Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 10:23

mdeiman

Projet 45

Hugo1529 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:53:
ik zit op dit moment de review van bjorn nyland te kijken, zijn laatste vid met samenvatting van al zijn ritten met de ix3
ben best verbaasd, hij is maar zeer matig tevreden, hij zou zelf niet deze kopen zegt ie,
ook vergelijkt ie hier en daar met de voorgaande ix3 en dan komt er ie niet echt goed uit (de nieuwe)
nivo van interieur bv maar ook het geluidsnivo is slechter.
zelf vind ik bepaalde keuzes van bmw onbegrijpelijk, de hoedenplank van een 1 serie, de verstelmogelijkheid van bank van een 1 serie, etc.
het lijkt zo dat als je het equivalent van de voorgaande ix3 qua kwaltieit wilt verkrijgen je moet wachen op de ix5.
daar zit ik dan 5 jaar op te wachten, maak hem dan een paar duizend euro duurder en zet er fatsoenlijke hendels en dergelijke in.
al met al krijg ik toch weer meer waardering voor mijn huidige.
dan wacht ik nog wat langer en kijk of de nieuwe i3 meer aan de verwachting voldoet. echt een erg fraaie bmw!
Heb je zelf al wel een proefrit gemaakt en de auto goed bekeken? Gaat er uiteindelijk om wat JIJ er van vindt en wat VOOR JOU van belang is.

Shit happens.

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
JMS001 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:20:
[...]

In Nederland is het niet zo dat je de optie gratis krijgt. De dealers waar ik ben geweest (Hedin en Story) houden bestellingen zonder 22kw optie on hold tot dat er zekerheid is over de beschikbaarheid. Blijkbaar hebben ze er genoeg vertrouwen in dat ze de beschikbare slots toch wel gevuld krijgen.
Gratis hoeft niet, er werd gesproken van een kleine meerprijs. Maar denk niet dat ik de vraag zal krijgen om dit te betalen :-). Jammer wel. Had het er beter toch gewoon bijgenomen. Is dit iets wat jullie momenteel veel gebruiken? Of is het in de praktijk zowieso vaak maar 11kW doordat er een andere wagen staat te laden?

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:10
ik zit op dit moment de review van bjorn nyland te kijken, zijn laatste vid met samenvatting van al zijn ritten met de ix3
ben best verbaasd, hij is maar zeer matig tevreden, hij zou zelf niet deze kopen zegt ie,
ook vergelijkt ie hier en daar met de voorgaande ix3 en dan komt er ie niet echt goed uit (de nieuwe)
zelf vind ik bepaalde keuzes van bmw onbegrijpelijk, de hoedenplank van een 1 serie, de verstelmogelijkheid van bank van een 1 serie, etc.
het lijkt zo dat als je het equivalent van de voorgaande ix3 qua kwaltieit wilt verkrijgen je moet wachen op de ix5.
daar zit ik dan 5 jaar op te wachten, maak hem dan een paar duizend euro duurder en zet er fatsoenlijke hendels en dergelijke in.
dan wacht ik nog wat langer en kijk of de nieuwe i3 meer aan de verwachting voldoet. echt een erg fraaie bmw!
bij carwow waren ze ook niet zo laaiend enthousiast. ze hadden ook oude x3 ernaast ter vergelijking.

soit, we zullen wel zien. nieuwe ix3 is besteld en oude moet er sowieso uit tegen eind dit jaar

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-05 06:31
Ik vond mijn proefrit met de nieuwe ix3 ook niet erg overtuigend, niet slecht, maar niet wauw deze moet ik hebben.

Ik mis ook vooral het cockpit gevoel en algemene gevoel van luxe in het interieur. Dat zie je wel terug bij de nieuwe mercedes GLC. Maarja, die heeft weer minder range etc, wat voor mij nog een groot ding blijft om de switch naar EV te maken.

Los van dat, mis ik in dit segment wel echt geventileerde stoelen en soundproof glas/ramen. Ik wacht sowieso nog nog even om het aan te kijken. Ik vind de 'oude' GLC 300e ook nog wel een interessante optie om nieuw te kopen uit voorraad gezien daar hoge kortingen op worden gegeven met de nieuwe GLC in aankomst.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:11
Ik rijd momenteel in de huidige iX3 en de nieuwe is besteld. Ik heb proefgereden in de nieuwe en kan niet anders concluderen dat de nieuwe echt wel een grote stap voorwaarts is. Of het interieur van de vorige generatie meer aanspreekt, is denk ik voornamelijk een persoonlijke discussie. Het alles wegstoppen in een scherm met te veel mogelijkheden hoeft van mij niet (dat was bij de vorige generatie eigenlijk prima), maar dat is de tijdgeest (goedkoper). Gelukkig is het in de nieuwe niet bling bling allemaal.

Overigens, de vorige iX3 is heeft ook wel mindere punten (lak!!).

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:48
Korre schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:32:
[...]

bij carwow waren ze ook niet zo laaiend enthousiast. ze hadden ook oude x3 ernaast ter vergelijking.

soit, we zullen wel zien. nieuwe ix3 is besteld en oude moet er sowieso uit tegen eind dit jaar
Carwow neem ik niet zo serieus als Björn zijn reviews. Al miste ik bij Björn zijn reviews de symbiotic drive dat ik persoonlijk echt geweldig vind. Ook herken ik de problemen met de park assistent niet als zodanig, wellicht een software update? Ik heb een lange proefrit gedaan en alles wel getest. Maar de praktijk zal uitwijzen. Grappig genoeg gaat hij voor een cijfer 9 voor wat betreft de Harman Kardon hifi. Maar dat vond ikzelf echt veel te hoog.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:00
Vandaag bericht gekregen dat de wagen 2 weken vertraagd is, mja weet niet of het echt een vertraging is. Toch vind ik lang wachten, heb minder lang moeten wachten op de BMW iX3 LCI die uit China kwam.

De NK is beter in alle opzichten dan de oude iX3, maar levertermijn is toch iets dat ze beter moeten doen. Indien je nu een BMW i4 bestelt, heb je het in minder dan 10 weken. Maar als de iX3 NK uiteindelijk aankomt eind mei/ begin juni, is dit dan 28 weken, dat is te lang.

Bestelling mid November btw.

[ Voor 6% gewijzigd door oGoG op 06-05-2026 20:53 ]

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:36
Zal zien dat ik de fb reactie terugvind met de mail van bmw uit naar de dealer en dan laad ik hem op
Yargo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:12:
[...]

Was aan het twijfelen om deze optie te nemen, maar met deze info toch maar niet genomen. Een gokje. Ik hoop dat het waar is :-). Gevraagd in 2 vestigingen: Gregoir en nog een ander (België), maar ze wisten van niets. Heb de 40 besteld, met levering in oktober ergens volgens de verkoper. We zien wel. Ik steek alvast een kaarsje aan. :+

Edit: Heb wel ergens het gevoel dat het niet waar is dat ze nu standaard die 22kW installeren voor slots tussen juli en november. Garages weten van niets, en buiten een Facebook reactie ook niets van terug te vinden.

• rolelael

• Yargo
  • Nu online
Ja, ik had die reactie ook gezien in een Facebookgroep. Echter hebben daar maar 2 mensen op gereageerd waarvan 1tje die denkt dat het fake is omdat de mail vol fouten staat. Alle garages zouden een update gekregen hebben hiervan, maar de 2 garage's waar ik het aan vroeg vielen uit de lucht. Ik zou er graag in geloven, maar het blijft iets bizar. Waarom zouden enkel de productieslots tussen juli en november hiervoor in aanmerking komen? Tegen dan kunnen die problemen die er zogezegd zijn toch al lang opgelost zijn?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Kun je in de IX3 zowel de navigatie van BMW actief hebben als bijvoorbeeld Waze?

In mijn huidige auto kan dit niet (helaas).

Shit happens.

• rolelael
Yargo schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Ja, ik had die reactie ook gezien in een Facebookgroep. Echter hebben daar maar 2 mensen op gereageerd waarvan 1tje die denkt dat het fake is omdat de mail vol fouten staat. Alle garages zouden een update gekregen hebben hiervan, maar de 2 garage's waar ik het aan vroeg vielen uit de lucht. Ik zou er graag in geloven, maar het blijft iets bizar. Waarom zouden enkel de productieslots tussen juli en november hiervoor in aanmerking komen? Tegen dan kunnen die problemen die er zogezegd zijn toch al lang opgelost zijn?
Ja je kan gelijk hebben. we zullen zien.

• Id3
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:44

Id3

Is er al een update over de leveringen? Pas 2 zien rijden.

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-05 13:57
Beste allen,

De BMW iX3-50 nu 5 dagen in mijn bezit, graag deel ik mijn eerste ervaringen. Ruime ervaring heb ik overigens met EV rijden, een IONIQ5 P45 5 jaar in bezit gehad hiervoor. Allereerst wat info over wachttijd en leveringsproces. De auto (M-sport, polarized grey, HUD, geen pano-dak, 22kW optie erbij) is besteld 8/11, geproduceerd 10/4 en geleverd 2/5. Al met al conform verwachting.

Het is een genot de auto te rijden. Acceleratie, stabiliteit, assisted driving plus op snelweg, "smooth stop" : het werkt allen voortreffelijk, is comfortabel en alle berichten hierover kloppen. "Freude am Fahren" in 2026! Wat ik bovendien ook echt goed vond, is de daadwerkelijk gerealiseerde efficiency. Op een dag met 85% NL-snelweg, ruim 300 km gereden, inderdaad een verbruik van 15.6 kw/100 km. Enige gewenning is wel nodig om je weg te vinden door alle instellingen en menu's. Positief geformuleerd: het biedt wel de mogelijkheid de auto en instelling perfect te individualiseren. Het panoramic vision scherm is een heel natuurlijke aanvulling en superscherp af te lezen. Over de HUD-display, HK audio, M-sportstuur: geen negatieve ervaringen. Iets dat tegenvalt? Het is even zoeken naar een juiste zitpositie, ook rekening houdende met zicht naar zijkant en de brede B-stijl. Opbergruimte voorin is inderdaad ook beperkt en niet handig te bereiken, mn denk ik dan aan de ruimte onder de middenconsole.

Samenvattend, voor allen die nog wachten: wees gerust, het is de moeite waard!

[ Voor 6% gewijzigd door Blawax op 08-05-2026 09:52 ]

• rolelael
Id3 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 07:12:
leveringen gaan vlot volgens mij . Denk dat ze echt wel hun productie opgeschroefd hebben

bij de klant waar ik zit staan er al 8.

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-05 10:19
Bart Simpson schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:20:
Ik rijd momenteel in de huidige iX3 en de nieuwe is besteld. Ik heb proefgereden in de nieuwe en kan niet anders concluderen dat de nieuwe echt wel een grote stap voorwaarts is. Of het interieur van de vorige generatie meer aanspreekt, is denk ik voornamelijk een persoonlijke discussie. Het alles wegstoppen in een scherm met te veel mogelijkheden hoeft van mij niet (dat was bij de vorige generatie eigenlijk prima), maar dat is de tijdgeest (goedkoper). Gelukkig is het in de nieuwe niet bling bling allemaal.

Overigens, de vorige iX3 is heeft ook wel mindere punten (lak!!).
lees ik vaker, lak maar mijn piemont red lak is helemaal perfect, nooit iets bemerkt van mindere kwaliteit integendeel. ik was altijd met handje en 2 emmers en wrijf de auto droog en zorg er erg goed voor en ik kan niet zeggen dat ik ook maar op ergens ontevreden over de lak kan zijn, mooie volle laklaag met diepe glans net zoals bij mijn voorgaande bmws ook was.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Blawax schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:31:
Beste allen,

De BMW iX3-50 nu 5 dagen in mijn bezit, graag deel ik mijn eerste ervaringen. Ruime ervaring heb ik overigens met EV rijden, een IONIQ5 P45 5 jaar in bezit gehad hiervoor. Allereerst wat info over wachttijd en leveringsproces. De auto (M-sport, polarized grey, HUD, geen pano-dak, 22kW optie erbij) is besteld 8/11, geproduceerd 10/4 en geleverd 2/5. Al met al conform verwachting.

Het is een genot de auto te rijden. Acceleratie, stabiliteit, assisted driving plus op snelweg, "smooth stop" : het werkt allen voortreffelijk, is comfortabel en alle berichten hierover kloppen. "Freude am Fahren" in 2026! Wat ik bovendien ook echt goed vond, is de daadwerkelijk gerealiseerde efficiency. Op een dag met 85% NL-snelweg, ruim 300 km gereden, inderdaad een verbruik van 15.6 kw/100 km. Enige gewenning is wel nodig om je weg te vinden door alle instellingen en menu's. Positief geformuleerd: het biedt wel de mogelijkheid de auto en instelling perfect te individualiseren. Het panoramic vision scherm is een heel natuurlijke aanvulling en superscherp af te lezen. Over de HUD-display, HK audio, M-sportstuur: geen negatieve ervaringen. Iets dat tegenvalt? Het is even zoeken naar een juiste zitpositie, ook rekening houdende met zicht naar zijkant en de brede B-stijl. Opbergruimte voorin is inderdaad ook beperkt en niet handig te bereiken, mn denk ik dan aan de ruimte onder de middenconsole.

Samenvattend, voor allen die nog wachten: wees gerust, het is de moeite waard!
Goed te lezen, ik stap ook over van een IONIQ 5 P45 naar de iX3 na 5 jaar. Achterin wel iets minder ruimte? Wielbasis van de iX3 is ook een ietjes korter dan de P45 meen ik.

Met welk formaat banden haal je de 15.6 kWh?

Shit happens.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
Ik heb een RDW open data dataset gemaakt voor IX3 en er zouden er nu 603 in nederland moeten zijn, inclusief de demo en test auto's. Stijgt gestaag met enkele tientallen per week.

https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/BMW-IX3-NA5/bgcf-cyw7/about_data

[ Voor 0% gewijzigd door mrfatmen op 08-05-2026 10:50 . Reden: tikfout ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Bart Simpson
  • Laatst online: 07:11
Hugo1529 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:19:
[...]

lees ik vaker, lak maar mijn piemont red lak is helemaal perfect, nooit iets bemerkt van mindere kwaliteit integendeel. ik was altijd met handje en 2 emmers en wrijf de auto droog en zorg er erg goed voor en ik kan niet zeggen dat ik ook maar op ergens ontevreden over de lak kan zijn, mooie volle laklaag met diepe glans net zoals bij mijn voorgaande bmws ook was.
Dan heb je geluk…. Misschien is het ook een bepaalde batch geweest? Wellicht scheelt het per kleur, maar ik heb het zelf nog nooit zo extreem gezien. Ik was de auto zelf ook met de hand, maar desondanks. Een keer door de wasstraat en de vegen staan er in.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart Simpson op 08-05-2026 11:43 ]

• Blawax
mdeiman schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Goed te lezen, ik stap ook over van een IONIQ 5 P45 naar de iX3 na 5 jaar. Achterin wel iets minder ruimte? Wielbasis van de iX3 is ook een ietjes korter dan de P45 meen ik.

Met welk formaat banden haal je de 15.6 kWh?
In antwoord op je vragen:

- 20 inch, 1047M (aerodyn)

- inderdaad minder ruimte achterin, wielbasis is iets kleiner. Echter, nog altijd meer dan voldoende ruimte voor 3 volwassenen op de achterbank zo heb ik al getest. Voordeel overigens is een echt kleinere draaicirkel en makkelijker keren!

• CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-05 14:22
Mbt levering: besteld 3 dec en krijg net bericht dat de productie gestart wordt in de fabriek. Levering week 22 / eind mei.

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 19:26
Blawax schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:46:
[...]

- inderdaad minder ruimte achterin, wielbasis is iets kleiner. Echter, nog altijd meer dan voldoende ruimte voor 3 volwassenen op de achterbank zo heb ik al getest. Voordeel overigens is een echt kleinere draaicirkel en makkelijker keren!
Leuk om te lezen! Heb je foto’s van de auto?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Blawax schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:46:
[...]

Verrassend de merkbare kleinere draaicircel. Dat is mooi. Niet verwacht, op papier scheelt het niet veel.

Ben zelf ook blij dat ik de 20inch gekozen heb. Voor efficiency en comfort het beste. En ook nog het goedkoopste. Mooi meegenomen.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Ben ook benieuwd naar de tips en tricks van de mensen die nu al een nieuwe iX3 hebben. Zou mooi zijn dat we die kunnen verzamelen in de topic start.

Shit happens.

• Blawax
Bashy schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:49:
[...]

Leuk om te lezen! Heb je foto’s van de auto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1bbLeb1xMBaTdqQWHPyR5M_tAE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FRuC7hNZUY9Q4hr6ezXqfxeE.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Blawax op 09-05-2026 08:37 ]

• Yargo
  • Nu online
Onlangs met iemand meegereden in een Polestar 4. De Google Maps app geeft daarin alle laadstations in de buurt weer op de kaart met de hoeveelheid palen, en hoeveel er bezet zijn (vb 3/24). Heeft de kaart van BMW ook dergelijke functionaliteit? Maps via Google Android heeft deze functie ook niet denk ik?

[ Voor 8% gewijzigd door Yargo op 09-05-2026 18:00 ]

• rolelael
Ja de bmw navi heeft dit ook

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:37
Yargo schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:59:
Onlangs met iemand meegereden in een Polestar 4. De Google Maps app geeft daarin alle laadstations in de buurt weer op de kaart met de hoeveelheid palen, en hoeveel er bezet zijn (vb 3/24). Heeft de kaart van BMW ook dergelijke functionaliteit? Maps via Google Android heeft deze functie ook niet denk ik?
Maps via Android auto, of zelfs op Android zelf, heeft dat overigens ook gewoon. Probeer maar eens een willekeurige Fastned op te zoeken bijv.

Niet elke paal levert de juiste info trouwens, maar veel snelladers wel.

• CharlyBeemer
Ja die info geeft BMW uiteraard ook. In mijn huidige i5:

Je kunt ze aantippen op scherm en dan opent zich allerhande info: laadsnelheid, prijzen, foto's van de plek en reviews.

Op t scherm in de navi kun je aan de kleur al zien of er veel alders vrij zijn (groen), bepleit vrij zijn (oranje) of bezet (rood). Aantippen en je navigeert ernaar toe.

• CharlyBeemer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMDY2rMZCH30pFz5ivABo8KcSuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zk6lrDLJetLxXNlt7vvvY0DV.jpg?f=fotoalbum_large Overigens heb ik de M Performance livery aan de zijkant besteld; is net leverbaar. Via AI even zelf een plaatje gemaakt

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

CharlyBeemer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:14:
[Afbeelding] Overigens heb ik de M Performance livery aan de zijkant besteld; is net leverbaar. Via AI even zelf een plaatje gemaakt
Is dat alleen een sticker aan de zijkant op de deuren?

Shit happens.

• Yargo
  • Nu online
Loen schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:47:
[...]

Maps via Android auto, of zelfs op Android zelf, heeft dat overigens ook gewoon. Probeer maar eens een willekeurige Fastned op te zoeken bijv.

Niet elke paal levert de juiste info trouwens, maar veel snelladers wel.
Hey,

Ja, maar op mijn gsm bijvoorbeeld zie ik de laadstations wel als ik de kaart bekijk, maar niet hoeveel stations er op die locatie zijn, en hoeveel er vrij of bezet zijn. Daarvoor moet ik er inderdaad eerst eens op drukken. In de Polestar zag je dat wel direct op de kaart in de vorm van vb 3/10. Vond ik wel handig omdat je direct wist of er vrij waren zonder er op te moeten drukken.

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:41
Yargo schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:40:
[...]

Hey,

Ja, maar op mijn gsm bijvoorbeeld zie ik de laadstations wel als ik de kaart bekijk, maar niet hoeveel stations er op die locatie zijn, en hoeveel er vrij of bezet zijn. Daarvoor moet ik er inderdaad eerst eens op drukken. In de Polestar zag je dat wel direct op de kaart in de vorm van vb 3/10. Vond ik wel handig omdat je direct wist of er vrij waren zonder er op te moeten drukken.
Ja maar Polestar heeft Android Automotive OS ingebouwd. Daar zit het verschil denk ik.

• Yargo
  • Nu online
IceQbe75 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:27:
[...]

Ja maar Polestar heeft Android Automotive OS ingebouwd. Daar zit het verschil denk ik.
Klopt, daarom dat ik me afvroeg of het ops de BMW kaart ook zo werkte. Maar als het met kleurcodes werkt is het ook wel duidelijk natuurlijk ☺️.

• Bashy
Op een van de Duitse fora is er een heel topic gewijd aan het warmtewerend glas wat volgens sommige rijders niet zo goed zou werken. Hier bij sommige berijders opgevallen of subjectief?

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 10:47
Kan iemand zeggen of er in de navigatie terug een "in de rijriching" view is ?

Deze had ik in m'n ICE iX3 en niet langer op de EV iX3... de view staat nu soms zelfs 90 graden op de rijrichting wat een inschatting soms heel moeilijk maakt van waar je nu eindelijk naartoe moet rijden. Gelukkig is de view op het dashboard wel correct, maar de HUD en het grote scherm dus niet.

Hopelijk heeft men dit terug gecorrigeerd ?

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• rolelael
dat is in mijn i4 ook prima, dus veronderstel ik in de ix3 ook. Maar ik kan t je maar pas eind volgende maand met zekerheid zeggen. Er zullen er vast wel zijn die hem al hebben en even kunnen bevestigen.
PS Overigens let ik daar niet op, daar ik alrijd waze gebruik.

Wat betreft een ander bericht ikv beschikbaarheden laadpunten en aantallen in de bmw navi; hou er rekening mee dat als je abbo voor connected services verloopt, je dat ook kwijt bent. Heb ik met mijn i4 ( na 3 jaar finito )

• CharlyBeemer
mdeiman schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:37:
[...]

Is dat alleen een sticker aan de zijkant op de deuren?
Ja dat is wel wat ik gekozen heb; er is natuurljk meer, zoals bijv de dakspoiler maar die is nog niet leverbaar / bestelbaar heb ik begrepen.

• z0ran
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-05 16:08
cd2013 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:37:
[...]

Ik vond mijn proefrit met de nieuwe ix3 ook niet erg overtuigend, niet slecht, maar niet wauw deze moet ik hebben.

Ik mis ook vooral het cockpit gevoel en algemene gevoel van luxe in het interieur. Dat zie je wel terug bij de nieuwe mercedes GLC. Maarja, die heeft weer minder range etc, wat voor mij nog een groot ding blijft om de switch naar EV te maken.

Los van dat, mis ik in dit segment wel echt geventileerde stoelen en soundproof glas/ramen. Ik wacht sowieso nog nog even om het aan te kijken. Ik vind de 'oude' GLC 300e ook nog wel een interessante optie om nieuw te kopen uit voorraad gezien daar hoge kortingen op worden gegeven met de nieuwe GLC in aankomst.
Hetzelfde gevoel hier. Mijn verwachtingen waren weliswaar hoog als BMW fan enerzijds maar vooral door de vele positieve berichtgeving. Uiteraard een goede wagen maar ik had hem véél beter verwacht dan mijn pre-junyper Model Y en dat kan ik toch echt niet zeggen:
  • Interieur onder de verwachting qua afwerkingsgraad en ook vormgeving
  • Ophanging te stug voor dit type wagen.
  • Geluidsisolatie - ok maar niet super. Geen gelaagd glas.
  • Ruimte OK maar gegeven de hoekige vormgeving zou ik meer ruimte verwachte dan afgeronde Model Y. De frunk is echt heel klein en de ruimte onder de laadklep is ook (te) klein
Het bereik van de 50 is wel erg goed door de enorme batterij, voor sommigen kan dit de trigger zijn natuurlijk.

Benieuwd naar de EX60 en GLC-E.

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-05 10:24
Afgelopen vrijdag mijn BMW iX3 gaan ophalen, komende van een BMW 330e Touring.

Eerste indruk is zeer goed! Hij rijd heel vlot en stuurt heerlijk. Looks zijn subjectief maar ik vind hem wel geslaagd, vooral de zij- en achterkant. De 21" wielen zijn zeer indrukwekkend in real life. Achteraf gezien had ik misschien eerder voor Space Silver gegaan maar uiteindelijk nog wel aangenaam verrast door Polarized Grey.

Het interieur is, naar mijn mening, zeer goed. Het panorama display is echt een genot om naar te kijken en ligt precies in je zichtveld (head-up display is daardoor overbodig IMO). Het centrale scherm is scherp en responsief, de menu's zijn duidelijk en overzichtelijk. De gebruikte materialen zijn kwalitatief en zien er goed uit (buiten misschien de lagere delen die je zelden tot nooit aanraakt). Alles voelt solide, niets kraakt of piept. Als ik dat vergelijk met bv een Audi Q6 met zijn high-gloss plastics .. Het geheel klopt naar mijn gevoel, niet over de top zoals een GLC met zijn gigantisch scherm, maar ook niet te kaal.

Kwa technologie is het toch wel even wennen, met mijn vorige wagen was ik volledig zelf in controle waarbij het bij deze iX3 toch meer een samenwerking wordt tussen bestuurder en auto, wat vaak goed werkt maar toch niet altijd. Het adaptief remmen, rekening houdend met voorliggend verkeer of intersecties werkt super, ik heb het gevoel dat ik zelf amper nog moet remmen. Het niet afspringen van de cruise control na stuuringrepen of remacties geeft inderdaad het gevoel alsof het een samenwerking is en niet een of / of verhaal zoals met andere auto's. Lane assist werkt ook zeer goed, wat het rijden op de snelweg een stuk comfortabeler maakt, gewoon hand op het stuur en de auto zelf het werk laten doen. De wat mindere kantjes zijn het vroegtijdig afremmen bij voorliggers, het soms herkennen van verkeerde snelheidslimieten (paar keer gehad dat hij redelijk hard van 120 naar 70 wou afremmen omdat hij de snelheid van een afrit wou overnemen, wat verschieten was voor mezelf en mijn achterligger, of de cruise control meermaals opnieuw instellen op 120 terwijl ik 128 had ingesteld). In de instellingen kan je dit gedrag echter wel aanpassen zodat hij bijvoorbeeld niet standaard nieuwe snelheidslimieten overneemt, of niet afremt voor voorliggers. Ik moet nog wat spelen met de instellingen om te zien wat het best bij mijn rijstijl past.

Wat wel een teleurstelling is, is de Assisted Driving Pro. Enerzijds door de snelheidslimiet, in België kan je met deze modus niet sneller dan 120, waar het bij velen toch de gewoonte is om 128 te rijden (rekening houdend met marges etc). Daarnaast is hij wel heel voorzichtig met het voorstellen, en uitvoeren, van rijstrookwissels. Die voorzichtigheid maakt het systeem nagenoeg onbruikbaar bij drukker verkeer.

Kwa range ben ik ook wel aangenaam verrast, heb dit weekend nagenoeg enkel snelweg gedaan en zit aan een verbruik van 19.8 kWh / 100 km. Mijn eerste keer snelladen liep niet vlekkeloos, begon aan 50kw en steeg na enkele minuten naar max 200kw. Dit ondanks een optimale batterijtemperatuur, een 400kw lader en een accu van 23%. Ik vermoed dat dit aan bepaalde instellingen lag (zo stond battery friendly charging aan dat DC laden beperkt, en stond heating power op balanced en niet op high).

Hierbij een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPGXGPXnLElgOHU37udlipGca_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uO87f8muaRH6rNhx9jBxdbjm.png?f=fotoalbum_large

• rolelael
top velgen, dezelfde gekozen, ook polarized, wel m pro pack. Geen heads up, vond ik idd overbodig, + ook niet echt scherp .

• CharlyBeemer
MrMute schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:52:
Afgelopen vrijdag mijn BMW iX3 gaan ophalen, komende van een BMW 330e Touring.

Eerste indruk is zeer goed! Hij rijd heel vlot en stuurt heerlijk. Looks zijn subjectief maar ik vind hem wel geslaagd, vooral de zij- en achterkant. De 21" wielen zijn zeer indrukwekkend in real life. Achteraf gezien had ik misschien eerder voor Space Silver gegaan maar uiteindelijk nog wel aangenaam verrast door Polarized Grey.

Het interieur is, naar mijn mening, zeer goed. Het panorama display is echt een genot om naar te kijken en ligt precies in je zichtveld (head-up display is daardoor overbodig IMO). Het centrale scherm is scherp en responsief, de menu's zijn duidelijk en overzichtelijk. De gebruikte materialen zijn kwalitatief en zien er goed uit (buiten misschien de lagere delen die je zelden tot nooit aanraakt). Alles voelt solide, niets kraakt of piept. Als ik dat vergelijk met bv een Audi Q6 met zijn high-gloss plastics .. Het geheel klopt naar mijn gevoel, niet over de top zoals een GLC met zijn gigantisch scherm, maar ook niet te kaal.

Kwa technologie is het toch wel even wennen, met mijn vorige wagen was ik volledig zelf in controle waarbij het bij deze iX3 toch meer een samenwerking wordt tussen bestuurder en auto, wat vaak goed werkt maar toch niet altijd. Het adaptief remmen, rekening houdend met voorliggend verkeer of intersecties werkt super, ik heb het gevoel dat ik zelf amper nog moet remmen. Het niet afspringen van de cruise control na stuuringrepen of remacties geeft inderdaad het gevoel alsof het een samenwerking is en niet een of / of verhaal zoals met andere auto's. Lane assist werkt ook zeer goed, wat het rijden op de snelweg een stuk comfortabeler maakt, gewoon hand op het stuur en de auto zelf het werk laten doen. De wat mindere kantjes zijn het vroegtijdig afremmen bij voorliggers, het soms herkennen van verkeerde snelheidslimieten (paar keer gehad dat hij redelijk hard van 120 naar 70 wou afremmen omdat hij de snelheid van een afrit wou overnemen, wat verschieten was voor mezelf en mijn achterligger, of de cruise control meermaals opnieuw instellen op 120 terwijl ik 128 had ingesteld). In de instellingen kan je dit gedrag echter wel aanpassen zodat hij bijvoorbeeld niet standaard nieuwe snelheidslimieten overneemt, of niet afremt voor voorliggers. Ik moet nog wat spelen met de instellingen om te zien wat het best bij mijn rijstijl past.

Wat wel een teleurstelling is, is de Assisted Driving Pro. Enerzijds door de snelheidslimiet, in België kan je met deze modus niet sneller dan 120, waar het bij velen toch de gewoonte is om 128 te rijden (rekening houdend met marges etc). Daarnaast is hij wel heel voorzichtig met het voorstellen, en uitvoeren, van rijstrookwissels. Die voorzichtigheid maakt het systeem nagenoeg onbruikbaar bij drukker verkeer.

Kwa range ben ik ook wel aangenaam verrast, heb dit weekend nagenoeg enkel snelweg gedaan en zit aan een verbruik van 19.8 kWh / 100 km. Mijn eerste keer snelladen liep niet vlekkeloos, begon aan 50kw en steeg na enkele minuten naar max 200kw. Dit ondanks een optimale batterijtemperatuur, een 400kw lader en een accu van 23%. Ik vermoed dat dit aan bepaalde instellingen lag (zo stond battery friendly charging aan dat DC laden beperkt, en stond heating power op balanced en niet op high).

Hierbij een foto:

[Afbeelding]
mooie auto!

welk merk banden heb jij erop gekregen?

• D-dickmann
  • Laatst online: 23:44
3/12 besteld, morgen mag ik hem ophalen. 2 weken eerder dan gepland (M sport Pro, 22inch, geen pano, 11kW, trekhaak). Hedin Dordt lease via Alphabet

• Lochtie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 16:25
CharlyBeemer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:14:
[Afbeelding] Overigens heb ik de M Performance livery aan de zijkant besteld; is net leverbaar. Via AI even zelf een plaatje gemaakt
Waar kan je dat bestellen? Ik vind de zijkant wat saai, dus wellicht is dit een goede toevoeging!

• CharlyBeemer
Lochtie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:14:
[...]

Waar kan je dat bestellen? Ik vind de zijkant wat saai, dus wellicht is dit een goede toevoeging!
Dat vind ik dus ook; dit breekt de lijn iets.

Ik heb via de dealer gevraagd; zij kunnen dat wel al bestellen; is nog niet op de btw site te zien of te bestellen. Kosten 347,- incl montage en btw. Uiteraard origineel BMW.

• rolelael
ik hoop dat de spoiler ook snel te bestellen is.. Ekris vertelde me een 3 tal weken geleden dat ze niks wisten van een spoiler. Wel van de velgen en de stickers etc

• Miesjh
  • Laatst online: 00:09

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

rolelael schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:30:
ik hoop dat de spoiler ook snel te bestellen is.. Ekris vertelde me een 3 tal weken geleden dat ze niks wisten van een spoiler. Wel van de velgen en de stickers etc
https://www.bmwblog.com/2...-ix3-m-performance-parts/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2025/11/2026-bmw-ix3-50-m-performance-parts-08.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2025/11/2026-bmw-ix3-50-m-performance-parts-20-830x553.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Miesjh op 12-05-2026 11:16 ]

• rolelael
klopt maar dit is van vorig jaar.. en ze hadden dus geen weet van een spoiler nu, de rest was confirmed

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:00
D-dickmann schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:10:
[...]

3/12 besteld, morgen mag ik hem ophalen. 2 weken eerder dan gepland (M sport Pro, 22inch, geen pano, 11kW, trekhaak). Hedin Dordt lease via Alphabet
Hier besteld op 21/11, en nog geen bericht gekregen.

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:10
Mijn ix3 is besteld en leasingmaatschappij heeft me net de leverdatum doorgegeven 15/03/2027!!

Dat is wel heeeel lang wachten.

• kstja0
Korre schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:59:
Mijn ix3 is besteld en leasingmaatschappij heeft me net de leverdatum doorgegeven 15/03/2027!!

Dat is wel heeeel lang wachten.
Sterkte, maar dan staat er ook wel wat heel leuks op je te wachten. De weg ernaartoe is ook leuk. 👍

• GerardWatch
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cc3T9hsVvqTTwO8ccCuibfDiC-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nWsI4fbzuAjudDKRMYY0gKv.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald. Nu 2 weken op cursus voor de bediening :)

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:15
Besteld 15 september (in BE), gisteren opgehaald. Ocean wave blue, M sport, pano en nog wat opties. Ik hoop met 2 weken cursus toe te komen, maar ik twijfel er aan. Indrukwekkende wagen!

• Yargo
  • Nu online
Zag zonet deze foto passeren op Techdroider ivm de nieuwe Android Auto met dynamische UI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZu7o7bydgRRJTqtHzY4VOvYLIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwjK5l3DpCI8MZyNu4sSRvBB.jpg?f=fotoalbum_large

De iX3 staat er ook tussen 🤤

Full screen Android Auto ziet er toch wel nice uit. Veel beter dan in een kader. Hopelijk klopt het en komt dit er snel aan ☺️. Kan natuurlijk ook een Photoshop zijn...

Hier nog wat meer info.

[ Voor 15% gewijzigd door Yargo op 12-05-2026 22:22 ]

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-05 10:24
Tip voor mensen die geen fan zijn van de snelheidswaarschuwing:

Je kan een vertrek routine instellen waarmee deze wordt uitgezet. Je moet dan enkel nog op OK duwen op je stuur, of "ja" zeggen. Vind ik toch wel erg gemakkelijk! Deze instelling vind je onder: apps > persoonlijke assistent > start routine. Je kan hier bijvoorbeeld ook kiezen om te starten in sport modus, of zetel / stuur verwarming te activeren.

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-05 18:12
Yargo schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:03:
Zag zonet deze foto passeren op Techdroider ivm de nieuwe Android Auto met dynamische UI:

[Afbeelding]

De iX3 staat er ook tussen 🤤

Full screen Android Auto ziet er toch wel nice uit. Veel beter dan in een kader. Hopelijk klopt het en komt dit er snel aan ☺️. Kan natuurlijk ook een Photoshop zijn...

Hier nog wat meer info.
Vraag me af of dit wel echt is...

• Loen
hedwigvb schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:52:
[...]

Vraag me af of dit wel echt is...
Het plaatje komt van Google zelf

• Id3
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:44

Id3

Is helaas een kader en niet vol scherm.

• Loen
Id3 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:45:
Is helaas een kader en niet vol scherm.
Dat is het nu inderdaad, maar dalijk niet meer... Helaas staat er alleen geen datum bij

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-05 20:05
GerardWatch schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:44:
[Afbeelding]

Vandaag opgehaald. Nu 2 weken op cursus voor de bediening :)
Heb ik je auto toevallig vandaag in Den Haag gezien? Veel plezier ermee!

• heer van stand
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-05 14:06
Kan iemand mij vertellen hoe hoog van de grond en hoever van de achterkant de ingang voor de laadstekker zit?

Ik ben een plek voor de laadpaal aan het uitzoeken en daarbij moet de kabel natuurlijk wel lang genoeg zijn.
De mooiste plek is ca 2.3m voor de voorkant en dat zal net wel of net niet gaan met 7.5 kabellengte.

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:49
heer van stand schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:01:
Kan iemand mij vertellen hoe hoog van de grond en hoever van de achterkant de ingang voor de laadstekker zit?

Ik ben een plek voor de laadpaal aan het uitzoeken en daarbij moet de kabel natuurlijk wel lang genoeg zijn.
De mooiste plek is ca 2.3m voor de voorkant en dat zal net wel of net niet gaan met 7.5 kabellengte.
Geen antwoord op je vraag maar als ik je mag adviseren: je krijgt geen spijt van een iets langere kabel. Dat is mijn ervaring en ik heb dit advies ooit ook zo van de ‘community’ overgenomen.

• D-dickmann
  • Laatst online: 23:44
Gisteren heb ik ‘m mogen ophalen en het studeren is begonnen! Wat een menu’tjes en instellingen zeg, is wel even indrukwekkend zo in het begin… Enkele eerste ervaringen/observaties:
  • super blij met de kleurkeuze Space Silver samen met M Pro. In deze wisselvallige dagen zie je hoe de kleur verandert en de contrasten en lijnen komen er mooi uit.
  • Tijdens de proefrit had ik een aardig pausmobiel gevoel, en miste dat (hier eerder al genoemde) cockpit idee. Ik merk dat het lichte interieur en het panoramadak van de demo auto daar veel invloed op hadden. Ik ben oprecht blij met de zwarte dichte hemel en donker interieur, een deel van het cockpit-gevoel is terug (Het blijft wel gewoon een SUV).
  • De auto is geleverd met blauwe remklauwen terwijl ik dit niet besteld had. In de configurator was rood standaard en blauw een (gratis) optie. Ik moet nog achterhalen waar dit fout is gegaan, maar wellicht handig dit even actief te checken in je bestelling
  • Tijdens installatie bij de dealer er achter gekomen dat mijn iPhone 16e blijkbaar geen UWB heeft waardoor digital key plus niet werkt. Das even jammer. Ook de nfc chip doet het alleen als de auto ‘wakker’ is. Na ongeveer 10min parkeren werkt dit niet meer en moet ik de auto eerst ‘activeren’ door de app te openen of door op de achterklep knop te drukken. Iemand ervaringen hiermee en tips hoe ik de nfc altijd werkend krijg, of is dit wat het is?
  • De profielen heb ik nog niet lekker door. mijn vrouw en ik verschillen flink van lengte. Als zij als laatste heeft gereden en ik de auto open doe gaat de stoel niet (altijd) naar mijn positie, terwijl mijn profiel wel geladen wordt op het middenscherm
  • Onder de indruk van de parkeerfunctie op krappe plekjes, nooit gedacht dat ik die zou gaan gebruiken!

Allen dank voor jullie bijdragen die mij door de wachttijd heen hebben gesleept ;) Ik ga vrolijk verder met testen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW2SBC2ilpA1JYoNS1UtnBnU_mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDJVARvAfN8rbUYCCgFEVLav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ssegveFOhchyKWMQ0S-p_hTQB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O35FOITqRH4zpnkkPw2f0cYS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU-VRkCvGOFR7z1D1Mn7F-5bueA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBx77OBAGqY8lWUnSy6zTPZ7.jpg?f=fotoalbum_large

• Yargo
  • Nu online
Proficiat! Zouden de blauwe remklauwen geen fout zijn? Die zitten normaal op het gewone M pakket toch?

Ikzelf heb het Parking Assistent Pack Plus genomen omdat ik dacht het op afstand bedienen nooit te gebruiken. Maar blijkt misschien toch handig te zijn. Kan je dit nog bijkopen in de shop, en wat is de prijs daarvan? Ook heb ik geen Highway Assist genomen omdat ik vaste opties prefereer. De rest zie ik dan wel eens ik hem heb. Maar wat is de prijs van die Highway Assist juist? Tx om eens te checken _/-\o_ .

• Bashy
Mooie auto! Bij mij zijn ook de blauwe remklauwen abusievelijk meebesteld op een m sport pro. Niet zo geconfigureerd. Was me al opgevallen toen ik in de my BMW app de VIN invoerde.

• r2504

• kikakika
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-05 16:50
Na een week de eerste storing. De auto geeft aan de autogordels niet bevestigd zijn op.alle zitplaatsen. Overal de gordels bevestigd, maar melding blijft. Heeft een van jullie dit probleem ook al gehad.

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-05 11:54
Iemand tips om de Contemporary digital white/atlasgrau comfort zetels te reinigen en onderhouden?

• rolelael
D-dickmann schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:54:
Gisteren heb ik ‘m mogen ophalen en het studeren is begonnen! Wat een menu’tjes en instellingen zeg, is wel even indrukwekkend zo in het begin… Enkele eerste ervaringen/observaties:
  • super blij met de kleurkeuze Space Silver samen met M Pro. In deze wisselvallige dagen zie je hoe de kleur verandert en de contrasten en lijnen komen er mooi uit.
  • Tijdens de proefrit had ik een aardig pausmobiel gevoel, en miste dat (hier eerder al genoemde) cockpit idee. Ik merk dat het lichte interieur en het panoramadak van de demo auto daar veel invloed op hadden. Ik ben oprecht blij met de zwarte dichte hemel en donker interieur, een deel van het cockpit-gevoel is terug (Het blijft wel gewoon een SUV).
  • De auto is geleverd met blauwe remklauwen terwijl ik dit niet besteld had. In de configurator was rood standaard en blauw een (gratis) optie. Ik moet nog achterhalen waar dit fout is gegaan, maar wellicht handig dit even actief te checken in je bestelling
  • Tijdens installatie bij de dealer er achter gekomen dat mijn iPhone 16e blijkbaar geen UWB heeft waardoor digital key plus niet werkt. Das even jammer. Ook de nfc chip doet het alleen als de auto ‘wakker’ is. Na ongeveer 10min parkeren werkt dit niet meer en moet ik de auto eerst ‘activeren’ door de app te openen of door op de achterklep knop te drukken. Iemand ervaringen hiermee en tips hoe ik de nfc altijd werkend krijg, of is dit wat het is?
  • De profielen heb ik nog niet lekker door. mijn vrouw en ik verschillen flink van lengte. Als zij als laatste heeft gereden en ik de auto open doe gaat de stoel niet (altijd) naar mijn positie, terwijl mijn profiel wel geladen wordt op het middenscherm
  • Onder de indruk van de parkeerfunctie op krappe plekjes, nooit gedacht dat ik die zou gaan gebruiken!

Allen dank voor jullie bijdragen die mij door de wachttijd heen hebben gesleept ;) Ik ga vrolijk verder met testen…
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie velgen met een velgrand !! daar word ik blij van... De testwagen die ik had , met 20" geen velgrand. En dat vond ik al zooooo raar. Hopelijk op de 1050m die ik krijg ,ook.

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTnJ4Z-Hm0M6vmHFiwrKmCMH5hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhYISvlZ8q99EccKtN06NcXX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQSciu40SWC8Wf6RzRH3qv1LpK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0VNzqlc987b9ZA68QfdnOm7.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren mijn auto opgehaald. Auto stond klaar onder een doek, dus dat was een leuke onthulling met mijn dochter.

Daarna een leuk ritje gemaakt. Weer was helaas wat minder.

Wat we opviel. Ik heb meerdere keren moeten verbinden met Spotify en Disney+. Mijn instellingen werden niet opgeslagen. Ook bepaalde voorkeuren in idrive heb ik meerdere keren moeten instellen. Tegen de avond was dit probleem opgelost.

Daarnaast zie ik dit in de BMW app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC6AXnKQ7sgbD0d41gr162kvGPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8wv07v7ffXeVxiKESYW3HB0.jpg?f=fotoalbum_large

Maar in idrive heb ik andere velgen. Is dit aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppPeOXvfV89NYO-K08rEmpcP7XI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrvLmdSTKAfiPwGyctiXcAfp.jpg?f=fotoalbum_large

• CharlyBeemer

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto: veel plezier!

• CharlyBeemer
Miesjh schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteren mijn auto opgehaald. Auto stond klaar onder een doek, dus dat was een leuke onthulling met mijn dochter.

Daarna een leuk ritje gemaakt. Weer was helaas wat minder.

Wat we opviel. Ik heb meerdere keren moeten verbinden met Spotify en Disney+. Mijn instellingen werden niet opgeslagen. Ook bepaalde voorkeuren in idrive heb ik meerdere keren moeten instellen. Tegen de avond was dit probleem opgelost.

Daarnaast zie ik dit in de BMW app:
[Afbeelding]

Maar in idrive heb ik andere velgen. Is dit aan te passen?

[Afbeelding]
Mooie uitvoering ook! Enjoy!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-05 21:18
Voor diegene die nu pas bestellen: waarom kiezen jullie geen stockwagen (ik zie in BE toch al redelijk wat stockwagens staan)? Eerder omdat hij bij jullie qua policy van jullie werkgever niet mag of eerder omdat jullie echt een build to order willen hebben met alle personalisaties daarbij?

Ik zal zelf moeten bestellen ergens in juli 2026 maar ik plan een stockwagen (ben heel flexibel qua kleuren en opties), want zo lang kan ik niet wachten. Vind het ook wel beetje speciaal dat er al stockwagens zijn: of zijn die niet écht beschikbaar?

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
Zover ik in Nederland zie, zijn ze er eigenlijk niet. De meeste zijn eigenlijk meer lokkertjes of autos die nog in bestelling staan. Wel hoor ik dat de eerste demo autos komende maand worden verkocht en de dealer nieuwe binnen krijgt.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• WVabhove
  • Laatst online: 26-05 19:42
Pharos1985 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:42:
Voor diegene die nu pas bestellen: waarom kiezen jullie geen stockwagen (ik zie in BE toch al redelijk wat stockwagens staan)? Eerder omdat hij bij jullie qua policy van jullie werkgever niet mag of eerder omdat jullie echt een build to order willen hebben met alle personalisaties daarbij?
Policy werkgever, bij ons gaat het om een iX3 40 en die zijn sowieso nog niet op stock. Plus mijn huidige iX3 loopt nog tot januari 2027, dus sowieso nog minstens tot dan wachten.

• Pharos1985
mrfatmen schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:47:
Zover ik in Nederland zie, zijn ze er eigenlijk niet. De meeste zijn eigenlijk meer lokkertjes of autos die nog in bestelling staan. Wel hoor ik dat de eerste demo autos komende maand worden verkocht en de dealer nieuwe binnen krijgt.
Dat dacht ik wel, dat er nog niet echt stockwagens zijn en eerder lokkertjes zijn.

• Miesjh

Miesjh

mrfatmen schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:47:
Ja hoor deze zijn er zeker wel. Zo ben ik er ook aangekomen. De reden dat er stockauto's zijn is dat niet iedereen zijn bestelde auto uiteindelijk wilt hebben. Financieel moeilijk, faillissementen. Deze beschikbare auto's komen dan toch bij de dealers.

5 stuks: https://www.bmw.nl/nl-nl/...ting=PRODUCTION_DATE_DESC

[ Voor 14% gewijzigd door Miesjh op 18-05-2026 09:24 ]

• Pharos1985
Nog geen 40 edities zie ik (en las ik al hier) en het is die dat ik moet hebben ;-)

Zal wssch nietlang meer duren voor daarvan ook stock is.

• Loen
Ik heb via leasemaatschappij een IX3 40 in bestelling nu. Bleek dat ze nog niet de dakrails kunnen bij bestellen ondanks dat dit bij de dealer wel leek te kunnen. Dat kan pas over 3 maanden maar dan schuift de leverdatum op naar volgend jaar. Daarbij hebben ze automatisch de 22kw optie toegevoegd, ik neem aan vanwege redenen die hier boven al eerder vermeld zijn.

• Yargo
  • Nu online
Loen schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:48:
Ik heb via leasemaatschappij een IX3 40 in bestelling nu. Bleek dat ze nog niet de dakrails kunnen bij bestellen ondanks dat dit bij de dealer wel leek te kunnen. Dat kan pas over 3 maanden maar dan schuift de leverdatum op naar volgend jaar. Daarbij hebben ze automatisch de 22kw optie toegevoegd, ik neem aan vanwege redenen die hier boven al eerder vermeld zijn.
Blijft toch iets raar dat de dealers in België hier geen weet van hebben (of verzwijgen). Ik was eerst van plan om het risico te nemen en de 22kW optie te laten vallen in de hoop dat het er uiteindelijk toch zou opzitten, maar heb het er finaal toch maar bijgenomen voor moest dit verhaal niet kloppen. Het niet hebben zou ik me achteraf alleen maar beklagen denk ik.

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:54
Yargo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:40:
[...]

Blijft toch iets raar dat de dealers in België hier geen weet van hebben (of verzwijgen). Ik was eerst van plan om het risico te nemen en de 22kW optie te laten vallen in de hoop dat het er uiteindelijk toch zou opzitten, maar heb het er finaal toch maar bijgenomen voor moest dit verhaal niet kloppen. Het niet hebben zou ik me achteraf alleen maar beklagen denk ik.
Dat zou ik ook doen, het zou BMW ook sieren om dergelijke snelheden, zeker op een 50 standaard aan te bieden... Bij Chinese merken is 22 kW laden voor toch al meer de standaard aan het worden. Is toch erg prettig op vakantie, of in geval van veel zonnepanelen. En net zo handig om maar 1 standaard te hebben.

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:59
Pharos1985 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:11:
[...]

Dat dacht ik wel, dat er nog niet echt stockwagens zijn en eerder lokkertjes zijn.
Ik heb al 2 opeenvolgende keren ondervonden dat het lokkertjes zijn. Ga dan eerst even kijken voor een EX60

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 20:59
Miesjh schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:20:
[...]

Ja hoor deze zijn er zeker wel. Zo ben ik er ook aangekomen. De reden dat er stockauto's zijn is dat niet iedereen zijn bestelde auto uiteindelijk wilt hebben. Financieel moeilijk, faillissementen. Deze beschikbare auto's komen dan toch bij de dealers.

5 stuks: https://www.bmw.nl/nl-nl/...ting=PRODUCTION_DATE_DESC
Vandaag even een belrondje gedaan. Resultaat: geen autos beschikbaar. Reacties: ‘die is verkocht en moet nog offline’, ‘die had niet online mogen staan’, ‘dat is onze showroom auto en mag komende maanden niet weg’.

Alles van Apple

• Loen
jeeedeee schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:29:
[...]

Dat zou ik ook doen, het zou BMW ook sieren om dergelijke snelheden, zeker op een 50 standaard aan te bieden... Bij Chinese merken is 22 kW laden voor toch al meer de standaard aan het worden. Is toch erg prettig op vakantie, of in geval van veel zonnepanelen. En net zo handig om maar 1 standaard te hebben.
Tsja, eerlijk, ik had het specifiek niet genomen. 3x25A moet je toch niet veel meer dan die 11kw doorheen willen sturen. Alle palen hier in de wijk zijn 11. Alles op het werk is 11... En eerlijk. 11 is echt genoeg voor mij. Ik laad thuis bijna altijd op 4, want dan is de huidige auto na dag kantoor (200km) en 40kw moeten laden ook vol in een nacht. Als ik snel moet laden voor echt lange rit zoek ik wel een dc lader.

• r2504
22 kW is gewoon te gek in België met het capaciteitstarief, het is m.a.w. louter voor publiek laden en daar zijn de meeste laadpalen dan weer beperkt tot 11 kW. Onderweg voor lange afstanden ga je het ook niet gebruiken want dan wil je snel laden.

Mij lijkt het dus eerder een theoretische optie die weinig zinvol is (persoonlijk zou ik er nooit geld aan uitgeven).

• Miesjh

Miesjh

Menno1234 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:09:
[...]

Vandaag even een belrondje gedaan. Resultaat: geen autos beschikbaar. Reacties: ‘die is verkocht en moet nog offline’, ‘die had niet online mogen staan’, ‘dat is onze showroom auto en mag komende maanden niet weg’.
Dat is idd raar. Paar weken geleden stonden er 18 op.

• Yargo
  • Nu online
r2504 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:09:
22 kW is gewoon te gek in België met het capaciteitstarief, het is m.a.w. louter voor publiek laden en daar zijn de meeste laadpalen dan weer beperkt tot 11 kW. Onderweg voor lange afstanden ga je het ook niet gebruiken want dan wil je snel laden.

Mij lijkt het dus eerder een theoretische optie die weinig zinvol is (persoonlijk zou ik er nooit geld aan uitgeven).
Klopt, maar ik heb toch graag de mogelijkheid moest er toch 22kW zijn. Thuis ben ik enkel van plan om te laden met mijn zonne-overschot. Anders laad ik wel aan de vele 22kW laders in de buurt, of bij een Tesla Supercharger naast mijn werk in de daluren (goedkoper dan thuis laden). Je kan van elke optie wel iets zeggen, maar ook al gebruik ik het maar af en toe, ik ga toch blij zijn het te hebben ☺️.

• Loco07
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:28
2-3 weken geleden de IX340 full option in alpinweiss besteld, verwachtte leverdatum rond september/oktober.

We hebben de auto een weekendje meegekregen en moet zeggen dat het een hele fijne auto is, zeker voor een elektrische. Niks baanbrekends maar tegelijkertijd ook wel 1 vd weinige auto's die alles wel goed doet. Fijn dat de auto stopt zonder te schokken, ook fijn dat de active cruise control niet stopt wanneer je op de rem drukt, dit soort dingen maken het wel een erg fijne auto. Laden gaat erg snel, durf te zeggen dat ICE niet meer nodig is met dit soort laadsnelheden, in 10 minuten ruim 200km opladen vind ik meer dan genoeg. Ben wél benieuwd hoe de ix340 gaat zijn met achterwiel aandrijving, hij zou wat lichter moeten zijn dan de ix350 maar hoop vooral dat die daardoor leuker gaat rijden. IX350 met xdrive rijdt foutloos, maar mijn 2 serie met achterwiel aandrijving stuurt toch wel echt heerlijk met een schuddende kont de bocht in.

dat gezegdhebbende, ben ik de enige die de auto in alpinweiss heeft besteld? Vond het persoonlijk de mooiste kleur en tevens 1000 euro goedkoper. Eigenlijk de enige kleur naar mijn mening waarin de zwarte accenten zoals grill, dak, spiegelkappen, logo's etc beter naar voren komen. Ik had wel liever parelmoer wit als optie maar stond er niet bij, wat denken jullie?

• r2504
Loco07 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 03:56:
ben ik de enige die de auto in alpinweiss heeft besteld? Vond het persoonlijk de mooiste kleur
Sinds wanneer is wit een kleur :) Ik dacht dat die mode hype ondertussen wel voorbij was ?

Nu ja, ieder zijn smaak... uiteindelijk moet jij ermee tevreden zijn, wat iemand anders ervan denkt maakt niet uit.

• kstja0
2-3 weken geleden de IX340 full option in alpinweiss besteld, verwachtte leverdatum rond september/oktober.

We hebben de auto een weekendje meegekregen en moet zeggen dat het een hele fijne auto is, zeker voor een elektrische. Niks baanbrekends maar tegelijkertijd ook wel 1 vd weinige auto's die alles wel goed doet. Fijn dat de auto stopt zonder te schokken, ook fijn dat de active cruise control niet stopt wanneer je op de rem drukt, dit soort dingen maken het wel een erg fijne auto. Laden gaat erg snel, durf te zeggen dat ICE niet meer nodig is met dit soort laadsnelheden, in 10 minuten ruim 200km opladen vind ik meer dan genoeg. Ben wél benieuwd hoe de ix340 gaat zijn met achterwiel aandrijving, hij zou wat lichter moeten zijn dan de ix350 maar hoop vooral dat die daardoor leuker gaat rijden. IX350 met xdrive rijdt foutloos, maar mijn 2 serie met achterwiel aandrijving stuurt toch wel echt heerlijk met een schuddende kont de bocht in.

dat gezegdhebbende, ben ik de enige die de auto in alpinweiss heeft besteld? Vond het persoonlijk de mooiste kleur en tevens 1000 euro goedkoper. Eigenlijk de enige kleur naar mijn mening waarin de zwarte accenten zoals grill, dak, spiegelkappen, logo's etc beter naar voren komen. Ik had wel liever parelmoer wit als optie maar stond er niet bij, wat denken jullie?
Je kan heel veel doen met zwarte accenten. Gewoon kiezen wat jezelf mooi vind. Altijd een goede keus.

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:49
Ter info: ik heb een ix3 40 besteld 15 april 2026. Productie en levering stonden beide gepland voor juli ‘26. Vandaag bericht ontvangen dat verwachte leverdatum is gewijzigd naar 2 september omdat productie is vertraagd.

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:00

...dat gezegdhebbende, ben ik de enige die de auto in alpinweiss heeft besteld? Vond het persoonlijk de mooiste kleur en tevens 1000 euro goedkoper. Eigenlijk de enige kleur naar mijn mening waarin de zwarte accenten zoals grill, dak, spiegelkappen, logo's etc beter naar voren komen. Ik had wel liever parelmoer wit als optie maar stond er niet bij, wat denken jullie?
Ik heb ook in het wit besteld, primair omdat ik kon kiezen: null option iX3 of een hele andere auto bestellen. Ik koos voor de iX3 50 in het wit, in niet M uitvoering, met alleen een trekhaak als optie. Misschien is het mentaal goedpraten van mijn keuze, maar ik vind persoonlijk dat wit de auto erg goed staat. Donkere kleuren minder. Maar gelukkig maar dat smaken verschillen en niet iedereen straks een witte (of welke kleur dan ook) rijdt.

• Yargo
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_dVEJHWjrKlJj9YrZD9LRRp1Mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSab6gxQZuHb7aVxr9X5yoZP.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag samen met een collega een testrit gedaan met de iX3. De mijne is ondertussen bijna in bestelling (lease). We reden met een zwarte 50. 6000km op de teller en de harde plastiek ter hoogte van de handvaten stonden al vol met krassen en scharten. De foto hierboven is getrokken bij een vorige testrit in een andere iX3 ter illustratie. Deze van vandaag was er veel erger aan toe. Ik vind het persoonlijk schandalig dat BMW met dergelijke inferieure kwaliteit durft af te komen en hoop oprecht dat ze dit nog bijsturen. Al vrees ik ervoor. Zeker mbt leasing en mogelijk kosten door schade op het einde van de leaseperiode vind ik dit toch een belangrijke om te melden. Als iedereen dit doet gaan ze misschien wel moeite doen er eens naar te kijken...

[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 19-05-2026 20:12 ]

• r2504
EV_Eric schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:03:
[...]

Ik heb ook in het wit besteld, primair omdat ik kon kiezen: null option iX3 of een hele andere auto bestellen. Ik koos voor de iX3 50 in het wit
Je had natuurlijk ook voor de iX3 40 kunnen gaan... maar wederom als jij er blij mee bent is dat het belangrijkste.

• GuidoIX3
  • Laatst online: 26-05 20:06
Ik ben maandag in Kalmthout gaan kijken naar een IX3 in het eucaliptish green. prachtige kleur in het echt. De mijne was besteld in het Ocean wave blue maar ben het direct gaan veranderen naar het eucaliptish green. Heb ook dezelfde velgen als op de foto's genomen. Superblij. Mijn levering was voorzien eind oktober maar is 8 weken vervroegd. Wel voor een IX3 40

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OSTE46xBgeE8d8Q3vzxqo9XlRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zd4UycerzCyNFuKo0mTen6w9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TI_KxNKuiS1YiKzkP0RivA20ey4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STiQDteyffLa1HjKkPRYRBuw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1s_Mztn1ozIXrn8qAdqPU3fb6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcdQEXfEe21EQIbDUPPtYHF5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbMTWQHo9ndo8LHdGed1hY2PFYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mthsDQAb1rmmKBI6990pipE0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kW_zit1nukaylaGVtk3AMP09ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNLIbN7MXj5E9qOL5d97CGA0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brz7lCYaPRpgiOoXMpC0cOu9oiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7LiJdB3SmTioXUzKhPI5Ryn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door GuidoIX3 op 19-05-2026 22:18 ]

• MartyGld
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35

Ik heb ook een iPhone 16e (dus zonder UWB). Zou digital key plus wel werken als je een iWatch hebt met uwb?

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:00
r2504 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:50:
[...]

Je had natuurlijk ook voor de iX3 40 kunnen gaan... maar wederom als jij er blij mee bent is dat het belangrijkste.
Dat zal voor de meesten inderdaad een betere keuze zijn, IX3 40 heeft ook genoeg vermogen en actieradius. Ik wil alleen perse vierwielaandrijving, rijd nu Q4 quattro. In NL weinig voordeel van, maar wel tijdens vakanties/wintersport. Mijn tweede keuze was overigens een ID7 GTX, derde keuze een Enyaq RS. IX3 is een klasse beter en dus kon ik makkelijk accepteren geen budget over te hebben voor opties. En als je Audi gewend bent, is de IX3 eigenlijk zelfs standaard al best compleet. Probeer je een Q6 quattro met vergelijkbare uitrusting te configureren, dan is de Q6 echt veel duurder.

• Pharos1985
r2504 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:09:
22 kW is gewoon te gek in België met het capaciteitstarief, het is m.a.w. louter voor publiek laden en daar zijn de meeste laadpalen dan weer beperkt tot 11 kW.
Is dat zo? Ik dacht dat quasi alle "dubbele" laadpalen 22kw waren, op voorwaarde natuurlijk dat er niemand naast je staat te laden... Ik sta toch vrij veel aan (publieke) laadpalen waar niemand naast me staat, ofwel er wel staat, maar waar de wagen al vol van geladen is en ook nog een heel deel die zijn kabel wel bevestigd heeft, maar waar het voertuig niet aan het laden is :*)

• r2504
Ik ben even in m'n app gaan kijken en tot m'n verbazing zijn alle laadpalen (op één na) hier in de buurt inderdaad 22 kW. De vraag blijft echter hoe vaak staat iemand kort aan een "trage" laadpaal ? Toen ik zelf nog geen laadpaal had gebruikte ik ze wel eens maar dan was het meestal tijdens werkuren (en dus ongeveer 8u lang... en dan is 11 kW ook geen probleem).

• gerlofant
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:34
EV_Eric schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:21:
[...]

Dat zal voor de meesten inderdaad een betere keuze zijn, IX3 40 heeft ook genoeg vermogen en actieradius. Ik wil alleen perse vierwielaandrijving, rijd nu Q4 quattro. In NL weinig voordeel van, maar wel tijdens vakanties/wintersport. Mijn tweede keuze was overigens een ID7 GTX, derde keuze een Enyaq RS. IX3 is een klasse beter en dus kon ik makkelijk accepteren geen budget over te hebben voor opties. En als je Audi gewend bent, is de IX3 eigenlijk zelfs standaard al best compleet. Probeer je een Q6 quattro met vergelijkbare uitrusting te configureren, dan is de Q6 echt veel duurder.
Ben wel benieuwd wat voor banden je er dan onder zet. Set wintervelgs erbij genomen?

Ik ben zelf aan het kijken naar een winterset. Maar ik wil perse michelins eronder. Dat doet de dealer niet (zeer beperkte keuze)dus zal ik ze elders halen denk ik.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste