mij de opsteker van de dag, en de doorslaggevende factor te gaan bestellen :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7DfkNtMTpRPI8xipmQ-C4fO6WE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xzUmoolCpWACibf4fPjgBc7.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

rlr schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:55:
Met de bestuurdersstoel volledig naar achter en naar beneden (ivm mijn lengte) blijft er mijn inziens nog net genoeg ruimte over op de achterbank om enigszins te kunnen zitten, zeker voor de kinderen. In mijn i4 was dat absoluut onmogelijk… Voor mij de opsteker van de dag, en de doorslaggevende factor te gaan bestellen :) [Afbeelding]
Top! Ben ik toch benieuwd naar jouw lengte. ;)
En ook benieuwd naar de configuratie.

Shit happens.

• rlr

rlr

mdeiman schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:58:
[...]

Top! Ben ik toch benieuwd naar jouw lengte. ;)
En ook benieuwd naar de configuratie.
200cm

De zithouding voorin was met die stoelinstelling ook top. Stuur komt heel ver naar achteren en elleboogsteun in de deur loopt ook ver door naar achteren. Daar viel de proefrit met de Kia EV9 onverwachts nogal tegen. Qua ergonomie was de ID7 ook erg goed… maar als je emotie en (verwachte) rijbeleving meeweegt is de keuze voor mij glashelder.

• Franciesco
Nu in het goede topic: In Duitsland schijnt de prijs van de iX3 met €2000 verhoogd te zijn. Waarschijnlijk vanwege het verkoopsucces maar wellicht (deels) ook door de Duitse subsidie.
Zou de prijs in Nederland ook verhoogd gaan worden?

https://www.bmwblog.com/2...-ix3-price-increase-2026/

• JustTrying
nath90 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:01:
Volgens de configurator kan ik de M Sportstoelen niet zonder M pakket bestellen, volgens de prijslijst wel. De verkoper bij BMW in Eindhoven gaf aan dat wanneer het niet te configureren was, het ook niet te bestellen was, maar of dat klopt weet ik ook niet.. Ik vind de M stoelen best een meerprijs hebben, maar wel voor het interieur doen..

• JustTrying
Franciesco schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:40:
Nu in het goede topic: In Duitsland schijnt de prijs van de iX3 met €2000 verhoogd te zijn. Waarschijnlijk vanwege het verkoopsucces maar wellicht (deels) ook door de Duitse subsidie.
Zou de prijs in Nederland ook verhoogd gaan worden?

https://www.bmwblog.com/2...-ix3-price-increase-2026/
Dat is niet heel handig van BMW, gezien de recente lancering van de Volvo EX60 die dan stilaan wel echt de betere deal aan het worden is.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Naar aanleiding van mijn contact met BMW NL over het feit dat de Frozen kleur ruim € 2000,- duurder is in NL dan in BE, is er overleg geweest en is de prijs met € 2000,- verlaagd.

Goed nieuws voor de Frozen liefhebbers lijkt me.

Shit happens.

• kstja0
mdeiman schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:16:
Naar aanleiding van mijn contact met BMW NL over het feit dat de Frozen kleur ruim € 2000,- duurder is in NL dan in BE, is er overleg geweest en is de prijs met € 2000,- verlaagd.

Goed nieuws voor de Frozen liefhebbers lijkt me.
Goed om te horen. Ja frozen is echt een mooie ui voering. Wel erg kwetsbaar. Dus zodra je hem hebt meteen goed laten behandelen. Heb nu een X1 frozen.

• Arjay
Inmiddels is de Highway Assistant-optie aangepast in de configurator. Er wordt nu aangegeven dat deze optie een beperkte looptijd van vier jaar heeft. Het lijkt er dus toch op dat het een optie betreft, en dus niet standaard.

Omdat de optie er eerder niet apart tussen stond, ging ik er eigenlijk vanuit dat dit standaard inbegrepen was toen ik de auto bestelde. Voor mij persoonlijk wel een tegenvaller dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUdG3x7rdwPSgL30EKyw6yE5Q3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggo2QXbJn9ZwXRbcnht6uGgv.png?f=fotoalbum_large

• mnuyens
Arjay schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:09:
Inmiddels is de Highway Assistant-optie aangepast in de configurator. Er wordt nu aangegeven dat deze optie een beperkte looptijd van vier jaar heeft. Het lijkt er dus toch op dat het een optie betreft, en dus niet standaard.

Omdat de optie er eerder niet apart tussen stond, ging ik er eigenlijk vanuit dat dit standaard inbegrepen was toen ik de auto bestelde. Voor mij persoonlijk wel een tegenvaller dit.

[Afbeelding]
Je kan deze via MyBMW app ten alle tijden activeren ;)

• Franciesco
Hmm, ik vind het toch wel suf dat je voor een bepaalde optie (Highway Assistant) alleen een soort van abonnement kunt nemen en het niet voor een vaste prijs onbeperkt beschikbaar blijft.

Als BMW tzt besluit dat een jaarabonnement b.v. €1000 kost, dat kun je daar niets tegen doen. En is het betalen of accepteren dat je de optie niet meer hebt…

• Arjay
mnuyens schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:12:
[...]

Ja, maar dat zal niet gratis zijn :-(

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:08
mnuyens schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:12:
[...]

Is voor de bijtelling beter.

• kienhu01
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 09-02 15:12
Op Motortalk vindt een uitvoerige discussie plaats over de 22KWH lader en dat deze optie gratis is voor klanten die hun voertuig voor eind januari 2026 hebben besteld. Dit vanwege leveringsproblemen van de 11KWH unit. Zijn er mensen hier die hier ook ervaring mee hebben? Of iets gehoord hebben van hun dealer?
Zelf heb ik de 22KWH optie toegevoegd aan mijn bestelling, maar de meerprijs werd bij mij berekend in de offerte.

• GraveHard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:24
kienhu01 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:43:
Op Motortalk vindt een uitvoerige discussie plaats over de 22KWH lader en dat deze optie gratis is voor klanten die hun voertuig voor eind januari 2026 hebben besteld. Dit vanwege leveringsproblemen van de 11KWH unit. Zijn er mensen hier die hier ook ervaring mee hebben? Of iets gehoord hebben van hun dealer?
Zelf heb ik de 22KWH optie toegevoegd aan mijn bestelling, maar de meerprijs werd bij mij berekend in de offerte.
Ik had navraag gedaan bij de dealer of ik deze optie nog kon toevoegen aan mijn configuratie, maar dat was niet mee mogelijk. Mijn bestelling zat al in de productie planning fase en kon niet meer aangepast worden.

Als die er toch in zit, dan zou ik dat wel fijn vinden. De 22kWh laders zijn hier ook nog eens de goedkoopste.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 12:15
V_Andy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:28:
Wel gebruikelijk bij de release van een auto, maar als deze inmiddels een tijdje op de markt is dan kun je fikse kortingen bedingen bij BMW. Eigenlijk is mijn ervaring dat je maar bij weinig premium merken zoveel korting krijgt als bij BMW.

there's no tweak without the tweaker

• marteltor
<never mind, al gemeld>

[ Voor 92% gewijzigd door marteltor op 03-02-2026 11:28 ]

• marteltor
rlr schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:13:
[...]

200cm

De zithouding voorin was met die stoelinstelling ook top. Stuur komt heel ver naar achteren en elleboogsteun in de deur loopt ook ver door naar achteren. Daar viel de proefrit met de Kia EV9 onverwachts nogal tegen. Qua ergonomie was de ID7 ook erg goed… maar als je emotie en (verwachte) rijbeleving meeweegt is de keuze voor mij glashelder.
Precies, ik had dezelfde takeway met mijn 1.95.
Maar weinig auto's waar het stuur voldoende eruit kan naar mijn mening, stoel goed naar achter kan, armen nog ondersteuning krijgen, en je je linkerbeen kan strekken naast rempedaal. De IX3 en de ID7 zijn wat dat betreft wel erg fijn.

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 09:35
kienhu01 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:43:
Ik volg deze discussie op de voet, haha.. Al lijkt het me sterk hoor.

HT-addict in spe

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:16
HenkyDoodle schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:35:
[...]

Ik volg deze discussie op de voet, haha.. Al lijkt het me sterk hoor.
Vraag is als men er een 22KWH hardware insteekt men niet gaat softwarematig begrenzen op 11 als dit je bestelling was.

• Franciesco
11kW en 22kW laden/lader bedoelen jullie, geen kWh.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Franciesco schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:17:
11kW en 22kW laden/lader bedoelen jullie, geen kWh.
We begrijpen wel wat ze bedoelen.

Shit happens.

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 11:15
GraveHard schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:40:
[...]

Ik had navraag gedaan bij de dealer of ik deze optie nog kon toevoegen aan mijn configuratie, maar dat was niet mee mogelijk. Mijn bestelling zat al in de productie planning fase en kon niet meer aangepast worden.

Als die er toch in zit, dan zou ik dat wel fijn vinden. De 22kWh laders zijn hier ook nog eens de goedkoopste.
Ik heb het vandaag ook even nagevraagd (Story DB). Ik heb mijn auto begin november besteld en verwachte levering eind mei. De optie 4U6 AC Charging professional 22kW/V2L was nog wel te bestellen op mijn auto, maar welk effect dat had op de levering is niet bekend. Kan later, maar ook eerder. Het is geen feature die achteraf bijbesteld kan worden. Toch maar vanaf gezien. Ik had het best willen hebben, maar is geen deal breaker (en t.o.v. de overige modellen echt "goedkoop" ).

Nu maar hopen dat de Motortalk roddel waar blijkt, maar was i.i.g. niet bekend bij de dealer

• JesperA
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-02 22:55
Hier vandaag eindelijk de beslissing gemaakt en de auto besteld. M Sportpakket pro in kleur Polarized Grey.
+ Panoarmadak - AC 22kw - Extra getint glas - Parking assistent Plus - Innovation Pack

Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-02 14:22
JesperA schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:54:
Hier vandaag eindelijk de beslissing gemaakt en de auto besteld. M Sportpakket pro in kleur Polarized Grey.
+ Panoarmadak - AC 22kw - Extra getint glas - Parking assistent Plus - Innovation Pack
Met welke lag hij in de weegschaal?

• marteltor
Ik hou dat motor talk forum ook goed in de gaten voor info over de 40 sdrive maar ik zie er niks over :( jullie wel?

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 06-02-2026 20:28 ]

• JesperA
HierarchyHero schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:14:
[...]

Met welke lag hij in de weegschaal?
De EX60 en de VW Tayron. Elektrisch rijden bevalt me goed alleen in de winter af en toe krap kwa bereik met de huidige Enyaq. De weegschaal was vooral ook de prijs ;)

Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW

• marteltor
Fyi - Ik hoorde dat er een test auto bij bmw in Amstelveen langs a9 staat op zaterdag 14 feb.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

marteltor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:27:
Ik hou dat motor talk forum ook goed in de gaten voor info over de 40 sdrive maar ik zie er niks over :( jullie wel?
In een Amerikaanse video werd door iemand van BMW gezegd dat het 2027 zou zijn.

En er werd ook nog genoemd dat de kleur Frozen Ocean Wave Blue bij de introductie of snel na de introductie beschikbaar zou zijn. Dat is dan de Frozen Space Silver Metallic geworden. De blauwe zou ook wel erg mooi zijn geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door mdeiman op 06-02-2026 22:32 ]

Shit happens.

• marteltor
mdeiman schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:25:
[...]

In een Amerikaanse video werd door iemand van BMW gezegd dat het 2027 zou zijn.
Amerika is sowieso later aan de beurt bij de IX3

• rolelael
Mijn dealer ( BE ) zei me rond april-mei

• rlr

rlr

Gisteren 9 feb besteld, week van 24 aug verwachte levering... Vond het wel een dingetje een auto bestellen zonder erin gereden te hebben, maar heb er alle vertrouwen in als ik de reviews zo zie… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7X2w4GGp7VkME6mFy3ru1JiGeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfcjZgJKxVplyxriyLBUPf2V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qufl0pSkGsuHgaG_zaa26gEHPOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfABMGoZVFVpZ2NcLmfiUZN4.jpg?f=fotoalbum_large

• JesperA
rlr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:57:
Gisteren 9 feb besteld, week van 24 aug verwachte levering... Vond het wel een dingetje een auto bestellen zonder erin gereden te hebben, maar heb er alle vertrouwen in als ik de reviews zo zie… [Afbeelding]

[Afbeelding]
Vond het idd ook een dingetje om zoveel geld uit te geven zonder te rijden maar idd ook op basis van alle reviews etc toch maar doorgezet.

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:03
Gisteren de Volvo EX60 gaan bezichtigen, mooi alternatief maar volledig andere stijl zeker qua interieur en het cockpit gevoel bij de BMW staat me meer aan.

Deze iX3 is nog steeds in de running maar zou er toch wel eerst eens mee willen rijden. Ik had gehoord dat de wagen vanaf maart in de showroom zou staan dus niet zo lang meer tot de eerste testritten mogelijk zijn.

• V_Andy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrpJytrguFf3dcb4_BdyzGdLNHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krSfcRn6yZJB4b4Wv4F3t0L5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3plXCwJU0336Q-AogcCgGPO43U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDSC5nLBWUzGfCNQNumZ2ihj.jpg?f=fotoalbum_tile
Bestelling ook geplaatst. M pro pakket , zonnewerend scherm, park pro en prof pack. Levering okt.
We weten weer waarvoor we werken😂
Enkel twijfel ik nog om te gaan voor Brooklyn grey of ocean wave blue🙄

[ Voor 3% gewijzigd door V_Andy op 11-02-2026 14:02 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste