Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 14:20

mdeiman

Projet 45

Hugo1529 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:53:
ik zit op dit moment de review van bjorn nyland te kijken, zijn laatste vid met samenvatting van al zijn ritten met de ix3
ben best verbaasd, hij is maar zeer matig tevreden, hij zou zelf niet deze kopen zegt ie,
ook vergelijkt ie hier en daar met de voorgaande ix3 en dan komt er ie niet echt goed uit (de nieuwe)
nivo van interieur bv maar ook het geluidsnivo is slechter.
zelf vind ik bepaalde keuzes van bmw onbegrijpelijk, de hoedenplank van een 1 serie, de verstelmogelijkheid van bank van een 1 serie, etc.
het lijkt zo dat als je het equivalent van de voorgaande ix3 qua kwaltieit wilt verkrijgen je moet wachen op de ix5.
daar zit ik dan 5 jaar op te wachten, maak hem dan een paar duizend euro duurder en zet er fatsoenlijke hendels en dergelijke in.
al met al krijg ik toch weer meer waardering voor mijn huidige.
dan wacht ik nog wat langer en kijk of de nieuwe i3 meer aan de verwachting voldoet. echt een erg fraaie bmw!
Heb je zelf al wel een proefrit gemaakt en de auto goed bekeken? Gaat er uiteindelijk om wat JIJ er van vindt en wat VOOR JOU van belang is.

Shit happens.

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
JMS001 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:20:
[...]

In Nederland is het niet zo dat je de optie gratis krijgt. De dealers waar ik ben geweest (Hedin en Story) houden bestellingen zonder 22kw optie on hold tot dat er zekerheid is over de beschikbaarheid. Blijkbaar hebben ze er genoeg vertrouwen in dat ze de beschikbare slots toch wel gevuld krijgen.
Gratis hoeft niet, er werd gesproken van een kleine meerprijs. Maar denk niet dat ik de vraag zal krijgen om dit te betalen :-). Jammer wel. Had het er beter toch gewoon bijgenomen. Is dit iets wat jullie momenteel veel gebruiken? Of is het in de praktijk zowieso vaak maar 11kW doordat er een andere wagen staat te laden?

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:53
ik zit op dit moment de review van bjorn nyland te kijken, zijn laatste vid met samenvatting van al zijn ritten met de ix3
ben best verbaasd, hij is maar zeer matig tevreden, hij zou zelf niet deze kopen zegt ie,
ook vergelijkt ie hier en daar met de voorgaande ix3 en dan komt er ie niet echt goed uit (de nieuwe)
zelf vind ik bepaalde keuzes van bmw onbegrijpelijk, de hoedenplank van een 1 serie, de verstelmogelijkheid van bank van een 1 serie, etc.
het lijkt zo dat als je het equivalent van de voorgaande ix3 qua kwaltieit wilt verkrijgen je moet wachen op de ix5.
daar zit ik dan 5 jaar op te wachten, maak hem dan een paar duizend euro duurder en zet er fatsoenlijke hendels en dergelijke in.
dan wacht ik nog wat langer en kijk of de nieuwe i3 meer aan de verwachting voldoet. echt een erg fraaie bmw!
bij carwow waren ze ook niet zo laaiend enthousiast. ze hadden ook oude x3 ernaast ter vergelijking.

soit, we zullen wel zien. nieuwe ix3 is besteld en oude moet er sowieso uit tegen eind dit jaar

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:37
Ik vond mijn proefrit met de nieuwe ix3 ook niet erg overtuigend, niet slecht, maar niet wauw deze moet ik hebben.

Ik mis ook vooral het cockpit gevoel en algemene gevoel van luxe in het interieur. Dat zie je wel terug bij de nieuwe mercedes GLC. Maarja, die heeft weer minder range etc, wat voor mij nog een groot ding blijft om de switch naar EV te maken.

Los van dat, mis ik in dit segment wel echt geventileerde stoelen en soundproof glas/ramen. Ik wacht sowieso nog nog even om het aan te kijken. Ik vind de 'oude' GLC 300e ook nog wel een interessante optie om nieuw te kopen uit voorraad gezien daar hoge kortingen op worden gegeven met de nieuwe GLC in aankomst.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:38
Ik rijd momenteel in de huidige iX3 en de nieuwe is besteld. Ik heb proefgereden in de nieuwe en kan niet anders concluderen dat de nieuwe echt wel een grote stap voorwaarts is. Of het interieur van de vorige generatie meer aanspreekt, is denk ik voornamelijk een persoonlijke discussie. Het alles wegstoppen in een scherm met te veel mogelijkheden hoeft van mij niet (dat was bij de vorige generatie eigenlijk prima), maar dat is de tijdgeest (goedkoper). Gelukkig is het in de nieuwe niet bling bling allemaal.

Overigens, de vorige iX3 is heeft ook wel mindere punten (lak!!).

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:36
Korre schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:32:
[...]

bij carwow waren ze ook niet zo laaiend enthousiast. ze hadden ook oude x3 ernaast ter vergelijking.

soit, we zullen wel zien. nieuwe ix3 is besteld en oude moet er sowieso uit tegen eind dit jaar
Carwow neem ik niet zo serieus als Björn zijn reviews. Al miste ik bij Björn zijn reviews de symbiotic drive dat ik persoonlijk echt geweldig vind. Ook herken ik de problemen met de park assistent niet als zodanig, wellicht een software update? Ik heb een lange proefrit gedaan en alles wel getest. Maar de praktijk zal uitwijzen. Grappig genoeg gaat hij voor een cijfer 9 voor wat betreft de Harman Kardon hifi. Maar dat vond ikzelf echt veel te hoog.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:50
Vandaag bericht gekregen dat de wagen 2 weken vertraagd is, mja weet niet of het echt een vertraging is. Toch vind ik lang wachten, heb minder lang moeten wachten op de BMW iX3 LCI die uit China kwam.

De NK is beter in alle opzichten dan de oude iX3, maar levertermijn is toch iets dat ze beter moeten doen. Indien je nu een BMW i4 bestelt, heb je het in minder dan 10 weken. Maar als de iX3 NK uiteindelijk aankomt eind mei/ begin juni, is dit dan 28 weken, dat is te lang.

Bestelling mid November btw.

[ Voor 6% gewijzigd door oGoG op 06-05-2026 20:53 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste