Ligt er aan wat je bedoelt, bij de 'standaard' uitvoering van de auto niet. Daar heb je het 'iconic glow' pakket voor nodig. En als de auto het pakket heeft dan kun je er voor kiezen om ze uit te schakelen.XiXinTheMix schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:28:
Als ik het goed begrijp is het zo dat de nieren in het donker niet standaard verlicht zijn ?
[Afbeelding]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Laadmodus : periode . ( ipv onmiddelijk )FabiRaket schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:29:
Dit weekend wil ik vanwege een lange trip tot 100% laden voor vertrek.
Stel ik vertrek om 07:00: hoe/waar stellen jullie in dat dit laaddoel pas om 07:00 wordt bereikt (zodat de auto zo kort mogelijk op 100% staat)?
in de MyBMW app kan ik bij ‘Bediening’ => ‘Vertrekschema’ wel een tijd instellen (om bet interieur op temperatuur te brengen?), maar niet een specifiek laaddoel?
Hoe en waar stellen jullie dit in?
Dit vind je in de app onder het menu laden / en dan het submenu instellingen.FabiRaket schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:29:
Dit weekend wil ik vanwege een lange trip tot 100% laden voor vertrek.
Stel ik vertrek om 07:00: hoe/waar stellen jullie in dat dit laaddoel pas om 07:00 wordt bereikt (zodat de auto zo kort mogelijk op 100% staat)?
in de MyBMW app kan ik bij ‘Bediening’ => ‘Vertrekschema’ wel een tijd instellen (om bet interieur op temperatuur te brengen?), maar niet een specifiek laaddoel?
Hoe en waar stellen jullie dit in?
Ik heb wel het iconic glow pakket en volgens mij brandt hij overdags niet tijdens het rijden. Als ik dan stil sta lijk hij aan te gaan of het is op basis van hoe licht het is buiten.Devil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:35:
[...]
Ligt er aan wat je bedoelt, bij de 'standaard' uitvoering van de auto niet. Daar heb je het 'iconic glow' pakket voor nodig. En als de auto het pakket heeft dan kun je er voor kiezen om ze uit te schakelen.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Eruit halen en verkopen via iets als onderdelenlijn.nlmrfatmen schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:19:
[...]
Ik heb wel het iconic glow pakket en volgens mij brandt hij overdags niet tijdens het rijden. Als ik dan stil sta lijk hij aan te gaan of het is op basis van hoe licht het is buiten.
Volgens de driver guide wordt iconic glow afhankelijk van het land waar de auto is afgeleverd op basis van de buitenlichtsterkte gedeactiveerd (voor 'efficiency').mrfatmen schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:19:
[...]
Ik heb wel het iconic glow pakket en volgens mij brandt hij overdags niet tijdens het rijden. Als ik dan stil sta lijk hij aan te gaan of het is op basis van hoe licht het is buiten.
De instellingen zou je moeten kunnen vinden via Mijn voertuig/verlichting/buitenverlichting
Correct. Nieren gaan aan als het buiten donker is, niet als je verlichting aangaat.mrfatmen schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:19:
[...]
Xbox Live: Miesjh NL
Dat is een aanname. Ik zal vanavond even checken of die achterlichten terug naar standaard gaan. Mijn vermoeden is van niet. Dat is ook een aanname 😉Vodgen schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:38:
Ik heb mijn iX3 besteld met het M Sport Pro pakket waar het standaard straks op aanwezig zal zijn. Persoonlijk vind ik het wat over de top. Vooral in het donker is het, i.m.o. te aanwezig. Ik zal het na aflevering dan ook deactiveren en niet gebruiken. De achterlichten met die verticale streepjes vind ik overigens met het Iconic Glowpakket juist wel mooier dan het standaard licht. Vermoedelijk zal dat achterlicht ook terug gaan naar het standaard licht bij het uitzetten van het Iconic Glow.
Ik ben heel benieuwdergodyne1 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:47:
[...]
Dat is een aanname. Ik zal vanavond even checken of die achterlichten terug naar standaard gaan. Mijn vermoeden is van niet. Dat is ook een aanname 😉
Je kunt in die towatand toch gewoon de spiegel instellen zolas je wilt. Zodat ie de volgende keer automatisch naar die stand gaatYargo schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:28:
[...]
Inderdaad. Er is nog wat werk aan de winkel. Ook als ik wacht met de tweede stap tot de stoel zich goed gezet heeft, gaat het vaak fout, dus het staat denk ik los van elkaar.
Hebben jullie geen last van de zichtbaarheid bij de gekantelde rechtspiegel bij het achteruitrijden? Ik ben niet gewoon om niets meer te zien aan de rechterkant omdat ik door het teveel kantelen enkel de straat zie. Bij mijn vorige Audi A4 was dat half half.
Volgens de garage kan de mate van kantelen niet ingesteld wordenronald1963 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 22:55:
[...]
Je kunt in die towatand toch gewoon de spiegel instellen zolas je wilt. Zodat ie de volgende keer automatisch naar die stand gaat
[ Voor 5% gewijzigd door Yargo op 10-09-2026 23:54 ]
600km gereden en een gemiddelde van 178wh/km. Grootste gedeelte op snelweg met cruise control standaard op 130km/h . Dagen dat het druk is en de gemiddelde snelheid lager is haal ik redelijk makkelijk 160wh/km. Boven de 110km/h verbruikt de auto meer, maar dat is geen verassing denk ik...mbosje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:40:
Zijn er wellicht al Tweakers die een 40 versie hebben de inzicht kunnen geven in het verbruik (en wat je rijstijl is) en totale bereik? Ik kan dit over de 50 op 100 plekken terugvinden, maar van de 40 nog niet
20 inch
Hier (iX3 40) op 20 inch met veelal kleine afstanden kom ik met vrij rustig rijden op 16kwh/100km. 500km op de teller. Panoramisch dak, trekhaak etc. Heb een gezin dus die rijden ook geregeld mee.mbosje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:40:
Zijn er wellicht al Tweakers die een 40 versie hebben de inzicht kunnen geven in het verbruik (en wat je rijstijl is) en totale bereik? Ik kan dit over de 50 op 100 plekken terugvinden, maar van de 40 nog niet
Mijn collega zijn iX3 40 staan ook op 20 inch velgen, doet veel langere afstanden, geen panoramisch dak of trekhaak dus auto iets lichter en zit er meestal alleen in. Die geraakt aan 14,2 kwh/100km.
Hier 782 km gereden met een gemiddeld verbruik van 15,1 kWh/km waarvan iets meer dan de helft snelwegkilometers (=120km/u).mbosje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:40:
IX3 40 in standaard uitvoering met de standaard 20inch velgen en trekhaak.
[ Voor 8% gewijzigd door Ai-Karamba op 11-09-2026 12:49 ]
Ik heb een 40 met 21” velgen. 3000km gereden nu. Veelal snelweg tussen 110-125 km/h. Ik kom niet echt heel veel verder onder de 17,4 verbruik. Laden kan supersnel dus maak mij er niet druk om, laatst in nog geen 5 minuten bij de snellader een kleine 150km bijgeladen, turbo!mbosje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:40:
Ben wel heeeel erg benieuwd hoe de 14 aan te kunnen raken. Dat red ik never niet met veel snelweg rijden (tenzij je 80 rijdt maar waarom dan een BMW?)
[ Voor 10% gewijzigd door ergodyne1 op 11-09-2026 14:47 ]
De digitale handleiding is hier ook te vinden:Tubbs schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:58:
een vraagje voor de mensen die van hun dealer hun VIN nr kregen , hoelang duurt het dan gewoonlijk voor je de handleiding kan downloaden . En hoelang na het ontvangen van de VIN was de wagen bij de dealer in Belgie of Nederland.
Digitale handleiding iX3
En heb je gisteravond nog gekeken naar de achterlichten?ergodyne1 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:47:
[...]
Dat is een aanname. Ik zal vanavond even checken of die achterlichten terug naar standaard gaan. Mijn vermoeden is van niet. Dat is ook een aanname 😉
Auto (weer) bij de garage. Gelukkig hadden ze direct tijd. Fijn geholpen. Auto uitgelezen en konden storingsmeldingen zien. Eerst nu de nieuwste versie van de software erop en kan ik de auto maandag weer ophalen.
Gelukkig ook weer een nieuwe iX3 mee. Zelfde kleur, maar dan de M versie pro met ook een HUD. Nou die HUD ga ik direct uitzetten, wat een hoop dubbele informatie erbij. Echt niet fijn. Vind ik dan. Veel te veel onnodige informatie.
En nu ook Harmon Kardon geluid kunnen horen. Ik hoor amper of geen verschil...
En 22inch ipv 20inch. Kon niet direct merken dat het veel stugger rijdt.
Shit happens.
“Shit happens” bij je Hyundai had je ook best wat issues..mdeiman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:04:
Weird, geen geluid meer binnenin. Geen muziek, maar ook geen knipperlicht geluid. Ook niet het 'nepgeluid' als je flink gas geeft. Iemand anders dit grapje al een keer gehad?
Auto (weer) bij de garage. Gelukkig hadden ze direct tijd. Fijn geholpen. Auto uitgelezen en konden storingsmeldingen zien. Eerst nu de nieuwste versie van de software erop en kan ik de auto maandag weer ophalen.
Gelukkig ook weer een nieuwe iX3 mee. Zelfde kleur, maar dan de M versie pro met ook een HUD. Nou die HUD ga ik direct uitzetten, wat een hoop dubbele informatie erbij. Echt niet fijn. Vind ik dan. Veel te veel onnodige informatie.
En nu ook Harmon Kardon geluid kunnen horen. Ik hoor amper of geen verschil...
En 22inch ipv 20inch. Kon niet direct merken dat het veel stugger rijdt.
BedanktVodgen schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:05:
[...]
De digitale handleiding is hier ook te vinden:
Digitale handleiding iX3
Nog iemand een antwoord op mijn andere vraag
[ Voor 4% gewijzigd door Tubbs op 11-09-2026 17:03 ]
Ja, al moet ik zeggen dat het wel even klooien is. Je stapt in de auto en vervolgens gaat alles aan, dan kun je de glow aanpassen, wat weer niet kan als hij in D staat, etc. Maar volgens mij is het dan achter wel de minimale configuratie aka de streep als glow uitstaat.Vodgen schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:07:
[...]
En heb je gisteravond nog gekeken naar de achterlichten?
Nog een vraagje aan de bezitters van een iX3. Hoe lang is de laadkabel die bij de auto wordt geleverd. Ik heb bij mijn huidige auto een kabel van 7,5m gekregen. Maar ik lees ook wel eens van andere merken dat ze maar een vrij korte kabel van b.v. 5 meter krijgen. In zo'n geval houd ik mijn huidige kabel.
EDIT: Gevonden in de prijslijst. De bijgeleverde laadkabel is maar 5 meter. Gooi ik die in mijn inruilauto en houd ik mijn huidige kabel
[ Voor 71% gewijzigd door Vodgen op 11-09-2026 17:50 ]
Ik zal eens controleren zodra ik m binnen heb. In vorige BMW’s en de Mini Countryman van vrouwlief werkt dat meen ik wel. En door de andere spiegel te selecteren wisselt ook de spiegel die op stoeprand focust.Yargo schreef op donderdag 10 september 2026 @ 23:53:
[...]
Volgens de garage kan de mate van kantelen niet ingesteld worden
Bij mij duurde het ongeveer 3 weken na ingeven van het VIN voordat de andere functie beschikbaar werden. Ik vermoed dat de auto hiervoor op een bepaalde fabrieksstatus (code) moet staan.Tubbs schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:58:
[...]
Bedankt
Nog iemand een antwoord op mijn andere vraag
Klopt, uiteindelijk alles prima opgelost. Hopelijk nu ook. Soms heb je geluk en soms niet. Maar ik kan er niet wakker van liggen. Het is zoals het is. Zijn ergere dingen.Tutter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:57:
[...]
“Shit happens” bij je Hyundai had je ook best wat issues..
Ben altijd wel nieuwsgierig hoe het allemaal zo kan. Identieke auto's, zelfde software versie en de ene heeft nergens last van en de andere wel. Kan er wel allerlei dingen bij bedenken, maar toch.
[ Voor 22% gewijzigd door mdeiman op 11-09-2026 18:50 ]
Shit happens.
Nou inderdaad, dat laatste is wat mij ook altijd weer verbaast.mdeiman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:48:
[...]
Klopt, uiteindelijk alles prima opgelost. Hopelijk nu ook. Soms heb je geluk en soms niet. Maar ik kan er niet wakker van liggen. Het is zoals het is. Zijn ergere dingen.
Ben altijd wel nieuwsgierig hoe het allemaal zo kan. Identieke auto's, zelfde software versie en de ene heeft nergens last van en de andere wel. Kan er wel allerlei dingen bij bedenken, maar toch.
Is die HUD erg storend of gewoon meer van dezelfde info. Ik hem hem wel besteld omdat ik het (op filmpjes) wel mooi uit vond zien en omdat ik in m’n huidige auto de HUD gebruik i.p.v. navigatie op t scherm
Voor mij is het niet storend in ieder geval. Zal ook wel persoonlijk zijn. Het klopt dat er standaard weinig toegevoegde waarde is omdat de Panoramic Vision er juist onder ligt. Moest je nu steeds een beeld van de rijbaan in beeld hebben in de HUD zoals bij Curve Ahead zou ik het nog iets functioneler vinden. Anderen zouden het dan weer teveel informatie vinden waarschijnlijk. Allemaal beetje persoonlijk.Tutter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:55:
[...]
Nou inderdaad, dat laatste is wat mij ook altijd weer verbaast.
Is die HUD erg storend of gewoon meer van dezelfde info. Ik hem hem wel besteld omdat ik het (op filmpjes) wel mooi uit vond zien en omdat ik in m’n huidige auto de HUD gebruik i.p.v. navigatie op t scherm
[ Voor 11% gewijzigd door ergodyne1 op 11-09-2026 20:41 ]
Nee is niet storend, mijn ervaring is dat als je het éénkeer gewend bent wil je niet meer zonder.Tutter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:55:
[...]
Ik vind het echt storend. Te veel beeld in je blikveld. En ook dubbele info boven elkaar. HUD en Panoramic Vision.Tutter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:55:
[...]
In de vervangende auto nu uitgezet. Gelukkig kan dat. In de vorige auto had ik ook een HUD. Dat was erg fijn. Maar ja, die heeft geen Panoramic Vision.
Mijn tip is om dat geld van dat pakket in de pocket te houden of om ergens anders aan uit te geven.
Shit happens.
Ik heb het mede omdat het in het pakket zat, zonder kon niet. Ik ben erg benieuwdmdeiman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:19:
[...]
Ik vind het echt storend. Te veel beeld in je blikveld. En ook dubbele info boven elkaar. HUD en Panoramic Vision.
In de vervangende auto nu uitgezet. Gelukkig kan dat. In de vorige auto had ik ook een HUD. Dat was erg fijn. Maar ja, die heeft geen Panoramic Vision.
Mijn tip is om dat geld van dat pakket in de pocket te houden of om ergens anders aan uit te geven.
Is de curves ahead niet altijd actief?Yargo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:50:
[...]
Voor mij is het niet storend in ieder geval. Zal ook wel persoonlijk zijn. Het klopt dat er standaard weinig toegevoegde waarde is omdat de Panoramic Vision er juist onder ligt. Moest je nu steeds een beeld van de rijbaan in beeld hebben in de HUD zoals bij Curve Ahead zou ik het nog iets functioneler vinden. Anderen zouden het dan weer teveel informatie vinden waarschijnlijk. Allemaal beetje persoonlijk.
Helaas niet. De pijl is altijd aanwezig, maar de curves, de rijbaan komt er maar héél af en toe op. In mijn omgeving amper. Vind ik ook jammer. Aangezien de pijl wel blijft staan lijkt het alsof het systeem niet goed werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Yargo op 11-09-2026 23:22 ]
Aan de HUD valt nog niet veel in te stellen. Misschien zijn navigatie aanwijzingen bij koerswijziging nog wel prettig, maar ik denk dat ik ga beginnen zonder.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Ik heb nu beide gehoord. Wel en geen HK op 1 dag. Mogelijk als je het geluid vol open staat hoor je verschil, maar ik bij normaal gebruik niet of amper.Beatman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:21:
Ik krijg ook een HUD omdat ik HK audio wilde. Heb bij de dealer een versie met de standaard audio mogen horen. Toen wist ik gelijk dat dat geen optie was. Ik ben geen audiofiel, maar muziek moet wel een beetje lekker klinken. De standaard audio klonk niet vol of ruimtelijk. De HK in mijn iX1 klinkt veel beter.
Aan de HUD valt nog niet veel in te stellen. Misschien zijn navigatie aanwijzingen bij koerswijziging nog wel prettig, maar ik denk dat ik ga beginnen zonder.
Maar goed, ik vind de standaard meer dan goed genoeg. Zeker als je even met de instellingen werkt. Is al wel beter dan de Ioniq 5 met HK. Maar ook dit zal wel allemaal wel weer erg persoonlijk zijn. Ik hoop dat je het goed genoeg vindt straks. Verwacht er niet te veel van en dan kan het alleen maar meevallen.
Shit happens.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Daarnaast hoop ik dat er binnenkort aftermarket plug-and-play upgrade sets komen die voor een redelijke prijs de standaard audio een niveau hoger tillen.
Hebben jullie nog tips voor de optimale instelling van de standaard audio?
Ook ik nam dit pakket eigenlijk alleen voor de HK optie met een vermogen van 464 watt verdeeld over 16 luidsprekers en de Logic 7 surround sound. Met wat betere EQ instellingen van een tip hier maakte het geluid nog weer wat beter.
Hierbij krijg je dan ook nog de 3-zone automatische airconditioning voor de achter passagiers en is de prijs achteraf voor mij best de moeite waard geweest voor dit pakket.
Bedankt voor de info. Klinkt goed!Tokheim schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:04:
Ik ben erg blij met de HUD, dacht ook dat ie overbodig zou zijn. Maar niets is minder waar, het is echt wel met die Curves ahead een mooie toevoeging als je de BMW navigatie gebruikt. Het grote scherm wordt dan als birdview gebruikt, de Panoramic vision voor de afslagen info, en de HUD voor de juiste baan en bochten info. Je heb geen afleiding meer om naar het grote scherm te kijken, goed bedacht. Gebruik je geen (BMW) Navigatie doet het niks, en heb ik er zeker geen last van.
Ook ik nam dit pakket eigenlijk alleen voor de HK optie met een vermogen van 464 watt verdeeld over 16 luidsprekers en de Logic 7 surround sound. Met wat betere EQ instellingen van een tip hier maakte het geluid nog weer wat beter.
Hierbij krijg je dan ook nog de 3-zone automatische airconditioning voor de achter passagiers en is de prijs achteraf voor mij best de moeite waard geweest voor dit pakket.
Heb jij wel altijd die curved ahead meldingen altijd?
Als je Digital Premium hebt, worden de vaste flitspalen gemeld. De mobiele controles niet.Tutter schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:41:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om flitspaal waarschuwingen vanuit de bmw navigatie te krijgen?
En hoelang nadat je de vin code kreeg was je auto bij de dealerTutter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:39:
[...]
Bij mij duurde het ongeveer 3 weken na ingeven van het VIN voordat de andere functie beschikbaar werden. Ik vermoed dat de auto hiervoor op een bepaalde fabrieksstatus (code) moet staan.
Als je op mijn naam zoekt kan je het vrij precies zien. Heb deze zomer alles gepost, maar weet het tijdpad niet meer…Tubbs schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:15:
[...]
En hoelang nadat je de vin code kreeg was je auto bij de dealer
Alles van Apple
Tutter schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:20:
[...]
Bedankt voor de info. Klinkt goed!
Heb jij wel altijd die curved ahead meldingen altijd?
De melding is alleen actief op provinciale wegen en snelwegen, niet geldig buiten steden en/of dorpen. Bij mij staat het standaard aan, naar je kan het ook uitzetten.
Auto moet nog geleverd wordenTubbs schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:15:
[...]
En hoelang nadat je de vin code kreeg was je auto bij de dealer
Elke keer als ik in mijn auto stap, kan ik de snelheidswaarschuwing heel makkelijk uitschakelen door simpelweg op het knopje links in het beeldscherm te drukken. Waar ik me alleen vooral aan erger, is de waarschuwing dat ik niet aan het opletten zou zijn.
Weet iemand hoe ik die waarschuwing ook heel makkelijk kan uitschakelen? En is er misschien een manier om met een paar klikken zowel de snelheidswaarschuwing als de waarschuwing voor niet opletten tegelijkertijd uit te zetten?
Geen idee (nog) maar je zou ook op kunnen letten om meldingen te voorkomendaniel223 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:56:
Dit zal hier ongetwijfeld al eens gedeeld zijn, maar ik kan het helaas niet vinden. Sorry dus als deze vraag al eerder is gesteld!
Elke keer als ik in mijn auto stap, kan ik de snelheidswaarschuwing heel makkelijk uitschakelen door simpelweg op het knopje links in het beeldscherm te drukken. Waar ik me alleen vooral aan erger, is de waarschuwing dat ik niet aan het opletten zou zijn.
Weet iemand hoe ik die waarschuwing ook heel makkelijk kan uitschakelen? En is er misschien een manier om met een paar klikken zowel de snelheidswaarschuwing als de waarschuwing voor niet opletten tegelijkertijd uit te zetten?
Misschien kan je een routine aanmaken bij het instappen(?). Dat kan voor de snelheidswaarschuwing ook. Je hoeft een vraag van de personal instant om de waarschuwing uit te schakelen (verschijnt in de panoramic-display) dan alleen maar met ‘ja’ te beantwoorden.daniel223 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:56:
Dit zal hier ongetwijfeld al eens gedeeld zijn, maar ik kan het helaas niet vinden. Sorry dus als deze vraag al eerder is gesteld!
Dat is wellicht een idee inderdaad. Hoe maak ik dat aan?Bart Simpson schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:21:
[...]
Misschien kan je een routine aanmaken bij het instappen(?). Dat kan voor de snelheidswaarschuwing ook. Je hoeft een vraag van de personal instant om de waarschuwing uit te schakelen (verschijnt in de panoramic-display) dan alleen maar met ‘ja’ te beantwoorden.
Als je in de apps kijkt, vind je een routine-app.daniel223 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:04:
[...]
Dat is wellicht een idee inderdaad. Hoe maak ik dat aan?
[ Voor 29% gewijzigd door Bart Simpson op 12-09-2026 23:50 ]
Bij mij gaat de melding dat ik moet opletten ontzettend snel af. Soms ook terwijl ik met beiden ogen door de vooruit kijk.Tutter schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:39:
[...]
Geen idee (nog) maar je zou ook op kunnen letten om meldingen te voorkomen
Is dat allesn tijdens gebruik van highway assist of ook met cruise control of als je volledig zelf rijd?daniel223 schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:47:
[...]
Bij mij gaat de melding dat ik moet opletten ontzettend snel af. Soms ook terwijl ik met beiden ogen door de vooruit kijk.
Ik begreep namelijk dat het ook te maken kan hebben met onjuist afgestelde binnenspiegel/ stoel. Mijn collega heeft een en ander anders gezet en nu krijg hij geen meldingen meer tenzij hij echt niet oplet
Nu in tijdelijk in een ix3 rij met 22 inch ipv 20 inch, geinig om de verschillen te constateren. Maar eigenlijk niets nieuws onder de zon. Wat stugger (valt mee) en ook wat meer lawaai in de auto viel mijn achterpassagier op. Dat is wel wat minder fijn. En verbruik merk je natuurlijk ook wel.
Shit happens.
En het staat mooiermdeiman schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:59:
Higway assist is wel veel kritischer dan de Asstited Drive / cruise control.
Nu in tijdelijk in een ix3 rij met 22 inch ipv 20 inch, geinig om de verschillen te constateren. Maar eigenlijk niets nieuws onder de zon. Wat stugger (valt mee) en ook wat meer lawaai in de auto viel mijn achterpassagier op. Dat is wel wat minder fijn. En verbruik merk je natuurlijk ook wel.
Ps. Wie wast zijn auto zelf in de wasbox? Aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit….
[ Voor 7% gewijzigd door ergodyne1 op 13-09-2026 13:24 ]
Ja hier ook, altijd in de wasbox, maar in tegenstelling tot mijn vorige bmw, X1, heb ik totaal geen last van het aan-uit-aan probleem. Regelmatig gemerkt dat er uiteindelijk meerdere factoren hierbij de oorzaak zijn, android/Apple, os versie, bij android wellicht ook merk afhankelijk, firmware versie op je bmw, zelfs de omgeving wasbox kan van invloed zijn.ergodyne1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:22:
[...]
En het staat mooierde iX3 heeft zulke grote wielkasten…
Hmm, de wielkasten zijn met 20” net zo gevuld als met 22” 😉ergodyne1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:22:
[...]
Is het geen oplossing de fysieke sleutel mee te nemen en die in de auto te laten tijdens het wassen in de wasbox? Ja dan blijft de auto dus aan (A/C kan je uitzetten als je zo min mogelijk verbruik wenst) maar zou je niet meer het aan-uit-aan-uit moeten krijgen ook als je je telefoon normaliter gebruikt, mag ik hopen.ergodyne1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:22:
[...]
Ik zie wel titel en foto bij het nummer, als de radiozender dat ondersteunt. Ik heb wel digital Premium Plus, misschien ligt het daaraan?Yargo schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:07:
Het viel me op dat enkel het logo van de DAB radiostations weergegeven wordt op het scherm. Zou de iX3 geen album art ondersteunen van de afgespeelde muziek?
Heb ook het Premium abonnement.EV_Eric schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:50:
[...]
Ik zie wel titel en foto bij het nummer, als de radiozender dat ondersteunt. Ik heb wel digital Premium Plus, misschien ligt het daaraan?
Zal eens switchen naar andere zenders en zien hoe het daar is, maar had ik al eens gedaan dacht ik. Bij Mnm in België verschijnt het niet in ieder geval.
Zeer minimaal dus. In Nederland worden de NPO zenders nog best actief gebruikt, maar als ik het zo lees is het in België RTBF Classic en anders alleen wat testzenders, al zou ik niet weten wat die zijn en of ze er reguliere live zenders mee bedoelen waarop ze testen of een echt losstaand teststation. In ieder geval kan je op RTBF Classic afstemmen om het in ieder geval te zien of het het doet.
Bron.
Ik zie zojuist dat de bron een datum van 2015 heeft als het gaat om de teststations, erg oud dus.
[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 13-09-2026 20:52 ]
Inderdaad staat de 20inch mooier. Beetje meer rubber, beetje meer SUV. ;-)ergodyne1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:22:
[...]
Shit happens.
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de iX3 heel eerlijk gezegd niet echt een SUV. Op mijn oude GLK wilde ik dikke banden maar op deze iX3 mag het van mij platter…mdeiman schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:26:
[...]
Inderdaad staat de 20inch mooier. Beetje meer rubber, beetje meer SUV. ;-)
Joe radio (Nederland) doet dit welMooDyBLueS schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:49:
@Yargo De zender moet het maar net meesturen, dat doen de meeste niet. Wat ik heb kunnen vinden zijn het in NL enkel de NPO zenders en in België RTBF Classic, 3 teststations van RTBF en 1 VRT teststation.
Zeer minimaal dus. In Nederland worden de NPO zenders nog best actief gebruikt, maar als ik het zo lees is het in België RTBF Classic en anders alleen wat testzenders, al zou ik niet weten wat die zijn en of ze er reguliere live zenders mee bedoelen waarop ze testen of een echt losstaand teststation. In ieder geval kan je op RTBF Classic afstemmen om het in ieder geval te zien of het het doet.
Bron.edit:
Ik zie zojuist dat de bron een datum van 2015 heeft als het gaat om de teststations, erg oud dus.
Tx. Ik ging ervan uit dat Mnm dit zeker deed omdat die op FM in mijn audi wel radiotext (speciale versie) doorstuurden en de rest niet. Daarnet in de auto kunnen testen en geen enkel VRT radiostation stuurt die data mee precies. Q-music en de subradio's ervan wel. Wel behoorlijk wat vertraging tot er een nieuwe album art op komt maar goed. Het werkt dus ☺️.MooDyBLueS schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:49:
@Yargo De zender moet het maar net meesturen, dat doen de meeste niet. Wat ik heb kunnen vinden zijn het in NL enkel de NPO zenders en in België RTBF Classic, 3 teststations van RTBF en 1 VRT teststation.
Bron.edit:
Ja die vertraging merk ik zelfs met tekst (dus welk liedje er speelt) ook in mijn huidige auto al, dat loopt soms een halve minuut achter. Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd zullen we maar zeggen.Yargo schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:22:
[...]
Tx. Ik ging ervan uit dat Mnm dit zeker deed omdat die op FM in mijn audi wel radiotext (speciale versie) doorstuurden en de rest niet. Daarnet in de auto kunnen testen en geen enkel VRT radiostation stuurt die data mee precies. Q-music en de subradio's ervan wel. Wel behoorlijk wat vertraging tot er een nieuwe album art op komt maar goed. Het werkt dus ☺️.
Ik wil binnenkort de iX3 40 gaan bestellen en twijfel nog of ik voor de standaard uitvoering met Castanea bekleding en Multifunctionele stoelen (4FM) moet gaan of de M Sport Pro met M Sportstoelen. Heb van het weekend in de M Sportstoelen gezeten (in de showroom, niet gereden) en die voelen ook heel fijn, meer zijwaartse steun maar ook voornamelijk met zitverlenging.
Hoe ik de auto uit zou willen rusten zit er maar €2300 verschil tussen beide uitvoeringen, dat had ik niet verwacht met de initiële €6000 meerprijs voor de M Sport Pro.
Maar goed, er staat dus in de prijslijst bij de Multifunctionele stoelen "tevens voorzien van Travel& Comfort adapter in de achterzijde en dubbele USB-C-oplader, 45 watt met stroomverdeling (45W USB-C voor/achter)" Terwijl bij de M Sportstoelen alleen de Travel & Comfort adapter genoemd wordt. Maar als ik in de configurator naar de foto's kijk, dan zit er achterin wel degelijk 2x USB-C bij de 3e climate control zone. Of wordt er wat anders bedoeld?
Ah ja, nu je het zegt. Dan snap ik niet wat BMW bedoelt met het nog extra benoemen bij de multifunctionele stoelen en niet bij de M Sportstoelen. Enige verschil wat me nu opvalt is dat de standaard uitrusting over 2x15W heeft en de tekst onder multifunctionele stoelen over "45W met stroomverdeling". Nou ja, 2x15W is genoeg, dus dan weet ik dat daar de M Sportstoelen niet voor hoef te laten schieten.Vodgen schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:08:
In de prijslijst bij "Standaard uitrusting" en dan onder het kopje "Functionaliteit interieur en exterieur" staat dat ook achterin 2X15W USB aansluitingen standaard zijn.
Quote uit de handleiding:
- In de middenconsole achteraan bevinden zich
- twee USB-aansluitingen.
- De USB-aansluitingen hebben de volgende eigenschappen:
- ▷ USB-aansluiting type C.
- ▷ Voor het opladen van mobiele apparaten.
- ▷ Afhankelijk van de uitrusting: Laadstroom
- maximaal 3 A / 15 W of 3 A / 45 W.
Het stukje "afhankelijk van de uitrusting" lijkt dit te bevestigen.
Dus hoe ik het nu interpreteer is altijd 2x USB-C voorin met totaal 45W en achterin is het:
- standaarduitvoering 2x USB-C 15W
- multifunctionele stoelen 2x USB-C 45W
- M Sportstoelen 2x USB-C 15W
Voor mij is dat allemaal om het even, het ging mij er met name om dat ik niet met de evt. keuze voor M Sportstoelen de 2x USB-C achterin zou verliezen.
https://www.press.bmwgroup.com/netherlands/article/detail/T0460706NL/bmw-maps-toont-navigatie-en-rijassistentie-informatie-in-één-3d-weergave
Alles van Apple
Ik dacht eerst dat het niet zou kloppen, een duurdere stoel zorgt voor een minder sterke usb c aansluiting? in de Nederlandse handleiding is hier niks over te vinden. Ook in de configuratie van de bmw staat bij allebei de stoelen geen 45W, in de Italiaanse staat wel een duidelijk 45W bij de multi stoel en niet bij de M sport. Dan denk ik toch dat je gelijk hebt, ik gebruik ze niet maar wel een vreemde keuze van BMW.MooDyBLueS schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:19:
Dat maakt een hoop duidelijk. Het lijkt erop dat het met de multifunctionele stoelen 45W is en met de M Sportstoelen 15W, aangezien 15W ook bij de standaarduitrusting staat en alleen voorin 45W genoemd wordt.
Het stukje "afhankelijk van de uitrusting" lijkt dit te bevestigen.
Dus hoe ik het nu interpreteer is altijd 2x USB-C voorin met totaal 45W en achterin is het:
- standaarduitvoering 2x USB-C 15W
- multifunctionele stoelen 2x USB-C 45W
- M Sportstoelen 2x USB-C 15W
Voor mij is dat allemaal om het even, het ging mij er met name om dat ik niet met de evt. keuze voor M Sportstoelen de 2x USB-C achterin zou verliezen
Zie de vertaling:
Aanvullende stoel functies ten opzichte van de basisuitvoering:
- Elektrisch verstelbaar in 8 richtingen
- Verstelling van de zithoek
- Travel & Comfort-adapter aan de achterzijde van de voorstoelen
- Dubbele USB-C-oplader achterin, 45 watt, met gedeelde stroomvoorziening (USB-C 45 W voor/achter)
- Schakelaar voor de lengteverstelling van de stoelen in de portieren, eventueel ook te bedienen via het centrale display
- Verstelling van de breedte van de rugleuning
- Lendensteun met massagefunctie
- Verschillende snelheden, intensiteiten (3 niveaus) en massageniveaus (relax, standaard en krachtig)
- Mogelijkheid om persoonlijke programma’s samen te stellen
- Bediening via het centrale display
Geldig vanaf 28-05-2026, voor productie vanaf 01-07-2026
Optie 711 – M Sportstoelen
- Hogere zitting- en rugleuningwangen, met een uitgesproken schoudersteun voor optimale zijdelingse ondersteuning
- Omhullende en verhoogde achterzijde met in hoogte verstelbare en optisch geïntegreerde hoofdsteun voor een omhullend design
- Elektrische verstelling van de stoelen naar voren/achteren
- Elektrische hoogteverstelling van de stoelen
- Elektrische verstelling van de zithoek
- Elektrische verstelling van de rugleuninghoek
- Elektrische hoogteverstelling van de hoofdsteunen
- Parkeerstand van de hoofdsteun om het omhullende karakter van de stoelen te benadrukken
- Handmatig verstelbare dijbeenondersteuning
- Schakelaar voor de lengteverstelling van de stoelen in de portieren, eventueel ook te bedienen via het centrale display
- Alle elektrische verstellingen met geheugenfunctie voor bestuurder en passagier
- 7 massageprogramma’s voor het activeren en ontspannen van de spieren:
- Verschillende snelheden, intensiteiten (3 niveaus) en massageniveaus (relax, standaard en krachtig)
[ Voor 140% gewijzigd door mbosje op 14-09-2026 19:14 ]
Ben wel nieuwsgierig welke updates er nog meer komen 👌🏻FabiRaket schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:55:
Persbericht van vandaag waaruit blijkt dat de software-ontwikkeling niet stilstaat bij BMW. Hopelijk weten ze ook de bestaande functies af te maken (zoals spraakassistent).
https://www.press.bmwgroup.com/netherlands/article/detail/T0460706NL/bmw-maps-toont-navigatie-en-rijassistentie-informatie-in-één-3d-weergave
Klopt, dit is dus ook hoe het in de NL prijslijst staat. Bij de Multifunctionele stoelen staat er specifiek 45W voor/achter en daaronder bij de M Sportstoelen staat er niks:mbosje schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:44:
[...]
Ik dacht eerst dat het niet zou kloppen, een duurdere stoel zorgt voor een minder sterke usb c aansluiting? in de Nederlandse handleiding is hier niks over te vinden. Ook in de configuratie van de bmw staat bij allebei de stoelen geen 45W, in de Italiaanse staat wel een duidelijk 45W bij de multi stoel en niet bij de M sport. Dan denk ik toch dat je gelijk hebt, ik gebruik ze niet maar wel een vreemde keuze van BMW.
Zie de vertaling:
Aanvullende stoel functies ten opzichte van de basisuitvoering:7 massageprogramma’s voor het activeren en ontspannen van de spieren:
- Elektrisch verstelbaar in 8 richtingen
- Verstelling van de zithoek
- Dubbele USB-C-oplader achterin, 45 watt, met gedeelde stroomvoorziening (USB-C 45 W voor/achter)
BMW iX3 (NA5) prijslijst
Geldig vanaf 28-05-2026, voor productie vanaf 01-07-2026
Optie 711 – M Sportstoelen
- Hogere zitting- en rugleuningwangen, met een uitgesproken schoudersteun voor optimale zijdelingse ondersteuning
- Omhullende en verhoogde achterzijde met in hoogte verstelbare en optisch geïntegreerde hoofdsteun voor een omhullend design
- Elektrische verstelling van de stoelen naar voren/achteren
- Elektrische hoogteverstelling van de stoelen
- Elektrische verstelling van de zithoek
- Elektrische verstelling van de rugleuninghoek
- Elektrische hoogteverstelling van de hoofdsteunen
- Parkeerstand van de hoofdsteun om het omhullende karakter van de stoelen te benadrukken
- Handmatig verstelbare dijbeenondersteuning
- Alle elektrische verstellingen met geheugenfunctie voor bestuurder en passagier
- 7 massageprogramma’s voor het activeren en ontspannen van de spieren:
Maar de foto's uit de configurator met de M Sportstoelen tonen wel de dubbele USB-C achterin:
Niet dat ik de configurator blindelings vertrouw omdat het natuurlijk een indicatie is, maar BMW's configurator is wel heel erg accuraat met alle bekleding die kloppend is, zelfs de M Sport gordels en ook toont hij het schermpje van de 3e climate zone. Dus als dat soort dingen getoond worden, lijkt het mij ook dat ze de USB-C weg zouden halen als deze niet op de M Sportstoelen zouden zitten.
De iX3 in de showroom had dit overigens ook. Volgens mijn waren het in beide gevallen M Sport Pro uitvoeringen. Verkoper gaf aan dit ook van iemand anders gehoord te hebben. We hebben drie kinderen dus de middelste plaats wordt intensief gebruikt. Dit maakt voor mij nu dat de iX3 eigenlijk is afgevallen. Tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat andere uitvoeringen dit "probleem" niet kennen. Ik rij nu de iX3 LCI, die heeft dit niet.
Euhm nee, ik was degene die de vraag hier stelde en dat ging wel degelijk over wel/geen USB-C poorten achterinDevil schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:24:
Er is ook geen discussie over de usb-c poortjes, maar over het vermogen.
Juist omdat de prijslijst onder de M Sportstoelen expliciet niks vermeldt over USB-C. Maar goed, de duidelijkheid is er inmiddels en daar gaat het om.
[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-09-2026 21:46 ]
Jammer dat die walbox geen MID meter heeft voor een ERE opbrengst. Ben wel benieuwd verder!gerlofant schreef op maandag 14 september 2026 @ 22:38:
Ik kreeg vandaag te horen dat je een bmw wallbox professional kan bestellen. Dus zojuist een offerte gevraagd bij eneco omdat ik wel erg benieuwd ben naar de v2h optie. Ben benieuwd.
Shit happens.
Oorzaak is key-less entry icm met telefoon en sleutels. Het probleem wat wij ook hadden is dat ik aan het tanken was, mijn vrouw naar de wc ging en dat de sleutel en mijn telefoon nog in de auto lagen: auto ging op slot toen zij wegliep. Ik kon niets meer. Moest haar eerst opzoekenMooDyBLueS schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:34:
[...]
Is het geen oplossing de fysieke sleutel mee te nemen en die in de auto te laten tijdens het wassen in de wasbox? Ja dan blijft de auto dus aan (A/C kan je uitzetten als je zo min mogelijk verbruik wenst) maar zou je niet meer het aan-uit-aan-uit moeten krijgen ook als je je telefoon normaliter gebruikt, mag ik hopen.
Terwijl de auto geopend was via de sleutel.
Ik vind het heel slecht werken: sleutel of device in de auto: nooit op slot. Hadden mijn oude bmw en Skoda ook al.
We hebben de functie uitgezet en nu deuren openen en sluiten met sleutel of aanraken. En ook van open-dicht-open-dicht af met wassen en auto inpakken etc. Werkt voor ons het beste
[ Voor 3% gewijzigd door emilwal op 15-09-2026 08:55 ]
Ik heb een vertrekschema waarbij de klimaatregeling ook actief is (zou moeten zijn), zodat ik bij vertrek een wagen heb die op temperatuur is en waar de ruiten en spiegels volledig droog en/of ontdooid zijn.
Dit blijkt echter niet het geval te zijn. De zijruiten kan ik mogelijks nog wel iets aan doen door de ventilatie iets harder en in de juiste richting te zetten, maar weet er iemand waarom de zijspiegels niet worden verwarmd?
Ik denk niet dat je condens op de buitenzijde makkelijk kwijtraakt door binnen te climatiseren😆Skiwi222 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:00:
Vanmorgen toch wel kleine (behoorlijke) ergernis:
Ik heb een vertrekschema waarbij de klimaatregeling ook actief is (zou moeten zijn), zodat ik bij vertrek een wagen heb die op temperatuur is en waar de ruiten en spiegels volledig droog en/of ontdooid zijn
Ja, dat is wel erg jammer. Sommige laadpalen hebben de mogelijkheid om een MID-meter in te bouwen, maar ik begrijp dat deze dat niet heeft. Wat zou het technische/juridische bezwaar zijn om vlak voor de laadpaal een externe MID-meter te plaatsen? Daarmee kun je toch laten zien dat er geen extra aftapmogelijkheden zijn na de meter?mdeiman schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 00:17:
[...]
Jammer dat die walbox geen MID meter heeft voor een ERE opbrengst. Ben wel benieuwd verder!
Zeker wel! Bij mijn vorige iX3 (B08 LCI) werkte dat perfect: een half uur warme lucht op de ruiten zorgde ervoor dat de condens (en in de winter de rijp) verdween.Gert456 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:44:
[...]
Ik denk niet dat je condens op de buitenzijde makkelijk kwijtraakt door binnen te climatiseren😆
Hier zijn andere topics voor. Samenvatting: mag helaas niet.JdV023 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:00:
[...]
Ja, dat is wel erg jammer. Sommige laadpalen hebben de mogelijkheid om een MID-meter in te bouwen, maar ik begrijp dat deze dat niet heeft. Wat zou het technische/juridische bezwaar zijn om vlak voor de laadpaal een externe MID-meter te plaatsen? Daarmee kun je toch laten zien dat er geen extra aftapmogelijkheden zijn na de meter?
Shit happens.
Waarschijnlijk pas wanneer de verkopen inzakken. Zou er voorlopig niet op rekenen…Alexander1984 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:48:
Wellicht is dit al voorbij gekomen, maar verwachten jullie nog een 45 versie? Wel de grootste batterij maar dan achterwielaandrijving alleen? Dat zou de sweetspot zijn qua range en meer dan genoeg vermogen voor dagelijks gebruik.
In een van zijn video's doet hij ook een uitroltest in neutraal, dat geeft de mechanische weerstand van de auto aan en daarin zette de iX3 50 een nieuw record, niet slechts voor SUV's of hoe je de iX3 ook wilt noemen, maar zelfs ook tov sedans zoals de Model 3, wat dus betekent dat BMW echt veel ontwikkeling gestoken heeft in het optimaliseren daarvan.
Puur op basis daarvan lijkt mij niet dat zoiets er op korte termijn gaat komen. Ik denk zelf ook dat ze eerst gaan focussen op de iX5 en i3. Daarover gesproken: de i3 komt er eveneens als eerste als 50 xDrive en het valt mij op dat het extra rijbereik relatief gezien zelfs tegenvalt. iX3 50 = 805 km, i3 50 = 906 km. Met de nadruk op relatief, want 906 km is bizar veel natuurlijk. Maar 101 km erbij van middelgrote SUV naar lage vrij krappe sedan vind ik dus relatief ietwat tegenvallen, al denk ik dus dat het komt omdat de iX3 kapot geoptimaliseerd is. Terwijl als je bij de iX3 van de 20" naar de 22" velgen stapt je al van 805 naar 732 km zakt. Dat geeft wel wat aan.
Ja, maar volgens Chatgpt staan met de breedtes van banden en ET wasrden van de velgen de 22" net een pasr mm verder naar buiten. Heb 10 en 12 mm spacers en langere bouten besteld voor V/A bij de 20" aero wielen 1047M. Dat zou nog perfect passen zonder fratsen en geeft het net wat beter aanzien.Tutter schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:53:
[...]
Hmm, de wielkasten zijn met 20” net zo gevuld als met 22” 😉
In theorie ja, in de praktijk ga je dit echt niet zien tenzij ze naast elkaar staan..ronald1963 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:54:
[...]
Ja, maar volgens Chatgpt staan met de breedtes van banden en ET wasrden van de velgen de 22" net een pasr mm verder naar buiten. Heb 10 en 12 mm spacers en langere bouten besteld voor V/A bij de 20" aero wielen 1047M. Dat zou nog perfect passen zonder fratsen en geeft het net wat beter aanzien.
Gebruik je dan je telefoon of je sleutel?emilwal schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:53:
[...]
Oorzaak is key-less entry icm met telefoon en sleutels. Het probleem wat wij ook hadden is dat ik aan het tanken was, mijn vrouw naar de wc ging en dat de sleutel en mijn telefoon nog in de auto lagen: auto ging op slot toen zij wegliep. Ik kon niets meer. Moest haar eerst opzoeken
Terwijl de auto geopend was via de sleutel.
Ik vind het heel slecht werken: sleutel of device in de auto: nooit op slot. Hadden mijn oude bmw en Skoda ook al.
We hebben de functie uitgezet en nu deuren openen en sluiten met sleutel of aanraken. En ook van open-dicht-open-dicht af met wassen en auto inpakken etc. Werkt voor ons het beste
Met je telefoon kan je het ook zo instellen dat je moet drukken om te openen dacht ik(?)