Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
gerlofant schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:24:
[...]

Ben wel benieuwd wat voor banden je er dan onder zet. Set wintervelgs erbij genomen?

Ik ben zelf aan het kijken naar een winterset. Maar ik wil perse michelins eronder. Dat doet de dealer niet (zeer beperkte keuze)dus zal ik ze elders halen denk ik.
Het is een leaseauto dus ik maak die keuze niet. Weet alleen dat het altijd een a-merk is. En lease-maatschappij laat banden elk jaar (2x dus) wisselen op de set velgen die op de auto zit. Daarin heb ik overigens wel gekozen voor de aerodynamische variant (1046) voor de maximale actieradius, die 395 euro extra paste nog net.

• CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 11:34
GuidoIX3 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:13:
Ik ben maandag in Kalmthout gaan kijken naar een IX3 in het eucaliptish green. prachtige kleur in het echt. De mijne was besteld in het Ocean wave blue maar ben het direct gaan veranderen naar het eucaliptish green. Heb ook dezelfde velgen als op de foto's genomen. Superblij. Mijn levering was voorzien eind oktober maar is 8 weken vervroegd. Wel voor een IX3 40

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooie kleur inderdaad.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:08
GuidoIX3 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:13:
Ik ben maandag in Kalmthout gaan kijken naar een IX3 in het eucaliptish green. prachtige kleur in het echt. De mijne was besteld in het Ocean wave blue maar ben het direct gaan veranderen naar het eucaliptish green. Heb ook dezelfde velgen als op de foto's genomen. Superblij. Mijn levering was voorzien eind oktober maar is 8 weken vervroegd. Wel voor een IX3 40

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de foto's. Ik heb de auto in december 2025 vanaf een staal in deze kleur besteld (in combinatie met castanea interieur). Deze foto's geven een goede indruk van de kleur in real life.

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
EV_Eric schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:13:
[...]

Het is een leaseauto dus ik maak die keuze niet. Weet alleen dat het altijd een a-merk is. En lease-maatschappij laat banden elk jaar (2x dus) wisselen op de set velgen die op de auto zit. Daarin heb ik overigens wel gekozen voor de aerodynamische variant (1046) voor de maximale actieradius, die 395 euro extra paste nog net.
Eigenlijk zou die optie gratis moeten zijn vanuit jouw werkgever. Het scheelt meer aan laadkosten dan die 395 euro denk ik. Maar ja dat is maatwerk en dat is lastig.

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Loewe schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:40:
[...]

Eigenlijk zou die optie gratis moeten zijn vanuit jouw werkgever. Het scheelt meer aan laadkosten dan die 395 euro denk ik. Maar ja dat is maatwerk en dat is lastig.
15,3 vs 15,6 kWh per 100km (WLTP). Dus per 100K op de teller is dat 300kWh. Dat is zeg 150 euro bij mix snelladen en thuisladen? Misschien iets meer in de praktijk als je hoge snelheden rijdt maar zo hard loopt het niet met de besparingen :) (zou ze alsnog zelf ook kiezen!)

• D-dickmann
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:21
EV_Eric schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:13:
[...]

Ik lease ook (Alphabet) maar werd bij de BMW verrast met de keuze: of winterbanden op mijn 22” velgen (bandenwissel) of 1 inchmaat kleinere velgen met winterbanden (dus wielenwissel). Ik zou het even checken.

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:46
r2504 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:04:
Ik ben even in m'n app gaan kijken en tot m'n verbazing zijn alle laadpalen (op één na) hier in de buurt inderdaad 22 kW. De vraag blijft echter hoe vaak staat iemand kort aan een "trage" laadpaal ? Toen ik zelf nog geen laadpaal had gebruikte ik ze wel eens maar dan was het meestal tijdens werkuren (en dus ongeveer 8u lang... en dan is 11 kW ook geen probleem).
Bwa ja, je gaat eens 3u'tjes fietsen, 2u'tjes naar de gym, dan is ie toch wel goed volgeladen aan 22kw (nu hang ik die er soms zelfs aan terwijl ik maar 11kw doe)

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:08
Rij je dan niet met je EV naar de gym :+

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste