Hier werkt het ook nog niet, of anders gezegd de optie is nog niet beschikbaar in de connected drive store. Ik weet niet of het afhankelijk is van een software update, de auto zit op 11/2025.60. Ik heb wel contact gehad met de dealer en die vertelde dat er een recall was voor mijn model en dat ze dan gelijk de laatste software update zouden uitvoeren. Heb binnenkort de afspraak, hopelijk is het dan beschikbaar op mijn model.mrfatmen schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:40:
Ik sprak gisteren mijn dealer Hedin Dordrecht. Hij vertelde dat ze van BMW gehoord hadden dan de Highway Assistant niet werkt in NL omdat rdw nog geen toestemming heeft gegeven.
Ik meen me te herinneren dat ik hier al mensen hoorde dat het wel reeds werkt in NL.
Toch bijzonder dat het bij sommigen wel werkt en bij anderen weer niet. Er is toch eigenlijk in de kern maar 1 model?GraveHard schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:10:
[...]
Hier werkt het ook nog niet, of anders gezegd de optie is nog niet beschikbaar in de connected drive store. Ik weet niet of het afhankelijk is van een software update, de auto zit op 11/2025.60. Ik heb wel contact gehad met de dealer en die vertelde dat er een recall was voor mijn model en dat ze dan gelijk de laatste software update zouden uitvoeren. Heb binnenkort de afspraak, hopelijk is het dan beschikbaar op mijn model.
Shit happens.
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Ik kon in november nog helemaal geen 22kw aanvinken, maar had het best willen hebben. Uiteindelijk later 2 keer contact gehad met dealer aangezien het nog mogelijk was dit toe te voegen. Ze zagen alleen dat de levertijden van de 22kw's allemaal ver opschoven, dus heb ik het niet gedaan. Nu hebben ze geen 11kw meer ?Yargo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:40:
[...]
Blijft toch iets raar dat de dealers in België hier geen weet van hebben (of verzwijgen). Ik was eerst van plan om het risico te nemen en de 22kW optie te laten vallen in de hoop dat het er uiteindelijk toch zou opzitten, maar heb het er finaal toch maar bijgenomen voor moest dit verhaal niet kloppen. Het niet hebben zou ik me achteraf alleen maar beklagen denk ik.
klopt ook he, bij de release waren de 22kw boordladers nog niet beschikbaar. Die zijn pas in een later stadium erbij gekomen. Doordat er vele bestellingen zijn gebeurd ( succes verhaaltje ) raken de 11kW uitgeput, en zijn ze dus de weg ingeslagen om de klanten de optie te geven
a) wagen schuift, langere levertermijn
b) de 22kW bij plaatsen in je bestellen, tegen een iets voordeligere prijs ( als de wagen al besteld was )
De dealer zelf ( ook in BE ) heeft een lijst van de bestellingen die geimpacteerd zijn door de shortage en contacteert dan de klant.
a) wagen schuift, langere levertermijn
b) de 22kW bij plaatsen in je bestellen, tegen een iets voordeligere prijs ( als de wagen al besteld was )
De dealer zelf ( ook in BE ) heeft een lijst van de bestellingen die geimpacteerd zijn door de shortage en contacteert dan de klant.
Miesjh schreef op zondag 24 mei 2026 @ 00:03:
[...]
Spotify, SoundCloud. Geen interne HDD of USB mogelijkheden.
Goedemiddag, ik lees al een tijdje met veel plezier mee. Nu ik mijn X2 verkocht heb en de IX3 50 deze week geleverd wordt heb ik ook maar eens een accountje aangemaakt.
Het is uiteindelijk een IX3 50 M Sport Pro in het Eucalyptus Grün met 21 inch LM sterspaak geworden, ben erg benieuwd.
Het is uiteindelijk een IX3 50 M Sport Pro in het Eucalyptus Grün met 21 inch LM sterspaak geworden, ben erg benieuwd.
Ik heb via de store een maandje proef genomen.mdeiman schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:23:
[...]
Toch bijzonder dat het bij sommigen wel werkt en bij anderen weer niet. Er is toch eigenlijk in de kern maar 1 model?
Xbox Live: Miesjh NL
Dikke proficiat. graag een fotootje als je hem hebt ? Heb hem ook in het eucaliptish groen besteld
[ Voor 29% gewijzigd door GuidoIX3 op 26-05-2026 20:06 ]
Ik was een grote klager over het wegvallen van het zonnedoek ten opzichte van mijn G01 x3. Afgelopen dagen was richting de 30 graden. Conclusie: geen enkele keer warmte gevoeld of een doek gemist.... Ook de kinderen achterin hadden geen klachtenYargo schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:18:
[...]
En om even verder te bouwen op deze vraag: hoe is de warmteontwikkeling icm het panoramisch dak in de wagen? Zit je nog steeds comfortabel met deze felle zon (gezien je het niet kan afdekken)? Hoe is de warmteontwikkeling achter de zijruiten? Merken jullie een verschil met andere wagens?
Alles van Apple
cool! Stuur je wat mooie foto’s na het ophalen? Benieuwd naar deze kleur met M sport pro.Tokheim schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:51:
Goedemiddag, ... in het Eucalyptus Grün met 21 inch LM sterspaak geworden, ben erg benieuwd.
Heb je de auto al in bezit dan? Ik dacht dat je nog op zoek was.Menno1234 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:59:
[...]
Ik was een grote klager over het wegvallen van het zonnedoek ten opzichte van mijn G01 x3. Afgelopen dagen was richting de 30 graden. Conclusie: geen enkele keer warmte gevoeld of een doek gemist.... Ook de kinderen achterin hadden geen klachten
Oh wat een lekker actief draadje! Ik heb mijn iX3 op 17 januari besteld. Verwachtte levertijd 4 juli. Ben benieuwd.
Polarized Grey | 22kw | M Sport | Trekhaak | Iconic Glow | Panorama dak | Comfort Multifunctionele stoelen | Innovation pack| Parking Assist Pro
Polarized Grey | 22kw | M Sport | Trekhaak | Iconic Glow | Panorama dak | Comfort Multifunctionele stoelen | Innovation pack| Parking Assist Pro
Nou de dag start weer lekker. Hond in de kofferbak gedaan en ik ga voor zitten, is alles zwart. Niks doet het meer. Auto op slot en effe wachten. Gaan de ruiterwissers en de alarmlichten aan. Handvatten gaan ook niet meer naar binnen. Auto staat hier op het pad met de ruitenwissers aan.
Ik begrijp echt niet waarom mijn wagen er nog altijd niet is. Bestelling op 21/11. Het zal wss aan de garage liggen en het aantal bestellingen.henderie schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:16:
Oh wat een lekker actief draadje! Ik heb mijn iX3 op 17 januari besteld. Verwachtte levertijd 4 juli. Ben benieuwd.
Balen! Nog wel verbinding via de app? Is er ook een 12v accu waarvan je een klem er even af en weer op kunt doen? Maar ja, wat is de oorzaak is de grote vraag.Miesjh schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:44:
Nou de dag start weer lekker. Hond in de kofferbak gedaan en ik ga voor zitten, is alles zwart. Niks doet het meer. Auto op slot en effe wachten. Gaan de ruiterwissers en de alarmlichten aan. Handvatten gaan ook niet meer naar binnen. Auto staat hier op het pad met de ruitenwissers aan.
Ik hoop eigenlijk wel zo min mogelijk van dit soort berichtjes te lezen...
Blijft natuurlijk een nieuwe auto met heel veel nieuwe software en in keer goed is toch wel erg lastig c.q. onmogelijk blijkt vaak.
Shit happens.
Dat is ook waardeloos, daar gaat denk ik echt iets mis. Je krijgt ook geen verklaring?oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:24:
[...]
Ik begrijp echt niet waarom mijn wagen er nog altijd niet is. Bestelling op 21/11. Het zal wss aan de garage liggen en het aantal bestellingen.
Shit happens.
Geen verklaring, gewoon dat de wagen in Genk is, mat verder ben ik al 3 weken verder.mdeiman schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:33:
[...]
Dat is ook waardeloos, daar gaat denk ik echt iets mis. Je krijgt ook geen verklaring?
VIN heb je al wel en in de app gekoppeld?oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:34:
[...]
Geen verklaring, gewoon dat de wagen in Genk is, mat verder ben ik al 3 weken verder.
Shit happens.
Als het enige troost kan zijn: de mijne is ook mid-november besteld (via Ayens bij Gregoir Sint-Martens-Latem) en garage houdt nog steeds vol dat levering pas voor eind-augustus is...oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:24:
[...]
Ik begrijp echt niet waarom mijn wagen er nog altijd niet is. Bestelling op 21/11. Het zal wss aan de garage liggen en het aantal bestellingen.
Vraagje aan de eigenaars: ik zag in reviewfilmpjes iets bijzonder van de 360 camera. Als je deze stilstaand activeert is er nog een vrij groot zwart vak rond de (lage resolutie, 2026?) afbeelding van de wagen. Dat zwart vak begint pas beeld op te bouwen eenmaal je begint te rijden?
Ik heb dit vele jaren geleden ook gezien bij bv Opel en dacht altijd dat dit dan de goedkope versie was van de 360 camera. Maar nu zie ik dat de iX3 iets soortgelijk doet voor beeld vlak bij de wagen? Mijn huidige A4 is van eind 2015 en geeft direct een volledig live beeld rondom de wagen. Ik gebruik de functie geregeld om te zien of ik mooi tussen de lijnen sta als ik voorwaarts parkeer bijvoorbeeld. Maar vraag me af of ik de lijnen nog wel ga zien met dat grote zwarte vak rondom de wagen? Tx voor dit te verduidelijken 😉.
Vorige week deed ik een testrit samen met een collega van de Model Y en de iX3 vlak na elkaar. Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van de iX3 zwaar inferieur is als je deze vergelijkt met Tesla. Beetje jammer wel maar goed. Je ziet waar er bij dit model op bezuinigd is 😅, ook al kost die 70k 🫤.
Ik heb dit vele jaren geleden ook gezien bij bv Opel en dacht altijd dat dit dan de goedkope versie was van de 360 camera. Maar nu zie ik dat de iX3 iets soortgelijk doet voor beeld vlak bij de wagen? Mijn huidige A4 is van eind 2015 en geeft direct een volledig live beeld rondom de wagen. Ik gebruik de functie geregeld om te zien of ik mooi tussen de lijnen sta als ik voorwaarts parkeer bijvoorbeeld. Maar vraag me af of ik de lijnen nog wel ga zien met dat grote zwarte vak rondom de wagen? Tx voor dit te verduidelijken 😉.
Vorige week deed ik een testrit samen met een collega van de Model Y en de iX3 vlak na elkaar. Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van de iX3 zwaar inferieur is als je deze vergelijkt met Tesla. Beetje jammer wel maar goed. Je ziet waar er bij dit model op bezuinigd is 😅, ook al kost die 70k 🫤.
[ Voor 15% gewijzigd door Yargo op 27-05-2026 10:55 ]
Van de dealer ruim 4 dagen een demo mogen lenen om te 'ervaren' . Ben nog zoekende..Loewe schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:38:
[...]
Heb je de auto al in bezit dan? Ik dacht dat je nog op zoek was.
Alles van Apple
De 12 volt accu daar kan je niet zomaar bij. Want dit was ook ons idee. Daarna de interlock in de kofferbak rechts eruit gehaald en unlocked. Een bepaalde procedure in de auto. Voorramen open, volume knop indrukken, 4 keer knop alarmlichten. Opeens deed niks het meer. Interlock weer locken. Maar hierna gebeurde er weinig. Toen hebben we met een booster voor in de motorkap weer de boel tot leven kunnen wekken. Heb een rondje gereden en alles lijkt het weer te doen. Ondertussen zie ik ook dat de auto een diagnose naar BMW aan het versturen is.mdeiman schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Balen! Nog wel verbinding via de app? Is er ook een 12v accu waarvan je een klem er even af en weer op kunt doen? Maar ja, wat is de oorzaak is de grote vraag.
Ik hoop eigenlijk wel zo min mogelijk van dit soort berichtjes te lezen...
Blijft natuurlijk een nieuwe auto met heel veel nieuwe software en in keer goed is toch wel erg lastig c.q. onmogelijk blijkt vaak.
Slecht nieuws telefoontje, IX3 wereldwijde aflevering stop ivm stoel probleem. Dus vrijdag geen auto, nog even geduld aub 😱
Wait what?Miesjh schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:33:
[...]
De 12 volt accu daar kan je niet zomaar bij. Want dit was ook ons idee. Daarna de interlock in de kofferbak rechts eruit gehaald en unlocked. Een bepaalde procedure in de auto. Voorramen open, volume knop indrukken, 4 keer knop alarmlichten. Opeens deed niks het meer. Interlock weer locken. Maar hierna gebeurde er weinig. Toen hebben we met een booster voor in de motorkap weer de boel tot leven kunnen wekken. Heb een rondje gereden en alles lijkt het weer te doen. Ondertussen zie ik ook dat de auto een diagnose naar BMW aan het versturen is.
Wat is een interlock?
Hoe kom je aan die procedures? (en werken die bij elke maanstand)
Wat is een booster? En 'voor in de motorkap' ?
Interlock: High-Voltage Interlock Loop (HVIL) Dit is een ingebouwde elektronische veiligheidsschakel die als een rode draad door alle hoogspanningscomponenten (accu, elektromotor, DC/DC-omvormer, omvormer) loopt.ookhoi schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Wait what?
Wat is een interlock?
Hoe kom je aan die procedures? (en werken die bij elke maanstand)
Wat is een booster? En 'voor in de motorkap' ?
Hoe kom je aan die procedures? Hier kwam de ANWB mee aan.
Rechtsvoor onder de motorkap zit een klepje.
Booster: Accu booster/jump starter
[ Voor 9% gewijzigd door Miesjh op 27-05-2026 13:35 ]
Ik verwacht mijn auto op 13 juni op te halen. Wordt zo’n stoelprobleem meestal al in de fabriek opgelost, of gebeurt dat pas bij de dealer bij aankomst?Tokheim schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
Slecht nieuws telefoontje, IX3 wereldwijde aflevering stop ivm stoel probleem. Dus vrijdag geen auto, nog even geduld aub 😱
Stoelen begint zo wel een ding te worden. Enkel de sportstoelen hebben stoelverlengers, maar die sportstoelen zitten veel te hard. en op geen enkel stoelmodel is ventilatie verkrijgbaar.
2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen
Dank je voor je uitleg, alles duidelijk nu :-)Miesjh schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:34:
Interlock: High-Voltage Interlock Loop (HVIL) Dit is een ingebouwde elektronische veiligheidsschakel die als een rode draad door alle hoogspanningscomponenten (accu, elektromotor, DC/DC-omvormer, omvormer) loopt.
Het loskoppelen van hoogvoltage-accu zal in zo'n situatie waarschijnlijk niets uithalen omdat het hoogvoltage-deel alleen ingeschakeld is als de auto 'up' is.
Zelfde geldt voor het weer terugzetten van de veiligheidsschakelaar: dat doet helemaal niets totdat de auto opgestart is en de 12V-accu het hoogspanningscircuit inschakelt.
Ik begrijp niet hoe de booster de auto tot leven heeft kunnen wekken. Dat suggereert dat de 12V-accu niet meer voldoende spanning had, wat me sterk lijkt voor zo'n nieuwe auto.
Dit is voor mij ook nog onduidelijk. Het eerste wat de ANWB heeft gedaan is gekeken of er spanning was. En dat was zo.ookhoi schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:57:
[...]
Dank je voor je uitleg, alles duidelijk nu :-)
Het loskoppelen van hoogvoltage-accu zal in zo'n situatie waarschijnlijk niets uithalen omdat het hoogvoltage-deel alleen ingeschakeld is als de auto 'up' is.
Zelfde geldt voor het weer terugzetten van de veiligheidsschakelaar: dat doet helemaal niets totdat de auto opgestart is en de 12V-accu het hoogspanningscircuit inschakelt.
Ik begrijp niet hoe de booster de auto tot leven heeft kunnen wekken. Dat suggereert dat de 12V-accu niet meer voldoende spanning had, wat me sterk lijkt voor zo'n nieuwe auto.
Onze andere EV, een i4, is een paar dagen bij de dealer geweest na imobilisatie. Kabel doorgebeten door marter beweert men 🤔
Was deze al bekend hier, wellicht handig. Mijn auto heeft geen meldingen uitstaan mbt terugroepacties:
https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-service/rueckrufe.html
https://www.rdw.nl/uw-voertuig-en-uw-gegevens/informatie-over-uw-voertuig/terugroepacties-opzoekenkstja0 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:14:
Was deze al bekend hier, wellicht handig. Mijn auto heeft geen meldingen uitstaan mbt terugroepacties:
Ook geen terugroepacties gevonden, nochtans is mijn wagen een van de eerste
Net bericht van de dealer: ik kan de mijne zaterdag 30 mei ophalen:
Msport Pro, 21", Polarized grey, etc. Met M performance bestickering zijkant.
Besteld 3 december jl.
Msport Pro, 21", Polarized grey, etc. Met M performance bestickering zijkant.
Besteld 3 december jl.
Ik ben vandaag zelf eens langs geweest bij de garage. En ze hadden goed nieuws. Wagen is op 26/05 aangekomen (kon de wagen wel zelf niet zien) en de nodige documenten zijn doorgestuurd naar Ayvens en die heeft deze ook verwerkt op 27/05.Skiwi222 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:42:
[...]
Als het enige troost kan zijn: de mijne is ook mid-november besteld (via Ayens bij Gregoir Sint-Martens-Latem) en garage houdt nog steeds vol dat levering pas voor eind-augustus is...
Dus ik zou vrijdag of maandag uitnodiging dienen te krijgen voor ontvangst.
Wat is dan het stoel probleem? Want zo te zien worden er nog steeds auto's afgeleverd....Tokheim schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
Welke stoelen zouden het probleem hebben?
Ik heb de sportstoelen, maar als er een iX3 levering stop is ivm de stoel montage zou het niet uitmaken welke stoelen het zijn neem ik aan. Ach een paar dagen of weekjes langer wachten lukt ook nog wel….
BMW iX3 Recall: Onboard Charger Fault Hits 145 Neue Klasse Vehicles
https://www.bmwblog.com/2...all-charging-electronics/Xbox Live: Miesjh NL
Updates voor de iX3: https://www.press.bmwgroup.com/netherlands/article/detail/T0458173NL/bmw-modelupdates-zomer-2026-bmw-ix3-40-als-tweede-aandrijflijnvariant-voor-de-ix3
O.a.
O.a.
- Stoelverwarming achter
- Zwarte 21 inch velgen
- En veel nieuwe Individual kleuren.
Frozen Ocean Wave Blue metallic ziet er wel gaaf uit.
ja Malachite Green metallic vind ik ook vet!! Staan nog niet in de configurator. Wel andere individual lakken. Ik vind 3k euro voor een kleur toch wel heftig.
Hier staan de kleuren al: https://configure.bmw.de/de_DE/configure/NA5/11HR
Poh, daar kost een kleur 4900. Dat vind ik echt teveel.Freezr schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:22:
Hier staan de kleuren al: https://configure.bmw.de/de_DE/configure/NA5/11HR
Levering staat gepland om woensdag 3 juni, mits de nummerplaten op tijd aankomen. Nummer van de nummerplaat ken ik ondertussen.oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:06:
[...]
Ik ben vandaag zelf eens langs geweest bij de garage. En ze hadden goed nieuws. Wagen is op 26/05 aangekomen (kon de wagen wel zelf niet zien) en de nodige documenten zijn doorgestuurd naar Ayvens en die heeft deze ook verwerkt op 27/05.
Dus ik zou vrijdag of maandag uitnodiging dienen te krijgen voor ontvangst.
De configurator van de 40 werkt nu: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/3tyemph6 Weet iemand wat voor levertijd ik zou moeten verwachten?
Alleen de grijze stoelen lijken zonder meerprijs groen en zwart gaan icm met een andere optie
Alleen de grijze stoelen lijken zonder meerprijs groen en zwart gaan icm met een andere optie
[ Voor 19% gewijzigd door Hydraulic op 28-05-2026 16:33 ]
Vind deze ook heel erg mooi. Maar begreep dat je voorzichting om moet gaan met de lak. En je vele middelen als ook de wasstraat niet meer kunt gebruiken.Miesjh schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:37:
Frozen Ocean Wave Blue metallic ziet er wel gaaf uit.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
De stop is opgeheven, misschien iets te voorbarig geweest! Nu is aanstaande dinsdag de grote dag, yeahh!Tokheim schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
Die van mij is (m pro, pano dak, etc) 2 weken geleden besteld maar mag pas november uitgeleverd worden. Dat was in elk geval ruim volgens de dealer. Dus zal in elk geval niet later dan oktober zijn momenteel? Maar precies weet ik het dus nietHydraulic schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:31:
De configurator van de 40 werkt nu: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/3tyemph6 Weet iemand wat voor levertijd ik zou moeten verwachten?
Is de iX3 werkelijk zo goed?
[ Voor 13% gewijzigd door kstja0 op 29-05-2026 19:00 ]
Er is nu een soort zonnewering bij te bestellen voor het panodak zag ik. Opvouwbaar/opbergbaar/los. Kennelijk toch handig bij veel zon?
Ik zag het, 51465B72889, 200 euro. Ik kijk eerst of ik het echt nodig hebgerlofant schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:42:
Er is nu een soort zonnewering bij te bestellen voor het panodak zag ik. Opvouwbaar/opbergbaar/los. Kennelijk toch handig bij veel zon?
Ja, same here. We wonen tenslotte niet aan de Midellandse zee
Dat is zo irritant en een van de redenen waarom ik voor de EX60 ben gegaan. Bijv stoelverwarming achterin: Hoewel dat eerst niet eens besteld kon worden bij de Ix3, kan het nu wel, maar moet je sowieso het innovation pack van 2.5k erbij nemen. De goedkoopste uitvoering van de EX60 heeft dat als standaarduitrusting.Hydraulic schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:31:
Ik besef me dat ik in het ix3 topic zit, dus om de lieve vrede te bewaren: ik vind de ix3 wel mooi en tof.
Ja, begrijp ik wel. De EX60 was hier ook wel een kanshebber met meer opties standaard dan bij de iX3. Ook de koffer en frunk zijn veel praktischer ingedeeld bij de Volvo. Bij de middentunnel vind ik dan weer de cupholders véél teveel aanwezig wat jammer is. Maar verder een echt mooi en rustgevend interieur.marteltor schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Dat is zo irritant en een van de redenen waarom ik voor de EX60 ben gegaan. Bijv stoelverwarming achterin: Hoewel dat eerst niet eens besteld kon worden bij de Ix3, kan het nu wel, maar moet je sowieso het innovation pack van 2.5k erbij nemen. De goedkoopste uitvoering van de EX60 heeft dat als standaarduitrusting.
Ik besef me dat ik in het ix3 topic zit, dus om de lieve vrede te bewaren: ik vind de ix3 wel mooi en tof.
Wat mij een beetje stoort aan BMW is dat ze voor een wagen van 70k+ op alles bezuinigd hebben waar ze maar kunnen. Goedkoop plastic dat snel krast, geen 12V aansluiting/stopcontact in de koffer (wat doet die onder de armsteun?), geen akoestisch glas, overall weinig opbergmogelijkheden,... Zelf op de pinklichten achteraan is bezuinigd
[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 30-05-2026 10:22 ]
Nog mensen waarbij carplay regelmatig uitvalt? Op rit van 1u gemiddeld 3-4 keer dat die een minuut uitvalt. Vorige met idrive 7 nooit problemen gehad
Yep.Menno1234 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:20:
polarized grey? Mooi
mijn auto is polarized grey en niet oceaan wave blue. daarom de foto om de kleur goed te zien; zit blauw-paarse ondertoon inBashy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:22:
Dat is toch ocean wave blue? Dit is polarized grey:
[Afbeelding]
Was ook mijn gedachte. Jouw foto geeft een goede weergave van de kleur.Bashy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:22:
Dat is toch ocean wave blue? Dit is polarized grey:
[Afbeelding]
Shit happens.
Ben ik de enigste die het spijtig vindt dat die "standaard" zetelbekleding van de oude iX3 precies nietmeer beschikbaar is? Ik bedoel dat vals geperforeerd leer (skytech dacht ik dat het noemde).
Dat was zo'n zalige bekleding: dat zat goed, dat maakte je makkelijk proper, geuren zetten zich daar niet in vast. Dat zit zelfs nu in mijn BMW 3 PHEV die ik tijdelijk heb.
Bevalt de bekleding van jullie nieuwe iX3 jullie?4
Nog een aanvulling: een glazen/panoramisch dak, bestaat dat in de neu klasse? Ik kan het precies niet aanvinken als ik hem configureer en als ik op het einde van de configuratie de foto's bekijk, lijkt dat er precies toch niet op te zitten. Je kan dan weer wel een zonnewering als accessoire bestellen op het einde van je configuratie. Beetje onduidelijk.
Dat was zo'n zalige bekleding: dat zat goed, dat maakte je makkelijk proper, geuren zetten zich daar niet in vast. Dat zit zelfs nu in mijn BMW 3 PHEV die ik tijdelijk heb.
Nog een aanvulling: een glazen/panoramisch dak, bestaat dat in de neu klasse? Ik kan het precies niet aanvinken als ik hem configureer en als ik op het einde van de configuratie de foto's bekijk, lijkt dat er precies toch niet op te zitten. Je kan dan weer wel een zonnewering als accessoire bestellen op het einde van je configuratie. Beetje onduidelijk.
[ Voor 29% gewijzigd door Pharos1985 op 01-06-2026 00:17 ]
Panoramadak kun je aanvinken bij Pakketten -> Toon PakkettenPharos1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 00:14:
Ben ik de enigste die het spijtig vindt dat die "standaard" zetelbekleding van de oude iX3 precies nietmeer beschikbaar is? Ik bedoel dat vals geperforeerd leer (skytech dacht ik dat het noemde).
Shit happens.
Bij mij pakt ie m bij aanvang niet altijd (moet dan in menu telefoon op CarPlay klikken). Maar als eenmaal verbonden, probleemloos voor lange tijd.depette schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:04:
Nog mensen waarbij carplay regelmatig uitvalt? Op rit van 1u gemiddeld 3-4 keer dat die een minuut uitvalt. Vorige met idrive 7 nooit problemen gehad
Hier ook geen issues.D-dickmann schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:36:
[...]
Bij mij pakt ie m bij aanvang niet altijd (moet dan in menu telefoon op CarPlay klikken). Maar als eenmaal verbonden, probleemloos voor lange tijd.
Lekker hoor. Het weer is denk ook ook aardig of heel goed voor de accu. Ik moet nog een paar weekjes wachten.CharlyBeemer schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:15:
[Afbeelding] Vandaag met volle accu vertrokken en thans staat de accu op 50% en nog 346km range. Ik ben echt onder de indruk. Hoofdzakelijk snelweg en 1/6 binnenwegen ofzo. cruise op 120kmu
Shit happens.
Wat is de minimum current om te laden? Bij dynamisch aansturen via evcc komt deze vaak in error (min is 6A 1ph)
Alle (?) wagens hebben normaal gezien minimum 1.4 kW of 6A nodig per fase.
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
Elektrische schok voor BMW ix3, terugroepactie al gestart.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kans-op-elektrische-schok-met-nieuwe-bmw-ix3-dit-speelt-er-in-nederland-niet-veel/?fbclid=IwU1NDUASKq7lleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEe0sKMn8l5pL2ar245X9tIru9Nws-A_kQRgRc0pYbmF7P6Gh2roXmf6VD0xAk_aem_FtSdNfk43mNsQBJE8KETgw
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kans-op-elektrische-schok-met-nieuwe-bmw-ix3-dit-speelt-er-in-nederland-niet-veel/?fbclid=IwU1NDUASKq7lleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEe0sKMn8l5pL2ar245X9tIru9Nws-A_kQRgRc0pYbmF7P6Gh2roXmf6VD0xAk_aem_FtSdNfk43mNsQBJE8KETgw
[ Voor 5% gewijzigd door oGoG op 01-06-2026 20:17 ]
Ik krijg altijd dit soort laadcurves…
edit:
zie net in infotainment “netvermogen te laag”. Staat nu fixed op 8A
zie net in infotainment “netvermogen te laag”. Staat nu fixed op 8A
[ Voor 10% gewijzigd door depette op 01-06-2026 21:22 ]
Ik ga mijn order aanpassen en de achterbank verwarming erbij nemen (voor de kindjes) sinds deze bij de bestelling nog niet aanwezig was. Nu ben ik al even aan het twijfelen over het interieur. Ik heb de zwarte M zetels genomen (niet de sportzetels) welke een combinatie van alcantara en leder zijn. Maar sinds ik een collega heb mogen vergezellen met zijn testrit in de iX3 met dit interieur ben ik eigenlijk wel beginnen twijfelen. Het is wel héél donker vanbinnen. Ook het alcantara leek in de testwagen vrij gevoelig voor stof te zijn. Daarom de twijfel om Castanea te nemen. Kleur van de wagen is Eucalyptus Green. Wat denken jullie? Gaat dit samen gaan? Kan zo niet direct real life foto's vinden van deze combo. Mijn vrouw is minder te vinden voor het castanea maar de cockpit ziet er een pak lichtrijker uit. Twijfels....
:strip_exif()/f/image/RMGevQhmGT5JL87qaCV2iKOc.jpg?f=fotoalbum_large)
Een pano dak zit er ook nog op, hier niet afgebeeld.
:strip_exif()/f/image/RMGevQhmGT5JL87qaCV2iKOc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 01-06-2026 21:55 ]
Zeer mooie combinatie (maar smaak blijft persoonlijk)
Alles van Apple
Zo, ik mag mijn nieuwe leasewagen ook gaan bestellen. Helaas met een IX3 40 nog maar weinig budget over voor opties. Dus het puzzelwerk kan beginnen, maar hmmm, ik geraak er niet zo goed uit. Het is mijn eerste elektrische wagen, dus kan moeilijk inschatten of het AC snelladen een nuttige upgrade is of niet (thuis laden kan ik niet, enkel bij publieke laadpalen).
Dit zijn m'n mogelijkheden, met standaard interieur en stoelen (
):
- iX30 40 base + Snelladen AC (wisselstroom) meerfasig (S04U6) + M stuurwiel (S070B)
of
- iX30 40 base + Highway Assistant (S05BA)
of
- iX30 40 base + Parking Assistant Pack Professional (S05DW) + scheidingsnetje om het budget op te maken
Ik neig zelf naar de highway assistant, ik doe bijna alleen snelwegkilometers en heb in het verleden heel tevreden gebruik gemaakt van allerlei lane assists in andere wagens. Anderzijds lijkt mij de 360 camera ook wel handig, maar ik kan moeilijk inschatten hoe goed of slecht de basemodel achteruitrijcamera is. De AC snelladen optie is zo'n jammere want het voegt geen functionaliteit toe die ik graag zou hebben, maar als dit echt een must-have is volgens andere EV-rijders dan zal ik me erbij moeten neerleggen...
Iemand tips of ervaringen? Ik heb een testrit gepland maar heb geen keuze noch info over welk model ik zal proefrijden, de kans is best groot dat het geen basemodel gaat zijn.
Dit zijn m'n mogelijkheden, met standaard interieur en stoelen (
- iX30 40 base + Snelladen AC (wisselstroom) meerfasig (S04U6) + M stuurwiel (S070B)
of
of
- iX30 40 base + Parking Assistant Pack Professional (S05DW) + scheidingsnetje om het budget op te maken
Ik neig zelf naar de highway assistant, ik doe bijna alleen snelwegkilometers en heb in het verleden heel tevreden gebruik gemaakt van allerlei lane assists in andere wagens. Anderzijds lijkt mij de 360 camera ook wel handig, maar ik kan moeilijk inschatten hoe goed of slecht de basemodel achteruitrijcamera is. De AC snelladen optie is zo'n jammere want het voegt geen functionaliteit toe die ik graag zou hebben, maar als dit echt een must-have is volgens andere EV-rijders dan zal ik me erbij moeten neerleggen...
Iemand tips of ervaringen? Ik heb een testrit gepland maar heb geen keuze noch info over welk model ik zal proefrijden, de kans is best groot dat het geen basemodel gaat zijn.
Android developer & dürüm-liefhebber
Even iets om bij de dealer te checken, maar volgens mij kun je de Highway assistent en parking assistant ook achteraf als abonnement betalen. De 22kw optie niet, maar de toegevoegde waarde daarvan hangt af van waar je meestal laadt en hoe belangrijk laadsnelheid dan is. Wil je hem bijvoorbeeld in de nacht aan een openbare laadpaal zetten (die 22kw aankan) dan kun je toch beter op 11kw laden. Een nacht laden is dan ook genoeg om vol te laden en je voorkomt zelfs mogelijk een blokkeertarief omdat de auto eerder volgeladen is.Mavamaarten schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:04:
Zo, ik mag mijn nieuwe leasewagen ook gaan bestellen. Helaas met een IX3 40 nog maar weinig budget over voor opties. Dus het puzzelwerk kan beginnen, maar hmmm, ik geraak er niet zo goed uit. Het is mijn eerste elektrische wagen, dus kan moeilijk inschatten of het AC snelladen een nuttige upgrade is of niet (thuis laden kan ik niet, enkel bij publieke laadpalen).
Dit zijn m'n mogelijkheden, met standaard interieur en stoelen ():
of
of
En alvast welkom bij de basismodel met standaard bekleding club 😀. Is ook mijn bestelling en ik heb het vermoeden dat die uitvoering heel wat exclusiever zal zijn (qua aantallen dan) dan de M uitvoeringen met veganza bekleding. Maar bij mij maakte het budget het ook een gedwongen keuze. Ik ben allang blij dat het überhaupt passend te krijgen was, nog een maand of vier wachten nu (besteld net voor dealer introductie, eind februari).
Ik zou zeggen , skip die 22kW optie.. 11kW is snel zat om publiek te laden ( al zal dat voor een ieder , anders zijn ) . De highway assist & parking assist kan je achteraf bijnemen uit de connected drive store.
Dan heb je nog ruimte nu voor andere opties evt
Dan heb je nog ruimte nu voor andere opties evt
Ik heb ook getwijfeld. Toch heb ik zwart gekozen.Yargo schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:48:
Ik ga mijn order aanpassen en de achterbank verwarming erbij nemen (voor de kindjes) sinds deze bij de bestelling nog niet aanwezig was. Nu ben ik al even aan het twijfelen over het interieur. Ik heb de zwarte M zetels genomen (niet de sportzetels) welke een combinatie van alcantara en leder zijn. Maar sinds ik een collega heb mogen vergezellen met zijn testrit in de iX3 met dit interieur ben ik eigenlijk wel beginnen twijfelen. Het is wel héél donker vanbinnen. Ook het alcantara leek in de testwagen vrij gevoelig voor stof te zijn. Daarom de twijfel om Castanea te nemen. Kleur van de wagen is Eucalyptus Green. Wat denken jullie? Gaat dit samen gaan? Kan zo niet direct real life foto's vinden van deze combo. Mijn vrouw is minder te vinden voor het castanea maar de cockpit ziet er een pak lichtrijker uit. Twijfels....
[Afbeelding]
Met rode interieur is het dashboard wel een stuk lichter, maar het rood vond ik te fel.
Ik heb in mijn IX3 "alte klasse" de rollo altijd open. Lekker ruimtelijk!. Met vooraf klimatiseren stap je in een koele auto, maar ook als je gaat rijden is alles snel op temperatuur. Misschien scheelt het een kmtje range, ik weet het niet. Heb wel regelmatig dak stukje open. Jammer dat die functie geschrapt isgerlofant schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:39:
Ja, same here. We wonen tenslotte niet aan de Midellandse zee
Morgen de levering van de base 50xdrive.EV_Eric schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:03:
[...]
Even iets om bij de dealer te checken, maar volgens mij kun je de Highway assistent en parking assistant ook achteraf als abonnement betalen. De 22kw optie niet, maar de toegevoegde waarde daarvan hangt af van waar je meestal laadt en hoe belangrijk laadsnelheid dan is. Wil je hem bijvoorbeeld in de nacht aan een openbare laadpaal zetten (die 22kw aankan) dan kun je toch beter op 11kw laden. Een nacht laden is dan ook genoeg om vol te laden en je voorkomt zelfs mogelijk een blokkeertarief omdat de auto eerder volgeladen is.
En alvast welkom bij de basismodel met standaard bekleding club 😀. Is ook mijn bestelling en ik heb het vermoeden dat die uitvoering heel wat exclusiever zal zijn (qua aantallen dan) dan de M uitvoeringen met veganza bekleding. Maar bij mij maakte het budget het ook een gedwongen keuze. Ik ben allang blij dat het überhaupt passend te krijgen was, nog een maand of vier wachten nu (besteld net voor dealer introductie, eind februari).
Opties zijn:
- M Brooklyn grau
- andere velgen, bicolor
- getinte ruiten
- pano dak
- zwart leer interieur
- parking assistance pack plus pakket
- Multifunctionele stoelen vooraan
- professional pack
Mooie wagen!!Tokheim schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:02:
Vandaag was de grote dag. WoW wat een auto, héél blij mee
Heb je ook interieurfoto's? Is dat zwarte binnenbekleding?Tokheim schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:02:
Vandaag was de grote dag. WoW wat een auto, héél blij mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dikke wagen, proficiat. Veel plezier en veilige km's! Ik hoop over 2 of 3 maand een 40 uit stock te kunnen pakken, we zien wel dan, dan mag ik min of meer bestellen.Tokheim schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:02:
Vandaag was de grote dag. WoW wat een auto, héél blij mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De highway assistent, werkt die nu eigenlijk in België of niet? Mijn dealer zei van niet, maar ik lees tegenstrijdige informatie want bij de BMW configurator staat van wel.
Ik lees hier in het topic dat er enkelen waren waarbij het in NL al wel werkte. Toevallig iemand die België ook kan bevestigen?
Maar ... welke snelwegen zijn "goedgekeurd" dan? Ik heb BMW gecontacteerd maar nog geen info ontvangen.Als het systeem klaar is, kunt u op goedgekeurde snelwegen...
De Highway assistant is op het ogenblik in de volgende landen beschikbaar: Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, België,...
Ik lees hier in het topic dat er enkelen waren waarbij het in NL al wel werkte. Toevallig iemand die België ook kan bevestigen?
Android developer & dürüm-liefhebber
Sedert begin april werkt deze prima in België, moest nog eerst een software update ondergaan toen net voor ik hem kon afhalenMavamaarten schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:50:
De highway assistent, werkt die nu eigenlijk in België of niet? Mijn dealer zei van niet, maar ik lees tegenstrijdige informatie want bij de BMW configurator staat van wel.
[...]
Maar ... welke snelwegen zijn "goedgekeurd" dan? Ik heb BMW gecontacteerd maar nog geen info ontvangen.
Hallo allemaal, sinds ikzelf ook een iX3 50 in bestelling heb staan volg ik dit forum al even. Nu er steeds meer mensen zijn die hun wagen reeds ontvangen hebben zou ik een vraag willen stellen over de bevindingen van het comfort van de stoelen. Dit vooral bij de wagens met de sportzetels die standaard bij het M Sport Pack Pro horen.
proficiat, hopelijk heeft Wim jou een goede uitleg gedaan ;-)
mijne bijna net zelfde, behalve donker ruiten en pano dak
@oGoG welke kleur moet dit zijn?
:strip_exif()/f/image/2xIoLri1yGGNkUgykfCXerd5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/siRZoaThHSuXMSZPyI84gjRi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w57X81maXp0BTCOEQm8BSpVT.jpg?f=fotoalbum_large)
Eucalyptus green
:strip_exif()/f/image/6JKbtvcWBBx2C2gAanJlnIoz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1U8OzuG390t2kZbBx34K5UvV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mCgCa2ZSzEZq3BbSbEydJLb0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdhnsfgf8dJRI296htMmKFFf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGyRJKk1FYyfhaClo0mJddzE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GV9bgn2DGaFoMLIKw6ODKWVv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxLBELCl0W4kptPv2PF1FTxN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gPTM5dKeFrkWnwr2VRqKpnnB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uwtcTa2vTAx43ZeLNwmqc7IS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hukomOaCnglzZATC90g09IXR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zi8xliAQJfgD1iOxUj4eUazT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HdHuTdRbTCZH3YEnqwaj0sj7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CTG1Gyc5TuC7E6IjPPoGuzIz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x47hhaaxWTijn8ZJtsAWmcwE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/afwJMha5CKcjx6L8YiPBun8L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K7gT7jNmcKZ6bdGsBrHXIa1n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emL48EMEQaiURMXILJAlvgQX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0O6OBSnuWyyvlIyhywpk1ZR8.jpg?f=fotoalbum_large)