Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
kstja0 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:51:
[...]

De iX3 heeft een gepatenteerde soft stop functie. Als je tot stilstand remt heb je geen terugslag. Dat heb ik nooit eerder ervaren bij vergelijkbare autos. Wellicht in een hele luxe limo. Dat rijdt voor mij 'rijk'. Daarnaast totaal niet nerveus.
Mee eens. Onze huidige EV6 komt ook redelijk soepel tot stilstand, maar inderdaad 9/10x wel met een terugslag of waarbij je de laatste split second toch voelt dat ie even meer aangrijpt om echt tot stilstand te komen, vermoedelijk met de fysieke remmen erbij. 1/10x heb je ineens dat hij wonderbaarlijk echt zeer soepel stopt, zoals de nieuwe iX3 altijd doet, maar die doet het zelfs nog soepeler.

Lastig uit te leggen aan iemand die het nog niet ervaren heeft, maar eens je het ervaren hebt weet je precies wat er bedoeld wordt. Ik zie het zelf niet als een must, maar wel een luxe inderdaad en simpelweg fijner dan veel andere EV's.

• MooDyBLueS
  • Niet online
mdeiman schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:46:
[...]

Top.

Iconic Glow zou ik toch echt wel adviseren. Maakt de auto leuker. De adaptieve verlichting is het beste wat ik tot nu toe heb gehad. Kan vast nog beter, maar wel echt top.
Vandaag contact gehad met de dealer en ik heb toch mijn order aangepast. Na oa jouw opmerking ben ik toch even naar de adaptieve verlichting gaan kijken en veel posts/reviews opgezocht en blijkbaar had ik een andere auto in mijn hoofd want men is er wel heel erg enthousiast over.

En omdat ik dan op mijn standaarduitvoering toch al €1145 zou moeten bijbetalen ben ik overstag gegaan en de M Sport Pro uitvoering gekozen. Was in totaal 3k meer (met dus Iconic Glow inbegrepen), maar dan heb ik ook de M Sportstoelen nu en ook vind ik het stuur wat bij de M Sport Pro zit de mooiste uitvoering.

Wat de M Sportstoelen betreft heb ik er niet mee gereden, maar wel in de showroom een kwartier in gezeten en dat beviel erg goed en ik kwam her en der ook posts van mensen met rugklachten tegen die juist de M Sport gekozen hebben omdat die de meeste steun en instelmogelijkheden biedt. Aangezien ik zelf ook niet meer de jongste ben klonk dat goed. Wat ook meespeelde is dat mijn huidige EV6 een GT-Line is, je kan zeggen afgekeken van het M Sport line idee van BMW, en die heeft ook deels suede/alcantara achtige stoelen en daarvan vind ik het prettig dat je minder glijdt en in de zomer wordt het ook minder warm, iets wat met het gebrek aan stoelventilatie wel fijn kan zijn.

Het is geen lease maar privé aanschaf en ik hoop er echt wel 7/8 jaar in te kunnen rijden, dus een beetje fomo speelde ook wel mee moet ik toegeven. Nu heb ik op het panoramadak na praktisch een full options iX3 40.

Nu wordt het spannend of het nog dit jaar leveren wordt of begin volgend jaar.

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:17
rolelael schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:52:
[...]

klopt, maar in de eco stand met het automatisch aanpassen qua rijgedrag .. maw dat hij zelf afremt aan kruispunten of voorliggers, en in tegenstelling tot mijn i4m50 ook echt volledig tot stilstand komt tot je voorligger, dat is echt niet soft stop. als ze wat harder voor me remmen, dan is dat ech een snok qua stoppen. en mijn zetel trilt dan ook ng eens mee precies. daar moet ik nog eens naar kijken. Die beweegt precies ietsje naarvoren. kan t zelf niet simuleren als hij stilstaat en dan met de rug tegen de zetel drukken..
Ik rij veel eco en trekt automatisch op en stopt bij file of stad. Geen issue. Dat lijkt mij niet goed

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 14:09
het is meer bij t vertrekken en dat er voor mij 1 iemand abrupt stopt, dan doet de beemer ook echt wel een abrupte stop en schock. maar t kan normaal zijn. ik reed altijd met de i4 one pedal met B stand. Nu niet meer in de ix3. Dus t kan aanpassen zijn

De zetel trilling is ook niet altijd, maar t is precies of er iemand dan een duwtje meegeeft langs achteren.

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-10 09:42
Bart Simpson schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 10:45:
[...]

Ik vind het ook als ik op 'boost' zoek.
Bij mij geen boost in handleiding, wel de beschrijving van hoe je launch control kan lanceren in Sport mode.

Misschien dat jullie nieuwere versie van handleiding hebben en dat dit voor de toekomstige M60 is bedoeld...

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05:41
Wijzigingen op de bmw site configurator die ik snel kon zien:

- ix3 40 xdrive beschikbaar

- draadloos opladen pad toegevoegd (rond magneet)

- ac 22 kw charging 600+ euro als optie

- dakdraagsysteem als optie toegevoegd (alleen zichtbaar bij de 40 xdrive)

Waarschijnlijk te maken met november productieupdate.

[ Voor 33% gewijzigd door Fusuy_23 op 30-09-2026 09:29 ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

De configuratie die ik nu heb zou 2k duurder uitkomen (IX40 M-sport pro met pano dak en trekhaak)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Fusuy_23 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:56:
Wijzigingen op de bmw site configurator die ik snel kon zien:

- ix3 40 xdrive beschikbaar

- draadloos opladen pad toegevoegd (rond magneet)

- ac 22 kw charging 600+ euro als optie

- dakdraagsysteem als optie toegevoegd (alleen zichtbaar bij de 40 xdrive)

Waarschijnlijk te maken met november productieupdate.
Voor wie nog niet doorgeklikt had naar de configurator: de 40 xDrive is een vrij aparte € 2.151,40 duurder, niet verkeerd. Tegelijkertijd zie ik wel dat het 374 ipv 320 pk wordt, dus je krijgt niet de volwaarde 469 pk zoals de 50 xDrive heeft. Het gaat echt puur om AWD dan te hebben.

Overigens is de prijslijst nog niet bijgewerkt, de laatste is nog van juli. Ben namelijk benieuwd wat dit met het gewicht doet en wat voor motor er dan op de vooras ligt, het lijkt echt een kleine extra hulpmotor met niet al teveel eigen vermogen.

Heb zelf even mijn onlangs bestelde 40 nog een keer geconfigureerd en ik zou € 888 duurder uitkomen, met 22 kW AC laden aangevinkt. Dus waarschijnlijk als ik nu om de 40 xDrive zou gaan vragen kom ik 3k duurder uit, dat hoeft voor mij niet. En nu ben ik misschien iets teveel op de letterlijke woorden aan het letten, maar in de configurator staat dat de "iX3 40" beschikbaar is met aantrekkelijke levertijden, vast niet de 40 xDrive aangezien die hagelnieuw is.

Ben benieuwd of ik de nieuwe draadloos opladen pad krijg. 22 kW AC staat bij mij op de order als €0 dus ik ga ervan uit dat ik die wel gewoon krijg, het is immers niet dat die niet meer leverbaar is.

• Fusuy_23
wat met ook is opgevallen is dat er nou bij de omschrijving van de sportstoelen een item bij is geplaatst:
- verlichte stoelverstellingsschakelaars in de voorportieren

als ik in de config kijk zie ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8GNwrxSVblhO8EhLQr0S6F2azQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GCh78pNyW7n2U3j8jo16P7xT.png?f=user_large

Hebben de reeds geleverde eigenaren ook verlichte stoelverstellingsschakelaars (met name de grijze knoppen)?

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Fusuy_23 Goede vondst! Ik zie dat het bij de multifunctionele stoelen er ook bijstaat.

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:00
Ix3 40 xdrive krijgt dus dezelfde specs als de I3 40 xdrive

Leeggewicht van ix3 40 xdrive komt uit op 2240 kg ipv 2160 kg voor de normale ix3 40

Verschil van € 2151,40 voor awd en 54pk extra 😎

[ Voor 55% gewijzigd door MvdV75 op 30-09-2026 13:38 ]

• FabiRaket
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01
Fusuy_23 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:40:
wat met ook is opgevallen is dat er nou bij de omschrijving van de sportstoelen een item bij is geplaatst:
- verlichte stoelverstellingsschakelaars in de voorportieren

als ik in de config kijk zie ik:
[Afbeelding]

Hebben de reeds geleverde eigenaren ook verlichte stoelverstellingsschakelaars (met name de grijze knoppen)?
Nee de symbolen zijn geprint en geen verlichting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6I2tpjJ9Kog01a8gL8TkdwN8qWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDjCJB29FOuCnefFfV6sysjE.jpg?f=fotoalbum_large

Alles van Apple

• FabiRaket
De wijzigingen volgens de perswebsite van BMW:

"Mineral White metallic wordt voortaan als nieuwe exterieurkleur leverbaar voor de BMW iX3. Ook komen nieuwe speciale BMW Individual lakkleuren beschikbaar. Nieuwe bedieningselementen voor de stoelverstelling in de portieren, inclusief contourverlichting, worden voortaan standaard in combinatie met de optionele multifunctionele stoelen en BMW sportstoelen. De Wireless Charging Tray Plus is vanaf het najaar van 2026 standaard. Daarnaast krijgt elk van de standaard voorstoelen aan de achterzijde een Travel & Comfort-adapter. Dakrails in hoogglans zwart worden voortaan als nieuwe optie leverbaar. Een andere vernieuwing is de gewijzigde geometrie van de remklauwen van de optionele M Sportrem, zowel in de rode als de blauwe uitvoering."

Alles van Apple

• jessepost
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:13
Ik zit net een video te kijken van de nieuw aangekondigde BMW 3 serie (niet-elektrisch). Specifiek de M350 xDrive, en daar zie ik plotseling de BOOST button opduiken. Het stuur heeft een extra nruimte voor deze button die de i modellen niet hebben. In ieder geval niet mijn iX3 50 xdrive M Sport uitvoering. Hier de link naar de video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QOnjL0CYgQH004kvsCQssCsC8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gv84WhnRAGyL7EY31Sc8otDa.png?f=fotoalbum_large

• Fusuy_23
FabiRaket schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:10:

"Mineral White metallic wordt voortaan als nieuwe exterieurkleur leverbaar voor de BMW iX3. Ook komen nieuwe speciale BMW Individual lakkleuren beschikbaar. Nieuwe bedieningselementen voor de stoelverstelling in de portieren, inclusief contourverlichting, worden voortaan standaard in combinatie met de optionele multifunctionele stoelen en BMW sportstoelen. De Wireless Charging Tray Plus is vanaf het najaar van 2026 standaard. Daarnaast krijgt elk van de standaard voorstoelen aan de achterzijde een Travel & Comfort-adapter. Dakrails in hoogglans zwart worden voortaan als nieuwe optie leverbaar. Een andere vernieuwing is de gewijzigde geometrie van de remklauwen van de optionele M Sportrem, zowel in de rode als de blauwe uitvoering."
ik zie het inderdaad. voor de geintereseerden:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0461142EN/bmw-model-updates-autumn-2026

Ik weet nog dat ik een aantal maanden geleden teleurgesteld was over het verdwijnen van de full-body calipers. Hopelijk betekent de wijziging die hier wordt benoemd dat deze weer terugkomen.

Mijn auto staat inmiddels op status 111, met week 47 als voorlopige bouwweek en week 50 als voorlopige leverweek. Ik hoop dus dat ik deze updates nog mee krijg en niet met de laatste restanten van de pre-update uitvoering te maken krijg.

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Fusuy_23 Het viel mij al op toen ik eergisteren de configurator bekeek met mijn configuratie dat daar ogenschijnlijk de grotere M calipers alweer op leken te zitten. Typisch gevalletje van: ik zie het wel. Ik heb geen M3 gekocht maar een iX3 dus uiteindelijk zal het mij weinig uitmaken. :P

Hoe zie/weet je trouwens die status? Ik had mijn dealer nog gevraagd omdat dit zowel mijn eerste BMW gaat zijn als eerste nieuwe auto en die zei dat productie op week 46 gepland staat en ik pas meer inzicht krijg als ze het chassisnummer weten, dan kan ik die in de app invoeren, maar meer dan dat was niet mogelijk volgens hem.

• Fusuy_23
MooDyBLueS schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:29:
@Fusuy_23 Het viel mij al op toen ik eergisteren de configurator bekeek met mijn configuratie dat daar ogenschijnlijk de grotere M calipers alweer op leken te zitten. Typisch gevalletje van: ik zie het wel. Ik heb geen M3 gekocht maar een iX3 dus uiteindelijk zal het mij weinig uitmaken. :P

Hoe zie/weet je trouwens die status? Ik had mijn dealer nog gevraagd omdat dit zowel mijn eerste BMW gaat zijn als eerste nieuwe auto en die zei dat productie op week 46 gepland staat en ik pas meer inzicht krijg als ze het chassisnummer weten, dan kan ik die in de app invoeren, maar meer dan dat was niet mogelijk volgens hem.
De remmen zullen er inderdaad niet slechter op remmen. Zien er alleen wat meer "bad*ss" uit, little things please little minds.

Helaas hebben wij in nederland geen echte track and trace zoals over zee. Ik haal mijn info bij de dealer. Dan moet ik hem nog net niet stalken om te vragen in welke status mijn bestelling zich bevindt met bijbehorende data. van wat ik weet is:

- 111 geaccepteerd in fabriek met voorlopige data
- 112 gepland voor productie vaste datum
- tussen 112 en 150 wordt er een VIN aangemaakt (2 a 3 weken voor de bouw)
- 150 daadwerkelijke productie is gestart.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Fusuy_23 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:33:
[...]

De remmen zullen er inderdaad niet slechter op remmen. Zien er alleen wat meer "bad*ss" uit, small things please small minds.

Helaas hebben wij in nederland geen echte track and trace zoals over zee. Ik haal mijn info bij de dealer. Dan moet ik hem nog net niet stalken om te vragen in welke status mijn bestelling zich bevindt met bijbehorende data. van wat ik weet is:

- 111 geaccepteerd in fabriek met voorlopige data
- 112 gepland voor productie vaste datum
- tussen 112 en 150 wordt er een VIN aangemaakt (2 a 3 weken voor de bouw)
- 150 daadwerkelijke productie is gestart.
Dat is waar, het is zeker een nice to have en ziet er mooier uit.

Thanks voor het overzicht van de statuscodes, dan weet ik waar ik naar kan vragen als ik ongetwijfeld over een paar weken de kriebels krijg omdat ik uiteraard dan nog niks van hun zal horen. :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb hem vandaag mogen ophalen. Wat een top auto!
Meteen iets waar ik niet uitkom. Ik wil zoveel mogelijk de BMW navigatie gebruiken en eigenlijk geen Android auto meer. Maar zonder Android auto krijg ik de Flitsmeister audio niet aan de gang. Telefoon is verbonden met de auto via bluetooth, Flitsmeister start, de telefoon gaat op 'headset' mode waardoor er geen geluid meer uit de telefoon speakers komt. Geluid komt ook niet uit de speakers van de auto. Gewoon bellen werkt wel. Flitsmeister werkt wel, want de notifications komen binnen op m'n horloge, maar dus geen audio.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• kristofdze
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 04-10 14:43
Lap! De dealer belde namiddag, kom hem volgende week maar ophalen. Besteld 11juli en gepland voor 1 maart. Nog geen laadpaal of niks :)

Betreft een 40.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 19:44

mdeiman

Project 45 -> iX3

Als ik met een fietsenrek rij, kan de auto alleen op de snelweg zelfstandig tussen de lijntjes rijden. Jammer dat dit niet op andere wegen kan waar je bv 80 of 100 mag.

Iemand anders dit ook geconstateerd of zit er nog ergens een instelling verborgen?

Shit happens.

• JMS001
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-10 15:19
FabiRaket schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:10:

Interessant; ik heb mijn iX3 in mei al besteld met dakrails (was toen al configureerbaar bij Alphabet):

Dakdraagsysteem uitgevoerd in hoogglans Shadow Line (S0386) 395.00

Ik zie nu dat die dakrails nog altijd niet in de BMW configurator staan. Levering staat gepland op 1 dec, ben benieuwd of ik dan ook die nieuwe lader en verlichte stoelbediening krijg...

• MooDyBLueS
  • Niet online
@JMS001 Het zal ervan af hangen hoe BMW dit aanpakt. Het kan zo zijn dat alles wat ze nu in de configurator laten zien (en dus nieuw besteld wordt) minstens productieweek 48 bijv. wordt en pas vanaf dan deze nieuwe opties op de auto's komen en dat alles wat vanaf nu besteld wordt sowieso pas die productieweek wordt. Optie 2 is ze werken nu de oude voorraad weg en zodra die op is worden de nieuwe onderdelen automatisch gebruikt. Optie 3 is ze zijn nu al in de fabriek actief de nieuwe onderdelen aan het inzetten.

Zal dus afhangen welke optie het is of wij wel of geen geluk gaan hebben. ;)

Eea kunnen we natuurlijk af gaan leiden van afleveringen die zich hier gaan melden. Aangezien ik begreep dat van productiedag tot aflevering nog wel 2-3 weken zitten verwacht ik pas begin november op z'n vroegst de eerste evt. meldingen over nieuwe onderdelen.

[ Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 01-10-2026 11:28 ]

• MvdV75
Dakrails inderdaad nog niet in de configurator

Benieuwd of dan deze optie ook toegevoegd kan worden bij de ix3 staat nl wel bij de i3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyJ35UowtNw32LsFmUTxHDBFY-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvFs9jXx6Tw3GZT42ilsQRad.jpg?f=fotoalbum_large

• Fusuy_23
JMS001 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:31:
[...]

Interessant; ik heb mijn iX3 in mei al besteld met dakrails (was toen al configureerbaar bij Alphabet):

Dakdraagsysteem uitgevoerd in hoogglans Shadow Line (S0386) 395.00

Ik zie nu dat die dakrails nog altijd niet in de BMW configurator staan. Levering staat gepland op 1 dec, ben benieuwd of ik dan ook die nieuwe lader en verlichte stoelbediening krijg...
Ik zag hem destijds ook op de Alphabet-site (mei/juni). Ik dacht toen namelijk dat het om dwarse dakdragers als accessoire ging en had hem daarom niet aangevinkt. Ik vind dit eigenlijk wel een leuke optie om erbij te hebben. ben benieuwd of mijn productieslot zal verschuiven als ik hem er toch bij neem.

dakrails is alleen zichtbaar als je de ix3 40 xdrive kiest. dan staat die bij "exterieur uitrusting".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTNRQ19gDvWdWqjmcoXoNAlpnG4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z1XNygiDZCCXd9KnZuYPDoyB.png?f=user_large
MooDyBLueS schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:26:
@JMS001 Het zal ervan af hangen hoe BMW dit aanpakt. Het kan zo zijn dat alles wat ze nu in de configurator laten zien (en dus nieuw besteld wordt) minstens productieweek 48 bijv. wordt en pas vanaf dan deze nieuwe opties op de auto's komen en dat alles wat vanaf nu besteld wordt sowieso pas die productieweek wordt. Optie 2 is ze werken nu de oude voorraad weg en zodra die op is worden de nieuwe onderdelen automatisch gebruikt. Optie 3 is ze zijn nu al in de fabriek actief de nieuwe onderdelen aan het inzetten.

Zal dus afhangen welke optie het is of wij wel of geen geluk gaan hebben. ;)

Eea kunnen we natuurlijk af gaan leiden van afleveringen die zich hier gaan melden. Aangezien ik begreep dat van productiedag tot aflevering nog wel 2-3 weken zitten verwacht ik pas begin november op z'n vroegst de eerste evt. meldingen over nieuwe onderdelen.
Hoop wel echt dat ze voor week 47 al om zijn. want mijne zou rond week 47 gebouwd worden. zou wel echt balen als ik niet de geupdate versie krijg :-(

[ Voor 112% gewijzigd door Fusuy_23 op 01-10-2026 12:26 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Fusuy_23 Die week 48 was puur uit mijn duim gezogen, dus wees gerust dat ik niet meer weet dan jij. ;) Mijne staat op week 46 begreep ik, dus we zitten in hetzelfde parket.

Ik zou ook wel balen, al zijn het gelukkig relatief kleine dingen. Denk dat voor mijn iPhone en die van mijn vrouw met name de nieuwe "Plus" wireless charging tray wel fijn is, we hebben thuis ook zo'n magnetische lader op een kastje staan en dat werkt echt super. Al vind ik het wel vrij lelijk dat je die ronde schijf zo ziet zitten. De verlichting om de stoelknoppen maakt de iX3 weer net een klein stapje luxer natuurlijk, maar zie ik minder een must in, net als de remklauwen.

Weet niet of het al benoemd was, maar ik las dat met de najaarsupdate voor het infotainmentsysteem ook Prime Video als app naar de iX3 komt (ik hoop zelf nog altijd op een echte Apple Music app, de auto ondersteunt immers ook Dolby Atmos met de H/K audio, tot die tijd hebben we gelukkig CarPlay).

En ook komt de gecombineerde 3D weergave van navigatie en rijassistentiefuncties (mooi scrabblewoord) met die update mee én wordt de BMW navigatie geaugmenteerd met Google Maps POI's. Toch alles bij elkaar mooie updates die iedereen krijgt.

• JLdal
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 06-10 17:57
mdeiman schreef op woensdag 30 september 2026 @ 19:11:
Als ik met een fietsenrek rij, kan de auto alleen op de snelweg zelfstandig tussen de lijntjes rijden. Jammer dat dit niet op andere wegen kan waar je bv 80 of 100 mag.

Iemand anders dit ook geconstateerd of zit er nog ergens een instelling verborgen?
Naar mijn weten gelden de beperkingen met name als er een aanhanger achter de auto zit, niet als er een fietsenrek / drager aangekoppeld is. Je kunt zelf aangeven via de instellingen wat er achter de auto zit (geloof Mijn Voertuig / Rijden / Aanhanger).

• Fusuy_23
MooDyBLueS schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:32:
@Fusuy_23 Die week 48 was puur uit mijn duim gezogen, dus wees gerust dat ik niet meer weet dan jij. ;) Mijne staat op week 46 begreep ik, dus we zitten in hetzelfde parket.

Ik zou ook wel balen, al zijn het gelukkig relatief kleine dingen. Denk dat voor mijn iPhone en die van mijn vrouw met name de nieuwe "Plus" wireless charging tray wel fijn is, we hebben thuis ook zo'n magnetische lader op een kastje staan en dat werkt echt super. Al vind ik het wel vrij lelijk dat je die ronde schijf zo ziet zitten. De verlichting om de stoelknoppen maakt de iX3 weer net een klein stapje luxer natuurlijk, maar zie ik minder een must in, net als de remklauwen.

Weet niet of het al benoemd was, maar ik las dat met de najaarsupdate voor het infotainmentsysteem ook Prime Video als app naar de iX3 komt (ik hoop zelf nog altijd op een echte Apple Music app, de auto ondersteunt immers ook Dolby Atmos met de H/K audio, tot die tijd hebben we gelukkig CarPlay).

En ook komt de gecombineerde 3D weergave van navigatie en rijassistentiefuncties (mooi scrabblewoord) met die update mee én wordt de BMW navigatie geaugmenteerd met Google Maps POI's. Toch alles bij elkaar mooie updates die iedereen krijgt.
Van wat ik op verschillende plekken lees en tegenkom, zouden de wijzigingen vanaf 1 november worden doorgevoerd (uiteraard blijft dat vooralsnog speculatie). Als dat klopt, zou week 46 dus ook mee moeten vallen. Fingers crossed! 🤞

En je hebt helemaal gelijk, het zijn uiteindelijk maar kleine dingen.

Ik kijk er in ieder geval echt naar uit om hem straks in ontvangst te mogen nemen!

Moet trouwens wel zeggen dat er met de magnetische lader, als ik het goed begrijp, wat ruimte ontstaat tussen de telefoon en de rest van het laadoppervlak. Daardoor zou de telefoon buiten het magnetische laadgedeelte wat beter gekoeld kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Fusuy_23 op 01-10-2026 14:40 ]

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 14:09
Fusuy_23 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:22:
[...]

Ik zag hem destijds ook op de Alphabet-site (mei/juni). Ik dacht toen namelijk dat het om dwarse dakdragers als accessoire ging en had hem daarom niet aangevinkt. Ik vind dit eigenlijk wel een leuke optie om erbij te hebben. ben benieuwd of mijn productieslot zal verschuiven als ik hem er toch bij neem.

dakrails is alleen zichtbaar als je de ix3 40 xdrive kiest. dan staat die bij "exterieur uitrusting".

[Afbeelding]

[...]

Hoop wel echt dat ze voor week 47 al om zijn. want mijne zou rond week 47 gebouwd worden. zou wel echt balen als ik niet de geupdate versie krijg :-(
bij de 50 staat hij ook ( België )

• MooDyBLueS
  • Niet online
Fusuy_23 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:38:
[...]

Van wat ik op verschillende plekken lees en tegenkom, zouden de wijzigingen vanaf 1 november worden doorgevoerd (uiteraard blijft dat vooralsnog speculatie). Als dat klopt, zou week 46 dus ook mee moeten vallen. Fingers crossed! 🤞

En je hebt helemaal gelijk, het zijn uiteindelijk maar kleine dingen.

Ik kijk er in ieder geval echt naar uit om hem straks in ontvangst te mogen nemen!

Moet trouwens wel zeggen dat er met de magnetische lader, als ik het goed begrijp, wat ruimte ontstaat tussen de telefoon en de rest van het laadoppervlak. Daardoor zou de telefoon buiten het magnetische laadgedeelte wat beter gekoeld kunnen worden.
Dat klinkt hoopvol! Ik kan zelf ook niet wachten tot ik hem eindelijk in ontvangst mag nemen, maar inderdaad hoop ik in dit geval vooral dat ik ook bij de vernieuwde versie zal horen.

Wat je zegt van de magnetische lader kan heel goed kloppen, zo werkt dus de lader die wij thuis hebben ook, er zit een ring omheen waar de koele lucht uit komt om de telefoon te koelen. Dat werkt best goed moet ik zeggen. Dus wellicht dat dat ook de reden is dat je die ronde puk zo prominent uit ziet steken.

• JMS001
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-10 15:19
rolelael schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:58:
[...]

bij de 50 staat hij ook ( België )
In NL alleen bij de 40 x-drive. Terwijl het wireless charging plus alleen zichtbaar is bij de gewone 40 en de 50. 8)7

Lijkt erop dat de online configurator nog wat werk nodig heeft.

• FabiRaket
Spraakassistent uodate. Geen change log, maar wellicht merken we verschil…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Jvrhwt68S24a9t6AMUgUGvMduI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kD6tF41B61xV70bmZ58pDnsV.jpg?f=fotoalbum_large

(Ik heb de automatische updates uit staan, zodat ik kan volgen of er updates zijn)

Alles van Apple

• ookhoi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 14:03
kstja0 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:51:
De iX3 heeft een gepatenteerde soft stop functie. Als je tot stilstand remt heb je geen terugslag. Dat heb ik nooit eerder ervaren bij vergelijkbare autos. Wellicht in een hele luxe limo. Dat rijdt voor mij 'rijk'. Daarnaast totaal niet nerveus.
Ik denk dat ik misschien begrijp wat jullie bedoelen. Vandaag op de kampeer- en caravanbeurs kon een proefrit gemaakt worden in een Ford met caravan. De Ford Explorer (VAG-platform) remt in one-pedal-drive mode bij gas los het laatste stukje met fysieke rem tot stilstand. Dat is niet echt soepel inderdaad.

• MooDyBLueS
  • Niet online
ookhoi schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat ik misschien begrijp wat jullie bedoelen. Vandaag op de kampeer- en caravanbeurs kon een proefrit gemaakt worden in een Ford met caravan. De Ford Explorer (VAG-platform) remt in one-pedal-drive mode bij gas los het laatste stukje met fysieke rem tot stilstand. Dat is niet echt soepel inderdaad.
Mijn Kia EV6 gebruikt weliswaar niet de fysieke rem wanneer je one-pedal drive gebruikt maar is ook bij lange na niet zo soepel als de iX3. Ik gok wel wat soepeler dan de Ford Explorer maar die heb ik nooit gereden.

• MvdV75
Vanaf prijs ix 3 40 toch gedaald met € 395,60, omdat de 22 kW nu niet meer standaard is.

Ook staat het dagdraagsysteem nu bij de ix3 40 in de configurator als optie

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 07:16
Ik ga binnenkort een proefrit maken en was beetje aan het kijken naar online reviews. Uiteraard moet je zelf rijden...altijd. Meeste reviews zijn positief, maar deze geeft een behoorlijke negatieve review:

YouTube: 2027 BMW iX3 | Disappointing at Best

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:21
jelleeelco schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:24:
Ik ga binnenkort een proefrit maken en was beetje aan het kijken naar online reviews. Uiteraard moet je zelf rijden...altijd. Meeste reviews zijn positief, maar deze geeft een behoorlijke negatieve review:

Ik herken mij wel in de kritiek met name het interieur. Mijn testauto was 85k, nou zo voelde het echt niet van binnen. Ik vind dat BMW te ver is gegaan met kostenbesparingen, dit zie je ook in de huidige 5 serie. BMW lijkt er wel van te leren want deze week zijn er wat kleine updates doorgevoerd om de IX3 te verbeteren. Volgens mij is iconic glow als optie ook gedaald in prijs.

• jelleeelco
mrbones92 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:52:
[...]

Ik herken mij wel in de kritiek met name het interieur. Mijn testauto was 85k, nou zo voelde het echt niet van binnen. Ik vind dat BMW te ver is gegaan met kostenbesparingen, dit zie je ook in de huidige 5 serie. BMW lijkt er wel van te leren want deze week zijn er wat kleine updates doorgevoerd om de IX3 te verbeteren. Volgens mij is iconic glow als optie ook gedaald in prijs.
Ik was vooral verbaasd dat ze de Tesla MY L beter vonden dan de iX3...zowel qua rijden als qua interieur kwaliteit.

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:21
jelleeelco schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:03:
[...]

Ik was vooral verbaasd dat ze de Tesla MY L beter vonden dan de iX3...zowel qua rijden als qua interieur kwaliteit.
Haha dat is wel vergezocht. Ik vind de BMW wel beter rijden. Ook het Idrive systeem en de assistentiesystemen zijn veel beter dan bij Tesla. Ik kon echt niet wennen aan het touchscreen en alles via camera's (FSD) is toch wat foutgevoeliger dan radar zoals bij BMW.

• Fusuy_23
Ik heb nu vier jaar een Tesla Model Y en je kunt er eigenlijk niet omheen: de software van Tesla is gewoon beter. Tesla is wat dat betreft echt software op wielen.

Maar als je naar de rest kijkt — rijgedrag, comfort, bouwkwaliteit, materialen en uitstraling/status — vind ik BMW toch vele malen beter. Uiteraard is de software van de iX3 ten opzichte van de vorige generaties flink verbeterd, waardoor de kloof op softwaregebied ook een stuk kleiner is geworden.

BMW is natuurlijk ook gewoon een gevestigde speler in de auto-industrie, met decennialang ervaring in het bouwen van auto’s. En juist dat merk je wanneer je ermee rijdt. Het totaalplaatje voelt gewoon volwassener en meer als een échte auto.

Ik weet nog heel goed hoe ik na de iX3-proefrit weer in mijn Tesla stapte. Het was bijna alsof ineens alles op z’n plek viel. Ik begreep op dat moment precies waarom BMW BMW is. De manier waarop de auto rijdt, aanvoelt, dempt en om je heen gebouwd is… het maakte in één keer duidelijk wat ik al die jaren had gemist.

En eerlijk gezegd was dat ook het moment waarop ik dacht: ik wil eigenlijk niet meer terug naar Tesla.

• jelleeelco
Fusuy_23 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:40:
Ik heb nu vier jaar een Tesla Model Y en je kunt er eigenlijk niet omheen: de software van Tesla is gewoon beter. Tesla is wat dat betreft echt software op wielen.

Maar als je naar de rest kijkt — rijgedrag, comfort, bouwkwaliteit, materialen en uitstraling/status — vind ik BMW toch vele malen beter. Uiteraard is de software van de iX3 ten opzichte van de vorige generaties flink verbeterd, waardoor de kloof op softwaregebied ook een stuk kleiner is geworden.

BMW is natuurlijk ook gewoon een gevestigde speler in de auto-industrie, met decennialang ervaring in het bouwen van auto’s. En juist dat merk je wanneer je ermee rijdt. Het totaalplaatje voelt gewoon volwassener en meer als een échte auto.

Ik weet nog heel goed hoe ik na de iX3-proefrit weer in mijn Tesla stapte. Het was bijna alsof ineens alles op z’n plek viel. Ik begreep op dat moment precies waarom BMW BMW is. De manier waarop de auto rijdt, aanvoelt, dempt en om je heen gebouwd is… het maakte in één keer duidelijk wat ik al die jaren had gemist.

En eerlijk gezegd was dat ook het moment waarop ik dacht: ik wil eigenlijk niet meer terug naar Tesla.
Snap ik - maar toen ik in de iX3 zat (niet gereden, maar gewoon bij de dealer in gezeten) en daarna terug in de 530e, had ik een gevoel van oei...dit is een stuk fijner. Gedateerd misschien, maar wel 'steviger' en mooier. Kan ook aan de kleur hebben gelegen natuurlijk in de iX3.

Wat de tesla betreft - in de MY gezeten (nieuwe, Premium) en die had wel hele andere materialen en uitstraling dan de MY van een collega van 3 jaar oud. Ook Tesla heeft grote sprongen gemaakt.

Uiterlijk vind ik de BMW echter zoveel mooier...

• MooDyBLueS
  • Niet online
Zijn er mensen die hun iX3 bij levering gelijk hebben laten voorzien van zoiets als een keramische coating? Zo ja, is het aan te raden dit uit te besteden of kan dit ook prima zelf?

Ik weet dat het bij wat luxere auto's wat meer gebruikelijk is om dit te doen, heb het alleen zelf nog nooit op een auto laten doen, maar het spreekt me wel aan om met name een meer vuil en water afstotende laag te hebben zodat de auto langer mooi blijft en minder vaak gewassen hoeft te worden.

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:35

yec

jelleeelco schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:03:
[...]

Zou het niet te serieus nemen; ze vallen de iX3 af omdat ze zo doorgeschoten zijn in gadgets en schermen en adviseren dan een Model YL. Natuurlijk enorm tegenstrijdig, ze hadden liever een iets traditioneler interieur zoals de voorgaande generaties. Valt wat voor te zeggen, maar adviseer dan geen Tesla of Kia. Die hebben last van exact zelfde fenomeen. En qua rijgedrag missen ze comfort voor het type. Daar valt wat voor te zeggen, adaptieve dempers/luchtvering was een mooie toevoeging geweest. Voor de rest is die video a nothing hamburger, want er wordt geen woord over het technische niveau van batterijen en elektro motoren. Heel oppervlakkig, maar blijkbaar heeft BMW ook niet veel informatie doorgestuurd…

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 19:44

mdeiman

Project 45 -> iX3

Fusuy_23 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:40:

Persoonlijk vind ik de software van de BMW gewoon beter.

Blijkbaar is dit ook smaakgevoelig.

Shit happens.

• Erjee
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 05-10 21:13
Fusuy_23 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:22:
[...]

[Afbeelding]

Inmiddels staat het ook bij de configurator van de 50. Vandaag meteen de dealer bericht deze toe te voegen aan de order 😉
[...]

• ronald1963
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58
jelleeelco schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:24:

Zoveel mensen, zoveel smaken. Toch lijkt dit wel een eenling in z’n negativisme

• D-dickmann
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-10 00:21
Omdat jullie net zulke nerds zijn als ik is er vast iemand die weet waar ik deze achtergrond met de M1 ProCar of andere vette BMW modellen kan downloaden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bq6PM7caj-HGHn2w1BG1orTmTLE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iXvrAGa3BdhbG4bgF8FRftZf.jpg?f=user_large

• MooDyBLueS
  • Niet online
D-dickmann schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:49:
Omdat jullie net zulke nerds zijn als ik is er vast iemand die weet waar ik deze achtergrond met de M1 ProCar of andere vette BMW modellen kan downloaden?

[Afbeelding]
Zit onder My Modes en als ik het goed heb alleen onder de Personal te customizen. Hier een video die het laat zien hoe je daar komt:
Ik meen dat je ook de wallpaper lang ingedrukt kon houden op het scherm wat jij in je post toont, of dat was alleen voor de indeling van de inhoud links, dat weet ik niet meer zeker.

Heb zelf mijn iX3 nog niet maar kijk regelmatig videos om de wachttijd te verzachten. :P

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-10-2026 00:10 ]

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 13:06
ronald1963 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:30:
[...]

Klopt, maar de punten die ze noemen ben ik het wel met ze eens.

Ik vind de iX3 over het algemeen té positief beoordeeld over de gehele linie. Ik neem de beoordeling van auto journalisten met een grote korrel zout gezien hun commerciële belangen. Maar ook particuliere auto kopers zijn initieel vaak 'verliefd' op hun nieuwe speeltje of willen vooral hun dure aankoop verantwoorden (aan zichzelf).
Neemt niet weg dat ik alsnog de iX3 kies boven de concurrenten dusja.

• Erjee
De dakrails staan inmiddels in de configurator, ook bij de 50. Ik heb de dealer reeds verzocht deze op te nemen in de bestelling. Auto besteld eind april, levering medio januari 2027

• Fusuy_23
Erjee schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:32:
De dakrails staan inmiddels in de configurator, ook bij de 50. Ik heb de dealer reeds verzocht deze op te nemen in de bestelling. Auto besteld eind april, levering medio januari 2027
Heeft de dealer nog iets laten doorschemeren over de mogelijkheid dat de planning door deze aanpassing zou kunnen verschuiven?

Ik begreep namelijk dat, wanneer ik de aanpassing zou laten opnemen, er een aanzienlijke kans was dat de planning van mijn auto zou opschuiven, omdat de wijziging door de fabrieksplanning mogelijk als een ‘nieuwe order’ behandeld zou worden. Ik wilde het risico niet nemen dat de levering daardoor van december naar 2027 zou verschuiven.

Baal er wel een beetje van, helaas. 😅

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:51
Fusuy_23 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:39:
[...]

Heeft de dealer nog iets laten doorschemeren over de mogelijkheid dat de planning door deze aanpassing zou kunnen verschuiven?

Ik begreep namelijk dat, wanneer ik de aanpassing zou laten opnemen, er een aanzienlijke kans was dat de planning van mijn auto zou opschuiven, omdat de wijziging door de fabrieksplanning mogelijk als een ‘nieuwe order’ behandeld zou worden. Ik wilde het risico niet nemen dat de levering daardoor van december naar 2027 zou verschuiven.

Baal er wel een beetje van, helaas. 😅
Vind je de dakrails esthetisch mooier of gaat het je om de montage van dakdragers? Dat laatste kan namelijk ook zonder de dakrails, ik heb voor 305 euro via de dealer dakdragers gekocht die dus gemonteerd kunnen worden zonder de dakrails (al heb ik ze nog niet geprobeerd, dus misschien gaat het met dakrails wel een stuk makkelijker, dat weet ik nog niet). Ik zie in de configurator dat de dakrails slechts 2km schelen in de (theoretische) actieradius, dat is meer bij een trekhaak (-5km).

• Fusuy_23
EV_Eric schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:54:
[...]

Vind je de dakrails esthetisch mooier of gaat het je om de montage van dakdragers? Dat laatste kan namelijk ook zonder de dakrails, ik heb voor 305 euro via de dealer dakdragers gekocht die dus gemonteerd kunnen worden zonder de dakrails (al heb ik ze nog niet geprobeerd, dus misschien gaat het met dakrails wel een stuk makkelijker, dat weet ik nog niet). Ik zie in de configurator dat de dakrails slechts 2km schelen in de (theoretische) actieradius, dat is meer bij een trekhaak (-5km).
Het is puur esthetisch. Ik vind het gewoon net wat mooier met dakrails. Functioneel voegt het niets toe. Je hebt inderdaad bestaande gleuven voor de dakdragers welke je kan gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben al superblij met de auto zelf. 😄

Het gaat er voor mij vooral om: ga ik het risico nemen dat de auto door die aanpassing naar 2027 kan schuiven en ik wellicht vier jaar lang meer bijtelling betaal, of laat ik het gewoon zoals het nu staat en loop ik dat risico niet? Want als het met 3 a 4 weken al opschuift zit ik met levering in 2027.

Als ik het zo uitreken, weegt die extra bijtelling uiteindelijk niet op tegen zo’n klein esthetisch detailtje. BMW casino 😂, uiteraard zit er een kans in dat het niet opschuift maar net zo goed wel.

• Erjee
Ik heb nog geen reactie van de dealer gehad. Voor mij is het ook puur esthetisch, mijn huidige G08 heeft dit ook. Ik heb een witte besteld met M Pro pakket en ik vind het net wat beter smoelen met de zwarte accenten. Mocht de levering daardoor worden opgeschoven dan laat ik het achterwege.

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 16:28
Hoe zit het precies met de software updates
auto geeft aan dat ik laaste software update heb
software: 26.03.53

echter zijn er nieuwe versies beschikbaar, wordt dit in batches gedaan?

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57
Beetje jammer dat BMW nog geen enkele OTA update van het besturingssysteem heeft uitgestuurd. Die updates kunnen voorlopig enkel via de dealer geïnstalleerd worden.

• D-dickmann
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-10 00:21
MooDyBLueS schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 00:09:
[...]

Zit onder My Modes en als ik het goed heb alleen onder de Personal te customizen. Hie...
Dankje maar ik weet hoe ik hem moet aanpassen, ik zoek de daadwerkelijke wallpaper met de M1 erop. Die staat niet standaard tussen de opties en moet je zelf inladen vanaf bijv. Je telefoon.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30
D-dickmann schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 00:21:
[...]

Dankje maar ik weet hoe ik hem moet aanpassen, ik zoek de daadwerkelijke wallpaper met de M1 erop. Die staat niet standaard tussen de opties en moet je zelf inladen vanaf bijv. Je telefoon.
Die staat er niet in. Je moet hem zelf zoeken en uploaden. Uit ervaring kan ik alvast wel verklappen dat je eigenlijk altijd je navigatie op dat scherm hebt dus die plaat zie je in de regel niet… ik weet eerlijk ook niet hoe je tussen die twee schermen schakelt…

zijn er trouwens nog echte leuke updates hier op dit forum over de iX3? Over softwareupgrades of handige tweaks? Dingetjes die heel handig zijn in gebruik? Etc?

[ Voor 11% gewijzigd door ergodyne1 op 04-10-2026 11:40 ]

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-10 19:01
Pfff. Ik hoop ook wel op eens een software update. Heb een van de eerste IX3's en sukkel met connectie naar Android. Moet toch wel regelmatig een reset uitvoeren.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik zag op motor-talk dat er tenminste in noorwegen een 26.07.53 over de OTA komt.
Als je echter problemen heb je kun je natuurlijk altijd bij de dealer laten updaten

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• ronald1963
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58
D-dickmann schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:49:

[Afbeelding]
Deze?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3yS_KbGUnoYGBavN3s6GRTFwDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xCQ52MQKpWPKCMhNNXa4WDo5.png?f=fotoalbum_large

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:17
hedwigvb schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:01:
Pfff. Ik hoop ook wel op eens een software update. Heb een van de eerste IX3's en sukkel met connectie naar Android. Moet toch wel regelmatig een reset uitvoeren.
Android heeft het probleem dat je zoveel merken hebt en regelmatig anders reageren in autos. Heb een Samsung fold7 en een pixel 11 pro, de Samsung werkt 100% met bellen, de pixel moet altijd eerst een verbinding maken middel bellen en bij de tweede keer bellen werkt hij. Dat was bij de pixel 7 pro al en nu nog steeds

• Martin lienden
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-10 22:03
jessepost schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:22:
[...]

Update:
Ik heb de folie een maand geleden laten plaatsen en ik ben er heel tevreden mee. Het warmtewerend effect is direct merkbaar, zeker op de voorruit en voorportieren die zonder folie warmer aanvoelden dan bij mijn vorige auto, een ID.4.

Bij de ID.4 had ik ook veel last van hitte via het panoramadak. Die had een 'zwart' zonnescherm dat het zonlicht wel blokkeerde maar de hitte juist vasthield. Bij de iX3 is het glas van het panoramadak UV-werend glas (niet geblindeerd). Dat maakt echt een enorm verschil ten opzichte van de ID.4. En het achterraam en achterportieren zijn al geblindeerd en ook UV-werend. Maar op de voorportieren en voorruit voelde het nog te warm. Ik wilde gewoon hetzelfde effect op alle ramen.

De folie is netjes afgesneden net over de rand van de Panoramic Vision en valt volledig weg in het zwart, zelfs met 5x zoom camera was het lastig om het randje zichtbaar te krijgen. Lichtdoorlatendheid is 70% (wettelijk minimum is 55%). De eerste 4 dagen mochten de ramen niet naar beneden dus ik had de knoppen afgeplakt. Na een week zijn de meeste bubbeltjes wel weg. Gewoon normaal mee te rijden, meteen na plaatsing. Aanrader als je snel last hebt van zonnewarmte (en daardoor al snel een beetje flauw en duf worden) zoals ik.

[Afbeelding]
Nu nog een M performance set er op en dan is tie echt dik, superfijne auto

• jelleeelco
ronald1963 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 22:30:
[...]

Klopt, een van de weinig negatieve reviews. Zaterdag weer even langs de dealer gegaan om in de auto te zitten, en een aantal punten die hij benoemt snap ik wel. De ruimte in het midden, dat is idd een beetje een vreemde ontoegankelijke plek. Niet dat ik dat nu wel heb en vraag me af of ik zoiets vaak zou gebruiken. Ik vond wel de materialen (wederom - bij eerder bezoek was ik ook niet overtuigd) tegenvallen.

Maar wat me het meest stoort, en ik vraag me af of dat aan mij ligt of dat meerdere mensen dat hebben: als ik stuur en stoel in een positie zet die voor mij comfortabel aanvoelt, valt het stuur net over het scherm heen (visueel). Dus als ik naar het scherm kijk, is de linkerkant van het scherm onzichtbaar omdat het stuur er voor zit. Ik ben normale lengte (1.81) - heb ik gewoon verkeerd ingesteld of hebben meerdere mensen hier last van? Ik krijg de behoefte om het scherm naar rechts te schuiven (wat natuurlijk niet kan).

• ergodyne1
jelleeelco schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:02:
[...]

Klopt, een van de weinig negatieve reviews. Zaterdag weer even langs de dealer gegaan om in de auto te zitten, en een aantal punten die hij benoemt snap ik wel. De ruimte in het midden, dat is idd een beetje een vreemde ontoegankelijke plek. Niet dat ik dat nu wel heb en vraag me af of ik zoiets vaak zou gebruiken. Ik vond wel de materialen (wederom - bij eerder bezoek was ik ook niet overtuigd) tegenvallen.

Maar wat me het meest stoort, en ik vraag me af of dat aan mij ligt of dat meerdere mensen dat hebben: als ik stuur en stoel in een positie zet die voor mij comfortabel aanvoelt, valt het stuur net over het scherm heen (visueel). Dus als ik naar het scherm kijk, is de linkerkant van het scherm onzichtbaar omdat het stuur er voor zit. Ik ben normale lengte (1.81) - heb ik gewoon verkeerd ingesteld of hebben meerdere mensen hier last van? Ik krijg de behoefte om het scherm naar rechts te schuiven (wat natuurlijk niet kan).
Op dat deel van het scherm zitten knopjes die je nauwelijks gebruikt. Geen last van.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:18
[...]

Ik heb dezelfde lengte en heb daar geen last van. In de verste verte niet. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt?

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bart Simpson schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:23:
[...]

Ik heb dezelfde lengte en heb daar geen last van. In de verste verte niet. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt?
Ik ben 177cm en heb het bijna. In een ideale positie zit het stuur tegen de rand van het scherm aan in mijn gezichtsveld. Dus het blokkeert niks, maar als ik iets verder naar voren zou gaan dan wel. Maar ook wel alleen die strook met de paar icoontjes helemaal links, daar kijk je zelden lijkt mij.

• Ruinpeople
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 08:12
Bezig met een configuratie voor leasing, maar man.. hoe lelijk zijn die “efficiënte” velgen niet.. afschuwelijk!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:32
Ruinpeople schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:24:
Bezig met een configuratie voor leasing, maar man.. hoe lelijk zijn die “efficiënte” velgen niet.. afschuwelijk!
Ik vind geen een van de velg opties echt mooi of gaaf. Jammer. De i3 heeft juist meerdere velgen waar ik tussen zou twijfelen.

• jelleeelco
ergodyne1 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:16:
[...]

Op dat deel van het scherm zitten knopjes die je nauwelijks gebruikt. Geen last van.
Klopt, maar ik vind het visueel gewoon niet prettig.

• jelleeelco
Bart Simpson schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:23:
[...]

Ok dan moet ik eens goed gaan afstellen als ik een proefrit maak. Wss zat ik er dan gewoon te dicht op.

• mnuyens
  • Laatst online: 06-10 09:42
jelleeelco schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:02:
[...]

Klopt, maar ik vind het visueel gewoon niet prettig.
Je bent niet de enige die dit opmerkt, was bij mij ook één van mijn eerste indruk, ze hadden dat scherm beter 1cm meer naar rechts gemonteerd...

Zelf ben ik 1m82 en zit ik redelijk hoog achterover gebogen niet te dicht tegen stuur in comfort zetel, net zoals in een F-16 cockpit ;)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 16:20

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Tanako schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:57:
Hoe zit het precies met de software updates
auto geeft aan dat ik laaste software update heb
software: 26.03.53

echter zijn er nieuwe versies beschikbaar, wordt dit in batches gedaan?
Top dat je het vraagt. Wilde er net een bericht over plaatsen.

Het lijkt erop dat de uitrol van 26.07.XX eindelijk is begonnen. Op meerdere fora lees ik hier berichten over.

https://g45.bimmerpost.co...58778/26-07-58-ota-update
https://www.motor-talk.de...-os-t8526457.html?page=48

Dit wordt idd in batches gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 06-10-2026 10:40 ]

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 16:20

Miesjh

Yargo schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 20:05:
Beetje jammer dat BMW nog geen enkele OTA update van het besturingssysteem heeft uitgestuurd. Die updates kunnen voorlopig enkel via de dealer geïnstalleerd worden.
Ik heb er in juli eentje gehad. Verwacht binnen niet al te lange tijd een nieuwe.

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:42
[...]

Aangezien het stuur niet in de weg kan staan van je snelheidsmeter, kan je misschien het stuur ook wat lager zetten. Gezien de vorm van het scherm, zal het al minder hinderen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Miesjh schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:07:
[...]

Top dat je het vraagt. Wilde er net een bericht over plaatsen.

Het lijkt erop dat de uitrol van 26.07.XX eindelijk is begonnen. Op meerdere fora lees ik hier berichten over.

https://g45.bimmerpost.co...58778/26-07-58-ota-update
https://www.motor-talk.de...-os-t8526457.html?page=48

Dit wordt idd in batches gedaan.
In batches doen is niet meer dan normaal en zou zelfs heel erg dom zijn om dat niet te doen. Er kan altijd wat fout gaan, wat dan meestal iets kleins zal betreffen, maar stel je worst case eens voor dat het hele systeem erdoor "gebricked" zou worden. Ook al is dat een 0,0001% kans, als dat zich voor zou doen dan wil je als fabrikant niet ineens alle iX3's en straks alles wat op de Neue Klasse gebouwd is bij de dealer in de werkplaats hebben staan na dag 1 van je uitrol. Want niet alleen de NA5, maar ook de i3 NA0, benzine i3 G50, iX5 G65, etc. hebben straks hetzelfde systeem.

Zelfs Tesla die bekend staat om maandelijkse en soms wekelijkse updates doet dat in batches met eerst interne tests, dan beta testers, en zelfs daarna geleidelijk en willekeurig.

Eventuele grote problemen komen toch heel snel aan het licht en hiermee kan je als fabrikant de rest van de uitrol tijdelijk stoppen.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen überhaupt nog denken dat dit niet in batches gebeurt...

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-10 14:25
Ik rij inmiddels al 2.5 week heel tevreden rond in mijn ix3 40, wat een genot. Echt overal heel tevreden over, maar 1 ‘ergernis’ tot nu toe…de zonneklep die niet uit kan schuiven haha…mijn KIA EV3 die ik hiervoor had kon dit zelfs standaard. Toch jammer met een laagstaand zonnetje van de zijkant! Maar…als dat alles is ;-) inmiddels al 2341km gereden met een gemiddeld verbruik van 14.2kwh/100km…bijna alleen maar snelweg met 100/110kmh waar het kan, buiten werkzaamheden en files om (op de 20” M aero velgen). Ben echt onder de indruk van de efficiëntie!

Ik heb wel een technisch probleem waarvan ik benieuwd ben of iemand anders dat ook heeft. Het is vanaf de aflevering al niet gelukt om een digital key aan te maken. Het proces stopt elke keer bij het toevoegen aan de wallet, dan geeft hij aan dat hij niet gekoppeld kan worden. Op de dag van aflevering had ik nog een afspraak dus moest ik op een gegeven moment gewoon vertrekken zonder werkende digital key en met de fysieke sleutel. Zojuist even terug gegaan en met de product genius nog een uur aan het proberen geweest, incl resetten en verwijderen van profielen, maar nog geen succes. Hij kon hem ook niet aan zijn eigen telefoon koppelen dus het lijkt wel echt aan de kant van de auto te zitten. Hij gaat nu verder puzzelen met BMW support en ik heb voor de zekerheid een slotje in de werkplaats voor over 2 weken, mocht het dan nog niet softwarematig opgelost zijn, om een technische analyse te maken.

Ik heb altijd met een fysieke sleutel gewerkt dus het stoort me totaal niet in dagelijks gebruik, maar het moet natuurlijk wel werken :-). Benieuwd of iemand dit herkent en al ervaring heeft met een oplossing zodat ik bmw een beetje de goede kant op kan sturen. Merci!

• MooDyBLueS
  • Niet online
sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:15:
Ik rij inmiddels al 2.5 week heel tevreden rond in mijn ix3 40, wat een genot. Echt overal heel tevreden over, maar 1 ‘ergernis’ tot nu toe…de zonneklep die niet uit kan schuiven haha…mijn KIA EV3 die ik hiervoor had kon dit zelfs standaard. Toch jammer met een laagstaand zonnetje van de zijkant! Maar…als dat alles is ;-) inmiddels al 2341km gereden met een gemiddeld verbruik van 14.2kwh/100km…bijna alleen maar snelweg met 100/110kmh waar het kan, buiten werkzaamheden en files om (op de 20” M aero velgen). Ben echt onder de indruk van de efficiëntie!

Ik heb wel een technisch probleem waarvan ik benieuwd ben of iemand anders dat ook heeft. Het is vanaf de aflevering al niet gelukt om een digital key aan te maken. Het proces stopt elke keer bij het toevoegen aan de wallet, dan geeft hij aan dat hij niet gekoppeld kan worden. Op de dag van aflevering had ik nog een afspraak dus moest ik op een gegeven moment gewoon vertrekken zonder werkende digital key en met de fysieke sleutel. Zojuist even terug gegaan en met de product genius nog een uur aan het proberen geweest, incl resetten en verwijderen van profielen, maar nog geen succes. Hij kon hem ook niet aan zijn eigen telefoon koppelen dus het lijkt wel echt aan de kant van de auto te zitten. Hij gaat nu verder puzzelen met BMW support en ik heb voor de zekerheid een slotje in de werkplaats voor over 2 weken, mocht het dan nog niet softwarematig opgelost zijn, om een technische analyse te maken.

Ik heb altijd met een fysieke sleutel gewerkt dus het stoort me totaal niet in dagelijks gebruik, maar het moet natuurlijk wel werken :-). Benieuwd of iemand dit herkent en al ervaring heeft met een oplossing zodat ik bmw een beetje de goede kant op kan sturen. Merci!
Als nu nog EV6 rijder had ik dat met de zonneklep toevallig al tijdens de proefrit ervaren en had ik zoiets van "dat is waar ook, vrijwel alleen Aziatische merken doen dit". Maar inderdaad: als dat het enige is.

Inderdaad indrukwekkend energieverbruik zeg! Dat is echt serieus veel zuiniger dan mijn EV6 AWD die de laatste weken zo rond de 18 kWh/100 km hangt. Ben benieuwd, ik heb de normale 20" M velgen besteld, achteraf zit ik weleens na te denken of ik niet beter de aero variant kon nemen. Maar zijn dat niet net als bij de niet-M 20" velgen gewoon plastic inzetstukken? Weet iemand of die ook los te verkrijgen zijn als accessoire? Heb de webshop doorgebladerd maar zonder VIN krijg je alle accessoires van alle BMW's, nogal veel dus.

Omtrent de digital key: praten we over Android of iOS?

• sdg875
MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:46:
[...]

Als nu nog EV6 rijder had ik dat met de zonneklep toevallig al tijdens de proefrit ervaren en had ik zoiets van "dat is waar ook, vrijwel alleen Aziatische merken doen dit". Maar inderdaad: als dat het enige is.

Inderdaad indrukwekkend energieverbruik zeg! Dat is echt serieus veel zuiniger dan mijn EV6 AWD die de laatste weken zo rond de 18 kWh/100 km hangt. Ben benieuwd, ik heb de normale 20" M velgen besteld, achteraf zit ik weleens na te denken of ik niet beter de aero variant kon nemen. Maar zijn dat niet net als bij de niet-M 20" velgen gewoon plastic inzetstukken? Weet iemand of die ook los te verkrijgen zijn als accessoire? Heb de webshop doorgebladerd maar zonder VIN krijg je alle accessoires van alle BMW's, nogal veel dus.

Omtrent de digital key: praten we over Android of iOS?
Dat is een behoorlijk verschil ja! Die AWD zal veel doen denk ik ook, wat ik hier en elders lees over de 50xDrive is ook wel een beduidend hoger verbruik. Al zit er natuurlijk heel veel in je rechtervoet 😁.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2T7Pb-2s6mbSQcVcqaMN8nOiG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJWVQCoJ3yWPmQwB44cq1vSi.jpg?f=fotoalbum_large

Het community-gemiddelde voor de 40sDrive ziet er ook al best behoorlijk uit moet ik zeggen!

Ik durf het niet te zeggen of het inserts zijn in de velg, en kan even niet gaan kijken. Volgens de configurator is het verschil in range niet heel groot, maar aangezien ik hem privé gekocht heb en van plan ben om hem lang te rijden, dacht ik het er op termijn misschien nog wel uit te halen (en het comfort van een beetje extra range is ook fijn natuurlijk)!

mbt de digital key gaat het om iOS. Zowel bij de Product Genius als bij mijzelf.

• MooDyBLueS
  • Niet online
sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:58:
[...]

Dat is een behoorlijk verschil ja! Die AWD zal veel doen denk ik ook, wat ik hier en elders lees over de 50xDrive is ook wel een beduidend hoger verbruik. Al zit er natuurlijk heel veel in je rechtervoet 😁.

[Afbeelding]

Het community-gemiddelde voor de 40sDrive ziet er ook al best behoorlijk uit moet ik zeggen!

Ik durf het niet te zeggen of het inserts zijn in de velg, en kan even niet gaan kijken. Volgens de configurator is het verschil in range niet heel groot, maar aangezien ik hem privé gekocht heb en van plan ben om hem lang te rijden, dacht ik het er op termijn misschien nog wel uit te halen (en het comfort van een beetje extra range is ook fijn natuurlijk)!

mbt de digital key gaat het om iOS. Zowel bij de Product Genius als bij mijzelf.
Wat je zegt: het community verbruik is ook al erg goed! Dat zal vast wel over een langere periode gaan en zeker ook 21"/22" berijders bevatten, maar juist daarom erg goed.

Omdat ik ook privé rijd zowel met de EV6 als de voor mij nog aanstaande iX3 40 vind ik verbruik inderdaad ook wel enigszins belangrijk, niet om helemaal in verloren te gaan want kostentechnisch is het met een eigen laadpaal peanuts, zeker vergeleken met ICE/hybride auto's. Maar als ik mijn proefrit met de iX3 40 op 21" velgen (15,8 kWh/100 km) vergelijk met mijn proefrit met een Xpeng G9 later op de dag die op 21,1 kWh/100 km uitkwam, dan is dat wel een dusdanig groot verschil dat ik alleen daarom al de Xpeng geen optie meer vond en de iX3 des te meer.

En inderdaad, het verschil tussen wel/geen aero versie is gelukkig klein, dus niet het meest belangrijke uiteindelijk.

Hopelijk wordt je digital key snel opgelost! Misschien een idee: zou het met de nieuwe iOS 27 te maken kunnen hebben?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:15:
Ik heb wel een technisch probleem waarvan ik benieuwd ben of iemand anders dat ook heeft. Het is vanaf de aflevering al niet gelukt om een digital key aan te maken. Het proces stopt elke keer bij het toevoegen aan de wallet, dan geeft hij aan dat hij niet gekoppeld kan worden. ...
Heb je het al eens met een andere telefoon geprobeerd? Digital key is heel afhankelijk van je smartphone.

Hier werkte het alleszins prima met een Google Pixel 7a (Digital Key) en nu een Google Pixel 10 Pro (Digital Key Plus). Ik had wel een gekkigheidje toen ik de sleutel van m'n 7a naar m'n 10 Pro had gedeeld, de UWB deed het pas vanaf dat ik in de Wallet de oude key volledig had verwijderd en daarna weer had ingesteld.

Shit sorry, slecht gelezen, het stond in je uitleg dat hij z'n eigen telefoon ook niet kon koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 06-10-2026 14:21 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• sdg875
Mavamaarten schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:20:
[...]

Heb je het al eens met een andere telefoon geprobeerd? Digital key is heel afhankelijk van je smartphone.

Hier werkte het alleszins prima met een Google Pixel 7a (Digital Key) en nu een Google Pixel 10 Pro (Digital Key Plus). Ik had wel een gekkigheidje toen ik de sleutel van m'n 7a naar m'n 10 Pro had gedeeld, de UWB deed het pas vanaf dat ik in de Wallet de oude key volledig had verwijderd en daarna weer had ingesteld.

Shit sorry, slecht gelezen, het stond in je uitleg dat hij z'n eigen telefoon ook niet kon koppelen.
Geen probleem, toch bedankt voor de moeite om te reageren!😊

• Fusuy_23
Erjee schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:37:
Ik heb nog geen reactie van de dealer gehad. Voor mij is het ook puur esthetisch, mijn huidige G08 heeft dit ook. Ik heb een witte besteld met M Pro pakket en ik vind het net wat beter smoelen met de zwarte accenten. Mocht de levering daardoor worden opgeschoven dan laat ik het achterwege.
en ondertussen al wat meer gehoord? Ben wel heel erg benieuwd. Heb nog steeds hoop dat productiedatum niet zal veranderen namelijk :D

• CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 06-10 17:45
Dag allen,

Rij al geruime tijd naar tevredenheid mn iX3-50. Iemand advies voor winterbanden M-wielen 255/40-21? Ik overweeg Micheling Pilot Alpin SUV of Continental Wintercontact 8S.

Bern benieuwd, dank

[ Voor 3% gewijzigd door CharlyBeemer op 06-10-2026 17:45 ]

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik heb op de koopovereenkomst een code 11HR,20-11-2026, staan. Weet iemand wat die code inhoud?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V1lcOr9.jpg

• ergodyne1
MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:15:
[...]

Wat je zegt: het community verbruik is ook al erg goed! Dat zal vast wel over een langere periode gaan en zeker ook 21"/22" berijders bevatten, maar juist daarom erg goed.

Omdat ik ook privé rijd zowel met de EV6 als de voor mij nog aanstaande iX3 40 vind ik verbruik inderdaad ook wel enigszins belangrijk, niet om helemaal in verloren te gaan want kostentechnisch is het met een eigen laadpaal peanuts, zeker vergeleken met ICE/hybride auto's. Maar als ik mijn proefrit met de iX3 40 op 21" velgen (15,8 kWh/100 km) vergelijk met mijn proefrit met een Xpeng G9 later op de dag die op 21,1 kWh/100 km uitkwam, dan is dat wel een dusdanig groot verschil dat ik alleen daarom al de Xpeng geen optie meer vond en de iX3 des te meer.

En inderdaad, het verschil tussen wel/geen aero versie is gelukkig klein, dus niet het meest belangrijke uiteindelijk.

Hopelijk wordt je digital key snel opgelost! Misschien een idee: zou het met de nieuwe iOS 27 te maken kunnen hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH_KPK-gyDS35UG0UnNjy1wba30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkrmVA66cWmo1PXDkhu8CypN.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met de 21” velgen voornamelijk snelweg gebruik. Over een afstand van zo’n 6300km.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
ergodyne1 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:02:
[...]

[Afbeelding]

Dit is met de 21” velgen voornamelijk snelweg gebruik. Over een afstand van zo’n 6300km.
Aanvullende vraag, wat voor snelheid rijd jij meestal op de snelweg? Keurig 100-110 of..?

• thoomie
  • Nu online
Vodgen schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 17:16:
Ik heb op de koopovereenkomst een code 11HR,20-11-2026, staan. Weet iemand wat die code inhoud?

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde code met een datum een paar dagen eerder. Ook een IX3 40.

• Vodgen
thoomie schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:35:
[...]

Welke datum heb je de auto besteld?

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-dgWiFry4j5o3LDv-jj_FjYrzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYdGtjhXSeHJwykjtIIOS733.jpg?f=fotoalbum_large Euhm wat

• ergodyne1
thoomie schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:18:
[...]

Aanvullende vraag, wat voor snelheid rijd jij meestal op de snelweg? Keurig 100-110 of..?
Ik rijd soms lange stukken (bijv 100km lang) keurig rond de 100-105 om te zien hoe zuinig ik kan rijden in efficiënt modus, maar krijg hem echt niet onder 17kWh… soms rijd ik ook een beetje ‘door’ rond de 120-130. Op de lange afstand scheelt dit dan maar 1-2% van het geschatte percentage bij aankomst.

Maar heel eerlijk, de auto rijdt heerlijk, en hij laad zo ontzettend snel dat je eigenlijk niet heel spastisch zuinig hoeft te rijden. Ik merk dat ik soms de lol in het autorijden kwijt raak omdat ik overal als een bejaarde rijdt om maar zuinig te ‘moeten’ rijden…

• ergodyne1

• Nickmanzz
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:03
Vodgen schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 17:16:

[Afbeelding]
Is de officiële typecodering. De IX3 50 is bijvoorbeeld 31HR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1CCiAkLx1_sJn83p-OKynDQcY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bE8iMIY3WxlNgmNPabLFU28.jpg?f=fotoalbum_large

Gevonden in een brochure.

• MooDyBLueS
  • Niet online
thoomie schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:35:
[...]

Hier ook, iX3 40, er staat 11HR achter maar bij mij staat mijn besteldatum erachter: 23-9-2026.

• thoomie
  • Nu online
Vodgen schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:06:
[...]

Welke datum heb je de auto besteld?
29 september.

• Vodgen
Al met al vreemd die datum. In eerste instantie dacht ik dat het de productiedatum kon zijn maar ook dat het de vermoedelijke leverdatum zou kunnen zijn.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Weet iemand hoe ik kan aangeven dat android auto niet automatisch opstart.
Ik heb hem bij de telefoon in de BMW uitgezet maar zodra ik hem dan weer een keer gebruik staat hij gelijk weer aan. Het liefst heb ik hem uit staan bij het opstarten maar wel beschikbaar als ik hem wil gebruiken.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• ezi70
  • Niet online
Vodgen schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:20:
Al met al vreemd die datum. In eerste instantie dacht ik dat het de productiedatum kon zijn maar ook dat het de vermoedelijke leverdatum zou kunnen zijn.
ik heb de auto 31-7 besteld, dit staat op mijn koopovereenkomst:

BMW iX3 40 (11HR - 08-09-2026) 8)7

Volgens de dealer wordt mijn auto pas week 48 geleverd.

• MartyGld
  • Laatst online: 23:03
MartyGld schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:06:
[Afbeelding]

Ik heb deze week besteld: iX3 50 xDrive, Brooklyn grau, Castanea interieur, panoramadak, trekhaak, 1046 bi-color velgen, parking assistent plus en getinte ramen.

Ik was er de vorige keer ook vroeg bij (heb sinds oktober 2021 de pre LCI iX3 Executive) en heb er nooit spijt van gehad. De specs van de nieuwe zijn nog weer een heel stuk beter dus het wordt vast weer heerlijk rijden 😄. De prijs valt me eerlijk gezegd nog mee (relatief dan). Wat er wel inhakt (NL) is de fiscale bijtelling. Die was in 2021 nog 12% over de eerste 40K. Maar daar kan BMW niets aan doen..

Qua kleur twijfel ik nog.. ik vind Brooklyn Grau de auto heel mooi staan maar Eucalyptus Green ziet er op de plaatjes ook prachtig uit. Brooklyn Grau heb ik toen de iX3 bij Ekris Utrecht stond in het echt gezien en Eucalyptus Green is natuurlijk nog nergens te zien. Zodra dat het geval is ga ik kijken en kan ik eventueel nog wisselen. En verder… aftellen tot oktober, dan loopt mijn huidige contract af. Hopelijk heb ik op tijd besteld zodat het naadloos aansluit.
Eind januari besteld en a.s. donderdag kan ik hem ophalen. Keurig volgens planning! En ik zag dat de 22kw lader er gratis bij zit dus dat is mooi meegenomen. Ik heb vrijdag vrij genomen om alles uit te proberen 😄.

• gerlofant
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:34
CharlyBeemer schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 17:06:
Dag allen,

Rij al geruime tijd naar tevredenheid mn iX3-50. Iemand advies voor winterbanden M-wielen 255/40-21? Ik overweeg Micheling Pilot Alpin SUV of Continental Wintercontact 8S.

Bern benieuwd, dank
Yep. Al eerder in dit forum behandeld hierboven. Wil zelf ook graag de Michelin. Dacht aan de pilot alpin met de amg typering.

Maar lees terug in de BMW voorwaarden die ik tekende bij aankoop, en dat is heel ruim omschreven, dat het ten koste kan gaan van garantie van de aandrijving. Of dat echt stand zou houden als het escaleert en een zaak zou worden betwijfel ik, maar wil je het risico op gedoe lopen? Ik geloof dat ik dan toch bij nader inzzien heel braaf een band met een sterretje zoek. Dan heb je de Goodyears als stille allrounders of de Pirellis als je vooral op asfalt scherp wil sturen.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste