Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-08 21:08
Devil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:39:
[...]

Als het goed is dan zijn die al beschermd tegen UV. Je smeert je toch ook niet in met zonnebrandcrème als je in de auto gaat zitten :+
Toevallig wel als het dak er af is! 😜 Maar even zonder gekheid: glas houdt wel UV-B tegen, maar nauwelijks UV-A (de veroorzaker van veroudering en verkleuring) en al helemaal geen stralingswarmte. Een zonnescherm scheelt zo 20 graden én een snel verouderend dashboard tzt.

Bron: Louwman Exclusive https://share.google/7fNjIi5hwuUquVU2z

Eén van de vele sites maar dit is allemaal oud nieuws, toch?

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:41

yec

FabiRaket schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Wat is de status van je order? Staat hij al op transport?
Ik zie alleen een starus dat het in bestelling is. Ik heb nog geen VIN…

• yec

yec

Tutter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:39:
[...]

Balen zeg, heb je een 50 of een 40 besteld?
Muah, 9 dagen later is niet einde van de wereld. Ik heb een 40 in bestelling…

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

kstja0 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:38:
[...]

Toevallig wel als het dak er af is! 😜 Maar even zonder gekheid: glas houdt wel UV-B tegen, maar nauwelijks UV-A (de veroorzaker van veroudering en verkleuring) en al helemaal geen stralingswarmte. Een zonnescherm scheelt zo 20 graden én een snel verouderend dashboard tzt.

Bron: Louwman Exclusive https://share.google/7fNjIi5hwuUquVU2z

Eén van de vele sites maar dit is allemaal oud nieuws, toch?
Modern gelaagd glas (voorruit) houdt 98-99% van UV A tegen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Tutter
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07:09
yec schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:21:
[...]

Ik zie alleen een starus dat het in bestelling is. Ik heb nog geen VIN…
Waarschijnlijk wist je het al maar als de auto al geproduceerd is kan je de VIN opvragen bij je dealer, dan zie je meer over de status in de bmw app.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutter op 30-07-2026 22:57 ]

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:05
Tutter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:56:
[...]

Waarschijnlijk wist je het al maar als de auto al geproduceerd is kan je de VIN opvragen bij je dealer, dan zie je meer over de status in de bmw app.
Ik heb dit gedaan maar zie niet meer informatie in de app. Helemaal niets anders dan: NEARLY YOURS.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 21:24

mdeiman

Project 45 -> iX3

Is er ook ergens een overzicht te zien van de softwareversies die er uit zijn en wat de meest actuele is? Ik heb 03/2026.53. Heeft iedereen die dan normaal gesproken?

Shit happens.

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 09:35
mdeiman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:16:
Is er ook ergens een overzicht te zien van de softwareversies die er uit zijn en wat de meest actuele is? Ik heb 03/2026.53. Heeft iedereen die dan normaal gesproken?
Hier ook die software versie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bbBNF4GRkCUU9L2NHuEQtQwNOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ps8gZr1TBHx3f9u1r8OhPZPH.jpg?f=fotoalbum_large

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Dit is de vorige versie. De nieuwe rolt gefaseerd uit.

• Loco07
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vo1VLiX2gKfmoSfXonOgCRVm-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q88tzIzvf3kssHqyO1kahNmW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7Ve3b1noBiJfx99hMWVk9948u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvSS0GkVb3LJKdrDhEhnsW3M.jpg?f=fotoalbum_large

• Loco07
Nou jongens, hier is die dan. Waarschijnlijk 1 van de eerste in NL, want zelfs de dealer heeft zijn demo 40 nog niet binnen.

Wat ik van het rijden vind:

Moet zeggen dat ik vrij weinig merk van de RWD. Je voelt wel een hele lichte rwd basis maar voelt bijna hetzelfde als de xdrive. Auto plakt echt op de weg ivm de goodyear banden, ben blij dat die erop zitten. Misschien past dat ook wel beter bij de type auto. Anders dan dat, ik merk wel dat hij wat lichter aanvoelt dan de 50, die had ik een hele weekend mee dus goed vergelijkingsmateriaal. Ook voelt de auto wel wat comfortabeler maar ongeveer net zo snel, wellicht door de 21 inch ipv 22 inch wielen op de demo 50 auto en ook het gewicht. De ix3 40 logo moet nog zwart maar daar moet ik later voor terug komen.

Kortom gewoon een hele fijne auto. Wel een kanttekening: de 40 heeft niet zo’n mooie en volledige remklauw kapje als op de 50, dit viel wel tegen. Ze zijn wel rood maar minder zichtbaar/groot. Hebben dit dubbel gecheckt en blijkbaar is dat alleen op de 50. Wel jammer voor een auto van bijna 80k.

wel een vraag aan de andere rijders: kunnen jullie de drive recorder instellen of zit dit ingebakken in het systeem? Bij alle andere bmws kan je instellen hoe lang hij opneemt bij ongelukken etc, bij deze is nergens die setting te vinden

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:29
Hoe ga je t logo zwart krijgen? Want ze hebben nog geen black glossy versie momenteel dacht ik.

Wou t zelf met glossy plastdip doen

• rolelael
Loco07 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:29:
Nou jongens, hier is die dan. Waarschijnlijk 1 van de eerste in NL, want zelfs de dealer heeft zijn demo 40 nog niet binnen.

Moet zeggen dat ik vrij weinig merk van de RWD. Je voelt wel een hele lichte rwd basis maar voelt bijna hetzelfde als de xdrive. Auto plakt echt op de weg ivm de goodyear banden, ben blij dat die erop zitten. Misschien past dat ook wel beter bij de type auto. Anders dan dat, ik merk wel dat hij wat lichter aanvoelt dan de 50, die had ik een hele weekend mee dus goed vergelijkingsmateriaal. Ook voelt de auto wel wat comfortabeler maar ongeveer net zo snel, wellicht door de 21 inch ipv 22 inch wielen op de demo 50 auto en ook het gewicht. De ix3 40 logo moet nog zwart maar daar moet ik later voor terug komen.

Kortom gewoon een hele fijne auto. Wel een kanttekening: de 40 heeft niet zo’n mooie en volledige remklauw kapje als op de 50, dit viel wel tegen. Ze zijn wel rood maar minder zichtbaar/groot. Hebben dit dubbel gecheckt en blijkbaar is dat alleen op de 50. Wel jammer voor een auto van bijna 80k.

wel een vraag aan de andere rijders: kunnen jullie de drive recorder instellen of zit dit ingebakken in het systeem? Bij alle andere bmws kan je instellen hoe lang hij opneemt bij ongelukken etc, bij deze is nergens die setting te vinden
Ja de camera kan je tot 60 s instellen, 30 Voor en 30 na. Je hebt de connected services erbij genomen? Want dat heb je wel nodig . Dan neemt hij ook op bij parkeerschade en intern bij inbraak

je drive recorder staat oa links onder je centrale scherm. Je kan er op klikken en dan begint hij asap Te recorden. In het record scherm heb je rechts boven een tandwieltje, waar je de tijd instelt

wel zien dat je alle privacy settings enabled. Heb ik ook moeten doen

[ Voor 8% gewijzigd door rolelael op 31-07-2026 18:49 ]

• Loco07
rolelael schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:44:
Hoe ga je t logo zwart krijgen? Want ze hebben nog geen black glossy versie momenteel dacht ik.

Wou t zelf met glossy plastdip doen
Ze gaan het zwart spuiten. Ze zeiden al inderdaad dat er geen zwarte op het momenteel leverbaar zijn, dus resteert enkel zwart spuiten.
rolelael schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:45:
[...]

Ja de camera kan je tot 60 s instellen, 30 Voor en 30 na. Je hebt de connected services erbij genomen? Want dat heb je wel nodig . Dan neemt hij ook op bij parkeerschade en intern bij inbraak

je drive recorder staat oa links onder je centrale scherm. Je kan er op klikken en dan begint hij asap Te recorden. In het record scherm heb je rechts boven een tandwieltje, waar je de tijd instelt

wel zien dat je alle privacy settings enabled. Heb ik ook moeten doen
Thanks! Deze opties zijn totaal niet zichtbaar voor mij. De auto is full option besteld dus alles zit er in principe op. Ik had wel gedoe eerst want de app herkende de chassisnummer niet, maar toen werd er even met de hoofdkantoor gebeld en is het goedgekomen. Ik zie dat de drive recorder geïnstalleerd is maar hij is niet zichtbaar en klikbaar als app. Ik heb wel de allernieuwste software van 26/7 dus wellicht dat het daar aan ligt? Zal straks nog eens kijken of het ergens te vinden is.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Vandaag ook een IX3 40 kunnen proefrijden. In Amersfoort hebben ze sinds vandaag een demo model rondrijden.

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:53
Mooie auto vele veilige km’s gewenst.

Waar ik wel over struikel is je opmerking over de rode calipers. Baal wel dat ze dan niet zo volledig zijn als de 50. Kan je voor impressie een fototje plaatsen? Ben wel echt benieuwd nou.

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08 13:49
FabiRaket schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Geen AI, zie ook andere bronnen over de 110 wagons: (klik) en (klik)
In het persbericht staat dat er 110 wagons besteld zijn; een goederentrein met alle 110 wagons zou ruim 3,4km lang zijn.

Overigens ben ik benieuwd of deze treinen ook direct naar Nederland zullen rijden, daarvoor is infrastructuur nodig waarvan ik twijfel of BMW Nederland hier toegang tot heeft of in zal investeren.

• Loco07
Fusuy_23 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Waar ik wel over struikel is je opmerking over de rode calipers. Baal wel dat ze dan niet zo volledig zijn als de 50. Kan je voor impressie een fototje plaatsen? Ben wel echt benieuwd nou.
Yes dankje!

Zie foto: het zijn de ‘normale remklauwen’ die rood zijn met een M logo, niet echt een kapje zoals je bij een m sport remmen gewend bent. Je ziet ook meer remblokken erdoorheen komen dan bij de 50 versie. Achter is hetzelfde, het is puur de voorkant waarbij de 50 echt een kap heeftAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjGlo1EpoD8aq4e88p1EiqMFHgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihSZmStfO9gpmdlBJ3217wUP.jpg?f=fotoalbum_large

• Tutter
Fusuy_23 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Ik denk dat de remmen van de 40 simpelweg kleiner zijn dan die op de 50(?)

• Tutter
Loco07 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:29:

Mooie wagen! M-sport propakket?

• Fusuy_23
Loco07 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:09:
[...]

Yes dankje!

Zie foto: het zijn de ‘normale remklauwen’ die rood zijn met een M logo, niet echt een kapje zoals je bij een m sport remmen gewend bent. Je ziet ook meer remblokken erdoorheen komen dan bij de 50 versie. Achter is hetzelfde, het is puur de voorkant waarbij de 50 echt een kap heeft[Afbeelding]
Dank je voor de foto. Wel jammer, maar goed hij zal er niet minder goed op remmen uiteraard. Kan niet wachten tot de mijne er ook is maar dat is pas in december helaas (lease contract perikelen).

Update: van wat ik kan vinden op het internet zijn de calipers hetzelfde van de 40 en 50 (beide enkele piston en 330 mm schijf) alleen wordt de 50 geleverd met een rood kapje en de 40 niet.

Ik weet al wat mijn eerste mod zal zijn na levering 🤣

[ Voor 13% gewijzigd door Fusuy_23 op 31-07-2026 20:23 ]

• Tokheim
Loco07 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:09:
[...]

Yes dankje!

Zie foto: het zijn de ‘normale remklauwen’ die rood zijn met een M logo, niet echt een kapje zoals je bij een m sport remmen gewend bent. Je ziet ook meer remblokken erdoorheen komen dan bij de 50 versie. Achter is hetzelfde, het is puur de voorkant waarbij de 50 echt een kap heeft[Afbeelding]
Mijn rode remklauw van de 50 heeft ook een ventiel, die ik niet op die 40 versie zie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEY0YtOqtglCSf5AL2CFZxkHPnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v3G214Yb5y8Xqx3duc7aN2f.jpg?f=fotoalbum_large

• Fusuy_23
Tokheim schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:52:
[...]

Mijn rode remklauw van de 50 heeft ook een ventiel, die ik niet op die 40 versie zie. [Afbeelding]
Gezien je foto, neem ik mijn “kapje” verhaal terug. Dit is een compleet body geen kapje, ventiel bovenop is voor ontluchting. Bij de 40 is dat wss aan de achterzijde. Wanneer ze een full body monteren moeten ze dat herleiden

[ Voor 8% gewijzigd door Fusuy_23 op 31-07-2026 21:19 ]

• Loco07
Tutter schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:14:
[...]

Mooie wagen! M-sport propakket?
Thanks! Ja alles aangevinkt gewoon. Maar blijkbaar was dat nog niet genoeg voor mooie grote rode klauwen 😜
Fusuy_23 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:09:
[...]

Gezien je foto, neem ik mijn “kapje” verhaal terug. Dit is een compleet body geen kapje, ventiel bovenop is voor ontluchting. Bij de 40 is dat wss aan de achterzijde. Wanneer ze een full body monteren moeten ze dat herleiden
Haha ja mijn fout dat ik het een kapje noemde. Maar goed, vind het wel belachelijk dat dit er weg bezuinigd is, dit had ook later gekund voor 300-400 met een ‘aliexpress’ remklauw stickertje bij wijze van. Als je voorheen M remmenset bestelde, kon je er gewoon vanuit gaan dat het geleverd werd zoals de 50.

• Loco07
Wel een tip voor alle rijders hier:

Weet niet of dit eerder vermeld is en of dit enkel voor de 40 geldt, maar de auto kwam met 4 jaar service inclusive, dit heb ik voor maar €1 kunnen uitbreiden naar 5 jaar. Dus 5e jaar voor een euro. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, zou ik snel even kijken gezien het op kmstand gaat en later mogelijk duurder wordt.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Loco07 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:29:

Weet niet of dit eerder vermeld is en of dit enkel voor de 40 geldt, maar de auto kwam met 4 jaar service inclusive, dit heb ik voor maar €1 kunnen uitbreiden naar 5 jaar. Dus 5e jaar voor een euro. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, zou ik snel even kijken gezien het op kmstand gaat en later mogelijk duurder wordt.
Is de onderhoudsinterval niet 1x in de 2 jaar? Voor 1 euro zou ik het ook direct doen voor de zekerheid die dat geeft. Maar het heeft ook echt alleen waarde als je heel veel KM maakt, waardoor je binnen een jaar al weer aan de interval zit.

• Loco07
Devil schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:52:
[...]

Is de onderhoudsinterval niet 1x in de 2 jaar? Voor 1 euro zou ik het ook direct doen voor de zekerheid die dat geeft. Maar het heeft ook echt alleen waarde als je heel veel KM maakt, waardoor je binnen een jaar al weer aan de interval zit.
Ligt uiteindelijk inderdaad aan de hoeveelheid km’s, maar voor een euro lekker bij vinken. Mocht je de auto eerder weg doen dan is dat een extra usp die je erbij kunt vermelden. Mocht je net een onderhoud hebben in dat 5e jaar dan heeft het een euro gekost en niet 500-600😜

• Tokheim
Loco07 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:29:

Zojuist ook €1 er tegen aan gegooid en inderdaad nu ook 5 jaar service ipv 4, bedankt voor de tip!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 21:24

mdeiman

Project 45 -> iX3

En is de garantie ook uit te breiden?

Goede tip inderdaad. 6 jaar is 382 euries.

Shit happens.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mdeiman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:19:
En is de garantie ook uit te breiden?

Goede tip inderdaad. 6 jaar is 382 euries.
Ja, van de standaard 3 naar 4 jaar totaal, staat bij mij op de offerte na de tip van de verkoper:

S07CH Repair inclusive / Verlengde garantie 4 jaar / 200.000 km € 767

Vind ik het waard voor zo'n auto, stukje zekerheid koop je ervoor. Enige noemenswaardige voor sommigen is dat de 3 jaar fabrieksgarantie heb ik me laten vertellen ook al 200.000 km is, dus het heeft alleen zin als je minder dan 50.000 km per jaar rijdt, maar dat zal voor de meesten wel gelden neem ik aan.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
Gisteren mijn vin ontvangen, komende week wordt mijn 50 gebouwd. Naar verwachting is hij dan in de laatste week van augustus bij de dealer (Hedin Dordrecht). Op naar de laatste weekjes, ik heb besteld halverwege maand.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 06:47
Heb je toevallig ook nog meer goede foto’s? Van de zijkant, misschien iets meer in zijn geheel in beeld?

Ik haal over drie weken precies dezelfde auto op 🎉 voorpret!

• FabiRaket
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:48
Ten aanzien van de constatering hierboven dat een afgeleverde 40 andere remklauwen heeft: in de configurator heeft ook de 50 die 'nieuwe' andere remklauw. De 40 wordt geproduceerd sinds 1 juli en dat is gelijk het startmoment geweest van de tussentijdse update van de productielijn (november is de volgende).

Ik vermoed dat dus de constatering over de 40, ook zal gelden voor (na 1 juli) geproduceerde 50's. In de configurator hieronder een foto van de 50 (voorwiel) die identiek is aan de 40.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoASxQQgqjv4jBVy9itWgvgYkXU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fNbD9RKhTWAPKRR76Ar1oWfV.png?f=fotoalbum_large

Alles van Apple

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-08 21:29
mrfatmen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:06:
Gisteren mijn vin ontvangen, komende week wordt mijn 50 gebouwd. Naar verwachting is hij dan in de laatste week van augustus bij de dealer (Hedin Dordrecht). Op naar de laatste weekjes, ik heb besteld halverwege maand.
Dat is wel heel snel, hier 2 juni bestelling afgerond, levering in februari 2027. De 50 met msport pro blauw/wit kleurcombinatie

• mrfatmen
Vanaf wanneer ga je iets in de bmw app zien. Heb de auto nu op vin toegevoegd. Maar verder dan nearly yours kom ik nog niet. Veranderd dat als de auto gemaakt is of pas als hij bij de dealer is.

• FabiRaket
Op basis van mijn ervaring heeft mijn auto de volgende doorlooptijd, wellicht interessant voor degenen die in die fase komen:

VIN => code 150 was 6 dagen

Code 150 => transport gestart was 8 dagen

Transport gestart => dealer (nog gaande), maar inmiddels 8 dagen. Dit zal naar verwachting totaal (+/-) 14 dagen worden.

Totaal vanaf VIN zou dan (+/-) 28 dagen worden

Alles van Apple

• FabiRaket
mrfatmen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:45:
Vanaf wanneer ga je iets in de bmw app zien. Heb de auto nu op vin toegevoegd. Maar verder dan nearly yours kom ik nog niet. Veranderd dat als de auto gemaakt is of pas als hij bij de dealer is.
Als de productie gereed is, dan kan je de instellingen van de auto aanpassen. Je krijgt dan in de app meer opties, maar de tekst 'nearly yours' blijft identiek.

Alles van Apple

• mindstrip
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 02:14
mrfatmen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:45:
Veranderd pas als je in de auto zit en QR scan doet om hem definitief aan je profiel te koppelen.

• Fusuy_23
FabiRaket schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:19:
Ten aanzien van de constatering hierboven dat een afgeleverde 40 andere remklauwen heeft: in de configurator heeft ook de 50 die 'nieuwe' andere remklauw. De 40 wordt geproduceerd sinds 1 juli en dat is gelijk het startmoment geweest van de tussentijdse update van de productielijn (november is de volgende).

Ik vermoed dat dus de constatering over de 40, ook zal gelden voor (na 1 juli) geproduceerde 50's. In de configurator hieronder een foto van de 50 (voorwiel) die identiek is aan de 40.

[Afbeelding]
Dit is me ook opgevallen. Had toevallig een configurator foto gevonden van de calipers op de 50 van april. Daar staat inderdaad de full body op en nou de kale variant. Dus een bewuste wijziging in de CAD tekeningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3q-aiX4WnhzQ3t4uPk5o9GkE8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHKb4YGM1gcQ6m293KuzuzY7.jpg?f=fotoalbum_large

Ben heel erg benieuwd of de 50 uitvoering gebouwd na juli inderdaad de kale caliper heeft. Mijn auto staat gepland om gebouwd te worden in week 48 (40 m Sport pro). Ben heel erg benieuwd naar de updates van dan.

Aanvulling: zo viel mij recent ook op dat op de achterzijde van de m sport stoelen het m stripje nou in de configurator verlicht lijkt. Dat was voorheen niet!! Links in “night mode” rechts in “day mode”.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIwqWqCE8My-e36aLgWqnP37Hwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekDLn7cqODYP78Ai15WKgBAv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Fusuy_23 op 01-08-2026 23:23 ]

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-08 22:29
JesperA schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Toevallig zijn ze nu bezig met mijn auto. Ik heb ervoor gekozen om hem gewoon maar helemaal te doen.
Wat zijn jullie kwijt voor een PPF wrap? Ik lees dat een volledige auto wrappen met PPF zoals een iX3 toch minimum 7k is (ik lees zelfs prijzen van 11k)?!
Indien zo vraag ik me af of het al niet beter is bepaalde onderdelen van de auto te laten herspuiten achter x aantal jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Pharos1985 op 01-08-2026 22:45 ]

• gerlofant
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-08 10:36
FabiRaket schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:19:

[Afbeelding]
Wat zijn het eigenlijk schattige remschijfjes en klauwen voor de power en het gewicht van de auto. Logisch ook wel maar opvallend.

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-08 09:23
Pharos1985 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:44:
[...]

Wat zijn jullie kwijt voor een PPF wrap? Ik lees dat een volledige auto wrappen met PPF zoals een iX3 toch minimum 7k is (ik lees zelfs prijzen van 11k)?!
Indien zo vraag ik me af of het al niet beter is bepaalde onderdelen van de auto te laten herspuiten achter x aantal jaar?
Ook overwogen op eerdere auto's, maar een volledige wrap is absurd duur en totaal het geld niet waard t.o.v. de kans op schade en evt. reparatiekosten (tenzij je een €200K+ auto hebt)

Sommige mensen wrappen alleen de 'voorkant' en dat kost al 1-2K volgens mij en zelfs dat vind ik al discutabel qua investering. Ik denk ook qua resale value dat je beter wat meer opties kunt kopen dan PPF.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
cd2013 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 06:05:
[...]

Ook overwogen op eerdere auto's, maar een volledige wrap is absurd duur en totaal het geld niet waard t.o.v. de kans op schade en evt. reparatiekosten (tenzij je een €200K+ auto hebt)

Sommige mensen wrappen alleen de 'voorkant' en dat kost al 1-2K volgens mij en zelfs dat vind ik al discutabel qua investering. Ik denk ook qua resale value dat je beter wat meer opties kunt kopen dan PPF.
Ook mijn overweging om het niet te doen. Veel te duur in vergelijking met een keer een deel moeten laten spuiten. Al is echt goed spuitwerk bij sommige kleuren dan wel lastiger. De voorkant kan ik me nog voorstellen aangezien dat aardig wat steenslag scheelt en mooier blijft. Maar dan niet als investering voor de euro's, maar als investering om het mooier te houden.

• Tutter
Pharos1985 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:44:
[...]

Ik laat de voorkant (motorkap, a -stijl, spiegels spatborden) en b-stijl en de achterbumper in de ppf zetten en de rest keramisch coaten alles van XPEL. Kosten ca. €3.400,00. Dat ppf laat ik doen omdat m’n huidige auto na bijna 3 jaar best wat steenslag heeft aan de voorzijde (motorkap en bumper). Het spuiten van die delen kost ook flink geld, tijd en gedoe.

Dat coaten doen ze standaard voor het aanbrengen van de ppf begreep ik. Ik heb nu ook een keramische coating en dat maakt dat de auto makkelijker schoon wordt en blijft.
Voor mij dus meer dan de moeite.

En bij donkere kleuren zou ik op z’n minst wel altijd de coating doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tutter op 02-08-2026 08:16 ]

• rolelael
Gisteren mijn achter logo verwijderd ( had er zin in )... en toen werd duidelijk dat de glasscoating die ik zelf heb gezet wel heel goed is :-) een heel vierkant rond t logo . Heb heel de koffer moeten polijsten dan maar en die een nieuwe laag coating gegeven.

• FabiRaket
rolelael schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:12:
Gisteren mijn achter logo verwijderd ( had er zin in )... en toen werd duidelijk dat de glasscoating die ik zelf heb gezet wel heel goed is :-) een heel vierkant rond t logo . Heb heel de koffer moeten polijsten dan maar en die een nieuwe laag coating gegeven.
Hoe heb je die verwijderd, nog tips? Met een föhn?

Alles van Apple

• rolelael
Gewoon met de haardroger idd en dan met tandenflos draad er achter. Komen ze zo los. Nadien met wd40 even de restjes rubber eraf gehaald. Dan ontvet met prep van gyeon en gepolijst en gecoat

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-08 18:24
Als ik de auto open gaat er voorin een ventilator hard loeien, maar dan echt schel alsof er iets aanloopt. Bij mijn vorige IX3 hoorde ik ook geluid bij climatiseren, maar dat was meer gezoem.

Hebben meer mensen dit? anders ga ik bij dealer langs

• BMWnewbie
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 03-08 14:28
Net terug van een vakantie in Zwitserland, en inmiddels staat er alweer ruim 5.000 kilometer op de teller van mijn nieuwe BMW iX3 50 (15 juni geleverd). Tijd voor een update.
Rijgenot
Ben geen traditionele BMW rijder en dus ook nog niet verwend door deze klasse auto's, maar komend uit een VW Tiguan is de BMW iX3 voor mij echt een enorme stap vooruit qua kwaliteit en rijgenot. Dat komt ongetwijfeld deels door de overstap van benzine naar volledig elektrisch, maar wat rijdt deze auto fantastisch! Het is moeilijk om de rijbeleving in woorden te vangen, maar "Freude am fahren" dekt voor mij volledig de lading. Het is echt genieten en zit me gewoon te verheugen op het volgende ritje.

Ik rijd eigenlijk uitsluitend in de B-modus (one-pedal driving) en dat maakt rijden, zeker in files en in de bergen, zoveel ontspannender. Vorig jaar was ik in mijn Tiguan tijdens steile afdalingen nog voortdurend aan het schakelen (met +/- knoppen) om voldoende op de motor af te remmen. De BMW regelt het helemaal zelf, gewoon met 1 pedaal, geen gebruik van de rem en je hebt bovendien het prettige gevoel dat je tijdens het afdalen ook nog energie terugwint.

We zijn dwars door de binnenstad van Zürich gereden, waarbij de navigatie feilloos werkte. Files en Baustelles worden prima vooraf aangegeven. Veel veiliger rijden dus. Ook een paar bijzonder krappe parkeergarages waren geen enkel probleem dankzij alle parkeerhulp systemen. En dan die stukken splinternieuw, spiegelglad asfalt… Je weet echt niet wat je meemaakt. Fluisterstil. Dat is eigenlijk geen autorijden meer, maar laag over de weg zweven. En dat met 2300 kg gewicht!

’s Avonds laat viel me bovendien op hoe indrukwekkend de matrixverlichting is. Op de snelweg worden verkeersborden op een bijna magische manier uitgelicht. Het lijkt alsof de BMW de borden eerst scant en ze vervolgens van rechts naar links met licht “inkleurt” en dan superscherp weergeeft. Daar past eigenlijk maar één kwalificatie bij: Richtig geil!
Actieradius
Met één laadstop onderweg kom ik zonder moeite in (noord) Zwitserland. Wel valt me op dat de BMW wel erg voorzichtig is met het voorspellen van het accupercentage bij aankomst. Naarmate je dichter bij je bestemming komt, wordt de voorspelling steeds naar boven bijgesteld. In mijn geval kwam ik vaak met ongeveer het dubbele aan van wat aanvankelijk werd voorspeld. Een geschatte 10% werd bijvoorbeeld uiteindelijk bijna 20%.

Foto van het laden bij Oberhonnefeld, erg rustig, schoon, heerlijke koffie, gratis toilet en geen gejaag of parkeerstress zoals bij die typische Raststättes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm3VPxBYSuzr8OGMwdFy4osmUak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6rqosW7tPzIfOBqirTxQ1gVt.png?f=fotoalbum_large

Op de terugweg heb ik nog één keer ongeveer tien minuten bijgeladen. Ik parkeerde naast een echtpaar die een vorige generatie BMW "met de grote nieren" aan het opladen waren. Ze keken toch al een beetje jaloers toen ik de iX3 naast hen parkeerde. Of misschien waren ze bang dat ik de load balancer van de gedeelde HPC-paal zou activeren, dat kan ook. Echter, na tien minuten trok ik de stekker er alweer uit. Ik riep nog even door het open raam tegen mijn vrouw: “Zo, die zit alweer helemaal vol!” Die verbijsterde gezichten van dat echtpaar! Haha, ik hoop niet dat ze hier meelezen :-)

Ik merk dat mijn initiële laadstress volledig aan het verdwijnen is. Er zijn inmiddels echt overal HPC laders langs de route en zelfs in de kleine steden. Eigenlijk heb ik al die gedetailleerde batterij-informatie niet eens meer nodig. Geef mij maar gewoon één batterijmeter met zes streepjes van F naar E, net als vroeger bij de benzine.

Na ruim 5.000 kilometer staat het gemiddelde verbruik op een keurige 16,3 kWh/100 km.

Volgende week wordt mijn ANWB thuislader geïnstalleerd en zal ik, afgezien van verdere vakanties, geen externe laders meer hoeven bezoeken.
Verandering in rijgedrag
Met een elektrische auto ga je vanzelf anders rijden dan met een benzineauto. De acceleratie is zo direct dat je veel gemakkelijker even een gaatje op de andere rijbaan pakt. Ook inhalen voelt daardoor een stuk veiliger. Laatst reed ik weer even in de Polo van mijn vrouw en ik schrok ervan hoe traag die optrekt. Terwijl ik dat altijd juist een lekker pittig autootje vond...
Leercurve
Tot nu toe werkt de software opvallend betrouwbaar. Ik heb nog geen vreemde glitches of onverwachte ingrepen meegemaakt. Alles werkt prima. Ook het rijgeheugen heb ik gebruikt en hij rijdt keurig de laatste 25 meter weer terug.

De Highway Assistant (de eerste maand gratis) functioneert op zich uitstekend, maar helaas niet in combinatie met mijn zonnebril. Op het Duitse forum las ik dat meer mensen daar last van hebben. Gepolariseerde zonnebrillen schijnen beter te werken, maar daarmee zie je de HUD weer nauwelijks. Omdat ik echt een HUD-rijder ben, heb ik de Highway Assistant voorlopig weer uitgeschakeld.

Ook moest ik wel even wennen aan de bediening van de cruisecontrol. Voor een aanpassing van +1 of -1 km/u moet je de knopjes iets "zachter" indrukken. Tik je ze "kort" aan, dan springt de snelheid meteen met 10 km/u omhoog of omlaag. Inmiddels heb ik dat onder de knie.

Fingers crossed, maar ik heb tot nu toe nog geen krasjes, deukjes o.i.d. opgelopen terwijl ik toch al op heel wat krappe parkeerplaatsen gestaan heb. Andere autobestuurders hebben waarschijnlijk toch wat meer respect voor zo'n mooie auto ;-)

Voor iedereen die hier nog op zijn auto wacht: geniet vooral van de voorpret. Het is echt een geweldige wagen die de hooggespannen verwachtingen helemaal waar maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door BMWnewbie op 02-08-2026 17:11 . Reden: Plaatje werkt eindelijk. ]

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-08 21:08
Elrolo schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:19:
Als ik de auto open gaat er voorin een ventilator hard loeien, maar dan echt schel alsof er iets aanloopt. Bij mijn vorige IX3 hoorde ik ook geluid bij climatiseren, maar dat was meer gezoem.

Hebben meer mensen dit? anders ga ik bij dealer langs
Ik heb dat helemaal niet.

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-08 18:24
kstja0 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:47:
[...]

Ik heb dat helemaal niet.
Ik krijg nu ook de melding" dagrijverlichting voor defect" dus ga sowieso langs

• mailman|IA
  • Laatst online: 10:20
Elrolo schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:44:
[...]

Ik krijg nu ook de melding" dagrijverlichting voor defect" dus ga sowieso langs
Dat van de dagrijverlichting had ik ook. Schijnt met de hitte te maken te hebben

• Tutter
mailman|IA schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 03:32:
[...]

Dat van de dagrijverlichting had ik ook. Schijnt met de hitte te maken te hebben
Was/ is de dagrij verlichting ook daadwerkelijk stuk?

• mailman|IA
  • Laatst online: 10:20
Tutter schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:43:
[...]

Was/ is de dagrij verlichting ook daadwerkelijk stuk?
Niet dat ik kon zien. Heb wel een afspraak staan bij de garage voor controle

• FabiRaket
FabiRaket schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:48:
Op basis van mijn ervaring heeft mijn auto de volgende doorlooptijd, wellicht interessant voor degenen die in die fase komen:

VIN => code 150 was 6 dagen

Code 150 => transport gestart was 8 dagen

Transport gestart => dealer (nog gaande), maar inmiddels 8 dagen. Dit zal naar verwachting totaal (+/-) 14 dagen worden.

Totaal vanaf VIN zou dan (+/-) 28 dagen worden
Kleine update: de ix3 40 kruipt richting bestemming. Inmiddels is deze vanuit Zeebrugge naar Born gebracht. Vanuit daar gaat de auto kennelijk richting de dealer.

Alles van Apple

• mrfatmen
FabiRaket schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:15:
[...]

Kleine update: de ix3 40 kruipt richting bestemming. Inmiddels is deze vanuit Zeebrugge naar Born gebracht. Vanuit daar gaat de auto kennelijk richting de dealer.
Hoe volg je de auto? via de dealer?

• Miesjh

Miesjh

BMWnewbie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:53:
Net terug van een vakantie in Zwitserland, en inmiddels staat er alweer ruim 5.000 kilometer op de teller van mijn nieuwe BMW iX3 50 (15 juni geleverd). Tijd voor een update.
Rijgenot
Ben geen traditionele BMW rijder en dus ook nog niet verwend door deze klasse auto's, maar komend uit een VW Tiguan is de BMW iX3 voor mij echt een enorme stap vooruit qua kwaliteit en rijgenot. Dat komt ongetwijfeld deels door de overstap van benzine naar volledig elektrisch, maar wat rijdt deze auto fantastisch! Het is moeilijk om de rijbeleving in woorden te vangen, maar "Freude am fahren" dekt voor mij volledig de lading. Het is echt genieten en zit me gewoon te verheugen op het volgende ritje.

Ik rijd eigenlijk uitsluitend in de B-modus (one-pedal driving) en dat maakt rijden, zeker in files en in de bergen, zoveel ontspannender. Vorig jaar was ik in mijn Tiguan tijdens steile afdalingen nog voortdurend aan het schakelen (met +/- knoppen) om voldoende op de motor af te remmen. De BMW regelt het helemaal zelf, gewoon met 1 pedaal, geen gebruik van de rem en je hebt bovendien het prettige gevoel dat je tijdens het afdalen ook nog energie terugwint.

We zijn dwars door de binnenstad van Zürich gereden, waarbij de navigatie feilloos werkte. Files en Baustelles worden prima vooraf aangegeven. Veel veiliger rijden dus. Ook een paar bijzonder krappe parkeergarages waren geen enkel probleem dankzij alle parkeerhulp systemen. En dan die stukken splinternieuw, spiegelglad asfalt… Je weet echt niet wat je meemaakt. Fluisterstil. Dat is eigenlijk geen autorijden meer, maar laag over de weg zweven. En dat met 2300 kg gewicht!

’s Avonds laat viel me bovendien op hoe indrukwekkend de matrixverlichting is. Op de snelweg worden verkeersborden op een bijna magische manier uitgelicht. Het lijkt alsof de BMW de borden eerst scant en ze vervolgens van rechts naar links met licht “inkleurt” en dan superscherp weergeeft. Daar past eigenlijk maar één kwalificatie bij: Richtig geil!
Actieradius
Met één laadstop onderweg kom ik zonder moeite in (noord) Zwitserland. Wel valt me op dat de BMW wel erg voorzichtig is met het voorspellen van het accupercentage bij aankomst. Naarmate je dichter bij je bestemming komt, wordt de voorspelling steeds naar boven bijgesteld. In mijn geval kwam ik vaak met ongeveer het dubbele aan van wat aanvankelijk werd voorspeld. Een geschatte 10% werd bijvoorbeeld uiteindelijk bijna 20%.

Foto van het laden bij Oberhonnefeld, erg rustig, schoon, heerlijke koffie, gratis toilet en geen gejaag of parkeerstress zoals bij die typische Raststättes:

[Afbeelding]

Op de terugweg heb ik nog één keer ongeveer tien minuten bijgeladen. Ik parkeerde naast een echtpaar die een vorige generatie BMW "met de grote nieren" aan het opladen waren. Ze keken toch al een beetje jaloers toen ik de iX3 naast hen parkeerde. Of misschien waren ze bang dat ik de load balancer van de gedeelde HPC-paal zou activeren, dat kan ook. Echter, na tien minuten trok ik de stekker er alweer uit. Ik riep nog even door het open raam tegen mijn vrouw: “Zo, die zit alweer helemaal vol!” Die verbijsterde gezichten van dat echtpaar! Haha, ik hoop niet dat ze hier meelezen :-)

Ik merk dat mijn initiële laadstress volledig aan het verdwijnen is. Er zijn inmiddels echt overal HPC laders langs de route en zelfs in de kleine steden. Eigenlijk heb ik al die gedetailleerde batterij-informatie niet eens meer nodig. Geef mij maar gewoon één batterijmeter met zes streepjes van F naar E, net als vroeger bij de benzine.

Na ruim 5.000 kilometer staat het gemiddelde verbruik op een keurige 16,3 kWh/100 km.

Volgende week wordt mijn ANWB thuislader geïnstalleerd en zal ik, afgezien van verdere vakanties, geen externe laders meer hoeven bezoeken.
Verandering in rijgedrag
Met een elektrische auto ga je vanzelf anders rijden dan met een benzineauto. De acceleratie is zo direct dat je veel gemakkelijker even een gaatje op de andere rijbaan pakt. Ook inhalen voelt daardoor een stuk veiliger. Laatst reed ik weer even in de Polo van mijn vrouw en ik schrok ervan hoe traag die optrekt. Terwijl ik dat altijd juist een lekker pittig autootje vond...
Leercurve
Tot nu toe werkt de software opvallend betrouwbaar. Ik heb nog geen vreemde glitches of onverwachte ingrepen meegemaakt. Alles werkt prima. Ook het rijgeheugen heb ik gebruikt en hij rijdt keurig de laatste 25 meter weer terug.

De Highway Assistant (de eerste maand gratis) functioneert op zich uitstekend, maar helaas niet in combinatie met mijn zonnebril. Op het Duitse forum las ik dat meer mensen daar last van hebben. Gepolariseerde zonnebrillen schijnen beter te werken, maar daarmee zie je de HUD weer nauwelijks. Omdat ik echt een HUD-rijder ben, heb ik de Highway Assistant voorlopig weer uitgeschakeld.

Ook moest ik wel even wennen aan de bediening van de cruisecontrol. Voor een aanpassing van +1 of -1 km/u moet je de knopjes iets "zachter" indrukken. Tik je ze "kort" aan, dan springt de snelheid meteen met 10 km/u omhoog of omlaag. Inmiddels heb ik dat onder de knie.

Fingers crossed, maar ik heb tot nu toe nog geen krasjes, deukjes o.i.d. opgelopen terwijl ik toch al op heel wat krappe parkeerplaatsen gestaan heb. Andere autobestuurders hebben waarschijnlijk toch wat meer respect voor zo'n mooie auto ;-)

Voor iedereen die hier nog op zijn auto wacht: geniet vooral van de voorpret. Het is echt een geweldige wagen die de hooggespannen verwachtingen helemaal waar maakt.
Ik had in de gratis periode van de highway assistent ook problemen met mijn zonnebril. Nu aangezet voor vakantie, betaald, voor een maand en heb nooit meer een melding over mijn zonnebril gehad.

• rolelael
Ik heb met geen enkele zonnebril problemen met de highway assistant ( ook niet met een gepolariseerde ? ) . Je kan de waakzaamheiddassistent ook instellen qua gevoeligheid of uitschakelen. Maar nog niet geprobeerd tijdens de highway assist eigenlijk ( kan me voorstellen dat die t dan niet meer doet ) .

• FabiRaket
mrfatmen schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:44:
[...]

Hoe volg je de auto? via de dealer?
Via het portaal dat Van Poelgeest heeft en via contact met de dealer. De dealer heeft een meer gedetailleerde inzage.

Het klantportaal lijkt gebaseerd te zijn op de ‘groep’ van codes en koppelt daar een algemeen label aan (bijvoorbeeld ‘productie gestart’ vanaf code 150, terwijl de dealer alle daarachter liggende codes kan zien zoals 151 etc).

Alles van Apple

• Tutter
FabiRaket schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:26:
[...]

Via het portaal dat Van Poelgeest heeft en via contact met de dealer. De dealer heeft een meer gedetailleerde inzage.

Het klantportaal lijkt gebaseerd te zijn op de ‘groep’ van codes en koppelt daar een algemeen label aan (bijvoorbeeld ‘productie gestart’ vanaf code 150, terwijl de dealer alle daarachter liggende codes kan zien zoals 151 etc).
Dan heb je wel een heel actieve dealer dat ze je steeds op de hoogte houden, goed geregeld!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:48
Als het goed is komt mijn auto einde deze maand. Ik heb hem besteld in maart. Blijf het toch vreemd vinden dat als je op Bol of een andere willekeurige webshop iets besteld je per minuut kunt volgen wat de status van je pakketje is en bij de aanschaf van auto je continue moet bellen met de dealer voor de status. (Van Hoof heeft geen klantportaal.) Het had voor mij de voorpret echt een stuk verhoogd als BMW of de betreffende dealer hier een stuk service in biedt. Mijn verkoper is nu met vakantie dus ik belde van de week even met de dealer en kreeg een andere verkoper aan de lijn, die gaf aan helemaal niet te kunnen zien wat de status is en vroeg me 2 weken later te bellen als de verkoper terug is. Lijkt me sterk dat hij dat niet kan zien.

• mrfatmen
Wat is vooral apart vind is dat de Amerikaanse klanten wel de status kunnen volgen vanaf bestelling. Volgens mij zelfs in de app. Terwijl het uit de zelfde fabriek komt. Het is technisch dus wel mogelijk voor BMW, waarschijnlijk is het dan ook een bewuste keuze voor Europa.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Is bekend welke assistentiesystemen wel en niet werken bij gebruik van de trekhaak? En heeft de stekker een constante 12V pool? Dat laatste missen best een aantal EVs tegenwoordig.

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. In mijn 2022 iX3 werkt alleen de normale cruisecontrol zodra je iets op de stekker aansluit, al is het maar een fietsdrager of trekhaak koffer.

[ Voor 3% gewijzigd door ATCO op 04-08-2026 11:08 ]

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
The__Virus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:40:
Is bekend welke assistentiesystemen wel en niet werken bij gebruik van de trekhaak? En heeft de stekker een constante 12V pool? Dat laatste missen best een aantal EVs tegenwoordig.
verkeerde topic🤓

[ Voor 29% gewijzigd door mtv1 op 04-08-2026 13:58 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
Miesjh schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 23:57:
[...]

Ik had in de gratis periode van de highway assistent ook problemen met mijn zonnebril. Nu aangezet voor vakantie, betaald, voor een maand en heb nooit meer een melding over mijn zonnebril gehad.
Kan je de Highway Assistent ook per maand afnemen dus? Wat betaal je daar dan voor?

Ik wist wel van de €975 in 1x in de configurator wat dan voor 4 jaar gelijk is, dus ben benieuwd naar het maandbedrag. En weten huidige eigenaren of je ook na aflevering en na einde proefmaand gelijk die €975 kan aftikken of is het dan altijd een abonnementsvorm?

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tutter schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:04:
[...]

Dan heb je wel een heel actieve dealer dat ze je steeds op de hoogte houden, goed geregeld!
Of hij zit zelf wekelijks de dealer te spammen met telefoontjes. "Och heb je die Menno weer over z'n levertijd". :P

• FabiRaket
MooDyBLueS schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:20:
[...]

Of hij zit zelf wekelijks de dealer te spammen met telefoontjes. "Och heb je die Menno weer over z'n levertijd". :P
Haha, twee keer contact vanaf begin juni valt denk ik wel mee. Vooral dat klankportaal is erg nuttig.

Alles van Apple

• MooDyBLueS
  • Niet online
mrfatmen schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:28:
Wat is vooral apart vind is dat de Amerikaanse klanten wel de status kunnen volgen vanaf bestelling. Volgens mij zelfs in de app. Terwijl het uit de zelfde fabriek komt. Het is technisch dus wel mogelijk voor BMW, waarschijnlijk is het dan ook een bewuste keuze voor Europa.
Even (betaalde) AI gevraagd en die weet te melden dat de trackingtool is gebouwd door BMW North America en dat zowel dealers als gebruikers in Europa niet weten waarom er in Europa niet zo'n systeem is. Daar komt wel bij dat hier in Europa alles via dealers gaat en de dealer eigenlijk de zeggenschap over de gehele keten heeft, anders gezegd: de dealer plaatst een bestelling bij BMW namens jou/mij en de auto is ook juridisch eigendom van de BMW dealer totdat ze hem officieel afgeleverd hebben en hij dus ook op jouw naam gezet is (of die van de LM).

En ik lees ook dat de VIN tracking mogelijkheid die er normaal was nu vanwege GDPR binnen de scheepvaart door de rederij niet meer toegestaan wordt, je hebt een BoL (Bill of Lading) nummer nodig, die heeft de dealer wel maar geven ze niet aan jou of mij omdat dat een hele lading auto's bevat.

Lost niks op, maar toch interessant om te weten waardoor dit waarschijnlijk komt (het is en blijft AI).

• rolelael
MooDyBLueS schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:18:
[...]

Kan je de Highway Assistent ook per maand afnemen dus? Wat betaal je daar dan voor?

Ik wist wel van de €975 in 1x in de configurator wat dan voor 4 jaar gelijk is, dus ben benieuwd naar het maandbedrag. En weten huidige eigenaren of je ook na aflevering en na einde proefmaand gelijk die €975 kan aftikken of is het dan altijd een abonnementsvorm?
23,97 eur / maand

Je kan t. ook jaarlijks nemen of onbeperkt ( en dan zit je volgens mij aan 975 eur aftikken )

Kan het nu niet direct zien, aangezien ik een maand proef heb

• MooDyBLueS
  • Niet online
rolelael schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:31:
[...]

23,97 eur / maand

Je kan t. ook jaarlijks nemen of onbeperkt ( en dan zit je volgens mij aan 975 eur aftikken )

Kan het nu niet direct zien, aangezien ik een maand proef heb
Thanks! Dat komt afgerond op €288 per jaar, dus iets duurder dan €975 in 1x aftikken voor 4 jaar. Zo staat het althans in de configurator. Vind ik zelf ook geen ramp want dat betekent hopelijk dat ze het systeem blijven ontwikkelen en hij over 3 jaar nog beter is dan vandaag de dag.

• MooDyBLueS
  • Niet online
https://www.bmwblog.com/2026/08/03/bmw-ix3-hungary-nuclear-shutdown-production/

Was deze al voorbijgekomen?

TL;DR: kernreactor in Paks, Hongarije die bijna 50% van alle stroom in Hongarije levert is voor het eerst in 44 jaar platgelegd door te laag waterniveau in de rivier Danube. Maar BMW's Debrecen fabriek kan op zonnige dagen volledig op eigen kracht blijven doordraaien dankzij een 50 hectare aan zonnepanelen, dus voorlopig nog geen impact op de iX3 productie.

• Miesjh

Miesjh

Eerste maand krijg je korting daarna 34 euro per maand.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:57
Ik krijg de auto van de week geleverd en overweeg Parking Plus achteraf te bestellen (naast Digital Premium). Ik kan de kosten, afgaand op de BMW app, pas zien als ik de auto heb. Weet iemand de achteraf-prijzen?

• Viashino
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 08:50
Bart Simpson schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:47:
Ik krijg de auto van de week geleverd en overweeg Parking Plus achteraf te bestellen (naast Digital Premium). Ik kan de kosten, afgaand op de BMW app, pas zien als ik de auto heb. Weet iemand de achteraf-prijzen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PUQ-k1iOZNBg-Lh5AJz1jAS4es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9o7zwNKllrLwAbJcYNSHgirf.jpg?f=fotoalbum_large

• XiXinTheMix
  • Laatst online: 04-08 21:57
Zijn er ondertussen al praktijkgegevens beschikbaar over het rijbereik van de BMW iX3 40 op basis van ervaringen van gebruikers? Ik ben geïnteresseerd in het werkelijke bereik onder verschillende omstandigheden, zoals stadsverkeer, snelwegritten en gemengd gebruik.

Thanks

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:57
Helemaal goed. Hartelijk dank!!!!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R6hlhqN6-N-Z59O8O40Ze-0WYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gKBlSPgUME82l9NRgVFrPvx.jpg?f=fotoalbum_large

Een bericht op Facebook. Was ik inderdaad al bang voor na m'n laatste testrit. Zelfde met het schoudergedeelte van de M comfortstoelen. Wees dus gewaarschuwd 😉.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 22:30
XiXinTheMix schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:32:
Zijn er ondertussen al praktijkgegevens beschikbaar over het rijbereik van de BMW iX3 40 op basis van ervaringen van gebruikers? Ik ben geïnteresseerd in het werkelijke bereik onder verschillende omstandigheden, zoals stadsverkeer, snelwegritten en gemengd gebruik.

Thanks
Kijk eens op Ev database. Ervaring met mijn huidige auto (geen ix3) is dat de ‘real range’ voorspelling van hen nagenoeg perfect is.

https://ev-database.org/car/3290/BMW-iX3-50-xDrive

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yargo schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:19:
[Afbeelding]

Een bericht op Facebook. Was ik inderdaad al bang voor na m'n laatste testrit. Zelfde met het schoudergedeelte van de M comfortstoelen. Wees dus gewaarschuwd 😉.
Misschien toch eens wat onderzoek doen naar middelen om de bekleding iets van een impregneer of beschermende laag te voorzien. En dan natuurlijk ook regelmatig afnemen.. ziet er wel gevoelig uit.

• JHvL
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 05-08 06:32
Omdat ik op dit forum veel berichten lees over de verschillende levertijden van de iX3 was ik benieuwd geworden naar de 'status' van mijn bestelde BMW. Gisteren de verkoper gesproken, die vertelde dat de iX3 volgende week binnen komt. Met dit goede nieuws had ik geen rekening gehouden. Want toen ik 8 mei jl. een handtekening onder het koopcontract had gezet, was de verwachting dat de iX3 (pas) half oktober bij de dealer binnen zou komen. Het is in mijn geval dus twee maand eerder geworden!. Gelijk een afspraak gemaakt voor aflevering (2 september). Eerst maar eens genieten van een welverdiende vakantie. Het gaat om een iX3 40 M-sport pro.

[ Voor 82% gewijzigd door JHvL op 05-08-2026 06:17 ]

• Tutter
pietjansen schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:48:
[...]

Kijk eens op Ev database. Ervaring met mijn huidige auto (geen ix3) is dat de ‘real range’ voorspelling van hen nagenoeg perfect is.

https://ev-database.org/car/3290/BMW-iX3-50-xDrive
Hierbij de 40:

https://ev-database.org/car/3505/BMW-iX3-40

• Tutter
Razr schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:17:
[...]

Misschien toch eens wat onderzoek doen naar middelen om de bekleding iets van een impregneer of beschermende laag te voorzien. En dan natuurlijk ook regelmatig afnemen.. ziet er wel gevoelig uit.
In een andere auto (oldtimer) heb ik ook delen alcantara en die behandel ik jaarlijks met textiel beschermer van colourlock, werkt goed maakt dat vuil niet wordt opgenomen door de vezels. Colourlock heeft voor zover ik weet ook reinigingsmiddelen voor al vervuilde delen.

Natuurlijk ook gewoon opletten dat je niet met net ingesmeerde armen en schouders instapt, scheelt al enorm :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Tutter op 05-08-2026 06:31 ]

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-08 21:29
Is het iemand al gelukt om V2G/vehicle-to-grid te benutten bij de iX3?

https://www.van-poelgeest...tioneel-laden-met-uw-bmw/

• MooDyBLueS
  • Niet online
knoore schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:48:
Is het iemand al gelukt om V2G/vehicle-to-grid te benutten bij de iX3?

https://www.van-poelgeest...tioneel-laden-met-uw-bmw/
De dealer vertelde mij dat dit officieel (hij plaatste er ook zijn kanttekeningen bij) thuis alléén met de nieuwste BMW wallbox werkt die voor V2G/V2H geschikt is. En die moet ook door Eneco geïnstalleerd worden (je ziet niet aan een energiecontract vast bij hun). Andere V2G/V2H laadpalen voor thuis die er natuurlijk genoeg zijn worden officieel niet ondersteund, maar de dealer zei ook dat hij wel verwacht dat dit gaat veranderen.

• yec

yec

Voor de iX40 is het verbruik nog indicatief. Daarom een sterretje achter alle range en verbruik cijfers. Bij de iX50 was de range naar boven en dus verbruik naar beneden bijgesteld na de daadwerkelijke verbruik cijfers…

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:29
iX3 50 besteld in februari met panoramisch dak en 11kW lader, oorspronkelijke leverdatum was eind augustus. Ik kreeg al schrik met al die lange levertijden voor de 50, maar gisteren mocht ik die ik die al halen!

Komende van de Skoda Enyaq, ben ik onder de indruk van de infotainment en de app. Geen autosleutel nodig hebben is ook super. Kofferbak is wel een pak kleiner. Dan maar meteen de hoedenplank eruit gesloopt.

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:21
yec schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:14:
Bij de iX50 was de range naar boven en dus verbruik naar beneden bijgesteld na de daadwerkelijke verbruik cijfers…
Dat geeft dan wel een vertekend beeld aangezien de daadwerkelijke verbruikscijfers op dit moment enkel uit de gunstige zomerperiode komen.

• yec

yec

ookhoi schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Dat geeft dan wel een vertekend beeld aangezien de daadwerkelijke verbruikscijfers op dit moment enkel uit de gunstige zomerperiode komen.
Naar mijn weten verrekenen ze dat op basis van ervaringen in hun database. Want ze hebben onderaan specifieke data voor 3 weertypes, gunstig, gemiddeld en ongunstig.

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:38
Vandaag ook hier goed nieuws, mijn laatste week februari bestelde iX3 50 (via Alphabet bij van Laarhoven Eindhoven) kan laatste week augustus uitgeleverd worden. Super tevreden over de dealer/verkoper, hij had bij bestelling eerste week oktober verwachte levering aangegeven, maar al tussen de regels door gezegd dat wat eerder niet onmogelijk was. Komt dus uit zo ook.

• rolelael
vraag : de dash en de interior ambiant lightning -> dus de vormen in de verschillende kleuren die zichtbaar zijn achter t stofje rechts... links op het kleine stukje 'brand' er bij mij niets. is dat normaal ?

• D-dickmann
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:52
Wat gaaf dat er mensen zijn die voor rood zijn gegaan, ziet er goed uit zeg. Ik had er de ballen niet voor…

Enkele reacties op vragen:

- ambient lighting in de mesh links van stuur zit er bij mij zeker

+/-1km/h haptische cruisecontrol knopje lijkt sinds de laatste update verbeterd en is nu beter te doseren

- highway control genomen als test, maar als je iets inplugt op de trekhaakstekker werkt deze helaas niet (ook met alleen trekhaakkoffer)

- het zoemend geluid bij aanzetten (met name in warm weer) heb ik ook en verwacht dat dat de warmtepomp is, als je klimatiseren uitzet hoor je dit geluid ook niet

Iemand al mooi passende zonneschermen gevonden voor de achterruiten?

Dan sluit ik graag af met een vakantiekiekje, wat een heerlijke reisauto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ExG0y9cV8oOgeQ4xChjxGSiwzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f29OFmpeYUVWODo17kdp9Gug.jpg?f=fotoalbum_large

• rolelael
Ja de ambient light zit idd links in de mesh, en bij instappen van de wagen licht die ook op , net zoals rechts. Maar enkel rechts blijft zichtbaar, links niet tijdens t rijden

• Miesjh

Miesjh

rolelael schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:13:
Ja de ambient light zit idd links in de mesh, en bij instappen van de wagen licht die ook op , net zoals rechts. Maar enkel rechts blijft zichtbaar, links niet tijdens t rijden
Als je voor de Msport kleuren kiest dan zie ik ook alleen rechts ambient light. Maar bij de andere opties zie je links ook wat.

• rolelael
aha dat moet ik dan eens bekijken. Want staat idd op M sport. tx

• MooDyBLueS
  • Niet online
D-dickmann schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:52:
Iemand al mooi passende zonneschermen gevonden voor de achterruiten?
Ik heb in het verleden met 2 Lexussen een set van het merk CarShades gehad en dat werkte perfect, met clips die precies zo geplaatst worden dat je ramen nog wel open kunnen om frisse lucht binnen te laten maar dus bijkomstig ook insecten tegenhoudt. Nadeel: kinderen kunnen hun hand niet meer naar buiten steken. En er zit ook vaak een zonnescherm voor de ruit in de achterklep bij, dat is bij een sedan meer nuttig dan bij een SUV, maar toch.

Specifiek voor de iX3 zie ik ze nog niet, maar ik zou ze zo weer kopen als ik ze nodig had: https://www.privacyshadesnederland.nl/

• MooDyBLueS
  • Niet online
https://www.theverge.com/transportation/975172/bmw-spider-man-movie-infotainment-ad

Vraagje aan mensen die al in hun iX3 rondrijden: volgens dit artikel zou je een Spider-man animatie/reclame op je hoofdscherm te zien (kunnen) krijgen en er is ook een Nederlands bericht van de BMW Group zelf hierover.

Zou van 27 juli t/m 10 augustus het geval zijn. Ben even benieuwd of iemand er wat van gemerkt heeft en hoe opvallend/vervelend het is. Want reclames in een auto tonen komt mij toch een beetje over als die goedkope smart TV's vol met reclame, daar koop je geen premium merk voor lijkt mij. Tegelijkertijd kan ik er niks over vinden dat in NL ook maar iemand er iets van gemerkt heeft.

• rolelael
ja ik heb hem gezien, maar je moet wel wat doorklikken. Volgens mij zat het onder de connected drive store ergens. Zal zo eens kijken.

• rolelael
Correctie / onder My Modes staat het

'my moments'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syrInrdW-5MQxH427bj_ukA4VYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Yum0aW4kA7HydNmivGJCMDR.jpg?f=fotoalbum_large

• r2504
  • Laatst online: 10:42
D-dickmann schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:52:
Wat gaaf dat er mensen zijn die voor rood zijn gegaan, ziet er goed uit zeg. Ik had er de ballen niet voor…
Bij ons op het bedrijf is rood niet toegelaten als kleur :-(

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste