Het is een leaseauto dus ik maak die keuze niet. Weet alleen dat het altijd een a-merk is. En lease-maatschappij laat banden elk jaar (2x dus) wisselen op de set velgen die op de auto zit. Daarin heb ik overigens wel gekozen voor de aerodynamische variant (1046) voor de maximale actieradius, die 395 euro extra paste nog net.gerlofant schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:24:
[...]
Ben wel benieuwd wat voor banden je er dan onder zet. Set wintervelgs erbij genomen?
Ik ben zelf aan het kijken naar een winterset. Maar ik wil perse michelins eronder. Dat doet de dealer niet (zeer beperkte keuze)dus zal ik ze elders halen denk ik.
mooie kleur inderdaad.GuidoIX3 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:13:
Ik ben maandag in Kalmthout gaan kijken naar een IX3 in het eucaliptish green. prachtige kleur in het echt. De mijne was besteld in het Ocean wave blue maar ben het direct gaan veranderen naar het eucaliptish green. Heb ook dezelfde velgen als op de foto's genomen. Superblij. Mijn levering was voorzien eind oktober maar is 8 weken vervroegd. Wel voor een IX3 40
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor de foto's. Ik heb de auto in december 2025 vanaf een staal in deze kleur besteld (in combinatie met castanea interieur). Deze foto's geven een goede indruk van de kleur in real life.GuidoIX3 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:13:
Ik ben maandag in Kalmthout gaan kijken naar een IX3 in het eucaliptish green. prachtige kleur in het echt. De mijne was besteld in het Ocean wave blue maar ben het direct gaan veranderen naar het eucaliptish green. Heb ook dezelfde velgen als op de foto's genomen. Superblij. Mijn levering was voorzien eind oktober maar is 8 weken vervroegd. Wel voor een IX3 40
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eigenlijk zou die optie gratis moeten zijn vanuit jouw werkgever. Het scheelt meer aan laadkosten dan die 395 euro denk ik. Maar ja dat is maatwerk en dat is lastig.EV_Eric schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:13:
[...]
Het is een leaseauto dus ik maak die keuze niet. Weet alleen dat het altijd een a-merk is. En lease-maatschappij laat banden elk jaar (2x dus) wisselen op de set velgen die op de auto zit. Daarin heb ik overigens wel gekozen voor de aerodynamische variant (1046) voor de maximale actieradius, die 395 euro extra paste nog net.
15,3 vs 15,6 kWh per 100km (WLTP). Dus per 100K op de teller is dat 300kWh. Dat is zeg 150 euro bij mix snelladen en thuisladen? Misschien iets meer in de praktijk als je hoge snelheden rijdt maar zo hard loopt het niet met de besparingenLoewe schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:40:
[...]
Eigenlijk zou die optie gratis moeten zijn vanuit jouw werkgever. Het scheelt meer aan laadkosten dan die 395 euro denk ik. Maar ja dat is maatwerk en dat is lastig.
Ik lease ook (Alphabet) maar werd bij de BMW dealer verrast met de keuze: of winterbanden op mijn 22” velgen (bandenwissel) of 1 inchmaat kleinere velgen met winterbanden (dus wielenwissel). Ik zou het even checken.EV_Eric schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:13:
[...]
Het is een leaseauto dus ik maak die keuze niet. Weet alleen dat het altijd een a-merk is. En lease-maatschappij laat banden elk jaar (2x dus) wisselen op de set velgen die op de auto zit. Daarin heb ik overigens wel gekozen voor de aerodynamische variant (1046) voor de maximale actieradius, die 395 euro extra paste nog net.
Bwa ja, je gaat eens 3u'tjes fietsen, 2u'tjes naar de gym, dan is ie toch wel goed volgeladen aan 22kw (nu hang ik die er soms zelfs aan terwijl ik maar 11kw doe)r2504 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:04:
Ik ben even in m'n app gaan kijken en tot m'n verbazing zijn alle laadpalen (op één na) hier in de buurt inderdaad 22 kW. De vraag blijft echter hoe vaak staat iemand kort aan een "trage" laadpaal ? Toen ik zelf nog geen laadpaal had gebruikte ik ze wel eens maar dan was het meestal tijdens werkuren (en dus ongeveer 8u lang... en dan is 11 kW ook geen probleem).
Rij je dan niet met je EV naar de gym
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
22kw is vooral handig voor de publieke laders onder ons. Vooral als je boodschappen moet doen, naar de bouwmarkt of winkelcentrum. Plekken waar je 30 minuten tot 2 uur staat. Kan soms het verschil maken tussen eindbestemming net wel halen of te moeten stoppen bij een snellader,omdat je vrouw het vergeten is aan de straatpaal te hangen ie avond ervoor en je hebt een wat langere rit voor de boeg hebt die dag. gebeurt niet vaak maar die ene keer per maand is het wel fijn dat je iets sneller kan laden...Pharos1985 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:06:
[...]
Bwa ja, je gaat eens 3u'tjes fietsen, 2u'tjes naar de gym, dan is ie toch wel goed volgeladen aan 22kw (nu hang ik die er soms zelfs aan terwijl ik maar 11kw doe)
Zijn er andere die zich ook zo storen aan de uitpraak van de Navigatie? En de taal staat toch echt op Nederlands.
A9 = ahneggen
Hoofdweg = hoftwegg
A9 = ahneggen
Hoofdweg = hoftwegg
[ Voor 16% gewijzigd door Miesjh op 21-05-2026 09:52 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Ja, dat doet mijn XC60 een stuk beter. Dat viel mij ook al op. Hopelijk verbetert dat nog.Miesjh schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:29:
Zijn er andere die zich ook zo storen aan de uitpraak van de Navigatie? En de taal staat toch echt op Nederlands.
A9 = ahneggen
Hoofdweg = hoftwegg
Erg mooie kleur. Ben blij de laatste tijd sowieso wat meer kleur te spotten in de auto's, in plaats van zwart.GuidoIX3 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:13:
Ik ben maandag in Kalmthout gaan kijken naar een IX3 in het eucaliptish green. prachtige kleur in het echt. De mijne was besteld in het Ocean wave blue maar ben het direct gaan veranderen naar het eucaliptish green. Heb ook dezelfde velgen als op de foto's genomen. Superblij. Mijn levering was voorzien eind oktober maar is 8 weken vervroegd. Wel voor een IX3 40
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/ptegOexWgsF3q5KNISWPeV6T.png?f=fotoalbum_large)
Een Stop-bord, met haaientanden en 2 waarschuwingsborden eronder. De BMW dealer kent zijn bestuurders
Ik zou er niet op rekenen. Dat was/is in de G-generatie auto’s van BMW ook zo. Het zit vast in de software die de instructies genereert.Loewe schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:36:
[...]
Ja, dat doet mijn XC60 een stuk beter. Dat viel mij ook al op. Hopelijk verbetert dat nog.
[ Voor 9% gewijzigd door Bart Simpson op 21-05-2026 11:47 ]
Mijn BMW iX1 U11 deed het in het begin gewoon goed, maar na een update is het opeens gekomen. Ik blijf hopen dat het weer wordt opgelost.Bart Simpson schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:45:
[...]
Ik zou er niet op rekenen. Dat was/is in de G-generatie auto’s van BMW ook zo. Het zit vast in de software die de instructies genereert.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Update routebegeleiding via voice over:Beatman schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:43:
[...]
Mijn BMW iX1 U11 deed het in het begin gewoon goed, maar na een update is het opeens gekomen. Ik blijf hopen dat het weer wordt opgelost.
BMW Group heeft eind vorig jaar een belangrijke technologische stap gezet door over te schakelen naar een externe service provider voor routebegeleiding via voice over. Sinds deze update ontvingen we echter meerdere signalen en klachten over de werking van spraaknavigatie.
Op basis van klantenfeedback en interne tests werd het probleem bevestigd. Sinds enkele maanden werkt BMW AG München intensief samen met deze externe partner aan een structurele oplossing.
Oplossing:
Het issue vereist aanpassingen aan de zijde van de service provider / ontwikkelaar. Een snelle oplossing is daardoor helaas niet mogelijk. Een terugkeer naar de vorige softwareversie is technisch uitgesloten.
Huidige stand van zaken:
De nodige technische wijzigingen zijn intussen ontwikkeld door de externe service provider, maar worden nog getest en zijn dus nog niet beschikbaar voor klanten.
We plannen een software update voor implemenatie vanaf september.
Thanks voor de update. Bron?Smekke schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:17:
[...]
Update routebegeleiding via voice over:
BMW Group heeft eind vorig jaar een belangrijke technologische stap gezet door over te schakelen naar een externe service provider voor routebegeleiding via voice over. Sinds deze update ontvingen we echter meerdere signalen en klachten over de werking van spraaknavigatie.
Op basis van klantenfeedback en interne tests werd het probleem bevestigd. Sinds enkele maanden werkt BMW AG München intensief samen met deze externe partner aan een structurele oplossing.
Oplossing:
Het issue vereist aanpassingen aan de zijde van de service provider / ontwikkelaar. Een snelle oplossing is daardoor helaas niet mogelijk. Een terugkeer naar de vorige softwareversie is technisch uitgesloten.
Huidige stand van zaken:
De nodige technische wijzigingen zijn intussen ontwikkeld door de externe service provider, maar worden nog getest en zijn dus nog niet beschikbaar voor klanten.
We plannen een software update voor implemenatie vanaf september.
Xbox Live: Miesjh NL
Intern ;-)
BMW is overgeschakeld op Amazon als stem en daar zit het probleem zo blijkt
[ Voor 19% gewijzigd door Smekke op 21-05-2026 16:39 ]
Toch bijzonder, Alexa in het Nederlands bestaat nu sinds augustus 2024. Neem aan dat dit model gebruikt wordt in de iX3. Maar ja hoe groot is het gebruik van Alexa in Nl/BE?Smekke schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:38:
[...]
Intern ;-)
BMW is overgeschakeld op Amazon als stem en daar zit het probleem zo blijkt
Ik heb vanochtend bericht gekregen van de leasemaatschappij (Alphabet) dat BMW Nederland besloten heeft alle auto’s te voorzien van de 22KW lader. Kosten zijn voor de klant á €326. Je kunt er eventueel voor kiezen om het niet te doen maar dan wordt de levering opgeschoven naar 2027, wat voor de berijder in geval van zakelijke lease zorgt voor hogere bijtelling. Het had BMW gesierd de optie op al gedane bestellingen gratis aan te bieden in mijn optiek.
Hier had de garage (BE) ook een mail gekregen op 13 mei om ze op de hoogte te stellen van het tekort aan 11kW omvormers. Verkopers interpreteren het wel verschillend. De ene zei dat ze verplicht waren om de optie er nu bij te zetten, en dat BMW dan achteraf een gedeeltelijke/volledige creditering ging uitvoeren. De laatste die ik hoorde zei dat de keuze bij de klant ligt. Het er niet bij nemen en het risico nemen dat de productiedatum achteruitgeschoven wordt, met wat geluk plaatsen ze het uiteindelijk wel als er echt geen 11kW omvormers zijn. Of het risico niet nemen, en de optie wel nemen, maar dan aan de volle pot. Die mail sprak over bestellingen geplaatst tot en met 21 mei, gisteren dus. Ik heb ervoor gekozen om het erbij te nemen maar het wringt wel dat sommige anderen het aan verminderd tarief krijgen...
[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 22-05-2026 12:48 ]
Hallo, heeft er iemand ervaring met het verschil in rijcomfort tussen 20" en 21" velgen ?
Niet dat de 22kw-optie echt relevant voor mij is maar ik ben wel benieuwd wat er met de auto’s gebeurt die echt net zijn geproduceerd of op hele korte termijn worden geproduceerd (zoals de door mij bestelde auto).StephNL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:58:
Ik heb vanochtend bericht gekregen van de leasemaatschappij (Alphabet) dat BMW Nederland besloten heeft alle auto’s te voorzien van de 22KW lader. Kosten zijn voor de klant á €326. Je kunt er eventueel voor kiezen om het niet te doen maar dan wordt de levering opgeschoven naar 2027, wat voor de berijder in geval van zakelijke lease zorgt voor hogere bijtelling. Het had BMW gesierd de optie op al gedane bestellingen gratis aan te bieden in mijn optiek.
Limiter voor de cruisecontrol? Jazeker. Bij assistentie moet je eerst de limiter aanzetten. Dan licht de knop op, op het stuur.depette schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:57:
Zit er een snelheidsbegrenzer op? Ik vind nergens een optie in de menus hiervoor
[ Voor 18% gewijzigd door Miesjh op 22-05-2026 21:16 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Hebben nog meer mensen een mail gekregen van BMW aangaande probleem met de levering auto's met 11 kW lader en eventuele voorsteel om het probleem op te losse? Ik heb een iX3 besteld op 7 maart met verwachte productie datum in week 38 met de optie 11 kW lader, maar van mijn dealer (Ekris) nog niets van gehoord
Nu ondertussen 26 weken aan het wachten, bestelling bevestigd op 21/11, maar nog altijd geen wagen. Kreeg wel maandag te horen dat de wagen in Genk was aangekomen bij het transportbedrijf en dat ze mij gingen laten weten eens de wagen in het garage zou zijn. Maar nog geen nieuws hierop.
Daarna nog eens 3 dagen wachten vooraleer de documenten er zijn en dan alles naar de leasemaatschappij sturen voor aanvraag inschrijving en nummerplaten.
Op naar 27 of zelfs 28 weken wachten. Dit is veel te lang.
Wat ik eigenlijk niet begrijp, een collega besteld exact een maand eerder en de wagen wordt eind Feb afgeleverd.
Daarna nog eens 3 dagen wachten vooraleer de documenten er zijn en dan alles naar de leasemaatschappij sturen voor aanvraag inschrijving en nummerplaten.
Op naar 27 of zelfs 28 weken wachten. Dit is veel te lang.
Wat ik eigenlijk niet begrijp, een collega besteld exact een maand eerder en de wagen wordt eind Feb afgeleverd.
[ Voor 3% gewijzigd door oGoG op 22-05-2026 22:31 ]
Ik werd gisteren gebeld, dat ik hem op 9 juni kan ophalen. Besteld begin December. Dit is exact de datum/periode die de dealer 3 maanden geleden aangaf.
Net mailtje van de dealer met info ivm de 11kW boordlater vs 22 kW en productie tijd. Mijn ix3 stond niet op zijn lijstje waar er een tekort was van de 11kW . en wordt voorzien week 27 te Genk ( BE ) . Verwacht dan een 3 weken erbij voor transport en papieren. Dus week 20 juli aflevering.
Hoe luisteren jullie je eigen muziek? In mijn vorige bmw kon ik vanaf usb stick een mappen structuur afspelen. Is er nog een interne hd of usb afspeelmogelijkheid? Wat is jullie best practice?
Alles van Apple
Spotify, SoundCloud. Geen interne HDD of USB mogelijkheden.Menno1234 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 22:28:
Hoe luisteren jullie je eigen muziek? In mijn vorige bmw kon ik vanaf usb stick een mappen structuur afspelen. Is er nog een interne hd of usb afspeelmogelijkheid? Wat is jullie best practice?
[ Voor 5% gewijzigd door Miesjh op 24-05-2026 00:04 ]
Xbox Live: Miesjh NL
En een andere manier om mp3 af te spelen? Is er een handige manier via bluetooth?
Ik zie in de auto wel staan bij systeem - geheugen - dat er een categorie lijkt te zijn voor geluidsbestanden, waar is dat voor?
Ik zie in de auto wel staan bij systeem - geheugen - dat er een categorie lijkt te zijn voor geluidsbestanden, waar is dat voor?
Alles van Apple
In het handboek hebben ze het wel over Bluetooth audio, dat lijkt mij wel de minste optie die ze aanbieden. Heb de auto nog niet dus kan je niet goed antwoorden.Menno1234 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 05:29:
En een andere manier om mp3 af te spelen? Is er een handige manier via bluetooth?
Ik zie in de auto wel staan bij systeem - geheugen - dat er een categorie lijkt te zijn voor geluidsbestanden, waar is dat voor?
Ja Bluetooth audio staat er ook bij.kstja0 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 09:51:
[...]
In het handboek hebben ze het wel over Bluetooth audio, dat lijkt mij wel de minste optie die ze aanbieden. Heb de auto nog niet dus kan je niet goed antwoorden.
Xbox Live: Miesjh NL
Ik sprak gisteren mijn dealer Hedin Dordrecht. Hij vertelde dat ze van BMW gehoord hadden dan de Highway Assistant niet werkt in NL omdat rdw nog geen toestemming heeft gegeven.
Ik meen me te herinneren dat ik hier al mensen hoorde dat het wel reeds werkt in NL.
Ik meen me te herinneren dat ik hier al mensen hoorde dat het wel reeds werkt in NL.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ja werkt prima hoor.mrfatmen schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:40:
Ik sprak gisteren mijn dealer Hedin Dordrecht. Hij vertelde dat ze van BMW gehoord hadden dan de Highway Assistant niet werkt in NL omdat rdw nog geen toestemming heeft gegeven.
Ik meen me te herinneren dat ik hier al mensen hoorde dat het wel reeds werkt in NL.
Xbox Live: Miesjh NL
Met dit warme weer: kan je de wagen gepland laten afkoelen? Ging bij mijn vorige iX3, maar nu vindt ik het niet in de app?
Mooi ook in de standaard uitvoering. Sommigen denken dat dit niet standaard is en je er extra voor moet betalen. Veel luitjes die dit toch mooier vinden dan de M pakketten. Geinig. Gelukkig smaken verschillen.
Shit happens.
Ja dat kan. Zie vertrekschema.hedwigvb schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:49:
Met dit warme weer: kan je de wagen gepland laten afkoelen? Ging bij mijn vorige iX3, maar nu vindt ik het niet in de app?
Xbox Live: Miesjh NL
En om even verder te bouwen op deze vraag: hoe is de warmteontwikkeling icm het panoramisch dak in de wagen? Zit je nog steeds comfortabel met deze felle zon (gezien je het niet kan afdekken)? Hoe is de warmteontwikkeling achter de zijruiten? Merken jullie een verschil met andere wagens?hedwigvb schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:49:
Met dit warme weer: kan je de wagen gepland laten afkoelen? Ging bij mijn vorige iX3, maar nu vindt ik het niet in de app?
Hier werkt het ook nog niet, of anders gezegd de optie is nog niet beschikbaar in de connected drive store. Ik weet niet of het afhankelijk is van een software update, de auto zit op 11/2025.60. Ik heb wel contact gehad met de dealer en die vertelde dat er een recall was voor mijn model en dat ze dan gelijk de laatste software update zouden uitvoeren. Heb binnenkort de afspraak, hopelijk is het dan beschikbaar op mijn model.mrfatmen schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:40:
Ik sprak gisteren mijn dealer Hedin Dordrecht. Hij vertelde dat ze van BMW gehoord hadden dan de Highway Assistant niet werkt in NL omdat rdw nog geen toestemming heeft gegeven.
Ik meen me te herinneren dat ik hier al mensen hoorde dat het wel reeds werkt in NL.
Toch bijzonder dat het bij sommigen wel werkt en bij anderen weer niet. Er is toch eigenlijk in de kern maar 1 model?GraveHard schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:10:
[...]
Hier werkt het ook nog niet, of anders gezegd de optie is nog niet beschikbaar in de connected drive store. Ik weet niet of het afhankelijk is van een software update, de auto zit op 11/2025.60. Ik heb wel contact gehad met de dealer en die vertelde dat er een recall was voor mijn model en dat ze dan gelijk de laatste software update zouden uitvoeren. Heb binnenkort de afspraak, hopelijk is het dan beschikbaar op mijn model.
Shit happens.
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Ik kon in november nog helemaal geen 22kw aanvinken, maar had het best willen hebben. Uiteindelijk later 2 keer contact gehad met dealer aangezien het nog mogelijk was dit toe te voegen. Ze zagen alleen dat de levertijden van de 22kw's allemaal ver opschoven, dus heb ik het niet gedaan. Nu hebben ze geen 11kw meer ?Yargo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:40:
[...]
Blijft toch iets raar dat de dealers in België hier geen weet van hebben (of verzwijgen). Ik was eerst van plan om het risico te nemen en de 22kW optie te laten vallen in de hoop dat het er uiteindelijk toch zou opzitten, maar heb het er finaal toch maar bijgenomen voor moest dit verhaal niet kloppen. Het niet hebben zou ik me achteraf alleen maar beklagen denk ik.
klopt ook he, bij de release waren de 22kw boordladers nog niet beschikbaar. Die zijn pas in een later stadium erbij gekomen. Doordat er vele bestellingen zijn gebeurd ( succes verhaaltje ) raken de 11kW uitgeput, en zijn ze dus de weg ingeslagen om de klanten de optie te geven
a) wagen schuift, langere levertermijn
b) de 22kW bij plaatsen in je bestellen, tegen een iets voordeligere prijs ( als de wagen al besteld was )
De dealer zelf ( ook in BE ) heeft een lijst van de bestellingen die geimpacteerd zijn door de shortage en contacteert dan de klant.
a) wagen schuift, langere levertermijn
b) de 22kW bij plaatsen in je bestellen, tegen een iets voordeligere prijs ( als de wagen al besteld was )
De dealer zelf ( ook in BE ) heeft een lijst van de bestellingen die geimpacteerd zijn door de shortage en contacteert dan de klant.
Miesjh schreef op zondag 24 mei 2026 @ 00:03:
[...]
Spotify, SoundCloud. Geen interne HDD of USB mogelijkheden.
Goedemiddag, ik lees al een tijdje met veel plezier mee. Nu ik mijn X2 verkocht heb en de IX3 50 deze week geleverd wordt heb ik ook maar eens een accountje aangemaakt.
Het is uiteindelijk een IX3 50 M Sport Pro in het Eucalyptus Grün met 21 inch LM sterspaak geworden, ben erg benieuwd.
Het is uiteindelijk een IX3 50 M Sport Pro in het Eucalyptus Grün met 21 inch LM sterspaak geworden, ben erg benieuwd.
Ik heb via de store een maandje proef genomen.mdeiman schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:23:
[...]
Toch bijzonder dat het bij sommigen wel werkt en bij anderen weer niet. Er is toch eigenlijk in de kern maar 1 model?
Xbox Live: Miesjh NL
Dikke proficiat. graag een fotootje als je hem hebt ? Heb hem ook in het eucaliptish groen besteld
[ Voor 29% gewijzigd door GuidoIX3 op 26-05-2026 20:06 ]
Ik was een grote klager over het wegvallen van het zonnedoek ten opzichte van mijn G01 x3. Afgelopen dagen was richting de 30 graden. Conclusie: geen enkele keer warmte gevoeld of een doek gemist.... Ook de kinderen achterin hadden geen klachtenYargo schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:18:
[...]
En om even verder te bouwen op deze vraag: hoe is de warmteontwikkeling icm het panoramisch dak in de wagen? Zit je nog steeds comfortabel met deze felle zon (gezien je het niet kan afdekken)? Hoe is de warmteontwikkeling achter de zijruiten? Merken jullie een verschil met andere wagens?
Alles van Apple
cool! Stuur je wat mooie foto’s na het ophalen? Benieuwd naar deze kleur met M sport pro.Tokheim schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:51:
Goedemiddag, ... in het Eucalyptus Grün met 21 inch LM sterspaak geworden, ben erg benieuwd.
Heb je de auto al in bezit dan? Ik dacht dat je nog op zoek was.Menno1234 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:59:
[...]
Ik was een grote klager over het wegvallen van het zonnedoek ten opzichte van mijn G01 x3. Afgelopen dagen was richting de 30 graden. Conclusie: geen enkele keer warmte gevoeld of een doek gemist.... Ook de kinderen achterin hadden geen klachten
Oh wat een lekker actief draadje! Ik heb mijn iX3 op 17 januari besteld. Verwachtte levertijd 4 juli. Ben benieuwd.
Polarized Grey | 22kw | M Sport | Trekhaak | Iconic Glow | Panorama dak | Comfort Multifunctionele stoelen | Innovation pack| Parking Assist Pro
Polarized Grey | 22kw | M Sport | Trekhaak | Iconic Glow | Panorama dak | Comfort Multifunctionele stoelen | Innovation pack| Parking Assist Pro
Nou de dag start weer lekker. Hond in de kofferbak gedaan en ik ga voor zitten, is alles zwart. Niks doet het meer. Auto op slot en effe wachten. Gaan de ruiterwissers en de alarmlichten aan. Handvatten gaan ook niet meer naar binnen. Auto staat hier op het pad met de ruitenwissers aan.
Xbox Live: Miesjh NL
Ik begrijp echt niet waarom mijn wagen er nog altijd niet is. Bestelling op 21/11. Het zal wss aan de garage liggen en het aantal bestellingen.henderie schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:16:
Oh wat een lekker actief draadje! Ik heb mijn iX3 op 17 januari besteld. Verwachtte levertijd 4 juli. Ben benieuwd.
Polarized Grey | 22kw | M Sport | Trekhaak | Iconic Glow | Panorama dak | Comfort Multifunctionele stoelen | Innovation pack| Parking Assist Pro
Balen! Nog wel verbinding via de app? Is er ook een 12v accu waarvan je een klem er even af en weer op kunt doen? Maar ja, wat is de oorzaak is de grote vraag.Miesjh schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:44:
Nou de dag start weer lekker. Hond in de kofferbak gedaan en ik ga voor zitten, is alles zwart. Niks doet het meer. Auto op slot en effe wachten. Gaan de ruiterwissers en de alarmlichten aan. Handvatten gaan ook niet meer naar binnen. Auto staat hier op het pad met de ruitenwissers aan.
Ik hoop eigenlijk wel zo min mogelijk van dit soort berichtjes te lezen...
Blijft natuurlijk een nieuwe auto met heel veel nieuwe software en in keer goed is toch wel erg lastig c.q. onmogelijk blijkt vaak.
Shit happens.
Dat is ook waardeloos, daar gaat denk ik echt iets mis. Je krijgt ook geen verklaring?oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:24:
[...]
Ik begrijp echt niet waarom mijn wagen er nog altijd niet is. Bestelling op 21/11. Het zal wss aan de garage liggen en het aantal bestellingen.
Shit happens.
Geen verklaring, gewoon dat de wagen in Genk is, mat verder ben ik al 3 weken verder.mdeiman schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:33:
[...]
Dat is ook waardeloos, daar gaat denk ik echt iets mis. Je krijgt ook geen verklaring?
VIN heb je al wel en in de app gekoppeld?oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:34:
[...]
Geen verklaring, gewoon dat de wagen in Genk is, mat verder ben ik al 3 weken verder.
Shit happens.
Als het enige troost kan zijn: de mijne is ook mid-november besteld (via Ayens bij Gregoir Sint-Martens-Latem) en garage houdt nog steeds vol dat levering pas voor eind-augustus is...oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:24:
[...]
Ik begrijp echt niet waarom mijn wagen er nog altijd niet is. Bestelling op 21/11. Het zal wss aan de garage liggen en het aantal bestellingen.
Vraagje aan de eigenaars: ik zag in reviewfilmpjes iets bijzonder van de 360 camera. Als je deze stilstaand activeert is er nog een vrij groot zwart vak rond de (lage resolutie, 2026?) afbeelding van de wagen. Dat zwart vak begint pas beeld op te bouwen eenmaal je begint te rijden?
Ik heb dit vele jaren geleden ook gezien bij bv Opel en dacht altijd dat dit dan de goedkope versie was van de 360 camera. Maar nu zie ik dat de iX3 iets soortgelijk doet voor beeld vlak bij de wagen? Mijn huidige A4 is van eind 2015 en geeft direct een volledig live beeld rondom de wagen. Ik gebruik de functie geregeld om te zien of ik mooi tussen de lijnen sta als ik voorwaarts parkeer bijvoorbeeld. Maar vraag me af of ik de lijnen nog wel ga zien met dat grote zwarte vak rondom de wagen? Tx voor dit te verduidelijken 😉.
Vorige week deed ik een testrit samen met een collega van de Model Y en de iX3 vlak na elkaar. Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van de iX3 zwaar inferieur is als je deze vergelijkt met Tesla. Beetje jammer wel maar goed. Je ziet waar er bij dit model op bezuinigd is 😅, ook al kost die 70k 🫤.
Ik heb dit vele jaren geleden ook gezien bij bv Opel en dacht altijd dat dit dan de goedkope versie was van de 360 camera. Maar nu zie ik dat de iX3 iets soortgelijk doet voor beeld vlak bij de wagen? Mijn huidige A4 is van eind 2015 en geeft direct een volledig live beeld rondom de wagen. Ik gebruik de functie geregeld om te zien of ik mooi tussen de lijnen sta als ik voorwaarts parkeer bijvoorbeeld. Maar vraag me af of ik de lijnen nog wel ga zien met dat grote zwarte vak rondom de wagen? Tx voor dit te verduidelijken 😉.
Vorige week deed ik een testrit samen met een collega van de Model Y en de iX3 vlak na elkaar. Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van de iX3 zwaar inferieur is als je deze vergelijkt met Tesla. Beetje jammer wel maar goed. Je ziet waar er bij dit model op bezuinigd is 😅, ook al kost die 70k 🫤.
[ Voor 15% gewijzigd door Yargo op 27-05-2026 10:55 ]
Van de dealer ruim 4 dagen een demo mogen lenen om te 'ervaren' . Ben nog zoekende..Loewe schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:38:
[...]
Heb je de auto al in bezit dan? Ik dacht dat je nog op zoek was.
Alles van Apple
De 12 volt accu daar kan je niet zomaar bij. Want dit was ook ons idee. Daarna de interlock in de kofferbak rechts eruit gehaald en unlocked. Een bepaalde procedure in de auto. Voorramen open, volume knop indrukken, 4 keer knop alarmlichten. Opeens deed niks het meer. Interlock weer locken. Maar hierna gebeurde er weinig. Toen hebben we met een booster voor in de motorkap weer de boel tot leven kunnen wekken. Heb een rondje gereden en alles lijkt het weer te doen. Ondertussen zie ik ook dat de auto een diagnose naar BMW aan het versturen is.mdeiman schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Balen! Nog wel verbinding via de app? Is er ook een 12v accu waarvan je een klem er even af en weer op kunt doen? Maar ja, wat is de oorzaak is de grote vraag.
Ik hoop eigenlijk wel zo min mogelijk van dit soort berichtjes te lezen...
Blijft natuurlijk een nieuwe auto met heel veel nieuwe software en in keer goed is toch wel erg lastig c.q. onmogelijk blijkt vaak.
Xbox Live: Miesjh NL
Slecht nieuws telefoontje, IX3 wereldwijde aflevering stop ivm stoel probleem. Dus vrijdag geen auto, nog even geduld aub 😱
Wait what?Miesjh schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:33:
[...]
De 12 volt accu daar kan je niet zomaar bij. Want dit was ook ons idee. Daarna de interlock in de kofferbak rechts eruit gehaald en unlocked. Een bepaalde procedure in de auto. Voorramen open, volume knop indrukken, 4 keer knop alarmlichten. Opeens deed niks het meer. Interlock weer locken. Maar hierna gebeurde er weinig. Toen hebben we met een booster voor in de motorkap weer de boel tot leven kunnen wekken. Heb een rondje gereden en alles lijkt het weer te doen. Ondertussen zie ik ook dat de auto een diagnose naar BMW aan het versturen is.
Wat is een interlock?
Hoe kom je aan die procedures? (en werken die bij elke maanstand)
Wat is een booster? En 'voor in de motorkap' ?
Interlock: High-Voltage Interlock Loop (HVIL) Dit is een ingebouwde elektronische veiligheidsschakel die als een rode draad door alle hoogspanningscomponenten (accu, elektromotor, DC/DC-omvormer, omvormer) loopt.ookhoi schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Wait what?
Wat is een interlock?
Hoe kom je aan die procedures? (en werken die bij elke maanstand)
Wat is een booster? En 'voor in de motorkap' ?
Hoe kom je aan die procedures? Hier kwam de ANWB mee aan.
Rechtsvoor onder de motorkap zit een klepje.
Booster: Accu booster/jump starter
[ Voor 9% gewijzigd door Miesjh op 27-05-2026 13:35 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Ik verwacht mijn auto op 13 juni op te halen. Wordt zo’n stoelprobleem meestal al in de fabriek opgelost, of gebeurt dat pas bij de dealer bij aankomst?Tokheim schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
Slecht nieuws telefoontje, IX3 wereldwijde aflevering stop ivm stoel probleem. Dus vrijdag geen auto, nog even geduld aub 😱
Stoelen begint zo wel een ding te worden. Enkel de sportstoelen hebben stoelverlengers, maar die sportstoelen zitten veel te hard. en op geen enkel stoelmodel is ventilatie verkrijgbaar.
2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen
Dank je voor je uitleg, alles duidelijk nu :-)Miesjh schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:34:
Interlock: High-Voltage Interlock Loop (HVIL) Dit is een ingebouwde elektronische veiligheidsschakel die als een rode draad door alle hoogspanningscomponenten (accu, elektromotor, DC/DC-omvormer, omvormer) loopt.
Het loskoppelen van hoogvoltage-accu zal in zo'n situatie waarschijnlijk niets uithalen omdat het hoogvoltage-deel alleen ingeschakeld is als de auto 'up' is.
Zelfde geldt voor het weer terugzetten van de veiligheidsschakelaar: dat doet helemaal niets totdat de auto opgestart is en de 12V-accu het hoogspanningscircuit inschakelt.
Ik begrijp niet hoe de booster de auto tot leven heeft kunnen wekken. Dat suggereert dat de 12V-accu niet meer voldoende spanning had, wat me sterk lijkt voor zo'n nieuwe auto.
Dit is voor mij ook nog onduidelijk. Het eerste wat de ANWB heeft gedaan is gekeken of er spanning was. En dat was zo.ookhoi schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:57:
[...]
Dank je voor je uitleg, alles duidelijk nu :-)
Het loskoppelen van hoogvoltage-accu zal in zo'n situatie waarschijnlijk niets uithalen omdat het hoogvoltage-deel alleen ingeschakeld is als de auto 'up' is.
Zelfde geldt voor het weer terugzetten van de veiligheidsschakelaar: dat doet helemaal niets totdat de auto opgestart is en de 12V-accu het hoogspanningscircuit inschakelt.
Ik begrijp niet hoe de booster de auto tot leven heeft kunnen wekken. Dat suggereert dat de 12V-accu niet meer voldoende spanning had, wat me sterk lijkt voor zo'n nieuwe auto.
Xbox Live: Miesjh NL
Onze andere EV, een i4, is een paar dagen bij de dealer geweest na imobilisatie. Kabel doorgebeten door marter beweert men 🤔
Was deze al bekend hier, wellicht handig. Mijn auto heeft geen meldingen uitstaan mbt terugroepacties:
https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-service/rueckrufe.html
https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-service/rueckrufe.html
https://www.rdw.nl/uw-voertuig-en-uw-gegevens/informatie-over-uw-voertuig/terugroepacties-opzoekenkstja0 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:14:
Was deze al bekend hier, wellicht handig. Mijn auto heeft geen meldingen uitstaan mbt terugroepacties:
https://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/bmw-service/rueckrufe.html
Net bericht van de dealer: ik kan de mijne zaterdag 30 mei ophalen:
Msport Pro, 21", Polarized grey, etc. Met M performance bestickering zijkant.
Besteld 3 december jl.
Msport Pro, 21", Polarized grey, etc. Met M performance bestickering zijkant.
Besteld 3 december jl.
Ik ben vandaag zelf eens langs geweest bij de garage. En ze hadden goed nieuws. Wagen is op 26/05 aangekomen (kon de wagen wel zelf niet zien) en de nodige documenten zijn doorgestuurd naar Ayvens en die heeft deze ook verwerkt op 27/05.Skiwi222 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:42:
[...]
Als het enige troost kan zijn: de mijne is ook mid-november besteld (via Ayens bij Gregoir Sint-Martens-Latem) en garage houdt nog steeds vol dat levering pas voor eind-augustus is...
Dus ik zou vrijdag of maandag uitnodiging dienen te krijgen voor ontvangst.
Wat is dan het stoel probleem? Want zo te zien worden er nog steeds auto's afgeleverd....Tokheim schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
Slecht nieuws telefoontje, IX3 wereldwijde aflevering stop ivm stoel probleem. Dus vrijdag geen auto, nog even geduld aub 😱
Welke stoelen zouden het probleem hebben?
Ik heb de sportstoelen, maar als er een iX3 levering stop is ivm de stoel montage zou het niet uitmaken welke stoelen het zijn neem ik aan. Ach een paar dagen of weekjes langer wachten lukt ook nog wel….
BMW iX3 Recall: Onboard Charger Fault Hits 145 Neue Klasse Vehicles
https://www.bmwblog.com/2...all-charging-electronics/Xbox Live: Miesjh NL
Updates voor de iX3: https://www.press.bmwgroup.com/netherlands/article/detail/T0458173NL/bmw-modelupdates-zomer-2026-bmw-ix3-40-als-tweede-aandrijflijnvariant-voor-de-ix3
O.a.
O.a.
- Stoelverwarming achter
- Zwarte 21 inch velgen
- En veel nieuwe Individual kleuren.
Frozen Ocean Wave Blue metallic ziet er wel gaaf uit.
Xbox Live: Miesjh NL
ja Malachite Green metallic vind ik ook vet!! Staan nog niet in de configurator. Wel andere individual lakken. Ik vind 3k euro voor een kleur toch wel heftig.
Hier staan de kleuren al: https://configure.bmw.de/de_DE/configure/NA5/11HR
Poh, daar kost een kleur 4900. Dat vind ik echt teveel.Freezr schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:22:
Hier staan de kleuren al: https://configure.bmw.de/de_DE/configure/NA5/11HR
Levering staat gepland om woensdag 3 juni, mits de nummerplaten op tijd aankomen. Nummer van de nummerplaat ken ik ondertussen.oGoG schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:06:
[...]
Ik ben vandaag zelf eens langs geweest bij de garage. En ze hadden goed nieuws. Wagen is op 26/05 aangekomen (kon de wagen wel zelf niet zien) en de nodige documenten zijn doorgestuurd naar Ayvens en die heeft deze ook verwerkt op 27/05.
Dus ik zou vrijdag of maandag uitnodiging dienen te krijgen voor ontvangst.
De configurator van de 40 werkt nu: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/3tyemph6 Weet iemand wat voor levertijd ik zou moeten verwachten?
Alleen de grijze stoelen lijken zonder meerprijs groen en zwart gaan icm met een andere optie
Alleen de grijze stoelen lijken zonder meerprijs groen en zwart gaan icm met een andere optie
[ Voor 19% gewijzigd door Hydraulic op 28-05-2026 16:33 ]
Vind deze ook heel erg mooi. Maar begreep dat je voorzichting om moet gaan met de lak. En je vele middelen als ook de wasstraat niet meer kunt gebruiken.Miesjh schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:37:
Frozen Ocean Wave Blue metallic ziet er wel gaaf uit.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
De stop is opgeheven, misschien iets te voorbarig geweest! Nu is aanstaande dinsdag de grote dag, yeahh!Tokheim schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
Slecht nieuws telefoontje, IX3 wereldwijde aflevering stop ivm stoel probleem. Dus vrijdag geen auto, nog even geduld aub 😱
Die van mij is (m pro, pano dak, etc) 2 weken geleden besteld maar mag pas november uitgeleverd worden. Dat was in elk geval ruim volgens de dealer. Dus zal in elk geval niet later dan oktober zijn momenteel? Maar precies weet ik het dus nietHydraulic schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:31:
De configurator van de 40 werkt nu: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/3tyemph6 Weet iemand wat voor levertijd ik zou moeten verwachten?
Alleen de grijze stoelen lijken zonder meerprijs groen en zwart gaan icm met een andere optie
Is de iX3 werkelijk zo goed?
[ Voor 13% gewijzigd door kstja0 op 29-05-2026 19:00 ]
Er is nu een soort zonnewering bij te bestellen voor het panodak zag ik. Opvouwbaar/opbergbaar/los. Kennelijk toch handig bij veel zon?
Ik zag het, 51465B72889, 200 euro. Ik kijk eerst of ik het echt nodig hebgerlofant schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:42:
Er is nu een soort zonnewering bij te bestellen voor het panodak zag ik. Opvouwbaar/opbergbaar/los. Kennelijk toch handig bij veel zon?
Ja, same here. We wonen tenslotte niet aan de Midellandse zee
Dat is zo irritant en een van de redenen waarom ik voor de EX60 ben gegaan. Bijv stoelverwarming achterin: Hoewel dat eerst niet eens besteld kon worden bij de Ix3, kan het nu wel, maar moet je sowieso het innovation pack van 2.5k erbij nemen. De goedkoopste uitvoering van de EX60 heeft dat als standaarduitrusting.Hydraulic schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:31:
De configurator van de 40 werkt nu: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/3tyemph6 Weet iemand wat voor levertijd ik zou moeten verwachten?
Alleen de grijze stoelen lijken zonder meerprijs groen en zwart gaan icm met een andere optie
Ik besef me dat ik in het ix3 topic zit, dus om de lieve vrede te bewaren: ik vind de ix3 wel mooi en tof.
Ja, begrijp ik wel. De EX60 was hier ook wel een kanshebber met meer opties standaard dan bij de iX3. Ook de koffer en frunk zijn veel praktischer ingedeeld bij de Volvo. Bij de middentunnel vind ik dan weer de cupholders véél teveel aanwezig wat jammer is. Maar verder een echt mooi en rustgevend interieur.marteltor schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Dat is zo irritant en een van de redenen waarom ik voor de EX60 ben gegaan. Bijv stoelverwarming achterin: Hoewel dat eerst niet eens besteld kon worden bij de Ix3, kan het nu wel, maar moet je sowieso het innovation pack van 2.5k erbij nemen. De goedkoopste uitvoering van de EX60 heeft dat als standaarduitrusting.
Ik besef me dat ik in het ix3 topic zit, dus om de lieve vrede te bewaren: ik vind de ix3 wel mooi en tof.
Wat mij een beetje stoort aan BMW is dat ze voor een wagen van 70k+ op alles bezuinigd hebben waar ze maar kunnen. Goedkoop plastic dat snel krast, geen 12V aansluiting/stopcontact in de koffer (wat doet die onder de armsteun?), geen akoestisch glas, overall weinig opbergmogelijkheden,... Zelf op de pinklichten achteraan is bezuinigd
[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 30-05-2026 10:22 ]
:strip_exif()/f/image/2xIoLri1yGGNkUgykfCXerd5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/siRZoaThHSuXMSZPyI84gjRi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w57X81maXp0BTCOEQm8BSpVT.jpg?f=fotoalbum_large)
Eucalyptus green